Oh god nee dat weet ik niet meer! Maar ik dacht het toen gelezen te hebben op de Facebook pagina,bij reacties van mensen die nieuwsberichtte daar heen zette. Maar aangezien ze die uitgezet hebben kan ik daar niet meer opkomen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:21 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Weet je nog waar je het hebt gelezen en heb je nog een bron?
15 maart van huis vertrokken. 2 weken rondgehangen in Bocas del Toro. ca. 31 maart aangekomen in Boquete. 1 april verdwenen. Ongeveer.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:25 schreef MidnightB00m het volgende:
Bestaat er ook een tijdlijn van de meiden wat de dagen ervoor/die dag hebben gedaan?
Het lijkt mij waarschijnlijker dat eventuele resten zijn meegevoerd toen een rivier ging zwellen (en daar verder ontbonden) óf dat ze in principe gezond en wel in het water terecht zijn gekomen en daar in de stroming verwondingen hebben opgelopen (of één van de twee) en vervolgens ergens aangespoeld zijn, invalide o.i.d.. Misschien dat een tweede toen verder is gaan kijken voor hulp ofzo en uiteindelijk ergens anders gestorven. Dieren en een opnieuw zwellende rivier kunnen eventuele stoffelijke resten verder verspreid hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:09 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
maar een lichaam kan wel aan stukken geslagen en verscheurd worden door die rivier
het contrast klopt niet
Dat noem jij VEEL?quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En veel kinderen aangevallen en gedood.
bron
Precies, ze zijn gewoon verdronken in de rivier (waarschijnlijk meegesleurd en/of achter een rots blijven hangen). Er zijn niet veel dieren die 2 mensen tegelijk kunnen of willen doden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:19 schreef PBateman1978 het volgende:
Geloof niks van ontvoering, orgaanhandel of een aanval van beesten.
Lijkt mij echt een kwestie van of verdwalen of verkoeling zoeken in een rivier en de stromingen daarvan onderschatten.
Zeldzaam, maar het gebeurt. En de reden dat ik erover begin is, omdat een groot roofdier een reden kan zijn dat ze allebei dood zijn, ipv dat één in de jungle achterblijft en de ander redding is komen zoeken. Stel, je vriendin breekt haar enkel, wordt gebeten door een slang, wordt ineens ziek, en kan niet verder/terug. Dan had het andere meisje terug kunnen rennen om hulp te halen. En de kans dat ze allebei tegelijk zo'n ongeluk krijgen is gewoon klein.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En veel kinderen aangevallen en gedood.
bron
'Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon. En ze zijn voor het laatst gesignaleerd bij het Pianista Trail, waar je kan wandelen.'quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:21 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat hij Ipods of tablets voor telefoons heeft aangezien natuurlijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:31 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
'Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon. En ze zijn voor het laatst gesignaleerd bij het Pianista Trail, waar je kan wandelen.'
Bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
Ja dat kan natuurlijk zijnquote:Op woensdag 25 juni 2014 14:34 schreef blanket het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat hij Ipods of tablets voor telefoons heeft aangezien natuurlijk.
ik moest ook een van de kamer foto's vergrote om te zien dat het om een iPod gingquote:Op woensdag 25 juni 2014 14:34 schreef blanket het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat hij Ipods of tablets voor telefoons heeft aangezien natuurlijk.
Of hij weet er meer van...quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:34 schreef blanket het volgende:
[..]
Daar zet ik ook mijn geld op, gewoon een 'onnozel' iets. Kan iedereen overkomen, zeker 2 jonge vrouwen zonder veel ervaring in een jungle dunkt me...quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:19 schreef PBateman1978 het volgende:
Geloof niks van ontvoering, orgaanhandel of een aanval van beesten.
Lijkt mij echt een kwestie van of verdwalen of verkoeling zoeken in een rivier en de stromingen daarvan onderschatten.
Oh super! Merciquote:Oh god nee dat weet ik niet meer! Maar ik dacht het toen gelezen te hebben op de Facebook pagina,bij reacties van mensen die nieuwsberichtte daar heen zette. Maar aangezien ze die uitgezet hebben kan ik daar niet meer opkomen. Ik google wel even misschien vindt ik het zo nog!
Dus die arme meiden waren nog geen dag in Boquete... pfff. En dan alleen hiken door de jungle? Ik kan het gewoon niet geloven.quote:15 maart van huis vertrokken. 2 weken rondgehangen in Bocas del Toro. ca. 31 maart aangekomen in Boquete. 1 april verdwenen. Ongeveer.
Twee meiden die tegelijkertijd een ongeluk krijgen vond ik idd ook altijd al onlogisch.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Sjongejonge11 het volgende:
[..]
Zeldzaam, maar het gebeurt. En de reden dat ik erover begin is, omdat een groot roofdier een reden kan zijn dat ze allebei dood zijn, ipv dat één in de jungle achterblijft en de ander redding is komen zoeken. Stel, je vriendin breekt haar enkel, wordt gebeten door een slang, wordt ineens ziek, en kan niet verder/terug. Dan had het andere meisje terug kunnen rennen om hulp te halen. En de kans dat ze allebei tegelijk zo'n ongeluk krijgen is gewoon klein.
