abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141164815
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:25 schreef Danaa het volgende:

@ Twist: Wanneer is je NOD precies? De eerste ronde vond ik het spannendst, met precies diezelfde gedachte(s) die jij net beschreef.

Tot nu toe cycli van 24-26-26, dus als ik van die 26 uitga, is m'n NOD as. donderdag :o :X

Ik wacht het sowieso maar af tot het weekend, omdat ik het dus echt niet verwacht
en heb ook helemaal nog geen testen in huis :')
Ik voel ook nooit vooraf aan dat ik ongesteld word ofzo, dus daar kan ik ook niets uit opmaken.

SPOILER: Nog bijna vergeten!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 31% gewijzigd door twist02 op 16-06-2014 20:28:26 ]
pi_141169576
Iemand trouwens tips voor goede+goedkope tests? Ik wil wel één zo'n digitale kopen voor als het raak is, maar verder mag het zo goedkoop mogelijk ;)

Zag er online net 3 voor ¤6, da's niet duur toch?
pi_141170054
kruidvat 2v5 euro... goede ervaringen mee...

en anders dipsticks via sensitest of ebay..
S. 2014
J. 2016
  maandag 16 juni 2014 @ 21:18:10 #229
140412 Danaa
🍎
pi_141173060
Let's wait Twist!!
Gefeliciteerd met je vaste contract, dat is lekkeeerrrrr!

Wbt testen, ik ook de kruidvat gebruikt 2v5euro. Ook 1 digitale van ClearBlue gekocht! Was na 3x knipperen van het zandlopertje stuk :{
pi_141174513
Denk dat ik dan van de week maar even langs de Kruidvat ga :Y

Da's ook zuur, Danaa, van zo'n dure test :{
pi_141182012
Nog even een vraagje. Net vriendin gezien die sinds kort bezig was. Nou zit zij met een probleem, dus ik dacht, misschien dat hier iemand een idee heeft!

Ze is half maart met de pil gestopt. Haar arts zei dat het gerust een jaar of 4 kan duren vanwege haar te trage schildklier (is dat echt waar, zo lang?). Haar eerste cyclus was vrij kort, de tweede was een normale lengte en ze zit nu in haar derde cyclus. Haar NOD was alleen al bijna 2 weken geleden.. Ze voelt zich niet anders. Ze vinden het niet per se het beste moment om nu al zwanger te zijn maar zijn al gestopt met de pil op aanraden van de arts omdat die verwacht dat het lang zal duren. Waar ik de seconde dat het kan al een test pak is het bij haar omgekeerd: ze is bang voor het resultaat en heeft het daarom nog niet aangedurfd om te testen. Ze schat de kans dat het gelukt is qua timing heel laag in. Hierdoor is ze bang dat haar cyclus erg lang is en er iets mis is.

Kortom, is deze lange cyclus abnormaal of kan dit aan ontpillen liggen?
pi_141182691
kan heel goed met ontpillen te maken hebben, maar om dit zeker te weten zit er toch maar 1 ding op...

kijk dat het lang KAN duren door haar schildklier wil natuurlijk niet persè zeggen dat het ook zolang zal duren
..
S. 2014
J. 2016
pi_141183167
Inderdaad, zei dat een test me het beste lijkt. Zou ze als het goed is ook gaan doen binnenkort!

Ze zei dat ze paar dagen terug hoorde van iemand die hetzelfde heeft en die was na 1x zwanger. Dus maakt ze zich wel zorgen nu. Hoop dat ze snel een test aandurft! Ben wel nieuwsgierig nu :P. Hoewel het niet zo snel gepland zou zijn, weet ik zeker dat ze er hartstikke blij mee zullen zijn hoor :)
  maandag 16 juni 2014 @ 23:51:37 #234
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141183500
leerling van mij had een vriendin die "waarschijnlijk nooit kinderen zou kunnen krijgen" ivm een aandoening. ze werd ook niet ongesteld enzo.

nu hebben ze een baby van 4 maanden, hij is 18 zij 16! :+

Ik zou er toch even een testje tegenaan gooien ;)
Kwak
pi_141183870
Ik snap dat nooit zo goed. Test gewoon dan heb je duidelijkheid... :@
(Vals negatief / positief even uitgesloten ;))
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141184447
overigens wel een beetje naief om in mrt al te stoppen met de pil omdat het nog wel heel lang kan duren, terwijl n zwangerschap nu nog niet zo goed uit zou komen...
S. 2014
J. 2016
pi_141184611
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:25 schreef Gevalletje het volgende:
Nog even een vraagje. Net vriendin gezien die sinds kort bezig was. Nou zit zij met een probleem, dus ik dacht, misschien dat hier iemand een idee heeft!

Ze is half maart met de pil gestopt. Haar arts zei dat het gerust een jaar of 4 kan duren vanwege haar te trage schildklier (is dat echt waar, zo lang?). Haar eerste cyclus was vrij kort, de tweede was een normale lengte en ze zit nu in haar derde cyclus. Haar NOD was alleen al bijna 2 weken geleden.. Ze voelt zich niet anders. Ze vinden het niet per se het beste moment om nu al zwanger te zijn maar zijn al gestopt met de pil op aanraden van de arts omdat die verwacht dat het lang zal duren. Waar ik de seconde dat het kan al een test pak is het bij haar omgekeerd: ze is bang voor het resultaat en heeft het daarom nog niet aangedurfd om te testen. Ze schat de kans dat het gelukt is qua timing heel laag in. Hierdoor is ze bang dat haar cyclus erg lang is en er iets mis is.

Kortom, is deze lange cyclus abnormaal of kan dit aan ontpillen liggen?
gebruikt ze medicatie voor die schildklier?
Vrouwen met te traag werkende schildklier zijn vaak verminderd vruchtbaar. Als je medicatie gebruikt werkt je schildklier weer min of meer normaal en ben je ook weer min of meer normaal vruchtbaar.

Behoefte aan schildklierhormoon stijgt heel snel heel rap tijdens de zwangerschap. Testen en bij positieve test als de donder naar de huisarts dus want de medicatie moet gemiddeld genomen iedere maand/2 maanden opgehoogd worden.
:)
pi_141189586
Hoi allemaal, ik kom ook meewachten! Ben 31 en ga voor de eerste... In april gestopt na 14 jaar de pil, en 1 juni voor het eerst weer ouderwets ongesteld geworden.

Omdat ik geen idee heb wanneer/of ik ovuleer, ben ik nu eerst aan het wachten op twee streepjes op ovutestjes. (om de dag klussen is erg gezellig, maar ik werk veel in wisseldiensten, en om mijn vent nou elke keer wakker te schudden als ik thuis kom van een late dienst zie ik niet zitten. 't Mot wel leuk blijven....)

De eerste ronde vond ik het allemaal nog zo eng dat we er giechelend nog wel eens condooms bijpakten, Na zoveel jaar anticonceptie voelde het bijna een soort van tegennatuurlijk to go unprotected, whahaha _O- Maar toen ik ongesteld werd, en zoiets had van: "och, jammer eigenlijk", was het voor mezelf duidelijk dat ik wel durf nu :Y Heus. (maar het is nog steeds een beetje eng, hihi!)
pi_141189780
Welkom nieuwe aanwas!

GM, dag te laat, maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.

Dat het lang kan duren hoeft idd niet te betekenen dat het ook zo is. Ik heb eerder gehoord van een zwangerschap die eerder was dan handig bleek, vanwege zo'n zelfde reden. En bij een normale cyclus kan het ook langer duren.

Spannend voor de dames wiens NOD er aan zit te komen.
Ikzelf voel nog helemaal niks, maar ik ga me er proberen niet mee bezig te houden. :+

Het testen laat ik voorlopig ook achterwege. Net als normaal eigenlijk.
pi_141189798
Welkom Sara82! :)
Herkenbaar ja, wij weten ook zeker dat we er voor willen gaan, maar soms vind ik het toch ook nog wel spannend. Hopelijk wordt je cyclus snel regelmatig en werken de ovutestjes goed!
pi_141190247
Thanks! En het kan best zijn dat ik meteen alweer "regelmatig" ben. Voor de pil had ik ook een cyclus van 40-45 dagen ofzo. Dus nu ook zoiets als ik terugreken. (hield het nooit precies bij, maar weet nog wel dat ik er destijds erg blij mee was. Nu vanzelfsprekend wat minder. :{ )
pi_141190621
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:57 schreef Skoap het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed. Test gewoon dan heb je duidelijkheid... :@
(Vals negatief / positief even uitgesloten ;))
Ik kan me de angst voor de uitslag wel goed voorstellen hoor.

Ik meld me hier nog niet helemaal officieel: wij gaan voor een derde kindje maar eerst moet de mirena nog uit mijn buikholte verwijderd worden middels een operatie :') Maar als dat gedaan is kunnen we LOS! O+
pi_141191077
Welkom Sara!!

LE: Ja, wat ontzettend leuk! Nog zo'n leukerd erbij. Maar eerst nog even sterkte met het spiraalverhaal....
pi_141191249
Hoi allemaal!

Ik heb nog weinig nieuws van de HA. Moet morgen terug ze heeft gisteren toch alleen naar de insectenbeten gekeken en omdat ze me morgen terug wil zien daarvoor wilde ze de rest van mijn vraag morgen pas behandelen. Ik baalde wel, want was er een soort van klaar voor om een confronterend gesprek te voeren.

1 lichtpuntje, morgen gaat mijn vriend mee!

Verder heb ik trouwens gisteren wel een testje gedaan ivm de medicatie die ik heb gekregen en niet mag gebruiken als ik zwanger zou zijn, maar je raad het al..

OMO-WIT..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_141191547
Goed, we hebben dus een eerste cyclus te pakken van 29 dagen. Niet slecht na 15 jaar pil....

Nieuwe NOD gebaseerd op 29 dagen: 16-07-2014
pi_141192012
Welkom Sara!
Joycie, succes morgen! Jammer van de witte test.
Malteser, mooie cyclus!

Ik kruip onder een steen want

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141192338
Sterkte Cygne!
pi_141195046
Ik kom me langzaam maar weer een beetje melden hier. Al weet ik nog niet zo goed of ik veel ga meepraten. Maar na een miskraam in maart gaan we nu weer echt verder. Ik wacht nu weer op een menstruatie, dan kunnen we daarna weer gerichter ermee bezig.

Na de miskraam heb ik 2,5 bloedverlies gehad en vervolgens werd ik vanaf de curretage gerekend op dag 33 weer ongesteld. De weken daarna had ik nog om de paar dagen weer bloedverlies wn vervolgens werd ik na 23 dagen weer echt ongesteld. Inmiddels zit ik op dag 30 en gebeurt er nog niks. We hebben in de afgelopen maand 1x sex gehad, mijn hoofd stond er nog niet echt naar, dus daar verwacht ik niet veel van. Waarschijnlijk is mijn cyclus dan nog wel in de war, wat wel lastig is om verder te kunnen.
pi_141195058
Sterkte Cygne!
pi_141195754
@ Welkom Sara! Spannend! Dat herkennen we denk ik wel. Of ineens is sex helemaal anders qua gevoel. Niet meer enkel voor de lusten en liefde voor en over en door elkaar.. maar ook nog een ander doel.

@Cygne wat rot! :*

@Isabella, ik weet niet veel meer te zeggen dat ik het naar voor jullie vind wat er is gebeurd. Echter wel weer fijn om je "gezicht" hier weer te zien (als je begrijpt wat ik bedoel). Dikke knuf! :*

@L-E: "het kleine detail dat opereren om je spiraal te verwijderen" noemt ze dat :D ..... pffffffffoeh! Mijn schoonzusje had het laatst ook. Die vond het vervelendste dat ze je zo opblazen om overal goed bij te kunnen en dat die lucht dan naar boven stijgt als je weer klaar bent.. Een beetje een beurs gevoel bij je schouders en borsten zeg maar. Succes ermee! :*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')