SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Ik hoop niet dat ik ooit per ongeluk wat voor jullie spoil, dat lijkt me zo zonde, ik wil zelf ook nooit weten wat er komt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:14 schreef schijffie het volgende:
Beetje bij beetje zie ik steeds meer spoilers in de laatste topics. Ben niet op zoek maar een discussie over wat wel, en wat geen spoilers zijn, maar genoeg mensen die "hinten" naar toekomstige gebeurtenissen.
Kan natuurlijk zijn dat ze trollen...mja.
Doe als ik. Ga gewoon weg.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:14 schreef schijffie het volgende:
Beetje bij beetje zie ik steeds meer spoilers in de laatste topics. Ben niet op zoek maar een discussie over wat wel, en wat geen spoilers zijn, maar genoeg mensen die "hinten" naar toekomstige gebeurtenissen.
Kan natuurlijk zijn dat ze trollen...mja.
Dat zal toch niet zeker?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Kinderen met de naam Arya (veel!), Sansa, Daenerys, Bryden, Beric, Tyrion. Geweldig
Een na laatste bericht in het vorige topicquote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:01 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat zal toch niet zeker?Wat treurig. Link?
Oh, dacht dat dit nederlandse babynamen waren.... Toch een teleurstelling.....quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:02 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Een na laatste bericht in het vorige topic
http://www.georgerrmartin(...)-fans-archive/?num=1
Had hem nog open staan, sorry.
Arya verbaast me eigenlijk niet helemaal.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:09 schreef Poesopstokje het volgende:
http://www.babybytes.nl/namen/meisjes/Arya
Ah, een doos. Best toepasselijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:40 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Arya verbaast me eigenlijk niet helemaal.
Dat Sansa ontbreekt daarentegen... Vind dat toch wel een leukere naam.Mss doet het wat Scandinavisch aan...?
Godver....
[ afbeelding ]
en een heel groot licht is het ook nietquote:
ja, nu wil ik het ook weten natuurlijkquote:Op woensdag 25 juni 2014 00:31 schreef Amarantha het volgende:
Ik durf het gewoon niet te vertellenIk ben mezelf gewoon aan het uitlachen
!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lach me maar uit, alle recht toeIk zet het in spoiler omdat ik me er echt voor schaam
Your beauty never ever scared me.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 00:37 schreef Amarantha het volgende:
[..]hahahahahahahaha, godsammeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lach me maar uit, alle recht toeIk zet het in spoiler omdat ik me er echt voor schaam
Dan heb je écht écht écht niet op zitten letten hoor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik weet ook echt niet wat er mis ik met mijquote:Op woensdag 25 juni 2014 00:44 schreef Molo het volgende:
[..]
hahahahahahahaha, godsamme
Dan heb je écht écht écht niet op zitten letten hoor
je poes Hot Pie noemen zou bad ass zijnquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:27 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik ga vrijdag een poeske ophalen
Die krijgt uiteraard een GoT naam.
Cersei krijg ik niet uit m'n strot, dus die valt al af![]()
Iemand suggesties? Mag zowel j/m zijn.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik moest en zou m'n kind vroeger een Dragonball Z naam gevenMaar goed dat ik daar van afgezien heb.
Zouden de GoT fans er over 15 jaar ook zo over denken?
Boooooooquote:
De Mountain is in de serie de oudere broer van de Hound.quote:Op woensdag 25 juni 2014 00:37 schreef Amarantha het volgende:
Dat The Hound & The Mountain familie zijn![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:40 schreef Khaleesi het volgende:
Arya verbaast me eigenlijk niet helemaal.
Dat Sansa ontbreekt daarentegen... Vind dat toch wel een leukere naam.Mss doet het wat Scandinavisch aan...?
Godver....
[ afbeelding ]
Bron: http://apache.svbvod.pmed(...)sjes-alfabetisch.pdfquote:Resultaat
De meisjesnaam Sansa is 5 keer gegeven in 2013 en staat op de gedeelde 1631e plaats (van de 12985 verschillende meisjesnamen).
De acteur is vet jong, maar ik neem aan dat hij niet ineens echt de "zoon van" is?quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:37 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
De Mountain is in de serie de oudere broer van de Hound.
Behalve in seizoen vier, daar is ie de zoon van de Hound.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 00:37 schreef Amarantha het volgende:
[..]minder stoned zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lach me maar uit, alle recht toeIk zet het in spoiler omdat ik me er echt voor schaam
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:54 schreef Frag_adder het volgende:
De acteur is vet jong, maar ik neem aan dat hij niet ineens echt de "zoon van" is?
Gohan kan dan ook gewoon, is de spaanse variant van Johanquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik moest en zou m'n kind vroeger een Dragonball Z naam gevenMaar goed dat ik daar van afgezien heb.
Zouden de GoT fans er over 15 jaar ook zo over denken?
nou ja het kon dat ze iets veranded hadden wat ik gemist had.quote:
Dat ben je al. Er zaten scenes in dit seizoen die pas in het volgende boek beschreven worden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:19 schreef Gwywen het volgende:
Baal er nu al van dat de serie de boeken lijkt te gaan inhalen, zo word ik straks misschien zelf ook gespoilerd...
klopt, sommige stukken komen pas in 'a dance with dragons' voor.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:12 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dat ben je al. Er zaten scenes in dit seizoen die pas in het volgende boek beschreven worden.
Je zoon vernoemen naar de Blackfishquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Kinderen met de naam Arya (veel!), Sansa, Daenerys, Bryden, Beric, Tyrion. Geweldig
In Nederland 0 mensen in 2013quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je zoon vernoemen naar de Blackfish
Daar is gephotoshopped.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:34 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]Wil ik weten wat er hier met Arya gebeurt?
Ahhhh!quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar is gephotoshopped.
Origineel"
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:12 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dat ben je al. Er zaten scenes in dit seizoen die pas in het volgende boek beschreven worden.
Ik heb alle boeken (meerdere kerenquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, sommige stukken komen pas in 'a dance with dragons' voor.
Neuspiercingquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar is gephotoshopped.
Origineel"
[ afbeelding ]
ja ik zie ook net dat die scene met die wights pas in a dance with dragons voorkomt.. dus ik snap de serie niet meer echtquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:27 schreef Gwywen het volgende:
[..]
[..]
Ik heb alle boeken (meerdere keren) gelezen, maar ik zou het toch jammer vinden als ik gespoild word door de serie.
Voordeel voor seriekijkers is dat ze dan niet meer gespoild kunnen worden door de boeklezers
Misschien toch maar, ik noem maar iets, los gaan zien dan.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ik zie ook net dat die scene met die wights pas in a dance with dragons voorkomt.. dus ik snap de serie niet meer echt.
dan moeten mensen ook niet meer zeuren over boekspoilersquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Misschien toch maar, ik noem maar iets, los gaan zien dan.
maar jullie spoileren hier onbewust ook gewoon door dingen te vertellen die in de serie nog gaan gebeuren maar waarvan je het nog niet zeker weet...quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:48 schreef Poesopstokje het volgende:
Game of Thrones Serietopic *Met spoilers!*
Maar hoe weet je of iemand dus echt is aan het spoileren of dat iemand de boeken niet eens heeft gelezen en aan't speculeren is die het toevallig ook nog bij het juiste eind heeft? Is me al eens overkomen hier...quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar jullie spoileren hier onbewust ook gewoon door dingen te vertellen die in de serie nog gaan gebeuren maar waarvan je het nog niet zeker weet...
Noem eens een voorbeeld? Vage omschrijvingquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar jullie spoileren hier onbewust ook gewoon door dingen te vertellen die in de serie nog gaan gebeuren maar waarvan je het nog niet zeker weet...
Mensen zeiden dat tyrion niet geëxecuteerd zou worden, dat stond ook zo in de boeken. Maar dan deden ze net alsof ze de boeken niet gelezen hadden zodat ze toch lekker konden zeggen dat tyrion zou blijven levenquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld? Vage omschrijving
Ik denk dat een vrij onschuldige opmerking als "nu moet je opletten" tijdens het kijken met iemand die de boeken niet gelezen heeft, al als spoiler kan aanvoelen voor diegene. Ik houd iig tegenwoordig nadrukkelijk mijn mond tijdens het kijken, en probeer ook hier in dit topic alleen te praten over dingen die in de serie al gebeurd zijn, en niet over wat nog moet komen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld? Vage omschrijving
Ohh zo.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mensen zeiden dat tyrion niet geëxecuteerd zou worden, dat stond ook zo in de boeken. Maar dan deden ze net alsof ze de boeken niet gelezen hadden zodat ze toch lekker konden zeggen dat tyrion zou blijven leven.
Ja, doen alsof je niet weet wat er gaat gebeuren en alsof je net zo hard mee-speculeert als de niet-lezers vind ik niet helemaal fair.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ohh zo.
Ik maakte er van; Oberyn kan niet dood, want dan gaat Tyrion er ook aan, en dát kan natuurlijk niet![]()
Haha en moest je nou eens zien
Nee flauw, ik hou dr mee op.
Het is een fijne lijn tussen speculeren en spoileren en men moet elkaar maar vertrouwen dat ze daadwerkelijk niet de boeken hebben gelezen of als ze dat wel hebben gelezen er niets van verraden en gewoon mee lullen met de meute. Speculeren is niets meer dan dat, spoileren is iets zeker weten en dit doorgeven aan de rest.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar het is hetzelfde. of je iemand nu perongeluk spoilert of expres. of je nu zegt 'tyrion blijft leven' terwijl je het boek hebt gelezen of je zegt 'tyrion blijft leven' terwijl je het boek niet hebt gelezen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is een fijne lijn tussen speculeren en spoileren en men moet elkaar maar vertrouwen dat ze daadwerkelijk niet de boeken hebben gelezen of als ze dat wel hebben gelezen er niets van verraden en gewoon mee lullen met de meute. Speculeren is niets meer dan dat, spoileren is iets zeker weten en dit doorgeven aan de rest.
Die neiging heeft ene vriend van me AL-TIJD> Ik kijk t dus ook niet meer samen met 'm. Dodelijk irritant. "O nou moet je...". "Dit, dit moet je ff onthouden! Dit wordt belangrijk!" "O ja, nu komt...". SHUT! UP!quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:59 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat een vrij onschuldige opmerking als "nu moet je opletten" tijdens het kijken met iemand die de boeken niet gelezen heeft, al als spoiler kan aanvoelen voor diegene. Ik houd iig tegenwoordig nadrukkelijk mijn mond tijdens het kijken, en probeer ook hier in dit topic alleen te praten over dingen die in de serie al gebeurd zijn, en niet over wat nog moet komen.
Nee. Als ik zeg dat Nederland - Chili 3-2 wordt en het wordt dat ook heb ik het niet voor de rest gespoiled want het is nog steeds spannend. Als ik de wedstrijd heb gekeken en mijn vader heeft het opgenomen en ik bel hem op met de uitslag dan verpest ik het voor hem. Precies hetzelfde geld voor GoT Speculatie en GoT Spoileren.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar het is hetzelfde. of je iemand nu perongeluk spoilert of expres.
Oke dus je mag wel spoileren als je maar niet zegt dat je spoilert? Want dan verpest het het?quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee. Als ik zeg dat Nederland - Chili 3-2 wordt en het wordt dat ook heb ik het niet voor de rest gespoiled want het is nog steeds spannend. Als ik de wedstrijd heb gekeken en mijn vader heeft het opgenomen en ik bel hem op met de uitslag dan verpest ik het voor hem. Precies hetzelfde geld voor GoT Speculatie en GoT Spoileren.
Het is een kwestie van vertrouwen. Dat kan je misbruiken als je dat wil maar zolang jij niet zegt dat het zo gaat gebeuren omdat je het gelezen hebt dan laat je de rest nog in spanning want ze weten niet dat jij het weet. Zodra men weet dat jij het weet dan verneuk je het voor de rest. Het is niet zo moeilijk toch? Loop je ook regelmatig in het park met een vaatje zout op zoek naar slakken of niet?quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Oke dus je mag wel spoileren als je maar niet zegt dat je spoilert? Want dan verpest het het?
It ain't rocketscience darling. Just TRY and understand!quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Oke dus je mag wel spoileren als je maar niet zegt dat je spoilert? Want dan verpest het het?
ja dus je mag best speculeren of expres de andere richting in speculeren als je al weet wat er gaat gebeuren. dat maakt het leuk!quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is een kwestie van vertrouwen. Dat kan je misbruiken als je dat wil maar zolang jij niet zegt dat het zo gaat gebeuren omdat je het gelezen hebt dan laat je de rest nog in spanning want ze weten niet dat jij het weet. Zodra men weet dat jij het weet dan verneuk je het voor de rest. Het is niet zo moeilijk toch? Loop je ook regelmatig in het park met een vaatje zout op zoek naar slakken of niet?
Behalve jij want het is algemeen bekend dat jij de boeken hebt gelezen dus heb je het verpest. Jammer joh. Maak anders ook zo'n GoT fan gebruikersnaam aan en ga je daarmee verder posten hier. opgelost. In jouw geval zou ik gewoon ramsay_bolton aamaken als userquote:Op woensdag 25 juni 2014 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja dus je mag best speculeren of expres de andere richting in speculeren als je al weet wat er gaat gebeuren. dat maakt het leuk!
quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:23 schreef jogy het volgende:
In jouw geval zou ik gewoon ramsay_bolton aamaken als user.
nee man ik heb dance with dragons helemaal niet gelezen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Behalve jij want het is algemeen bekend dat jij de boeken hebt gelezen dus heb je het verpest. Jammer joh. Maak anders ook zo'n GoT fan gebruikersnaam aan en ga je daarmee verder posten hier. opgelost. In jouw geval zou ik gewoon ramsay_bolton aamaken als user.
de serie is inmiddels verder dan dat ik gelezen heb dus vanaf nu speculeer ik weer vrolijk mee. kun je er niet tegen dan maak maar een note!quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:31 schreef Mike het volgende:
Het is toch ongelofelijk wat er telkens in dit topic gebeurt.
Het lijkt me duidelijk dat boekenlezers hier niet moeten gaan speculeren, daar is het andere topic voor. Dat getroll van je wordt behoorlijk vermoeiend, Maanvis.
Het is alleen jammer dat jij altijd overkomt als een trollend persoon dus zal je het naar verwachting zoveel mogelijk willen verpesten voor de rest van de posters hier zonder er enige verantwoordelijkheid voor te willen nemen, die kwade wil van jou valt blijkbaar niet te onderdrukken en het zal wel iets psychisch zijn maar dat maakt verder niet uit. En jij bent degene die dit beeld hebt gecreëerd dus mag je ook op de beblaarde derrière zitten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de serie is inmiddels verder dan dat ik gelezen heb dus vanaf nu speculeer ik weer vrolijk mee. kun je er niet tegen dan maak maar een note!
Toen Jaqen Arya dat munt gaf, zei Jaqen als je me weer moet vinden, geef deze munt aan elke Braavosi die je tegenkomt. En Jaqen is in Braavos, dusja ik denk Braavosquote:Op woensdag 25 juni 2014 12:05 schreef Gezicht het volgende:
Ontopic dan maar weer:
Ik vind de laatste scène van ep. 10 nog steeds wat verwarrend. Gaat Arya nu mee naar Braavos, of brengt de Bravosi haar naar the Wall omdat ze de munt van Jaqen liet zien?
Volgens mij Braavos.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:05 schreef Gezicht het volgende:
Ontopic dan maar weer:
Ik vind de laatste scène van ep. 10 nog steeds wat verwarrend. Gaat Arya nu mee naar Braavos, of brengt de Bravosi haar naar the Wall omdat ze de munt van Jaqen liet zien?
Ik volg die hele Dany verhaallijn eigenlijk niet, want tergend saai.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Volgens mij Braavos.
Hoe ligt Braavos t.o.v. waar Khaleesi nu is?
Zou t kunnen dat Arya Dani tegenkomt volgend seizoen?
Ik denk dat het niet toevallig is dat Arya en Varys en Tyrion op een boot stappen. Vooral Varys zal er wel een plannetje mee hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Volgens mij Braavos.
Ik zou t wel leuk vinden als die verhaallijn van Dani nu eindelijk eens zou gaan kruisen met de anderen. Want op Jorah Mormont na gebeurd dat nog steeds niet echt en is Dani niets meer dan een steeds sterker wordend gerucht. Dus zou leuk zijn als idd een Tyrion, Varys en eventueel Arya de paden eens gaan kruisen met onze dragonlady.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet toevallig is dat Arya en Varys en Tyrion op een boot stappen. Vooral Varys zal er wel een plannetje mee hebben.
Mereen toch?quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik volg die hele Dany verhaallijn eigenlijk niet, want tergend saai.
Maar hoe heet de stad waar ze nu is?
Huh, Varys weet toch niet van Arya?quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet toevallig is dat Arya en Varys en Tyrion op een boot stappen. Vooral Varys zal er wel een plannetje mee hebben.
Dan zit er een allejezuseind tussenquote:
Yup. En das een best eind van Braavosquote:
Oquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Yup. En das een best eind van Braavos![]()
[ afbeelding ]
Of Tyrion komt haar tegen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Volgens mij Braavos.
Dany is niet in de Free Cities geweest. Die liggen in het westen, vlakbij Westeros.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:54 schreef Asgard het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dan Dany zo weinig weet van de free cities, ze was toch samen met Viserys als kind naar een vd free cities gestuurd? Zijn ze daar in totale isolatie opgegroeid oid?
In het begin van het verhaal verblijven Daenerys en Viserys in Pentos, hoor. Ze is dus wel in de Free Cities geweest, maar is daar (in ieder geval na aanvang van het verhaal) al snel weg gegaan met haar nieuwe echtgenootquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dany is niet in de Free Cities geweest. Die liggen in het westen, vlakbij Westeros.
Kun je nagaan hoe spannend haar verhaallijn is als ik dat al niet meer weet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Chevalric het volgende:
[..]
In het begin van het verhaal verblijven Daenerys en Viserys in Pentos, hoor. Ze is dus wel in de Free Cities geweest, maar is daar (in ieder geval na aanvang van het verhaal) al snel weg gegaan met haar nieuwe echtgenoot.
O, na die Dothraki sea komt NOG een heel stuyk landquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:40 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Of Tyrion komt haar tegen.Dat zou echt fantastisch zijn.
Hier de meest volledige officiële kaart die er is:
[ afbeelding ]
Klik om te vergroten. Braavos en Meereen liggen dus ver van elkaar.
Ja, inderdaad. Asshai staat helemaal rechtsonder, daar komt Melisandre vandaan.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O, na die Dothraki sea komt NOG een heel stuyk land
Meestal houden de kaarten daar op.
Nah, wat is dat Westeros dan eigenlijk een piemelig klein stukkie van de wereld dan! Waar maken we ons druk om?Laat die White Walkers maar gassen!
met die kin lijkt ygritte op een meisje dat ik ken!quote:
Je weet niet hoever Westeros nog doorloopt in het noorden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O, na die Dothraki sea komt NOG een heel stuyk land
Meestal houden de kaarten daar op.
Nah, wat is dat Westeros dan eigenlijk een piemelig klein stukkie van de wereld dan! Waar maken we ons druk om?Laat die White Walkers maar gassen!
lijkt me dat die aarde ook rond is hequote:Op woensdag 25 juni 2014 18:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je weet niet hoever Westeros nog doorloopt in het noorden.
Is het bekend op welke breedtegraden Westeros ligt, en hoe groot die planeet is?quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
lijkt me dat die aarde ook rond is he
geen ideequote:Op woensdag 25 juni 2014 18:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Is het bekend op welke breedtegraden Westeros ligt, en hoe groot die planeet is?
Dan weet je dus ook niet of wat ik zeg kan kloppenquote:
Vreemd dat ze met Nathalie niks gedaan hebben?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Op die ene kaart hierboven staat een equator.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Is het bekend op welke breedtegraden Westeros ligt, en hoe groot die planeet is?
Op welke breedtegraad westeros ligt is niet relevant, een cirkel is rond. Voor de grootte van Westeros:quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
ligt ook aan de materialen in de kern hequote:Op donderdag 26 juni 2014 00:33 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Op welke breedtegraad westeros ligt is niet relevant, een cirkel is rond. Voor de grootte van Westeros:
[ afbeelding ]
En de grootte van de planeet is niet zo bijzonder, ten eerste is het gewoon de aarde... Maar, het bewijs voor de grootte van de planeet, vooruit dan maar.
De zwaartekracht op een planeet is afhankelijk van het gewicht en volume van de planeet; de zwaartekracht van de planeet is hetzelfde als bij ons, en zo dus ook het gewicht en volume (ongeveer).
Het zegt iets over de 'hoogte' van de continenten, of ze noordelijk of zuidelijk liggen of rond de evenaar. Ervan uitgaande dat de windrichtingen op de kaart goed staan. Maar de grootte en schaal zijn belangrijker ja.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:33 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Op welke breedtegraad westeros ligt is niet relevant, een cirkel is rond.
Hoezo is het de aarde? De seizoenen zijn anders, de continenten zijn anders. Ik kan me wel voorstellen dat het een soort paralelle wereld is, maar dat is volgens mij niet gespecificeerd. Daarnaast hoeft een licht verschil in zwaartekracht niet per se duidelijk te zien te zijn.quote:Voor de grootte van Westeros:
[ afbeelding ]
En de grootte van de planeet is niet zo bijzonder, ten eerste is het gewoon de aarde... Maar, het bewijs voor de grootte van de planeet, vooruit dan maar.
De zwaartekracht op een planeet is afhankelijk van het gewicht en volume van de planeet; de zwaartekracht van de planeet is hetzelfde als bij ons, en zo dus ook het gewicht en volume (ongeveer).
quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Vreemd dat ze met Nathalie niks gedaan hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Spoilers voor de lui die de boeken niet hebben gelezen;Wat fijn...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bravo D&D!Helemaal super.
Spoilers voor de lui die de boeken niet hebben gelezen;Geloof er niet zoveel van eigenlijk. Bovendien is die uitspraak een beetje dubbelzinnig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit.quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:52 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Geloof er niet zoveel van eigenlijk. Bovendien is die uitspraak een beetje dubbelzinnig.
Spoilers voor de lui die de boeken niet hebben gelezen;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]S5 it is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al wil ik goed geloven dat dit nieuws verspreid wordt om ons allemaal op een dwaalspoor te brengen."Kill the Braavosi, bring the girl!"
quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:04 schreef Khaleesi het volgende:
Het ging meer om het schockeffect eind seizoen 4, om er vervolgens niks meer mee te doen in seizoen 5. Want inderdaad; geen verhaallijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al wil ik goed geloven dat dit nieuws verspreid wordt om ons allemaal op een dwaalspoor te brengen.![]()
Dat zou helemaal treurig zijn...quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Het ging meer om het schockeffect eind seizoen 4, om er vervolgens niks meer mee te doen in seizoen 5. Want inderdaad; geen verhaallijn
Goed voer voor speculatie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2014 12:12:11 ]
Nee. Betreft "casting" nieuws en staat allemaal keurig achter spoilers.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:25 schreef timmmmm het volgende:
Kan dit nou niet gewoon in het boekentopic?
CastLerly ______!quote:
Inderdaad! Lullig.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:01 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
CastLerly ______!
Ik hoop dat nog niemand dat shirt gekocht heeft.....
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Meer casting nieuws.
Barry gecast als Stannis Baratheon, second of his name![]()
[ afbeelding ]
Toch een soort van familiegelijkenisquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie het casting news al helemaal voor me.
Nou, aangezien de derde draak de REDEN was dat de andere twee vastgezet werden.... is het toch enigszins "duh". Maar goed, het is je vergevenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ach ik heb wat gemist.. zo raar bij GoT.
Ze wist toch niet welke draak het had gedaan of moet ik het nog een keer zien? Ze zet twee draken vast maar waarom ze die andere niet vast zet was toch niet duidelijk?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:55 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, aangezien de derde draak de REDEN was dat de andere twee vastgezet werden.... is het toch enigszins "duh". Maar goed, het is je vergeven
In de beelden dat ie geitjes roostere was het steeds de zwarte draak die het deed. Da's volgens mij een beetje de vervelende puber van het stel. Drogon.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze wist toch niet welke draak het had gedaan of moet ik het nog een keer zien? Ze zet twee draken vast maar waarom ze die andere niet vast zet was toch niet duidelijk?
De zwarte heeft het gedaan. Een scène later vraagt ze aan Grey Worm waar Drogon (de zwarte draak) was.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze wist toch niet welke draak het had gedaan of moet ik het nog een keer zien? Ze zet twee draken vast maar waarom ze die andere niet vast zet was toch niet duidelijk?
Dat wist ze wel, die dude die dat kind bracht vertelde om wie het ging.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze wist toch niet welke draak het had gedaan of moet ik het nog een keer zien?
Omdat die niet zoveel waarde hecht aan wat Dany wil of zegt en gewoon aan het patrouilleren was. Ze was hem al een paar afleveringen kwijt.quote:Ze zet twee draken vast maar waarom ze die andere niet vast zet was toch niet duidelijk?
Oh, vandaar..quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:59 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
De zwarte heeft het gedaan. Een scène later vraagt ze aan Grey Worm waar Drogon (de zwarte draak) was.
Hilarisch ja.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:21 schreef P8 het volgende:
Dat moment waarop de klokken in KL luidden en je Varys zag denken en eieren voor zijn geld koos. Geweldig hoe goed deze acteur zoeen gecalculeerd karakter weet neer te zetten
quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:52 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Geloof er niet zoveel van eigenlijk. Bovendien is die uitspraak een beetje dubbelzinnig.
SPOILER: reactie op casting nieuwsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?
Spoilers voor de lui die de boeken niet hebben gelezen;Wow dat had me wel vet geleken zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Ik zou m'n zoon ook nog wel Tywin noemenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:54 schreef Amarantha het volgende:
Over die namen voor je kinderen.. Ik vind Sansa en Arya wel mooie namen. Vooral Arya
Sandor past echt bij een zwart Labradorquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zou m'n zoon ook nog wel Tywin noemenOf Sandor. Al is dat meer een hondennaam
![]()
Jaime, Bran, Ned, Catelynn, Lysa, Robert etc is weer te normaal.
Tyrion, Cersei, Joffrey, Podrick, Varys, Petyr weer te apart.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:09 schreef Jivis het volgende:
Hoe vet is dit, WK-shirts in Game of Thrones stijl: http://www.goalsandglamou(...)-game-thrones-stijl/.
Leuk als het een manlet wordt.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:20 schreef Skillstorm het volgende:
Noem je kind De Berg Die Rijdt.
Bij naam invullen bij toetsen en examens is het elke keer weer feest.
Nice!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:09 schreef Jivis het volgende:
Hoe vet is dit, WK-shirts in Game of Thrones stijl: http://www.goalsandglamou(...)-game-thrones-stijl/.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:53 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wow dat had me wel vet geleken zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unbowed, Unbent, Unbroken.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:13 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]GodverSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt gelijk. Dit is wel heel slecht van me, ik geef de schuld aan het feit dat ik iemand anders het verkeerd heb zien typen en ik het allang was vergeten
Maar het is idd wel heel slecht van me
Your beauty never ever scared me.
Doet me aan Macgyver denkenquote:
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:15 schreef Mr.Major het volgende:
Die zwarten veroorzaken altijd problemen. :p
Ramsay Snow kwam al voor Ozymandias. En Cersei is veel erger dan Walterquote:
dat zijn toch gewoon voetbalshirts niet WK shirts?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:09 schreef Jivis het volgende:
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:12 schreef Rabieluh het volgende:
Bizarre GoT en World of Warcraft combinatie droom gehad. Als klap op de vuurpijl kwamen er opeens typische filmboeven met auto's een kasteel binnenracen en keihard alles overhoop schieten, draken kwamen ook aan bod, er was ook iets met Sansa maar dat hou ik voor mezelf.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:12 schreef Rabieluh het volgende:
Bizarre GoT en World of Warcraft combinatie droom gehad. Als klap op de vuurpijl kwamen er opeens typische filmboeven met auto's een kasteel binnenracen en keihard alles overhoop schieten, draken kwamen ook aan bod, er was ook iets met Sansa maar dat hou ik voor mezelf.
het is idd lastig om wat dat betreft cersei te toppenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ramsay Snow kwam al voor Ozymandias. En Cersei is veel erger dan Walter
Ja, dat lijkt me ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ramsay Snow kwam al voor Ozymandias. En Cersei is veel erger dan Walter
quote:Amazing series. Amazing episode last night. Talk about a gut punch.
Walter White is a bigger monster than anyone in Westeros.
(I need to do something about that).
quote:Op zondag 29 juni 2014 01:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is idd lastig om wat dat betreft cersei te toppen
[ afbeelding ]
quote:
Doordat jij dit schrijft komt nu ineens het idee in me op dat de bovenkant van Westeros misschien over de pool heen wel vastzit aan de oostelijke helft van dat andere continent.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan weet je dus ook niet of wat ik zeg kan kloppen
Het kan bijvoorbeeld best zo zijn dat Westeros een schiereiland is van een groot continent dat over de noordpool heen ligt. Of dat beide continenten maar een fractie bedekken van het oppervlak van de planeet.
Ja inderdaad, ergerde ik me ook al aan. Wel scherp opgemerkt hoor. Oberyn, Tyrion en Jaime zijn allemaal van hetzelfde team.quote:
Varys wil Tyrion liever aan de macht hebben dan mensen zoals Cersei hoor. Dus is hij voor Oberyn.quote:
Varys wil Daenerys aan de macht. Niemand anders.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:11 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Varys wil Tyrion liever aan de macht hebben dan mensen zoals Cersei hoor. Dus is hij voor Oberyn.
Varys heeft de tegenwoordigheid van geest om te weten dat Tyrion afstand doet van de troon ter behoeve van Dany als ie hand mag zijn of anderzijds goed terecht komt en geaccepteerd wordt. Maar dat is inderdaad wel zijn einddoel denk ik.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:05 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Varys wil Daenerys aan de macht. Niemand anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Ik herinner me een quote uit seizoen 2/3 dat Tyrion volgens Varys een van de weinigen is die echt goed is voor het Rijk,quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:05 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Varys wil Daenerys aan de macht. Niemand anders.
Leuk stel, Tyrion en Danyquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:17 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik herinner me een quote uit seizoen 2/3 dat Tyrion volgens Varys een van de weinigen is die echt goed is voor het Rijk,
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:45 schreef Slayage het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unbowed, Unbent, Unbroken.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:45 schreef Slayage het volgende:
Spain to serve as Dorne in Game of Thrones Season 5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Lijkt me echt heel leuk als die 2 elkaar tegen gaan komenquote:
En dan Arya erbijquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lijkt me echt heel leuk als die 2 elkaar tegen gaan komen
Alle 3 hebben wel wat lannister appeltjes te schillenquote:
Daaromquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Alle 3 hebben wel wat lannister appeltjes te schillen
Klopt niet helemaalquote:Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.
Owmaigawdquote:
Uit het artikel:quote:Op woensdag 2 juli 2014 07:38 schreef Barbusse het volgende:
Spain to serve as Dorne in Game of Thrones Season 5
Goh, komt dat *toevallig* even goed uit zeg. Valt nog mee dat er niet al veel meer in Spanje geschoten is.quote:The U.S. ambassador to Spain and former Vice President of HBO...
Viel me ook meteen op jaquote:Op woensdag 2 juli 2014 14:07 schreef Weakling het volgende:
[..]
Uit het artikel:
[..]
Goh, komt dat *toevallig* even goed uit zeg. Valt nog mee dat er niet al veel meer in Spanje geschoten is.
Inderdaadquote:Op woensdag 2 juli 2014 14:07 schreef Weakling het volgende:
[..]
Uit het artikel:
[..]
Goh, komt dat *toevallig* even goed uit zeg. Valt nog mee dat er niet al veel meer in Spanje geschoten is.
Spoiler!quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:08 schreef Weakling het volgende:
Ook uit het artikel:
[..]
In mijn gedachten neuriede ik direct: "Crying at the discoteque!"
[ afbeelding ]
quote:
Weten we niet 100% zeker nee maar de kans dat 'ie nog leeft is natuurlijk nog maar zeer klein.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:07 schreef So_Surreal het volgende:
Heb het topic al een tijdje niet gevolgd, maar waarom is de Hound grijs?
Het is toch nog niet zeker dat hij dood is ?
Was wel duidelijk dat hij het niet ging overleven... met die wond(en)...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:07 schreef So_Surreal het volgende:
Heb het topic al een tijdje niet gevolgd, maar waarom is de Hound grijs?
Het is toch nog niet zeker dat hij dood is ?
Dat weet je nooit zeker in GoT (en ik heb de boeken niet gelezen ofzo)quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Was wel duidelijk dat hij het niet ging overleven... met die wond(en)...
Klopt maar in GoT weet je zelfs van Ned niet of hij echt dood is, omdat doden tot leven kunnen worden gewekt etc... nee het is gewoon het meest aannemelijk dat hij aan zijn verwondingen is bezweken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat weet je nooit zeker in GoT (en ik heb de boeken niet gelezen ofzo)
Arme Ned.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt maar in GoT weet je zelfs van Ned niet of hij echt dood is, omdat doden tot leven kunnen worden gewekt etc... nee het is gewoon het meest aannemelijk dat hij aan zijn verwondingen is bezweken.Het is ook niet een persoon waar iemand baat bij zou hebben om hem te redden, denk ik.
Ja, waar IS die eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Arme Ned.
Waar is Thoros als je hem nodig hebt!
Geen idee. Na seizoen 3 niet meer gezien. Verdwenen met Anguy en Beric.quote:
Je zou bijna gaan denken dat ze dat stukje alleen hebben gebruikt om wat meer gevoel te geven rond R'hllor en om een Arya - Sandor Clegane momentje te maken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Geen idee. Na seizoen 3 niet meer gezien. Verdwenen met Anguy en Beric.
Ik geloof dat ze zijn plot verder hebben geschrapt, afgaande op recente berichten. Maar dat kan onder spoilers vallen.
Ik heb de PIEP niet gelezen en had juist heel veel met Oberyn. Kan me juist andersom voorstellen, dat je als lezer denkt "O Obryn, ja die is er zo ook weer uit...."quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:45 schreef avotar het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat ze dat stukje alleen hebben gebruikt om wat meer gevoel te geven rond R'hllor en om een Arya - Sandor Clegane momentje te maken.
Maar ik kan me voorstellen dat als je de boeken niet gelezen had, je bv ook veel minder met Oberyn Martell zou hebben... buiten dat je bijna zeker wist dat waar hij in beeld kwam, je ook boobies zou kunnen zien.
quote:Op maandag 30 juni 2014 13:25 schreef jogy het volgende:
En anders is het plaat op de rug van een schildpad die draait met de hulp van 3 olifanten.
Dat zou ook kunnen, ja. Zonde wel.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:45 schreef avotar het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat ze dat stukje alleen hebben gebruikt om wat meer gevoel te geven rond R'hllor en om een Arya - Sandor Clegane momentje te maken.
Maar ik kan me voorstellen dat als je de boeken niet gelezen had, je bv ook veel minder met Oberyn Martell zou hebben... buiten dat je bijna zeker wist dat waar hij in beeld kwam, je ook boobies zou kunnen zien.
Thoros of Myrquote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Arme Ned.
Waar is Thoros als je hem nodig hebt!
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:17 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Thoros of Myr
Hoort nu te zijn Thoros of Mynder
Badum Tish!
Ik heb die dingen wel gelezen en had helemaal niks met Oberyn. Zag hem meer als een soort gastpersonage. Ook al wist ik toen nog niet dat hij zo snel dood ging.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb de PIEP niet gelezen en had juist heel veel met Oberyn. Kan me juist andersom voorstellen, dat je als lezer denkt "O Obryn, ja die is er zo ook weer uit...."
Ik moest stiekem een traantje laten de eerste keer dat hij in beeld kwam omdat ik wist dat hij na een seizoen er weer uit lag.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb de PIEP niet gelezen en had juist heel veel met Oberyn. Kan me juist andersom voorstellen, dat je als lezer denkt "O Obryn, ja die is er zo ook weer uit...."
Me too. Had ook niet verwacht dat hij maar zo kort in de serie zou blijven.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:17 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Thoros of Myr
Hoort nu te zijn Thoros of Mynder
Badum Tish!
Tyrion zal nooit zo in het voetlicht willen staan. De man achter de vorst, dat is meer zijn stijl jaquote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:22 schreef Tanin het volgende:
[..]
Varys heeft de tegenwoordigheid van geest om te weten dat Tyrion afstand doet van de troon ter behoeve van Dany als ie hand mag zijn of anderzijds goed terecht komt en geaccepteerd wordt. Maar dat is inderdaad wel zijn einddoel denk ik.
Ik vind Arya anders kick-ass omgaan met dat helemaal alleen zijnquote:Op maandag 7 juli 2014 15:04 schreef Amarantha het volgende:
Krijg nog steeds kippenvel en ergens zo treurig.. zo'n klein meisje helemaal alleen
Inderdaad! Zoals bijvoorbeeld ook bij deze:quote:Op maandag 7 juli 2014 15:50 schreef Fylax het volgende:
CD van Game of Thrones Soundtrack Season 4 geluisterd.
Wauw
Kippenvel
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja zeker !quote:Op maandag 7 juli 2014 17:13 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Inderdaad! Zoals bijvoorbeeld ook bij deze:
??????quote:Op maandag 7 juli 2014 07:54 schreef speknek het volgende:
Eindelijk gekeken, dus kan ik hier weer lezen. Joffrey werd me gespoilerd. Die laatste aflevering
. Hound
. Jon en Melisandre
. Wel suf dat Arya niet even naar binnen ging, maar nu kan ze tenminste haar eigen leger van free men gaan leiden.
Nee, Dany is strontvervelend.quote:Op maandag 7 juli 2014 21:44 schreef VeX- het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ben ik de enige die Daeneryis al een tijd lang niet kan uitstaan en hoopt dat ze zsm dood gaat aan schurft?
Dit seizoen is ze iets dragelijker geworden omdat haar incompetentie wat meer in beeld is gebracht maar het blijft de grootste Mary Sue in GoT.
Ik snap echt niet dat mensen van haar fan kunnen zijn.
Ja, behalve dan dat ze lekker is.
Ze moet de Lannisters waaronder iig Cersei ownen alvorens zelf vermoord te worden door Stannis.quote:Op maandag 7 juli 2014 21:44 schreef VeX- het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ben ik de enige die Daeneryis al een tijd lang niet kan uitstaan en hoopt dat ze zsm dood gaat aan schurft?
Dit seizoen is ze iets dragelijker geworden omdat haar incompetentie wat meer in beeld is gebracht maar het blijft de grootste Mary Sue in GoT.
Ik snap echt niet dat mensen van haar fan kunnen zijn.
Ja, behalve dan dat ze lekker is.
Stannisquote:Op maandag 7 juli 2014 21:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik wil meer Stannis zien verdikkeme.
Zeg, het is geen kledingwinkelquote:Op maandag 7 juli 2014 07:54 schreef speknek het volgende:
Wel suf dat Arya niet even naar binnen ging
Maar een optie over he. De boeken lezen maarquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:39 schreef schoolstudent het volgende:
Vermijd je al GOT op Facebook e.d., word je alsnog gespoilerd door Youtube comments over het WK.![]()
Blijft toch kut dat je bij deze serie werkelijk nergens veilig bent. Te veel trieste lui.
Bijna het laatste boek uit.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:45 schreef HamburgerHenk het volgende:
[..]
Maar een optie over he. De boeken lezen maar
Ik heb minder met Arya dan eerst, maar dát vind ik absoluut toch ook welquote:Op maandag 7 juli 2014 16:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind Arya anders kick-ass omgaan met dat helemaal alleen zijn
En je avatar is hypnotiserend![]()
![]()
Twee redenen no doubt.quote:Op maandag 7 juli 2014 21:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nee, Dany is strontvervelend.
Iedereen volgt haar, omdat redenen. Mensen doen wat ze zegt, omdat redenen.
Ja dat viel me dus ook al op, hoe LILLIK da kind geworden is!quote:
Als ie net zo grappig wordt als de John Oliver kloon die ze er in het plaatje van gemaakt hebben, dan wordt het heel misschien toch nog eens een keer een interessant karakter in GoT.quote:
Elk seizoen wordt het ergerquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja dat viel me dus ook al op, hoe LILLIK da kind geworden is!
quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:57 schreef Slayage het volgende:
wat vreselijk veel cg in de serie zonder dat je het door hebt eigenlijk
http://sploid.gizmodo.com(...)n-game-of-1602086093
Drm is het ook zo'n duur serie.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:57 schreef Slayage het volgende:
Als alles echt zou zijn (op de draken etc. na dan) zou het pas duur zijnquote:
Je was me voorquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:50 schreef Geo4kant het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)l_shortfilms?start=2
Game of Thrones, Season 4 VFX Reel
Ziet er slick uit hoe ze de video montage doen!quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:50 schreef Geo4kant het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)l_shortfilms?start=2
Game of Thrones, Season 4 VFX Reel
Prachtig gemaakt!quote:
Dat hoeft van mij niet. Sowieso vind ik Dany vervelender dan die Lannisters.quote:Op maandag 7 juli 2014 21:56 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ze moet de Lannisters waaronder iig Cersei ownen alvorens zelf vermoord te worden door Stannis.
(geen spoiler)
Mwha, mwha, ik ben niet zo kapot van dat idee. Beetje naaien van vaste kijkers door ze te verplichten naar de bios te gaan om het hele verhaal te zien. Daarnaast kan zo'n film nooit drijven op alleen maar de vaste kijkers en zullen ze ook kijkers die niet of nauwelijks GoT kennen willen trekken, wat een dumbed down verhaal zal opleveren. Nee, ik sta er niet om te springen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:35 schreef Slayage het volgende:
aan het einde van de serie een got film? zou tof zijn!
http://www.mtv.com/news/1(...)ie-george-rr-martin/
In deze serie kan ik het me nog wel goed voorstellen natuurlijk maar zelfs in zo'n soap als Greys anatomy (vrouwenziekenhuisserie) loopt het over van de cgi op stukken waarvan ik echt zoiets heb van 'is dan nou echt nodig of zo?'quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:57 schreef Slayage het volgende:
Waarschijnlijk goedkoper dan praktische effecten gebruiken of setstukken bouwen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:18 schreef jogy het volgende:
In deze serie kan ik het me nog wel goed voorstellen natuurlijk maar zelfs in zo'n soap als Greys anatomy (vrouwenziekenhuisserie) loopt het over van de cgi op stukken waarvan ik echt zoiets heb van 'is dan nou echt nodig of zo?'.
Nu wel ja, leuk hoe snel dat gaat eigenlijk. 10 jaar geleden was het soort cgi wat ze nu inzetten tig keer duurder en moeilijker in elkaar te flansen. Nu schudden ze die shit gewoon lachend uit de mouw.quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:20 schreef Weakling het volgende:
[..]
Waarschijnlijk goedkoper dan praktische effecten gebruiken of setstukken bouwen.
Helemaal mee eens. Ik zit er ook niet op te wachten om die redenen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:07 schreef Weakling het volgende:
[..]
Mwha, mwha, ik ben niet zo kapot van dat idee. Beetje naaien van vaste kijkers door ze te verplichten naar de bios te gaan om het hele verhaal te zien. Daarnaast kan zo'n film nooit drijven op alleen maar de vaste kijkers en zullen ze ook kijkers die niet of nauwelijks GoT kennen willen trekken, wat een dumbed down verhaal zal opleveren. Nee, ik sta er niet om te springen eerlijk gezegd.
Het valt vaak niet eens meer op dat het CGI is. Dan bedoel ik niet de grote dingen zoals monsters en zo, want die zijn nogal obvious, maar wat omgevingsdingen. Bij GoT toch ook wel een paar dingen gezien dat ik denk: verhip, was dat CGI?quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:26 schreef jogy het volgende:
Nu wel ja, leuk hoe snel dat gaat eigenlijk. 10 jaar geleden was het soort cgi wat ze nu inzetten tig keer duurder en moeilijker in elkaar te flansen. Nu schudden ze die shit gewoon lachend uit de mouw.
Is dit een spoiler voor seizoen 5?quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:52 schreef Weakling het volgende:
Als ik met 3D programma's pruts dan kom ik nog steeds niet verder dan een blauwe kubus en een gele cylinder.
MALAKA!quote:
Ongelooflijk eigenlijk wat ze daar tegenwoordig allemaal niet mee kunnen.quote:
Yup! Had ik nog niet verteld dat ik voor het CGI bedrijf werk die voor GoT de animaties doet? Als je het al wil weten wat hun rol in seizoen 5 wordt,. klik dan op de spoiler ...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral eigenlijk wat ze er WEL mee kunnenquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:38 schreef Gezicht het volgende:
Ongelooflijk eigenlijk wat ze daar tegenwoordig allemaal niet mee kunnen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
quote:Raise a glass & congratulate Game of Thrones, Peter Dinklage, Diana Rigg & Lena Headey on their 2014 Emmy nominations.
Diana Riggquote:
Gelukkig zit Emilia Clarke daar niet bij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |