Ook resten Kris Kremers gevonden Een deel van de botresten die zijn gevonden in Panama zijn van de vermiste Kris Kremers. DNA-onderzoek heeft duidelijkheid gegeven, bevestigt haar familie woensdagochtend na mediaberichten.
Begin deze week werd al duidelijk dat er een DNA-match was gevonden met haar reisgenote Lisanne Froon.
De Panamese media melden dat de autoriteiten het bekken van Kremers hebben gevonden. bron
Donderdag werden botten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.
Kris Kremers en Lisanne Froon werden sinds april vermist.
Op maandag 16 en woensdag 18 juni werden 2 schoenen, waarvan 1 met resten van voeten gevonden in de buurt van Alto Bocas del Toro, Panama, ten zuiden van een stuwdam in de Rio Changuinola (ook wel Rio Culebra genoemd).
Een deel van de resten is van de sinds 80 dagen vermiste Lisanne Froon uit Amersfoort zijn. Mogelijke sporen van haar vriendin Kris Kremers wordt nog onderzocht.
De rugzak van een van de meiden met daarin 2 zonnebrillen en 2 beha's, een telefoon en een camera, werd op zaterdag 14 juni gevonden nabij Los Romeros, en Valle del Risco, Bocas del Toro.
Maandag 23 juni volgt een persconferentie waarin de resultaten van het DNA-onderzoek worden gepresenteerd. De stoffelijke resten van de levenslustige Lisanne zijn zondag al bevestigd. Sympathieke Kris wordt nog gezocht.
• Op 3 plekken menselijke resten gevonden - NOS • Rugzak is door inheems echtpaar dat rijst verbouwde gevonden, dus niet door de gids noch door het expeditieteam - nu.nl
De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. Het stel informeerde zijn stam, Dit heeft de Panamese officier van justitie die het onderzoek in de verdwijningszaak leidt, Betzaida Pitta, bekendgemaakt.
De inheemse gemeenschap besloot daarop een boodschapper te sturen naar de plaats Boquete om de autoriteiten in te lichten. De vrouw moest door onherbergzaam gebied lopen met dichte vegetatie, waar vier giftige slangensoorten voorkomen.
Daarna duurde het enige tijd voordat bevestigd kon worden dat het inderdaad om de spullen van de vermiste Nederlandse vrouwen ging. Door slechte weersomstandigheden was er een tijdje geen contact mogelijk met het onderzoeksteam.
Omgeving:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Ouders hebben schoenen herkend' Ook al is er nog geen direct bewijs, alles wijst erop dat de gevonden resten in Panama afkomstig zijn van de vermiste Kris en Lisanne.
De resten die in de jungle gevonden zijn, worden op dit moment nog onderzocht door experts in Panama. Verslaggever Britta Sanders:"Ik hoor hier van de woordvoerder van de familie dat de ouders de gevonden schoenen herkend zouden hebben als de schoenen van Kris en Lisanne. En dat het dezelfde schoenen zouden zijn die ze gedragen hebben bij hun vertrek vanaf Schiphol."
Ook de politie in Nederland zegt het sterke vermoeden te hebben dat het om de vrouwen gaat. Het DNA-onderzoek dat uitsluitsel moet geven, kan nog een halve week duren.
• meiden zijn in de rivier de Chiangola (of Culebra) gevallen en verdronken, de rugzak lag nog op de kant • de meiden zijn met rugzak en al in de rivier beland en de rugzak is ergens gestrand en daar gevonden • meiden rustten uit op hun verdwalings(?)tocht en zijn door wilde dieren aangevallen en gedood, de rugzak stond ongemoeid verderop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aaseters:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reptielen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amfibieën:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Insecten en spinnen:
Maar als je die lichamen dropt bij die stuwdam (punt waar 3 rivieren samenkomen) dan kun je toch relatief dchtbij komen met de auto of niet? Hoef je dus helemaal niet zeulen.
Op woensdag 25 juni 2014 13:55 schreef b_engeltje het volgende: Waar stroming is die hem tegen de rotsen aan kan stoten,waar je toch van verwacht dat er meer schade aan telefoon en camera zou zijn
Dit is dus de hoofdreden waarom ik niet in dat door-de-rivier-meegesleept-scenario geloof, geen schade aan camera en telefoon, en had je die tas gezien? Relatief schoon! Ook de zonnebrillen nog in pact.
Het zou wel erg raar zijn als iedereen zegt van zulke stenen een heel lichaam kan breken, maar alle spullen nog heel blijven, dan zou het beide compleet vernietigd zijn.
Dit is dus de hoofdreden waarom ik niet in dat door-de-rivier-meegesleept-scenario geloof, geen schade aan camera en telefoon, en had je die tas gezien? Relatief schoon! Ook de zonnebrillen nog in pact.
Het zou wel erg raar zijn als iedereen zegt van zulke stenen een heel lichaam kan breken, maar alle spullen nog heel blijven, dan zou het beide compleet vernietigd zijn.
die lichamen zijn veel verder stroomafwaarts gevonden dacht ik... Dus die hebben mogelijk een langere reis gemaakt.
Ben ik de enige die niet ziet waarom er dan zoveel schade aan de telefoons zou moeten zijn? Als die in een tas zitten valt het echt wel mee met kans op schade van die mobieltjes
Ben ik de enige die niet ziet waarom er dan zoveel schade aan de telefoons zou moeten zijn? Als die in een tas zitten valt het echt wel mee met kans op schade van die mobieltjes
maar een lichaam kan wel aan stukken geslagen en verscheurd worden door die rivier het contrast klopt niet
maar een lichaam kan wel aan stukken geslagen en verscheurd worden door die rivier het contrast klopt niet
Ja, wat wil je nou zeggen Mobieltjes in een tas die van een sterk materiaal zijn gemaakt of lichamen die na ontbinding zo uit elkaar gerukt kunnen worden in een rivier..
Op woensdag 25 juni 2014 14:09 schreef b_engeltje het volgende: maar een lichaam kan wel aan stukken geslagen en verscheurd worden door die rivier het contrast klopt niet
Maar die lichamen zitten niet in een tas he!</sarcasme>
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld. Don't you see going to heaven is just in the thought that you might? As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Ik geloof helemaal niks van al die beesten verhalen. Wat is nu de kans dat 2 mensen tegelijkertijd worden gebeten? Bovendien heb je het over een jungle, dieren zijn schuw en lopen echt niet zomaar op twee mensen af die herrie lopen te maken.
Waarom tegelijkertijd? Kan ook na elkaar. De een kan dagen eerder overleden zijn dan de ander.
Een jaguar van 1,90 meter met een gewicht van 100 kg is niet echt bang voor twee lichte meisjes. Een knauw en het is gebeurd.
Op woensdag 25 juni 2014 14:10 schreef Kaugummi het volgende: Ben wel benieuwd wat er op die camera/telefoons te zien is. Hebben ze nog een video/foto's gemaakt of niet. etc
Voor zover ik heb gelezen ging het om foto's op de telefoons. Maar niks over de camera gehoord, dat zou dus ook prima kunnen.
Op woensdag 25 juni 2014 14:13 schreef MidnightB00m het volgende: Bestaat er een mogelijkheid dat de meiden -ondanks de nieuwsberichten - alsnog terug zijn gegaan naar hun hotelkamer?
het was geen hotel, ze zaten bij een familie en hadden hun eigen 'gebouwtje'.
Op woensdag 25 juni 2014 14:13 schreef MidnightB00m het volgende: Bestaat er een mogelijkheid dat de meiden -ondanks de nieuwsberichten - alsnog terug zijn gegaan naar hun hotelkamer?
Ff over die katten. Behalve verdwalen/verhongeren of een ongeluk, is een aanval van een grote kat één van de weinige verklaringen hoe ze tegelijk om zijn gekomen (áls dat gebeurd is).
Als een hongerige poema (40-80 kilo) één van de twee heeft aangevallen, heeft het andere meisje misschien gevochten voor haar vriendin, waarna ze ook aangevallen en gedood is. Poema's doden door een beet in de nek, zorgt voor een snelle dood, zeker als je al verzwakt bent en niet in staat om terug te vechten. Maar het zijn grote gespierde beesten met veel scherpe stukjes eraan, een gezonde volwassene kunnen ze ook hebben. Poema's vallen mensen aan en doden ze, en eten ze op. Check dit lijstje: http://en.wikipedia.org/w(...)cks_in_North_America
Jaguar's (60-150 kilo) zijn nog groter dan poema's, maar ze vallen maar zelden mensen aan, ik kon maar vijf gevallen ofzo op internet vinden. Veel minder vaak dan hun neefjes de luipaard, leeuw en tijger. Maar áls zo'n beest uitgehongerd was en twee meisjes tegenkomt, hadden ze absoluut geen kans gok ik zo. De jaguar heeft hele lange hoektanden zo'n beetje de grootste bijtkracht van alle carnivoren en doodt zijn prooi door de schedel te kraken. Doe je dus echt helemaal niks tegen als ie heeft besloten dat jij zijn ontbijt bent.
En ik dacht trouwens dat aan het begin van het onderzoek de telefoons op de kamer lagen? Ik dacht dat toen echt gelezen te hebben! En van de week toen ik las dat ze in die tas zaten snapte ik er geen hol meer van.
het was geen hotel, ze zaten bij een familie en hadden hun eigen 'gebouwtje'.
Ah, ik meende het inderdaad al op de foto's... dacht inderdaad meer aan een complex. Maar is het helemaal uitgesloten dat ze toch weer terug zijn geweest naar hun complex en dat er daarna iets is gebeurd?
Op woensdag 25 juni 2014 14:15 schreef Sjongejonge11 het volgende: Ff over die katten. Behalve verdwalen/verhongeren of een ongeluk, is een aanval van een grote kat één van de weinige verklaringen hoe ze tegelijk om zijn gekomen (áls dat gebeurd is).
Als een hongerige poema (40-80 kilo) één van de twee heeft aangevallen, heeft het andere meisje misschien gevochten voor haar vriendin, waarna ze ook aangevallen en gedood is. Poema's doden door een beet in de nek, zorgt voor een snelle dood, zeker als je al verzwakt bent en niet in staat om terug te vechten. Maar het zijn grote gespierde beesten met veel scherpe stukjes eraan, een gezonde volwassene kunnen ze ook hebben. Poema's vallen mensen aan en doden ze, en eten ze op. Check dit lijstje: http://en.wikipedia.org/w(...)cks_in_North_America
Jaguar's (60-150 kilo) zijn nog groter dan poema's, maar ze vallen maar zelden mensen aan, ik kon maar vijf gevallen ofzo op internet vinden. Veel minder vaak dan hun neefjes de luipaard, leeuw en tijger. Maar áls zo'n beest uitgehongerd was en twee meisjes tegenkomt, hadden ze absoluut geen kans gok ik zo. De jaguar heeft hele lange hoektanden zo'n beetje de grootste bijtkracht van alle carnivoren en doodt zijn prooi door de schedel te kraken. Doe je dus echt helemaal niks tegen als ie heeft besloten dat jij zijn ontbijt bent.
dat denk ik dus ook ,het is de enige verklaring ,dat ze tegelijk omgekomen zijn met daarbij de verklaring over de ene schoen die verder op lag ,welpen ,die laat men achter in een hol ,en daar brengt men eten heen ..
En ik dacht trouwens dat aan het begin van het onderzoek de telefoons op de kamer lagen? Ik dacht dat toen echt gelezen te hebben! En van de week toen ik las dat ze in die tas zaten snapte ik er geen hol meer van.
Weet je nog waar je het hebt gelezen en heb je nog een bron?
Die lichaamsdelen van beiden zijn toch niet samen gevonden. Alles was verspreid over vele km.
officieel niet over bekend 3 vind plaatsten, schoen Lisanne (1) schoen kris (2) bekken/heup bot (3) zo heb ik het ingedeeld maar er word ook gefluisterd over gevonden stof van de broek van kris
Fatal cougar attacks are extremely rare and occur much less frequently than fatal dog attacks, fatal snake bites, fatal lightning strikes, or fatal bee stings
Oh god nee dat weet ik niet meer! Maar ik dacht het toen gelezen te hebben op de Facebook pagina,bij reacties van mensen die nieuwsberichtte daar heen zette. Maar aangezien ze die uitgezet hebben kan ik daar niet meer opkomen. Ik google wel even misschien vindt ik het zo nog!
Het lijkt mij waarschijnlijker dat eventuele resten zijn meegevoerd toen een rivier ging zwellen (en daar verder ontbonden) óf dat ze in principe gezond en wel in het water terecht zijn gekomen en daar in de stroming verwondingen hebben opgelopen (of één van de twee) en vervolgens ergens aangespoeld zijn, invalide o.i.d.. Misschien dat een tweede toen verder is gaan kijken voor hulp ofzo en uiteindelijk ergens anders gestorven. Dieren en een opnieuw zwellende rivier kunnen eventuele stoffelijke resten verder verspreid hebben.
Het ligt er allemaal maar net aan. Als je in een stroming je hoofd stoot tegen een rotsblok, kan je op slag dood zijn. Stoot je een been, dan breek of verbrijzel je die. Dan ben je ook verloren, alleen duurt de lijdensweg wat langer. Je weet ook niet wat er allemaal in de rivieren leeft, alligators of piranha's, weet ik veel. In die twee maanden jungle kan er zo vreselijk veel gebeurd zijn, dat is niet beredeneerd te gokken.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
Lijkt mij echt een kwestie van of verdwalen of verkoeling zoeken in een rivier en de stromingen daarvan onderschatten.
Precies, ze zijn gewoon verdronken in de rivier (waarschijnlijk meegesleurd en/of achter een rots blijven hangen). Er zijn niet veel dieren die 2 mensen tegelijk kunnen of willen doden.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [3811 9 zetels]
Zeldzaam, maar het gebeurt. En de reden dat ik erover begin is, omdat een groot roofdier een reden kan zijn dat ze allebei dood zijn, ipv dat één in de jungle achterblijft en de ander redding is komen zoeken. Stel, je vriendin breekt haar enkel, wordt gebeten door een slang, wordt ineens ziek, en kan niet verder/terug. Dan had het andere meisje terug kunnen rennen om hulp te halen. En de kans dat ze allebei tegelijk zo'n ongeluk krijgen is gewoon klein.
Alleen bij hopeloos verdwalen, een dubbel fataal ongeluk of de aanval van een roofdier dat allebei de meisjes doodt, blijven ze allebei in de jungle. Als je vriendin wordt aangevallen door een roofdier (zeg, poema), vecht je met het beest, als je niet in paniek raakt en wegrent, tenminste. Het dier zal jou dan ook aanvallen om z'n prooi veilig te stellen (het zijn geen moordmachine's, ze willen in principe maar één prooi). Maar in gevecht met een bonk spieren, hoektanden en klauwen... lees dat lijstje nog maar eens goed en kijk hoe dat voor de slachtoffers is afgelopen. En er staan kinderen op, maar ook volwassenen, en Lisanne en Kris waren geloof ik geen gespierde bodybuilders met een kapmes.
'Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon. En ze zijn voor het laatst gesignaleerd bij het Pianista Trail, waar je kan wandelen.'
Kans op een gelijktijdig ongeval is helemaal niet klein. Ze moesten enkele keren de rivier oversteken. Vaak doe je dat met zijn tweeën; je houdt elkaar vast. Als de een dan uitglijdt, kan de ander ook meegesleurd worden. Allebei gewond door de rotsen in het kolkende water. Bloedend op de kant gekropen. Bloed wordt op kilometers afstand geroken door dieren. Daarna ben je er snel geweest.
'Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon. En ze zijn voor het laatst gesignaleerd bij het Pianista Trail, waar je kan wandelen.'
Kan ook zijn dat hij Ipods of tablets voor telefoons heeft aangezien natuurlijk.
ik moest ook een van de kamer foto's vergrote om te zien dat het om een iPod ging maar mijn nichtje (zelfde leeftijd als kris en Lisanne) heeft ook 2 mobiele telefoons
Overigens iets anders die lerares Spaans mevr. Lommers had getuigd dat iemand hen uit the bush had zien komen, lopend naar Boquete. Is daar niets meer uitgekomen?
Oh god nee dat weet ik niet meer! Maar ik dacht het toen gelezen te hebben op de Facebook pagina,bij reacties van mensen die nieuwsberichtte daar heen zette. Maar aangezien ze die uitgezet hebben kan ik daar niet meer opkomen. Ik google wel even misschien vindt ik het zo nog!
Oh super! Merci
quote:
15 maart van huis vertrokken. 2 weken rondgehangen in Bocas del Toro. ca. 31 maart aangekomen in Boquete. 1 april verdwenen. Ongeveer.
Dus die arme meiden waren nog geen dag in Boquete... pfff. En dan alleen hiken door de jungle? Ik kan het gewoon niet geloven.
Zeldzaam, maar het gebeurt. En de reden dat ik erover begin is, omdat een groot roofdier een reden kan zijn dat ze allebei dood zijn, ipv dat één in de jungle achterblijft en de ander redding is komen zoeken. Stel, je vriendin breekt haar enkel, wordt gebeten door een slang, wordt ineens ziek, en kan niet verder/terug. Dan had het andere meisje terug kunnen rennen om hulp te halen. En de kans dat ze allebei tegelijk zo'n ongeluk krijgen is gewoon klein.
Alleen bij hopeloos verdwalen, een dubbel fataal ongeluk of de aanval van een roofdier dat allebei de meisjes doodt, blijven ze allebei in de jungle. Als je vriendin wordt aangevallen door een roofdier (zeg, poema), vecht je met het beest, als je niet in paniek raakt en wegrent, tenminste. Het dier zal jou dan ook aanvallen om z'n prooi veilig te stellen (het zijn geen moordmachine's, ze willen in principe maar één prooi). Maar in gevecht met een bonk spieren, hoektanden en klauwen... lees dat lijstje nog maar eens goed en kijk hoe dat voor de slachtoffers is afgelopen. En er staan kinderen op, maar ook volwassenen, en Lisanne en Kris waren geloof ik geen gespierde bodybuilders met een kapmes.
Twee meiden die tegelijkertijd een ongeluk krijgen vond ik idd ook altijd al onlogisch. Dus dan kan een cougar attack idd logischer zijn.
Quote Posted by Ingrid Lommers The press in Holland says that a person that thinks he has seen Lisanne and Kris tuesday afternoon says that Lisanne and Kris were doubting if they could go on the trail or not. The real story is that this person lives next to another trail and he said that that was also a nice trail, that they didnt need to go to the El Pianista Trail. So they actually went on that trail and were back after 30 minutes saying that they were very tired and were going back to Boquete. They sat on the side of the road to go back to Boquete, not on the side of the road which would lead to El Pianista. They sat for a long time on the road waiting for a bus or a taxi. They have not seen what they finally did.
Op woensdag 25 juni 2014 14:03 schreef Marrije het volgende: Maar als je die lichamen dropt bij die stuwdam (punt waar 3 rivieren samenkomen) dan kun je toch relatief dchtbij komen met de auto of niet? Hoef je dus helemaal niet zeulen.
is niet ver van de stuwdam idd Maar dan moet je dus stroom opwaards dat gaat lopend wel als het laag water is als het water hoog staat is het met een boot niet te doen stroomsnelheid is 35 km per uur
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
een panama's bericht over dat , de Nederlandse pers meld dat ze zijn gezien op een andere track.. van panama ,naar Nederland ,naar panama? daar is een theorie over ,als je iets verteld aan iemand ,en diegene verteld het verder en diegene verteld het ook verder ,dan is na 5 mensen het verhaal al compleet veranderd..
Dat is wel een beetje vreemd. Ze namen een taxi om bij het begin van El Pianista trail uit te komen en zijn toen op de verkeerde plek afgezet? Verdacht. Ik hoop dat ze de taxichauffeur nog hebben kunnen traceren.
Dus die arme meiden waren nog geen dag in Boquete... pfff. En dan alleen hiken door de jungle? Ik kan het gewoon niet geloven.
Eerlijk gezegd kan ik ook niet geloven dat je richting het einde van de middag nog even een paar uur gaat hiken in de jungle. Das wel heel erg naief... Maar niet onmogelijk. Ook hier geldt weer dat er veel tegenstrijdige informatie rondzwerft. Ze zijn wel gezien, niet gezien, waren met de taxi, waren met de bus, waren om 1500 bij die pensionhouder, waren om 1330 bij die pensionhouder. Het gaat allemaal alle kanten op.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
Eerlijk gezegd kan ik ook niet geloven dat je richting het einde van de middag nog even een paar uur gaat hiken in de jungle. Das wel heel erg naief... Maar niet onmogelijk. Ook hier geldt weer dat er veel tegenstrijdige informatie rondzwerft. Ze zijn wel gezien, niet gezien, waren met de taxi, waren met de bus, waren om 1500 bij die pensionhouder, waren om 1330 bij die pensionhouder. Het gaat allemaal alle kanten op.
het wel gezien ,niet gezien, had ontkent of ontkracht kunnen worden door bijvoorbeeld te vragen wat ze aan hadden ,na 3 maanden weet geen mens dat nog
Waarom tegelijkertijd? Kan ook na elkaar. De een kan dagen eerder overleden zijn dan de ander.
Een jaguar van 1,90 meter met een gewicht van 100 kg is niet echt bang voor twee lichte meisjes. Een knauw en het is gebeurd.
En dan vinden ze vervolgens alsnog binnen hetzelfde gebied een heupbeen van Kris en een voet van Lisanne? Als ze niet tegelijkertijd verzwakt/dood zijn gegaan zou je verwachten dat er meer afstand tussen zit, lijkt me. Dat zo'n beest een stukje met een prooi sleept ok, maar ik kan geen dier zoeken wat kilometers met een kadaver gaat lopen sjouwen.
Sowieso is bekend dat getuigenverklaringen zo onbetrouwbaar zijn als wat. Daar is een keer onderzoek naar geweest; er werd een overval nagespeeld en vervolgens werd er aan "toevallige" voorbijgangers (die dus niet wisten dat het nep was) gevraagd of en wat ze gezien hadden. Nou, de variatie daarin wil je niet weten, alleen de kleur trui van de overvaller werd al een ding; de een zei blauw, rood, geel of groen, terwijl de eigenlijke kleur grijs was oid.
En dan vinden ze vervolgens alsnog binnen hetzelfde gebied een heupbeen van Kris en een voet van Lisanne? Als ze niet tegelijkertijd verzwakt/dood zijn gegaan zou je verwachten dat er meer afstand tussen zit, lijkt me. Dat zo'n beest een stukje met een prooi sleept ok, maar ik kan geen dier zoeken wat kilometers met een kadaver gaat lopen sjouwen.
dat is een peuleschil voor die grote katten hoor ,die wandelen wat makkelijker daar dan jij en ik
Precies... zo tegenstrijdig, net als met materiaal dat is gevonden. En ze zijn natuurlijk ook nog niet eens op komen dagen op die excursie met gids. Hoe laat zou die excursie zijn eigenlijk? Is het mogelijk dat ze daarvoor al vermist waren?
Precies... zo tegenstrijdig, net als met materiaal dat is gevonden. En ze zijn natuurlijk ook nog niet eens op komen dagen op die excursie met gids. Hoe laat zou die excursie zijn eigenlijk? Is het mogelijk dat ze daarvoor al vermist waren?
hadden ze niet die ochtend die 2 Nederlandse jongens ontmoet (bij ontbijt),en dat ze daarom de excursie zijn vergeten/hebben laten schieten
Waarom niet? Is het je nooit opgevallen hoe onnozel de meeste mensen zijn?
En wat alle tegenstrijdige informatie betreft: dat geeft vooral aan hoe ontzettend onbetrouwbaar die info dus is...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
dat is een peuleschil voor die grote katten hoor ,die wandelen wat makkelijker daar dan jij en ik
Wandelen, ok. Maar slepen met een prooi? Geloof daar niet zo in, waarom zouden ze? Bovendien, welke katachtige trekt z'n prooi compleet in stukken? Voor wat ik weet uit docu's etc scheuren ze het vlees eraf en eten dat op, maar laten ze de beenderen veelal ongemoeid. En dan zou nu een beest een compleet bekken uit elkaar hebben getrokken? Ik geloof daar dus echt niks van, eerlijk gezegd. Maar dat is vooral omdat ik me er niks bij kan voorstellen.
een panama's bericht over dat , de Nederlandse pers meld dat ze zijn gezien op een andere track.. van panama ,naar Nederland ,naar panama? daar is een theorie over ,als je iets verteld aan iemand ,en diegene verteld het verder en diegene verteld het ook verder ,dan is na 5 mensen het verhaal al compleet veranderd..
dat iemand ze heeft gesproken en dat ze vertelden dat ze moe waren en aan de kant van de weg zaten blijft eigenlijk steeds hetzelfde
maar dan helemaal niet, dus. Hoeveel mensen krijgen jaarlijks een dodelijk ongeluk? En hoeveel worden er aangevallen door een cougar? Juist.
Ja, statistieken, fantastisch, is waar. Maar een dodelijk ongeluk is waarschijnlijker als het één iemand tegelijk overkomt (waarbij de ander het nog kan navertellen) terwijl een groot roofdier twee mensen kan doden op één plek en moment.
Wandelen, ok. Maar slepen met een prooi? Geloof daar niet zo in, waarom zouden ze? Bovendien, welke katachtige trekt z'n prooi compleet in stukken? Voor wat ik weet uit docu's etc scheuren ze het vlees eraf en eten dat op, maar laten ze de beenderen veelal ongemoeid. En dan zou nu een beest een compleet bekken uit elkaar hebben getrokken? Ik geloof daar dus echt niks van, eerlijk gezegd. Maar dat is vooral omdat ik me er niks bij kan voorstellen.
nou een simpele huiskat eet alles al op met huid en haar (behalve veren van een vogel) dus de vraag welke kat eet alles op bijna alle katten in een dierentuin krijgen de katachtigen ook hele karkassen ,wat er over blijft zijn enkele stukjes van 10 15 cm
en ja een kat(achtigen ) en een prooi ,kijk maar wat een huiskat doet met een gevangen beest ,of ik geef zelf mijn katten kippenekken en eendagskuikens ,die lieve beestjes zijn even bloeddorstige killers ze scheuren het binnen 5 min aan stukken ,en er blijft niks over
Mijn kat eet alleen muizen, de rest laat ie liggen nadat ie ze heeft gedood. Maar kan me niet voorstellen dat ze zijn gedood door roofdieren. Wel dat ze door dieren zijn opgegeten (deels) nadat ze zijn overleden. Zo'n poema sleept delen van een prooi toch mee de bomen in? Die blijven niet op de grond.
Op woensdag 25 juni 2014 15:07 schreef nummer_zoveel het volgende: Mijn kat eet alleen muizen, de rest laat ie liggen nadat ie ze heeft gedood. Maar kan me niet voorstellen dat ze zijn gedood door roofdieren. Wel dat ze door dieren zijn opgegeten (deels) nadat ze zijn overleden. Zo'n poema sleept delen van een prooi toch mee de bomen in? Die blijven niet op de grond.
Maar een poema is toch geen "aas" eter? In die zin dat die een prooi zelf doodt en dan eet. Zijn al dode dieren dan ook eten voor zo'n beest?
Op woensdag 25 juni 2014 15:05 schreef Tyr3ll het volgende: Waar doel je precies op met dodelijk ongeluk? Nogal een vreemd argument als je daarmee dodelijke auto-ongelukken bedoeld...
Gewoon, een ongeluk. Geen idee wat, daar zijn namelijk verder niet echt aanwijzingen voor. Net zomin als er aanwijzingen zijn voor een cougar. En volgens de heersende wetenschappelijke argumentatiemethoden moet je dan dus NIET uitgaan van hetgeen wat statistisch nogal onwaarschijnlijk is..
Ja, statistieken, fantastisch, is waar. Maar een dodelijk ongeluk is waarschijnlijker als het één iemand tegelijk overkomt (waarbij de ander het nog kan navertellen) terwijl een groot roofdier twee mensen kan doden op één plek en moment.
Nee, nog steeds is dat niet waarschijnlijker, omdat de kans dat je wordt doodgebeten door een cougar nou eenmaal belachelijk laag is. Nihil, eigenlijk. Verder gaan er zo vaak 2 mensen dood, als de ene de ander probeert te redden bijvoorbeeld. Er zijn echt zo veel meer waarschijnlijke oorzaken te verzinnen dan cougars..
Op woensdag 25 juni 2014 15:07 schreef nummer_zoveel het volgende: Mijn kat eet alleen muizen, de rest laat ie liggen nadat ie ze heeft gedood. Maar kan me niet voorstellen dat ze zijn gedood door roofdieren. Wel dat ze door dieren zijn opgegeten (deels) nadat ze zijn overleden. Zo'n poema sleept delen van een prooi toch mee de bomen in? Die blijven niet op de grond.
Wanneer een prooidier is gevonden, wordt dit van dichtbij besprongen en met een krachtige beet vlak achter de kop gedood. Vervolgens wordt de prooi vaak versleept naar een rustige plek, zodat de poema tijdens het eten zo min mogelijk gestoord kan worden door bijvoorbeeld aaseters als de coyote. Als een grote prooi is gevangen, verbergt de poema die vaak onder bladeren en zand. Het roofdier blijft een paar dagen in de buurt en eet iedere dag een beetje uit deze tijdelijke voorraadkast
Maar een poema is toch geen "aas" eter? In die zin dat die een prooi zelf doodt en dan eet. Zijn al dode dieren dan ook eten voor zo'n beest?
quote:
Voedsel
De poema heeft een uitgebreid voedselpakket, variërend van insecten tot grote hoefdieren. Herten hebben meestal hun voorkeur, maar ook kleinere dieren als katoenstaartkonijnen, knaagdieren zoals agoeti's, stekelvarkens en ratten alsook apen worden regelmatig gevangen. Verder vormen opossums, tapirs, pekari's, miereneters, gordeldieren, vleermuizen, hoendervogels, kleine krokodillen, kikkers, vissen, sprinkhanen en slakken de prooi van de poema. Zelfs andere roofdieren zoals coyotes en wasberen worden gedood en ook als aas gegeten.
Op woensdag 25 juni 2014 15:06 schreef StaceySinger het volgende: dan ligt hier de stuwdam/meer (punta blanca) en de tas werd 2 km daar vandaan gevonden bij de stuwdam kan je met auto's komen
Nee, dat weet ik? Allebei de grote katten lopen daar rond, en allebei hebben ze in het verleden mensen gedood. Kans is klein, niet afwezig.
quote:
poema's lopen daar echt niet ,het stikt er van de indianen en (soms illegale) goudzoekers
Ben jij ter plekke geweest soms? Als het er sterft van de goudzoekers, hadden die de meisjes misschien terug kunnen brengen? Verschillende sites zeggen niks over goudzoekers, maar dus wel dat deze katten (en nog een rijtje roofdieren) ter plekke leven: http://www.thevisitorpana(...)_visitor.html[quote]
nee was in chili ,maar het zegt wel veel over de theorie dat een poema niet in de buurt van mensen verblijft, blijkbaar hebben ze zich voldoende aan gepast om de mens voor lief te nemen
nee was in chili ,maar het zegt wel veel over de theorie dat een poema niet in de buurt van mensen verblijft, blijkbaar hebben ze zich voldoende aan gepast om de mens voor lief te nemen
Nee, daar zegt het nagenoeg niets over.
Dat iets een keer is voorgekomen wil niet zeggen dat het normaal is..
Ach, vandaar dat je ze zoveel tegen komt in de grote metropolen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Dat iets een keer is voorgekomen wil niet zeggen dat het normaal is..
nee maar deze hele zaak is verre van normaal en vraagt teveel vragen op ,en teveel onmogelijkheden ,worden opeens mogelijk theoretisch is alles mogelijk, want alles heeft plussen en minpunten, dus niet uitsluit baar
gaat nu over Panama
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
en beruchte wandelaar in het gebied ,noemde ook theorieën op slangen (beet) ,gevallen, rivier maar zelf heeft hij het nog nooit ervaren ,hoe groot is de kans dan dat het gebeurd? hoe groot zijn de ongelukjes met de wandelaars die wel gidsen bij zich hadden in dat gebied?, een gids houdt niet je handje vast voor het vallen namelijk ,een verkeerde beweging
nee maar deze hele zaak is verre van normaal en vraagt teveel vragen op ,en teveel onmogelijkheden ,worden opeens mogelijk theoretisch is alles mogelijk, want alles heeft plussen en minpunten, dus niet uitsluit baar
Theoretisch mogelijk, ja. Maar dat is niet hetzelfde als waarschijnlijk. Moet ik dat uitleggen?
Op woensdag 25 juni 2014 15:33 schreef b_engeltje het volgende: en beruchte wandelaar in het gebied ,noemde ook theorieën op slangen (beet) ,gevallen, rivier maar zelf heeft hij het nog nooit ervaren ,hoe groot is de kans dan dat het gebeurd? hoe groot zijn de ongelukjes met de wandelaars die wel gidsen bij zich hadden in dat gebied?, een gids houdt niet je handje vast voor het vallen namelijk ,een verkeerde beweging
Een ervaren gids zorgt er alleen wel voor dat je niet in levensbedreigende situaties terecht komt en/of verdwaalt.
Die vertelt je bijvoorbeeld dat het geen goed idee is om in de rivier te gaan pootje baden, dat je niet in het gewas moet gaan zitten wroeten omdat daar de slangen etc etc. Typisch dingen die 2 onervaren jonge vrouwen wel eens zouden kunnen doen...
Sorry, dat heeft helemaal niks met "visie" of "ruimdenkendheid" te maken Statistiek is statistiek, meer kan ik er niet van maken.
geef mij dan maar de statistieken van de ongelukjes in dat gebied de slangenbeten gevallen en verdronken mensen in de rivier verdwaalde mensen de bloeddorstige moordenaars
geef mij dan maar de statistieken van de ongelukjes in dat gebied de slangenbeten gevallen en verdronken mensen in de rivier de bloeddorstige moordenaars
Geef jij maar statistieken over de dodelijke poemaaanvallen in dat gebied. Dat is immers jouw theorie, dus ik neem aan dat je die kan onderbouwen. Of wil je nou zeggen dat je de boel lekker bij elkaar fantaseert?
Mag hoor, daar niet van. Maar ga nou niet denken dat dat best wel heel goed mogelijk kan zijn, want dan snap je het niet helemaal..
Geef jij maar statistieken over de dodelijke poema aanvallen in dat gebied. Dat is immers jouw theorie, dus ik neem aan dat je die kan onderbouwen. Of wil je nou zeggen dat je de boel lekker bij elkaar fantaseert?
Mag hoor, daar niet van. Maar ga nou niet denken dat dat best wel heel goed mogelijk kan zijn, want dan snap je het niet helemaal..
nee ik geef aan dat niks statistisch onderbouwd kan worden ,en het onmogelijke opeens mogelijk kan zijn jou visie ,en de mijne
nee ik geef aan dat niks statistisch onderbouwd kan worden ,...
Hoezo niet? Kijk alleen al even naar de wikipediapagina van het aantal dodelijke slachtoffers van poema's. Dat zijn statistieken. En die statistieken voorspellen niet veel goeds voor het waarheidsgehalte van jouw fantasietje..
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen). Statistieken heb ik van http://www.toxinology.org/GSI-epidemiology2.htm
Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. De gevaarlijkste is de terciopelo: http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)
Als de meiden in een nest van deze jongens gestapt zijn, heeft dat vast ook geen goede dingen gedaan voor hun overlevingskansen...
Hoezo niet? Kijk alleen al even naar de wikipediapagina van het aantal dodelijke slachtoffers van poema's. Dat zijn statistieken. En die statistieken voorspellen niet veel goeds voor het waarheidsgehalte van jouw fantasietje..
waar zijn de statistieken dan van de mensen die gebeten en overleden zijn van slangenbeten waar zijn de verhalen (die er vast best zijn want ook in panama *praten* mensen) over hoeveel mensen er wel niet verdwaald zijn geraakt in dat gebied hoeveel mensen er wel niet gevallen en verdronken zijn in de woeste rivier En de bloeddorstige moordenaars , die zat alleen op Europese meisjes te wachten ,voor de rest van het jaar ,speelt hij met zijn grote teen
je ontkracht mijn theorie ,maar versterkt niet de andere
De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Samen zitten wachten op de dood zal ook niet gok ik zo; misschien als de ene bijna dood is, maar dan ga je als laatst overgebleven daarna nog proberen jezelf te redden mag ik hopen.
Verdwalen lijkt raar; heuvel op naar de waterval en terug. Blijft over: meegenomen en afgemaakt, door die gids bijvoorbeeld, die zegt dat ze nooit zijn komen opdagen maar wel met z'n speurneus de botten rook
Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende: Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen).
Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. Check http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)
Als de meiden in een nest van deze jongens gestapt zijn, heeft dat vast ook geen goede dingen gedaan voor hun overlevingskansen...
Het is Fer-de-lance
quote:
Op woensdag 25 juni 2014 15:47 schreef b_engeltje het volgende: waar zijn de statistieken dan van de mensen die gebeten en overleden zijn van slangenbeten waar zijn de verhalen (die er vast best zijn want ook in panama *praten* mensen) over hoeveel mensen er wel niet verdwaald zijn geraakt in dat gebied hoeveel mensen er wel niet gevallen en verdronken zijn in de woeste rivier En de bloeddorstige moordenaars , die zat alleen op Europese meisjes te wachten ,voor de rest van het jaar ,speelt hij met zijn grote teen
je ontkracht mijn theorie ,maar versterkt niet de andere
Moet dat dan? Verder, dat doe ik niet omdat ik gewoonweg niet weet wat er is gebeurd. Dus dat hele dikke-duimgezuig doe ik gewoon niet aan mee. Ik zeg alleen wat als er iemand écht poep begint te praten..
Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende: Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen).
Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. Check http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)
In dat bericht toen van nu.nl dat die rugzak was gevonden stond erbij dat in dat gebied minstens 4 soorten giftige slangen zijn.
Geen idee waarom op het kaartje wat jij plaatse ook "Bocas del Toro" staat. Waarschijnlijk omdat de hele provincie ook zo heet. Het is dus geen plaatsje in de buurt van Boquete of de vindplaats van de tas.
quote:
Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende: Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af?
Die schoenen en bot zijn toch niet naast elkaar gevonden?
Geen idee waarom op het kaartje wat jij plaatse ook "Bocas del Toro" staat. Waarschijnlijk omdat de hele provincie ook zo heet. Het is dus geen plaatsje in de buurt van Boquete of de vindplaats van de tas.
dank je ik plaatste dat plaatje truowens niet en vindplaats tas was een paar km eronder
ja ALS ,maar hoeveel wandelaars (met of zonder gids) is het van bekend dat deze dus gebeten zijn , en kunnen het na vertellen ?
de kans is aanwezig dat ontken ik niet ,maar de percentage ,kans dat het gebeurd heb ik het over
alles kan ,ze kunnen gebeten zijn door een slang strompelend verder geklauterd zijn ,ook nog de domme pech hebben gehad een poema tegen gekomen ,1 overlevende ,en die valt bij het oversteken van de rivier zo het water in .. domme pech alom dus
Moet dat dan? Verder, dat doe ik niet omdat ik gewoonweg niet weet wat er is gebeurd. Dus dat hele dikke-duimgezuig doe ik gewoon niet aan mee. Ik zeg alleen wat als er iemand écht poep begint te praten..
dat kan je dus niet op moment dat je een anders zijn mening ontkracht ,hoe onzinnig in jou ogen ook ,komt dat omdat je meer waarde hecht aan je eigen mening dat mag ,maar dan kan je niet zeggen dat je geen mening hebt
dat kan je dus niet op moment dat je een anders zijn mening ontkracht ,hoe onzinnig in jou ogen ook ,komt dat omdat je meer waarde hecht aan je eigen mening dat mag ,maar dan kan je niet zeggen dat je geen mening hebt
Wow, jij snapt het écht niet. Jij hebt een volstrekt niet-onderbouwde mening (er zijn immers verder geen feiten bekend), en die mening is bovendien statistisch niet waarschijnlijk. Daar zeg ik wat van, en daarom mag ik van Uwe Hoogheid geen mening hebben? Ondanks dat er dus geen feiten bekend zijn op basis waarvan ik een mening zou kunnen vormen?
Wow, jij snapt het écht niet. Jij hebt eeen volstrekt niet-onderbouwde mening (er zijn immers verder geen feiten bekend), en die mening is bovendien statistisch niet waarschijnlijk. Daar zeg ik wat van, en daarom mag ik van Uwe Hoogheid geen mening hebben?
Beter hou je op, je komt een beetje dom over zo.
Ik vind de theorieën over orgaanhandel vermakelijker.
Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende: De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Samen zitten wachten op de dood zal ook niet gok ik zo; misschien als de ene bijna dood is, maar dan ga je als laatst overgebleven daarna nog proberen jezelf te redden mag ik hopen.
Verdwalen lijkt raar; heuvel op naar de waterval en terug. Blijft over: meegenomen en afgemaakt, door die gids bijvoorbeeld, die zegt dat ze nooit zijn komen opdagen maar wel met z'n speurneus de botten rook
Het zal je verbazen hoe hopeloos je kan verdwalen in vreemd gebied, heel veel is daar echt niet voor nodig.
Hier in de buurt bevinden zich de Loonse en Drunense duinen. Daar gingen we vaak naar toe toen we nog pubers waren, in het donker (spannend!1!!1 ) . Dat was niet eens onbekend gebied en heel erg open (grote zandvlaktes) maar meer dan eens dat we op de terugweg een kilometertje of wat verkeerd het bos weer uitkwamen. Loop een paar kilometer de zandvlaktes op, kijk achterom en dan heb je al een vrij grote kans dat je niet meer precies weet welke heuveltjes en boomgroepen je moet hebben om weer exact bij dezelfde plek te komen waar je het bos in ging.
Je denkt al heel snel dat je precies in een rechte lijn hebt gelopen, dat blijkt al heel snel niet het geval en met een kleine afwijking in je koers sta je zo honderden meters verkeerd waar je niks meer herkent. Nou was dat voor ons nooit reden voor paniek aangezien globaal in de goede richting lopen betekende dat je altijd wel weer binnen het uur op de weg uitkwam. In het allerergste geval zou je het hele gebied oversteken en dan ben je binnen een paar uur weer bij de beschaving.
De dames hoeven natuurlijk ook niet precies tegelijkertijd om het leven zijn gekomen. Als ééntje valt, gebeten wordt of zelfs maar haar enkel verzwikt is de kans vrij groot dat de paniek toe slaat echter, wat de kansen om uit een onbekende jungle te komen alleen maar verder verkleint.
[..]
Die schoenen en bot zijn toch niet naast elkaar gevonden?
Donderdag werden botresten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.
Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende: Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen). Statistieken heb ik van http://www.toxinology.org/GSI-epidemiology2.htm
Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. De gevaarlijkste is de terciopelo: http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)
Dit inderdaad, Dit is hoogstwaarschijnlijker dan dat en poema ze heeft aangevallen
Het zal je verbazen hoe hopeloos je kan verdwalen in vreemd gebied, heel veel is daar echt niet voor nodig.
Hier in de buurt bevinden zich de Loonse en Drunense duinen. Daar gingen we vaak naar toe toen we nog pubers waren, in het donker (spannend!1!!1 ) . Dat was niet eens onbekend gebied en heel erg open (grote zandvlaktes) maar meer dan eens dat we op de terugweg een kilometertje of wat verkeerd het bos weer uitkwamen. Loop een paar kilometer de zandvlaktes op, kijk achterom en dan heb je al een vrij grote kans dat je niet meer precies weet welke heuveltjes en boomgroepen je moet hebben om weer exact bij dezelfde plek te komen waar je het bos in ging.
Je denkt al heel snel dat je precies in een rechte lijn hebt gelopen, dat blijkt al heel snel niet het geval en met een kleine afwijking in je koers sta je zo honderden meters verkeerd waar je niks meer herkent. Nou was dat voor ons nooit reden voor paniek aangezien globaal in de goede richting lopen betekende dat je altijd wel weer binnen het uur op de weg uitkwam. In het allerergste geval zou je het hele gebied oversteken en dan ben je binnen een paar uur weer bij de beschaving.
De dames hoeven natuurlijk ook niet precies tegelijkertijd om het leven zijn gekomen. Als ééntje valt, gebeten wordt of zelfs maar haar enkel verzwikt is de kans vrij groot dat de paniek toe slaat echter, wat de kansen om uit een onbekende jungle te komen alleen maar verder verkleint.
Denk dat dit na 20 topics (ik heb ze bijna allemaal meegelurkt ^^) de bottom line is, de simpelste en meest waarschijnlijke verklaring. Occam's razor enzo. Maar jaguars, orgaanaliens en murder-suicides klinken ook gaaf, hoor.
Op woensdag 25 juni 2014 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende: Het zal je verbazen hoe hopeloos je kan verdwalen in vreemd gebied, heel veel is daar echt niet voor nodig.
Ok, maar ook samen dood? Onderdelen bij elkaar in de buurt gevonden? Of had die tweeter toch gelijk en zijn ze in elkaars armen gestorven
Donderdag werden botresten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.
Oké, maar bij "naast elkaar" denk ik aan 10 cm ertussen, "in de buurt van" kan ook 100 meter of een kilometer zijn.
Op woensdag 25 juni 2014 15:06 schreef StaceySinger het volgende: dan ligt hier de stuwdam/meer (punta blanca) en de tas werd 2 km daar vandaan gevonden bij de stuwdam kan je met auto's komen
Bedankt voor je kaartje Stacey! De andere vlaggetjes zijn ook plaatsen waarbij het één of ander is gevonden? Zou het ook kunnen dat de stuwdam plek van vertrek was i.p.v. waar we nu van uitgaan?
Eens. Waarom kunnen die gasten in Panama niet even: - high res wandelkaarten van die trail maken - high res plattegrond van de omgeving met markeringen van alle plekken waar onderdelen zijn gevonden.
Ok, maar ook samen dood? Onderdelen bij elkaar in de buurt gevonden? Of had die tweeter toch gelijk en zijn ze in elkaars armen gestorven
Het zou zomaar kunnen. Ik denk dat de besten onder ons moeite zouden hebben om kalm te blijven en het meest logische te doen, laat staan 2 bakvissen met nul tot geen ervaring in de wildernis. Zelfs al blijf je koel als ijswater, dan nog is het zeer goed denkbaar dat je niet 1-2-3 je weg weer vindt.
Bij een verdwaling (al dan niet gecombineerd met één of meer van de meisjes gewond) worden je kansen om zelf je weg terug te vinden sowieso razendsnel kleiner. Als je niet héél rap je weg terug hebt gevonden ben je waarschijnlijk na een uurtje of twee alleen nog maar hopelozer verdwaald.
Zit je een half etmaal in die situatie, dan zorgen honger, dorst, vermoeidheid voor het verder razendsnel dalen van je kansen. Bij verwondingen of ziekte wordt het allemaal nog veel erger, en veel sneller ook nog eens...
De dames zagen er ook niet bepaald uit als afgetrainde commando's die lange tijd op de been zouden kunnen blijven in dat soort omstandigheden.
Op woensdag 25 juni 2014 16:17 schreef Kaugummi het volgende: Dat ik hier net las over de Bothrop asper slang en dat die zeer giftig is ging ik ff youtuben. En op deze ligt er 1 precies langs het water..
Posted by Ingrid Lommers The press in Holland says that a person that thinks he has seen Lisanne and Kris tuesday afternoon says that Lisanne and Kris were doubting if they could go on the trail or not. The real story is that this person lives next to another trail and he said that that was also a nice trail, that they didnt need to go to the El Pianista Trail. So they actually went on that trail and were back after 30 minutes saying that they were very tired and were going back to Boquete. They sat on the side of the road to go back to Boquete, not on the side of the road which would lead to El Pianista. They sat for a long time on the road waiting for a bus or a taxi. They have not seen what they finally did.
Zijn ze dan niet gewoon bij de verkeerde persoon in gestapt?
Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende:De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Verdwalen lijkt raar; heuvel op naar de waterval en terug. Blijft over: meegenomen en afgemaakt.
Als alles was meegesleurd door de rivier waren ze niet bij elkaar belandt en waren de kleren er nog geweest, beide verongelukken is zowiezo onwaarschijnlijk. Duizenden mensen die daar komen en zonder gids het gebied in gaan, de verongelukkingen en doden zijn echter nihil. Net als jij neig ik ook naar een misdrijf. Ik droomde dat de meiden in iets 'oranje' zijn gestopt en ergens iets met planken, een heel donker gat. Een kale man en nog een man, zeer misleidende dwaalsporen neergezet. Maar nogmaals: dromen zijn dromen, niet noodzakelijk de realiteit, laten we hopen dit slechts een nachtmerrie was.
Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende: De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Samen zitten wachten op de dood zal ook niet gok ik zo; misschien als de ene bijna dood is, maar dan ga je als laatst overgebleven daarna nog proberen jezelf te redden mag ik hopen.
Vriendin 1 pleurt in de rivier, vriendin 2 probeert te helpen, pleurt ook. 't Is zo gebeurd.