abonnement Unibet Coolblue
pi_140713853
Laatste nieuws:



Reddingshonden vinden vrouwen Panama niet
De reddingshonden uit Duiven hebben in Panama de vermiste Kris Kremers en Lisanne Froon niet gevonden.

De begeleiders zijn daar ''emotioneel'' over, liet een begeleider van de stichting Reddingshonden RHWW weten.

''Alle aanwezigen, ook de mensen uit Panama, hadden de vrouwen zo graag willen vinden.'' De twaalf honden en hun achttien begeleiders zijn woensdag onderweg terug naar Nederland.

Dinsdag doorzochten de honden gebieden waar ze eerder aansloegen. Een groep speciaal getrainde politiemensen daalde aan touwen af in rotskloven. Ook is dinsdag nog gezocht in gebieden waar de meest recente tips vandaan kwamen.

De speuractie van de honden heeft ook nieuwe tips opgeleverd, waar de politie in Panama verder mee aan de slag gaat.

Definitief doorstrepen
De ouders van Kris Kremers hebben de zoekactie in Panama van nabij gevolgd. ''Voor hen betekent het zoekwerk van de honden dat ze nu definitief gebieden kunnen doorstrepen. Daar is geen spoor van de vrouwen te vinden'', aldus de begeleider van de honden.

Volgens hem zijn bepaalde onderwerpen en vondsten ''uit respect voor de familie'' niet naar buiten gebracht. "Daarnaast hebben we uit respect voor de familie van Lisanne en Kris bepaalde onderwerpen en/of bevindingen niet genoteerd", is te lezen in een blogpost van de RHWW.

In Amersfoort was dinsdag een benefietdag om geld in te zamelen voor nadere speurtochten naar de vrouwen, die sinds 1 april zijn verdwenen.

De dag heeft 7.625 euro opgebracht. Horeca-ondernemer Rolf van As, die de benefietdag organiseerde, roept de horeca in Nederland op om alle fooien van zaterdag 14 juni te doneren aan de stichting 'Vind Kris en Lisanne'.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Panama: Nederlandse politie helpt
Een verbindingsman van de Nederlandse politie zal in Panana assisteren bij de zoektocht naar de Nederlandse dames Kris Kremers en Lisanne Froon.

De man werkt normaliter vanuit Colombia, maar zal nu naar Boquete in Panama afreizen. Hij zal niet actief gaan zoeken, maar is in eerste plaats afgereisd om contacten te onderhouden tussen de lokale politie, de ambassade en de families van de vrouwen, weet het ANP.

Kremers en Froon worden sinds 1 april vermist. Ze werden die dag vermoedelijk gezien op een wandelroute.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
=======================================================================

Zaak:


Lisanne Froon (l) en Kris Kremers (r)

Sinds dinsdag 1 april zijn Lisanne Froon (22) uit Amersfoort en Kris Kremers (21) uit Utrecht vermist. Ze zijn voor het laatst gezien in Boquete in het gelijknamige district in het westen van het Midden-Amerikaanse land Panama.

Familie en vrienden maken zich grote zorgen en roepen via Facebook op om uit te kijken naar de twee vriendinnen.

Volgens een Facebook-pagina over de vermissing lukt het niet om contact met de vrouwen te krijgen. Ze zouden op 1 april een wandeling met gids zouden maken in het toeristische gebied rond het stadje Boquete, maar ze zijn nooit aangekomen bij de gids.

Volgens een werknemer van de lokale Spaanse school waren de twee daar om de taal te leren en sliepen ze bij lokale gezinnen. Het gebied waar ze gingen wandelen, is volgens de werknemer niet gevaarlijk en verdwalen zou moeilijk zijn: "er is maar één weg omhoog en omlaag." Daarom zijn er twijfels of de vrouwen wel zijn gaan wandelen of dat ze daarvoor al zijn verdwenen.

Volgens Buitenlandse Zaken zijn de Panamese autoriteiten een grootschalige zoekactie gestart. Ook houdt de Nederlandse ambassadeur Wiebe de Boer de zaak in de gaten.

De meiden kennen elkaar van hun werk als serveerster bij Kruispunt Amersfoort. Volgens een vriendin van Lisanne was de reis een beloning voor het halen van haar diploma.




Boquete ligt midden in het bergachtige land tussen David en Bocas del Toro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijzondere beesten

De vulkaan Barú (3475 meter) nabij Boquete:



The occasional fall of hail or ice pellets has been reported on the summit, where the minimum temperature can be below 0°C (32°F) and the formation of frost is frequent during the dry season.
Hoogte van het district Boquete is 1000-2800 meter.


Links:
Facebookpagina
Nieuws RTV Utrecht
7 hostels in Boquete - HostelWorld
Fotoverslag van Boquete
WikiTravel - Boquete
Reisverslag Boquete

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

USA Travel tips

Ministerie van Buitenlandse Zaken - reisadviezen Panama:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vermist!-profielen van de meiden:

Lisanne Froon
Geboorteplaats en geboortejaar: Nederland, 1991
Weg sinds: Dinsdag 1 april 2014
Laatste woonplaats: Boquete

Uiterlijke kenmerken:
Halflang middelblond/lichtbruin sluik haar (meestal gedragen in een paardenstaart), bruine ogen, gaatjes in beide oren, 1.82 m. normaal slank postuur, blanke huidskleur. Lisanne draagt een zilveren ring met een knoopje.

Gezocht door:
Familie en derden

Extra info:
Sinds dinsdag 1 april 2014 wordt de 22-jarig Lisanne Froon uit Amersfoort vermist. Ze is verdwenen tijdens een wandeling in de omgeving van Boquete in Panama. Ze is voor het laatst gezien in het gezelschap van haar vriendin de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht. De vrouwen verblijven in Panama voor een studie Spaans.

Kris Kremers
Geboorteplaats en geboortejaar: Nederland, 1992
Weg sinds: Dinsdag 1 april 2014
Laatste woonplaats: Boquete

Uiterlijke kenmerken:
Lang sluik blond/rossing haar (meestal in paardenstaart gedragen), blauwe ogen, blanke huidskleur, 1.76 m. normaal postuur. Kris draagt een zilveren ring met een zwart steentje.

Gezocht door
Familie en derden

Extra info
Sinds dinsdag 1 april 2014 wordt de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht vermist. Ze is verdwenen tijdens een wandeltocht met haar vriendin de 22-jarige Lisanne Froon uit Amersfoort. De twee vrouwen wonen bij gastgezinnen in Panama waar ze verblijven voor een studie Spaans



[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 04-06-2014 19:30:01 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140714691
Wat doen al die toerismeplaatjes in de OP? Dat is weinig nieuwswaardig en heul vervelend op mobiel
pi_140714759
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 19:14 schreef Markeerstift het volgende:
Wat doen al die toerismeplaatjes in de OP?
Komen nog uit de eerste OP.
quote:
Dat is weinig nieuwswaardig en heul vervelend op mobiel
Ze fleuren het topic mooi op maar staan nu onder een spoiler. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140835182
'Neptaxi werd Kris en Lisanne noodlottig'

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)nne-noodlottig.dhtml
  zondag 8 juni 2014 @ 16:40:59 #5
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140835292
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 16:37 schreef kurk_droog het volgende:
'Neptaxi werd Kris en Lisanne noodlottig'

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)nne-noodlottig.dhtml
Tsja, het klinkt in ieder geval niet onlogisch, jonge mensen gebruiken ivm illegale orgaanhandel.
pi_140835440
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 16:40 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Tsja, het klinkt in ieder geval niet onlogisch, jonge mensen gebruiken ivm illegale orgaanhandel.
Klopt inderdaad. Hoop dat er snel duidelijkheid komt. Ken iemand die ook die kant op gaat, fijn gevoel :'(
pi_140835447
Bah ;(
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_140836975
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 16:40 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Tsja, het klinkt in ieder geval niet onlogisch, jonge mensen gebruiken ivm illegale orgaanhandel.
Je kan daar gewoon lokale sloebers van de straat trekken en er kraait geen haan naar, dan kies je niet voor twee witte luitjes.
  zondag 8 juni 2014 @ 17:43:42 #9
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140836998
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:42 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Je kan daar gewoon lokale sloebers van de straat trekken en er kraait geen haan naar, dan kies je niet voor twee witte luitjes.
Deze twee zagen er wellicht gezonder uit dan twee lokale sloebers. Of gewoon een crime of opportunity.
pi_140837060
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:43 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Deze twee zagen er wellicht gezonder uit dan twee lokale sloebers. Of gewoon een crime of opportunity.
Meh... Ik zou mijn geld inzetten op een beroving danwel verkrachting en geen grote internationaal opererende bende met een helicopter op standby.
  zondag 8 juni 2014 @ 17:46:54 #11
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140837075
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:46 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Meh... Ik zou mijn geld inzetten op een beroving danwel verkrachting en geen grote internationaal opererende bende met een helicopter op standby.
Ik denk sinds het begin al aan mensenhandel, maar dit kan natuurlijk ook. Nou ja, we zullen zien. Of niet natuurlijk.
pi_140837263
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:46 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik denk sinds het begin al aan mensenhandel, maar dit kan natuurlijk ook. Nou ja, we zullen zien. Of niet natuurlijk.
Hoe groot acht jij de kans dat wij het ooit gaan vernemen? Het lijkt mij aannemelijker aan het worden dat het nooit duidelijk gaat worden, dat is behalve sneu voor de familie ook een oneindige bron voor de fantasie van mensen wereldwijd. :@
pi_140837306
quote:
6s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Om 15:00 nog de bergen ingaan zonder spulletjes mee te nemen vind ik vaag. Die meiden woonden daar, die zijn niet achterlijk. Zou het me alleen kunnen voorstellen als ze een bekende tegenkomen.

"Vriendelijke" 'bekende' Panamees: "Ik ken nog een leuk watervalletje, is hier niet ver vandaan"
"We hebben geen spullen bij ons"
"Niet nodig, het is vlakbij"
"Ok, we gaan met je mee"
....

Kan natuurlijk altijd gebeuren.
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:
Wellicht waren ze in het bezit van een gezonde lever en goede nieren.
:X :X
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 juni 2014 @ 17:56:49 #14
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140837319
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het lijkt mij aannemelijker aan het worden dat het nooit duidelijk gaat worden
mij ook.
pi_140837783
quote:
11s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]


[..]

:X :X
Jij hebt dan ook elke theorie geopperd dus dat je een keer raak schoot zat er wel in.
pi_140837820
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook elke theorie geopperd dus dat je een keer raak schoot zat er wel in.
Geen theorie, een scenario.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 juni 2014 @ 18:20:13 #17
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_140837935
Dubbel
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
  zondag 8 juni 2014 @ 18:21:45 #18
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_140837983
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 16:40 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Tsja, het klinkt in ieder geval niet onlogisch, jonge mensen gebruiken ivm illegale orgaanhandel.
Hadden ze beter 2 lelijke trollen kunnen kiezen.. (just kidding)

Gruwelijk als het waar is.
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
  zondag 8 juni 2014 @ 18:47:49 #19
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140838638
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 16:37 schreef kurk_droog het volgende:
'Neptaxi werd Kris en Lisanne noodlottig'

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)nne-noodlottig.dhtml
Die bron heeft wel erg gedetailleerde informatie.

Klinkt vrij gruwelijk desaniettemin.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140839571
Walgelijk verhaal van het AD zeg, tot in detail beschrijven maar geen goede bron hebben :').
pi_140839876
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:46 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik denk sinds het begin al aan mensenhandel, maar dit kan natuurlijk ook. Nou ja, we zullen zien. Of niet natuurlijk.
Geloof er echt niks van. Als het mensenhandel is, dan zal dat toch wel ontdekt worden? Volgens mij worden juist lokale meisjes/vrouwen daar helaas eerder voor ontvoerd: zijn volgens mij bloedmooi, maar ook geen haan die ernaar kraait helaas. Twee Europese meiden: dat is toch vragen om ellende en een heel groot risico?
pi_140840287
Orgaanhandel, ik krijg er altijd een enorm :{ gevoel van. Ik werd er voor het eerst mee geconfronteerd in de game Max Payne 3 en dat maakte al behoorlijk wat indruk op me, dat zulke dingen echt gebeuren.
  zondag 8 juni 2014 @ 19:41:25 #23
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140840289
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:25 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Geloof er echt niks van. Als het mensenhandel is, dan zal dat toch wel ontdekt worden? Volgens mij worden juist lokale meisjes/vrouwen daar helaas eerder voor ontvoerd: zijn volgens mij bloedmooi, maar ook geen haan die ernaar kraait helaas. Twee Europese meiden: dat is toch vragen om ellende en een heel groot risico?
Hoe zouden ze dat moeten ontdekken dan? Dan moet iemand die zich bezig houdt met zulke zaken ze al toevallig herkennen, en die gaat het natuurlijk niet melden. Of een undercover agent, maar ja die kans is nihil.
Het is een groot risico maar tegelijkertijd zijn ze ook veel waard, waardoor het op zich wel lucratief is als je af en toe zulke meisjes ontvoert.
pi_140840364
als je trouwens googled op illegale orgaanhandel wordt je automatisch aangevuld met Panama
  zondag 8 juni 2014 @ 19:45:03 #25
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140840398
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:43 schreef Zolder het volgende:
als je trouwens googled op illegale orgaanhandel wordt je automatisch aangevuld met Panama
bij jou ja :P hier met "nederland", "europa", "china".
pi_140840415
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:25 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Geloof er echt niks van. Als het mensenhandel is, dan zal dat toch wel ontdekt worden? Volgens mij worden juist lokale meisjes/vrouwen daar helaas eerder voor ontvoerd: zijn volgens mij bloedmooi, maar ook geen haan die ernaar kraait helaas. Twee Europese meiden: dat is toch vragen om ellende en een heel groot risico?
Wat in de War on Drugs ook geldt, is dat er in Centraal-Amerika ook nog een hoop "precolumbiaanse" mythologie en bijbehorende riten en tatoeages enzo is.

De organen van mooie blanke meisjes zouden makkelijk goud (vele malen meer dan een "gewoon" orgaan) waard kunnen zijn voor een of andere "capo" die zijn dochtertje wil redden.

Of denk jij dat racisme alleen door blanken wordt gepleegd? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140840446
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:45 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

bij jou ja :P hier met "nederland", "europa", "china".
Ik had daar niet eerder naar gezocht hoor
  zondag 8 juni 2014 @ 19:47:14 #28
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140840460
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:46 schreef Zolder het volgende:

[..]

Ik had daar niet eerder naar gezocht hoor
nee maar misschien wel naar panama, of vaak op dit topic geklikt.
  zondag 8 juni 2014 @ 20:54:05 #29
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_140843237
quote:
19s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat in de War on Drugs ook geldt, is dat er in Centraal-Amerika ook nog een hoop "precolumbiaanse" mythologie en bijbehorende riten en tatoeages enzo is.

De organen van mooie blanke meisjes zouden makkelijk goud (vele malen meer dan een "gewoon" orgaan) waard kunnen zijn voor een of andere "capo" die zijn dochtertje wil redden.
Wou diezelfde "capo" van jou ze niet als seksueel vermaak? Die weet ook niet wat hij wil.. ;)

Maar ik weet niet of en waarom de organen van een westerling beter zouden zijn dan een normaal gevoed kind/jongere in het land zelf
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
pi_140843310
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:54 schreef gosschalks het volgende:

[..]

Wou diezelfde "capo" van jou ze niet als seksueel vermaak? Die weet ook niet wat hij wil.. ;)
Dat is het mooie van speculatie. Het kan allemaal. Eerst verkrachten en dan rituele orgaanverwijdering.

In dat soort gebieden heersen echt nog "voodoo-achtige"/maya/-precolumbiaanse rituelen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:54 schreef gosschalks het volgende:
Maar ik weet niet of en waarom de organen van een westerling beter zouden zijn dan een normaal gevoed kind/jongere in het land zelf
Natuurlijk zijn ze dat niet, maar dat kunnen ze gemakkelijk geloven daar. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 juni 2014 @ 20:58:16 #31
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_140843444
quote:
12s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is het mooie van speculatie. Het kan allemaal. Eerst verkrachten en dan rituele orgaanverwijdering.

In dat soort gebieden heersen echt nog "voodoo-achtige"/maya/-precolumbiaanse rituelen.
Dat lijkt me het op één na worst case scenario, maar nog beter dan een leven als seksslaaf.
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
pi_140843628
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:41 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hoe zouden ze dat moeten ontdekken dan? Dan moet iemand die zich bezig houdt met zulke zaken ze al toevallig herkennen, en die gaat het natuurlijk niet melden. Of een undercover agent, maar ja die kans is nihil.
Het is een groot risico maar tegelijkertijd zijn ze ook veel waard, waardoor het op zich wel lucratief is als je af en toe zulke meisjes ontvoert.
O, ik heb het over mensenhandel :P dat lijkt me echt een te groot risico hoor, twee van die Europese meiden. Ik bedoel: dat betekent toch dat mannen dan seks met ze gaan hebben? Dan zijn er toch wel klanten die ze gaan herkennen? Ik geloof er dus niet in. Als je dan een mooi lokaal meisje daarvoor ontvoerd wordt, is dat een veel kleiner risico.

En hoezo zijn ze veel waard?
  zondag 8 juni 2014 @ 21:02:25 #33
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140843652
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:01 schreef Fierce. het volgende:

[..]

O, ik heb het over mensenhandel :P dat lijkt me echt een te groot risico hoor, twee van die Europese meiden. Ik bedoel: dat betekent toch dat mannen dan seks met ze gaan hebben? Dan zijn er toch wel klanten die ze gaan herkennen? Ik geloof er dus niet in. Als je dan een mooi lokaal meisje daarvoor ontvoerd wordt, is dat een veel kleiner risico.

En hoezo zijn ze veel waard?
Ja ik heb het ook over mensenhandel. Waarom zouden klanten dat melden? Dan komt hun vuile was ook buiten te hangen namelijk.

En ze zijn veel waard juist omdat er relatief weinig blonde westerse meisjes 'in omloop' zijn.
pi_140843816
quote:
19s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat in de War on Drugs ook geldt, is dat er in Centraal-Amerika ook nog een hoop "precolumbiaanse" mythologie en bijbehorende riten en tatoeages enzo is.

De organen van mooie blanke meisjes zouden makkelijk goud (vele malen meer dan een "gewoon" orgaan) waard kunnen zijn voor een of andere "capo" die zijn dochtertje wil redden.

Of denk jij dat racisme alleen door blanken wordt gepleegd? :D
Dit geloof ik zeker wel van die rare rituelen en rare bijgeloofjes, dus ook van orgaanhandel wel (hoewel dat wel echt ziek is). Maar de theorie van mensenhandel als in prostitutie geloof ik eigenlijk niet in.
pi_140843988
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:05 schreef Fierce. het volgende:
Maar de theorie van mensenhandel als in prostitutie geloof ik eigenlijk niet in.
In het algemeen of puur bij deze twee meisjes??

Waarom zou je prostitutie ('logischer' dan orgaanhandel) wel uitsluiten en die orgaanhandel niet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140844178
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:02 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ja ik heb het ook over mensenhandel. Waarom zouden klanten dat melden? Dan komt hun vuile was ook buiten te hangen namelijk.

En ze zijn veel waard juist omdat er relatief weinig blonde westerse meisjes 'in omloop' zijn.
Dan meld je het toch anoniem als klant? Sorry, maar ik geloof echt niet dat iemand of een bende zo'n groot risico gaan nemen voor twee Europese meisjes. Er zijn altijd wel mensen die zulke meiden uiteindelijk gaan herkennen.
pi_140844448
quote:
11s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In het algemeen of puur bij deze twee meisjes??

Waarom zou je prostitutie ('logischer' dan orgaanhandel) wel uitsluiten en die orgaanhandel niet?
Nee, van deze twee meiden. Je gaat als bende toch niet twee Europese meiden ontvoeren terwijl het daar stikt van de mooie meiden waar (helaas) geen hond om geeft en waar veel minder - of helemaal niet - naar wordt gezocht? Lijkt me echt een te groot risico, ook gezien de klanten die misschien wel iets kunnen gaan doorspelen naar de politie.

Omdat bij orgaanhandel iemand wordt vermoord en uiteindelijk niet te zien is voor meerdere mensen. Bij prostitutie zijn deze meiden herkenbaar en stel je ze bloot aan klanten. Hoe weet jij als handelaar/pooier (of hoe je zo iemand ook noemt) dat een klant uiteindelijk z'n mond wel of niet houdt?

Volgens mij ben je dan wel knap achterlijk als zo'n groot risico neemt. :P
pi_140844472
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:11 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Dan meld je het toch anoniem als klant? Sorry, maar ik geloof echt niet dat iemand of een bende zo'n groot risico gaan nemen voor twee Europese meisjes. Er zijn altijd wel mensen die zulke meiden uiteindelijk gaan herkennen.
Ik ben oprecht blij voor je dat je je een smoezelig bordeel ergens in Honduras niet kan voorstellen. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 juni 2014 @ 21:16:08 #39
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140844494
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:11 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Dan meld je het toch anoniem als klant? Sorry, maar ik geloof echt niet dat iemand of een bende zo'n groot risico gaan nemen voor twee Europese meisjes. Er zijn altijd wel mensen die zulke meiden uiteindelijk gaan herkennen.
En hoe weet je zeker dat het anoniem blijft? Dat risico zou ik als klant ook niet willen lopen, dat de politie, of nog erger de buitenwereld, erachter komt waar ik mee bezig ben. Niet iedereen is zo goed en eerlijk als dat jij bent ;)

En die bendes nemen dagelijks enorme risico's. Af en toe een Europees meisje ontvoeren in een land waar niemand ze direct mist is wat dat betreft misschien niet eens zo'n groot risico.
  zondag 8 juni 2014 @ 21:16:13 #40
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140844499
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:11 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Dan meld je het toch anoniem als klant? Sorry, maar ik geloof echt niet dat iemand of een bende zo'n groot risico gaan nemen voor twee Europese meisjes. Er zijn altijd wel mensen die zulke meiden uiteindelijk gaan herkennen.
Wat als er maar 1 klant is (baas van een bende) of een vast groepje klanten (de bende)?

Je kan heel ver speculeren en vast nieuwsberichten vinden van hoe het al eerder is voorgekomen, maar het blijft speculeren.
reset
pi_140844510
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:15 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nee, van deze twee meiden. Je gaat als bende toch niet twee Europese meiden ontvoeren terwijl het daar stikt van de mooie meiden waar (helaas) geen hond om geeft en waar veel minder - of helemaal niet - naar wordt gezocht? Lijkt me echt een te groot risico, ook gezien de klanten die misschien wel iets kunnen gaan doorspelen naar de politie.

Omdat bij orgaanhandel iemand wordt vermoord en uiteindelijk niet te zien is voor meerdere mensen. Bij prostitutie zijn deze meiden herkenbaar en stel je ze bloot aan klanten. Hoe weet jij als handelaar/pooier (of hoe je zo iemand ook noemt) dat een klant uiteindelijk z'n mond wel of niet houdt?

Volgens mij ben je dan wel knap achterlijk als zo'n groot risico neemt. :P
Waarom zou je in godsnaam twee blonde hoeren aangeven die je zojuist hebt uitgewoond? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140844550
quote:
12s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben oprecht blij voor je dat je je een smoezelig bordeel ergens in Honduras niet kan voorstellen. :*
Nee dat kan ik niet, maar er komen wel gewoon mensen bij smoezelige bordelen. Dan neem je per definitie een groot risico.
  zondag 8 juni 2014 @ 21:18:56 #43
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140844658
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:15 schreef Fierce. het volgende:

Hoe weet jij als handelaar/pooier (of hoe je zo iemand ook noemt) dat een klant uiteindelijk z'n mond wel of niet houdt?

Omdat die klant heus wel weet dat ie die bende op z'n nek krijgt als het er ook maar op lijkt dat ie z'n mond erover open doet. En dan mag je hopen dat je het overleeft.
pi_140844701
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:16 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

En hoe weet je zeker dat het anoniem blijft? Dat risico zou ik als klant ook niet willen lopen, dat de politie, of nog erger de buitenwereld, erachter komt waar ik mee bezig ben. Niet iedereen is zo goed en eerlijk als dat jij bent ;)

En die bendes nemen dagelijks enorme risico's. Af en toe een Europees meisje ontvoeren in een land waar niemand ze direct mist is wat dat betreft misschien niet eens zo'n groot risico.
Ik geloof dus niet dat een bende zo'n risico neemt. Je kunt er toch niet op vertrouwen dat ál je klanten zich stil houden?
  zondag 8 juni 2014 @ 21:19:47 #45
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140844712
quote:
11s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam twee blonde hoeren aangeven die je zojuist hebt uitgewoond? :D
Omdat ze toch niet zo goed waren als je dacht ;(
  zondag 8 juni 2014 @ 21:20:09 #46
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140844734
Mensensmokkel is ook een risico, maar dat gebeurt zelfs in Nederland en voor 'verklikkers' loopt het ook in Nederland niet altijd zo goed af.
reset
  zondag 8 juni 2014 @ 21:20:49 #47
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140844776
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:19 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik geloof dus niet dat een bende zo'n risico neemt. Je kunt er toch niet op vertrouwen dat ál je klanten zich stil houden?
Ik wil je wel blijven vertellen hoe het over het algemeen in elkaar steekt maar deze naiviteit kan ik niet echt tegen op :P
pi_140844886
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:20 schreef Individual het volgende:
Mensensmokkel is ook een risico, maar dat gebeurt zelfs in Nederland en voor 'verklikkers' loopt het ook in Nederland niet altijd zo goed af.
Vrouwen uit het buitenland hierheen, ja, dat gebeurt. Maar ook dat zijn vaak kwetsbare vrouwen uit armoedige plaatsen waar helaas niemand er iets om geeft.
  zondag 8 juni 2014 @ 21:29:39 #49
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140845248
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:23 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Vrouwen uit het buitenland hierheen, ja, dat gebeurt. Maar ook dat zijn vaak kwetsbare vrouwen uit armoedige plaatsen waar helaas niemand er iets om geeft.
Dat klopt, je hebt dus miljoenen vrouwen uit niet-westerse landen in de 'aanbieding', terwijl er ook vraag is naar blonde westerse dames vanuit je klanten. Wat doe je dan? Je ontvoert er een paar omdat je weet dat klanten daar een stuk meer voor betalen dan voor de andere vrouwen (vraag/aanbod, schaarste etc.). Het is moeilijker om ze te ontvoeren, zeker in het land waar ze wonen, maar niet onmogelijk (en al helemaal niet als ze in een land zitten waar ze niet direct vermist worden).
Die bendes nemen zulke grote risico's door het smokkelen van mensen over landsgrenzen heen, denk je dat die terugdeinzen voor een ontvoering van een blonde westerse vrouw?
  zondag 8 juni 2014 @ 21:31:25 #50
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140845344
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:23 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Vrouwen uit het buitenland hierheen, ja, dat gebeurt. Maar ook dat zijn vaak kwetsbare vrouwen uit armoedige plaatsen waar helaas niemand er iets om geeft.
Jonge Nederlandse meisjes in Panama zijn ook best kwetsbaar. Die CCTV camera's zijn vaak best brak daar overal in Panama. :P
reset
  zondag 8 juni 2014 @ 21:34:32 #51
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140845519
Ik ben in 'onbetrouwbare landen' trouwens wel eens meegegaan met mensen die ik niet helemaal vertrouwde en heb tussen neus en lippen door even geklaagd om m'n slechte gezondheid (brakke organen) :P
reset
  zondag 8 juni 2014 @ 21:38:01 #52
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140845748
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:34 schreef Individual het volgende:
Ik ben in 'onbetrouwbare landen' trouwens wel eens meegegaan met mensen die ik niet helemaal vertrouwde en heb tussen neus en lippen door even geklaagd om m'n slechte gezondheid (brakke organen) :P
:D _O- Slim wel.
pi_140845869
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:34 schreef Individual het volgende:
Ik ben in 'onbetrouwbare landen' trouwens wel eens meegegaan met mensen die ik niet helemaal vertrouwde en heb tussen neus en lippen door even geklaagd om m'n slechte gezondheid (brakke organen) :P
Met een treurig gezicht over HIV reppen is inderdaad een idee :D
pi_140845870
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:34 schreef Individual het volgende:
Ik ben in 'onbetrouwbare landen' trouwens wel eens meegegaan met mensen die ik niet helemaal vertrouwde en heb tussen neus en lippen door even geklaagd om m'n slechte gezondheid (brakke organen) :P
_O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140845972
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:19 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Omdat ze toch niet zo goed waren als je dacht ;(
Wellicht hun lever, nieren en hoornvlies wel. ;(
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 juni 2014 @ 21:42:07 #56
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140846022
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:39 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Met een treurig gezicht over HIV reppen is inderdaad een idee :D
Haha die onthoud ik. :D
reset
pi_140846064
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Haha die onthoud ik. :D
En dan vermoord worden omdat ze denken dat je homo bent. -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 juni 2014 @ 21:45:52 #58
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140846257
quote:
15s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dan vermoord worden omdat ze denken dat je homo bent. -O-
Inschattingsfoutje, kan de besten overkomen.
  zondag 8 juni 2014 @ 21:47:17 #59
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140846339
quote:
15s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dan vermoord worden omdat ze denken dat je homo bent. -O-
Klagen om die rotjunk die je uit het niets met een naald stak. Nou ja zo vaag mogelijk blijven lijkt me wel beter idd.

Voor meisjes lijkt me dat wel veiliger ook met het oog op prostitutie.

Niet in de krant zetten he, maar voor de ongure types. (hoewel je dat ook maar moet inschatten)
reset
pi_140846450
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Haha die onthoud ik. :D
Regelmatig gebruikt achter de rug van een maat die een te mooi meisje wilde schaken in da club, reppen over zijn verleden als TBS'er is ook bijzonder succesvol.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 juni 2014 @ 21:55:37 #61
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140846922
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:49 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Regelmatig gebruikt achter de rug van een maat die een te mooi meisje wilde schaken in da club, reppen over zijn verleden als TBS'er is ook bijzonder succesvol.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, er zijn vrouwen die daar op geilen hè? :P
reset
pi_140847076
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:55 schreef Individual het volgende:

[..]

Tja, er zijn vrouwen die daar op geilen hè? :P
Die komen niet in da club maar posten in R&P. :D
  zondag 8 juni 2014 @ 22:15:55 #63
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_140848255
Die zien we nooit meer te-rug.
  zondag 8 juni 2014 @ 22:39:34 #64
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_140849888
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:15 schreef TweeGrolsch het volgende:
Die zien we nooit meer te-rug.
Eh?
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
pi_140858257
Ik herinner me nog dat ik in dit topic mij afvroeg wat iemand in dat land te zoeken heeft en dat mensen toen deden of ik gek was.. nou lekker veilig is het daar 8)7

Oke, ben in buitenlandse oorden ook wel eens in vage taxi's gestapt, maar het ergste dat gebeurde is een bijna-frontale aanrijding met een bus en een keer dat we er halverwege op de snelweg werden uitgezet.. taxichauffeurs..boeven zijn het -O-
  maandag 9 juni 2014 @ 01:46:33 #66
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140858896
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 01:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik herinner me nog dat ik in dit topic mij afvroeg wat iemand in dat land te zoeken heeft en dat mensen toen deden of ik gek was.. nou lekker veilig is het daar 8)7

Oke, ben in buitenlandse oorden ook wel eens in vage taxi's gestapt, maar het ergste dat gebeurde is een bijna-frontale aanrijding met een bus en een keer dat we er halverwege op de snelweg werden uitgezet.. taxichauffeurs..boeven zijn het -O-
Brussel is ook een mega gevaarlijk buitenlands oord! :o

Wat had je daar ook te zoeken? Ben je gek ofzo? Lekker veilig is het daar 8)7

Dat is je eigen schuld voor het verlaten van de NL grens. :{
reset
pi_140858979
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 01:46 schreef Individual het volgende:

[..]

Brussel is ook een mega gevaarlijk buitenlands oord! :o

Wat had je daar ook te zoeken? Ben je gek ofzo? Lekker veilig is het daar 8)7

Dat is je eigen schuld voor het verlaten van de NL grens. :{
:') ^O^

Het was in Istanbul en in Kuala Lumpur trouwens.. als toerist moet je gewoon altijd opletten.. beste is om een local bij je te hebben
pi_140865444
AD brengt gerucht als nieuws: Kris en Lisanne slachtoffer van orgaanroof

Kris en Lisanne, de Nederlandse twintigers die sinds 1 april vermist worden in Panama, zijn het slachtoffer geworden van orgaanroof, speculeert het AD. Ze zijn meegegaan met iemand die zich voordeed als taxichauffeur, verdoofd en beroofd van vitale organen. Maar dit is geen scoop: dit zijn geruchten die in die regio al een jaar of dertig jaar de ronde doen. En dat had het AD kunnen en moeten weten.

De verdwijning van Kris Kremers (22) en Lisanne Froon (21) in Panama is al bijna twee en een halve maand een onopgelost raadsel. Maar op 8 juni 2014 onthult AD-journalist Caspar Naber de complete toedracht: de twee zijn ontvoerd door handelaars in illegale organen. Ze zijn in een ‘neptaxi’ gestapt, verdoofd met gas en in een gebouwtje vlak bij de luchthaven Enrique Malek van hun organen ontdaan. Die zijn vervolgens met een helikopter naar buurland Colombia vervoerd. De lijken zijn gedumpt in een meertje.

Hoe weet Naber dit allemaal? Omdat anonieme ‘ingewijden’ hem dat verteld hebben. Als het waar is, is het een enorme scoop. Niet alleen omdat daarmee de verdwijning van de twee Nederlandse vrouwen zou zijn opgelost. Maar ook omdat dan een verhaal dat al sinds 1987 te boek staat als een broodje aap toch waar zou blijken. Dat laatste vermeldt Naber niet, terwijl hij het wel zou moeten weten.

'Neptaxi'
Dat de plaatselijke bevolking in Panama orgaanroof als verklaring ziet voor de onopgeloste verdwijning, is geen verrassing: dit verhaal doet al sinds de jaren tachtig de ronde in Latijns Amerika, waar onverklaarde verdwijningen in veel landen aan de orde van de dag zijn. Illegale orgaanhandel is realiteit, maar dit soort scenario’s, waarbij toeristen of kinderen van hun nieren, lever, hart en andere organen worden beroofd, zijn keer op keer onwaar gebleken.

Ik volg dit verhaal al meer dan twintig jaar. Waarom denk ik dat ook deze versie, over de vermiste Kris en Lisanne, onjuist is? Omdat ook eerdere gevallen, waarbij de aanwijzingen voor orgaandiefstal steviger leken dan nu in het AD, bij nader onderzoek onjuist bleken. Ook over Chiriquí, de provincie waarin de vrouwen verdwenen, deden vorig jaar geruchten over orgaanroof de ronde. Een daarvan betrof de jonge Aira Guerra, die vorig jaar dood werd aangetroffen in het gebied. De lijkschouwer zag geen bewijs voor orgaanroof en een andere bron die bij het onderzoek betrokken was, oordeelde dat haar in verregaande staat van ontbinding verkerende lichaam was aangevreten door roofvogels.

Buscados por InterpolOpsporingsaffiches: een hoax?
Het nieuws van het AD is op een forum voor expats in Panama sceptisch ontvangen: onsmakelijke sensatie, gebaseerd op bekende geruchten. Een van de forumleden herkent een vals bericht uit 2013, waar het AD schrijft: ‘De ingewijden, die niet met hun naam genoemd willen worden, zien een mogelijk verband met twee mannen voor wie zo’n half jaar geleden uitgebreid werd gewaarschuwd via affiches bij winkels, restaurants en tankstations in de provincie Chiriquí.’

Het forumlid herinnert zich posters met een stel uit Chili – een hoax, omdat dezelfde daders tegelijkertijd ook in Spanje gezocht werden. Dat moet wel over de man en vrouw hiernaast gaan. Het bericht over deze ‘orgaanrovers’ werd in 2013 via Whatsapp, Facebook en aanplakbiljetten verspreid in Spanje en in Latijns Amerika. In werkelijkheid gaat het om een tweetal dat in 2012 in Chili terecht stond wegens vrouwenhandel.

Onverantwoordelijke journalistiek
Het AD had dit allemaal kunnen weten: als je in het Nederlands, Engels of Spaans orgaanroof googelt, kunnen de studies over de geruchten je moeilijk ontgaan. Ook in Panama zelf ligt deze informatie blijkens de reacties op het forum voor het grijpen.

Maar het AD beweert toch niet zelf dat het orgaanroofscenario de ware toedracht is? De kop staat tussen aanhalingstekens, en de vrouwen zouden zijn meegenomen door iemand die naar verluidt een dertiger is en hun lichamen zouden zijn gedumpt in een meertje. Aldus plaatselijke bronnen, die ook ingewijden zijn en zich baseren op ‘op informatie van getuigen, tips van derden en eigen onderzoek’.

Dit zijn schaamlapjes – geen zorgvuldige journalistiek, maar een laffe manier om je in te dekken tegen kritiek en geruchten te kunnen publiceren als nieuws. Zonder de informatie over de geschiedenis van orgaanroofgeruchten in Latijns Amerika, valt het bericht moeilijk anders te lezen dan als een scenario dat het AD serieus neemt.

De familie van de vermiste studentes is niet blij met de publicatie. Een woordvoerster: ‘Dat het AD een artikel publiceert met gedetailleerde informatie zonder justitie in Panama te informeren, maakt het onderzoek nodeloos moeilijker.’
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140865944
Klopt, vond ik al raar van AD. Snap ook niet dat ze zoiets publiceren.
pi_140904617
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 01:49 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

:') ^O^

Het was in Istanbul en in Kuala Lumpur trouwens.. als toerist moet je gewoon altijd opletten.. beste is om een local bij je te hebben
Dat ligt eraan welke local.
pi_140905339
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:26 schreef Fierce. het volgende:
Klopt, vond ik al raar van AD. Snap ook niet dat ze zoiets publiceren.
Allemaal aannames en geroddel. Het is bijna iets voor in de Privé. :')
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:48:41 #72
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_140917416
Vermissingszaak Kris en Lisanne en de neptaxi

quote:
In onze publicatie 'Neptaxi werd Kris en Lisanne noodlottig', rond de verdwijningszaak in Panama, hebben wij journalistiek onzorgvuldig gehandeld.
De basis voor het verhaal bleek bij nader inzien onvoldoende. Het AD heeft besloten deze publicatie daarom te herroepen en betreurt de effecten van het artikel op de families van Kris en Lisanne en hun omgeving.

Dennis van Luling
Chef online AD
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_140917462
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:26 schreef Fierce. het volgende:
Klopt, vond ik al raar van AD. Snap ook niet dat ze zoiets publiceren.
Het AD is dan ook ondertussen erger dan de Telegraaf qua non-nieuws, roddels, en halve waarheden. Echt, je kan er amper meer normaal nieuws meer lezen, het is allemaal van dat soort onderbuikartikeltjes.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 16:00:59 #74
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140917833
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het AD is dan ook ondertussen erger dan de Telegraaf qua non-nieuws, roddels, en halve waarheden. Echt, je kan er amper meer normaal nieuws meer lezen, het is allemaal van dat soort onderbuikartikeltjes.
Een rectificatie zo nu en dan is prima als de verkopen (ook advertenties) maar goed blijven en met sensatie verkoop je meer kranten.
reset
  dinsdag 10 juni 2014 @ 16:04:33 #75
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_140917932
Die rectificatie is overigens amper te vinden op de site (staat nu alleen maar op de frontpage omdat het een van de meest gelezen artikelen is vandaag) terwijl het artikel zelf pontificaal het halve weekend bovenaan op de voorpagina heeft gestaan.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_140920036
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:04 schreef Joanne35 het volgende:
Die rectificatie is overigens amper te vinden op de site (staat nu alleen maar op de frontpage omdat het een van de meest gelezen artikelen is vandaag) terwijl het artikel zelf pontificaal het halve weekend bovenaan op de voorpagina heeft gestaan.
Dat zullen ze zien als te groot gezichtsverlies.

Onnozel artikel overigens. Het rammelde aan alle kanten.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 17:52:13 #77
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140921318
Verdacht veel overeenkomsten met het verhaal van die helderziende dame.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 18:09:43 #78
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140921959
Vandaag had ook veel overeenkomsten met de horoscoop van gisteren. Nostradamus had het ook al gezegd.
reset
  woensdag 11 juni 2014 @ 12:24:34 #79
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141068158
quote:
Ja daar verbaasde ik mij ook over, jammergenoeg nog geen nieuws :(!
  zaterdag 14 juni 2014 @ 18:40:37 #81
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_141077017
quote:
Doorbraak onderzoek Panama. Telefoons, verzekeringspasje en camera Kris en Lisanne zijn gevonden.

Amersfoort – 14 juni 2014 – Het onderzoeksteam in Panama is gisteren en vannacht (lokale tijd) bezig geweest met het natrekken van informatie uit een ‚tip’ dat de mobiele telefoons van Kris en Lisanne samen met een verzekeringspasje en een digitale camera gevonden zouden zijn in of nabij een rivier op zo’n 8 uur lopen vanaf Boquete.
Indiaan vond rugzak
Een indiaan die samen met zijn vrouw rijst aan het planten was langs de rivier en verkoeling zocht in het water zou de rugzak hebben ontdekt. Zij waren op de hoogte van de vermissing van Kris en Lisanne en zochten na de vondst direct contact met hun buurman in Boquete die vervolgens de lokale autoriteiten waarschuwde. Een helicopter steeg direct op en vanaf dat moment gistermiddag werd het stil. Door het aanhoudende slechte weer in de omgeving bleek er geen telefonisch contact mogelijk met het onderzoeksteam. Zaterdagmiddag omstreeks 16:30 Nederlandse tijd toen het team vanuit de bergen eindelijk contact wist te leggen met justitie in David.
Persconferentie
In Panama heeft inmiddels een persconferentie plaatsgevonden met details over de vondst. Wij zullen hier meer over uitweiden zodra hier meer details over bekend zijn.
Reactie families
Beide families laten vanuit Nederland weten dat de spanning door deze nieuwe wending groot is aangezien dit het eerste concrete ‚aanknopingspunt’ is sinds de mysterieuze verdwijning van Lisanne en Kris begin april. Vanuit hier kan het onderzoek verder.
Bron: http://www.findlisannekri(...)sanne-zijn-gevonden/
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
  zaterdag 14 juni 2014 @ 18:52:11 #82
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_141077328
nu.nl meld het ook
ik ben benieuwd....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_141077355
ben benieuwd
pi_141077460
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:53 schreef Zolder het volgende:
ben benieuwd
  zaterdag 14 juni 2014 @ 19:01:45 #85
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_141077614
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:53 schreef Zolder het volgende:
ben benieuwd
Ik ben inmiddels overleden
pi_141077630
Ben benieuwd
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
  roze zaterdag 14 juni 2014 @ 19:02:37 #87
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141077651
Hopelijk levert dit een doorbraak op! _O_
Your beauty never ever scared me.
pi_141077884
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 19:02 schreef Amarantha het volgende:
Hopelijk levert dit een doorbraak op! _O_
Ik hoop het ook maar heb er om eerlijk te zijn een hard hoofd in, denk dat er meer voor nodig is dan enkel wat "spullen" die al een behoorlijke tijd in het water liggen. :N
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
  roze zaterdag 14 juni 2014 @ 19:10:48 #89
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141077914
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 19:10 schreef NoNickOne het volgende:

[..]

Ik hoop het ook maar heb er om eerlijk te zijn een hard hoofd in, denk dat er meer voor nodig is dan enkel wat "spullen" die al een behoorlijke tijd in het water liggen. :N
Eens en oneens, soms kunnen ze niks met 'kleine dingen' maar soms kan het ook een hoop nieuwe sporen opleveren :Y
Your beauty never ever scared me.
pi_141077947
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 19:10 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Eens en oneens, soms kunnen ze niks met 'kleine dingen' maar soms kan het ook een hoop nieuwe sporen opleveren :Y
Let's hope for the best. :)
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 19:13:54 #91
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_141077994
ben benieuwd
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 14 juni 2014 @ 19:15:09 #92
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_141078029
Denk dat het alleen maar iets slechts kan betekenen. Waarom zouden die spullen daar liggen..?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 14 juni 2014 @ 19:16:39 #93
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_141078096
Denk dat die lichamen nooit meer gevonden worden, een hele rivier dreggen is niet te doen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_141078513
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 19:16 schreef MichaelScott het volgende:
Denk dat die lichamen nooit meer gevonden worden, een hele rivier dreggen is niet te doen.
De spullen werden op 8 uur lopen van de stad Boquete gevonden ;(, hoop dat ze worden gevonden al heb ik er een hard hoofd in.
pi_141080766
Het blijft een nachtmerrie.

Arme familie.
Noot noot.
pi_141081531
Daar gedumpt of een kwestie van meespoelen met de stroming is de vraag..
pi_141081617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Daar gedumpt of een kwestie van meespoelen met de stroming is de vraag..
Mobiele telefoons dumpen is niet erg normaal in Latijns-Amerika. Vandaag ook weer een gejat tijdens de wedstrijd. :(

Hopelijk vinden ze de meiden nu snel. Dat ze zover van het dorp gegaan zijn, zou toch wijzen op toch nog een wandeling die verkeerd afliep.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141082918
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Daar gedumpt of een kwestie van meespoelen met de stroming is de vraag..
Als je zoiets dumpt, dan druk je toch ook even het geld achterover? Dat kan er dan ook nog wel bij namelijk.
pi_141085386
Op 8 uur lopen dus van hun vertrekpunt zijn de spullen gevonden. Verdwalen lijkt uitgesloten want waarom laat je dan je spullen achter, mischien zijn ze iemand tegen gekomen bij het begin van de wandeling die zogenaamd voor gids wilde spelen maar ondertussen andere plannen had.

Weet iemand trouwens of de politie nog die 2 jongens gevonden heeft waarmee ze de dagen daarvoor aan het ontbijt zaten?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:23:55 #100
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_141086198
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:11 schreef forzaudinese het volgende:
Weet iemand trouwens of de politie nog die 2 jongens gevonden heeft waarmee ze de dagen daarvoor aan het ontbijt zaten?
Volgens mij niet.. Zo zijn er nog wel meer dingen waarover de politie ofwel geen openheid van zaken geeft, of het gewoon niet goed genoeg heeft onderzocht. Ik vrees het laatste.
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:35:44 #101
264694 blanket
its human nature
pi_141086869
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Als je zoiets dumpt, dan druk je toch ook even het geld achterover? Dat kan er dan ook nog wel bij namelijk.
Ja mijn idee...als ze beroofd zouden zijn dan is het raar dat de telefoons en geld nog in de tas zaten. Misschien toch gewoon een ongeluk geweest.
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:55:05 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141088296
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:35 schreef blanket het volgende:

[..]

Ja mijn idee...als ze beroofd zouden zijn dan is het raar dat de telefoons en geld nog in de tas zaten. Misschien toch gewoon een ongeluk geweest.
Uitgegleden en in bergstroompje gevallen.
Zelfde als die 2 jongens paar jaar geleden.
Die lichamen werden ook maanden later gevonden.
pi_141088365
Dubbelkillmyselfie
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:52:46 #104
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141091223
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Als je zoiets dumpt, dan druk je toch ook even het geld achterover? Dat kan er dan ook nog wel bij namelijk.
dat is wel vreemd inderdaad, dat het geld er ook nog bij zat.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:53:57 #105
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141091301
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Uitgegleden en in bergstroompje gevallen.
Zelfde als die 2 jongens paar jaar geleden.
Die lichamen werden ook maanden later gevonden.
mja, dan zou die onderkleding in de tas er vooraf in gestopt zijn.
pi_141092825
ben benieuwd wat voor fotos er nog op het toestel staan.
pi_141093225
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Uitgegleden en in bergstroompje gevallen.
Zelfde als die 2 jongens paar jaar geleden.
Die lichamen werden ook maanden later gevonden.
Allebei ?
  zondag 15 juni 2014 @ 00:33:15 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141093378
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 00:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Allebei ?
Nee, in eerste instantie een van beiden, waarop de ander diegene probeerde te redden en ook meegesleurd werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 juni 2014 @ 00:41:51 #109
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_141093971
Ik gooi mijn visie er even tegenaan...

Tas gevonden met waardevolle spullen en contant geld, dat is geen ontvoering. Waarom zouden ontvoerders zulke dure en makkelijk te verkopen telefoons en contant geld laten gaan?

Er is een ongeluk gebeurd en ze zijn verdronken.. Wat anders zou het kunnen zijn geweest? Weken rondzwerven in de jungle? Na al die zoektochten?

Ik hoop voor de ouders dat er nog iets van ze gevonden wordt, en ik hoop dat de families rust krijgen.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_141094255
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 00:41 schreef Poeke het volgende:
Ik gooi mijn visie er even tegenaan...

Tas gevonden met waardevolle spullen en contant geld, dat is geen ontvoering. Waarom zouden ontvoerders zulke dure en makkelijk te verkopen telefoons en contant geld laten gaan?

Er is een ongeluk gebeurd en ze zijn verdronken.. Wat anders zou het kunnen zijn geweest? Weken rondzwerven in de jungle? Na al die zoektochten?

Ik hoop voor de ouders dat er nog iets van ze gevonden wordt, en ik hoop dat de families rust krijgen.
waarschijnlijk toch verdwaald idd.
Op deze website van een hotel daar staat ook een beschrijving van de route die ze zouden lopen.
Het is blijkbaar lastig navigeren voor toeristen.
http://www.boquetegardeninn.com/archives/1797
  zondag 15 juni 2014 @ 01:03:52 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141094907
8 uur verderop is echt wel een heel eind, ook als ze daar geen 5 km per uur kunnen lopen.

Als iemand hier bij Radio Kootwijk kwijtraakt gaan ze ook niet in het Speulderbos bij Garderen zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 juni 2014 @ 01:52:41 #112
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_141096899
Volgens teletekst zijn er aanwijzingen dat de tas daar door de rivier heengespoelt is.
  zondag 15 juni 2014 @ 09:58:55 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141102109
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 00:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Allebei ?
Ja samen.
(Google Caspar en Christophe)
  zondag 15 juni 2014 @ 10:00:30 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141102124
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 00:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Allebei ?
O wacht. Jij bedoelt de meisjes.
In dat geval wat Leandra ook al zei.
  zondag 15 juni 2014 @ 10:04:49 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141102182
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 01:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgens teletekst zijn er aanwijzingen dat de tas daar door de rivier heengespoelt is.
No shit
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 15 juni 2014 @ 11:24:31 #116
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141103399
Mooi verhaal toch, zo'n vrouw die rijst plant, de tas vindt en dan moet lopen door een gebied met 4 giftige slangsoorten.
Hoelang heeft die tas in het water gelegen? Een week?
Mooie timing nadat nederland het geruchtmakende donorverhaal publiceerde. Kunnen toeristen nu weer opgelucht naar panama.
pi_141103698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Allemaal aannames en geroddel. Het is bijna iets voor in de Privé. :')
Allang niet meer. Het is het niveau van de hedendaagse Nederlandse journalistiek.
  zondag 15 juni 2014 @ 11:44:08 #118
62419 CherryLips
chocoholic
pi_141103839
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 00:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, in eerste instantie een van beiden, waarop de ander diegene probeerde te redden en ook meegesleurd werd.
Er stond op Reddit ook een keer een verhaal van twee meisjes die waren gaan bergbeklimmen. Eentje viel en brak haar been oid, de ander ging hulp halen en is verderop gevallen :{
Tap tap tap
pi_141104681
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er stond op Reddit ook een keer een verhaal van twee meisjes die waren gaan bergbeklimmen. Eentje viel en brak haar been oid, de ander ging hulp halen en is verderop gevallen :{
Gatver..

Toch liever zo'n soort verhaal, dan dat ze ontvoerd zijn en gebruikt worden voor organen of als seksslaaf... Hopelijk worden ze snel gevonden, voor de familie.
pi_141104750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:35 schreef blanket het volgende:

[..]

Ja mijn idee...als ze beroofd zouden zijn dan is het raar dat de telefoons en geld nog in de tas zaten. Misschien toch gewoon een ongeluk geweest.
Nee, niet beroofd. Maar als ze wel zijn ontvoerd, waarom
zou iemand de telefoons dan meenemen? Gaat toch om de meiden zelf, niet om een fluttelefoontje.
pi_141104796
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:17 schreef xSparks het volgende:

[..]

Gatver..

Toch liever zo'n soort verhaal, dan dat ze ontvoerd zijn en gebruikt worden voor organen of als seksslaaf... Hopelijk worden ze snel gevonden, voor de familie.
Nou, ik word dan toch liever ontvoerd dan dat ik ergens doodga vanwege een ongeluk en niemand die je kan vinden. Als je wordt ontvoerd heb je iig nog de kans om te overleven.
  zondag 15 juni 2014 @ 12:23:02 #122
264694 blanket
its human nature
pi_141104824
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:20 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nee, niet beroofd. Maar als ze wel zijn ontvoerd, waarom
zou iemand de telefoons dan meenemen? Gaat toch om de meiden zelf, niet om een fluttelefoontje.
Ja maar als ze ontvoerd zouden zijn dan neem je toch al het bewijsmateriaal mee ofzo...of kijk ik teveel tv :') Ik denk dat ze verongelukt zijn en ze straks ergens in de rivier gevonden worden.
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
  zondag 15 juni 2014 @ 12:34:31 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141105107
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:20 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nee, niet beroofd. Maar als ze wel zijn ontvoerd, waarom
zou iemand de telefoons dan meenemen? Gaat toch om de meiden zelf, niet om een fluttelefoontje.
Ik denk dat je je echt verkijkt op wat in die landen belangrijk voor mensen is.... als ze ontvoerd zijn dan is dat niet gebeurd door iemand die aan de top van organisatie staat, maar door iemand onderaan de ladder, en die zullen die telefoons echt wel meenemen.
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:21 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nou, ik word dan toch liever ontvoerd dan dat ik ergens doodga vanwege een ongeluk en niemand die je kan vinden. Als je wordt ontvoerd heb je iig nog de kans om te overleven.
Dat is de vraag nog maar.... als ze compleet verjunkt en aan alle kanten kapotverkracht zijn dan moet je je nog eens heel goed afvragen of je dat wel werkelijk had willen meemaken.

Ze zijn in ieder geval niet voor het losgeld ontvoerd, want dan had men allang wat gehoord, als ze ontvoerd zijn dan zijn ze dus niet ontvoerd om gezond en in leven te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141105115
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:21 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nou, ik word dan toch liever ontvoerd dan dat ik ergens doodga vanwege een ongeluk en niemand die je kan vinden. Als je wordt ontvoerd heb je iig nog de kans om te overleven.
Ja maar hoe groot is die kans? Helemaal in een land als Panama... Ik denk dat je beter dood kan zijn dan daar als seksslaaf leven. Maar dat is mijn mening!

Het allerfijnste zou natuurlijk zijn dat ze nog ergens daar rondlopen en op een of andere manier hebben overleefd in de jungle. Een paar jaar geleden was er ook een vrouw die al weken vermist was en toen levend werd gevonden..
  zondag 15 juni 2014 @ 12:34:47 #125
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141105116
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:23 schreef blanket het volgende:

[..]

Ja maar als ze ontvoerd zouden zijn dan neem je toch al het bewijsmateriaal mee ofzo..
Of je gooit het in een rivier zodat de politie de locatie van de dames in ieder geval niet via de telefoons kan achterhalen.
pi_141105517
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat je je echt verkijkt op wat in die landen belangrijk voor mensen is.... als ze ontvoerd zijn dan is dat niet gebeurd door iemand die aan de top van organisatie staat, maar door iemand onderaan de ladder, en die zullen die telefoons echt wel meenemen.

[..]

Dat is de vraag nog maar.... als ze compleet verjunkt en aan alle kanten kapotverkracht zijn dan moet je je nog eens heel goed afvragen of je dat wel werkelijk had willen meemaken.

Ze zijn in ieder geval niet voor het losgeld ontvoerd, want dan had men allang wat gehoord, als ze ontvoerd zijn dan zijn ze dus niet ontvoerd om gezond en in leven te houden.
Ik denk dat het wel meevalt. Je hebt daar ook wel een beetje de 'rijkere' mensen en dan boeit zo'n telefoon echt niet zo. Twee jaar geleden is mijn telefoon in Argentinie ook onopgemerkt gejat, maar ik denk niet dat er veel aan te verdienen valt. En wat cherry zegt: als je iemand ontvoerd flikker je toch juist telefoons etc. weg, want het eerste wat politie gaat doen is zo'n telefoon proberen te traceren.
pi_141105835
Vermoeden misdrijf Panama gesterkt
De autoriteiten in Panama en de familie van de twee vermiste Nederlandse vrouwen gaan nog altijd uit van een misdrijf. Door de vondst van een tas met spullen van Kris Kremers en Lisanne Froon wordt dat vermoeden zelfs gesterkt, „al sluiten we op dit moment niets uit”, zo liet een woordvoerster van de familie zondagochtend weten.

Foto: ANP
De tas met daarin telefoons, een verzekeringspasje, geld (83 dollar) en een digitale camera werd namelijk gevonden bij een rivier die lastig te bereiken is. Vanaf de plek waar de twee vrouwen voor het laatst waren gezien, de Pianista-trail, is het ruim 8 uur lopen voor een geoefende wandelaar naar het water. Het is onwaarschijnlijk dat de meiden zelf bij de rivier zijn uitgekomen.

De tas werd gevonden bovenop struiken bij de Rio Culubre in het noorden van Panama. Die rivier is door het slechte weer in het land vermoedelijk gezwollen, waarna de tas is meegevoerd. Toen het water weer daalde, is de tas in de struiken beland. Vandaar dat onderzoekers in nieuwe gebieden stroomopwaarts gaan speuren naar sporen van de meiden, de locatie waar de tas vandaan is gekomen en mensen die meer weten.

Ook hopen de autoriteiten dat zij gegevens uit de telefoons kunnen halen, zoals foto's, sms'jes, whatsapp-berichten en locatiegegevens. Daardoor zou duidelijk kunnen worden of zij contact hebben gehad met mensen die nog niet in beeld waren in het onderzoek. Of er nu nog spullen ontbreken van de beide vrouwen, kon de woordvoerster in het belang van het onderzoek niet zeggen.

De zoektocht langs de rivier die dwars door de jungle stroomt is niet gemakkelijk. Het woud is dicht en gevaarlijk. De officier die betrokken was bij het onderzoek naar de tas, raakte gewond. „Het is lastig om daar met een helikopter te landen en daarna moet je te voet verder. Je kan geen grote onderzoeksgroepen die kant op sturen, want dan breng je mensen in gevaar”, aldus de woordvoerster.

Vandaar dat ook niet bekend is of familieleden van de vrouwen opnieuw afreizen naar Panama. De autoriteiten raden het af, aangezien de Nederlanders niet mee de gevaarlijke jungle in kunnen.

Lisanne Froon en Kris Kremers verdwenen 1 april spoorloos.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rijf_gesterkt__.html
pi_141106126
Het lijkt er dus op dat de meiden eerst vrijwillig met iemand zijn meegegaan om die wandeling te maken en vervolgens ter plekke zijn vermoord/verkracht.
Je kan moeilijk 2 meiden in bedwang houden tijdens een moeilijke wandeling van 8 uur of er moeten meerdere daders zijn.
En je moet het gebied daar goed kennen dus de kans lijkt groot dat iemand van de lokale bevolking er iets mee te maken heeft.
Het blijft een verschrikkelijk verhaal ! :{
pi_141107606
Ze gaan nu stroomopwaarts zoeken maar is het niet logisch dat de lichamen net zoals de tas zijn meegenomen door de rivier stroomafwaarts ?Zou graag een foto zien van de vind plaats zodat je een beeld kan vormen van het gebied daar. :Y
pi_141109010
Ik denk dat de tas een false flag is, wat jij Matador? :)
  zondag 15 juni 2014 @ 15:30:48 #131
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_141110924
Nee man, een false flag, waarom? Ik vind het bijzonder vreemd dat een ontvoerder zulke kostbare en nuttige spullen weg zou gooien. Zeker 83 dollar, wat daar toch heel wat meer is dan hier.
Gaap Goals rulezzz!
pi_141114498
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:32 schreef Poolbal het volgende:
Ik denk dat de tas een false flag is, wat jij Matador? :)
Een false flag is wel ff iets anders...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 15 juni 2014 @ 20:00:51 #133
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_141120821
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:30 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee man, een false flag, waarom? Ik vind het bijzonder vreemd dat een ontvoerder zulke kostbare en nuttige spullen weg zou gooien. Zeker 83 dollar, wat daar toch heel wat meer is dan hier.
Als je de indruk wilt wekken dat ze verdronken zijn, moet je ook alles in die tas laten zitten voor je hem in de rivier gooit. Maar dat is uiteraard gespeculeer.
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
pi_141124657
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:00 schreef gosschalks het volgende:

[..]

Als je de indruk wilt wekken dat ze verdronken zijn, moet je ook alles in die tas laten zitten voor je hem in de rivier gooit. Maar dat is uiteraard gespeculeer.
Dan kun je toch beter alle sporen laten verdwijnen? Nu gaan ze weer wat intensiever zoeken.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:58:56 #135
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_141133008
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan kun je toch beter alle sporen laten verdwijnen? Nu gaan ze weer wat intensiever zoeken.
Ja, ze gaan daar nu zoeken. Het zou in principe kunnen dat dit een dwaalspoor is. Maar er zou wel DNA-materiaal op die tas kunnen zitten en dat zou wel riskant kunnen zijn voor evt. daders. Evenals data die ze uit die mobieltjes kunnen trekken.
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
pi_141160206
Nederlandse recherche naar Panama
Een teamleider van de Nederlandse recherche is naar Panama vertrokken, nadat er zondag een tas met spullen van de vermiste Kris Kremers en Lisanne Froon was gevonden.

Na overleg met de autoriteiten daar wordt gekeken of er nieuwe stappen worden genomen in het onderzoek naar de vermiste meisjes. Het is niet uitgesloten dat er later deze week nog drie Nederlandse rechercheurs naar het Centraal-Amerikaanse land vertrekken. Dat zei een woordvoerder van de politie maandag.

De autoriteiten in Panama en de familie van de twee vermiste Nederlandse vrouwen gaan nog altijd uit van een misdrijf. Door de vondst van een tas met spullen van Kris Kremers en Lisanne Froon wordt dat vermoeden zelfs gesterkt, "al sluiten we op dit moment niets uit", liet een woordvoerster van de familie zondag weten. (ANP)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141175496
Kan toch niet anders dan dat hier meer uit gaat komen...
pi_141176907
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kan toch niet anders dan dat hier meer uit gaat komen...
In ieder geval wat van de camera of de telefoons.
pi_141182854
Ik hoop voor de ouders dat er snel meer duidelijkheid komt. Kan toch haast niet meer lang duren voordat ze wat meer zekerheid hebben van wat er is gebeurd.

Aan de andere kant dacht ik ook bij het vliegtuig dat verdween dat ze wel snel zouden uitvinden waar het precies is gebeurd, en daar is ook nog steeds niks van teruggevonden.

Ben wel benieuwd waardoor ze zo'n sterk idee kregen dat het een misdrijf is geweest. Maar daar kunnen we alleen maar naar raden ben ik bang.
pi_141187718
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:40 schreef xSparks het volgende:
Ben wel benieuwd waardoor ze zo'n sterk idee kregen dat het een misdrijf is geweest. Maar daar kunnen we alleen maar naar raden ben ik bang.
Ben ik ook benieuwd naar.

En de feiten; volgens de eerste berichten hadden Kris en Lianne al hun spullen bij de familie gelaten, nu opeens vindt men telefoons (niet gejat!), camera (ook al niet!) en "identiteitsbewijzen"?? Die neem je toch niet mee als je (om 15:00 nog :') ) gaat bergwandelen??

Gezien de vondst zou ik juist niet aan een misdrijf maar aan een ongeluk denken. Elke crimineel neemt telefoons, camera's en paspoorten mee om voor een hoop geld te verpatsen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141188817
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef gosschalks het volgende:

[..]

Ja, ze gaan daar nu zoeken. Het zou in principe kunnen dat dit een dwaalspoor is. Maar er zou wel DNA-materiaal op die tas kunnen zitten en dat zou wel riskant kunnen zijn voor evt. daders. Evenals data die ze uit die mobieltjes kunnen trekken.
Laten ze geen spoor achter, dan hadden ze nog geen idee. Nu kunnen ze rechercheren op die tas.
pi_141188983
Ik vind het ook maar een vreemd verhaal. Hopelijk komt er nu wat meer duidelijkheid.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:00:14 #143
242879 Onnoman
The On And Only
pi_141194801
"Pitti heeft hoop dat de vrouwen nog leven"

Hoe kan je dit in godsnaam zeggen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_141197715
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 01:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben ik ook benieuwd naar.

En de feiten; volgens de eerste berichten hadden Kris en Lianne al hun spullen bij de familie gelaten, nu opeens vindt men telefoons (niet gejat!), camera (ook al niet!) en "identiteitsbewijzen"?? Die neem je toch niet mee als je (om 15:00 nog :') ) gaat bergwandelen??

Gezien de vondst zou ik juist niet aan een misdrijf maar aan een ongeluk denken. Elke crimineel neemt telefoons, camera's en paspoorten mee om voor een hoop geld te verpatsen...
Dát begrijp ik dus niet. Eerst werd er gemeld dat ze al hun spullen op hun kamer hadden gelaten. En nu ineens is er 8 uur lopen verderop een tas met hun spullen gevonden? Wat klopt er niet?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_141198053
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:32 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dát begrijp ik dus niet. Eerst werd er gemeld dat ze al hun spullen op hun kamer hadden gelaten. En nu ineens is er 8 uur lopen verderop een tas met hun spullen gevonden? Wat klopt er niet?
Ja, warping, of een oehoe.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141198114
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:32 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dát begrijp ik dus niet. Eerst werd er gemeld dat ze al hun spullen op hun kamer hadden gelaten. En nu ineens is er 8 uur lopen verderop een tas met hun spullen gevonden? Wat klopt er niet?
Van een van de twee was geloof ik de tas met wat spullen achtergebleven op hun kamer.
pi_141198297
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Van een van de twee was geloof ik de tas met wat spullen achtergebleven op hun kamer.
Je gaat met beide mobieltjes (en paspoorten??) in een rugzakje om 15:00 vrijwillig de bergen in en weet dan 8 uur lopen (als het al 5 uur donker is) later rustig je tasje neer te zetten en de berg af te glijden, te verdrinken?

Of is de tas 8 uur stroomafwaarts terechtgekomen maar dat die eerder in het water gevallen kan zijn?

:? Vaag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:03:59 #148
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141198863
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je gaat met beide mobieltjes (en paspoorten??) in een rugzakje om 15:00 vrijwillig de bergen in en weet dan 8 uur lopen (als het al 5 uur donker is) later rustig je tasje neer te zetten en de berg af te glijden, te verdrinken?

Of is de tas 8 uur stroomafwaarts terechtgekomen maar dat die eerder in het water gevallen kan zijn?

:? Vaag.
1 paspoort lag op hun kamer dacht ik en 1 paspoort was weg (vermoedelijk meegenomen en dat blijkt nu dus het geval te zijn)
pi_141198922
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

1 paspoort lag op hun kamer dacht ik en 1 paspoort was weg (vermoedelijk meegenomen en dat blijkt nu dus het geval te zijn)
Inderdaad. Misschien hebben ze hun spullen niet goed ingepakt?
Ik ben ook zo'n sloddervos die mobiel/paspoort/rijbewijs vergeet en dan de deur uitgaat. :')
pi_141198995
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

1 paspoort lag op hun kamer dacht ik en 1 paspoort was weg (vermoedelijk meegenomen en dat blijkt nu dus het geval te zijn)
Een paspoort dat is meegenomen is goud waard, dat vind je niet in een tasje in de rivier, dat heeft een dief verkocht voor veel geld. Tenzij de meiden die tas om sporen uit te zetten zelf in de rivier gegooid hebben toen ze belaagd (?) werden...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:08:58 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141199048
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een paspoort dat is meegenomen is goud waard, dat vind je niet in een tasje in de rivier, dat heeft een dief verkocht voor veel geld. Tenzij de meiden die tas om sporen uit te zetten zelf in de rivier gegooid hebben toen ze belaagd (?) werden...
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen en duiden op een misdrijf. Ik vind het niet zo gek dat men denkt aan een misdrijf.
pi_141199146
De tas is niet in de rivier gegooid. De rivier is door vele regen verbreed/gezwollen. De tas lag waarschijnlijk in bosjes/struiken vlakbij de rivier.

Nou ja, hoop dat nu snel meer bekend wordt. Moet gekmakend zijn voor de familie en vrienden dat ze niet weten wat er nu is gebeurd met Kris en Lisanne.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:11:55 #153
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141199162
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Inderdaad. Misschien hebben ze hun spullen niet goed ingepakt?
Ik ben ook zo'n sloddervos die mobiel/paspoort/rijbewijs vergeet en dan de deur uitgaat. :')
Misschien is het meer dat Lisanne (toch?) graag altijd haar paspoort bij zich wil hebben en dat Kris bang was dat ze het danzou verliezen en dat ze dacht dat het veiliger lag op haar kamer. Hoeft verder niet echt een uitgekiend plan achter te zitten.
pi_141199251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

Misschien is het meer dat Lisanne (toch?) graag altijd haar paspoort bij zich wil hebben en dat Kris bang was dat ze het danzou verliezen en dat ze dacht dat het veiliger lag op haar kamer. Hoeft verder niet echt een uitgekiend plan achter te zitten.
Ik ken geen enkele backpacker die een paspoort meeneemt op een wandeling, zeker niet als ze bij een betrouwbare familie in een relatief veilig dorp slapen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:17:03 #155
396386 sturmpie
for night & nature
pi_141199328
ik denk dat ze gaan zwemmen zijn en misschien door de rivier zijn meegenomen.
en misschien door beesten in de rivier opgegeten.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:19:49 #156
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141199421
Het klinkt aannemelijk, dat het paspoort goud waard is en dat een dader dat op zeker meegenomen zou hebben.
Toch lijkt de kans mij groter dat die tas daar niet terecht is gekomen door 1 van de meiden.
Binnen de georganiseerde misdaad heb je meer kans op handel in van alles en nog wat. Maar wie weet maakt de dader geen deel uit van de georganiseerde misdaad.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:21:22 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141199474
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele backpacker die een paspoort meeneemt op een wandeling, zeker niet als ze bij een betrouwbare familie in een relatief veilig dorp slapen.
Mja, dat jij die niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Denk jij dat ze andere plannen had naast die wandeling en daarom haar paspoort mee had genomen?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:22:45 #158
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141199529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:17 schreef sturmpie het volgende:
ik denk dat ze gaan zwemmen zijn en misschien door de rivier zijn meegenomen.
en misschien door beesten in de rivier opgegeten.
er zat toch ook onderkleding in die tas? Dan denk je eerder dat ze zich aan het wassen was, als je van een ongeluk uitgaat.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:25:29 #159
396386 sturmpie
for night & nature
pi_141199629
als je op google maps kijkt ligt Boquete en de rivier Rio Culebra 300 km uit elkaar. vreemd.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:28:40 #160
396386 sturmpie
for night & nature
pi_141199730
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:21 schreef Marrije het volgende:
Denk jij dat ze andere plannen had naast die wandeling en daarom haar paspoort mee had genomen?
je paspoort meenemen is altijd verstandig. zo kan je je legitimeren en kan het niet gestolen worden.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_141199748
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:25 schreef sturmpie het volgende:
als je op google maps kijkt ligt Boquete en de rivier Rio Culebra 300 km uit elkaar. vreemd.
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten ;) Culebra is "slang" in het Spaans, en dat is niet zo'n gekke naam voor een riviertje natuurlijk.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:32:23 #162
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141199856
Bij een nieuwsitem zag ik wat beelden van de omgeving waar die tas is gevonden. Ik weet het niet maar het lijkt mij dat ze daar niet uit zichzelf zijn gaan wandelen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:40:43 #163
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141200124
Typisch geval van missing white woman syndrome.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:44:08 #164
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141200203
Jammer dat de media bijvoorbeeld bijna geen aandacht besteed aan die jongen die afgelopen week niet is terug gekomen van vakantie.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:45:50 #165
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141200245
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:44 schreef skippy22 het volgende:
Jammer dat de media bijvoorbeeld bijna geen aandacht besteed aan die jongen die afgelopen week niet is terug gekomen van vakantie.
linkje?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:47:25 #166
120235 skippy22
Potente kangoeroe
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:52:40 #167
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141200462
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:44 schreef skippy22 het volgende:
Jammer dat de media bijvoorbeeld bijna geen aandacht besteed aan die jongen die afgelopen week niet is terug gekomen van vakantie.
Dat was een vrijwillige 'verdwijning' en dat is iemands goed recht nu eenmaal.
Bovendien is hij alweer gevonden. Hij heeft zijn vakantie verlengd in Duitsland, meen ik. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_141200517
quote:
Niet boeiend, een lelijke man. :{w
pi_141200522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:25 schreef sturmpie het volgende:
als je op google maps kijkt ligt Boquete en de rivier Rio Culebra 300 km uit elkaar. vreemd.
Verkeerde rivier? Het betreft namelijk de Rio Culubre en die ligt bij lange na niet op 300 KM van Boquete:

  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:56:12 #170
396386 sturmpie
for night & nature
pi_141200576
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Verkeerde rivier? Het betreft namelijk de Rio Culubre en die ligt bij lange na niet op 300 KM van Boquete:

[ afbeelding ]
ow ok
duidelijk
ik hoop dat ze snel levend gevonden worden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:58:02 #171
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141200648
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Niet boeiend, een lelijke man. :{w
Dat is dus het syndrome...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:58:57 #172
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141200674
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:56 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ow ok
duidelijk
ik hoop dat ze snel levend gevonden worden
Die kans is toch wel vrij minimaal ondertussen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:59:39 #173
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141200695
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat was een vrijwillige 'verdwijning' en dat is iemands goed recht nu eenmaal.
Bovendien is hij alweer gevonden. Hij heeft zijn vakantie verlengd in Duitsland, meen ik. :)
Is helemaal niet zeker hoor en een vage bron...
pi_141200782
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:56 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ow ok
duidelijk
ik hoop dat ze snel levend gevonden worden
Zoals je ziet is het een vrij groot natuurgebied waar dat riviertje doorheen stroomt. De autoriteiten geven aan dat het er vrij riskant is om daar een zoekactie op touw te zetten. Kan me eigenlijk ook niet zo goed voorstellen dat die meiden zonder goede uitrusting en gids op eigen houtje dat gebied in zijn getrokken. Toch?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:06:30 #175
396386 sturmpie
for night & nature
pi_141200946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:58 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Die kans is toch wel vrij minimaal ondertussen.
1.als hun tas is gevonden bij een riviertje, dan is het niet gek om te denken dat ze gaan zwemmen zijn en niet meer zijn teruggekomen. lijkt mij daar toch een soort van jungle waar piranha's, krokodillen, anaconda's of andere gevaarlijke dieren rondwaren. of de stroming heeft ze meegenomen richting een waterval, verdronken en opgegeten door dieren.

2.dan is er de mogelijkheid dat ze ontvoerd zijn en verkocht zijn aan een drugsbende.
3.de kans op moord en doodslag is klein gezien de nieuwsberichten over de toestand in dat land mbt criminaliteit.

ik denk dat 1 & 2 het meest aannemelijk zijn. bij 2 is er nog kans op leven. bij 1 niet. spijtig.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:07:46 #176
396386 sturmpie
for night & nature
pi_141200989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zoals je ziet is het een vrij groot natuurgebied waar dat riviertje doorheen stroomt. De autoriteiten geven aan dat het er vrij riskant is om daar een zoekactie op touw te zetten. Kan me eigenlijk ook niet zo goed voorstellen dat die meiden zonder goede uitrusting en gids op eigen houtje dat gebied in zijn getrokken. Toch?
ik vind het ook een vreemd verhaal. in die landen is het niet verstandig om op eigen houtje er op uit te trekken.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:15:42 #177
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141201272
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:06 schreef sturmpie het volgende:

[..]

1.als hun tas is gevonden bij een riviertje, dan is het niet gek om te denken dat ze gaan zwemmen zijn en niet meer zijn teruggekomen. lijkt mij daar toch een soort van jungle waar piranha's, krokodillen, anaconda's of andere gevaarlijke dieren rondwaren. of de stroming heeft ze meegenomen richting een waterval, verdronken en opgegeten door dieren.

2.dan is er de mogelijkheid dat ze ontvoerd zijn en verkocht zijn aan een drugsbende.
3.de kans op moord en doodslag is klein gezien de nieuwsberichten over de toestand in dat land mbt criminaliteit.

ik denk dat 1 & 2 het meest aannemelijk zijn. bij 2 is er nog kans op leven. bij 1 niet. spijtig.
Dan is nummer 2 ook niet echt van toepassing als je kijkt naar de 3de mogelijkheid.
pi_141201418
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:58 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Dat is dus het syndrome...
Juist, dat probeer ik even duidelijk te maken. :)
pi_141201628
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

Misschien is het meer dat Lisanne (toch?) graag altijd haar paspoort bij zich wil hebben en dat Kris bang was dat ze het danzou verliezen en dat ze dacht dat het veiliger lag op haar kamer. Hoeft verder niet echt een uitgekiend plan achter te zitten.
Ik ken geen enkele backpacker die een paspoort meeneemt op een wandeling, zeker niet als ze bij een betrouwbare familie in een relatief veilig dorp slapen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zoals je ziet is het een vrij groot natuurgebied waar dat riviertje doorheen stroomt. De autoriteiten geven aan dat het er vrij riskant is om daar een zoekactie op touw te zetten. Kan me eigenlijk ook niet zo goed voorstellen dat die meiden zonder goede uitrusting en gids op eigen houtje dat gebied in zijn getrokken. Toch?
Verdoofd met scopolamine doe je alles.

:o
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:28:38 #180
396386 sturmpie
for night & nature
pi_141201804
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:15 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Dan is nummer 2 ook niet echt van toepassing als je kijkt naar de 3de mogelijkheid.
ok, maar die kans is het kleinst. want er is geen reden toe.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_141201954
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele backpacker die een paspoort meeneemt op een wandeling, zeker niet als ze bij een betrouwbare familie in een relatief veilig dorp slapen.
...
Ik heb hem op reis juist altijd bij me. Dit in verband met diefstal uit hostels. Bovendien is de kans dat ik hem nodig heb het grootst op de plek waar ik op dat moment ben :7
pi_141201978
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Verdoofd met scopolamine doe je alles.

:o
In Brazilië werd ik ooit gewaarschuwd om vrouwen niet van m'n drankje te laten drinken omdat de kans dan bestaat dat ze je een Boa Noite Cinderela geven en je in een diepe slaap raakt waarna ze alles van je jatten.

http://pt.wikipedia.org/wiki/Boa-noite_Cinderela

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2014 15:33:19 ]
pi_141202390
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb hem op reis juist altijd bij me. Dit in verband met diefstal uit hostels. Bovendien is de kans dat ik hem nodig heb het grootst op de plek waar ik op dat moment ben :7
Ja, in hostels. Maar bij een lokale familie, die je niet oplicht door je paspoort te jatten? Jij kent Boquete, ik neem aan dat die lokale Panamezen hartelijk en betrouwbaar zijn (die meiden zien er niet dom uit, die kiezen wel een goede familie, al kan je niks uitsluiten).

Zeker na die eerste berichten "we gaan nog even de bergen in" (om 15:00, 2,5 uur voor schemering) lijkt me het heel raar om een paspoort mee te nemen.

Tenzij ze geld opnamen want dan moet je je paspoort laten zien als je dat bij een bank doet. Ze kunnen gevolgd zijn vanaf de bank waar een van de twee geld opgenomen had met haar paspoort.

"laten we nog even de bergen ingaan"
"ik heb mijn paspoort bij me"
"ah eventjes dan, ik neem het wel mee"

Het kan allemaal.

Maar die rivier stroomt noordoost-zuidwest of hoe? Op 8 uur lopen een puntgave (?, iig met alle (?) spullen nog) rugzak vinden dan moet het terug te traceren zijn waar ie vandaan komt, ook met pollenonderzoek.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141202431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In Brazilië werd ik ooit gewaarschuwd om vrouwen niet van m'n drankje te laten drinken omdat de kans dan bestaat dat ze je een Boa Noite Cinderela geven en je in een diepe slaap raakt waarna ze alles van je jatten.

http://pt.wikipedia.org/wiki/Boa-noite_Cinderela
Jep, nachtschades.

Hier zijn veel verhalen en bij 1 collega is het gebeurd (paseo milionario). Ik heb echt ziek veel mazzel gehad.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141202598
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, in hostels. Maar bij een lokale familie, die je niet oplicht door je paspoort te jatten? Jij kent Boquete, ik neem aan dat die lokale Panamezen hartelijk en betrouwbaar zijn (die meiden zien er niet dom uit, die kiezen wel een goede familie, al kan je niks uitsluiten).
Zeker na die eerste berichten "we gaan nog even de bergen in" (om 15:00, 2,5 uur voor schemering) lijkt me het heel raar om een paspoort mee te nemen.

Tenzij ze geld opnamen want dan moet je je paspoort laten zien als je dat bij een bank doet. Ze kunnen gevolgd zijn vanaf de bank waar een van de twee geld opgenomen had met haar paspoort.

"laten we nog even de bergen ingaan"
"ik heb mijn paspoort bij me"
"ah eventjes dan, ik neem het wel mee"

Het kan allemaal.

Ik heb alleen maar positieve ervaringen gehad daar, maar ik heb ze niet allemaal gesproken natuurlijk.. Maar inderdaad, als ik langere tijd bij iemand thuis zou verblijven zou ik het paspoort ook daar laten. Als ik eraan zou denken om hem uit de daypack te halen, het kan natuurlijk ook gewoon niet een bewuste keuze zijn geweest.
quote:
Maar die rivier stroomt noordoost-zuidwest of hoe? Op 8 uur lopen een puntgave (?, iig met alle (?) spullen nog) rugzak vinden dan moet het terug te traceren zijn waar ie vandaan komt, ook met pollenonderzoek.
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar als die spullen al 2,5 maand in een warme, vochtige jungle liggen zou het best eens lastig kunnen worden.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:56:14 #186
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141202746
Eerst een benefietconcert en nu dit
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)erlands-Elftal.dhtml :')

Nou de familie maakt wel handig gebruik van de media...
pi_141202757
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar positieve ervaringen gehad daar, maar ik heb ze niet allemaal gesproken natuurlijk.. Maar inderdaad, als ik langere tijd bij iemand thuis zou verblijven zou ik het paspoort ook daar laten. Als ik eraan zou denken om hem uit de daypack te halen, het kan natuurlijk ook gewoon niet een bewuste keuze zijn geweest.

[..]

Ik heb er niet zo veel verstand van, maar als die spullen al 2,5 maand in een warme, vochtige jungle liggen zou het best eens lastig kunnen worden.
Of juist niet. De vorming van bepaalde schimmels zou iets over de plek kunnen zeggen waar de rugzak het water in is gegaan. En modellen van de stromingen. CSI is net geologisch onderzoek. Een analoog die ik in mijn cursussen ook gebruik. ;)

Ik neem aan dat de prachtige Panamese politie een beetje zo in detail te werk gaat. :+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141202790
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:56 schreef skippy22 het volgende:
Eerst een benefietconcert en nu dit
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)erlands-Elftal.dhtml :')

Nou de familie maakt wel handig gebruik van de media...
En volkomen terecht. Het zijn verdomme hun dochters.

Jij wil niet dat er duidelijkheid komt?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:02:47 #189
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141203001
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En volkomen terecht. Het zijn verdomme hun dochters.

Jij wil niet dat er duidelijkheid komt?
Het schiet wat te ver door vind ik met o.a dat concert. Ik zei al white woman syndrome...
Ik hoop voor hun familie wel ja.
pi_141203081
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:56 schreef skippy22 het volgende:
Eerst een benefietconcert en nu dit
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)erlands-Elftal.dhtml :')

Nou de familie maakt wel handig gebruik van de media...
Waarom? :')

Die mensen zijn wanhopig en willen zoveel mogelijk publiciteit om hun dochters terug te vinden.

Niks :') aan!
pi_141203117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:02 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Het schiet wat te ver door vind ik met o.a dat concert. Ik zei al white woman syndrome...
Ik hoop voor hun familie wel ja.
Sja, die syndroompjes. Zijn die het interessantst? Misschien is het Stockholmsyndroom wel de juiste strategie gebleken als we die meiden straks levend terugvinden, wie zal het zeggen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141203166
Als ze verliezen van die Australiers komt dat omdat ze van die ongemakkelijke armbandjes omhebben ! ;(
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:08:14 #193
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141203180
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:02 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Het schiet wat te ver door vind ik met o.a dat concert. Ik zei al white woman syndrome...
Ik hoop voor hun familie wel ja.
met die armbandjes voor de voetballers dacht ik ook wel even eh? moet dat?
Maar ja, je zult maar die wanhoop voelen...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:08:38 #194
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141203199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:59 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Is helemaal niet zeker hoor en een vage bron...
De familie heeft het bevestigd, heb ik begrepen.

En nogmaals: als er een sterk vermoeden is dat iemand zelf wilde verdwijnen, wordt daar geen zoekactie naar op touw gezet, omdat mensen dat recht hebben en er prangender zaken zijn. Heeft in dit geval dus geen moer te maken met enige 'mediavoorkeur', zoals jij tracht te impliceren.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:12:06 #195
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141203316
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:56 schreef skippy22 het volgende:
Eerst een benefietconcert en nu dit
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)erlands-Elftal.dhtml :')

Nou de familie maakt wel handig gebruik van de media...
Dat zou jij niet doen, als het je zus of dochter betrof?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:15:18 #196
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141203457
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:08 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

De familie heeft het bevestigd, heb ik begrepen.

En nogmaals: als er een sterk vermoeden is dat iemand zelf wilde verdwijnen, wordt daar geen zoekactie naar op touw gezet, omdat mensen dat recht hebben en er prangender zaken zijn. Heeft in dit geval dus geen moer te maken met enige 'mediavoorkeur', zoals jij tracht te impliceren.
Niet helemaal het goede voorbeeld,maar zo gaat het vaak wel. Als Kris regelmatig met haar snoet in de poeder zat en Lissanne uit een internaat kwam dat was het /care voor veel mensen...
pi_141203468
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:12 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat zou jij niet doen, als het je zus of dochter betrof?
"Neuh, leuve goat doar, leg doar bes, in die greppel in Panama. Bier, tieten!"
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:16:30 #198
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141203497
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Neuh, leuve goat doar, leg doar bes, in die greppel in Panama. Bier, tieten!"
:')
pi_141203538
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:15 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Niet helemaal het goede voorbeeld,maar zo gaat het vaak wel. Als Kris regelmatig met haar snoet in de poeder zat en Lissanne uit een internaat kwam dat was het /care voor veel mensen...
En hoe is dat precies een probleem?

Ik geloof dat wat bouwende, ruziende en neukende idioten in een huis vele malen meer aandacht krijgen dan deze twee meiden in de kracht van hun leven verloren in een vreemd land.

Het kan zijn dat jij de avonturen van wat willekeurige welzijnswerkers interessanter vindt dan hoe het den Nederlander in den vreemde vergaat, dat kan natuurlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:20:32 #200
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141203649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:15 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Niet helemaal het goede voorbeeld,maar zo gaat het vaak wel. Als Kris regelmatig met haar snoet in de poeder zat en Lissanne uit een internaat kwam dat was het /care voor veel mensen...
Oh ja?

Impliceer je nu dat er te veel aandacht is voor deze meiden?
Of wil je zeggen dat er voor andere gevallen net zo veel aandacht zou moeten zijn? In dat geval is je geklaag in dit topic dus volkomen misplaatst, want dan vind je de aandacht voor deze zaak prima en de gewenste standaard.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_141203703
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh ja?

Impliceer je nu dat er te veel aandacht is voor deze meiden?
Of wil je zeggen dat er voor andere gevallen net zo veel aandacht zou moeten zijn? In dat geval is je geklaag in dit topic dus volkomen misplaatst, want dan vind je de aandacht voor deze zaak prima en de gewenste standaard.
skippy heeft zojuist een ticket geboekt naar Abuja om 200+ Nigeriaanse meisjes te gaan redden, neem het de per sé niet racistische weldoener niet kwalijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141203851
Nog even de afbeelding:



Te voet is het sowieso een bloedeind om vanuit Boquete bij de Rio Culubre uit te komen, gezien het feit dat het gebied bergachtig is en moeilijk begaanbaar:

quote:
As a consequence of the difficulty of the terrain, the park is relatively unexplored and the only substantial scientific explorations deep into the park have been led by the Natural History Museum London, INBio and the University of Panama in the last 6 years (2003–2008).

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/La_Amistad_International_Park
Daarom lijkt het mij nogmaals onwaarschijnlijk dat de dames alleen dat gebied in zijn getrokken. Ik ben bang dat een local met duistere bedoelingen ze in goed vertrouwen heeft meegenomen dat gebied in.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2014 16:27:31 ]
pi_141203899
Wat een gejank om een fucking paspoort hier. Ik heb mijn paspoort wel eens los in verschillende tassen gegooid (ook op vakantie) en daar denk ik niet bij na/sta ik niet bij stil. Omdat ik gewoon een sloddervos ben. Kan bij dat meisje ook het geval zijn.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:30:08 #204
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141204007
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh ja?

Impliceer je nu dat er te veel aandacht is voor deze meiden?
Of wil je zeggen dat er voor andere gevallen net zo veel aandacht zou moeten zijn? In dat geval is je geklaag in dit topic dus volkomen misplaatst, want dan vind je de aandacht voor deze zaak prima en de gewenste standaard.
Voor iedereen zou er evenveel aandacht moeten zijn,maar niet zo overdreven als nu en het is sneu voor al die mensen die ook iemand zijn kwijt geraakt. Helaas krijgen die weer te weinig aandacht in de media.
pi_141204024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:56 schreef skippy22 het volgende:
Eerst een benefietconcert en nu dit
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)erlands-Elftal.dhtml :')

Nou de familie maakt wel handig gebruik van de media...
Ik vind het van een afstand ook overdreven, ook dat 't Nederlandse elftal met bandjes om gaat spelen. Er zijn immers zóveel mensen vermist. Maar van de familie begrijp ik het wel super goed, daar niet van.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:32:17 #206
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141204081
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

skippy heeft zojuist een ticket geboekt naar Abuja om 200+ Nigeriaanse meisjes te gaan redden, neem het de per sé niet racistische weldoener niet kwalijk.
Vanuit mijn zolderkamer red ik de wereld elke dag.
pi_141204133
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:30 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik vind het van een afstand ook overdreven, ook dat 't Nederlandse elftal met bandjes om gaat spelen. Er zijn immers zóveel mensen vermist. Maar van de familie begrijp ik het wel super goed, daar niet van.
Het gaat om publiciteit. Als NL morgen met die armbandjes speelt , dan zal iedere verslaggever die de wedstrijd verslaat daar iets over zeggen en zo gaat je boodschap / oproep heel de wereld over. ;)
pi_141204178
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh ja?

Impliceer je nu dat er te veel aandacht is voor deze meiden?
Of wil je zeggen dat er voor andere gevallen net zo veel aandacht zou moeten zijn? In dat geval is je geklaag in dit topic dus volkomen misplaatst, want dan vind je de aandacht voor deze zaak prima en de gewenste standaard.
Ben het er ook wel mee eens dat er voor alle vermissingszaken evenveel aandacht moet zijn trouwens, maar dat is nou eenmaal niet zo. Er zijn echt veel mensen vermist namelijk. Maar deze aandacht voor de zaak wordt uiteindelijk ook minder en dan verdwijnt er ooit wel weer iemand uit Nederland met een apart verhaal en gaat daar alle aandacht heen, zo gaat dat.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:36:48 #209
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141204221
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:30 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik vind het van een afstand ook overdreven, ook dat 't Nederlandse elftal met bandjes om gaat spelen. Er zijn immers zóveel mensen vermist. Maar van de familie begrijp ik het wel super goed, daar niet van.
Ja dat bedoel ik dus.
pi_141204240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het gaat om publiciteit. Als NL morgen met die armbandjes speelt , dan zal iedere verslaggever die de wedstrijd verslaat daar iets over zeggen en zo gaat je boodschap / oproep heel de wereld over. ;)
Snap ik natuurlijk, maar zo kan je dat net zo goed doen bij andere vermiste mensen. En dan blijf je bezig. Vind ik. Maar ik snap de families ook zeker wel, had het zelf ook geprobeerd.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:38:01 #211
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141204270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het gaat om publiciteit. Als NL morgen met die armbandjes speelt , dan zal iedere verslaggever die de wedstrijd verslaat daar iets over zeggen en zo gaat je boodschap / oproep heel de wereld over. ;)
En de volgende dag is 98% het weer vergeten.
pi_141204346
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:37 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Snap ik natuurlijk, maar zo kan je dat net zo goed doen bij andere vermiste mensen. En dan blijf je bezig. Vind ik. Maar ik snap de families ook zeker wel, had het zelf ook geprobeerd.
Het socialisme is aardig doordrongen in Nederland.

Zij vermist en geen media-aandacht, dan jij ook niet.

Ik ben blij dat de families Froon en Kremers daar iets anders, wijzer, over denken...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141204801
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:38 schreef skippy22 het volgende:

[..]

En de volgende dag is 98% het weer vergeten.
Er kan ook iemand kijken die meer info heeft ;)
pi_141204907
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het socialisme is aardig doordrongen in Nederland.

Zij vermist en geen media-aandacht, dan jij ook niet.

Ik ben blij dat de families Froon en Kremers daar iets anders, wijzer, over denken...
Dat zeg ik dan weer nergens. Neemt niet weg dat het een feit is dat de ene vermiste meer media aandacht krijgt/heeft dan de andere. Ik ben dan van mening dat iedereen dezelfde 'aandacht' hoort te krijgen en dat alle ernstige vermissingen simpelweg even ernstig zijn. Maar zo werkt het niet.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:57:34 #215
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141205024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:30 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Voor iedereen zou er evenveel aandacht moeten zijn,maar niet zo overdreven als nu en het is sneu voor al die mensen die ook iemand zijn kwijt geraakt. Helaas krijgen die weer te weinig aandacht in de media.
Dat is toch een kromme redenering?
Voor iedereen zou evenveel aandacht moeten zijn, maar omdat sommigen minder aandacht krijgen, verdienen degenen die wél aandacht krijgen dat niet? Jij zou jubelend door dit topic moeten gaan, aangezien de aandacht voor deze zaak subliem is en ten voorbeeld zou kunnen dienen voor de zaken die jou klaarblijkelijk aan het hart gaan en waar wij geen weet van hebben.

Overdreven aandacht bestaat overigens niet, als je een geliefde mist. Of acht jij jezelf in staat om in zo'n geval te denken: oh nee, ik zet even geen actie op poten om mijn dochter te vinden, want nu wordt het echt overdreven. :')
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:09:06 #216
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141205445
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:57 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat is toch een kromme redenering?
Voor iedereen zou evenveel aandacht moeten zijn, maar omdat sommigen minder aandacht krijgen, verdienen degenen die wél aandacht krijgen dat niet? Jij zou jubelend door dit topic moeten gaan, aangezien de aandacht voor deze zaak subliem is en ten voorbeeld zou kunnen dienen voor de zaken die jou klaarblijkelijk aan het hart gaan en waar wij geen weet van hebben.

Overdreven aandacht bestaat overigens niet, als je een geliefde mist. Of acht jij jezelf in staat om in zo'n geval te denken: oh nee, ik zet even geen actie op poten om mijn dochter te vinden, want nu wordt het echt overdreven. :')
Als het nederlands elftal een armbandje moet gaan dragen voor iedere nederlander die vermist is....
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:15:09 #217
403253 Meke
after all this time? always.
pi_141205722
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

Als het nederlands elftal een armbandje moet gaan dragen voor iedere nederlander die vermist is....
Maar die "fout" ligt niet bij de familie, maar bij het elftal. Als het om mijn dochter zou gaan zou ik ook iedereen die ik me maar kon bedénken aanschrijven en vragen om iets te doen. Iedereen. Tot en met Kim Jong Un aan toe waarschijnlijk :') Gewoon omdat je ELKE kans aan wilt grijpen. Dat vind ik behoorlijk begrijpelijk, en je gaat ook niet als familie zeggen: "Okee, ze hebben nu wel genoeg media-aandacht gehad. Kans voor iemand anders!" Als ze nooit meer terugkomen verwacht ik dat de ouders tot hun laatste snik acties blijven overnemen en de hoop nooit op zullen geven.

Wat mij betreft had het elftal wel mogen zeggen dat ze hier niet mee instemmen. In elk geval niet met deze twee persoonlijke vermissingen. Ik vind het een mooi idee, maar als ik hen was had ik het breder getrokken, doe dan iets voor alle vermiste Nederlanders, met een speciale benoeming voor Kris en Lisanne ofzo. :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_141205729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

Als het nederlands elftal een armbandje moet gaan dragen voor iedere nederlander die vermist is....
Die familie heeft gewoon een goede kans geroken en heeft daar op ingespeeld. Mocht Oranje daaraan mee willen werken, dan bereik je in een klap vele miljoenen mensen. Alles in het werk om je geliefde dochter, zus of vriendin terug te krijgen. Andere vermisten zouden me op dat moment echt even een worst wezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2014 17:16:09 ]
pi_141205785
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die familie heeft gewoon een goede kans geroken en heeft daar op ingespeeld. Mocht Oranje daaraan mee willen werken, dan bereik je miljoenen mensen. Alles in het werk om je geliefde dochter, zus of vriendin terug te krijgen. Andere vermisten zouden me op dat moment echt even een worst wezen.
Dat bedoelt hij toch ook niet? Het is vrij logisch dat zij het proberen, de vraag is meer of je, hoe schrijnend ook, als NL-Elftal op dit soort specifieke zaken moet ingaan, voor je het weet loop je van je pols tot je oksel met armbandjes om vermissingen, moorden, schulden, zieke kinderen, en god weet wat nog meer... Dan zou je een algemene aanpak moeten doen, of dus niet...
pi_141206037
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:16 schreef Loveless85 het volgende:
Dat bedoelt hij toch ook niet? Het is vrij logisch dat zij het proberen, de vraag is meer of je, hoe schrijnend ook, als NL-Elftal op dit soort specifieke zaken moet ingaan, voor je het weet loop je van je pols tot je oksel met armbandjes om vermissingen, moorden, schulden, zieke kinderen, en god weet wat nog meer... Dan zou je een algemene aanpak moeten doen, of dus niet...
Tja, schaf dan ook die rouwbanden maar af.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:26:41 #221
403253 Meke
after all this time? always.
pi_141206177
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tja, schaf dan ook die rouwbanden maar af.
Maar die dragen ze niet voor elke willekeurige Nederlander toch?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_141206218
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:26 schreef Meke het volgende:

[..]

Maar die dragen ze niet voor elke willekeurige Nederlander toch?
Precies. In dit soort kwesties spelen keuzes gewoon een belangrijke rol en ik vrees ook wel een stuk publiciteit voor het team.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:28:05 #223
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_141206233
Kom fokkers kompas en rugzak op! We gaan zoeken.
pi_141206505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:28 schreef skippy22 het volgende:
Kom fokkers kompas en rugzak op! We gaan zoeken.
Daar hoef je je zolderkamer niet voor af...

Van Boquete naar dat rode punt is 34 km, maar die rivier lijkt dichterbij ook te stromen.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141206635
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies. In dit soort kwesties spelen keuzes gewoon een belangrijke rol en ik vrees ook wel een stuk publiciteit voor het team.
Costa Rica en Honduras doen beide mee en Colombia ook. Het is de perfecte plaats voor publiciteit voor dit grote verlies, zeker naarmate Nederland verder komt en er dus puur -niet-politieke- maar oprechte personlijke winst behaald kan worden. Er moet maar net een van de vele miljoenen kijkers in Panama, Costa Rica, Honduras of Colombia zijn, die iets zou kunnen oppikken.

Een actie voor de 200+ meisjes voor de wedstrijd tegen Iran vandaag zou ik ook wat té (politiek) gevonden hebben, hoe erg die Boko Haram :r ook zijn....
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:44:41 #226
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141206869
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

Als het nederlands elftal een armbandje moet gaan dragen voor iedere nederlander die vermist is....
Van wie zou dat moeten dan?

En dus mag het nooit?

En stel hè, 1 procent kans: wat nu als iemand hierdoor denkt: verrek, ik heb die meiden gezien daar-en-daar. Of dat iemand denkt: Ik kan toch niet meer met mijn geweten leven.

Is het dan nog steeds stom dat het Nederlands elftal met armbandjes speelt?

"Ja de vemissing is dan wel opgelost en de families kunnen het een plaatsje geven, maar het is wel een beetje jammer dat het Nederlands elftal geen principiële houding aanneemt jegens vermissingen."

:D :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Duderinnetje op 17-06-2014 17:54:12 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:54:32 #227
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141207203
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Van wie zou dat moeten dan?

En dus mag het nooit?

En wat nu als iemand hierdoor denkt: verrek, ik heb die meiden gezien daar-en-daar. Of dat iemand denkt: Ik kan toch niet meer met mijn geweten leven.

Is het dan nog steeds stom dat het Nederlands elftal met armbandjes speelt?

"Ja de vemissing is dan wel opgelost en de families kunnen het een plaatsje geven, maar het is wel een beetje jammer dat het Nederlands elftal geen principiële houding aanneemt jegens vermissingen."

:D :')
Van wie dat zou moeten? Daar ging het toch niet om? Het ging om al dan niet gelijkwaardige aandacht en dat het volgens jou nooit genoeg kan zijn.
pi_141207241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:54 schreef Marrije het volgende:
dat het volgens jou nooit genoeg kan zijn.
Onze mening doet er toch niet toe?

Alleen die van de bezorgde ouders.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:00:00 #229
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141207421
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

Van wie dat zou moeten? Daar ging het toch niet om? Het ging om al dan niet gelijkwaardige aandacht en dat het volgens jou nooit genoeg kan zijn.
Jij zegt: als het elftal een band moet gaan dragen voor iedereen die vermist is...

Ik zeg: van wie zou dat moeten dan? Ze doen het nu wel. Let's hope fot the best. Elke zaak is er één. Vermissingen en ander leed zijn geen statistisch of rationeel gegeven. Ik snap niet hoe je een zaak aandacht kunt misgunnen 'omdat een andere zaak dat ook niet krijgt'.

Ben ik nou zo van het logische padje af? :?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:01:15 #230
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141207472
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onze mening doet er toch niet toe?

Alleen die van de bezorgde ouders.
Daarom kan men nog wel zn mening geven hier.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:02:44 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141207522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:32 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dát begrijp ik dus niet. Eerst werd er gemeld dat ze al hun spullen op hun kamer hadden gelaten. En nu ineens is er 8 uur lopen verderop een tas met hun spullen gevonden? Wat klopt er niet?
Dat dacht ik dus ook.
Die spullen lagen toch op hun kamer?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:04:31 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141207603
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:00 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jij zegt: als het elftal een band moet gaan dragen voor iedereen die vermist is...

Ik zeg: van wie zou dat moeten dan? Ze doen het nu wel. Let's hope fot the best. Elke zaak is er één. Vermissingen en ander leed zijn geen statistisch of rationeel gegeven. Ik snap niet hoe je een zaak aandacht kunt misgunnen 'omdat een andere zaak dat ook niet krijgt'.

Ben ik nou zo van het logische padje af? :?
Als je vindt dat elke zaak evenveel aandacht verdient en dat het nooit genoeg is, dan kunnen ze, zoals een ander ook al zei, van hun pols tot hun oksels met bandjes lopen.
Dat misgunnen bedenk je zelf, daar raak je van het padje af inderdaad.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:06:28 #233
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141207709
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:01 schreef Marrije het volgende:

[..]

Daarom kan men nog wel zn mening geven hier.
Ja, en er mag dan toch ook wel kritisch om valide argumenten voor die mening worden gevraagd?

Mening is toch niet: onderbuikdiaree?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:09:05 #234
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141207817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Als je vindt dat elke zaak evenveel aandacht verdient en dat het nooit genoeg is, dan kunnen ze, zoals een ander ook al zei, van hun pols tot hun oksels met bandjes lopen.
Dat misgunnen bedenk je zelf, daar raak je van het padje af inderdaad.
Ik denk minder generalistisch dan jij, vermoed ik. Ik hoop gewoon dat het voor deze zaak iets doet en ben niet uit op principiële standpunten. Ik denk dat die nooit recht doen aan persoonlijk leed.
Jammer dat je zo reageert, vind ik. Je leest, denk ik, mijn argumentatie ook niet helemaal goed. Wellicht niet goed verwoord door mij.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:09:42 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141207841
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:06 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, en er mag dan toch ook wel kritisch om valide argumenten voor die mening worden gevraagd?

Mening is toch niet: onderbuikdiaree?
Kijk nou eens goed waar ik op reageer.
precies.
Ik zeg dus niet dat je niet kritisch zou mogen zijn of niet om onderbouwing mag vragen.
pi_141207996
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:44 schreef Duderinnetje het volgende:
En stel hè, 1 procent kans: wat nu als iemand hierdoor denkt: verrek, ik heb die meiden gezien daar-en-daar. Of dat iemand denkt: Ik kan toch niet meer met mijn geweten leven.
Hoe kunnen mensen de meiden nou zien op basis van namen en een verhaal van een paar seconden? Natuurlijk heeft het geen zin, het is slechts een gebaar.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:15:50 #237
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141208101
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:09 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik denk minder generalistisch dan jij, vermoed ik. Ik hoop gewoon dat het voor deze zaak iets doet en ben niet uit op principiële standpunten. Ik denk dat die nooit recht doen aan persoonlijk leed.
Jammer dat je zo reageert, vind ik. Je leest, denk ik, mijn argumentatie ook niet helemaal goed. Wellicht niet goed verwoord door mij.
Uiteraard hoop ik ook dat het helpt om meer te weten te komen. Maar om mij had dat niet met armbandjes voor het nls elftal gehoeven. Misgunnen doe ik het ze niet. Ik heb misschien inderdaad wel een wat generalistischer kijk.
pi_141208113
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:38 schreef El_Matador het volgende:

Een actie voor de 200+ meisjes voor de wedstrijd tegen Iran vandaag zou ik ook wat té (politiek) gevonden hebben, hoe erg die Boko Haram :r ook zijn....
O. Dat wel, maar dit niet? Tsja.
pi_141208383
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:16 schreef Fierce. het volgende:

[..]

O. Dat wel, maar dit niet? Tsja.
Groot politiek intern probleem versus onschuldige meisjes vermist op reis.

Ik hoopte dat je het verschil inziet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141208548
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Groot politiek intern probleem versus onschuldige meisjes vermist op reis.

Ik hoopte dat je het verschil inziet?
Tweehonderd onschuldige minderjarige schoolmeisjes 's nachts abrupt ontvoerd en inmiddels maandenlang vermist. Er zou maar een Boko Haram lid kijken en ineens last van z'n geweten krijgen. Je weet het niet, je weet het niet.
pi_141208719
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:24 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Tweehonderd onschuldige minderjarige schoolmeisjes 's nachts abrupt ontvoerd en inmiddels maandenlang vermist. Er zou maar een Boko Haram lid kijken en ineens last van z'n geweten krijgen. Je weet het niet, je weet het niet.
Ja, alleen ligt dat iets complexer, politiek gezien, niet?

Of vind je dat het er wel bij kan? Blatter, Braziliaanse corruptie en dan ook nog Nigeria boosmaken?

Ik weet niet of je wel es Shell tankt? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:36:32 #242
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141209275
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, alleen ligt dat iets complexer, politiek gezien, niet?

Of vind je dat het er wel bij kan? Blatter, Braziliaanse corruptie en dan ook nog Nigeria boosmaken?

Ik weet niet of je wel es Shell tankt? :D
Nou ja, ok, maar daar ligt dus jouw grens, bij het politieke aspect.
Een ander zou de grens kunnen trekken bij 'niet sport gerelateerd'. Om maar wat te noemen.
pi_141227321
Ga lekker ergens anders discussiëren of het NL-11 een bandje moet dragen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:24:53 #244
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141228104
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:

Ik weet niet of je wel es Shell tankt? :D
Laatst ook al iemand die me trots vertelde Shell altijd te vermijden. :D

"Oh, dus nu tank je alleen nog maar bij liefdadigheidsinstellingen?" _O-
reset
pi_141284871
Was dit al bekend?

'Costa Ricaans duo'
In de video waar de foto's te zien zijn, wordt ook gesproken over twee jongens waarmee de studentes gelunched hebben voor hun verdwijning. Volgens TVN Panama zou het gaan om een koppel uit Costa Rica, waar de politie naar op zoek is.

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ris-en-Lisanne.dhtml
pi_141284987
Weer wat one night stands. Tja, als je alle neukerdjes moet traceren.... Hele klus.
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:56:14 #247
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141285014
Familie Kris en Lisanne baalt van foto's rugzak

Dat spulletjes van ze gevonden zijn ter waarde van een paar 100 Dollar maakt weinig verschil. Helemaal niet met die speculaties van organenhandel en prostitutie. Ze zouden $10.000en waard zijn, maar het is allemaal speculatie..

Misschien doen ze wel een Tanjaatje..
reset
pi_141285045
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:56 schreef Individual het volgende:
Familie Kris en Lisanne baalt van foto's rugzak

Dat spulletjes van ze gevonden zijn ter waarde van een paar 100 Dollar maakt weinig verschil. Helemaal niet met die speculaties van organenhandel en prostitutie. Ze zouden $10.000en waard zijn, maar het is allemaal speculatie..

Misschien doen ze wel een Tanjaatje..
Op die leeftijd kun je wel eens een verkeerde inschatting maken, weet ik ook uit eigen ervaring. Het lijkt mij uitgesloten dat ze met z'n tweeën met hun mooie wapperende haren op eigen houtje de bush bush in zijn gegaan. Maar dat ze met twee jongens zijn meegegaan die iets leuks beloofd hebben, kan heel goed. Een taxichauffeur lijkt me weer minder waarschijnlijk.
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:13:37 #249
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141285578
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Op die leeftijd kun je wel eens een verkeerde inschatting maken, weet ik ook uit eigen ervaring. Het lijkt mij uitgesloten dat ze met z'n tweeën met hun mooie wapperende haren op eigen houtje de bush bush in zijn gegaan. Maar dat ze met twee jongens zijn meegegaan die iets leuks beloofd hebben, kan heel goed. Een taxichauffeur lijkt me weer minder waarschijnlijk.
Wat voor soort verkeerde inschatting?

"Oh het is een mooie dag dat paadje kunnen we makkelijk bewandelen", "Wat een lieve hond, baasje is er niet, maar die gaan we aaien", "Wat een lieve mensen met goede ideeën, die ga ik volgen in de jungle", "Wat een mooi meertje; laten we gaan zwemmen" of "Wat een mooie donkere jongen, die zal vast heel lief zijn en compleet te vertrouwen." ?
reset
pi_141286306
Of er wordt een Kremer-Froon kartel opgericht as we speak...
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:03:13 #251
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141287172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:38 schreef Poolbal het volgende:
Of er wordt een Kremer-Froon kartel opgericht as we speak...
Froon heeft zich aangesloten bij de Krispy Kreme-massive.

reset
pi_141287884
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:13 schreef Individual het volgende:

[..]b

Wat voor soort verkeerde inschatting?

"Oh het is een mooie dag dat paadje kunnen we makkelijk bewandelen", "Wat een lieve hond, baasje is er niet, maar die gaan we aaien", "Wat een lieve mensen met goede ideeën, die ga ik volgen in de jungle", "Wat een mooi meertje; laten we gaan zwemmen" of "Wat een mooie donkere jongen, die zal vast heel lief zijn en compleet te vertrouwen." ?
Een verkeerde inschatting in de zin van wat personen in de zin hebben. Misschien hebben twee 'superleuke buitenlandse' jongens met ze aangepapt, maar was het ritje naar die kermis in dat leuke plaatsje een smoes. En is het de boel ernstig uit de hand gelopen.
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:56:56 #253
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141288975
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Een verkeerde inschatting in de zin van wat personen in de zin hebben. Misschien hebben twee 'superleuke buitenlandse' jongens met ze aangepapt, maar was het ritje naar die kermis in dat leuke plaatsje een smoes. En is het de boel ernstig uit de hand gelopen.
Jij bent iig teruggekomen. Heeft niet lang geduurd hoop ik?
reset
pi_141289842
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:56 schreef Individual het volgende:

[..]

Jij bent iig teruggekomen. Heeft niet lang geduurd hoop ik?
Met mij is niets gebeurd hoor! Het is maar een voorbeeld.
pi_141303586
quote:
'Belangrijke vondst in onderzoek Kris en Lisanne'

De politie in Panama geeft vanavond om 22:00 uur (Nederlandse tijd) een persconferentie. Er zou in de zoektocht naar de vermiste Nederlandse vrouwen Kris Kremers en Lisanne Froon een belangrijke vondst zijn gedaan. Dat weet RTL Nieuws te melden op basis van Panamese media.
Zouden ze gevonden zijn? ;(
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:31:35 #256
141482 Q.
JurassiQ
pi_141303983
For great justice!
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:33:58 #257
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_141304109
quote:
;(
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:34:34 #258
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_141304140
quote:
Verdomme.
pi_141304177
quote:
:{

Alles beter dan nooit iets vinden trouwens als ze dan toch dood zijn :{
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:38:32 #260
141482 Q.
JurassiQ
pi_141304374
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:35 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

:{

Alles beter dan nooit iets vinden trouwens als ze dan toch dood zijn :{
Kans dat ze ooit levend werden teruggevonden was al niet al te groot...
For great justice!
pi_141304614
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:38 schreef Q. het volgende:

[..]

Kans dat ze ooit levend werden teruggevonden was al niet al te groot...
Ja daarom. Dan maar beter iets vinden voor de familie en eventuele antwoorden.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:43:01 #262
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141304716
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:35 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

:{

Alles beter dan nooit iets vinden trouwens als ze dan toch dood zijn :{
ja
vreselijk
pi_141304780
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:38 schreef Q. het volgende:

[..]

Kans dat ze ooit levend werden teruggevonden was al niet al te groot...
Inderdaad. Hoe triest ook, in ieder geval heb je de lichamen van je kinderen voor een waardig afscheid.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:44:55 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141304834
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:44 schreef Allesreiniger het volgende:

[..]

Inderdaad. Hoe triest ook, in ieder geval heb je de lichamen van je kinderen voor een waardig afscheid.
dat mag je 'hopen', wat als de resten van 1 zijn ipv 2
pi_141304974
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:26 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Zouden ze gevonden zijn? ;(
Ja. Anders geven ze geen persconferentie.
pi_141305000
Live ergens te zien?
pi_141305242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Een verkeerde inschatting in de zin van wat personen in de zin hebben. Misschien hebben twee 'superleuke buitenlandse' jongens met ze aangepapt, maar was het ritje naar die kermis in dat leuke plaatsje een smoes. En is het de boel ernstig uit de hand gelopen.
Ja. A la Joran bijvoorbeeld. Met voorbedachte rade of er is iets voorgevallen...
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:52:07 #268
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141305270
quote:
De leider van het onderzoek had bij terugkomst twee gele papieren zakken in haar hand met onbekende inhoud. Sommige media spreken van menselijke resten.

bron
Nou, als de menselijke resten in twee zakken zitten, en blijkbaar geen lijkzakken, dan is dat niet best. Doet me denken aan dat verhaal van die volleybalster in Spanje.
  Moderator donderdag 19 juni 2014 @ 21:53:29 #269
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_141305352
Mmm....grootste kans dat het een lustmoord is denk ik. Want telefoons enz. zijn niet gestolen.
pi_141305370
"Volgens Buitenlandse Zaken zijn er twee verschillende schoenen gevonden met menselijke resten."

Luguber :X
pi_141305394
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:52 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nou, als de menselijke resten in twee zakken zitten, en blijkbaar geen lijkzakken, dan is dat niet best. Doet me denken aan dat verhaal van die volleybalster in Spanje.


Deze zak zou het zijn...
pi_141305430
Dit lijkt op een trieste ontknoping... al was de kans dat ze nog zouden leven sowieso klein...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:54:41 #273
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141305432
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:53 schreef Momo... het volgende:
Mmm....grootste kans dat het een lustmoord is denk ik. Want telefoons enz. zijn niet gestolen.
Of toch alsnog orgaanroof.
pi_141305446
;(

Mag hopen dat ze niet allerlei kleine stukjes terugvinden of iets dergelijks ;(
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  Moderator donderdag 19 juni 2014 @ 21:55:29 #275
8781 crew  Frutsel
pi_141305477
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:53 schreef Momo... het volgende:
Mmm....grootste kans dat het een lustmoord is denk ik. Want telefoons enz. zijn niet gestolen.
Wilde dieren ?
pi_141305491
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:54 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Of toch alsnog orgaanroof.
Dat aliëns het hebben gedaan lijkt me nog waarschijnlijker.
pi_141305515
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wilde dieren ?
Ja, die stoppen schoenen in een zak.
pi_141305516
Ze zijn gevonden dus?
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:56:10 #279
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141305522
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat aliëns het hebben gedaan lijkt me nog waarschijnlijker.
Want orgaanroof is iets dat nooit voorkomt? :')
pi_141305529
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:54 schreef De_Pel het volgende:
;(

Mag hopen dat ze niet allerlei kleine stukjes terugvinden of iets dergelijks ;(
Nee, na 2,5 maand worden ze perfect intact klaar voor een missverkiezing gevonden. :')

Ontopic: helaas duidelijkheid en nu de zoektocht naar de dader(s)... :o
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:56:23 #281
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_141305537
Verdwaald en verhongerd ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_141305551
22:00 presco toch?
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:57:06 #283
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141305582
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
22:00 presco toch?
Ja in panama. Vraag me af of het in Nederland ook ergens live uigezonden wordt, denk het haast niet.
pi_141305583
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, die stoppen schoenen in een zak.
Uh... hebben de rechercheurs die dingen niet gewoon in zakken gedaan?
pi_141305614
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, die stoppen schoenen in een zak.
|:( |:( |:(
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141305615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:56 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Want orgaanroof is iets dat nooit voorkomt? :')
Het zal vast weleens voorkomen ja. In dit geval lijkt het me vrij sterk.
  Moderator donderdag 19 juni 2014 @ 21:57:39 #287
8781 crew  Frutsel
pi_141305618
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, die stoppen schoenen in een zak.
:')
Dat hebben de vinders / onderzoekers gedaan. Of de zaktijger
pi_141305623
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:56 schreef deedeetee het volgende:
Verdwaald en verhongerd ?
Hun spullen zijn in één rugzak gevonden toch? Dat duidt er op dat iemand bewust spullen samen heeft gevoegd... als ze tijdens een wandeltocht zijn verdwaald en verhongerd zou je toch gewoon allebei je rugzak en spullen afzonderlijk dragen denk ik
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_141305653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:56 schreef deedeetee het volgende:
Verdwaald en verhongerd ?
Zo ver uit de richting? Nah, zal wel niet. Politie daar gaat ook niet uit van een wandeling.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:58:23 #290
141482 Q.
JurassiQ
pi_141305665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hun spullen zijn in één rugzak gevonden toch? Dat duidt er op dat iemand bewust spullen samen heeft gevoegd... als ze tijdens een wandeltocht zijn verdwaald en verhongerd zou je toch gewoon allebei je rugzak en spullen afzonderlijk dragen denk ik
Of ze hadden gewoon maar 1 rugzak bij zich met de spullen van beide er in en die hebben ze afwisselend gedragen.
For great justice!
pi_141305692
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:57 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Uh... hebben de rechercheurs die dingen niet gewoon in zakken gedaan?
Volgens het artikel hebben ze een zak gevonden. Dat hoeft in theorie niet deze zak te zijn, dat klopt.
pi_141305693
quote:
19s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, na 2,5 maand worden ze perfect intact klaar voor een missverkiezing gevonden. :')

Ontopic: helaas duidelijkheid en nu de zoektocht naar de dader(s)... :o
:{

Ik doel er op dat ik hoop dat als ze al zijn gevonden, dat dan de familie in ieder geval niet aan hoeft te horen dat ze door de chipper zijn gehaald voor ze aan de vissen zijn gevoerd oid.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141305701
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hun spullen zijn in één rugzak gevonden toch? Dat duidt er op dat iemand bewust spullen samen heeft gevoegd... als ze tijdens een wandeltocht zijn verdwaald en verhongerd zou je toch gewoon allebei je rugzak en spullen afzonderlijk dragen denk ik
Als je met z'n tweeën gaat wandelen en je zo weinig spullen meeneemt is het toch niet gek om dat in 1 tasje te doen? Allebei een eigen rugzak dragen voor een telefoon, een pasje en een BH is wat overdreven.
pi_141305765
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:58 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Als je met z'n tweeën gaat wandelen en je zo weinig spullen meeneemt is het toch niet gek om dat in 1 tasje te doen? Allebei een eigen rugzak dragen voor een telefoon, een pasje en een BH is wat overdreven.
Jij neemt naast je telefoon en je bankpasje/paspoort standaard lingerie mee ja? :@
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141305798
Verdwaald misschien, en langs de rivier gelopen op zoek naar de bewoonde wereld? Wat niet gelukt is?

Je verbergt zoiets niet in een felgele zak, die moet van de politie zijn.
pi_141305803
Die twee gasten (uit een hostel) zijn dus de hoofdverdachten?

- Hey, we weten een mooie waterval
- Maar ik wil eerst even terug naar de familie, mijn paspoort wegleggen
- Het is niet ver, kom gewoon mee
- Ok, ik geloof je op je reebruine ogen
- Bingo
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator donderdag 19 juni 2014 @ 22:01:04 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_141305837
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:00 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Jij neemt naast je telefoon en je bankpasje/paspoort standaard lingerie mee ja? :@
Schoon ondergoed is altijd wel fijn mee misschien
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:01:20 #298
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141305850
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zal vast weleens voorkomen ja. In dit geval lijkt het me vrij sterk.
Vast wel eens? Het is een hele industrie waar een enorme hoeveelheid geld in omgaat. Ik zeg niet dat het hier gebeurd is, ik wilde alleen aangeven dat er meer opties zijn dan een lustmoord.
pi_141305861
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:00 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Jij neemt naast je telefoon en je bankpasje/paspoort standaard lingerie mee ja? :@
Wel als je misschien verwacht bij een waterval te gaan zwemmen ofzo en je je bikinitopje aanhebt? Of misschien tijdens je wandeling in je ondergoed bent gaan zwemmen en je BH kleddernat is?
pi_141305910
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:01 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Wel als je misschien verwacht bij een waterval te gaan zwemmen ofzo en je je bikinitopje aanhebt? Of misschien tijdens je wandeling in je ondergoed bent gaan zwemmen en je BH kleddernat is?
:9~
pi_141305935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:01 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Vast wel eens? Het is een hele industrie waar een enorme hoeveelheid geld in omgaat. Ik zeg niet dat het hier gebeurd is, ik wilde alleen aangeven dat er meer opties zijn dan een lustmoord.
Oh vast, maar die hele orgaanroofhype van een tijd geleden, bleek gebakken lucht te zijn. Het gebeurt wel, maar er gaan ook heel veel onzinverhalen rond over orgaanroof.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')