http://www.omroepbrabant.(...)iseerd%E2%80%99.aspxquote:MIERLO-HOUT - IJssalon Nemanja aan de Hoofdstraat in Mierlo-Hout sluit vanwege een slepend conflict met buurman Jos van Nuenen tijdelijk de deuren. Dat tot ergernis van de buurtbewoners, die vinden dat de buurman zich aanstelt. Daar heeft Van Nuenen geen boodschap aan. "Ze terroriseren me, maar ik ben een volhouder."
Het conflict tussen de buurman en de ijssalon speelt al jaren. Volgens de buurman is het terras en de koelinstallatie van de ijssalon een bron van ergernis. "Het is alsof ik naast een kinderspeeltuin woon", zegt Van Nuenen.
Eigenaresse Elle de Brouwer is zich van geen kwaad bewust. "Wij hebben geen problemen. De mensen komen binnen om een ijsje te eten, dus daar zijn we vooral mee bezig", zegt ze.
'Debiele gast'
Na klachten van de buurman heeft de gemeente deze week de ijssalon verplicht een beveiliger in dienst te nemen om de geluidsoverlast te beperken. De eigenaren denken dat niet te kunnen betalen en vinden dat een bewaker niet thuishoort in een ijssalon. Ze sluiten daarom nu tijdelijk de deuren. Drie weken geleden ging het terras al dicht, ook na meldingen van geluidsoverlast.
De buurt vindt het conflict grote onzin, en dat heeft Van Nuenen geweten ook. "Als ik een boodschap doe, krijg ik allerlei dingen te horen. 'Je spoort niet, debiele gast. Achterlijke.'"
Er werd zelfs geprobeerd hem omver te rijden. "Ik maakte foto's van een auto die voor mijn huis stond", zegt Van Nuenen. Een bezoeker van de ijssalon stond daar fout geparkeerd. "Toen ik achter de auto stond, reed hij achteruit. Ik kwam onder de auto terecht."
'Hij daagt uit'
De buurt schuift de zwarte piet naar de buurman. "Hij daagt uit, intimideert en volgt mensen zelfs tot aan huis toe", zegt een buurtbewoner zaterdag. De buurt startte zelfs een petitie, die pleit voor behoud van ijssalon Nemanja. De petitie is inmiddels door meer dan duizend mensen ondertekend.
Van Nuenen trekt zich daar niets van aan en vindt vooral dat hij in zijn recht staat. Aanpassingen aan zijn huis om het geluid buiten te houden en ook een rechtszaak hebben hem naar eigen zeggen al duizenden euro's gekost. Van Nuenen verhuisde zijn woonkamer vanwege de overlast zelfs naar de achterkant van zijn woning.
Beveiliger
Over de komst van een beveiliger heeft de buurman geen mening. Hij is blij dat de rechter al besloten heeft dat het terras opgeruimd moest worden. Of dat voor altijd zal zijn, blijkt pas aan het einde van een bodemprocedure die Van Nuenen heeft aangespannen.
Hoe groot ook de ergernissen, Van Nuenen is niet van plan te verhuizen. "Ik heb zoveel geïnvesteerd in deze woning, dit is voor mij een heel speciaal huis. Ik wil hier niet weg."
http://www.powned.tv/nieu(...)an_wil_geen_ijs.htmlquote:In Mierlo-Hout doet een petitie de ronde tegen de boze buurman van ijssalon Nemanja. Er zijn inmiddels 1200 handtekeningen tegen de man verzameld.
De buurman heeft al jaren ruzie met de ijssalon omdat hij overlast zou ondervinden van het clientèle. Zo heeft hij last van geluidsoverlast en klanten die op zijn tuinmuur hun ijs opeten. Hierdoor verloor de ijssalon vorige maand haar terrasvergunning.
De buurtbewoners vinden echter dat hij zich aanstelt en sindsdien is het bonje tussen de ijsliefhebbers in de buurt en de beklaagde buurman. Afgelopen maand riep de man 26 keer de hulp in van de politie en deed zes keer aangifte van bedreiging, mishandeling en poging tot doodslag. De gemeente heeft geëist dat er een bewaker bij de ijssalon komt te staan. De eigenaar besloot daarom de winkel tijdelijk te sluiten.
Gun jou een ijssalon als burenquote:Op zondag 22 juni 2014 11:06 schreef larry_flynt het volgende:
Wat een kansloze die buurman... Zo hekel aan dat soort volk.
Een beveiliger moet er zijn voor veiligheid, niet om tegen iedereen te zeggen dat ze niet teveel geluid mogen maken.quote:Na klachten van de buurman heeft de gemeente deze week de ijssalon verplicht een beveiliger in dienst te nemen om de geluidsoverlast te beperken. De eigenaren denken dat niet te kunnen betalen en vinden dat een bewaker niet thuishoort in een ijssalon. Ze sluiten daarom nu tijdelijk de deuren. Drie weken geleden ging het terras al dicht, ook na meldingen van geluidsoverlast.
Hij komt over als een psychopaat, mensen filmen en volgen naar hun huis.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:18 schreef Paul het volgende:
Die buurman zal wel op gegeven moment weggaan daar. Hij is nu al een keer overreden door een bewoner. Dit gaat hij echt niet meer lang trekken, zoveel haat van mensen tegen hem.
quote:Het is een winkelstraat, nog van voor ik geboren werd. Ik ben nu 41. Toen meneer van Nuenen dit huis kocht, wist hij dat. Hij wist ook van het bestemmingsplan van het pand naast zijn woonhuis. Dat meneer spijt heeft, dat hij achteraf de verkeerde beslissing heeft genomen, moet niet ten koste gaan van de investering die Nemamja heeft gedaan. Nemamja heeft het recht om daar hun winkel te exploiteren
Ik vind het uitermate kinderachtig en zelfzuchtig van dhr van Nuenen om de fout die hij zelf heeft gemaakt, met de bijbehorende kosten die hij gemaakt heeft voor zijn huis, over de rug van Nemamja recht te trekken.
Mij is geleerd vroeger, zoals je de mensen behandelt, zo krijg je het ook terug in het leven. Nu heeft hij een ijssalon naast zich,die overdag opereert. Heeft hij liever een shoarmatent naast zich die in de late uren opereert met zatlappen als klandizie?
Ik zou die camera uit z'n handen slaan als ie mij loopt te filmen en als hij niet stopt als ik daarom vraagquote:Op zondag 22 juni 2014 11:19 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hij komt over als een psychopaat, mensen filmen en volgen naar hun huis.
In me reactie boven je zie je dat het een winkelstraat is waar die is gaan wonen. Dan vraag je er ook om...quote:Op zondag 22 juni 2014 11:21 schreef eight het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat die ijssalon er later is gekomen. Als dat waar is dan heeft die kerel wel recht van spreken. Een ijssalon zorgt nu eenmaal voor flink wat overlast en daarnaast heeft de buurman zelf genoeg gedaan om van de overlast af te komen, zoals het verplaatsen van de woonkamer.
quote:Een andere winkel en die heeft ie ook weg gejaagd.aan wie ligt dit dan?
Mee eens.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
In me reactie boven je zie je dat het een winkelstraat is waar die is gaan wonen. Dan vraag je er ook om...
Prima kerel, staat volledig in z'n recht danquote:Op zondag 22 juni 2014 11:02 schreef Paul het volgende:
Check het interview met de buurman
Hij haat ook carnaval
quote:Drie weken geleden ging het terras al dicht, ook na meldingen van geluidsoverlast.
Dan heeft de gemeente dus feitelijk vastgesteld dat er weldegelijk sprake van overlast is.quote:..en klanten die op zijn tuinmuur hun ijs opeten. Hierdoor verloor de ijssalon vorige maand haar terrasvergunning.
Dat heet doodslag.quote:"Toen ik achter de auto stond, reed hij achteruit. Ik kwam onder de auto terecht."
Overredenquote:Op zondag 22 juni 2014 11:18 schreef Paul het volgende:
Die buurman zal wel op gegeven moment weggaan daar. Hij is nu al een keer overreden door een bewoner. Dit gaat hij echt niet meer lang trekken, zoveel haat van mensen tegen hem.
Yep check het filmpje met interview met buurman. Hij werd boos op iemand die zijn auto voor z'n huis had gezet en ging foto's van die auto maken. Daarna ging die automobilist over hem heen rijden en kwam hij onder de auto.quote:
Dus die zaak is verantwoordelijk voor het feit dat klanten buiten de zaak ergens gaan zitten om hun ijsje op te eten? Lijkt me niet dat het personeel van die ijssalon "moet" zeggen waar klanten wel en niet mogen gaan zitten buiten de salon? Zelfde als afval in de tuin bij die buurman, elk weldenkend fatsoenlijk persoon loopt naar een vuilnisbak om zijn afval weg te gooien, kun je de ijssalon niet voor aansprakelijk stellen wat hun klanten doen zodra ze de zaak uitlopen.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:28 schreef Nemephis het volgende:
[..]
[..]
Dan heeft de gemeente dus feitelijk vastgesteld dat er weldegelijk sprake van overlast is.
Is het dan een taak van de ondernemer om al zijn klanten te volgen en als ze op een muurtje om de hoek gaan zitten ze dan eraf te sommeren? Of is het een taak van de overheid om overlast gevende mensen binnen de geldende regels te sanctioneren.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:28 schreef Nemephis het volgende:
[..]
[..]
Dan heeft de gemeente dus feitelijk vastgesteld dat er weldegelijk sprake van overlast is.
http://www.omroepbrabant.(...)ja.aspx&action=mediaquote:Op zondag 22 juni 2014 11:50 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan nergens dat interview met die vent vinden, alleen met de eigenaresse van de ijssalon ?
Geen geluid ?quote:Op zondag 22 juni 2014 11:52 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
http://www.omroepbrabant.(...)ja.aspx&action=media
Ik heb gewoon geluid?quote:Op zondag 22 juni 2014 11:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geen geluid ?Bij die andere video heb ik het wel ?
Ja.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:07 schreef Nemephis het volgende:
Woonde die man er al toen de ijssalon er kwam, of andersom?
Er stond vorige zomer een terras met 2 of 3 ronde picknicktafels. Daar konden de klanten buiten, onder de parasol, hun ijsje opeten.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Het kan best een zeikerd zijn, maar het lijkt mij normaal dat een horeca-uitbater zorgt dat zijn publiek binnen de grenzen van zijn terrasvergunning blijft en niet voor teveel geluidsoverlast zorgt. Daar kunnen ze een beveiliger voor inhuren, maar dit klinkt een beetje als een ondernemer die slechts tijd vrij maakt voor het draaien van omzet en dat ten koste laat gaan van de buren, om dan een zielig verhaaltje te houden waarvan hij weet dat het in goede aarde valt bij zijn klandizie die die buurman toch al niet mogen. Zo probeert hij via sociale druk te bereiken dat hij door kan gaan met geld verdienen door de lasten van zijn nering over de schutting te mikken.
Dat 'muurtje zitten en vuilnis dumpen' is dan ook pas van na het verdwijnen van het terras. Zelfs 2 parasols mogen er niet staan.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:38 schreef babipangang het volgende:
Dus die zaak is verantwoordelijk voor het feit dat klanten buiten de zaak ergens gaan zitten om hun ijsje op te eten? Lijkt me niet dat het personeel van die ijssalon "moet" zeggen waar klanten wel en niet mogen gaan zitten buiten de salon? Zelfde als afval in de tuin bij die buurman, elk weldenkend fatsoenlijk persoon loopt naar een vuilnisbak om zijn afval weg te gooien, kun je de ijssalon niet voor aansprakelijk stellen wat hun klanten doen zodra ze de zaak uitlopen.
Als ik aan de overkant van de ijssalon een bak patat/friet ga halen, bij die buurman op z'n muurtje gaan zitten eten en mijn lege bakje bij die buurman in de tuin gooi, wil hij dan ook die cafetaria laten sluiten?![]()
Op openbaar terrein hoort de gemeente te handhaven, niet de eigenaar van de ijssalon.
Dan weet je meteen al wat voor vlees je in de kuip hebt...quote:"Ik maakte foto's van een auto die voor mijn huis stond", zegt Van Nuenen. Een bezoeker van de ijssalon stond daar fout geparkeerd.
Dat was niet het geval, voordat het terras weg moest.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:07 schreef Parzival het volgende:
ik weet niet hoe hoog zijn irritatiegrens is, maar als mijn auto elke dag ingeklemd staat en de mieren en ander ongediertje over mijn terras zouden wandelen en mijn feestjes worden elk weekend verstoord door gillende k** kinderen zou ik ook gaan klagen hoor..
Vrij veel. De hedendaagse ouders falen doorgaans keihard als opvoeders en spreken hun kinderen nauwelijks meer aan. Hun vinden dit immers gezond gedrag als hun kroost veel lawaai makenquote:Op zondag 22 juni 2014 12:16 schreef Gia het volgende:
De afstand van Nemanja's terras naar zijn voorraam is zeker 7 meter, misschien zelfs meer. Hoeveel last heb je dan van mensen die daar een ijsje eten?
Wel triest als je een winkelcentrum midden in het centrum gaat wonen maar niets kunt verdragen.quote:Overigens is hij nu ook bezig tegen een ondernemer 2 deuren verderop aan zijn andere zijde.
waarom zo iemand dan op zo'n locatie gaat wonen begrijp ik nietquote:Op zondag 22 juni 2014 11:29 schreef ReplaR het volgende:
Hij heeft dus al 2 winkels hiervoor weggejaagd, heeft het paasvuurfeest laten verbieden omdat ie last van de rook heeft en carnaval wil die ook weg hebben.
Echt een beroepszeikerd dus,
Gewoon ff met de buurt afspreken en wegjagen zo iemand,
nou.. ik denk niet dat dat VVD is hoor.. meer PvdA.. (kijk maar naar Amsterdam)quote:Op zondag 22 juni 2014 12:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een man die alles wil verbieden, tegen lol is, tegen ijssalons, tegen Carnaval, zo'n iemand moet gewoon erelid van de VVD worden!![]()
Misschien ligt er een ministerspost bij Justitie voor hem in het verschiet. De zure oude knor uithangen en er nog dik voor betaald krijgen ook (en ook dan haat iedereen je, dus er verandert weinig voor hem).
Er tegenover is een winkelcentrum met woningen daarboven.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:20 schreef AchJa het volgende:
Dan weet je meteen al wat voor vlees je in de kuip hebt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |