abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141128793
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:26 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

In essentie wel. Maar dat weerhoudt hen er niet van samen te werken voor nu. Typisch opportunisme.
Gelijk hebben ze in een conflict als dit, toch?
  zondag 15 juni 2014 @ 22:01:20 #177
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141128921
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:51 schreef Hiper het volgende:
‪#‎Confirmed‬ ‪#‎BreakingNews‬ First fierce clashes are now INSIDE ‪#‎Baghdad‬ in ‪#‎Aamiriya‬ neighborhood eyewitnesses reported. ‪#‎Iraq‬ ‪#‎ISIS‬

Ladies and gentlemen they are inside!
_O_ _O_
pi_141128958
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 18:17 schreef De_Ilias het volgende:
Maak de topic titel niet zo eenzijdig wil je? Ja ideologisch gezien ben ik en bijna alle moslims tegen ISIS maar we zijn net zo goed tegen de Irak regering en de Sjiietisch killers die graag een genocide willen plegen op de sunnieten.
true dat
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 15 juni 2014 @ 22:03:47 #179
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_141129088
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:51 schreef Hiper het volgende:
‪#‎Confirmed‬ ‪#‎BreakingNews‬ First fierce clashes are now INSIDE ‪#‎Baghdad‬ in ‪#‎Aamiriya‬ neighborhood eyewitnesses reported. ‪#‎Iraq‬ ‪#‎ISIS‬

Ladies and gentlemen they are inside!
Hopen dat de VS deze keer wel op tijd zijn ambassade ontruimt :P
  zondag 15 juni 2014 @ 22:03:58 #180
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141129098
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ah zo. Dat is waar. Maar ik weet bijna zeker dat als het erop aankomt en andere partijen een coalitie erbij winnen men heus wel met zo'n partij in zee gaat. Zie de slappe VVD die een gedoogakkoord had met de PVV bijv.

[..]

Nee, ik denk dat Maliki de Koerden als groter gevaar ziet dan de baathisten. Daarom is hij banger, omdat de Koerden veel meer politieke macht hebben om hun eigen gang te gaan. De baathisten zullen Irak nooit meer kunnen overnemen, zelfs niet als ze meeregeren. Ze behoren tot een numerieke minderheid (arabische soennieten) en ook daarbinnen hebben ze maar een aantal procent van de loyaliteit. Daarom is Maliki bang voor de Koerden en niet baathistjes.

[..]

Weet je wat ik het trieste vind als ik deze video zie? Dat nog steeds heel veel Arabieren Saddam zo hoog aanslaan. Men zou zoals die ene mongool gelijk Fatihah over hem lezen, en shahid noemen, "batal" etc. Die poll van 90% zou vandaag de dag hetzelfde zijn in overgrote deel van de Arabische landen. Zo zie je maar dat zijn misdaden voor deze mensen minder belangrijk zijn of totaal niet blijkbaar.

Ik weet nog heel goed dat hij opgehangen was en ik op vakantie was bij familie en mijn hele familie gewoon boos was ;( :'( "Hoe kunnen ze dat doen en nog op offerfeest ook!". Heb met nichten discussies gehad want van mij hadden ze hem gelijk een Khadafi'tje moeten geven. Maar dit terzijde.
Van mij mogen ze Assad, koning van KSA, Maliki, Sadr, Hakim, Maher-Al-Assad, Khameini,
Sisi, Boutifika en overige dictators + Bus (Senior en Junior), Tony Blair en Vladimir Putin een Khadafitje geven.
pi_141129130
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:54 schreef betyar het volgende:
En het westen maar blij zijn dat Saddam is opgeruimd.............. :')
Zijn zuiveringen jegens de Koerden is inderdaad iets dat we moeten promoten. :') :') :')
pi_141129214
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:03 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze Assad, koning van KSA, Maliki, Sadr, Hakim, Maher-Al-Assad, Khameini,
Sisi, Boutifika en overige dictators + Bus (Senior en Junior), Tony Blair en Vladimir Putin een Khadafitje geven.
2
pi_141129223
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 18:52 schreef Hiper het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad geiten.

[ afbeelding ]
is dt een grap? met dt plaatje van khomeini?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_141129577
quote:
18s.gif Op zondag 15 juni 2014 18:54 schreef Perrin het volgende:
ISIS die ergens deze week een feestje viert in de Green Zone in hartje Bagdad, het zou zomaar kunnen.

[ afbeelding ]
:{w feestjes zijn haram dus uit den boze in isisistan ;)
-Rabia Al-Basri
pi_141129699
Het is minstens provocerend te noemen om Saddam op offerfeest te executeren.
pi_141129856
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:59 schreef Aloulou het volgende:
Ah zo. Dat is waar. Maar ik weet bijna zeker dat als het erop aankomt en andere partijen een coalitie erbij winnen men heus wel met zo'n partij in zee gaat. Zie de slappe VVD die een gedoogakkoord had met de PVV bijv.
Het kost heel veel tijd voordat de baathisten weer een factor van belang worden (bijvoorbeeld als de politieke partijen van nu blijven doorgaan met de prutser uithangen). Zeker de eerste 20 jaar kun je de baathisten makkelijk op democratische wijze isoleren door hen niet mee te laten regeren. Maar dan moeten de grote politieke partijen van dit moment onderlinge afspraken maken. Dit hoeft niet moeilijk te zijn, de baathistische misdaden zitten nog vers in het geheugen, er is een gedeelde vijand om hen voorlopig te verenigen, tenzij je net als nu een al-Maliki hebt die de Koerden probeert aan te pakken, dan kun je onderlinge afspraken ook op je buik schrijven en moet hij niet verbaasd zijn als de Koerden proberen te profiteren van een crisis zoals nu het geval is in Irak.

quote:
Ik weet nog heel goed dat hij opgehangen was en ik op vakantie was bij familie en mijn hele familie gewoon boos was ;( :'(
Ik heb het zelf ook meegemaakt want was toen op vakantie in Egypte. :')
-
pi_141130049
Arabieren zijn hypocriet als het over Saddam gaat. Saddam werd sinds de jaren 90 gezien als een grap. Maar toen de Amerikanen binnenvielen werd hij opeens een held.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:15:19 #188
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141130098
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:10 schreef De_Ilias het volgende:
Het is minstens provocerend te noemen om Saddam op offerfeest te executeren.
Bij lange na niet zo provocerend als wat Saddam deed toen hij nog de macht had.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 15 juni 2014 @ 22:16:50 #189
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141130215
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:14 schreef ChanceThePepper het volgende:
Arabieren zijn hypocriet als het over Saddam gaat. Saddam werd sinds de jaren 90 gezien als een grap. Maar toen de Amerikanen binnenvielen werd hij opeens een held.
Daardoor komt het juist. Bij Arabieren zit anti-imperialisme heel diep. Ook bij Turken trouwens. Want veel seculiere en nationalistische Turken zien Saddam (en Assad) ook als een held.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:17:59 #190
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141130298
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:12 schreef Charismatisch het volgende:
Het kost heel veel tijd voordat de baathisten weer een factor van belang worden (bijvoorbeeld als de politieke partijen van nu blijven doorgaan met de prutser uithangen). Zeker de eerste 20 jaar kun je de baathisten makkelijk op democratische wijze isoleren door hen niet mee te laten regeren. Maar dan moeten de grote politieke partijen van dit moment onderlinge afspraken maken. Dit hoeft niet moeilijk te zijn, de baathistische misdaden zitten nog vers in het geheugen, er is een gedeelde vijand om hen voorlopig te verenigen,
In principe hoeft het niet moeilijk te zijn. Maar aan de andere kant sluit ik ook niet uit dat er partijen zijn die een u-turn zouden maken omdat ze andere partijen/groepen op dat moment als groter gevaar voor de macht zien dan de baathisten.

quote:
tenzij je net als nu een al-Maliki hebt die de Koerden probeert aan te pakken, dan kun je onderlinge afspraken ook op je buik schrijven en moet hij niet verbaasd zijn als de Koerden proberen te profiteren van een crisis zoals nu het geval is in Irak.
Maliki moet gewoon accepteren dat de Koerden toch wel een keer onafhankelijk worden, de vraag is alleen hoelang het duurt. Als hij dat accepteert zal hij inzien dat ze juist een bondgenoot zijn voor een grotere vijand.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141130317
Lijkt er op dat het Amerikaanse ambassade personeel geevacueerd wordt vanuit Baghdad en dat Turkije enigszins involved is nu.

TurkishPolitics twitterde op zondag 15-06-2014 om 19:52:59 Turkey's Air Force sent three F-16 fighter jets on reconnaissance missions to the city of #Mosul in coordination with Baghdad government. reageer retweet
U.S. to Evacuate Many Staff Members From Baghdad Embassy
pi_141130327
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:14 schreef ChanceThePepper het volgende:
Waarom alleen Arabieren? De hele wereld stond achter Saddam en toen "opeens" niet.
And remember, respect is everything!
pi_141130355
quote:
99s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

is dt een grap? met dt plaatje van khomeini?
Nee, hahaha.
pi_141130449
‪#‎BreakingNews‬ Series of huge explosions rocking capital of ‪#‎Iraq‬: ‪#‎Baghdad‬. ‪#‎ISIS‬
pi_141130495
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:28 schreef Charismatisch het volgende:
Al-Maliki had er ook geen moeite mee om dit soort sektarische uitspraken te doen:

Maliki’s call for making Karbala the new Muslim Qibla stirs controversy
http://english.alarabiya.(...)ibla-of-Muslims.html

But the way Mr Al Maliki has conducted the campaign seems likely to backfire. The first of his blunders was the speech in which he announced the campaign. He described the campaign as “a fierce confrontation between the supporters of Hussain and the supporters of Yazid” – referring to the killing of the Prophet’s grandson, Hussain (a Shia symbol of martyrdom), by the army of the second Ummayad caliph, Yazid bin Muawia, in Karbala. Then, footage emerging from the campaign showed security forces raising Shia religious banners and slogans.
http://www.thenational.ae(...)y-sectarian-politics
WTF!!! en dit is de premier van ALLE irakis? wat een sektarische geneuzel! zou mij niks verbazen wanneer irak binnenkort een sektarische hel verword
-Rabia Al-Basri
pi_141130710
quote:
8s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik ben niet pro-Maliki.
:') :') :')

hier stopte ik met lezen
-Rabia Al-Basri
pi_141130826
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:18 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Waarom alleen Arabieren? De hele wereld stond achter Saddam en toen "opeens" niet.
Niet zomaar "opeens", Saddam was erop uit Quwait in te lijven. En hij zou daar niet gestopt zijn hoor. Door Quwait in te lijven zou hij meer invloed over de olie voorraad hebben en dus meer macht en politieke leverage. Natuurlijk is dat een legitieme reden om niet meer achter een product van de inmiddels voorbije koude oorlog te zijn. Daarom ook de eerste golfoorlog.
pi_141130993
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:15 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Bij lange na niet zo provocerend als wat Saddam deed toen hij nog de macht had.
Geloof ik best maar alsnog vond ik het onpassend om hem op al3eid op te hangen.
pi_141131020
waarom al die haat tegen saddam hier? hij bracht irak tot grote hoogtes tot de sancties van de yanks dan. maar ook toen was het vele male beter dan het huidige irak (iraans slaafje).
ook veel sjiieten verlangen terug naar hem.
We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades.
pi_141131066
Het grote probleem in Irak is de verdeling van drie groepen die elkaar haten. Soennieten, sjieten en de koerden. De meeste koerden zijn dan wel soennieten, maar soennitische arabieren haten ze toch, omdat het arabieren zijn.
Ik weet wel zeker dat de Koerden gebruik zouden kunnen maken als er echt een crisis uitbreekt en een poging kunnen doen om onafhankelijker te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')