Voor jou wordt het anders ook wel eens tijd om te gaan wieberen.quote:
Ja, het was wel even vervelend. Maar goed, nu al een paar maanden geen aanvallen meer dus dat is alleen maar positief!quote:
Ja, ik ben aan de minipil. Volgens de neuroloog was een oraal anticonceptiemiddel de enige die kon i.c.m. met medicatie. Moest alleen mijn huisarts overtuigen omdat ze dacht dat dat een heel onbetrouwbare pil was. Hij schijnt normaal gesproken alleen aan moeders die borstvoeding geven te worden voorgeschreven. Dus nu laatste strip afmaken, foliumzuur slikken en dan ontpillen! Wel weer spannend hoor, en wennen.quote:
Maar je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om nu te starten met foliumzuur, toch?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:06 schreef LuDann het volgende:
Ja, ik ben aan de minipil. Volgens de neuroloog was een oraal anticonceptiemiddel de enige die kon i.c.m. met medicatie. Moest alleen mijn huisarts overtuigen omdat ze dacht dat dat een heel onbetrouwbare pil was. Hij schijnt normaal gesproken alleen aan moeders die borstvoeding geven te worden voorgeschreven. Dus nu laatste strip afmaken, foliumzuur slikken en dan ontpillen! Wel weer spannend hoor, en wennen.![]()
Ja klopt, ik ben ook al gestart, het stond er alleen een beetje vreemd misschien. Ik slik sowieso al een tijdje multivitamine waar ook voldoende foliumzuur in zit. Maar ik word extra in de gaten gehouden en een vereiste is nu wel echt 4 weken lang voorgeschreven foliumzuur slikken voordat we van start gaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:13 schreef Cholula het volgende:
[..]
Maar je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om nu te starten met foliumzuur, toch?
Dank je! Ze gebruikt namelijk wel degelijk Thyrax, al een paar jaar! Ze heeft altijd gedacht en gehoord dat ze sowieso wel verminderd vruchtbaar zou zijn. Zal het aan haar doorgeven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
gebruikt ze medicatie voor die schildklier?
Vrouwen met te traag werkende schildklier zijn vaak verminderd vruchtbaar. Als je medicatie gebruikt werkt je schildklier weer min of meer normaal en ben je ook weer min of meer normaal vruchtbaar.
Behoefte aan schildklierhormoon stijgt heel snel heel rap tijdens de zwangerschap. Testen en bij positieve test als de donder naar de huisarts dus want de medicatie moet gemiddeld genomen iedere maand/2 maanden opgehoogd worden.
Ik hoop dat je vriendin snel durft te testen en dat het meteen raak is.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:23 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Dank je! Ze gebruikt namelijk wel degelijk Thyrax, al een paar jaar! Ze heeft altijd gedacht en gehoord dat ze sowieso wel verminderd vruchtbaar zou zijn. Zal het aan haar doorgeven.
En ja ze moet natuurlijk gewoon testen! Denk dat ze vooral bang is dat een lange cyclus slecht nieuws kan zijn (ze is beetje hypochonder). Ze zal bang zijn voor slecht nieuws en het liever dan maar niet weten. Probeerde dr al gerust te stellen, helpt al goed. Uitsluiten dat ze toch zwanger is kon ik niet, zo maar even vragen of ze al gaat testen![]()
Ze vond timing kennelijk niet perfect, maar ze keek er tijdje geleden al hartstikke naar uit. Denk toch meer dat het spannend is voor ze. Want volgens mij hebben ze alles behoorlijk goed voor elkaar en hoeven ze zich weinig/geen zorgen te maken! (Ze hebben het beter voor elkaar dan wij, zou graag wat dingen (huis) anders zien, maar ga er ook vanuit dat alles goed komt)
Nee, dat kan ik goed begrijpen. Vooral als mensen het dan gaan verwachten! Dat is ook wel een reden dat ik het stilhou, wil niet dat mensen iedere maand willen weten of het al gelukt is.. Hoop echt voor je dat het nu snel raak is! Bij een vriendin heeft het ruim meer dan een jaar geduurd, ze had zelfs al een operatie staan om haar eileiders door te spuiten (? Ze dachten aan verklevingen). Toch maar even een testje kort ervoor en ja hoor, toch ineens raak!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:39 schreef Risu het volgende:
Bij ons is de timing juist perfect eigenlijk. Al een jaar, en daarom kijkt iedereen vol verwachting onze kant uit. Dat is ook niet altijd fijn kan ik je vertellen. Dus even geheimhouden is misschien wel fijn.
Ja joh, omstandigheden zijn nooit ideaal, maar ze veranderen. Het belangrijkste is dat jullie er goed over na hebben gedacht en dat je je kindje een goede toekomst denkt te kunnen bieden in een liefdevolle omgeving. Ik denk ook niet dat ik snel een baan zal hebben en mijn aanstaande heeft dan wel zijn tweede verlenging binnen, maar geen vast contract. En daarnaast, ik weet dat er een kans is dat kinderen krijgen gewoon niet lukt en in dat geval wil ik wel een leven ernaast hebben opgebouwd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:36 schreef Gevalletje het volgende:
Inderdaad. Ik vertel aan bijna niemand dat we bezig zijn omdat ik bijna zeker weet dat mensen de timing niet goed zullen vinden. Aan de andere kant, als ik wacht tot we een nieuw huis hebben en betaald werk hebben zou het wel eens lang kunnen duren. Ik denk dat als ik zwanger ben er zelfs meer vaart in het huizenproces zal komen.. En anders kan het voor het begin ook nog wel. We vinden vast een oplossing! En dat ik een uitkering heb nu geeft me meer rust omdat ik niet bang hoef te zijn dat ze moeilijk gaan doen bij m'n vrijwilligerswerk. Anders ben ik daar weg, maakt voor inkomen nu toch niks uit. Zou leuk zijn in de toekomst wat meer inkomst te hebben, maar voor nu loopt het wel goed!
Kan ik me indenken ja... Ik ga dit keer ook niemand vertellen dat we weer van start gaan. De meeste mensen zullen denken dat we alles gaan uitstellen in verband met mijn opleidingsplannen en de bruiloft. Het lijkt me ook jammer dat, als het dan lukt, het geen echte verrassing meer is voor mensen die eventueel opa/oma/tante/oom worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:39 schreef Risu het volgende:
Bij ons is de timing juist perfect eigenlijk. Al een jaar, en daarom kijkt iedereen vol verwachting onze kant uit. Dat is ook niet altijd fijn kan ik je vertellen. Dus even geheimhouden is misschien wel fijn.
Ja, dat is wel een groot nadeel van een MK natuurlijk... Zowel dat het geen geheim meer is als dat het extra spannend wordt om te kijken of alles goed gaat als het raak is. Hoelang zou jij wachten met vertellen? En zou je het naaste familie wel al meteen zeggen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier is het geen verrassing meer![]()
Ik denk ook niet dat ik lang wacht, wanneer het lukt, om het aan mijn naaste collega's te vertellen. Zullen toch spannende weken worden..
Nee, uiteindelijk doe je het voor jullie en voor een mooie droombeeb natuurlijk! Maar het is jammer dat mensen dan misschien niet zo dol enthousiast zullen zijn als je zelf bent. Dat is in ieder geval hoe ik er zelf een beetje in sta. Iedereen om me heen heeft al een gezin dus we zouden ook nummer zoveel zijn. Gelukkig is mijn vriend enigst kind dus we maken in ieder geval 1 stel voor het eerst opa en oma in dat geval. Of ik moet iets niet weten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:51 schreef Risu het volgende:
Ja, ben al bang voor de standaard reacties. Hehe, werd wel tijd he. Niet echt superblij ofzo, want ik zal straks ook nummer zoveel zijn.
Maar uiteindelijk doe ik het niet voor hun natuurlijk.
Ik zou het directe familie ook meteen vertellen. Omdat ik mijn mond niet kan houden maar ook omdat hun steun misschien wel heel hard nodig is als het mis mocht gaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn naaste familie sowieso wel meteen, net als de vorige keer. De collega's misschien na de eerste echo die deze keer met 7 weken is. Ik zie het nog wel. Maar ik denk dat ik het prettiger vind als ze het weten.
Dank je wel!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:10 schreef Danaa het volgende:
IMA & LuDann: Beide een terugkeer na verschillende redenen maar hoop na de tegenslagen dat het raak gaat zijn, en dat het dan echte plakkers gaan zijn!
Het is zo'n standaard zin......... maar zo is het gewoon!
En zo geldt dat voor iedereen hier!
Hier hield ik het bezig zijn ook bewust stil zodat niemand kon vragen/belangstelling tonen! Nu het raak is houd ik het ook stil om er zelf van te genieten.
Vind dat evengoed wel moeilijk!
4 weken en drie dagen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:12 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dank je wel!![]()
Hoe ver ben jij nu? Ik heb nog niet heel OUD doorgespit om te kijken hoever iedereen is enzo.
Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Maar als je wat verder bent in je zwangerschap kunnen eventuele oplosbare problemen op tijd worden gesignaleerd. Bij een vroege echo kun je nog niet echt juichen als die goed is, maar als hij niet goed is weet je wel meteen waar je aan toe bent. Ik vind het zo jammer voor je dat je een volgende zwangerschap niet met zoveel onbevangenheid kunt ondergaan door je eerdere ervaring.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja, echo's bij 7, 9 en 11 weken inderdaad. Maar ik weet nog niet hoe fijn ik dat vind. Een goede echo met 7 weken is prima, maar zegt dus nog niets.. Dat gevoel ga ik natuurlijk niet kwijtraken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |