Precies! Omdat beide partijen de rechtsgeldigheid er van vóór de uitspraak accepteren. Hui, wacht even. Dat is ook met de FIFA zo.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Uhh de uitspraken van de Rijdende rechter zijn gewoon rechtsgeldig hoor.
Dat moet al jaren gebeuren.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:16 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dan moet je de regels veranderen.
Dat zeg ik niet. Punt is dat niet elke blunder de schuld is van de FIFA, en zeker niet als je vraagt om een maatregel die nog nooit is opgelegd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:16 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Een keerEr zijn alleen dit WK al tientallen blunders geweest. Maar wat maakt het uit dat de charme van het spel.
Binnen de FIFA ja. Buiten de FIFA om is er niks om over te beslissen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies! Omdat beide partijen de rechtsgeldigheid er van vóór de uitspraak accepteren. Hui, wacht even. Dat is ook met de FIFA zo.
Waar heb je het precies over?quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Binnen de FIFA ja. Buiten de FIFA om is er niks om over te beslissen.
Nee hoor. De FIFA kan spelers en clubs schorsen en straffen. Ook in nationale competities. Sowieso zeg je nu iets anders dan je net zei, maar goed.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Binnen de FIFA ja. Buiten de FIFA om is er niks om over te beslissen.
xdquote:Op donderdag 26 juni 2014 18:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Suarez zelf zit er niet zo mee, getuige dit interview:
Wat zeg jij dan? Nu snap ik het niet meer.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee hoor. De FIFA kan spelers en clubs schorsen en straffen. Ook in nationale competities. Sowieso zeg je nu iets anders dan je net zei, maar goed.
Jij zegt dat de uitspraken niet rechtsgeldig zijn en de FIFA "maar een clubje mensen is". Daarnaast lijkt het er sterk op dat je denkt dat er rechtszaken te zien zijn in de Rijdende Rechter, maar dat is een heel ander punt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:19 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat zeg jij dan? Nu snap ik het niet meer.
Internationale competitie is FIFA. Als er een andere bond is had die daar gewoon aan mee mogen doen.
Misschien kan hij overstappen naar de World Darts Association.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:19 schreef xzaz het volgende:
Als er een andere bond is had die daar gewoon aan mee mogen doen.
En dit klopt niet?quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij zegt dat de uitspraken niet rechtsgeldig zijn en de FIFA "maar een clubje mensen is". Daarnaast lijkt het er sterk op dat je denkt dat er rechtszaken te zien zijn in de Rijdende Rechter, maar dat is een heel ander punt.
Nee. De FIFA kan haar leden schorsen, ook in nationale competities. Dat het een clubje mensen is ook, maar dat geldt net zo goed voor de Amerikaanse regering dus wat je precies daar mee wil zeggen snap ik niet zo goed.quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-met-Suarez-op.dhtmlquote:Adidas schort alle activiteiten met Suárez op
Het Duitse sportmerk Adidas doet tijdens het WK geen reclameactiviteiten meer met Luis Suárez, vanwege de zware straf die de spits heeft gekregen. 'Adidas keurt het recente gedrag van Suárez ten zeerste af. We zullen hem nog eenmaal helpen herinneren aan de hoge gedragsstandaards die we onze spelers stellen', aldus het concern. 'We plannen geen marketingactiviteiten met Suárez meer in tijdens het WK.'
Suárez is door de FIFA voor negen wedstrijden geschorst, omdat hij de Italiaan Giorgio Chiellini in de schouder heeft gebeten. Ook mag hij 4 maanden niets in het voetbal doen. Zijn club Liverpool kan dus tot november geen beroep op hem doen.
Echt letterlijk nét een reclame met Suarez er in gezien op Nederland 1.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:23 schreef Zipportal het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-met-Suarez-op.dhtml
Omdat een rechter kan beslissen (als daar een wet voor is) dat Suarez geen voetbal meer mag spelen. Dan mag Suarez ook gewoon geen voetbal meer doen. Dat is wat anders dan dat de FIFA zegt dat je met enkele spelletjes voetbal niet meer mag mee doen. FIFA kan alleen uitspraken doen over HUN wedstrijden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. De FIFA kan haar leden schorsen, ook in nationale competities. Dat het een clubje mensen is ook, maar dat geldt net zo goed voor de Amerikaanse regering dus wat je precies daar mee wil zeggen snap ik niet zo goed.
Dat waren die shit koptelefoons van Dre.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt letterlijk nét een reclame met Suarez er in gezien op Nederland 1.
Het doelpunt van Uruguay was een snel vervolg van de bijt incident. Dus Italië was wel degelijk gedupeerd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:02 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Hoe zijn zij gedupeerd dan? Omdat hij rood had moeten hebben? Dat gebeurd zo vaak in een wedstrijd dat iemand rood had moeten hebben. Dan kun je wel wedstrijden blijven overspelen/een andere winnaar aanwijzen.
Nee. Je zuigt dit gewoon uit je duimquote:Op donderdag 26 juni 2014 18:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat een rechter kan beslissen (als daar een wet voor is) dat Suarez geen voetbal meer mag spelen. Dan mag Suarez ook gewoon geen voetbal meer doen. Dat is wat anders dan dat de FIFA zegt dat je met enkele spelletjes voetbal niet meer mag mee doen. FIFA kan alleen uitspraken doen over HUN wedstrijden.
En de clubs en bonden die bij de FIFA aangesloten zijn moeten zich ook houden aan de disciplinaire code en maatregelen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat een rechter kan beslissen (als daar een wet voor is) dat Suarez geen voetbal meer mag spelen. Dan mag Suarez ook gewoon geen voetbal meer doen. Dat is wat anders dan dat de FIFA zegt dat je met enkele spelletjes voetbal niet meer mag mee doen. FIFA kan alleen uitspraken doen over HUN wedstrijden.
Volgens mij kan de FIFA niet zo maar een schorsing opleggen voor de Premier League, maar moet de FA een verzoek indienen om de straf ook te laten gelden voor de PL. Hetzelfde geldt dan voor de UEFA met betrekking tot de CL en EL.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. De FIFA kan haar leden schorsen, ook in nationale competities. Dat het een clubje mensen is ook, maar dat geldt net zo goed voor de Amerikaanse regering dus wat je precies daar mee wil zeggen snap ik niet zo goed.
Dat is wat ik uit de FIFA-regels kan halen ja. Wel raar dat de FA dan dat verzoek moet indienenquote:Op donderdag 26 juni 2014 18:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij kan de FIFA niet zo maar een schorsing opleggen voor de Premier League, maar moet de FA een verzoek indienen om de straf ook te laten gelden voor de PL. Hetzelfde geldt dan voor de UEFA met betrekking tot de CL en EL.
Nope, de maatregelen zoals vastgelegd in de FDC moeten door de bonden en clubs worden uitgevoerd. Zoals de maatregel dat een speler niet deel mag nemen aan voetbalgerelateerde activiteiten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij kan de FIFA niet zo maar een schorsing opleggen voor de Premier League, maar moet de FA een verzoek indienen om de straf ook te laten gelden voor de PL. Hetzelfde geldt dan voor de UEFA met betrekking tot de CL en EL.
Er valt wel iets voor te zeggen. Schorsingen zijn altijd gescheiden. Het kan ook in het voordeel van een speler/land werken om competitiewedstrijden ook te laten meetellen als die speler bv in de kwalificatie voor vijf wedstrijden wordt geschorst.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is wat ik uit de FIFA-regels kan halen ja. Wel raar dat de FA dan dat verzoek moet indienenIn elk geval zal dat niet meer dan een formaliteit zijn.
Ik bedoelde dat ik het raar vind dat de FA het verzoek moet indienen. Het zou in mijn ogen logischer zijn als de FIFA bij de FA het verzoek indient.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er valt wel iets voor te zeggen. Schorsingen zijn altijd gescheiden. Het kan ook in het voordeel van een speler/land werken om competitiewedstrijden ook te laten meetellen als die speler bv in de kwalificatie voor vijf wedstrijden wordt geschorst.
Wellicht dat het iets met de autonomie van de bonden te maken heeft.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik het raar vind dat de FA het verzoek moet indienen. Het zou in mijn ogen logischer zijn als de FIFA bij de FA het verzoek indient.
Dat is de FIFA zelf ook en toch gaat het WK gewoon door.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
Omdat het een schande is voor het voetbal.
UEFA is toch gewoon een onderdeel van de FIFA. Het zou logischer zijn dat uitspraken van FIFA-commissies rechtstreekse werking hebben.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wellicht dat het iets met de autonomie van de bonden te maken heeft.
God verhoede dat er eens wordt gegraven in de financiële boekhouding van de FIFA. Nee, dan kunnen ze beter een voetballer uit de sloppenwijken van Zuid-Amerika tot zondebok maken voor alles wat fout is in de voetbalwereld.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:38 schreef Ringo het volgende:
Iedereen wil braver zijn dan de ander, men buitelt kwijlend van goed fatsoen over elkaar heen.
In het universum van die volgevreten FIFA-padden is het niks, zo'n schouderbeet. Die hakken hun slachtoffer de kloten af en laten 'm doodbloeden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:40 schreef Morendo het volgende:
God verhoede dat er eens wordt gegraven in de financiële boekhouding van de FIFA. Nee, dan kunnen ze beter een voetballer uit de sloppenwijken van Zuid-Amerika tot zondebok maken voor alles wat fout is in de voetbalwereld.
Als volgend jaar de treble binnen is, zullen ze hier om lachen. Benzema 80 doelpunten over alle competities.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Real Madrid zal wel even vloeken nu
Hij mag wel trainen maar dan via een Prive trainer of gewoon in Tazaniäquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Competitie ook.. hij mag zelfs niet trainen
Juist niet. De FIFA is corrupt, maar dat gaat juist in het geniep.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
In het universum van die volgevreten FIFA-padden is het niks, zo'n schouderbeet. Die hakken hun slachtoffer de kloten af en laten 'm doodbloeden.
Vertel dat maar aan de straathandelaars in Rio of Capetown. Of lees eens een bidbook door.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:55 schreef El_Matador het volgende:
Juist niet. De FIFA is corrupt, maar dat gaat juist in het geniep.
Fout is fout, maar een schop- of ordinaire trekpartij is dat ook.quote:Overigens staat het gedrag van de FIFA los van het wangedrag van 1 voetballer; two wrongs don't make one right.
Fout is fout, maar een schop- of ordinaire trekpartij is dat ook.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Overigens staat het gedrag van de FIFA los van het wangedrag van 1 voetballer; two wrongs don't make one right.
Hoe kan de FIFA nou beslissen dat Suarez hier op het lokale veldje met ons geen balletje mag trappen. Voetbalwedstrijden != FIFA wedstrijden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Je zuigt dit gewoon uit je duimDe FIFA kan spelers schorsen voor alle wedstrijden. Dat weten de spelers, dat weet de scheidsrechter en dat weet de tuchtcommissie van de FIFA.
Op een totaal onschuldig persoon afrennen en hem zonder enige aanleiding in de nek bijten en jij snapt de ophef niet?quote:
COZ FIFA = GODquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:05 schreef xzaz het volgende:
Hoe kan de FIFA nou beslissen dat Suarez hier op het lokale veldje met ons geen balletje mag trappen. Voetbalwedstrijden != FIFA wedstrijden.
Het is voetbal gvd. Er wordt voortdurend geslagen, geschopt, onderuit gehaald, aan elkaar getrokken en geplukt, gevloekt en gesard op dat veld.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:06 schreef El_Matador het volgende:
Op een totaal onschuldig persoon afrennen en hem zonder enige aanleiding in de nek bijten en jij snapt de ophef niet?
Ja, en dat de meeste mensen zich de pleuris vervelen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:10 schreef Monolith het volgende:
Het zal enigszins te maken hebben met het feit dat je dit soort gedrag van een peuter verwacht, maar niet van een volwassen man en dat het daarbij ook nog eens de derde keer is dat het gebeurt.
Ja, niet zonder aanleiding. Het was geen reactie van Mike Tyson, maar een bewuste actie, vanuit het niets.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is voetbal gvd. Er wordt voortdurend geslagen, geschopt, onderuit gehaald, aan elkaar getrokken en geplukt, gevloekt en gesard op dat veld.
Man o man, wat een paniek.
Ach Zidane heeft twee keer een kopstoot gegeven, had al een keer rood voor trappen op een speler in een wk, heeft nog een keer rood gehad voor trappen op een speler, maar kreeg slechts 3 wedstrijden voor zijn kopstoot in de finale.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:10 schreef Monolith het volgende:
Het zal enigszins te maken hebben met het feit dat je dit soort gedrag van een peuter verwacht, maar niet van een volwassen man en dat het daarbij ook nog eens de derde keer is dat het gebeurt.
Ach de meninkjes schieten als paddenstoelen uit de grond. Die mensen vinden zichzelf bijzonder belangrijk om de één of andere reden...quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:09 schreef Ringo het volgende:
Maar goed, op Twitter spreekt men er nog altijd schande van. Dus ik zal het wel verkeerd hebben.
En hoe is dat precies relevant voor Luis Suarez? Elke speler is anders, andere historie.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:12 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ach Zidane heeft twee keer een kopstoot gegeven, had al een keer rood voor trappen op een speler in een wk, heeft nog een keer rood gehad voor trappen op een speler, maar kreeg slechts 3 wedstrijden voor zijn kopstoot in de finale.
In die 8 jaar is de wereld inderdaad verschrikkelijk vertrut, getuige de schuimbekkende hysterie over een paar tandafdrukken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:13 schreef El_Matador het volgende:
Bovendien speelt Zidane al bijna 8 jaar niet meer. Tijden zijn veranderd.
Ik vermoed dat ma Chiellini nog wel verhaal gaat halen in Liverpool.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:13 schreef Ringo het volgende:
Die Italiaan is gewoon een mietje. Het liefste had ie zijn moeder erbij gehaald.
Zolang geleden was dat nog niet, daarnaast laat het zien dat Zidane ook niets leerde van zijn straffen. Het argument dat Suarez het nu voor de derde keer doet vind ik onzinnig, aangezien dat voor zoveel spelers niet gold.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En hoe is dat precies relevant voor Luis Suarez? Elke speler is anders, andere historie.
Bovendien speelt Zidane al bijna 8 jaar niet meer. Tijden zijn veranderd.
Ja.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
In die 8 jaar is de wereld inderdaad verschrikkelijk vertrut,
Nee.quote:getuige de schuimbekkende hysterie over een paar tandafdrukken.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:54 schreef MakkieR het volgende:
Zelf had ik liever een diskwalificatie van Uruguay gezien, waar Italië de plaats mag innemen in de achtste finales. Want Italië is nog steeds gedupeerd door de actie van Suarez.
Zelf zie ik liever een remake van Dracula, met Suarez in de hoofdrol.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:54 schreef MakkieR het volgende:
Zelf had ik liever een diskwalificatie van Uruguay gezien, waar Italië de plaats mag innemen in de achtste finales. Want Italië is nog steeds gedupeerd door de actie van Suarez.
Maar de camerabeelden zeggen meer dan duizend woorden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Half, feit is dat de FIFA maar een clubje mensen is. Die niks kunnen zeggen over de persoon Suarez.
Dat gaat over de voetballer Suarezquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar de camerabeelden zeggen meer dan duizend woorden.
Juist, en waar moet hij voetballen als dat niet mag bij clubs die bij de FIFA zijn aangesloten?quote:
Potje op het lokale veldje. Trainen op het trainingsgras van een Engels ploeg.quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Juist, en waar moet hij voetballen als dat niet mag bij clubs die bij de FIFA zijn aangesloten?
FIFA is baas over alle voetbalcompetities, Suarez is gewoon een gevaar op 't veld dus niet meer dan terecht.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:22 schreef Mansjester het volgende:
Apart dat hij ook voor clubvoetbal is geschorst. Is dat eerder voorgekomen? ( heb de reeks verder niet gelezen)
Op professioneel toneel bedoel ik dan dus.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:11 schreef xzaz het volgende:
[..]
Potje op het lokale veldje. Trainen op het trainingsgras van een Engels ploeg.
Kinderen op het veldje papiertje laten teken dat ze een euro krijgen na de wedstrijd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Op professioneel toneel bedoel ik dan dus.
Precies jaquote:Op donderdag 26 juni 2014 21:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kinderen op het veldje papiertje laten teken dat ze een euro krijgen na de wedstrijd.
Vraag dat maar aan Liverpool die de komende 4 maanden geen gebruik van hem mag maken.quote:
Nou boehoe, hebben ze zelf voor gekozen.. Risico van het vak zeg maar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan Liverpool die de komende 4 maanden geen gebruik van hem mag maken.
Jep, je weet wat je in huis haaltquote:Op donderdag 26 juni 2014 21:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou boehoe, hebben ze zelf voor gekozen.. Risico van het vak zeg maar.
Tja risico speler hequote:Op donderdag 26 juni 2014 21:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan Liverpool die de komende 4 maanden geen gebruik van hem mag maken.
Het doet er niet toe in welk shirt hij bijt. Ook al is het in oefenduel bij de All Stars. Het gaat erom dat hij zich structureel ernstig misdraagt op een voetbalveld. Hij is een recidivist, terwijl Suarez als wereldster een voorbeeldfunctie heeft.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:09 schreef Hathor het volgende:
Derksen had trouwens wel een punt, een advocaat moet hier best iets mee kunnen. Liverpool is nu de dupe van een situatie waar zij totaal niet bij in beeld zijn geweest, maar wel gewoon dat salaris moeten doorbetalen. Tenzij ze de kant van de FIFA kiezen en besluiten om dat salaris dan maar voor 4 maanden te bevriezen. Geen idee of dat kan overigens.
Eensch.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:37 schreef Ringo het volgende:
Levenslang voor deze psychopaat! Van mijn part geven ze 'm de stoel!
Dat is eigenlijk niet hetzelfde als jij die ergens een of andere misdaad begaat waardoor je 4 maanden in de cel vliegt en voor je werkgever niet beschikbaar bent. Het enige wat die werkgever dan kan doen is je ontslaan of de geleden schade daardoor op jouw persoonlijk proberen te verhalen. Niet op de "rechtbank" die die straf uitspreekt ... (in dit geval is de FIFA als 'sporttribunaal' gewoon de rechtbank die de straf mag uitspreken)quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:09 schreef Hathor het volgende:
Derksen had trouwens wel een punt, een advocaat moet hier best iets mee kunnen. Liverpool is nu de dupe van een situatie waar zij totaal niet bij in beeld zijn geweest, maar wel gewoon dat salaris moeten doorbetalen. Tenzij ze de kant van de FIFA kiezen en besluiten om dat salaris dan maar voor 4 maanden te bevriezen. Geen idee of dat kan overigens.
Mjah, maar we weten toch al sinds het Bosman-arrest dat die status van "sporttribunaal" niet zo onaantastbaar is en dat dat best via de arbeidsrechtbank kan overruled worden (ik weet niet hoe dat precies in Engeland loopt).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk niet hetzelfde als jij die ergens een of andere misdaad begaat waardoor je 4 maanden in de cel vliegt en voor je werkgever niet beschikbaar bent. Het enige wat die werkgever dan kan doen is je ontslaan of de geleden schade daardoor op jouw persoonlijk proberen te verhalen. Niet op de "rechtbank" die die straf uitspreekt ... (in dit geval is de FIFA als 'sporttribunaal' gewoon de rechtbank die de straf mag uitspreken)
Uiteraard , maar wat gaat zo'n arbeidsrechtbank in een geval als dit dan doen? Oordelen dat men Suarez niet had moeten schorsen op 'sportieve gronden' voor een sporttribunaal maar wel voor een arbeidsrechtbank omdat hij op de werkvloer 'slagen en verwondingen' aan een collega aanbracht ? Dan wacht hem nog een zwaardere sanctie , denk ik ...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:20 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Mjah, maar we weten toch al sinds het Bosman-arrest dat die status van "sporttribunaal" niet zo onaantastbaar is en dat dat best via de arbeidsrechtbank kan overruled worden (ik weet niet hoe dat precies in Engeland loopt).
Het zou nogal gek zijn als de FIFA in Engeland "boven de wet" zou staan.
Tja, wiens "werkvloer"? Hij speelde voor het nationale team van Uruguay, niet voor Liverpool op dat moment.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uiteraard , maar wat gaat zo'n arbeidsrechtbank in een geval als dit dan doen? Oordelen dat men Suarez niet had moeten schorsen op 'sportieve gronden' voor een sporttribunaal maar wel voor een arbeidsrechtbank omdat hij op de werkvloer 'slagen en verwondingen' aan een collega aanbracht ? Dan wacht hem nog een zwaardere sanctie , denk ik ...
Zijn geval laat niet veel opening voor juridische ruimte, denk ik. Als ik morgen een collega van mij in de schouder bijt , dan kan men mij ook aanklagen daarvoor hé ...
De FIFA is geen rechtbank maar bepaalt natuurlijk wel of iemand mee mag doen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk niet hetzelfde als jij die ergens een of andere misdaad begaat waardoor je 4 maanden in de cel vliegt en voor je werkgever niet beschikbaar bent. Het enige wat die werkgever dan kan doen is je ontslaan of de geleden schade daardoor op jouw persoonlijk proberen te verhalen. Niet op de "rechtbank" die die straf uitspreekt ... (in dit geval is de FIFA als 'sporttribunaal' gewoon de rechtbank die de straf mag uitspreken)
9 wedstrijden voor Uruguayquote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De FIFA is geen rechtbank maar bepaalt natuurlijk wel of iemand mee mag doen.
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of hij nu geschorst is voor 4 maanden en 9 wedstrijden voor Uruguay, of 4 maanden en 9 wedstrijden in het algemeen (dat laatste zou nergens op slaan natuurlijk).
Die 9 wedstrijden zijn dat dan de kwalificatie wedstrijden voor de eerst volgende WK, of van de Zuid Amerika cup hoe dat ding ook maar heet. of start het verbod wanneer de eerst volgende toernooi begint? of geldt dit ook al voor oefeninterlands.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
9 wedstrijden voor Uruguay
4 maanden voor Liverpool en Uruguay
Ik vraag me af wat ze voor boete zouden geven als het een speler betreft die ergens speelt waar hij een jaarsalaris van 100.000 euro verdient.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
9 wedstrijden voor Uruguay
4 maanden voor Liverpool en Uruguay
Officiële interlands, daar vallen oefeninterlands dus niet onder. Hij mag in vriendschappelijke wedstrijden wel spelen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Die 9 wedstrijden zijn dat dan de kwalificatie wedstrijden voor de eerst volgende WK, of van de Zuid Amerika cup hoe dat ding ook maar heet. of start het verbod wanneer de eerst volgende toernooi begint? of geldt dit ook al voor oefeninterlands.
Ik vraag me sowieso af of Suarez dat bedrag uit eigen zak betaalt, wellicht betaalt de Uruguayaanse bond mee en misschien zelfs wel de regering. Lekker van de belastingcenten van het toch al arme volk, zo gaat dat daar.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat ze voor boete zouden geven als het een speler betreft die ergens speelt waar hij een jaarsalaris van 100.000 euro verdient.
Dus dan zal het verbod beginnen met kwalificaties van de Zuid Amerikaanse kampioenschappen? Zeg maar wat wij hebben met het EK?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Officiële interlands, daar vallen oefeninterlands dus niet onder. Hij mag in vriendschappelijke wedstrijden wel spelen.
Vind je? De eerste keer heeft hij 7 wedstrijden gekregen, de tweede keer 10 wedstrijden... wat had jij redelijk gevonden?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso af of Suarez dat bedrag uit eigen zak betaald, wellicht betaald de Uruguayaanse bond mee en misschien zelfs wel de regering. Lekker van de belastingcenten van het toch al arme volk, zo gaat dat daar.
Maar los van die boete moet gezegd worden dat het wel een loodzware straf is voor Suarez, misschien wel té zwaar eigenlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |