abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140891580
Boekentopic A Song Of Ice And Fire
Serietopic zonder spoilers is hier te vinden

Het gaat hier dus over de serie Game of Thrones, maar dan wel met de kennis van de eerste vijf boeken uit de A Song of Ice and Fire reeks. Verzoek om alles over The Winds of Winter dus wel achter spoilers te houden!

ASOIAF WIKI met alle belangrijke informatie; http://awoiaf.westeros.org/

Game of Thrones of een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie Song of Ice and Fire/Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en momenteel is seizoen 3 bezig.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.

http://www.youtube.com/user/GameofThrones

- http://www.reddit.com/r/gameofthrones/ Reddit
- http://awoiaf.westeros.org/ A wiki of fire and ice, heel veel info (heel veel spoilers ook)
- http://wicnet.tumblr.com/ Tumblr met leuke plaatjes
- http://winteriscoming.net/ Engelse fanbase
- http://www.winteriscoming.nl/ Nederlandse fan base
- http://img11.imageshack.us/img11/6163/mapkz.png (copy/paste deze link) Grootste kaart die er te vinden is, met speculaties
- http://www.youtube.com/pl(...)51E9307&feature=plcp Extra's vanaf de blu-ray box
- http://www.youtube.com/user/GameofThrones HBO kanaal over GoT

OP gestyled door door .aeon
--------------------------------
pi_140891801
Goede TT :'). Slynt werd volgens mij niet genoemd in die battle, kwam hij niet na deze battle in castle black en werd jonnie boy toen gearresteerd enzo.
pi_140891898
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:51 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Goede TT :'). Slynt werd volgens mij niet genoemd in die battle, kwam hij niet na deze battle in castle black en werd jonnie boy toen gearresteerd enzo.
Die heb ik heul niet bedacht man, sinds wanneer doet de boekentopic aan TT's trouwens? :?

Jon werd gearresteerd nadat hij kreupel terug kwam bij de Wildlings vandaan. Hij heeft toen gewond nog meegevochten tijdens de battle. Vandaar dat ik me afvroeg waar Slynt was.. omdat hij in de serie wel mee deed.
  maandag 9 juni 2014 @ 21:53:55 #4
28033 Pek
je moet wat
pi_140891958
Wat mij betreft hoeft Lady Stoneheart niet zo, voegt in de boeken ook niet zoveel toe, behalve wat opgehangen Freys...maar als ze Nymeria weer laten zien die haar lijk ontdekt in de rivier, dan ben ik om O+
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_140891964
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Die heb ik heul niet bedacht man, sinds wanneer doet de boekentopic aan TT's trouwens? :?

Jon werd gearresteerd nadat hij kreupel terug kwam bij de Wildlings vandaan. Hij heeft toen gewond nog meegevochten tijdens de battle. Vandaar dat ik me afvroeg waar Slynt was.. omdat hij in de serie wel mee deed.
In het boek kwam ie nu pas aan bij the Wall volgens mij.
pi_140891982
Stannis waar was je :'(
pi_140892103
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:54 schreef Gambetta het volgende:
Stannis waar was je :'(
Volgende week!
IMDb samenvatting + castlist O+
pi_140893201
Stannis komt pas als Jon in de tent zit bij Mance
  maandag 9 juni 2014 @ 22:11:32 #9
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_140893239
Maar nu is die lieve redhead dus dood. :'(
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:12:12 #10
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_140893286
quote:
8s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Maar nu is die lieve redhead dus dood. :'(
Daar weet jij niks van, Jan Sneu.
Helemaal super.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:16:38 #11
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140893561
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:47 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Hij was ook verkiesbaar. Ik geloof datie naar een ander kasteel gestuurd werd door Jon.
Maar hij wilde niet echt, dus toen...
"Edd, fetch me a block."
~O>

Een van de beste scenes van Jon Snow.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_140896223
Hm geen Stannis dus. Ben benieuwd of ie nog volgende ep gaat komen. De scène tussen John en Ygritte vond ik ook maar cheesy. Voor de rest een vermakelijke ep. Het feit dat hij zich maar op een locatie afspeelde was wel apart.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_140896234
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:19 schreef Cardozo het volgende:
Btw:

[ afbeelding ]
Zal ze dan zijn oor afbijten? Waarom nog een verminking als het toch niet in de boeken voorkomt. Zucht.
  maandag 9 juni 2014 @ 23:09:06 #14
383398 Kyubey
pi_140896913
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:54 schreef ... het volgende:
Tywin houdt de rest van die Lannisters nog wat in het gareel, met z'n autoriteit.
Stel nou dat hij er niet zou zijn, en Tyrion is er niet om Hand of the King te zijn. Wat dan? Komt er wel een nieuwe Hand maar omdat Tywin de touwtjes keurig in handen heeft en zo ook Cersei in de gaten kan houden en eigenlijk iedereen... Stel nou dat dat dan wegvalt? Ze mogen blij zijn dat Joffrey kapot is denk ik zo :')
Nou, subtiel hoor.
Helemaal super.
pi_140897056
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:58 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Zal ze dan zijn oor afbijten? Waarom nog een verminking als het toch niet in de boeken voorkomt. Zucht.
Ik zat te denken:

Wellicht ontmoeten ze elkaar, is er een kort handgemeen, komt de Brotherhood Without Banners om Brienne gevangen te nemen, blijft Sandor achter omdat Catelyn niet per se naar hem op zoek is en hij al is vrijgesproken door de Lord of Light en kan hij daarna niet langer verder.
pi_140904098
Waarom eigenlijk boekspoilers. We verpesten niets maar het heeft juist toegevoegde waarde. Boekverwijzingen, besprekingen of iets dergelijks
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_140905047
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Het is je nooit opgevallen dat zo goed als alle topicreeksen in Fok! aan TT's doen? :?

Deze inderdaad niet echt, komt denk ik vooral omdat het enorm traag loopt.
pi_140905059
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 08:47 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het is je nooit opgevallen dat zo goed als alle topicreeksen in Fok! aan TT's doen? :?
Topicreeks: Game of Thrones met boekspoilers

Hou op te bashen.
pi_140905536
Gisteravond gekeken... FUCK YEAH!

Epische Ser Alliser _O_
Sam eindelijk volwassen _O_
Die zeis _O_
Die reuzen _O_
Alles! _O_ :D

1 minpuntje wat ik wel wilde noemen: de battle met de reus in de tunnel werd niet getoond. Maakten zich er een beetje makkelijk vanaf zo.
pi_140905591
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:58 schreef Bijna het volgende:
Hm geen Stannis dus. Ben benieuwd of ie nog volgende ep gaat komen. De scène tussen John en Ygritte vond ik ook maar cheesy. Voor de rest een vermakelijke ep. Het feit dat hij zich maar op een locatie afspeelde was wel apart.
Battle of the Blackwater was ook gewoon een hele aflevering.
Was btw ook stom geweest als Stannis er nu al was, had de hele hopeloosheid van de situatie niet aangegeven. Weet niet of hij de volgende aflevering al komt, zou wel een epische finale zijn. Stannis EN Tyrion vs. Tywin.
pi_140906173
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:26 schreef eQuaL het volgende:
Gisteravond gekeken... FUCK YEAH!

Epische Ser Alliser _O_
Sam eindelijk volwassen _O_
Die zeis _O_
Die reuzen _O_
Alles! _O_ :D

1 minpuntje wat ik wel wilde noemen: de battle met de reus in de tunnel werd niet getoond. Maakten zich er een beetje makkelijk vanaf zo.
Die battle is in het boek ook niet getoond toch? :) Ik vind het mooi dat ze niet laten zien dat het gebeurd is, maar ik begrijp de meningen erover wel :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_140907885
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:00 schreef Norrage het volgende:

[..]

Die battle is in het boek ook niet getoond toch? :) Ik vind het mooi dat ze niet laten zien dat het gebeurd is, maar ik begrijp de meningen erover wel :D
Klopt, er werd nog wel verder op ingegaan door de toestand waarin ze gevonden werden, maar niet het gevecht zelf.

Verder een vraag waarom er in dit seizoen zo veel cheesy liefdes momentjes toegevoegd zijn? Sam en gilly, jon en ygritte en vorige keer al grey worm. Of was dat eerder in de serie ook al maar viel het mij niet op?
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:58:12 #23
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_140909269
Als je nou een zeem aan zo'n zeis knoopt en je hangt hem aan je huis, hoef je dan nooit meer moeilijk ramen te wassen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:18:03 #24
133369 Jivis
Critikut
pi_140909866
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:14 schreef portie het volgende:

[..]

Verder een vraag waarom er in dit seizoen zo veel cheesy liefdes momentjes toegevoegd zijn? Sam en gilly, jon en ygritte en vorige keer al grey worm. Of was dat eerder in de serie ook al maar viel het mij niet op?
Vorig seizoen had je ook al zo'n zoetsappig moment toen Jon en Ygritte samen op de Wall stonden. En je had natuurlijk de tenenkrommende scenes tussen Robb en Talisa. De hele relatie tussen Tyrion en Shae is ook erg aangedikt, met name vanuit Shae's perspectief.

Niets nieuws dus.
Amen.
pi_140911302
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:58 schreef boem-dikkie het volgende:
Als je nou een zeem aan zo'n zeis knoopt en je hangt hem aan je huis, hoef je dan nooit meer moeilijk ramen te wassen?
Schrobt wel grondig schoon denk ik zo.
pi_140912377
Vind het wel jammer dat ze Pyp en Grenn zo vroeg hebben opgeruimd. Zeker van Pyp had ik nog wel wat leuke oneliners verwacht de komende seizoenen.
Conscience do cost.
pi_140913868
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 05:17 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom eigenlijk boekspoilers. We verpesten niets maar het heeft juist toegevoegde waarde. Boekverwijzingen, besprekingen of iets dergelijks
Omdat mensen in het andere topic allergische reacties krijgen bij het zien van het woord 'boek', plus we bespreken, speculeren en kijken ook uit naar volgende episodes met de boeken in ons achterhoofd, waar nogal wat spoilers bij zitten ;)

Maar goed, wat kunnen we verwachten voor volgende ep?
- Stannis! Stannis! Stannis!
- Tyrion vs Tywin
- Dany's draken die kindjes opeten?
- Arya die de Hound achterlaat en naar Braavos gaat
- Bran die Leaf ontmoet
- Lady Stoneheart

Gaat nog best een drukke episode worden denk ik zo.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 14:17:58 #28
383398 Kyubey
pi_140914614
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:55 schreef MAHL het volgende:

[..]

Omdat mensen in het andere topic allergische reacties krijgen bij het zien van het woord 'boek', plus we bespreken, speculeren en kijken ook uit naar volgende episodes met de boeken in ons achterhoofd, waar nogal wat spoilers bij zitten ;)

- Tyrion vs Tywin
- Bran die Leaf ontmoet
- Lady Stoneheart

Gaat nog best een drukke episode worden denk ik zo.
Als ze Dany nou weglieten :{
Helemaal super.
pi_140914763
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:17 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Als ze Dany nou weglieten :{
Laatste ep duurt een uur ipv 50 minuten he.
pi_140914837
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:55 schreef MAHL het volgende:

- Tyrion vs Tywin
- Bran die Leaf ontmoet
- Lady Stoneheart
Jon die gaat highfiven met Mance? :P
Conscience do cost.
pi_140915733
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:24 schreef ems. het volgende:

[..]

Jon die gaat highfiven met Mance? :P
De seriemakers kennende sluit Jon vrede met de Wildlings, is alles daarna koek en ei en komt er een groot feestmaal (mét everzwijn) en valt Stannis tijdens het nagerecht plots binnen die alle Wildlings afslacht omdat ze niet in zijn rijk horen ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2014 14:55:53 ]
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:02:55 #32
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_140915940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:21 schreef MAHL het volgende:

[..]

Laatste ep duurt een uur ipv 50 minuten he.
66 minuten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:04:20 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_140915980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:55 schreef MAHL het volgende:

[..]

De seriemakers kennende sluit Jon vrede met de Wildlings, is alles daarna koek en ei en komt er een groot feestmaal (mét everzwijn) en valt Stannis tijdens het nagerecht plots binnen die alle Wildlings afslacht omdat ze niet in zijn rijk horen ;(
Dat lijkt me niet. Ik dacht dat Stannis het plan om de Wildlings zich te laten vestigen in de Gift ook goedkeurde uiteindelijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:05:50 #34
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_140916011
Als Bran volgende week the Children of the Forest al ontmoet, hebben ze dan Coldhands compleet weggeknipt?
pi_140916115
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Ik dacht dat Stannis het plan om de Wildlings zich te laten vestigen in de Gift ook goedkeurde uiteindelijk.
Weet ik, maar de seriemakers vinden het leuk om Stannis af te schilderen als bad guy.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:14:40 #36
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_140916284
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:08 schreef MAHL het volgende:

[..]

Weet ik, maar de seriemakers vinden het leuk om Stannis af te schilderen als bad guy.
Stannis is nog steeds mijn favoriete kandidaat voor de troon.
Ik weet ook wel dat ie het waarschijnlijk toch niet wordt. :'(
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:23:40 #37
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140916610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:05 schreef DustPuppy het volgende:
Als Bran volgende week the Children of the Forest al ontmoet, hebben ze dan Coldhands compleet weggeknipt?
ik ga me steeds meer afvragen of dát nou met "the children" bedoeld wordt.
In het voorstukje van ep 10 zag ik Dany in tranen dus ik heb het idee dat 't meer slaat op draken die kindjes eten.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:28:03 #38
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_140916758
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:23 schreef Gwywen het volgende:

[..]

In het voorstukje van ep 10 zag ik Dany in tranen dus ik heb het idee dat 't meer slaat op draken die kindjes eten.
Ja wie weet. Ze zijn soms best listig met die titels.

Zo heette aflevering 1 van seizoen 2: The North Remembers

Toen had ik ook zoiets van..... uhm wut!?
pi_140917368
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:23 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Leaf, een van de children of the forest, is gecast voor dit seizoen dus die zal er nog wel in voorkomen. En gezien titels vaak dubbelzinnig zijn zal het ook wel slaan op Tyrion en de kindjes die drakenvoedsel worden :P
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:58:41 #40
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140917771
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:46 schreef MAHL het volgende:

[..]

Leaf, een van de children of the forest, is gecast voor dit seizoen
O, dat had ik even gemist.
Ik denk (hoop!) dat jij gelijk hebt natuurlijk :)
  dinsdag 10 juni 2014 @ 16:08:15 #41
133369 Jivis
Critikut
pi_140918036
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:58 schreef Gwywen het volgende:

[..]

O, dat had ik even gemist.
Ik denk (hoop!) dat jij gelijk hebt natuurlijk :)
Meestal hebben die titels wel dubbele lagen.
Amen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:46:37 #42
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140925620
Ik ben echt heeeeeel benieuwd naar de laatste ep! :9 Verhaaltechnisch zit er zoveel spektakel in, dat het onwijs spectaculair lijkt te worden... maar tegelijkertijd kan het ook too much zijn, waardoor sommige belangrijke momenten hun impact (deels) verliezen, doordat het allemaal teveel gerushed moet worden. Die extra 10 minuten stemmen me wel tevreden, maar toch vind ik het wel spannend :D

Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties op de (mogelijke) terugkeer van Cat. Ik zit me er nu behoorlijk op te verheugen, maar toen ik het voor het eerst las vond ik het eigenlijk een beetje... cheap ( :o ) om een afgeschreven personage op zo'n vage manier weer tot leven te brengen. Er zullen vast wel kijkers zijn die het maar lame vinden.
Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik het nu opeens wel een toffe wending vind. Misschien omdat ze een hele shitload aan Frey's doodmaakt ofzo O+

[ Bericht 37% gewijzigd door Zhenar op 10-06-2014 20:44:44 ]
pi_140941744
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:46 schreef Zhenar het volgende:
Ik ben echt heeeeeel benieuwd naar de laatste ep! :9 Verhaaltechnisch zit er zoveel spektakel in, dat het onwijs spectaculair lijkt te worden... maar tegelijkertijd kan het ook too much zijn, waardoor sommige belangrijke momenten hun impact (deels) verliezen, doordat het allemaal teveel gerushed moet worden. Die extra 10 minuten stemmen me wel tevreden, maar toch vind ik het wel spannend :D

Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties op de (mogelijke) terugkeer van Cat. Ik zit me er nu behoorlijk op te verheugen, maar toen ik het voor het eerst las vond ik het eigenlijk een beetje... cheap ( :o ) om een afgeschreven personage op zo'n vage manier weer tot leven te brengen. Er zullen vast wel kijkers zijn die het maar lame vinden.
Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik het nu opeens wel een toffe wending vind. Misschien omdat ze een hele shitload aan Frey's doodmaakt ofzo O+
Freys hebben ook maar weinig invloed gehad op de serie. In de boeken veel duidelijker. Het hoe en waarom het verraad van de Freys werd mij pas duidelijk in de boeken. Ik denk dat dat voor veel seriekijkers zo is.

LS is ook nog niet zo aanwezig (ben net bij boek 5). Ben wel benieuwd hoe dat zich verder afspeelt.

Voor de rest zal de aflevering vol cliffhangers zitten waar weinig series aan kunnen toppen. Zeker omdat ik geen serie ken met zo veel verschillende verhaallijnen, waarbij alles nu even samen komt.

Hoop alleen wel dat jon/stannis goed uitgewerkt wordt. Nu Jon zelf beslist naar Mance te gaan, kan dat wel een raar plot geven.
pi_140942248
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:57 schreef portie het volgende:

[..]

Hoop alleen wel dat jon/stannis goed uitgewerkt wordt.
Ik verwacht van niet. :( We zullen het zien.
pi_140942463
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met Alliser en Janos. Alliser leek in de laatste aflevering opeens sympathie op te brengen voor Jon terwijl Janos wel heel duidelijk de lafaard uithing. In de boeken is Alliser voor zover ik me kan herinneren bitter tot het eind tegen Jon en speelt hij onder een hoedje met Slynt.

Lijkt me sterk dat hij na dit optreden van Janos nog serieus met hem in zee gaat. Of hij gaat dood van z'n verwondingen. Of hij wordt opeens vriendjes met Snow. :P

Verder lijkt het me dat Stannis op de wall hem eindelijk een beetje tijd geeft om te shinen. Ik denk dat de man het best tot z'n recht komt als hij wat manschappen onder zich heeft waar hij orders naar kan blaffen.
Conscience do cost.
pi_140943809
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:57 schreef portie het volgende:

[..]

Freys hebben ook maar weinig invloed gehad op de serie. In de boeken veel duidelijker. Het hoe en waarom het verraad van de Freys werd mij pas duidelijk in de boeken. Ik denk dat dat voor veel seriekijkers zo is.

LS is ook nog niet zo aanwezig (ben net bij boek 5). Ben wel benieuwd hoe dat zich verder afspeelt.

Voor de rest zal de aflevering vol cliffhangers zitten waar weinig series aan kunnen toppen. Zeker omdat ik geen serie ken met zo veel verschillende verhaallijnen, waarbij alles nu even samen komt.

Hoop alleen wel dat jon/stannis goed uitgewerkt wordt. Nu Jon zelf beslist naar Mance te gaan, kan dat wel een raar plot geven.
Denk dat het wat smeuïger wordt gemaakt dan in het boek. Jon die op het punt staat afgemaakt/gemarteld te worden door de wildlings en dat dan Stannis over de heuvels komt met zijn leger.

Blijf het overigens gaar vinden dat Jon in zijn eentje die kant op gaat, maar goed.
Amen.
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:39:30 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_140947103
Oeeeehhhh, ik kan niet wachten tot baardmans lannister eindelijk glorieloos dood gaat op de pot O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_140947145
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:39 schreef jogy het volgende:
Oeeeehhhh, ik kan niet wachten tot baardmans lannister eindelijk glorieloos dood gaat op de pot O+.
Ik hoop dat ze dat in ieder geval net zo doen zoals in het boek.
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:41:37 #49
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_140947152
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:41 schreef Bijna het volgende:

[..]

Hi dad, *plop*
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_140947310
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:41 schreef Bijna het volgende:

[..]

Scat fetish?

Hmm. Ben nog wel benieuwd of we ooit nog eens een flashback episode gaan krijgen naar de War of the Usurper. Tower of Joy en Lyanna etc is ook niet echt aan bod gekomen... Wat nog wel zou moeten gezien R+L=J.
pi_140947399
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:48 schreef MAHL het volgende:

[..]

Scat fetish?

Hmm. Ben nog wel benieuwd of we ooit nog eens een flashback episode gaan krijgen naar de War of the Usurper. Tower of Joy en Lyanna etc is ook niet echt aan bod gekomen... Wat nog wel zou moeten gezien R+L=J.
Nee :').

Zo'n flashback zou wel gaaf zijn! Misschien iets voor een speciale aflevering die ze als verrassing uitzenden over een paar maanden ofzo.
pi_140949041
quote:

Dat zou echt zo awesome zijn _O_
pi_140949166
quote:

[..]

Scat fetish?

Het viel me tijdens dit seizoen op dat er wat meer naar die periode gehint werd - o.a. dat Catelyn oorspronkelijk met Brandon Stark zou trouwen, wat voor niet-lezers waarschijnlijk geen raakpunten met wat dan ook lijkt te hebben.
Ik denk dat ze er niet omheen kunnen, het hele gebeuren nu heeft zijn directe wortels in het gebeuren toen.
Wat ik ook mooi vind (en imho "bewijs" voor R+L=J) is dat inmiddels wel duidelijk begint te worden dat zowel Jon als Daenerys getraind worden in zaken als "regeren" en "leiderschap". :Y
pi_140949997
quote:

[..]

Scat fetish?

Hopelijk via Bran aankomende aflevering. Ben nog steeds gefrustreerd dat de Tower of Joy nog niet langs is geweest :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_140950084
Flashback episode lijkt me sterk, gezien ze dan allemaal nieuwe/oude acteurs moeten inhuren voor 1 aflevering. Maar misschien worden ze inderdaad inventief met een combo van CGI en Bran.
Conscience do cost.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:49:44 #56
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_140952993
Er is iemand voor seizoen 5 gecast voor de rol van 'Young Cercei'.

Dus tja. Flashbacks gaan er komen, maar Tower of Joy weet ik niet.
pi_140957161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:49 schreef DustPuppy het volgende:
Er is iemand voor seizoen 5 gecast voor de rol van 'Young Cercei'.

Dus tja. Flashbacks gaan er komen, maar Tower of Joy weet ik niet.
Meggie de kikker scene? Kan niet anders toch?
pi_140957214
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:06 schreef portie het volgende:

[..]

Ja daar is toch ook een casting call voor.
pi_140957242
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:07 schreef HamburgerHenk het volgende:

[..]

Ja daar is toch ook een casting call voor.
Ja, maar die scene moet samen met een 'young cersei'
pi_140973279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:23 schreef ems. het volgende:
Flashback episode lijkt me sterk, gezien ze dan allemaal nieuwe/oude acteurs moeten inhuren voor 1 aflevering. Maar misschien worden ze inderdaad inventief met een combo van CGI en Bran.
Een losstaande special feature (of 2 of 3) zou daardoor toch juist goed kunnen? Je hoeft dan niet moeilijk te doen met je vaste crew en kunt gewoon een stel minder bekende acteurs inhuren.

Beetje als de walking dead verhaaltjes tussen de seizoenen in, maar dan wat substantiëler en gewoon op HBO.

Lijkt me ook vanuit een business perspectief wel rendabel, houdt de fans een beetje warm in het lange gat en zal toch ook flinke kijkcijfers trekken. Maar ik mis vast iets waarom dat veel moeilijker is in de business dan ik denk. :P
pi_140974895
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:06 schreef portie het volgende:

[..]

Awesome!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:35:45 #62
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_140975161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:41 schreef ems. het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met Alliser en Janos. Alliser leek in de laatste aflevering opeens sympathie op te brengen voor Jon terwijl Janos wel heel duidelijk de lafaard uithing. In de boeken is Alliser voor zover ik me kan herinneren bitter tot het eind tegen Jon en speelt hij onder een hoedje met Slynt.

Lijkt me sterk dat hij na dit optreden van Janos nog serieus met hem in zee gaat. Of hij gaat dood van z'n verwondingen. Of hij wordt opeens vriendjes met Snow. :P

Verder lijkt het me dat Stannis op de wall hem eindelijk een beetje tijd geeft om te shinen. Ik denk dat de man het best tot z'n recht komt als hij wat manschappen onder zich heeft waar hij orders naar kan blaffen.
Ser Alliser neemt denk de rol over van Bowen Marsh aan het einde van seizoen 5.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:40:11 #63
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_140975362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:35 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ser Alliser neemt denk de rol over van Bowen Marsh aan het einde van seizoen 5.
Zou best eens kunnen. Ik heb nooit echt geweten wat ik van Bowen Marsh moest denken trouwens.
Deathlift or Die.
pi_140983417
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_140983594
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:40 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Zou best eens kunnen. Ik heb nooit echt geweten wat ik van Bowen Marsh moest denken trouwens.
Het is de grootste backstabber die er is, thats what :(
pi_140983859
quote:
quote:
When asked about his progress on “The Winds of Winter,” all Mr. Martin would say, a sigh tinting his voice, was, “It’s going along.”
Oh god, dat duurt nog 4 jaar :P
  zondag 15 juni 2014 @ 12:26:12 #67
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_141104900
pi_141105223
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:26 schreef Zhenar het volgende:
Vaderdagtrailer voor vanavond:

*O*
_O-
pi_141125891
quote:

*O*
_O_

Wat gaat dit een fantastische seizoensfinale worden :7
  zondag 15 juni 2014 @ 21:34:11 #70
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_141127047
quote:

*O*
_O_ .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  zondag 15 juni 2014 @ 21:35:29 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_141127124
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:18 schreef lord_bono het volgende:

[..]

_O_

Wat gaat dit een fantastische seizoensfinale worden :7
Tyrion wordt onthoofd, hoezo fantastisch?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_141131634
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Tyrion wordt onthoofd, hoezo fantastisch?
Tyrion begint vervelende trekjes te krijgen + matige acteur. /Sarcasme uit.

Dit is het topic met boekenspoilers btw.
pi_141141170
Jojen dood. Weer gespoilerd door de serie :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 16 juni 2014 @ 04:13:33 #74
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141141183
Fantastische aflevering _O_
Zat de aftiteling te kijken in de hoop dat Stoneheart nog zou opstaan, maar helaas -O-. Anders was de aflevering écht perfect geweest.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  maandag 16 juni 2014 @ 06:02:22 #75
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_141141400
Ligt het aan mij of is de Titan van Braavos met het afgebroken zwaard in de intro een verwijzing naar Syrio Forel?
pi_141141403
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 04:09 schreef Mortaxx het volgende:
Jojen dood. Weer gespoilerd door de serie :')
Ah, dat lag dus toch niet aan mij. Ze gaan echt een beetje los van de boeken, which is not a complaint.
pi_141141430
geen where do whores go? voor Tyrion :(
totaal niet onder de indruk van deze aflevering eigenlijk, de Lannister verhaallijn is wat mij betreft zo niet echt goed uitgewerkt.

[ Bericht 34% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 16-06-2014 06:30:21 ]
pi_141141539
Geen "Stannis! Stannis! Stannis!' was voor mij toch echt het dieptepunt.
  maandag 16 juni 2014 @ 07:07:50 #79
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_141141589
Absolute dieptepunt voor mij was het gebrek aan Coldhands.
Daarnaast had Lady Stoneheart ook van mij erin gemogen (maar dat komt zeker volgend seizoen).
Wat er met Coldhands gaat gebeuren weet ik niet, want qua Bran verhaallijn zijn ze ongeveer even ver als in de boeken nu volgens mij.
  maandag 16 juni 2014 @ 07:09:34 #80
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141141602
Zijn er mensen die dit serieus een slechte aflevering vonden? Nee toch :') ?
  maandag 16 juni 2014 @ 07:12:12 #81
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_141141614
Mag toch hopen van niet nee.. Hoewel het vuurballengooiende Child of the Forest me niet heel erg overtuigde, kwam naar mijn gevoel uit een slechte zombiefilm met goede CGI.. Voelde niet des GOT's..
  maandag 16 juni 2014 @ 07:16:45 #82
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_141141635
Oh en de overlap van biter/hound/brienne is prima uitgewerkt
  maandag 16 juni 2014 @ 07:20:39 #83
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141141650
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 07:16 schreef Luuksor het volgende:
Oh en de overlap van biter/hound/brienne is prima uitgewerkt
Was een spannend gevecht ^O^.
  maandag 16 juni 2014 @ 07:21:47 #84
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_141141659
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 07:09 schreef Leafeon672 het volgende:
Epi 8,9 en 10 van s4 waren 3 vd beste van de serie imo.
  maandag 16 juni 2014 @ 07:24:41 #85
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_141141675
Ze hebben trouwens veel verandert uit de boeken bij deze epi:
Brienne vs The Hound
Geen Coldhands
Jaime die niet tegen Tyrion vertelt over zijn eerste liefde (dat het eigenlijk geen hoer was)
Jojen die sterft

Ik hoop echt serieus dat Coldhands nog komt.
Verder nog Strong Belwas en Euron Greyjoy.
pi_141142475
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 07:09 schreef Leafeon672 het volgende:
Die skeletten waren waardeloos :')
  maandag 16 juni 2014 @ 09:24:05 #87
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141142726
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:07 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Die skeletten waren waardeloos :')
Het cgi-budget was waarschijnlijk opgegaan aan de draken ;).
  maandag 16 juni 2014 @ 10:18:28 #88
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_141143755
Geen Stannis! Stannis! Stannis! :')
Geen Tywin die op de wc schijt. :')
Geen Lady Stoneheart. :')

Kutaflevering.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:25:18 #89
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141143914
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:18 schreef 2Happy4U het volgende:
Geen Stannis! Stannis! Stannis! :')
Geen Tywin die op de wc schijt. :')
Geen Lady Stoneheart. :')

Kutaflevering.
Dramakoningin :')
  maandag 16 juni 2014 @ 10:27:24 #90
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_141143945
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:25 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Dramakoningin :')
Iconische momenten uit het boek. Net als 'only Cat'.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:32:48 #91
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141144064
quote:
13s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:27 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Iconische momenten uit het boek. Net als 'only Cat'.
Als het vier seizoenen duurt voordat je in de gaten krijgt dat sommige dingen veranderd kunnen worden |:(...
Het is een verfilming van de boeken, niet een toneelstuk dat scène voor scène is nagespeeld.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:35:20 #92
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_141144117
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:32 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Als het vier seizoenen duurt voordat je in de gaten krijgt dat sommige dingen veranderd kunnen worden |:(...
Het is een verfilming van de boeken, niet een toneelstuk dat scène voor scène is nagespeeld.
Dat snap ik best. Maar het zijn allemaal stukken waar boeklezers vrijwel allemaal van zeggen dat het geweldig is. 'Only Cat' en 'Stannis! Stannis! Stannis!' zou niets extra's kosten.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:36:21 #93
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_141144135

Tfoe.
pi_141144147
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:32 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Tsja...ik begrijp de kritiek wel. Als ze er nou andere gelijkwaardige scenes van hadden gemaakt...... maar ze maken er gewoon troep van.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_141144940
Is Jojen nu echt dood trouwens? An sich is dat wel een spoiler natuurlijk.
pi_141144973
had er ook meer van verwacht.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:46:52 #97
361437 Eekhoorn_
Zsasz, Wahahauw
pi_141145982
Ik had meer van deze aflevering verwacht.
Geef het op als een dikke bitch in de sportschool :z
pi_141146030
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:10 schreef eQuaL het volgende:
Laten we het hopen. Wat een irritant kutjoch is dat zeg. Elke keer als je denk dat er een spannende verhaallijn komt, of een interessante scene gaat het weer over die drie-oogs pokkekraai die ik het liefst ieder moment zou willen afschieten. Wat een langdradig spiritueel gelul zeg, gaat nergens over.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_141146234
Ik vond Brann's gedeelte echt zwaar verneukt, zo simpel neergezet..
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:55:48 #100
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_141146270
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:10 schreef eQuaL het volgende:
http://www.reddit.com/r/a(...)isited_why_it_might/
pi_141146275
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:54 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vond Brann's gedeelte echt zwaar verneukt, zo simpel neergezet..
Het zou leuker zijn als dat hele kleuterkliekje daar de white walkers was afgemaakt vlak voor dat die pokkekraai in beeld kwam. Dat zou weer een doodsaaie langdradige verhaallijn minder zijn.
pi_141146355
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het zou leuker zijn als dat hele kleuterkliekje daar de white walkers was afgemaakt vlak voor dat die pokkekraai in beeld kwam. Dat zou weer een doodsaaie langdradige verhaallijn minder zijn.
Naja, of in ieder geval wat meer info over de white walkers, er wordt de hele tijd wel gejankt dat 'winter is coming' maar het duurt echt eeuwen terwijl het eigenlijks wel de kwintessens is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_141146685
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Shreyas het volgende:

[..]

bereid je maar voor op meer Bran de komende jaren ^O^
pi_141146708
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:08 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

bereid je maar voor op neer meer Bran de komende jaren ^O^
Ik hou sowieso met van alles rekening. In GoT weet je het nooit
pi_141146837
Geen Lady Stoneheart? -O-

Boeklezers die hun ongenoegen uitten in het serietopic _O- :o :@
Allemaal ''cruciale'' veranderingen lees ik wel weer.. erg jammer..
pi_141147291
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:13 schreef Poesopstokje het volgende:

Lady Stoneheart verwachte ik nog toen het scherm langer dan normaal op zwart ging, maar helaas :(

Snap ook niet dat boeklezers dat gaan posten, veranderingen ten op zichtte van de boeken bespreken ze maar hier, zelfde geldt voor het hinten van gebeurtenissen. Heb de boeken zelf ook gelezen, maar ik haal er echt geen voldoening uit om mensen te spoilen :')
pi_141148526
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:27 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Lady Stoneheart verwachte ik nog toen het scherm langer dan normaal op zwart ging, maar helaas :(

Snap ook niet dat boeklezers dat gaan posten, veranderingen ten op zichtte van de boeken bespreken ze maar hier, zelfde geldt voor het hinten van gebeurtenissen. Heb de boeken zelf ook gelezen, maar ik haal er echt geen voldoening uit om mensen te spoilen :')
Ik zat ook even te kijken toen ik het tegenkwam onder de spoilers.. Alsof het nu opeens ''kan'' nu het seizoen is afgelopen. Net als het quotten van de boeken, wat normaal ook not-done is in het serietopic.
pi_141148585
Poept Tywin nou wel of geen goud?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_141148862
Er heeft zelfs iemand de Lyanna/Rhaegar speculatie aangehaald _O-
Stelletje.. :')
pi_141148927
Ik vind de serie wel steeds minder worden zeg. Het verhaal wordt slechter en slechter, de acteurs laten hun beperkingen steeds meer zien, vage CGI die niet klopt bij de lore, ga zo maar verder.
pi_141149072
Serietopic op slot gezet :')
pi_141149080
De aflevering dat Tyrion bekend was echt stukken beter.
Een beetje verandering is ook niet erg trouwens vind de Arya verhaallijn wel prima zo.
Maar waar het nou goed voor is om Jaime + Cersei zo te doen?
  maandag 16 juni 2014 @ 13:20:53 #113
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141149089
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:13 schreef Poesopstokje het volgende:

Het topic is nu zelfs gesloten _O-
  maandag 16 juni 2014 @ 13:21:25 #114
37295 Luigi
mario pls
pi_141149106
Ik vind ze in het andere topic echt enorme aanstellers mbt spoilers, maar als je keihard lady stoneheart gaat noemen ben echt een loser eerste klas hoor. Bah.
pi_141149118
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:20 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Het topic is nu zelfs gesloten _O-
Ik denk dat er bans uitgedeeld gaan worden nu.. Er zitten een paar flink te zieken.
pi_141149127
_O- _O-
Het is echt te erg voor woorden he _O- heb het nog nooit zo erg meegemaakt in een series-topic _O-
pi_141149135
Kinderachtig gespoil _O-. Zo'n speculatietopic gaat niks worden. Je hebt altijd wel van die users die de boeken hebben gelezen en dan heel toevallig wél dingen speculeren die er gaan gebeuren.
pi_141149136
Ik wist niet wat een Lady Stoneheart was, dus ik heb dat even gegoogled. Dat had ik wellicht niet moeten doen.
pi_141149143
Wat een treurigheid. :'(
Ik zou ook niet graag een mod zijn in dergelijke topics. _O_
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  maandag 16 juni 2014 @ 13:22:42 #120
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141149149
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:22 schreef Snowbells het volgende:
Kinderachtig gespoil _O-. Zo'n speculatietopic gaat niks worden. Je hebt altijd wel van die users die de boeken hebben gelezen en dan heel toevallig wél dingen speculeren die er gaan gebeuren.
Echt al jouw posts werden verwijderd _O-.
pi_141149172
100x Lady Stoneheart spoilen ging ook echt veelste ver. En die Lyanna/Rhaegar theorie ging ook nérgens over als ''serie''kijker zijnde..
pi_141149178
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:22 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Echt al jouw posts werden verwijderd _O-.
Terwijl die van een user die stoneheart noemde bleef staan :')?
  maandag 16 juni 2014 @ 13:24:32 #123
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141149210
Serietopic is weer open!
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 13:24:36 #124
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_141149214
Als een mod de boeken niet leest, is het compleet onduidelijk wat een spoiler is en wat niet. }:|
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_141149227
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:24 schreef Mike het volgende:
Als een mod de boeken niet leest, is het compleet onduidelijk wat een spoiler is en wat niet. }:|
Mij mod maken. Dat is de oplossing. :7
  maandag 16 juni 2014 @ 13:25:21 #126
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141149238
quote:
Het is al goed, schatje :*.
pi_141149239
quote:
Voor boekenlezers ook niet omdat echt alles door elkaar gaat qua verhaal. Op sommige vlakken is de serie al verder dan de boeken en andersom.

Maar elke verwijzing naar lady stoneheart of L+R=J (Lyanna en Rhaegar) zijn keiharde spoilers of gebaseerd op theorien die nog niet in de serie zijn geweest.
pi_141149265
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:23 schreef Poesopstokje het volgende:
En die Lyanna/Rhaegar theorie ging ook nérgens over als ''serie''kijker zijnde..
Maar hij had het helemaal "zelf" verzonnen!!! :'(
pi_141149281
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:26 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Maar hij had het helemaal "zelf" verzonnen!!! :')
Dat zeg ik, dikke fucking vette bullshit :')

Zei jij dat? Speculeren voor gevorderden :')
pi_141149288
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:26 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Maar hij had het helemaal "zelf" verzonnen!!! :'(
Mwa, in de serie wordt wel heel duidelijk gemaakt dat Lyanne en Rhaegar een liefdesrelatie hadden.
pi_141149304
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:25 schreef Kirov het volgende:

[..]

Voor boekenlezers ook niet omdat echt alles door elkaar gaat qua verhaal. Op sommige vlakken is de serie al verder dan de boeken en andersom.
Als boeklezers ben je pas 1 keer 'gespoiled' dit seizoen, waar verder ook geen vervolg op is gekomen. Valt wel mee dus.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:27:28 #132
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141149313
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:26 schreef Kirov het volgende:

[..]

Mwa, in de serie wordt wel heel duidelijk gemaakt dat Lyanne en Rhaegar een liefdesrelatie hadden.
Vind je? De gemiddelde kijker zal het niet opgemerkt hebben, lijkt me zo.
pi_141149358
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:27 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Als boeklezers ben je pas 1 keer 'gespoiled' dit seizoen, waar verder ook geen vervolg op is gekomen. Valt wel mee dus.
Volgens mij waren er 2 of 3 dingen. De dood van Jojen, Gregor = Robert Strong, Night's King leeft nog en is een Other en nog één waar ik zo niet op kan komen.
pi_141149361
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:27 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Denk het ook niet. Het verhaal over de Tower of Joy is bijvoorbeeld nog niet langsgekomen.
pi_141149362
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:27 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet. En dan nog? Waarom nu al at large deze theorie bespreken??? Verpest de lol voor jezelf en een ander niet. Als deze theorie ooit waar blijkt, dan zal het nog wel effe duren voor ie geopenbaard wordt lijkt me.
pi_141149448
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:28 schreef Kirov het volgende:

[..]

Volgens mij waren er 2 of 3 dingen. De dood van Jojen, Gregor = Robert Strong en nog één waar ik zo niet op kan komen.
Jojen die dood is klopt. Gregor = Robert Strong was al voor 99% zeker. En dan hebben we waarschijnlijk de Night's King al gezien en hoe white walker ontstaan.
pi_141149495
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:30 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Jojen die dood is klopt. Gregor = Robert Strong was al voor 99% zeker. En dan hebben we waarschijnlijk de Night's King al gezien en hoe white walker ontstaan.
Night's King was duidelijk, staat in de synopsis. Maar die gast was dus mens en is full blown White Walker geworden.
pi_141149626
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:32 schreef Kirov het volgende:

[..]

Night's King was duidelijk, staat in de synopsis. Maar die gast was dus mens en is full blown White Walker geworden.
Dat kind van Craster bedoel je?
Maar ik kan me niks herinneren dat in het boek wordt gesproken over dat de Night's King nu de aanvoerder is van de White Walkers. Sowieso wordt er in de boeken daarover vrij weinig gesproken. Dat was dus voor mij wel de grootste onthulling dit seizoen. Ik verwacht volgend seizoen trouwens nog meer afwijkingen van (of vooruitlopen op) het boek.
pi_141150434
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:36 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Dat kind van Craster bedoel je?
Maar ik kan me niks herinneren dat in het boek wordt gesproken over dat de Night's King nu de aanvoerder is van de White Walkers. Sowieso wordt er in de boeken daarover vrij weinig gesproken. Dat was dus voor mij wel de grootste onthulling dit seizoen. Ik verwacht volgend seizoen trouwens nog meer afwijkingen van (of vooruitlopen op) het boek.
Nee de Night's King, die Lord Commander van de Night's Watch die een White Walker heeft lopen ballen. Dat je dus blijkbaar als volwassene een White Walker kan worden i.p.v. alleen een Whight vind ik een beetje vreemd, moet nog zien of dat geen verzinsel is van D&D.
pi_141151071
Die dood van Jojen :r
  maandag 16 juni 2014 @ 14:15:17 #141
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_141151111
En alle theorieën over het ongeboren kind van Robb konden bij de boekenlezers ook meteen overboord...
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_141151156
Jojen ging toch 'langzaam' dood oid door zo'n weirwood pasta?
  maandag 16 juni 2014 @ 14:20:06 #143
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_141151303
Brienne en The Hound waren nog best een leuk koppel geweest.
Allebei geen ser :')
pi_141151583
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:15 schreef Sitethief het volgende:
En alle theorieën over het ongeboren kind van Robb konden bij de boekenlezers ook meteen overboord...
Die was ook ook vergeten ja.
pi_141152804
Uh, wat gaf Aria aan die kapitein waarom ze ineens wel mee mocht?
pi_141152925
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:01 schreef Droathoah het volgende:
Uh, wat gaf Aria aan die kapitein waarom ze ineens wel mee mocht?
IJzeren munt die ze van die faceless man had gekregen.
pi_141155716
Geen Stoneheart? wtf....
pi_141156077
Geen Coldhands.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_141156354
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:33 schreef Silv het volgende:
Geen Coldhands.
:{
#superniger2020
pi_141156691
quote:
Geen Coldhands.
Inderdaad een beetje jammer.
ROBODEMONS..................|:(
pi_141157384
quote:
Geen Coldhands.
wel een scene met granaten daarvoor in de plaats bedacht :')
pi_141157414
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:07 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

_O- :')
  maandag 16 juni 2014 @ 17:08:21 #153
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141157418
quote:

[..]

Lekker scify ja toch niet dan.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 16 juni 2014 @ 17:22:43 #154
383398 Kyubey
pi_141157966
quote:

[..]

Vond jij de geraamten niet spectaculair en spannend dan? :o

Jammer dat de serie over zijn hoogtepunt heen is. Behalve de drakenscene in de vechtkuilen kan ik niet veel spectaculairs verzinnen in de volgende boeken...
Helemaal super.
pi_141158271
Jammer dat Jaime niet over Tyrion's vriendin heeft verteld. Nu hebben ze haar vervangen door Shae in het gesprek tussen Tywin en Tyrion. (Al vond ik die scène verder méér als prima!)
Plus er is nu geen aanleiding voor het ontwrichten van de verhoudingen tussen Cersei en Jaime in seizoen 5.
pi_141158419
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:32 schreef Poesopstokje het volgende:
Jammer dat Jaime niet over Tyrion's vriendin heeft verteld. Nu hebben ze haar vervangen door Shae in het gesprek tussen Tywin en Tyrion. (Al vond ik die scène verder méér als prima!)
Plus er is nu geen aanleiding voor het ontwrichten van de verhoudingen tussen Cersei en Jaime in seizoen 5.
Mwa, Cersei kan heus wel één en één optellen en concluderen dat Jaime er een hand in heeft gehad.

Was het in de boeken ook zo dat Varys nu al naar Essos vluchte? Hij moet nog een aantal moorden plegen.
pi_141158474
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:36 schreef Kirov het volgende:

[..]

Mwa, Cersei kan heus wel één en één optellen en concluderen dat Jaime er een hand in heeft gehad.

Was het in de boeken ook zo dat Varys nu al naar Essos vluchte? Hij moet nog een aantal moorden plegen.
In het boek weet Cersei ook niet dat Jaime er een handje in heeft gehad. Het is juist dat Jaime de boot afhoudt, omdat Tyrion heeft verteld dat Cersei is vreemdgegaan toen Jaime gevangen zat.
  maandag 16 juni 2014 @ 17:41:27 #158
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_141158604
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:36 schreef Kirov het volgende:

[..]

Mwa, Cersei kan heus wel één en één optellen en concluderen dat Jaime er 1 hand in heeft gehad.

Fixed
pi_141158990
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:22 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Jammer dat de serie over zijn hoogtepunt heen is. Behalve de drakenscene in de vechtkuilen kan ik niet veel spectaculairs verzinnen in de volgende boeken...
Denk dat er volgend seizoen ook al materiaal van Winds of Winter gebruikt gaat worden (moet haast wel).
  maandag 16 juni 2014 @ 18:16:30 #160
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_141160312
quote:
"She's been fucking Lancel and Osmund Kettleblack and probably Moon Boy for all I know"
pi_141160493
Boehoehoe wat een gejank hier zeg.
  maandag 16 juni 2014 @ 18:25:33 #162
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_141160765
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:22 schreef Kyubey het volgende:

[..]

De Greyjoys moeten nog wat dingen doen, de Sandsnakes, Aegon gaat weer terug naar de seven kingdoms, dan is er nog een belegering van een van die bevrijden steden dacht ik, Lady Stoneheart, Varys moet nog wat mensen afmaken, Cersei en haar walk of shame, kwamen Tyrion en Jorah elkaar niet tegen bij een of ander gevecht, Arya die huurmoordenaar wordt, Lord Commander Snow. Uiteindelijk is er nog zat voor een heel seizoen, ze zitten alleen wel veel op bootjes.

Geen grote veldslagen, maar zeker nog wel een paar wtf momentjes.
pi_141164872
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:28 schreef Kirov het volgende:

[..]

Volgens mij waren er 2 of 3 dingen. De dood van Jojen, Gregor = Robert Strong, Night's King leeft nog en is een Other en nog één waar ik zo niet op kan komen.
Waar had ik dat laatste moeten zien in de serie?
pi_141165031
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:15 schreef Sitethief het volgende:
Nee, GRRM schreef op zijn blog dat Jeyne Westerling terug komt in WINDS
pi_141165054
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar had ik dat laatste moeten zien in de serie?
Weet ik niet meer, misschien dat er nog wel meer dingen waren :P
pi_141165242
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan ben ik gewoon een aandachtiger kijker, ben ik bang :')
Even in dit topic.

Ik denk niet dat er nog veel kijkers zijn die weten wie Kevan is.
In de boeken is hij vrij prominent aanwezig, ik denk niet dat ze hem in de serie er weer inschrijven voor seizoen 5.
pi_141165358
Ik heb gegoogled, z'n gezicht zegt me zelfs niks meer :') :@
pi_141165488
qua dood wel veel overeenkomsten van zijn broer :Y
pi_141166692
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:25 schreef Tweek het volgende:

[..]

De Greyjoys moeten nog wat dingen doen, de Sandsnakes, Aegon gaat weer terug naar de seven kingdoms, dan is er nog een belegering van een van die bevrijden steden dacht ik, Lady Stoneheart, Varys moet nog wat mensen afmaken, Cersei en haar walk of shame, kwamen Tyrion en Jorah elkaar niet tegen bij een of ander gevecht, Arya die huurmoordenaar wordt, Lord Commander Snow. Uiteindelijk is er nog zat voor een heel seizoen, ze zitten alleen wel veel op bootjes.

Geen grote veldslagen, maar zeker nog wel een paar wtf momentjes.
Die walk of shame van Cersei wil ik wel in de serie zien.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:05:03 #170
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_141167081
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:38 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Even in dit topic.

Ik denk niet dat er nog veel kijkers zijn die weten wie Kevan is.
In de boeken is hij vrij prominent aanwezig, ik denk niet dat ze hem in de serie er weer inschrijven voor seizoen 5.
Ik weet ook oprecht niet meer wie zo hand of the king word. volgens mij was het zo'n vage pipo die in de serie niet eens voorkomt na Tywin. Ik vind het wel wat voor Kevan, uit de schaduw van zijn oudere broer stappen, vind ik wel wat voor de serie, die symboliek
Laffe huichelaar
pi_141167673
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik weet ook oprecht niet meer wie zo hand of the king word. volgens mij was het zo'n vage pipo die in de serie niet eens voorkomt na Tywin. Ik vind het wel wat voor Kevan, uit de schaduw van zijn oudere broer stappen, vind ik wel wat voor de serie, die symboliek
Was het niet Mace Tyrell? Volgens mij had Kevan geweigerd.
pi_141168169
Kevan :')
Pycelle :')

Varys _O_
#superniger2020
pi_141168558
Goed uitgewerkte laatste ep. Jammer dat ze Stannis niet gewoon in de vorige aflevering hadden gedaan, snap dat echt niet. Dan was het effect nog zoveel sterker geweest. En wat is Stannis verder een zaadje in de serie zeg, straalt echt helemaal niks uit zoals Davos maar alles voor hem moet zeggen :/ Achja.

Verder heel goed. Ook de Bran scene vind ik best prima gedaan; ik ben volgens mij een van de weinigen die die verhaallijn best interessant vind. Maar Tyrion was het hoogtepunt. Wat een acteur ook. En Jaime ook. En Tywin. Goede aflevering, goed seizoen. Maar over het geheel valt het wel een beetje tegen door de eigen bedenkselen van D&D, echt dramatisch bij vlagen.
pi_141169663
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Cersei wou Jaime als hand, Jaime wou Kevan. Maar Kevan weigerde inderdaad.

Hoe kom jij opeens bij Kevan vraag ik me af? Vandaar ook mijn opmerking dat ik verwacht dat er weinig kijkers zullen zijn die nog weten wie hij is :P
pi_141169947
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:27 schreef Norrage het volgende:
Goed uitgewerkte laatste ep. Jammer dat ze Stannis niet gewoon in de vorige aflevering hadden gedaan, snap dat echt niet. Dan was het effect nog zoveel sterker geweest. En wat is Stannis verder een zaadje in de serie zeg, straalt echt helemaal niks uit zoals Davos maar alles voor hem moet zeggen :/ Achja.

Verder heel goed. Ook de Bran scene vind ik best prima gedaan; ik ben volgens mij een van de weinigen die die verhaallijn best interessant vind. Maar Tyrion was het hoogtepunt. Wat een acteur ook. En Jaime ook. En Tywin. Goede aflevering, goed seizoen. Maar over het geheel valt het wel een beetje tegen door de eigen bedenkselen van D&D, echt dramatisch bij vlagen.
Ik denk het ook :D

Sommige verzinsels van D&D waren ronduit dramatisch :r Uiteraard de verkrachtingsscène tussen Jaime en Cersei (alsof ik dat al niet vaak genoeg benoemd heb :') ) , de Yara/Dreadfort scène, Missandei/GreyWorm.
En het weglaten van de legendarische ''Only Cat'', ''Stannis! Stannis! STANNIS!'' en de dialogen tussen Jaime/Tyrion tijdens de ontsnapping en tussen Tyrion/Tywin tijdens de privyscène :+
pi_141170348
Plus het weghalen van Varys uit KL, die heeft daar nog wat kills te maken.

Aan de andere kant wel fijn dat de serie zo anders gaat lopen dan de boeken, dan blijven die tenminste nog vermakelijk mochten ze ooit uitkomen.
  maandag 16 juni 2014 @ 21:55:54 #177
37295 Luigi
mario pls
pi_141175809
Prachtige aflevering :).
  maandag 16 juni 2014 @ 22:36:50 #178
66825 Reya
Fier Wallon
pi_141178583
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:16 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dat is jammer, inderdaad.
  maandag 16 juni 2014 @ 22:37:37 #179
66825 Reya
Fier Wallon
pi_141178640
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:50 schreef Timwonnacott het volgende:
Varys kan terugkomen, in het boek is het niet duidelijk waar hij in de tussentijd heeft uitgehangen.
pi_141178911
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:37 schreef Reya het volgende:

[..]

Varys kan terugkomen, in het boek is het niet duidelijk waar hij in de tussentijd heeft uitgehangen.
Kan inderdaad, maar het lijkt nu alsof die echt weggaat omdat die schuldig blijkt. Terwijl in de boeken de schuld via Varys zijn dubbelrol overgaat op de Tyrells. Vreemde ontwikkeling.
  maandag 16 juni 2014 @ 22:42:58 #181
66825 Reya
Fier Wallon
pi_141179013
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:41 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Kan inderdaad, maar het lijkt nu alsof die echt weggaat omdat die schuldig blijkt. Terwijl in de boeken de schuld via Varys zijn dubbelrol overgaat op de Tyrells. Vreemde ontwikkeling.
In de boeken is het toch juist dat hij verdacht lijkt omdat hij verdwijnt?
  maandag 16 juni 2014 @ 22:49:05 #182
133369 Jivis
Critikut
pi_141179445
Jammer dat we geen drol in de plee hoorden vallen ;(.
Amen.
pi_141185161
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:42 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Cersei wou Jaime als hand, Jaime wou Kevan. Maar Kevan weigerde inderdaad.

Hoe kom jij opeens bij Kevan vraag ik me af? Vandaar ook mijn opmerking dat ik verwacht dat er weinig kijkers zullen zijn die nog weten wie hij is :P
Kevan heeft 1 of 2 keer aan tafel gezeten bij Tywin, toen ze tegen Robb Stark's troepen vochten. Heeft anderhalve line gehad ofzo. Aangezien de meeste kijkers Lancel niet eens kunnen onthouden denk ik dat Kevan ook niet mee zal vallen.
  Admin dinsdag 17 juni 2014 @ 00:29:43 #184
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_141185609
Even vloeken in de kerk:
Ik ben de boeken aan het herlezen, wat is het eik kinderlijk geschreven.Waren het van oorsprong joung adults boeken oid?
Toch wel érg knap hoe de serie geworden is dan. ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_141187606
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:27 schreef Norrage het volgende:

Ik vind die verhaallijn van Bran ook best leuk. :o
pi_141187821
quote:

Aan de andere kant wel fijn dat de serie zo anders gaat lopen dan de boeken, dan blijven die tenminste nog vermakelijk mochten ze ooit uitkomen.
Maar Varys 'verdwijnt' toch ook uit KL? Na de dood van Tywin weet niemand waar hij is.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 02:01:36 #187
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141187957
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:29 schreef yvonne het volgende:
Even vloeken in de kerk:
Ik ben de boeken aan het herlezen, wat is het eik kinderlijk geschreven.Waren het van oorsprong joung adults boeken oid?
Tja, de boeken staan nou niet echt bekend als literaire hoogstandjes :'). Op literaire forums wordt er dan ook gezegd dat je veel beter je tijd kunt besteden aan een aantal klassiekers.

Lees je de boeken trouwens in het Nederlands of in het Engels?
pi_141188445
quote:
Even vloeken in de kerk:
Ik ben de boeken aan het herlezen, wat is het eik kinderlijk geschreven
Hoezo?

quote:

Deed hij dat niet later pas? Kevan zullen ze niet terug laten komen, dus die hoeft hij niet te vermoorden...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 07:21:11 #189
133369 Jivis
Critikut
pi_141188941
quote:
Even vloeken in de kerk:
Totaal niet mee eens. Het is eerder geschreven als pageturner, met veel aandacht voor gedachtes en dialogen.

Dat heb ik liever dan de fantasy waarin ze een half kantje lang een bergtop beschrijven. *kuch* Tolkien *kuch*
Amen.
pi_141189951
Ik vind het juist lekker geschreven de boeken, voor zulke lange verhalen. Lekker los, goed geschreven als pageturner, duidelijke omschrijvingen. Juist bij dit soort verhalen zit ik niet te wachten op van die LoTR troep bijvoorbeeld. LoTR vond ik echt ronduit verschrikkelijk, en zo kan ik er nog wel een paar noemen. :) Laat het literaire maar over aan een boek van rond de 300 pagina's, niet van rond de 5000 :D
pi_141189990
quote:
Even vloeken in de kerk:
Daarom lees ik ze in het Nederlands, dan heb ik hier geen last van.
Your opinion of me is none of my business.
pi_141190027
Ik hoor trouwens iedereen zeggen dat die scene met die skeletten zovee anders is in het boek, maar dat is toch helemaal niet zo??? (afgezien van dat Jojen niet dood gaat). Dat zouden toch gewoon Whights (of hoe ze ook heten) moeten voorstellen, of wat? :?
pi_141190060
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:08 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Daarom lees ik ze in het Nederlands, dan heb ik hier geen last van.
Jan Sneeuw :')
pi_141190071
quote:
Even vloeken in de kerk:
Kinderlijk geschreven? Hoe bedoel je dat dan? Heb je ook voorbeelden?
pi_141190077
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:11 schreef Norrage het volgende:
Ik hoor trouwens iedereen zeggen dat die scene met die skeletten zovee anders is in het boek, maar dat is toch helemaal niet zo??? (afgezien van dat Jojen niet dood gaat). Dat zouden toch gewoon Whights (of hoe ze ook heten) moeten voorstellen, of wat? :?
Gewoon whights ja, en Coldhands ontbreekt volledig :(
pi_141190238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:13 schreef Kirov het volgende:

[..]

Jon Sneeuw. :P En ik was nog een kind toen ik begon he. :') Was eerst met de serie weleens lastig trouwens. Maar die vertaling zit echt heel sterk in elkaar. :)
pi_141190331
mooie afsluiter van dit seizoen.

maar wel jammer dat Lady Stoneheart er niet in voor kwam. ik hoop niet dat ze haar eruit hebben geknipt zoals Coldhands. :(

en ook vreemd dat jojeen reed doodging. in de boeken leeft hij nog nu ben ik gespoiled door de serie ;(
- Rudyard Kipling
pi_141190400
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 07:21 schreef Jivis het volgende:

[..]

Totaal niet mee eens. Het is eerder geschreven als pageturner, met veel aandacht voor gedachtes en dialogen.

Dat heb ik liever dan de fantasy waarin ze een half kantje lang een bergtop beschrijven. *kuch* Tolkien *kuch*
Jij hebt overduidelijk Tolkien niet gelezen :')
pi_141190855
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:14 schreef Kirov het volgende:

[..]

Gewoon whights ja, en Coldhands ontbreekt volledig :(
Dit waren toch whights dus ja, misschien wat verder ontbonden :P

En Coldhands tsja...vond dat niet een van de betere toevoegingen in het boek :P
pi_141190864
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dit waren toch whights dus ja, misschien wat verder ontbonden :P

En Coldhands tsja...vond dat niet een van de betere toevoegingen in het boek :P
Vond het niet erg dat het wandelende skeletten waren maar de felblauwe ogen mistte wel.
pi_141190877
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:32 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Mwa dat halve kantje is overdreven, maar Tolkien is wel droge kost vergeleken met ASOIAF hoor :P
pi_141190974
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:54 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Mwa dat halve kantje is overdreven, maar Tolkien is wel droge kost vergeleken met ASOIAF hoor :P
Eens. Tolkien is het enige boek waar ik nooit doorheen ben gekomen. En dat wil wat zeggen want Wheel of Time heb ik wel doorheen geploeterd. :')
pi_141191009
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:08 schreef Sarasi het volgende:
Daarom lees ik ze in het Nederlands
De boeken moet je in het Engels lezen.
#superniger2020
pi_141191016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:13 schreef Kirov het volgende:

[..]

Pinkje :')
#superniger2020
pi_141191021
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:58 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Eens. Tolkien is het enige boek waar ik nooit doorheen ben gekomen. En dat wil wat zeggen want Wheel of Time heb ik wel doorheen geploeterd. :')
Ik heb ook nooit kunnen uitlezen, wat een saaie bende was dat zeg _O-
pi_141191088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:59 schreef superniger het volgende:

[..]

De boeken moet je in het Engels lezen.
Ik ben ooit begonnen in het Nederlands, toen ik twaalf was ofzo. Ik heb alle boeken ook in het Nederlands daardoor en ben de Nederlandse namen en schrijfstijl gewend, dus ik blijf bij Nederlands nu. Misschien is het gewenning, maar als ik chapters op Martin's site lees, ben ik blij met mijn Nederlandse versies. Ik vind zijn schrijfstijl niet je-van-het.
pi_141191455
Ik moet zeggen, zijn schrijfstijl is er na de eerste boeken in ieder geval niet beter op geworden. Vanaf Feast of Crows is het niet alleen qua verhaal echt veeeeel minder geworden, ook qua schrijfstijl. Alsof ie het allemaal maar onder teveel druk heeft lopen afraffelen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:24:51 #208
133369 Jivis
Critikut
pi_141191758
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:32 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Eeeh, jawel? Daarom zeg ik het ook. Vind Tolkien een geweldige verhalenverteller, maar geen beste schrijver. Van mij hoeven landschappen niet pagina's lang beschreven te worden en dat is wat hij wel doet. Om over al die versjes tussendoor nog maar te zwijgen. Leidt alleen maar af van het (prachtige) verhaal.
Amen.
pi_141191813
Anywayzzzz, zullen we het weer over de serie hebben hier? Voor boeken loopt al een ander topic :P
TTK / A Song of Ice and Fire - GRRM #7 Waiting and Wenches
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:28:48 #210
133369 Jivis
Critikut
pi_141191864
Ik ben heel erg bang voor het moment dat het bronmateriaal op is :'(. Bij Bran hebben ze bijvoorbeeld niet veel meer te vertellen.
Amen.
pi_141191963
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:28 schreef Jivis het volgende:
Ik ben heel erg bang voor het moment dat het bronmateriaal op is :'(. Bij Bran hebben ze bijvoorbeeld niet veel meer te vertellen.
Klopt idd.

Van mij mogen ze over het maken van het volgende seizoen wel 2 jaar doen. En dan gewoon een extra lang seizoen (13-15 afl). Maar wel iets meer in lijn met de boeken aub. Wijzigingen zijn an sich niet erg, maar nu komen er butterfly effecten naar voren.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:43:20 #212
133369 Jivis
Critikut
pi_141192256
Ging er trouwens niet een theorie de ronde dat de Hound nog leeft? Iets met die priester die Brienne op een gegeven moment tegenkomt?

Dit dus.

Benieuwd hoe ze dat gaan oppakken in de serie.
Amen.
pi_141192699
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:43 schreef Jivis het volgende:
Benieuwd hoe ze dat gaan oppakken in de serie.
Brienne zal nu de Hound wel herkennen, dus dit zal anders gedaan worden in de serie. Redelijk flinke wijziging t.o.v. de boeken, maar het was sowieso nogal vaag wat de toekomstige rol van Sandor zou zijn.

Wel jammer dat Brienne hier zo'n ander verhaal heeft. Snap dat het boeiend moet blijven voor de serie, maar het was juist leuk voor boeklezers dat je op een gegeven moment doorhad dat Brienne NET te laat was voor Arya. Plus dat ze nu dus al een battle met The Hound heeft gehad, ook niet echt nodig.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:00:37 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_141192780
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:28 schreef Jivis het volgende:
Ik geloof dat ze het serie-verhaal gaan afsplitsen van het boek-verhaal.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:01:02 #215
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141192792
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:57 schreef eQuaL het volgende:
Plus dat ze nu dus al een battle met The Hound heeft gehad, ook niet echt nodig.
Niet nodig, maar wel erg leuk om naar te kijken. Dat geschreeuw van Brienne :D
Wat een enorm lang mens is dat toch ook, volgens mij torende ze nog zelfs boven the Hound uit.

Op internet gaan geruchten rond over haar afkomst, voor mijn gevoel worden die gestaafd doordat zij ook in de serie de enige is met dezelfde haarkleur als Daenerys ;)
pi_141192914
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:01 schreef Gwywen het volgende:

Op internet gaan geruchten rond over haar afkomst, voor mijn gevoel worden die gestaafd doordat zij ook in de serie de enige is met dezelfde haarkleur als Daenerys ;)
Volgens geruchten is half Westeros afstammeling van Targaryens volgens mij :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:06:36 #217
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141193000
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:04 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Volgens geruchten is half Westeros afstammeling van Targaryens volgens mij :P
Duncan the Tall ;)
pi_141194580
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:06 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Duncan the Tall ;)
Nice! Ik lees dat Hodor ook diezelfde categorie kan vallen :D
Maar dat heeft toch niets met Dany & Targaryen line te maken dan?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:00:11 #219
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141194797
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:53 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Nice! Ik lees dat Hodor ook diezelfde categorie kan vallen :D
Maar dat heeft toch niets met Dany & Targaryen line te maken dan?
Dat denk ik niet, maar het zijn wel leuke hints voor wie de Dunk&Egg boekjes heeft gelezen. ;)
pi_141198707
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:24 schreef Jivis het volgende:

[..]

Eeeh, jawel? Daarom zeg ik het ook. Vind Tolkien een geweldige verhalenverteller, maar geen beste schrijver. Van mij hoeven landschappen niet pagina's lang beschreven te worden en dat is wat hij wel doet. Om over al die versjes tussendoor nog maar te zwijgen. Leidt alleen maar af van het (prachtige) verhaal.
Nou als je het al hebt gelezen dan weet je dat dat dus niet waar is. Zijn beschrijvingen van landschappen zijn zeker geen halve bladzijde, bovendien valt het met de gedichten heel erg mee, uit mijn hoofd zitten er misschien 8 in alle drie de boeken.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:13:38 #221
133369 Jivis
Critikut
pi_141201193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:00 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Nou als je het al hebt gelezen dan weet je dat dat dus niet waar is. Zijn beschrijvingen van landschappen zijn zeker geen halve bladzijde, bovendien valt het met de gedichten heel erg mee, uit mijn hoofd zitten er misschien 8 in alle drie de boeken.
Anders vat je het even letterlijk op. Ik bedoel dat Tolkien mijn inziens te vaak afwijkt van het verhaal door buitensporige beschrijvingen over de wereld. Ik heb LotR echt wel met plezier gelezen, maar het is door die schrijfstijl in sommige passages behoorlijk moeilijk om doorheen te komen.

Edit: overigens weet ik vrijwel zeker dat het hoofdstuk waarin Frodo & co in Bree arriveren, voorafgegaan wordt door een hele uitwijding over die stad.

Maar goed, dit is zwaar offtopic.
Amen.
pi_141202083
Viel wel een beetje tegen... Zeker het stuk bij de Wall. Geen "Stannis! Stannis! STANNIS!" :')
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:58:24 #223
133369 Jivis
Critikut
pi_141202841
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:35 schreef MAHL het volgende:
Viel wel een beetje tegen... Zeker het stuk bij de Wall. Geen "Stannis! Stannis! STANNIS!" :')
Ik vond die scenes met die ruiters erg mooi, maar echt debiel dat dat nu zo'n bijstukje in deze finale was. Voor het dramatische effect was het veel toffer geweest als Stannis gewoon vorige aflevering was gearriveerd. Hadden ze beter die epi wat langer kunnen maken.
Amen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:49:02 #224
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141204703
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:58 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik vond die scenes met die ruiters erg mooi, maar echt debiel dat dat nu zo'n bijstukje in deze finale was. Voor het dramatische effect was het veel toffer geweest als Stannis gewoon vorige aflevering was gearriveerd. Hadden ze beter die epi wat langer kunnen maken.
Ja, dat vond ik ook. Maar voor de rest vond ik het een fantastische aflevering, mss wel de beste van dit seizoen. :)
pi_141205926
Stannis had zéker aan het einde van ep9 moeten arriveren.. ;(

Ik vond ep10 de beste van het seizoen.
Tyrion's trial de beste scènes, samen met die ontroerende dialogen tussen hem en Oberynn ;(
pi_141210736
Even terugkomend op the Mountain; in het boek is niet bevestigd dat hij Robert Strong is.
Met die scène uit de laatste aflevering zo goed als wel dus. Zou GRRM dat hebben bevestigd? Of zijn D&D met het idee aan de haal gegaan?
pi_141210816
In het boek was het ook al zo goed als bevestigd hoor ;)
pi_141210938
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:04 schreef MAHL het volgende:
In het boek was het ook al zo goed als bevestigd hoor ;)
Ik had daar laatst nog naar gevraagd, en toen bleven jullie nogal vaag daar in ;)
pi_141211062
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:06 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik had daar laatst nog naar gevraagd, en toen bleven jullie nogal vaag daar in ;)
De kans was veel groter dat hij het wel was dan dat hij het niet was, laten we het zo stellen.
pi_141211298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:08 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

De kans was veel groter dat hij het wel was dan dat hij het niet was, laten we het zo stellen.
^O^
pi_141211615
In het boek zelf denken de leden van de Small Council zelf ook dat het gewoon Gregor is, dus dat noem ik 'zo goed als bevestigd'. Zeker nadat Qyburn tegen Cersei zegt dat 'hij' klaar is :P

In ander nieuws, Myrcella gerecast:

http://winteriscoming.net/2014/06/17/myrcella-recast-rumored/

Wat niet zo heel vreemd is.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:27:14 #232
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_141212387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:17 schreef MAHL het volgende:
In het boek zelf denken de leden van de Small Council zelf ook dat het gewoon Gregor is, dus dat noem ik 'zo goed als bevestigd'. Zeker nadat Qyburn tegen Cersei zegt dat 'hij' klaar is :P

In ander nieuws, Myrcella gerecast:

http://winteriscoming.net/2014/06/17/myrcella-recast-rumored/

Wat niet zo heel vreemd is.
Die actrice die eerder Myrcella speelde heeft dikke tetten gekregen, nondeju.
pi_141212652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:27 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Die actrice die eerder Myrcella speelde heeft dikke tetten gekregen, nondeju.
Pics? Kan het zo even niet vinden op google img.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:42:42 #234
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_141213525
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:31 schreef MAHL het volgende:

[..]

Pics? Kan het zo even niet vinden op google img.
http://www.fanpop.com/clu(...)ith-aimee-richardson

#STANNIS
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:48:05 #235
28033 Pek
je moet wat
pi_141213854
fanpop :') Het glazuur springt van m'n tanden ;(
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_141217788
gave laatste episode! maar wie was die man ookal weer die arya die munt gegeven had?
pi_141217969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef casper019 het volgende:
gave laatste episode! maar wie was die man ookal weer die arya die munt gegeven had?
Jaqen H'ghar uut Braavos

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Jaqen_H'ghar
pi_141218463
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:48 schreef Pek het volgende:
Het glazuur springt van m'n tanden ;(
Dat lijkt me nu echt zo kut he :o
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:10:12 #239
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_141219129
Maar weer eens mijn voorspellingen voor seizoen 4 van een jaar geleden erbij pakken, volgens mij zat ik er goed naast dit jaar :') . Maar ook met name omdat ik probeerde te voorspellen wat er anders zou lopen dan in de boeken denk ik.

quote:
3s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:57 schreef Zhenar het volgende:
OK, mijn voorspellingen voor dingen die anders zullen gaan dan in de boeken. Ik neem maar wat meer risico's om het wat spannender te houden, en probeer mijn eigen wensen uit te schakelen en te kijken naar wat er logisch is in vervolg op wat er in de serie is opgezet (en weggelaten)...
[..]
Lap tekst, dus in spoilers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm... ik weet niet of ik me nog een keer aan voorspellingen durf te wagen... :')
pi_141219529
Ha Zhenar :D Wat leuk om zo terug te lezen :D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:40:53 #241
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141221233
Heeft Dany nou het hele seizoen alleen maar deze jurk gedragen?
  woensdag 18 juni 2014 @ 07:52:08 #242
66825 Reya
Fier Wallon
pi_141233841
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:40 schreef Gwywen het volgende:
Heeft Dany nou het hele seizoen alleen maar deze jurk gedragen?
[ afbeelding ]
Lekker zuinig.
pi_141234961
Had toch minstens gehoopt op een tokar
pi_141235140
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 07:52 schreef Reya het volgende:

[..]

Lekker zuinig.
Na de offscreen vrijpartij met Daario droeg ze even deze.

woensdag 18 juni 2014 @ 09:50:16 #245
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141235689
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:25 schreef portie het volgende:

[..]

Na de offscreen vrijpartij met Daario droeg ze even deze.

[ afbeelding ]
o ja, toen konden we haar mooie buikje even zien. :)
Foreshadowing naar haar zwangerschap?
pi_141236040
Geen Lady Stoneheart ;(. Daar had ik echt naar uitgekeken.
pi_141249120
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:50 schreef Gwywen het volgende:

[..]

o ja, toen konden we haar mooie buikje even zien. :)
Foreshadowing naar haar zwangerschap?
Wat gebeurd er in het boek met haar zwangerschap?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:04 schreef Bijna het volgende:
Geen Lady Stoneheart ;(. Daar had ik echt naar uitgekeken.
Wij allemaal.. -O-

Het ging mij puur om de reacties van de kijkers trouwens. Ik heb de schruft aan Cat :r
pi_141249430
Mja alle theorieën omtrent Jojen kunnen nu wel overboord :')
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:41:03 #249
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_141249512
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:38 schreef Bijna het volgende:
het is sowieso altijd al een nietszeggend karakter geweest.
Een gedicht over Maanvis
pi_141249573
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:38 schreef Bijna het volgende:
Jojen paste is nu toch min of meer bevestigd? Of hij nu dood gaat voor de ingang of later in het 'gebouw' maakt niet zo heel veel uit.
pi_141250385
Het is nu veranderd in een Jojen-roast.
Conscience do cost.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:25:27 #252
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_141263590
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:42 schreef MAHL het volgende:

[..]

Jojen paste is nu toch min of meer bevestigd? Of hij nu dood gaat voor de ingang of later in het 'gebouw' maakt niet zo heel veel uit.
Er is niet echt meer iets over om paste van te maken :P
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:13:35 #253
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141282034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:29 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat gebeurd er in het boek met haar zwangerschap?

Dance of Dragons nog niet gelezen?
Ik wil niet spoilen namelijk. ;)
pi_141284637
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:13 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Nope, kom maar op ;)
pi_141299989
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:13 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wil je het voor mij dan even in een spoilertagje gooien? Ben nog niet bij dat hoofdstuk (on my way) :)
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:23:07 #256
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141303412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:27 schreef Young_David het volgende:

[..]

Wil je het voor mij dan even in een spoilertagje gooien? Ben nog niet bij dat hoofdstuk (on my way) :)
:Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141304056
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:23 schreef Gwywen het volgende:

[..]

SPOILER
Dankjewel :*
pi_141304288
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:23 schreef Gwywen het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:54:32 #259
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141320958
quote:
11s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:37 schreef eQuaL het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:23:55 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_141323797
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:08 schreef ems. het volgende:
Het is nu veranderd in een Jojen-roast.
wat is een roast.
Een gedicht over Maanvis
pi_141323965
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat is een roast.
Was een reactie op Jojen Paste. Jojen werd geroosterd, ontploft, verdwijnselde, is niet meer. Vandaar meer roast dan paste.
pi_141479852
Al 4 dagen niets gepost hier! :o

http://winteriscoming.net(...)me-thrones-season-5/

Jaqen terug! *O*
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:12:06 #263
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141481387
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:58 schreef eQuaL het volgende:

Jaqen terug! *O*
Niet bij Arya in Braavos (wat iedereen in het serietopic denkt), vermoed ik, maar eerder in the Citadel in Oldtown?
Of beide, en dan lekker een dikke spoiler naar de lezers. -O-
pi_141481904
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:12 schreef Gwywen het volgende:
Niet bij Arya in Braavos (wat iedereen in het serietopic denkt), vermoed ik, maar eerder in the Citadel in Oldtown?
Of beide, en dan lekker een dikke spoiler naar de lezers
als de faceless men meerder gezichten kunnen aannemen wie zegt dan dat ze niet eenzelfde gezicht kunnen aannemen? dus mischien speelt deze acteur een andere faceless men die hetzelfde eruit ziet als Jaqen ten tijde dat arya hem ontmoete
- Rudyard Kipling
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:53:07 #265
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141482519
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:31 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

als de faceless men meerder gezichten kunnen aannemen wie zegt dan dat ze niet eenzelfde gezicht kunnen aannemen? dus mischien speelt deze acteur een andere faceless men die hetzelfde eruit ziet als Jaqen ten tijde dat arya hem ontmoete
Dezelfde man maar dan zonder z'n rood-met-witte lange haar, dat zou kunnen natuurlijk. Alleen voor de oplettende kijkers, als het ware.
pi_141482874
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:12 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Of beide, en dan lekker een dikke spoiler naar de lezers. -O-
Eerlijk gezegd heb ik de boeken al een beetje los gelaten in de serie. Ze wijken er toch steeds vanaf, kan net zo goed me gewoon laten verrassen door de serie. Misschien maken ze er wel wat moois van :)
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:35:06 #267
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_141570866
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_141570990
quote:
He wat jammer nou ;(.
Maar ik snap het ergens ook wel. LS introduceren was vooral leuk geweest voor het wtf-effect, maar echt heel veel voegt ze nou ook weer niet toe imo.
pi_141571056
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:39 schreef Bijna het volgende:

[..]

He wat jammer nou ;(.
Maar ik snap het ergens ook wel. LS introduceren was vooral leuk geweest voor het wtf-effect, maar echt heel veel voegt ze nou ook weer niet toe imo.
Zou dus wel een dikke spoiler zijn voor boeklezers, blijkbaar gaat ze geen bijzondere rol meer vervullen in de boeken.
pi_141571105
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zou dus wel een dikke spoiler zijn voor boeklezers, blijkbaar gaat ze geen bijzondere rol meer vervullen in de boeken.
Misschien wel, maar gaat in de serie gewoon iemand anders die bijzondere rol vervullen.
pi_141571175
Goede move. Ik ben totaal geen fan van stoneheart (en de ressurection-tendens in asoiaf in het algemeen). dus wat mij betreft is het een verbetering ten opzichte van het boek.

Los daarvan zou het me niets verbazen als ze alsnog in het volgende seizoen zit.
Conscience do cost.
pi_141573953
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:39 schreef Bijna het volgende:

[..]

He wat jammer nou ;(.
Dat weten we pas in TWOW, in AFFC lijkt ze in ieder geval belangrijk. Wellicht geven ze haar rol aan Beric o.i.d.
pi_141574232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:15 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat weten we pas in TWOW, in AFFC lijkt ze in ieder geval belangrijk. Wellicht geven ze haar rol aan Beric o.i.d.
Dat werkt toch niet, dan zijn de beweegredenen vrij nutteloos. Behalve dat Beric loyaal aan Ned Stark was.
pi_141575228
quote:
"The character's dead. She's dead" Fairley told Entertainment Weekly.
Caitlyn is dan ook dood. Stoneheart is iemand anders. :P
Conscience do cost.
pi_141577427
Misschien vervult ze niet zo'n belangrijke rol in de laatste boeken, maar aan de andere kant, waarom zou Martin zombie-Cat introduceren, alleen voor een babbeltje met Brienne en wat Freys ophangen? Lijkt me raar om een belangrijk personage zo terug te brengen om vervolgens zo'n kleine rol te vervullen...

Then again, Martin doet wel meer onorthodoxe dingen :P
pi_141579570
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 15:54 schreef Inaithnir het volgende:
Misschien vervult ze niet zo'n belangrijke rol in de laatste boeken, maar aan de andere kant, waarom zou Martin zombie-Cat introduceren, alleen voor een babbeltje met Brienne en wat Freys ophangen? Lijkt me raar om een belangrijk personage zo terug te brengen om vervolgens zo'n kleine rol te vervullen...

maar iedereen die de boeken leest zit toch te wachten op het moment dat lady stoneheart een van haar kinderen tegenkomt? althans ik wel.
- Rudyard Kipling
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:28:05 #277
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_141806818
http://the-toast.net/2014(...)re-ice-fan-theories/

quote:
3. Jon Snow will discover through a series of dramatic revelations that he is his own mother.
:')
Deathlift or Die.
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:36:31 #278
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141806961
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:58 schreef eQuaL het volgende:

Jaqen terug! *O*
Is hij al 41? Zou je niet zeggen :D !
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:48:05 #279
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141808411
quote:
quote:
22. Ser Pounce will be spared due to his bravery and charm, and will sit next to Nymeria on a comfy blanket set in a golden sunbeam.
O+
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:04:03 #280
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_141817076
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 15:54 schreef Inaithnir het volgende:

Then again, Martin doet wel meer onorthodoxe dingen :P
Misschien dat Lady Stoneheart uiteindelijk de Night's King tegen komt en dan de Night's Queen wordt :+
  woensdag 2 juli 2014 @ 18:13:38 #281
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141822894
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:04 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Misschien dat Lady Stoneheart uiteindelijk de Night's King tegen komt en dan de Night's Queen wordt :+
Interessant, want zij is tot leven gewekt dankzij de rode god (vuur) en hij door ijs, misschien verklaart dàt wel de titel van de serie en niet al die inmiddels uitgewoonde theorieën van R+L enz. :P
pi_141853829
eindelijk een uitgebreide Stark family tree:
http://static2.hypable.com/wp-content/uploads/2014/05/WOIAF7.jpg

Gelekt uit world of ice and fire :-)
pi_141853903
Daar is toch niets nieuws aan, of zie ik iets over het hoofd :?
Conscience do cost.
pi_141854153
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:21 schreef Shotty het volgende:
eindelijk een uitgebreide Stark family tree:
http://static2.hypable.com/wp-content/uploads/2014/05/WOIAF7.jpg

Gelekt uit world of ice and fire :-)
''Tryion Lannister''

pi_141855054
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:23 schreef ems. het volgende:
Daar is toch niets nieuws aan, of zie ik iets over het hoofd :?
Moeder van Eddard was nooit bekend, zowiezo was veel hiervan nooit bekend.
pi_141855109
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:02 schreef Shotty het volgende:

[..]

Moeder van Eddard was nooit bekend, zowiezo was veel hiervan nooit bekend.
Ahja, nu zie ik inderdaad wat nieuwe namen.

Ben benieuwd of die namen nog enige relevantie krijgen in de aankomende boeken.
Conscience do cost.
pi_142006030
Quentyn auditie:

maandag 7 juli 2014 @ 16:15:27 #288
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_142008346
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:05 schreef MAHL het volgende:
Quentyn auditie:

Wat klinkt dat nep. Is dat een Engelsman die een Spaans accent nadoet?
pi_142008459
Ik ben vooral benieuwd naar Doran Martell.
Conscience do cost.
pi_142747494
quote:
Game of Thrones‘ production crew has been adding new cast members every season even faster than it’s been killing them off (which is saying something), and Season 5 is no exception. On Friday, HBO released the names of a slew of new actors who will be featured in Season 5, many of them playing members of the Martell family. (Viewers will definitely remember the gruesome death of Oberyn Martell at the end of Season 4.)

Here’s a full list of the nine new cast members:

Alexander Siddig as Doran Martell, the older brother of Prince Oberyn

Toby Sebastian as Trystane Martell, Doran’s son

Nell Tiger Free as Myrcella Baratheon, Cersei and Jaime Lanniester’s eldest child

DeObia Oparei as Areo Hotah, the captain of Doran Martell’s palace guard

Enzo Cilenti as Yezzan, a former slave trader

Jessica Henwick as Nymeria Sand, second eldest of Oberyn Martell’s bastard daughters

Rosabell Laurenti Sellers as Tyene Sand, another daughter of Oberyn

Keisa Castle-Hughes as Obara Sand, Oberyn’s eldest daughter of

Jonathan Pryce as the High Sparrow a religious leader in King’s Landing
pi_142748364
Waar is Arianne? :?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:26:45 #292
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_142748620
Ja, weird!
pi_142752827
Waar zijn de Greyjoys?
pi_142752911
Dit is nog niet alles he.
pi_142756270
Waar is coldhands?
#superniger2020
pi_142756698
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:04 schreef superniger het volgende:
Waar is coldhands?
Coldhands is de Tom Bombadil van ASOIAF :P
pi_142756865
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 16:59 schreef Funzel het volgende:
Dit is nog niet alles he.
Ze casten zo'n beetje heel Dorne, behalve 2 grote spelers; Ariane en Quentyn.
Vaag..
pi_142759404
Die zullen allebei wel gecut worden.
pi_142759573
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:59 schreef Gambetta het volgende:
Die zullen allebei wel gecut worden.
Waarom? Het zijn PoV's..
pi_142759879
Quentyn had ook in het boek net zo goed gecut kunnen worden :D En de avonturen van Arianne kunnen ook door andere karakters worden ingevuld (Trystane, Sand Snakes)
pi_142762556
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:12 schreef Gambetta het volgende:
Quentyn had ook in het boek net zo goed gecut kunnen worden :D En de avonturen van Arianne kunnen ook door andere karakters worden ingevuld (Trystane, Sand Snakes)
Aah oké.. Heb net AFFC uit (eindelijk!) dus ik weet nog niet hoe het verder loopt met de Martells.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')