abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140891580
Boekentopic A Song Of Ice And Fire
Serietopic zonder spoilers is hier te vinden

Het gaat hier dus over de serie Game of Thrones, maar dan wel met de kennis van de eerste vijf boeken uit de A Song of Ice and Fire reeks. Verzoek om alles over The Winds of Winter dus wel achter spoilers te houden!

ASOIAF WIKI met alle belangrijke informatie; http://awoiaf.westeros.org/

Game of Thrones of een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie Song of Ice and Fire/Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en momenteel is seizoen 3 bezig.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.

http://www.youtube.com/user/GameofThrones

- http://www.reddit.com/r/gameofthrones/ Reddit
- http://awoiaf.westeros.org/ A wiki of fire and ice, heel veel info (heel veel spoilers ook)
- http://wicnet.tumblr.com/ Tumblr met leuke plaatjes
- http://winteriscoming.net/ Engelse fanbase
- http://www.winteriscoming.nl/ Nederlandse fan base
- http://img11.imageshack.us/img11/6163/mapkz.png (copy/paste deze link) Grootste kaart die er te vinden is, met speculaties
- http://www.youtube.com/pl(...)51E9307&feature=plcp Extra's vanaf de blu-ray box
- http://www.youtube.com/user/GameofThrones HBO kanaal over GoT

OP gestyled door door .aeon
--------------------------------
pi_140891801
Goede TT :'). Slynt werd volgens mij niet genoemd in die battle, kwam hij niet na deze battle in castle black en werd jonnie boy toen gearresteerd enzo.
pi_140891898
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:51 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Goede TT :'). Slynt werd volgens mij niet genoemd in die battle, kwam hij niet na deze battle in castle black en werd jonnie boy toen gearresteerd enzo.
Die heb ik heul niet bedacht man, sinds wanneer doet de boekentopic aan TT's trouwens? :?

Jon werd gearresteerd nadat hij kreupel terug kwam bij de Wildlings vandaan. Hij heeft toen gewond nog meegevochten tijdens de battle. Vandaar dat ik me afvroeg waar Slynt was.. omdat hij in de serie wel mee deed.
  maandag 9 juni 2014 @ 21:53:55 #4
28033 Pek
je moet wat
pi_140891958
Wat mij betreft hoeft Lady Stoneheart niet zo, voegt in de boeken ook niet zoveel toe, behalve wat opgehangen Freys...maar als ze Nymeria weer laten zien die haar lijk ontdekt in de rivier, dan ben ik om O+
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_140891964
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Die heb ik heul niet bedacht man, sinds wanneer doet de boekentopic aan TT's trouwens? :?

Jon werd gearresteerd nadat hij kreupel terug kwam bij de Wildlings vandaan. Hij heeft toen gewond nog meegevochten tijdens de battle. Vandaar dat ik me afvroeg waar Slynt was.. omdat hij in de serie wel mee deed.
In het boek kwam ie nu pas aan bij the Wall volgens mij.
pi_140891982
Stannis waar was je :'(
pi_140892103
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:54 schreef Gambetta het volgende:
Stannis waar was je :'(
Volgende week!
IMDb samenvatting + castlist O+
pi_140893201
Stannis komt pas als Jon in de tent zit bij Mance
  maandag 9 juni 2014 @ 22:11:32 #9
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_140893239
Maar nu is die lieve redhead dus dood. :'(
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:12:12 #10
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_140893286
quote:
8s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Maar nu is die lieve redhead dus dood. :'(
Daar weet jij niks van, Jan Sneu.
Helemaal super.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:16:38 #11
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140893561
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:47 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Hij was ook verkiesbaar. Ik geloof datie naar een ander kasteel gestuurd werd door Jon.
Maar hij wilde niet echt, dus toen...
"Edd, fetch me a block."
~O>

Een van de beste scenes van Jon Snow.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_140896223
Hm geen Stannis dus. Ben benieuwd of ie nog volgende ep gaat komen. De scène tussen John en Ygritte vond ik ook maar cheesy. Voor de rest een vermakelijke ep. Het feit dat hij zich maar op een locatie afspeelde was wel apart.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_140896234
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:19 schreef Cardozo het volgende:
Btw:

[ afbeelding ]
Zal ze dan zijn oor afbijten? Waarom nog een verminking als het toch niet in de boeken voorkomt. Zucht.
  maandag 9 juni 2014 @ 23:09:06 #14
383398 Kyubey
pi_140896913
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:54 schreef ... het volgende:
Tywin houdt de rest van die Lannisters nog wat in het gareel, met z'n autoriteit.
Stel nou dat hij er niet zou zijn, en Tyrion is er niet om Hand of the King te zijn. Wat dan? Komt er wel een nieuwe Hand maar omdat Tywin de touwtjes keurig in handen heeft en zo ook Cersei in de gaten kan houden en eigenlijk iedereen... Stel nou dat dat dan wegvalt? Ze mogen blij zijn dat Joffrey kapot is denk ik zo :')
Nou, subtiel hoor.
Helemaal super.
pi_140897056
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:58 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Zal ze dan zijn oor afbijten? Waarom nog een verminking als het toch niet in de boeken voorkomt. Zucht.
Ik zat te denken:

Wellicht ontmoeten ze elkaar, is er een kort handgemeen, komt de Brotherhood Without Banners om Brienne gevangen te nemen, blijft Sandor achter omdat Catelyn niet per se naar hem op zoek is en hij al is vrijgesproken door de Lord of Light en kan hij daarna niet langer verder.
pi_140904098
Waarom eigenlijk boekspoilers. We verpesten niets maar het heeft juist toegevoegde waarde. Boekverwijzingen, besprekingen of iets dergelijks
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_140905047
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Het is je nooit opgevallen dat zo goed als alle topicreeksen in Fok! aan TT's doen? :?

Deze inderdaad niet echt, komt denk ik vooral omdat het enorm traag loopt.
pi_140905059
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 08:47 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het is je nooit opgevallen dat zo goed als alle topicreeksen in Fok! aan TT's doen? :?
Topicreeks: Game of Thrones met boekspoilers

Hou op te bashen.
pi_140905536
Gisteravond gekeken... FUCK YEAH!

Epische Ser Alliser _O_
Sam eindelijk volwassen _O_
Die zeis _O_
Die reuzen _O_
Alles! _O_ :D

1 minpuntje wat ik wel wilde noemen: de battle met de reus in de tunnel werd niet getoond. Maakten zich er een beetje makkelijk vanaf zo.
pi_140905591
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:58 schreef Bijna het volgende:
Hm geen Stannis dus. Ben benieuwd of ie nog volgende ep gaat komen. De scène tussen John en Ygritte vond ik ook maar cheesy. Voor de rest een vermakelijke ep. Het feit dat hij zich maar op een locatie afspeelde was wel apart.
Battle of the Blackwater was ook gewoon een hele aflevering.
Was btw ook stom geweest als Stannis er nu al was, had de hele hopeloosheid van de situatie niet aangegeven. Weet niet of hij de volgende aflevering al komt, zou wel een epische finale zijn. Stannis EN Tyrion vs. Tywin.
pi_140906173
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:26 schreef eQuaL het volgende:
Gisteravond gekeken... FUCK YEAH!

Epische Ser Alliser _O_
Sam eindelijk volwassen _O_
Die zeis _O_
Die reuzen _O_
Alles! _O_ :D

1 minpuntje wat ik wel wilde noemen: de battle met de reus in de tunnel werd niet getoond. Maakten zich er een beetje makkelijk vanaf zo.
Die battle is in het boek ook niet getoond toch? :) Ik vind het mooi dat ze niet laten zien dat het gebeurd is, maar ik begrijp de meningen erover wel :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_140907885
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:00 schreef Norrage het volgende:

[..]

Die battle is in het boek ook niet getoond toch? :) Ik vind het mooi dat ze niet laten zien dat het gebeurd is, maar ik begrijp de meningen erover wel :D
Klopt, er werd nog wel verder op ingegaan door de toestand waarin ze gevonden werden, maar niet het gevecht zelf.

Verder een vraag waarom er in dit seizoen zo veel cheesy liefdes momentjes toegevoegd zijn? Sam en gilly, jon en ygritte en vorige keer al grey worm. Of was dat eerder in de serie ook al maar viel het mij niet op?
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:58:12 #23
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_140909269
Als je nou een zeem aan zo'n zeis knoopt en je hangt hem aan je huis, hoef je dan nooit meer moeilijk ramen te wassen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:18:03 #24
133369 Jivis
Critikut
pi_140909866
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:14 schreef portie het volgende:

[..]

Verder een vraag waarom er in dit seizoen zo veel cheesy liefdes momentjes toegevoegd zijn? Sam en gilly, jon en ygritte en vorige keer al grey worm. Of was dat eerder in de serie ook al maar viel het mij niet op?
Vorig seizoen had je ook al zo'n zoetsappig moment toen Jon en Ygritte samen op de Wall stonden. En je had natuurlijk de tenenkrommende scenes tussen Robb en Talisa. De hele relatie tussen Tyrion en Shae is ook erg aangedikt, met name vanuit Shae's perspectief.

Niets nieuws dus.
Amen.
pi_140911302
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:58 schreef boem-dikkie het volgende:
Als je nou een zeem aan zo'n zeis knoopt en je hangt hem aan je huis, hoef je dan nooit meer moeilijk ramen te wassen?
Schrobt wel grondig schoon denk ik zo.
pi_140912377
Vind het wel jammer dat ze Pyp en Grenn zo vroeg hebben opgeruimd. Zeker van Pyp had ik nog wel wat leuke oneliners verwacht de komende seizoenen.
Conscience do cost.
pi_140913868
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 05:17 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom eigenlijk boekspoilers. We verpesten niets maar het heeft juist toegevoegde waarde. Boekverwijzingen, besprekingen of iets dergelijks
Omdat mensen in het andere topic allergische reacties krijgen bij het zien van het woord 'boek', plus we bespreken, speculeren en kijken ook uit naar volgende episodes met de boeken in ons achterhoofd, waar nogal wat spoilers bij zitten ;)

Maar goed, wat kunnen we verwachten voor volgende ep?
- Stannis! Stannis! Stannis!
- Tyrion vs Tywin
- Dany's draken die kindjes opeten?
- Arya die de Hound achterlaat en naar Braavos gaat
- Bran die Leaf ontmoet
- Lady Stoneheart

Gaat nog best een drukke episode worden denk ik zo.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 14:17:58 #28
383398 Kyubey
pi_140914614
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:55 schreef MAHL het volgende:

[..]

Omdat mensen in het andere topic allergische reacties krijgen bij het zien van het woord 'boek', plus we bespreken, speculeren en kijken ook uit naar volgende episodes met de boeken in ons achterhoofd, waar nogal wat spoilers bij zitten ;)

- Tyrion vs Tywin
- Bran die Leaf ontmoet
- Lady Stoneheart

Gaat nog best een drukke episode worden denk ik zo.
Als ze Dany nou weglieten :{
Helemaal super.
pi_140914763
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:17 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Als ze Dany nou weglieten :{
Laatste ep duurt een uur ipv 50 minuten he.
pi_140914837
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:55 schreef MAHL het volgende:

- Tyrion vs Tywin
- Bran die Leaf ontmoet
- Lady Stoneheart
Jon die gaat highfiven met Mance? :P
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: