Theoretisch mogelijk, ja. Maar dat is niet hetzelfde als waarschijnlijk. Moet ik dat uitleggen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:30 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
nee maar deze hele zaak is verre van normaal en vraagt teveel vragen op ,en teveel onmogelijkheden ,worden opeens mogelijk
theoretisch is alles mogelijk, want alles heeft plussen en minpunten, dus niet uitsluit baar
jou waarschijnlijkheid ,kan voor mij onmogelijk zijn ,is net hoe ruimdenkend je visie isquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Theoretisch mogelijk, ja. Maar dat is niet hetzelfde als waarschijnlijk. Moet ik dat uitleggen?
Sorry, dat heeft helemaal niks met "visie" of "ruimdenkendheid" te makenquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:34 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
jou waarschijnlijkheid ,kan voor mij onmogelijk zijn ,is net hoe ruimdenkend je visie is
Een ervaren gids zorgt er alleen wel voor dat je niet in levensbedreigende situaties terecht komt en/of verdwaalt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:33 schreef b_engeltje het volgende:
en beruchte wandelaar in het gebied ,noemde ook theorieën op
slangen (beet) ,gevallen, rivier
maar zelf heeft hij het nog nooit ervaren ,hoe groot is de kans dan dat het gebeurd?
hoe groot zijn de ongelukjes met de wandelaars die wel gidsen bij zich hadden in dat gebied?, een gids houdt niet je handje vast voor het vallen namelijk ,een verkeerde beweging
geef mij dan maar de statistieken van de ongelukjes in dat gebiedquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Sorry, dat heeft helemaal niks met "visie" of "ruimdenkendheid" te makenStatistiek is statistiek, meer kan ik er niet van maken.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:38 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
geef mij dan maar de statistieken van de ongelukjes in dat gebied
de slangenbeten
gevallen en verdronken mensen in de rivier
de bloeddorstige moordenaars
nee ik geef aan dat niks statistisch onderbouwd kan worden ,en het onmogelijke opeens mogelijk kan zijn jou visie ,en de mijnequote:Op woensdag 25 juni 2014 15:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Geef jij maar statistieken over de dodelijke poema aanvallen in dat gebied. Dat is immers jouw theorie, dus ik neem aan dat je die kan onderbouwen. Of wil je nou zeggen dat je de boel lekker bij elkaar fantaseert?
Mag hoor, daar niet van. Maar ga nou niet denken dat dat best wel heel goed mogelijk kan zijn, want dan snap je het niet helemaal..
Hoezo niet? Kijk alleen al even naar de wikipediapagina van het aantal dodelijke slachtoffers van poema's. Dat zijn statistieken. En die statistieken voorspellen niet veel goeds voor het waarheidsgehalte van jouw fantasietje..quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:41 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
nee ik geef aan dat niks statistisch onderbouwd kan worden ,...
waar zijn de statistieken dan van de mensen die gebeten en overleden zijn van slangenbetenquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hoezo niet? Kijk alleen al even naar de wikipediapagina van het aantal dodelijke slachtoffers van poema's. Dat zijn statistieken. En die statistieken voorspellen niet veel goeds voor het waarheidsgehalte van jouw fantasietje..
Het is Fer-de-lancequote:Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen).
Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. Check http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)
Als de meiden in een nest van deze jongens gestapt zijn, heeft dat vast ook geen goede dingen gedaan voor hun overlevingskansen...
Moet dat dan? Verder, dat doe ik niet omdat ik gewoonweg niet weet wat er is gebeurd. Dus dat hele dikke-duimgezuig doe ik gewoon niet aan mee. Ik zeg alleen wat als er iemand écht poep begint te praten..quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:47 schreef b_engeltje het volgende:
waar zijn de statistieken dan van de mensen die gebeten en overleden zijn van slangenbeten
waar zijn de verhalen (die er vast best zijn want ook in panama *praten* mensen) over hoeveel mensen er wel niet verdwaald zijn geraakt in dat gebied
hoeveel mensen er wel niet gevallen en verdronken zijn in de woeste rivier
En de bloeddorstige moordenaars , die zat alleen op Europese meisjes te wachten ,voor de rest van het jaar ,speelt hij met zijn grote teen
je ontkracht mijn theorie ,maar versterkt niet de andere
In dat bericht toen van nu.nl dat die rugzak was gevonden stond erbij dat in dat gebied minstens 4 soorten giftige slangen zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen).
Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. Check http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)
Als de meiden in een nest van deze jongens gestapt zijn, heeft dat vast ook geen goede dingen gedaan voor hun overlevingskansen...
Bocas (het toeristenplaatsje) ligt op een eilandje: http://goo.gl/maps/XcG6Lquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:32 schreef Marrije het volgende:
[..]
ok, in bocas hebben ze dus een kookles gevolgd, dat ligt ook niet zo heel ver bij de vindplaats van de tas vandaan.
Die schoenen en bot zijn toch niet naast elkaar gevonden?quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende:
Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af?
leven en laten levenquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef Xa1pt het volgende:
Al dat loze gespeculeer hier. Ga cupcakes bakken ofzo.
dank jequote:Op woensdag 25 juni 2014 15:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bocas (het toeristenplaatsje) ligt op een eilandje: http://goo.gl/maps/XcG6L
Geen idee waarom op het kaartje wat jij plaatse ook "Bocas del Toro" staat. Waarschijnlijk omdat de hele provincie ook zo heet. Het is dus geen plaatsje in de buurt van Boquete of de vindplaats van de tas.
ja ALS ,maar hoeveel wandelaars (met of zonder gids) is het van bekend dat deze dus gebeten zijn , en kunnen het na vertellen ?quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Oh idd, was StaceySinger.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
dank je
ik plaatste dat plaatje truowens niet en vindplaats tas was een paar km eronder
dat kan je dus niet op moment dat je een anders zijn mening ontkracht ,hoe onzinnig in jou ogen ook ,komt dat omdat je meer waarde hecht aan je eigen meningquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is Fer-de-lance
[..]
Moet dat dan? Verder, dat doe ik niet omdat ik gewoonweg niet weet wat er is gebeurd. Dus dat hele dikke-duimgezuig doe ik gewoon niet aan mee. Ik zeg alleen wat als er iemand écht poep begint te praten..
quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:56 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
dat kan je dus niet op moment dat je een anders zijn mening ontkracht ,hoe onzinnig in jou ogen ook ,komt dat omdat je meer waarde hecht aan je eigen mening
dat mag ,maar dan kan je niet zeggen dat je geen mening hebt
Ik vind de theorieën over orgaanhandel vermakelijker.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wow, jij snapt het écht niet. Jij hebt eeen volstrekt niet-onderbouwde mening (er zijn immers verder geen feiten bekend), en die mening is bovendien statistisch niet waarschijnlijk. Daar zeg ik wat van, en daarom mag ik van Uwe Hoogheid geen mening hebben?
Beter hou je op, je komt een beetje dom over zo.
Het zal je verbazen hoe hopeloos je kan verdwalen in vreemd gebied, heel veel is daar echt niet voor nodig.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende:
De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Samen zitten wachten op de dood zal ook niet gok ik zo; misschien als de ene bijna dood is, maar dan ga je als laatst overgebleven daarna nog proberen jezelf te redden mag ik hopen.
Verdwalen lijkt raar; heuvel op naar de waterval en terug. Blijft over: meegenomen en afgemaakt, door die gids bijvoorbeeld, die zegt dat ze nooit zijn komen opdagen maar wel met z'n speurneus de botten rook
Donderdag werden botresten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bocas (het toeristenplaatsje) ligt op een eilandje: http://goo.gl/maps/XcG6L
Geen idee waarom op het kaartje wat jij plaatse ook "Bocas del Toro" staat. Waarschijnlijk omdat de hele provincie ook zo heet. Het is dus geen plaatsje in de buurt van Boquete of de vindplaats van de tas.
[..]
Die schoenen en bot zijn toch niet naast elkaar gevonden?
Da's ook een fraaie, inderdaad. Ik hou het persoonlijk op een sneeuwlawine. Da's ongeveer net zo waarschijnlijkquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vind de theorieën over orgaanhandel vermakelijker.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Da's ook een fraaie, inderdaad. Ik hou het persoonlijk op een sneeuwlawine. Da's ongeveer net zo waarschijnlijk
Dit inderdaad, Dit is hoogstwaarschijnlijker dan dat en poema ze heeft aangevallenquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Ik heb hier wel de statistieken voor slangenbeten in Panama. Panama kent toevallig de meeste slachtoffers van slangenbeten van heel Amerika, jaarlijks 2500 slachtoffers, waarvan er zo'n 25 sterven (bedenk dat de meeste hiervan medische zorg zullen krijgen). Statistieken heb ik van http://www.toxinology.org/GSI-epidemiology2.htm
Er leven o.a. een paar soorten groefkopadders (lance-de-fer, terciopelo) met een erg gemene beet, die zonder behandeling in 7% van de gevallen dodelijk is (en anders wel ernstige verschijnselen veroorzaakt, zoals necrose. De gevaarlijkste is de terciopelo: http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper (PAS OP, bijzonder naar plaatje van de gevolgen van zo'n beet.)
Denk dat dit na 20 topics (ik heb ze bijna allemaal meegelurkt ^^) de bottom line is, de simpelste en meest waarschijnlijke verklaring. Occam's razor enzo. Maar jaguars, orgaanaliens en murder-suicides klinken ook gaaf, hoor.quote:Het zal je verbazen hoe hopeloos je kan verdwalen in vreemd gebied, heel veel is daar echt niet voor nodig.
Hier in de buurt bevinden zich de Loonse en Drunense duinen. Daar gingen we vaak naar toe toen we nog pubers waren, in het donker (spannend!1!!1) . Dat was niet eens onbekend gebied en heel erg open (grote zandvlaktes) maar meer dan eens dat we op de terugweg een kilometertje of wat verkeerd het bos weer uitkwamen. Loop een paar kilometer de zandvlaktes op, kijk achterom en dan heb je al een vrij grote kans dat je niet meer precies weet welke heuveltjes en boomgroepen je moet hebben om weer exact bij dezelfde plek te komen waar je het bos in ging.
Je denkt al heel snel dat je precies in een rechte lijn hebt gelopen, dat blijkt al heel snel niet het geval en met een kleine afwijking in je koers sta je zo honderden meters verkeerd waar je niks meer herkent. Nou was dat voor ons nooit reden voor paniek aangezien globaal in de goede richting lopen betekende dat je altijd wel weer binnen het uur op de weg uitkwam. In het allerergste geval zou je het hele gebied oversteken en dan ben je binnen een paar uur weer bij de beschaving.
De dames hoeven natuurlijk ook niet precies tegelijkertijd om het leven zijn gekomen. Als ééntje valt, gebeten wordt of zelfs maar haar enkel verzwikt is de kans vrij groot dat de paniek toe slaat echter, wat de kansen om uit een onbekende jungle te komen alleen maar verder verkleint.
Ok, maar ook samen dood? Onderdelen bij elkaar in de buurt gevonden? Of had die tweeter toch gelijk en zijn ze in elkaars armen gestorvenquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het zal je verbazen hoe hopeloos je kan verdwalen in vreemd gebied, heel veel is daar echt niet voor nodig.
Oké, maar bij "naast elkaar" denk ik aan 10 cm ertussen, "in de buurt van" kan ook 100 meter of een kilometer zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:04 schreef matthijst het volgende:
[..]
Donderdag werden botresten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.
deze staat in de OPquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Oké, maar bij "naast elkaar" denk ik aan 10 cm ertussen, "in de buurt van" kan ook 100 meter of een kilometer zijn.
Bedankt voor je kaartje Stacey! De andere vlaggetjes zijn ook plaatsen waarbij het één of ander is gevonden? Zou het ook kunnen dat de stuwdam plek van vertrek was i.p.v. waar we nu van uitgaan?quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:06 schreef StaceySinger het volgende:
dan ligt hier de stuwdam/meer (punta blanca) en de tas werd 2 km daar vandaan gevonden
bij de stuwdam kan je met auto's komen
[ afbeelding ]
Wanneer hebben ze kookles gevolgd?quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
de vindplaats van de tas is dus ook niet zo heel ver bij bocas del toro vandaan, waar ze die kookles hebben gevolgd (of is Bocas niet Bocas del Toro).
dat weet ik niet precies, zag een foto:quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:11 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Bedankt voor je kaartje Stacey! De andere vlaggetjes zijn ook plaatsen waarbij het één of ander is gevonden?
[..]
Wanneer hebben ze kookles gevolgd?
quote:Quote Posted by Ingrid Lommers
Here we were in Bocas... with the girls participating in the cooking class...
Het lijkt wel alsof ze bikini's dragen onder de shirts... dus wellicht zijn de twee bh's in de tas dan niet zo raar.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat weet ik niet precies, zag een foto:
[ afbeelding ]
[..]
Het zou zomaar kunnen. Ik denk dat de besten onder ons moeite zouden hebben om kalm te blijven en het meest logische te doen, laat staan 2 bakvissen met nul tot geen ervaring in de wildernis. Zelfs al blijf je koel als ijswater, dan nog is het zeer goed denkbaar dat je niet 1-2-3 je weg weer vindt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:06 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ok, maar ook samen dood? Onderdelen bij elkaar in de buurt gevonden? Of had die tweeter toch gelijk en zijn ze in elkaars armen gestorven
Die man met de spatel vertrouw ik niet, die moeten ze maar eens aan de tand voelen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Die man met de spatel vertrouw ik niet, die moeten ze maar eens aan de tand voelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
valt er uberhaupt nog in weefsel, resten of DNA iets te zien van gif of iets dergelijks?quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:17 schreef Kaugummi het volgende:
Dat ik hier net las over de Bothrop asper slang en dat die zeer giftig is ging ik ff youtuben.
En op deze ligt er 1 precies langs het water..
Die blik in zijn ogen voorspelt niet veel goeds idd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Die man met de spatel vertrouw ik niet, die moeten ze maar eens aan de tand voelen.
Van dezelfde site:quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Zijn ze dan niet gewoon bij de verkeerde persoon in gestapt?quote:Posted by Ingrid Lommers
The press in Holland says that a person that thinks he has seen Lisanne and Kris tuesday afternoon says that Lisanne and Kris were doubting if they could go on the trail or not. The real story is that this person lives next to another trail and he said that that was also a nice trail, that they didnt need to go to the El Pianista Trail. So they actually went on that trail and were back after 30 minutes saying that they were very tired and were going back to Boquete. They sat on the side of the road to go back to Boquete, not on the side of the road which would lead to El Pianista. They sat for a long time on the road waiting for a bus or a taxi. They have not seen what they finally did.
ze hebben in korte tijd aardig wat mensen leren heb ik het idee, ik denk wel dat de kans erin zit dat ze bij de verkeerde zijn ingestaptquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Van dezelfde site:
[..]
Zijn ze dan niet gewoon bij de verkeerde persoon in gestapt?
In pact?quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:03 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dit is dus de hoofdreden waarom ik niet in dat door-de-rivier-meegesleept-scenario geloof, geen schade aan camera en telefoon, en had je die tas gezien? Relatief schoon! Ook de zonnebrillen nog in pact.
Het zou wel erg raar zijn als iedereen zegt van zulke stenen een heel lichaam kan breken, maar alle spullen nog heel blijven, dan zou het beide compleet vernietigd zijn.
Als alles was meegesleurd door de rivier waren ze niet bij elkaar belandt en waren de kleren er nog geweest, beide verongelukken is zowiezo onwaarschijnlijk. Duizenden mensen die daar komen en zonder gids het gebied in gaan, de verongelukkingen en doden zijn echter nihil. Net als jij neig ik ook naar een misdrijf. Ik droomde dat de meiden in iets 'oranje' zijn gestopt en ergens iets met planken, een heel donker gat. Een kale man en nog een man, zeer misleidende dwaalsporen neergezet. Maar nogmaals: dromen zijn dromen, niet noodzakelijk de realiteit, laten we hopen dit slechts een nachtmerrie was.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende:De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Verdwalen lijkt raar; heuvel op naar de waterval en terug. Blijft over: meegenomen en afgemaakt.
Vriendin 1 pleurt in de rivier, vriendin 2 probeert te helpen, pleurt ook. 't Is zo gebeurd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:48 schreef matthijst het volgende:
De kans dat ze allebei tegelijkertijd verongelukt zijn lijkt me vrij klein. Ook omdat hun lichaamsdelen naast elkaar zijn gevonden; zijn die dan toevallig met elkaar meegespoeld 20 kilometer de rivier af? Samen zitten wachten op de dood zal ook niet gok ik zo; misschien als de ene bijna dood is, maar dan ga je als laatst overgebleven daarna nog proberen jezelf te redden mag ik hopen.
Verdwalen lijkt raar; heuvel op naar de waterval en terug. Blijft over: meegenomen en afgemaakt, door die gids bijvoorbeeld, die zegt dat ze nooit zijn komen opdagen maar wel met z'n speurneus de botten rook
Amen!quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:32 schreef Chevalric het volgende:
Hier een artikel m.b.t. overleven in de wildernis:
http://survivalcache.com/wilderness-survival/
Ik gok zomaar dat de dames op alle punten gefaald hebben (ik denk zelfs dat bijna iedereen die geen survivaltraining gedaan heeft op minimaal de helft van de punten zou falen). Bijvoorbeeld een lastig punt is de kleding. Katoen isoleert niet goed genoeg, zeker niet als het nat is. Als ze dan ook nog geen extra kleding hebben meegenomen, dan worden de nachten ineens wel heel koud, zelfs in de tropen.
Ook water is een risico: drink je te weinig, dan droog je uit (waardoor je steeds minder goed risico's kunt inschatten). Drink je wel water, zonder het te koken, dan loop je het risico op een vergiftiging met diarree of overgeven tot gevolg. Ook dan houd je het niet lang vol.
Hoe graag we ook willen geloven dat er een externe factor (poema, slechte mensen) een rol heeft gespeeld, de meest aannemelijke kans is dat de twee meiden op avontuur wilden gaan, maar niet goed hebben nagedacht over de mogelijke risico's.
Met een eenvoudige theorie moet je op Fok niet aan komen zetten, dat schopt alle speculaties van de Fok-deskundigen in de war.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:32 schreef Chevalric het volgende:
Hoe graag we ook willen geloven dat er een externe factor (poema, slechte mensen) een rol heeft gespeeld, de meest aannemelijke kans is dat de twee meiden op avontuur wilden gaan, maar niet goed hebben nagedacht over de mogelijke risico's.
Wat je er vooral van leert, is dat je niet moet denken dat je zonder training lang overleeft in een onherbergzaam gebied.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:35 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
Amen!Ik kijk als ik tijd heb steeds survival programma's op de Tv/Youtube en je leert er bizar veel mee! Net als dat water koken en dingen die er eetbaar uitzien maar giftig zijn enz enz!
quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Met een eenvoudige theorie moet je op Fok niet aan komen zetten, dat schopt alle speculaties van de Fok-deskundigen in de war.
Totdat achteraf blijkt het een misdrijf was en de eenvoudige scenario totaal verkeerd zat. Net als dat plots gehele vermiste gezin in Amerika, zelf weggegaan dacht iedereen puur gebaseerd op wazige signalen. Achteraf bleken ze vermoord.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:Met een eenvoudige theorie moet je op Fok niet aan komen zetten, dat schopt alle speculaties van de Fok-deskundigen in de war.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Mee eens. Die ene schoen ziet er wel uit alsof ie een lange reis door de rivier heeft gemaakt, botsend op allerlei stenen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:07 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ben ik de enige die niet ziet waarom er dan zoveel schade aan de telefoons zou moeten zijn? Als die in een tas zitten valt het echt wel mee met kans op schade van die mobieltjes
Ja inderdaad, maar ik zou ook nooit alleen een jungle instappen zonder gidsquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Wat je er vooral van leert, is dat je niet moet denken dat je zonder training lang overleeft in een onherbergzaam gebied.
Kan.. maar omdat er af en toe iets geks gebeurt hoeft dat niet te betekenen dat je meteen maar je gezonde verstand uit moet zetten en allerlei wilde speculaties moet gaan doen.. met dat verdwenen vliegtuig ging het precies zo.. mijn eerste gedachte was.. zelfmoord piloot en hij is naar het zuiden gevlogen.. dat was het meest logisch. Maar nee, op Fok kwam de ene wilde fantasie na de andere voorbij.. op zich wel vermakelijk, dat wel.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Totdat achteraf blijkt het een misdrijf was en de eenvoudige scenario totaal verkeerd zat. Net als dat plots gehele vermiste gezin in Amerika, zelf weggegaan dacht iedereen puur gebaseerd op wazige signalen. Achteraf bleken ze vermoord.
Ik hoop juist dat er géén 'slechte mensen' bij betrokken waren. Een moord/ontvoering oid vind ik veel tragischer dan een 'gewoon' ongeluk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:32 schreef Chevalric het volgende:
Niet echt. De volgende dag zouden ze namelijk beginnen. Dat hele 'avontuur' zou voor hen maar een paar uur gepland moeten zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:32 schreef Chevalric het volgende:
Dank!quote:
Er zijn tot nu toe geen bewijzen van een misdrijf gevonden. Daarnaast is de kans op verdwaald raken, onderkoeld/uitgedroogd raken en daardoor foutieve inschattingen maken met de dood tot gevolg in die omgeving redelijk aannemelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Totdat achteraf blijkt het een misdrijf was en de eenvoudige scenario totaal verkeerd zat. Net als dat plots gehele vermiste gezin in Amerika, zelf weggegaan dacht iedereen puur gebaseerd op wazige signalen. Achteraf bleken ze vermoord.
Er ontstaat inderdaad wel een bepaalde doorslaande fascinatie bij dit soort zaken (zeker bij die Madeleine zaak wereldwijd) maar eigenlijk ook wel begrijpelijk aangezien iedereen één ding denkt als ze zoiets op het nieuws horen, allen zitten we met die ene vraag: wat is nou écht gebeurd?quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:43 schreef Pleun2011 het volgende:Kan.. maar omdat er af en toe iets geks gebeurt hoeft dat niet te betekenen dat je meteen maar je gezonde verstand uit moet zetten en allerlei wilde speculaties moet gaan doen.. met dat verdwenen vliegtuig ging het precies zo.. mijn eerste gedachte was.. zelfmoord piloot en hij is naar het zuiden gevlogen.. dat was het meest logisch. Maar nee, op Fok kwam de ene wilde fantasie na de andere voorbij.. op zich wel vermakelijk, dat wel.
Eens, maar hoe verklaar jij de vondst van de rugzak 5 uur lopen na El Pianista, aan de heel andere kant van de berg? In dezelfde tijd waren ze allang terug in Boquete.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:48 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Er zijn tot nu toe geen bewijzen van een misdrijf gevonden. Daarnaast is de kans op verdwaald raken, onderkoeld/uitgedroogd raken en daardoor foutieve inschattingen maken met de dood tot gevolg in die omgeving redelijk aannemelijk.
Als je een beetje op internet rondzoekt naar "violent crime boquete" dan lees je dat dat best meevalt. Er wordt voornamelijk veel gestolen, door de grote inkomensverschillen. Daarnaast zijn vuurwapens zonder vergunning illegaal in Panama, dus ook dat verlaagt de kansen op geweldadige misdaden, zoals moord.
Al met al blijf ik erbij dat de kans op pech in de jungle groter is dan een misdaad of wilde dieren.
Ja, maar de afstand verkeerd ingeschat, ineens is het donker en moet je in een wildvreemde omgeving de weg terug vinden. Je loopt dan al snel verkeerd en voor je het weet zit je diep in een jungle zonder een idee hoe je weer terug komt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niet echt. De volgende dag zouden ze namelijk beginnen. Dat hele 'avontuur' zou voor hen maar een paar uur gepland moeten zijn.
Hét kenmerk van "verdwalen" is toch wel zo'n beetje dat je niet meer weet waar je bent of heen moet..quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens, maar hoe verklaar jij de vondst van de rugzak 5 uur lopen na El Pianista, aan de heel andere kant van de berg? In dezelfde tijd waren ze allang terug in Boquete.
Verkrachtingen, drugsbendes, orgaanhandel, alles is uit jouw toetsenbord geramd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
• slangen zijn veel logischer (want talrijker en onzichtbaarder) dan grote katten, dat zei ik vanaf het begin
Heb je altijd een keer gelijk man.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Verkrachtingen, drugsbendes, orgaanhandel, alles is uit jouw toetsenbord geramd.![]()
![]()
Dat is waar, maar niet dat je eerst - als je al verdwaald bent en gezien de tijd en het tempo van de meiden moet dat wel- nog es een berg beklimmen om dan 180 graden verkeerd te lopen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hét kenmerk van "verdwalen" is toch wel zo'n beetje dat je niet meer weet waar je bent of heen moet..
VOOR de vondst van de rugzak, toen speculeren nog vrij is. Nu is er data.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Verkrachtingen, drugsbendes, orgaanhandel, alles is uit jouw toetsenbord geramd.![]()
![]()
Dan hadden ze (nogmaals) wel een afscheid-video gemaakt op die camera of berichten op hun telefoon geschreven en opgeslagen mochten ze geen bereik hebben om hulp te roepen. Bovendien denk ik ze wel degelijk bereik hadden, las ook van mensen die er wonen dat je in bepaalde delen in de interne jungle zelfs nog bereik kan hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:50 schreef Chevalric het volgende:Ja, maar de afstand verkeerd ingeschat, ineens is het donker en moet je in een wildvreemde omgeving de weg terug vinden. Je loopt dan al snel verkeerd en voor je het weet zit je diep in een jungle zonder een idee hoe je weer terug komt.
Zit volgens mij al de gehele middag het overal verkeerd te schrijven, moet inderdaad 'in tact' zijn, haha geweldig!quote:
De rugzak kan natuurlijk door de rivier zijn meegesleurd. Als ik dat NOS plaatje zie hierboven, dan is de afstand tot het begin van die rivier niet zo ver.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens, maar hoe verklaar jij de vondst van de rugzak 5 uur lopen na El Pianista, aan de heel andere kant van de berg? In dezelfde tijd waren ze allang terug in Boquete.
Yep, verdwalen en moeder natuur doet de rest.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
VOOR de vondst van de rugzak, toen speculeren nog vrij is. Nu is er data.
Als je verdwaalt bent, en het wordt donker, wat doe je dan met je mobiel? Juist, die gebruik je als zaklamp. Batterij leeg, telefoon uit. En de eerste nacht ga je natuurlijk geen afscheidsboodschap opnemen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:54 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dan hadden ze (nogmaals) wel een afscheid-video gemaakt op die camera of berichten op hun telefoon geschreven mochten ze geen bereik hebben om hulp te roepen. Bovendien denk ik ze wel degelijk bereik hadden, las ook van mensen die er wonen dat je in bepaalde delen in de interne jungle zelfs nog bereik kan hebben.
Als ze die afscheids-berichten hadden gevonden (want er is al bekend ze die camera en telefoon hebben onderzocht, waar bepaalde dingen zijn uitgekomen maar nog niet naar buiten gebracht word) maar dan was het gehele antwoord al duidelijk, een verdwaling, wat een oplossing tot de zaak zou leiden, en dus geen enkele reden zijn om het niet naar buiten te brengen. Ze brengen de gegevens echter niet naar buiten, voor mij wijst dat op meer informatie, en geen verdwaal-of-ongeluk-scenario.
[..]
Zit volgens mij al de gehele middag het overal verkeerd te schrijven, moet inderdaad 'in tact' zijn, haha geweldig!
De gemiddelde telefoon is tegenwoordig aan het eind van de dag wel leeg, zeker in een gebied waar het signaal niet altijd even sterk is. Misschien staat er wel iets op de telefoon, maar is dat een persoonlijke boodschap aan de familie en willen ze die eerst op hoogte stellen, voordat ze e.e.a. wereldkundig maken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:54 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dan hadden ze (nogmaals) wel een afscheid-video gemaakt op die camera of berichten op hun telefoon geschreven mochten ze geen bereik hebben om hulp te roepen. Bovendien denk ik ze wel degelijk bereik hadden, las ook van mensen die er wonen dat je in bepaalde delen in de interne jungle zelfs nog bereik kan hebben.
Als ze die afscheids-berichten hadden gevonden (want er is al bekend ze die camera en telefoon hebben onderzocht, waar bepaalde dingen zijn uitgekomen maar nog niet naar buiten gebracht word) maar dan was het gehele antwoord al duidelijk, een verdwaling, wat een oplossing tot de zaak zou leiden, en dus geen enkele reden zijn om het niet naar buiten te brengen. Ze brengen de gegevens echter niet naar buiten, voor mij wijst dat op meer informatie, en geen verdwaal-of-ongeluk-scenario.
Dat kan, maar:quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:54 schreef Chevalric het volgende:
[..]
De rugzak kan natuurlijk door de rivier zijn meegesleurd.
Iets van 5 uur lopen, bergaf, zonder pad, voor een geoefende gids. Zeg dat Lisanne en Kris er het dubbele over deden, dan waren ze daar (waar die rugzak is gevonden) dus midden in de nacht (~ 4:00).quote:Als ik dat NOS plaatje zie hierboven, dan is de afstand tot het begin van die rivier niet zo ver.
Maar een echt antwoord heb ik niet op die vraag.
Lijkt me vrij standaard protocol dat je zo min mogelijk naar buiten brengt over zo'n zaak als het niet hoeft. Al is het maar voor de privacy van de betrokkenen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:54 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dan hadden ze (nogmaals) wel een afscheid-video gemaakt op die camera of berichten op hun telefoon geschreven en opgeslagen mochten ze geen bereik hebben om hulp te roepen. Bovendien denk ik ze wel degelijk bereik hadden, las ook van mensen die er wonen dat je in bepaalde delen in de interne jungle zelfs nog bereik kan hebben.
Als ze die afscheids-berichten of bepaalde afscheids-berichten op die camera hadden gevonden (want er is al bekend dat ze die camera en telefoon hebben onderzocht, waar bepaalde dingen zijn uitgekomen maar wat nog niet naar buiten word gebracht) maar dan was het gehele antwoord al duidelijk, namelijk een verdwaling, wat een oplossing tot de zaak zou leiden, er zou in dit geval geen enkele reden zijn om het niet naar buiten te brengen. Ze brengen de gegevens echter niet naar buiten, voor mij wijst dat op meer eventuele informatie, en geen verdwaal-of-ongeluk-scenario.
Ik denk dat het met name interessant is, omdat het om twee Nederlandse meiden gaat.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:00 schreef hugecooll het volgende:
Wat is er eigenlijk zo interessant aan deze zaak?
Het gaat om 2 jonge meiden uit een rijk milieu die door veel mensen aantrekkelijk worden gevonden.. tel daarbij op het mysterie en succes op Fok is verzekerd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:00 schreef hugecooll het volgende:
Missing White Woman Syndrome, dat is wel duidelijk. Persoonlijk volg ik het omdat ik een jaar geleden op exact die plek was, als backpacker.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:00 schreef hugecooll het volgende:
Dat het twee niet onappetijtelijke blanke dames waren. Was het jou of mij overkomen hadden we het moeten doen met een berichtje op de FP van 3 zinnen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:00 schreef hugecooll het volgende:
Dat de rivier dagenlang laag stond, zegt niks. We zijn inmiddels ruim 2,5 maand verder.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan, maar:
• de rivier stond nog dagenlang laag
• de spullen uit de rugzak zien er onbeschadigd uit
[..]
Iets van 5 uur lopen, bergaf, zonder pad, voor een geoefende gids. Zeg dat Lisanne en Kris er het dubbele over deden, dan waren ze daar (waar die rugzak is gevonden) dus midden in de nacht (~ 4:00).
En dat het "iedere hiker" kan gebeuren. Alleen niet op zo'n "domme" manier zoals de meiden (om 13:30-14:00 nog es een berg beklimmen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:03 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ik denk dat het met name interessant is, omdat het om twee Nederlandse meiden gaat.
Hoe kom je dáár bij??quote:
Ja, maar dan:quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:04 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Dat de rivier dagenlang laag stond, zegt niks. We zijn inmiddels ruim 2,5 maand verder.
En geloof me maar dat het snel gaat als je daar zonder medische zorg, voedsel en water en een fatsoenlijke slaapplaats hondsziek wordt, dan kom je zelfs met al je ledematen in tact niet ver....quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:02 schreef Pleun2011 het volgende:
las trouwens een verhaal over een Nederlandse die in 1999 ook in die buurt was verdwenen en later dood terug gevonden.. die had haar been gebroken en was na infectie e.d. gestorven.
Kinderen van Turken en Marokkanen gaan nooit backpacken.. dat zijn altijd de blanke kinderen uit de middenklasse milieus of hoger.quote:
Lisanne misschien ja, die ander is niet om aan te gluren hoor.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat het twee niet onappetijtelijke blanke dames waren. Was het jou of mij overkomen hadden we het moeten doen met een berichtje op de FP van 3 zinnen.
Inderdaad, maar dan zijn de meiden ongeveer op hetzelfde tijdstip ongeveer hetzelfde (terrein zorgt voor verwondingen) omgekomen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En geloof me maar dat het snel gaat als je daar zonder medische zorg, voedsel en water en een fatsoenlijke slaapplaats hondsziek wordt, dan kom je zelfs met al je ledematen in tact niet ver....
Dat ligt toch niet aan geld?quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kinderen van Turken en Marokkanen gaan nooit backpacken..
En dat is "een rijk milieu"?quote:dat zijn altijd de blanke kinderen uit de middenklasse milieus of hoger.
Zeker! Tip: ga niet voor 15.00 op pad, in het schemerdonker is de jungle het mooist!quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:07 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Lisanne misschien ja, die ander is niet om aan te gluren hoor.
Deze zomer ook maar even naar Panama, even de sfeer proeven in dat dorp. Die trail is gewoon open toch?
Exact mijn idee. September ofzo.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:07 schreef kurk_droog het volgende:
Deze zomer ook maar even naar Panama, even de sfeer proeven in dat dorp. Die trail is gewoon open toch?
Jij bent in Boquete geweest, ook vanaf Bocas del Toro, net zoals de meiden? Of vanuit het zuiden (David)?quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zeker! Tip: ga niet voor 15.00 op pad, in het schemerdonker is de jungle het mooist!
En hoe kom je beiden snel om? Door te verdrinken.. ach, whatever.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat ze beiden (snel) zijn omgekomen, de rugzak achterlatend en meegedreven zijn met de rivier stroomafwaarts.
Ach, verdwalen daarquote:Op woensdag 25 juni 2014 17:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zeker! Tip: ga niet voor 15.00 op pad, in het schemerdonker is de jungle het mooist!
Ah dan ben ik net klaar met mijn taalcursus in Buenos, 20 september afspreken anders?..zijn vast kamers zat vrij. Ik ga wel gewoon op mijn Samba's de jungle in natuurlijk!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |