quote:o 15 jun 2014, 18:11
'Springruiter vrij na 20 jaar cel in Syri'
BEIROET - Een springruiter die begin jaren 90 een paardrijwedstrijd van de toenmalige 'kroonprins' van Syri, Basil al-Assad, won, is na 21 jaar cel vrijgelaten.
Leden van de oppositie tegen het regime van president Bashar al-Assad meldden zondag dat de springruiter Adnan Tawfiq Qasar in het kader van een amnestie naar aanleiding van de recente herverkiezing van president Assad, de broer van Basil, is vrijgelaten samen met circa 1500 anderen.
Basil al-Assad Basil al-Assad Foto: EPA
Qasar is van een gegoede familie uit Damascus die paarden fokte en actief was in een ruitersportvereniging.
Toen Basil al-Assad lid van de club werd kreeg hij geschillen met Qasar over het beleid bij de club.
Toen Qasar, die ook het nationale springruiterteam van Syri aanvoerde, een wedstrijd van Basil won, werd hij opgepakt.![]()
![]()
![]()
Basil was tot hij bij een auto-ongeluk in 1994 omkwam, voorbestemd om de stichter van de Assaddynastie, Hafez (1930-2000) op te volgen.
J adat is niet eenvoudig, iedereen is vijand met een ander , daar is toch niet bij te houdenquote:Op zondag 15 juni 2014 18:17 schreef De_Ilias het volgende:
Maak de topic titel niet zo eenzijdig wil je? Ja ideologisch gezien ben ik en bijna alle moslims tegen ISIS maar we zijn net zo goed tegen de Irak regering en de Sjiietisch killers die graag een genocide willen plegen op de sunnieten.
twitter:ShamiWitness twitterde op zondag 15-06-2014 om 18:15:37Reports that ISIS takes full control of Tal Afar city. #Ninawa #Iraq Told you they would consolidate in Ninawa. reageer retweet
twitter:ShamiWitness twitterde op zondag 15-06-2014 om 18:14:16CNN claims Maliki troops retreated from Baquba, main military HQ in Baquba overran by ISIS http://t.co/7nWv6qnkUg #Diyala #Iraq reageer retweet
Wordt steeds warmer in Bagdad.twitter:RudawEnglish twitterde op zondag 15-06-2014 om 18:21:59Special plane to evacuate Kurdish students from #Baghdad tonight to #Kurdistan. Kurdish Republican Guards transport them to Baghdad airport. reageer retweet
vind je het goed dat Koerdische studenten (die niets te maken hebben met de Koerdische regering) vermoordt kunnen worden door ISIS of Maliki.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:24 schreef De_Ilias het volgende:
Wordt steeds warmer in Bagdad.twitter:RudawEnglish twitterde op zondag 15-06-2014 om 18:21:59Special plane to evacuate Kurdish students from #Baghdad tonight to #Kurdistan. Kurdish Republican Guards transport them to Baghdad airport. reageer retweet
Verklaart Peunage's gedrag.twitter:ShamiWitness twitterde op zondag 15-06-2014 om 17:41:22Pro-Maliki Shia MPs have a new conspiracy theory that ISIS, Kurds,Nujayfi and regional powers conspired to capture Mosul. LMAO #Iraq reageer retweet
Nee natuurlijk niet, ik hoop niet dat de koerden slaags raken met de sunnieten omdat koerden over het algemeen ook gewoon sunnietische moslims zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
vind je het goed dat Koerdische studenten (die niets te maken hebben met de Koerdische regering) vermoordt kunnen worden door ISIS of Maliki.
Volgens mij is dat al gebeurd.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:26 schreef Baklava95 het volgende:
vind je het goed dat Koerdische studenten (die niets te maken hebben met de Koerdische regering) vermoordt kunnen worden door ISIS of Maliki.
twitter:RudawEnglish twitterde op zondag 15-06-2014 om 16:17:38Bodies of four kidnapped Kurdish students arrived in Sulaimani.The students kidnapped between #Baghdad-Kirkuk road in last few days. reageer retweet
Dit kan inderdaad waar zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:26 schreef Charismatisch het volgende:
Verklaart Peunage's gedrag.twitter:ShamiWitness twitterde op zondag 15-06-2014 om 17:41:22Pro-Maliki Shia MPs have a new conspiracy theory that ISIS, Kurds,Nujayfi and regional powers conspired to capture Mosul. LMAO #Iraq reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Do not marry from Kurds anyone for they are a type of Jinn that have been revealed to humans."quote:
En nog zeggen dat ISIS meest gevaarlijke groep ter wereld is.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:32 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
"Do not marry from Kurds anyone for they are a type of Jinn that have been revealed to humans."
Dit laat zien dat ISIS steeds geliefder wordt bij de mensen daar.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:41 schreef Hiper het volgende:
Thousands return to Mosul after ISIS slashes food prices, restores water and electricity and unblocks roads.
http://bigstory.ap.org/ar(...)aqis-start-returning
Dat was al gepost.quote:
twitter:moosa_has twitterde op zondag 15-06-2014 om 12:28:39وداعا كربلاء وداعا ياعراق الحسينالى لندن بصحبة عائلتيواعدك ياعراق سنعود اليك قريباالصمود ياابطال بمواجهة النواصبكونوا كما عهدناكم reageer retweet
twitter:askadeem twitterde op zondag 15-06-2014 om 09:05:31الى الطائرة برفقة السيد محسن النجفي والسيد عبدالهادي حسين متجهاً من بغداد الى طهران حتى تهدأ وتستقر الأوضاع في #العراق .. اللهم سهّل reageer retweet
Haha retards ze weten dat ze worden afgeslacht als ISIS bagdad gaat overnemen en daarom gaan ze weg als geiten.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:47 schreef Charismatisch het volgende:
Deze tweets went viral, niets speciaals, simpelweg twee sjiitische geestelijken die aangeven naar Londen en Tehran te gaan reizen en hun paar followers op de hoogte houden. De reden waarom ze zo vaak zijn ge-retweet is omdat ze worden bekritiseerd dat ze sjiitische schapen rekruteren om oorlogje te gaan voeren terwijl ze zelf naar het buitenland vluchten.twitter:moosa_has twitterde op zondag 15-06-2014 om 12:28:39وداعا كربلاء وداعا ياعراق الحسينالى لندن بصحبة عائلتيواعدك ياعراق سنعود اليك قريباالصمود ياابطال بمواجهة النواصبكونوا كما عهدناكم reageer retweet
twitter:askadeem twitterde op zondag 15-06-2014 om 09:05:31الى الطائرة برفقة السيد محسن النجفي والسيد عبدالهادي حسين متجهاً من بغداد الى طهران حتى تهدأ وتستقر الأوضاع في #العراق .. اللهم سهّل reageer retweet
Het zijn inderdaad geiten.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:51 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Haha retards ze weten dat ze worden afgeslacht als ISIS bagdad gaat overnemen en daarom gaan ze weg als geiten.
Ik hoop van wel!quote:Op zondag 15 juni 2014 18:49 schreef Perrin het volgende:
Maar wie gaat de sjiiten in Irak nu verdedigen tegen deze opmars? Het Irakese leger (nadat alle soennitische soldaten zijn overgelopen naar ISIS)? Iran? De sjiitische bevolking zelf?
Wtf??!quote:Op zondag 15 juni 2014 18:52 schreef Hiper het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad geiten.
[ afbeelding ]
En de iranirs die vervolgens de amerikaanse ambassade ontzetten, wereld op zijn kopquote:Op zondag 15 juni 2014 18:54 schreef Perrin het volgende:
ISIS die ergens deze week een feestje viert in de Green Zone in hartje Bagdad, het zou zomaar kunnen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maak deze foto zwart wit, haal de vlag weg en je hebt de einszatgruppen aan het oostfront..
[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 15-06-2014 19:08:23 ]Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
Gisteren was dat al bekend, gaat goed zo. Die perzen hebben niks te zoeken in Irak.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:56 schreef Hiper het volgende:
Funeral photo of "first #IRAN voluntary fighter killed" in #IRAQ
Ik zeg: MEER MEER MEER
[ afbeelding ]
Die ISIS-dudes zijn anders ook voor een groot deel geen Iraki's.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:56 schreef De_Ilias het volgende:
Gisteren was dat al bekend, gaat goed zo. Die perzen hebben niks te zoeken in Irak.
Klopt als je spreekt over ISIS in Syri, maar ISIS in Irak zijn meestal Irakezen zoals de bevolking van Mosul in meerdere tweets hebben duidelijk gemaakt.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Die ISIS-dudes zijn anders ook voor een groot deel geen Iraki's.
Integendeel, het zijn juist voornamelijk Irakezen. De groepering is ook opgericht in Irak als reactie op de amerikaanse invasie van het land.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Die ISIS-dudes zijn anders ook voor een groot deel geen Iraki's.
En relatief veel oud-soldaten ook, die onder Saddam dienden..quote:Op zondag 15 juni 2014 19:00 schreef Hiper het volgende:
[..]
Integendeel, het zijn juist voornamelijk Irakezen. De groepering is ook opgericht in Irak als reactie op de amerikaanse invasie van het land.
Ik heb andere dingen gelezen. O.a.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:00 schreef De_Ilias het volgende:
Klopt als je spreekt over ISIS in Syri, maar ISIS in Irak zijn meestal Irakezen zoals de bevolking van Mosul in meerdere tweets hebben duidelijk gemaakt.
quote:
quote:
ISIS in irak en Syrie is dezelfde organisatie.........quote:Op zondag 15 juni 2014 19:00 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Klopt als je spreekt over ISIS in Syri, maar ISIS in Irak zijn meestal Irakezen zoals de bevolking van Mosul in meerdere tweets hebben duidelijk gemaakt.
quote:ERDOĞAN: IRAQ ON THE BRINK OF SECTARIAN WAR
Speaking in Turkey's northeastern city of Trabzon, Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan said the crisis in Iraq is turning into an issue of sectarian conflicts. "This has gone far beyond an encounter with forces affiliated with ISIS", Erdoğan added.
Heavy fighting has also been reported in Tel Afar in Iraq, where the self-claimed Islamic State of Iraq and the Syria militants have stepped up attacks using mortar shells. Erdoğan said no one should underestimate the unrest in Tal Afar, "Tal Afar is a Turkmen majority city. Half of our Turkmen brothers are Sunni Muslims, the other half are Shia Muslims"
Turkmen tribesmen, who constitute the majority in the city, formed vigilante groups in the city after ISIS forces seized the provincial capital, Mosul. The three million-strong Turkmens represent the third-largest ethnic group in Iraq, constituting 13 percent of the population.
ik ben ook benieuwd of er al Shias uit Europa (waaronder de benelux) die kant op zijn gegaan om hun "heiligdommen" te beschermen.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:06 schreef Hiper het volgende:
First Footage of Shiites Gathering for War Against ISIS
Deze ezels worden allemaal kanonnenvoer. Straks krijgen we weer media berichten van "ISIS doodt niet alleen soldaten maar ook "vreedzame" burgers".
Die trainingen dat ze in de lokale speeltuin aan het klimrek hangen?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:12 schreef De_Ilias het volgende:
Kanonnenvoer is het meer niet. Zonder training gaan vechten is het domste wat je kan doen, ISIS en JN geven tenminste eerst training voordat zij soldaten inzetten. Dat hebben meerdere Nederlanders bevestigd die nu daar strijden (in Syrie).
Leren niet in je eigen voet te schieten, of je teammaten niet per ongeluk onder vuur te nemen, of enigszins gecoordineerd samenwerken.. da's allemaal best belangrijk als je met een groep oorlog gaat voeren voor 't echie.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die trainingen dat ze in de lokale speeltuin aan het klimrek hangen?
Net wat ik dacht, Baghdad is volledig omsingeld. Als de regering troepen naar het noorden stuurt, kunnen ze alsnog vanuit het westen of het zuiden worden aangevallen. Sterker nog de versterkingen kunnen met IED's van de weg worden geblazen.quote:
Soennitische gebieden overnemen, als eerste.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:19 schreef Perrin het volgende:
Wat zouden ze van plan zijn met Bagdad? Regeringsgebouwen innemen enzo? Of gaan ze de stad proberen omsingeld te houden?
En hoe kom jij er bij dat ze niet getraind zijn/worden?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:12 schreef De_Ilias het volgende:
Kanonnenvoer is het meer niet. Zonder training gaan vechten is het domste wat je kan doen, ISIS en JN geven tenminste eerst training voordat zij soldaten inzetten. Dat hebben meerdere Nederlanders bevestigd die nu daar strijden (in Syrie).
Knap om duizenden vrijwilligers binnen een paar dagen tijd oorlogs-gereed te kunnen trainen. Daar heb je maanden voor nodig...quote:Op zondag 15 juni 2014 19:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
En hoe kom jij er bij dat ze niet getraind zijn/worden?
Ze hebben maanden gehad.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:23 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Knap om duizenden vrijwilligers binnen een paar dagen tijd oorlogs-gereed te kunnen trainen. Daar heb je maanden voor nodig...
De vrijwilligers zijn nog niet eens ingezet. Bovendien heeft een deel er van al iets van militaire ervaring.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:23 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Knap om duizenden vrijwilligers binnen een paar dagen tijd oorlogs-gereed te kunnen trainen. Daar heb je maanden voor nodig...
Volgens mij is die oproep eergisteren gedaan (vrijdag) om zich aan te sluiten bij maaliki? Dus hoe hebben ze maanden de tijd gehad?quote:
En al die ISIS-Europeanen hebben "maanden" getraind? Zelfs uit N-Afrika gaan ze naar Libie om maar 2 weken training te krijgen en dan al richting Syrie. Irakezen zijn over het algemeen bekender met het dragen van een wapen en dan waarschijnlijk ook wat kogels ermee af te vuren.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:23 schreef De_Ilias het volgende:
Het zijn arme burgers die door hun ayatollahs als kanonnenvoer gebruikt wordt terwijl die ayatollahs lekker vluchten naar het westen, gadverdamme wat kan ik hier pissed om worden.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
De vrijwilligers zijn nog niet eens ingezet. Bovendien heeft een deel er van al iets van militaire ervaring.
Lol, gezien jouw posts geef jij geen fuck om Shia.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:27 schreef De_Ilias het volgende:
Het zijn arme burgers die door hun ayatollahs als kanonnenvoer gebruikt wordt terwijl die ayatollahs lekker vluchten naar het westen, gadverdamme wat kan ik hier pissed om worden.
Vriend, beter ga je niet zo dom doen, beetje doen alsof je je druk maakt om sjiietenquote:Op zondag 15 juni 2014 19:27 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het zijn arme burgers die door hun ayatollahs als kanonnenvoer gebruikt wordt terwijl die ayatollahs lekker vluchten naar het westen, gadverdamme wat kan ik hier pissed om worden.
Ja ze krijgen 1 maand training voordat ze de frontlinies mogen opzoeken, dit hebben meerdere Nederlanders in Syrie bevestigd. Maar daar gaat het hier niet om, je kan binnen een aantal dagen nooit duizenden vrijwilligers klaar stomen voor een grote strijd, dat gaat mis en zullen ongetwijfeld veel slachtoffers maken binnen hun eigen front.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:26 schreef Aloulou het volgende:
[..]
En al die ISIS-Europeanen hebben "maanden" getraind? Zelfs uit N-Afrika gaan ze naar Libie om maar 2 weken training te krijgen en dan al richting Syrie. Irakezen zijn over het algemeen bekender met het dragen van een wapen en dan waarschijnlijk ook wat kogels ermee af te vuren.
Als de leiding van bovenaf goed en georganiseerd is hoeft een korte training geen probleem te zijn. Kwestie van mensen de juiste taken geven, ervaring laten opdoen, de juiste groepen verantwoordelijk voor bepaalde missies stellen etc. Er is een grote kans dat eerdere sjitische milities als Badr en Jaysh al-Mahdi (Iran supported) de draad oppakken. Of mensen met ervaring in deze milities. Met hulp van de Iraanse Revolutionaire Garde.
Een miljoen miljard keer.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:28 schreef Domingesto het volgende:
Is dit promofilmpje van ISIS al voorbij gekomen?
Ja hoor, nu vind je het opeens arme burgers...quote:Op zondag 15 juni 2014 19:27 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik bekommer me wel om onwetende layman sjiieten die gewoon luisteren naar hun ayatollahs terwijl ze hartstikke onwetend zijn, ik ben ook mens weet je nog?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Vriend, beter ga je niet zo dom doen, beetje doen alsof je je druk maakt om sjiieten
Als jouw vriendjes gewoon normaal deden hoeft niemand als kanonnenvoer te dienen.
En laat me niet beginnen jouw salafi leiders die fatwa na fatwa afvuren en hun eigen kinderen weerhouden van 'jihad'.
Vergeef me dan maar.quote:
Nou, hier word ik emotioneel van...quote:Op zondag 15 juni 2014 19:31 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik bekommer me wel om onwetende layman sjiieten die gewoon luisteren naar hun ayatollahs terwijl ze hartstikke onwetend zijn, ik ben ook mens weet je nog?
Binnen paar dagen ben ik met je eens. Maar als ze slim zijn hebben ze eerst een selectieprocedure, en de "besten" worden eerder op pad gestuurd dan de mensen die nog wel wat training nodig hebben. Daarnaast heb je ook verschillende taken he, je stuurt iemand met 2 weken schietervaring niet erop vooruit om een stad op ISIS terug te veroveren. Wel kan je hem een ondersteunende functie geven, stel dat een stad al is veroverd en men de orde moet handhaven. Dan krijg je die "burgerpatrouilles" en dat is goed om te starten voor iemand die weinig ervaring heeft.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:29 schreef De_Ilias het volgende:
Ja ze krijgen 1 maand training voordat ze de frontlinies mogen opzoeken, dit hebben meerdere Nederlanders in Syrie bevestigd. Maar daar gaat het hier niet om, je kan binnen een aantal dagen nooit duizenden vrijwilligers klaar stomen voor een grote strijd, dat gaat mis en zullen ongetwijfeld veel slachtoffers maken binnen hun eigen front.
ISIL zou zo'n christelijk gebied tot doelwit #1 bombarderen.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Domingesto het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat de Assyrirs een eigen autonoom gebied kunnen bedingen. Dat verdienen ze. Alware het niet dat de Koerden uit zijn op de Assyrische gebieden.
Die tien personen krijgen geen autonoom gebied.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Domingesto het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat de Assyrirs een eigen autonoom gebied kunnen bedingen. Dat verdienen ze. Alware het niet dat de Koerden uit zijn op de Assyrische gebieden.
Zo'n minderheid als hun kan beter heil vragen in Nederland omdat ze niks voorstellen in die regio kwa nummers, macht en religie. MO is een jungle waar de sterkste wint.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Domingesto het volgende:
Dat lijkt me ook. De vlakte van Nineveh is voornamelijk Assyrisch. Proberen ook al jaren daar een autonome regio te creeren.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
ISIL zou zo'n christelijk gebied tot doelwit #1 bombarderen.
Een groot deel is in handen van ISIL, behalve het noord-oostelijke Koerdische deel.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:45 schreef Domingesto het volgende:
Nineve (Ninawa) is toch al onder controle van ISIS?
Dat is het domste wat je kan hopen, ze zijn met te weinig man om het uberhaupt te kunnen beschermen tegen isis. Daarnaast is isis daar al lekker bezig met hun praktijken.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef Domingesto het volgende:
Ik weet vrij zeker dat ze die onervaren mensen in steden zetten die al onder controle van de overheid zijn. Dan kunnen ze het leger daar weghalen en inzetten tegen ISIS.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Binnen paar dagen ben ik met je eens. Maar als ze slim zijn hebben ze eerst een selectieprocedure, en de "besten" worden eerder op pad gestuurd dan de mensen die nog wel wat training nodig hebben. Daarnaast heb je ook verschillende taken he, je stuurt iemand met 2 weken schietervaring niet erop vooruit om een stad op ISIS terug te veroveren. Wel kan je hem een ondersteunende functie geven, stel dat een stad al is veroverd en men de orde moet handhaven. Dan krijg je die "burgerpatrouilles" en dat is goed om te starten voor iemand die weinig ervaring heeft.
Ik verwacht dus ook dat geleidelijkerwijs de Iraakse overheid ISIS terugdringt. Direct is onmogelijk. Ze zullen wel keuzes maken nu om in te zetten op de strategisch gezien belangrijkste plaatsen die ze "moeten" terugveroveren om de opmars te stoppen. En dan vervolgens stap voor stap verder terugdringen geholpen door met de tijd nieuwe (getrainde) recruits. Hetzij newbies of voormaligmilitieleden. Wellicht dat ze ook gewoon naast het leger een militie inzet op sommige plekken, maar dat is wel gevaarlijk voor Maliki's macht ook.
Tsja, het is beter onder het gezag van Erbil te staan, dan dat van Baghdad.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:51 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat is het domste wat je kan hopen, ze zijn met te weinig man om het uberhaupt te kunnen beschermen tegen isis. Daarnaast is isis daar al lekker bezig met hun praktijken.
Beter voegen de Assyriers zich bij de Koerden, want er zijn ook zat Koerdische christenen, zij krijgen dan bescherming en worden met rust gelaten.
Daarnaast is het voor een christen makkelijker zich omhoog te werken in een Koerdische regio dan in een Arabische. Vooral in deze tijden.
Precies. Lijkt me het meest logische. Iraakse overheid kan zich wel herpakken alleen vergt het gewoon wat tijd en gaat het in stappen. Alleen om definitief de angel van onvrede uit soennieten te halen moeten er ook politieke besluiten genomen worden natuurlijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:52 schreef Peunage het volgende:
Ik weet vrij zeker dat ze die onervaren mensen in steden zetten die al onder controle van de overheid zijn. Dan kunnen ze het leger daar weghalen en inzetten tegen ISIS.
quote:German foreign minister warns Mideast against proxy war in Iraq
German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier has warned the Mideast not to wage a proxy war on Iraq's soil. Meanwhile, former UN Syria envoy Lakhdar Brahimi said the Syrian civil war and Iraq conflict are connected.
Foreign Minister Steinmeier told the Sunday edition of Die Welt newspaper that the international community "must prevent the outbreak of a proxy war between the regional powers on Iraqi soil."
The Islamic State of Iraq and Syria (ISIS) has made rapid military advances in Iraq over the past week, further escalating tensions in a region already deeply divided over the civil war in neighboring Syria. The Sunni extremist group, which broke off from al Qaeda, operates in both countries.
"All [Iraq's] neighbors - Saudi Arabia, the Gulf states, Turkey and Iran - cannot have an interest in a huge, lawless area developing beyond Syria in their immediate neighborhood, which becomes a stomping ground for mercenary groups, Islamists of every color and terrorists," Steinmeier said.
Berlin's top diplomat ruled out the deployment of German troops, calling on the major Mideast powers to take responsibility for stabilizing the situation in Iraq.
Terecht dat ze niet willen sterven voor de sjiitische dictator al-Maliki.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:12 schreef Peunage het volgende:
De 2de divisie die gestationeerd was in Mosul bestaat grotendeels uit Koerden en lokale Soennieten.
Goed dat ze Mosul hebben overgeleverd aan terroristen en baathisten inderdaad. Dat zal hem leren!quote:Op zondag 15 juni 2014 20:12 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Terecht dat ze niet willen sterven voor de sjiitische dictator al-Maliki.
Al-Maliki had de baathisten aangesteld in Mosul. Moest ie maar niet zo dom zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:13 schreef Peunage het volgende:
Goed dat ze Mosul hebben overgeleverd aan terroristen en baathisten inderdaad. Dat zal hem leren!
quote:Lebanon scrambles to avert Iraq fallout
BEIRUT: Lebanese leaders struggled Friday to stave off any adverse repercussions of the fast-moving developments in Iraq on the security situation in Lebanon, calling for national unity and the swift election of a new president.
The major military gains made by militants from the Al-Qaeda-inspired Islamic State of Iraq and Greater Syria (ISIS) have sent shockwaves across the political landscape in Lebanon, which is already suffering from a bloody spillover of Syria’s civil war.
Meanwhile, Health Minister Wael Abu Faour, a close aide to MP Walid Jumblatt, met former Prime Minister Saad Hariri in Morocco.
During the meeting, Hariri spoke by telephone with Jumblatt and it was agreed that the two leaders would meet in Paris at a later date, according to a statement released by Hariri’s office.
Abu Faour also carried “ideas” on how to break the presidential election deadlock that he had discussed with Speaker Nabih Berri before flying to Morocco, a political source told The Daily Star.
Earlier this week, Jumblatt told Al-Arabiya TV he would inform Hariri that he would vote for neither Lebanese Forces leader Samir Geagea nor Free Patriotic Movement leader MP Michel Aoun.
Lebanese concerns over the events in Iraq stem from the fact that ISIS and other Al-Qaeda-linked groups claimed responsibility for the deadly car bombings and suicide attacks earlier this year that targeted areas where Hezbollah enjoys broad support, in Beirut’s southern suburbs and the Bekaa region, in response to the party’s military intervention in Syria on the side of President Bashar Assad.
Berri warned of the grave developments in Iraq, calling for measures to shield Lebanon against any negative fallout.
“I hope that what is happening there will constitute an incentive for us as Lebanese of all [political] trends to close ranks in order to protect Lebanon and shield it against the region’s storms,” Berri told As-Safir newspaper.
Prime Minister Tammam Salam also voiced concerns over ISIS’ military advances, saying the Cabinet reviewed the situation during its Thursday meeting, but did not discuss taking any specific measures.
“Everyone knows that any regional development will reflect on Lebanon. If it is positive, it will reflect positively on Lebanon. If it is negative, it will reflect negatively on us,” Salam said in remarks published by As-Safir.
Jumblatt called for facing the repercussions of what he termed ISIS’ “horrible invasion” by quickly electing a successor to former President Michel Sleiman, whose six-year term ended on May 25.
“We need to protect our internal situation by swiftly electing a president,” Jumblatt said in remarks published by As-Safir. “And also by quickly trying to limit the damage and reverberations ... because definitely there will be repercussions on Lebanon following this suspicious and horrible invasion by the ISIS.”
Separately, Aoun telephoned Maronite Patriarch Beshara Rai to discuss the presidential election stalemate, as media reported that Rai was planning to hold an inter-Maronite reconciliation beginning with a meeting between Aoun and Geagea.
Aoun telephoned Geagea Friday to extend his condolences over the death of the LF leader’s father.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |