Heel goed. Ik vind dat ze presentatoren minstens twee jaar de tijd moeten geven om erin te komen, anders weet je als host nauwelijks waar je mee bezig bent.quote:
Nou, die belg vond ik 1 seizoen al teveelquote:Op vrijdag 6 juni 2014 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heel goed. Ik vind dat ze presentatoren minstens twee jaar de tijd moeten geven om erin te komen, anders weet je als host nauwelijks waar je mee bezig bent.
Tong zou het kunnen aanpassen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 11:50 schreef golfer het volgende:
Beetje raar om in de OP de datums en de gasten van vorig jaar te zetten.
Ik had de laatste post in het vorige topic. Het was en is een reeks. Heb het nieuwe topic geopend aan de hand daarvan. -edit-quote:Op vrijdag 6 juni 2014 11:50 schreef golfer het volgende:
Beetje raar om in de OP de datums en de gasten van vorig jaar te zetten.
Mathijs sowieso nooit. Die gast wil liever zo min mogelijk over zichzelf vertellen.quote:
Dijkgraafquote:Op vrijdag 6 juni 2014 12:14 schreef SunChaser het volgende:
Wie denken jullie, gewoon voor de gok
Mijn gokzes
mathijs van nieuwkerk
Johan Derksen
Die wetenschapper van DWDD university
Michiel Huisman of Famke Jansen
Femke Halsema
William Rutten
Ja veel lowculture maar de onbekende mensen die altijd aanschuiven zijn mij onbekend
Goede! Vooraanstaanden van een interessant vakgebied zijn altijd mooie uitzendingen vind ik.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 15:43 schreef Monolith het volgende:
Frans de Waal lijkt me ook wel eens interessant, of is die al eens geweest?
Goeie!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 15:54 schreef Monolith het volgende:
Wellicht ook eens leuk om b.v de oprichter van booking.com te pakken. Een van de weinige Nederlandse bedrijven die het van IT start up tot succesvol internationaal bedrijf heeft geschopt.
Dat zou ook wel interessant zijn. Is natuurlijk wel ontstaan uit een joint venture van Philips en een andere partij, maar desalniettemin een interessant bedrijf.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goeie!
Wat dacht je van Peter Wennink en Martin van den Brink de belangrijkste mensen achter asml
Nee, joop van de ende wel, veel interessantere gast imhoquote:
Klopt, maar deze twee personen waren de key players daarin.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zou ook wel interessant zijn. Is natuurlijk wel ontstaan uit een joint venture van Philips en een andere partij, maar desalniettemin een interessant bedrijf.
Mwoah, volgens mij vertelde ie in College Tour toch best wel het één en ander over zichzelf, zoals zijn bruggenfobie (iirc). Maar het lijkt me sowieso geen al te interessante gast.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 15:36 schreef Apostrof het volgende:
Mathijs sowieso nooit. Die gast wil liever zo min mogelijk over zichzelf vertellen.
Dan zou ik Armand kiezen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zou ook wel interessant zijn. Is natuurlijk wel ontstaan uit een joint venture van Philips en een andere partij, maar desalniettemin een interessant bedrijf.
Zou je niet de op eens aanpassen?quote:
Peter Klashorst idd. Goeie keuze.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:02 schreef Tem het volgende:
Thecla Bodewes misschien
En Peter Klashorst lijkt mij ook wel interessant, nog nooit geweest dacht ik.
Nog een schrijver, wetenschapper en een politicus verzinnen
Wilde het net doen maar.....quote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou je niet de op eens aanpassen?
Welke schrijver tong? Oek de Jong? Jeroen Brouwers? A F Th? of van dat nieuwe zut.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Peter Klashorst idd. Goeie keuze.
Internationaal georiënteerd, kunstenaar en HIV.
Nee, je hebt gelijk. Ik zie het.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:45 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_seizoenen_van_Zomergasten
Volgens deze niet.
Tom Lanoyquote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:39 schreef Tem het volgende:
[..]
Welke schrijver tong? Oek de Jong? Jeroen Brouwers? A F Th? of van dat nieuwe zut.
Kor Sakov of D Mentie dan ?quote:
2012quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:13 schreef Specularium het volgende:
Is Micha Wertheim al een keer geweest?
Dat was echt briljant. Zo enorm ongemakkelijk gesprek.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:13 schreef Specularium het volgende:
Is Micha Wertheim al een keer geweest?
Oops, kwam door de edit. Als het goed is, is-ie nu weer open.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wilde het net doen maar.....
Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft.
FF kijken.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Oops, kwam door de edit. Als het goed is, is-ie nu weer open.
Die ka n nog maar n paar jaarpquote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Peter Klashorst idd. Goeie keuze.
Internationaal georiënteerd, kunstenaar en HIV.
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:37 schreef Ringo het volgende:
Martin van Amerongen
Karel van het Reve
Maarten van Traa
Constant Nieuwenhuijs
Jos Brink
Als ze die ooit bij zomergasten uitnodigen zeg ik meteen mijn lidmaatschap van de VPRO op.quote:
Je hebt het mooiste onderschrift van FOK!quote:
We graven ze op.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:37 schreef Ringo het volgende:
Martin van Amerongen
Karel van het Reve
Maarten van Traa
Constant Nieuwenhuijs
Jos Brink
Tem, vanwegen je onderschrift. Ik lul al 2 jaar via FOK! met een Hermans expert. Weet pas sinds een paar dagen wie het echt is. Een BNer met onze interesses.quote:
Ohja, daar was zelfs een apart topic over toch?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tem, vanwegen je onderschrift. Ik lul al 2 jaar via FOK! met een Hermans expert. Weet pas sinds een paar dagen wie het echt is. Een BNer met onze interesses.
Nee. En houwe zo.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Ohja, daar was zelfs een apart topic over toch?
Aha, ik dacht misschien die persoon in het biografie topic. Maar leukquote:
Vreselijke vent.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:01 schreef Webschip het volgende:
Antoine Bodar lijkt me wel een leuke Zomergast.
Heb ik ook wel eens. Dat je je niet meer herinnert dat ze al geweest zijn.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:07 schreef golfer het volgende:
Zat vandaag in De Volkskrant weekendbijlage een hele interessant artikel te lezen van wetenschapper en professor Trudy Dehue en bedacht dat dat wel een heel interessante zomergast zou kunnen zijn. Kijk ik even de lijst van voorgaande jaren na, blijkt zij dus al in 2009 zomergast geweest te zijn.
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:07 schreef golfer het volgende:
Zat vandaag in De Volkskrant weekendbijlage een hele interessant artikel te lezen van wetenschapper en professor Trudy Dehue en bedacht dat dat wel een heel interessante zomergast zou kunnen zijn. Kijk ik even de lijst van voorgaande jaren na, blijkt zij dus al in 2009 zomergast geweest te zijn.
Niettemin fantastisch artikelquote:Op zondag 8 juni 2014 17:07 schreef golfer het volgende:
is al geweest.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:19 schreef Webschip het volgende:
Wim Anker, lijkt me ook een boeiende gast.
Weer één.quote:
Bodar is een katholieke glibberaal van de allerergste soort.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:43 schreef Webschip het volgende:
Welnee.
Het lijkt mij best een interessante avond.
Precies, beetje pedo's verdedigen, alsof het niks kost.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Bodar is een katholieke glibberaal van de allerergste soort.
Dat valt toch wel mee?quote:Op maandag 9 juni 2014 19:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Bodar is een katholieke glibberaal van de allerergste soort.
Nee dat valt niet mee. Was er duidelijk over. Katholieke geestelijke pedo's verdedigde ie.quote:
Wie is dat ?quote:Op maandag 30 juni 2014 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zou wel eens een Leo Kouwenhoven willen zien
Een van de grootste Nederlandse natuurkundigen van deze tijdquote:
Die heeft waarschijnlijk nooit TV gekeken. Zat met z'n neus in de boeken.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:25 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Een van de grootste Nederlandse natuurkundigen van deze tijd
Bettine is al geweest in 2007.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie is dat ?
Mijn voorstellen van dit jaar :
Armand
Henk Hofland
De man in het Pino-pak
Bettine Vriesekoop
Hennie Stoel
Pierre Bokma
Hans van Baalen
Je hebt gelijk. Ik wil Berry van Aerle inzetten ipv Bettine. Stop de tijd.quote:
Met ingebouwd beeldscherm!quote:Op maandag 30 juni 2014 18:10 schreef Gehenna het volgende:
Pino wordt gespeeld door een vrouw trouwens
Al 30 jaar ?quote:Op maandag 30 juni 2014 18:10 schreef Gehenna het volgende:
Bijna, 23 jaar alquote:
Een goede poppenspeler moet je niet onderschatten denk ikquote:Je moet trouwens wel een beroerde actrice zijn om in het Pino-pak te spelen.
Pieke Dassenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:29 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Bijna, 23 jaar aldaarvoor waren het wel mannen
[..]
Een goede poppenspeler moet je niet onderschatten denk ik
Naar hem heb ik laatst nog geluisterd, interview van 5 uur door Ischa Meijer in 1986.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:16 schreef tong80 het volgende:
Mijn voorstellen van dit jaar :
Henk Hofland
Mooi hè ?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Naar hem heb ik laatst nog geluisterd, interview van 5 uur door Ischa Meijer in 1986.
Dat marathon interview wat in podcast te luisteren is?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Naar hem heb ik laatst nog geluisterd, interview van 5 uur door Ischa Meijer in 1986.
Die ja. Al kan ik een heleboel van die oude marathoninterviews niet meer op de site van VPRO terugvinden. Een of andere vernieuwingsslag en alles was verdwenen. Of ik zoek niet goed.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat marathon interview wat in podcast te luisteren is?
in itunes vond ik ze tot voor kort nog allemaalquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die ja. Al kan ik een heleboel van die oude marathoninterviews niet meer op de site van VPRO terugvinden. Een of andere vernieuwingsslag en alles was verdwenen. Of ik zoek niet goed.
Van Gaal en kunstquote:Op woensdag 2 juli 2014 10:03 schreef Grumpey het volgende:
van Gaal als presentator zou een ramp zijn haha, maar als gast lijkt hij me erg boeiend. Het is geen domme man, en zijn open houding ten aanzien van wetenschap en kunst is verfrissend in het vrijwel dichtgetimmerde wereldje wat voetbal heet. Zou mooi zijn als het serieus is
Je maakt een grapje.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:10 schreef Gehenna het volgende:
Het is toch een praatprogramma, ja? Kan een trainer niet over kunst praten? Waarom stel je dan die vraag? Ik vind dat een onbehoorlijke vraag.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 01:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is toch een praatprogramma, ja? Kan een trainer niet over kunst praten? Waarom stel je dan die vraag? Ik vind dat een onbehoorlijke vraag.
Vorig jaar was het ook rond 1 juliquote:Op donderdag 3 juli 2014 08:29 schreef Mike het volgende:
Het wordt nu toch wel eens tijd om te onthullen wie de gasten zijn, ik kan me niet herinneren dat dat ooit zo lang geduurd heeft.
quote:Op maandag 1 juli 2013 10:59 schreef borisz het volgende:
http://www.vpro.nl/zomerg(...)ction_types=og.likesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg triest.quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:44 schreef Specularium het volgende:
Adolf van Gaal als gast willen zien,.
Er is altijd gezeik, de laatste goede presentator was Joost Zwagermanquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:18 schreef HuubTuub het volgende:
Wilfried de Jong vond ik zelf wat tegen vallen als presentator, dat mag ook wel iemand anders worden.
Morgen dus?twitter:wilfrieddejong twitterde op donderdag 03-07-2014 om 17:53:27Wordt het morgen dan eindelijk een dag voor VPRO-Zomergasten? reageer retweet
Denk het wel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:28 schreef Heufd het volgende:
Morgen dus?twitter:wilfrieddejong twitterde op donderdag 03-07-2014 om 17:53:27Wordt het morgen dan eindelijk een dag voor VPRO-Zomergasten? reageer retweet
quote:Al over twee weken begint een nieuw seizoen van Zomergasten en de namen van dit seizoen zijn tot nog toe nergens opgedoken. Maar vandaag kan deze blog melden dat schrijfster Saskia Noort, cabaretier Freek de Jonge en wiskundetalent Ionica Smeets dit jaar een avondvullend programma mogen samenstellen bij presentator Wilfried de Jong.
De andere drie Zomergasten zijn wat minder bekend. Het gaat om David van Reybrouck, Belgisch cultuurhistoricus, archeoloog en schrijver. Dirigent en componist Reinbert de Leeuw is eveneens te gast. De laatste naam is Jim Taihuttu, bekend van de films Wolf en Rabat.
Het is overigens de tweede keer dat een oud-presentator nu zelf Zomergast is. Eerder overkwam dat Adriaan van Dis, dit keer krijgt Freek de Jonge de eer.
De eerste Zomergasten is op zondag 20 juli te zien.
Ditquote:
Pfff, meer dan de gasten destijdsquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:06 schreef Tem het volgende:
Trouwens, Freek heeft toch al genoeg over zichzelf verteld toen hij zomergasten presenteerde.
quote:
Goddank niet de andere Smeetsquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:15 schreef Monolith het volgende:
Smeets en van Reybrouck zijn interessante gasten. Wellicht Taihuttu nog.
Eerste aflevering is over te slaan, de rest is redelijk interessant. Misschien die laatste niet echt.quote:DIT ZIJN DE GASTEN
Cabaretier Freek de Jonge (Westernieland, 1944) ontketende met Neerlands Hoop in de jaren zeventig een cabaretrevolutie. Solo, sinds 1979, vernieuwde hij het genre door zijn theatrale aanpak: één verhaal, vaak allegorisch getint, in een nadrukkelijke vorm. Hij maakte zo’n zeventig voorstellingen.
Filmregisseur Jim Taihuttu (Venlo, 1981) is de jongste en onbekendste gast. Voor de roadmovie Rabat (2011) over drie vrienden die naar Marokko rijden, kreeg acteur Nasrdin Dchar een „fucking Gouden Kalf”. Daarna maakte hij de kickboksfilm Wolf (2013).Ook bekend als dj Jim Aasgier.
Schrijver Saskia Noort (Bergen, 1967) verkocht miljoenen misdaadromans, als Terug naar de kust, De eetclub, Nieuwe buren, De verbouwing; allemaal verfilmd. In haar thrillers zit meer psychologie dan bloed. Zij schrijft over verveelde rijke vrouwen en hun gevaarlijke zucht naar avontuur.
Dirigent en pianist Reinbert de Leeuw (Amsterdam, 1938), leider van het ensemble Asko|Schönberg, heeft zijn leven gewijd aan de eigentijdse muziek: Ives, Satie, Reich, Messiaen, Schönberg, Berg, Webern, Andriessen, Vivier, Ligeti, Britten. Componeert mondjesmaat zelf.
Vlaamse schrijver David Van Reybrouck (Brugge, 1971), van huis uit archeoloog, is vooral bekend van zijn historische boek Congo (2010). Eerder schreef hij De plaag (2001), over een plagiaatzaak onder termietenkenners, en het toneelstuk Missie (2007), een verpletterende monoloog van een missionaris in Congo.
Wiskundige Ionica Smeets (Delft, 1979) vormde met Jeanine Daems het duo De Wiskundemeisjes, bekend van De Wereld Draait Door. Zij presenteerde op tv
De rekenkamer en Eureka en heeft twee columns in de Volkskrant. Met Bas Haring schreef zij het boek Vallende kwartjes, om wetenschap toegankelijker te maken.
Ik heb wel een beetje een zwak voor Mart Smeets. Al was het maar omdat m'n pa zich altijd groen en geel ergerde als de man in beeld verscheen.quote:
Wilfried is die dag vrij, ze zetten een foto van wilfried neer en freek wordt de studio ingeschoven, lult uren over zichzelf, en in het busje terug gezet met een dove taxirijder en freek lult dan de hele weg naar huis over zichzelf, gaat naar bed en lult in zijn slaap over zichzelf en als hij opstaat gaat hij over tot de orde van de dag, over zichzelf te lullen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Wie verzon het om hem uit te nodigen. Drie uur lang jezelf kwellen, moet Wilfried toch ook niet willen
Zelfs op een begrafenisspeech lult hij alleen over zichzelf, zo zelfgeil is die vent.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wilfried is die dag vrij, ze zetten een foto van wilfried neer en freek wordt de studio ingeschoven, lult uren over zichzelf, en in het busje terug gezet met een dove taxirijder en freek lult dan de hele weg naar huis over zichzelf, gaat naar bed en lult in zijn slaap over zichzelf en als hij opstaat gaat hij over tot de orde van de dag, over zichzelf te lullen.
BIjnaquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:16 schreef Dagonet het volgende:
Effe een kopietje van het NRC, met wat meer over de gasten (en is dit ook de volgorde?):
Daar zou ik naar uit kijken...quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:44 schreef Specularium het volgende:
Adolf van Gaal als gast willen zien,.
Kies dan op z'n minst voor Ivo Niehe.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Wie verzon het om hem uit te nodigen. Drie uur lang jezelf kwellen, moet Wilfried toch ook niet willen
Onderschat interviewer en presentator, hij wist de meest uiteenlopende mensen voor een heel groot publiek interessant te maken. Dit doet tegenwoordig niemand meer en de publieksomroepen gaan alleen nog maar voor makkelijk scoren.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:51 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Kies dan op z'n minst voor Ivo Niehe.
Een unaniem belachelijk succesvolle man.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onderschat interviewer en presentator, hij wist de meest uiteenlopende mensen voor een heel groot publiek interessant te maken. Dit doet tegenwoordig niemand meer en de publieksomroepen gaan alleen nog maar voor makkelijk scoren.
20 jaar lang een van de, zo niet het best bekeken tv programma presenteren is een zeer grote prestatie
Die veel talent heeft, veel talen spreekt en gaat voor het grote publiek en daarom uitgekost wordt door mensen die menen cultuurmensen te zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:12 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Een unaniem belachelijk succesvolle man.
Die nooit 1 kritische vraag steldequote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onderschat interviewer en presentator, hij wist de meest uiteenlopende mensen voor een heel groot publiek interessant te maken. Dit doet tegenwoordig niemand meer en de publieksomroepen gaan alleen nog maar voor makkelijk scoren.
20 jaar lang een van de, zo niet het best bekeken tv programma presenteren is een zeer grote prestatie
En niet te vergeten, hij is ook nog eens bij Carla Bruni thuis geweest!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die veel talent heeft, veel talen spreekt en gaat voor het grote publiek en daarom uitgekost wordt door mensen die menen cultuurmensen te zijn.
Net als John de Mol en Joop vd Ende trouwens.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:23 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
En niet te vergeten, hij is ook nog eens bij Carla Bruni thuis geweest!
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fuck waarom doet ie het niet
Dat is ook niet verplicht, hij scoort al 30 jaar met een positief format en spreekt iedereen, dus waarom zou hij kritische vragen stellen, daar is Sven Kokkelman voorquote:
Ik ben benieuwd naar Filmregisseur Jim Taihuttu (Venlo, 1981)quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:46 schreef golfer het volgende:
Geen van de aangekondigde gasten spreken mij nou erg aan.
Ga lekker onbevooroordeeld kijken en laat mij verrassen.
Als Freek mee zou doen aan 24 uur met zou Theo Maassen zichzelf ophangen na 5 uurquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Hehehe, zeg maar gerust een übermensch!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:12 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Een unaniem belachelijk succesvolle man.
Helemaal mee eens, hij doet t al 30 jaar en met succes, postieve tv heeft ook een markt, niet iedereen zit te wachten op kritische afbrandtv, mensen vinden het ook leuk een bekende ster te zien in hun huis ontspannen. Ivo kan dat en wordt onderschat. Kijk naar Peter van der Vorst, die slijmt zich naar binnen, Ivo deed dat niet, die was als een huisvriendquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ionica Smeets kiest Moonrise Kingdom als keuzefilmquote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:54 schreef hmmmz het volgende:
Hier met reactie van de gasten zelf:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)uttu-freek-de-jonge/
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wilfried is die dag vrij, ze zetten een foto van wilfried neer en freek wordt de studio ingeschoven, lult uren over zichzelf, en in het busje terug gezet met een dove taxirijder en freek lult dan de hele weg naar huis over zichzelf, gaat naar bed en lult in zijn slaap over zichzelf en als hij opstaat gaat hij over tot de orde van de dag, over zichzelf te lullen.
Vooral over wat hij van dingen vindt waarschijnlijk, het zal De Jong wel zijn die terug wil naar diens vroegste jeugd en met zijn koudgrondse psychologie hem eens even lekker tot introspectie wil verleiden. De Jonge hoort zichzelf graag praten, maar hij heeft de blik wel naar buiten gericht.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:26 schreef Apostrof het volgende:
[ afbeelding ]
Schaam mij soms dat ik lid ben door dit soort lui
Niets mis met elitair zijn, voor het grote publiek is er meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:26 schreef Apostrof het volgende:
[ afbeelding ]
Schaam mij soms dat ik lid ben door dit soort lui
Heb je de documentaire laatst over hem gezien ? Wat een intensiteit en bevlogenheid. Ik heb weinig met klassieke muziek, maar dit was gewedlig. Verder ben ik met de andere gasten ook tevreden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Reinbert de Leeuw ken ik vooral van zijn perfecte vertolkingen van Satie
Niemand speelt en begrijpt Satie beter
Zonder Bram en Freek geen Theo Maassen of Hans Teeuwen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:57 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als Freek mee zou doen aan 24 uur met zou Theo Maassen zichzelf ophangen na 5 uur
Waarom zijn ze niet interssant ? Ken je ze allemaal ? Wie zou je wel hebben willen zien ?quote:
Toen waren ze nog grappig, toen freek solo ging werd het met het jaar slechterquote:
We hebben Linda de Snol al gehad. Ik dicht Ivo Niehe wel kwalteiten toe die geschikt zijn voor Zomergasten. Spreekt een paar talen vloeiend. Heeft interessante mensen ontmoet en met z'n Gymnasium niet de domste.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou trouwens wel van ballen hebben getuigd als men ivo niehe als gast hadden, had de vpro leden gekost
Dan verschil ik van mening met je. Geweldige shows gezien van hem, De Komiek, De Mars en nog meer.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toen waren ze nog grappig, toen freek solo ging werd het met het jaar slechter
Neerlands hoop in bange dagen, weerzien in Panama, dat niveau heeft freek in zijn eentje nooit meer gehaald
We zullen je enorm missen gaan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:48 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik sla maar over dit jaar, wat een flopshows. Misschiem muv die filmmaker dan
Je kent ze niet eens en hebt al een oordeel.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:48 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik sla maar over dit jaar, wat een flopshows. Misschiem muv die filmmaker dan
Doctoraal zelfsquote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
We hebben Linda de Snol al gehad. Ik dicht Ivo Niehe wel kwalteiten toe die geschikt zijn voor Zomergasten. Spreekt een paar talen vloeiend. Heeft interessante mensen ontmoet en met z'n Gymnasium niet de domste.
Kijk eens aan. Realiseer me net dat ie geen Zomergast is.quote:
Stijn Franken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom zijn ze niet interssant ? Ken je ze allemaal ? Wie zou je wel hebben willen zien ?
Frits Bolkensteijn ?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:47 schreef Webschip het volgende:
[..]
Stijn Franken.
Frits Bolkestein.
Bijvoorbeeld.
Dat lijkt me ook leuk.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Frits Bolkensteijn ?
En als contrast Nelie Smit Kroes Peper ?
Johquote:
Kamagurkaquote:
Leuk dat David van Reybrouck een van de gasten is.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 19:29 schreef friskvind het volgende:
David Van Reybrouck
Maarten 't Hart
Rudi Fuchs
De vrouw die uitzendbureau Content heeft opgericht. Kan even niet op haar naam komenquote:Op maandag 7 juli 2014 18:55 schreef SunChaser het volgende:
Wie was die muts ook weer die zich na anderhalf uur ging omkleden?
quote:Op maandag 7 juli 2014 18:55 schreef SunChaser het volgende:
Silvia Toth. De miljonaire. De vrouw die je niet in bed wil aantreffen.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:55 schreef SunChaser het volgende:
Dat zou heel bed-enkelijk zijn ja.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Silvia Toth. De miljonaire. De vrouw die je niet in bed wil aantreffen.
quote:Op maandag 7 juli 2014 19:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Silvia Toth. De miljonaire. De vrouw die je niet in bed wil aantreffen.
quote:Op maandag 7 juli 2014 20:25 schreef SunChaser het volgende:
Ik zou haar doen! Ze kan me immers betalen
Die heb ik ook gelezen. 6/10quote:
Ik ben dól op haar stukjes!!quote:Op maandag 7 juli 2014 21:50 schreef pfaf het volgende:
Vooral benieuwd naar Ionca. Schrijft altijd leuke stukjes. En wiskundige.
Het mag niet op de streamquote:Op donderdag 17 juli 2014 11:05 schreef Deckard het volgende:
Wanneer gaan ze het weer eens van 6-12 uitzenden. We hebben in deze tijd immers gewoon ook zoiets als stream.
Dat vond ik echt zo'n slecht boek! Ik vind haar echt van het niveau Heleen van Royen en Kluun.quote:
Precies, Wauke.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat vond ik echt zo'n slecht boek! Ik vind haar echt van het niveau Heleen van Royen en Kluun.
Bij de bumpers krijg ik al opstaande nekharen, dus dat gaat goed worden.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:46 schreef Deckard het volgende:
Ben trouwens wel reuzeblij met Freek de Jonge![]()
![]()
Jij begrijpt het.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:46 schreef Deckard het volgende:
![]()
Rood streepje.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:30 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.vpro.nl/zomergasten/gastenlijst/01-freek-de-jonge/
Mooie website.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:30 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.vpro.nl/zomergasten/gastenlijst/01-freek-de-jonge/
Volgens mij gebruiken ze dat toch gewoon nog tijdens de uitzending?quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:35 schreef Apostrof het volgende:
Jammer dat ze niet meer dat tweede scherm hebben van een paar jaar terug met achtergrondinfo.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:46 schreef Deckard het volgende:
![]()
Klinkt best interessant, maar toch net even iets te laat.quote:
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de film, ga 'm vanwege het tijdstip maar even opnemen, denk ik.quote:
Ik ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Freek en Wilfried zijn er al klaar voor.
Natuurlijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:35 schreef tong80 het volgende:
Kan niet heel de uitzending zien. Komt het op UG ?
Volgens mij juist niet ivm veel fragmenten en rechten?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:35 schreef tong80 het volgende:
Kan niet heel de uitzending zien. Komt het op UG ?
Maar ivm rechten niet helemaal en niet met alle fragmenten. Elk jaar weer dezelfde vraag.quote:
Wat we nu te zien krijgen van Oekraïne en Rusland is een en al manipulatie bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:43 schreef Disana het volgende:
Bijna alles wat wij zien en meemaken is gemanipuleerd, zegt Freek.
Dat betwijfel ik.
Ja, maar dan gaat het over beelden die voor ons gemaakt worden. We beleven ook nog heel veel zelf, zonder inmenging van media.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat we nu te zien krijgen van Oekraïne en Rusland is een en al manipulatie bijvoorbeeld.
Tissues in dit geval.quote:
We worden allemaal gemanipuleerd. Niks is zwart wit, maar wordt soms wel zo geboden.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, maar dan gaat het over beelden die voor ons gemaakt worden. We beleven ook nog heel veel zelf, zonder inmenging van media.
Wordt veel gegeten in Australië. Geef je maar even geen advies voor een luchtvaartmaatschappij daarheen.quote:
quote:Op zondag 20 juli 2014 20:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Wordt veel gegeten in Australië. Geef je maar even geen advies voor een luchtvaartmaatschappij daarheen.
Zou hij net als Freek zelf de presentator spelen en zich wanen in een lege ruimte met alleen zichzelf zittend aan die mooie ronde tafel?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:54 schreef Specularium het volgende:
Tong zou een keer zomergast moeten zijn.
De hele avond hilarische woordgrappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |