Ik was dus ook nog opzoek naar de voorgeschiedenis, kan daar niet veel meer over vinden dan dat er een antiquair zat, ene peter. Er zijn door de gemeente aanvullende ëisen" aan de ijssalon gesteld wat die inhouden weet ik niet dat is van 2013 5 juli als ik het correct heb.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is, inderdaad, een keurige zaak. Valt echt niks op aan te merken. Jos van Nuenen is een zeurkous die steeds weer iets zoekt om op te zeiken.
Dat mensen acties bedenken om het hem betaald te zetten, is begrijpelijk.
Je kunt nog niet pratend door de voetgangerssluis lopen, of hij komt kijken wie daar loopt. Huilt er een kind, wordt moeder vals aangekeken. En als je geluk hebt, mag je op de foto.
Die gast spoort echt niet.
Ik ben echt bang dat dit uit de hand gaat lopen en daar kan Nemanja niets aan doen.
Trouwens blij dat ik op Helder Helmond heb gestemd.
Er is nu als aanvullende eis gekomen dat ze een beveiliger aan moeten stellen.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:21 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik was dus ook nog opzoek naar de voorgeschiedenis, kan daar niet veel meer over vinden dan dat er een antiquair zat, ene peter. Er zijn door de gemeente aanvullende ëisen" aan de ijssalon gesteld wat die inhouden weet ik niet dat is van 2013 5 juli als ik het correct heb.
Irrelevant. Zoek uit waar z'n kinderen naar school gaan!quote:Op zondag 22 juni 2014 17:28 schreef Dance99Vv het volgende:
Op zijn adres is blijkbaar een keramiekstudio gevestigt
Tonya Keramiekstudio
Hoofdstraat 151
5706 AL Helmond
Noord-Brabant
http://helmond.cylex-bedr(...)studio-10802082.html
Hij woont op pakweg 40 meter van een dichtbevolkte basisschool.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik zou ook niet naast zo'n ijssalon willen wonen met al die krijsende tyfuskinderen.
Heel logisch ja dat je iemand omver rijdt, met de dood bedreigd en intimideert, omdat de ijssalon haar terrasvergunning kwijt is. Daders weer als slachtoffer neerzetten. Same old, same old.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:06 schreef Gia het volgende:
Dat mensen acties bedenken om het hem betaald te zetten, is begrijpelijk.
Vind het ook een zeur hoor. Kan me alleen niet voorstellen dat ze een beveiliger moeten nemen vanwege enkel afval en geluid. Dan zitten er wel een stel vreemde lui bij de gemeente.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Uiteraard is er wel wat aan vooraf gegaan.
Die man heeft al twee ondernemers uit dat pand gekregen en zeikt ook over andere zaken en evenementen.
Dan kun je verwachten dat mensen hem uit gaan dagen.
Dat hadden ze beter niet kunnen doen, omdat dit tegen Nemanja is gebruikt.
Ik lach me een kriek als mensen nu bij het cafetaria, 50 meter verder, ijs gaan kopen en de papiertjes en stokjes in zijn tuin dumpen.
Al is het alleen maar om duidelijk te maken dat Nemanja niet verantwoordelijk gehouden dient te worden voor het wangedrag van anderen.
Deze reactie vond ik wel grappig:quote:Op zondag 22 juni 2014 18:25 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Vind het ook een zeur hoor. Kan me alleen niet voorstellen dat ze een beveiliger moeten nemen vanwege enkel afval en geluid. Dan zitten er wel een stel vreemde lui bij de gemeente.
Link klopt niet.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:27 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Deze reactie vond ik wel grappig:
Pieter •5 uur geleden
Overigens heeft hij maar selectief last van geluidsoverlast
https://www.youtube.com/watch?...
Op zo'n plek zou ik wel willen wonen, zeg mij maar waar ik op zo'n plek een vrijstaand huisje kan huren waar ik helemaal mijzelf kan zijn; leven in alle stilte en rust. Zeg maar een besloten woongemeenschap voor oudere autisten en excentriekelingen zoals mij.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:10 schreef ReplaR het volgende:
Ze moeten voor dat soort zeikerds een speciaal dorp maken op de meest afgelegen plek van Nederland. Met daarbij GEEN winkels, GEEN pleinen, GEEN mooie plekjes waar mensen kunnen hangen en met een straatverbod na 8 uur.
Maar je mag dan ook niks hè. Geen TV, geen radio, geen mobiele telefoon, geen seks, geen kinderen, geen sport behalve denksport, geen hond of kat, geen auto, geen bromfiets, niet zingen onder de douche, geen koekoeksklok, niet lekker kokkerellen met kruiden en knoflook, niks wat overlast in enige vorm kan veroorzaken.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:01 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Op zo'n plek zou ik wel willen wonen, zeg mij maar waar ik op zo'n plek een vrijstaand huisje kan huren waar ik helemaal mijzelf kan zijn; leven in alle stilte en rust. Zeg maar een besloten woongemeenschap voor oudere autisten en excentriekelingen zoals mij.
En graag met een beveiliger bij de hoofdingang.
Ik zeg nergens dat het logisch is, noch keur ik het goed, maar zoiets kun je verwachten als je foto's maakt van kinderen, ze bang maakt en twee ondernemingen met hardwerkende mensen opzettelijk om zeep helpt en daar ook nog plezier aan beleeft.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heel logisch ja dat je iemand omver rijdt, met de dood bedreigd en intimideert, omdat de ijssalon haar terrasvergunning kwijt is. Daders weer als slachtoffer neerzetten. Same old, same old.
Gisteren stonden ze er nog, met bruine afdekdopjes.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:25 schreef Dance99Vv het volgende:
hij heeft woensdag pinnen op paaltjes gezet in het openbaar pad die paaltjes zijn ongeveer 40 cm hoog.. levensgevaarlijk!! hij moest ze meteen weghalen van de gemeente, maar dat weigert hij toen heeft de gemeente meteen een bedrijf ingeschakeld om dat te doen, maar die mochten niet beginnen voor dat er de politie bij was om die 2 werkers te beveiligen... tegen de buurman... en ze vroegen stroom van JAWEL Nemanja, want de buurman wilde ze dat niet geven!!
Uit de reacties (ene RJ omroep brabant boze buurman)
Jij wilt wel naast zo'n azijnpisser als Van Nuenen wonen?quote:Op zondag 22 juni 2014 19:01 schreef -Hakuna- het volgende:
Op zo'n plek zou ik wel willen wonen, zeg mij maar waar ik op zo'n plek een vrijstaand huisje kan huren waar ik helemaal mijzelf kan zijn; leven in alle stilte en rust. Zeg maar een besloten woongemeenschap voor oudere autisten en excentriekelingen zoals mij.
En graag met een beveiliger bij de hoofdingang.
De lokale politiek lift even mee op de publiciteit. Triest. Als ik zo de berichten lees loopt dit verhaal al een behoorlijke tijd, hoezo heeft deze lokale partij niet eerder hier werk van gemaakt?quote:Op zondag 22 juni 2014 15:58 schreef Dance99Vv het volgende:
http://www.ed.nl/regio/he(...)ierlo-hout-1.4416664
Aan de leden van de raad en college
van de gemeente Helmond
Helmond, 21 juni 2014.
Betreft: sluiting ijssalon Nemanja
Geachte leden van de raad en college,
Helder Helmond heeft kennis genomen van de golf van verontwaardiging die is losgebroken na het bericht dat ijssalon Nemanja op de Hoofdstraat in Mierlo-Hout tot sluiting is overgegaan na een brief van de gemeente Helmond dd 18 juni 2014, waarbij als extra eis t.a.v. de exploitatievergunning werd gesteld dat een gecertificeerd beveiliger dient te worden aangesteld tijdens openingsuren.
Deze brief, met de sluiting tot gevolg roept bij Helder Helmond enkele vragen op:
1. Wat is er door de gemeente ondernomen om escalatie van het conflict tussen ijssalon Nemanja en de buurman te voorkomen?
2. Is er door de gemeente zelf (bijvoorbeeld via de inzet van Stadswachten) geconstateerd dat er extra overlast voor de buurman is ontstaan? Zo ja, zijn daarop acties ondernomen?
3. Op het internet zijn al diverse oproepen om de gemeente te bestoken met verzoeken tot, bijvoorbeeld sluiting van de Heeklaan, i.v.m. geluids-en verkeershinder, en gevolgen voor de gezondheid en een oproep om de gemeente te verzoeken over te gaan tot sluiting van Fitland, omdat dit de arbeidsproductiviteit nadelig zou beïnvloeden. Hoe gaat de gemeente om met dergelijke verzoeken die mogelijk daadwerkelijk gestuurd zullen gaan worden?
4. Bent u het met ons eens dat de gemeente in dezen een verantwoording heeft naar de gemeenschap, en dat sluiting van een onderneming, die het gevolg is van een eis van de gemeente wel erg ver gaat?
5. Bent u het met ons eens dat wonen in een winkelcentrum bepaalde consequenties heeft, en dat weliswaar overlast tot het minimum dient te worden beperkt, maar dat hier het algemeen belang in het geding is?
6. Bent u op de hoogte van het feit dat eerdere ondernemingen in hetzelfde pand ook problemen ondervonden met de buurman? Heeft de gemeente ook andere oplossingen onderzocht?
7. Kunt u ons aangeven wat u gaat doen tegen de golf van verontwaardiging die op dit moment in de stad heerst? Zodat verdere escalatie voorkomen wordt?
Duidelijk dat jij niet objectief bent in deze kwestie. (hoezo plezier aan beleven?) Er wordt iemand systematisch geterrorisserd en dat is zijn eigen schuld, omdat hij geen overlast wil.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het logisch is, noch keur ik het goed, maar zoiets kun je verwachten als je foto's maakt van kinderen, ze bang maakt en twee ondernemingen met hardwerkende mensen opzettelijk om zeep helpt en daar ook nog plezier aan beleeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |