http://www.omroepbrabant.(...)iseerd%E2%80%99.aspxquote:MIERLO-HOUT - IJssalon Nemanja aan de Hoofdstraat in Mierlo-Hout sluit vanwege een slepend conflict met buurman Jos van Nuenen tijdelijk de deuren. Dat tot ergernis van de buurtbewoners, die vinden dat de buurman zich aanstelt. Daar heeft Van Nuenen geen boodschap aan. "Ze terroriseren me, maar ik ben een volhouder."
Het conflict tussen de buurman en de ijssalon speelt al jaren. Volgens de buurman is het terras en de koelinstallatie van de ijssalon een bron van ergernis. "Het is alsof ik naast een kinderspeeltuin woon", zegt Van Nuenen.
Eigenaresse Elle de Brouwer is zich van geen kwaad bewust. "Wij hebben geen problemen. De mensen komen binnen om een ijsje te eten, dus daar zijn we vooral mee bezig", zegt ze.
'Debiele gast'
Na klachten van de buurman heeft de gemeente deze week de ijssalon verplicht een beveiliger in dienst te nemen om de geluidsoverlast te beperken. De eigenaren denken dat niet te kunnen betalen en vinden dat een bewaker niet thuishoort in een ijssalon. Ze sluiten daarom nu tijdelijk de deuren. Drie weken geleden ging het terras al dicht, ook na meldingen van geluidsoverlast.
De buurt vindt het conflict grote onzin, en dat heeft Van Nuenen geweten ook. "Als ik een boodschap doe, krijg ik allerlei dingen te horen. 'Je spoort niet, debiele gast. Achterlijke.'"
Er werd zelfs geprobeerd hem omver te rijden. "Ik maakte foto's van een auto die voor mijn huis stond", zegt Van Nuenen. Een bezoeker van de ijssalon stond daar fout geparkeerd. "Toen ik achter de auto stond, reed hij achteruit. Ik kwam onder de auto terecht."
'Hij daagt uit'
De buurt schuift de zwarte piet naar de buurman. "Hij daagt uit, intimideert en volgt mensen zelfs tot aan huis toe", zegt een buurtbewoner zaterdag. De buurt startte zelfs een petitie, die pleit voor behoud van ijssalon Nemanja. De petitie is inmiddels door meer dan duizend mensen ondertekend.
Van Nuenen trekt zich daar niets van aan en vindt vooral dat hij in zijn recht staat. Aanpassingen aan zijn huis om het geluid buiten te houden en ook een rechtszaak hebben hem naar eigen zeggen al duizenden euro's gekost. Van Nuenen verhuisde zijn woonkamer vanwege de overlast zelfs naar de achterkant van zijn woning.
Beveiliger
Over de komst van een beveiliger heeft de buurman geen mening. Hij is blij dat de rechter al besloten heeft dat het terras opgeruimd moest worden. Of dat voor altijd zal zijn, blijkt pas aan het einde van een bodemprocedure die Van Nuenen heeft aangespannen.
Hoe groot ook de ergernissen, Van Nuenen is niet van plan te verhuizen. "Ik heb zoveel geïnvesteerd in deze woning, dit is voor mij een heel speciaal huis. Ik wil hier niet weg."
http://www.powned.tv/nieu(...)an_wil_geen_ijs.htmlquote:In Mierlo-Hout doet een petitie de ronde tegen de boze buurman van ijssalon Nemanja. Er zijn inmiddels 1200 handtekeningen tegen de man verzameld.
De buurman heeft al jaren ruzie met de ijssalon omdat hij overlast zou ondervinden van het clientèle. Zo heeft hij last van geluidsoverlast en klanten die op zijn tuinmuur hun ijs opeten. Hierdoor verloor de ijssalon vorige maand haar terrasvergunning.
De buurtbewoners vinden echter dat hij zich aanstelt en sindsdien is het bonje tussen de ijsliefhebbers in de buurt en de beklaagde buurman. Afgelopen maand riep de man 26 keer de hulp in van de politie en deed zes keer aangifte van bedreiging, mishandeling en poging tot doodslag. De gemeente heeft geëist dat er een bewaker bij de ijssalon komt te staan. De eigenaar besloot daarom de winkel tijdelijk te sluiten.
Gun jou een ijssalon als burenquote:Op zondag 22 juni 2014 11:06 schreef larry_flynt het volgende:
Wat een kansloze die buurman... Zo hekel aan dat soort volk.
Een beveiliger moet er zijn voor veiligheid, niet om tegen iedereen te zeggen dat ze niet teveel geluid mogen maken.quote:Na klachten van de buurman heeft de gemeente deze week de ijssalon verplicht een beveiliger in dienst te nemen om de geluidsoverlast te beperken. De eigenaren denken dat niet te kunnen betalen en vinden dat een bewaker niet thuishoort in een ijssalon. Ze sluiten daarom nu tijdelijk de deuren. Drie weken geleden ging het terras al dicht, ook na meldingen van geluidsoverlast.
Hij komt over als een psychopaat, mensen filmen en volgen naar hun huis.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:18 schreef Paul het volgende:
Die buurman zal wel op gegeven moment weggaan daar. Hij is nu al een keer overreden door een bewoner. Dit gaat hij echt niet meer lang trekken, zoveel haat van mensen tegen hem.
quote:Het is een winkelstraat, nog van voor ik geboren werd. Ik ben nu 41. Toen meneer van Nuenen dit huis kocht, wist hij dat. Hij wist ook van het bestemmingsplan van het pand naast zijn woonhuis. Dat meneer spijt heeft, dat hij achteraf de verkeerde beslissing heeft genomen, moet niet ten koste gaan van de investering die Nemamja heeft gedaan. Nemamja heeft het recht om daar hun winkel te exploiteren
Ik vind het uitermate kinderachtig en zelfzuchtig van dhr van Nuenen om de fout die hij zelf heeft gemaakt, met de bijbehorende kosten die hij gemaakt heeft voor zijn huis, over de rug van Nemamja recht te trekken.
Mij is geleerd vroeger, zoals je de mensen behandelt, zo krijg je het ook terug in het leven. Nu heeft hij een ijssalon naast zich,die overdag opereert. Heeft hij liever een shoarmatent naast zich die in de late uren opereert met zatlappen als klandizie?
Ik zou die camera uit z'n handen slaan als ie mij loopt te filmen en als hij niet stopt als ik daarom vraagquote:Op zondag 22 juni 2014 11:19 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hij komt over als een psychopaat, mensen filmen en volgen naar hun huis.
In me reactie boven je zie je dat het een winkelstraat is waar die is gaan wonen. Dan vraag je er ook om...quote:Op zondag 22 juni 2014 11:21 schreef eight het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat die ijssalon er later is gekomen. Als dat waar is dan heeft die kerel wel recht van spreken. Een ijssalon zorgt nu eenmaal voor flink wat overlast en daarnaast heeft de buurman zelf genoeg gedaan om van de overlast af te komen, zoals het verplaatsen van de woonkamer.
quote:Een andere winkel en die heeft ie ook weg gejaagd.aan wie ligt dit dan?
Mee eens.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
In me reactie boven je zie je dat het een winkelstraat is waar die is gaan wonen. Dan vraag je er ook om...
Prima kerel, staat volledig in z'n recht danquote:Op zondag 22 juni 2014 11:02 schreef Paul het volgende:
Check het interview met de buurman
Hij haat ook carnaval
quote:Drie weken geleden ging het terras al dicht, ook na meldingen van geluidsoverlast.
Dan heeft de gemeente dus feitelijk vastgesteld dat er weldegelijk sprake van overlast is.quote:..en klanten die op zijn tuinmuur hun ijs opeten. Hierdoor verloor de ijssalon vorige maand haar terrasvergunning.
Dat heet doodslag.quote:"Toen ik achter de auto stond, reed hij achteruit. Ik kwam onder de auto terecht."
Overredenquote:Op zondag 22 juni 2014 11:18 schreef Paul het volgende:
Die buurman zal wel op gegeven moment weggaan daar. Hij is nu al een keer overreden door een bewoner. Dit gaat hij echt niet meer lang trekken, zoveel haat van mensen tegen hem.
Yep check het filmpje met interview met buurman. Hij werd boos op iemand die zijn auto voor z'n huis had gezet en ging foto's van die auto maken. Daarna ging die automobilist over hem heen rijden en kwam hij onder de auto.quote:
Dus die zaak is verantwoordelijk voor het feit dat klanten buiten de zaak ergens gaan zitten om hun ijsje op te eten? Lijkt me niet dat het personeel van die ijssalon "moet" zeggen waar klanten wel en niet mogen gaan zitten buiten de salon? Zelfde als afval in de tuin bij die buurman, elk weldenkend fatsoenlijk persoon loopt naar een vuilnisbak om zijn afval weg te gooien, kun je de ijssalon niet voor aansprakelijk stellen wat hun klanten doen zodra ze de zaak uitlopen.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:28 schreef Nemephis het volgende:
[..]
[..]
Dan heeft de gemeente dus feitelijk vastgesteld dat er weldegelijk sprake van overlast is.
Is het dan een taak van de ondernemer om al zijn klanten te volgen en als ze op een muurtje om de hoek gaan zitten ze dan eraf te sommeren? Of is het een taak van de overheid om overlast gevende mensen binnen de geldende regels te sanctioneren.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:28 schreef Nemephis het volgende:
[..]
[..]
Dan heeft de gemeente dus feitelijk vastgesteld dat er weldegelijk sprake van overlast is.
http://www.omroepbrabant.(...)ja.aspx&action=mediaquote:Op zondag 22 juni 2014 11:50 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan nergens dat interview met die vent vinden, alleen met de eigenaresse van de ijssalon ?
Geen geluid ?quote:Op zondag 22 juni 2014 11:52 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
http://www.omroepbrabant.(...)ja.aspx&action=media
Ik heb gewoon geluid?quote:Op zondag 22 juni 2014 11:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geen geluid ?Bij die andere video heb ik het wel ?
Ja.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:07 schreef Nemephis het volgende:
Woonde die man er al toen de ijssalon er kwam, of andersom?
Er stond vorige zomer een terras met 2 of 3 ronde picknicktafels. Daar konden de klanten buiten, onder de parasol, hun ijsje opeten.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Het kan best een zeikerd zijn, maar het lijkt mij normaal dat een horeca-uitbater zorgt dat zijn publiek binnen de grenzen van zijn terrasvergunning blijft en niet voor teveel geluidsoverlast zorgt. Daar kunnen ze een beveiliger voor inhuren, maar dit klinkt een beetje als een ondernemer die slechts tijd vrij maakt voor het draaien van omzet en dat ten koste laat gaan van de buren, om dan een zielig verhaaltje te houden waarvan hij weet dat het in goede aarde valt bij zijn klandizie die die buurman toch al niet mogen. Zo probeert hij via sociale druk te bereiken dat hij door kan gaan met geld verdienen door de lasten van zijn nering over de schutting te mikken.
Dat 'muurtje zitten en vuilnis dumpen' is dan ook pas van na het verdwijnen van het terras. Zelfs 2 parasols mogen er niet staan.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:38 schreef babipangang het volgende:
Dus die zaak is verantwoordelijk voor het feit dat klanten buiten de zaak ergens gaan zitten om hun ijsje op te eten? Lijkt me niet dat het personeel van die ijssalon "moet" zeggen waar klanten wel en niet mogen gaan zitten buiten de salon? Zelfde als afval in de tuin bij die buurman, elk weldenkend fatsoenlijk persoon loopt naar een vuilnisbak om zijn afval weg te gooien, kun je de ijssalon niet voor aansprakelijk stellen wat hun klanten doen zodra ze de zaak uitlopen.
Als ik aan de overkant van de ijssalon een bak patat/friet ga halen, bij die buurman op z'n muurtje gaan zitten eten en mijn lege bakje bij die buurman in de tuin gooi, wil hij dan ook die cafetaria laten sluiten?![]()
Op openbaar terrein hoort de gemeente te handhaven, niet de eigenaar van de ijssalon.
Dan weet je meteen al wat voor vlees je in de kuip hebt...quote:"Ik maakte foto's van een auto die voor mijn huis stond", zegt Van Nuenen. Een bezoeker van de ijssalon stond daar fout geparkeerd.
Dat was niet het geval, voordat het terras weg moest.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:07 schreef Parzival het volgende:
ik weet niet hoe hoog zijn irritatiegrens is, maar als mijn auto elke dag ingeklemd staat en de mieren en ander ongediertje over mijn terras zouden wandelen en mijn feestjes worden elk weekend verstoord door gillende k** kinderen zou ik ook gaan klagen hoor..
Vrij veel. De hedendaagse ouders falen doorgaans keihard als opvoeders en spreken hun kinderen nauwelijks meer aan. Hun vinden dit immers gezond gedrag als hun kroost veel lawaai makenquote:Op zondag 22 juni 2014 12:16 schreef Gia het volgende:
De afstand van Nemanja's terras naar zijn voorraam is zeker 7 meter, misschien zelfs meer. Hoeveel last heb je dan van mensen die daar een ijsje eten?
Wel triest als je een winkelcentrum midden in het centrum gaat wonen maar niets kunt verdragen.quote:Overigens is hij nu ook bezig tegen een ondernemer 2 deuren verderop aan zijn andere zijde.
waarom zo iemand dan op zo'n locatie gaat wonen begrijp ik nietquote:Op zondag 22 juni 2014 11:29 schreef ReplaR het volgende:
Hij heeft dus al 2 winkels hiervoor weggejaagd, heeft het paasvuurfeest laten verbieden omdat ie last van de rook heeft en carnaval wil die ook weg hebben.
Echt een beroepszeikerd dus,
Gewoon ff met de buurt afspreken en wegjagen zo iemand,
nou.. ik denk niet dat dat VVD is hoor.. meer PvdA.. (kijk maar naar Amsterdam)quote:Op zondag 22 juni 2014 12:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een man die alles wil verbieden, tegen lol is, tegen ijssalons, tegen Carnaval, zo'n iemand moet gewoon erelid van de VVD worden!![]()
Misschien ligt er een ministerspost bij Justitie voor hem in het verschiet. De zure oude knor uithangen en er nog dik voor betaald krijgen ook (en ook dan haat iedereen je, dus er verandert weinig voor hem).
Er tegenover is een winkelcentrum met woningen daarboven.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:20 schreef AchJa het volgende:
Dan weet je meteen al wat voor vlees je in de kuip hebt...
Brompot en knorrepot Ivo en Fred zijn anders erg goed in van alles verbieden. Deze man zou een perfecte opvolger kunnen zijn voor deze twee knorren.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:31 schreef Parzival het volgende:
[..]
nou.. ik denk niet dat dat VVD is hoor.. meer PvdA.. (kijk maar naar Amsterdam)
Een geboren PvdA'er is het dus. Verbieden, verbieden, verbieden, alles verbieden, zolang je er zelf maar geen last van hebt. PvdAquote:Op zondag 22 juni 2014 12:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een man die alles wil verbieden, tegen lol is, tegen ijssalons, tegen Carnaval, zo'n iemand moet gewoon erelid van de VVD worden!![]()
Misschien ligt er een ministerspost bij Justitie voor hem in het verschiet. De zure oude knor uithangen en er nog dik voor betaald krijgen ook (en ook dan haat iedereen je, dus er verandert weinig voor hem).
Heb ook gehoord, weet niet of het waar is, dat hij kindjes die op zijn muurtje zaten heeft gevraagd hun ijsje bij hem in de tuin op te komen eten.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:57 schreef Ringo het volgende:
Gewoon een keertje in je nakie met een stijve lul naar buiten rennen, dan ben je zo van die kinderterreur af.
Ik woon naast een islamitische meisjesbesnijdeniskliniek, wat is je punt?quote:
Lijkt mij meer een klusje voor een elektriciën.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:09 schreef babipangang het volgende:
Dit lijkt me een leuke case voor de rijdende rechter.
quote:Op zondag 22 juni 2014 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb ook gehoord, weet niet of het waar is, dat hij kindjes die op zijn muurtje zaten heeft gevraagd hun ijsje bij hem in de tuin op te komen eten.
Uiteraard is er wel wat aan vooraf gegaan.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:42 schreef Klaploper het volgende:
Zou hij dan juist niet blij zijn met al die kinderen zo dichtbij?
Maar als de gemeente hen gelijk geeft, dan zal hij vast wel ergens een punt hebben.
Ik woon vlakbij meerdere basisscholen, op de route van meerdere kinderen.quote:
Coffeeshopquote:Op zondag 22 juni 2014 17:00 schreef Gia het volgende:
Als Nemanja definitief haar deuren sluit, hoop ik dat er iets van een scooterzaak in komt, of iets dergelijks.
Of kebabzaak die tot 4 uur 's nachts bezorgdquote:Op zondag 22 juni 2014 17:03 schreef ems. het volgende:
[..]
CoffeeshopGerechtigheid in z'n puurste vorm.
Het is, inderdaad, een keurige zaak. Valt echt niks op aan te merken. Jos van Nuenen is een zeurkous die steeds weer iets zoekt om op te zeiken.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:53 schreef Dance99Vv het volgende:
De winkel van binnen
https://foursquare.com/v/(...)9ef3bd4338d76/photos
En de jeugd is hem nog niet iedere dag rl aan het trollen door lekker hard te brallen in die tunnel?quote:Op zondag 22 juni 2014 17:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is, inderdaad, een keurige zaak. Valt echt niks op aan te merken. Jos van Nuenen is een zeurkous die steeds weer iets zoekt om op te zeiken.
Dat mensen acties bedenken om het hem betaald te zetten, is begrijpelijk.
Je kunt nog niet pratend door de voetgangerssluis lopen, of hij komt kijken wie daar loopt. Huilt er een kind, wordt moeder vals aangekeken. En als je geluk hebt, mag je op de foto.
Die gast spoort echt niet.
Ik ben echt bang dat dit uit de hand gaat lopen en daar kan Nemanja niets aan doen.
Trouwens blij dat ik op Helder Helmond heb gestemd.
Ik was dus ook nog opzoek naar de voorgeschiedenis, kan daar niet veel meer over vinden dan dat er een antiquair zat, ene peter. Er zijn door de gemeente aanvullende ëisen" aan de ijssalon gesteld wat die inhouden weet ik niet dat is van 2013 5 juli als ik het correct heb.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is, inderdaad, een keurige zaak. Valt echt niks op aan te merken. Jos van Nuenen is een zeurkous die steeds weer iets zoekt om op te zeiken.
Je kunt nog niet pratend door de voetgangerssluis lopen, of hij komt kijken wie daar loopt. Huilt er een kind, wordt moeder vals aangekeken. En als je geluk hebt, mag je op de foto.
Die gast spoort echt niet.
Ik ben echt bang dat dit uit de hand gaat lopen en daar kan Nemanja niets aan doen.
Trouwens blij dat ik op Helder Helmond heb gestemd.
Er is nu als aanvullende eis gekomen dat ze een beveiliger aan moeten stellen.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:21 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik was dus ook nog opzoek naar de voorgeschiedenis, kan daar niet veel meer over vinden dan dat er een antiquair zat, ene peter. Er zijn door de gemeente aanvullende ëisen" aan de ijssalon gesteld wat die inhouden weet ik niet dat is van 2013 5 juli als ik het correct heb.
Irrelevant. Zoek uit waar z'n kinderen naar school gaan!quote:Op zondag 22 juni 2014 17:28 schreef Dance99Vv het volgende:
Op zijn adres is blijkbaar een keramiekstudio gevestigt
Tonya Keramiekstudio
Hoofdstraat 151
5706 AL Helmond
Noord-Brabant
http://helmond.cylex-bedr(...)studio-10802082.html
Hij woont op pakweg 40 meter van een dichtbevolkte basisschool.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik zou ook niet naast zo'n ijssalon willen wonen met al die krijsende tyfuskinderen.
Heel logisch ja dat je iemand omver rijdt, met de dood bedreigd en intimideert, omdat de ijssalon haar terrasvergunning kwijt is. Daders weer als slachtoffer neerzetten. Same old, same old.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:06 schreef Gia het volgende:
Vind het ook een zeur hoor. Kan me alleen niet voorstellen dat ze een beveiliger moeten nemen vanwege enkel afval en geluid. Dan zitten er wel een stel vreemde lui bij de gemeente.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Uiteraard is er wel wat aan vooraf gegaan.
Die man heeft al twee ondernemers uit dat pand gekregen en zeikt ook over andere zaken en evenementen.
Dan kun je verwachten dat mensen hem uit gaan dagen.
Dat hadden ze beter niet kunnen doen, omdat dit tegen Nemanja is gebruikt.
Ik lach me een kriek als mensen nu bij het cafetaria, 50 meter verder, ijs gaan kopen en de papiertjes en stokjes in zijn tuin dumpen.
Al is het alleen maar om duidelijk te maken dat Nemanja niet verantwoordelijk gehouden dient te worden voor het wangedrag van anderen.
Deze reactie vond ik wel grappig:quote:Op zondag 22 juni 2014 18:25 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Vind het ook een zeur hoor. Kan me alleen niet voorstellen dat ze een beveiliger moeten nemen vanwege enkel afval en geluid. Dan zitten er wel een stel vreemde lui bij de gemeente.
Link klopt niet.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:27 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Deze reactie vond ik wel grappig:
Pieter •5 uur geleden
Overigens heeft hij maar selectief last van geluidsoverlast
https://www.youtube.com/watch?...
Op zo'n plek zou ik wel willen wonen, zeg mij maar waar ik op zo'n plek een vrijstaand huisje kan huren waar ik helemaal mijzelf kan zijn; leven in alle stilte en rust. Zeg maar een besloten woongemeenschap voor oudere autisten en excentriekelingen zoals mij.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:10 schreef ReplaR het volgende:
Ze moeten voor dat soort zeikerds een speciaal dorp maken op de meest afgelegen plek van Nederland. Met daarbij GEEN winkels, GEEN pleinen, GEEN mooie plekjes waar mensen kunnen hangen en met een straatverbod na 8 uur.
Maar je mag dan ook niks hè. Geen TV, geen radio, geen mobiele telefoon, geen seks, geen kinderen, geen sport behalve denksport, geen hond of kat, geen auto, geen bromfiets, niet zingen onder de douche, geen koekoeksklok, niet lekker kokkerellen met kruiden en knoflook, niks wat overlast in enige vorm kan veroorzaken.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:01 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Op zo'n plek zou ik wel willen wonen, zeg mij maar waar ik op zo'n plek een vrijstaand huisje kan huren waar ik helemaal mijzelf kan zijn; leven in alle stilte en rust. Zeg maar een besloten woongemeenschap voor oudere autisten en excentriekelingen zoals mij.
En graag met een beveiliger bij de hoofdingang.
Ik zeg nergens dat het logisch is, noch keur ik het goed, maar zoiets kun je verwachten als je foto's maakt van kinderen, ze bang maakt en twee ondernemingen met hardwerkende mensen opzettelijk om zeep helpt en daar ook nog plezier aan beleeft.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heel logisch ja dat je iemand omver rijdt, met de dood bedreigd en intimideert, omdat de ijssalon haar terrasvergunning kwijt is. Daders weer als slachtoffer neerzetten. Same old, same old.
Gisteren stonden ze er nog, met bruine afdekdopjes.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:25 schreef Dance99Vv het volgende:
hij heeft woensdag pinnen op paaltjes gezet in het openbaar pad die paaltjes zijn ongeveer 40 cm hoog.. levensgevaarlijk!! hij moest ze meteen weghalen van de gemeente, maar dat weigert hij toen heeft de gemeente meteen een bedrijf ingeschakeld om dat te doen, maar die mochten niet beginnen voor dat er de politie bij was om die 2 werkers te beveiligen... tegen de buurman... en ze vroegen stroom van JAWEL Nemanja, want de buurman wilde ze dat niet geven!!
Uit de reacties (ene RJ omroep brabant boze buurman)
Jij wilt wel naast zo'n azijnpisser als Van Nuenen wonen?quote:Op zondag 22 juni 2014 19:01 schreef -Hakuna- het volgende:
Op zo'n plek zou ik wel willen wonen, zeg mij maar waar ik op zo'n plek een vrijstaand huisje kan huren waar ik helemaal mijzelf kan zijn; leven in alle stilte en rust. Zeg maar een besloten woongemeenschap voor oudere autisten en excentriekelingen zoals mij.
En graag met een beveiliger bij de hoofdingang.
De lokale politiek lift even mee op de publiciteit. Triest. Als ik zo de berichten lees loopt dit verhaal al een behoorlijke tijd, hoezo heeft deze lokale partij niet eerder hier werk van gemaakt?quote:Op zondag 22 juni 2014 15:58 schreef Dance99Vv het volgende:
http://www.ed.nl/regio/he(...)ierlo-hout-1.4416664
Aan de leden van de raad en college
van de gemeente Helmond
Helmond, 21 juni 2014.
Betreft: sluiting ijssalon Nemanja
Geachte leden van de raad en college,
Helder Helmond heeft kennis genomen van de golf van verontwaardiging die is losgebroken na het bericht dat ijssalon Nemanja op de Hoofdstraat in Mierlo-Hout tot sluiting is overgegaan na een brief van de gemeente Helmond dd 18 juni 2014, waarbij als extra eis t.a.v. de exploitatievergunning werd gesteld dat een gecertificeerd beveiliger dient te worden aangesteld tijdens openingsuren.
Deze brief, met de sluiting tot gevolg roept bij Helder Helmond enkele vragen op:
1. Wat is er door de gemeente ondernomen om escalatie van het conflict tussen ijssalon Nemanja en de buurman te voorkomen?
2. Is er door de gemeente zelf (bijvoorbeeld via de inzet van Stadswachten) geconstateerd dat er extra overlast voor de buurman is ontstaan? Zo ja, zijn daarop acties ondernomen?
3. Op het internet zijn al diverse oproepen om de gemeente te bestoken met verzoeken tot, bijvoorbeeld sluiting van de Heeklaan, i.v.m. geluids-en verkeershinder, en gevolgen voor de gezondheid en een oproep om de gemeente te verzoeken over te gaan tot sluiting van Fitland, omdat dit de arbeidsproductiviteit nadelig zou beïnvloeden. Hoe gaat de gemeente om met dergelijke verzoeken die mogelijk daadwerkelijk gestuurd zullen gaan worden?
4. Bent u het met ons eens dat de gemeente in dezen een verantwoording heeft naar de gemeenschap, en dat sluiting van een onderneming, die het gevolg is van een eis van de gemeente wel erg ver gaat?
5. Bent u het met ons eens dat wonen in een winkelcentrum bepaalde consequenties heeft, en dat weliswaar overlast tot het minimum dient te worden beperkt, maar dat hier het algemeen belang in het geding is?
6. Bent u op de hoogte van het feit dat eerdere ondernemingen in hetzelfde pand ook problemen ondervonden met de buurman? Heeft de gemeente ook andere oplossingen onderzocht?
7. Kunt u ons aangeven wat u gaat doen tegen de golf van verontwaardiging die op dit moment in de stad heerst? Zodat verdere escalatie voorkomen wordt?
Duidelijk dat jij niet objectief bent in deze kwestie. (hoezo plezier aan beleven?) Er wordt iemand systematisch geterrorisserd en dat is zijn eigen schuld, omdat hij geen overlast wil.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het logisch is, noch keur ik het goed, maar zoiets kun je verwachten als je foto's maakt van kinderen, ze bang maakt en twee ondernemingen met hardwerkende mensen opzettelijk om zeep helpt en daar ook nog plezier aan beleeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |