lijkt me dat die aarde ook rond is hequote:Op woensdag 25 juni 2014 18:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je weet niet hoever Westeros nog doorloopt in het noorden.
Is het bekend op welke breedtegraden Westeros ligt, en hoe groot die planeet is?quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
lijkt me dat die aarde ook rond is he
geen ideequote:Op woensdag 25 juni 2014 18:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Is het bekend op welke breedtegraden Westeros ligt, en hoe groot die planeet is?
Dan weet je dus ook niet of wat ik zeg kan kloppenquote:
Vreemd dat ze met Nathalie niks gedaan hebben?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Op die ene kaart hierboven staat een equator.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Is het bekend op welke breedtegraden Westeros ligt, en hoe groot die planeet is?
Op welke breedtegraad westeros ligt is niet relevant, een cirkel is rond. Voor de grootte van Westeros:quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
ligt ook aan de materialen in de kern hequote:Op donderdag 26 juni 2014 00:33 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Op welke breedtegraad westeros ligt is niet relevant, een cirkel is rond. Voor de grootte van Westeros:
[ afbeelding ]
En de grootte van de planeet is niet zo bijzonder, ten eerste is het gewoon de aarde... Maar, het bewijs voor de grootte van de planeet, vooruit dan maar.
De zwaartekracht op een planeet is afhankelijk van het gewicht en volume van de planeet; de zwaartekracht van de planeet is hetzelfde als bij ons, en zo dus ook het gewicht en volume (ongeveer).
Het zegt iets over de 'hoogte' van de continenten, of ze noordelijk of zuidelijk liggen of rond de evenaar. Ervan uitgaande dat de windrichtingen op de kaart goed staan. Maar de grootte en schaal zijn belangrijker ja.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:33 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Op welke breedtegraad westeros ligt is niet relevant, een cirkel is rond.
Hoezo is het de aarde? De seizoenen zijn anders, de continenten zijn anders. Ik kan me wel voorstellen dat het een soort paralelle wereld is, maar dat is volgens mij niet gespecificeerd. Daarnaast hoeft een licht verschil in zwaartekracht niet per se duidelijk te zien te zijn.quote:Voor de grootte van Westeros:
[ afbeelding ]
En de grootte van de planeet is niet zo bijzonder, ten eerste is het gewoon de aarde... Maar, het bewijs voor de grootte van de planeet, vooruit dan maar.
De zwaartekracht op een planeet is afhankelijk van het gewicht en volume van de planeet; de zwaartekracht van de planeet is hetzelfde als bij ons, en zo dus ook het gewicht en volume (ongeveer).
quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Vreemd dat ze met Nathalie niks gedaan hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Spoilers voor de lui die de boeken niet hebben gelezen;Wat fijn...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bravo D&D!Helemaal super.
Spoilers voor de lui die de boeken niet hebben gelezen;Geloof er niet zoveel van eigenlijk. Bovendien is die uitspraak een beetje dubbelzinnig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit.quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:52 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Geloof er niet zoveel van eigenlijk. Bovendien is die uitspraak een beetje dubbelzinnig.
Spoilers voor de lui die de boeken niet hebben gelezen;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]S5 it is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al wil ik goed geloven dat dit nieuws verspreid wordt om ons allemaal op een dwaalspoor te brengen."Kill the Braavosi, bring the girl!"
quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:04 schreef Khaleesi het volgende:
Het ging meer om het schockeffect eind seizoen 4, om er vervolgens niks meer mee te doen in seizoen 5. Want inderdaad; geen verhaallijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al wil ik goed geloven dat dit nieuws verspreid wordt om ons allemaal op een dwaalspoor te brengen.![]()
Dat zou helemaal treurig zijn...quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Het ging meer om het schockeffect eind seizoen 4, om er vervolgens niks meer mee te doen in seizoen 5. Want inderdaad; geen verhaallijn
Goed voer voor speculatie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2014 12:12:11 ]
Nee. Betreft "casting" nieuws en staat allemaal keurig achter spoilers.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:25 schreef timmmmm het volgende:
Kan dit nou niet gewoon in het boekentopic?
CastLerly ______!quote:
Inderdaad! Lullig.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:01 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
CastLerly ______!
Ik hoop dat nog niemand dat shirt gekocht heeft.....
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Meer casting nieuws.
Barry gecast als Stannis Baratheon, second of his name![]()
[ afbeelding ]
Toch een soort van familiegelijkenisquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie het casting news al helemaal voor me.
Je hebt lekker opgelet.quote:
Nou, aangezien de derde draak de REDEN was dat de andere twee vastgezet werden.... is het toch enigszins "duh". Maar goed, het is je vergevenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ach ik heb wat gemist.. zo raar bij GoT.
Ze wist toch niet welke draak het had gedaan of moet ik het nog een keer zien? Ze zet twee draken vast maar waarom ze die andere niet vast zet was toch niet duidelijk?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:55 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, aangezien de derde draak de REDEN was dat de andere twee vastgezet werden.... is het toch enigszins "duh". Maar goed, het is je vergeven
In de beelden dat ie geitjes roostere was het steeds de zwarte draak die het deed. Da's volgens mij een beetje de vervelende puber van het stel. Drogon.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze wist toch niet welke draak het had gedaan of moet ik het nog een keer zien? Ze zet twee draken vast maar waarom ze die andere niet vast zet was toch niet duidelijk?
De zwarte heeft het gedaan. Een scčne later vraagt ze aan Grey Worm waar Drogon (de zwarte draak) was.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze wist toch niet welke draak het had gedaan of moet ik het nog een keer zien? Ze zet twee draken vast maar waarom ze die andere niet vast zet was toch niet duidelijk?
Dat wist ze wel, die dude die dat kind bracht vertelde om wie het ging.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze wist toch niet welke draak het had gedaan of moet ik het nog een keer zien?
Omdat die niet zoveel waarde hecht aan wat Dany wil of zegt en gewoon aan het patrouilleren was. Ze was hem al een paar afleveringen kwijt.quote:Ze zet twee draken vast maar waarom ze die andere niet vast zet was toch niet duidelijk?
Oh, vandaar..quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:59 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
De zwarte heeft het gedaan. Een scčne later vraagt ze aan Grey Worm waar Drogon (de zwarte draak) was.
Hilarisch ja.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:21 schreef P8 het volgende:
Dat moment waarop de klokken in KL luidden en je Varys zag denken en eieren voor zijn geld koos. Geweldig hoe goed deze acteur zoeen gecalculeerd karakter weet neer te zetten
quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:52 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Geloof er niet zoveel van eigenlijk. Bovendien is die uitspraak een beetje dubbelzinnig.
SPOILER: reactie op casting nieuwsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?
Spoilers voor de lui die de boeken niet hebben gelezen;Wow dat had me wel vet geleken zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Ik zou m'n zoon ook nog wel Tywin noemenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:54 schreef Amarantha het volgende:
Over die namen voor je kinderen.. Ik vind Sansa en Arya wel mooie namen. Vooral Arya
Sandor past echt bij een zwart Labradorquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zou m'n zoon ook nog wel Tywin noemenOf Sandor. Al is dat meer een hondennaam
![]()
Jaime, Bran, Ned, Catelynn, Lysa, Robert etc is weer te normaal.
Tyrion, Cersei, Joffrey, Podrick, Varys, Petyr weer te apart.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:09 schreef Jivis het volgende:
Hoe vet is dit, WK-shirts in Game of Thrones stijl: http://www.goalsandglamou(...)-game-thrones-stijl/.
Leuk als het een manlet wordt.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:20 schreef Skillstorm het volgende:
Noem je kind De Berg Die Rijdt.
Bij naam invullen bij toetsen en examens is het elke keer weer feest.
Nice!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:09 schreef Jivis het volgende:
Hoe vet is dit, WK-shirts in Game of Thrones stijl: http://www.goalsandglamou(...)-game-thrones-stijl/.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:53 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wow dat had me wel vet geleken zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unbowed, Unbent, Unbroken.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:13 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]GodverSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt gelijk. Dit is wel heel slecht van me, ik geef de schuld aan het feit dat ik iemand anders het verkeerd heb zien typen en ik het allang was vergeten
Maar het is idd wel heel slecht van me
Your beauty never ever scared me.
Doet me aan Macgyver denkenquote:
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:15 schreef Mr.Major het volgende:
Die zwarten veroorzaken altijd problemen. :p
Ramsay Snow kwam al voor Ozymandias. En Cersei is veel erger dan Walterquote:
dat zijn toch gewoon voetbalshirts niet WK shirts?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:09 schreef Jivis het volgende:
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:12 schreef Rabieluh het volgende:
Bizarre GoT en World of Warcraft combinatie droom gehad. Als klap op de vuurpijl kwamen er opeens typische filmboeven met auto's een kasteel binnenracen en keihard alles overhoop schieten, draken kwamen ook aan bod, er was ook iets met Sansa maar dat hou ik voor mezelf.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:12 schreef Rabieluh het volgende:
Bizarre GoT en World of Warcraft combinatie droom gehad. Als klap op de vuurpijl kwamen er opeens typische filmboeven met auto's een kasteel binnenracen en keihard alles overhoop schieten, draken kwamen ook aan bod, er was ook iets met Sansa maar dat hou ik voor mezelf.
het is idd lastig om wat dat betreft cersei te toppenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ramsay Snow kwam al voor Ozymandias. En Cersei is veel erger dan Walter
Ja, dat lijkt me ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ramsay Snow kwam al voor Ozymandias. En Cersei is veel erger dan Walter
quote:Amazing series. Amazing episode last night. Talk about a gut punch.
Walter White is a bigger monster than anyone in Westeros.
(I need to do something about that).
quote:Op zondag 29 juni 2014 01:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is idd lastig om wat dat betreft cersei te toppen
[ afbeelding ]
quote:
Nee, net niet.quote:
Doordat jij dit schrijft komt nu ineens het idee in me op dat de bovenkant van Westeros misschien over de pool heen wel vastzit aan de oostelijke helft van dat andere continent.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan weet je dus ook niet of wat ik zeg kan kloppen
Het kan bijvoorbeeld best zo zijn dat Westeros een schiereiland is van een groot continent dat over de noordpool heen ligt. Of dat beide continenten maar een fractie bedekken van het oppervlak van de planeet.
Ja inderdaad, ergerde ik me ook al aan. Wel scherp opgemerkt hoor. Oberyn, Tyrion en Jaime zijn allemaal van hetzelfde team.quote:
Varys wil Tyrion liever aan de macht hebben dan mensen zoals Cersei hoor. Dus is hij voor Oberyn.quote:
Varys wil Daenerys aan de macht. Niemand anders.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:11 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Varys wil Tyrion liever aan de macht hebben dan mensen zoals Cersei hoor. Dus is hij voor Oberyn.
Varys heeft de tegenwoordigheid van geest om te weten dat Tyrion afstand doet van de troon ter behoeve van Dany als ie hand mag zijn of anderzijds goed terecht komt en geaccepteerd wordt. Maar dat is inderdaad wel zijn einddoel denk ik.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:05 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Varys wil Daenerys aan de macht. Niemand anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |