quote:o 15 jun 2014, 18:11
'Springruiter vrij na 20 jaar cel in Syri'
BEIROET - Een springruiter die begin jaren 90 een paardrijwedstrijd van de toenmalige 'kroonprins' van Syri, Basil al-Assad, won, is na 21 jaar cel vrijgelaten.
Leden van de oppositie tegen het regime van president Bashar al-Assad meldden zondag dat de springruiter Adnan Tawfiq Qasar in het kader van een amnestie naar aanleiding van de recente herverkiezing van president Assad, de broer van Basil, is vrijgelaten samen met circa 1500 anderen.
Basil al-Assad Basil al-Assad Foto: EPA
Qasar is van een gegoede familie uit Damascus die paarden fokte en actief was in een ruitersportvereniging.
Toen Basil al-Assad lid van de club werd kreeg hij geschillen met Qasar over het beleid bij de club.
Toen Qasar, die ook het nationale springruiterteam van Syri aanvoerde, een wedstrijd van Basil won, werd hij opgepakt.![]()
![]()
![]()
Basil was tot hij bij een auto-ongeluk in 1994 omkwam, voorbestemd om de stichter van de Assaddynastie, Hafez (1930-2000) op te volgen.
J adat is niet eenvoudig, iedereen is vijand met een ander , daar is toch niet bij te houdenquote:Op zondag 15 juni 2014 18:17 schreef De_Ilias het volgende:
Maak de topic titel niet zo eenzijdig wil je? Ja ideologisch gezien ben ik en bijna alle moslims tegen ISIS maar we zijn net zo goed tegen de Irak regering en de Sjiietisch killers die graag een genocide willen plegen op de sunnieten.
twitter:ShamiWitness twitterde op zondag 15-06-2014 om 18:15:37Reports that ISIS takes full control of Tal Afar city. #Ninawa #Iraq Told you they would consolidate in Ninawa. reageer retweet
twitter:ShamiWitness twitterde op zondag 15-06-2014 om 18:14:16CNN claims Maliki troops retreated from Baquba, main military HQ in Baquba overran by ISIS http://t.co/7nWv6qnkUg #Diyala #Iraq reageer retweet
Wordt steeds warmer in Bagdad.twitter:RudawEnglish twitterde op zondag 15-06-2014 om 18:21:59Special plane to evacuate Kurdish students from #Baghdad tonight to #Kurdistan. Kurdish Republican Guards transport them to Baghdad airport. reageer retweet
vind je het goed dat Koerdische studenten (die niets te maken hebben met de Koerdische regering) vermoordt kunnen worden door ISIS of Maliki.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:24 schreef De_Ilias het volgende:
Wordt steeds warmer in Bagdad.twitter:RudawEnglish twitterde op zondag 15-06-2014 om 18:21:59Special plane to evacuate Kurdish students from #Baghdad tonight to #Kurdistan. Kurdish Republican Guards transport them to Baghdad airport. reageer retweet
Verklaart Peunage's gedrag.twitter:ShamiWitness twitterde op zondag 15-06-2014 om 17:41:22Pro-Maliki Shia MPs have a new conspiracy theory that ISIS, Kurds,Nujayfi and regional powers conspired to capture Mosul. LMAO #Iraq reageer retweet
Nee natuurlijk niet, ik hoop niet dat de koerden slaags raken met de sunnieten omdat koerden over het algemeen ook gewoon sunnietische moslims zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
vind je het goed dat Koerdische studenten (die niets te maken hebben met de Koerdische regering) vermoordt kunnen worden door ISIS of Maliki.
Volgens mij is dat al gebeurd.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:26 schreef Baklava95 het volgende:
vind je het goed dat Koerdische studenten (die niets te maken hebben met de Koerdische regering) vermoordt kunnen worden door ISIS of Maliki.
twitter:RudawEnglish twitterde op zondag 15-06-2014 om 16:17:38Bodies of four kidnapped Kurdish students arrived in Sulaimani.The students kidnapped between #Baghdad-Kirkuk road in last few days. reageer retweet
Dit kan inderdaad waar zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:26 schreef Charismatisch het volgende:
Verklaart Peunage's gedrag.twitter:ShamiWitness twitterde op zondag 15-06-2014 om 17:41:22Pro-Maliki Shia MPs have a new conspiracy theory that ISIS, Kurds,Nujayfi and regional powers conspired to capture Mosul. LMAO #Iraq reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Do not marry from Kurds anyone for they are a type of Jinn that have been revealed to humans."quote:
En nog zeggen dat ISIS meest gevaarlijke groep ter wereld is.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:32 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
"Do not marry from Kurds anyone for they are a type of Jinn that have been revealed to humans."
Dit laat zien dat ISIS steeds geliefder wordt bij de mensen daar.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:41 schreef Hiper het volgende:
Thousands return to Mosul after ISIS slashes food prices, restores water and electricity and unblocks roads.
http://bigstory.ap.org/ar(...)aqis-start-returning
Dat was al gepost.quote:
twitter:moosa_has twitterde op zondag 15-06-2014 om 12:28:39وداعا كربلاء وداعا ياعراق الحسينالى لندن بصحبة عائلتيواعدك ياعراق سنعود اليك قريباالصمود ياابطال بمواجهة النواصبكونوا كما عهدناكم reageer retweet
twitter:askadeem twitterde op zondag 15-06-2014 om 09:05:31الى الطائرة برفقة السيد محسن النجفي والسيد عبدالهادي حسين متجهاً من بغداد الى طهران حتى تهدأ وتستقر الأوضاع في #العراق .. اللهم سهّل reageer retweet
Haha retards ze weten dat ze worden afgeslacht als ISIS bagdad gaat overnemen en daarom gaan ze weg als geiten.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:47 schreef Charismatisch het volgende:
Deze tweets went viral, niets speciaals, simpelweg twee sjiitische geestelijken die aangeven naar Londen en Tehran te gaan reizen en hun paar followers op de hoogte houden. De reden waarom ze zo vaak zijn ge-retweet is omdat ze worden bekritiseerd dat ze sjiitische schapen rekruteren om oorlogje te gaan voeren terwijl ze zelf naar het buitenland vluchten.twitter:moosa_has twitterde op zondag 15-06-2014 om 12:28:39وداعا كربلاء وداعا ياعراق الحسينالى لندن بصحبة عائلتيواعدك ياعراق سنعود اليك قريباالصمود ياابطال بمواجهة النواصبكونوا كما عهدناكم reageer retweet
twitter:askadeem twitterde op zondag 15-06-2014 om 09:05:31الى الطائرة برفقة السيد محسن النجفي والسيد عبدالهادي حسين متجهاً من بغداد الى طهران حتى تهدأ وتستقر الأوضاع في #العراق .. اللهم سهّل reageer retweet
Het zijn inderdaad geiten.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:51 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Haha retards ze weten dat ze worden afgeslacht als ISIS bagdad gaat overnemen en daarom gaan ze weg als geiten.
Ik hoop van wel!quote:Op zondag 15 juni 2014 18:49 schreef Perrin het volgende:
Maar wie gaat de sjiiten in Irak nu verdedigen tegen deze opmars? Het Irakese leger (nadat alle soennitische soldaten zijn overgelopen naar ISIS)? Iran? De sjiitische bevolking zelf?
Wtf??!quote:Op zondag 15 juni 2014 18:52 schreef Hiper het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad geiten.
[ afbeelding ]
En de iranirs die vervolgens de amerikaanse ambassade ontzetten, wereld op zijn kopquote:Op zondag 15 juni 2014 18:54 schreef Perrin het volgende:
ISIS die ergens deze week een feestje viert in de Green Zone in hartje Bagdad, het zou zomaar kunnen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maak deze foto zwart wit, haal de vlag weg en je hebt de einszatgruppen aan het oostfront..
[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 15-06-2014 19:08:23 ]Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
Gisteren was dat al bekend, gaat goed zo. Die perzen hebben niks te zoeken in Irak.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:56 schreef Hiper het volgende:
Funeral photo of "first #IRAN voluntary fighter killed" in #IRAQ
Ik zeg: MEER MEER MEER
[ afbeelding ]
Die ISIS-dudes zijn anders ook voor een groot deel geen Iraki's.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:56 schreef De_Ilias het volgende:
Gisteren was dat al bekend, gaat goed zo. Die perzen hebben niks te zoeken in Irak.
Klopt als je spreekt over ISIS in Syri, maar ISIS in Irak zijn meestal Irakezen zoals de bevolking van Mosul in meerdere tweets hebben duidelijk gemaakt.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Die ISIS-dudes zijn anders ook voor een groot deel geen Iraki's.
Integendeel, het zijn juist voornamelijk Irakezen. De groepering is ook opgericht in Irak als reactie op de amerikaanse invasie van het land.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Die ISIS-dudes zijn anders ook voor een groot deel geen Iraki's.
En relatief veel oud-soldaten ook, die onder Saddam dienden..quote:Op zondag 15 juni 2014 19:00 schreef Hiper het volgende:
[..]
Integendeel, het zijn juist voornamelijk Irakezen. De groepering is ook opgericht in Irak als reactie op de amerikaanse invasie van het land.
Ik heb andere dingen gelezen. O.a.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:00 schreef De_Ilias het volgende:
Klopt als je spreekt over ISIS in Syri, maar ISIS in Irak zijn meestal Irakezen zoals de bevolking van Mosul in meerdere tweets hebben duidelijk gemaakt.
quote:
quote:
ISIS in irak en Syrie is dezelfde organisatie.........quote:Op zondag 15 juni 2014 19:00 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Klopt als je spreekt over ISIS in Syri, maar ISIS in Irak zijn meestal Irakezen zoals de bevolking van Mosul in meerdere tweets hebben duidelijk gemaakt.
quote:ERDOĞAN: IRAQ ON THE BRINK OF SECTARIAN WAR
Speaking in Turkey's northeastern city of Trabzon, Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan said the crisis in Iraq is turning into an issue of sectarian conflicts. "This has gone far beyond an encounter with forces affiliated with ISIS", Erdoğan added.
Heavy fighting has also been reported in Tel Afar in Iraq, where the self-claimed Islamic State of Iraq and the Syria militants have stepped up attacks using mortar shells. Erdoğan said no one should underestimate the unrest in Tal Afar, "Tal Afar is a Turkmen majority city. Half of our Turkmen brothers are Sunni Muslims, the other half are Shia Muslims"
Turkmen tribesmen, who constitute the majority in the city, formed vigilante groups in the city after ISIS forces seized the provincial capital, Mosul. The three million-strong Turkmens represent the third-largest ethnic group in Iraq, constituting 13 percent of the population.
ik ben ook benieuwd of er al Shias uit Europa (waaronder de benelux) die kant op zijn gegaan om hun "heiligdommen" te beschermen.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:06 schreef Hiper het volgende:
First Footage of Shiites Gathering for War Against ISIS
Deze ezels worden allemaal kanonnenvoer. Straks krijgen we weer media berichten van "ISIS doodt niet alleen soldaten maar ook "vreedzame" burgers".
Die trainingen dat ze in de lokale speeltuin aan het klimrek hangen?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:12 schreef De_Ilias het volgende:
Kanonnenvoer is het meer niet. Zonder training gaan vechten is het domste wat je kan doen, ISIS en JN geven tenminste eerst training voordat zij soldaten inzetten. Dat hebben meerdere Nederlanders bevestigd die nu daar strijden (in Syrie).
Leren niet in je eigen voet te schieten, of je teammaten niet per ongeluk onder vuur te nemen, of enigszins gecoordineerd samenwerken.. da's allemaal best belangrijk als je met een groep oorlog gaat voeren voor 't echie.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die trainingen dat ze in de lokale speeltuin aan het klimrek hangen?
Net wat ik dacht, Baghdad is volledig omsingeld. Als de regering troepen naar het noorden stuurt, kunnen ze alsnog vanuit het westen of het zuiden worden aangevallen. Sterker nog de versterkingen kunnen met IED's van de weg worden geblazen.quote:
Soennitische gebieden overnemen, als eerste.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:19 schreef Perrin het volgende:
Wat zouden ze van plan zijn met Bagdad? Regeringsgebouwen innemen enzo? Of gaan ze de stad proberen omsingeld te houden?
En hoe kom jij er bij dat ze niet getraind zijn/worden?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:12 schreef De_Ilias het volgende:
Kanonnenvoer is het meer niet. Zonder training gaan vechten is het domste wat je kan doen, ISIS en JN geven tenminste eerst training voordat zij soldaten inzetten. Dat hebben meerdere Nederlanders bevestigd die nu daar strijden (in Syrie).
Knap om duizenden vrijwilligers binnen een paar dagen tijd oorlogs-gereed te kunnen trainen. Daar heb je maanden voor nodig...quote:Op zondag 15 juni 2014 19:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
En hoe kom jij er bij dat ze niet getraind zijn/worden?
Ze hebben maanden gehad.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:23 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Knap om duizenden vrijwilligers binnen een paar dagen tijd oorlogs-gereed te kunnen trainen. Daar heb je maanden voor nodig...
De vrijwilligers zijn nog niet eens ingezet. Bovendien heeft een deel er van al iets van militaire ervaring.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:23 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Knap om duizenden vrijwilligers binnen een paar dagen tijd oorlogs-gereed te kunnen trainen. Daar heb je maanden voor nodig...
Volgens mij is die oproep eergisteren gedaan (vrijdag) om zich aan te sluiten bij maaliki? Dus hoe hebben ze maanden de tijd gehad?quote:
En al die ISIS-Europeanen hebben "maanden" getraind? Zelfs uit N-Afrika gaan ze naar Libie om maar 2 weken training te krijgen en dan al richting Syrie. Irakezen zijn over het algemeen bekender met het dragen van een wapen en dan waarschijnlijk ook wat kogels ermee af te vuren.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:23 schreef De_Ilias het volgende:
Het zijn arme burgers die door hun ayatollahs als kanonnenvoer gebruikt wordt terwijl die ayatollahs lekker vluchten naar het westen, gadverdamme wat kan ik hier pissed om worden.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
De vrijwilligers zijn nog niet eens ingezet. Bovendien heeft een deel er van al iets van militaire ervaring.
Lol, gezien jouw posts geef jij geen fuck om Shia.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:27 schreef De_Ilias het volgende:
Het zijn arme burgers die door hun ayatollahs als kanonnenvoer gebruikt wordt terwijl die ayatollahs lekker vluchten naar het westen, gadverdamme wat kan ik hier pissed om worden.
Vriend, beter ga je niet zo dom doen, beetje doen alsof je je druk maakt om sjiietenquote:Op zondag 15 juni 2014 19:27 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het zijn arme burgers die door hun ayatollahs als kanonnenvoer gebruikt wordt terwijl die ayatollahs lekker vluchten naar het westen, gadverdamme wat kan ik hier pissed om worden.
Ja ze krijgen 1 maand training voordat ze de frontlinies mogen opzoeken, dit hebben meerdere Nederlanders in Syrie bevestigd. Maar daar gaat het hier niet om, je kan binnen een aantal dagen nooit duizenden vrijwilligers klaar stomen voor een grote strijd, dat gaat mis en zullen ongetwijfeld veel slachtoffers maken binnen hun eigen front.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:26 schreef Aloulou het volgende:
[..]
En al die ISIS-Europeanen hebben "maanden" getraind? Zelfs uit N-Afrika gaan ze naar Libie om maar 2 weken training te krijgen en dan al richting Syrie. Irakezen zijn over het algemeen bekender met het dragen van een wapen en dan waarschijnlijk ook wat kogels ermee af te vuren.
Als de leiding van bovenaf goed en georganiseerd is hoeft een korte training geen probleem te zijn. Kwestie van mensen de juiste taken geven, ervaring laten opdoen, de juiste groepen verantwoordelijk voor bepaalde missies stellen etc. Er is een grote kans dat eerdere sjitische milities als Badr en Jaysh al-Mahdi (Iran supported) de draad oppakken. Of mensen met ervaring in deze milities. Met hulp van de Iraanse Revolutionaire Garde.
Een miljoen miljard keer.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:28 schreef Domingesto het volgende:
Is dit promofilmpje van ISIS al voorbij gekomen?
Ja hoor, nu vind je het opeens arme burgers...quote:Op zondag 15 juni 2014 19:27 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik bekommer me wel om onwetende layman sjiieten die gewoon luisteren naar hun ayatollahs terwijl ze hartstikke onwetend zijn, ik ben ook mens weet je nog?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Vriend, beter ga je niet zo dom doen, beetje doen alsof je je druk maakt om sjiieten
Als jouw vriendjes gewoon normaal deden hoeft niemand als kanonnenvoer te dienen.
En laat me niet beginnen jouw salafi leiders die fatwa na fatwa afvuren en hun eigen kinderen weerhouden van 'jihad'.
Vergeef me dan maar.quote:
Nou, hier word ik emotioneel van...quote:Op zondag 15 juni 2014 19:31 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik bekommer me wel om onwetende layman sjiieten die gewoon luisteren naar hun ayatollahs terwijl ze hartstikke onwetend zijn, ik ben ook mens weet je nog?
Binnen paar dagen ben ik met je eens. Maar als ze slim zijn hebben ze eerst een selectieprocedure, en de "besten" worden eerder op pad gestuurd dan de mensen die nog wel wat training nodig hebben. Daarnaast heb je ook verschillende taken he, je stuurt iemand met 2 weken schietervaring niet erop vooruit om een stad op ISIS terug te veroveren. Wel kan je hem een ondersteunende functie geven, stel dat een stad al is veroverd en men de orde moet handhaven. Dan krijg je die "burgerpatrouilles" en dat is goed om te starten voor iemand die weinig ervaring heeft.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:29 schreef De_Ilias het volgende:
Ja ze krijgen 1 maand training voordat ze de frontlinies mogen opzoeken, dit hebben meerdere Nederlanders in Syrie bevestigd. Maar daar gaat het hier niet om, je kan binnen een aantal dagen nooit duizenden vrijwilligers klaar stomen voor een grote strijd, dat gaat mis en zullen ongetwijfeld veel slachtoffers maken binnen hun eigen front.
ISIL zou zo'n christelijk gebied tot doelwit #1 bombarderen.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Domingesto het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat de Assyrirs een eigen autonoom gebied kunnen bedingen. Dat verdienen ze. Alware het niet dat de Koerden uit zijn op de Assyrische gebieden.
Die tien personen krijgen geen autonoom gebied.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Domingesto het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat de Assyrirs een eigen autonoom gebied kunnen bedingen. Dat verdienen ze. Alware het niet dat de Koerden uit zijn op de Assyrische gebieden.
Zo'n minderheid als hun kan beter heil vragen in Nederland omdat ze niks voorstellen in die regio kwa nummers, macht en religie. MO is een jungle waar de sterkste wint.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Domingesto het volgende:
Dat lijkt me ook. De vlakte van Nineveh is voornamelijk Assyrisch. Proberen ook al jaren daar een autonome regio te creeren.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
ISIL zou zo'n christelijk gebied tot doelwit #1 bombarderen.
Een groot deel is in handen van ISIL, behalve het noord-oostelijke Koerdische deel.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:45 schreef Domingesto het volgende:
Nineve (Ninawa) is toch al onder controle van ISIS?
Dat is het domste wat je kan hopen, ze zijn met te weinig man om het uberhaupt te kunnen beschermen tegen isis. Daarnaast is isis daar al lekker bezig met hun praktijken.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Domingesto het volgende:
Ik weet vrij zeker dat ze die onervaren mensen in steden zetten die al onder controle van de overheid zijn. Dan kunnen ze het leger daar weghalen en inzetten tegen ISIS.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Binnen paar dagen ben ik met je eens. Maar als ze slim zijn hebben ze eerst een selectieprocedure, en de "besten" worden eerder op pad gestuurd dan de mensen die nog wel wat training nodig hebben. Daarnaast heb je ook verschillende taken he, je stuurt iemand met 2 weken schietervaring niet erop vooruit om een stad op ISIS terug te veroveren. Wel kan je hem een ondersteunende functie geven, stel dat een stad al is veroverd en men de orde moet handhaven. Dan krijg je die "burgerpatrouilles" en dat is goed om te starten voor iemand die weinig ervaring heeft.
Ik verwacht dus ook dat geleidelijkerwijs de Iraakse overheid ISIS terugdringt. Direct is onmogelijk. Ze zullen wel keuzes maken nu om in te zetten op de strategisch gezien belangrijkste plaatsen die ze "moeten" terugveroveren om de opmars te stoppen. En dan vervolgens stap voor stap verder terugdringen geholpen door met de tijd nieuwe (getrainde) recruits. Hetzij newbies of voormaligmilitieleden. Wellicht dat ze ook gewoon naast het leger een militie inzet op sommige plekken, maar dat is wel gevaarlijk voor Maliki's macht ook.
Tsja, het is beter onder het gezag van Erbil te staan, dan dat van Baghdad.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:51 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat is het domste wat je kan hopen, ze zijn met te weinig man om het uberhaupt te kunnen beschermen tegen isis. Daarnaast is isis daar al lekker bezig met hun praktijken.
Beter voegen de Assyriers zich bij de Koerden, want er zijn ook zat Koerdische christenen, zij krijgen dan bescherming en worden met rust gelaten.
Daarnaast is het voor een christen makkelijker zich omhoog te werken in een Koerdische regio dan in een Arabische. Vooral in deze tijden.
Precies. Lijkt me het meest logische. Iraakse overheid kan zich wel herpakken alleen vergt het gewoon wat tijd en gaat het in stappen. Alleen om definitief de angel van onvrede uit soennieten te halen moeten er ook politieke besluiten genomen worden natuurlijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:52 schreef Peunage het volgende:
Ik weet vrij zeker dat ze die onervaren mensen in steden zetten die al onder controle van de overheid zijn. Dan kunnen ze het leger daar weghalen en inzetten tegen ISIS.
quote:German foreign minister warns Mideast against proxy war in Iraq
German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier has warned the Mideast not to wage a proxy war on Iraq's soil. Meanwhile, former UN Syria envoy Lakhdar Brahimi said the Syrian civil war and Iraq conflict are connected.
Foreign Minister Steinmeier told the Sunday edition of Die Welt newspaper that the international community "must prevent the outbreak of a proxy war between the regional powers on Iraqi soil."
The Islamic State of Iraq and Syria (ISIS) has made rapid military advances in Iraq over the past week, further escalating tensions in a region already deeply divided over the civil war in neighboring Syria. The Sunni extremist group, which broke off from al Qaeda, operates in both countries.
"All [Iraq's] neighbors - Saudi Arabia, the Gulf states, Turkey and Iran - cannot have an interest in a huge, lawless area developing beyond Syria in their immediate neighborhood, which becomes a stomping ground for mercenary groups, Islamists of every color and terrorists," Steinmeier said.
Berlin's top diplomat ruled out the deployment of German troops, calling on the major Mideast powers to take responsibility for stabilizing the situation in Iraq.
Terecht dat ze niet willen sterven voor de sjiitische dictator al-Maliki.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:12 schreef Peunage het volgende:
De 2de divisie die gestationeerd was in Mosul bestaat grotendeels uit Koerden en lokale Soennieten.
Goed dat ze Mosul hebben overgeleverd aan terroristen en baathisten inderdaad. Dat zal hem leren!quote:Op zondag 15 juni 2014 20:12 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Terecht dat ze niet willen sterven voor de sjiitische dictator al-Maliki.
Al-Maliki had de baathisten aangesteld in Mosul. Moest ie maar niet zo dom zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:13 schreef Peunage het volgende:
Goed dat ze Mosul hebben overgeleverd aan terroristen en baathisten inderdaad. Dat zal hem leren!
quote:Lebanon scrambles to avert Iraq fallout
BEIRUT: Lebanese leaders struggled Friday to stave off any adverse repercussions of the fast-moving developments in Iraq on the security situation in Lebanon, calling for national unity and the swift election of a new president.
The major military gains made by militants from the Al-Qaeda-inspired Islamic State of Iraq and Greater Syria (ISIS) have sent shockwaves across the political landscape in Lebanon, which is already suffering from a bloody spillover of Syria’s civil war.
Meanwhile, Health Minister Wael Abu Faour, a close aide to MP Walid Jumblatt, met former Prime Minister Saad Hariri in Morocco.
During the meeting, Hariri spoke by telephone with Jumblatt and it was agreed that the two leaders would meet in Paris at a later date, according to a statement released by Hariri’s office.
Abu Faour also carried “ideas” on how to break the presidential election deadlock that he had discussed with Speaker Nabih Berri before flying to Morocco, a political source told The Daily Star.
Earlier this week, Jumblatt told Al-Arabiya TV he would inform Hariri that he would vote for neither Lebanese Forces leader Samir Geagea nor Free Patriotic Movement leader MP Michel Aoun.
Lebanese concerns over the events in Iraq stem from the fact that ISIS and other Al-Qaeda-linked groups claimed responsibility for the deadly car bombings and suicide attacks earlier this year that targeted areas where Hezbollah enjoys broad support, in Beirut’s southern suburbs and the Bekaa region, in response to the party’s military intervention in Syria on the side of President Bashar Assad.
Berri warned of the grave developments in Iraq, calling for measures to shield Lebanon against any negative fallout.
“I hope that what is happening there will constitute an incentive for us as Lebanese of all [political] trends to close ranks in order to protect Lebanon and shield it against the region’s storms,” Berri told As-Safir newspaper.
Prime Minister Tammam Salam also voiced concerns over ISIS’ military advances, saying the Cabinet reviewed the situation during its Thursday meeting, but did not discuss taking any specific measures.
“Everyone knows that any regional development will reflect on Lebanon. If it is positive, it will reflect positively on Lebanon. If it is negative, it will reflect negatively on us,” Salam said in remarks published by As-Safir.
Jumblatt called for facing the repercussions of what he termed ISIS’ “horrible invasion” by quickly electing a successor to former President Michel Sleiman, whose six-year term ended on May 25.
“We need to protect our internal situation by swiftly electing a president,” Jumblatt said in remarks published by As-Safir. “And also by quickly trying to limit the damage and reverberations ... because definitely there will be repercussions on Lebanon following this suspicious and horrible invasion by the ISIS.”
Separately, Aoun telephoned Maronite Patriarch Beshara Rai to discuss the presidential election stalemate, as media reported that Rai was planning to hold an inter-Maronite reconciliation beginning with a meeting between Aoun and Geagea.
Aoun telephoned Geagea Friday to extend his condolences over the death of the LF leader’s father.
Je weet waarom hij dat gedan had?quote:Op zondag 15 juni 2014 20:15 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Al-Maliki had de baathisten aangesteld in Mosul. Moest ie maar niet zo dom zijn.
Straks moet Isral daar nog Hezbollah bijspringen met luchtsteun tegen ISISquote:Op zondag 15 juni 2014 20:16 schreef Pharmacist het volgende:
Ben benieuwd wanneer Libanon aan de beurt is. Om eerlijk te zijn had ik verwacht dat die Tripoli clashes in Libanon, die al tijden aan de gang zijn, al geescaleerd zouden zijn nu.
[..]
Lol ja. Een beetje zoals de USA en Iran nu naar elkaar toe drijvenquote:Op zondag 15 juni 2014 20:18 schreef Perrin het volgende:
Straks moet Isral daar nog Hezbollah bijspringen met luchtsteun tegen ISIS
Sinjar en noordelijk deel van Tal Afar district ook in Koerdische handen.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:50 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een groot deel is in handen van ISIL, behalve het noord-oostelijke Koerdische deel.
the Kurdish controlled east bank of Mosul remains relatively secure
http://www.al-monitor.com(...)-gains-leverage.html
Dat heeft er wel iets mee te maken. Maar de grootste reden is dat toen hij weigerde hij beschuldigd werd van sektarisme.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:19 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Omdat ie een domme boerenlul is die niet weet hoe je een land bestuurt.
Dom en zwak dus.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat heeft er wel iets mee te maken. Maar de grootste reden is dat toen hij weigerde hij beschuldigd werd van sektarisme.
quote:Op zondag 15 juni 2014 20:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Straks moet Isral daar nog Hezbollah bijspringen met luchtsteun tegen ISIS
Tal Afar is voor zover ik het weet nog niet gevallen maar wel belegerd. Ik hoop dat ze daar weerstand kunnen bieden.quote:
Denk het niet. Al-Maliki had er ook geen moeite mee om de soennitische vice-president, soennitisch minister van financin, en een soennitisch parlementslid aan te pakken.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:21 schreef Peunage het volgende:
Maar de grootste reden is dat toen hij weigerde hij beschuldigd werd van sektarisme.
En ze zijn allemaal onthoofd?quote:Op zondag 15 juni 2014 20:25 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Denk het niet. Al-Maliki had er ook geen moeite mee om de soennitische vice-president, soennitisch minister van financin, en een soennitisch parlementslid aan te pakken.
Dan kan hij een niet-Baathistische Soenniet of een Turkmeen of Koerd als gouverneur van Mosul benomen en ook veel meer investeren in het gebied.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat heeft er wel iets mee te maken. Maar de grootste reden is dat toen hij weigerde hij beschuldigd werd van sektarisme.
Waarom ben je zo pro-Maliki? Die man staat symbool voor de corruptie en incompetentie van Baghdad.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
En ze zijn allemaal onthoofd?
Tariq Al-Hashimi zit lekker in Turkije, terwijl er bewijs is dat hij een terrorist is. Zelfde geld voor minister van financin.
Al-Hashimi heeft de doodstraf gekregen. Als ie terugkeert dan gaat ie dood door ophanging en kan zijn kop eraf gerukt worden net als bij Saddam.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:29 schreef Peunage het volgende:
En ze zijn allemaal onthoofd?
Tariq Al-Hashimi zit lekker in Turkije, terwijl er bewijs is dat hij een terrorist is. Zelfde geld voor minister van financin.
Compleet uit context getrokken. Je zou naar de hele conferentie moeten luisteren. Hij zei dat het de nieuwe Qibla IS geworden. Omdat er bij Arba'een meer dan 18 miljoen mensen in 2 of 3 dagen naar Karbala komen. Vergelijkbaar met Mekka dus (qua aantal).quote:Op zondag 15 juni 2014 20:28 schreef Charismatisch het volgende:
Al-Maliki had er ook geen moeite mee om dit soort sektarische uitspraken te doen:
Maliki’s call for making Karbala the new Muslim Qibla stirs controversy
http://english.alarabiya.(...)ibla-of-Muslims.html
But the way Mr Al Maliki has conducted the campaign seems likely to backfire. The first of his blunders was the speech in which he announced the campaign. He described the campaign as “a fierce confrontation between the supporters of Hussain and the supporters of Yazid” – referring to the killing of the Prophet’s grandson, Hussain (a Shia symbol of martyrdom), by the army of the second Ummayad caliph, Yazid bin Muawia, in Karbala. Then, footage emerging from the campaign showed security forces raising Shia religious banners and slogans.
http://www.thenational.ae(...)y-sectarian-politics
Volgens mij zijn de Arabische soennieten in Mosul de meerderheid dus zouden zij juist blij moeten zijn met het benoemen van die "nazi-officier" die hen doet terugdromen naar de gouden tijd van de soennie's onder Saddam. Niet?quote:Op zondag 15 juni 2014 20:16 schreef Charismatisch het volgende:
Net of je nazi-generaals de macht geeft over de tweede grootste stad van Duitsland nadat je bevrijd bent van het nazi-tuig.
Nog erger dus.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:34 schreef Peunage het volgende:
Hij zei dat het de nieuwe Qibla IS geworden.
Ik ben niet pro-Maliki. Er is alleen hetze gaande tegen Maliki en hij wordt van allemaal dingen beschuldigd waar hij of niks kan doen, of niet de enige verantwoordelijke voor is. Als er een soennitische minister van Financin is en hij is corrupt, waarom kun je het beestje niet bij zijn naam noemen? Als Maliki het toelaat is hij corrupt, als hij hem weghaalt is hij sektarisch. Wtf wil je dan dat hij doet?quote:Op zondag 15 juni 2014 20:31 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Waarom ben je zo pro-Maliki? Die man staat symbool voor de corruptie en incompetentie van Baghdad.
Baathisten zijn niet te vertrouwen, zij zullen nooit tevreden zijn over een safawi als al-Maliki. Dictator al-Maliki kan alleen maar tof doen tegen de Koerden terwijl toen hij oppositie voerde tegen Saddam hij gebruik maakte van Koerdistan. Hij bedankt de Koerden door baathisten te pleasen en door de Koerdische regio telkens te bedreigen.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:35 schreef Aloulou het volgende:
Volgens mij zijn de Arabische soennieten in Mosul de meerderheid dus zouden zij juist blij moeten zijn met het benoemen van die "nazi-officier" die hen doet terugdromen naar de gouden tijd van de soennie's onder Saddam. Niet?
Ah, jij bent er zo eentjequote:Op zondag 15 juni 2014 20:37 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Baathisten zijn niet te vertrouwen, zij zullen nooit tevreden zijn over een safawi als al-Maliki. Dictator al-Maliki kan alleen maar tof doen tegen de Koerden terwijl toen hij oppositie voerde tegen Saddam hij gebruik maakte van Koerdistan. Hij bedankt de Koerden door baathisten te pleasen en door de Koerdische regio telkens te bedreigen.
Dit bedoel ik dus met niet beseffen wie je vrienden en vijanden zijn, je gaat mij bashen terwijl het de baathisten zijn die zo praten over jouw idool.quote:
Dus vertel even wat Maliki precies had moeten doen om iedereen in Irak te pleasen. Niet zeggen opstappen, daar is het nu te laat voor. Wat had hij moeten doen toen hij net aan de macht kwam.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:41 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus met niet beseffen wie je vrienden en vijanden zijn, je gaat mij bashen terwijl het de baathisten zijn die zo praten over jouw idool.
Daar is Maliki nu ook achter na de benoeming van een baathist in Mosul en toch hem in de rug steken in die stad. Het punt is dat het hoogstwaarschijnlijk is dat de Arabisch-Iraakse soennieten nooit een sjitische meerderheid gaan accepteren in de politiek omdat zij zelf voor de invasie de dominante factor waren. En andersom idemdito, sjieten zullen nooit meer passief accepteren dat de soennieten de rollen gaan uitdelen in Irak. Wat gezien het feit dat de sjieten in groter aantal zijn alleen mogelijk is middels een (Saddam) dictatuur. De sjieten kunnen anderzijds middels de stembus domineren omdat zij met meer zijn. Daar kom je dus moeilijk uit die impasse.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:37 schreef Charismatisch het volgende:
Baathisten zijn niet te vertrouwen, zij zullen nooit tevreden zijn over een safawi als al-Maliki.
Koerden zijn separatistisch tuig in zijn ogen, hij moet ook de strijd voor 1 geheel Irak opgeven. Zodra hij dat doet zijn de Koerden zijn vrienden juist en kan hij met hen de Iraakse koek verdelen wat olierijke gebieden betreft en de Arabische soennieten zo proberen een hak te zetten. Denk aan Kirkuk aan de Koerden te schenken ipv soennitische Arabieren.quote:Dictator al-Maliki kan alleen maar tof doen tegen de Koerden terwijl toen hij oppositie voerde tegen Saddam hij gebruik maakte van Koerdistan. Hij bedankt de Koerden door baathisten te pleasen en door de Koerdische regio telkens te bedreigen.
Soennieten aanstellen die geen baathisten waren, tenzij je hiermee zegt dat er geen enkele soenniet te vinden is in Irak die geen baathist was.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:44 schreef Peunage het volgende:
Dus vertel even wat Maliki precies had moeten doen om iedereen in Irak te pleasen. Niet zeggen opstappen, daar is het nu te laat voor. Wat had hij moeten doen toen hij net aan de macht kwam.
Wel baathisten aanstellen? Dan worden de Koerden boos en sjiieten boos. Geen baathisten aanstellen? Dan worden de soennieten boos. Wel koerden in de 2de divisie toelaten? Niet?
Ik ben het met je eens dat sommige kritiek op Maliki niet terecht lijkt. Zoals dat hij een baathist aanstelt. Als hij het wel doet is het niet goed voor bepaalde groepen, doet hij het niet sluit hij Arabische soennieten weer uit.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:44 schreef Peunage het volgende:
Dus vertel even wat Maliki precies had moeten doen om iedereen in Irak te pleasen. Niet zeggen opstappen, daar is het nu te laat voor. Wat had hij moeten doen toen hij net aan de macht kwam.
Bewijs dat dit sjiitische burgers zijn en dat de dader soennitisch is?quote:Op zondag 15 juni 2014 18:59 schreef Hiper het volgende:
Sjiitische burgers lynchen een soennitische burger. Video is van vorig jaar. Schokkende beelden.
Ja geniaal plan gewoon, maar dat willen ze dus nietquote:Op zondag 15 juni 2014 20:47 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Soennieten aanstellen die geen baathisten waren, tenzij je hiermee zegt dat er geen enkele soenniet te vinden is in Irak die geen baathist was.
Ik zie hem ook graag opstappen.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat sommige kritiek op Maliki niet terecht lijkt. Zoals dat hij een baathist aanstelt. Als hij het wel doet is het niet goed voor bepaalde groepen, doet hij het niet sluit hij Arabische soennieten weer uit.
Maar Maliki moet wel opstappen, hij is het probleem en niet alleen volgens Koerden en Arabische soennieten. In belang van Irak moet hij gewoon stoppen, dit gaat niet meer werken namelijk. En soms moet je dan je verlies pakken, ook als je denkt dat je toch gelijk hebt.
De enige manier waarop de Arabisch-Iraakse soennieten op korte termijn een meerderheid kunnen worden is dus door in hun eigen gebieden een staat oprichten.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:45 schreef Aloulou het volgende:
Daar is Maliki nu ook achter na de benoeming van een baathist in Mosul en toch hem in de rug steken in die stad. Het punt is dat het hoogstwaarschijnlijk is dat de Arabisch-Iraakse soennieten nooit een sjitische meerderheid gaan accepteren in de politiek omdat zij zelf voor de invasie de dominante factor waren. En andersom idemdito, sjieten zullen nooit meer passief accepteren dat de soennieten de rollen gaan uitdelen in Irak. Wat gezien het feit dat de sjieten in groter aantal zijn alleen mogelijk is middels een (Saddam) dictatuur. De sjieten kunnen anderzijds middels de stembus domineren omdat zij met meer zijn. Daar kom je dus moeilijk uit die impasse.
Dan moet je wel over Kirkuk beschikken om het te kunnen schenken. Al-Maliki heeft dus een machtsmiddel minder nu Kirkuk militair in de handen van de Koerden is gevallen.quote:Denk aan Kirkuk aan de Koerden te schenken ipv soennitische Arabieren.
Dit is niet realistisch. Baathisten zijn weet-ik-hoe-lang de politieke elite van Irak geweest. Een logisch gevolg is dat ze na Saddam's verdrijving dus nog steeds politieke macht willen en ook hun tentakels hebben bij de Arabische soennitische gemeenschap, die jarenlang zaken deed met de soennitische politici van Saddam en hen als een "verlengsnoer" van henzelf beschouwden in de top van het regime. Ze zijn niet voor niets boos dat Saddam is verdreven en ze hun politieke macht kwijt zijn. Dus met het aanstellen van een soennitische buschauffeur bereik je niet veel, juist die baathisten hebben ook macht bij hun achterban.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:47 schreef Charismatisch het volgende:
Soennieten aanstellen die geen baathisten waren, tenzij je hiermee zegt dat er geen enkele soenniet te vinden is in Irak die geen baathist was.
Zeker niet, laatst was een stad waar voornamelijk Turkmenen waren geholpen door de Koerden. Bewijst maar weer eens hoe barmhartig de koerden zijnquote:Op zondag 15 juni 2014 20:50 schreef Bilge het volgende:
Het kutte is dat alle grote groepen in Irak hun legers en wapens hebben om zich te verdedigen, behalve de Turkmenen. Een deel is Sjiitisch. Als ISIS ze wat aanricht heeft Turkije geen enkele keus dan invallen.
Turmenen vluchten naar de Koerdische gebieden.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:50 schreef Bilge het volgende:
Tal Afar is gevallen, families ontvluchten de stad. Bron: een journalist op Twitter.
"While no official census data exists, the city which had been assessed to have a population of approximately 200,000, had dropped to 80,000 as of 2007,[2] nearly all of whom are Iraqi Turkmen. In Tal’Afar itself, the population is mostly Turkomen, about 75 percent of whom were Sunni Muslims, while a quarter were Shi’ites.[3] While most residents speak Arabic, a dialect of Turkish is regularly used throughout the city."
http://en.wikipedia.org/wiki/Tal_Afar
Het kutte is dat alle grote groepen in Irak hun legers en wapens hebben om zich te verdedigen, behalve de Turkmenen. Een deel is Sjiitisch. Als ISIS ze wat aanricht heeft Turkije geen enkele keus dan invallen.
Iedereen...quote:Op zondag 15 juni 2014 20:53 schreef Bilge het volgende:
Misschien een domme vraag, maar doodt ISIS ook gewone Sjiieten of alleen Sjiitische soldaten?
quote:Op zondag 15 juni 2014 20:53 schreef Bilge het volgende:
Misschien een domme vraag, maar doodt ISIS ook gewone Sjiieten of alleen Sjiitische soldaten?
Alle sjiieten. Daar komen ze ook gewoon eerlijk voor uit. Dat is wel het mooie van ISIS, ze zijn recht door zee.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:53 schreef Bilge het volgende:
Er vindt vooralsnog geen echte zuiveringen/genocide plaats ofzo .quote:Op zondag 15 juni 2014 20:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Alle sjiieten. Daar komen ze ook gewoon eerlijk voor uit.
Klopt, maar dat is een heel ander scenario. Alleen een eigen staat is niet genoeg, je moet over goede grond beschikken met bijv. olie en liefste ook een zee. Je moet wel de goede grond hebben natuurlijk en geen zandwoestijn waar weinig onder de grond ligt want dan moet je aan de bedelstaf bij andere landen.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:52 schreef Charismatisch het volgende:
De enige manier waarop de Arabisch-Iraakse soennieten op korte termijn een meerderheid kunnen worden is dus door in hun eigen gebieden een staat oprichten.
Precies, maar ik stel dat dat niet zo slecht hoeft te zijn. Alleen moet Maliki dan het eenheidsideaal van Irak laten varen. Zodra hij accepteert dat Irak uiteen kan of gaat vallen dan is het beter dat Kirkuk bij de Koerden hoort dan bij de voor sjieten vijandige soennitische Arabieren. Als Maliki straks geen druk meer uitvoert op de Koerden om Kirkuk te laten runnen door de centrale overheid dan is er een kans dat hij met dit scenario in zijn achterhoofd rekening houdt en daarom niet onwelwillend is tegen de realiteit dat de Koerden nu Kirkuk runnen.quote:Dan moet je wel over Kirkuk beschikken om het te kunnen schenken. Al-Maliki heeft dus een machtsmiddel minder nu Kirkuk militair in de handen van de Koerden is gevallen.
Als al-Maliki, al-Hakim, Barzani, Talabani en Goran een coalitie vormen dan heb je al een meerderheid in het Iraakse parlement. Daarnaast kun je soennieten zoals Khalid al-Mulla en Mithal al-Alousi betrekken bij het politieke proces, soennieten die een hekel hebben aan het baath-tuig.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:49 schreef Peunage het volgende:
Ja geniaal plan gewoon, maar dat willen ze dus niet![]()
Zelfs de fedayeen Saddam, die handen en voeten van mensen afhakten, moesten pensioenen krijgen.
Als, als, als... Barzani en Talabani kunnen geen eens een coalitie vormen, laat staan dat je de 5 grootste partijen bij elkaar brengt in een coalitie. Hoe om te gaan met baathisten is niet het enige en belangrijkste politieke standpunt.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:01 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Als al-Maliki, al-Hakim, Barzani, Talabani en Goran een coalitie vormen dan heb je al een meerderheid in het Iraakse parlement. Daarnaast kun je soennieten zoals Khalid al-Mulla en Mithal al-Alousi betrekken bij het politieke proces, soennieten die een hekel hebben aan het baath-tuig.
De baathisten spelen een grote rol omdat het de mensen zijn met zeker nog aardig wat macht en vooral bij de soennieten die tot voor de invasie natuurlijk de lakens uitdeelden onder Saddam's regime. Als je dan na een invasie de politieke elite (voor meer dan 30 jaar?) zoals de Amerikanen deden zo op straat zet en geen enkele rol geeft graaf je in een sektarisch land je eigen graf. Dan let het zulke mensen en hun gemeenschap (arabische soennieten) die aan politieke macht alles zijn verloren maar een ding: keihard vechten tegen zowel de Amerikanen als nieuwe politieke sjitische machthebbers.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:
Zou iemand mij hier misschien kunnen uitleggen wat de rol van de Baathisten in dit conflict is?
Kan makkelijk lukken als al-Maliki de Koerden als bondgenoten gaat zien in plaats van als vijanden.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:04 schreef Peunage het volgende:
Maar stel dat op wonderbaarlijke wijze bovenstaande lukt.
Ze hebben hun generaals, ministers en parlementsleden gekregen, zijn ze er mee opgehouden? Nee. Hen pleasen is niet productief gebleken. Nu moet je overgaan tot hen isoleren.quote:Denk je dat de baathisten dan zeggen 'oh, jongens ze hebben een meerderheid in het parlement bereikt, laten we er maar mee ophouden'...
Zien ze hem wel als bondgenoot? Of als middel om hun doel te bereiken?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:10 schreef Charismatisch het volgende:
Kan makkelijk lukken als al-Maliki de Koerden als bondgenoten gaat zien in plaats van als vijanden.
Ah, als een ware dictator...quote:Ze hebben hun generaals, ministers en parlementsleden gekregen, zijn ze er mee opgehouden? Nee. Hen pleasen is niet productief gebleken. Nu moet je overgaan tot hen isoleren.
Jij kent Irak beter dan ik maar mijn inschatting is dat de baath-leden en bekenden nog aardig wat aanzien hebben onder de Arabische soennieten in Irak. Hen isoleren is ook die mensen isoleren. Die mensen (ik zeg niet alle soennieten maar denk wel een aanzienlijk deel) kijken met bewondering terug naar Saddam, waar hij voor stond en alle "goede zaken uit die tijd". Hen isoleren betekent niet dat je problemen direct oplost.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:10 schreef Charismatisch het volgende:
Ze hebben hun generaals, ministers en parlementsleden gekregen, zijn ze er mee opgehouden? Nee. Hen pleasen is niet productief gebleken. Nu moet je overgaan tot hen isoleren.
En wat is er mis mee als ze hun doel bereiken?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:11 schreef Peunage het volgende:
Zien ze hem wel als bondgenoot? Of als middel om hun doel te bereiken?
Je kunt de baathisten op democratische wijze domineren. En de baathisten behandel je net als hoe post-Hitler Duitsland de nazi's heeft behandeld.quote:Ah, als een ware dictator...
Dan laat je hen meedoen met het politieke proces, maar je bent niet verplicht om hen mee te laten regeren of om hen op gevoelige posities aan te stellen, en al helemaal niet baathisten. Daarnaast zijn er genoeg soennieten die niet met bewondering terug kijken naar Saddam's periode.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:16 schreef Aloulou het volgende:
Jij kent Irak beter dan ik maar mijn inschatting is dat de baath-leden en bekenden nog aardig wat aanzien hebben onder de Arabische soennieten in Irak. Hen isoleren is ook die mensen isoleren. Die mensen (ik zeg niet alle soennieten maar denk wel een aanzienlijk deel) kijken met bewondering terug naar Saddam, waar hij voor stond en alle "goede zaken uit die tijd". Hen isoleren betekent niet dat je problemen direct oplost.
Kijk, nu komen we ergens. Maliki wil precies dit doen, maar dat mag en kan niet, want Maliki. Snap je het probleem nu? Als jij of ik het zeggen is het compleet logisch en acceptabel. Als Maliki het zegt is hij een dictator die soennieten buiten sluit.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:16 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En wat is er mis mee als ze hun doel bereiken?
[..]
Je kunt de baathisten op democratische wijze domineren. En de baathisten behandel je net als hoe post-Hitler Duitsland de nazi's heeft behandeld.
Maar ISIS is ook tegen de Baathisten toch?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De baathisten spelen een grote rol omdat het de mensen zijn met zeker nog aardig wat macht en vooral bij de soennieten die tot voor de invasie natuurlijk de lakens uitdeelden onder Saddam's regime. Als je dan na een invasie de politieke elite (voor meer dan 30 jaar?) zoals de Amerikanen deden zo op straat zet en geen enkele rol geeft graaf je in een sektarisch land je eigen graf. Dan let het zulke mensen en hun gemeenschap (arabische soennieten) die aan politieke macht alles zijn verloren maar een ding: keihard vechten tegen zowel de Amerikanen als nieuwe politieke sjitische machthebbers.
Na de invasie hebben de Irakezen zelf ook nog een anti-baath wet aangenomen waardoor ze definief buitenspel werden gezet. Je hebt een voormalige elite met nog steeds veel macht (in eigen kringen), geld en steun die dan niet passief gaan toekijken hoe een andere religieuze groep (en vijand) het land besturen. Dit is vragen om problemen.
In essentie wel. Maar dat weerhoudt hen er niet van samen te werken voor nu. Typisch opportunisme.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ISIS is ook tegen de Baathisten toch?
Een gevolg daarvan is dat er een kans is dat ze meeregeren natuurlijk. Ikzelf vind dat na een invasie of revolutie je niet het hele vorige regime uit moet sluiten. Meestal is dat de politieke elite geweest tientallen jaren, dat brengt problemen, naast het feit ze niet allemaal even fout zijn. Er zijn gradaties. Zeker in een land dat sektarisch en etnisch is verdeeld en als die elite vooral uit een bepaalde groep bestaat moet je dit niet doen. Dus als de soennies vooral het regime waren maar erna zij de minderheid en dus via stembus achter de feiten aanlopen. Je moet de hoofdfiguren berechten (Saddam etc) en wat de anderen betreft moet je in staat zijn te zeggen: "het is nu geen tijd om oude rekeningen te vereffenen, in het belang van heel Irak en alle verschillende groepen". Sowieso was het duidelijk dat Irak na de invasie nooit meer door een baath-minderheid geregeerd kon worden en teruggevormd tot dictatuur.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:19 schreef Charismatisch het volgende:
Dan laat je hen meedoen met het politieke proces
Hoe dan?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:24 schreef ChanceThePepper het volgende:
Het grappige is dat Maliki zichzelf voor dit conflict doodleuk voorbereidde voor een derde termijn. Die man moet ophouden met het politiek. Het is tijd voor een andere leider. Maarja hij koopt zijn macht lekker in.
Precies wat ik denk. Maliki moet opstappen, maar het probleem gaat niet opgelost worden. Het is telaat daarvoor. Er zijn teveel tegenstrijdige belangen in de Iraakse politiek waardoor positieve besluiten er niet doorkomen. En het maar blijft doormodderen zo. Maliki is slechts een poppetje, de volgende komt in hetzelfde wespennest te zitten.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:22 schreef Peunage het volgende:
Ik zie hem graag vertrekken, hij heeft lang genoeg de macht gehad en ik zie niet in hoe hij ooit nog gaat regeren. Maar de opvolger van Maliki zal tegen precies dezelfde problemen en scenario's aan lopen.
Nee. Wat wil hij precies doen, en waarom mag en kan het niet?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:22 schreef Peunage het volgende:
Kijk, nu komen we ergens. Maliki wil precies dit doen, maar dat mag en kan niet, want Maliki. Snap je het probleem nu?
Al wordt de PVV de grootste partij van het land, dan kunnen ze nog steeds niet gaan regeren als niemand een coalitie met hen wil sluiten.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:26 schreef Aloulou het volgende:
Een gevolg daarvan is dat er een kans is dat ze meeregeren natuurlijk.
Klopt, er zijn verschillende gradaties en ze kunnen een nieuw begin maken.quote:Ikzelf vind dat na een invasie of revolutie je niet het hele vorige regime uit moet sluiten. Meestal is dat de politieke elite geweest tientallen jaren, dat brengt problemen, naast het feit ze niet allemaal even fout zijn. Er zijn gradaties.
Debaathificatie.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:35 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee. Wat wil hij precies doen, en waarom mag en kan het niet?
Extra salarissen uitbetaald aan onder ander het lege en ambtenaren vlak voor de verkiezingen.quote:
Gaat hij nu ook al over de salarissen? Heb je hier een bron van.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:41 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Extra salarissen uitbetaald aan onder ander het lege en ambtenaren vlak voor de verkiezingen.
Ideologisch zeker. Maar ze komen wel uit dezelfde hoek en groep in Irak (ontevreden Iraakse soennieten), en er zijn ook voormalige baathisten die zich al eerder in de voorloper van ISIS hebben omgedoopt tot "jihadist" volgens mij. Maar dit weet ik niet zeker.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:25 schreef theunderdog het volgende:
Maar ISIS is ook tegen de Baathisten toch?
Hier duidelijk meer over de relatie tot andere strijdgroepen zoals ISIS:quote:The Army of the Men of the Naqshbandi Order (Arabic: جيش رجال الطريقة النقشبندية Jaysh Rijal al-Tariqa al-Naqshabandia) (or Naqshbandi Army) is a resistance organization and one of a number of underground Baathist and Islamist militant insurgency groups in Iraq. It is ostensibly a militant Sufi Muslim organisation named for the Naqshbandi Sufi order, although the group really pursues a more populist ideological line, and is keen to emphasis adherence to different ideologies depending on whichever brings it closer to power. The media also frequently refers to the group by the acronym JRTN, which represents a romanization of its Arabic name.[3] Supreme Command for Jihad and Liberation, technically the name of the umbrella organisation to which JRTN belongs, is also often used to refer to JRTN specifically.[4]
The JRTN was originally composed mainly of groups wishing to restore the old order under the Ba'athist ideology. The JRTN is predominantly composed of Iraqi Sunnis trying to force foreign troops out of Iraq. It is a Sufi Islamic organization with Iraqi and Arab nationalist tendencies. Since the JRTN is led by Saddam's former deputy Izzat Ibrahim al-Douri, and contains many former Ba'athists, Arab Nationalism, Arab Socialism, Ba'athism as well as Sufi Islamism and Sunni Islamism have all become an important part of its ideology. The JRTN often emphasises and appeals to different ideologies in different circumstances, appealing to ideals such traditional Arab socialism as well as Islamic unity in order to achieve its goals.
quote:Relationship with other insurgent groups
JRTN has called for the unification of insurgent groups in order to fight against Coalition forces, and has in turn worked with several anti-Coalition groups. JRTN often facilitates money, weapons, information, and safe-houses for other groups, such as Ansar al-Sunna, the Islamic Army of Iraq, 1920 Revolutionary Brigade, and the Islamic State of Iraq. JRTN then in turn often acts as a public face for these groups, with other insurgent groups giving JRTN videotapes of attacks to be placed on the Internet and TV. Although initially founded as a reaction against Sunni fundamentalist groups such as al-Qaeda, which consider Sufi groups transgressors, there has been an instance of cooperation between JRTN and such groups, including al-Qaeda in Iraq.[5]
Sufi and Salafist al-Qaeda members fought together in 2004 during the battle for Fallujah under the leadership of Sheikh Abdullah al-Janabi, a Sufi.[5] After Fallujah, al-Qaeda's relationship with Sufis became more hostile, antagonizing Sufis and their sacred places, desecrating tombs of Sufi saints. As such, the relationship between the two groups is now unclear. According to the Brookings Institute, in May 2011, Iraqi Sunni Arabs have been increasingly supportive of JRTN, providing the group with money. JRTN however often sub-contracts to the ISI, funneling money to them due to their greater operational capabilities.[10] JRTN uses ISI to carry out car bombings on political opponents as well as on Iraqi Security Forces.[10] Direct ISI responsibility also allows the JRTN to deny responsibility for deaths, deaths which AQI is happy to take credit for. In addition, contact has been reported between JRTN and Al Qaeda, as according to US Brigade General Craig Nixon, "Al Qaeda's power may be on the wane, after inflicting so many civilian casualties. But the Sufi-inspired order can present itself as a more indigenous resistance."[5]
Mijn eigen familiequote:Op zondag 15 juni 2014 21:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Gaat hij nu ook al over de salarissen? Heb je hier een bron van.
Ah zo. Dat is waar. Maar ik weet bijna zeker dat als het erop aankomt en andere partijen een coalitie erbij winnen men heus wel met zo'n partij in zee gaat. Zie de slappe VVD die een gedoogakkoord had met de PVV bijv.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:40 schreef Charismatisch het volgende:
Al wordt de PVV de grootste partij van het land, dan kunnen ze nog steeds niet gaan regeren als niemand een coalitie met hen wil sluiten.
Nee, ik denk dat Maliki de Koerden als groter gevaar ziet dan de baathisten. Daarom is hij banger, omdat de Koerden veel meer politieke macht hebben om hun eigen gang te gaan. De baathisten zullen Irak nooit meer kunnen overnemen, zelfs niet als ze meeregeren. Ze behoren tot een numerieke minderheid (arabische soennieten) en ook daarbinnen hebben ze maar een aantal procent van de loyaliteit. Daarom is Maliki bang voor de Koerden en niet baathistjes.quote:Klopt, er zijn verschillende gradaties en ze kunnen een nieuw begin maken.
Maar als je als al-Maliki de Koerden als vijand gaat zien en zulk tuig (zie video) als bondgenoot, dan zoek je zelf de problemen op.
Weet je wat ik het trieste vind als ik deze video zie? Dat nog steeds heel veel Arabieren Saddam zo hoog aanslaan. Men zou zoals die ene mongool gelijk Fatihah over hem lezen, en shahid noemen, "batal" etc. Die poll van 90% zou vandaag de dag hetzelfde zijn in overgrote deel van de Arabische landen. Zo zie je maar dat zijn misdaden voor deze mensen minder belangrijk zijn of totaal niet blijkbaar.quote:
Gelijk hebben ze in een conflict als dit, toch?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:26 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
In essentie wel. Maar dat weerhoudt hen er niet van samen te werken voor nu. Typisch opportunisme.
quote:Op zondag 15 juni 2014 21:51 schreef Hiper het volgende:
#Confirmed #BreakingNews First fierce clashes are now INSIDE #Baghdad in #Aamiriya neighborhood eyewitnesses reported. #Iraq #ISIS
Ladies and gentlemen they are inside!
true datquote:Op zondag 15 juni 2014 18:17 schreef De_Ilias het volgende:
Maak de topic titel niet zo eenzijdig wil je? Ja ideologisch gezien ben ik en bijna alle moslims tegen ISIS maar we zijn net zo goed tegen de Irak regering en de Sjiietisch killers die graag een genocide willen plegen op de sunnieten.
Hopen dat de VS deze keer wel op tijd zijn ambassade ontruimtquote:Op zondag 15 juni 2014 21:51 schreef Hiper het volgende:
#Confirmed #BreakingNews First fierce clashes are now INSIDE #Baghdad in #Aamiriya neighborhood eyewitnesses reported. #Iraq #ISIS
Ladies and gentlemen they are inside!
Van mij mogen ze Assad, koning van KSA, Maliki, Sadr, Hakim, Maher-Al-Assad, Khameini,quote:Op zondag 15 juni 2014 21:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ah zo. Dat is waar. Maar ik weet bijna zeker dat als het erop aankomt en andere partijen een coalitie erbij winnen men heus wel met zo'n partij in zee gaat. Zie de slappe VVD die een gedoogakkoord had met de PVV bijv.
[..]
Nee, ik denk dat Maliki de Koerden als groter gevaar ziet dan de baathisten. Daarom is hij banger, omdat de Koerden veel meer politieke macht hebben om hun eigen gang te gaan. De baathisten zullen Irak nooit meer kunnen overnemen, zelfs niet als ze meeregeren. Ze behoren tot een numerieke minderheid (arabische soennieten) en ook daarbinnen hebben ze maar een aantal procent van de loyaliteit. Daarom is Maliki bang voor de Koerden en niet baathistjes.
[..]
Weet je wat ik het trieste vind als ik deze video zie? Dat nog steeds heel veel Arabieren Saddam zo hoog aanslaan. Men zou zoals die ene mongool gelijk Fatihah over hem lezen, en shahid noemen, "batal" etc. Die poll van 90% zou vandaag de dag hetzelfde zijn in overgrote deel van de Arabische landen. Zo zie je maar dat zijn misdaden voor deze mensen minder belangrijk zijn of totaal niet blijkbaar.
Ik weet nog heel goed dat hij opgehangen was en ik op vakantie was bij familie en mijn hele familie gewoon boos was![]()
"Hoe kunnen ze dat doen en nog op offerfeest ook!". Heb met nichten discussies gehad want van mij hadden ze hem gelijk een Khadafi'tje moeten geven. Maar dit terzijde.
Zijn zuiveringen jegens de Koerden is inderdaad iets dat we moeten promoten.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:54 schreef betyar het volgende:
En het westen maar blij zijn dat Saddam is opgeruimd..............
2quote:Op zondag 15 juni 2014 22:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze Assad, koning van KSA, Maliki, Sadr, Hakim, Maher-Al-Assad, Khameini,
Sisi, Boutifika en overige dictators + Bus (Senior en Junior), Tony Blair en Vladimir Putin een Khadafitje geven.
is dt een grap? met dt plaatje van khomeini?quote:Op zondag 15 juni 2014 18:52 schreef Hiper het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad geiten.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 juni 2014 18:54 schreef Perrin het volgende:
ISIS die ergens deze week een feestje viert in de Green Zone in hartje Bagdad, het zou zomaar kunnen.
[ afbeelding ]
Het kost heel veel tijd voordat de baathisten weer een factor van belang worden (bijvoorbeeld als de politieke partijen van nu blijven doorgaan met de prutser uithangen). Zeker de eerste 20 jaar kun je de baathisten makkelijk op democratische wijze isoleren door hen niet mee te laten regeren. Maar dan moeten de grote politieke partijen van dit moment onderlinge afspraken maken. Dit hoeft niet moeilijk te zijn, de baathistische misdaden zitten nog vers in het geheugen, er is een gedeelde vijand om hen voorlopig te verenigen, tenzij je net als nu een al-Maliki hebt die de Koerden probeert aan te pakken, dan kun je onderlinge afspraken ook op je buik schrijven en moet hij niet verbaasd zijn als de Koerden proberen te profiteren van een crisis zoals nu het geval is in Irak.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:59 schreef Aloulou het volgende:
Ah zo. Dat is waar. Maar ik weet bijna zeker dat als het erop aankomt en andere partijen een coalitie erbij winnen men heus wel met zo'n partij in zee gaat. Zie de slappe VVD die een gedoogakkoord had met de PVV bijv.
Ik heb het zelf ook meegemaakt want was toen op vakantie in Egypte.quote:Ik weet nog heel goed dat hij opgehangen was en ik op vakantie was bij familie en mijn hele familie gewoon boos was![]()
![]()
Bij lange na niet zo provocerend als wat Saddam deed toen hij nog de macht had.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:10 schreef De_Ilias het volgende:
Het is minstens provocerend te noemen om Saddam op offerfeest te executeren.
Daardoor komt het juist. Bij Arabieren zit anti-imperialisme heel diep. Ook bij Turken trouwens. Want veel seculiere en nationalistische Turken zien Saddam (en Assad) ook als een held.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:14 schreef ChanceThePepper het volgende:
Arabieren zijn hypocriet als het over Saddam gaat. Saddam werd sinds de jaren 90 gezien als een grap. Maar toen de Amerikanen binnenvielen werd hij opeens een held.
In principe hoeft het niet moeilijk te zijn. Maar aan de andere kant sluit ik ook niet uit dat er partijen zijn die een u-turn zouden maken omdat ze andere partijen/groepen op dat moment als groter gevaar voor de macht zien dan de baathisten.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:12 schreef Charismatisch het volgende:
Het kost heel veel tijd voordat de baathisten weer een factor van belang worden (bijvoorbeeld als de politieke partijen van nu blijven doorgaan met de prutser uithangen). Zeker de eerste 20 jaar kun je de baathisten makkelijk op democratische wijze isoleren door hen niet mee te laten regeren. Maar dan moeten de grote politieke partijen van dit moment onderlinge afspraken maken. Dit hoeft niet moeilijk te zijn, de baathistische misdaden zitten nog vers in het geheugen, er is een gedeelde vijand om hen voorlopig te verenigen,
Maliki moet gewoon accepteren dat de Koerden toch wel een keer onafhankelijk worden, de vraag is alleen hoelang het duurt. Als hij dat accepteert zal hij inzien dat ze juist een bondgenoot zijn voor een grotere vijand.quote:tenzij je net als nu een al-Maliki hebt die de Koerden probeert aan te pakken, dan kun je onderlinge afspraken ook op je buik schrijven en moet hij niet verbaasd zijn als de Koerden proberen te profiteren van een crisis zoals nu het geval is in Irak.
U.S. to Evacuate Many Staff Members From Baghdad Embassytwitter:TurkishPolitics twitterde op zondag 15-06-2014 om 19:52:59Turkey's Air Force sent three F-16 fighter jets on reconnaissance missions to the city of #Mosul in coordination with Baghdad government. reageer retweet
Waarom alleen Arabieren? De hele wereld stond achter Saddam en toen "opeens" niet.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:14 schreef ChanceThePepper het volgende:
Arabieren zijn hypocriet als het over Saddam gaat. Saddam werd sinds de jaren 90 gezien als een grap. Maar toen de Amerikanen binnenvielen werd hij opeens een held.
Nee, hahaha.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
is dt een grap? met dt plaatje van khomeini?
WTF!!! en dit is de premier van ALLE irakis? wat een sektarische geneuzel! zou mij niks verbazen wanneer irak binnenkort een sektarische hel verwordquote:Op zondag 15 juni 2014 20:28 schreef Charismatisch het volgende:
Al-Maliki had er ook geen moeite mee om dit soort sektarische uitspraken te doen:
Maliki’s call for making Karbala the new Muslim Qibla stirs controversy
http://english.alarabiya.(...)ibla-of-Muslims.html
But the way Mr Al Maliki has conducted the campaign seems likely to backfire. The first of his blunders was the speech in which he announced the campaign. He described the campaign as “a fierce confrontation between the supporters of Hussain and the supporters of Yazid” – referring to the killing of the Prophet’s grandson, Hussain (a Shia symbol of martyrdom), by the army of the second Ummayad caliph, Yazid bin Muawia, in Karbala. Then, footage emerging from the campaign showed security forces raising Shia religious banners and slogans.
http://www.thenational.ae(...)y-sectarian-politics
quote:
Niet zomaar "opeens", Saddam was erop uit Quwait in te lijven. En hij zou daar niet gestopt zijn hoor. Door Quwait in te lijven zou hij meer invloed over de olie voorraad hebben en dus meer macht en politieke leverage. Natuurlijk is dat een legitieme reden om niet meer achter een product van de inmiddels voorbije koude oorlog te zijn. Daarom ook de eerste golfoorlog.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:18 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Waarom alleen Arabieren? De hele wereld stond achter Saddam en toen "opeens" niet.
Geloof ik best maar alsnog vond ik het onpassend om hem op al3eid op te hangen.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:15 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Bij lange na niet zo provocerend als wat Saddam deed toen hij nog de macht had.
dat komt door de propaganda van de saudis enz. het binnen vallen was niet in het belang van saudi arabie maar de golfoorlog wel.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:14 schreef ChanceThePepper het volgende:
Zo goed als gevallen, jammer genoeg.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:30 schreef Eagle_99 het volgende:
Is Tal Afar gevallen of niet? Volgens AP is ISIS binnengedrongen, volgens AFP is de verzet nog steeds groot.
Is in handen van ISIS. Maliki militairen zijn gevluchten naar het koerdische noorden, maar de koerden hebben geweigerd hun binnen te laten en hebben ze ontwapend.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:30 schreef Eagle_99 het volgende:
Is Tal Afar gevallen of niet? Volgens AP is ISIS binnengedrongen, volgens AFP is de verzet nog steeds groot.
Ik zeg al jaren dat dat een grote fout was waar ze vroeg of laat spijt van gaan krijgen.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:54 schreef betyar het volgende:
En het westen maar blij zijn dat Saddam is opgeruimd..............
dat was een gevolg van de koerdische verraders die niet meer bij irak wilde horen. ze kregen zelfs steun van mossad.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn zuiveringen jegens de Koerden is inderdaad iets dat we moeten promoten.![]()
![]()
Aan je username te zien ben je arabisch. Ben je ook Irakees?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:30 schreef zaid het volgende:
[..]
dat komt door de propaganda van de saudis enz. het binnen vallen was niet in het belang van saudi arabie maar de golfoorlog wel.
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:34 schreef zaid het volgende:
[..]
dat was een gevolg van de koerdische verraders die niet meer bij irak wilde horen. ze kregen zelfs steun van mossad.
zou nederland het toestaan als marokkanen een eigen staat uitroepen?
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:34 schreef zaid het volgende:
[..]
dat was een gevolg van de koerdische verraders die niet meer bij irak wilde horen. ze kregen zelfs steun van mossad.
ja ik ben irakees.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:34 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Aan je username te zien ben je arabisch. Ben je ook Irakees?
Zo ja, hoor je beter te weten dan Saddam te verdedigen. Tenzij je familie Baathistisch is dan.
Haat je Koerden.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:38 schreef zaid het volgende:
[..]
ja ik ben irakees.
hoezo? juist irakezen steunen saddam. niet alleen baathisten.
hoe kan je het huidige irak nou beter vinden dan de rust en veiligheid van pre-2003 irak?
onzin. er zaten zelfs koerdische ministers in de regering!quote:Op zondag 15 juni 2014 22:36 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]![]()
![]()
Vreemd he, dat Koerden niet bij een Pan-arabistische staat wilden horen waar geen plaats was voor Koerden.
Ba3si gawwadquote:Op zondag 15 juni 2014 22:38 schreef zaid het volgende:
[..]
ja ik ben irakees.
hoezo? juist irakezen steunen saddam. niet alleen baathisten.
hoe kan je het huidige irak nou beter vinden dan de rust en veiligheid van pre-2003 irak?
Koerden die liever arabieren waren geweest en niks wilden betekenen voor de Koerden.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:39 schreef zaid het volgende:
[..]
onzin. er zaten zelfs koerdische ministers in de regering!
Mooi manquote:Op zondag 15 juni 2014 22:30 schreef Djibril het volgende:
Tel Afar overgenomen door isis, Peshergas zitten ten westen van Tel Afar nadar ze Shingal hebben veroverd. Het is logisch als ze doorstoten naar Tel Afar en ze bevrijden.
Die vliegen al een week rond, samen met drones.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:18 schreef Pharmacist het volgende:
Lijkt er op dat het Amerikaanse ambassade personeel geevacueerd wordt vanuit Baghdad en dat Turkije enigszins involved is nu.U.S. to Evacuate Many Staff Members From Baghdad Embassytwitter:TurkishPolitics twitterde op zondag 15-06-2014 om 19:52:59Turkey's Air Force sent three F-16 fighter jets on reconnaissance missions to the city of #Mosul in coordination with Baghdad government. reageer retweet
Ik hoop het. Dat een stad als Tal Afar die zelfs weerstand bood tegen de VS verloren is..quote:Op zondag 15 juni 2014 22:35 schreef Djibril het volgende:
Burgers van Tal Afar zijn blijkbaar massaal gevlucht naar Koerdische gebieden waar ze kunnen rekenen op bescherming van Peshmergas. Waarschijnlijk zullen ze weer een tegenoffensief houden in Tel afar.
tuurlijk niet. waarom zou ik? ik haat wel koerdische verraders pre-2003. dat ze nu onafhankelijk willen worden kan ik begrijpen.quote:
Turkse special forces zijn aangekomen volgens Koerdische media. Wordt niet bevestigd door KRG.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:41 schreef expans het volgende:
[..]
Die vliegen al een week rond, samen met drones.
Ik wil even reageren vanuit Turks oogpunt; ik verwacht op korte termijn geen uitgebreide militaire acties. Als je de geschiedenis doorneemt zul je zien dat Turkije het altijd sloom speelt, door incompetentie/economische tegenval/gebrek aan kwaliteit/vul zelf maar in, en pas in actie komt als alles geregeld is.
Wat je wel kunt krijgen is kleinere gespecialiseerde SF-onderdelen die gaan 'assisteren', zijn blijkbaar ook richting Erbil zijn vertrokken nu als ik Turkse fora mag geloven.
Het was een schat die Saddam.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:43 schreef zaid het volgende:
[..]
tuurlijk niet. waarom zou ik? ik haat wel koerdische verraders pre-2003. dat ze nu onafhankelijk willen worden kan ik begrijpen.
zoals ik hier boven al schreef. saddam had zelfs koerdische ministers
Ja maar dat waren geassimileerde Koerden die niets met Koerden te maken willen hebben. Dat soort "verraderlijke Koerden" heb je ook in Syri, Turkije en Iran.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:43 schreef zaid het volgende:
[..]
tuurlijk niet. waarom zou ik? ik haat wel koerdische verraders pre-2003. dat ze nu onafhankelijk willen worden kan ik begrijpen.
zoals ik hier boven al schreef. saddam had zelfs koerdische ministers
Turkije heeft dus schijt aan die 80 gevangen genomen turken?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:43 schreef Djibril het volgende:
[..]
Turkse special forces zijn aangekomen volgens Koerdische media. Wordt niet bevestigd door KRG.
hoe wil je ze dan verslaan?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:39 schreef theunderdog het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 15 juni 2014 22:34 schreef zaid het volgende:
[..]
[/quote
Ochja "toestaan", maar we zullen ze waarschijnlijk niet afmaken nee.
En je kan Koerden het moeilijk kwalijk nemen dat ze niet bij een samenleving willen horen met onderontwikkelde Arabieren.
Nee, doet mij helemaal niets. Vind het ergens wel lekker voor hem eigenlijk. Een grote misdadiger als hij moet hard sterven.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:27 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Geloof ik best maar alsnog vond ik het onpassend om hem op al3eid op te hangen.
Ik had gehoopt dat kleine groepjes richting Tal Afar gingen. Ik hoop stiekem dat er meerdere eenheden zijn in Irak. Zou kunnen dat het geheim wordt gehouden om de leven van de gijzelaars niet in gevaar te brengen.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:41 schreef expans het volgende:
[..]
Die vliegen al een week rond, samen met drones.
Ik wil even reageren vanuit Turks oogpunt; ik verwacht op korte termijn geen uitgebreide militaire acties. Als je de geschiedenis doorneemt zul je zien dat Turkije het altijd sloom speelt, door incompetentie/economische tegenval/gebrek aan kwaliteit/vul zelf maar in, en pas in actie komt als alles geregeld is.
Wat je wel kunt krijgen is kleinere gespecialiseerde SF-onderdelen die gaan 'assisteren', zijn blijkbaar ook richting Erbil zijn vertrokken nu als ik Turkse fora mag geloven.
Niet moeilijk als je concurrenten saudi arabie en zo zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:46 schreef zaid het volgende:
[..]
hoe wil je ze dan verslaan?
onzin, koerden waren niet meer ontwikkeld dan arabieren. irak was toen het meest (of bijna) ontwikkelde land van de arabische wereld.
Onzin.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:46 schreef zaid het volgende:
[..]
onzin, koerden waren niet meer ontwikkeld dan arabieren. irak was toen het meest (of bijna) ontwikkelde land van de arabische wereld.
Nounounou !quote:Op zondag 15 juni 2014 22:46 schreef zaid het volgende:
[..]
koerden hoorde gewoon bij irak. ze waren niet speciaal. ze betekende wat voor heel irak daarbij horen dus ook koerdenquote:Op zondag 15 juni 2014 22:39 schreef leita het volgende:
[..]
Koerden die liever arabieren waren geweest en niks wilden betekenen voor de Koerden.
tuurlijk niet, dat is onmogelijk als leider. maar hij had een grote liefde voor irak, de arabische wereld en de islam.quote:
Onzin, jij vindt het pre2003 Irak dan wel zo geweldig, maar dat is wel wanneer de meeste koerden gevlucht zijn, want ja ze waren niet zo lief voor ze. En dan wil je nog zeggen dat die 'koerdische' ministers wat betekenden voor het hele land.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:49 schreef zaid het volgende:
[..]
koerden hoorde gewoon bij irak. ze waren niet speciaal. ze betekende wat voor heel irak daarbij horen dus ook koerden
Je moet niet bij mij wezen met cynische opmerkingen jegens de VS. Als er iemand spuugt op imperialisme en zionisme ben ik het wel.quote:
ze zijn juist geen verraders! ze horen bij het iraakse (en Arabische) volk.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:44 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja maar dat waren geassimileerde Koerden die niets met Koerden te maken willen hebben. Dat soort "verraderlijke Koerden" heb je ook in Syri, Turkije en Iran.
Er zitten sowieso soldaten + SF in Noord-Irak op permanente basis, en ook een boel politieagenten die de beveiliging regelen. Sowieso dat er SF-elementen zitten in Mosul/Kerkuk.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:48 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat kleine groepjes richting Tal Afar gingen. Ik hoop stiekem dat er meerdere eenheden zijn in Irak. Zou kunnen dat het geheim wordt gehouden om de leven van de gijzelaars niet in gevaar te brengen.
Klopt, het is onmogelijk als leider om niet aan zuiveringen te doen.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:52 schreef zaid het volgende:
[..]
tuurlijk niet, dat is onmogelijk als leider. maar hij had een grote liefde voor irak, de arabische wereld en de islam.
en hij stierf als een martelaar
Oja, want Israel is natuurlijk volksvijand nummer 1.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:53 schreef zaid het volgende:
[..]
ze zijn juist geen verraders! ze horen bij het iraakse (en Arabische) volk.
dit soort gedoe speelt israel in de kaart
zo rijk waren ze niet eens. maar de over grote meerderheid is er op achteruit gegaan.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:49 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Onzin.
Verder ga ik hier niet op in. Jammer dat je familie niet meer zo rijk is he sinds 2003?
dat zijn de feiten pre-1991.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nounounou !![]()
Het Midden-Oosten is een mengelmoes van dood, verderf , sektarisch en racistisch geweld. En dat is niet de schuld van de Koerden.
dat klopt. pre-1991 was het het best ontwikkelde land van de arabische wereld. de sancties veranderde dat echterquote:Op zondag 15 juni 2014 22:49 schreef De_Ilias het volgende:
Ik hoor altijd dat Irak tijdens Saddam tijdperk hoogopgeleide mensen ontwikkelde, klopt dat?
Onzin, de Amerikanen hebben het Midden-Oosten al kapot gemaakt voordat Saddam ook maar enig politieke inbreng had.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:56 schreef zaid het volgende:
[..]
dat zijn de feiten pre-1991.
dat klopt, het is de schuld van de amerikanen en israel!
tijdens saddam was het rustig en welvarend
Al Hamdoulilah. Hij kreeg wat hij verdiende.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:54 schreef De_Ilias het volgende:
Degene die Saddam hebben vermoord waren de sjiieten vergeet dat niet.
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Al Hamdoulilah. Hij kreeg wat hij verdiende.
Ja, deze Koerden zijn wel lekker rustig jaquote:Op zondag 15 juni 2014 22:56 schreef zaid het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enig idee trouwens hoeveel Iraqi's er dood zijn gegaan tijdens die nutteloze oorlog met Iran, of is dat van voor jouw tijd?
dat is de schuld van die terroristische koerden (dus niet alle koerden ) zij begonnen.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:52 schreef leita het volgende:
[..]
Onzin, jij vindt het pre2003 Irak dan wel zo geweldig, maar dat is wel wanneer de meeste koerden gevlucht zijn, want ja ze waren niet zo lief voor ze. En dan wil je nog zeggen dat die 'koerdische' ministers wat betekenden voor het hele land.
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:56 schreef zaid het volgende:
[..]
Het is weekend, dan werken ambtenaren niet.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:59 schreef expans het volgende:
Wel ziek dat alle ISIS-fanboys opeens komen opdagen, met z'n allen op de watchlist van de AIVD.
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zijn laatste woorden is wel de shahada. De profeet VZMH zei wies laatste woorden de shahada is gaat naar de hemel. Dus zijn lot is bij Allah SWT.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
quote:"Evacuatie ambassade VS Bagdad"
Toegevoegd: zondag 15 jun 2014, 22:49
De Amerikaanse ambassade in Bagdad gaat een deel van het personeel evacueren met het oog op de opmars van de strijders van ISIS. Dat meldt de New York Times.
Er zijn geruchten dat de radicaal-islamitische beweging ISIS Bagdad heeft bereikt. Vandaag is er in de stad een serie bomaanslagen geweest. Daarbij zouden zeker 15 mensen om het leven zijn gekomen en 30 mensen gewond zijn geraakt.
Tal Afar
Ook hebben de strijders van ISIS de stad Tal Afar in Irak veroverd. Dat meldt persbureau Reuters op basis van telefoongesprekken met inwoners uit de stad.
Er waren de hele dag gevechten tussen het regeringsleger en de strijders van ISIS in het stadje op zo'n 50 kilometer van Mosul. Eerder vandaag meldden bewoners van Tal Afar nog dat het leger de strijders van ISIS had verslagen.
ISIS is bezig aan een snelle opmars in Irak. De laatste dagen werden diverse steden ingenomen door de strijders. Ook gaf de terreurbeweging vandaag foto's vrij van executies van regeringsmilitairen.
AlouAlou ik begrijp best dat je dat niet erg vindt want hij was een crimineel, maar ik betrap je vaak op het prijzen van sjiietische daden waardoor ik soms twijfel of jij een sjjiet bent of sunniet, alhamdulilah weet ik dat je sunniet bent maar mag ik vragen waarom jij geen sjiisme aanhangt? Wat laat jou niet het sjiisme aanhangen terwijl ik wel merk dat jij hun politiek vaak prijst.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de psyche van de Arabieren in de jaren 90 vooral. Erg sterk, alles is door de joden en Amerikanen gedaan. Nu is wel beetje een kentering gekomen, maar je hebt nog van die oude die-hards die ook alle recente problemen daar aan ophangen nog steeds. Best grappig eigenlijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Typische Baathist. Het was iedereen zijn schuld behalve die van de Arabieren. Want de Arabische herrenvolk zorgt alleen voor stabiliteit begeleidt door de grote leider Saddam.
als leider van irak wel! continue bemoeienis van de amerikaanse honden en de jodenquote:Op zondag 15 juni 2014 22:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, het is onmogelijk als leider om niet aan zuiveringen te doen.
Dat moet gewoon.
ripquote:Op zondag 15 juni 2014 22:54 schreef De_Ilias het volgende:
Degene die Saddam hebben vermoord waren de sjiieten vergeet dat niet.
Dit is geen sjitische daad. Saddam net als Assad en Khadafi moeten hard sterven. Jij kijkt naar de kleur van Saddam ("soenniet") en de dader die hem ophangt (sjiet) en dan kies je je kant. Mij interesseert dat totaal niet. Die plathoofd in Syrie moet lood erin krijgen voor zijn misdaden, zoals Khadafi en Saddam. En als dat op het offerfeest moet zeg ik "beter, laat lijden die hond en al zijn sympathisanten".quote:Op zondag 15 juni 2014 23:01 schreef De_Ilias het volgende:
AlouAlou ik begrijp best dat je dat niet erg vindt want hij was een crimineel, maar ik betrap je vaak op het prijzen van sjiietische daden waardoor ik soms twijfel of jij een sjjiet bent of sunniet, alhamdulilah weet ik dat je sunniet bent maar mag ik vragen waarom jij geen sjiisme aanhangt? Wat laat jou niet het sjiisme aanhangen terwijl ik wel merk dat jij hun politiek vaak prijst.
Dus jij vind het okee dat de moerasarabieren hun leefgebied is verwoest?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:01 schreef zaid het volgende:
[..]
als leider van irak wel! continue bemoeienis van de amerikaanse honden en de joden
Inderdaad ! De koerden moesten dood !quote:Op zondag 15 juni 2014 23:01 schreef zaid het volgende:
[..]
als leider van irak wel! continue bemoeienis van de amerikaanse honden en de joden
Volgens mij valt er niet echt te discussiren met jou. Zoveel Koerdische burgers zijn dus gestorven, vanwege 'terroristische koerden, want zij begonnen.'quote:Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef zaid het volgende:
[..]
dat is de schuld van die terroristische koerden (dus niet alle koerden ) zij begonnen.
niet grappigquote:Op zondag 15 juni 2014 23:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is een grappenmaker, Illias zou er echt een bom laten ontploffen.
ik had het over irak. het ging prima met irak tot de sancties van 1991quote:Op zondag 15 juni 2014 22:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, de Amerikanen hebben het Midden-Oosten al kapot gemaakt voordat Saddam ook maar enig politieke inbreng had.
Ok.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:06 schreef zaid het volgende:
[..]
ik had het over irak. het ging prima met irak tot de sancties van 1991
Deze gap kiest en prijst daden op basis van wie het heeft gedaan. Je bent lachwekkend. Echt.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:01 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
AlouAlou ik begrijp best dat je dat niet erg vindt want hij was een crimineel, maar ik betrap je vaak op het prijzen van sjiietische daden waardoor ik soms twijfel of jij een sjjiet bent of sunniet, alhamdulilah weet ik dat je sunniet bent maar mag ik vragen waarom jij geen sjiisme aanhangt? Wat laat jou niet het sjiisme aanhangen terwijl ik wel merk dat jij hun politiek vaak prijst.
je bent ziek...quote:Op zondag 15 juni 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Och, je zal er geen moeite mee hebben toch?
Zeker niet als het een vliegtuig vol sjiieten is.
Hij stierf als een uit een grot gehaalde stinkende varken. Een martelaar was niet gevlucht.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:52 schreef zaid het volgende:
[..]
tuurlijk niet, dat is onmogelijk als leider. maar hij had een grote liefde voor irak, de arabische wereld en de islam.
en hij stierf als een martelaar
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, deze Koerden zijn wel lekker rustig jajij weet niet hoe die oorlog begon?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enig idee trouwens hoeveel Iraqi's er dood zijn gegaan tijdens die nutteloze oorlog met Iran, of is dat van voor jouw tijd?We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades.
dat zijn de feiten, koerdje... irakoorlog...quote:Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Typische Baathist. Het was iedereen zijn schuld behalve die van de Arabieren. Want de Arabische herrenvolk zorgt alleen voor stabiliteit begeleidt door de grote leider Saddam.
was helaas nodig. je weet de reden erachter toch wel?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:04 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Dus jij vind het okee dat de moerasarabieren hun leefgebied is verwoest?
onzin. ik heb niks tegen koerden.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad ! De koerden moesten dood !
Vooral de kinderen, die zeker !
Wat een mafkees ben jij joh.
Je hebt Hypocrieten/Monafikeen die de Shahada ook zeggen. De Farao deed een soortgelijke Shahada toen hij dood ging na de Exodus en werd ook niet geaccepteerd. De Shahada/Eed afleggen zegt niets. Alleen God beslist wie naar de Hemel gaat.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:00 schreef Hiper het volgende:
[..]
Zijn laatste woorden is wel de shahada. De profeet VZMH zei wies laatste woorden de shahada is gaat naar de hemel. Dus zijn lot is bij Allah SWT.
natuurlijk vind ik het slecht als onschuldige burgers dood gaan maar soms kan het niet andersquote:Op zondag 15 juni 2014 23:05 schreef leita het volgende:
[..]
Volgens mij valt er niet echt te discussiren met jou. Zoveel Koerdische burgers zijn dus gestorven, vanwege 'terroristische koerden, want zij begonnen.'
Het maakt niet uit wat de feiten zijn, de Arabieren hebben helemaal niks gedaan in jouw ogen.
Dat was toen Saddam zich door het Westen anaal liet nemen om met hun wapens die zinloze oorlog tegen Iran aan te gaan? Het Iran wat nog steeds bestaat overigens en Saddam die al jaren onder de grond ligt. En toen die het in zijn bol kreeg en raar deed tegen het Westen hebben ze hem uiteindelijk aan banden gelegd en jaren later uit een put getrokken waarbij ie er als een zwerver uitzag en verstopt zat?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:12 schreef Pharmacist het volgende:
Iraks invasie van Iran. Net zoals Koeweit trouwens; ook al Saddam! Wat een stouterd ook.
Het gaat er niet om of je iets tegen Koerden hebt. Het gaat erom dat jouw wereldbeeld ernstig achterhaald is. Het Baathisme is een verrotte ideologie gebaseerd op racisme, fascisme en grootheidswaanzin. Dat jij je daarin kan vinden zegt wat over jou.quote:
Het maak totaal niet uit of jij "de schuld" op het Westen wil schuiven.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:21 schreef Aloulou het volgende:
Dat was toen Saddam zich door het Westen anaal liet nemen om met hun wapens die zinloze oorlog tegen Iran aan te gaan? Het Iran wat nog steeds bestaat overigens en Saddam die al jaren onder de grond ligt. En toen die het in zijn bol kreeg en raar deed tegen het Westen hebben ze hem uiteindelijk aan banden gelegd en jaren later uit een put getrokken waarbij ie er als een zwerver uitzag en verstopt zat?
hij vluchtte niet uit irak. dat had hij prima kunnen doen. hij bleef echter en stierf als een martelaar vanwege zijn liefde voor irak.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:10 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hij stierf als een uit een grot gehaalde stinkende varken. Een martelaar was niet gevlucht.
en waarom begonnen die 'invasies'? beide waren gewoon rechtvaardigt..quote:Op zondag 15 juni 2014 23:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Iraks invasie van Iran. Net zoals Koeweit trouwens; ook al Saddam! Wat een stouterd ook.
Leg mij eens uit waarom die gerechtvaardigd waren. Jij doet de bewering, de bewijslast ligt bij jou. Volgens mij ben je flink geindoctrineerd; Irak was de aggressor.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:24 schreef zaid het volgende:
en waarom begonnen die 'invasies'? beide waren gewoon rechtvaardigt..
Ja.... idd. Werd uit n put grot whatever gehaald.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:23 schreef zaid het volgende:
[..]
hij vluchtte niet uit irak. dat had hij prima kunnen doen. hij bleef echter en stierf als een martelaar vanwege zijn liefde voor irak.
Dus als iemand een kernbom gooit op Mekka en Medina en daarna als zijn laatste woorden de shahada zegt, gaat hij naar de hemel?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:00 schreef Hiper het volgende:
[..]
Zijn laatste woorden is wel de shahada. De profeet VZMH zei wies laatste woorden de shahada is gaat naar de hemel. Dus zijn lot is bij Allah SWT.
Hij stierf niet als martelaar, hij stierf als een walgelijke moordenaarquote:Op zondag 15 juni 2014 23:23 schreef zaid het volgende:
[..]
hij vluchtte niet uit irak. dat had hij prima kunnen doen. hij bleef echter en stierf als een martelaar vanwege zijn liefde voor irak.
wat een onzin.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:21 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je iets tegen Koerden hebt. Het gaat erom dat jouw wereldbeeld ernstig achterhaald is. Het Baathisme is een verrotte ideologie gebaseerd op racisme, fascisme en grootheidswaanzin. Dat jij je daarin kan vinden zegt wat over jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |