Die heb ik heul niet bedacht man, sinds wanneer doet de boekentopic aan TT's trouwens?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:51 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Goede TT. Slynt werd volgens mij niet genoemd in die battle, kwam hij niet na deze battle in castle black en werd jonnie boy toen gearresteerd enzo.
In het boek kwam ie nu pas aan bij the Wall volgens mij.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die heb ik heul niet bedacht man, sinds wanneer doet de boekentopic aan TT's trouwens?![]()
Jon werd gearresteerd nadat hij kreupel terug kwam bij de Wildlings vandaan. Hij heeft toen gewond nog meegevochten tijdens de battle. Vandaar dat ik me afvroeg waar Slynt was.. omdat hij in de serie wel mee deed.
Daar weet jij niks van, Jan Sneu.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Maar nu is die lieve redhead dus dood.
Maar hij wilde niet echt, dus toen...quote:Op maandag 9 juni 2014 21:47 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Hij was ook verkiesbaar. Ik geloof datie naar een ander kasteel gestuurd werd door Jon.
Zal ze dan zijn oor afbijten? Waarom nog een verminking als het toch niet in de boeken voorkomt. Zucht.quote:
Nou, subtiel hoor.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:54 schreef ... het volgende:
Tywin houdt de rest van die Lannisters nog wat in het gareel, met z'n autoriteit.
Stel nou dat hij er niet zou zijn, en Tyrion is er niet om Hand of the King te zijn. Wat dan? Komt er wel een nieuwe Hand maar omdat Tywin de touwtjes keurig in handen heeft en zo ook Cersei in de gaten kan houden en eigenlijk iedereen... Stel nou dat dat dan wegvalt? Ze mogen blij zijn dat Joffrey kapot is denk ik zo
Ik zat te denken:quote:Op maandag 9 juni 2014 22:58 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Zal ze dan zijn oor afbijten? Waarom nog een verminking als het toch niet in de boeken voorkomt. Zucht.
Het is je nooit opgevallen dat zo goed als alle topicreeksen in Fok! aan TT's doen?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die heb ik heul niet bedacht man, sinds wanneer doet de boekentopic aan TT's trouwens?![]()
Topicreeks: Game of Thrones met boekspoilersquote:Op dinsdag 10 juni 2014 08:47 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Het is je nooit opgevallen dat zo goed als alle topicreeksen in Fok! aan TT's doen?
Battle of the Blackwater was ook gewoon een hele aflevering.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:58 schreef Bijna het volgende:
Hm geen Stannis dus. Ben benieuwd of ie nog volgende ep gaat komen. De scène tussen John en Ygritte vond ik ook maar cheesy. Voor de rest een vermakelijke ep. Het feit dat hij zich maar op een locatie afspeelde was wel apart.
Die battle is in het boek ook niet getoond toch?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:26 schreef eQuaL het volgende:
Gisteravond gekeken... FUCK YEAH!
Epische Ser Alliser![]()
Sam eindelijk volwassen
Die zeis
Die reuzen
Alles!![]()
1 minpuntje wat ik wel wilde noemen: de battle met de reus in de tunnel werd niet getoond. Maakten zich er een beetje makkelijk vanaf zo.
Klopt, er werd nog wel verder op ingegaan door de toestand waarin ze gevonden werden, maar niet het gevecht zelf.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die battle is in het boek ook niet getoond toch?Ik vind het mooi dat ze niet laten zien dat het gebeurd is, maar ik begrijp de meningen erover wel
Vorig seizoen had je ook al zo'n zoetsappig moment toen Jon en Ygritte samen op de Wall stonden. En je had natuurlijk de tenenkrommende scenes tussen Robb en Talisa. De hele relatie tussen Tyrion en Shae is ook erg aangedikt, met name vanuit Shae's perspectief.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:14 schreef portie het volgende:
[..]
Verder een vraag waarom er in dit seizoen zo veel cheesy liefdes momentjes toegevoegd zijn? Sam en gilly, jon en ygritte en vorige keer al grey worm. Of was dat eerder in de serie ook al maar viel het mij niet op?
Schrobt wel grondig schoon denk ik zo.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:58 schreef boem-dikkie het volgende:
Als je nou een zeem aan zo'n zeis knoopt en je hangt hem aan je huis, hoef je dan nooit meer moeilijk ramen te wassen?
Omdat mensen in het andere topic allergische reacties krijgen bij het zien van het woord 'boek', plus we bespreken, speculeren en kijken ook uit naar volgende episodes met de boeken in ons achterhoofd, waar nogal wat spoilers bij zittenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 05:17 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom eigenlijk boekspoilers. We verpesten niets maar het heeft juist toegevoegde waarde. Boekverwijzingen, besprekingen of iets dergelijks
Als ze Dany nou weglietenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:55 schreef MAHL het volgende:
[..]
Omdat mensen in het andere topic allergische reacties krijgen bij het zien van het woord 'boek', plus we bespreken, speculeren en kijken ook uit naar volgende episodes met de boeken in ons achterhoofd, waar nogal wat spoilers bij zitten
Maar goed, wat kunnen we verwachten voor volgende ep?
- Stannis! Stannis! Stannis!
- Tyrion vs Tywin
- Dany's draken die kindjes opeten?
- Arya die de Hound achterlaat en naar Braavos gaat
- Bran die Leaf ontmoet
- Lady Stoneheart
Gaat nog best een drukke episode worden denk ik zo.
Jon die gaat highfiven met Mance?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:55 schreef MAHL het volgende:
Maar goed, wat kunnen we verwachten voor volgende ep?
- Stannis! Stannis! Stannis!
- Tyrion vs Tywin
- Dany's draken die kindjes opeten?
- Arya die de Hound achterlaat en naar Braavos gaat
- Bran die Leaf ontmoet
- Lady Stoneheart
De seriemakers kennende sluit Jon vrede met de Wildlings, is alles daarna koek en ei en komt er een groot feestmaal (mét everzwijn) en valt Stannis tijdens het nagerecht plots binnen die alle Wildlings afslacht omdat ze niet in zijn rijk horenquote:
66 minuten.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:21 schreef MAHL het volgende:
[..]
Laatste ep duurt een uur ipv 50 minuten he.
Dat lijkt me niet. Ik dacht dat Stannis het plan om de Wildlings zich te laten vestigen in de Gift ook goedkeurde uiteindelijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:55 schreef MAHL het volgende:
[..]
De seriemakers kennende sluit Jon vrede met de Wildlings, is alles daarna koek en ei en komt er een groot feestmaal (mét everzwijn) en valt Stannis tijdens het nagerecht plots binnen die alle Wildlings afslacht omdat ze niet in zijn rijk horen
Weet ik, maar de seriemakers vinden het leuk om Stannis af te schilderen als bad guy.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Ik dacht dat Stannis het plan om de Wildlings zich te laten vestigen in de Gift ook goedkeurde uiteindelijk.
Stannis is nog steeds mijn favoriete kandidaat voor de troon.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:08 schreef MAHL het volgende:
[..]
Weet ik, maar de seriemakers vinden het leuk om Stannis af te schilderen als bad guy.
ik ga me steeds meer afvragen of dát nou met "the children" bedoeld wordt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:05 schreef DustPuppy het volgende:
Als Bran volgende week the Children of the Forest al ontmoet, hebben ze dan Coldhands compleet weggeknipt?
Ja wie weet. Ze zijn soms best listig met die titels.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
ik ga me steeds meer afvragen of dát nou met "the children" bedoeld wordt.
In het voorstukje van ep 10 zag ik Dany in tranen dus ik heb het idee dat 't meer slaat op draken die kindjes eten.
Leaf, een van de children of the forest, is gecast voor dit seizoen dus die zal er nog wel in voorkomen. En gezien titels vaak dubbelzinnig zijn zal het ook wel slaan op Tyrion en de kindjes die drakenvoedsel wordenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
ik ga me steeds meer afvragen of dát nou met "the children" bedoeld wordt.
In het voorstukje van ep 10 zag ik Dany in tranen dus ik heb het idee dat 't meer slaat op draken die kindjes eten.
O, dat had ik even gemist.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:46 schreef MAHL het volgende:
[..]
Leaf, een van de children of the forest, is gecast voor dit seizoen
Meestal hebben die titels wel dubbele lagen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:58 schreef Gwywen het volgende:
[..]
O, dat had ik even gemist.
Ik denk (hoop!) dat jij gelijk hebt natuurlijk
Freys hebben ook maar weinig invloed gehad op de serie. In de boeken veel duidelijker. Het hoe en waarom het verraad van de Freys werd mij pas duidelijk in de boeken. Ik denk dat dat voor veel seriekijkers zo is.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:46 schreef Zhenar het volgende:
Ik ben echt heeeeeel benieuwd naar de laatste ep!Verhaaltechnisch zit er zoveel spektakel in, dat het onwijs spectaculair lijkt te worden... maar tegelijkertijd kan het ook too much zijn, waardoor sommige belangrijke momenten hun impact (deels) verliezen, doordat het allemaal teveel gerushed moet worden. Die extra 10 minuten stemmen me wel tevreden, maar toch vind ik het wel spannend
Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties op de (mogelijke) terugkeer van Cat. Ik zit me er nu behoorlijk op te verheugen, maar toen ik het voor het eerst las vond ik het eigenlijk een beetje... cheap () om een afgeschreven personage op zo'n vage manier weer tot leven te brengen. Er zullen vast wel kijkers zijn die het maar lame vinden.
Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik het nu opeens wel een toffe wending vind. Misschien omdat ze een hele shitload aan Frey's doodmaakt ofzo
Ik verwacht van niet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:57 schreef portie het volgende:
[..]
Hoop alleen wel dat jon/stannis goed uitgewerkt wordt.
Denk dat het wat smeuïger wordt gemaakt dan in het boek. Jon die op het punt staat afgemaakt/gemarteld te worden door de wildlings en dat dan Stannis over de heuvels komt met zijn leger.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:57 schreef portie het volgende:
[..]
Freys hebben ook maar weinig invloed gehad op de serie. In de boeken veel duidelijker. Het hoe en waarom het verraad van de Freys werd mij pas duidelijk in de boeken. Ik denk dat dat voor veel seriekijkers zo is.
LS is ook nog niet zo aanwezig (ben net bij boek 5). Ben wel benieuwd hoe dat zich verder afspeelt.
Voor de rest zal de aflevering vol cliffhangers zitten waar weinig series aan kunnen toppen. Zeker omdat ik geen serie ken met zo veel verschillende verhaallijnen, waarbij alles nu even samen komt.
Hoop alleen wel dat jon/stannis goed uitgewerkt wordt. Nu Jon zelf beslist naar Mance te gaan, kan dat wel een raar plot geven.
Ik hoop dat ze dat in ieder geval net zo doen zoals in het boek.quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:39 schreef jogy het volgende:
Oeeeehhhh, ik kan niet wachten tot baardmans lannister eindelijk glorieloos dood gaat op de pot.
Hi dad, *plop*quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:41 schreef Bijna het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dat in ieder geval net zo doen zoals in het boek.
Scat fetish?quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:41 schreef Bijna het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dat in ieder geval net zo doen zoals in het boek.
Neequote:Op woensdag 11 juni 2014 10:48 schreef MAHL het volgende:
[..]
Scat fetish?
Hmm. Ben nog wel benieuwd of we ooit nog eens een flashback episode gaan krijgen naar de War of the Usurper. Tower of Joy en Lyanna etc is ook niet echt aan bod gekomen... Wat nog wel zou moeten gezien R+L=J.
Dat zou echt zo awesome zijnquote:Op woensdag 11 juni 2014 10:48 schreef MAHL het volgende:
Hmm. Ben nog wel benieuwd of we ooit nog eens een flashback episode gaan krijgen naar de War of the Usurper. Tower of Joy en Lyanna etc is ook niet echt aan bod gekomen... Wat nog wel zou moeten gezien R+L=J.
Het viel me tijdens dit seizoen op dat er wat meer naar die periode gehint werd - o.a. dat Catelyn oorspronkelijk met Brandon Stark zou trouwen, wat voor niet-lezers waarschijnlijk geen raakpunten met wat dan ook lijkt te hebben.quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:48 schreef MAHL het volgende:
[..]
Scat fetish?
Hopelijk via Bran aankomende aflevering. Ben nog steeds gefrustreerd dat de Tower of Joy nog niet langs is geweestquote:Op woensdag 11 juni 2014 10:48 schreef MAHL het volgende:
[..]
Scat fetish?
Meggie de kikker scene? Kan niet anders toch?quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:49 schreef DustPuppy het volgende:
Er is iemand voor seizoen 5 gecast voor de rol van 'Young Cercei'.
Dus tja. Flashbacks gaan er komen, maar Tower of Joy weet ik niet.
Ja daar is toch ook een casting call voor.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:06 schreef portie het volgende:
[..]
Meggie de kikker scene? Kan niet anders toch?
Ja, maar die scene moet samen met een 'young cersei'quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:07 schreef HamburgerHenk het volgende:
[..]
Ja daar is toch ook een casting call voor.
Een losstaande special feature (of 2 of 3) zou daardoor toch juist goed kunnen? Je hoeft dan niet moeilijk te doen met je vaste crew en kunt gewoon een stel minder bekende acteurs inhuren.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:23 schreef ems. het volgende:
Flashback episode lijkt me sterk, gezien ze dan allemaal nieuwe/oude acteurs moeten inhuren voor 1 aflevering. Maar misschien worden ze inderdaad inventief met een combo van CGI en Bran.
Awesome!quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:06 schreef portie het volgende:
[..]
Meggie de kikker scene? Kan niet anders toch?
Ser Alliser neemt denk de rol over van Bowen Marsh aan het einde van seizoen 5.quote:Op woensdag 11 juni 2014 01:41 schreef ems. het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met Alliser en Janos. Alliser leek in de laatste aflevering opeens sympathie op te brengen voor Jon terwijl Janos wel heel duidelijk de lafaard uithing. In de boeken is Alliser voor zover ik me kan herinneren bitter tot het eind tegen Jon en speelt hij onder een hoedje met Slynt.
Lijkt me sterk dat hij na dit optreden van Janos nog serieus met hem in zee gaat. Of hij gaat dood van z'n verwondingen. Of hij wordt opeens vriendjes met Snow.
Verder lijkt het me dat Stannis op de wall hem eindelijk een beetje tijd geeft om te shinen. Ik denk dat de man het best tot z'n recht komt als hij wat manschappen onder zich heeft waar hij orders naar kan blaffen.
Zou best eens kunnen. Ik heb nooit echt geweten wat ik van Bowen Marsh moest denken trouwens.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:35 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ser Alliser neemt denk de rol over van Bowen Marsh aan het einde van seizoen 5.
Het is de grootste backstabber die er is, thats whatquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:40 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Zou best eens kunnen. Ik heb nooit echt geweten wat ik van Bowen Marsh moest denken trouwens.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:45 schreef DestroyerPiet het volgende:
interview met george rr martin.
http://www.nytimes.com/20(...)smid=tw-nytimes&_r=0
Oh god, dat duurt nog 4 jaarquote:When asked about his progress on “The Winds of Winter,” all Mr. Martin would say, a sigh tinting his voice, was, “It’s going along.”
quote:
quote:
Tyrion wordt onthoofd, hoezo fantastisch?quote:Op zondag 15 juni 2014 21:18 schreef lord_bono het volgende:
[..]![]()
Wat gaat dit een fantastische seizoensfinale worden
Tyrion begint vervelende trekjes te krijgen + matige acteur. /Sarcasme uit.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tyrion wordt onthoofd, hoezo fantastisch?
Ah, dat lag dus toch niet aan mij. Ze gaan echt een beetje los van de boeken, which is not a complaint.quote:Op maandag 16 juni 2014 04:09 schreef Mortaxx het volgende:
Jojen dood. Weer gespoilerd door de serie
Was een spannend gevechtquote:Op maandag 16 juni 2014 07:16 schreef Luuksor het volgende:
Oh en de overlap van biter/hound/brienne is prima uitgewerkt
Epi 8,9 en 10 van s4 waren 3 vd beste van de serie imo.quote:Op maandag 16 juni 2014 07:09 schreef Leafeon672 het volgende:
Zijn er mensen die dit serieus een slechte aflevering vonden? Nee toch?
Die skeletten waren waardeloosquote:Op maandag 16 juni 2014 07:09 schreef Leafeon672 het volgende:
Zijn er mensen die dit serieus een slechte aflevering vonden? Nee toch?
Het cgi-budget was waarschijnlijk opgegaan aan de drakenquote:Op maandag 16 juni 2014 09:07 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Die skeletten waren waardeloos
Dramakoninginquote:Op maandag 16 juni 2014 10:18 schreef 2Happy4U het volgende:
Geen Stannis! Stannis! Stannis!
Geen Tywin die op de wc schijt.
Geen Lady Stoneheart.
Kutaflevering.
Iconische momenten uit het boek. Net als 'only Cat'.quote:
Als het vier seizoenen duurt voordat je in de gaten krijgt dat sommige dingen veranderd kunnen wordenquote:Op maandag 16 juni 2014 10:27 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Iconische momenten uit het boek. Net als 'only Cat'.
Dat snap ik best. Maar het zijn allemaal stukken waar boeklezers vrijwel allemaal van zeggen dat het geweldig is. 'Only Cat' en 'Stannis! Stannis! Stannis!' zou niets extra's kosten.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:32 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Als het vier seizoenen duurt voordat je in de gaten krijgt dat sommige dingen veranderd kunnen worden...
Het is een verfilming van de boeken, niet een toneelstuk dat scène voor scène is nagespeeld.
Tsja...ik begrijp de kritiek wel. Als ze er nou andere gelijkwaardige scenes van hadden gemaakt...... maar ze maken er gewoon troep van.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:32 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Als het vier seizoenen duurt voordat je in de gaten krijgt dat sommige dingen veranderd kunnen worden...
Het is een verfilming van de boeken, niet een toneelstuk dat scène voor scène is nagespeeld.
Laten we het hopen. Wat een irritant kutjoch is dat zeg. Elke keer als je denk dat er een spannende verhaallijn komt, of een interessante scene gaat het weer over die drie-oogs pokkekraai die ik het liefst ieder moment zou willen afschieten. Wat een langdradig spiritueel gelul zeg, gaat nergens over.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:10 schreef eQuaL het volgende:
Is Jojen nu echt dood trouwens? An sich is dat wel een spoiler natuurlijk.
http://www.reddit.com/r/a(...)isited_why_it_might/quote:Op maandag 16 juni 2014 11:10 schreef eQuaL het volgende:
Is Jojen nu echt dood trouwens? An sich is dat wel een spoiler natuurlijk.
Het zou leuker zijn als dat hele kleuterkliekje daar de white walkers was afgemaakt vlak voor dat die pokkekraai in beeld kwam. Dat zou weer een doodsaaie langdradige verhaallijn minder zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:54 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vond Brann's gedeelte echt zwaar verneukt, zo simpel neergezet..
Naja, of in ieder geval wat meer info over de white walkers, er wordt de hele tijd wel gejankt dat 'winter is coming' maar het duurt echt eeuwen terwijl het eigenlijks wel de kwintessens is.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het zou leuker zijn als dat hele kleuterkliekje daar de white walkers was afgemaakt vlak voor dat die pokkekraai in beeld kwam. Dat zou weer een doodsaaie langdradige verhaallijn minder zijn.
bereid je maar voor op meer Bran de komende jarenquote:Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het zou leuker zijn als dat hele kleuterkliekje daar de white walkers was afgemaakt vlak voor dat die pokkekraai in beeld kwam. Dat zou weer een doodsaaie langdradige verhaallijn minder zijn.
Ik hou sowieso met van alles rekening. In GoT weet je het nooitquote:Op maandag 16 juni 2014 12:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
bereid je maar voor op neer meer Bran de komende jaren
Lady Stoneheart verwachte ik nog toen het scherm langer dan normaal op zwart ging, maar helaasquote:Op maandag 16 juni 2014 12:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Geen Lady Stoneheart?![]()
Boeklezers die hun ongenoegen uitten in het serietopic![]()
![]()
![]()
Allemaal ''cruciale'' veranderingen lees ik wel weer.. erg jammer..
Ik zat ook even te kijken toen ik het tegenkwam onder de spoilers.. Alsof het nu opeens ''kan'' nu het seizoen is afgelopen. Net als het quotten van de boeken, wat normaal ook not-done is in het serietopic.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:27 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Lady Stoneheart verwachte ik nog toen het scherm langer dan normaal op zwart ging, maar helaas![]()
Snap ook niet dat boeklezers dat gaan posten, veranderingen ten op zichtte van de boeken bespreken ze maar hier, zelfde geldt voor het hinten van gebeurtenissen. Heb de boeken zelf ook gelezen, maar ik haal er echt geen voldoening uit om mensen te spoilen
Het topic is nu zelfs geslotenquote:Op maandag 16 juni 2014 12:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Geen Lady Stoneheart?![]()
Boeklezers die hun ongenoegen uitten in het serietopic![]()
![]()
![]()
Allemaal ''cruciale'' veranderingen lees ik wel weer.. erg jammer..
Echt al jouw posts werden verwijderdquote:Op maandag 16 juni 2014 13:22 schreef Snowbells het volgende:
Kinderachtig gespoil. Zo'n speculatietopic gaat niks worden. Je hebt altijd wel van die users die de boeken hebben gelezen en dan heel toevallig wél dingen speculeren die er gaan gebeuren.
Terwijl die van een user die stoneheart noemde bleef staanquote:Op maandag 16 juni 2014 13:22 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Echt al jouw posts werden verwijderd.
Mij mod maken. Dat is de oplossing.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:24 schreef Mike het volgende:
Als een mod de boeken niet leest, is het compleet onduidelijk wat een spoiler is en wat niet.
Het is al goed, schatjequote:Op maandag 16 juni 2014 13:24 schreef Mike het volgende:
Als een mod de boeken niet leest, is het compleet onduidelijk wat een spoiler is en wat niet.
Voor boekenlezers ook niet omdat echt alles door elkaar gaat qua verhaal. Op sommige vlakken is de serie al verder dan de boeken en andersom.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:24 schreef Mike het volgende:
Maar hij had het helemaal "zelf" verzonnen!!!quote:Op maandag 16 juni 2014 13:23 schreef Poesopstokje het volgende:
En die Lyanna/Rhaegar theorie ging ook nérgens over als ''serie''kijker zijnde..
Dat zeg ik, dikke fucking vette bullshitquote:Op maandag 16 juni 2014 13:26 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Maar hij had het helemaal "zelf" verzonnen!!!
Mwa, in de serie wordt wel heel duidelijk gemaakt dat Lyanne en Rhaegar een liefdesrelatie hadden.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:26 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Maar hij had het helemaal "zelf" verzonnen!!!
Als boeklezers ben je pas 1 keer 'gespoiled' dit seizoen, waar verder ook geen vervolg op is gekomen. Valt wel mee dus.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:25 schreef Kirov het volgende:
[..]
Voor boekenlezers ook niet omdat echt alles door elkaar gaat qua verhaal. Op sommige vlakken is de serie al verder dan de boeken en andersom.
Vind je? De gemiddelde kijker zal het niet opgemerkt hebben, lijkt me zo.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:26 schreef Kirov het volgende:
[..]
Mwa, in de serie wordt wel heel duidelijk gemaakt dat Lyanne en Rhaegar een liefdesrelatie hadden.
Volgens mij waren er 2 of 3 dingen. De dood van Jojen, Gregor = Robert Strong, Night's King leeft nog en is een Other en nog één waar ik zo niet op kan komen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:27 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Als boeklezers ben je pas 1 keer 'gespoiled' dit seizoen, waar verder ook geen vervolg op is gekomen. Valt wel mee dus.
Denk het ook niet. Het verhaal over de Tower of Joy is bijvoorbeeld nog niet langsgekomen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:27 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Vind je? De gemiddelde kijker zal het niet opgemerkt hebben, lijkt me zo.
Lijkt mij ook niet. En dan nog? Waarom nu al at large deze theorie bespreken??? Verpest de lol voor jezelf en een ander niet. Als deze theorie ooit waar blijkt, dan zal het nog wel effe duren voor ie geopenbaard wordt lijkt me.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:27 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Vind je? De gemiddelde kijker zal het niet opgemerkt hebben, lijkt me zo.
Jojen die dood is klopt. Gregor = Robert Strong was al voor 99% zeker. En dan hebben we waarschijnlijk de Night's King al gezien en hoe white walker ontstaan.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:28 schreef Kirov het volgende:
[..]
Volgens mij waren er 2 of 3 dingen. De dood van Jojen, Gregor = Robert Strong en nog één waar ik zo niet op kan komen.
Night's King was duidelijk, staat in de synopsis. Maar die gast was dus mens en is full blown White Walker geworden.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:30 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Jojen die dood is klopt. Gregor = Robert Strong was al voor 99% zeker. En dan hebben we waarschijnlijk de Night's King al gezien en hoe white walker ontstaan.
Dat kind van Craster bedoel je?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:32 schreef Kirov het volgende:
[..]
Night's King was duidelijk, staat in de synopsis. Maar die gast was dus mens en is full blown White Walker geworden.
Nee de Night's King, die Lord Commander van de Night's Watch die een White Walker heeft lopen ballen. Dat je dus blijkbaar als volwassene een White Walker kan worden i.p.v. alleen een Whight vind ik een beetje vreemd, moet nog zien of dat geen verzinsel is van D&D.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:36 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Dat kind van Craster bedoel je?
Maar ik kan me niks herinneren dat in het boek wordt gesproken over dat de Night's King nu de aanvoerder is van de White Walkers. Sowieso wordt er in de boeken daarover vrij weinig gesproken. Dat was dus voor mij wel de grootste onthulling dit seizoen. Ik verwacht volgend seizoen trouwens nog meer afwijkingen van (of vooruitlopen op) het boek.
Die was ook ook vergeten ja.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:15 schreef Sitethief het volgende:
En alle theorieën over het ongeboren kind van Robb konden bij de boekenlezers ook meteen overboord...
IJzeren munt die ze van die faceless man had gekregen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:01 schreef Droathoah het volgende:
Uh, wat gaf Aria aan die kapitein waarom ze ineens wel mee mocht?
quote:Op maandag 16 juni 2014 17:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
wel een scene met granaten daarvoor in de plaats bedacht
Lekker scify ja toch niet dan.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Vond jij de geraamten niet spectaculair en spannend dan?quote:Op maandag 16 juni 2014 17:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Mwa, Cersei kan heus wel één en één optellen en concluderen dat Jaime er een hand in heeft gehad.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:32 schreef Poesopstokje het volgende:
Jammer dat Jaime niet over Tyrion's vriendin heeft verteld. Nu hebben ze haar vervangen door Shae in het gesprek tussen Tywin en Tyrion. (Al vond ik die scène verder méér als prima!)
Plus er is nu geen aanleiding voor het ontwrichten van de verhoudingen tussen Cersei en Jaime in seizoen 5.
In het boek weet Cersei ook niet dat Jaime er een handje in heeft gehad. Het is juist dat Jaime de boot afhoudt, omdat Tyrion heeft verteld dat Cersei is vreemdgegaan toen Jaime gevangen zat.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:36 schreef Kirov het volgende:
[..]
Mwa, Cersei kan heus wel één en één optellen en concluderen dat Jaime er een hand in heeft gehad.
Was het in de boeken ook zo dat Varys nu al naar Essos vluchte? Hij moet nog een aantal moorden plegen.
Fixedquote:Op maandag 16 juni 2014 17:36 schreef Kirov het volgende:
[..]
Mwa, Cersei kan heus wel één en één optellen en concluderen dat Jaime er 1 hand in heeft gehad.
Denk dat er volgend seizoen ook al materiaal van Winds of Winter gebruikt gaat worden (moet haast wel).quote:Op maandag 16 juni 2014 17:22 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Vond jij de geraamten niet spectaculair en spannend dan?
Jammer dat de serie over zijn hoogtepunt heen is. Behalve de drakenscene in de vechtkuilen kan ik niet veel spectaculairs verzinnen in de volgende boeken...
quote:"She's been fucking Lancel and Osmund Kettleblack and probably Moon Boy for all I know"
De Greyjoys moeten nog wat dingen doen, de Sandsnakes, Aegon gaat weer terug naar de seven kingdoms, dan is er nog een belegering van een van die bevrijden steden dacht ik, Lady Stoneheart, Varys moet nog wat mensen afmaken, Cersei en haar walk of shame, kwamen Tyrion en Jorah elkaar niet tegen bij een of ander gevecht, Arya die huurmoordenaar wordt, Lord Commander Snow. Uiteindelijk is er nog zat voor een heel seizoen, ze zitten alleen wel veel op bootjes.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:22 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Vond jij de geraamten niet spectaculair en spannend dan?
Jammer dat de serie over zijn hoogtepunt heen is. Behalve de drakenscene in de vechtkuilen kan ik niet veel spectaculairs verzinnen in de volgende boeken...
Waar had ik dat laatste moeten zien in de serie?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:28 schreef Kirov het volgende:
[..]
Volgens mij waren er 2 of 3 dingen. De dood van Jojen, Gregor = Robert Strong, Night's King leeft nog en is een Other en nog één waar ik zo niet op kan komen.
Nee, GRRM schreef op zijn blog dat Jeyne Westerling terug komt in WINDSquote:Op maandag 16 juni 2014 14:15 schreef Sitethief het volgende:
En alle theorieën over het ongeboren kind van Robb konden bij de boekenlezers ook meteen overboord...
Weet ik niet meer, misschien dat er nog wel meer dingen warenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waar had ik dat laatste moeten zien in de serie?
Even in dit topic.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan ben ik gewoon een aandachtiger kijker, ben ik bang
Die walk of shame van Cersei wil ik wel in de serie zien.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:25 schreef Tweek het volgende:
[..]
De Greyjoys moeten nog wat dingen doen, de Sandsnakes, Aegon gaat weer terug naar de seven kingdoms, dan is er nog een belegering van een van die bevrijden steden dacht ik, Lady Stoneheart, Varys moet nog wat mensen afmaken, Cersei en haar walk of shame, kwamen Tyrion en Jorah elkaar niet tegen bij een of ander gevecht, Arya die huurmoordenaar wordt, Lord Commander Snow. Uiteindelijk is er nog zat voor een heel seizoen, ze zitten alleen wel veel op bootjes.
Geen grote veldslagen, maar zeker nog wel een paar wtf momentjes.
Ik weet ook oprecht niet meer wie zo hand of the king word. volgens mij was het zo'n vage pipo die in de serie niet eens voorkomt na Tywin. Ik vind het wel wat voor Kevan, uit de schaduw van zijn oudere broer stappen, vind ik wel wat voor de serie, die symboliekquote:Op maandag 16 juni 2014 19:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Even in dit topic.
Ik denk niet dat er nog veel kijkers zijn die weten wie Kevan is.
In de boeken is hij vrij prominent aanwezig, ik denk niet dat ze hem in de serie er weer inschrijven voor seizoen 5.
Was het niet Mace Tyrell? Volgens mij had Kevan geweigerd.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik weet ook oprecht niet meer wie zo hand of the king word. volgens mij was het zo'n vage pipo die in de serie niet eens voorkomt na Tywin. Ik vind het wel wat voor Kevan, uit de schaduw van zijn oudere broer stappen, vind ik wel wat voor de serie, die symboliek
Cersei wou Jaime als hand, Jaime wou Kevan. Maar Kevan weigerde inderdaad.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik weet ook oprecht niet meer wie zo hand of the king word. volgens mij was het zo'n vage pipo die in de serie niet eens voorkomt na Tywin. Ik vind het wel wat voor Kevan, uit de schaduw van zijn oudere broer stappen, vind ik wel wat voor de serie, die symboliek
Ik denk het ookquote:Op maandag 16 juni 2014 20:27 schreef Norrage het volgende:
Goed uitgewerkte laatste ep. Jammer dat ze Stannis niet gewoon in de vorige aflevering hadden gedaan, snap dat echt niet. Dan was het effect nog zoveel sterker geweest. En wat is Stannis verder een zaadje in de serie zeg, straalt echt helemaal niks uit zoals Davos maar alles voor hem moet zeggen :/ Achja.
Verder heel goed. Ook de Bran scene vind ik best prima gedaan; ik ben volgens mij een van de weinigen die die verhaallijn best interessant vind. Maar Tyrion was het hoogtepunt. Wat een acteur ook. En Jaime ook. En Tywin. Goede aflevering, goed seizoen. Maar over het geheel valt het wel een beetje tegen door de eigen bedenkselen van D&D, echt dramatisch bij vlagen.
Varys kan terugkomen, in het boek is het niet duidelijk waar hij in de tussentijd heeft uitgehangen.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:50 schreef Timwonnacott het volgende:
Plus het weghalen van Varys uit KL, die heeft daar nog wat kills te maken.
Kan inderdaad, maar het lijkt nu alsof die echt weggaat omdat die schuldig blijkt. Terwijl in de boeken de schuld via Varys zijn dubbelrol overgaat op de Tyrells. Vreemde ontwikkeling.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Varys kan terugkomen, in het boek is het niet duidelijk waar hij in de tussentijd heeft uitgehangen.
In de boeken is het toch juist dat hij verdacht lijkt omdat hij verdwijnt?quote:Op maandag 16 juni 2014 22:41 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Kan inderdaad, maar het lijkt nu alsof die echt weggaat omdat die schuldig blijkt. Terwijl in de boeken de schuld via Varys zijn dubbelrol overgaat op de Tyrells. Vreemde ontwikkeling.
Kevan heeft 1 of 2 keer aan tafel gezeten bij Tywin, toen ze tegen Robb Stark's troepen vochten. Heeft anderhalve line gehad ofzo. Aangezien de meeste kijkers Lancel niet eens kunnen onthouden denk ik dat Kevan ook niet mee zal vallen.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:42 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Cersei wou Jaime als hand, Jaime wou Kevan. Maar Kevan weigerde inderdaad.
Hoe kom jij opeens bij Kevan vraag ik me af? Vandaar ook mijn opmerking dat ik verwacht dat er weinig kijkers zullen zijn die nog weten wie hij is
Ik vind die verhaallijn van Bran ook best leuk.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:27 schreef Norrage het volgende:
Goed uitgewerkte laatste ep. Jammer dat ze Stannis niet gewoon in de vorige aflevering hadden gedaan, snap dat echt niet. Dan was het effect nog zoveel sterker geweest. En wat is Stannis verder een zaadje in de serie zeg, straalt echt helemaal niks uit zoals Davos maar alles voor hem moet zeggen :/ Achja.
Verder heel goed. Ook de Bran scene vind ik best prima gedaan; ik ben volgens mij een van de weinigen die die verhaallijn best interessant vind. Maar Tyrion was het hoogtepunt. Wat een acteur ook. En Jaime ook. En Tywin. Goede aflevering, goed seizoen. Maar over het geheel valt het wel een beetje tegen door de eigen bedenkselen van D&D, echt dramatisch bij vlagen.
Maar Varys 'verdwijnt' toch ook uit KL? Na de dood van Tywin weet niemand waar hij is.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:50 schreef Timwonnacott het volgende:
Aan de andere kant wel fijn dat de serie zo anders gaat lopen dan de boeken, dan blijven die tenminste nog vermakelijk mochten ze ooit uitkomen.
Tja, de boeken staan nou niet echt bekend als literaire hoogstandjesquote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:29 schreef yvonne het volgende:
Even vloeken in de kerk:
Ik ben de boeken aan het herlezen, wat is het eik kinderlijk geschreven.Waren het van oorsprong joung adults boeken oid?
Toch wel érg knap hoe de serie geworden is dan.
Hoezo?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:29 schreef yvonne het volgende:
Even vloeken in de kerk:
Ik ben de boeken aan het herlezen, wat is het eik kinderlijk geschreven
Deed hij dat niet later pas? Kevan zullen ze niet terug laten komen, dus die hoeft hij niet te vermoorden...quote:Op maandag 16 juni 2014 20:50 schreef Timwonnacott het volgende:
Aan de andere kant wel fijn dat de serie zo anders gaat lopen dan de boeken, dan blijven die tenminste nog vermakelijk mochten ze ooit uitkomen.
Totaal niet mee eens. Het is eerder geschreven als pageturner, met veel aandacht voor gedachtes en dialogen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:29 schreef yvonne het volgende:
Even vloeken in de kerk:
Ik ben de boeken aan het herlezen, wat is het eik kinderlijk geschreven.Waren het van oorsprong joung adults boeken oid?
Daarom lees ik ze in het Nederlands, dan heb ik hier geen last van.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:29 schreef yvonne het volgende:
Even vloeken in de kerk:
Jan Sneeuwquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Daarom lees ik ze in het Nederlands, dan heb ik hier geen last van.
Kinderlijk geschreven? Hoe bedoel je dat dan? Heb je ook voorbeelden?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:29 schreef yvonne het volgende:
Even vloeken in de kerk:
Gewoon whights ja, en Coldhands ontbreekt volledigquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:11 schreef Norrage het volgende:
Ik hoor trouwens iedereen zeggen dat die scene met die skeletten zovee anders is in het boek, maar dat is toch helemaal niet zo??? (afgezien van dat Jojen niet dood gaat). Dat zouden toch gewoon Whights (of hoe ze ook heten) moeten voorstellen, of wat?
Jon Sneeuw.quote:
Jij hebt overduidelijk Tolkien niet gelezenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:21 schreef Jivis het volgende:
[..]
Totaal niet mee eens. Het is eerder geschreven als pageturner, met veel aandacht voor gedachtes en dialogen.
Dat heb ik liever dan de fantasy waarin ze een half kantje lang een bergtop beschrijven. *kuch* Tolkien *kuch*
Dit waren toch whights dus ja, misschien wat verder ontbondenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:14 schreef Kirov het volgende:
[..]
Gewoon whights ja, en Coldhands ontbreekt volledig
Vond het niet erg dat het wandelende skeletten waren maar de felblauwe ogen mistte wel.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit waren toch whights dus ja, misschien wat verder ontbonden![]()
En Coldhands tsja...vond dat niet een van de betere toevoegingen in het boek
Mwa dat halve kantje is overdreven, maar Tolkien is wel droge kost vergeleken met ASOIAF hoorquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:32 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk Tolkien niet gelezen
Eens. Tolkien is het enige boek waar ik nooit doorheen ben gekomen. En dat wil wat zeggen want Wheel of Time heb ik wel doorheen geploeterd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:54 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Mwa dat halve kantje is overdreven, maar Tolkien is wel droge kost vergeleken met ASOIAF hoor
Ik heb ook nooit kunnen uitlezen, wat een saaie bende was dat zegquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:58 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Eens. Tolkien is het enige boek waar ik nooit doorheen ben gekomen. En dat wil wat zeggen want Wheel of Time heb ik wel doorheen geploeterd.
Ik ben ooit begonnen in het Nederlands, toen ik twaalf was ofzo. Ik heb alle boeken ook in het Nederlands daardoor en ben de Nederlandse namen en schrijfstijl gewend, dus ik blijf bij Nederlands nu. Misschien is het gewenning, maar als ik chapters op Martin's site lees, ben ik blij met mijn Nederlandse versies. Ik vind zijn schrijfstijl niet je-van-het.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:59 schreef superniger het volgende:
[..]
De boeken moet je in het Engels lezen.
Eeeh, jawel? Daarom zeg ik het ook. Vind Tolkien een geweldige verhalenverteller, maar geen beste schrijver. Van mij hoeven landschappen niet pagina's lang beschreven te worden en dat is wat hij wel doet. Om over al die versjes tussendoor nog maar te zwijgen. Leidt alleen maar af van het (prachtige) verhaal.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:32 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk Tolkien niet gelezen
Klopt idd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:28 schreef Jivis het volgende:
Ik ben heel erg bang voor het moment dat het bronmateriaal op is. Bij Bran hebben ze bijvoorbeeld niet veel meer te vertellen.
Brienne zal nu de Hound wel herkennen, dus dit zal anders gedaan worden in de serie. Redelijk flinke wijziging t.o.v. de boeken, maar het was sowieso nogal vaag wat de toekomstige rol van Sandor zou zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:43 schreef Jivis het volgende:
Benieuwd hoe ze dat gaan oppakken in de serie.
Ik geloof dat ze het serie-verhaal gaan afsplitsen van het boek-verhaal.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:28 schreef Jivis het volgende:
Ik ben heel erg bang voor het moment dat het bronmateriaal op is. Bij Bran hebben ze bijvoorbeeld niet veel meer te vertellen.
Niet nodig, maar wel erg leuk om naar te kijken. Dat geschreeuw van Briennequote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:57 schreef eQuaL het volgende:
Plus dat ze nu dus al een battle met The Hound heeft gehad, ook niet echt nodig.
Volgens geruchten is half Westeros afstammeling van Targaryens volgens mijquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:01 schreef Gwywen het volgende:
Op internet gaan geruchten rond over haar afkomst, voor mijn gevoel worden die gestaafd doordat zij ook in de serie de enige is met dezelfde haarkleur als Daenerys
Duncan the Tallquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:04 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Volgens geruchten is half Westeros afstammeling van Targaryens volgens mij
Nice! Ik lees dat Hodor ook diezelfde categorie kan vallenquote:
Dat denk ik niet, maar het zijn wel leuke hints voor wie de Dunk&Egg boekjes heeft gelezen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:53 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nice! Ik lees dat Hodor ook diezelfde categorie kan vallen
Maar dat heeft toch niets met Dany & Targaryen line te maken dan?
Nou als je het al hebt gelezen dan weet je dat dat dus niet waar is. Zijn beschrijvingen van landschappen zijn zeker geen halve bladzijde, bovendien valt het met de gedichten heel erg mee, uit mijn hoofd zitten er misschien 8 in alle drie de boeken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Eeeh, jawel? Daarom zeg ik het ook. Vind Tolkien een geweldige verhalenverteller, maar geen beste schrijver. Van mij hoeven landschappen niet pagina's lang beschreven te worden en dat is wat hij wel doet. Om over al die versjes tussendoor nog maar te zwijgen. Leidt alleen maar af van het (prachtige) verhaal.
Anders vat je het even letterlijk op. Ik bedoel dat Tolkien mijn inziens te vaak afwijkt van het verhaal door buitensporige beschrijvingen over de wereld. Ik heb LotR echt wel met plezier gelezen, maar het is door die schrijfstijl in sommige passages behoorlijk moeilijk om doorheen te komen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:00 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Nou als je het al hebt gelezen dan weet je dat dat dus niet waar is. Zijn beschrijvingen van landschappen zijn zeker geen halve bladzijde, bovendien valt het met de gedichten heel erg mee, uit mijn hoofd zitten er misschien 8 in alle drie de boeken.
Ik vond die scenes met die ruiters erg mooi, maar echt debiel dat dat nu zo'n bijstukje in deze finale was. Voor het dramatische effect was het veel toffer geweest als Stannis gewoon vorige aflevering was gearriveerd. Hadden ze beter die epi wat langer kunnen maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:35 schreef MAHL het volgende:
Viel wel een beetje tegen... Zeker het stuk bij de Wall. Geen "Stannis! Stannis! STANNIS!"
Ja, dat vond ik ook. Maar voor de rest vond ik het een fantastische aflevering, mss wel de beste van dit seizoen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:58 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vond die scenes met die ruiters erg mooi, maar echt debiel dat dat nu zo'n bijstukje in deze finale was. Voor het dramatische effect was het veel toffer geweest als Stannis gewoon vorige aflevering was gearriveerd. Hadden ze beter die epi wat langer kunnen maken.
Ik had daar laatst nog naar gevraagd, en toen bleven jullie nogal vaag daar inquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:04 schreef MAHL het volgende:
In het boek was het ook al zo goed als bevestigd hoor
De kans was veel groter dat hij het wel was dan dat hij het niet was, laten we het zo stellen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:06 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik had daar laatst nog naar gevraagd, en toen bleven jullie nogal vaag daar in
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De kans was veel groter dat hij het wel was dan dat hij het niet was, laten we het zo stellen.
Die actrice die eerder Myrcella speelde heeft dikke tetten gekregen, nondeju.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:17 schreef MAHL het volgende:
In het boek zelf denken de leden van de Small Council zelf ook dat het gewoon Gregor is, dus dat noem ik 'zo goed als bevestigd'. Zeker nadat Qyburn tegen Cersei zegt dat 'hij' klaar is
In ander nieuws, Myrcella gerecast:
http://winteriscoming.net/2014/06/17/myrcella-recast-rumored/
Wat niet zo heel vreemd is.
Pics? Kan het zo even niet vinden op google img.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:27 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die actrice die eerder Myrcella speelde heeft dikke tetten gekregen, nondeju.
http://www.fanpop.com/clu(...)ith-aimee-richardsonquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:31 schreef MAHL het volgende:
[..]
Pics? Kan het zo even niet vinden op google img.
Jaqen H'ghar uut Braavosquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef casper019 het volgende:
gave laatste episode! maar wie was die man ookal weer die arya die munt gegeven had?
Lap tekst, dus in spoilers:quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:57 schreef Zhenar het volgende:
OK, mijn voorspellingen voor dingen die anders zullen gaan dan in de boeken. Ik neem maar wat meer risico's om het wat spannender te houden, en probeer mijn eigen wensen uit te schakelen en te kijken naar wat er logisch is in vervolg op wat er in de serie is opgezet (en weggelaten)...
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hm... ik weet niet of ik me nog een keer aan voorspellingen durf te wagen...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Lekker zuinig.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:40 schreef Gwywen het volgende:
Heeft Dany nou het hele seizoen alleen maar deze jurk gedragen?
[ afbeelding ]
o ja, toen konden we haar mooie buikje even zien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:25 schreef portie het volgende:
[..]
Na de offscreen vrijpartij met Daario droeg ze even deze.
[ afbeelding ]
Wat gebeurd er in het boek met haar zwangerschap?quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:50 schreef Gwywen het volgende:
[..]
o ja, toen konden we haar mooie buikje even zien.
Foreshadowing naar haar zwangerschap?
Wij allemaal..quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:04 schreef Bijna het volgende:
Geen Lady Stoneheart. Daar had ik echt naar uitgekeken.
het is sowieso altijd al een nietszeggend karakter geweest.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:38 schreef Bijna het volgende:
Mja alle theorieën omtrent Jojen kunnen nu wel overboord
Jojen paste is nu toch min of meer bevestigd? Of hij nu dood gaat voor de ingang of later in het 'gebouw' maakt niet zo heel veel uit.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:38 schreef Bijna het volgende:
Mja alle theorieën omtrent Jojen kunnen nu wel overboord
Er is niet echt meer iets over om paste van te makenquote:Op woensdag 18 juni 2014 16:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
Jojen paste is nu toch min of meer bevestigd? Of hij nu dood gaat voor de ingang of later in het 'gebouw' maakt niet zo heel veel uit.
Dance of Dragons nog niet gelezen?quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:29 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wat gebeurd er in het boek met haar zwangerschap?
Nope, kom maar opquote:Op donderdag 19 juni 2014 12:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dance of Dragons nog niet gelezen?
Ik wil niet spoilen namelijk.
Wil je het voor mij dan even in een spoilertagje gooien? Ben nog niet bij dat hoofdstuk (on my way)quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dance of Dragons nog niet gelezen?
Ik wil niet spoilen namelijk.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:27 schreef Young_David het volgende:
[..]
Wil je het voor mij dan even in een spoilertagje gooien? Ben nog niet bij dat hoofdstuk (on my way)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
DankjewelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:37 schreef eQuaL het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat is een roast.quote:
Was een reactie op Jojen Paste. Jojen werd geroosterd, ontploft, verdwijnselde, is niet meer. Vandaar meer roast dan paste.quote:
Niet bij Arya in Braavos (wat iedereen in het serietopic denkt), vermoed ik, maar eerder in the Citadel in Oldtown?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:58 schreef eQuaL het volgende:
Al 4 dagen niets gepost hier!
http://winteriscoming.net(...)me-thrones-season-5/
Jaqen terug!
als de faceless men meerder gezichten kunnen aannemen wie zegt dan dat ze niet eenzelfde gezicht kunnen aannemen? dus mischien speelt deze acteur een andere faceless men die hetzelfde eruit ziet als Jaqen ten tijde dat arya hem ontmoetequote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:12 schreef Gwywen het volgende:
Niet bij Arya in Braavos (wat iedereen in het serietopic denkt), vermoed ik, maar eerder in the Citadel in Oldtown?
Of beide, en dan lekker een dikke spoiler naar de lezers
Dezelfde man maar dan zonder z'n rood-met-witte lange haar, dat zou kunnen natuurlijk. Alleen voor de oplettende kijkers, als het ware.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:31 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
als de faceless men meerder gezichten kunnen aannemen wie zegt dan dat ze niet eenzelfde gezicht kunnen aannemen? dus mischien speelt deze acteur een andere faceless men die hetzelfde eruit ziet als Jaqen ten tijde dat arya hem ontmoete
Eerlijk gezegd heb ik de boeken al een beetje los gelaten in de serie. Ze wijken er toch steeds vanaf, kan net zo goed me gewoon laten verrassen door de serie. Misschien maken ze er wel wat moois vanquote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:12 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Niet bij Arya in Braavos (wat iedereen in het serietopic denkt), vermoed ik, maar eerder in the Citadel in Oldtown?
Of beide, en dan lekker een dikke spoiler naar de lezers.
He wat jammer nouquote:Op donderdag 26 juni 2014 12:35 schreef stinkie het volgende:
http://www.denofgeek.com/(...)racter-to-be-omitted
Zou dus wel een dikke spoiler zijn voor boeklezers, blijkbaar gaat ze geen bijzondere rol meer vervullen in de boeken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:39 schreef Bijna het volgende:
[..]
He wat jammer nou.
Maar ik snap het ergens ook wel. LS introduceren was vooral leuk geweest voor het wtf-effect, maar echt heel veel voegt ze nou ook weer niet toe imo.
Misschien wel, maar gaat in de serie gewoon iemand anders die bijzondere rol vervullen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zou dus wel een dikke spoiler zijn voor boeklezers, blijkbaar gaat ze geen bijzondere rol meer vervullen in de boeken.
Dat weten we pas in TWOW, in AFFC lijkt ze in ieder geval belangrijk. Wellicht geven ze haar rol aan Beric o.i.d.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:39 schreef Bijna het volgende:
[..]
He wat jammer nou.
Maar ik snap het ergens ook wel. LS introduceren was vooral leuk geweest voor het wtf-effect, maar echt heel veel voegt ze nou ook weer niet toe imo.
Dat werkt toch niet, dan zijn de beweegredenen vrij nutteloos. Behalve dat Beric loyaal aan Ned Stark was.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:15 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat weten we pas in TWOW, in AFFC lijkt ze in ieder geval belangrijk. Wellicht geven ze haar rol aan Beric o.i.d.
Caitlyn is dan ook dood. Stoneheart is iemand anders.quote:"The character's dead. She's dead" Fairley told Entertainment Weekly.
maar iedereen die de boeken leest zit toch te wachten op het moment dat lady stoneheart een van haar kinderen tegenkomt? althans ik wel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:54 schreef Inaithnir het volgende:
Misschien vervult ze niet zo'n belangrijke rol in de laatste boeken, maar aan de andere kant, waarom zou Martin zombie-Cat introduceren, alleen voor een babbeltje met Brienne en wat Freys ophangen? Lijkt me raar om een belangrijk personage zo terug te brengen om vervolgens zo'n kleine rol te vervullen...
quote:3. Jon Snow will discover through a series of dramatic revelations that he is his own mother.
Is hij al 41? Zou je niet zeggenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:58 schreef eQuaL het volgende:
Al 4 dagen niets gepost hier!
http://winteriscoming.net(...)me-thrones-season-5/
Jaqen terug!
quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:28 schreef Ethanolic het volgende:
http://the-toast.net/2014(...)re-ice-fan-theories/
[..]
quote:22. Ser Pounce will be spared due to his bravery and charm, and will sit next to Nymeria on a comfy blanket set in a golden sunbeam.
Misschien dat Lady Stoneheart uiteindelijk de Night's King tegen komt en dan de Night's Queen wordtquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:54 schreef Inaithnir het volgende:
Misschien vervult ze niet zo'n belangrijke rol in de laatste boeken, maar aan de andere kant, waarom zou Martin zombie-Cat introduceren, alleen voor een babbeltje met Brienne en wat Freys ophangen? Lijkt me raar om een belangrijk personage zo terug te brengen om vervolgens zo'n kleine rol te vervullen...
Then again, Martin doet wel meer onorthodoxe dingen
Interessant, want zij is tot leven gewekt dankzij de rode god (vuur) en hij door ijs, misschien verklaart dàt wel de titel van de serie en niet al die inmiddels uitgewoonde theorieën van R+L enz.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:04 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Misschien dat Lady Stoneheart uiteindelijk de Night's King tegen komt en dan de Night's Queen wordt
''Tryion Lannister''quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:21 schreef Shotty het volgende:
eindelijk een uitgebreide Stark family tree:
http://static2.hypable.com/wp-content/uploads/2014/05/WOIAF7.jpg
Gelekt uit world of ice and fire :-)
Moeder van Eddard was nooit bekend, zowiezo was veel hiervan nooit bekend.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:23 schreef ems. het volgende:
Daar is toch niets nieuws aan, of zie ik iets over het hoofd
Ahja, nu zie ik inderdaad wat nieuwe namen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:02 schreef Shotty het volgende:
[..]
Moeder van Eddard was nooit bekend, zowiezo was veel hiervan nooit bekend.
Wat klinkt dat nep. Is dat een Engelsman die een Spaans accent nadoet?quote:
quote:Game of Thrones‘ production crew has been adding new cast members every season even faster than it’s been killing them off (which is saying something), and Season 5 is no exception. On Friday, HBO released the names of a slew of new actors who will be featured in Season 5, many of them playing members of the Martell family. (Viewers will definitely remember the gruesome death of Oberyn Martell at the end of Season 4.)
Here’s a full list of the nine new cast members:
Alexander Siddig as Doran Martell, the older brother of Prince Oberyn
Toby Sebastian as Trystane Martell, Doran’s son
Nell Tiger Free as Myrcella Baratheon, Cersei and Jaime Lanniester’s eldest child
DeObia Oparei as Areo Hotah, the captain of Doran Martell’s palace guard
Enzo Cilenti as Yezzan, a former slave trader
Jessica Henwick as Nymeria Sand, second eldest of Oberyn Martell’s bastard daughters
Rosabell Laurenti Sellers as Tyene Sand, another daughter of Oberyn
Keisa Castle-Hughes as Obara Sand, Oberyn’s eldest daughter of
Jonathan Pryce as the High Sparrow a religious leader in King’s Landing
Aah oké.. Heb net AFFC uit (eindelijk!) dus ik weet nog niet hoe het verder loopt met de Martells.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:12 schreef Gambetta het volgende:
Quentyn had ook in het boek net zo goed gecut kunnen wordenEn de avonturen van Arianne kunnen ook door andere karakters worden ingevuld (Trystane, Sand Snakes)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |