abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141118959
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Vriend, beter ga je niet zo dom doen, beetje doen alsof je je druk maakt om sjiieten :')

Als jouw vriendjes gewoon normaal deden hoeft niemand als kanonnenvoer te dienen.

En laat me niet beginnen jouw salafi leiders die fatwa na fatwa afvuren en hun eigen kinderen weerhouden van 'jihad'.
Ik bekommer me wel om onwetende layman sjiieten die gewoon luisteren naar hun ayatollahs terwijl ze hartstikke onwetend zijn, ik ben ook mens weet je nog?
  zondag 15 juni 2014 @ 19:32:39 #77
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_141119021
quote:
19s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:30 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Een miljoen miljard keer.
Vergeef me dan maar. :P
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.
pi_141119032
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:31 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik bekommer me wel om onwetende layman sjiieten die gewoon luisteren naar hun ayatollahs terwijl ze hartstikke onwetend zijn, ik ben ook mens weet je nog?
Nou, hier word ik emotioneel van...
pi_141119115
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

:').
pi_141119269
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
  zondag 15 juni 2014 @ 19:39:40 #81
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141119372
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:29 schreef De_Ilias het volgende:
Ja ze krijgen 1 maand training voordat ze de frontlinies mogen opzoeken, dit hebben meerdere Nederlanders in Syrie bevestigd. Maar daar gaat het hier niet om, je kan binnen een aantal dagen nooit duizenden vrijwilligers klaar stomen voor een grote strijd, dat gaat mis en zullen ongetwijfeld veel slachtoffers maken binnen hun eigen front.
Binnen paar dagen ben ik met je eens. Maar als ze slim zijn hebben ze eerst een selectieprocedure, en de "besten" worden eerder op pad gestuurd dan de mensen die nog wel wat training nodig hebben. Daarnaast heb je ook verschillende taken he, je stuurt iemand met 2 weken schietervaring niet erop vooruit om een stad op ISIS terug te veroveren. Wel kan je hem een ondersteunende functie geven, stel dat een stad al is veroverd en men de orde moet handhaven. Dan krijg je die "burgerpatrouilles" en dat is goed om te starten voor iemand die weinig ervaring heeft.

Ik verwacht dus ook dat geleidelijkerwijs de Iraakse overheid ISIS terugdringt. Direct is onmogelijk. Ze zullen wel keuzes maken nu om in te zetten op de strategisch gezien belangrijkste plaatsen die ze "moeten" terugveroveren om de opmars te stoppen. En dan vervolgens stap voor stap verder terugdringen geholpen door met de tijd nieuwe (getrainde) recruits. Hetzij newbies of voormaligmilitieleden. Wellicht dat ze ook gewoon naast het leger een militie inzet op sommige plekken, maar dat is wel gevaarlijk voor Maliki's macht ook.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 15 juni 2014 @ 19:41:32 #82
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_141119501
Ik hoop eigenlijk dat de Assyriėrs een eigen autonoom gebied kunnen bedingen. Dat verdienen ze. Alware het niet dat de Koerden uit zijn op de Assyrische gebieden.
pi_141119599
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Domingesto het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat de Assyriėrs een eigen autonoom gebied kunnen bedingen. Dat verdienen ze. Alware het niet dat de Koerden uit zijn op de Assyrische gebieden.
ISIL zou zo'n christelijk gebied tot doelwit #1 bombarderen.
-
pi_141119605
quote:
Die tien personen krijgen geen autonoom gebied.
And remember, respect is everything!
pi_141119681
quote:
Zo'n minderheid als hun kan beter heil vragen in Nederland omdat ze niks voorstellen in die regio kwa nummers, macht en religie. MO is een jungle waar de sterkste wint.
  zondag 15 juni 2014 @ 19:45:51 #86
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_141119750
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:43 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

ISIL zou zo'n christelijk gebied tot doelwit #1 bombarderen.
Dat lijkt me ook. De vlakte van Nineveh is voornamelijk Assyrisch. Proberen ook al jaren daar een autonome regio te creeėren.

Nineve (Ninawa) is toch al onder controle van ISIS?

zondag 15 juni 2014 @ 19:46:22 #87
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_141119778
/

[ Bericht 99% gewijzigd door Domingesto op 15-06-2014 19:46:33 ]
pi_141120112
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:45 schreef Domingesto het volgende:
Nineve (Ninawa) is toch al onder controle van ISIS?
Een groot deel is in handen van ISIL, behalve het noord-oostelijke Koerdische deel.

the Kurdish controlled east bank of Mosul remains relatively secure
http://www.al-monitor.com(...)-gains-leverage.html
-
pi_141120153
quote:
Dat is het domste wat je kan hopen, ze zijn met te weinig man om het uberhaupt te kunnen beschermen tegen isis. Daarnaast is isis daar al lekker bezig met hun praktijken.
Beter voegen de Assyriers zich bij de Koerden, want er zijn ook zat Koerdische christenen, zij krijgen dan bescherming en worden met rust gelaten.
Daarnaast is het voor een christen makkelijker zich omhoog te werken in een Koerdische regio dan in een Arabische. Vooral in deze tijden.
pi_141120242
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:39 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Binnen paar dagen ben ik met je eens. Maar als ze slim zijn hebben ze eerst een selectieprocedure, en de "besten" worden eerder op pad gestuurd dan de mensen die nog wel wat training nodig hebben. Daarnaast heb je ook verschillende taken he, je stuurt iemand met 2 weken schietervaring niet erop vooruit om een stad op ISIS terug te veroveren. Wel kan je hem een ondersteunende functie geven, stel dat een stad al is veroverd en men de orde moet handhaven. Dan krijg je die "burgerpatrouilles" en dat is goed om te starten voor iemand die weinig ervaring heeft.

Ik verwacht dus ook dat geleidelijkerwijs de Iraakse overheid ISIS terugdringt. Direct is onmogelijk. Ze zullen wel keuzes maken nu om in te zetten op de strategisch gezien belangrijkste plaatsen die ze "moeten" terugveroveren om de opmars te stoppen. En dan vervolgens stap voor stap verder terugdringen geholpen door met de tijd nieuwe (getrainde) recruits. Hetzij newbies of voormaligmilitieleden. Wellicht dat ze ook gewoon naast het leger een militie inzet op sommige plekken, maar dat is wel gevaarlijk voor Maliki's macht ook.
Ik weet vrij zeker dat ze die onervaren mensen in steden zetten die al onder controle van de overheid zijn. Dan kunnen ze het leger daar weghalen en inzetten tegen ISIS.
  zondag 15 juni 2014 @ 19:53:27 #91
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_141120293
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:51 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dat is het domste wat je kan hopen, ze zijn met te weinig man om het uberhaupt te kunnen beschermen tegen isis. Daarnaast is isis daar al lekker bezig met hun praktijken.
Beter voegen de Assyriers zich bij de Koerden, want er zijn ook zat Koerdische christenen, zij krijgen dan bescherming en worden met rust gelaten.
Daarnaast is het voor een christen makkelijker zich omhoog te werken in een Koerdische regio dan in een Arabische. Vooral in deze tijden.
Tsja, het is beter onder het gezag van Erbil te staan, dan dat van Baghdad.
pi_141120732
Baquba is in de handen gevallen van extremisten en weer laat het Iraakse leger een legerbasis in de handen vallen van isis. Die maken gebruik van gratis wapentuig.

Maliki beschuldigt Saudi-Arabie van het steunen van de isis(Terecht), maar hij heeft de isis deze paar dagen meer geholpen aan wapens te komen dan Saudi-Arabie dat heeft gedaan.
  zondag 15 juni 2014 @ 20:00:51 #93
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141120822
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:52 schreef Peunage het volgende:
Ik weet vrij zeker dat ze die onervaren mensen in steden zetten die al onder controle van de overheid zijn. Dan kunnen ze het leger daar weghalen en inzetten tegen ISIS.
Precies. Lijkt me het meest logische. Iraakse overheid kan zich wel herpakken alleen vergt het gewoon wat tijd en gaat het in stappen. Alleen om definitief de angel van onvrede uit soennieten te halen moeten er ook politieke besluiten genomen worden natuurlijk.

Maar zeker met Iraanse steun moet het aanpakken en terugdrijven van ISIS zeker wel lukken. Enige wat mij blijft verbazen zijn die zelfmoordaanslagen bijna dagelijks in Bagdad. Als je de hele stad opdeelt met honderden checkpoints op elke hoek en nog steeds 5 jaar later dagelijks aanslagen hebt weet je dat je veiligheidsdiensten geinfiltreerd zijn en/of verraders ertussen zitten. Kan gewoon niet anders.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 15 juni 2014 @ 20:11:58 #94
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_141121538
quote:
German foreign minister warns Mideast against proxy war in Iraq

German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier has warned the Mideast not to wage a proxy war on Iraq's soil. Meanwhile, former UN Syria envoy Lakhdar Brahimi said the Syrian civil war and Iraq conflict are connected.

Foreign Minister Steinmeier told the Sunday edition of Die Welt newspaper that the international community "must prevent the outbreak of a proxy war between the regional powers on Iraqi soil."

The Islamic State of Iraq and Syria (ISIS) has made rapid military advances in Iraq over the past week, further escalating tensions in a region already deeply divided over the civil war in neighboring Syria. The Sunni extremist group, which broke off from al Qaeda, operates in both countries.

"All [Iraq's] neighbors - Saudi Arabia, the Gulf states, Turkey and Iran - cannot have an interest in a huge, lawless area developing beyond Syria in their immediate neighborhood, which becomes a stomping ground for mercenary groups, Islamists of every color and terrorists," Steinmeier said.

Berlin's top diplomat ruled out the deployment of German troops, calling on the major Mideast powers to take responsibility for stabilizing the situation in Iraq.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_141121572
De 2de divisie die gestationeerd was in Mosul bestaat grotendeels uit Koerden en lokale Soennieten. Of nou ja, bestond...
pi_141121615
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:12 schreef Peunage het volgende:
De 2de divisie die gestationeerd was in Mosul bestaat grotendeels uit Koerden en lokale Soennieten.
Terecht dat ze niet willen sterven voor de sjiitische dictator al-Maliki.
-
pi_141121658
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:12 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Terecht dat ze niet willen sterven voor de sjiitische dictator al-Maliki.
Goed dat ze Mosul hebben overgeleverd aan terroristen en baathisten inderdaad. Dat zal hem leren!
pi_141121780
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:13 schreef Peunage het volgende:
Goed dat ze Mosul hebben overgeleverd aan terroristen en baathisten inderdaad. Dat zal hem leren!
Al-Maliki had de baathisten aangesteld in Mosul. Moest ie maar niet zo dom zijn.
-
pi_141121821
Ben benieuwd wanneer Libanon aan de beurt is. Om eerlijk te zijn had ik verwacht dat die Tripoli clashes in Libanon, die al tijden aan de gang zijn, al geescaleerd zouden zijn nu.

quote:
Lebanon scrambles to avert Iraq fallout
BEIRUT: Lebanese leaders struggled Friday to stave off any adverse repercussions of the fast-moving developments in Iraq on the security situation in Lebanon, calling for national unity and the swift election of a new president.

The major military gains made by militants from the Al-Qaeda-inspired Islamic State of Iraq and Greater Syria (ISIS) have sent shockwaves across the political landscape in Lebanon, which is already suffering from a bloody spillover of Syria’s civil war.

Meanwhile, Health Minister Wael Abu Faour, a close aide to MP Walid Jumblatt, met former Prime Minister Saad Hariri in Morocco.

During the meeting, Hariri spoke by telephone with Jumblatt and it was agreed that the two leaders would meet in Paris at a later date, according to a statement released by Hariri’s office.

Abu Faour also carried “ideas” on how to break the presidential election deadlock that he had discussed with Speaker Nabih Berri before flying to Morocco, a political source told The Daily Star.

Earlier this week, Jumblatt told Al-Arabiya TV he would inform Hariri that he would vote for neither Lebanese Forces leader Samir Geagea nor Free Patriotic Movement leader MP Michel Aoun.

Lebanese concerns over the events in Iraq stem from the fact that ISIS and other Al-Qaeda-linked groups claimed responsibility for the deadly car bombings and suicide attacks earlier this year that targeted areas where Hezbollah enjoys broad support, in Beirut’s southern suburbs and the Bekaa region, in response to the party’s military intervention in Syria on the side of President Bashar Assad.

Berri warned of the grave developments in Iraq, calling for measures to shield Lebanon against any negative fallout.

“I hope that what is happening there will constitute an incentive for us as Lebanese of all [political] trends to close ranks in order to protect Lebanon and shield it against the region’s storms,” Berri told As-Safir newspaper.

Prime Minister Tammam Salam also voiced concerns over ISIS’ military advances, saying the Cabinet reviewed the situation during its Thursday meeting, but did not discuss taking any specific measures.

“Everyone knows that any regional development will reflect on Lebanon. If it is positive, it will reflect positively on Lebanon. If it is negative, it will reflect negatively on us,” Salam said in remarks published by As-Safir.

Jumblatt called for facing the repercussions of what he termed ISIS’ “horrible invasion” by quickly electing a successor to former President Michel Sleiman, whose six-year term ended on May 25.

“We need to protect our internal situation by swiftly electing a president,” Jumblatt said in remarks published by As-Safir. “And also by quickly trying to limit the damage and reverberations ... because definitely there will be repercussions on Lebanon following this suspicious and horrible invasion by the ISIS.”

Separately, Aoun telephoned Maronite Patriarch Beshara Rai to discuss the presidential election stalemate, as media reported that Rai was planning to hold an inter-Maronite reconciliation beginning with a meeting between Aoun and Geagea.

Aoun telephoned Geagea Friday to extend his condolences over the death of the LF leader’s father.
pi_141121831
Net of je nazi-generaals de macht geeft over de tweede grootste stad van Duitsland nadat je bevrijd bent van het nazi-tuig.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')