en dat je 18e staatquote:Op zondag 1 juni 2014 20:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het nog steeds zo gek dat er 'meisje' achter mijn naam staat![]()
Ik denk dat laatstequote:Op zondag 1 juni 2014 20:34 schreef Stormqueen het volgende:
dat updatetopic loopt ook niet al te best meer, is het wel?
Of is dat de mobiele ziekte?
Over je foto: Mooi!quote:Op zondag 1 juni 2014 20:34 schreef Stormqueen het volgende:
dat updatetopic loopt ook niet al te best meer, is het wel?
Of is dat de mobiele ziekte?
zit ik al, ik sta 20e samen met skittlesquote:Op zondag 1 juni 2014 20:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik denk dat laatsteIk denk mobiel ook altijd: laat maar, dat mislukt vast met die link
18eJa, nog even en jij zit ook top 20 !
ja, geen idee welke maat ik nodig hebquote:
helemaal niks? ook niet gewoon wat zinloos blaten, klagen of trollen?quote:Op zondag 1 juni 2014 20:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb zin om iets te vertellen maar ik heb niets te melden.
Ja op zich wel iets ontopics:quote:Op zondag 1 juni 2014 20:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
helemaal niks? ook niet gewoon wat zinloos blaten, klagen of trollen?
jouw baby is voortvarend bezig!quote:Op zondag 1 juni 2014 21:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja op zich wel iets ontopics:
Leuk: baby heeft voor het eerst (merkbaar) de hik gehad!
Klacht: baby duwt nu al mijn longen aan de kant![]()
jup! bovenkant baarmoeder zit nu ergens rond je navel, dus als je baby omhoog trapt/stompt, kan dat primaquote:Op zondag 1 juni 2014 21:12 schreef krijgerrtje het volgende:
Nou voel ik de hele dag door gerommel in m'n buik (darmen, yeeeh) maar voelde net plopjes die m'n darmen hoogstwaarschijnlijk niet waren, maar die waren al echt rond m'n navel.. Zit je bm überhaupt al zo hoog met 18 weken?
dat klinkt zeker goed! Ik kan het me alleen moeilijk visualiserenquote:Op zondag 1 juni 2014 21:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Ooooooh jongens ik kreeg een zwangerschapsmassage bij ons dagje sauna en mėn, dat wil ik elke dag wel!
Je ligt dan op een soort waterbed-kussentje met olie, waardoor de masseuse zonder dat je op je buik ligt toch je rug kan masseren.
Wauw
Hier staat een uitleg halverwege de pagina bij 'massage op een war waterkussen': http://www.jnana.nl/massagepraktijk.htmlquote:Op zondag 1 juni 2014 21:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat klinkt zeker goed! Ik kan het me alleen moeilijk visualiseren
oh lekker! en nog in de buurt ook... misschien ga ik dat van de zomer wel een keer doen.quote:Op zondag 1 juni 2014 21:17 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hier staat een uitleg halverwege de pagina bij 'massage op een war waterkussen': http://www.jnana.nl/massagepraktijk.html
Alleen zonder oceaanen met lieve masseuse die ook nog tips had voor hoe lief me fijn kon masseren thuis.
oh, zo!quote:Op zondag 1 juni 2014 21:17 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hier staat een uitleg halverwege de pagina bij 'massage op een war waterkussen': http://www.jnana.nl/massagepraktijk.html
Alleen zonder oceaanen met lieve masseuse die ook nog tips had voor hoe lief me fijn kon masseren thuis.
Hier ook placenta voor maar voelde m ploppen met 19 weken en een paar dagen later voelde mijn man hem ook. Wel lang nog heel subtiel gebleven.quote:Op zondag 1 juni 2014 21:24 schreef Heliotrope het volgende:
Hopelijk voel je het gauw kwakzor!
Ik ga met een placenta aan de voorkant maar uit van 24 weken ofzo, kan het hopelijk maar meevallen. Ik kijk er ook naar uit..
quote:Op zondag 1 juni 2014 21:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Moet je niet eerst ff onder de kussens stofzuigen?
quote:Op zondag 1 juni 2014 21:36 schreef Spees_Eend het volgende:
waarschijnlijk wel hoor! Het is ook nog maar een heel klein meisje natuurlijkquote:Op zondag 1 juni 2014 21:53 schreef krijgerrtje het volgende:
Hier ook placenta voor! Nog geen idee wat ik moet verwachten, want of dat nee plopje nou echt een plopje was, geen ideede hele dag door gerommel in m'n buik!
Meer vrouwen trouwens die eigenlijk constant een zeurderig gevoel hebben in de onderbuik? Al weken het gevoel alsof ik lichtongesteld ben ofzo, zo flauw!
Breng me niet op ideeënquote:Op zondag 1 juni 2014 21:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat zeurende gevoel heb ik bij mijn eerste zwangerschap wel heel vaak en lang gehad. Nu eigenlijk nauwelijks.quote:Op zondag 1 juni 2014 21:53 schreef krijgerrtje het volgende:
Hier ook placenta voor! Nog geen idee wat ik moet verwachten, want of dat nee plopje nou echt een plopje was, geen ideede hele dag door gerommel in m'n buik!
Meer vrouwen trouwens die eigenlijk constant een zeurderig gevoel hebben in de onderbuik? Al weken het gevoel alsof ik lichtongesteld ben ofzo, zo flauw!
Ik kan de verschillende ledematen ook niet onderscheiden, ik voel overal geram... Het lijkt wel een duizendpootquote:Op zondag 1 juni 2014 22:21 schreef Amsel het volgende:
Maar hoe voelen jullie dan wat een kopstoot is, wat een trap, wanneer je billen voorbij voelt schuiven of wanneer het het kietelen van een handje is? Ik voel tegenwoordig een hoop beweging, maar ik weet echt niet wát ik precies voel hoor
quote:Op zondag 1 juni 2014 23:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh ja, de streep die ik van de week op mijn buik ontdekte bleek de volgende dag geen streep te zijn maar een plekje van het krabben. Maakte mijn huilbui erover nog belachelijker..
Zwitsal? Maar dat is nog vrij 'agressief'.quote:Op maandag 2 juni 2014 06:49 schreef Chanty het volgende:
Weet iemand trouwens een badolie die geschikt is voor baby's? Begreep van de kraamzorg dat de olie goed moet mengen met het water, dus geen olievlekjes moet geven. Maar in de winkel wisten ze ook niet bij welke olie dat het geval is
Balneum!quote:Op maandag 2 juni 2014 06:49 schreef Chanty het volgende:
Weet iemand trouwens een badolie die geschikt is voor baby's? Begreep van de kraamzorg dat de olie goed moet mengen met het water, dus geen olievlekjes moet geven. Maar in de winkel wisten ze ook niet bij welke olie dat het geval is
Dit! Mijn jongste had een erg droog huidje, dit helpt zo goed! Ook fijn voor je eigen handen, die van mij werden ook altijd zo droog van het dagelijks in bad doen, maar met Balneum weer heerlijk zacht.quote:Op maandag 2 juni 2014 07:13 schreef danic het volgende:
[..]
Balneum!
Lost perfect op, ruikt lekker en het trekt goed in het huidje.
Ik had Natusan gepakt maar hij durfde er niks over te zeggen dus durfde ik het ook niet te kopen. Nu was ik maar bij 1 drogist, maar leek me beter om dan maar hier te vragenquote:Op maandag 2 juni 2014 07:21 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Dit! Mijn jongste had een erg droog huidje, dit helpt zo goed! Ook fijn voor je eigen handen, die van mij werden ook altijd zo droog van het dagelijks in bad doen, maar met Balneum weer heerlijk zacht.
Raar dat de drogist dat niet wist!
Het vervelende aan dingen die heel lekker ruiken is dat ze dan vaak (veel) parfum bevatten, en daar kunnen niet alle babyhuidjes tegen.quote:Op maandag 2 juni 2014 07:13 schreef danic het volgende:
Balneum!
Lost perfect op, ruikt lekker en het trekt goed in het huidje.
quote:Op maandag 2 juni 2014 07:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vanochtend zei mijn vriend dat hij vannacht zijn hand op mijn buik had gehad en dat hij dacht de baby gevoeld te hebben. Ik vond het zo sneu om hem te vertellen dat het waarschijnlijk gewoon mijn darmen waren die hij voelde..
Dat is inderdaad de reden, ook omdat ik om me heen veel gehoord heb dat baby's niet tegen zwitsal kunnen, van andere merken heb ik dat niet echt gehoord. Maar kijk idd altijd achterop. Wil in ieder geval voor de eerste maanden zonder parfum.quote:Op maandag 2 juni 2014 07:41 schreef Dyre het volgende:
[..]
Het vervelende aan dingen die heel lekker ruiken is dat ze dan vaak (veel) parfum bevatten, en daar kunnen niet alle babyhuidjes tegen.
Chanty, ik weet niet of dat de reden is dat je geen Zwitsal wilt gebruiken, maar daar zou ik bij de andere olies ook even naar kijken dan. (ik zie dat er ook parfum in Balneum zit)
Gisteravond heeft vriendje ein-de-lijk voor het eerst schopjes kunnen voelen
Daarna moest ik zoveel lachen dat ik mijn buik niet meer stil kon houden
quote:Op maandag 2 juni 2014 08:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]toen ik henka 1 van de eerste keren echt voelde, legde blei ook meteen z'n hand op mijn buik, hij keek best sip toen ik zei dat ie daar nog een paar weken geduld voor moest hebben
![]()
![]()
De meesten zullen er waarschijnlijk gewoon tegen kunnen. Maar ik heb in mijn omgeving meerdere gehoord die dat niet konden dus ik ga gewoon de gok niet wagen. En zo bijzonder vind ik dat hele zwitsal ook niet.quote:Op maandag 2 juni 2014 08:24 schreef Stormqueen het volgende:
Maar het lijkt me ook stug dat er amper baby's zijn die tegen zwitsal kunnen, anders was dat toch allang gestopt te bestaan? Of denk ik te simpel?
Niet dat ik zo'n zwitsalfan ben overigens, vind natusan lekkerder, maar toch
ik heb dat al met mensen die een week eerder zijn uitgerekendquote:Op maandag 2 juni 2014 08:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hebben jullie ook dat anderen altijd zwangerder lijken dan jezelf?. Toen ik negen weken was of zo dacht ik van degenen die zeventien weken waren dat die écht al heel zwanger waren. En nu ben ik zeventien weken en denk ik dat van degenen die 32 weken zijn of zo.
.
Pas sinds de start van het derde trimester vind ik mezelf echt erg zwanger. Tot die tijd telde het niet ofzoquote:Op maandag 2 juni 2014 08:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hebben jullie ook dat anderen altijd zwangerder lijken dan jezelf?. Toen ik negen weken was of zo dacht ik van degenen die zeventien weken waren dat die écht al heel zwanger waren. En nu ben ik zeventien weken en denk ik dat van degenen die 32 weken zijn of zo.
.
Ik heb dat andersom juist, ik schrok me gisteren kapot van mijn spiegelbeeld in de stadquote:Op maandag 2 juni 2014 08:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
.
Als je voor ongeparfumeerd wilt gaan zou ik neutral kiezen. Ook qua wasmiddel. Gebruiken wij ook na reactie op geparfumeerd en zagen haar huidje na 1 keer gebruik al bijtrekken!quote:Op maandag 2 juni 2014 08:26 schreef Chanty het volgende:
[..]
De meesten zullen er waarschijnlijk gewoon tegen kunnen. Maar ik heb in mijn omgeving meerdere gehoord die dat niet konden dus ik ga gewoon de gok niet wagen. En zo bijzonder vind ik dat hele zwitsal ook niet.
Dacht ik ook maar mijn baby kan er echt niet tegen.quote:Op maandag 2 juni 2014 08:24 schreef Stormqueen het volgende:
Maar het lijkt me ook stug dat er amper baby's zijn die tegen zwitsal kunnen, anders was dat toch allang gestopt te bestaan? Of denk ik te simpel?
Niet dat ik zo'n zwitsalfan ben overigens, vind natusan lekkerder, maar toch
ik geloof ook best dat er babies overgevoelig voor zijn,maar niet allemaal zeg maarquote:Op maandag 2 juni 2014 09:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Dacht ik ook maar mijn baby kan er echt niet tegen.
Wij gebruiken nu Balneum en Neutral. Al lijkt het huid gedoetje meer uit de voeding te komen. Helpt dit wel.
quote:
Ik weet niet of dat vaker voorkomt, maar mijn zoon kan nu al een tijdje prima tegen Zwitsal. Het was in het eerste jaar vooral dat hij er last van had. Dus misschien heb je er sowieso wel wat aan uiteindelijkquote:Op maandag 2 juni 2014 09:49 schreef Skittles het volgende:
Gedeeld 20e.. whuut![]()
SQ wat zie je er mooi uit in dat jurkje!
Ik wilde ook geen Zwitsal, heb dat ook gezegd maar blijkbaar is dat in hun hoofd omgezet in koop vooral Zwitsal voor me. Dus nu zit ik al met 2 dozen Zwitsal verzorgingsspullen. Ach, we proberen het en als ze er niet tegen kan is er vast iemand die we er blij mee kunnen maken.
Kijk dat is goed nieuws om de dag mee te beginnenquote:Op maandag 2 juni 2014 10:17 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
![]()
Baby is helemaal doorgelicht en uitstekend bevonden op de SEO!
Voor de verandering werd er eens meegewerkt tijdens de echo, netjes goed om draaien etc, zelfs even gezien hoe het er nu van binnen uitziet als ik een schopje voel
quote:Op maandag 2 juni 2014 10:17 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
![]()
Voor de verandering werd er eens meegewerkt tijdens de echo, netjes goed om draaien etc, zelfs even gezien hoe het er nu van binnen uitziet als ik een schopje voel
Lief! Mijn schoonouders geven ons geld voor de wagen, ik was er helemaal ontroerd door...quote:Op maandag 2 juni 2014 10:20 schreef Crumpette het volgende:
goeiemorgen! 12 weken vandaag![]()
SQ dat jurkjemooi hoor.
en toen boden mijn ouders aan de wagen voor ons te kopen![]()
zo lief! Kunnen we best zelf, maar ze willen graag iets doen voor hun eerste kleinkind en ons en dit lijkt ze ook zo praktisch en mooi enzo.
quote:Op maandag 2 juni 2014 10:17 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
![]()
oh, wat fijn!quote:Op maandag 2 juni 2014 10:17 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
![]()
ik hoop dat ik dat over 20 dagen ook kan zeggenquote:Op zondag 1 juni 2014 20:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het nog steeds zo gek dat er 'meisje' achter mijn naam staat![]()
ja ik neig toch nog steeds naar de joolz merk ik. praktisch en lekker hoog, niet vervelend om naar te kijken,quote:Op maandag 2 juni 2014 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, wat fijn!
Hebben ze nog tussen de benen gekeken of gaan jullie voor de kindersurprise?
Crumpette, dat zijn fijne kadootjes! Hebben jullie al iets op het oog?
ze heeft het geslacht ook al kunnen zien, alleen ivm bekenden niet op fok, DM staat open uiteraardquote:Op maandag 2 juni 2014 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, wat fijn!
Hebben ze nog tussen de benen gekeken of gaan jullie voor de kindersurprise?
Crumpette, dat zijn fijne kadootjes! Hebben jullie al iets op het oog?
Baby badolie mengt altijd prima, maar dan dus wel echt badolie en geen babyolie nemen.quote:Op maandag 2 juni 2014 06:49 schreef Chanty het volgende:
Altijd fijn zulk goed nieuws aan het begin van de dag!!quote:Op maandag 2 juni 2014 10:17 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
![]()
+1! Zwitsal... Bleurgh!quote:Op maandag 2 juni 2014 11:21 schreef Franny_G het volgende:
De doekjes van Naty vind ik erg prettig. Alles waar veel geur aan zit, vind ik vies. En deze zijn geurloos en heel zacht.
[ afbeelding ]
ja klopt, ik zie hem ook veel. hij is cool!quote:Op maandag 2 juni 2014 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie die joolz echt veel ja! Vrijdag in de stad had ik er vier op 200 metergeduchte concurrent van bugaboo
Nou, ik heb ook nog niet echt het gevoel als of ik mee mag doen hoorquote:Op maandag 2 juni 2014 11:38 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja klopt, ik zie hem ook veel. hij is cool!![]()
ik voel me dus nog helemaal niet zwangerjullie zijn allemaal veel zwangerderderder dan ik.
Hij heeft poef gedaan maar t voelt toch nog niet echt zwanger, 2 dagen geleden werd ik wakker met een klein meloentje onder mn shirt. Maar het is zacht, ik dacht dat zo"n buik harder zou aanvoelenquote:Op maandag 2 juni 2014 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Op een dag zegt je buik *poef* en dan is het ineens echt![]()
nee, dat duurt nog wel even hoorquote:Op maandag 2 juni 2014 11:57 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Hij heeft poef gedaan maar t voelt toch nog niet echt zwanger, 2 dagen geleden werd ik wakker met een klein meloentje onder mn shirt. Maar het is zacht, ik dacht dat zo"n buik harder zou aanvoelen
oke want het voelt wel als vetquote:Op maandag 2 juni 2014 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, dat duurt nog wel even hooren met vlagen, de ene keer is t hard en de andere keer heel zacht
ah, ik snapquote:Op maandag 2 juni 2014 11:59 schreef Cantare het volgende:
Het is op zich geen echt kleintje, alleen voor mij wel omdat de 2 zussen 1 á 1, 5 pond zwaarder waren.Ik had eerder een achtponder verwacht dan eentje van 6 á 6,5 pond.
Het is zo ruk als je slecht jan slapen! Laat staan als je hoogzwanger bent! Heb al vaker op internet gelezen dat ze dat doen en de aanstaande mama's kunnen als herboren aan hun bevalling beginnenquote:Op maandag 2 juni 2014 11:55 schreef Cantare het volgende:
*meld*
Vannacht weer beroerd geslapen vanwege voorweeen. Dit keer was het echt flink pijnlijker dan eerst, maar na bijna een uur regelmaat was het toch weer rustig. Het begint er nu echt in te hakken. Overdag slapen lukt ook nauwelijks meer. Vanochtend had ik controle bij de gyn en stelde hij voor om een nachtje in het ziekenhuis te komen slapen. Ze geven me dan een slaapmiddel zodat ik echt even bij kan tanken. Dat lijkt me wel goed dus morgenavond mag ik me om 21.30 komen melden.
De beeb is trouwens nu netjes ingedaald en heeft 't nog best daarbinnen. Het is wel een kleintje! Hij/zij haalt waarschijnlijk de 7 pond niet. Ik ben erg benieuwd. Nog eventjes maar!
Welkom! Wanneer heb je de eerste echo?quote:Op maandag 2 juni 2014 14:13 schreef Ggirl het volgende:
Ik kom hier heel voorzichtig een beetje meelezen als dat mag? Na mijn afmelding in het 'wachten op het 2 streepjes topic' lijkt me dit een logisch vervolg.
Vriendlief en ik weten nu 2,5 week dat er een beeb mijn buik aan het verbouwen is en als alles goed gaat zou die beeb ergens rond 15 januari 2015 zijn voorstelling aan de buitenwereld komen doen.
Het is nog allemaal heel pril dus, 7 weken en 'n beetje, dus ik steek nog even mijn hoofd in het zand!
Het is wel een goede motivatie om de vaart in de verbouwing te houden nu er echt iets is om 'naar toe te werken'.
Het zal nog wel even bij lurken blijven tot de eerste echo een feit is (we zoeken toch nog iets van bevestiging..) en dan zal ik me hier vast vaker gaan melden! Al gaat 't hier wel heftig snel soms! 😉
Door vakantie ed waarschijnlijk in week 28!quote:Welkom! Wanneer heb je de eerste echo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
week 28 van je zwnagerschapquote:Op maandag 2 juni 2014 14:24 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Door vakantie ed waarschijnlijk in week 28!
Even kijken of er eventueel eerder wat te regelen is zonder dat mijn werkgever op de hoogte gesteld moet worden want dat ga ik nu nog écht niet vrijwillig doen...
Kraamverband krijg je in het ziekenhuis iddquote:Op maandag 2 juni 2014 15:42 schreef Chanty het volgende:
Moet je eigenlijk ook kraamverband meenemen in je vluchttas? En luiers? Neem aan dat ze dat in het ziekenhuis gewoon hebben?
met z'n nageltjes in je baarmoedermondquote:Op maandag 2 juni 2014 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
Zeg, steken in je doos, kan dat zijn omdat je beeb ergens op aan t raggen is?![]()
Mooi dat scheelt weer ruimte in de vluchttasquote:Op maandag 2 juni 2014 15:51 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kraamverband krijg je in het ziekenhuis idd. Luier heb ik echt nooit bij stilgestaan
Maar die lagen idd ook klaar in het ziekenhuis!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde op iedereen reageren maar ik ben voor de rest weer alles vergeten![]()
Rosemary's babyquote:Op maandag 2 juni 2014 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
met z'n nageltjes in je baarmoedermond
Groeipijn.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
Zeg, steken in je doos, kan dat zijn omdat je beeb ergens op aan t raggen is?![]()
Doe maar week 28 van dit jaar, Pff! 😉quote:Op maandag 2 juni 2014 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
week 28 van je zwnagerschapof van dit jaar?
scheelt nogal zeg maar
Welkom!
quote:Op maandag 2 juni 2014 16:31 schreef Twinkle20 het volgende:
ZoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde op iedereen reageren maar ik ben voor de rest weer alles vergetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AwayTL
Ja gelukkig wel
& ik voelde de baby's ook best vroeg. S voelde ik rond 18 weken en de tweeling zo rond 12wk een keer? En later iets vaker. Vorige week niet en gelukkig vandaag weer.
Dankje Lingue!
Chanty
Nesteldrang..tas klaar.. Gaat vast niet lang meer duren!![]()
![]()
Het is voor mij het beste uit 2 kwaden. Zo nog 1 of 2 (of 3quote:Op maandag 2 juni 2014 15:45 schreef Chanty het volgende:
Fijn dat je kunt gaan bijslapen al geloof ik dat ik dat echt niet zou willen. Volgens mij heb ik gewoon een antipathie tegen ziekenhuizen
Vind het wel een aardig aanbod.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:06 schreef Cantare het volgende:
[..]
Het is voor mij het beste uit 2 kwaden. Zo nog 1 of 2 (of 3) weken doormodderen is ook niks, dus als ik dat met 1 nachtje slapen wat kan voorkomen: dikke prima. Ik heb natuurlijk nu al 2 kleintjes thuis die mij nodig hebben en straks 3, die hebben er ook niets aan als ik mezelf uitput.
Als t voor jou scheelt lekker doen!quote:Op maandag 2 juni 2014 17:06 schreef Cantare het volgende:
[..]
Het is voor mij het beste uit 2 kwaden. Zo nog 1 of 2 (of 3) weken doormodderen is ook niks, dus als ik dat met 1 nachtje slapen wat kan voorkomen: dikke prima. Ik heb natuurlijk nu al 2 kleintjes thuis die mij nodig hebben en straks 3, die hebben er ook niets aan als ik mezelf uitput.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:13 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Vind het wel een aardig aanbod.
Toen ik er met 41 weken echt doorheen zat kreeg ik t antwoord "kun je alvast wennen aan de gebroken nachten" kon al vanaf 35wk niet goed slapen vanwege voorweeën en de BI die steeds erger werd.
Eenvoor vk's en gyn's die meedenken!
(of de zwangere dame er iets mee doet moet diegene zelf weten natuurlijk maar iemand serieus nemen en opties aanbieden vind ik wel n goede)
Ja precies dat maakt denk ik ook echt een verschil dat jij er al twee hebt rondlopen en niet overdag kunt bij slapen. Vriendin van mij het precies hetzelfde. Ik voel me bijna schuldig dat ik nog steeds mijn middagdutjes niet doequote:Op maandag 2 juni 2014 17:06 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hardstikke herkenbaar!!quote:Op maandag 2 juni 2014 18:23 schreef Amsel het volgende:
Ik vind het zo leuk als wildvreemden "erkennen" dat ik zwanger ben![]()
Net op het station even snel een appelkoek gekocht, zegt de jongen achter de kassa "een appelkoek voor je baby!" en het slaat nergens op maar dat maakt me dan helemaal blij
Alsof het echter is als onbekenden ook zien dat je zwanger bent ofzo
![]()
Herkenbaarquote:Op maandag 2 juni 2014 18:23 schreef Amsel het volgende:
Ik vind het zo leuk als wildvreemden "erkennen" dat ik zwanger ben![]()
Net op het station even snel een appelkoek gekocht, zegt de jongen achter de kassa "een appelkoek voor je baby!" en het slaat nergens op maar dat maakt me dan helemaal blij
Alsof het echter is als onbekenden ook zien dat je zwanger bent ofzo
![]()
quote:Op maandag 2 juni 2014 18:39 schreef StarDust_ het volgende:
Vandaag een mijlpaal...10 weken!!Vrijdag de echo, ben weer zo zenuwachtig! Maar ik denk dat het wel snor zit! Heb last van ochtendmisselijkheid en moeheid. Het lijkt er op dat het deze keer een blijvertje is!
Maar je hoeft toch geen middagdutjes te doen?quote:Op maandag 2 juni 2014 18:39 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja precies dat maakt denk ik ook echt een verschil dat jij er al twee hebt rondlopen en niet overdag kunt bij slapen. Vriendin van mij het precies hetzelfde. Ik voel me bijna schuldig dat ik nog steeds mijn middagdutjes niet doeop twee keer na dan vorige week.
Ja, ik ook, hoor. Alle mogelijke scenario's zijn de revue al gepasseerd...quote:Heb jij dat ook dat je je afvraagt Hoe de bevalling straks begint? Ik vraag me steeds af hoe en waar en wanneer en hoe laat en zostel dat mijn vliezen breken in de winkel of morgen in het restaurant. Of dat ik s nachts wakker wordt Door weeën. Of dat het overdag begint een Ik mijn man op zijn werk moet bellen dat ie thuis moet komen. Ik vind dat best spannend
Ik liep vandaag even in de action en dacht "je zal hier maar staan als je vliezen breken...quote:Op maandag 2 juni 2014 18:39 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja precies dat maakt denk ik ook echt een verschil dat jij er al twee hebt rondlopen en niet overdag kunt bij slapen. Vriendin van mij het precies hetzelfde. Ik voel me bijna schuldig dat ik nog steeds mijn middagdutjes niet doeop twee keer na dan vorige week.
Heb jij dat ook dat je je afvraagt Hoe de bevalling straks begint? Ik vraag me steeds af hoe en waar en wanneer en hoe laat en zostel dat mijn vliezen breken in de winkel of morgen in het restaurant. Of dat ik s nachts wakker wordt Door weeën. Of dat het overdag begint een Ik mijn man op zijn werk moet bellen dat ie thuis moet komen. Ik vind dat best spannend
quote:Op maandag 2 juni 2014 10:50 schreef Stormqueen het volgende:
Jaaaa, foto!
Ik wacht ook nog op de plaatjes van Dyre
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb nog nauwelijks gezongenquote:Op maandag 2 juni 2014 20:50 schreef Amsel het volgende:
Crumpette en Kwak, ik ben heel benieuwd hoe het zingen straks bij jullie gaat als jullie verder in de zwangerschap zijn! Ik ben wel niet zo'n hele geoefende zanger (half uurtje per week zangles en af en toe een projectkoor), maar ik kan er echt helemaal niks meer van nuHet gaat helemaal mis met m'n adem, m'n stem klinkt nergens naar, en als het per ongeluk eens wel goed klinkt heb ik geen flauw idee hoe ik dat gedaan heb. Zodra ik met verlof ga stop ik ook tijdelijk met lessen, maar in de tussentijd is het eigenlijk ook al 3x niks
quote:Op maandag 2 juni 2014 20:43 schreef Dyre het volgende:
LMN een goede SEO! Wat een lief echoplaatje
Ggirl welkom!
Radyhyn, hoe was het bij de echo?
[..]Ben ik dat toch helemaal vergeten!
Een kleine sneak preview van een DyrebabySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
mooi plaatje
S. 2014
J. 2016
quote:Op maandag 2 juni 2014 20:43 schreef Dyre het volgende:
LMN een goede SEO! Wat een lief echoplaatje
Ggirl welkom!
Radyhyn, hoe was het bij de echo?
[..]Ben ik dat toch helemaal vergeten!
Een kleine sneak preview van een Dyrebabyaww, wat een snoetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Eigenlijk qua adem ed gaat het allemaal nog prima nu, het is echt de energie die niet meewerkte. Maar vandaag had ik repetities en toen op een gegeven moment ging ik naar het toilet en ik bedacht me ineens dat het vandaag 100 x beter gaat qua energie dan gisteren!quote:Op maandag 2 juni 2014 20:50 schreef Amsel het volgende:
Crumpette en Kwak, ik ben heel benieuwd hoe het zingen straks bij jullie gaat als jullie verder in de zwangerschap zijn! Ik ben wel niet zo'n hele geoefende zanger (half uurtje per week zangles en af en toe een projectkoor), maar ik kan er echt helemaal niks meer van nuHet gaat helemaal mis met m'n adem, m'n stem klinkt nergens naar, en als het per ongeluk eens wel goed klinkt heb ik geen flauw idee hoe ik dat gedaan heb. Zodra ik met verlof ga stop ik ook tijdelijk met lessen, maar in de tussentijd is het eigenlijk ook al 3x niks
Wij hebben er nog geen gehad. Altijd een normale grote tas meegenomen. Moet wel zeggen dat ik het wel mis. Ga voor deze mini wel een luiertas aanschaffen.quote:Op maandag 2 juni 2014 22:13 schreef Crumpette het volgende:
btw he, ik vroeg me eens af... is een luiertas nou eigenlijk echt nodig? wut moet daar allemaal in dan? t ziet mij er een beetje uit als veel gedoe voor een paar luiers en een hydrofiel en een verschoning eventueel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
Jorah?quote:Op maandag 2 juni 2014 22:32 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik geloof dat we opeens een naam hebbenWaar een avondje tv kijken wel niet goed voor is!
En wat betreft de luiertas, geen ervaring mee verder, maar 't lijkt me wel heel handig om inderdaad 1 tas te hebben waar alles eigenlijk standaard in zit enzomaar wil er dan wel een die ik zelf ook mooi vind, en helaas zijn die zo duuuuuur
Niet echt zenuwachtig. Vind het wel spannend en een beetje eng want controlfreak maar het lukt me goed om het los te laten en ik zie wel wanneer er wat gebeurt. Beetje kop in het zand steken of zoquote:Op maandag 2 juni 2014 20:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is ook ontzettend spannend, je weet totaal niet wat je te wachten staat. Tuurlijk ken je de verhalen, maar ik gok zo dat het zo anders loopt dan je had gedacht![]()
Zijn jullie zenuwachtig voor de bevalling?
Herkenbaarquote:Op maandag 2 juni 2014 22:32 schreef krijgerrtje het volgende:
maar wil er dan wel een die ik zelf ook mooi vind, en helaas zijn die zo duuuuuur
Naja ik wil gewoon voorkomen dat ik én een tas voor mij, en een grote tas voor de beeb moet hebben. of ik moet zelf niks moeten meenemen, dan kan het wel denk ik. alles in 1, bedoel ik.quote:Op maandag 2 juni 2014 22:35 schreef Chanty het volgende:
[..]
Niet echt zenuwachtig. Vind het wel spannend en een beetje eng want controlfreak maar het lukt me goed om het los te laten en ik zie wel wanneer er wat gebeurt. Beetje kop in het zand steken of zo
Dyre: wat een mooie echodie lippen!!
Mignonne Ik hoef dus ook geen zes big Size onderbroeken mee te nemen voor het geval ik alles doorlek?
En luiertas lijkt mij wel handig. Je moet het spul toch ergens kwijt en als ik zie wat er allemaal mee moet als je met een baby op pad gaat. Bij vrienden is dat altijd een complete volksverhuizing. Dat past echt niet allemaal in mijn handtas. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een rugzak of plastic zak pakken
Ik prop mijn drie dingen gewoon in de luiertasquote:Op maandag 2 juni 2014 22:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Naja ik wil gewoon voorkomen dat ik én een tas voor mij, en een grote tas voor de beeb moet hebben. of ik moet zelf niks moeten meenemen, dan kan het wel denk ik. alles in 1, bedoel ik.
Jawel!quote:Op maandag 2 juni 2014 22:35 schreef Chanty het volgende:
[..]
Niet echt zenuwachtig. Vind het wel spannend en een beetje eng want controlfreak maar het lukt me goed om het los te laten en ik zie wel wanneer er wat gebeurt. Beetje kop in het zand steken of zo
Dyre: wat een mooie echodie lippen!!
Mignonne Ik hoef dus ook geen zes big Size onderbroeken mee te nemen voor het geval ik alles doorlek?
En luiertas lijkt mij wel handig. Je moet het spul toch ergens kwijt en als ik zie wat er allemaal mee moet als je met een baby op pad gaat. Bij vrienden is dat altijd een complete volksverhuizing. Dat past echt niet allemaal in mijn handtas. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een rugzak of plastic zak pakken
Ok laat ik de tenten in de tas zittenquote:Op maandag 2 juni 2014 23:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jawel!
Always bring zeh tents!
ik heb 1 keer een mevrouw gehad die had vijf stringetjes meegenomen. Ja leuk maareh... really??![]()
![]()
Maar goed, er zijn dus mensen die nemen die netbroekjes uit hun kraampakket van thuis mee. Dat hoeft niet. En je hoeft ook geen dekentjes en omslagdoeken enz enz mee te nemen. Tenzij je van plan bent te blijven in het geboortehotel, dan staat je eigen dekentje gezelliger dan het standaard gele dekentje van daarmaar das meer een kwestie van smaak dan dat het echt nodig is
Weglaten kan altijdquote:Op maandag 2 juni 2014 23:55 schreef Burdie het volgende:
En dan is het straks nog 30 graden buiten ookFernando krijgt het niet koud!
Ook een goed vooruitzicht!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 07:40 schreef Sugarsnap het volgende:
Goedemorgen!
Ik moet nog 5 weken werken en dan heb ik ook eindelijk verlof![]()
Mijn oudste heeft de 5e ziekte, die kan toch verder geen kwaad voor mij? Ik heb het als kind zijnde ook al eens gehad.
Fijn!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 07:50 schreef Loj het volgende:
[..]
Ook een goed vooruitzicht!
Nope, als je het hebt gehad niet meer..![]()
Anders vooral in het begin van je zwangerschap.
Zo en nu moet ik echt wat doen. (Zit al een kwartier niets te doen)
Mezzosopraan... Ik was alt, nam zangles bij een Bulgaarse brulsopraan, werd spontaan als hoge sopraan ingedeeld na audities en zong mezelf stembandknobbels. Nu word ik gelukkig van mezzo en hoge alt partijen.quote:Op maandag 2 juni 2014 22:17 schreef Crumpette het volgende:
Kwak en Amsel, wat is jullie stemvak eigenlijk?
nee maar alles met mate natuurlijkquote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Is dat opruimen en schoonmaken wel goed te doen dan met je bekken?
Morgen gaat het hozenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Gefeliciteerd Chanty! En een fijne dag
Ik heb ineens hooikoorts, na er al een jaar of 10 geen last meer van te hebben. Droge ogen, nies me suf en m'n lenzen indoen gaat ook niet. Dus doe maar even een regendagje voor het mooie weer, dan kom ik hopelijk snottervrij m'n verjaardag door dit weekend
.
nee hoor! vrijdag 27, zaterdag 29, zondag 30 en dan onweerquote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Chanty gefeliciteerd! en succes vandaag!
Ze geven alleen voor zaterdag 29+ graden op dus das maar 1 dag afzien...
Ik dacht trouwens dat slecht slapen voorbehouden was aan de laatste weken..![]()
Maar wakker worden met een dansende en schuivende mup in je buik is ook wel weer erg![]()
[ Bericht 10% gewijzigd door Crumpette op 03-06-2014 10:51:53 ]
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:44 schreef Crumpette het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:44 schreef Crumpette het volgende:
Krijgertje, vind ik ook een mooie naam hoor!viel me stiekem ook op gisteravond
Kwakmede-mezzo! Vervelend als het zo moet gaan ja
.. pff, wie heeft zich niet helemaal kapot gezongen in het verkeerde vak? volgens mij iedereen
buh... wat naarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik denk dat je mijn voormalig docente wel kent trouwens, volgens mij geeft ze les op jouw (voormalige) conservatorium
Kwak
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:47 schreef Zoë23 het volgende:
[..]klopt, dat deel van mijn werk, is heel dankbaar - en ben ik ook dankbaar voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
hihi ik geef toe dat ik aan haar moest denken toen je zei brulsopraan (en in DH, ging ik maar even vanuit.. ) ik heb overigens echt geen idee hoe zij lesgeeft, nooit echt gezien. ook geen eenduidige lijn/resultaat in haar leerlingen, dus lastig te peilen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
buh... wat naar
ik denk dat je mijn voormalig docente wel kent trouwens, volgens mij geeft ze les op jouw (voormalige) conservatorium
oh ze geeft wel goed les hoor. maar voor iemand met een vrij lichte stem is t lastig om niet de zwaarte van de docent toch te willen nadoen, en zeker omdat je bij mij niet hoort als ik rare dingen doe (wist ik veel) neem ik haar niks kwalijk ofzo. Heb een hele kwint op mijn stem "kado" gekregen in de lessen, dus ach...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:51 schreef Crumpette het volgende:
[..]
hihi ik geef toe dat ik aan haar moest denken toen je zei brulsopraan (en in DH, ging ik maar even vanuit.. ) ik heb overigens echt geen idee hoe zij lesgeeft, nooit echt gezien. ook geen eenduidige lijn/resultaat in haar leerlingen, dus lastig te peilen.
en thanks
oh ja een docent moet ook precies zijn wat je op dat moment nodig hebt he, en vaak weet je dat pas terugkijkend. Zo leuk, zingenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh ze geeft wel goed les hoor. maar voor iemand met een vrij lichte stem is t lastig om niet de zwaarte van de docent toch te willen nadoen, en zeker omdat je bij mij niet hoort als ik rare dingen doe (wist ik veel) neem ik haar niks kwalijk ofzo. Heb een hele kwint op mijn stem "kado" gekregen in de lessen, dus ach...
Hoera! Trouwen!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:04 schreef Amsel het volgende:
Ik ben gewoon een standaard sopraanAlhoewel ik best een beetje een buldergeluid heb
Dat wist ik niet, ik was eerst een piepsopraan, totdat ik dus bij zangles eens even goed onder handen genomen werd
En nu de buik in de weg zit gaan alle hoge uithalen héérlijk, maar de rest klinkt voor geen meter meer!
Wat wordt het weer dinsdag? Dan gaan we namelijk even trouwen dus dan wil ik wel dat het lekker is!
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:35 schreef Stormqueen het volgende:
Amsel aan de trouw
Nondeju, heel de zwangerschap geen seconde misselijk geweest, werp ik net toch gewoon mijn complete ontbijt terug in de WC![]()
![]()
Dat is overigens niet relaxed op de kantoorpot![]()
nee, gelukkig wel een rol King Extra Strongquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:38 schreef Crumpette het volgende:
[..]henka wat doe je?? even relaxen met een glaasje water dan maar? (en extra tandenborstel op kantoor?)
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:42 schreef Cantare het volgende:
Whoohoo!![]()
Vanochtend om 5.20 uur is na een stortbevalling onze dochter I.ris geboren.Alles is goed. Ze is 3395 gram en weer goed gelukt, al zeg ik het zelf.
Gisteravond lag ik op tijd in bed, maar kon ik alweer niet in slaap komen. Ik denk dat ik rond half 2 eindelijk sliep. Om 4 uur werd ik wakker van een flinke voorwee, dacht ik. Met een baalgevoel ging ik naar de wc om te plassen. In de badkamer braken ineens mijn vliezen. Omg! Omdat het vruchtwater niet helder was en I nog niet vast lag, moest ik meteen naar het ziekenhuis. Tijdens het telefoontje kreeg ik de eerste echte wee. Om 4.07 de oppas gebeld, die was er tegen 4.30 uur. Om 4.50 parkeerden we bij het ziekenhuis en begon ik oergeluiden te produceren. Helaas stonden we bij de hoofdingang i.p.v. de nachtingang en moest ik nog een eindje lopen. Rond 5 uur waren we op de verloskamers en werd gelijk de arts assistent erbij geroepen. Conclusie: volledige ontsluiting, dus gelijk persen. Niet tof, ik was op de gang eenk ik uitstekend te horenmaar na een wee of 6 was ze er ineens.
[ afbeelding ]
Omdat ze in het vruchtwater had gepoept moeten we een nachtje blijven, dus het slapen in het ziekenhuis gaat alsnog door, maar gelukkig met een andere reden.
je staat tweedesquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:49 schreef BlueEyes het volgende:
Cantare![]()
Zo ineens floept ze er uit!
Gefeliciteerd en mooie naam
Dat wil je vast nog wel even volhouden he?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:04 schreef Chanty het volgende:
Wow cantare schrik me rotwat plotseling en snel! Gefeliciteerd met je mooie meisje
En toen stond ik eerste
Ik denk dat het nog wel even duurt gezien het gebrek aan voorwerkquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:07 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dat wil je vast nog wel even volhouden he?![]()
Ik vind 4 juni voor Fernando veeeeeel te vroeg !
Gefeliciteerd met je trouwdag
Als je met een vochtig doekje eens flink wrijft, kun je dan niet zien of het bloed of afscheiding is?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net bed opgemaakt en mijn oog viel op een beetje ronde vlek aan mijn kant. Ter hoogte van mijn vagina... Ik vond het raar, zoiets nog niet eerder gezien. Weet ook niet of het van vannacht is, aangezien ik de laatste tijd zelden het bed opmaak.... Het is geen bloed. Gelukkig voel ik de baby momenteel erg goed, anders had ik misschien lichtelijk in paniek geraakt.
Iemand hier ervaring mee? Kan het iets van afscheiding zijn ofzo?
Nee, het heeft geen bloedkleur. Het lijkt een beetje op een zweetplek ofzo. Kweet niet hoe ik het moet uitleggenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:59 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Als je met een vochtig doekje eens flink wrijft, kun je dan niet zien of het bloed of afscheiding is?
Mij lijkt dat als je gebloeid hebt, je dit ook nog wel zou moeten zien als je naar het toilet gaat eigenlijk.
Geen urine toevallig? Ikzelf heb mijn blaas niet helemaal onder controlequote:Op dinsdag 3 juni 2014 14:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, het heeft geen bloedkleur. Het lijkt een beetje op een zweetplek ofzo. Kweet niet hoe ik het moet uitleggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |