abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140559469
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
J0ycie88 11 mei
Rammeltje 14 juni
Gevalletje 16 juni
Risu 23 juni

Users: (bezig sinds XX/20XX)

Dottey (04-2013)
Risu (04-2013)
-ik86- (05-2013)
LuDann (09-2013)
Cholula (10-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Bloesem. (01-2014)
Gevalletje (01-2014)
J0ycie88 (03-2014)
Danaa (03-2014)
Rammeltje (04-2014)
Malteser (05-2014)
Twist02 (06-2014)
Sproetjes (06-2014)
Sara82 (04-2014)
(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door debuurvrouw op 19-06-2014 09:12:52 ]
S. 2014
J. 2016
pi_140560424
Cholula.. ja dat mag hoor. Maar ik heb deze maand echt nul hoop. Ik wil snel door naar de volgende ronde. De laatste voor we andere stappen gaan zetten.

Ik snap je ongeduld.. want dat is het. Weer een kans willen kunnen aanpakken om je grootste wens in vervulling te laten gaan.... en dat je er totaal geen controle over hebt.

Geduld en afwachten zijn moeilijk in dit topic! hihi
Het komt echt weer, meis!
Dikke kus
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_140561895
In 1x raak hier, ja toch. BOEM!
pi_140561927
Gm mag ik hier niet posten dan :? Dat het nog niet gepland was betekent toch niet automatisch dat het niet welkom is? In september gaan we er sowieso voor. Als dit ongelukje raak is zijn we alleen maar gezegend vooral omdat ik ergens nog steeds de angst heb niet zwanger te kunnen blijven. Ik zou me alleen rot naar de anderen hier voelen..

Dottey dubbel gevoel. Snap dat je inmiddels niet meer durft te hopen. Hopelijk heb je snel duidelijkheid Door een positieve test of een periode die doorbreekt.

Knuffel voor cholula. Ik hoop dat je snel wat regelmaat hebt en dan ook een plakkertje krijgt!
pi_140561991
Ik denk dat ik me hier toch echt eens kom afmelden.. Vind het nog een beetje eng en onwerkelijk allemaal maar het word tijd om een topic door te schuiven!
pi_140562286
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 07:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Gm mag ik hier niet posten dan :? Dat het nog niet gepland was betekent toch niet automatisch dat het niet welkom is? In september gaan we er sowieso voor. Als dit ongelukje raak is zijn we alleen maar gezegend vooral omdat ik ergens nog steeds de angst heb niet zwanger te kunnen blijven. Ik zou me alleen rot naar de anderen hier voelen..

Dottey dubbel gevoel. Snap dat je inmiddels niet meer durft te hopen. Hopelijk heb je snel duidelijkheid Door een positieve test of een periode die doorbreekt.

Knuffel voor cholula. Ik hoop dat je snel wat regelmaat hebt en dan ook een plakkertje krijgt!
Natuurlijk wel, dat bedoelde ik ook helemaal niet, was alleen even verrast door je reactie op mijn " ik hoop dat het raak is" dat is alles :)

Ggirl wil je hier uit de lijst?
S. 2014
J. 2016
pi_140562634
Nieuwe nod is voor mij 23 juni.
Ik denk dat april nods er wel uit kunnen... Gok ik zo. :P
En wie er hier meepost maakt mij niet veel uit hoor. Als het maar een beetje ontopic blijft.
Anders hebben we niks aan dit topic.

Bij mij kunnen de maandverbandjes weer de kast in. Laatste beetje kan inlegkruisje ook en dan kunnen we vanaf morgen ofzo weer aan de slag. Vrijdag gesprek nr2 gehad, en het voelt wel goed. Ik denk dat ik er wel wat mee kan. Hij is eerlijk en windt er geen doekjes om. Ook zonder baby moet ik gelukkig kunnen zijn. Dat idee een beetje.

In mij korte afwezigheid zijn er mensen bij gekomen, welkom, dat het maar snel raak mag zijn.
Ook mensen door. Ggirl gefeliciteerd. (Eindelijk, je geeft me hoop) Rawedni ook gefeliciteerd, raar gegaan zeg :D
pi_140562740
Zo gefixt! Bii andere wijzigingen graag een dmmetje of een qoute want anders mis ik t vrees ik..
S. 2014
J. 2016
pi_140563380
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zo gefixt! Bii andere wijzigingen graag een dmmetje of een qoute want anders mis ik t vrees ik..
twist02 wil in het onderste lijstje met 06-2014

mijn NOD is 14-06 :)
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:35:53 #10
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_140563489
quote:
Ik wil ook wel in het lijstje met 06-2014 :) NOD hoeft niet.

Ga trouwens denk ik ook maar die testen van ebay bestellen, scheelt ook weer mensen tegen komen aan de kassa haha

Vandaag begonnen met die multivitamine van de etos, ik slikte al andere foliumzuur maar overgestapt omdat ik er zoveel goeds over las :)
pi_140563848
Dan is t goed ;)

Fijn dat die gesprekken en goed gevoel geven risu!
pi_140568469
quote:
Doe mij maar deleten hier 😎
pi_140568543
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:26 schreef Risu het volgende:

In mij korte afwezigheid zijn er mensen bij gekomen, welkom, dat het maar snel raak mag zijn.
Ook mensen door. Ggirl gefeliciteerd. (Eindelijk, je geeft me hoop) Rawedni ook gefeliciteerd, raar gegaan zeg :D
Dankje! Jij succes, en onthou: het kan zo maar raak zijn 😉
pi_140586650
Cassandra, zie ook geen reden waarom je hier niet zou mogen posten hoor ;).

Risu, hoop dat het bij jou ook snel mag lukken!

Wil ook best in het lijstje :P. Bezig vanaf 1-2014, NOD is 16 juni.
(Wat is DM eigenlijk? Zelfde als Personal Message? Zou ook niet precies weten hoe dat werkt op mobiel.)
pi_140586824
Direct message, maar ik lurk toch teveel dus heb t gefixt!

16 juni is een mooie dag voor een bewijs van nieuw leven O+ ;)
S. 2014
J. 2016
pi_140590376
Geen tweede streepje, een dag voor nod (had Nog acht testen houdbaar Tot maart 2014 dus waarom niet). Dat ik morgen maar ongesteld wordt, en dan over drie maanden doorschijnen naar dit topic. Een aantal van jullie wil ik dan niet meer zien hoor! ;)
  zondag 1 juni 2014 @ 07:55:52 #17
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140590497
maar waarom begin je dan in september en wacht je niet tot na de trip?
Dan kan je dan alsnog annuleren misschien.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140590517
Omdat we de kans klein achten dat het voor die tijd raak is. En stel dat het raak is ben ik max drie maanden zwanger dat kan prima. Heeft met de miskramen in het verleden te maken, zit puur tussen mijn oren dat ik sneller wil starten
pi_140590646
Even cru: maat stel nou dat je een miskraam krijgt tijdens je vakantie? Dat lijkt me helemaal naar... Jullie gingen naar de VS toch?
Home is where the O+ is...
pi_140590804
Ja klopt. Dat zien we dan wel weer.. in ieder geval genoeg afleiding daar. Denk Ik dan maar.
Ik ga er van uit dat we in ieder geval zes tot acht maanden nodig hebben, lekker gemiddeld.En het niet lukt.. kunnen we hopelijk ook eerder aan de bel trekken
pi_140592924
Zou jij dan sowieso niet in het eerste trimester op vakantie gaan Cwen? Dat is niet iets wat ik zou laten! Misschien dan wel naar een bestemming waar medische zorg oke is en met een verzekering die dat zou dekken, maar verder...ideaal lijkt het me natuurlijk niet mocht het misgaan, maar dat is het sowieso al niet...

Oh en ik hoor hier niet! Daag!
pi_140593791
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 11:44 schreef Olf het volgende:
Zou jij dan sowieso niet in het eerste trimester op vakantie gaan Cwen? Dat is niet iets wat ik zou laten! Misschien dan wel naar een bestemming waar medische zorg oke is en met een verzekering die dat zou dekken, maar verder...ideaal lijkt het me natuurlijk niet mocht het misgaan, maar dat is het sowieso al niet...

Oh en ik hoor hier niet! Daag!
Als ik een verleden met miskramen had, zoals Cassandra, inderdaad niet, nee. En mss wel helemaal niet. Ik was heel misselijk en enorm moe het eerste trimester, dus ik zou een groot deel van m'n reis gemist hebben. Dat zou ik te zonde vinden, dus ik persoonlijk zou gewacht hebben tot na m'n reis :D.

Maar goed, niet iedereen is beroerd of moe, dus het is ook echt een persoonlijk ding.

En ik hoor hier al helemaal niet, ik lurk alleen graag!
Home is where the O+ is...
pi_140602923
Ik ga mijn huidige werkgever verlaten en ga per 1 juli voor mijn nieuwe werkgever werken, eerst 2 maanden proeftijd en dan een vast contract. Tot die tijd zetten wij onze kinderwens dus even op een laag pitje (lastig er niet mee bezig te zijn, maarja). M'n vriend is overigens ook nog steeds werkloos, dus daar moet ook maar eens verandering in komen...

Ik zal hier nog wel afentoe lezen, maar verder weinig te zien zijn.
Ik blijf wel actief in m'n klustopic. Want ja, er moet uiteindelijk wel een babykamer beschikbaar zijn. ;)

Succes allemaal!! :*

[ Bericht 5% gewijzigd door JantinaGr op 01-06-2014 18:21:05 ]
pi_140603400
Ik ben al lang blij dat ik een relatie heb waarin mijn partner heel graag kinderen wilt, en dat we over korte tijd ervoor gaan. In het kader van positief denken. De miskramen waren 6 jaar geleden met mijn ex. Aan alle kanten hoor ik dat ik het niet zo somber moet inzien, misschien werkte de combinatie niet, ik was stukken jonger, leef nu gezonder. En in dat zelfde licht ga ik ervanuit dat áls ik zwanger raak het ook wel goed blijft gaan. Maar de kans dat ik van september tot en met december zwanger ben acht ik zo klein.
We hebben onze bestemming al bewust gewijzigd van Bali naar Florida :D

Succes met je nieuwe baan Jantina! Hopelijk vindt je vriend ook snel iets
pi_140603848
Tja, ik wilde niet met een dikke buik in mijn trouwjurk dus zijn we pas in april begonnen (in mei getrouwd) nu is het ruim een jaar later, en nog niks. Dus je kan vantevoren wel overal rekening mee gaan lopen houden, maar het is toch niet te plannen.
Desalnietemin word ik deze ronde gewoon zwanger. Huppakee.
pi_140603885
Nou dat bedoel ik
Goeie instelling Risu! Ik ga duimen voor je deze maand, nu moet t raak zijn en plakken!
pi_140604313
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:54 schreef Risu het volgende:
Tja, ik wilde niet met een dikke buik in mijn trouwjurk dus zijn we pas in april begonnen (in mei getrouwd) nu is het ruim een jaar later, en nog niks. Dus je kan vantevoren wel overal rekening mee gaan lopen houden, maar het is toch niet te plannen.
Hupsakee!!
S. 2014
J. 2016
pi_140605881
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:54 schreef Risu het volgende:
That's the spirit! Ik hoop het voor je!
pi_140605935
quote:
Durf ik het of durf ik het niet... Ik durf het!
Malteser (05/2014)
Zou je mij toe kunnen voegen? Dank je wel!
pi_140608158
Go Risu!!!

Dottey hoe gaat het bij jou?
pi_140611592
En even wat egogeneuzel mijnerzijds:
Mijn borsten zijn gegroeid, tenminste dat denk ik (of misschien hoop ik het) en ik heb geen idee wanneer mijn NOD is. Mijn ovutest was vandaag negatief dus een zwangerschapstest doen heeft ook geen nut en dat vind ik stom!

Oh en welkom Malteser! Of heb ik dat al gezegd?
  zondag 1 juni 2014 @ 21:58:19 #32
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_140612080
Welkom Malteser!

Pff dat is ook stom Cholula ;(

Ik ben de hele dag ookal een enorme hormonale muts ;( overal om janken en een dag te vroeg ongesteld geworden. Postieve kant is dan wel dat we na deze ongesteldheid echt begonnen zijn met proberen voor onze mini O+
pi_140612305
O ja, janken! Ik probeer de IKEA reclame zoveel als mogelijk te vermijden, want dat staat gelijk aan tranen.

Eigenlijk is een dag te vroeg dus goed? Want dan komt je mini ook dichterbij (of iets in die trant ;) )
  zondag 1 juni 2014 @ 22:09:04 #34
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_140612778
Ik heb de ikea reclame nog steeds niet gezien haha!

En indd dat ja ;)
pi_140612989
Vooral niet aan die reclame beginnen!
  zondag 1 juni 2014 @ 23:21:28 #36
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_140616828
Om welke gaat t eigenlijk? Die met de baby?
pi_140617605
Ja die!

En nu moet ik serieus gaan slapen.
pi_140617837
Vind ik ook Risu, gaat gewoon lukken dit keer!

Welkom Malteser!

Vandaag zou volgens de app m'n eisprong moeten zijn. Maar weer eens afwachten of er wat gaat veranderen!
pi_140617859
Ik ga die reclame echt ff opzoeken..

Is dit m?

[ Bericht 85% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 01-06-2014 23:55:11 ]
S. 2014
J. 2016
pi_140621585
Ik zag toevallig net de OP en het lijstje users lijkt chronologisch gerangschikt te zijn. Is dat wenselijk? :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_140622872
Had ik trouwens al verteld dat de nicht van mijn man een tweeling heeft gekregen?
Twee meiden, en beide niet een naam van mijn lijstje. Happy!
Nou nog een nicht van mij, een vriendin van me, en mijn schoonzusje. Hopelijk hebben die ook niet dezelfde smaak.
pi_140623278
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:48 schreef Risu het volgende:
Had ik trouwens al verteld dat de nicht van mijn man een tweeling heeft gekregen?
Twee meiden, en beide niet een naam van mijn lijstje. Happy!
Nou nog een nicht van mij, een vriendin van me, en mijn schoonzusje. Hopelijk hebben die ook niet dezelfde smaak.
Wat een hoop zwangeren in je omgeving Risu! Hopelijk kiezen ze niet 'jullie' naam. Hier één vriendin zwanger waarbij de kans bestaat dat ze dezelfde smaak heeft. Fingers crossed. Overigens hebben wij alleen een jongensnaam die we samen heel mooi vinden. Meisjesnamen zitten we niet op één lijn.
pi_140623455
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zag toevallig net de OP en het lijstje users lijkt chronologisch gerangschikt te zijn. Is dat wenselijk? :@.
Maakt het iets uit?

Dat is trouwens al een hele tijd zo..
S. 2014
J. 2016
pi_140623994
Ik wil trouwens ook wel in de lijst.

NOD
Skoap 19 juni
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_140624123
Ik kan niet meer aanpassen, dus even wachten tot er een mod voorbij komt.
S. 2014
J. 2016
pi_140624133
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Maakt het iets uit?

Dat is trouwens al een hele tijd zo..
Oh, naar mijn idee was het altijd alfabetisch. Het maakt mij verder niet uit, maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment niet meer tof is om steeds bovenaan te staan.
pi_140624251
Naja sowieso is het niet tof als je hier lang in de lijst staat ;)

Maar goed ik kan ook niks meer veranderen, en ik hoor hier niet dus dat mogen de dames zelf beslissen wat zij prettig vinden .
S. 2014
J. 2016
pi_140633639
Go Risu en Cholula! En hopelijk gaan we allen Ggirl snel achterna.

Ik plas trouwens al een week consequent twee strepen op de ovutest. 's Ochtends, 's middags - het maakt niet uit. Ze zijn licht maar geen tuurstreep. Moet ze dus blijkbaar als negatief zien, maar het voelt wel raar.
pi_140635581
Sommige mensen plassen altijd twee streepjes geloof ik met een ovu test
Twee dikke strepen is positief.

Malteser hier andersom :D We hebben 6 meisjesnamen en geen enkele jongensnamen. De enige jongensnaam is namelijk hollands met 2 lettergrepen, en qua meisjesnamen hebben we franse namen met 3 of 4 lettergrepen.
Een franse jongensnaam beginnend met de M maar de meisjesnaam die voor mij met stip op 1 staat begint ook met een M dus weer terug bij af :')

[ Bericht 25% gewijzigd door Cassandra87 op 02-06-2014 17:10:21 ]
  maandag 2 juni 2014 @ 20:27:05 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140644275
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:30 schreef Minarosa het volgende:
Go Risu en Cholula! En hopelijk gaan we allen Ggirl snel achterna.

Ik plas trouwens al een week consequent twee strepen op de ovutest. 's Ochtends, 's middags - het maakt niet uit. Ze zijn licht maar geen tuurstreep. Moet ze dus blijkbaar als negatief zien, maar het voelt wel raar.
Geen idee waar je staat maar een ovulatietest kan ook positief uitslaan als je zwanger bent
pi_140644602
Sommige plassen inderdaad altijd twee streepjes. Dan is het lastig.
Bij mij is het ook altijd minstens twee dagen van te voren al knalpositief. Dan heb ik met temperaturen dus altijd alsnog achteraf pas kunnen zien of het goed geschoten was.
Toch ga ik ze nog even opmaken. Koop geen nieuwe meer, heb er nog een stuk of 40. Als dat niet genoeg is stap ik denk ik toch wel naar de huisarts.
pi_140645669
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Sommige mensen plassen altijd twee streepjes geloof ik met een ovu test
Twee dikke strepen is positief.

Malteser hier andersom :D We hebben 6 meisjesnamen en geen enkele jongensnamen. De enige jongensnaam is namelijk hollands met 2 lettergrepen, en qua meisjesnamen hebben we franse namen met 3 of 4 lettergrepen.
Een franse jongensnaam beginnend met de M maar de meisjesnaam die voor mij met stip op 1 staat begint ook met een M dus weer terug bij af :')
Hier is vriend van de lange meisjesnamen en ik van de korte. De jongensnaam die we allebei mooi vinden heeft maar één lettergreep.
pi_140646009
Algemene vraag: weet jullie omgeving dat jullie 'bezig' zijn?
Hier (nog) niet. Vriend en ik houden het voorlopig voor onszelf.

Kan me voorstellen dat het voor dames die een miskraam gehad hebben misschien anders ligt. Of als je de mm in gaat.
pi_140646367
Twee vriendinnen weten het, eentje omdat ik het aan haar vertelde, ik wilde het IRL kwijt maar niet meteen aan al m'n vrienden; meesten zijn er nog niet mee bezig (ben 27). Andere vroeg ernaar.

Ik krijg voor mezelf het gevoel dat er druk opligt als ik het aan mensen ga vertellen, dat ze gaan informeren zodra ik geen wijntje drink of naar m'n buik gaan kijken. Dat zie ik niet zitten, ze horen het wel als het zover is.
pi_140646493
In eerste instantie wist niemand ervan, maar ik weet zeker dat ze het wel vermoedde. We waren tenslotte net getrouwd enzo. Na een tijdje heb ik aan mijn ouders en schoonouders toegegeven dat we bezig waren. Denk toen na een maand of 5. Met de miskraam hebben we meteen verteld (beide ouders mij broertje/zusje en een vriendin van mij) dat ik zwanger was. En ze wisten toen ook meteen dat het mis was. Dat deed ik expres, want ik wilde hun steun als het fout zou gaan. En toen het ook fout ging, heb ik er heel veel aan gehad dat ik bij mijn moeder kon uithuilen. Ook omdat nu mijn broertje en zijn vriendin (overmorgen vrouw) een kindje verwachten vind ik het fijn dat ze ervan weten.
Sindsdien hou ik ze eigenlijk gewoon op de hoogte. Maar ik heb wel gezegd dat ik het zelf wel zou vertellen en dat ik geen vragen wilde. Dat doen ze gelukkig ook netjes.

In maart hebben ze het verteld (van mijn schoonzusjes zwangerschap bedoel ik) aan de familie op een verjaardag en ik kreeg allemaal van die medelijden blikken toegeworpen ondanks dat ik nooit wat heb gezegd. Dus ja, ik weet zeker dat ze weten dat we bezig zijn, of ze ook weten van de miskraam weet ik niet. Ik deed er toen gewoon luchtig over. Leuk he ik word tante! Dat idee.
  maandag 2 juni 2014 @ 21:26:49 #56
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_140647496
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:59 schreef Malteser het volgende:
Algemene vraag: weet jullie omgeving dat jullie 'bezig' zijn?
Hier (nog) niet. Vriend en ik houden het voorlopig voor onszelf.

Kan me voorstellen dat het voor dames die een miskraam gehad hebben misschien anders ligt. Of als je de mm in gaat.
Ook wij houden het bewust voor ons twee, deels omdat mijn vriend dat graag wil.
pi_140648211
Ik ben er sinds mijn miskraam heel open in geworden. Ja, we willen graag een kindje en als het zover is laten we het jullie weten. Door de vrij lange nasleep weten familieleden, vrienden en collega's dat een zwangerschap heel welkom is en eigenlijk vind ik dat wel prettig. De lol om er op zinspelen gaat er op die manier ook lekker rap vanaf ;)
  maandag 2 juni 2014 @ 21:46:31 #58
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_140648555
Ja dat hebben wij nu wel heel erg, grapjes en zinspelen enzo. Onze familie vermoed ook wel dat we snel beginnen of al bezig zijn :)

Ohja ik lieg: mijn traject begeleider van school/werk weet het ook, omdat ik moest weten of ik mijn laatste examens nog mag doen als ik zwanger ben (omdat ik mijn dag dagelijkse bezigheden niet meer mag doen als ik zwanger ben, lang leve een geuniformeerde opleiding haha)
  maandag 2 juni 2014 @ 21:47:36 #59
140412 Danaa
🍎
pi_140648613
Hier houden we het voor onszelf!

En oo, dat is soms verdomde moeilijk! Wij hebben enthousiasme die we niet kwijt kunnen.. Laat op de avond tijdens een gezellige bbq met vrienden hadden we constant oogcontact ' of ik bloed voelde/zag '. En dan hoop ik maar dat niemand het ziet, want ik kan niet lachen alsof er niks aan de hand is, ze zien dat aan mijn gezicht.
Daarbij komt ook kijken dat de hevige pijnen van mijn eisprong en menstruatie me ontzettend in de weg zitten als ik in gezelschap ben, niet een klein beetje maar best erg. Had me nooit kunnen voorstellen dat het zo'n pijn kon doen.
Maar voor alsnog gaat het goed om het stil te houden.

Vraagje aan de dames die er wat over kunnen vertellen..
Als mijn eisprong aan de rechterkant is voel ik hem ontzettend, links voel ik hem heeeeeeel minimaal.
Zijn daar verklaringen voor zoals bijv; aan de ene kant meer zenuwen als aan de andere oid?
pi_140649264
Hier weten meer mensen dat we bezig zijn dan eigenlijk de bedoeling was. Heel veel vragen ernaar aangezien we nog niet lang geleden getrouwd zijn. Ik ga het niet ontkennen dat we bezig zijn, maar ze hoeven ook niet iedere maand te vragen of het al gelukt is. Dat krijgt men vanzelf wel te horen als het zover is. Het gaat voornamelijk om collega's waarbij je het in vertrouwen hebt verteld, en vervolgens weet binnen een week iedereen van het team dat we bezig zijn :{
pi_140649657
Hier weten mensen het ook wel... 2 vrienden weten vanaf t begin af aan en wat collega's weten het, die vroegen het direct en dan kan ik niet zo goed liegen. Maar met maar een collega praat ik er verder ook wel eens over, die weet ook wel iets meer. Ik denk dat wel meer mensen in onze omgeving een vermoeden hebben, ik ben namelijk wel echt een mama type.
Zolang mensen zich niet ongevraagd overal mee gaan bemoeien en intieme vragen gaan stellen heb ik er ook niet zoveel moeite mee, het is namelijk iets heel normaals.
pi_140650994
Dank voor alle antwoorden!
Hier weet dus niemand het. Mijn zusje vist er wel enorm naar. Maar ze krijgt geen antwoord. Of niet het antwoord wat ze wil ;).
Ze is jonger dan ik maar al getrouwd en wil nu dus ook eerder zwanger zijn dan ik. Zij wil degene zijn die onze ouders opa en oma maakt en zij 'wil' niet dat ik dat dus als eerste doe.
Als zij dat graag wil, prima. Ik hoop van harte dat het haar gegund is om snel zwanger te raken. Maar ik ga niet op haar wachten. Dat soort dingen zijn niet te plannen. Ik snap het ook niet zo goed, ik heb dat gevoel helemaal niet (dat ik eerst wil zijn).
Lastig. Want moet ik haar nu wel of niet iets zeggen? Wij hebben gekozen voor niet. We houden het voorlopig voor onszelf.
pi_140651160
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:47 schreef Danaa het volgende:
Hier houden we het voor onszelf!

En oo, dat is soms verdomde moeilijk! Wij hebben enthousiasme die we niet kwijt kunnen.. Laat op de avond tijdens een gezellige bbq met vrienden hadden we constant oogcontact ' of ik bloed voelde/zag '. En dan hoop ik maar dat niemand het ziet, want ik kan niet lachen alsof er niks aan de hand is, ze zien dat aan mijn gezicht.
Daarbij komt ook kijken dat de hevige pijnen van mijn eisprong en menstruatie me ontzettend in de weg zitten als ik in gezelschap ben, niet een klein beetje maar best erg. Had me nooit kunnen voorstellen dat het zo'n pijn kon doen.
Maar voor alsnog gaat het goed om het stil te houden.

Vraagje aan de dames die er wat over kunnen vertellen..
Als mijn eisprong aan de rechterkant is voel ik hem ontzettend, links voel ik hem heeeeeeel minimaal.
Zijn daar verklaringen voor zoals bijv; aan de ene kant meer zenuwen als aan de andere oid?
Ik had rechts ook altijd veel meer last vd eisprong dan links... Geen idee waar m dat in zit...
S. 2014
J. 2016
pi_140651198
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:07 schreef Risu het volgende:
In eerste instantie wist niemand ervan, maar ik weet zeker dat ze het wel vermoedde. We waren tenslotte net getrouwd enzo. Na een tijdje heb ik aan mijn ouders en schoonouders toegegeven dat we bezig waren. Denk toen na een maand of 5. Met de miskraam hebben we meteen verteld (beide ouders mij broertje/zusje en een vriendin van mij) dat ik zwanger was. En ze wisten toen ook meteen dat het mis was. Dat deed ik expres, want ik wilde hun steun als het fout zou gaan. En toen het ook fout ging, heb ik er heel veel aan gehad dat ik bij mijn moeder kon uithuilen. Ook omdat nu mijn broertje en zijn vriendin (overmorgen vrouw) een kindje verwachten vind ik het fijn dat ze ervan weten.
Sindsdien hou ik ze eigenlijk gewoon op de hoogte. Maar ik heb wel gezegd dat ik het zelf wel zou vertellen en dat ik geen vragen wilde. Dat doen ze gelukkig ook netjes.

In maart hebben ze het verteld (van mijn schoonzusjes zwangerschap bedoel ik) aan de familie op een verjaardag en ik kreeg allemaal van die medelijden blikken toegeworpen ondanks dat ik nooit wat heb gezegd. Dus ja, ik weet zeker dat ze weten dat we bezig zijn, of ze ook weten van de miskraam weet ik niet. Ik deed er toen gewoon luchtig over. Leuk he ik word tante! Dat idee.
Fijn dat je steun had met de miskraam! Ik hoop zo dat je snel twee streepjes plast!

Wij trouwen binnenkort en ook tegen ons zegt men: "en dan kinderen natuurlijk". Wij reageren er luchtig op. Zo van: "als het zover is, hoor je het vanzelf wel een keer maar we hebben het erg fijn met z'n tweetjes."
Ik drink geen alcohol dus daar gaan ze het niet aan merken.
pi_140652131
Hier weten mensen t wel natuurlijk door de mk. Al denken mijn schoonouders geloof ik dat die zwangerschap een ongelukje was. :')
pi_140655485
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:41 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh, naar mijn idee was het altijd alfabetisch. Het maakt mij verder niet uit, maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment niet meer tof is om steeds bovenaan te staan.
Ik ben blij dat ik eens ver boven aan sta ergens :+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_140655735
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:30 schreef Malteser het volgende:
Dank voor alle antwoorden!
Hier weet dus niemand het. Mijn zusje vist er wel enorm naar. Maar ze krijgt geen antwoord. Of niet het antwoord wat ze wil ;).
Ze is jonger dan ik maar al getrouwd en wil nu dus ook eerder zwanger zijn dan ik. Zij wil degene zijn die onze ouders opa en oma maakt en zij 'wil' niet dat ik dat dus als eerste doe.
Als zij dat graag wil, prima. Ik hoop van harte dat het haar gegund is om snel zwanger te raken. Maar ik ga niet op haar wachten. Dat soort dingen zijn niet te plannen. Ik snap het ook niet zo goed, ik heb dat gevoel helemaal niet (dat ik eerst wil zijn).
Lastig. Want moet ik haar nu wel of niet iets zeggen? Wij hebben gekozen voor niet. We houden het voorlopig voor onszelf.
Lekker voor jezelf houden.
ik begrijp die drang om als eerste te presteren of afleveren niet.....
pi_140655908
Waar is mevrouw cactus eigenlijk gebleven?
S. 2014
J. 2016
pi_140657831
Vriendin van me weet het, die is sinds kort ook aan het proberen dus wel fijn dat ik het er met haar over kan hebben. Tijdens een etentje met m'n dansgroep ging het ineens over kinderen en 1 bleek er al een tijdje mee bezig, dus floepte ik eruit dat wij ook net begonnen waren..
Mijn ouders weten het niet en dat wil ik zo houden. Weet bijna zeker dat ik dan goed bedoeld advies krijg dat ik liever niet hoor. Ruim 1,5 jaar geleden was er een kindje bij een familiebijeenkomst. Zei tegen m'n moeder dat wij ooit in de toekomst ook wel een kindje zouden willen. Ze reageerde meteen erg fel en zei dat ze dat veel te vroeg vond en dat ze 30 wel een goede leeftijd vond (toevallig ook net de leeftijd die zij had bij haar 1e kind..). Ben inmiddels ook al 28 en zal dan ook bij de bevalling 29 zijn. Toch ben ik bang voor weer zo'n reactie, dus meld het liever wanneer het zover is. Mijn schoonmoeder weet iig van mijn kinderwens. Zo nu en dan laat ze zich ontglippen dat ze in de toekomst oma zou willen zijn, maar dan zegt ze later weer tegen me dat ik geen haast moet hebben en wel kan wachten.

Eisprong kan ik trouwens zelf nooit voelen helaas.
pi_140659428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 00:06 schreef Dottey het volgende:

[..]

Lekker voor jezelf houden.
ik begrijp die drang om als eerste te presteren of afleveren niet.....
Nee, ik dus ook totaal niet. We houden het inderdaad maar voor onszelf. Maar het bracht me aan het twijfelen, heel stom.
pi_140666009
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 00:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Waar is mevrouw cactus eigenlijk gebleven?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140666094
ik dacht ... nu een week na mijn NOD..... en nog steeds niets... geen vloeien.. geen kramp... pijnlijke borsten 0,75 op de schaal van Risu..... ik ga gewoon nog eens alle testen er tegen aan gooien..

Ovulatie test geeft weer een miniscuul licht streepje aan.
Zwangerschapstest: blanco

Denk dat de eisprong van de vorige keer gewoon niet is afgemaakt door mijn lichaam ofzo..
morgen nog maar eens testen met ovulatietesten....

* Dottey voelt zich ruk
pi_140666547
Dottey :*
pi_140667580
Balen Dottey! Hopelijk snel zekerheid!
pi_140667675
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:27 schreef Dottey het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest keihard lachen... :@

Dikke knuffel voor jou :*
S. 2014
J. 2016
pi_140671387
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik moest keihard lachen... :@

Dikke knuffel voor jou :*
:D

ik nog steeds :9

lachen om je eigen grap is eigenlijk :')

* Dottey zegt: mevrouw cactus sorry! Het was eruit voor ik er erg in had :9 Hoop dat jullie de rust een beetje hebben kunnen herpakken. Ben erg benieuwd hoe jullie in het proces zitten! :*
pi_140671643
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:11 schreef Dottey het volgende:

[..]

:D

ik nog steeds :9

lachen om je eigen grap is eigenlijk :')

* Dottey zegt: mevrouw cactus sorry! Het was eruit voor ik er erg in had :9 Hoop dat jullie de rust een beetje hebben kunnen herpakken. Ben erg benieuwd hoe jullie in het proces zitten! :*
* gewoonmezelf87 sluit zich bij dottey aan! :*
S. 2014
J. 2016
pi_140673104
Alle remmen zijn hier los, compleet met alle ongemakken ;(
Dus ik kruip definitief in mijn huisje terug, terug naar het rammelaars topic en tot over 3 maandjes :W (whut?? Over 3 maanden al?)
Heeeeel veel succes en ik duim voor heel veel dubbele streepjes de komende 3 maanden!
pi_140674031
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Alle remmen zijn hier los, compleet met alle ongemakken ;(
Dus ik kruip definitief in mijn huisje terug, terug naar het rammelaars topic en tot over 3 maandjes :W (whut?? Over 3 maanden al?)
Heeeeel veel succes en ik duim voor heel veel dubbele streepjes de komende 3 maanden!
Sterkte met de ongemakken. En 3 maanden is echt al heel snel :)!
pi_140682305
Die drie maanden zijn zo voorbij.
Dottey wat een gedoe zeg, misschien krijg je nou alsnog een eisprong ofzo.
Enige advies wat ik kan geven, is blijven batsen.
  woensdag 4 juni 2014 @ 08:39:07 #81
140412 Danaa
🍎
pi_140696827
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:30 schreef Dottey het volgende:
ik dacht ... nu een week na mijn NOD..... en nog steeds niets... geen vloeien.. geen kramp... pijnlijke borsten 0,75 op de schaal van Risu..... ik ga gewoon nog eens alle testen er tegen aan gooien..

Ovulatie test geeft weer een miniscuul licht streepje aan.
Zwangerschapstest: blanco

Denk dat de eisprong van de vorige keer gewoon niet is afgemaakt door mijn lichaam ofzo..
morgen nog maar eens testen met ovulatietesten....

* Dottey voelt zich ruk
:*
pi_140697298
Balen Dottey, irritant om even niet te weten hoe het zit.
pi_140697384
Ik ben vanochtend ongesteld geworden. Ik baal er een beetje van, maar aan de andere kant heb ik nu toch wel regelmaat in mijn cyclus. Mijn nod mag op 9 juli
Dottey, misschien kun je in het weekend nog een keer testen?
pi_140701623
Balen Dottey en Cholula!

Vraagje: Vrijdag 16 mei de laatste pil gehad, maandag 19 mei ongesteld geworden en we zitten nu dus op ruim 2 weken na de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
Heb sinds gisteren een zeurderig gevoel in mijn buik. Het voelt niet als menstruatiekrampen o.i.d. Beetje zeurderig/stekend gevoel zo af en toe. Geen bloedverlies. Voor mij totaal niet herkenbaar. Iemand hier?
pi_140701832
Ovulatiepijn? :)

Ik verwacht volgende week gewoon ongesteld te worden. Mijn gevoel zegt dat ik geen eisprong gehad heb deze maand.
pi_140702130
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:21 schreef rammeltje het volgende:
Ovulatiepijn? :)

Ik verwacht volgende week gewoon ongesteld te worden. Mijn gevoel zegt dat ik geen eisprong gehad heb deze maand.
Humz, zou dat? Dat heb ik dus echt nog nooit gehad, vandaar dat ik het niet herken. Kan het dat ik dat nu dan wel heb?
En dat zou jammer zijn, want we hebben het zondagavond voor het laatst gezellig gehad....
pi_140702199
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:14 schreef Malteser het volgende:
Balen Dottey en Cholula!

Vraagje: Vrijdag 16 mei de laatste pil gehad, maandag 19 mei ongesteld geworden en we zitten nu dus op ruim 2 weken na de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
Heb sinds gisteren een zeurderig gevoel in mijn buik. Het voelt niet als menstruatiekrampen o.i.d. Beetje zeurderig/stekend gevoel zo af en toe. Geen bloedverlies. Voor mij totaal niet herkenbaar. Iemand hier?
klinkt voor mij als een eisprong...

dus kaarsjes aan, lichten uit, en gezelligheid vandaag ;)
S. 2014
J. 2016
pi_140702842
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

klinkt voor mij als een eisprong...

dus kaarsjes aan, lichten uit, en gezelligheid vandaag ;)
Oei, vriend is aan het werk tot 22.00 uur dus dat wordt een latertje ;)
pi_140703326
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:00 schreef Risu het volgende:
Die drie maanden zijn zo voorbij.
Dottey wat een gedoe zeg, misschien krijg je nou alsnog een eisprong ofzo.
Enige advies wat ik kan geven, is blijven batsen.
manlief die veel moet overwerken... en gisteren de shell die in onze achtertuin aan het ontploffen is gooide letterlijk roet in het eten... :(
pi_140703513
Malteser, ik had zoiets geloof ik ook in de eerste paar weken na het stoppen met de pil, ik dacht eerst ook eisprong (maar dat voelde ik vroeger nooit) maar denk nu dat het gewoon ontpillen was. Na eerste 'gewone' menstruatie na het stoppen heb ik er nooit meer last van gehad.
pi_140708215
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:16 schreef Minarosa het volgende:
Malteser, ik had zoiets geloof ik ook in de eerste paar weken na het stoppen met de pil, ik dacht eerst ook eisprong (maar dat voelde ik vroeger nooit) maar denk nu dat het gewoon ontpillen was. Na eerste 'gewone' menstruatie na het stoppen heb ik er nooit meer last van gehad.
Ah, dank je! Ik voelde vroeger namelijk ook nooit mijn eisprong. We zien wel wat mijn lijf doet, gewoon rustig afwachten.
pi_140708710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:16 schreef Minarosa het volgende:
Hier ook. En ook ontpillen.
pi_140746558
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 16:14 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hier ook. En ook ontpillen.
Ik verwacht dat dat hier ook het geval is. Heb het gevoel in mijn buik al vanaf dinsdag. Gisteren wel het advies van gewoonmezelf opgevolgd ;).
Maar ik neem niet aan dat je je eisprong 3 dagen voelt in je buik? Of ben ik naïef nu? Ik dacht zo goed ingelezen te zijn vooraf maar nu het echt mezelf betreft, weet ik er ineens niks meer van. Zo stom! 15 jaar lang de pil geslikt, dus ik weet gewoon niet meer wat ik moet voelen.

Ben nu een kleine maand gestopt, zijn er meer mensen die een groot verschil bemerkten in libido........ Laat ik het zo zeggen: Vriend is blij.
pi_140747668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:04 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik verwacht dat dat hier ook het geval is. Heb het gevoel in mijn buik al vanaf dinsdag. Gisteren wel het advies van gewoonmezelf opgevolgd ;).
Maar ik neem niet aan dat je je eisprong 3 dagen voelt in je buik? Of ben ik naïef nu? Ik dacht zo goed ingelezen te zijn vooraf maar nu het echt mezelf betreft, weet ik er ineens niks meer van. Zo stom! 15 jaar lang de pil geslikt, dus ik weet gewoon niet meer wat ik moet voelen.

Ben nu een kleine maand gestopt, zijn er meer mensen die een groot verschil bemerkten in libido........ Laat ik het zo zeggen: Vriend is blij.
eisprong duurt geloof ik 15-20 minuten...
aanloop ernaar kan ook een soort druk geven.. geloof ik.
Maar dat voel ik zelf nooit ;)
pi_140749027
quote:

[..]

ik had 1-2 dagen een vervelend gevoel en echt pijnlijk vaak maar een paar uur.
S. 2014
J. 2016
pi_140749863
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik had 1-2 dagen een vervelend gevoel en echt pijnlijk vaak maar een paar uur.
Ah oké! Pijnlijk kan ik het niet noemen. Het steekt af en toe een beetje. Maar goed, we gaan gewoon eens afwachten wat er gebeurt. Ik ben zeer benieuwd!
pi_140751846
Vandaag eindelijk bij de huisarts geweest en m'n gevoel klopte, de bobbels in m'n borsten zijn gezwollen melkklieren. Waarom dat vanaf m'n menstruatie is en nog steeds zo is geen idee, het was niet gek in ieder geval. Ze vroeg nog of ik de pil gebruik, nee 6 maanden niet meer. Of ik dan zwanger wilden worden, ja dus. Kreeg meteen te horen "vind je dat nou wel verstandig?" En zelfs "dan zal je wel heel streng in de gaten gehouden worden!". Argh, ik weet dat ze me vaker heeft gezien in periodes dat het niet zo goed ging en ik zwaar depressief was. Maar sinds een paar jaar gaat het beter, zeker sinds ik mijn vriend ken! Gaat al tijden zoveel beter dan paar jaar terug en zit nog steeds een stijgende lijn in. Zei maar niet veel maar was me er van binnen behoorlijk over op aan het winden. Dat laatste vond ik vooral nergens op slaan eigenlijk, ben gezond en verder vind ik het ook behoorlijk goed gaan!

Zo dat moest er even uit :P
pi_140751958
quote:
Ja! :9
En eenmaal zwanger werd dat nog een factor 10 erger tot het punt waarop hij vroeg of hij alsjeblieft mocht gaan slapen, want hij moest ook weer vroeg z'n nest uit.
pi_140752422
Ik lachte hardop in de trein, mental image van uitgeputte en smekende vriend die alsjeblieft wil slapen terwijl vriendinlief hyperactief doorknuffelt.
pi_140752604
Haha! Ik heb dat eigenlijk alleen net na het stoppen van de pil gehad. Nu niet meer, hoeveel zin ik heb gaat meer met vlagen.
pi_140752738
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:37 schreef Skittles het volgende:

[..]

En eenmaal zwanger werd dat nog een factor 10 erger tot het punt waarop hij vroeg of hij alsjeblieft mocht gaan slapen, want hij moest ook weer vroeg z'n nest uit.
ik ben mijn libido kwijt sinds zwanger.. :P

gevalletje, beetje te bemoeizuchtig zeg... bah! wel fijn dat het je melkklieren zijn en geen engere oorzaken..
S. 2014
J. 2016
pi_140753160
Jah.. Kan als ik niet lekker ben wat sneller emotioneel reageren, zal laatste keer dat ik haar zag waarschijnlijk zo geweest zijn. Dat ik het er daar even uit gooi en me daarna weer stuk beter voel. Want ik weet dat ik me op dit moment stabieler, zekerder en gelukkiger voel dan ooit eerder in m'n leven! Achja, ben in ieder geval blij dat er niks mis is :)
pi_140753673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:21 schreef Gevalletje het volgende:
Jah.. Kan als ik niet lekker ben wat sneller emotioneel reageren, zal laatste keer dat ik haar zag waarschijnlijk zo geweest zijn. Dat ik het er daar even uit gooi en me daarna weer stuk beter voel. Want ik weet dat ik me op dit moment stabieler, zekerder en gelukkiger voel dan ooit eerder in m'n leven! Achja, ben in ieder geval blij dat er niks mis is :)
Ik heb ook een verleden met depressie en een burnout, betekent dat dan dat mn mupje nu slecht terecht komt?.. Ik ben hormonaler dan andere vrouwen ( echt duivels af en toe) maar verder...
lekker laten lullen.
S. 2014
J. 2016
pi_140755503
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:37 schreef Skittles het volgende:

[..]

Dat spreek ik dan maar weer niet hardop uit tegen vriend, dadelijk geef ik hem valse hoop.
Maar voorlopig klaagt hij niet ;). En ik weet niet wat ik mee maak. Libido kwam niet echt voor in mijn vocabulaire... *schaam*
pi_140755560
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:21 schreef Gevalletje het volgende:
Fijn dat het goed was Gevalletje! En wat depressie betreft, jouw leven, jouw keuzes.
pi_140758760
Lekkere bemoeial die arts.
Mijn zus heeft ook een verleden met depressies. Best wel ernstig ook en heeft nu 2 gezonde dochters die prima in hun vel zitten. Zus zelf volgt inmiddels een hbo-opleiding naast haar fulltime baan, eigen bedrijfje en gezin.

Wat betreft libido. Dat had ik niet toen ik de pil slikte. Toen ik stopte in t begin wel maar nu is dat ook wat minder. Vooral rond de vruchtbare dagen. Want het heeft vast toch geen zin. :')
pi_140783862
Ik had alleen in het begin van de relatie in combinatie met pil een libido van heb ik jou daar. Maar ja, je bent jong net verliefd enzo. Toen na een jaar, of twee, geleidelijk aan, zakte het af en was het meer vanuit hem, dan mij.
Toen ik met de pil stopte kwam het helemaal weer terug en zat ik sowieso naar mijn idee beter in mijn vel. Nu met de lichte depressie was het weer naar 0-punt gezakt, maar ik merk dat ik beter word, want het komt weer hendig terug *O*

En de huisarts ziet geen problemen met zwanger worden icm deze depressie. Ik denk ook dat het prima kan, want zo zwaar is dit niet en ik ben al aan de betere hand. Hij heeft er ook niks van gezegd. De psyigohulp (weet niet of het loog of ator is) houd mij ook niet tegen. Wel drukt ie me met de neus op de feiten, een kindje opvoeden is niet niks en dat soort. Maar daarom heb ik ook nu al hulp, en niet pas als er een kind is.
Verder is het natuurlijk helemaal niet hun zaak. Dat je een depressie hebt gehad, betekend niet dat je een totaal hulpeloos geval bent natuurlijk.
pi_140784615
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:59 schreef Risu het volgende:
Ik had alleen in het begin van de relatie in combinatie met pil een libido van heb ik jou daar. Maar ja, je bent jong net verliefd enzo. Toen na een jaar, of twee, geleidelijk aan, zakte het af en was het meer vanuit hem, dan mij.
Toen ik met de pil stopte kwam het helemaal weer terug en zat ik sowieso naar mijn idee beter in mijn vel. Nu met de lichte depressie was het weer naar 0-punt gezakt, maar ik merk dat ik beter word, want het komt weer hendig terug *O*

En de huisarts ziet geen problemen met zwanger worden icm deze depressie. Ik denk ook dat het prima kan, want zo zwaar is dit niet en ik ben al aan de betere hand. Hij heeft er ook niks van gezegd. De psyigohulp (weet niet of het loog of ator is) houd mij ook niet tegen. Wel drukt ie me met de neus op de feiten, een kindje opvoeden is niet niks en dat soort. Maar daarom heb ik ook nu al hulp, en niet pas als er een kind is.
Verder is het natuurlijk helemaal niet hun zaak. Dat je een depressie hebt gehad, betekend niet dat je een totaal hulpeloos geval bent natuurlijk.
Ik.vind het ergens ook wel een "voordeel" dat ik al eens een depressie heb doorgemaakt, ik heb mijn eigen grenzen leren herkennen en gas terug leren nemen als het allemaal teveel werd... En dat is iets wat heel fijn is.

Ik had van tevoren de enorme impact van hormonen niet kunnen voorspellen, Af en toe lijk ik wel bezeten en is t echt niet gezellig in huis, Ik ben belabberd met uit mijn woorden komen deze zwangerschap maar wat ik eigenlijk wil zeggen is, Dat jij en jij alleen kunt aangeven of je sterk genoeg bent om een zwangerschap te doorstaan. Daar kan een arts niet in beslissen, hooguit adviseren.
S. 2014
J. 2016
pi_140792883
Bedankt voor de reacties iedereen! Zonder de dalen in m'n leven weet ik zeker dat ik nu een stuk minder sterk geweest zou zijn! Heb het ook al naast me neergelegd wat m'n arts zei.

Vanmorgen wel ineens zoiets. Stond op en wilde m'n brood maken. Was net bezig toen ik ineens een felle pijn in m'n buik kreeg. Voelde precies hetzelfde als de buikpijn die ik heb tijdens de eerste dag van m'n menstruatie. Die kan dan behoorlijk heftig zijn. Dat komt alleen eerst zeurderig en steeds heviger opzetten, dit was meteen de eerste seconde al zo heftig. Vond het maar vreemd, zit nu op dag 17 van 26 daagse cyclus. Smeerde m'n brood verder, ging ineens best wel lastig.. Half dubbelgeklapt ibuprofen gepakt en op de bank geploft, door de pijn totaal geen zin om te eten. Wilde m'n werk al bellen dat ik op z'n minst later zou zijn, maar belde eerst nog even de dierenarts. Had maar een korte vraag, gesprek duurde hooguit paar minuten. Na het ophangen besef ik me ineens dat ik me goed voel, pijn is echt totaal verdwenen! Kon meteen ook m'n brood eten, geen misselijkheid meer door de pijn. Pijn heeft misschien 5 minuten geduurd, ibuprofen werkte nog lang niet. Verder nergens meer last van gehad vandaag. Gelukkig maar, maar vond het toch apart :P
pi_140793106
Misschien toch de eisprong geweest. Dag 17 is heul geen gekke dag daarvoor.
Ik begon met eisprong op dag 19 in een cyclus van 35 dagen. Dat is langzamerhand veranderd in een eisprong op 14 bij cylcus van 28. Ongeveer dan he. Het wisselt nog welleens een dagje.
pi_140795686
Oh, dan zijn we nu te laat met klussen :P. Zou dan wel de eerste keer zijn dat ik em gevoelt heb!
pi_140807661
hmz..

Na een vreemd vroege eisprong en een vage keer half half op dat toevallige streepje gebatst te hebben.. na bijna twee weken over mijn NOD te zijn en er geen reet van begrijpen... na dagen lang streepjes op mijn ovulatie test te plassen en niet op een zwangerschaps test.. 'na een week vreemde pukkels en borstenpijn 1.0 op de schaal van Risu.. na een aantal slecht kunnen slapen nachten..

vannacht wakker geweest met stekende pijnen in mijn linker zijkant van mijn buik. Onverklaarbaar nergens bij stil gestaan.. van ellende de watsgij puzzel gestart en afgemaakt :') toch maar proberen een uurtje te slapen naast snurkende man...

had ik vanochtend op de wc bloed..

kort samen gevat.. mijn lichaam is stom en houd van de stomme humor van mijn man.. mij voor de gek houden! :(
pi_140807883
SPOILER
sorry ik moest even ergens gal spugen O-)
pi_140808037
Overigens heb ik zelf ook een enorme burn out gehad en enorm depressief geweest.
Daar worstel ik soms nog een beetje mee, maar er zit echt nog steeds een goed stijgende lijn in.

Ik weet, zoals iemand anders ook al aangaf, mijn grenzen beter te vinden en op tijd gas terug te nemen. Mijn man is rete lief en zorgzaam en dat had ik toen ook niet.
Ook ben ik bewust dat een kindje echt wel impact heeft op je leventje en dat je rust gedaan is :P Maar we kopen gewoon een hoop sleepy dust bij de draagdoeken en dan moet dat wel goed komen O+

Vertrouwen in jezelf hebben en dat het goed komt is denk ik het belangrijkste.
pi_140809025
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 15:53 schreef Dottey het volgende:
SPOILER
ooh ik kan mij jouw gevoel zo voorstellen... :* lekker feliciteren als je er aan toe bent.
S. 2014
J. 2016
pi_140810848
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 15:53 schreef Dottey het volgende:
SPOILER
SPOILER
En ook voor je teleurstelling van vanochtend :*
pi_140811308
Wat een rotgevoel Dottey. :*

Ik maak elke keer t topic dood. :@

[ Bericht 54% gewijzigd door Cygne op 07-06-2014 20:50:36 ]
pi_140819603
Begrijp je frustratie Dottey, zou zelf ook niet bepaald blij kunnen zijn met dat nieuws.. En hoop dat je cyclus snel weer normaal wordt!

En je maakt helemaal niet het topic dood hoor Cygne! :*
pi_140825404
Ik zou ze ook niet feliciteren.
Mijn ovustreepjes zijn donkerder aan het worden en we gaan deze keer voor kwantiteit ipv kwaliteit, want dat werkte hier toch niet. :P
  zondag 8 juni 2014 @ 10:27:32 #120
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_140825727
Ik zou ze inderdaad ook niet feliciteren..
Ik heb op internet zitten rekenen en zou tussen de 12e en de 17e aan de slag moeten met ovulatie testen... Dus dat gaan we dan maar eens uitproberen :)
pi_140825802
Ovulatietesten :D Dan moet ik gelijk denken aan die van trekpleister. We waren al ruim een jaar bezig en ik dacht, ik ga ze eens proberen. Vond clearblue te duur dus ik kocht ze van trekpleister. Ik vond ze waardeloos; ik had al 4 of 5 dagen een positieve test. Ik had zoiets van ok, de volgende keer haal ik ze wel gewoon van clearblue misschien zijn die dan toch wel beter.

Maar het was niet nodig. Uitgerekend met die van trekpleister zwanger geworden :D
  zondag 8 juni 2014 @ 15:09:02 #122
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_140832265
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ovulatietesten :D Dan moet ik gelijk denken aan die van trekpleister. We waren al ruim een jaar bezig en ik dacht, ik ga ze eens proberen. Vond clearblue te duur dus ik kocht ze van trekpleister. Ik vond ze waardeloos; ik had al 4 of 5 dagen een positieve test. Ik had zoiets van ok, de volgende keer haal ik ze wel gewoon van clearblue misschien zijn die dan toch wel beter.

Maar het was niet nodig. Uitgerekend met die van trekpleister zwanger geworden :D
Mijn schoonzusje is in 1x zwanger geworden met die van de action dus die heb ik ook gehaald om te proberen haha :p
pi_140860938
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:02 schreef Cygne het volgende:

Helemaal niet :D
het is toevallig dat het topic steeds vast loopt als jij typt :9
pi_140860941
Lieve reacties O+

Ik ga ze heul niet feliciteren heb ik besloten...
Zijn zus wel bericht..

SPOILER
Ik ben alweer klaar met dat ongesteld zijn :( Nog even doorbikkelen in dat warme weer. YUK!
pi_140864240
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:02 schreef Cygne het volgende:

Waarmee maakte je het topic dood?
pi_140868321
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:23 schreef Cholula het volgende:

[..]

Waarmee maakte je het topic dood?
Drama. ;)

SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Cygne op 09-06-2014 15:54:05 ]
pi_140874815
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:40 schreef Cygne het volgende:

[..]

Drama. ;)

SPOILER
Potjandorie, weer gemist! Maar dan kun je vast deze wel gebruiken :*
pi_140893375
Dames ik spiek af en toe mee O+ Stille lurker..

Ik doe een streepjesdansje voor jullie allemaal!
Vooral omdat ik vorige week mijn zwangere teamgenoot zag roken in de kroeg met een witte wijn.. Word daar zo pissed of van, vandaar mijn dansje voor jullie.

SPOILER
Noot noot.
pi_140920254
Aantal weken niet bijgelezen vanwege vakantie, excuses!

Had gehoopt een hoop van jullie hier niet meer te zien! :(
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat jullie snappen hoe het bedoeld is! ;) :*

Bedankt voor het onthouden en toevoegen in de OP! Hier weinig nieuws; nog steeds mooie regelmatige cyclus van 26 dagen en voor het eerst een heuse mogelijkheid dat het raak is. Ik verwacht er niet veel van aangezien het een hele drukke vakantie was, maar qua timing zou het zomaar kunnen. Dus een beetje spannend vind ik het wel! :s)
pi_140920505
Jij gaat gewoon streepjes plassen, twist! :*
pi_140920899
Wij hebben in iedergeval weer goed gebruik gemaakt van de extra vrije dagen.
En dat terwijl het appje zegt, dat de boel morgen pas springt. De ovutesten liggen hier op een rijtje steeds donkerder te worden, gisteren al superdonker (raar wel) maar vanmorgen temp nog laag.
Dussssss vanavond toch ook maar even :Y)
Vinnik nie erg. O-)

:* voor al het drama.
pi_140923705
Have fun Risu!

Ik zit nu op dag 28. Vorige maand op deze dag ongesteld geworden met 3 dagen ervoor al last van spotting. Tot op heden nog geen bloed gezien, dus dat is wel positief. Vermoedelijk had ik mijn eisprong op dag 17, dus ik moet nog even geduld hebben. Ik verwacht ook zaterdag gewoon ongesteld te worden.
pi_140923899
Risu bij mij verkleuren die testen na een paar uur, ze worden lichter en lastiger te vergelijken. Hoe doe jij dat? (Ik heb die Pro van Sensitest)
pi_140925271
Klopt, die van mij ook. Maar omdat ik ondertussen wel weet hoe ze eruit gaan zien bij positief, laat ik ze toch maar in een rijtje liggen. Zal over een paar dagen wel even een fototje maken van het rijtje.
Ik zou alleen wel willen dat ze bij mij way minder duidelijk zijn. Nu heb ik al een week twee streepjes, en vrij duidelijke ook. Maar daarom doe ik ook temperatuur erbij, zie ik het iig achteraf. Door blijven batsen tot de temp is verhoogd :D
pi_140926525
Ik ga de volgende keer (hmm :-( ) andere kopen; heb dus ook constant streepjes en dat laat zich lastig vergelijken. Ik maak er nu elke keer een foto van met mijn telefoon.
pi_140927783
Ik ga voor komende maand ook maar eens ovulatietesten halen. Heb niet het gevoel dat het gelukt is dit keer, maar wacht toch maar even m'n NOD af voor ik ze koop.
Vroeger had ik nooit PMS, afgelopen keer had ik wel een humeur om op te schieten en ben nu ook alweer dagen geïrriteerd. Ben prikkelbaar en vind aanraking niet erg fijn. Vreetkicks ook, net weer een hele reep chocola weggewerkt.. Paar dagen terug had ik ineens trek in een bepaalde soep en wilde die gewoon meteen hebben. Waren nog in de buurt van de supermarkt, maar daar bleken ze die niet te hebben. Kon er bijna wel om janken :@. En dan is m'n NOD pas de 16e :P. Dan hopelijk weer 2,5e week wat vrolijker voor het weer begint!
pi_140927882
Ebay dames :) kost geen drol en zijn duidelijk (dat is in ieder geval mijn ervaring)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:43:20 #138
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_140928352
Ik vind het nog steeds allemaal maar verwarrend. Maar ik ga morgen of overmorgen maar eens over een staafje plassen en gewoon veel klussen :') (ene berekening/app zegt ovuleren op de 12e, andere 14e/15e...)
pi_140928475
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:30 schreef Gevalletje het volgende:
Ik ga voor komende maand ook maar eens ovulatietesten halen. Heb niet het gevoel dat het gelukt is dit keer, maar wacht toch maar even m'n NOD af voor ik ze koop.
Vroeger had ik nooit PMS, afgelopen keer had ik wel een humeur om op te schieten en ben nu ook alweer dagen geïrriteerd. Ben prikkelbaar en vind aanraking niet erg fijn. Vreetkicks ook, net weer een hele reep chocola weggewerkt.. Paar dagen terug had ik ineens trek in een bepaalde soep en wilde die gewoon meteen hebben. Waren nog in de buurt van de supermarkt, maar daar bleken ze die niet te hebben. Kon er bijna wel om janken :@. En dan is m'n NOD pas de 16e :P. Dan hopelijk weer 2,5e week wat vrolijker voor het weer begint!
Maar jij gaat de 16e streepjes plassen! Als verjaardagscadeautje voor mij :P
S. 2014
J. 2016
pi_140930671
Spannend Twist! Hopelijk mooie strepen!

Risu: veel plezier ;)

Rammeltje ook spannend!

Hier geen ervaring met ovu testen. Voorlopig willen we eerst afwachten hoe mijn cyclus alles zelf oppakt. Kan er niks over zeggen. Vorige week een stekend gevoel in mijn buik, nu helemaal niets. Voordat ik aan de pil begon had ik een cyclus van 28 dagen. Dat zou betekenen dat ik maandag ongesteld moet worden.
pi_140941031
Bedankt voor de bemoedigende woorden! Maar ik bedoelde met die eerste heuse mogelijkheid puur dat het de eerste ronde is hoor; ik heb (nog?) geen aanwijzigingen dat het ook echt zo is ;)
Maar toch wel spannend :X Ik ga er eigenlijk totaal niet vanuit dat het "wel ff" in 1x raak is, maar juist daarom lijkt het me zo'n stunt als het toch zo is

Risu: nou, aan jullie inzet ligt het zo te horen niet! ;) Ik duim voor jullie! :*

rammeltje: spannend, hopelijk gaat de tijd tot zaterdag lekker snel!
pi_140965516
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Maar jij gaat de 16e streepjes plassen! Als verjaardagscadeautje voor mij :P
Ah, dat klinkt leuk :)

(En lief, werd er gewoon een beetje emitioneel van stom he :@. Echt, ben tegenwoordig al zooo snel emotioneel dat ik me af vraag hoe erg het tijdens een zwangerschap dan wel niet kan worden..)
pi_140965771
Nou daar ging de inzet. Dagje lang werken en meneer is moe net als gister. Juist vandaag of morgen vewacht ik de eisprong.
Ach ja...
pi_140966066
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:15 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt leuk :)

(En lief, werd er gewoon een beetje emitioneel van stom he :@. Echt, ben tegenwoordig al zooo snel emotioneel dat ik me af vraag hoe erg het tijdens een zwangerschap dan wel niet kan worden..)
S. 2014
J. 2016
pi_140980612
Nou, daar is ie dan. 30 jaar vandaag en geen kind, of zwangerschap. Gisteravond was dat ineens even moeilijk, maar eigenlijk.... Ik ben nog gewoon dezelfde vandaag.
Toch maar gewoon vieren dan, denk ik. Kan er toch niks aan veranderen.

Yaaay jarig! *O*
pi_140980891
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:10 schreef Risu het volgende:
Nou, daar is ie dan. 30 jaar vandaag en geen kind, of zwangerschap. Gisteravond was dat ineens even moeilijk, maar eigenlijk.... Ik ben nog gewoon dezelfde vandaag.

Yaaay jarig! *O*
Risu :*

(das alles wat ik er even op weet te zeggen, kreeg beetje siepoogjes van je berichtje vandaar reactie)
pi_140980928
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:10 schreef Risu het volgende:

Yaaay jarig! *O*
Gefeliciteerd Risu!
pi_140981120
Gefeliciteerd, Risu. Ik snap dat t dubbel voelt. :*

[ Bericht 61% gewijzigd door Cygne op 12-06-2014 13:51:43 (offtopic) ]
pi_140981252
Aaw Risu, gefeli! Moeilijk moment
pi_140983562
Risu gefeliciteerd! Niet vergeten dat leeftijd maar een nummer is :* Ik herken het wel, ik wilde ook graag voor mijn 30e een kindje, maar dat gaat ook niet gebeuren.
  donderdag 12 juni 2014 @ 12:52:13 #151
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_140987047
Probeer te genieten van je dag Risu, gefeliciteerd :*
pi_140990476
Gefeliciteerd Risu, hoop dat je ondanks het dubbele gevoel wel een fijne dag hebt!
  donderdag 12 juni 2014 @ 16:31:37 #153
140412 Danaa
🍎
pi_140994313
Risu gefeliciteerd van je verjaardag! Geniet lekker van dat zonnetje. En wat je zegt je bent vandaag nogsteeds dezelfde Risu :*
pi_140998265
Gefeliciteerd met je verjaardag Risu :*

Hier gaan we naar ronde 3. Krampen en spotting!
pi_141001818
Jammer dat het zo dubbel voelt, maar van harte gefeliciteerd Risu!

Zei laatst nog dat ik m'n NOD wilde afwachten, maar omdat ik helemaal niks voel " zwanger worden " caps. van de Etos gehaald (las hier laatst ergens dat die goed zijn) en ovulatietesten bij de Action gehaald!
pi_141002262
Overigens zei m'n schoonmoeder tijd terug dat ze hoopte dat ik niet snel zwanger zou willen worden, omdat ze in de nabije toekomst wil emigreren en dat haar keuze moeilijker zou maken. Na een sterfgeval in de familie is het huis in Suriname nu helemaal van haar en staat leeg. Hoorden we afgelopen week dat ze binnen een jaar alweer in haar geboorteland hoopt te zitten.. Ik en vriend willen allebei een hele kleine bruiloft maar waren meer bezig met andere dingen en het had geen haast, zijn al 1,5 jaar verloofd. Maar nu toch binnenkort kijken wanneer we willen trouwen want we willen haar er graag bij hebben! M'n vriend heeft slecht contact met zijn vader (heb genoeg verhalen gehoord, we hebben er allebei geen behoefte aan ook) en vrij weinig maar best goed contact met z'n broer. Contact met z'n moeder is wel altijd goed geweest en nu gaat zij weg, vind het zo naar voor m'n vriend! En zou zo graag willen dat ze me zwanger kan zien en haar eerste kleinkind regelmatig kan zien.. :'(. Maar ze wil dit al langer dus voor haar ben ik wel blij hoor!
pi_141005039
Jammer Rammeltje! Op naar de volgende ronde.

Poeh Gevalletje, dat is best pittig, die emigratieplannen. Kan me voorstellen dat jullie haar graag in de buurt willen hebben. En het gaat om Suriname? Niet echt naast de deur...
pi_141005582
Bedankt dames. Ik heb best een leuke dag gehad.

Man en ik hebben zo ons best gedaan afgelopen weekend, maar nou de eisprong er is vandaag, of gister, is er geen actie meer. Te moe enzo. (Vanwege werk) Ik weet niet zo goed of ik boos mag worden erom, dus doe ik het maar niet.
Maar misschien volgende keer iets minder heftig van start gaan. :P

Maar hij mag wel een keer die drukke werkdagen op een andere dag plannen zeg. Dit is niet de eerste keer. :{
pi_141019158
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:34 schreef Risu het volgende:
Bedankt dames. Ik heb best een leuke dag gehad.

Man en ik hebben zo ons best gedaan afgelopen weekend, maar nou de eisprong er is vandaag, of gister, is er geen actie meer. Te moe enzo. (Vanwege werk) Ik weet niet zo goed of ik boos mag worden erom, dus doe ik het maar niet.
Maar misschien volgende keer iets minder heftig van start gaan. :P

Maar hij mag wel een keer die drukke werkdagen op een andere dag plannen zeg. Dit is niet de eerste keer. :{
hopelijk is het product van je man wat lang goed blijft ;) en komt het toch nog goed!! :*
pi_141019187
Na maanden en een jaar pffff geprobeerd te hebben weer eens wat anders:
Manlief en ik hebben een weddenschap gezet :')

SPOILER
Nu riep hij afgelopen maand uit boosheid en frustratie toen ik weer ongesteld was geworden..
"Als je klaar bent met ongesteld zijn.. dan iedere dag er aan geloven!"
Ik zei al: Om de dag is misschien beter en haalbaar(der) ...
Hij: afgesproken!
Waar we beide om moesten lachen...

Nu was het weer zover om nog een herhaling te hebben van bovenstaand gesprekje.
Ik zei voor de grap: weet jij nog wat je vorige keer zei? Van elke dag en ik zei om de dag? Wedden dat jij het niet volhoud.. :')
Hij: Wedden dat jij het niet volhoud? :')
Ik: Oke! >:)
Hij: Oke.. :P

Hij zeurt al weken om een tablet te kopen van een bepaald bedrag. Dus als ik faal dan kan hij die kopen zonder dat ik zeur... en als ik faal krijg ik dat bedrag om mijn wolvoorraad en kledingkast en kluslijst te spekken O+ (in the pocket, denk ik zo :9 )

Is dit wat ze bedoelen met je moet er lol in blijven houden? ;) :9
pi_141020025
Hahaha mooie deal dottey :D

SPOILER
En Risu een dag te laat maar nog van harte gefeliciteerd! Dit wordt jouw jaar :*
S. 2014
J. 2016
pi_141020071
Goede deal Dottey. Je wint linksom of rechtsom!
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:20:59 #163
140412 Danaa
🍎
pi_141066111
'Tweede' ochtendurine van vandaag, 13 dpo.... een streepje die ik waarschijnlijk niet op de foto krijg.
Spanning stijgt hier!
pi_141066146
oeh spannend!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:56:07 #165
140412 Danaa
🍎
pi_141066748
quote:
Toch een foto ervan gemaakt..
Sorry voor mijn binnenstormende ego-post
pi_141066882
Maaar dat is echt een tweede streepje heur! *O*
pi_141066904
Dat is echt wel een streepje ja *O*
pi_141067163
Duidelijk! Jij bent zwanger! Gefeliciteerd!
pi_141067216
das een tweede streep hoor!

Gefeliciteerd *O*
S. 2014
J. 2016
pi_141067764
Gefeliciteerd Danaa! Dat is een streep! *O*
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:46:38 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_141067768
Duidelijke streep danaa! Gefeliciteerd! *O*
disclaimer
pi_141068317
Gefeliciteerd Danaa!!!!
pi_141068868
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 07:42 schreef Cholula het volgende:
Goede deal Dottey. Je wint linksom of rechtsom!
precies haha :D
pi_141068879
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:56 schreef Danaa het volgende:

[..]

Toch een foto ervan gemaakt..
Sorry voor mijn binnenstormende ego-post
ik zie een mooie streep! Gefeliciteerd!
pi_141068918
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 07:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hahaha mooie deal dottey :D

SPOILER
En Risu een dag te laat maar nog van harte gefeliciteerd! Dit wordt jouw jaar :*
SPOILER
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:37:33 #176
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141070390
Gefeliciteerd danaa!!!

Hier een bijna helemaal donker tweede ovulatie streepje, dus zal morgen wel helemaal donker zijn :D (grappig om te zien..dit was dag 3 en op dag 1 was er helemaal geen streep te zien) vriendlief is alleen maar blij dat er nu extra geklust wordt :') hopelijk ook snel een echt tweede streepje O+
pi_141070474
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:39 schreef Dottey het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_141070735
Gefeliciteerd Danaa *O*

En goeie deal Dottey :P
pi_141071395
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_141072334
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:15 schreef Dottey het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
komt wel goed schatje :*
S. 2014
J. 2016
pi_141072415
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

SPOILER
komt wel goed schatje :*
De weddenschap helpt :')

we houden hoop! :*

EN 31 alweer! Lijkt nog veel korter dat we om je strepen hebben ge- *O*
pi_141074916
Proficiat Danaa!
pi_141077530
Strepen! Gefeliciteerd. *O*
pi_141078034
Dana gefeliciteerd *O*
pi_141082515
Ik stop met die ovulatietesten. Ik zie er helemaal niks in. 3 dagen positief, en niet eentje meer dan een ander ofzo, maar echt alledrie knalstrepen en een week lang aanloop naar steeds donkerder.. Ja laat maar. Man is op dag drie al klaar ermee... Ik doe nu wel gewoon dag 10, 12, 14, 16 klaar. Of 11, 13, 15, 17 klaar. Dat werkt dan vanzelf wel een keertje. Cyclus is constant genoeg.

Overigens denk ik nu dat de eisprong op mijn verjaardag was (12e) en op 10e voor t laatst iets gedaan, dus ik zie wel of hij sterk zaad heeft (denk het niet, anders duurt t toch niet zo lang :? )

Nod hier gezet op 23e dacht ik, maar das dan meer de 25e.
pi_141084776
Gefeliciteerd Danaa! *O*

Ik vond bij het opruimen nog 19 Ebay ovulatietesten die ik van een lieve FOKster had gekregen, kan ik er iemand blij mee maken? Vergeven :)

[ Bericht 19% gewijzigd door Skittles op 15-06-2014 00:19:05 ]
pi_141090344
Danaa, gefeliciteerd!! *O*
Dat is snel raak, toch? :D
pi_141091173
Danaa gefeliciteerd!!!
  zondag 15 juni 2014 @ 00:51:13 #189
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141094391
Ik heb officieel ook een jank reclame :') de papa reclame van dove O+
  zondag 15 juni 2014 @ 05:09:29 #190
140412 Danaa
🍎
pi_141100833
Bedankt allemaal! Voelt zo gek nog... zenuwachtig gevoel waardoor ik nu wakker lig:)

Risu dat kan ik me voorstellen, je ziet dan de bomen door het bos niet meer. Van zoveel streepjes weet je nog niks!

Dottey, wat iemand anders al zei, jij wint op deze manier hoe dan ook iets, haha!
Maar hoop natuurlijk voor jou dat jullie het volhouden, dat het zaad goede kwaliteit behoud en dan jullie zwanger zijn na deze weken. Nooit gezegd maar heb bewondering voor je, zoals je overkomt ben je geen opgever en probeert nog even door zonder inschakeling/inlichting van HA.

Twist02, klopt! Drie x ongesteld geworden dit was de vierde ronde!

Waar is J0ycie gebleven?
pi_141100963
Gefeliciteerd Danaa *O*
pi_141101611
Nou, mijn neef is gisteren vader geworden (van een meisje), dus nu zijn er nog maar twee zwangeren in mijn naaste omgeving.
Straks zijn ze allemaal ouders en zit ik nog zonder. Bahbah.
Gelukkig viert mijn vader zijn verjaardag niet. Dan hoef ik tenminste niet schijnheilig te gaan zitten lachen enzo.
Weet nog niet of ik op kraambezoek ga. Ik zie wel.
pi_141101871
Risu. :*
Danaa, gefeliciteerd!
pi_141131758
pi_141131936
Gefeliciteerd Danaa *O*
pi_141131962
  zondag 15 juni 2014 @ 22:50:59 #197
140412 Danaa
🍎
pi_141132495
He bah Risu!! X
pi_141133344
pi_141133532
Een streepje voor Danaa! Wat super, gefeliciteerd!

En hier ben ik dus ;) Zit een beetje in mijn coconnetje, zit nu al op dat 71 van mijn cyclus. Op dag 40 de laatste test gedaan. En de vanaf dag 40 tot 60 echt veel gerommel gehad in de buik en rugpijn. En nu voel ik niets meer. Van de week een afspraak met de huisarts. Ben bang dat ik al weet dat wat ze gaat zeggen. Afwachten, maar voor mijn gevoel vind ik het fijn om de situatie even voor te leggen bij de huisarts :)

(Vriendin zei dag ik misschien nu wel een positieve test heb omdat ik al een maand niet heb getest, maar ik geloof er niet zo in..)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_141136410
Lastig Joycie. Goed dat je naar de dokter gaat.

Lang offtopic verhaal in spoiler.
SPOILER
Oh en schoonpa vroeg of ik een wijntje wilde. Toen ik zei van niet zei hij: 'Is dat goed nieuws ja?!O+'. Ik zei dat ik niet wist en toen zei hij dat ie heus niet nieuwsgierig was. En dat het wel heel leuk zou zijn en zo fijn voor ons als t weer zou lukken. O+

Ik vind dat zo lief van hem.
pi_141141074
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:13 schreef Risu het volgende:
Ik stop met die ovulatietesten. Ik zie er helemaal niks in. 3 dagen positief, en niet eentje meer dan een ander ofzo, maar echt alledrie knalstrepen en een week lang aanloop naar steeds donkerder.. Ja laat maar. Man is op dag drie al klaar ermee... Ik doe nu wel gewoon dag 10, 12, 14, 16 klaar. Of 11, 13, 15, 17 klaar. Dat werkt dan vanzelf wel een keertje. Cyclus is constant genoeg.

Overigens denk ik nu dat de eisprong op mijn verjaardag was (12e) en op 10e voor t laatst iets gedaan, dus ik zie wel of hij sterk zaad heeft (denk het niet, anders duurt t toch niet zo lang :? )

Nod hier gezet op 23e dacht ik, maar das dan meer de 25e.
Wat verwarrend!
pi_141141078
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 00:51 schreef sproetjes het volgende:
Ik heb officieel ook een jank reclame :') de papa reclame van dove O+
ja.. ik zit steeds ademloos te kijken O+

Manlief hield vandaag ook zijn adem in en zuchte eens O+ toen het klaar was.
we moeten overigens steeds weer lachen als we dat kindje zien die "Daddy :? " roept als hij zijn hoofd door een mouw wil duwen... en bij dat meisje in dat rupsenpakje "Daddy }:| !"

hihi
pi_141141079
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 08:50 schreef Risu het volgende:
Nou, mijn neef is gisteren vader geworden (van een meisje), dus nu zijn er nog maar twee zwangeren in mijn naaste omgeving.
Straks zijn ze allemaal ouders en zit ik nog zonder. Bahbah.
Gelukkig viert mijn vader zijn verjaardag niet. Dan hoef ik tenminste niet schijnheilig te gaan zitten lachen enzo.
Weet nog niet of ik op kraambezoek ga. Ik zie wel.
In ieder geval.... gefeliciteerd met de kleine spruit in de familie.

Jij komt heus wel aan de beurt!!! :*
pi_141141085
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Een streepje voor Danaa! Wat super, gefeliciteerd!

En hier ben ik dus ;) Zit een beetje in mijn coconnetje, zit nu al op dat 71 van mijn cyclus. Op dag 40 de laatste test gedaan. En de vanaf dag 40 tot 60 echt veel gerommel gehad in de buik en rugpijn. En nu voel ik niets meer. Van de week een afspraak met de huisarts. Ben bang dat ik al weet dat wat ze gaat zeggen. Afwachten, maar voor mijn gevoel vind ik het fijn om de situatie even voor te leggen bij de huisarts :)

(Vriendin zei dag ik misschien nu wel een positieve test heb omdat ik al een maand niet heb getest, maar ik geloof er niet zo in..)
Wat spannend! Durfde je niet te testen?
Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt bij de huisarts :*
pi_141141088
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:58 schreef Cygne het volgende:

SPOILER
Oh en schoonpa vroeg of ik een wijntje wilde. Toen ik zei van niet zei hij: 'Is dat goed nieuws ja?!O+'. Ik zei dat ik niet wist en toen zei hij dat ie heus niet nieuwsgierig was. En dat het wel heel leuk zou zijn en zo fijn voor ons als t weer zou lukken. O+

Oh meis! Echt wat een draak van een zus!
Dat je haar geen hoek hebt gegeven. Pleisters zat daar in dat gebouw.... :x

Wat fijn dat je schoonvader zo lief en begripvol is en je stoom kon afblazen! O+
pi_141141093
en ja.. iedereen verdiende een eigen bericht ;)

Hier nog geen weddenschap gewonnen of verloren..... :7

Dus on track zullen we maar zeggen.

Deze maand ook geen staafjes plassen om een indicatie van een eisprong te hebben. Manlief is extra gemotiveerd door mogelijk 250 euro te verliezen aan wol en jurkjes :') O+ (zei hij vanmiddag met een brede grijns)
  maandag 16 juni 2014 @ 08:04:45 #207
140412 Danaa
🍎
pi_141141892
Cygne dat is inderdaad kwetsend al zijn het grapjes. Het kan af en toe net verkeerd overkomen!
Heb je aangegeven dat ze moest stoppen of negeren oid.

Lief zo'n schoonvader en fijn dat hij 'objectief' naar de situatie keek. Mensen gaan vaak mee in het verhaal van de ander en dat zou betekenen jouw familie neerhalen en dat is ook niet wat je wil.

@J0ycie jeetje dat is lang inderdaad! HA zal inderdaad wel zeggen dat je aan het ontpillen bent ofzo.
Houd je bezig en goed om toch even te bespreken.

You go Dottey!!

Hier vanmorgen een test met echte ochtendurine gedaan.
Het is overduidelijk. Blijf nog wel bij jullie posten totdat er wat meer weken verstreken zijn.
pi_141142129
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 03:41 schreef Dottey het volgende:

[..]

Wat spannend! Durfde je niet te testen?
Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt bij de huisarts :*
Nou ja ik durf in principe wel te testen. Maar iets in me zegt dat ik gewoon niet zwanger ben.. Ik moet zo naar de huisarts voor wat agressieve insectenbeten, dus dan gooi ik het gelijk maar op tafel. Had eigenlijk woensdag een afspraak. Maar goed, kan maar achter de rug zijn!
pi_141142163
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:04 schreef Danaa het volgende:
Cygne dat is inderdaad kwetsend al zijn het grapjes. Het kan af en toe net verkeerd overkomen!
Heb je aangegeven dat ze moest stoppen of negeren oid.

Lief zo'n schoonvader en fijn dat hij 'objectief' naar de situatie keek. Mensen gaan vaak mee in het verhaal van de ander en dat zou betekenen jouw familie neerhalen en dat is ook niet wat je wil.

@J0ycie jeetje dat is lang inderdaad! HA zal inderdaad wel zeggen dat je aan het ontpillen bent ofzo.
Houd je bezig en goed om toch even te bespreken.

You go Dottey!!

Hier vanmorgen een test met echte ochtendurine gedaan.
Het is overduidelijk. Blijf nog wel bij jullie posten totdat er wat meer weken verstreken zijn.
Wat goed, hopelijk verloopt alles voorspoedig en hebben jullie over 9 maandjes een klein wondertje in jullie armen!

Ben iid bang dat de huisarts dat zegt. We gaan het zien om half 11 een afspraak. Ga vragen of ze niet iets van een test kunnen doen ivm de chlamydia die ik een paar jaar terug heb gehad. Dat gaat nu heel erg in mijn hoofd om (naja eigenlijk al vanaf dat ik die uitslag kreeg), dat dat misschien zijn sporen heeft achtergelaten.
pi_141142173
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:58 schreef Cygne het volgende:

SPOILER

Oh wat een verhaal.. Maar volgens mij bof je wel met je schoonouders :)
pi_141146105
SPOILER
En mijn schoonouders zijn echt heel lief ja.
O+
pi_141146385
Dottey, nog niet gewonnen of verloren dus. Ik ben benieuwd!

Cygne, fijn dat je zulke lieve schoonouders hebt. Koesteren, want ze zijn schaars. Ik heb het gelukkig ook goed getroffen (en helaas met mijn eigen ouders wat minder) dus ik ben heel blij met ze.

J0ycie, ik weet niet of ik zo lang zou kunnen wachten met opnieuw testen. Knap van je.

Hier zou ik vandaag ongesteld moeten worden als mijn cyclus 28 dagen is. Voorlopig nog niets van dat alles en geen voortekenen. Behalve super gevoelige borsten maar dat heb ik al 1,5 week.... Borsten voelen aan als blauwe plekken en tepels voelen aan alsof ze afgeschaafd zijn. Normaal heb ik 2 dagen voorafgaand aan mijn menstruatie pas een beurs gevoel in mijn borsten. We wachten af.
pi_141147568
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:59 schreef Malteser het volgende:
Dottey, nog niet gewonnen of verloren dus. Ik ben benieuwd!

Cygne, fijn dat je zulke lieve schoonouders hebt. Koesteren, want ze zijn schaars. Ik heb het gelukkig ook goed getroffen (en helaas met mijn eigen ouders wat minder) dus ik ben heel blij met ze.

J0ycie, ik weet niet of ik zo lang zou kunnen wachten met opnieuw testen. Knap van je.

Hier zou ik vandaag ongesteld moeten worden als mijn cyclus 28 dagen is. Voorlopig nog niets van dat alles en geen voortekenen. Behalve super gevoelige borsten maar dat heb ik al 1,5 week.... Borsten voelen aan als blauwe plekken en tepels voelen aan alsof ze afgeschaafd zijn. Normaal heb ik 2 dagen voorafgaand aan mijn menstruatie pas een beurs gevoel in mijn borsten. We wachten af.
Dat klinkt spannend!
pi_141147871
kom maar door met die strepen vandaag!
S. 2014
J. 2016
pi_141147984
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:37 schreef Dottey het volgende:

[..]

Dat klinkt spannend!
Ja en nee. Ik heb vooral het vermoeden dat mijn lijf mijn natuurlijke cyclus nog niet heeft opgepakt en ik daardoor allerlei rare dingen voel. Ik verwacht dat het na 15 jaar pil wel even gaat duren voor dit weer normaal is. Vriend is er hyper van, die hoopt op twee strepen.
Maar we gaan eerst nog trouwen deze maand dus het zou goed kunnen dat mijn lijf daardoor wat gek doet. Ik heb er tot nu toe 0,0 stress van maar misschien dat het intern toch meer met me doet dan ikzelf denk.
Kortom, ik kan er helemaal niks van zeggen nog. En de controlfreak in mij vindt dat wel enigszins onwennig :7
pi_141148172
De controle niet hebben over dat kleine deeltje wat zoveel impact kan hebben, vind ik zelf ook lastig.
pi_141148626
Vandaag weer precies op m'n NOD ongesteld. Ach, het is wel regelmatig dus.

Afgelopen dagen waren niet zo best, PMS wordt volgens mij elke keer erger.. Komende maand maar eens de ovulatietesten proberen, eens zien of m'n eisprong misschien ergens anders in de maand zit dan m'n app aangeeft.

Oh en Gewoonmezelf, zie dat je jarig bent, gefeliciteerd!

[ Bericht 89% gewijzigd door Gevalletje op 16-06-2014 15:11:01 ]
pi_141153590
Cygne, wat naar van je zus zeg!

Spannend Malteser!

Hoop dat alles goed is bij de huisarts Joycie! Ben wel benieuwd wat ie zegt ook. Voor we elkaar kenden hebben vriend en ik allebei een soa gehad. Ik heb zelfs 2 keer chlamidia gehad.. Ben best bang dat dat nu gevolgen heeft. Wilde het laatst bij de HA vragen toen ik er toch was, maar ze deed toen zo naar over het feit dat ik zwanger wil worden dat ik maar niet verder heb gevraagd..
pi_141153639
Risu :* toch gefeliciteerd!

J0ycie: jeetje, dat duurt wel lang inderdaad! Hopelijk krijgt je vriendin gelijk; en anders weet de HA je hopelijk meer te vertellen.

Cygne: meestal hoor je mensen juist klagen over de schoonfamilie, maar zo te lezen maakt die van jou een hoop goed! :*

Dottey zet 'm op! ;)

Danaa: fijn dat het weer zo duidelijk was, al kan ik me voorspellen dat de komende weken toch nog wel spannend zijn! Hopelijk vliegen ze snel om en kun je er van gaan genieten!

Malteser: klinkt toch wel spannend inderdaad! Lastig dat je niet weet of je lijf alles al goed opgepakt heeft. Maar ik duim toch voor je hoor!

Gevalletje: balen zeg! Maar gelukkig inderdaad wel regelmaat.

GM87: gefeliciteerd! :)

Hier een beetje vreemde paar weken. Ik heb eigenlijk helemaal niet het gevoel dat we nu 'echt' bezig zijn (is ook pas ronde 1) en door een drukke vakantie waren we er in ons hoofd ook totaal niet mee bezig. Maar in theorie en qua timing zou het zomaar kunnen... Voel me ook totaal niet anders dan anders, maar dat zegt ook weinig.

Ik hou mezelf ook steeds voor dat het "heus niet in 1x raak is" en dat denk ik ook echt niet. Maar tegelijkertijd zie ik het dan weer wel voor me dat het toch ineens zo is, haha!
Nou ja, nog een paar dagen afwachten en dan merken we het vanzelf (of niet! ;) )
pi_141154036
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:06 schreef Gevalletje het volgende:
Vandaag weer precies op m'n NOD ongesteld. Ach, het is wel regelmatig dus.

Afgelopen dagen waren niet zo best, PMS wordt volgens mij elke keer erger.. Komende maand maar eens de ovulatietesten proberen, eens zien of m'n eisprong misschien ergens anders in de maand zit dan m'n app aangeeft.

Oh en Gewoonmezelf, zie dat je jarig bent, gefeliciteerd!

Ik las je post vanmiddag toen je spoiler er nog stond. Toen had ik niet de tijd om te reageren. Voor nu alleen een :*
pi_141154180
Twist, jij zit in hetzelfde schuitje dus. Best spannend stiekem.... Succes!
pi_141163159
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:41 schreef Malteser het volgende:
Twist, jij zit in hetzelfde schuitje dus. Best spannend stiekem.... Succes!
Haha, ik wil steeds typen "Nee joh, wij zijn nog niet zo ver / bij ons is het nog niet spannend / ik 'hoor' hier eigenlijk nog niet mee te posten, etc."
Het besef dat we er nu echt voor gaan is er nog niet helemaal geloof ik :D

Vandaag kwamen er 2 collega's langs met hun kersverse baby's O+ Volgens mij smolt ik gewoon zichtbaar!
pi_141163649
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik las je post vanmiddag toen je spoiler er nog stond. Toen had ik niet de tijd om te reageren. Voor nu alleen een :*
Voel me op het moment dat ik ongesteld ben geworden altijd even het slechtst. Gelukkig belde even later een vriendin die iets na mij begonnen is en begreep hoe ik me voelde. En daardoor me weer beter voelde :). Vond het toen nogal een boel gezeik en dat ik wat positiever moest zijn weer. Dank je :*
pi_141163782
Je voelt wat je voelt gevalletje! daar hoef je je ook niet voor te schamen.

en bedankt voor de felicitaties dames :*
S. 2014
J. 2016
  maandag 16 juni 2014 @ 19:25:04 #225
140412 Danaa
🍎
pi_141164269
@ Gevalletje: Dat lijkt me dan inderdaad een goede keus om aan de testen te gaan. Lastig pakket ook voor jou waar je in zit!

@ Dottey: Mooi zinnetje! Jij noemt het iets kleins, maar voor mijn gevoel is het iets heel groots waar wij niets zelf aan kunnen doen. Er is geen raampje wat ons even naar binnen laat kijken of alles bij ons van binnen wel klopt..

@ Malteser: Toch ook wel ietsje spannend hoor als ik je kwaaltjes zo lees!!

@ GM: GEFELICITEERD!

@ Twist: Wanneer is je NOD precies? De eerste ronde vond ik het spannendst, met precies diezelfde gedachte(s) die jij net beschreef.

@ J0ycie: Hoe was het bij de HA?
pi_141164815
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:25 schreef Danaa het volgende:

@ Twist: Wanneer is je NOD precies? De eerste ronde vond ik het spannendst, met precies diezelfde gedachte(s) die jij net beschreef.

Tot nu toe cycli van 24-26-26, dus als ik van die 26 uitga, is m'n NOD as. donderdag :o :X

Ik wacht het sowieso maar af tot het weekend, omdat ik het dus echt niet verwacht
en heb ook helemaal nog geen testen in huis :')
Ik voel ook nooit vooraf aan dat ik ongesteld word ofzo, dus daar kan ik ook niets uit opmaken.

SPOILER: Nog bijna vergeten!

[ Bericht 31% gewijzigd door twist02 op 16-06-2014 20:28:26 ]
pi_141169576
Iemand trouwens tips voor goede+goedkope tests? Ik wil wel één zo'n digitale kopen voor als het raak is, maar verder mag het zo goedkoop mogelijk ;)

Zag er online net 3 voor ¤6, da's niet duur toch?
pi_141170054
kruidvat 2v5 euro... goede ervaringen mee...

en anders dipsticks via sensitest of ebay..
S. 2014
J. 2016
  maandag 16 juni 2014 @ 21:18:10 #229
140412 Danaa
🍎
pi_141173060
Let's wait Twist!!
Gefeliciteerd met je vaste contract, dat is lekkeeerrrrr!

Wbt testen, ik ook de kruidvat gebruikt 2v5euro. Ook 1 digitale van ClearBlue gekocht! Was na 3x knipperen van het zandlopertje stuk :{
pi_141174513
Denk dat ik dan van de week maar even langs de Kruidvat ga :Y

Da's ook zuur, Danaa, van zo'n dure test :{
pi_141182012
Nog even een vraagje. Net vriendin gezien die sinds kort bezig was. Nou zit zij met een probleem, dus ik dacht, misschien dat hier iemand een idee heeft!

Ze is half maart met de pil gestopt. Haar arts zei dat het gerust een jaar of 4 kan duren vanwege haar te trage schildklier (is dat echt waar, zo lang?). Haar eerste cyclus was vrij kort, de tweede was een normale lengte en ze zit nu in haar derde cyclus. Haar NOD was alleen al bijna 2 weken geleden.. Ze voelt zich niet anders. Ze vinden het niet per se het beste moment om nu al zwanger te zijn maar zijn al gestopt met de pil op aanraden van de arts omdat die verwacht dat het lang zal duren. Waar ik de seconde dat het kan al een test pak is het bij haar omgekeerd: ze is bang voor het resultaat en heeft het daarom nog niet aangedurfd om te testen. Ze schat de kans dat het gelukt is qua timing heel laag in. Hierdoor is ze bang dat haar cyclus erg lang is en er iets mis is.

Kortom, is deze lange cyclus abnormaal of kan dit aan ontpillen liggen?
pi_141182691
kan heel goed met ontpillen te maken hebben, maar om dit zeker te weten zit er toch maar 1 ding op...

kijk dat het lang KAN duren door haar schildklier wil natuurlijk niet persè zeggen dat het ook zolang zal duren
..
S. 2014
J. 2016
pi_141183167
Inderdaad, zei dat een test me het beste lijkt. Zou ze als het goed is ook gaan doen binnenkort!

Ze zei dat ze paar dagen terug hoorde van iemand die hetzelfde heeft en die was na 1x zwanger. Dus maakt ze zich wel zorgen nu. Hoop dat ze snel een test aandurft! Ben wel nieuwsgierig nu :P. Hoewel het niet zo snel gepland zou zijn, weet ik zeker dat ze er hartstikke blij mee zullen zijn hoor :)
  maandag 16 juni 2014 @ 23:51:37 #234
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141183500
leerling van mij had een vriendin die "waarschijnlijk nooit kinderen zou kunnen krijgen" ivm een aandoening. ze werd ook niet ongesteld enzo.

nu hebben ze een baby van 4 maanden, hij is 18 zij 16! :+

Ik zou er toch even een testje tegenaan gooien ;)
Kwak
pi_141183870
Ik snap dat nooit zo goed. Test gewoon dan heb je duidelijkheid... :@
(Vals negatief / positief even uitgesloten ;))
pi_141184447
overigens wel een beetje naief om in mrt al te stoppen met de pil omdat het nog wel heel lang kan duren, terwijl n zwangerschap nu nog niet zo goed uit zou komen...
S. 2014
J. 2016
pi_141184611
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:25 schreef Gevalletje het volgende:
Nog even een vraagje. Net vriendin gezien die sinds kort bezig was. Nou zit zij met een probleem, dus ik dacht, misschien dat hier iemand een idee heeft!

Ze is half maart met de pil gestopt. Haar arts zei dat het gerust een jaar of 4 kan duren vanwege haar te trage schildklier (is dat echt waar, zo lang?). Haar eerste cyclus was vrij kort, de tweede was een normale lengte en ze zit nu in haar derde cyclus. Haar NOD was alleen al bijna 2 weken geleden.. Ze voelt zich niet anders. Ze vinden het niet per se het beste moment om nu al zwanger te zijn maar zijn al gestopt met de pil op aanraden van de arts omdat die verwacht dat het lang zal duren. Waar ik de seconde dat het kan al een test pak is het bij haar omgekeerd: ze is bang voor het resultaat en heeft het daarom nog niet aangedurfd om te testen. Ze schat de kans dat het gelukt is qua timing heel laag in. Hierdoor is ze bang dat haar cyclus erg lang is en er iets mis is.

Kortom, is deze lange cyclus abnormaal of kan dit aan ontpillen liggen?
gebruikt ze medicatie voor die schildklier?
Vrouwen met te traag werkende schildklier zijn vaak verminderd vruchtbaar. Als je medicatie gebruikt werkt je schildklier weer min of meer normaal en ben je ook weer min of meer normaal vruchtbaar.

Behoefte aan schildklierhormoon stijgt heel snel heel rap tijdens de zwangerschap. Testen en bij positieve test als de donder naar de huisarts dus want de medicatie moet gemiddeld genomen iedere maand/2 maanden opgehoogd worden.
:)
pi_141189586
Hoi allemaal, ik kom ook meewachten! Ben 31 en ga voor de eerste... In april gestopt na 14 jaar de pil, en 1 juni voor het eerst weer ouderwets ongesteld geworden.

Omdat ik geen idee heb wanneer/of ik ovuleer, ben ik nu eerst aan het wachten op twee streepjes op ovutestjes. (om de dag klussen is erg gezellig, maar ik werk veel in wisseldiensten, en om mijn vent nou elke keer wakker te schudden als ik thuis kom van een late dienst zie ik niet zitten. 't Mot wel leuk blijven....)

De eerste ronde vond ik het allemaal nog zo eng dat we er giechelend nog wel eens condooms bijpakten, Na zoveel jaar anticonceptie voelde het bijna een soort van tegennatuurlijk to go unprotected, whahaha _O- Maar toen ik ongesteld werd, en zoiets had van: "och, jammer eigenlijk", was het voor mezelf duidelijk dat ik wel durf nu :Y Heus. (maar het is nog steeds een beetje eng, hihi!)
pi_141189780
Welkom nieuwe aanwas!

GM, dag te laat, maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.

Dat het lang kan duren hoeft idd niet te betekenen dat het ook zo is. Ik heb eerder gehoord van een zwangerschap die eerder was dan handig bleek, vanwege zo'n zelfde reden. En bij een normale cyclus kan het ook langer duren.

Spannend voor de dames wiens NOD er aan zit te komen.
Ikzelf voel nog helemaal niks, maar ik ga me er proberen niet mee bezig te houden. :+

Het testen laat ik voorlopig ook achterwege. Net als normaal eigenlijk.
pi_141189798
Welkom Sara82! :)
Herkenbaar ja, wij weten ook zeker dat we er voor willen gaan, maar soms vind ik het toch ook nog wel spannend. Hopelijk wordt je cyclus snel regelmatig en werken de ovutestjes goed!
pi_141190247
Thanks! En het kan best zijn dat ik meteen alweer "regelmatig" ben. Voor de pil had ik ook een cyclus van 40-45 dagen ofzo. Dus nu ook zoiets als ik terugreken. (hield het nooit precies bij, maar weet nog wel dat ik er destijds erg blij mee was. Nu vanzelfsprekend wat minder. :{ )
pi_141190621
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:57 schreef Skoap het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed. Test gewoon dan heb je duidelijkheid... :@
(Vals negatief / positief even uitgesloten ;))
Ik kan me de angst voor de uitslag wel goed voorstellen hoor.

Ik meld me hier nog niet helemaal officieel: wij gaan voor een derde kindje maar eerst moet de mirena nog uit mijn buikholte verwijderd worden middels een operatie :') Maar als dat gedaan is kunnen we LOS! O+
pi_141191077
Welkom Sara!!

LE: Ja, wat ontzettend leuk! Nog zo'n leukerd erbij. Maar eerst nog even sterkte met het spiraalverhaal....
pi_141191249
Hoi allemaal!

Ik heb nog weinig nieuws van de HA. Moet morgen terug ze heeft gisteren toch alleen naar de insectenbeten gekeken en omdat ze me morgen terug wil zien daarvoor wilde ze de rest van mijn vraag morgen pas behandelen. Ik baalde wel, want was er een soort van klaar voor om een confronterend gesprek te voeren.

1 lichtpuntje, morgen gaat mijn vriend mee!

Verder heb ik trouwens gisteren wel een testje gedaan ivm de medicatie die ik heb gekregen en niet mag gebruiken als ik zwanger zou zijn, maar je raad het al..

OMO-WIT..
pi_141191547
Goed, we hebben dus een eerste cyclus te pakken van 29 dagen. Niet slecht na 15 jaar pil....

Nieuwe NOD gebaseerd op 29 dagen: 16-07-2014
pi_141192012
Welkom Sara!
Joycie, succes morgen! Jammer van de witte test.
Malteser, mooie cyclus!

Ik kruip onder een steen want

SPOILER
pi_141192338
Sterkte Cygne!
pi_141195046
Ik kom me langzaam maar weer een beetje melden hier. Al weet ik nog niet zo goed of ik veel ga meepraten. Maar na een miskraam in maart gaan we nu weer echt verder. Ik wacht nu weer op een menstruatie, dan kunnen we daarna weer gerichter ermee bezig.

Na de miskraam heb ik 2,5 bloedverlies gehad en vervolgens werd ik vanaf de curretage gerekend op dag 33 weer ongesteld. De weken daarna had ik nog om de paar dagen weer bloedverlies wn vervolgens werd ik na 23 dagen weer echt ongesteld. Inmiddels zit ik op dag 30 en gebeurt er nog niks. We hebben in de afgelopen maand 1x sex gehad, mijn hoofd stond er nog niet echt naar, dus daar verwacht ik niet veel van. Waarschijnlijk is mijn cyclus dan nog wel in de war, wat wel lastig is om verder te kunnen.
pi_141195058
Sterkte Cygne!
pi_141195754
@ Welkom Sara! Spannend! Dat herkennen we denk ik wel. Of ineens is sex helemaal anders qua gevoel. Niet meer enkel voor de lusten en liefde voor en over en door elkaar.. maar ook nog een ander doel.

@Cygne wat rot! :*

@Isabella, ik weet niet veel meer te zeggen dat ik het naar voor jullie vind wat er is gebeurd. Echter wel weer fijn om je "gezicht" hier weer te zien (als je begrijpt wat ik bedoel). Dikke knuf! :*

@L-E: "het kleine detail dat opereren om je spiraal te verwijderen" noemt ze dat :D ..... pffffffffoeh! Mijn schoonzusje had het laatst ook. Die vond het vervelendste dat ze je zo opblazen om overal goed bij te kunnen en dat die lucht dan naar boven stijgt als je weer klaar bent.. Een beetje een beurs gevoel bij je schouders en borsten zeg maar. Succes ermee! :*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:53:11 #251
409579 LuDann
All the way
pi_141196410
Ik kom me net als IsabellaMariaAnna weer voorzichtig melden hier. We zijn een paar maanden niet bezig geweest met proberen (of er zelfs maar over nadenken) omdat ik aan medicatie voor mijn epilepsie moest beginnen en het niet verstandig was met aanvallen en medicatie aan een zwangerschap te beginnen.

Ben nu aanvalsvrij al een paar maanden en de medicatie die ik heb is de 'veiligste' van de anti-epileptica die er bestaan om door te slikken tijdens een zwangerschap. Dus het plan is een beetje om te gaan ontpillen binnenkort...

Ik heb niet bijgelezen de afgelopen maanden, maar jammer dat er een aantal mensen nog in het lijstje staan hier...En ik zie ook een hoop nieuwe mensen, leuk!
pi_141211556
Welkom terug.
Snel maar weer weggaan. :+
pi_141212080
Welkom terug! Hopelijk snel strepen en plakkers voor jullie!
pi_141215543
IMA: welkom terug! Ik heb je verdrietige verhaal gelezen door mijn gelurk in Z&G. Ook ik hoop op snelle nieuwe strepen en een mooi plakkerd voor je! :*

LuDann: wat moet het ontzettend klote zijn om op zo'n manier gedwongen te worden alles 'on hold' te zetten! Hopelijk snel een mooie cyclus en geen aanvallen meer! :*
pi_141215865
Welcome back IMA en LuDann. Het is jammer dat jullie hier weer zitten, maar wel positief dat de blik weer op de toekomst kan! :*
Heel rap voor een positieve test en deze keer met een plakker.

Ben je nu weer aan de pil LuDann?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:06:26 #256
409579 LuDann
All the way
pi_141218880
Dank jullie wel! Lief van jullie. O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:16 schreef Risu het volgende:
Welkom terug.
Snel maar weer weggaan. :+
Voor jou wordt het anders ook wel eens tijd om te gaan wieberen. }:| ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:17 schreef twist02 het volgende:

Ja, het was wel even vervelend. Maar goed, nu al een paar maanden geen aanvallen meer dus dat is alleen maar positief!
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:23 schreef Cholula het volgende:

Ben je nu weer aan de pil LuDann?
Ja, ik ben aan de minipil. Volgens de neuroloog was een oraal anticonceptiemiddel de enige die kon i.c.m. met medicatie. Moest alleen mijn huisarts overtuigen omdat ze dacht dat dat een heel onbetrouwbare pil was. Hij schijnt normaal gesproken alleen aan moeders die borstvoeding geven te worden voorgeschreven. Dus nu laatste strip afmaken, foliumzuur slikken en dan ontpillen! Wel weer spannend hoor, en wennen. :)

@IMA: wel toevallig dat we rond dezelfde periode weer gaan starten. Heel verdrietig hoe het gegaan is zeg. Ik hoop dat het nu snel goed raak is en blijft.
pi_141219368
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:06 schreef LuDann het volgende:

Ja, ik ben aan de minipil. Volgens de neuroloog was een oraal anticonceptiemiddel de enige die kon i.c.m. met medicatie. Moest alleen mijn huisarts overtuigen omdat ze dacht dat dat een heel onbetrouwbare pil was. Hij schijnt normaal gesproken alleen aan moeders die borstvoeding geven te worden voorgeschreven. Dus nu laatste strip afmaken, foliumzuur slikken en dan ontpillen! Wel weer spannend hoor, en wennen. :)

Maar je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om nu te starten met foliumzuur, toch?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:23:22 #258
409579 LuDann
All the way
pi_141219978
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:13 schreef Cholula het volgende:

[..]

Maar je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om nu te starten met foliumzuur, toch?
Ja klopt, ik ben ook al gestart, het stond er alleen een beetje vreemd misschien. Ik slik sowieso al een tijdje multivitamine waar ook voldoende foliumzuur in zit. Maar ik word extra in de gaten gehouden en een vereiste is nu wel echt 4 weken lang voorgeschreven foliumzuur slikken voordat we van start gaan.

Slik jij trouwens alleen foliumzuur of prenatale vitamines? Ik twijfel een beetje of ik beide zal doen. Jammer om te zien dat je hier nog rondhangt trouwens, Cholula. Dat jij ook maar snel een topic mag opschuiven. :)
pi_141220032
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

gebruikt ze medicatie voor die schildklier?
Vrouwen met te traag werkende schildklier zijn vaak verminderd vruchtbaar. Als je medicatie gebruikt werkt je schildklier weer min of meer normaal en ben je ook weer min of meer normaal vruchtbaar.

Behoefte aan schildklierhormoon stijgt heel snel heel rap tijdens de zwangerschap. Testen en bij positieve test als de donder naar de huisarts dus want de medicatie moet gemiddeld genomen iedere maand/2 maanden opgehoogd worden.
Dank je! Ze gebruikt namelijk wel degelijk Thyrax, al een paar jaar! Ze heeft altijd gedacht en gehoord dat ze sowieso wel verminderd vruchtbaar zou zijn. Zal het aan haar doorgeven.

En ja ze moet natuurlijk gewoon testen! Denk dat ze vooral bang is dat een lange cyclus slecht nieuws kan zijn (ze is beetje hypochonder). Ze zal bang zijn voor slecht nieuws en het liever dan maar niet weten. Probeerde dr al gerust te stellen, helpt al goed. Uitsluiten dat ze toch zwanger is kon ik niet, zo maar even vragen of ze al gaat testen :P

Ze vond timing kennelijk niet perfect, maar ze keek er tijdje geleden al hartstikke naar uit. Denk toch meer dat het spannend is voor ze. Want volgens mij hebben ze alles behoorlijk goed voor elkaar en hoeven ze zich weinig/geen zorgen te maken! (Ze hebben het beter voor elkaar dan wij, zou graag wat dingen (huis) anders zien, maar ga er ook vanuit dat alles goed komt)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:29:25 #260
409579 LuDann
All the way
pi_141220431
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:23 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Dank je! Ze gebruikt namelijk wel degelijk Thyrax, al een paar jaar! Ze heeft altijd gedacht en gehoord dat ze sowieso wel verminderd vruchtbaar zou zijn. Zal het aan haar doorgeven.

En ja ze moet natuurlijk gewoon testen! Denk dat ze vooral bang is dat een lange cyclus slecht nieuws kan zijn (ze is beetje hypochonder). Ze zal bang zijn voor slecht nieuws en het liever dan maar niet weten. Probeerde dr al gerust te stellen, helpt al goed. Uitsluiten dat ze toch zwanger is kon ik niet, zo maar even vragen of ze al gaat testen :P

Ze vond timing kennelijk niet perfect, maar ze keek er tijdje geleden al hartstikke naar uit. Denk toch meer dat het spannend is voor ze. Want volgens mij hebben ze alles behoorlijk goed voor elkaar en hoeven ze zich weinig/geen zorgen te maken! (Ze hebben het beter voor elkaar dan wij, zou graag wat dingen (huis) anders zien, maar ga er ook vanuit dat alles goed komt)
Ik hoop dat je vriendin snel durft te testen en dat het meteen raak is. :Y

En wat timing betreft: er is nooit een goede timing eigenlijk. Ik ga zelf in september aan een masteropleiding beginnen en we trouwen in mei. Tja, eventueel ga ik dan lang doen over die master. En tja, misschien trouw ik met een dikke buik. Maar aan de andere kant: ik ben bijna 30 en de timing is eerder ook nooit goed geweest. Als je gaat zitten wachten op een goede timing heb je misschien je kansen verspeeld. Dus screw timing wat mij betreft, haha. :P
pi_141220900
Inderdaad. Ik vertel aan bijna niemand dat we bezig zijn omdat ik bijna zeker weet dat mensen de timing niet goed zullen vinden. Aan de andere kant, als ik wacht tot we een nieuw huis hebben en betaald werk hebben zou het wel eens lang kunnen duren. Ik denk dat als ik zwanger ben er zelfs meer vaart in het huizenproces zal komen.. En anders kan het voor het begin ook nog wel. We vinden vast een oplossing! En dat ik een uitkering heb nu geeft me meer rust omdat ik niet bang hoef te zijn dat ze moeilijk gaan doen bij m'n vrijwilligerswerk. Anders ben ik daar weg, maakt voor inkomen nu toch niks uit. Zou leuk zijn in de toekomst wat meer inkomst te hebben, maar voor nu loopt het wel goed!
pi_141221125
Bij ons is de timing juist perfect eigenlijk. Al een jaar, en daarom kijkt iedereen vol verwachting onze kant uit. Dat is ook niet altijd fijn kan ik je vertellen. Dus even geheimhouden is misschien wel fijn.
pi_141221250
Ok, namen opgeschreven, hoop dat alles klopt :P

Sara en L-E: welkom!

Cygne: wat rot van je kat, sterkte! Moet er niet aan denken dat m'n katje iets overkomt.. Vorige kat is bijna een jaar vermist nu en we waren de eerste weken beide behoorlijk depri ervan. Kattenreclames veroorzaakten meteen een waterval.

IMA, wat naar! Hoop dat het snel raak is en alles dan goed verloopt!

LuDann: naar dat je moest stoppen ineens! Gelukkig kan je binnenkort weer beginnen!
pi_141221644
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:39 schreef Risu het volgende:
Bij ons is de timing juist perfect eigenlijk. Al een jaar, en daarom kijkt iedereen vol verwachting onze kant uit. Dat is ook niet altijd fijn kan ik je vertellen. Dus even geheimhouden is misschien wel fijn.
Nee, dat kan ik goed begrijpen. Vooral als mensen het dan gaan verwachten! Dat is ook wel een reden dat ik het stilhou, wil niet dat mensen iedere maand willen weten of het al gelukt is.. Hoop echt voor je dat het nu snel raak is! Bij een vriendin heeft het ruim meer dan een jaar geduurd, ze had zelfs al een operatie staan om haar eileiders door te spuiten (? Ze dachten aan verklevingen). Toch maar even een testje kort ervoor en ja hoor, toch ineens raak!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:46:27 #265
409579 LuDann
All the way
pi_141221666
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:36 schreef Gevalletje het volgende:
Inderdaad. Ik vertel aan bijna niemand dat we bezig zijn omdat ik bijna zeker weet dat mensen de timing niet goed zullen vinden. Aan de andere kant, als ik wacht tot we een nieuw huis hebben en betaald werk hebben zou het wel eens lang kunnen duren. Ik denk dat als ik zwanger ben er zelfs meer vaart in het huizenproces zal komen.. En anders kan het voor het begin ook nog wel. We vinden vast een oplossing! En dat ik een uitkering heb nu geeft me meer rust omdat ik niet bang hoef te zijn dat ze moeilijk gaan doen bij m'n vrijwilligerswerk. Anders ben ik daar weg, maakt voor inkomen nu toch niks uit. Zou leuk zijn in de toekomst wat meer inkomst te hebben, maar voor nu loopt het wel goed!
Ja joh, omstandigheden zijn nooit ideaal, maar ze veranderen. Het belangrijkste is dat jullie er goed over na hebben gedacht en dat je je kindje een goede toekomst denkt te kunnen bieden in een liefdevolle omgeving. Ik denk ook niet dat ik snel een baan zal hebben en mijn aanstaande heeft dan wel zijn tweede verlenging binnen, maar geen vast contract. En daarnaast, ik weet dat er een kans is dat kinderen krijgen gewoon niet lukt en in dat geval wil ik wel een leven ernaast hebben opgebouwd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:39 schreef Risu het volgende:
Kan ik me indenken ja... Ik ga dit keer ook niemand vertellen dat we weer van start gaan. De meeste mensen zullen denken dat we alles gaan uitstellen in verband met mijn opleidingsplannen en de bruiloft. Het lijkt me ook jammer dat, als het dan lukt, het geen echte verrassing meer is voor mensen die eventueel opa/oma/tante/oom worden.
pi_141221992
Hier is het geen verrassing meer :')
Ik denk ook niet dat ik lang wacht, wanneer het lukt, om het aan mijn naaste collega's te vertellen. Zullen toch spannende weken worden..
pi_141222013
Ja, ben al bang voor de standaard reacties. Hehe, werd wel tijd he. Niet echt superblij ofzo, want ik zal straks ook nummer zoveel zijn.
Maar uiteindelijk doe ik het niet voor hun natuurlijk.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:03:50 #268
409579 LuDann
All the way
pi_141222789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier is het geen verrassing meer :')
Ik denk ook niet dat ik lang wacht, wanneer het lukt, om het aan mijn naaste collega's te vertellen. Zullen toch spannende weken worden..
Ja, dat is wel een groot nadeel van een MK natuurlijk... Zowel dat het geen geheim meer is als dat het extra spannend wordt om te kijken of alles goed gaat als het raak is. Hoelang zou jij wachten met vertellen? En zou je het naaste familie wel al meteen zeggen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:51 schreef Risu het volgende:
Ja, ben al bang voor de standaard reacties. Hehe, werd wel tijd he. Niet echt superblij ofzo, want ik zal straks ook nummer zoveel zijn.
Maar uiteindelijk doe ik het niet voor hun natuurlijk.
Nee, uiteindelijk doe je het voor jullie en voor een mooie droombeeb natuurlijk! Maar het is jammer dat mensen dan misschien niet zo dol enthousiast zullen zijn als je zelf bent. Dat is in ieder geval hoe ik er zelf een beetje in sta. Iedereen om me heen heeft al een gezin dus we zouden ook nummer zoveel zijn. Gelukkig is mijn vriend enigst kind dus we maken in ieder geval 1 stel voor het eerst opa en oma in dat geval. Of ik moet iets niet weten. :')
pi_141222944
Mijn naaste familie sowieso wel meteen, net als de vorige keer. De collega's misschien na de eerste echo die deze keer met 7 weken is. Ik zie het nog wel. Maar ik denk dat ik het prettiger vind als ze het weten.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:10:07 #270
140412 Danaa
🍎
pi_141223160
IMA & LuDann: Beide een terugkeer na verschillende redenen maar hoop na de tegenslagen dat het raak gaat zijn, en dat het dan echte plakkers gaan zijn!
Het is zo'n standaard zin......... maar zo is het gewoon!

En zo geldt dat voor iedereen hier!

Hier hield ik het bezig zijn ook bewust stil zodat niemand kon vragen/belangstelling tonen! Nu het raak is houd ik het ook stil om er zelf van te genieten.
Vind dat evengoed wel moeilijk!

En het gaat zoooooo onverwacht zijn..... benieuwd naar alle reacties
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:10:12 #271
409579 LuDann
All the way
pi_141223164
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn naaste familie sowieso wel meteen, net als de vorige keer. De collega's misschien na de eerste echo die deze keer met 7 weken is. Ik zie het nog wel. Maar ik denk dat ik het prettiger vind als ze het weten.
Ik zou het directe familie ook meteen vertellen. Omdat ik mijn mond niet kan houden maar ook omdat hun steun misschien wel heel hard nodig is als het mis mocht gaan.

Jij komt ook in aanmerking voor een vroege echo? Dat is wel zo fijn, of niet? Als het bij ons lukt dan krijg ik alle aanvullende onderzoeken en echo's allemaal vergoed. Ik vind dat een prettige gedachte.
pi_141223284
Ja, echo's bij 7, 9 en 11 weken inderdaad. Maar ik weet nog niet hoe fijn ik dat vind. Een goede echo met 7 weken is prima, maar zegt dus nog niets.. Dat gevoel ga ik natuurlijk niet kwijtraken.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:12:07 #273
409579 LuDann
All the way
pi_141223294
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:10 schreef Danaa het volgende:
IMA & LuDann: Beide een terugkeer na verschillende redenen maar hoop na de tegenslagen dat het raak gaat zijn, en dat het dan echte plakkers gaan zijn!
Het is zo'n standaard zin......... maar zo is het gewoon!

En zo geldt dat voor iedereen hier!

Hier hield ik het bezig zijn ook bewust stil zodat niemand kon vragen/belangstelling tonen! Nu het raak is houd ik het ook stil om er zelf van te genieten.
Vind dat evengoed wel moeilijk!
Dank je wel! :)

Hoe ver ben jij nu? Ik heb nog niet heel OUD doorgespit om te kijken hoever iedereen is enzo. :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:16:12 #274
140412 Danaa
🍎
pi_141223559
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:12 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dank je wel! :)

Hoe ver ben jij nu? Ik heb nog niet heel OUD doorgespit om te kijken hoever iedereen is enzo. :P
4 weken en drie dagen.
Ben er zaterdag achtergekomen!
Doe rustig aan en blijf hier hangen in dit topic!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:16:32 #275
409579 LuDann
All the way
pi_141223582
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja, echo's bij 7, 9 en 11 weken inderdaad. Maar ik weet nog niet hoe fijn ik dat vind. Een goede echo met 7 weken is prima, maar zegt dus nog niets.. Dat gevoel ga ik natuurlijk niet kwijtraken.
Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Maar als je wat verder bent in je zwangerschap kunnen eventuele oplosbare problemen op tijd worden gesignaleerd. Bij een vroege echo kun je nog niet echt juichen als die goed is, maar als hij niet goed is weet je wel meteen waar je aan toe bent. Ik vind het zo jammer voor je dat je een volgende zwangerschap niet met zoveel onbevangenheid kunt ondergaan door je eerdere ervaring.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:17:35 #276
409579 LuDann
All the way
pi_141223653
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:16 schreef Danaa het volgende:

[..]

4 weken en drie dagen.
Ben er zaterdag achtergekomen!
Doe rustig aan en blijf hier hangen in dit topic!
Oh, dat is kort nog! Dan zijn felicitaties nog op zijn plaats! Van harte meid. :)
pi_141224762
Gefeliciteerd nog Danaa! :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:42:48 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_141225327
mijn ervaring is ten eerste dat mensen echt extra blij voor je zijn als het al eens mis is gegaan en je weer zwanger raakt. Ik was daar ook bang voor, maar dat is echt nergens voor nodig!
En mensen zijn blij no matter what, ik heb nog niet meegemaakt dat er lafjes werd gereageerd omdat pietje en marietje ook al een kind hebben, want het is jùllie kindje en dat is uniek! ;) :*
disclaimer
pi_141225583
Wat ik echt superlief vond was dat ik mijn vader tegen mijn moeder hoorde zeggen: 'Het is weer net zo speciaal als bij de eerste, vind je niet?'

Ik was ook bang dat mijn ouders het niet zo bijzonder zouden vinden omdat ze al vijf kleinkinderen hebben, maar in tegendeel dus. O+.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:46:16 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_141225652
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat ik echt superlief vond was dat ik mijn vader tegen mijn moeder hoorde zeggen: 'Het is weer net zo speciaal als bij de eerste, vind je niet?'

Ik was ook bang dat mijn ouders het niet zo bijzonder zouden vinden omdat ze al vijf kleinkinderen hebben, maar in tegendeel dus. O+.
O+
disclaimer
pi_141226020
quote:

Ah O+
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:50:58 #282
409579 LuDann
All the way
pi_141226068
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
mijn ervaring is ten eerste dat mensen echt extra blij voor je zijn als het al eens mis is gegaan en je weer zwanger raakt. Ik was daar ook bang voor, maar dat is echt nergens voor nodig!
En mensen zijn blij no matter what, ik heb nog niet meegemaakt dat er lafjes werd gereageerd omdat pietje en marietje ook al een kind hebben, want het is jùllie kindje en dat is uniek! ;) :*
+1

Denk dat de mensen waar ik echt om geef inderdaad ook gewoon enthousiast zouden zijn. Maar goed, ik moet maar niet al te ver op de zaken vooruit lopen. :P
quote:

Awwww. O+
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:39:03 #283
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141228881
Ook ik hoop mee op plakkers voor LuDann en IMA :)

quote:

Awww O+

Ik begin nu toch wel benieuwd te raken naar mijn NOD. Ik verwacht niks, maar toch spannend allemaal...

En ik realiseer me net dat ik (morgen) over een maand ga trouwen :') was vergeten dat de tijd zo snel gaat

[ Bericht 8% gewijzigd door sproetjes op 17-06-2014 23:51:28 ]
pi_141234195
quote:
Graag in het onderste lijstje met 04-2014 :)
pi_141234535
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:39 schreef sproetjes het volgende:
Ook ik hoop mee op plakkers voor LuDann en IMA :)

[..]
.....

Ik begin nu toch wel benieuwd te raken naar mijn NOD. Ik verwacht niks, maar toch spannend allemaal...

En ik realiseer me net dat ik (morgen) over een maand ga trouwen :') was vergeten dat de tijd zo snel gaat
Het is ook spannend!
Dat was het hier ook. Sinds gisteren ongesteld dus mijn lijf lijkt het gewoon weer te doen. En vriend was stiekem teleurgesteld en dat vond hij wel een heel goed teken. Hij is er dus echt klaar voor.

En ga je trouwen, super leuk! Wij trouwen deze maand nog, echt een mooi vooruitzicht. En tijdens mijn volgende ovulatie zijn we op huwelijksreis :9
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:14:03 #286
409579 LuDann
All the way
pi_141238214
Jeetje wat leuk sproetjes en Malteser! Zo snel al trouwen! Ik ga mei 2015 pas trouwen en vind dat al dichtbij komen (maar goed, we zijn dan ook al sinds 2012 verloofd). Hebben jullie een groots huwelijk gepland of niet zo? En hebben jullie van tevoren rekening gehouden met eventueel trouwen met een dikke buik of zijn jullie met opzet wat later begonnen met proberen?
pi_141239075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:14 schreef LuDann het volgende:
Jeetje wat leuk sproetjes en Malteser! Zo snel al trouwen! Ik ga mei 2015 pas trouwen en vind dat al dichtbij komen (maar goed, we zijn dan ook al sinds 2012 verloofd). Hebben jullie een groots huwelijk gepland of niet zo? En hebben jullie van tevoren rekening gehouden met eventueel trouwen met een dikke buik of zijn jullie met opzet wat later begonnen met proberen?
Onze bruiloft is met 'alles erop en eraan'. Ceremonie, taart en toost, diner en feest. Wij hebben bewust gewacht met het stoppen met AC i.v.m. de bruiloft. Zijn pas net gestopt en ben nu voor het eerst weer ongesteld volgens mijn eigen cyclus. Als het dus in één keer raak zou zijn geweest, zou ik dus niet met een dikke buik hoeven trouwen. Mijn jurk is ook niet geschikt voor een dikke buik ;).
Jullie zijn al lang verloofd! Mooie tijd is dat. Wij zijn nu bijna een jaar verloofd en we trouwen deze maand nog.
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:07:30 #288
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141240030
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:14 schreef LuDann het volgende:
Groots hier niet echt, wel trouwen in een kasteel. Daarna lekker eten en t feest in de mooie tuin van mijn schoonouders.
Originele plan was dat ik klaar zou zijn met mijn opleiding in april en dan zouden we stoppen met AC. Nu verleng ik mijn opleiding dus zouden we de baby plannen uitstellen tot februari. Pas te horen gekregen dat ik mijn examens niet geuniformeerd hoef te doen, dus eerder gestopt. En nu net weer in mijn cyclus dus sowieso niet trouwen met een dikke buik haha
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:30:15 #289
409579 LuDann
All the way
pi_141240658
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

Leuk, zo groots! Kan het me goed voorstellen hoor, dat je wacht met die dikke buik. Helemaal als je een geweldige jurk hebt natuurlijk. ;) We hebben toen we ons verloofden ook afgesproken om nog een paar jaar te wachten met trouwen, omdat we die verlovingsperiode zo leuk vonden inderdaad. :P Dat doe je ten slotte ook maar 1 keer in je leven als het goed is. Dus lekker rekken en ervan genieten. Maar kijk er nu wel naar uit hoor.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:07 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Romantisch, een kasteel. O+ Wij nodigen alleen een handvol directe familie uit dus ook niet groots. In mijn vorige opleiding en baan moest ik nogal eens met röntgenstraling werken dus ik had toen een soortgelijk issue. Maar mag het niet, in zwanger en in uniform? Of komt er ook een gezondheidsrisico bij kijken?
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:54:06 #290
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141241315
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:30 schreef LuDann het volgende:

[..]

Leuk, zo groots! Kan het me goed voorstellen hoor, dat je wacht met die dikke buik. Helemaal als je een geweldige jurk hebt natuurlijk. ;) We hebben toen we ons verloofden ook afgesproken om nog een paar jaar te wachten met trouwen, omdat we die verlovingsperiode zo leuk vonden inderdaad. :P Dat doe je ten slotte ook maar 1 keer in je leven als het goed is. Dus lekker rekken en ervan genieten. Maar kijk er nu wel naar uit hoor.

[..]

Romantisch, een kasteel. O+ Wij nodigen alleen een handvol directe familie uit dus ook niet groots. In mijn vorige opleiding en baan moest ik nogal eens met röntgenstraling werken dus ik had toen een soortgelijk issue. Maar mag het niet, in zwanger en in uniform? Of komt er ook een gezondheidsrisico bij kijken?
Ik werk op straat in uniform (volgens een oud spreekwoord ben ik je beste vriend ;) ). En ik ga mezelf en beeb op dat moment niet onnodig in gevaar brengen. Ook is t uniform bij sommige examens een vereiste (ik kan niet in de horeca lopen bijv zonder uniform ;) )maar die examens heb ik nu allemaal gehad. Alleen nog twee mondelinge verdedigingen/overhoringen
pi_141241676
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:54 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Ik werk op straat in uniform (volgens een oud spreekwoord ben ik je beste vriend ;) ). En ik ga mezelf en beeb op dat moment niet onnodig in gevaar brengen. Ook is t uniform bij sommige examens een vereiste (ik kan niet in de horeca lopen bijv zonder uniform ;) )maar die examens heb ik nu allemaal gehad. Alleen nog twee mondelinge verdedigingen/overhoringen
Als je zwanger bent, hoef je dan direct de straat niet meer op of is dat pas vanaf een aantal weken?
Ik weet dat in het bedrijf/organisatie waar ik werk er best weinig geregeld is rond zwangerschappen en dan doel ik voornamelijk op vervangend werk. Is dat bij jullie beter geregeld?
pi_141242364
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:31 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Ik kan het niet meer aanpassen, dus of een modje moet dat even doen en anders in het nieuwe topic :)

ludann en Ima wat fijn dat jullie weer terug zijn, al hoop ik natuurlijk dat jullie + alle anderen zo weer weg zijn en door kunnen schuiven.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:37:40 #293
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141242776
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:05 schreef Cholula het volgende:

[..]

Als je zwanger bent, hoef je dan direct de straat niet meer op of is dat pas vanaf een aantal weken?
Ik weet dat in het bedrijf/organisatie waar ik werk er best weinig geregeld is rond zwangerschappen en dan doel ik voornamelijk op vervangend werk. Is dat bij jullie beter geregeld?
Je mag de straat nog op totdat het zichtbaar wordt maar zonder vuurwapen. Dus veel diensten kan je dan al niet meer draaien. Maar het is je eigen keus en de meeste kiezen ervoor om meteen vervangend werk te gaan doen (zoals recherche in burger). Ik doe dat ook. Zodra ik het weet licht ik mijn chef in en werk ik in burger. Dus dat is gelukkig goed geregeld :)
pi_141244580
Ik heb eigenlijk heel weinig trek in ovulatietesten, maar ik ben bang dat het nog wel nodig gaat zijn.. Ik was altijd erg blij met mijn regelmatige cyclus, maar die is wel weg geloof ik. Nu weer op dag 31 en niks te bekennen. Geen idee wanneer mijn eisprong geweest is. Meestal voel ik het heel duidelijk en soms ook niet. Of hij is helemaal nog niet geweest? Alweer zwanger acht ik niet zo waarschijnlijk eerlijk gezegd. Zou wel erg toevallig zijn met 1x sex en een onduidelijke cyclus..

Moet je die testen altijd 's middags doen? Ik heb geen idee hoe dat zou moeten..
pi_141244607
Dat klinkt wel goed sproetjes, fijn dat daar goed naar gekeken wordt.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:30:19 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_141244720
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb eigenlijk heel weinig trek in ovulatietesten, maar ik ben bang dat het nog wel nodig gaat zijn.. Ik was altijd erg blij met mijn regelmatige cyclus, maar die is wel weg geloof ik. Nu weer op dag 31 en niks te bekennen. Geen idee wanneer mijn eisprong geweest is. Meestal voel ik het heel duidelijk en soms ook niet. Of hij is helemaal nog niet geweest? Alweer zwanger acht ik niet zo waarschijnlijk eerlijk gezegd. Zou wel erg toevallig zijn met 1x sex en een onduidelijke cyclus..

Moet je die testen altijd 's middags doen? Ik heb geen idee hoe dat zou moeten..
Liefst op een vast tijdstip en liefst niet met ochtendurine. Rond middaguur schijnt het beste, maar anders gewoon direct als je uit je werk komt :Y (en twee uur van te voren niet drinken/plassen).
disclaimer
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:07:19 #297
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141250351
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat klinkt wel goed sproetjes, fijn dat daar goed naar gekeken wordt.
Ja gelukkig wel :)
Zou ook onnodig risico zijn. Al heb ik collegas die ze moeten terugfluiten met 14 weken omdat ze nog gewoon straatdiensten draaien. Zou dat nooit aandurven
pi_141277433
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:37 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Je mag de straat nog op totdat het zichtbaar wordt maar zonder vuurwapen. Dus veel diensten kan je dan al niet meer draaien. Maar het is je eigen keus en de meeste kiezen ervoor om meteen vervangend werk te gaan doen (zoals recherche in burger). Ik doe dat ook. Zodra ik het weet licht ik mijn chef in en werk ik in burger. Dus dat is gelukkig goed geregeld :)
Fijn dat dat kan zeg! Maar waarom mag je eigenlijk geen vuurwapen dragen als je nog niet zichtbaar zwanger bent?
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:13:58 #299
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141278455
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:31 schreef Sara82 het volgende:

[..]

done ;) en welkom!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141279452
Mij is verteld dat ik ook niet meer naar de schietbaan mag/hoef als ik zwanger ivm de ontwikkeling van het gehoor. Geldt dat ook voor jou sproetjes?
pi_141279487
Ik gooi hem wel dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')