Alleen bij hopeloos verdwalen, een dubbel fataal ongeluk of de aanval van een roofdier dat allebei de meisjes doodt, blijven ze allebei in de jungle. Als je vriendin wordt aangevallen door een roofdier (zeg, poema), vecht je met het beest, als je niet in paniek raakt en wegrent, tenminste. Het dier zal jou dan ook aanvallen om z'n prooi veilig te stellen (het zijn geen moordmachine's, ze willen in principe maar één prooi). Maar in gevecht met een bonk spieren, hoektanden en klauwen... lees dat lijstje nog maar eens goed en kijk hoe dat voor de slachtoffers is afgelopen. En er staan kinderen op, maar ook volwassenen, en Lisanne en Kris waren geloof ik geen gespierde bodybuilders met een kapmes.
quote:Quote Posted by Ingrid Lommers
The press in Holland says that a person that thinks he has seen Lisanne and Kris tuesday afternoon says that Lisanne and Kris were doubting if they could go on the trail or not. The real story is that this person lives next to another trail and he said that that was also a nice trail, that they didnt need to go to the El Pianista Trail. So they actually went on that trail and were back after 30 minutes saying that they were very tired and were going back to Boquete. They sat on the side of the road to go back to Boquete, not on the side of the road which would lead to El Pianista. They sat for a long time on the road waiting for a bus or a taxi. They have not seen what they finally did.
is niet ver van de stuwdam iddquote:Op woensdag 25 juni 2014 14:03 schreef Marrije het volgende:
Maar als je die lichamen dropt bij die stuwdam (punt waar 3 rivieren samenkomen) dan kun je toch relatief dchtbij komen met de auto of niet? Hoef je dus helemaal niet zeulen.
Jeetje...quote:'Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon. En ze zijn voor het laatst gesignaleerd bij het Pianista Trail, waar je kan wandelen.'
Bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
een panama's bericht over dat , de Nederlandse pers meld dat ze zijn gezien op een andere track..quote:
dan komt die Paardentrailer weer in beeld dusquote:
Dat is wel een beetje vreemd. Ze namen een taxi om bij het begin van El Pianista trail uit te komen en zijn toen op de verkeerde plek afgezet? Verdacht. Ik hoop dat ze de taxichauffeur nog hebben kunnen traceren.quote:
dat was een MP3quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:21 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kan ik ook niet geloven dat je richting het einde van de middag nog even een paar uur gaat hiken in de jungle. Das wel heel erg naief... Maar niet onmogelijk. Ook hier geldt weer dat er veel tegenstrijdige informatie rondzwerft. Ze zijn wel gezien, niet gezien, waren met de taxi, waren met de bus, waren om 1500 bij die pensionhouder, waren om 1330 bij die pensionhouder. Het gaat allemaal alle kanten op.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:38 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Oh super! Merci
[..]
Dus die arme meiden waren nog geen dag in Boquete... pfff. En dan alleen hiken door de jungle? Ik kan het gewoon niet geloven.
het wel gezien ,niet gezien, had ontkent of ontkracht kunnen worden door bijvoorbeeld te vragen wat ze aan hadden ,na 3 maanden weet geen mens dat nogquote:Op woensdag 25 juni 2014 14:48 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kan ik ook niet geloven dat je richting het einde van de middag nog even een paar uur gaat hiken in de jungle. Das wel heel erg naief... Maar niet onmogelijk. Ook hier geldt weer dat er veel tegenstrijdige informatie rondzwerft. Ze zijn wel gezien, niet gezien, waren met de taxi, waren met de bus, waren om 1500 bij die pensionhouder, waren om 1330 bij die pensionhouder. Het gaat allemaal alle kanten op.
En dan vinden ze vervolgens alsnog binnen hetzelfde gebied een heupbeen van Kris en een voet van Lisanne? Als ze niet tegelijkertijd verzwakt/dood zijn gegaan zou je verwachten dat er meer afstand tussen zit, lijkt me. Dat zo'n beest een stukje met een prooi sleept ok, maar ik kan geen dier zoeken wat kilometers met een kadaver gaat lopen sjouwen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waarom tegelijkertijd? Kan ook na elkaar. De een kan dagen eerder overleden zijn dan de ander.
Een jaguar van 1,90 meter met een gewicht van 100 kg is niet echt bang voor twee lichte meisjes. Een knauw en het is gebeurd.
Sowieso is bekend dat getuigenverklaringen zo onbetrouwbaar zijn als wat. Daar is een keer onderzoek naar geweest; er werd een overval nagespeeld en vervolgens werd er aan "toevallige" voorbijgangers (die dus niet wisten dat het nep was) gevraagd of en wat ze gezien hadden. Nou, de variatie daarin wil je niet weten, alleen de kleur trui van de overvaller werd al een ding; de een zei blauw, rood, geel of groen, terwijl de eigenlijke kleur grijs was oid.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:48 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kan ik ook niet geloven dat je richting het einde van de middag nog even een paar uur gaat hiken in de jungle. Das wel heel erg naief... Maar niet onmogelijk. Ook hier geldt weer dat er veel tegenstrijdige informatie rondzwerft. Ze zijn wel gezien, niet gezien, waren met de taxi, waren met de bus, waren om 1500 bij die pensionhouder, waren om 1330 bij die pensionhouder. Het gaat allemaal alle kanten op.
dat is een peuleschil voor die grote katten hoor ,die wandelen wat makkelijker daar dan jij en ikquote:Op woensdag 25 juni 2014 14:50 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En dan vinden ze vervolgens alsnog binnen hetzelfde gebied een heupbeen van Kris en een voet van Lisanne? Als ze niet tegelijkertijd verzwakt/dood zijn gegaan zou je verwachten dat er meer afstand tussen zit, lijkt me. Dat zo'n beest een stukje met een prooi sleept ok, maar ik kan geen dier zoeken wat kilometers met een kadaver gaat lopen sjouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |