Ja mijn idee...als ze beroofd zouden zijn dan is het raar dat de telefoons en geld nog in de tas zaten. Misschien toch gewoon een ongeluk geweest.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Als je zoiets dumpt, dan druk je toch ook even het geld achterover? Dat kan er dan ook nog wel bij namelijk.
Uitgegleden en in bergstroompje gevallen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:35 schreef blanket het volgende:
[..]
Ja mijn idee...als ze beroofd zouden zijn dan is het raar dat de telefoons en geld nog in de tas zaten. Misschien toch gewoon een ongeluk geweest.
dat is wel vreemd inderdaad, dat het geld er ook nog bij zat.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Als je zoiets dumpt, dan druk je toch ook even het geld achterover? Dat kan er dan ook nog wel bij namelijk.
mja, dan zou die onderkleding in de tas er vooraf in gestopt zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Uitgegleden en in bergstroompje gevallen.
Zelfde als die 2 jongens paar jaar geleden.
Die lichamen werden ook maanden later gevonden.
Allebei ?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Uitgegleden en in bergstroompje gevallen.
Zelfde als die 2 jongens paar jaar geleden.
Die lichamen werden ook maanden later gevonden.
waarschijnlijk toch verdwaald idd.quote:Op zondag 15 juni 2014 00:41 schreef Poeke het volgende:
Ik gooi mijn visie er even tegenaan...
Tas gevonden met waardevolle spullen en contant geld, dat is geen ontvoering. Waarom zouden ontvoerders zulke dure en makkelijk te verkopen telefoons en contant geld laten gaan?
Er is een ongeluk gebeurd en ze zijn verdronken.. Wat anders zou het kunnen zijn geweest? Weken rondzwerven in de jungle? Na al die zoektochten?
Ik hoop voor de ouders dat er nog iets van ze gevonden wordt, en ik hoop dat de families rust krijgen.
No shitquote:Op zondag 15 juni 2014 01:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgens teletekst zijn er aanwijzingen dat de tas daar door de rivier heengespoelt is.
Allang niet meer. Het is het niveau van de hedendaagse Nederlandse journalistiek.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Allemaal aannames en geroddel. Het is bijna iets voor in de Privé.
Er stond op Reddit ook een keer een verhaal van twee meisjes die waren gaan bergbeklimmen. Eentje viel en brak haar been oid, de ander ging hulp halen en is verderop gevallenquote:Op zondag 15 juni 2014 00:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, in eerste instantie een van beiden, waarop de ander diegene probeerde te redden en ook meegesleurd werd.
Gatver..quote:Op zondag 15 juni 2014 11:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er stond op Reddit ook een keer een verhaal van twee meisjes die waren gaan bergbeklimmen. Eentje viel en brak haar been oid, de ander ging hulp halen en is verderop gevallen
Nee, niet beroofd. Maar als ze wel zijn ontvoerd, waaromquote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:35 schreef blanket het volgende:
[..]
Ja mijn idee...als ze beroofd zouden zijn dan is het raar dat de telefoons en geld nog in de tas zaten. Misschien toch gewoon een ongeluk geweest.
Nou, ik word dan toch liever ontvoerd dan dat ik ergens doodga vanwege een ongeluk en niemand die je kan vinden. Als je wordt ontvoerd heb je iig nog de kans om te overleven.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:17 schreef xSparks het volgende:
[..]
Gatver..
Toch liever zo'n soort verhaal, dan dat ze ontvoerd zijn en gebruikt worden voor organen of als seksslaaf... Hopelijk worden ze snel gevonden, voor de familie.
Ja maar als ze ontvoerd zouden zijn dan neem je toch al het bewijsmateriaal mee ofzo...of kijk ik teveel tvquote:Op zondag 15 juni 2014 12:20 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, niet beroofd. Maar als ze wel zijn ontvoerd, waarom
zou iemand de telefoons dan meenemen? Gaat toch om de meiden zelf, niet om een fluttelefoontje.
Ik denk dat je je echt verkijkt op wat in die landen belangrijk voor mensen is.... als ze ontvoerd zijn dan is dat niet gebeurd door iemand die aan de top van organisatie staat, maar door iemand onderaan de ladder, en die zullen die telefoons echt wel meenemen.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:20 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, niet beroofd. Maar als ze wel zijn ontvoerd, waarom
zou iemand de telefoons dan meenemen? Gaat toch om de meiden zelf, niet om een fluttelefoontje.
Dat is de vraag nog maar.... als ze compleet verjunkt en aan alle kanten kapotverkracht zijn dan moet je je nog eens heel goed afvragen of je dat wel werkelijk had willen meemaken.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:21 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nou, ik word dan toch liever ontvoerd dan dat ik ergens doodga vanwege een ongeluk en niemand die je kan vinden. Als je wordt ontvoerd heb je iig nog de kans om te overleven.
Ja maar hoe groot is die kans? Helemaal in een land als Panama... Ik denk dat je beter dood kan zijn dan daar als seksslaaf leven. Maar dat is mijn mening!quote:Op zondag 15 juni 2014 12:21 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nou, ik word dan toch liever ontvoerd dan dat ik ergens doodga vanwege een ongeluk en niemand die je kan vinden. Als je wordt ontvoerd heb je iig nog de kans om te overleven.
Of je gooit het in een rivier zodat de politie de locatie van de dames in ieder geval niet via de telefoons kan achterhalen.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:23 schreef blanket het volgende:
[..]
Ja maar als ze ontvoerd zouden zijn dan neem je toch al het bewijsmateriaal mee ofzo..
Ik denk dat het wel meevalt. Je hebt daar ook wel een beetje de 'rijkere' mensen en dan boeit zo'n telefoon echt niet zo. Twee jaar geleden is mijn telefoon in Argentinie ook onopgemerkt gejat, maar ik denk niet dat er veel aan te verdienen valt. En wat cherry zegt: als je iemand ontvoerd flikker je toch juist telefoons etc. weg, want het eerste wat politie gaat doen is zo'n telefoon proberen te traceren.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je je echt verkijkt op wat in die landen belangrijk voor mensen is.... als ze ontvoerd zijn dan is dat niet gebeurd door iemand die aan de top van organisatie staat, maar door iemand onderaan de ladder, en die zullen die telefoons echt wel meenemen.
[..]
Dat is de vraag nog maar.... als ze compleet verjunkt en aan alle kanten kapotverkracht zijn dan moet je je nog eens heel goed afvragen of je dat wel werkelijk had willen meemaken.
Ze zijn in ieder geval niet voor het losgeld ontvoerd, want dan had men allang wat gehoord, als ze ontvoerd zijn dan zijn ze dus niet ontvoerd om gezond en in leven te houden.
Een false flag is wel ff iets anders...quote:Op zondag 15 juni 2014 14:32 schreef Poolbal het volgende:
Ik denk dat de tas een false flag is, wat jij Matador?
Als je de indruk wilt wekken dat ze verdronken zijn, moet je ook alles in die tas laten zitten voor je hem in de rivier gooit. Maar dat is uiteraard gespeculeer.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:30 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee man, een false flag, waarom? Ik vind het bijzonder vreemd dat een ontvoerder zulke kostbare en nuttige spullen weg zou gooien. Zeker 83 dollar, wat daar toch heel wat meer is dan hier.
Dan kun je toch beter alle sporen laten verdwijnen? Nu gaan ze weer wat intensiever zoeken.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:00 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Als je de indruk wilt wekken dat ze verdronken zijn, moet je ook alles in die tas laten zitten voor je hem in de rivier gooit. Maar dat is uiteraard gespeculeer.
Ja, ze gaan daar nu zoeken. Het zou in principe kunnen dat dit een dwaalspoor is. Maar er zou wel DNA-materiaal op die tas kunnen zitten en dat zou wel riskant kunnen zijn voor evt. daders. Evenals data die ze uit die mobieltjes kunnen trekken.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kun je toch beter alle sporen laten verdwijnen? Nu gaan ze weer wat intensiever zoeken.
In ieder geval wat van de camera of de telefoons.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kan toch niet anders dan dat hier meer uit gaat komen...
Ben ik ook benieuwd naar.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:40 schreef xSparks het volgende:
Ben wel benieuwd waardoor ze zo'n sterk idee kregen dat het een misdrijf is geweest. Maar daar kunnen we alleen maar naar raden ben ik bang.
Laten ze geen spoor achter, dan hadden ze nog geen idee. Nu kunnen ze rechercheren op die tas.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Ja, ze gaan daar nu zoeken. Het zou in principe kunnen dat dit een dwaalspoor is. Maar er zou wel DNA-materiaal op die tas kunnen zitten en dat zou wel riskant kunnen zijn voor evt. daders. Evenals data die ze uit die mobieltjes kunnen trekken.
Dát begrijp ik dus niet. Eerst werd er gemeld dat ze al hun spullen op hun kamer hadden gelaten. En nu ineens is er 8 uur lopen verderop een tas met hun spullen gevonden? Wat klopt er niet?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 01:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar.
En de feiten; volgens de eerste berichten hadden Kris en Lianne al hun spullen bij de familie gelaten, nu opeens vindt men telefoons (niet gejat!), camera (ook al niet!) en "identiteitsbewijzen"?? Die neem je toch niet mee als je (om 15:00 nog) gaat bergwandelen??
Gezien de vondst zou ik juist niet aan een misdrijf maar aan een ongeluk denken. Elke crimineel neemt telefoons, camera's en paspoorten mee om voor een hoop geld te verpatsen...
Ja, warping, of een oehoe.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:32 schreef MissJ het volgende:
[..]
Dát begrijp ik dus niet. Eerst werd er gemeld dat ze al hun spullen op hun kamer hadden gelaten. En nu ineens is er 8 uur lopen verderop een tas met hun spullen gevonden? Wat klopt er niet?
Van een van de twee was geloof ik de tas met wat spullen achtergebleven op hun kamer.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:32 schreef MissJ het volgende:
[..]
Dát begrijp ik dus niet. Eerst werd er gemeld dat ze al hun spullen op hun kamer hadden gelaten. En nu ineens is er 8 uur lopen verderop een tas met hun spullen gevonden? Wat klopt er niet?
Je gaat met beide mobieltjes (en paspoorten??) in een rugzakje om 15:00 vrijwillig de bergen in en weet dan 8 uur lopen (als het al 5 uur donker is) later rustig je tasje neer te zetten en de berg af te glijden, te verdrinken?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Van een van de twee was geloof ik de tas met wat spullen achtergebleven op hun kamer.
1 paspoort lag op hun kamer dacht ik en 1 paspoort was weg (vermoedelijk meegenomen en dat blijkt nu dus het geval te zijn)quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je gaat met beide mobieltjes (en paspoorten??) in een rugzakje om 15:00 vrijwillig de bergen in en weet dan 8 uur lopen (als het al 5 uur donker is) later rustig je tasje neer te zetten en de berg af te glijden, te verdrinken?
Of is de tas 8 uur stroomafwaarts terechtgekomen maar dat die eerder in het water gevallen kan zijn?Vaag.
Inderdaad. Misschien hebben ze hun spullen niet goed ingepakt?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
1 paspoort lag op hun kamer dacht ik en 1 paspoort was weg (vermoedelijk meegenomen en dat blijkt nu dus het geval te zijn)
Een paspoort dat is meegenomen is goud waard, dat vind je niet in een tasje in de rivier, dat heeft een dief verkocht voor veel geld. Tenzij de meiden die tas om sporen uit te zetten zelf in de rivier gegooid hebben toen ze belaagd (?) werden...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
1 paspoort lag op hun kamer dacht ik en 1 paspoort was weg (vermoedelijk meegenomen en dat blijkt nu dus het geval te zijn)
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen en duiden op een misdrijf. Ik vind het niet zo gek dat men denkt aan een misdrijf.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een paspoort dat is meegenomen is goud waard, dat vind je niet in een tasje in de rivier, dat heeft een dief verkocht voor veel geld. Tenzij de meiden die tas om sporen uit te zetten zelf in de rivier gegooid hebben toen ze belaagd (?) werden...
Misschien is het meer dat Lisanne (toch?) graag altijd haar paspoort bij zich wil hebben en dat Kris bang was dat ze het danzou verliezen en dat ze dacht dat het veiliger lag op haar kamer. Hoeft verder niet echt een uitgekiend plan achter te zitten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Inderdaad. Misschien hebben ze hun spullen niet goed ingepakt?
Ik ben ook zo'n sloddervos die mobiel/paspoort/rijbewijs vergeet en dan de deur uitgaat.
Ik ken geen enkele backpacker die een paspoort meeneemt op een wandeling, zeker niet als ze bij een betrouwbare familie in een relatief veilig dorp slapen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
Misschien is het meer dat Lisanne (toch?) graag altijd haar paspoort bij zich wil hebben en dat Kris bang was dat ze het danzou verliezen en dat ze dacht dat het veiliger lag op haar kamer. Hoeft verder niet echt een uitgekiend plan achter te zitten.
Mja, dat jij die niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele backpacker die een paspoort meeneemt op een wandeling, zeker niet als ze bij een betrouwbare familie in een relatief veilig dorp slapen.
er zat toch ook onderkleding in die tas? Dan denk je eerder dat ze zich aan het wassen was, als je van een ongeluk uitgaat.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:17 schreef sturmpie het volgende:
ik denk dat ze gaan zwemmen zijn en misschien door de rivier zijn meegenomen.
en misschien door beesten in de rivier opgegeten.
je paspoort meenemen is altijd verstandig. zo kan je je legitimeren en kan het niet gestolen worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:21 schreef Marrije het volgende:
Denk jij dat ze andere plannen had naast die wandeling en daarom haar paspoort mee had genomen?
Er zijn meer hondjes die Fikkie hetenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:25 schreef sturmpie het volgende:
als je op google maps kijkt ligt Boquete en de rivier Rio Culebra 300 km uit elkaar. vreemd.
linkje?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:44 schreef skippy22 het volgende:
Jammer dat de media bijvoorbeeld bijna geen aandacht besteed aan die jongen die afgelopen week niet is terug gekomen van vakantie.
Dat was een vrijwillige 'verdwijning' en dat is iemands goed recht nu eenmaal.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:44 schreef skippy22 het volgende:
Jammer dat de media bijvoorbeeld bijna geen aandacht besteed aan die jongen die afgelopen week niet is terug gekomen van vakantie.
Niet boeiend, een lelijke man.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef skippy22 het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tie-op-Curacao.dhtml
Verkeerde rivier? Het betreft namelijk de Rio Culubre en die ligt bij lange na niet op 300 KM van Boquete:quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:25 schreef sturmpie het volgende:
als je op google maps kijkt ligt Boquete en de rivier Rio Culebra 300 km uit elkaar. vreemd.
ow okquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Verkeerde rivier? Het betreft namelijk de Rio Culubre en die ligt bij lange na niet op 300 KM van Boquete:
[ afbeelding ]
Die kans is toch wel vrij minimaal ondertussen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:56 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ow ok
duidelijk
ik hoop dat ze snel levend gevonden worden
Is helemaal niet zeker hoor en een vage bron...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat was een vrijwillige 'verdwijning' en dat is iemands goed recht nu eenmaal.
Bovendien is hij alweer gevonden. Hij heeft zijn vakantie verlengd in Duitsland, meen ik.
Zoals je ziet is het een vrij groot natuurgebied waar dat riviertje doorheen stroomt. De autoriteiten geven aan dat het er vrij riskant is om daar een zoekactie op touw te zetten. Kan me eigenlijk ook niet zo goed voorstellen dat die meiden zonder goede uitrusting en gids op eigen houtje dat gebied in zijn getrokken. Toch?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:56 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ow ok
duidelijk
ik hoop dat ze snel levend gevonden worden
1.als hun tas is gevonden bij een riviertje, dan is het niet gek om te denken dat ze gaan zwemmen zijn en niet meer zijn teruggekomen. lijkt mij daar toch een soort van jungle waar piranha's, krokodillen, anaconda's of andere gevaarlijke dieren rondwaren. of de stroming heeft ze meegenomen richting een waterval, verdronken en opgegeten door dieren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:58 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Die kans is toch wel vrij minimaal ondertussen.
ik vind het ook een vreemd verhaal. in die landen is het niet verstandig om op eigen houtje er op uit te trekken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zoals je ziet is het een vrij groot natuurgebied waar dat riviertje doorheen stroomt. De autoriteiten geven aan dat het er vrij riskant is om daar een zoekactie op touw te zetten. Kan me eigenlijk ook niet zo goed voorstellen dat die meiden zonder goede uitrusting en gids op eigen houtje dat gebied in zijn getrokken. Toch?
Dan is nummer 2 ook niet echt van toepassing als je kijkt naar de 3de mogelijkheid.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:06 schreef sturmpie het volgende:
[..]
1.als hun tas is gevonden bij een riviertje, dan is het niet gek om te denken dat ze gaan zwemmen zijn en niet meer zijn teruggekomen. lijkt mij daar toch een soort van jungle waar piranha's, krokodillen, anaconda's of andere gevaarlijke dieren rondwaren. of de stroming heeft ze meegenomen richting een waterval, verdronken en opgegeten door dieren.
2.dan is er de mogelijkheid dat ze ontvoerd zijn en verkocht zijn aan een drugsbende.
3.de kans op moord en doodslag is klein gezien de nieuwsberichten over de toestand in dat land mbt criminaliteit.
ik denk dat 1 & 2 het meest aannemelijk zijn. bij 2 is er nog kans op leven. bij 1 niet. spijtig.
Ik ken geen enkele backpacker die een paspoort meeneemt op een wandeling, zeker niet als ze bij een betrouwbare familie in een relatief veilig dorp slapen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
Misschien is het meer dat Lisanne (toch?) graag altijd haar paspoort bij zich wil hebben en dat Kris bang was dat ze het danzou verliezen en dat ze dacht dat het veiliger lag op haar kamer. Hoeft verder niet echt een uitgekiend plan achter te zitten.
Verdoofd met scopolamine doe je alles.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zoals je ziet is het een vrij groot natuurgebied waar dat riviertje doorheen stroomt. De autoriteiten geven aan dat het er vrij riskant is om daar een zoekactie op touw te zetten. Kan me eigenlijk ook niet zo goed voorstellen dat die meiden zonder goede uitrusting en gids op eigen houtje dat gebied in zijn getrokken. Toch?
ok, maar die kans is het kleinst. want er is geen reden toe.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:15 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Dan is nummer 2 ook niet echt van toepassing als je kijkt naar de 3de mogelijkheid.
Ik heb hem op reis juist altijd bij me. Dit in verband met diefstal uit hostels. Bovendien is de kans dat ik hem nodig heb het grootst op de plek waar ik op dat moment benquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele backpacker die een paspoort meeneemt op een wandeling, zeker niet als ze bij een betrouwbare familie in een relatief veilig dorp slapen.
...
In Brazilië werd ik ooit gewaarschuwd om vrouwen niet van m'n drankje te laten drinken omdat de kans dan bestaat dat ze je een Boa Noite Cinderela geven en je in een diepe slaap raakt waarna ze alles van je jatten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verdoofd met scopolamine doe je alles.
Ja, in hostels. Maar bij een lokale familie, die je niet oplicht door je paspoort te jatten? Jij kent Boquete, ik neem aan dat die lokale Panamezen hartelijk en betrouwbaar zijn (die meiden zien er niet dom uit, die kiezen wel een goede familie, al kan je niks uitsluiten).quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb hem op reis juist altijd bij me. Dit in verband met diefstal uit hostels. Bovendien is de kans dat ik hem nodig heb het grootst op de plek waar ik op dat moment ben
Jep, nachtschades.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In Brazilië werd ik ooit gewaarschuwd om vrouwen niet van m'n drankje te laten drinken omdat de kans dan bestaat dat ze je een Boa Noite Cinderela geven en je in een diepe slaap raakt waarna ze alles van je jatten.
http://pt.wikipedia.org/wiki/Boa-noite_Cinderela
Ik heb alleen maar positieve ervaringen gehad daar, maar ik heb ze niet allemaal gesproken natuurlijk.. Maar inderdaad, als ik langere tijd bij iemand thuis zou verblijven zou ik het paspoort ook daar laten. Als ik eraan zou denken om hem uit de daypack te halen, het kan natuurlijk ook gewoon niet een bewuste keuze zijn geweest.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, in hostels. Maar bij een lokale familie, die je niet oplicht door je paspoort te jatten? Jij kent Boquete, ik neem aan dat die lokale Panamezen hartelijk en betrouwbaar zijn (die meiden zien er niet dom uit, die kiezen wel een goede familie, al kan je niks uitsluiten).
Zeker na die eerste berichten "we gaan nog even de bergen in" (om 15:00, 2,5 uur voor schemering) lijkt me het heel raar om een paspoort mee te nemen.
Tenzij ze geld opnamen want dan moet je je paspoort laten zien als je dat bij een bank doet. Ze kunnen gevolgd zijn vanaf de bank waar een van de twee geld opgenomen had met haar paspoort.
"laten we nog even de bergen ingaan"
"ik heb mijn paspoort bij me"
"ah eventjes dan, ik neem het wel mee"
Het kan allemaal.
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar als die spullen al 2,5 maand in een warme, vochtige jungle liggen zou het best eens lastig kunnen worden.quote:Maar die rivier stroomt noordoost-zuidwest of hoe? Op 8 uur lopen een puntgave (?, iig met alle (?) spullen nog) rugzak vinden dan moet het terug te traceren zijn waar ie vandaan komt, ook met pollenonderzoek.
Of juist niet. De vorming van bepaalde schimmels zou iets over de plek kunnen zeggen waar de rugzak het water in is gegaan. En modellen van de stromingen. CSI is net geologisch onderzoek. Een analoog die ik in mijn cursussen ook gebruik.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar positieve ervaringen gehad daar, maar ik heb ze niet allemaal gesproken natuurlijk.. Maar inderdaad, als ik langere tijd bij iemand thuis zou verblijven zou ik het paspoort ook daar laten. Als ik eraan zou denken om hem uit de daypack te halen, het kan natuurlijk ook gewoon niet een bewuste keuze zijn geweest.
[..]
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar als die spullen al 2,5 maand in een warme, vochtige jungle liggen zou het best eens lastig kunnen worden.
En volkomen terecht. Het zijn verdomme hun dochters.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:56 schreef skippy22 het volgende:
Eerst een benefietconcert en nu dit
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)erlands-Elftal.dhtml
Nou de familie maakt wel handig gebruik van de media...
Het schiet wat te ver door vind ik met o.a dat concert. Ik zei al white woman syndrome...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En volkomen terecht. Het zijn verdomme hun dochters.
Jij wil niet dat er duidelijkheid komt?
Waarom?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:56 schreef skippy22 het volgende:
Sja, die syndroompjes. Zijn die het interessantst? Misschien is het Stockholmsyndroom wel de juiste strategie gebleken als we die meiden straks levend terugvinden, wie zal het zeggen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:02 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Het schiet wat te ver door vind ik met o.a dat concert. Ik zei al white woman syndrome...
Ik hoop voor hun familie wel ja.
met die armbandjes voor de voetballers dacht ik ook wel even eh? moet dat?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:02 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Het schiet wat te ver door vind ik met o.a dat concert. Ik zei al white woman syndrome...
Ik hoop voor hun familie wel ja.
De familie heeft het bevestigd, heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:59 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Is helemaal niet zeker hoor en een vage bron...
Dat zou jij niet doen, als het je zus of dochter betrof?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:56 schreef skippy22 het volgende:
Niet helemaal het goede voorbeeld,maar zo gaat het vaak wel. Als Kris regelmatig met haar snoet in de poeder zat en Lissanne uit een internaat kwam dat was het /care voor veel mensen...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De familie heeft het bevestigd, heb ik begrepen.
En nogmaals: als er een sterk vermoeden is dat iemand zelf wilde verdwijnen, wordt daar geen zoekactie naar op touw gezet, omdat mensen dat recht hebben en er prangender zaken zijn. Heeft in dit geval dus geen moer te maken met enige 'mediavoorkeur', zoals jij tracht te impliceren.
"Neuh, leuve goat doar, leg doar bes, in die greppel in Panama. Bier, tieten!"quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:12 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat zou jij niet doen, als het je zus of dochter betrof?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Neuh, leuve goat doar, leg doar bes, in die greppel in Panama. Bier, tieten!"
En hoe is dat precies een probleem?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:15 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Niet helemaal het goede voorbeeld,maar zo gaat het vaak wel. Als Kris regelmatig met haar snoet in de poeder zat en Lissanne uit een internaat kwam dat was het /care voor veel mensen...
Oh ja?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:15 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Niet helemaal het goede voorbeeld,maar zo gaat het vaak wel. Als Kris regelmatig met haar snoet in de poeder zat en Lissanne uit een internaat kwam dat was het /care voor veel mensen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |