Van wie zou dat moeten dan?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als het nederlands elftal een armbandje moet gaan dragen voor iedere nederlander die vermist is....
Van wie dat zou moeten? Daar ging het toch niet om? Het ging om al dan niet gelijkwaardige aandacht en dat het volgens jou nooit genoeg kan zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:44 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Van wie zou dat moeten dan?
En dus mag het nooit?
En wat nu als iemand hierdoor denkt: verrek, ik heb die meiden gezien daar-en-daar. Of dat iemand denkt: Ik kan toch niet meer met mijn geweten leven.
Is het dan nog steeds stom dat het Nederlands elftal met armbandjes speelt?
"Ja de vemissing is dan wel opgelost en de families kunnen het een plaatsje geven, maar het is wel een beetje jammer dat het Nederlands elftal geen principiële houding aanneemt jegens vermissingen."
![]()
![]()
Onze mening doet er toch niet toe?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:54 schreef Marrije het volgende:
dat het volgens jou nooit genoeg kan zijn.
Jij zegt: als het elftal een band moet gaan dragen voor iedereen die vermist is...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Van wie dat zou moeten? Daar ging het toch niet om? Het ging om al dan niet gelijkwaardige aandacht en dat het volgens jou nooit genoeg kan zijn.
Daarom kan men nog wel zn mening geven hier.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onze mening doet er toch niet toe?
Alleen die van de bezorgde ouders.
Dat dacht ik dus ook.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:32 schreef MissJ het volgende:
[..]
Dát begrijp ik dus niet. Eerst werd er gemeld dat ze al hun spullen op hun kamer hadden gelaten. En nu ineens is er 8 uur lopen verderop een tas met hun spullen gevonden? Wat klopt er niet?
Als je vindt dat elke zaak evenveel aandacht verdient en dat het nooit genoeg is, dan kunnen ze, zoals een ander ook al zei, van hun pols tot hun oksels met bandjes lopen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jij zegt: als het elftal een band moet gaan dragen voor iedereen die vermist is...
Ik zeg: van wie zou dat moeten dan? Ze doen het nu wel. Let's hope fot the best. Elke zaak is er één. Vermissingen en ander leed zijn geen statistisch of rationeel gegeven. Ik snap niet hoe je een zaak aandacht kunt misgunnen 'omdat een andere zaak dat ook niet krijgt'.
Ben ik nou zo van het logische padje af?
Ja, en er mag dan toch ook wel kritisch om valide argumenten voor die mening worden gevraagd?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
Daarom kan men nog wel zn mening geven hier.
Ik denk minder generalistisch dan jij, vermoed ik. Ik hoop gewoon dat het voor deze zaak iets doet en ben niet uit op principiële standpunten. Ik denk dat die nooit recht doen aan persoonlijk leed.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als je vindt dat elke zaak evenveel aandacht verdient en dat het nooit genoeg is, dan kunnen ze, zoals een ander ook al zei, van hun pols tot hun oksels met bandjes lopen.
Dat misgunnen bedenk je zelf, daar raak je van het padje af inderdaad.
Kijk nou eens goed waar ik op reageer.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, en er mag dan toch ook wel kritisch om valide argumenten voor die mening worden gevraagd?
Mening is toch niet: onderbuikdiaree?
Hoe kunnen mensen de meiden nou zien op basis van namen en een verhaal van een paar seconden? Natuurlijk heeft het geen zin, het is slechts een gebaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:44 schreef Duderinnetje het volgende:
En stel hè, 1 procent kans: wat nu als iemand hierdoor denkt: verrek, ik heb die meiden gezien daar-en-daar. Of dat iemand denkt: Ik kan toch niet meer met mijn geweten leven.
Uiteraard hoop ik ook dat het helpt om meer te weten te komen. Maar om mij had dat niet met armbandjes voor het nls elftal gehoeven. Misgunnen doe ik het ze niet. Ik heb misschien inderdaad wel een wat generalistischer kijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik denk minder generalistisch dan jij, vermoed ik. Ik hoop gewoon dat het voor deze zaak iets doet en ben niet uit op principiële standpunten. Ik denk dat die nooit recht doen aan persoonlijk leed.
Jammer dat je zo reageert, vind ik. Je leest, denk ik, mijn argumentatie ook niet helemaal goed. Wellicht niet goed verwoord door mij.
O. Dat wel, maar dit niet? Tsja.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:38 schreef El_Matador het volgende:
Een actie voor de 200+ meisjes voor de wedstrijd tegen Iran vandaag zou ik ook wat té (politiek) gevonden hebben, hoe erg die Boko Haramook zijn....
Groot politiek intern probleem versus onschuldige meisjes vermist op reis.quote:
Tweehonderd onschuldige minderjarige schoolmeisjes 's nachts abrupt ontvoerd en inmiddels maandenlang vermist. Er zou maar een Boko Haram lid kijken en ineens last van z'n geweten krijgen. Je weet het niet, je weet het niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Groot politiek intern probleem versus onschuldige meisjes vermist op reis.
Ik hoopte dat je het verschil inziet?
Ja, alleen ligt dat iets complexer, politiek gezien, niet?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:24 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Tweehonderd onschuldige minderjarige schoolmeisjes 's nachts abrupt ontvoerd en inmiddels maandenlang vermist. Er zou maar een Boko Haram lid kijken en ineens last van z'n geweten krijgen. Je weet het niet, je weet het niet.
Nou ja, ok, maar daar ligt dus jouw grens, bij het politieke aspect.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, alleen ligt dat iets complexer, politiek gezien, niet?
Of vind je dat het er wel bij kan? Blatter, Braziliaanse corruptie en dan ook nog Nigeria boosmaken?
Ik weet niet of je wel es Shell tankt?
Laatst ook al iemand die me trots vertelde Shell altijd te vermijden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:
Ik weet niet of je wel es Shell tankt?
Op die leeftijd kun je wel eens een verkeerde inschatting maken, weet ik ook uit eigen ervaring. Het lijkt mij uitgesloten dat ze met z'n tweeën met hun mooie wapperende haren op eigen houtje de bush bush in zijn gegaan. Maar dat ze met twee jongens zijn meegegaan die iets leuks beloofd hebben, kan heel goed. Een taxichauffeur lijkt me weer minder waarschijnlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:56 schreef Individual het volgende:
Familie Kris en Lisanne baalt van foto's rugzak
Dat spulletjes van ze gevonden zijn ter waarde van een paar 100 Dollar maakt weinig verschil. Helemaal niet met die speculaties van organenhandel en prostitutie. Ze zouden $10.000en waard zijn, maar het is allemaal speculatie..
Misschien doen ze wel een Tanjaatje..
Wat voor soort verkeerde inschatting?quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Op die leeftijd kun je wel eens een verkeerde inschatting maken, weet ik ook uit eigen ervaring. Het lijkt mij uitgesloten dat ze met z'n tweeën met hun mooie wapperende haren op eigen houtje de bush bush in zijn gegaan. Maar dat ze met twee jongens zijn meegegaan die iets leuks beloofd hebben, kan heel goed. Een taxichauffeur lijkt me weer minder waarschijnlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |