Is het dan een taak van de ondernemer om al zijn klanten te volgen en als ze op een muurtje om de hoek gaan zitten ze dan eraf te sommeren? Of is het een taak van de overheid om overlast gevende mensen binnen de geldende regels te sanctioneren.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:28 schreef Nemephis het volgende:
[..]
[..]
Dan heeft de gemeente dus feitelijk vastgesteld dat er weldegelijk sprake van overlast is.
http://www.omroepbrabant.(...)ja.aspx&action=mediaquote:Op zondag 22 juni 2014 11:50 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan nergens dat interview met die vent vinden, alleen met de eigenaresse van de ijssalon ?
Geen geluid ?quote:Op zondag 22 juni 2014 11:52 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
http://www.omroepbrabant.(...)ja.aspx&action=media
Ik heb gewoon geluid?quote:Op zondag 22 juni 2014 11:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geen geluid ?Bij die andere video heb ik het wel ?
Ja.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:07 schreef Nemephis het volgende:
Woonde die man er al toen de ijssalon er kwam, of andersom?
Er stond vorige zomer een terras met 2 of 3 ronde picknicktafels. Daar konden de klanten buiten, onder de parasol, hun ijsje opeten.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Het kan best een zeikerd zijn, maar het lijkt mij normaal dat een horeca-uitbater zorgt dat zijn publiek binnen de grenzen van zijn terrasvergunning blijft en niet voor teveel geluidsoverlast zorgt. Daar kunnen ze een beveiliger voor inhuren, maar dit klinkt een beetje als een ondernemer die slechts tijd vrij maakt voor het draaien van omzet en dat ten koste laat gaan van de buren, om dan een zielig verhaaltje te houden waarvan hij weet dat het in goede aarde valt bij zijn klandizie die die buurman toch al niet mogen. Zo probeert hij via sociale druk te bereiken dat hij door kan gaan met geld verdienen door de lasten van zijn nering over de schutting te mikken.
Dat 'muurtje zitten en vuilnis dumpen' is dan ook pas van na het verdwijnen van het terras. Zelfs 2 parasols mogen er niet staan.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:38 schreef babipangang het volgende:
Dus die zaak is verantwoordelijk voor het feit dat klanten buiten de zaak ergens gaan zitten om hun ijsje op te eten? Lijkt me niet dat het personeel van die ijssalon "moet" zeggen waar klanten wel en niet mogen gaan zitten buiten de salon? Zelfde als afval in de tuin bij die buurman, elk weldenkend fatsoenlijk persoon loopt naar een vuilnisbak om zijn afval weg te gooien, kun je de ijssalon niet voor aansprakelijk stellen wat hun klanten doen zodra ze de zaak uitlopen.
Als ik aan de overkant van de ijssalon een bak patat/friet ga halen, bij die buurman op z'n muurtje gaan zitten eten en mijn lege bakje bij die buurman in de tuin gooi, wil hij dan ook die cafetaria laten sluiten?![]()
Op openbaar terrein hoort de gemeente te handhaven, niet de eigenaar van de ijssalon.
Dan weet je meteen al wat voor vlees je in de kuip hebt...quote:"Ik maakte foto's van een auto die voor mijn huis stond", zegt Van Nuenen. Een bezoeker van de ijssalon stond daar fout geparkeerd.
Dat was niet het geval, voordat het terras weg moest.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:07 schreef Parzival het volgende:
ik weet niet hoe hoog zijn irritatiegrens is, maar als mijn auto elke dag ingeklemd staat en de mieren en ander ongediertje over mijn terras zouden wandelen en mijn feestjes worden elk weekend verstoord door gillende k** kinderen zou ik ook gaan klagen hoor..
Vrij veel. De hedendaagse ouders falen doorgaans keihard als opvoeders en spreken hun kinderen nauwelijks meer aan. Hun vinden dit immers gezond gedrag als hun kroost veel lawaai makenquote:Op zondag 22 juni 2014 12:16 schreef Gia het volgende:
De afstand van Nemanja's terras naar zijn voorraam is zeker 7 meter, misschien zelfs meer. Hoeveel last heb je dan van mensen die daar een ijsje eten?
Wel triest als je een winkelcentrum midden in het centrum gaat wonen maar niets kunt verdragen.quote:Overigens is hij nu ook bezig tegen een ondernemer 2 deuren verderop aan zijn andere zijde.
waarom zo iemand dan op zo'n locatie gaat wonen begrijp ik nietquote:Op zondag 22 juni 2014 11:29 schreef ReplaR het volgende:
Hij heeft dus al 2 winkels hiervoor weggejaagd, heeft het paasvuurfeest laten verbieden omdat ie last van de rook heeft en carnaval wil die ook weg hebben.
Echt een beroepszeikerd dus,
Gewoon ff met de buurt afspreken en wegjagen zo iemand,
nou.. ik denk niet dat dat VVD is hoor.. meer PvdA.. (kijk maar naar Amsterdam)quote:Op zondag 22 juni 2014 12:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een man die alles wil verbieden, tegen lol is, tegen ijssalons, tegen Carnaval, zo'n iemand moet gewoon erelid van de VVD worden!![]()
Misschien ligt er een ministerspost bij Justitie voor hem in het verschiet. De zure oude knor uithangen en er nog dik voor betaald krijgen ook (en ook dan haat iedereen je, dus er verandert weinig voor hem).
Er tegenover is een winkelcentrum met woningen daarboven.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:20 schreef AchJa het volgende:
Dan weet je meteen al wat voor vlees je in de kuip hebt...
Brompot en knorrepot Ivo en Fred zijn anders erg goed in van alles verbieden. Deze man zou een perfecte opvolger kunnen zijn voor deze twee knorren.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:31 schreef Parzival het volgende:
[..]
nou.. ik denk niet dat dat VVD is hoor.. meer PvdA.. (kijk maar naar Amsterdam)
Een geboren PvdA'er is het dus. Verbieden, verbieden, verbieden, alles verbieden, zolang je er zelf maar geen last van hebt. PvdAquote:Op zondag 22 juni 2014 12:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een man die alles wil verbieden, tegen lol is, tegen ijssalons, tegen Carnaval, zo'n iemand moet gewoon erelid van de VVD worden!![]()
Misschien ligt er een ministerspost bij Justitie voor hem in het verschiet. De zure oude knor uithangen en er nog dik voor betaald krijgen ook (en ook dan haat iedereen je, dus er verandert weinig voor hem).
Heb ook gehoord, weet niet of het waar is, dat hij kindjes die op zijn muurtje zaten heeft gevraagd hun ijsje bij hem in de tuin op te komen eten.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:57 schreef Ringo het volgende:
Gewoon een keertje in je nakie met een stijve lul naar buiten rennen, dan ben je zo van die kinderterreur af.
Ik woon naast een islamitische meisjesbesnijdeniskliniek, wat is je punt?quote:
Lijkt mij meer een klusje voor een elektriciën.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:09 schreef babipangang het volgende:
Dit lijkt me een leuke case voor de rijdende rechter.
quote:Op zondag 22 juni 2014 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb ook gehoord, weet niet of het waar is, dat hij kindjes die op zijn muurtje zaten heeft gevraagd hun ijsje bij hem in de tuin op te komen eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |