abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:02:45 #1
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141531458
Laatste nieuws:

BREAKING:


Kris Kremers (21)

Ook resten Kris Kremers gevonden
Een deel van de botresten die zijn gevonden in Panama zijn van de vermiste Kris Kremers. DNA-onderzoek heeft duidelijkheid gegeven, bevestigt haar familie woensdagochtend na mediaberichten.

Begin deze week werd al duidelijk dat er een DNA-match was gevonden met haar reisgenote Lisanne Froon.

De Panamese media melden dat de autoriteiten het bekken van Kremers hebben gevonden.
bron


Lisanne Froon (22)

Politie bevestigt vondst resten Lisanne Froon
De donderdag in Panama gevonden resten zijn van de vermiste Nederlandse Lisanne Froon.

Dat meldt NOS.

Donderdag werden botten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.

Kris Kremers en Lisanne Froon werden sinds april vermist.


Op maandag 16 en woensdag 18 juni werden 2 schoenen, waarvan 1 met resten van voeten gevonden in de buurt van Alto Bocas del Toro, Panama, ten zuiden van een stuwdam in de Rio Changuinola (ook wel Rio Culebra genoemd).

Een deel van de resten is van de sinds 80 dagen vermiste Lisanne Froon uit Amersfoort zijn. Mogelijke sporen van haar vriendin Kris Kremers wordt nog onderzocht.

De rugzak van een van de meiden met daarin 2 zonnebrillen en 2 beha's, een telefoon en een camera, werd op zaterdag 14 juni gevonden nabij Los Romeros, en Valle del Risco, Bocas del Toro.

Maandag 23 juni volgt een persconferentie waarin de resultaten van het DNA-onderzoek worden gepresenteerd. De stoffelijke resten van de levenslustige Lisanne zijn zondag al bevestigd. Sympathieke Kris wordt nog gezocht.

• Op 3 plekken menselijke resten gevonden - NOS
• Rugzak is door inheems echtpaar dat rijst verbouwde gevonden, dus niet door de gids noch door het expeditieteam - nu.nl

De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. Het stel informeerde zijn stam, Dit heeft de Panamese officier van justitie die het onderzoek in de verdwijningszaak leidt, Betzaida Pitta, bekendgemaakt.

De inheemse gemeenschap besloot daarop een boodschapper te sturen naar de plaats Boquete om de autoriteiten in te lichten. De vrouw moest door onherbergzaam gebied lopen met dichte vegetatie, waar vier giftige slangensoorten voorkomen.

Daarna duurde het enige tijd voordat bevestigd kon worden dat het inderdaad om de spullen van de vermiste Nederlandse vrouwen ging. Door slechte weersomstandigheden was er een tijdje geen contact mogelijk met het onderzoeksteam.





Omgeving:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Ouders hebben schoenen herkend'
Ook al is er nog geen direct bewijs, alles wijst erop dat de gevonden resten in Panama afkomstig zijn van de vermiste Kris en Lisanne.

De resten die in de jungle gevonden zijn, worden op dit moment nog onderzocht door experts in Panama. Verslaggever Britta Sanders:"Ik hoor hier van de woordvoerder van de familie dat de ouders de gevonden schoenen herkend zouden hebben als de schoenen van Kris en Lisanne. En dat het dezelfde schoenen zouden zijn die ze gedragen hebben bij hun vertrek vanaf Schiphol."

Ook de politie in Nederland zegt het sterke vermoeden te hebben dat het om de vrouwen gaat. Het DNA-onderzoek dat uitsluitsel moet geven, kan nog een halve week duren.


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Zolderkamerspeculaties FOK!:

• meiden zijn in de rivier de Chiangola (of Culebra) gevallen en verdronken, de rugzak lag nog op de kant
• de meiden zijn met rugzak en al in de rivier beland en de rugzak is ergens gestrand en daar gevonden
• meiden rustten uit op hun verdwalings(?)tocht en zijn door wilde dieren aangevallen en gedood, de rugzak stond ongemoeid verderop

Vragen:
• Waarom gingen Kris en Lisanne om 13:30-14:00 nog de bergen in?
• Hoe was het weer? 36 graden overdag, 22 graden 's nachts in Boquete, hoger op de berg kouder, regen/onweer wordt beweerd, bron?
• Wat staat er op de laatste foto's?

========================================================================

Lokale fauna:

Roofdieren:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaseters:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reptielen:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amfibieën:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Insecten en spinnen:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-meisjes-in-panama/
http://prensa.com/uhora/l(...)as-holandesas/345622
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-27939119
http://www.elsevier.nl/Bu(...)en-Kremers-1545546W/
http://nos.nl/video/66379(...)onden-in-panama.html
http://www.hartvannederland.nl/tag/vermissing-panama/
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)melijke-resten.dhtml
http://www.panamaamerica.(...)cia-sobre-holandesas
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
http://www.blikopnieuws.n(...)eden-misdrijf-panama
http://www.tvn-2.com/Noti(...)e-Lisanne-Froon.aspx

===========================================================================

Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.tvn-2.com/Noticias/Paginas/envivo.aspx

deze?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:03:29 #2
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141531484
Maar als je die lichamen dropt bij die stuwdam (punt waar 3 rivieren samenkomen) dan kun je toch relatief dchtbij komen met de auto of niet? Hoef je dus helemaal niet zeulen.
pi_141531489
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:55 schreef b_engeltje het volgende: Waar stroming is die hem tegen de rotsen aan kan stoten,waar je toch van verwacht dat er meer schade aan telefoon en camera zou zijn
Dit is dus de hoofdreden waarom ik niet in dat door-de-rivier-meegesleept-scenario geloof, geen schade aan camera en telefoon, en had je die tas gezien? Relatief schoon! Ook de zonnebrillen nog in pact.

Het zou wel erg raar zijn als iedereen zegt van zulke stenen een heel lichaam kan breken, maar alle spullen nog heel blijven, dan zou het beide compleet vernietigd zijn.
pi_141531495
Ze zullen misschien wel aan de botten kunnen zien na onderzoeken hoe lang ze overleden zijn?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:07:01 #5
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141531593
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze zullen misschien wel aan de botten kunnen zien na onderzoeken hoe lang ze overleden zijn?
Ja, de laatste schatting is tussen 2 en 12 weken geleden.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:07:49 #6
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141531612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:03 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dit is dus de hoofdreden waarom ik niet in dat door-de-rivier-meegesleept-scenario geloof, geen schade aan camera en telefoon, en had je die tas gezien? Relatief schoon! Ook de zonnebrillen nog in pact.

Het zou wel erg raar zijn als iedereen zegt van zulke stenen een heel lichaam kan breken, maar alle spullen nog heel blijven, dan zou het beide compleet vernietigd zijn.
die lichamen zijn veel verder stroomafwaarts gevonden dacht ik...
Dus die hebben mogelijk een langere reis gemaakt.
pi_141531615
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze zullen misschien wel aan de botten kunnen zien na onderzoeken hoe lang ze overleden zijn?
eerder aan het weefsel denk,voordat een verandering in het lichaam verwerkt is in je botten duurt wel even
pi_141531617
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:03 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dit is dus de hoofdreden waarom ik niet in dat door-de-rivier-meegesleept-scenario geloof, geen schade aan camera en telefoon, en had je die tas gezien? Relatief schoon! Ook de zonnebrillen nog in pact.

Het zou wel erg raar zijn als iedereen zegt van zulke stenen een heel lichaam kan breken, maar alle spullen nog heel blijven, dan zou het beide compleet vernietigd zijn.
Ben ik de enige die niet ziet waarom er dan zoveel schade aan de telefoons zou moeten zijn? Als die in een tas zitten valt het echt wel mee met kans op schade van die mobieltjes
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 14:08:41 #9
8781 crew  Frutsel
pi_141531638
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ben ik de enige die niet ziet waarom er dan zoveel schade aan de telefoons zou moeten zijn? Als die in een tas zitten valt het echt wel mee met kans op schade van die mobieltjes
waterschade misschien? :@
pi_141531647
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ben ik de enige die niet ziet waarom er dan zoveel schade aan de telefoons zou moeten zijn? Als die in een tas zitten valt het echt wel mee met kans op schade van die mobieltjes
maar een lichaam kan wel aan stukken geslagen en verscheurd worden door die rivier
het contrast klopt niet
pi_141531676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

waterschade misschien? :@
Ja, maar verder niet belangrijk...Geheugen kan tegen water.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:09 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

maar een lichaam kan wel aan stukken geslagen en verscheurd worden door die rivier
het contrast klopt niet
Ja, wat wil je nou zeggen :') Mobieltjes in een tas die van een sterk materiaal zijn gemaakt of lichamen die na ontbinding zo uit elkaar gerukt kunnen worden in een rivier..
pi_141531681
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:09 schreef b_engeltje het volgende:
maar een lichaam kan wel aan stukken geslagen en verscheurd worden door die rivier
het contrast klopt niet
Maar die lichamen zitten niet in een tas he!</sarcasme>
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_141531696
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, de laatste schatting is tussen 2 en 12 weken geleden.
:')
pi_141531699
Ben wel benieuwd wat er op die camera/telefoons te zien is. Hebben ze nog een video/foto's gemaakt of niet. etc
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:11:56 #15
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141531741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik geloof helemaal niks van al die beesten verhalen. Wat is nu de kans dat 2 mensen tegelijkertijd worden gebeten? Bovendien heb je het over een jungle, dieren zijn schuw en lopen echt niet zomaar op twee mensen af die herrie lopen te maken.

Waarom tegelijkertijd? Kan ook na elkaar. De een kan dagen eerder overleden zijn dan de ander.

Een jaguar van 1,90 meter met een gewicht van 100 kg is niet echt bang voor twee lichte meisjes. Een knauw en het is gebeurd.
pi_141531747
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, de laatste schatting is tussen 2 en 12 weken geleden.
Captain obvious. }:| :')
pi_141531780
Bestaat er een mogelijkheid dat de meiden -ondanks de nieuwsberichten - alsnog terug zijn gegaan naar hun hotelkamer?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:13:27 #18
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141531787
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:10 schreef Kaugummi het volgende:
Ben wel benieuwd wat er op die camera/telefoons te zien is. Hebben ze nog een video/foto's gemaakt of niet. etc
Voor zover ik heb gelezen ging het om foto's op de telefoons.
Maar niks over de camera gehoord, dat zou dus ook prima kunnen.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:14:07 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141531811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:13 schreef MidnightB00m het volgende:
Bestaat er een mogelijkheid dat de meiden -ondanks de nieuwsberichten - alsnog terug zijn gegaan naar hun hotelkamer?
het was geen hotel, ze zaten bij een familie en hadden hun eigen 'gebouwtje'.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:14:57 #20
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141531843
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:13 schreef MidnightB00m het volgende:
Bestaat er een mogelijkheid dat de meiden -ondanks de nieuwsberichten - alsnog terug zijn gegaan naar hun hotelkamer?
In theorie wel, maar waarschijnlijk is dat niet.
pi_141531844
Ff over die katten. Behalve verdwalen/verhongeren of een ongeluk, is een aanval van een grote kat één van de weinige verklaringen hoe ze tegelijk om zijn gekomen (áls dat gebeurd is).

Als een hongerige poema (40-80 kilo) één van de twee heeft aangevallen, heeft het andere meisje misschien gevochten voor haar vriendin, waarna ze ook aangevallen en gedood is. Poema's doden door een beet in de nek, zorgt voor een snelle dood, zeker als je al verzwakt bent en niet in staat om terug te vechten. Maar het zijn grote gespierde beesten met veel scherpe stukjes eraan, een gezonde volwassene kunnen ze ook hebben. Poema's vallen mensen aan en doden ze, en eten ze op. Check dit lijstje: http://en.wikipedia.org/w(...)cks_in_North_America

Jaguar's (60-150 kilo) zijn nog groter dan poema's, maar ze vallen maar zelden mensen aan, ik kon maar vijf gevallen ofzo op internet vinden. Veel minder vaak dan hun neefjes de luipaard, leeuw en tijger. Maar áls zo'n beest uitgehongerd was en twee meisjes tegenkomt, hadden ze absoluut geen kans gok ik zo. De jaguar heeft hele lange hoektanden zo'n beetje de grootste bijtkracht van alle carnivoren en doodt zijn prooi door de schedel te kraken. Doe je dus echt helemaal niks tegen als ie heeft besloten dat jij zijn ontbijt bent.
pi_141531847
En ik dacht trouwens dat aan het begin van het onderzoek de telefoons op de kamer lagen?
Ik dacht dat toen echt gelezen te hebben! En van de week toen ik las dat ze in die tas zaten snapte ik er geen hol meer van. :?
pi_141531872
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waarom tegelijkertijd? Kan ook na elkaar. De een kan dagen eerder overleden zijn dan de ander.

Lijkt me onwaarschijnlijk als lichaamsdelen van beiden samen zijn gevonden.
pi_141531931
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

het was geen hotel, ze zaten bij een familie en hadden hun eigen 'gebouwtje'.
Ah, ik meende het inderdaad al op de foto's... dacht inderdaad meer aan een complex. Maar is het helemaal uitgesloten dat ze toch weer terug zijn geweest naar hun complex en dat er daarna iets is gebeurd?
pi_141531934
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:15 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Ff over die katten. Behalve verdwalen/verhongeren of een ongeluk, is een aanval van een grote kat één van de weinige verklaringen hoe ze tegelijk om zijn gekomen (áls dat gebeurd is).

Als een hongerige poema (40-80 kilo) één van de twee heeft aangevallen, heeft het andere meisje misschien gevochten voor haar vriendin, waarna ze ook aangevallen en gedood is. Poema's doden door een beet in de nek, zorgt voor een snelle dood, zeker als je al verzwakt bent en niet in staat om terug te vechten. Maar het zijn grote gespierde beesten met veel scherpe stukjes eraan, een gezonde volwassene kunnen ze ook hebben. Poema's vallen mensen aan en doden ze, en eten ze op. Check dit lijstje: http://en.wikipedia.org/w(...)cks_in_North_America

Jaguar's (60-150 kilo) zijn nog groter dan poema's, maar ze vallen maar zelden mensen aan, ik kon maar vijf gevallen ofzo op internet vinden. Veel minder vaak dan hun neefjes de luipaard, leeuw en tijger. Maar áls zo'n beest uitgehongerd was en twee meisjes tegenkomt, hadden ze absoluut geen kans gok ik zo. De jaguar heeft hele lange hoektanden zo'n beetje de grootste bijtkracht van alle carnivoren en doodt zijn prooi door de schedel te kraken. Doe je dus echt helemaal niks tegen als ie heeft besloten dat jij zijn ontbijt bent.
dat denk ik dus ook ,het is de enige verklaring ,dat ze tegelijk omgekomen zijn
met daarbij de verklaring over de ene schoen die verder op lag ,welpen ,die laat men achter in een hol ,en daar brengt men eten heen ..
pi_141532002
Geloof niks van ontvoering, orgaanhandel of een aanval van beesten.

Lijkt mij echt een kwestie van of verdwalen of verkoeling zoeken in een rivier en de stromingen daarvan onderschatten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:19:22 #27
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141532011
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Lijkt me onwaarschijnlijk als lichaamsdelen van beiden samen zijn gevonden.
Die lichaamsdelen van beiden zijn toch niet samen gevonden. Alles was verspreid over vele km.
pi_141532074
quote:
En ik dacht trouwens dat aan het begin van het onderzoek de telefoons op de kamer lagen?
Ik dacht dat toen echt gelezen te hebben! En van de week toen ik las dat ze in die tas zaten snapte ik er geen hol meer van.
Weet je nog waar je het hebt gelezen en heb je nog een bron?
pi_141532143
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die lichaamsdelen van beiden zijn toch niet samen gevonden. Alles was verspreid over vele km.
officieel niet over bekend
3 vind plaatsten,
schoen Lisanne (1)
schoen kris (2)
bekken/heup bot (3)
zo heb ik het ingedeeld maar er word ook gefluisterd over gevonden stof van de broek van kris
pi_141532166
quote:
Fatal cougar attacks are extremely rare and occur much less frequently than fatal dog attacks, fatal snake bites, fatal lightning strikes, or fatal bee stings
En veel kinderen aangevallen en gedood.
bron
I´m back.
pi_141532214
Bestaat er ook een tijdlijn van de meiden wat de dagen ervoor/die dag hebben gedaan?
pi_141532293
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:21 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Weet je nog waar je het hebt gelezen en heb je nog een bron?
Oh god nee dat weet ik niet meer! Maar ik dacht het toen gelezen te hebben op de Facebook pagina,bij reacties van mensen die nieuwsberichtte daar heen zette. Maar aangezien ze die uitgezet hebben kan ik daar niet meer opkomen. :{ }:| Ik google wel even misschien vindt ik het zo nog! :*
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:27:28 #33
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141532295
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:25 schreef MidnightB00m het volgende:
Bestaat er ook een tijdlijn van de meiden wat de dagen ervoor/die dag hebben gedaan?
15 maart van huis vertrokken. 2 weken rondgehangen in Bocas del Toro. ca. 31 maart aangekomen in Boquete. 1 april verdwenen. Ongeveer.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:28:57 #34
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_141532344
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:09 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

maar een lichaam kan wel aan stukken geslagen en verscheurd worden door die rivier
het contrast klopt niet
Het lijkt mij waarschijnlijker dat eventuele resten zijn meegevoerd toen een rivier ging zwellen (en daar verder ontbonden) óf dat ze in principe gezond en wel in het water terecht zijn gekomen en daar in de stroming verwondingen hebben opgelopen (of één van de twee) en vervolgens ergens aangespoeld zijn, invalide o.i.d.. Misschien dat een tweede toen verder is gaan kijken voor hulp ofzo en uiteindelijk ergens anders gestorven. Dieren en een opnieuw zwellende rivier kunnen eventuele stoffelijke resten verder verspreid hebben.

Het ligt er allemaal maar net aan. Als je in een stroming je hoofd stoot tegen een rotsblok, kan je op slag dood zijn. Stoot je een been, dan breek of verbrijzel je die. Dan ben je ook verloren, alleen duurt de lijdensweg wat langer. Je weet ook niet wat er allemaal in de rivieren leeft, alligators of piranha's, weet ik veel. In die twee maanden jungle kan er zo vreselijk veel gebeurd zijn, dat is niet beredeneerd te gokken.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_141532361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En veel kinderen aangevallen en gedood.
bron
Dat noem jij VEEL? :')
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:30:21 #36
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_141532392
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:19 schreef PBateman1978 het volgende:
Geloof niks van ontvoering, orgaanhandel of een aanval van beesten.

Lijkt mij echt een kwestie van of verdwalen of verkoeling zoeken in een rivier en de stromingen daarvan onderschatten.
Precies, ze zijn gewoon verdronken in de rivier (waarschijnlijk meegesleurd en/of achter een rots blijven hangen). Er zijn niet veel dieren die 2 mensen tegelijk kunnen of willen doden.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_141532405
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En veel kinderen aangevallen en gedood.
bron
Zeldzaam, maar het gebeurt. En de reden dat ik erover begin is, omdat een groot roofdier een reden kan zijn dat ze allebei dood zijn, ipv dat één in de jungle achterblijft en de ander redding is komen zoeken. Stel, je vriendin breekt haar enkel, wordt gebeten door een slang, wordt ineens ziek, en kan niet verder/terug. Dan had het andere meisje terug kunnen rennen om hulp te halen. En de kans dat ze allebei tegelijk zo'n ongeluk krijgen is gewoon klein.

Alleen bij hopeloos verdwalen, een dubbel fataal ongeluk of de aanval van een roofdier dat allebei de meisjes doodt, blijven ze allebei in de jungle. Als je vriendin wordt aangevallen door een roofdier (zeg, poema), vecht je met het beest, als je niet in paniek raakt en wegrent, tenminste. Het dier zal jou dan ook aanvallen om z'n prooi veilig te stellen (het zijn geen moordmachine's, ze willen in principe maar één prooi). Maar in gevecht met een bonk spieren, hoektanden en klauwen... lees dat lijstje nog maar eens goed en kijk hoe dat voor de slachtoffers is afgelopen. En er staan kinderen op, maar ook volwassenen, en Lisanne en Kris waren geloof ik geen gespierde bodybuilders met een kapmes.
pi_141532443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:21 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Weet je nog waar je het hebt gelezen en heb je nog een bron?
'Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon. En ze zijn voor het laatst gesignaleerd bij het Pianista Trail, waar je kan wandelen.'

Bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:34:03 #39
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141532508
Kans op een gelijktijdig ongeval is helemaal niet klein. Ze moesten enkele keren de rivier oversteken. Vaak doe je dat met zijn tweeën; je houdt elkaar vast. Als de een dan uitglijdt, kan de ander ook meegesleurd worden. Allebei gewond door de rotsen in het kolkende water. Bloedend op de kant gekropen. Bloed wordt op kilometers afstand geroken door dieren. Daarna ben je er snel geweest.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:34:05 #40
264694 blanket
its human nature
pi_141532511
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:31 schreef Kaugummi het volgende:

[..]

'Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon. En ze zijn voor het laatst gesignaleerd bij het Pianista Trail, waar je kan wandelen.'

Bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
Kan ook zijn dat hij Ipods of tablets voor telefoons heeft aangezien natuurlijk.
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_141532526
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:34 schreef blanket het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat hij Ipods of tablets voor telefoons heeft aangezien natuurlijk.
Ja dat kan natuurlijk zijn :)
pi_141532566
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:34 schreef blanket het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat hij Ipods of tablets voor telefoons heeft aangezien natuurlijk.
ik moest ook een van de kamer foto's vergrote om te zien dat het om een iPod ging
maar mijn nichtje (zelfde leeftijd als kris en Lisanne) heeft ook 2 mobiele telefoons
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:35:57 #43
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141532576
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:34 schreef blanket het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat hij Ipods of tablets voor telefoons heeft aangezien natuurlijk.
Of hij weet er meer van...
pi_141532609
Overigens iets anders die lerares Spaans mevr. Lommers had getuigd dat iemand hen uit the bush had zien komen, lopend naar Boquete. Is daar niets meer uitgekomen?
I´m back.
pi_141532620
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:19 schreef PBateman1978 het volgende:
Geloof niks van ontvoering, orgaanhandel of een aanval van beesten.

Lijkt mij echt een kwestie van of verdwalen of verkoeling zoeken in een rivier en de stromingen daarvan onderschatten.
Daar zet ik ook mijn geld op, gewoon een 'onnozel' iets. Kan iedereen overkomen, zeker 2 jonge vrouwen zonder veel ervaring in een jungle dunkt me...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_141532644
quote:
Oh god nee dat weet ik niet meer! Maar ik dacht het toen gelezen te hebben op de Facebook pagina,bij reacties van mensen die nieuwsberichtte daar heen zette. Maar aangezien ze die uitgezet hebben kan ik daar niet meer opkomen. Ik google wel even misschien vindt ik het zo nog!
Oh super! Merci :)

quote:
15 maart van huis vertrokken. 2 weken rondgehangen in Bocas del Toro. ca. 31 maart aangekomen in Boquete. 1 april verdwenen. Ongeveer.
Dus die arme meiden waren nog geen dag in Boquete... pfff. En dan alleen hiken door de jungle? Ik kan het gewoon niet geloven.
pi_141532666
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Sjongejonge11 het volgende:

[..]

Zeldzaam, maar het gebeurt. En de reden dat ik erover begin is, omdat een groot roofdier een reden kan zijn dat ze allebei dood zijn, ipv dat één in de jungle achterblijft en de ander redding is komen zoeken. Stel, je vriendin breekt haar enkel, wordt gebeten door een slang, wordt ineens ziek, en kan niet verder/terug. Dan had het andere meisje terug kunnen rennen om hulp te halen. En de kans dat ze allebei tegelijk zo'n ongeluk krijgen is gewoon klein.

Alleen bij hopeloos verdwalen, een dubbel fataal ongeluk of de aanval van een roofdier dat allebei de meisjes doodt, blijven ze allebei in de jungle. Als je vriendin wordt aangevallen door een roofdier (zeg, poema), vecht je met het beest, als je niet in paniek raakt en wegrent, tenminste. Het dier zal jou dan ook aanvallen om z'n prooi veilig te stellen (het zijn geen moordmachine's, ze willen in principe maar één prooi). Maar in gevecht met een bonk spieren, hoektanden en klauwen... lees dat lijstje nog maar eens goed en kijk hoe dat voor de slachtoffers is afgelopen. En er staan kinderen op, maar ook volwassenen, en Lisanne en Kris waren geloof ik geen gespierde bodybuilders met een kapmes.
Twee meiden die tegelijkertijd een ongeluk krijgen vond ik idd ook altijd al onlogisch.
Dus dan kan een cougar attack idd logischer zijn.
I´m back.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:39:22 #48
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141532672
Stacey, deze vond ik ook nog:

quote:
Quote Posted by Ingrid Lommers
The press in Holland says that a person that thinks he has seen Lisanne and Kris tuesday afternoon says that Lisanne and Kris were doubting if they could go on the trail or not. The real story is that this person lives next to another trail and he said that that was also a nice trail, that they didnt need to go to the El Pianista Trail. So they actually went on that trail and were back after 30 minutes saying that they were very tired and were going back to Boquete. They sat on the side of the road to go back to Boquete, not on the side of the road which would lead to El Pianista. They sat for a long time on the road waiting for a bus or a taxi. They have not seen what they finally did.
pi_141532684
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:03 schreef Marrije het volgende:
Maar als je die lichamen dropt bij die stuwdam (punt waar 3 rivieren samenkomen) dan kun je toch relatief dchtbij komen met de auto of niet? Hoef je dus helemaal niet zeulen.
is niet ver van de stuwdam idd
Maar dan moet je dus stroom opwaards
dat gaat lopend wel als het laag water is
als het water hoog staat is het met een boot niet te doen
stroomsnelheid is 35 km per uur
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141532757
quote:
'Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon. En ze zijn voor het laatst gesignaleerd bij het Pianista Trail, waar je kan wandelen.'

Bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
Jeetje...
Ik heb gewoon het idee dat ze niet niet vrijwillig de jungle in zijn gegaan op de één of andere manier.
pi_141532766
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:39 schreef Marrije het volgende:
Stacey, deze vond ik ook nog:

[..]

een panama's bericht over dat , de Nederlandse pers meld dat ze zijn gezien op een andere track..
van panama ,naar Nederland ,naar panama?
daar is een theorie over ,als je iets verteld aan iemand ,en diegene verteld het verder en diegene verteld het ook verder ,dan is na 5 mensen het verhaal al compleet veranderd..
pi_141532772
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:39 schreef Marrije het volgende:
Stacey, deze vond ik ook nog:

[..]

dan komt die Paardentrailer weer in beeld dus
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141532798
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:39 schreef Marrije het volgende:
Stacey, deze vond ik ook nog:

[..]

Smoking gun toch.
I´m back.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:44:49 #54
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141532806
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:39 schreef Marrije het volgende:
Stacey, deze vond ik ook nog:

[..]

Dat is wel een beetje vreemd. Ze namen een taxi om bij het begin van El Pianista trail uit te komen en zijn toen op de verkeerde plek afgezet? Verdacht. Ik hoop dat ze de taxichauffeur nog hebben kunnen traceren.
pi_141532813
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:21 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Weet je nog waar je het hebt gelezen en heb je nog een bron?
dat was een MP3
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:48:44 #56
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_141532926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:38 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Oh super! Merci :)

[..]

Dus die arme meiden waren nog geen dag in Boquete... pfff. En dan alleen hiken door de jungle? Ik kan het gewoon niet geloven.
Eerlijk gezegd kan ik ook niet geloven dat je richting het einde van de middag nog even een paar uur gaat hiken in de jungle. Das wel heel erg naief... Maar niet onmogelijk. Ook hier geldt weer dat er veel tegenstrijdige informatie rondzwerft. Ze zijn wel gezien, niet gezien, waren met de taxi, waren met de bus, waren om 1500 bij die pensionhouder, waren om 1330 bij die pensionhouder. Het gaat allemaal alle kanten op.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_141532980
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:48 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd kan ik ook niet geloven dat je richting het einde van de middag nog even een paar uur gaat hiken in de jungle. Das wel heel erg naief... Maar niet onmogelijk. Ook hier geldt weer dat er veel tegenstrijdige informatie rondzwerft. Ze zijn wel gezien, niet gezien, waren met de taxi, waren met de bus, waren om 1500 bij die pensionhouder, waren om 1330 bij die pensionhouder. Het gaat allemaal alle kanten op.
het wel gezien ,niet gezien, had ontkent of ontkracht kunnen worden door bijvoorbeeld te vragen wat ze aan hadden ,na 3 maanden weet geen mens dat nog
pi_141533001
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waarom tegelijkertijd? Kan ook na elkaar. De een kan dagen eerder overleden zijn dan de ander.

Een jaguar van 1,90 meter met een gewicht van 100 kg is niet echt bang voor twee lichte meisjes. Een knauw en het is gebeurd.
En dan vinden ze vervolgens alsnog binnen hetzelfde gebied een heupbeen van Kris en een voet van Lisanne? Als ze niet tegelijkertijd verzwakt/dood zijn gegaan zou je verwachten dat er meer afstand tussen zit, lijkt me. Dat zo'n beest een stukje met een prooi sleept ok, maar ik kan geen dier zoeken wat kilometers met een kadaver gaat lopen sjouwen.
pi_141533050
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:48 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd kan ik ook niet geloven dat je richting het einde van de middag nog even een paar uur gaat hiken in de jungle. Das wel heel erg naief... Maar niet onmogelijk. Ook hier geldt weer dat er veel tegenstrijdige informatie rondzwerft. Ze zijn wel gezien, niet gezien, waren met de taxi, waren met de bus, waren om 1500 bij die pensionhouder, waren om 1330 bij die pensionhouder. Het gaat allemaal alle kanten op.
Sowieso is bekend dat getuigenverklaringen zo onbetrouwbaar zijn als wat. Daar is een keer onderzoek naar geweest; er werd een overval nagespeeld en vervolgens werd er aan "toevallige" voorbijgangers (die dus niet wisten dat het nep was) gevraagd of en wat ze gezien hadden. Nou, de variatie daarin wil je niet weten, alleen de kleur trui van de overvaller werd al een ding; de een zei blauw, rood, geel of groen, terwijl de eigenlijke kleur grijs was oid.
pi_141533058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En dan vinden ze vervolgens alsnog binnen hetzelfde gebied een heupbeen van Kris en een voet van Lisanne? Als ze niet tegelijkertijd verzwakt/dood zijn gegaan zou je verwachten dat er meer afstand tussen zit, lijkt me. Dat zo'n beest een stukje met een prooi sleept ok, maar ik kan geen dier zoeken wat kilometers met een kadaver gaat lopen sjouwen.
dat is een peuleschil voor die grote katten hoor ,die wandelen wat makkelijker daar dan jij en ik
pi_141533076
quote:
Eerlijk gezegd kan ik ook niet geloven dat je richting het einde van de middag nog even een paar uur gaat hiken in de jungle. Das wel heel erg naief... Maar niet onmogelijk. Ook hier geldt weer dat er veel tegenstrijdige informatie rondzwerft. Ze zijn wel gezien, niet gezien, waren met de taxi, waren met de bus, waren om 1500 bij die pensionhouder, waren om 1330 bij die pensionhouder. Het gaat allemaal alle kanten op.
Precies... zo tegenstrijdig, net als met materiaal dat is gevonden. En ze zijn natuurlijk ook nog niet eens op komen dagen op die excursie met gids. Hoe laat zou die excursie zijn eigenlijk? Is het mogelijk dat ze daarvoor al vermist waren?
pi_141533141
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:53 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Precies... zo tegenstrijdig, net als met materiaal dat is gevonden. En ze zijn natuurlijk ook nog niet eens op komen dagen op die excursie met gids. Hoe laat zou die excursie zijn eigenlijk? Is het mogelijk dat ze daarvoor al vermist waren?
hadden ze niet die ochtend die 2 Nederlandse jongens ontmoet (bij ontbijt),en dat ze daarom de excursie zijn vergeten/hebben laten schieten
pi_141533238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:48 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd kan ik ook niet geloven dat je richting het einde van de middag nog even een paar uur gaat hiken in de jungle. Das wel heel erg naief... Maar niet onmogelijk. Ook hier geldt weer dat er veel tegenstrijdige informatie rondzwerft. Ze zijn wel gezien, niet gezien, waren met de taxi, waren met de bus, waren om 1500 bij die pensionhouder, waren om 1330 bij die pensionhouder. Het gaat allemaal alle kanten op.
Waarom niet? Is het je nooit opgevallen hoe onnozel de meeste mensen zijn?

En wat alle tegenstrijdige informatie betreft: dat geeft vooral aan hoe ontzettend onbetrouwbaar die info dus is...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_141533335
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:52 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

dat is een peuleschil voor die grote katten hoor ,die wandelen wat makkelijker daar dan jij en ik
Wandelen, ok. Maar slepen met een prooi? Geloof daar niet zo in, waarom zouden ze?
Bovendien, welke katachtige trekt z'n prooi compleet in stukken? Voor wat ik weet uit docu's etc scheuren ze het vlees eraf en eten dat op, maar laten ze de beenderen veelal ongemoeid. En dan zou nu een beest een compleet bekken uit elkaar hebben getrokken? Ik geloof daar dus echt niks van, eerlijk gezegd. Maar dat is vooral omdat ik me er niks bij kan voorstellen.
pi_141533341
kijk
bij vlag 1 zijn de watervallen
pas na 10 kilometer en enorme Hoge bergen begint de rivier bij vlag 6

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:01:58 #66
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141533382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:43 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

een panama's bericht over dat , de Nederlandse pers meld dat ze zijn gezien op een andere track..
van panama ,naar Nederland ,naar panama?
daar is een theorie over ,als je iets verteld aan iemand ,en diegene verteld het verder en diegene verteld het ook verder ,dan is na 5 mensen het verhaal al compleet veranderd..
dat iemand ze heeft gesproken en dat ze vertelden dat ze moe waren en aan de kant van de weg zaten blijft eigenlijk steeds hetzelfde
pi_141533395
vanaf vlag 6 loopt het naar beneden

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141533400
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Twee meiden die tegelijkertijd een ongeluk krijgen vond ik idd ook altijd al onlogisch.
Dus dan kan een cougar attack idd logischer zijn.
Ja, veel logischer!

maar dan helemaal niet, dus. Hoeveel mensen krijgen jaarlijks een dodelijk ongeluk? En hoeveel worden er aangevallen door een cougar? Juist.
pi_141533471
Waar doel je precies op met dodelijk ongeluk? Nogal een vreemd argument als je daarmee dodelijke auto-ongelukken bedoeld...
pi_141533481
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, veel logischer!

maar dan helemaal niet, dus. Hoeveel mensen krijgen jaarlijks een dodelijk ongeluk? En hoeveel worden er aangevallen door een cougar? Juist.
Ja, statistieken, fantastisch, is waar. Maar een dodelijk ongeluk is waarschijnlijker als het één iemand tegelijk overkomt (waarbij de ander het nog kan navertellen) terwijl een groot roofdier twee mensen kan doden op één plek en moment.
pi_141533484
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wandelen, ok. Maar slepen met een prooi? Geloof daar niet zo in, waarom zouden ze?
Bovendien, welke katachtige trekt z'n prooi compleet in stukken? Voor wat ik weet uit docu's etc scheuren ze het vlees eraf en eten dat op, maar laten ze de beenderen veelal ongemoeid. En dan zou nu een beest een compleet bekken uit elkaar hebben getrokken? Ik geloof daar dus echt niks van, eerlijk gezegd. Maar dat is vooral omdat ik me er niks bij kan voorstellen.
nou een simpele huiskat eet alles al op met huid en haar (behalve veren van een vogel)
dus de vraag welke kat eet alles op bijna alle katten
in een dierentuin krijgen de katachtigen ook hele karkassen ,wat er over blijft zijn enkele stukjes van 10 15 cm

en ja een kat(achtigen ) en een prooi ,kijk maar wat een huiskat doet met een gevangen beest ,of ik geef zelf mijn katten kippenekken en eendagskuikens ,die lieve beestjes zijn even bloeddorstige killers ze scheuren het binnen 5 min aan stukken ,en er blijft niks over
pi_141533531
dan ligt hier de stuwdam/meer (punta blanca) en de tas werd 2 km daar vandaan gevonden
bij de stuwdam kan je met auto's komen

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141533549
Mijn kat eet alleen muizen, de rest laat ie liggen nadat ie ze heeft gedood.
Maar kan me niet voorstellen dat ze zijn gedood door roofdieren. Wel dat ze door dieren zijn opgegeten (deels) nadat ze zijn overleden.
Zo'n poema sleept delen van een prooi toch mee de bomen in? Die blijven niet op de grond.
pi_141533609
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn kat eet alleen muizen, de rest laat ie liggen nadat ie ze heeft gedood.
Maar kan me niet voorstellen dat ze zijn gedood door roofdieren. Wel dat ze door dieren zijn opgegeten (deels) nadat ze zijn overleden.
Zo'n poema sleept delen van een prooi toch mee de bomen in? Die blijven niet op de grond.
Maar een poema is toch geen "aas" eter? In die zin dat die een prooi zelf doodt en dan eet. Zijn al dode dieren dan ook eten voor zo'n beest?
pi_141533615
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:05 schreef Tyr3ll het volgende:
Waar doel je precies op met dodelijk ongeluk? Nogal een vreemd argument als je daarmee dodelijke auto-ongelukken bedoeld...
Gewoon, een ongeluk. Geen idee wat, daar zijn namelijk verder niet echt aanwijzingen voor. Net zomin als er aanwijzingen zijn voor een cougar. En volgens de heersende wetenschappelijke argumentatiemethoden moet je dan dus NIET uitgaan van hetgeen wat statistisch nogal onwaarschijnlijk is..

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:05 schreef Sjongejonge11 het volgende:

Ja, statistieken, fantastisch, is waar. Maar een dodelijk ongeluk is waarschijnlijker als het één iemand tegelijk overkomt (waarbij de ander het nog kan navertellen) terwijl een groot roofdier twee mensen kan doden op één plek en moment.
Nee, nog steeds is dat niet waarschijnlijker, omdat de kans dat je wordt doodgebeten door een cougar nou eenmaal belachelijk laag is. Nihil, eigenlijk. Verder gaan er zo vaak 2 mensen dood, als de ene de ander probeert te redden bijvoorbeeld. Er zijn echt zo veel meer waarschijnlijke oorzaken te verzinnen dan cougars..
pi_141533625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn kat eet alleen muizen, de rest laat ie liggen nadat ie ze heeft gedood.
Maar kan me niet voorstellen dat ze zijn gedood door roofdieren. Wel dat ze door dieren zijn opgegeten (deels) nadat ze zijn overleden.
Zo'n poema sleept delen van een prooi toch mee de bomen in? Die blijven niet op de grond.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poema

quote:
Wanneer een prooidier is gevonden, wordt dit van dichtbij besprongen en met een krachtige beet vlak achter de kop gedood. Vervolgens wordt de prooi vaak versleept naar een rustige plek, zodat de poema tijdens het eten zo min mogelijk gestoord kan worden door bijvoorbeeld aaseters als de coyote. Als een grote prooi is gevangen, verbergt de poema die vaak onder bladeren en zand. Het roofdier blijft een paar dagen in de buurt en eet iedere dag een beetje uit deze tijdelijke voorraadkast
.
pi_141533661
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar een poema is toch geen "aas" eter? In die zin dat die een prooi zelf doodt en dan eet. Zijn al dode dieren dan ook eten voor zo'n beest?
dacht ik ook (want de meeste katachtige eten alleen *vers* vlees) ,maar hij blijkt dus ook al dood weefsel te eten
pi_141533668
Als er iemand is die denkt dat de lokale predatoren snoezige knuffelkatjes zijn...

Hier een filmpje van een poema die een mannetjeshert met gewei sloopt:

En hier eentje van een jaguar die een krokodil een kopje kleiner maakt:

Vervang hert/krokodil in gedachten door twee meisjes van 70 kilo en je bent er.
pi_141533672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar een poema is toch geen "aas" eter? In die zin dat die een prooi zelf doodt en dan eet. Zijn al dode dieren dan ook eten voor zo'n beest?
quote:
Voedsel

De poema heeft een uitgebreid voedselpakket, variërend van insecten tot grote hoefdieren. Herten hebben meestal hun voorkeur, maar ook kleinere dieren als katoenstaartkonijnen, knaagdieren zoals agoeti's, stekelvarkens en ratten alsook apen worden regelmatig gevangen. Verder vormen opossums, tapirs, pekari's, miereneters, gordeldieren, vleermuizen, hoendervogels, kleine krokodillen, kikkers, vissen, sprinkhanen en slakken de prooi van de poema. Zelfs andere roofdieren zoals coyotes en wasberen worden gedood en ook als aas gegeten.
Dit zegt wikipedia. :)
pi_141533705
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:11 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Als er iemand is die denkt dat de lokale predatoren snoezige knuffelkatjes zijn...

Hier een filmpje van een poema die een mannetjeshert met gewei sloopt:

En hier eentje van een jaguar die een krokodil een kopje kleiner maakt:

Vervang hert/krokodil in gedachten door twee meisjes van 70 kilo en je bent er.
Jaguar is geen poema.
pi_141533754
quote:
Dan ben ik in de war met tijgers denk ik. ;)
pi_141533763
poema's lopen daar echt niet ,het stikt er van de indianen en (soms illegale) goudzoekers
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:15:11 #83
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141533792
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:06 schreef StaceySinger het volgende:
dan ligt hier de stuwdam/meer (punta blanca) en de tas werd 2 km daar vandaan gevonden
bij de stuwdam kan je met auto's komen

[ afbeelding ]
de vindplaats van de tas is dus ook niet zo heel ver bij bocas del toro vandaan, waar ze die kookles hebben gevolgd (of is Bocas niet Bocas del Toro).
pi_141533810
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:14 schreef StaceySinger het volgende:
poema's lopen daar echt niet ,het stikt er van de indianen en (soms illegale) goudzoekers
en dat is een reden dat ze er niet zouden lopen?
pi_141533890
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:12 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Jaguar is geen poema.
Nee, dat weet ik? Allebei de grote katten lopen daar rond, en allebei hebben ze in het verleden mensen gedood. Kans is klein, niet afwezig.

quote:
poema's lopen daar echt niet ,het stikt er van de indianen en (soms illegale) goudzoekers
Ben jij ter plekke geweest soms? Als het er sterft van de goudzoekers, hadden die de meisjes misschien terug kunnen brengen? Verschillende sites zeggen niks over goudzoekers, maar dus wel dat deze katten (en nog een rijtje roofdieren) ter plekke leven:
http://www.thevisitorpana(...)_visitor.html[quote]
pi_141533898
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:15 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

en dat is een reden dat ze er niet zouden lopen?
zeg ik dat dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141533915
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:15 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

en dat is een reden dat ze er niet zouden lopen?
Hoe meer menselijke activiteit in een gebied, hoe minder (grote) roofdieren doorgaans...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_141533917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

de vindplaats van de tas is dus ook niet zo heel ver bij bocas del toro vandaan, waar ze die kookles hebben gevolgd (of is Bocas niet Bocas del Toro).
Bocas del Toro ligt op een eiland. De provincie heet overigens ook Bocas del Toro, kan ook wat verwarring over ontstaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:15 schreef b_engeltje het volgende:
en dat is een reden dat ze er niet zouden lopen?
De kans dat je een cougar ziet is uitermate klein. De kans dat je wordt aangevallen nog vele malen kleiner.

Echt, mensen hier denken dat het een Tarzan-jungle is waar meer beesten per vierkante meter rondlopen dan in een legbatterij :')
pi_141533946
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zeg ik dat dan ?
ja
*poema's lopen daar echt niet ,het stikt er van de indianen en (soms illegale) goudzoekers*
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:21:48 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141533990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:19 schreef DonJames het volgende:

[..]

Bocas del Toro ligt op een eiland. De provincie heet overigens ook Bocas del Toro, kan ook wat verwarring over ontstaan.
.

En als iemand het over Bocas heeft, dan heeft ie het over het eilandje?
pi_141533998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hoe meer menselijke activiteit in een gebied, hoe minder (grote) roofdieren doorgaans...
vertel dat aan die mensen die januari dit jaar een poema in hun keuken vonden
hoe verwijs je naar een foto van internet hier?
pi_141534025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

En als iemand het over Bocas heeft, dan heeft ie het over het eilandje?
Doorgaans wel, ja. Het is een bekende toeristische plek (erg mooi ook, trouwens)
pi_141534056
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:22 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

vertel dat aan die mensen die januari dit jaar een poema in hun keuken vonden
hoe verwijs je naar een foto van internet hier?
in een keuken in Boquete ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141534105
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

in een keuken in Boquete ?
nee was in chili ,maar het zegt wel veel over de theorie dat een poema niet in de buurt van mensen verblijft, blijkbaar hebben ze zich voldoende aan gepast om de mens voor lief te nemen
pi_141534127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:25 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

nee was in chili ,maar het zegt wel veel over de theorie dat een poema niet in de buurt van mensen verblijft, blijkbaar hebben ze zich voldoende aan gepast om de mens voor lief te nemen
Nee, daar zegt het nagenoeg niets over.

Dat iets een keer is voorgekomen wil niet zeggen dat het normaal is..
pi_141534174
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:22 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Het één sluit het ander niet uit hè? Maar feit is dat wilde dieren het doorgaans niet zo hebben op mensen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_141534218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:25 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

nee was in chili ,maar het zegt wel veel over de theorie dat een poema niet in de buurt van mensen verblijft, blijkbaar hebben ze zich voldoende aan gepast om de mens voor lief te nemen
Ach, vandaar dat je ze zoveel tegen komt in de grote metropolen :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_141534262
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, daar zegt het nagenoeg niets over.

Dat iets een keer is voorgekomen wil niet zeggen dat het normaal is..
nee maar deze hele zaak is verre van normaal en vraagt teveel vragen op ,en teveel onmogelijkheden ,worden opeens mogelijk
theoretisch is alles mogelijk, want alles heeft plussen en minpunten, dus niet uitsluit baar
pi_141534317
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:25 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

nee was in chili ,maar het zegt wel veel over de theorie dat een poema niet in de buurt van mensen verblijft, blijkbaar hebben ze zich voldoende aan gepast om de mens voor lief te nemen
gaat nu over Panama
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:32:40 #100
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141534348
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Doorgaans wel, ja. Het is een bekende toeristische plek (erg mooi ook, trouwens)
ok, in bocas hebben ze dus een kookles gevolgd, dat ligt ook niet zo heel ver bij de vindplaats van de tas vandaan.
pi_141534370
en beruchte wandelaar in het gebied ,noemde ook theorieën op
slangen (beet) ,gevallen, rivier
maar zelf heeft hij het nog nooit ervaren ,hoe groot is de kans dan dat het gebeurd?
hoe groot zijn de ongelukjes met de wandelaars die wel gidsen bij zich hadden in dat gebied?, een gids houdt niet je handje vast voor het vallen namelijk ,een verkeerde beweging
pi_141534382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gaat nu over Panama
ging mij over de poema
pi_141534388
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:30 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

nee maar deze hele zaak is verre van normaal en vraagt teveel vragen op ,en teveel onmogelijkheden ,worden opeens mogelijk
theoretisch is alles mogelijk, want alles heeft plussen en minpunten, dus niet uitsluit baar
Theoretisch mogelijk, ja. Maar dat is niet hetzelfde als waarschijnlijk. Moet ik dat uitleggen?
pi_141534403
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:33 schreef DonJames het volgende:

[..]

Theoretisch mogelijk, ja. Maar dat is niet hetzelfde als waarschijnlijk. Moet ik dat uitleggen?
jou waarschijnlijkheid ,kan voor mij onmogelijk zijn ,is net hoe ruimdenkend je visie is
pi_141534448
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:34 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

jou waarschijnlijkheid ,kan voor mij onmogelijk zijn ,is net hoe ruimdenkend je visie is
Sorry, dat heeft helemaal niks met "visie" of "ruimdenkendheid" te maken :') Statistiek is statistiek, meer kan ik er niet van maken.
pi_141534488
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:33 schreef b_engeltje het volgende:
en beruchte wandelaar in het gebied ,noemde ook theorieën op
slangen (beet) ,gevallen, rivier
maar zelf heeft hij het nog nooit ervaren ,hoe groot is de kans dan dat het gebeurd?
hoe groot zijn de ongelukjes met de wandelaars die wel gidsen bij zich hadden in dat gebied?, een gids houdt niet je handje vast voor het vallen namelijk ,een verkeerde beweging
Een ervaren gids zorgt er alleen wel voor dat je niet in levensbedreigende situaties terecht komt en/of verdwaalt.

Die vertelt je bijvoorbeeld dat het geen goed idee is om in de rivier te gaan pootje baden, dat je niet in het gewas moet gaan zitten wroeten omdat daar de slangen etc etc. Typisch dingen die 2 onervaren jonge vrouwen wel eens zouden kunnen doen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_141534513
quote:
13s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:36 schreef DonJames het volgende:

[..]

Sorry, dat heeft helemaal niks met "visie" of "ruimdenkendheid" te maken :') Statistiek is statistiek, meer kan ik er niet van maken.
geef mij dan maar de statistieken van de ongelukjes in dat gebied
de slangenbeten
gevallen en verdronken mensen in de rivier
verdwaalde mensen
de bloeddorstige moordenaars
pi_141534585
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:38 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

geef mij dan maar de statistieken van de ongelukjes in dat gebied
de slangenbeten
gevallen en verdronken mensen in de rivier
de bloeddorstige moordenaars
:')

Geef jij maar statistieken over de dodelijke poemaaanvallen in dat gebied. Dat is immers jouw theorie, dus ik neem aan dat je die kan onderbouwen. Of wil je nou zeggen dat je de boel lekker bij elkaar fantaseert?

Mag hoor, daar niet van. Maar ga nou niet denken dat dat best wel heel goed mogelijk kan zijn, want dan snap je het niet helemaal..
pi_141534630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

:')

Geef jij maar statistieken over de dodelijke poema aanvallen in dat gebied. Dat is immers jouw theorie, dus ik neem aan dat je die kan onderbouwen. Of wil je nou zeggen dat je de boel lekker bij elkaar fantaseert?

Mag hoor, daar niet van. Maar ga nou niet denken dat dat best wel heel goed mogelijk kan zijn, want dan snap je het niet helemaal..
nee ik geef aan dat niks statistisch onderbouwd kan worden ,en het onmogelijke opeens mogelijk kan zijn jou visie ,en de mijne
pi_141534642
Big cats prowl the jungles of Panama and although you’d be extremely fortunate to catch even a glimpse of one

[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 25-06-2014 15:45:24 (erg belangrijk) ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141534697
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:41 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

nee ik geef aan dat niks statistisch onderbouwd kan worden ,...
Hoezo niet? Kijk alleen al even naar de wikipediapagina van het aantal dodelijke slachtoffers van poema's. Dat zijn statistieken. En die statistieken voorspellen niet veel goeds voor het waarheidsgehalte van jouw fantasietje..
pi_141534778
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen). Statistieken heb ik van http://www.toxinology.org/GSI-epidemiology2.htm

Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. De gevaarlijkste is de terciopelo: http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)

Als de meiden in een nest van deze jongens gestapt zijn, heeft dat vast ook geen goede dingen gedaan voor hun overlevingskansen...
pi_141534819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoezo niet? Kijk alleen al even naar de wikipediapagina van het aantal dodelijke slachtoffers van poema's. Dat zijn statistieken. En die statistieken voorspellen niet veel goeds voor het waarheidsgehalte van jouw fantasietje..
waar zijn de statistieken dan van de mensen die gebeten en overleden zijn van slangenbeten
waar zijn de verhalen (die er vast best zijn want ook in panama *praten* mensen) over hoeveel mensen er wel niet verdwaald zijn geraakt in dat gebied
hoeveel mensen er wel niet gevallen en verdronken zijn in de woeste rivier
En de bloeddorstige moordenaars , die zat alleen op Europese meisjes te wachten ,voor de rest van het jaar ,speelt hij met zijn grote teen

je ontkracht mijn theorie ,maar versterkt niet de andere
pi_141534849
Al dat loze gespeculeer hier. Ga cupcakes bakken ofzo.
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:48:31 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141534857
De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Samen zitten wachten op de dood zal ook niet gok ik zo; misschien als de ene bijna dood is, maar dan ga je als laatst overgebleven daarna nog proberen jezelf te redden mag ik hopen.

Verdwalen lijkt raar; heuvel op naar de waterval en terug. Blijft over: meegenomen en afgemaakt, door die gids bijvoorbeeld, die zegt dat ze nooit zijn komen opdagen maar wel met z'n speurneus de botten rook :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141534883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen).

Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. Check http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)

Als de meiden in een nest van deze jongens gestapt zijn, heeft dat vast ook geen goede dingen gedaan voor hun overlevingskansen...
Het is Fer-de-lance ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:47 schreef b_engeltje het volgende:
waar zijn de statistieken dan van de mensen die gebeten en overleden zijn van slangenbeten
waar zijn de verhalen (die er vast best zijn want ook in panama *praten* mensen) over hoeveel mensen er wel niet verdwaald zijn geraakt in dat gebied
hoeveel mensen er wel niet gevallen en verdronken zijn in de woeste rivier
En de bloeddorstige moordenaars , die zat alleen op Europese meisjes te wachten ,voor de rest van het jaar ,speelt hij met zijn grote teen

je ontkracht mijn theorie ,maar versterkt niet de andere
Moet dat dan? Verder, dat doe ik niet omdat ik gewoonweg niet weet wat er is gebeurd. Dus dat hele dikke-duimgezuig doe ik gewoon niet aan mee. Ik zeg alleen wat als er iemand écht poep begint te praten..
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:50:03 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141534901
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen).

Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. Check http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)

Als de meiden in een nest van deze jongens gestapt zijn, heeft dat vast ook geen goede dingen gedaan voor hun overlevingskansen...
In dat bericht toen van nu.nl dat die rugzak was gevonden stond erbij dat in dat gebied minstens 4 soorten giftige slangen zijn.
pi_141534917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

ok, in bocas hebben ze dus een kookles gevolgd, dat ligt ook niet zo heel ver bij de vindplaats van de tas vandaan.
Bocas (het toeristenplaatsje) ligt op een eilandje: http://goo.gl/maps/XcG6L

Geen idee waarom op het kaartje wat jij plaatse ook "Bocas del Toro" staat. Waarschijnlijk omdat de hele provincie ook zo heet. Het is dus geen plaatsje in de buurt van Boquete of de vindplaats van de tas.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende:
Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af?
Die schoenen en bot zijn toch niet naast elkaar gevonden?
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:52:58 #119
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141534973
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef Xa1pt het volgende:
Al dat loze gespeculeer hier. Ga cupcakes bakken ofzo.
leven en laten leven

Een beet van een slang zou ik nog wel geloofwaardig vinden, als ze verdwaald zijn.
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:54:07 #120
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141535004
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:50 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Bocas (het toeristenplaatsje) ligt op een eilandje: http://goo.gl/maps/XcG6L

Geen idee waarom op het kaartje wat jij plaatse ook "Bocas del Toro" staat. Waarschijnlijk omdat de hele provincie ook zo heet. Het is dus geen plaatsje in de buurt van Boquete of de vindplaats van de tas.
dank je
ik plaatste dat plaatje truowens niet en vindplaats tas was een paar km eronder
pi_141535006
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen).

Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. Check http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)

Als de meiden in een nest van deze jongens gestapt zijn, heeft dat vast ook geen goede dingen gedaan voor hun overlevingskansen...
ja ALS ,maar hoeveel wandelaars (met of zonder gids) is het van bekend dat deze dus gebeten zijn , en kunnen het na vertellen ?

de kans is aanwezig dat ontken ik niet ,maar de percentage ,kans dat het gebeurd heb ik het over

alles kan ,ze kunnen gebeten zijn door een slang strompelend verder geklauterd zijn ,ook nog de domme pech hebben gehad een poema tegen gekomen ,1 overlevende ,en die valt bij het oversteken van de rivier zo het water in .. domme pech alom dus
pi_141535048
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

dank je
ik plaatste dat plaatje truowens niet en vindplaats tas was een paar km eronder
Oh idd, was StaceySinger. :@
pi_141535065
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is Fer-de-lance ;)

[..]

Moet dat dan? Verder, dat doe ik niet omdat ik gewoonweg niet weet wat er is gebeurd. Dus dat hele dikke-duimgezuig doe ik gewoon niet aan mee. Ik zeg alleen wat als er iemand écht poep begint te praten..
dat kan je dus niet op moment dat je een anders zijn mening ontkracht ,hoe onzinnig in jou ogen ook ,komt dat omdat je meer waarde hecht aan je eigen mening
dat mag ,maar dan kan je niet zeggen dat je geen mening hebt
pi_141535197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:56 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

dat kan je dus niet op moment dat je een anders zijn mening ontkracht ,hoe onzinnig in jou ogen ook ,komt dat omdat je meer waarde hecht aan je eigen mening
dat mag ,maar dan kan je niet zeggen dat je geen mening hebt
:')

Wow, jij snapt het écht niet. Jij hebt een volstrekt niet-onderbouwde mening (er zijn immers verder geen feiten bekend), en die mening is bovendien statistisch niet waarschijnlijk. Daar zeg ik wat van, en daarom mag ik van Uwe Hoogheid geen mening hebben? Ondanks dat er dus geen feiten bekend zijn op basis waarvan ik een mening zou kunnen vormen?

:')

Beter hou je op, je komt een beetje dom over zo.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:02:27 #125
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141535242
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

:')

Wow, jij snapt het écht niet. Jij hebt eeen volstrekt niet-onderbouwde mening (er zijn immers verder geen feiten bekend), en die mening is bovendien statistisch niet waarschijnlijk. Daar zeg ik wat van, en daarom mag ik van Uwe Hoogheid geen mening hebben?

:')

Beter hou je op, je komt een beetje dom over zo.
Ik vind de theorieën over orgaanhandel vermakelijker.
pi_141535264
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende:
De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Samen zitten wachten op de dood zal ook niet gok ik zo; misschien als de ene bijna dood is, maar dan ga je als laatst overgebleven daarna nog proberen jezelf te redden mag ik hopen.

Verdwalen lijkt raar; heuvel op naar de waterval en terug. Blijft over: meegenomen en afgemaakt, door die gids bijvoorbeeld, die zegt dat ze nooit zijn komen opdagen maar wel met z'n speurneus de botten rook :)
Het zal je verbazen hoe hopeloos je kan verdwalen in vreemd gebied, heel veel is daar echt niet voor nodig.

Hier in de buurt bevinden zich de Loonse en Drunense duinen. Daar gingen we vaak naar toe toen we nog pubers waren, in het donker (spannend!1!!1 :') ) . Dat was niet eens onbekend gebied en heel erg open (grote zandvlaktes) maar meer dan eens dat we op de terugweg een kilometertje of wat verkeerd het bos weer uitkwamen. Loop een paar kilometer de zandvlaktes op, kijk achterom en dan heb je al een vrij grote kans dat je niet meer precies weet welke heuveltjes en boomgroepen je moet hebben om weer exact bij dezelfde plek te komen waar je het bos in ging.

Je denkt al heel snel dat je precies in een rechte lijn hebt gelopen, dat blijkt al heel snel niet het geval en met een kleine afwijking in je koers sta je zo honderden meters verkeerd waar je niks meer herkent. Nou was dat voor ons nooit reden voor paniek aangezien globaal in de goede richting lopen betekende dat je altijd wel weer binnen het uur op de weg uitkwam. In het allerergste geval zou je het hele gebied oversteken en dan ben je binnen een paar uur weer bij de beschaving.

De dames hoeven natuurlijk ook niet precies tegelijkertijd om het leven zijn gekomen. Als ééntje valt, gebeten wordt of zelfs maar haar enkel verzwikt is de kans vrij groot dat de paniek toe slaat echter, wat de kansen om uit een onbekende jungle te komen alleen maar verder verkleint.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:04:49 #127
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141535295
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:50 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Bocas (het toeristenplaatsje) ligt op een eilandje: http://goo.gl/maps/XcG6L

Geen idee waarom op het kaartje wat jij plaatse ook "Bocas del Toro" staat. Waarschijnlijk omdat de hele provincie ook zo heet. Het is dus geen plaatsje in de buurt van Boquete of de vindplaats van de tas.

[..]

Die schoenen en bot zijn toch niet naast elkaar gevonden?
Donderdag werden botresten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141535317
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik vind de theorieën over orgaanhandel vermakelijker.
Da's ook een fraaie, inderdaad. Ik hou het persoonlijk op een sneeuwlawine. Da's ongeveer net zo waarschijnlijk :')
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:05:57 #129
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141535326
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

Da's ook een fraaie, inderdaad. Ik hou het persoonlijk op een sneeuwlawine. Da's ongeveer net zo waarschijnlijk :')
:D :D
pi_141535329
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen). Statistieken heb ik van http://www.toxinology.org/GSI-epidemiology2.htm

Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. De gevaarlijkste is de terciopelo: http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)

Als de meiden in een nest van deze jongens gestapt zijn, heeft dat vast ook geen goede dingen gedaan voor hun overlevingskansen...
Dit inderdaad, Dit is hoogstwaarschijnlijker dan dat en poema ze heeft aangevallen
pi_141535337
quote:
Het zal je verbazen hoe hopeloos je kan verdwalen in vreemd gebied, heel veel is daar echt niet voor nodig.

Hier in de buurt bevinden zich de Loonse en Drunense duinen. Daar gingen we vaak naar toe toen we nog pubers waren, in het donker (spannend!1!!1 :') ) . Dat was niet eens onbekend gebied en heel erg open (grote zandvlaktes) maar meer dan eens dat we op de terugweg een kilometertje of wat verkeerd het bos weer uitkwamen. Loop een paar kilometer de zandvlaktes op, kijk achterom en dan heb je al een vrij grote kans dat je niet meer precies weet welke heuveltjes en boomgroepen je moet hebben om weer exact bij dezelfde plek te komen waar je het bos in ging.

Je denkt al heel snel dat je precies in een rechte lijn hebt gelopen, dat blijkt al heel snel niet het geval en met een kleine afwijking in je koers sta je zo honderden meters verkeerd waar je niks meer herkent. Nou was dat voor ons nooit reden voor paniek aangezien globaal in de goede richting lopen betekende dat je altijd wel weer binnen het uur op de weg uitkwam. In het allerergste geval zou je het hele gebied oversteken en dan ben je binnen een paar uur weer bij de beschaving.

De dames hoeven natuurlijk ook niet precies tegelijkertijd om het leven zijn gekomen. Als ééntje valt, gebeten wordt of zelfs maar haar enkel verzwikt is de kans vrij groot dat de paniek toe slaat echter, wat de kansen om uit een onbekende jungle te komen alleen maar verder verkleint.
Denk dat dit na 20 topics (ik heb ze bijna allemaal meegelurkt ^^) de bottom line is, de simpelste en meest waarschijnlijke verklaring. Occam's razor enzo. Maar jaguars, orgaanaliens en murder-suicides klinken ook gaaf, hoor.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:06:49 #132
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141535353
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het zal je verbazen hoe hopeloos je kan verdwalen in vreemd gebied, heel veel is daar echt niet voor nodig.
Ok, maar ook samen dood? Onderdelen bij elkaar in de buurt gevonden? Of had die tweeter toch gelijk en zijn ze in elkaars armen gestorven :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141535450
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:04 schreef matthijst het volgende:

[..]

Donderdag werden botresten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.
Oké, maar bij "naast elkaar" denk ik aan 10 cm ertussen, "in de buurt van" kan ook 100 meter of een kilometer zijn. :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:10:52 #134
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141535475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Oké, maar bij "naast elkaar" denk ik aan 10 cm ertussen, "in de buurt van" kan ook 100 meter of een kilometer zijn. :)
deze staat in de OP
pi_141535518
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:06 schreef StaceySinger het volgende:
dan ligt hier de stuwdam/meer (punta blanca) en de tas werd 2 km daar vandaan gevonden
bij de stuwdam kan je met auto's komen

[ afbeelding ]
Bedankt voor je kaartje Stacey! De andere vlaggetjes zijn ook plaatsen waarbij het één of ander is gevonden? Zou het ook kunnen dat de stuwdam plek van vertrek was i.p.v. waar we nu van uitgaan?

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

de vindplaats van de tas is dus ook niet zo heel ver bij bocas del toro vandaan, waar ze die kookles hebben gevolgd (of is Bocas niet Bocas del Toro).
Wanneer hebben ze kookles gevolgd?
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:12:15 #136
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141535534
Eens. Waarom kunnen die gasten in Panama niet even:
- high res wandelkaarten van die trail maken
- high res plattegrond van de omgeving met markeringen van alle plekken waar onderdelen zijn gevonden.

'T is goddomme 2014.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141535553
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:10 schreef Marrije het volgende:

[..]

deze staat in de OP
[ afbeelding ]
Thanks, "paar km" dus.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:14:19 #138
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141535605
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:11 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Bedankt voor je kaartje Stacey! De andere vlaggetjes zijn ook plaatsen waarbij het één of ander is gevonden?

[..]

Wanneer hebben ze kookles gevolgd?
dat weet ik niet precies, zag een foto:


quote:
Quote Posted by Ingrid Lommers
Here we were in Bocas... with the girls participating in the cooking class...
pi_141535677
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat weet ik niet precies, zag een foto:
[ afbeelding ]

[..]

Het lijkt wel alsof ze bikini's dragen onder de shirts... dus wellicht zijn de twee bh's in de tas dan niet zo raar.
pi_141535679
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:06 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ok, maar ook samen dood? Onderdelen bij elkaar in de buurt gevonden? Of had die tweeter toch gelijk en zijn ze in elkaars armen gestorven :)
Het zou zomaar kunnen. Ik denk dat de besten onder ons moeite zouden hebben om kalm te blijven en het meest logische te doen, laat staan 2 bakvissen met nul tot geen ervaring in de wildernis. Zelfs al blijf je koel als ijswater, dan nog is het zeer goed denkbaar dat je niet 1-2-3 je weg weer vindt.

Bij een verdwaling (al dan niet gecombineerd met één of meer van de meisjes gewond) worden je kansen om zelf je weg terug te vinden sowieso razendsnel kleiner. Als je niet héél rap je weg terug hebt gevonden ben je waarschijnlijk na een uurtje of twee alleen nog maar hopelozer verdwaald.

Zit je een half etmaal in die situatie, dan zorgen honger, dorst, vermoeidheid voor het verder razendsnel dalen van je kansen. Bij verwondingen of ziekte wordt het allemaal nog veel erger, en veel sneller ook nog eens...

De dames zagen er ook niet bepaald uit als afgetrainde commando's die lange tijd op de been zouden kunnen blijven in dat soort omstandigheden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:17:13 #141
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141535722
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat weet ik niet precies, zag een foto:
[ afbeelding ]

[..]

Die man met de spatel vertrouw ik niet, die moeten ze maar eens aan de tand voelen.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 25-06-2014 16:20:14 ]
pi_141535756
Dat ik hier net las over de Bothrop asper slang en dat die zeer giftig is ging ik ff youtuben.
En op deze ligt er 1 precies langs het water..
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:19:12 #143
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141535802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Die man met de spatel vertrouw ik niet, die moeten ze maar eens aan de tand voelen.
:D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 16:20:46 #144
8781 crew  Frutsel
pi_141535859
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:17 schreef Kaugummi het volgende:
Dat ik hier net las over de Bothrop asper slang en dat die zeer giftig is ging ik ff youtuben.
En op deze ligt er 1 precies langs het water..
valt er uberhaupt nog in weefsel, resten of DNA iets te zien van gif of iets dergelijks?
pi_141535908
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Die man met de spatel vertrouw ik niet, die moeten ze maar eens aan de tand voelen.
Die blik in zijn ogen voorspelt niet veel goeds idd. ;(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_141535975
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat weet ik niet precies, zag een foto:
[ afbeelding ]

[..]

Van dezelfde site:

quote:
Posted by Ingrid Lommers
The press in Holland says that a person that thinks he has seen Lisanne and Kris tuesday afternoon says that Lisanne and Kris were doubting if they could go on the trail or not. The real story is that this person lives next to another trail and he said that that was also a nice trail, that they didnt need to go to the El Pianista Trail. So they actually went on that trail and were back after 30 minutes saying that they were very tired and were going back to Boquete. They sat on the side of the road to go back to Boquete, not on the side of the road which would lead to El Pianista. They sat for a long time on the road waiting for a bus or a taxi. They have not seen what they finally did.
Zijn ze dan niet gewoon bij de verkeerde persoon in gestapt?
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:28:11 #147
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141536140
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Van dezelfde site:

[..]

Zijn ze dan niet gewoon bij de verkeerde persoon in gestapt?
ze hebben in korte tijd aardig wat mensen leren heb ik het idee, ik denk wel dat de kans erin zit dat ze bij de verkeerde zijn ingestapt
pi_141536248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:03 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dit is dus de hoofdreden waarom ik niet in dat door-de-rivier-meegesleept-scenario geloof, geen schade aan camera en telefoon, en had je die tas gezien? Relatief schoon! Ook de zonnebrillen nog in pact.

Het zou wel erg raar zijn als iedereen zegt van zulke stenen een heel lichaam kan breken, maar alle spullen nog heel blijven, dan zou het beide compleet vernietigd zijn.
In pact?
De klaagbaak is een machine.
pi_141536267
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende:De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Verdwalen lijkt raar; heuvel op naar de waterval en terug. Blijft over: meegenomen en afgemaakt.
Als alles was meegesleurd door de rivier waren ze niet bij elkaar belandt en waren de kleren er nog geweest, beide verongelukken is zowiezo onwaarschijnlijk. Duizenden mensen die daar komen en zonder gids het gebied in gaan, de verongelukkingen en doden zijn echter nihil. Net als jij neig ik ook naar een misdrijf. Ik droomde dat de meiden in iets 'oranje' zijn gestopt en ergens iets met planken, een heel donker gat. Een kale man en nog een man, zeer misleidende dwaalsporen neergezet. Maar nogmaals: dromen zijn dromen, niet noodzakelijk de realiteit, laten we hopen dit slechts een nachtmerrie was.
pi_141536298
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende:
De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Samen zitten wachten op de dood zal ook niet gok ik zo; misschien als de ene bijna dood is, maar dan ga je als laatst overgebleven daarna nog proberen jezelf te redden mag ik hopen.

Verdwalen lijkt raar; heuvel op naar de waterval en terug. Blijft over: meegenomen en afgemaakt, door die gids bijvoorbeeld, die zegt dat ze nooit zijn komen opdagen maar wel met z'n speurneus de botten rook :)
Vriendin 1 pleurt in de rivier, vriendin 2 probeert te helpen, pleurt ook. 't Is zo gebeurd.
Ja doei.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:32:15 #151
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_141536313
Hier een artikel m.b.t. overleven in de wildernis:
http://survivalcache.com/wilderness-survival/

Ik gok zomaar dat de dames op alle punten gefaald hebben (ik denk zelfs dat bijna iedereen die geen survivaltraining gedaan heeft op minimaal de helft van de punten zou falen). Bijvoorbeeld een lastig punt is de kleding. Katoen isoleert niet goed genoeg, zeker niet als het nat is. Als ze dan ook nog geen extra kleding hebben meegenomen, dan worden de nachten ineens wel heel koud, zelfs in de tropen.

Ook water is een risico: drink je te weinig, dan droog je uit (waardoor je steeds minder goed risico's kunt inschatten). Drink je wel water, zonder het te koken, dan loop je het risico op een vergiftiging met diarree of overgeven tot gevolg. Ook dan houd je het niet lang vol.

Hoe graag we ook willen geloven dat er een externe factor (poema, slechte mensen) een rol heeft gespeeld, de meest aannemelijke kans is dat de twee meiden op avontuur wilden gaan, maar niet goed hebben nagedacht over de mogelijke risico's.
pi_141536401
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141536444
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:32 schreef Chevalric het volgende:
Hier een artikel m.b.t. overleven in de wildernis:
http://survivalcache.com/wilderness-survival/

Ik gok zomaar dat de dames op alle punten gefaald hebben (ik denk zelfs dat bijna iedereen die geen survivaltraining gedaan heeft op minimaal de helft van de punten zou falen). Bijvoorbeeld een lastig punt is de kleding. Katoen isoleert niet goed genoeg, zeker niet als het nat is. Als ze dan ook nog geen extra kleding hebben meegenomen, dan worden de nachten ineens wel heel koud, zelfs in de tropen.

Ook water is een risico: drink je te weinig, dan droog je uit (waardoor je steeds minder goed risico's kunt inschatten). Drink je wel water, zonder het te koken, dan loop je het risico op een vergiftiging met diarree of overgeven tot gevolg. Ook dan houd je het niet lang vol.

Hoe graag we ook willen geloven dat er een externe factor (poema, slechte mensen) een rol heeft gespeeld, de meest aannemelijke kans is dat de twee meiden op avontuur wilden gaan, maar niet goed hebben nagedacht over de mogelijke risico's.
Amen! :) Ik kijk als ik tijd heb steeds survival programma's op de Tv/Youtube en je leert er bizar veel mee! Net als dat water koken en dingen die er eetbaar uitzien maar giftig zijn enz enz! :*
pi_141536501
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:32 schreef Chevalric het volgende:

Hoe graag we ook willen geloven dat er een externe factor (poema, slechte mensen) een rol heeft gespeeld, de meest aannemelijke kans is dat de twee meiden op avontuur wilden gaan, maar niet goed hebben nagedacht over de mogelijke risico's.
Met een eenvoudige theorie moet je op Fok niet aan komen zetten, dat schopt alle speculaties van de Fok-deskundigen in de war.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:39:19 #155
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_141536622
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:35 schreef Kaugummi het volgende:

[..]

Amen! :) Ik kijk als ik tijd heb steeds survival programma's op de Tv/Youtube en je leert er bizar veel mee! Net als dat water koken en dingen die er eetbaar uitzien maar giftig zijn enz enz! :*
Wat je er vooral van leert, is dat je niet moet denken dat je zonder training lang overleeft in een onherbergzaam gebied.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Met een eenvoudige theorie moet je op Fok niet aan komen zetten, dat schopt alle speculaties van de Fok-deskundigen in de war.
_O-
Tja, sterven door onkunde is natuurlijk ook lang zo spectaculair niet als sterven in een gevecht met een poema om het leven van je vriendin te redden...
pi_141536634
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:Met een eenvoudige theorie moet je op Fok niet aan komen zetten, dat schopt alle speculaties van de Fok-deskundigen in de war.
Totdat achteraf blijkt het een misdrijf was en de eenvoudige scenario totaal verkeerd zat. Net als dat plots gehele vermiste gezin in Amerika, zelf weggegaan dacht iedereen puur gebaseerd op wazige signalen. Achteraf bleken ze vermoord.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:40:01 #157
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141536645
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o :o :o
pi_141536673
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ben ik de enige die niet ziet waarom er dan zoveel schade aan de telefoons zou moeten zijn? Als die in een tas zitten valt het echt wel mee met kans op schade van die mobieltjes
Mee eens. Die ene schoen ziet er wel uit alsof ie een lange reis door de rivier heeft gemaakt, botsend op allerlei stenen.
Ik geloof niet dat de meiden langs de rivier gelopen zijn, als het zo onherbergzaam is dat je er alleen met de helikopter kan komen. Al in het begin is het misgegaan volgens mij. Misschien zijn ze verrast door een sterkere stroming die opeens ontstond. Misschien zijn ze allebei heel snel omgekomen en hebben ze niet lang geleden.

Ik denk dat het avontuurlijke bij deze dames alleen zat in het feit dat ze dolgraag met 36 graden in die rivier wilden staan.

Als de door de rivier meegenomen zijn, verklaart dat waarom ze onvindbaar waren voor alle reddingsteams en honden ruiken het ook niet als iemand in het water is gevallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 25-06-2014 17:11:00 ]
pi_141536727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Wat je er vooral van leert, is dat je niet moet denken dat je zonder training lang overleeft in een onherbergzaam gebied.
Ja inderdaad, maar ik zou ook nooit alleen een jungle instappen zonder gids :') en om de basis dingen te weten dat je niet elk water drinkt wat je ziet in een jungle oid kun je,je eigen leven al mee redden zonder die training te hebben gevolgd. Maar aangezien de twee meiden zonder niks het oerwoud zijn ingehobbeld dan is de 99% kans dat je er ook niet meer uithobbeld. ;( :*
pi_141536802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Totdat achteraf blijkt het een misdrijf was en de eenvoudige scenario totaal verkeerd zat. Net als dat plots gehele vermiste gezin in Amerika, zelf weggegaan dacht iedereen puur gebaseerd op wazige signalen. Achteraf bleken ze vermoord.
Kan.. maar omdat er af en toe iets geks gebeurt hoeft dat niet te betekenen dat je meteen maar je gezonde verstand uit moet zetten en allerlei wilde speculaties moet gaan doen.. met dat verdwenen vliegtuig ging het precies zo.. mijn eerste gedachte was.. zelfmoord piloot en hij is naar het zuiden gevlogen.. dat was het meest logisch. Maar nee, op Fok kwam de ene wilde fantasie na de andere voorbij.. op zich wel vermakelijk, dat wel.
pi_141536916
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:32 schreef Chevalric het volgende:

Hoe graag we ook willen geloven dat er een externe factor (poema, slechte mensen) een rol heeft gespeeld, de meest aannemelijke kans is dat de twee meiden op avontuur wilden gaan, maar niet goed hebben nagedacht over de mogelijke risico's.
Ik hoop juist dat er géén 'slechte mensen' bij betrokken waren. Een moord/ontvoering oid vind ik veel tragischer dan een 'gewoon' ongeluk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:46:57 #162
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141536930
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:32 schreef Chevalric het volgende:
Hoe graag we ook willen geloven dat er een externe factor (poema, slechte mensen) een rol heeft gespeeld, de meest aannemelijke kans is dat de twee meiden op avontuur wilden gaan, maar niet goed hebben nagedacht over de mogelijke risico's.
Niet echt. De volgende dag zouden ze namelijk beginnen. Dat hele 'avontuur' zou voor hen maar een paar uur gepland moeten zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141536955
quote:
Dank!

Ik heb even bijgelezen:

• foto's zijn gevonden op de camera - enige conclusie/verklaring daarover vrijgegeven?
• slangen zijn veel logischer (want talrijker en onzichtbaarder) dan grote katten, dat zei ik vanaf het begin
• samen een ongeluk krijgen is niet moeilijk als je samen op pad bent, samen het terrein niet kent en bij elkaar blijft
• de rugzak lijkt me niet door de rivier getransporteerd, daar is de inhoud te heel voor

Stacey, je laatste plaatje met TAS klopt niet, dat zijn de voeten.

De NOS bracht wel een exactere locatie van de tas, ongeveer bij A uit de OP, dus dat klopte:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:48:01 #164
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_141536957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Totdat achteraf blijkt het een misdrijf was en de eenvoudige scenario totaal verkeerd zat. Net als dat plots gehele vermiste gezin in Amerika, zelf weggegaan dacht iedereen puur gebaseerd op wazige signalen. Achteraf bleken ze vermoord.
Er zijn tot nu toe geen bewijzen van een misdrijf gevonden. Daarnaast is de kans op verdwaald raken, onderkoeld/uitgedroogd raken en daardoor foutieve inschattingen maken met de dood tot gevolg in die omgeving redelijk aannemelijk.

Als je een beetje op internet rondzoekt naar "violent crime boquete" dan lees je dat dat best meevalt. Er wordt voornamelijk veel gestolen, door de grote inkomensverschillen. Daarnaast zijn vuurwapens zonder vergunning illegaal in Panama, dus ook dat verlaagt de kansen op geweldadige misdaden, zoals moord.

Al met al blijf ik erbij dat de kans op pech in de jungle groter is dan een misdaad of wilde dieren.
pi_141537000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:43 schreef Pleun2011 het volgende:Kan.. maar omdat er af en toe iets geks gebeurt hoeft dat niet te betekenen dat je meteen maar je gezonde verstand uit moet zetten en allerlei wilde speculaties moet gaan doen.. met dat verdwenen vliegtuig ging het precies zo.. mijn eerste gedachte was.. zelfmoord piloot en hij is naar het zuiden gevlogen.. dat was het meest logisch. Maar nee, op Fok kwam de ene wilde fantasie na de andere voorbij.. op zich wel vermakelijk, dat wel.
Er ontstaat inderdaad wel een bepaalde doorslaande fascinatie bij dit soort zaken (zeker bij die Madeleine zaak wereldwijd) maar eigenlijk ook wel begrijpelijk aangezien iedereen één ding denkt als ze zoiets op het nieuws horen, allen zitten we met die ene vraag: wat is nou écht gebeurd?

En om dat te ontdekken kunnen mensen inderdaad doorslaan in het analyseren van aanwijzingen en scenario's maar toch heb ik dat liever (en denk de nabestaanden ook) dan dat er geen hond naar omkijkt, want ook dat is vaak bij vermissingszaken gebeurd. Zolang we het maar met enig respect formuleren.
pi_141537050
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:48 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Er zijn tot nu toe geen bewijzen van een misdrijf gevonden. Daarnaast is de kans op verdwaald raken, onderkoeld/uitgedroogd raken en daardoor foutieve inschattingen maken met de dood tot gevolg in die omgeving redelijk aannemelijk.

Als je een beetje op internet rondzoekt naar "violent crime boquete" dan lees je dat dat best meevalt. Er wordt voornamelijk veel gestolen, door de grote inkomensverschillen. Daarnaast zijn vuurwapens zonder vergunning illegaal in Panama, dus ook dat verlaagt de kansen op geweldadige misdaden, zoals moord.

Al met al blijf ik erbij dat de kans op pech in de jungle groter is dan een misdaad of wilde dieren.
Eens, maar hoe verklaar jij de vondst van de rugzak 5 uur lopen na El Pianista, aan de heel andere kant van de berg? In dezelfde tijd waren ze allang terug in Boquete.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:50:48 #167
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_141537080
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Niet echt. De volgende dag zouden ze namelijk beginnen. Dat hele 'avontuur' zou voor hen maar een paar uur gepland moeten zijn.
Ja, maar de afstand verkeerd ingeschat, ineens is het donker en moet je in een wildvreemde omgeving de weg terug vinden. Je loopt dan al snel verkeerd en voor je het weet zit je diep in een jungle zonder een idee hoe je weer terug komt.
pi_141537132
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens, maar hoe verklaar jij de vondst van de rugzak 5 uur lopen na El Pianista, aan de heel andere kant van de berg? In dezelfde tijd waren ze allang terug in Boquete.
Hét kenmerk van "verdwalen" is toch wel zo'n beetje dat je niet meer weet waar je bent of heen moet.. ;)
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:52:31 #169
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141537162
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

• slangen zijn veel logischer (want talrijker en onzichtbaarder) dan grote katten, dat zei ik vanaf het begin

Verkrachtingen, drugsbendes, orgaanhandel, alles is uit jouw toetsenbord geramd. :') :') :')
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:53:03 #170
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141537185
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Verkrachtingen, drugsbendes, orgaanhandel, alles is uit jouw toetsenbord geramd. :') :') :')
Heb je altijd een keer gelijk man. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141537210
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hét kenmerk van "verdwalen" is toch wel zo'n beetje dat je niet meer weet waar je bent of heen moet.. ;)
Dat is waar, maar niet dat je eerst - als je al verdwaald bent en gezien de tijd en het tempo van de meiden moet dat wel- nog es een berg beklimmen om dan 180 graden verkeerd te lopen.

Dat punt is gewoon heel vreemd en meer aan de hand. Geen misdrijf, maar iemand die ze een andere/de weg wilde wijzen. 's nachts/'s avonds? Leuke jongens tegengekomen op de trail die een andere weg naar Boquete wisten? Geen criminelen (de tas is nog heel) maar gewoon daardoor verdwaald geraakt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141537224
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Verkrachtingen, drugsbendes, orgaanhandel, alles is uit jouw toetsenbord geramd. :') :') :')
VOOR de vondst van de rugzak, toen speculeren nog vrij is. Nu is er data.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141537233
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:50 schreef Chevalric het volgende:Ja, maar de afstand verkeerd ingeschat, ineens is het donker en moet je in een wildvreemde omgeving de weg terug vinden. Je loopt dan al snel verkeerd en voor je het weet zit je diep in een jungle zonder een idee hoe je weer terug komt.
Dan hadden ze (nogmaals) wel een afscheid-video gemaakt op die camera of berichten op hun telefoon geschreven en opgeslagen mochten ze geen bereik hebben om hulp te roepen. Bovendien denk ik ze wel degelijk bereik hadden, las ook van mensen die er wonen dat je in bepaalde delen in de interne jungle zelfs nog bereik kan hebben.

Als ze die afscheids-berichten of bepaalde afscheids-berichten op die camera hadden gevonden (want er is al bekend dat ze die camera en telefoon hebben onderzocht, waar bepaalde dingen zijn uitgekomen maar wat nog niet naar buiten word gebracht) maar dan was het gehele antwoord al duidelijk, namelijk een verdwaling, wat een oplossing tot de zaak zou leiden, er zou in dit geval geen enkele reden zijn om het niet naar buiten te brengen. Ze brengen de gegevens echter niet naar buiten, voor mij wijst dat op meer eventuele informatie, en geen verdwaal-of-ongeluk-scenario.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:30 schreef Multivitamine het volgende: In pact?
Zit volgens mij al de gehele middag het overal verkeerd te schrijven, moet inderdaad 'in tact' zijn, haha geweldig!
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:54:09 #174
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_141537236
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens, maar hoe verklaar jij de vondst van de rugzak 5 uur lopen na El Pianista, aan de heel andere kant van de berg? In dezelfde tijd waren ze allang terug in Boquete.
De rugzak kan natuurlijk door de rivier zijn meegesleurd. Als ik dat NOS plaatje zie hierboven, dan is de afstand tot het begin van die rivier niet zo ver.

Maar een echt antwoord heb ik niet op die vraag.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:54:58 #175
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141537272
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

VOOR de vondst van de rugzak, toen speculeren nog vrij is. Nu is er data.
Yep, verdwalen en moeder natuur doet de rest.
pi_141537309
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:54 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dan hadden ze (nogmaals) wel een afscheid-video gemaakt op die camera of berichten op hun telefoon geschreven mochten ze geen bereik hebben om hulp te roepen. Bovendien denk ik ze wel degelijk bereik hadden, las ook van mensen die er wonen dat je in bepaalde delen in de interne jungle zelfs nog bereik kan hebben.

Als ze die afscheids-berichten hadden gevonden (want er is al bekend ze die camera en telefoon hebben onderzocht, waar bepaalde dingen zijn uitgekomen maar nog niet naar buiten gebracht word) maar dan was het gehele antwoord al duidelijk, een verdwaling, wat een oplossing tot de zaak zou leiden, en dus geen enkele reden zijn om het niet naar buiten te brengen. Ze brengen de gegevens echter niet naar buiten, voor mij wijst dat op meer informatie, en geen verdwaal-of-ongeluk-scenario.

[..]

Zit volgens mij al de gehele middag het overal verkeerd te schrijven, moet inderdaad 'in tact' zijn, haha geweldig!
Als je verdwaalt bent, en het wordt donker, wat doe je dan met je mobiel? Juist, die gebruik je als zaklamp. Batterij leeg, telefoon uit. En de eerste nacht ga je natuurlijk geen afscheidsboodschap opnemen.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:57:03 #177
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_141537356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:54 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dan hadden ze (nogmaals) wel een afscheid-video gemaakt op die camera of berichten op hun telefoon geschreven mochten ze geen bereik hebben om hulp te roepen. Bovendien denk ik ze wel degelijk bereik hadden, las ook van mensen die er wonen dat je in bepaalde delen in de interne jungle zelfs nog bereik kan hebben.

Als ze die afscheids-berichten hadden gevonden (want er is al bekend ze die camera en telefoon hebben onderzocht, waar bepaalde dingen zijn uitgekomen maar nog niet naar buiten gebracht word) maar dan was het gehele antwoord al duidelijk, een verdwaling, wat een oplossing tot de zaak zou leiden, en dus geen enkele reden zijn om het niet naar buiten te brengen. Ze brengen de gegevens echter niet naar buiten, voor mij wijst dat op meer informatie, en geen verdwaal-of-ongeluk-scenario.
De gemiddelde telefoon is tegenwoordig aan het eind van de dag wel leeg, zeker in een gebied waar het signaal niet altijd even sterk is. Misschien staat er wel iets op de telefoon, maar is dat een persoonlijke boodschap aan de familie en willen ze die eerst op hoogte stellen, voordat ze e.e.a. wereldkundig maken.
pi_141537464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:54 schreef Chevalric het volgende:

[..]

De rugzak kan natuurlijk door de rivier zijn meegesleurd.
Dat kan, maar:

• de rivier stond nog dagenlang laag
• de spullen uit de rugzak zien er onbeschadigd uit

quote:
Als ik dat NOS plaatje zie hierboven, dan is de afstand tot het begin van die rivier niet zo ver.

Maar een echt antwoord heb ik niet op die vraag.
Iets van 5 uur lopen, bergaf, zonder pad, voor een geoefende gids. Zeg dat Lisanne en Kris er het dubbele over deden, dan waren ze daar (waar die rugzak is gevonden) dus midden in de nacht (~ 4:00).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141537478
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:54 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dan hadden ze (nogmaals) wel een afscheid-video gemaakt op die camera of berichten op hun telefoon geschreven en opgeslagen mochten ze geen bereik hebben om hulp te roepen. Bovendien denk ik ze wel degelijk bereik hadden, las ook van mensen die er wonen dat je in bepaalde delen in de interne jungle zelfs nog bereik kan hebben.

Als ze die afscheids-berichten of bepaalde afscheids-berichten op die camera hadden gevonden (want er is al bekend dat ze die camera en telefoon hebben onderzocht, waar bepaalde dingen zijn uitgekomen maar wat nog niet naar buiten word gebracht) maar dan was het gehele antwoord al duidelijk, namelijk een verdwaling, wat een oplossing tot de zaak zou leiden, er zou in dit geval geen enkele reden zijn om het niet naar buiten te brengen. Ze brengen de gegevens echter niet naar buiten, voor mij wijst dat op meer eventuele informatie, en geen verdwaal-of-ongeluk-scenario.

Lijkt me vrij standaard protocol dat je zo min mogelijk naar buiten brengt over zo'n zaak als het niet hoeft. Al is het maar voor de privacy van de betrokkenen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:00:49 #180
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_141537515
Wat is er eigenlijk zo interessant aan deze zaak?
pi_141537604
Mijn theorie is dat ze zijn verdwaald en op een gegeven moment beiden in de rivier terecht gekomen en verdronken. Misschien wilden ze wel gaan slapen op de oever en zijn ze verrast door het water, zoiets. Je kan je eigenlijk niet voorstellen wat die meiden hebben doorgemaakt in die jungle.. las trouwens een verhaal over een Nederlandse die in 1999 ook in die buurt was verdwenen en later dood terug gevonden.. die had haar been gebroken en was na infectie e.d. gestorven.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:03:09 #182
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_141537615
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:00 schreef hugecooll het volgende:
Wat is er eigenlijk zo interessant aan deze zaak?
Ik denk dat het met name interessant is, omdat het om twee Nederlandse meiden gaat.
pi_141537641
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:00 schreef hugecooll het volgende:
Wat is er eigenlijk zo interessant aan deze zaak?
Het gaat om 2 jonge meiden uit een rijk milieu die door veel mensen aantrekkelijk worden gevonden.. tel daarbij op het mysterie en succes op Fok is verzekerd.
pi_141537645
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:00 schreef hugecooll het volgende:
Wat is er eigenlijk zo interessant aan deze zaak?
Missing White Woman Syndrome, dat is wel duidelijk. Persoonlijk volg ik het omdat ik een jaar geleden op exact die plek was, als backpacker.
pi_141537647
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:00 schreef hugecooll het volgende:
Wat is er eigenlijk zo interessant aan deze zaak?
Dat het twee niet onappetijtelijke blanke dames waren. Was het jou of mij overkomen hadden we het moeten doen met een berichtje op de FP van 3 zinnen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:04:06 #186
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_141537652
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan, maar:

• de rivier stond nog dagenlang laag
• de spullen uit de rugzak zien er onbeschadigd uit

[..]

Iets van 5 uur lopen, bergaf, zonder pad, voor een geoefende gids. Zeg dat Lisanne en Kris er het dubbele over deden, dan waren ze daar (waar die rugzak is gevonden) dus midden in de nacht (~ 4:00).
Dat de rivier dagenlang laag stond, zegt niks. We zijn inmiddels ruim 2,5 maand verder.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:04:34 #187
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_141537678
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:03 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Ik denk dat het met name interessant is, omdat het om twee Nederlandse meiden gaat.
En dat het "iedere hiker" kan gebeuren. Alleen niet op zo'n "domme" manier zoals de meiden (om 13:30-14:00 nog es een berg beklimmen.

Ze zijn om 15:00 gezien, maar om 13:00 al uit het dorp Boquete vertrokken (per taxi?) naar het begin van de trail (~4 km vanaf Boquete).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141537686
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:03 schreef Pleun2011 het volgende:
... uit een rijk milieu ...
Hoe kom je dáár bij??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141537730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:04 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Dat de rivier dagenlang laag stond, zegt niks. We zijn inmiddels ruim 2,5 maand verder.
Ja, maar dan:
• is de rugzak dus in jouw meestroomscenario nog verder stroomopwaarts achtergelaten
• zouden al die inhoud aan diggelen zijn (die rivier met hoog water gezien begin vorige topic?)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141537740
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:02 schreef Pleun2011 het volgende:
las trouwens een verhaal over een Nederlandse die in 1999 ook in die buurt was verdwenen en later dood terug gevonden.. die had haar been gebroken en was na infectie e.d. gestorven.
En geloof me maar dat het snel gaat als je daar zonder medische zorg, voedsel en water en een fatsoenlijke slaapplaats hondsziek wordt, dan kom je zelfs met al je ledematen in tact niet ver....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_141537752
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je dáár bij??
Kinderen van Turken en Marokkanen gaan nooit backpacken.. dat zijn altijd de blanke kinderen uit de middenklasse milieus of hoger. :+
pi_141537782
quote:
6s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat het twee niet onappetijtelijke blanke dames waren. Was het jou of mij overkomen hadden we het moeten doen met een berichtje op de FP van 3 zinnen.
Lisanne misschien ja, die ander is niet om aan te gluren hoor.


Deze zomer ook maar even naar Panama, even de sfeer proeven in dat dorp. Die trail is gewoon open toch?
pi_141537824
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En geloof me maar dat het snel gaat als je daar zonder medische zorg, voedsel en water en een fatsoenlijke slaapplaats hondsziek wordt, dan kom je zelfs met al je ledematen in tact niet ver....
Inderdaad, maar dan zijn de meiden ongeveer op hetzelfde tijdstip ongeveer hetzelfde (terrein zorgt voor verwondingen) omgekomen.

Zoniet, pak je je rugzak wel en ga je bellen, proberen contact te zoeken, whatever.

Ik denk dat ze beiden (snel) zijn omgekomen, de rugzak achterlatend en meegedreven zijn met de rivier stroomafwaarts.

Roofdieren zijn m.i. met name belangrijk in de vorm van vogels, die kunnen veel langere afstanden over moeilijk terrein moeiteloos afleggen en botten droppen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141537837
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kinderen van Turken en Marokkanen gaan nooit backpacken..
Dat ligt toch niet aan geld?
quote:
dat zijn altijd de blanke kinderen uit de middenklasse milieus of hoger. :+
En dat is "een rijk milieu"? :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141537846
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Lisanne misschien ja, die ander is niet om aan te gluren hoor.

Deze zomer ook maar even naar Panama, even de sfeer proeven in dat dorp. Die trail is gewoon open toch?
Zeker! Tip: ga niet voor 15.00 op pad, in het schemerdonker is de jungle het mooist! :W
pi_141537848
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:07 schreef kurk_droog het volgende:
Deze zomer ook maar even naar Panama, even de sfeer proeven in dat dorp. Die trail is gewoon open toch?
Exact mijn idee. September ofzo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141537894
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:09 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zeker! Tip: ga niet voor 15.00 op pad, in het schemerdonker is de jungle het mooist! :W
Jij bent in Boquete geweest, ook vanaf Bocas del Toro, net zoals de meiden? Of vanuit het zuiden (David)?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141537916
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat ze beiden (snel) zijn omgekomen, de rugzak achterlatend en meegedreven zijn met de rivier stroomafwaarts.

En hoe kom je beiden snel om? Door te verdrinken.. ach, whatever. :P
pi_141537929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:09 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zeker! Tip: ga niet voor 15.00 op pad, in het schemerdonker is de jungle het mooist! :W
Ach, verdwalen daar :') Niks aan de hand hoor. Ik ben alleen bang voor bloedzuigers en shit :r
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact mijn idee. September ofzo.
Ah dan ben ik net klaar met mijn taalcursus in Buenos, 20 september afspreken anders?..zijn vast kamers zat vrij. Ik ga wel gewoon op mijn Samba's de jungle in natuurlijk!
pi_141537932
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Lisanne misschien ja, die ander is niet om aan te gluren hoor.

Deze zomer ook maar even naar Panama, even de sfeer proeven in dat dorp. Die trail is gewoon open toch?
Ah, de eerste ramptoerist. :')
pi_141537965
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah, de eerste ramptoerist. :')
Ik ben toch in de buurt. Zullen de thuisblijvers in NL leuk vinden. Jungle selfie, ditdatalles.
pi_141537984
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij bent in Boquete geweest, ook vanaf Bocas del Toro, net zoals de meiden? Of vanuit het zuiden (David)?
Er loopt geen echte weg van Bocas del Toro naar Boquete. De enige normale weg gaat van David naar Boquete, en houdt daar op.
pi_141538033
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:12 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ach, verdwalen daar :') Niks aan de hand hoor. Ik ben alleen bang voor bloedzuigers en shit :r

[..]

Ah dan ben ik net klaar met mijn taalcursus in Buenos, 20 september afspreken anders?..zijn vast kamers zat vrij. Ik ga wel gewoon op mijn Samba's de jungle in natuurlijk!
Da's mooi, dan spreek je dus al beter Spaans dan de Wat en Hoe woordjes van de twee Amersfoortse babes.

Ja, alles hetzelfde. Om 14:00 vertrekken op Perry bergschoenen, niet stoppen aan het einde van de trail en stug doorlopen. :P
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141538059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

Er loopt geen echte weg van Bocas del Toro naar Boquete. De enige normale weg gaat van David naar Boquete, en houdt daar op.
en vanaf Boquete naar het Stuwmeer ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141538109
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

Er loopt geen echte weg van Bocas del Toro naar Boquete.
:o Hoe zijn die meiden daar dan gekomen? Ze zijn begonnen in Bocas en gingen daarna naar Boquete, toch?

quote:
De enige normale weg gaat van David naar Boquete, en houdt daar op.
Er is ook geen weg westelijk (richting Costa Rica) of oostelijk die over de bergen loopt?

Ik las ergens dat de route die Lisanne en Kris hadden genomen "de oude wandelroute naar Bocas was, waar je 5-7 dagen over doet, een pad dat oud is omdat er nu een weg is".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141538133
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en vanaf Boquete naar het Stuwmeer ?
Dat stuwmeer ligt dichter bij Bocas dan bij Boquete, niet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141538176
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat stuwmeer ligt dichter bij Bocas dan bij Boquete, niet?
vlak aan zee
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141538195
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:o Hoe zijn die meiden daar dan gekomen? Ze zijn begonnen in Bocas en gingen daarna naar Boquete, toch?

De meest logische route is vanuit Bocas eerst naar David en vanuit daar naar Boquete.
pi_141538214
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:o Hoe zijn die meiden daar dan gekomen? Ze zijn begonnen in Bocas en gingen daarna naar Boquete, toch?

Met de bus?
quote:
Er is ook geen weg westelijk (richting Costa Rica) of oostelijk die over de bergen loopt?

Ik las ergens dat de route die Lisanne en Kris hadden genomen "de oude wandelroute naar Bocas was, waar je 5-7 dagen over doet, een pad dat oud is omdat er nu een weg is".
Nee. Als je naar CR wil, moet je eerst de bus nemen naar David.
pi_141538226
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:12 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik ben toch in de buurt. Zullen de thuisblijvers in NL leuk vinden. Jungle selfie, ditdatalles.
Kijk maar uit voor orgaandieven.
pi_141538227
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:19 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De meest logische route is vanuit Bocas eerst naar David en vanuit daar naar Boquete.
Ok, die route naar David kan over land of moet je vliegen? Weet niet hoe de dames daar precies zijn gekomen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141538243
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Da's mooi, dan spreek je dus al beter Spaans dan de Wat en Hoe woordjes van de twee Amersfoortse babes.

Ja, alles hetzelfde. Om 14:00 vertrekken op Perry bergschoenen, niet stoppen aan het einde van de trail en stug doorlopen. :P
Niks aan de hand. Jij woonde ook daar ergens toch? Prima tochtje...telefoon is waterdicht dus bij de watervallen ( dat filmpje laatst :') die watervallen stellen geen fuck voor..kan je beter naar Oostenrijk gaan ) ook mogelijkheden tot toffe foto's.
pi_141538323
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:20 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Niks aan de hand. Jij woonde ook daar ergens toch? Prima tochtje...telefoon is waterdicht dus bij de watervallen ( dat filmpje laatst :') die watervallen stellen geen fuck voor..kan je beter naar Oostenrijk gaan ) ook mogelijkheden tot toffe foto's.
Ja, Bogotá, vandaar. Het idee kwam ook door dit topic de afgelopen dagen vooral om dat verdwaalverhaal te checken. En het gebied lijkt me sowieso prachtig.

Zelf met die Feliciano praten, zelf met de lokalen praten en ondertussen lekker vakantie vieren.

Voor juli al wat anders geboekt maar voor september lijkt het me een prachtige bestemming.

Die Pianista ziet er inderdaad niet uit als een enorm moeilijke trail. Wat erna komt, is de vraag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141538370
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, die route naar David kan over land of moet je vliegen? Weet niet hoe de dames daar precies zijn gekomen.
Vliegen weet ik niet, maar je kunt volgens mij met de boot vanuit Bocas del Toro eerst naar het vaste land (Almirante) en dan met de bus naar David en dan door naar Boquete. Is denk ik in 1 dag wel te doen: http://goo.gl/maps/r2u4E

edit: Er gaan geen vluchten: http://www.bocas.com/bocas-howto.htm
Currently there are no flights between David and Bocas del Toro.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:25:42 #216
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141538433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:03 schreef DonJames het volgende:
ik een jaar geleden op exact die plek was, als backpacker.
_O_
pi_141538449
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:23 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Vliegen weet ik niet, maar je kunt volgens mij met de boot vanuit Bocas del Toro eerst naar het vaste land (Almirante) en dan met de bus naar David en dan door naar Boquete. Is denk ik in 1 dag wel te doen: http://goo.gl/maps/r2u4E
Gracias. Van Almirante naar David is maar iets van 3 uurtjes (Panama is niet zo groot):
https://www.google.com/ma(...)!2d9.3!1m1!4e1?hl=nl

Ok, dus zo moeten ze gekomen zijn, de 31e? Ik las dat ze al 2 weken in Boquete waren, maar dat was dus 2 weken in Panama (Bocas)?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141538494
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, Bogotá, vandaar. Het idee kwam ook door dit topic de afgelopen dagen vooral om dat verdwaalverhaal te checken. En het gebied lijkt me sowieso prachtig.

Zelf met die Feliciano praten, zelf met de lokalen praten en ondertussen lekker vakantie vieren.

Voor juli al wat anders geboekt maar voor september lijkt het me een prachtige bestemming.

Die Pianista ziet er inderdaad niet uit als een enorm moeilijke trail. Wat erna komt, is de vraag.
Pianista
The rest of the trail has been thoughtfully spray painted with orange arrows – so it really is difficult to lose your way. You know you’re at the divide when you’re at the highest point and the trail ahead of you starts to slope downward again
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141538495
Ik vind het ook raar dat Kris op de flyer staat als een vrouw van 1.75 m, terwijl in haar paspoort 1.67m staat

Flyer
Paspoort
pi_141538505
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, Bogotá, vandaar. Het idee kwam ook door dit topic de afgelopen dagen vooral om dat verdwaalverhaal te checken. En het gebied lijkt me sowieso prachtig.

Zelf met die Feliciano praten, zelf met de lokalen praten en ondertussen lekker vakantie vieren.

Voor juli al wat anders geboekt maar voor september lijkt het me een prachtige bestemming.

Die Pianista ziet er inderdaad niet uit als een enorm moeilijke trail. Wat erna komt, is de vraag.
:D Dat inderdaad.
pi_141538523
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:27 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik vind het ook raar dat Kris op de flyer staat als een vrouw van 1.75 m, terwijl in haar paspoort 1.67m staat

Flyer
Paspoort
bel de FBI
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141538543
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

bel de FBI
Ok.
pi_141538561
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:23 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Vliegen weet ik niet, maar je kunt volgens mij met de boot vanuit Bocas del Toro eerst naar het vaste land (Almirante) en dan met de bus naar David en dan door naar Boquete. Is denk ik in 1 dag wel te doen: http://goo.gl/maps/r2u4E

edit: Er gaan geen vluchten: http://www.bocas.com/bocas-howto.htm
Currently there are no flights between David and Bocas del Toro.
Met minibusjes vanuit Almirante inderdaad. 3 tot 4 uur.
pi_141538562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:27 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik vind het ook raar dat Kris op de flyer staat als een vrouw van 1.75 m, terwijl in haar paspoort 1.67m staat

Flyer
Paspoort
Goed punt, de dames waren niet zo lang als eerst beweerd. 1.67 en 1,74, niet 1,76 en 1,84.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141538591
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:27 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik vind het ook raar dat Kris op de flyer staat als een vrouw van 1.75 m, terwijl in haar paspoort 1.67m staat

Flyer
Paspoort
In mijn paspoort stond ook jaren 1.68 terwijl ik (inmiddels) iets van 1.73 ben ofzo. Dat is toen ooit een keer bij vernieuwen overgenomen. Nou, snel, op naar BNW hiermee.
Ja doei.
pi_141538737
Lekker belangrijk, die 2 naïve rijkeluistantes die zo nodig zo'n hippe reis moesten maken. Dit krijg je gewoon als je met je hoofd in de wolken en onvoorbereid op pad gaat, denkend dat niemand je wat aandoet. Eigen schuld dikke bult.

Zoals ik hier zie ligt niemand er verder ook wakker van, vakantieplanning dingemz worden gesmeed hiersjeuwww.
pi_141538782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:35 schreef bosa_kaba het volgende:
Lekker belangrijk, die 2 naïve rijkeluistantes die zo nodig zo'n hippe reis moesten maken. Dit krijg je gewoon als je met je hoofd in de wolken en onvoorbereid op pad gaat, denkend dat niemand je wat aandoet. Eigen schuld dikke bult.

Zoals ik hier zie ligt niemand er verder ook wakker van, vakantieplanning dingemz worden gesmeed hiersjeuwww.
Kom nog eens constructief bijdragen als je nuchter bent, lijkt me. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141538867
quote:
Zo te zien kwamen ze al eerder een aftakking van een rivier tegen (bij 'Alto Romero Area, onderste pijl), die uiteindelijk loopt naar de plek waar de tas gevonden is. Die aftakking heeft een rechtere lijn naar de vindplaats, de rivier helemaal bovenin bij het einde van het pad, maakt een grote bocht, wat het minder waarschijnlijk maakt dat de tas die bocht heeft gemaakt.
pi_141538950
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zo te zien kwamen ze al eerder een aftakking van een rivier tegen, die uiteindelijk loopt naar de plek waar de tas gevonden is. Die aftakking heeft een rechtere lijn naar de vindplaats, de rivier helemaal bovenin bij het einde van het pad, maakt een grote bocht, wat het minder waarschijnlijk maakt dat de tas die bocht heeft gemaakt.
Waarom denk je sowieso dat die tas bochten in de rivier heeft meegemaakt? Zouden die zonnebrillen, camera en delicate smartphones dan niet aan diggelen zijn?

De rivier is sowieso wild, of ie nu laag staat of niet. Het is de hellingshoek die de stroomsnelheid voor het grootste gedeelte bepaalt. En waar de rugzak gevonden is, is het nog redelijk steil.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141538968
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom denk je sowieso dat die tas bochten in de rivier heeft meegemaakt? Zouden die zonnebrillen en delicate smartphones dan niet aan diggelen zijn?
Een tas blijft grotendeels drijven en zwiept om de stenen heen.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:42:43 #231
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141538971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en vanaf Boquete naar het Stuwmeer ?
ik heb ergens gelezen dat er maar 1 weg naar boquete gaat en dat dat misschien meespeelt in waarom het onaantrekkelijk zou zijn voor criminelen
pi_141539026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:42 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Een tas blijft grotendeels drijven en zwiept om de stenen heen.
Ah, jij bent expert?

Zwiept dus om ALLE stenen heen. Hoe groot is die kans?

Is het niet veel logischer dat die rugzak nooit in de rivier geweest is en al die tijd op de kant heeft gestaan slechts aangetast door het klimaat en regenwater en niet de rivier?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141539066
Misschien had de tas airbags om zich heen :D :') en is daarom alles heel gebleven :7
pi_141539089
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik heb ergens gelezen dat er maar 1 weg naar boquete gaat en dat dat misschien meespeelt in waarom het onaantrekkelijk zou zijn voor criminelen
Er is toch geen enkele aanwijzing voor criminaliteit? Waarom dan toch zo hard vasthouden aan dat scenario, dat snap ik niet?

Toen het nog onduidelijk was en we geen data hadden, ok, maar nu, na het vinden van die rugzak, met 83 dollar erin?

Als je werkelijk denkt dat een verkrachter niet eventjes wat mobieltjes en geld meeneemt in een gebied waar je "nooit" gevonden wordt, dan ben je echt te weinig op de hoogte van Latijns-Amerika...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141539094
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, jij bent expert?

Zwiept dus om ALLE stenen heen. Hoe groot is die kans?

Is het niet veel logischer dat die rugzak nooit in de rivier geweest is en al die tijd op de kant heeft gestaan slechts aangetast door het klimaat en regenwater en niet de rivier?
Die rugzak is daar neergezet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:46:33 #236
181126 MouzurX
Misschien?
pi_141539107
Muah een telefoon in een tas blijft best lang goed lijkt me.

Zolang het maar niet van een hoogte op een steen valt.
Je zou het moeten testen maar hoe het water stroomt langs een steen zorgt er volgens mij voor dat iets als een tas niet heel harde klappen krijgt.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_141539130
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, jij bent expert?

Zwiept dus om ALLE stenen heen. Hoe groot is die kans?

Is het niet veel logischer dat die rugzak nooit in de rivier geweest is en al die tijd op de kant heeft gestaan slechts aangetast door het klimaat en regenwater en niet de rivier?
Misschien zaten die brillen en telefoons wel stevig verpakt in die bh's.
Ik geloof niet dat die tas daar is neergelegd, die meiden zijn daar toch helemaal niet geweest, kan niet.
pi_141539224
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:46 schreef MouzurX het volgende:
Muah een telefoon in een tas blijft best lang goed lijkt me.

Zolang het maar niet van een hoogte op een steen valt.
Je zou het moeten testen maar hoe het water stroomt langs een steen zorgt er volgens mij voor dat iets als een tas niet heel harde klappen krijgt.
Denk ik ook. Die schoen daarentegen is zwaar en is door lagere gedeelten van de rivier gevoerd.
pi_141539234
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:35 schreef bosa_kaba het volgende:
Lekker belangrijk, die 2 naïve rijkeluistantes die zo nodig zo'n hippe reis moesten maken. Dit krijg je gewoon als je met je hoofd in de wolken en onvoorbereid op pad gaat, denkend dat niemand je wat aandoet. Eigen schuld dikke bult.

Zoals ik hier zie ligt niemand er verder ook wakker van, vakantieplanning dingemz worden gesmeed hiersjeuwww.
Wat een debiele reactie. Wat heeft afkomst te maken met dit alles?
pi_141539287
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:46 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Die rugzak is daar neergezet
Waarom vermoed jij dat Stacey? :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:52:21 #241
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141539324
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is toch geen enkele aanwijzing voor criminaliteit? Waarom dan toch zo hard vasthouden aan dat scenario, dat snap ik niet?

Toen het nog onduidelijk was en we geen data hadden, ok, maar nu, na het vinden van die rugzak, met 83 dollar erin?

Als je werkelijk denkt dat een verkrachter niet eventjes wat mobieltjes en geld meeneemt in een gebied waar je "nooit" gevonden wordt, dan ben je echt te weinig op de hoogte van Latijns-Amerika...
Dat wat jij quote ging om dat er dus 1 weg is (antwoord op de vraag die werd gesteld), daar ging het om, niet om de criminaliteit. Maar los van die post heb ik inderdaad wel aangegeven dat ik denk aan een misdrijf. En zo raar is het niet, dat geven er hier wel meer aan, maar goed, al deden ze dat niet en zou iedereen het over een poema hebben... Sommige mensen denken een misdrijf omdat ze niet geloven in verdwalen of een ongeluk. En ook niet in een poema. En een misdrijf is (ook officieel) nog niet uitgesloten, ook niet nadat men wist dat die 83 dollar nog in de rugzak zat.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:52:24 #242
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141539325
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, jij bent expert?


Ah nee, jij bent de expert!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141539373
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:51 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Waarom vermoed jij dat Stacey? :)
omdat ik de kracht van het water ken *O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141539452
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat wat jij quote ging om dat er dus 1 weg is (antwoord op de vraag die werd gesteld), daar ging het om, niet om de criminaliteit. Maar los van die post heb ik inderdaad wel aangegeven dat ik denk aan een misdrijf. En zo raar is het niet, dat geven er hier wel meer aan, maar goed, al deden ze dat niet en zou iedereen het over een poema hebben... Sommige mensen denken een misdrijf omdat ze niet geloven in verdwalen of een ongeluk. En ook niet in een poema. En een misdrijf is (ook officieel) nog niet uitgesloten, ook niet nadat men wist dat die 83 dollar nog in de rugzak zat.
Ja, maar zo werkt onderzoek niet.

"A en B geloof ik niet, dus C is het meest logische." :N

Welke aanwijzingen zie jij voor C (het misdrijf). Niet tegen A en B, maar puur voor C?

Ik zie ze niet namelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141539522
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien zaten die brillen en telefoons wel stevig verpakt in die bh's.
Dat is het punt. Je moet allerlei rare scenario's bedenken om de combinatie rivier meesleuren + intacte spullen te verklaren. Dat lijkt me tegen Ockham ingaan...

quote:
Ik geloof niet dat die tas daar is neergelegd, die meiden zijn daar toch helemaal niet geweest, kan niet.
"kan niet"? Waarom kan dat niet? In 2,5 maand?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141539542
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:52 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ah nee, jij bent de expert!
matthijst: "gevalletje....indiaantje....kloar".

Tegen jou kan ik niet op inderdaad.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:01:28 #247
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141539661
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar zo werkt onderzoek niet.

"A en B geloof ik niet, dus C is het meest logische." :N

Welke aanwijzingen zie jij voor C (het misdrijf). Niet tegen A en B, maar puur voor C?

Ik zie ze niet namelijk.
ik zeg dan ook niet dat c het meest logische is... Maar een verdwaling lijkt me niet, dan zouden ze dat al wel gemeld hebben. Ongeval, zou kunnen. Misdrijf, zou kunnen.
Ik denk dat ze om 15 uur moe naar huis wilden (ik geloof die getuigenverklaring), dan moet het vanaf daar (en dus niet in de jungle) verkeerd zijn gegaan. Voor mij is die verklaring een aanwijzing.
pi_141539723
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:01 schreef Marrije het volgende:
Ik denk dat ze om 15 uur moe naar huis wilden (ik geloof die getuigenverklaring), dan moet het vanaf daar (en dus niet in de jungle) verkeerd zijn gegaan. Voor mij is die verklaring een aanwijzing.
Ok, hoe verder daarna?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141539744
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:07 schreef kurk_droog het volgende:Lisanne misschien ja, die ander is niet om aan te gluren hoor.
Ga je liggen schamen gast. Toon je eigen foto dan eens voordat je één van de slachtoffers als een gedrog bestempeld... en wel je échte foto hé. Want het is mijn ervaring dat dat meestal alleen onzekere gasten zeggen die 'iets' te compenseren hebben uit onzekerheid. Zwaar gefrustreerd dat ze geen bloedmooie vrouw meekrijgen, en dan maar afgeven achter hun laptop. De mannen, zeer knappe, aantrekkelijke mannen die ik date altijd zeggen dat soort dingen i.i.g nooit, omdat ze al vanuit zichzelf genoeg aandacht van vrouwen krijgen en dus geen compensatie-afzeik-gedrag nodig hebben.

We hebben het hier over een vreselijk drama. Hou je seksistische opmerkingen lekker voor je.
pi_141539893
Dit kaartje werd opgestuurd door iemand uit Boquete

een geparkeerde (onbekende) paarden trailer ? is dat een aanwijzing ?

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 18:05:22 #251
249559 crew  Lavenderr
pi_141539933
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:02 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ga je liggen schamen gast. Toon je eigen foto dan eens voordat je één van de slachtoffers als een gedrog bestempeld... en wel je échte foto hé. Want het is mijn ervaring dat dat meestal alleen onzekere gasten zeggen die 'iets' te compenseren hebben uit onzekerheid. Zwaar gefrustreerd dat ze geen bloedmooie vrouw meekrijgen, en dan maar afgeven achter hun laptop. De mannen, zeer knappe, aantrekkelijke mannen die ik date altijd zeggen dat soort dingen i.i.g nooit, omdat ze al vanuit zichzelf genoeg aandacht van vrouwen krijgen en dus geen compensatie-afzeik-gedrag nodig hebben.

We hebben het hier over een vreselijk drama. Hou je seksistische opmerkingen lekker voor je.
Het is idd beschamend, sommige reacties hier.
pi_141539938
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:02 schreef Jezus9 het volgende:
We hebben het hier over een vreselijk drama.
Dat beseft iedereen.

quote:
Hou je seksistische opmerkingen lekker voor je.
Bij nader inzien zou ik Kris ook niet meer doen.

Niet door het heupbot, maar de andere foto's.

Doe nou niet hypocriet, als een of andere "lekkere" gast was omgekomen, stond je hem ook te keuren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 18:06:07 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_141539976
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat beseft iedereen.

[..]

Bij nader inzien zou ik Kris ook niet meer doen.

Niet door het heupbot, maar de andere foto's.

Doe nou niet hypocriet, als een of andere "lekkere" gast was omgekomen, stond je hem ook te keuren.
Doe toch normaal zeg.
pi_141539987
Heeft trouwens iemand er al aangedacht ze misschien uit een helikopter gegooid zijn? (Zou ook de afstand verklaren van alle gevonden objecten, wellicht hij af en toe een bak omkieperde) alleen zou dat weer niet verklaren dat alles nog compleet in tact was. Sorry misschien toch niet zo aanneembaar bij nader inzien.
pi_141539998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Lisanne misschien ja, die ander is niet om aan te gluren hoor.


Als ze niet om aan te ''gluren'' was waarom had ze dan een vriend.
En sowieso gaat het om het innerlijk en niet om het uiterlijk maar dat begrijpen nog steeds maar heel weinig mensen :N :X
en zelf ben je waarchijnlijk een zolder rat die nauwelijks het daglicht te zien krijgt.
pi_141540012
quote:
13s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doe toch normaal zeg.
Lavenderr, we blijven allemaal mensen.

Waarom zou je een dame/heer niet meer mogen keuren, alleen maar omdat ie een (tragische) dood heeft gekend?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:07:06 #257
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141540023
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

matthijst: "gevalletje....indiaantje....kloar".

Tegen jou kan ik niet op inderdaad.
Als je niet leest niet nee. Ik had het over de gids, niet over de indiaan.
En ik denk niet dat het heel vreemd is om degene die als laatste en afspraak met ze had en die hun botten vond als verdachte te zien...
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 18:07:18 #258
249559 crew  Lavenderr
pi_141540032
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lavenderr, we blijven allemaal mensen.

Waarom zou je een dame/heer niet meer mogen keuren, alleen maar omdat ie een (tragische) dood heeft gekend?
Respect misschien?
pi_141540058
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:07 schreef matthijst het volgende:

En ik denk niet dat het heel vreemd is om degene die als laatste en afspraak met ze had en die hun botten vond als verdachte te zien...
Hoe kom je erbij dat dat 1 en dezelfde persoon is? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:07:56 #260
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141540062
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, hoe verder daarna?
Dat heb ik gisteren heel uitgebreid verteld. En toen ook aangegeven dat het me gaat om de grote lijnen omdat het daartussen op meerder manieren ingevuld kan zijn.
Moe en willen naar huis, lift gekregen van verkeerd persoon, (verkracht en) vermoord, lichamen ergens in de rivier (op een punt waar eenweg relatief dichtbij is) en tas op andere plek in rivier weggegooid.
pi_141540077
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Respect misschien?
:?

Welk respect is er niet dan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 18:08:58 #262
249559 crew  Lavenderr
pi_141540113
quote:
15s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?

Welk respect is er niet dan?
Als je dat zelf niet ziet kan ik het je niet uitleggen.
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:09:09 #263
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141540125
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dat 1 en dezelfde persoon is? :D
Liggen slapen ofzo?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141540137
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat heb ik gisteren heel uitgebreid verteld. En toen ook aangegeven dat het me gaat om de grote lijnen omdat het daartussen op meerder manieren ingevuld kan zijn.
Moe en willen naar huis, lift gekregen van verkeerd persoon, (verkracht en) vermoord, lichamen ergens in de rivier (op een punt waar eenweg relatief dichtbij is) en tas op andere plek in rivier weggegooid.
Ja, je gaat 25-35 km lopen (neerzetten) of meer (in de rivier "gooien") als je van een misdrijf verdacht wordt? Dat gebied is vet afgelegen. Geld houd je, mobieltjes en camera's verpats je. Zo rolt Latijns-Amerika (en eigenlijk de hele wereld).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141540160
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:09 schreef matthijst het volgende:

[..]

Liggen slapen ofzo?
Feliciano is de man die de resten vond, die woont daar in Alto Romero.
Een rijstboertjesechtpaar vond de rugzak.
Lisanne en Kris hadden een afspraak met een gids uit Boquete.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:10:24 #266
430159 FOIRNL
foir verlichting
pi_141540166
Wat een drama zeg.. :( Maar gelukkig zijn ze gevonden!
pi_141540216
Tja, ik zie ook altijd mannen van 40 of nerds die niemand meekrijgen, vervolgens langs je lopen en alleen maar kunnen dromen van zo'n goddelijke meid als ik, dan hoor ik ze vervolgens bepaalde vrouwen keuren enkel om maar stoer te doen en indruk te maken op hun vrienden, totaal niet eraan denkende ze zelf die dame niet eens zouden meekrijgen.

Het is niks anders dan een reflectie van onzekerheid over hun mannelijkheid. Mannen met iets groots heb ik dat i.i.g nog nooit zien doen, weet ik uit ervaring. Goedzo dames dat jullie de mannen even op hun gedrag wijzen! De meiden zijn wel degelijk prachtig om te zien trouwens.
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:11:54 #268
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141540236
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Feliciano is de man die de resten vond, die woont daar in Alto Romero.
Een rijstboertjesechtpaar vond de rugzak.
Lisanne en Kris hadden een afspraak met een gids uit Boquete.
Feliciano voelt zich betrokken bij de verdwijning. Niet voor niets, want hij is niet alleen de man die de laatste sporen van de meiden vond, hij is ook een van de laatsten die de twee in leven zagen. Op de taalschool waar ze Spaans hadden geleerd, leken ze te genieten. De één in een hangmat, de ander bij de kaart van de omgeving. Ze hadden plannen om met Feliciano de vulkaan bij Boquete te verkennen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141540271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:11 schreef Jezus9 het volgende:
Het is niks anders dan een reflectie van onzekerheid over hun mannelijkheid..
Welnee. Het is niks anders dan jouw idee van wat dit voor mannen en "mannelijkheid" betekent.

Een zure feministe, soms? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141540360
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:12 schreef El_Matador het volgende:Een zure feministe, soms? : D
Nee trauma's van een Amerikaanse ex. Haha maar kom op en nu weer terug naar het meedenken naar de eventuele oplossing van deze raadselachtige zaak.
pi_141540387
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:14 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Nee trauma's
QED. _O_

Ja, idd, de zaak zelf is interessanter.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141540427
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:11 schreef matthijst het volgende:

[..]

Feliciano voelt zich betrokken bij de verdwijning. Niet voor niets, want hij is niet alleen de man die de laatste sporen van de meiden vond, hij is ook een van de laatsten die de twee in leven zagen. Op de taalschool waar ze Spaans hadden geleerd, leken ze te genieten. De één in een hangmat, de ander bij de kaart van de omgeving. Ze hadden plannen om met Feliciano de vulkaan bij Boquete te verkennen.
Waar heb je dit vandaan?
Waarom is ie niet aangemerkt als verdachte dan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141540626
Het lijkt me uitgesloten dat ze - vrijwillig - over die keien en in die rimboe langs de rivier hebben gelopen. Ik vind het als vrouw, twee hele knappe meiden en het kan best dat ze op een bepaald moment achtervolgd zijn.
Deze theorie wordt waarschijnlijker als er niets op de telefoon en de camera staat, dus dat ze geen kans gekregen hebben een foto te nemen of iets dergelijks van hun situatie. Of het betekent dat ze allebei dodelijk gevallen zijn oid.
Hopelijk komt men nog met meer informatie.

[ Bericht 10% gewijzigd door Loekie1 op 25-06-2014 18:31:24 ]
pi_141540775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:06 schreef Jezus9 het volgende:
Heeft trouwens iemand er al aangedacht ze misschien uit een helikopter gegooid zijn? (Zou ook de afstand verklaren van alle gevonden objecten, wellicht hij af en toe een bak omkieperde) alleen zou dat weer niet verklaren dat alles nog compleet in tact was. Sorry misschien toch niet zo aanneembaar bij nader inzien.
Ik lees er net een andere post over op een ander forum :D Maar het is gewoon lastig te begrijpen waarom alles zover uit elkaar is gevonden...
pi_141540895
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar heb je dit vandaan?
Waarom is ie niet aangemerkt als verdachte dan?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
pi_141540912
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:23 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ik lees er net een andere post over op een ander forum :D Maar het is gewoon lastig te begrijpen waarom alles zover uit elkaar is gevonden...
Als je nou werkelijk van 2 lichamen en een rugzak af wil in de jungle, kan je ze makkelijk ergens begraven, niemand die ze ooit nog vindt (zie de lange zoektocht naar Lisanne en Kris, zie die Brit die nooit gevonden is, de andere verdwenen en overleden toeristen).

Al die moeite met ...een helicopter... puh-lease... Ook geen enkele getuige in die inheemse huisjes die een helikopter meldt, maar maakt niet uit... :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141540985
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je nou werkelijk van 2 lichamen en een rugzak af wil in de jungle, kan je ze makkelijk ergens begraven, niemand die ze ooit nog vindt (zie de lange zoektocht naar Lisanne en Kris, zie die Brit die nooit gevonden is, de andere verdwenen en overleden toeristen).

Al die moeite met ...een helicopter... puh-lease... Ook geen enkele getuige in die inheemse huisjes die een helikopter meldt, maar maakt niet uit... :)
Misschien al in het begin tijdens de zoektochten met helikopters :+ Nee, maar dit is inderdaad wel erg vergezocht...
pi_141541026
quote:
Dank.

AD, helaas.
Die Feliciano zag een mobiel op de kamer? Hadden ze er 3 bij zich? 2 zaten in de rugzak.

Waarom is er niet gereageerd op Feliciano die ook de resten vond, zo ver van Boquete? Dat is inderdaad verdacht, als het dezelfde persoon is.

Zeker omdat hij NIET de rugzak heeft gevonden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:29:35 #279
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141541045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:11 schreef Jezus9 het volgende:

Het is niks anders dan een reflectie van onzekerheid over hun mannelijkheid. Mannen met iets groots heb ik dat i.i.g nog nooit zien doen, weet ik uit ervaring. Goedzo dames dat jullie de mannen even op hun gedrag wijzen! De meiden zijn wel degelijk prachtig om te zien trouwens.
Hoe groot moet ie voor jou dan zijn? Anouk zei laatst dat ze het niet deed onder de 21 cm. Toen dacht ik nog, shit, die van mij is maar 20. Balen.
pi_141541095
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:Als je nou werkelijk van 2 lichamen en een rugzak af wil in de jungle, kan je ze makkelijk ergens begraven, niemand die ze ooit nog vindt (zie de lange zoektocht naar Lisanne en Kris, zie die Brit die nooit gevonden is, de andere verdwenen en overleden toeristen).
Dat is inderdaad veel logischer, en zou hierdoor op eerste instantie niet op een misdrijf wijzen, immers zouden ze dan wel weggemaakt en niet vindbaar zijn toch? Maar vergeet niet: stel het zijn dezelfde daders die achter die Engelse vermissing zitten, ze wellicht het nu bewust hebben willen doen overkomen als ongeluk want júist als ze en alle spullen gevonden worden lijkt het op een ongeluk en geen beroving. Iedereen zal dan van een ongeluk of verdwaling uitgaan en geen daders, het kan evengoed een dwaalspoor zijn hé. En dan ook nog expres langs de rivier gelegd met geraffineerd denken.
pi_141541121
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank.

AD, helaas.
Die Feliciano zag een mobiel op de kamer? Hadden ze er 3 bij zich? 2 zaten in de rugzak.

Waarom is er niet gereageerd op Feliciano die ook de resten vond, zo ver van Boquete? Dat is inderdaad verdacht, als het dezelfde persoon is.

Zeker omdat hij NIET de rugzak heeft gevonden.
Waarschijnlijk zag hij een iPod/mp3 aan voor een mobiele telefoon als je de foto's ziet die van hun complex zijn gemaakt.
pi_141541179
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:30 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad veel logischer, en zou hierdoor op eerste instantie niet op een misdrijf wijzen, immers zouden ze dan wel verbrand zijn toch? Maar vergeet niet: stel het zijn dezelfde daders die achter die Engelse vermissing zitten, ze wellicht het nu bewust hebben willen doen overkomen als ongeluk want júist als ze nergens te vinden zijn en alle spullen gevonden worden lijkt het op een ongeluk en geen beroving. Iedereen zal dan van een ongeluk of verdwaling uitgaan en geen daders, het kan evengoed een dwaalspoor zijn hé.
Het probleem met dat soort scenario's is, dat je steeds meer 'excuses' moet gaan verzinnen om je verhaal kloppend te krijgen. Dat is niet logisch.

Als je uitgaat van wat we nu hebben is een misdrijf het minst logische, een ongeluk het meest logische. De locatie waar dat ongeluk zou hebben plaatsgevonden is echter niet logisch.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141541186
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:02 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ga je liggen schamen gast. Toon je eigen foto dan eens voordat je één van de slachtoffers als een gedrog bestempeld... en wel je échte foto hé. Want het is mijn ervaring dat dat meestal alleen onzekere gasten zeggen die 'iets' te compenseren hebben uit onzekerheid. Zwaar gefrustreerd dat ze geen bloedmooie vrouw meekrijgen, en dan maar afgeven achter hun laptop. De mannen, zeer knappe, aantrekkelijke mannen die ik date altijd zeggen dat soort dingen i.i.g nooit, omdat ze al vanuit zichzelf genoeg aandacht van vrouwen krijgen en dus geen compensatie-afzeik-gedrag nodig hebben.

We hebben het hier over een vreselijk drama. Hou je seksistische opmerkingen lekker voor je.
Ik ga hier helemaal geen foto's plaatsen en ik neem ook niks terug. Sowieso slaat heel jouw uitbarsting nergens op :') Het is erg maar ga nou niet zo hypocriet doen allemaal. Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld en niks daar van raakt mij nou echt zo erg dat we allemaal maar in een rouwstemming hier moeten zitten posten.
pi_141541225
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:31 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zag hij een iPod/mp3 aan voor een mobiele telefoon als je de foto's ziet die van hun complex zijn gemaakt.
nee joh, dat is een klein iPodje, zonder schermpje, dat is geen mobieltje.

En ja, Boquete lijkt me ontwikkeld genoeg. Arme mensen uit dorpjes hier (Colombia) kunnen ook een iPodje zonder scherm onderscheiden van een mobiele telefoon.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141541229
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Hoe groot moet ie voor jou dan zijn? Anouk zei laatst dat ze het niet deed onder de 21 cm. Toen dacht ik nog, shit, die van mij is maar 20. Balen.
Hahaha :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141541287
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik ga hier helemaal geen foto's plaatsen en ik neem ook niks terug. Het is erg maar ga nou niet zo hypocriet doen allemaal. Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld en niks daar van raakt mij nou echt zo erg dat we allemaal maar in een rouwstemming hier moeten zitten posten.
Nee lekker speculeren godverdomme, speculeren zul je! We zitten pas op 3 topics per dag. Kom op er moeten nog meer theorieen te bedenken zijn.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141541320
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:35 schreef danos het volgende:

[..]

Nee lekker speculeren godverdomme, speculeren zul je! We zitten pas op 3 topics per dag. Kom op er moeten nog meer theorieen te bedenken zijn.
Vanavond ga ik er even over dromen, misschien komt er een ingeving dan!
pi_141541327
We shall see, we shall see. Wellicht er in één klap duidelijkheid komt als die tel-gegevens en de info wat wellicht op hun tel en camera gevonden is naar buiten word gebracht, het kan uiteraard ze ermee willen wachten uit discreet respect voor de familie maar toch denk ik er weleens relevante info op kan staan wat op een bepaald scenario kan wijzen.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende: Hoe groot moet ie voor jou dan zijn? Anouk zei laatst dat ze het niet deed onder de 21 cm. Toen dacht ik nog, shit, die van mij is maar 20. Balen.
Dat gaan we eens even uitvoerig inspecteren. Ik pak mijn vergrootglas alvast.
pi_141541379
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:36 schreef Jezus9 het volgende:
We shall see, we shall see.
Dat gaan we eens even uitvoerig inspecteren. Ik pak mijn vergrootglas alvast.
Jezus9 (what's in the name) feliz met Feliciano.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141541429
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:36 schreef Jezus9 het volgende:
We shall see, we shall see. Wellicht er in één klap duidelijkheid komt als die tel-gegevens en de info wat wellicht op hun tel en camera gevonden is naar buiten word gebracht, het kan uiteraard ze ermee willen wachten uit discreet respect voor de familie maar toch denk ik er weleens relevante info op kan staan wat op een bepaald scenario kan wijzen.

[..]

Dat gaan we eens even uitvoerig inspecteren. Ik pak mijn vergrootglas alvast.
Ik hoop maar dat die foto's nog uitlekken of iets van wat er op die toestellen staat...maar dat zal wel niet ivm de familie. Sowieso moet daar veel opstaan als het en ongeluk was...weinig mensen maken geen foto's op dat soort tochten
pi_141541475
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

nee joh, dat is een klein iPodje, zonder schermpje, dat is geen mobieltje.

En ja, Boquete lijkt me ontwikkeld genoeg. Arme mensen uit dorpjes hier (Colombia) kunnen ook een iPodje zonder scherm onderscheiden van een mobiele telefoon.
Dan verkeerd vertaald? Ik moest ook even twee keer kijken op de foto voordat ik zag dat het een iPodje was ;) Weet niet hoe dichtbij deze meneer een kijkje mocht nemen.

Zaten er ook spullen van Kris Kremers in de rugzak die is gevonden?
pi_141541489
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:36 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Vanavond ga ik er even over dromen, misschien komt er een ingeving dan!
Vanavond??? Ik verwacht voor 19.30 minstens 3 nieuwe aanknopingspunten. Komop, orgaanhandel, verdwaling, stroming vd rivier, uitdroging, misdrijven, daar moet wat van te maken zijn. Geen tijd te verliezen, ik hoor net van een local dat de familie hier ook meeleest om inspiratie op te doen.

Hup, nog 49 minuten.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141541532
Dat de camera, mobieltjes en water in de tas zaten en niet op de meisjes zijn gevonden, zegt voor mij:

• dat ze zijn "overvallen" op een rustig, onbewaakt moment (tas neergezet en alle spullen erin)
• dat ze niet van de dorst zijn omgekomen (mits er maar 1 flesje was, misschien probeerde Lisanne het bij te vullen in de rivier waarbij ze viel) zijn
• dat er op het moment van de gebeurtenis niets interessants te fotograferen was/met je flits wilde dieren af te schrikken waren
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141541560
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:40 schreef MidnightB00m het volgende:
Zaten er ook spullen van Kris Kremers in de rugzak die is gevonden?
Ja; 1 bh en 1 mobiel. Van wie de rugzak en camera waren, is volgens mij niet bekend, toch?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141541573
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:41 schreef danos het volgende:

[..]

Vanavond??? Ik verwacht voor 19.30 minstens 3 nieuwe aanknopingspunten. Komop, orgaanhandel, verdwaling, stroming vd rivier, uitdroging, misdrijven, daar moet wat van te maken zijn. Geen tijd te verliezen, ik hoor net van een local dat de familie hier ook meeleest om inspiratie op te doen.

Hup, nog 49 minuten.
Je hebt er ook... tapirs? Hadden we al iets met tapirs? Ze hebben een slurfje, weet je...
pi_141541584
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:41 schreef danos het volgende:

[..]

Vanavond??? Ik verwacht voor 19.30 minstens 3 nieuwe aanknopingspunten. Komop, orgaanhandel, verdwaling, stroming vd rivier, uitdroging, misdrijven, daar moet wat van te maken zijn. Geen tijd te verliezen, ik hoor net van een local dat de familie hier ook meeleest om inspiratie op te doen.

Hup, nog 49 minuten.
Meeh, voetbal kijken en een biertje doen...sorry
pi_141541673
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:43 schreef Sjongejonge11 het volgende:

[..]

Je hebt er ook... tapirs?
Ja, lijkt me wel. Kunnen je ook omver rennen en in de rivier/gat in het terrein duwen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141541827
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:43 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Meeh, voetbal kijken en een biertje doen...sorry
Ik vind die keeper van Nigeria wat verdacht over komen, zou die er wat mee te maken hebben? Wat zou een mogelijke link kunnen zijn? Hoelang is Nigeria al op het continent?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141541859
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:47 schreef danos het volgende:

[..]

Ik vind die keeper van Nigeria wat verdacht over komen, zou die er wat mee te maken hebben? Wat zou een mogelijke link kunnen zijn? Hoelang is Nigeria al op het continent?
En Messi die hem aftroeft, verdacht. :+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141541934
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En Messi die hem aftroeft, verdacht. :+
Uitermate!
Even a broken clock is right twice a day.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')