abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 26 mei 2014 @ 18:16:54 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140393112
Deel 8 alweer in onze klusblunders reeks
Het topic waar we met ze allen gewoon lekker door blijven blunderen :Y _O-

De laatste posts uit het vorige topic waren.

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:34 schreef hoas het volgende:
Kennis vraagt of ik een beitel te leen heb, natuurlijk.
Krijg hem terug, zegt hij dat ding werkt ook voor geen meter om een gat in een betonvloer te hakken.
Nee natuurlijk niet, het is(was) een houtbijtel.
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Eventjes onder het raam van de garage wat stukken ijzer kapot slijpen... Ik dacht dat de vonken niet op het raam terecht kwamen, wel dus :')

Ik slijpte niet richting mijn ballen... Richting het raam moet je dus ook niet doen
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:01 schreef .Neovo. het volgende:
Ik denk dat deze wel blunderwaardig is. Mijn broertje was gisteren bezig met elektriciteit buitenshuis. Vanochtend ging hij weer verder, maar toen sloeg de aardlek "aan". Dus alle stroom eraf. Vervolgens deed handige harrie de stroom er weer op. Ineens begonnen het te roken in huis, de TV stond ineens in de fik, lampen sprongen kapot, magnetron kapot, modem werd gefrituurd.

Wat er precies gebeurd is weet ik niet, maar ik geloof dat hij er een fase-fase van maakte ipv fase-nul. Dat mogen de stroom experts hier me wel even uitleggen :')

De schade is wel zuur, maar gelukkig zijn we verzekerd.


[ Bericht 52% gewijzigd door Vonkenboer op 29-05-2014 10:55:06 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 26 mei 2014 @ 18:22:59 #2
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140393282
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Denk dat daar weinig meer aan te slijpen was
Mijn beitels gaan toch wat centimetertjes mee.
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2014 @ 18:54:55 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140394380
quote:
De laatste posts uit het vorige topic waren.
quote:
Op zaterdag 16 februari 2013 14:42 schreef ...
quote:
Op zaterdag 9 februari 2013 23:49 schreef ...
quote:
Op zaterdag 9 februari 2013 22:34 schreef ...
:?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140394636
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:08 schreef Troel het volgende:
Maar vind het ook wel een blunder dat je niet even vraagt waar hij een beitel voor nodig heeft ;)
Troeltjeswijsheid :P
  maandag 26 mei 2014 @ 19:19:26 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_140395417
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Troeltjeswijsheid :P
Een waarheid als een ):O
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_140395565
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Een waarheid als een ):O
is dat nou de scherpe of bottekant?
  maandag 26 mei 2014 @ 19:23:28 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_140395609
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

is dat nou de scherpe of bottekant?
Dat is de einde van de dag ik ben moe en heb geen zin meer kant :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 26 mei 2014 @ 22:13:46 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140404878
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:54 schreef 2cv het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

:?
Excuses, had ik even overheen gekeken. Zal het morgen ochtend als ik achter de PC zit even aanpassen. Via mobiel is knippen/plakken/vervangen van stukken tekst gewoon kut
Kranplätze müssen verdichtet sein
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2014 @ 22:14:38 #9
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140404935
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Excuses, had ik even overheen gekeken. Zal het morgen ochtend als ik achter de PC zit even aanpassen. Via mobiel is knippen/plakken/vervangen van stukken tekst gewoon kut
Geen punt :) Al hoop ik dat je het bericht dan nog aan kan passen. Wellicht wil een modje het (dan) ook wel doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 08:56:03 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140415555
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:14 schreef 2cv het volgende:

[..]

Geen punt :) Al hoop ik dat je het bericht dan nog aan kan passen. Wellicht wil een modje het (dan) ook wel doen.
Is inmiddels aangepast :) Alleen TT moet nog even worden aangepast, deel VIII inmiddels. In de OP van het vorige deel stond dat dat nummero 6 was, dus ben daar vrolijk op door gaan nummeren ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_140415759
Wij hebben laatst, na 2 en een half jaar, de trapleuningen weer opgehangen.
Nu was er nogal raar mee omgesprongen door de oude bewoners. De korte leuning die boven het eerste deel van de trap zat, zat aan 1 kant met schroeven in de muur gedraaid omdat de rawlplug compleet verdwenen was.
We hadden drie korte slotbouten en drie lange.

Nu wisten we na al die tijd niet meer precies waar de korte en waar de lange slotbouten hoorden, maar even uitzoeken ho maar. We zijn er gewoon vanuit gegaan dat de lange slotbouten in de betonmuur kwamen met de lange leuning.

Nadat we de leuningen geschuurd en geverfd hadden wilden we ze weer gaan ophangen. Maar dat ging niet door. Er bleken meer rawlpluggen stuk te zijn, dus die met wat geweld uit de muur gekregen. Bij de lokale metaal handel nieuwe leuninghouders gehaald (de vorige waren compleet verbogen), nieuwe rawlpluggen en vier korte en drie lange slotbouten...

Thuis gekomen de rawlpluggen erin gedraaid en begonnen met de lange leuning op te hangen. Maar de slotbouten kwamen nog niet eens halverwege...
Bleek dat de lange leuning vastzat met de korte slotbouten en de korte leuningen met de lange... Kon ik dus terug de auto in om 1 slotbout op te gaan halen...
pi_140420194
echt geen idee wat je bedoeld angelfrouk... komt er op neer dat je 1 bout te weinig had..

ach dat komt in de beste gezinnen voor.
pi_140431620
Tegen beter weten in toch een vlammetje houden bij een soldeerbrander die licht gas lekt. Heel mijn soldeerbrander afgefikt, omdat ik geen emmer water klaar had staan. :% :')
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 10:55:38 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_140500706
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is inmiddels aangepast :) Alleen TT moet nog even worden aangepast, deel VIII inmiddels. In de OP van het vorige deel stond dat dat nummero 6 was, dus ben daar vrolijk op door gaan nummeren ;)
OP is aangepast ;)
Er mogen weer klusblunders geplaatst worden :P
pi_140513745
Vandaag de gordijnkoof afgerond, zou beginnen met de sierlijsten. XPS schuim, op maat te maken met verstekbak.

Beetje grove zaag, werkte niet lekker. Dus ik had nog 4 nieuwe, ff andere erin zetten dus.


@%#$&^$#$$^ Opa's verstekbak naar de gallemiezen. 10 minuten eerder brak er al een van de geleiders af (om die verticale pennen).

Oude gietalu TROEP
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking donderdag 29 mei 2014 @ 20:40:02 #16
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_140517620
Oei das vervelend ja!! Zeker als je spul van je opa hebt gekregen die er zijn hele leven zo zuinig op geweest is :(

Wat is het trouwens voor iets? Ik kan het niet direct plaatsen...
  donderdag 29 mei 2014 @ 20:47:21 #17
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140517883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:34 schreef Gieliovd het volgende:
Vandaag de gordijnkoof afgerond, zou beginnen met de sierlijsten. XPS schuim, op maat te maken met verstekbak.

Beetje grove zaag, werkte niet lekker. Dus ik had nog 4 nieuwe, ff andere erin zetten dus.
[ link | afbeelding ]

@%#$&^$#$$^ Opa's verstekbak naar de gallemiezen. 10 minuten eerder brak er al een van de geleiders af (om die verticale pennen).

Oude gietalu TROEP
Is nog te lassen.
pi_140520231
2e hands galaxy s4 gekocht en vraag me niet hoe.. maar had hem net 3 dagen en hij zat in mijn zak in de regen en deed het niet meer...
los gehaald en was iets vocht in dus helemaal uit elkaar gehaald laten drogen en even aan gedaan na 2 dagen in de rijst en hij deed het weer perfect :)

scherm etc weer vastgeklikt (getest terwijl hij tijdelijk vast zat) en is een van die schroefje een fractie korter dan de andere wat betekende dat toen ik het laatste schroefje vastzette ik een krak hoorde en hij van binnen net tegen het lcd scherm kwam -.-

nu maar nieuw scherm kopen :((((
melk is goed voor elk
-imikethat
pi_140521194
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 20:40 schreef Atmoz het volgende:
Oei das vervelend ja!! Zeker als je spul van je opa hebt gekregen die er zijn hele leven zo zuinig op geweest is :(

Wat is het trouwens voor iets? Ik kan het niet direct plaatsen...
Het is een verstekbak onderdeel. Hiermee span je het zaagblad op.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 20:47 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is nog te lassen.
Dit is zo poreus, week en bros gietalu, als je daar in de buurt komt met je toorts dan is het al weg.

@ Atlas: oefffffffffffffffffff :X
Laat die handjes wapperen!
pi_140524217
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 21:53 schreef bosatlas het volgende:
2e hands galaxy s4 gekocht en vraag me niet hoe.. maar had hem net 3 dagen en hij zat in mijn zak in de regen en deed het niet meer...
los gehaald en was iets vocht in dus helemaal uit elkaar gehaald laten drogen en even aan gedaan na 2 dagen in de rijst en hij deed het weer perfect :)

scherm etc weer vastgeklikt (getest terwijl hij tijdelijk vast zat) en is een van die schroefje een fractie korter dan de andere wat betekende dat toen ik het laatste schroefje vastzette ik een krak hoorde en hij van binnen net tegen het lcd scherm kwam -.-

nu maar nieuw scherm kopen :((((
ik moest lachen :x
pi_140525262
quote:
http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op donderdag 29 mei 2014 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik moest lachen :x
Niets leuks aan :((
melk is goed voor elk
-imikethat
pi_140540510
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 23:41 schreef bosatlas het volgende:

[..]

Niets leuks aan :((
Nou niet vergeten als je een nieuw scherm hebt, dat je als laatste het kortste schroefje gebruikt :P
Liefde en infectie
pi_140542274
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 21:53 schreef bosatlas het volgende:
2e hands galaxy s4 gekocht en vraag me niet hoe.. maar had hem net 3 dagen en hij zat in mijn zak in de regen en deed het niet meer...
los gehaald en was iets vocht in dus helemaal uit elkaar gehaald laten drogen en even aan gedaan na 2 dagen in de rijst en hij deed het weer perfect :)

scherm etc weer vastgeklikt (getest terwijl hij tijdelijk vast zat) en is een van die schroefje een fractie korter dan de andere wat betekende dat toen ik het laatste schroefje vastzette ik een krak hoorde en hij van binnen net tegen het lcd scherm kwam -.-

nu maar nieuw scherm kopen :((((
Ik heb dat met die schroefjes ook gehad met een iphone.
Handleiding erbij met plaatjes van internet.
allemaal verschillende schroefjes die fucking op elkaar lijken (en natuurlijk niet precies de goede schroevendraaier daarvoor, maargoed met het puntje van een zakmes lukte het wel)

Maar bij mij ging het wel goed gelukkig, wel gepriegel, ground connector verbogen die naar het randje van de telefoon ging, geen ontvangst netwerk meer.
Weer open, terug gebogen en hij deed het weer.
Liever niet nog een keer :p
Do what you love, love what you do!
  zondag 1 juni 2014 @ 17:21:54 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_140601542
Een 73-jarige man heeft zondag in het Zeeuwse dorp Clinge tijdens het zagen een cirkelzaag in zijn borst gekregen. Hij is aan zijn verwondingen overleden, maakte de politie bekend.

De man was houten fruitkistjes op een zaagtafel in stukken aan het zagen. Vermoedelijk is een metalen deel van een fruitkistje, dat erin zit voor de versteviging, vastgeraakt in de cirkelzaag. Die sloeg sloeg er vervolgens uit, in de borst van het slachtoffer. De man is nog naar een ziekenhuis gebracht, maar kon niet meer worden gered.

http://www.telegraaf.nl/s/22688810


:X :'(
pi_140618198
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een 73-jarige man heeft zondag in het Zeeuwse dorp Clinge tijdens het zagen een cirkelzaag in zijn borst gekregen. Hij is aan zijn verwondingen overleden, maakte de politie bekend.

De man was houten fruitkistjes op een zaagtafel in stukken aan het zagen. Vermoedelijk is een metalen deel van een fruitkistje, dat erin zit voor de versteviging, vastgeraakt in de cirkelzaag. Die sloeg sloeg er vervolgens uit, in de borst van het slachtoffer. De man is nog naar een ziekenhuis gebracht, maar kon niet meer worden gered.

http://www.telegraaf.nl/s/22688810

:X :'(
foutje bedankt :X
pi_140635202
Au...
  maandag 2 juni 2014 @ 16:50:40 #27
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140636216
Een naam aan het uitfrezen en de k ondersteboven hebben en de A in spiegelbeeld...................

  woensdag 4 juni 2014 @ 10:26:49 #28
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_140698830
Ach, dat hoort zo :+
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_140980899
Kennen jullie Rupsje Nooitgenoeg? Die kwam uit een kitspuit :X

Netjes een randje afkitten hoef je mij niet te laten doen :@

Laat ik maar zeggen dat de badkamer nu een persoonlijke touch heeft :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_140980960
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:36 schreef Resistor het volgende:
Kennen jullie Rupsje Nooitgenoeg? Die kwam uit een kitspuit :X

Netjes een randje afkitten hoef je mij niet te laten doen :@

Laat ik maar zeggen dat de badkamer nu een persoonlijke touch heeft :+
Dat roept om een foto :P
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_140981069
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:42 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat roept om een foto :P
Poging 3 was wel een voldoende waard. Niet goed, maar ik kan er mee leven.

Zometeen even kijken of ik het hout nog wat schoner kan krijgen, hout met structuur + kit = een mannenbadkamer. (zwaar klote dus)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_140989868
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:36 schreef Resistor het volgende:
Kennen jullie Rupsje Nooitgenoeg? Die kwam uit een kitspuit :X

Netjes een randje afkitten hoef je mij niet te laten doen :@

Laat ik maar zeggen dat de badkamer nu een persoonlijke touch heeft :+
wat is je werkwijze vraag ik me af?
pi_140991097
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:15 schreef sybsyb2 het volgende:

[..]

wat is je werkwijze vraag ik me af?
Rupsje kit leggen (ik heb nogal de neiging om te hard te knijpen), en dan met een in zeep gedoopte vinger er overheen om het glad te strijken. Niet de goede methode, maar daar was ik al achter ;)

Het is een randje waar je normaal toch niet kijkt, op het stuk wastafel/muur aan de bovenkant is het wel netjes, daar ging ik wat sneller en kneep minder. Voorlopig hoef ik de kitspuit niet meer te hanteren, dus leren zal ik het nooit :+

En ik zit momenteel in mijn 'epoxylijm-periode', muren zijn hier dusdanig zacht dat ik de gaten waar pluggen in gaan om iets aan op te hangen een druppel epoxylijm geef, een soort van chemische ankers dus. En ik heb de wasdroger met epoxy gerepareerd. En mijn telefoon. En een placemat die ik even wat kleiner moest knippen. En een stuk hout van mijn balkon. En er zullen vast wel meer dingen volgen, ik vrees voor mijn vingers :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_140991246
Beter is om je vinger te dopen in azijn of water, afhankelijk van wat voor kit je hebt. Kit op waterbasis gebruik je water bij, kit op zuurbasis gebruik je azijn bij. Werkt veel beter dan zeep.

Daarnaast een doekje of keukenrol bij de hand hebben om het overtollige kit gelijk weg te vegen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:13:57 #35
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_140991812
Klein klusblunder bij een kameraad van me.

Wat dingetjes slopen, buren waren op vakantie, dus een zeil op hun oprit neergelegd en gaan met die banaan, tot halverwege de dag de buren vervroegd van vakantie terug kwamen :D

Was best lastig aangezien het voor hun tuin ingang en garage lag _O-

Gelukkig reageerden ze relaxed :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 26 juni 2014 @ 13:02:31 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_141571674
380 volt roostert alle elektronica in een alledaags huishouden :D

De installateur van de slimme meter was een half uur de deur uit toen bij Maasdammer Jos van der Made lampen fel begonnen te branden, de radiator in de badkamer explodeerde en de voetbalwedstrijd op tv verdween achter een rookgordijn.

Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.
Een inspectie wees uit dat de spanning op het net geen 230 volt was, maar 380 volt; funest voor zo'n beetje alles wat aangesloten was.


Hij kijkt ook zwaar relaxed :+

Nu, ongeveer een week later, is bij Van der Made de schrik gezakt. 'Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. _O- Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.'

Hij zit nog steeds goeddeels zonder elektronica, in afwachting wat netbeheerder Stedin wil compenseren. Dat is de onderneming die nu op grote schaal slimme meters installeert. 'De computers doen het nog, die waren afgeschermd met adapters. Maar verder zit ik zonder oven, televisies, audioapparatuur, badkamerverwarming en koffiezetapparaat. En mogelijk meer spullen die ik nog niet heb gemist.'

Als hij de kleine letters doorleest, belooft het weinig goeds. 'Stedin heeft het over dagwaardes, met een maximumcompensatie van 3500 euro. Ik schat de schade op 10.000 tot 15.000 euro.' Tevens neemt Stedin het lichtvoetig op, zegt Jos. 'Ik heb een reactie gekregen van 'foutje, kan gebeuren'. Natuurlijk heeft de monteur het vast niet expres gedaan. Maar dit zou niet mogen gebeuren. Wat zou er zijn gebeurd als iemand onder de douche stond?'

Coulance
Stedin laat weten de kwestie uitgezocht te hebben. 'Met de slimme meter heeft dit niets te maken,' aldus een woordvoerder. 'Volgens onze aannemer was de aansluiting al niet goed. Maar we gaan uit coulance in overleg over een vergoeding. Dat is trouwens geen beleid.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ags-huishouden.dhtml

Commentaar van Vonkenboer graag :+
pi_141572333
quote:
8s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:50 schreef betyar het volgende:
Een naam aan het uitfrezen en de k ondersteboven hebben en de A in spiegelbeeld...................

[ afbeelding ]
En de M.
pi_141573848
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
380 volt roostert alle elektronica in een alledaags huishouden :D

De installateur van de slimme meter was een half uur de deur uit toen bij Maasdammer Jos van der Made lampen fel begonnen te branden, de radiator in de badkamer explodeerde en de voetbalwedstrijd op tv verdween achter een rookgordijn.

Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.
Een inspectie wees uit dat de spanning op het net geen 230 volt was, maar 380 volt; funest voor zo'n beetje alles wat aangesloten was.

[ afbeelding ]
Hij kijkt ook zwaar relaxed :+

Nu, ongeveer een week later, is bij Van der Made de schrik gezakt. 'Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. _O- Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.'

Hij zit nog steeds goeddeels zonder elektronica, in afwachting wat netbeheerder Stedin wil compenseren. Dat is de onderneming die nu op grote schaal slimme meters installeert. 'De computers doen het nog, die waren afgeschermd met adapters. Maar verder zit ik zonder oven, televisies, audioapparatuur, badkamerverwarming en koffiezetapparaat. En mogelijk meer spullen die ik nog niet heb gemist.'

Als hij de kleine letters doorleest, belooft het weinig goeds. 'Stedin heeft het over dagwaardes, met een maximumcompensatie van 3500 euro. Ik schat de schade op 10.000 tot 15.000 euro.' Tevens neemt Stedin het lichtvoetig op, zegt Jos. 'Ik heb een reactie gekregen van 'foutje, kan gebeuren'. Natuurlijk heeft de monteur het vast niet expres gedaan. Maar dit zou niet mogen gebeuren. Wat zou er zijn gebeurd als iemand onder de douche stond?'

Coulance
Stedin laat weten de kwestie uitgezocht te hebben. 'Met de slimme meter heeft dit niets te maken,' aldus een woordvoerder. 'Volgens onze aannemer was de aansluiting al niet goed. Maar we gaan uit coulance in overleg over een vergoeding. Dat is trouwens geen beleid.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ags-huishouden.dhtml

Commentaar van Vonkenboer graag :+
Ergens twee fases gebruikt ipv fase en nul.

Lekkere actie wel :')
Do what you love, love what you do!
  donderdag 26 juni 2014 @ 16:08:03 #39
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141578092
quote:
17s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

En de M.
Die zat er niet in.
pi_141581635
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 16:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Die zat er niet in.
Oké dan :P
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 18:26:07 #41
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_141583672
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
380 volt roostert alle elektronica in een alledaags huishouden :D

De installateur van de slimme meter was een half uur de deur uit toen bij Maasdammer Jos van der Made lampen fel begonnen te branden, de radiator in de badkamer explodeerde en de voetbalwedstrijd op tv verdween achter een rookgordijn.

...

Commentaar van Vonkenboer graag :+
Altijd fijn als je apparatuur tussen twee fase aansluit die normaal tussen fase en nul zitten :') |:(
Daarom meet ik altijd iets na voordat ik het onder spanning zet of voor de eerste keer inschakel.

Zeker in de wereld van de industriële kastpaneelbouw moet je wel voor 300% zeker weten dat ergens daadwerkelijk 230V, 24V, 5V, 12V of 400V op staat alvorens je iets in bedrijf stelt.

Anders ontsnapt er ook mysterieuze grijze rook -O-
pi_141584144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Altijd fijn als je apparatuur tussen twee fase aansluit die normaal tussen fase en nul zitten :') |:(
Daarom meet ik altijd iets na voordat ik het onder spanning zet of voor de eerste keer inschakel.

Zeker in de wereld van de industriële kastpaneelbouw moet je wel voor 300% zeker weten dat ergens daadwerkelijk 230V, 24V, 5V, 12V of 400V op staat alvorens je iets in bedrijf stelt.

Anders ontsnapt er ook mysterieuze grijze rook -O-
Ik herken het wel. Inderdaad met die paneelbouw. Dat ze wat aangepast hebben in een oude kast. Ff niet de goede kleur draad hebben. Niet gelabeld etc. Allemaal geen probleem als degene erbij is die dat ook gedaan heeft. Maar verbazingwekkend genoeg zijn die er nooit als er dan een storing is.

Maar inderdaad. Meten is.... :)

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 26-06-2014 18:48:48 ]
Do what you love, love what you do!
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:42:45 #43
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_141584367
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:11 schreef kree het volgende:

[..]

Ergens twee fases gebruikt ipv fase en nul.

Lekkere actie wel :')
Prutser.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_141584964
Ach, zelfs in ziekenhuizen kan zoiets gebeuren. "Of het bedrijf waar ik werk even 20 nieuwe laders voor tilliften kan leveren, relais was blijven hangen bij een test van de UPS" (of zoiets, was in ieder geval heel veel kapot gegaan in 1x)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_141619347
Eerste dag in mijn nieuwe huis was mijn vader de verwarmingen aan het demonteren, deze wilde we opnieuw schilderen en het was nodig om erachter te kunnen stucen. Mijn pa liet de verwarmingen in de douchebak leeglopen. Alleen bleek de afvoer verstopt te zitten, dus mijn pa dacht, dat ga ik wel even ontstoppen. Hij pakt een schroevendraaier, probeert het putje te ontstoppen, lukt natuurlijk niet, schroeft het doucheputje los, schroefje valt in de afvoerpijp, afvoerpijp zakt naar beneden en weg is het water. Mooi denkt hij, de afvoer is ontstopt, ik moet alleen een nieuw schroefje regelen :D
Een minuut later hoor ik een maat beneden roepen: hey! er loopt allemaal zwart water langs de muren! :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Soldier2000 op 27-06-2014 16:40:14 ]
BlaBlaBla
  vrijdag 4 juli 2014 @ 23:04:16 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_141909827
Een 74-jarige man uit het Friese Abbega is vanmiddag overleden nadat hij van een dak was gevallen. Dat meldde de politie.

Het slachtoffer was bezig met het monteren van zonnepanelen toen hij door het dak van golfplaat zakte en tien meter naar beneden viel. Hulpverlening mocht niet meer baten.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-zonnepanelen.dhtml


:X :'(
  Moderator vrijdag 4 juli 2014 @ 23:49:45 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_141912996
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 23:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een 74-jarige man uit het Friese Abbega is vanmiddag overleden nadat hij van een dak was gevallen. Dat meldde de politie.

Het slachtoffer was bezig met het monteren van zonnepanelen toen hij door het dak van golfplaat zakte en tien meter naar beneden viel. Hulpverlening mocht niet meer baten.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-zonnepanelen.dhtml


:X :'(
Waarom op die leeftijd nog investeren in die dingen.... Ook als ie het wel had overleefd had ie de terug verdien tijd waarschijnlijk zelf niet meegemaakt...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_141913742
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 23:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom op die leeftijd nog investeren in die dingen.... Ook als ie het wel had overleefd had ie de terug verdien tijd waarschijnlijk zelf niet meegemaakt...
Nee. En nu moet iemand anders het ook nog afmaken...
pi_141913912
Mensen gaan momenteel op 67 met pensioen. 7 jaar daarna kun je dus beter geen dingen ophangen die je nooit terugverdient. Ok.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 00:15:48 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_141914600
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:02 schreef tiho1 het volgende:
Mensen gaan momenteel op 67 met pensioen. 7 jaar daarna kun je dus beter geen dingen ophangen die je nooit terugverdient. Ok.
In ieder geval niet op een golfplaten hal van 10m hoog zonder zekering :P .

Ben momenteel op 2,5 tot 4m hoog bezig zonder zekering en vind dat niet heel relaxt, maar daarvan weet ik zeker dat het een kilootje of 500 kan hebben. Toch vind ik het dood eng. 10m op golfplaat rondwandelen is gewoon een darwin award. Voor zo ver dat op gaat met die leeftijd :+ .
  zaterdag 5 juli 2014 @ 09:26:53 #51
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_141921789
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
380 volt roostert alle elektronica in een alledaags huishouden :D

De installateur van de slimme meter was een half uur de deur uit toen bij Maasdammer Jos van der Made lampen fel begonnen te branden, de radiator in de badkamer explodeerde en de voetbalwedstrijd op tv verdween achter een rookgordijn.

Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.
Een inspectie wees uit dat de spanning op het net geen 230 volt was, maar 380 volt; funest voor zo'n beetje alles wat aangesloten was.

[ afbeelding ]
Hij kijkt ook zwaar relaxed :+

Nu, ongeveer een week later, is bij Van der Made de schrik gezakt. 'Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. _O- Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.'

Hij zit nog steeds goeddeels zonder elektronica, in afwachting wat netbeheerder Stedin wil compenseren. Dat is de onderneming die nu op grote schaal slimme meters installeert. 'De computers doen het nog, die waren afgeschermd met adapters. Maar verder zit ik zonder oven, televisies, audioapparatuur, badkamerverwarming en koffiezetapparaat. En mogelijk meer spullen die ik nog niet heb gemist.'

Als hij de kleine letters doorleest, belooft het weinig goeds. 'Stedin heeft het over dagwaardes, met een maximumcompensatie van 3500 euro. Ik schat de schade op 10.000 tot 15.000 euro.' Tevens neemt Stedin het lichtvoetig op, zegt Jos. 'Ik heb een reactie gekregen van 'foutje, kan gebeuren'. Natuurlijk heeft de monteur het vast niet expres gedaan. Maar dit zou niet mogen gebeuren. Wat zou er zijn gebeurd als iemand onder de douche stond?'

Coulance
Stedin laat weten de kwestie uitgezocht te hebben. 'Met de slimme meter heeft dit niets te maken,' aldus een woordvoerder. 'Volgens onze aannemer was de aansluiting al niet goed. Maar we gaan uit coulance in overleg over een vergoeding. Dat is trouwens geen beleid.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ags-huishouden.dhtml

Commentaar van Vonkenboer graag :+
Als die monteur zo zeker weet dat de aansluiting van te voren al niet goed was, waarom heeft hij daar dan niks mee gedaan voor hij zijn klus afrondde?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 09:57:39 #52
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_141922144
Fase verkeerd aangesloten op de meter...
Laat die handjes wapperen!
pi_142050640


Altijd leuk die ouwe meuk. :')
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 17:13:45 #54
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142052793
Geen blunder, ziet er prima uit.
Laat die handjes wapperen!
pi_142054230
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 17:13 schreef Gieliovd het volgende:
Geen blunder, ziet er prima uit.
Je hebt gelijk. Ik dacht dat fase dan rood zou zijn.

Groen is correct en van voor 1970. :)
Do what you love, love what you do!
pi_142063733
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:19 schreef kree het volgende:
[ afbeelding ]

Altijd leuk die ouwe meuk. :')
maar wat moet die schakelaar met een nul? neonlampje er in? :9
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:21:09 #57
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_142067387
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar wat moet die schakelaar met een nul? neonlampje er in? :9
Het is een combinatie van een schakelaar met wandcontactdoos. Helaas, het vuurwerk gaat niet door ;-)
pi_142071046
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:21 schreef Barrah het volgende:

[..]

Het is een combinatie van een schakelaar met wandcontactdoos. Helaas, het vuurwerk gaat niet door ;-)
Dit ja :)
Do what you love, love what you do!
pi_142327513
Honderden klusongelukken in het voorjaar

Dat dit bericht hier nog niet is langsgekomen :+

(ik heb alleen maar 7 hechtingen in mijn wijsvinger gehad, uitgeschoten met een bijl, middelvinger heb ik ooit een boormachine in gezet, en nog wat littekens van messen en tangen, valt wel mee bij mij)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:17:30 #60
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_143012039
Gelukkig stel ik het klussen in en rondom het huis gelukkig altijd uit >:)
  Moderator zondag 3 augustus 2014 @ 14:05:46 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_143014855
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:17 schreef Keiichi het volgende:
Gelukkig stel ik het klussen in en rondom het huis gelukkig altijd uit >:)
En je blijft met je handen van de cirkelzaag af ;)
pi_143016156
Kennisen helpen met klussen/uitbouw van hun 'recreatiewoning'
(fyi: voorste gedeelte oorspronkelijk caravan geweest)

Bezig elektra leidingen achter te fatsoeneren; creatief aangelegd met YmVK
naar 2 kabeldozen, vanaf daar met XmVK en rubber kabel naar de WCDs :'(
(jaja, ze hadden ws gedacht laten we geen PVC huishoud kabel nemen,
maar niet besparen en 'goede shit' kopen en rubber nemen)

Wil de stroom uitschakelen. 4 groepen/zekeringen in het oude groepenkastje.
Alles uitgezet...nog steeds spanning op beide YmVK kabels. :')

Wat er achter in de wand allemaal zit, wil ik nog niet weten.
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 04:06:29 #63
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143113406
Heb je ook een versie zonder vaktermen ? Het kost vrij veel moeite dit te begrijpen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_143114455
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 04:06 schreef 2cv het volgende:
Heb je ook een versie zonder vaktermen ? Het kost vrij veel moeite dit te begrijpen.
Welke vaktermen? :-)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 08:15:52 #65
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_143114508
Wat is er mis met xmvk?
En alle groepen eruit knikkeren maar nog steeds spanning hebben zou voor mij juist een reden zijn om verder te kijken naar wat er aan de hand is. :) .
pi_143125509
Niet een klusblunder(tje) van mijzelf, maar van een wasmachinemonteur die ik ooit vanuit een fabrikant op bezoek heb gehad vanwege een vreemd schrapend metaal geluid in mijn wasmachine, toen twee jaar oud en binnen fabrieksgarantie.

Ik keek mee terwijl meneer de machine open maakte (altijd leuk om te zien, vooral als je een beetje technisch onderlegd bent). De achterkant gaat eraf, het hitte-element eruit, de motorband wordt eraf gehaald en hij kijkt met een zaklampje naar binnen en hij ziet dat het metaal niet in de machine thuis hoort. (No shit!)

'Mwja, je moet ook geen BH's in een wasmachine wassen! Het metaal van een beugel-BH zit vast en dat valt niet binnen onze fabrieksgarantie. Dat staat duidelijk in de handleiding. Deze valt niet meer te repareren. Je kunt 'm op eigen risico blijven gebruiken, maar lang gaat 'ie 't niet volhouden. Ik zou gewoon een nieuwe kopen!'

Logischerwijs ben ik niet bekend met de garantievoorwaarden of de handleiding uit mijn hoofd, dus na een kort gesprek wordt alles terug op de plek geschroefd en kan ik de voorrijkosten betalen en meneer is weer weg.

Ik bel met vrouwlief en vraag of één van haar BH's toevallig wat weinig ondersteuning biedt de laatste tijd.

'Nee, al mijn BH's zijn nog in orde! Waar heeft die man 't over? Dat was een ¤500 dure wasmachine! Hij is pas 2 jaar oud!'

Ondertussen had ik de handleiding erbij gepakt en inderdaad: er mag geen metaal in een machine, dat valt buiten de garantie.

Toch zit 't me nog niet helemaal lekker, dus ik probeer 't maar even bij vrouwlief: 'Ik heb 'm alles zien doen en ik kan dat ding ook wel open maken. Vind je 't erg als ik zelf even kijk?'

'Straks elektrocuteer je jezelf!'

Godsamme, vrouwen...

'Ik haal de stroom eraf en zal ieder metaal deel controleren met een spanningsschroevendraaier.'

Na mokkende toestemming alles open gemaakt en na lang spieken het verwrongen stukje metaal kunnen identificeren: een haarclipje dat mijn vriendin in een broekzak had laten zitten. Hij zat vast in één van de gaatjes van de wastrommel en er was een soort van lusje ontstaan dat vast zat. Doorgeknipt met een kabeltang en veel kracht en er vanachter uitgevist met een magneetje, een stokje en veel plakband.

Alles weer gemonteerd en een paar proefwasjes gedraaid om te kijken of het ding niet lekt of stroom afgeeft of iets dergelijks. Dit is ondertussen ruim twee jaar geleden en hij spint nog als een kitten.

De blunder? Hoe kan 't dat een vakman zelf dat pinnetje er niet even uit kon vissen, ook al valt 't buiten de garantie? Meneer heeft toch 't ding al open gemaakt en het probleem gevonden? Prutser. Geeft 't op bij een los stukje metaal. :|W
pi_143128072
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 04:06 schreef 2cv het volgende:
Heb je ook een versie zonder vaktermen ? Het kost vrij veel moeite dit te begrijpen.
Foei, ga maar snel terug naar PTA o|O
pi_143129411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:28 schreef Setheh het volgende:
Niet een klusblunder(tje) van mijzelf, maar van een wasmachinemonteur die ik ooit vanuit een fabrikant op bezoek heb gehad vanwege een vreemd schrapend metaal geluid in mijn wasmachine, toen twee jaar oud en binnen fabrieksgarantie.

Ik keek mee terwijl meneer de machine open maakte (altijd leuk om te zien, vooral als je een beetje technisch onderlegd bent). De achterkant gaat eraf, het hitte-element eruit, de motorband wordt eraf gehaald en hij kijkt met een zaklampje naar binnen en hij ziet dat het metaal niet in de machine thuis hoort. (No shit!)

'Mwja, je moet ook geen BH's in een wasmachine wassen! Het metaal van een beugel-BH zit vast en dat valt niet binnen onze fabrieksgarantie. Dat staat duidelijk in de handleiding. Deze valt niet meer te repareren. Je kunt 'm op eigen risico blijven gebruiken, maar lang gaat 'ie 't niet volhouden. Ik zou gewoon een nieuwe kopen!'

Logischerwijs ben ik niet bekend met de garantievoorwaarden of de handleiding uit mijn hoofd, dus na een kort gesprek wordt alles terug op de plek geschroefd en kan ik de voorrijkosten betalen en meneer is weer weg.

Ik bel met vrouwlief en vraag of één van haar BH's toevallig wat weinig ondersteuning biedt de laatste tijd.

'Nee, al mijn BH's zijn nog in orde! Waar heeft die man 't over? Dat was een ¤500 dure wasmachine! Hij is pas 2 jaar oud!'

Ondertussen had ik de handleiding erbij gepakt en inderdaad: er mag geen metaal in een machine, dat valt buiten de garantie.

Toch zit 't me nog niet helemaal lekker, dus ik probeer 't maar even bij vrouwlief: 'Ik heb 'm alles zien doen en ik kan dat ding ook wel open maken. Vind je 't erg als ik zelf even kijk?'

'Straks elektrocuteer je jezelf!'

Godsamme, vrouwen...

'Ik haal de stroom eraf en zal ieder metaal deel controleren met een spanningsschroevendraaier.'

Na mokkende toestemming alles open gemaakt en na lang spieken het verwrongen stukje metaal kunnen identificeren: een haarclipje dat mijn vriendin in een broekzak had laten zitten. Hij zat vast in één van de gaatjes van de wastrommel en er was een soort van lusje ontstaan dat vast zat. Doorgeknipt met een kabeltang en veel kracht en er vanachter uitgevist met een magneetje, een stokje en veel plakband.

Alles weer gemonteerd en een paar proefwasjes gedraaid om te kijken of het ding niet lekt of stroom afgeeft of iets dergelijks. Dit is ondertussen ruim twee jaar geleden en hij spint nog als een kitten.

De blunder? Hoe kan 't dat een vakman zelf dat pinnetje er niet even uit kon vissen, ook al valt 't buiten de garantie? Meneer heeft toch 't ding al open gemaakt en het probleem gevonden? Prutser. Geeft 't op bij een los stukje metaal. :|W
Monteur had slechte zin / mag het niet van de fabriek repareren.

Daarbij, als je aan je vrouw moet vragen of je de wasmachine zelf mag repareren is wel enorm triest :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:52:36 #69
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_143132432
Als jij je wasmachine daarom afschrijft zul je een nieuwe moeten kopen. En aangezien het aan jou lag en niet aan de fabrikant is de kans vrij groot dat je voor hetzelfde merk zult kiezen. Daarom?
pi_143137280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:12 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Monteur had slechte zin / mag het niet van de fabriek repareren.

Daarbij, als je aan je vrouw moet vragen of je de wasmachine zelf mag repareren is wel enorm triest :')
Ongetwijfeld, maar zo voorkom ik wel dat als iets een keertje niet naar wens is (of ik 't gewoon niet gerepareerd krijg) ik niet tot in den einde der tijden te horen krijg. Vraag je 't niet dan kan 't als argument gebruikt worden. Succesvolle tactiek tot nu toe, maar ik hoor net dat deze me een teelbal heeft gekost. c_/

En ja, ik vind 't een blunder wanneer je iets heel simpels kunt repareren, maar één extra actie hoeft uit te voeren van twee minuutjes, dat dan vervolgens niet doet. De garantie was immers toch verlopen en ik kreeg toch de bon, dus dat dan even niet doen...
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 22:09:01 #71
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143142839
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 08:11 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Welke vaktermen? :-)
- YmVK
- XmVK
- WCDs
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 22:09:24 #72
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143142859
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Foei, ga maar snel terug naar PTA o|O
Ik ben de weg kwijt ;(
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:55:08 #73
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_143144974
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:09 schreef 2cv het volgende:

[..]

- YmVK
- XmVK
- WCDs
WCD = wand contact doos = stopcontact.
Die andere termen zijn kabels.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 22:58:07 #74
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143145120
Veel dank :)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:57:02 #75
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143276721
Ik was me de laatste tijd aan het ergeren dat de decoupeerzaag niet snel zaagde bij de nieuwe laminaat. Ik ging er van uit dat de laminaat gewoon extreem hard was...

totdat ik vandaag even naar het zaagje keek :'). Compleet verbrand en geen tandjes meer... oeps :D

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:08:04 #76
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_143277131
Herkenbaar. Zonde dat je die zaagjes niet kunt verstellen, het onderste deel is nog prima mits je niet te diep hoeft te zagen.
pi_143277578
Hahaha, held! Ja dat zaagt niet zo lekker!

Ziet eruit als een premium zaagje, zo zonder dat hij alleen dat kleine k*tstukje gebruikt...
Laat die handjes wapperen!
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:21:11 #78
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_143277764
Laminaat vreet zaagjes waar je bij staat :{ .
Zelfde met invalzaag bladen, die kan je ook opnieuw laten slijpen na een kamer laminaat leggen.
pi_143279020
Serieus? Hmm :(
Laat die handjes wapperen!
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:55:07 #80
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143279511
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:21 schreef bleiblei het volgende:
Laminaat vreet zaagjes waar je bij staat :{ .
Zelfde met invalzaag bladen, die kan je ook opnieuw laten slijpen na een kamer laminaat leggen.
Ja daarom zaag ik laminaat liever met goedkopere decoupeerzaagje. Cirkelbladen zijn me te duur en er komt toch een plint overheen dus who cares :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  PR/Manusje van alles zondag 10 augustus 2014 @ 21:55:09 #81
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143279512
jup.... hier ook. 90 van de 100 vierkante meter gedaan en de laatste 10 duurden het langst met een bot zaagje. Ook zwart. :') En dat is dan net het enige zaagje dat je hebt op zondag na sluitingstijd. *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:58:35 #82
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143279689
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
jup.... hier ook. 90 van de 100 vierkante meter gedaan en de laatste 10 duurden het langst met een bot zaagje. Ook zwart. :') En dat is dan net het enige zaagje dat je hebt op zondag na sluitingstijd. *O*
:+

Erge is dat ik gewoon een hele stapel zaagjes had liggen. Gewoon niet kijken en door raggen... en ergeren dat het traag gaat en ik te veel kracht moet zetten :D
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_143281378
De echte beunhaas zou een blokje hout onder de decoupeerzaag monteren en zo de slag eronder gebruiken.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:35:06 #84
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_143281768
Voor dit soort dingen heb ik dus een toolststion zaagbladenset van 10,- voor 3 bladen op de afkortzaag. Beroerde zaagsnede maar er komt toch een plint over.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_143291560
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:27 schreef Gieliovd het volgende:
De echte beunhaas zou een blokje hout onder de decoupeerzaag monteren en zo de slag eronder gebruiken.
De pro houd de zaag wat achterover waardoor hij de scherpe tanden weer heeft.
Jeroentje.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:03:11 #86
63722 z80
I fink you freaky
pi_143313210
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:57 schreef MrSubtle het volgende:
Ik was me de laatste tijd aan het ergeren dat de decoupeerzaag niet snel zaagde bij de nieuwe laminaat. Ik ging er van uit dat de laminaat gewoon extreem hard was...

totdat ik vandaag even naar het zaagje keek :'). Compleet verbrand en geen tandjes meer... oeps :D

[ afbeelding ]
volgende keer de zaag het werk laten doen en niet proberen het blad door het laminaat heen te drukken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:05:11 #87
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143313294
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:03 schreef z80 het volgende:

[..]

volgende keer de zaag het werk laten doen en niet proberen het blad door het laminaat heen te drukken.
:') no shit sherlock
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:49:29 #88
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_143321726
Laminaat sloopt sowieso je zaagjes..

(Zegt de man die vandaag een spuugbetonnen muur heeft staan zagen met een reciprozaag, 3 zaagbladen verder op 60cm maar de 230mm slijptol kwam niet diep genoeg)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_143332332
klassieker:

ik had nog ergens een spatwaterdicht armatuur liggen, met een stuk snoer plus steker eromheen gewikkeld

had dus gisteren licht nodig, rol het snoer uit, steek het in het stopkontakt en pats huis donker...

was ik dus even vergeten het snoer ook in het armatuur aan te sluiten...
pi_143332638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:41 schreef sijs het volgende:
klassieker:

ik had nog ergens een spatwaterdicht armatuur liggen, met een stuk snoer plus steker eromheen gewikkeld

had dus gisteren licht nodig, rol het snoer uit, steek het in het stopkontakt en pats huis donker...

was ik dus even vergeten het snoer ook in het armatuur aan te sluiten...
ach ja kan gebeuren, ik zette mijn spatwater dichte tl balk in de kruipruimt met 10cm water ging er zelf instaan en deed toen de lamp pas aan...
gelukkig had ik de meterkast al opgeknapt zeg maar :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:15:50 #91
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_143333131
Ik had ook zoiets

Buitenlamp lopen kooien, stop om (wel doe goede omzetten cas ;) ) en lekker aan de slag.
Draadjes doorknippen enzo (geisoleerde tang, gelukkig) en lekker klussen

Komt vrouwlief naar buiten, dat de wifi het niet meer doet... en dat ook de laptop op de accu draait... Ik ren naar de meterkast: 1 vd aardlek schakelaars eruit... _O- Verkeerde groep omgezet dus, en niets doorgemeten...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:13:31 #92
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143334856
De badkamer laten verbouwen tijdens mijn vakantie.....

Nu aan het inplannen om alles te slopen en zelf opnieuw te doen.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_143347300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:13 schreef sanger het volgende:
De badkamer laten verbouwen tijdens mijn vakantie.....

Nu aan het inplannen om alles te slopen en zelf opnieuw te doen.....
Foto's!!!
pi_143350307
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:13 schreef sanger het volgende:
De badkamer laten verbouwen tijdens mijn vakantie.....

Nu aan het inplannen om alles te slopen en zelf opnieuw te doen.....
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:27:54 #95
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143350898
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:13 schreef sanger het volgende:
De badkamer laten verbouwen tijdens mijn vakantie.....

Nu aan het inplannen om alles te slopen en zelf opnieuw te doen.....
pics
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  † In Memoriam † dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:01:36 #96
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143352646
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:01 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Foto's!!!
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:15 schreef daanski82 het volgende:


[..]


quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

pics
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:57:37 #97
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_143355462
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:13 schreef sanger het volgende:
De badkamer laten verbouwen tijdens mijn vakantie.....

Nu aan het inplannen om alles te slopen en zelf opnieuw te doen.....
Nooit werkzaamheden laten uitvoeren terwijl je er zelf niet bij bent :|W
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:10:01 #98
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143356129
Vooruit, ik zal ook opbiechten (hoewel ik sowieso een beroerde klusser ben). Ik was een jaartje of 16, we waren net verhuisd en ik had naast mijn slaapkamer een studeerkamer/kantoortje. Boven het bureau hing een TL-balkje, met de schakelaar onder het bureau. Dat vond ik vrij lastig, dus ik wilde de schakelaar verplaatsen. Simpel zat, kabeltje even doorknippen, schakelaar er tussenuit, kroonsteentje, whatever. Dus ik denk nog "Weet ik zeker dat er geen stroom op staat??". Maar nee, de lamp was immers uit? Dus knip... *KNAL* en de aardlekschakelaar deed zijn werk. De lamp was wel uit, maar ik zat niet in het stuk draad tussen schakelaar en lamp te knippen, maar de andere kant }:|
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:10:44 #99
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143356158
Ben aan het uploaden....

@ Vonkenboer; was een halve verrassing van mijn vrouw en moeder samen. Ik zou het eigenlijk zelf doen in de vakantie omdat we toch niet weg zouden. Achteraf gingen we toch weg, dus hadden ze iemand ingehuurd om het alsnog te doen.... Idee was dat wij en de kids er zo min mogelijk last van hadden dat we niet konden douchen.... De sufkut zei 40 uur nodig te hebben om de badkamer van (slechts 114 x 220) te strippen, opnieuw te tegelen, douchewand en schuifdeur te plaatsen, plafond erin te hangen en wasmeubel op te hangen. Hij heeft nu 80 uur besteed en de leidingen van de wastafel en het meubel hangen nog niet, en de rest is ronduit beroerd gedaan....

Gelukkig heeft ze vlak voordat we weggingen wel nog gezegd wat er te gebeuren stond omdat ze mijn "goedkeuring" voor de gekozen tegels en meubel wilde.... Anders was het helemaal rauw op mijn dak gevallen....

[ Bericht 22% gewijzigd door sanger op 12-08-2014 21:15:37 (aanvulling) ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_143356269
Damn sanger.... k*taannemers ook. Ben benieuwd wat er loos is...
Laat die handjes wapperen!
pi_143356508
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:57 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nooit werkzaamheden laten uitvoeren terwijl je er zelf niet bij bent :|W
ik mag toch hopen, dat wanneer jullie een nieuw groepenkastje plaatsen dat ik gewoon afwezig kan zijn en die dag gewoon kan werken :?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:32:00 #102
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_143357170
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 21:17 schreef densmee het volgende:

[..]

ik mag toch hopen, dat wanneer jullie een nieuw groepenkastje plaatsen dat ik gewoon afwezig kan zijn en die dag gewoon kan werken :?
Ik twijfel wel eens over andere bedrijven; maar ik zelf maak alles altijd vakkundig voor elkaar :)
pi_143357187
Lijkt me logisch, dat je zelf ook aanwezig bent. Je bent toch de opdrachtgever en wilt af en toe toch even kijken of ze het wel goed aanpakken. Tussen iets afspreken en het ook echt uitgevoerd zien worden zoals je in gedachten hebt, hoeft niet altijd overeen te komen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:33:48 #104
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143359663
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_143360413
quote:
Is dit de eerste keer dat die kerel een badkamer maakt ofzo? :')
Zelf nog nooit gedaan, en nu ik dit zie laat ik het voorlopig ook maar aan de vakmannen over :X

Ik hoop voor je dat het allemaal netjes opgelost word.

Al hebben ze dat hier ook geflikt, wel in mindere mate. dat wel.
Alleen kon de marmeren vloer er in het hele huis weer uit, omdat de tegels niet vast lagen :(
  † In Memoriam † dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:39:50 #106
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143362435
Als ik dit topic lees ben ik écht verbaasd over de onkunde van sommige mensen. En dan in het bijzonder 'vaklui' die iemands badkamer een make-over geven.

En ik heb steeds meer respect voor m'n vader. Ik weet dat ik als een kind van 8 klink zo, maar 'mijn papa kan alles'. En dan ook goed en netjes. Ik heb hem ooit een schouw zien stucadoren en vroeg waar hij geleerd had dat zo netjes te doen. Zijn antwoord 'oh, ik heb het iemand wel eens zien doen'.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_143363780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:39 schreef 2cv het volgende:
Als ik dit topic lees ben ik écht verbaasd over de onkunde van sommige mensen. En dan in het bijzonder 'vaklui' die iemands badkamer een make-over geven.

En ik heb steeds meer respect voor m'n vader. Ik weet dat ik als een kind van 8 klink zo, maar 'mijn papa kan alles'. En dan ook goed en netjes. Ik heb hem ooit een schouw zien stucadoren en vroeg waar hij geleerd had dat zo netjes te doen. Zijn antwoord 'oh, ik heb het iemand wel eens zien doen'.
Vaders! ^O^
  woensdag 13 augustus 2014 @ 01:29:28 #108
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143365985
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:39 schreef 2cv het volgende:
Als ik dit topic lees ben ik écht verbaasd over de onkunde van sommige mensen. En dan in het bijzonder 'vaklui' die iemands badkamer een make-over geven.

En ik heb steeds meer respect voor m'n vader. Ik weet dat ik als een kind van 8 klink zo, maar 'mijn papa kan alles'. En dan ook goed en netjes. Ik heb hem ooit een schouw zien stucadoren en vroeg waar hij geleerd had dat zo netjes te doen. Zijn antwoord 'oh, ik heb het iemand wel eens zien doen'.
Dat en zeker dat laatste. Hier hebben laatst professionele schilders het huis geschilderd, maar mijn vader kan het veel netter. Die heeft geen lopers in de verf en die schildert het glas niet mee.
Mijn vader is echt mijn klusheld. Van al zijn kinderen en stiefkinderen trouwens, want hij wordt overal gevraagd.

_O_ O+ Mijn vader O+ _O_
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2014 @ 01:36:36 #109
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143366158
Ik denk trouwens dat het ook iets te maken heft met de tijdsfactor. Als pro word je per uur betaald en als je dan wat snel(ler) werkt, ben je goedkoper. maar hoe sneller je werkt, hoe moeilijker het is om ook netjes te werken.

Maar toch: mijn papa kan alles en ik ben er trots op.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 13 augustus 2014 @ 08:52:00 #110
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143368703
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 01:36 schreef 2cv het volgende:
Ik denk trouwens dat het ook iets te maken heft met de tijdsfactor. Als pro word je per uur betaald en als je dan wat snel(ler) werkt, ben je goedkoper. maar hoe sneller je werkt, hoe moeilijker het is om ook netjes te werken.

Maar toch: mijn papa kan alles en ik ben er trots op.
Juist op uurloon zou je verwachten dat ze geen haast maken lijkt mij.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 08:53:21 #111
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143368726
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:53 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Is dit de eerste keer dat die kerel een badkamer maakt ofzo? :')
Hij zegt van niet 8)7

quote:
Ik hoop voor je dat het allemaal netjes opgelost word.
Dat wordt het zeker wel, de vraag is alleen hoe de afhandeling gaat met hem... Hij wilt langskomen om te bespreken wat er aangepast moet worden. Maar eerlijk gezegd zie ik hem liever niets meer doen hier....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_143371522
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 01:29 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat en zeker dat laatste. Hier hebben laatst professionele schilders het huis geschilderd, maar mijn vader kan het veel netter. Die heeft geen lopers in de verf en die schildert het glas niet mee.
Mijn vader is echt mijn klusheld. Van al zijn kinderen en stiefkinderen trouwens, want hij wordt overal gevraagd.

_O_ O+ Mijn vader O+ _O_
Daar ben ik wel jaloers op, mijn pa schildert het glas af en toe mee, plakt scheef af, en een loper hier en daar is normaal :+
BlaBlaBla
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:59:51 #113
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143384930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:57 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Daar ben ik wel jaloers op, mijn pa schildert het glas af en toe mee, plakt scheef af, en een loper hier en daar is normaal :+
Ik ook, ik kan het namelijk ook niet. Mijn pa gebruikt niet eens afplakband, die man heeft echt een hele vaste hand.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2014 @ 01:42:40 #114
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143401193
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 08:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Juist op uurloon zou je verwachten dat ze geen haast maken lijkt mij.....
Werkt in de praktijk toch niet zo ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:10:32 #115
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_143403784
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 01:42 schreef 2cv het volgende:

[..]

Werkt in de praktijk toch niet zo ;)
Schilders werken vaak op basis van offerte. Daarin gaan ze uit van een aantal uren. Elk uurtje dat ie daar onder blijft is mooi meegenomen. De klant betaalt er toch voor, aangezien ze akkoord zijn voor de offerte.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:19:41 #116
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143403915
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:57 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nooit werkzaamheden laten uitvoeren terwijl je er zelf niet bij bent :|W
Ik heb inderdaad liever dat de klant er met zijn neus bovenop zit en meent de touwtjes in de handen te moeten nemen. :N :N :N
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:28:17 #117
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_143404099
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad liever dat de klant er met zijn neus bovenop zit en meent de touwtjes in de handen te moeten nemen. :N :N :N
Dan krijg je toch geen koffie en worstenbrood bij lunch? :P
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:30:36 #118
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143404134
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:28 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan krijg je toch geen koffie en worstenbrood bij lunch? :P
De meeste waar ik kom nemen in de ochtend vrij en gaan na de lunch nog even werken of zeggen waar de koffie staat en hoe de oven werkt. Ik word eigenlijk altijd verwent bij de klant.
Een keer gehad toen er een klant continu bij bleef staan en de boel ging dirigeren..... Ik heb toen vriendelijk doch dringend verzocht dat hij ergens anders moest gaan staan, in de schuur of zo.
pi_143405013
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:30 schreef betyar het volgende:

[..]

De meeste waar ik kom nemen in de ochtend vrij en gaan na de lunch nog even werken of zeggen waar de koffie staat en hoe de oven werkt. Ik word eigenlijk altijd verwent bij de klant.
Een keer gehad toen er een klant continu bij bleef staan en de boel ging dirigeren..... Ik heb toen vriendelijk doch dringend verzocht dat hij ergens anders moest gaan staan, in de schuur of zo.
Klinkt als mijn oom, die wilde per se altijd overal bovenop staan en moest en zou altijd vrij nemen als er in zijn huis gewerkt werd. Die verbouwing heeft dus ook drie keer zo lang geduurd dan normaal :')
Don't let my username fool you...
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:37:48 #120
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_143409173
Knutsel-smurf strikes again:

Er zit een aanbouw achter de knutselhut, zit/zat een kozijn tussen (oude tuindeuren + stuk raam).
Echter wil ik dat er natuurlijk uithebben, normaal geen probleem denk je. Ruiten eruit, reciprozaag erin en klaar.
Echter was het buitenblad van de achtergevel half in de (in het werk gestortte) latei gedrukt en de rest rustte op het kozijn. Maar niets wat een hoeklijntje 100x150x10 niet oplost.
Echter moest dat hoeklijntje er ook nog tussen, dus netjes 2 gaten in het binnenblad gekapt, stuk schoonmetselwerk latei over de helft geslepen en erin gelegd. Helemaal prima.

Maar toen kwam het. Om het hoeklijntje erin te leggen zat er een stukje balk in de weg.
Knutsel-smurf zwengeld de recipro weer aan, zaag zaag. Opgelost.

Alleen even vergeten dat de dakgoot van de aanbouw OP de spouw ligt en dus direct achter die balk lag.
Resultaat: Mooi ingezaagd lijntje in de goot.



Echter gaat eind sept dat complete dak eraf, hangen we gelijk de goot NAAST de spouw ipv erop. Zie het al gebeuren als het lekt.

Dus tot die tijd geldt het aloude brabanste gezegde:
Als ge t nimmer wit, dan vatte kit.

Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_143409464
Die badkamer :o

Ik ben er ook nooit bij blijven staan bij dingen waarvoor ik een vakman had uitgenodigd. Kom wel een keer kijken (en neem dan soms frituurmeuk mee), maar dat is het dan wel.

In het kader van klusblunders. Zonnepaneel (voor warm water) doet het niet meer. Storing zoeken, te weinig druk. Bijgevuld. Nieuwe storing. Mopperen over de installatie, zal vast iets niet goed zitten, vijf jaar garantie, vakantie niemand bereikbaar uiteraard. Toch maar even paneel gaan schoonmaken ook want dat moet toch. Om er dan achter te komen (na een dag prutsen) dat een marter of iets de kabels van de hittesensor heeft doorgebeten... :')
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:08:13 #122
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_143421408
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:30 schreef betyar het volgende:

[..]

De meeste waar ik kom nemen in de ochtend vrij en gaan na de lunch nog even werken of zeggen waar de koffie staat en hoe de oven werkt. Ik word eigenlijk altijd verwent bij de klant.
Een keer gehad toen er een klant continu bij bleef staan en de boel ging dirigeren..... Ik heb toen vriendelijk doch dringend verzocht dat hij ergens anders moest gaan staan, in de schuur of zo.
Ghe, ik had je weggestuurd. Volgens mij ben ik degene die de opdrachtgever is :P .
Maar goed, ik hang ook nooit rond uit wantrouwen, meer om er van te leren en te helpen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:09:09 #123
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143421446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ghe, ik had je weggestuurd. Volgens mij ben ik degene die de opdrachtgever is :P .
Maar goed, ik hang ook nooit rond uit wantrouwen, meer om er van te leren en te helpen.
Dat mag. Op mijn werk ben ik punt 1 geen leraar en punt 2 helpen kost over het algemeen tijd.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:12:08 #124
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_143421559
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat mag. Op mijn werk ben ik punt 1 geen leraar en punt 2 helpen kost over het algemeen tijd.
Dat scheelt :) .
Gelukkig zijn er nog genoeg vakmannen die daar niet te beroerd voor zijn.
En zolang ik minder betaal door te helpen, is dat niet mijn probleem dat het meer tijd kost :P .
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:14:25 #125
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143421633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat scheelt :) .
Gelukkig zijn er nog genoeg vakmannen die daar niet te beroerd voor zijn.
En zolang ik minder betaal door te helpen, is dat niet mijn probleem dat het meer tijd kost :P .
Beetje lullig als men aan het meehelpen is en er door zijn toedoen iets gebeurd. Kan aardig mislopen. Nee, liever niet.
  Moderator donderdag 14 augustus 2014 @ 21:47:34 #126
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_143428433
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad liever dat de klant er met zijn neus bovenop zit en meent de touwtjes in de handen te moeten nemen. :N :N :N
Dirigeren is weer wat anders; je hebt ook klanten die zich compleet niet laten zien.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:55:13 #127
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_143428872
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:14 schreef betyar het volgende:

[..]

Beetje lullig als men aan het meehelpen is en er door zijn toedoen iets gebeurd. Kan aardig mislopen. Nee, liever niet.
Misschien verstaan wij allebei wat anders onder meehelpen ;) .
Hier gaat dat niet verder dan stenen opperen en cement kruien :') .
Heb jij klanten die ff de beitel erbij pakken en een zwaluwstaart eruit gaan hakken ofzo?
Daar vraag ik geen vakmannen voor, doe ik zelf wel :P .
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:22:28 #128
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143430130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Misschien verstaan wij allebei wat anders onder meehelpen ;) .
Hier gaat dat niet verder dan stenen opperen en cement kruien :') .
Heb jij klanten die ff de beitel erbij pakken en een zwaluwstaart eruit gaan hakken ofzo?
Daar vraag ik geen vakmannen voor, doe ik zelf wel :P .
Ik heb een klant gehad die wel even mee de kast oppakte, die mijnheer pakt hem zo hoog vast dat zijn plafond werd beschadigt en er dus een stukadoor moest komen om zijn plafond te repareren. Als hij opeens zijn handen ervan aftrekt en mij de schuld zou geven heb ik het voor het nakijken.
Nog eentje, sjouwde platen omhoog en ramde een handgemaakte spiegel van zijn muur.

Gelukkig in beide gevallen geen problemen mee gehad maar kan dus wel gewoon.
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2014 @ 22:45:39 #129
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143431086
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:10 schreef caspervc het volgende:

[..]

Schilders werken vaak op basis van offerte. Daarin gaan ze uit van een aantal uren. Elk uurtje dat ie daar onder blijft is mooi meegenomen. De klant betaalt er toch voor, aangezien ze akkoord zijn voor de offerte.
Zoiets ja :)

En als je een lege offerte doet maar uiteindelijk een enorme rekening indient, word je ook vrij snel berucht.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator zondag 12 oktober 2014 @ 13:01:53 #130
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 12 oktober 2014 @ 19:01:09 #131
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_145462977
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:01 schreef Vonkenboer het volgende:
pssst ! .. is er al 58 dagen niet geblunderd ? :9
Of men schaamt zich ervoor om het hier te melden.
Share your talent, move the world.
pi_145463325
Vandaag op het dak een deel van het dakbeschot vervangen. Met PUR-en een klodder PUR op m'n arm en handen. Zijn nu pikzwart. Nou, is dat blunderen of is dat blunderen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 12 oktober 2014 @ 19:17:50 #133
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_145463747
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:01 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Of men schaamt zich ervoor om het hier te melden.
In iedere blunder bevind zich ook een leermoment :)
pi_145463885
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In iedere blunder bevind zich ook een leermoment :)
Yep maar daar volgt meestal het volgende leermoment op, LOL.
Het is vallen en opstaan, terwijl er al geweest zijn maar eigenwijs als een mens is wil hij datzefl ervaren, of zit ik daar fout mee?
  Moderator zondag 12 oktober 2014 @ 19:22:58 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_145463995
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:01 schreef Vonkenboer het volgende:
pssst ! .. is er al 58 dagen niet geblunderd ? :9
Nou vooruit dan maar, zal mijn blunder van vorige week vertellen. Gevalletje: "gissen is missen, meten is weten"

Ik ging bij m'n oom en tante een andere buitenlamp ophangen. De schakelaar van de lamp was zo'n halve, met 2 knopjes binnen het frame (wazige beschrijving allicht, 2 knopjes op de breedte van 1 stopcontact/dimmer). Op de andere zat de lamp in de garage. De lamp in de buitenlamp was stuk, maar ik dacht dat als de lamp binnen uitstaat, zal als ik de schakelaar voor buiten in dezelfde stand zet daar de spanning er ook wel af zijn....

Dus ik draai met een gewone schroevendraaier het kroonsteentje los. Had eerst de nul los gedraaid, niets aan het handje. Draai de schakeldraad los, en voel toch wel een erg vreemde tinteling.

Ik dacht eerst ook nog dat dat misschien kwam omdat ik in een rare hoek zat te werken, dus ik heb ook gewoon doorgeschroefd. Stroom kon het niet zijn want de schakelaar stond toch uit?! Toen ik klaar was verdween ineens de tinteling :') Even gemeten, en jahoor, stond netjes 233 op het display

Ik had verwacht dat 230V een enorme klap zou zijn. Bedacht me later dat die dikke rubber zool onder mijn klompen natuurlijk een super isolator zijn :+

quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep maar daar volgt meestal het volgende leermoment op, LOL.
Het is vallen en opstaan, terwijl er al geweest zijn maar eigenwijs als een mens is wil hij datzefl ervaren, of zit ik daar fout mee?
Inderdaad, is een goed leermoment geweest :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 12 oktober 2014 @ 19:28:33 #136
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_145464211
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep maar daar volgt meestal het volgende leermoment op, LOL.
Het is vallen en opstaan, terwijl er al geweest zijn maar eigenwijs als een mens is wil hij datzefl ervaren, of zit ik daar fout mee?
Zolang het maar geen herhaling van het vorige leermoment is... Iets met een ezel en een steen.. :P
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In iedere blunder bevind zich ook een leermoment :)
Zolang je hele leven maar niet van de blunders aan elkaar hangt is het goed. :P
Share your talent, move the world.
pi_145464389
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou vooruit dan maar, zal mijn blunder van vorige week vertellen. Gevalletje: "gissen is missen, meten is weten"
Ik ging bij m'n oom en tante een andere buitenlamp ophangen. De schakelaar van de lamp was zo'n halve, met 2 knopjes binnen het frame (wazige beschrijving allicht, 2 knopjes op de breedte van 1 stopcontact/dimmer). Op de andere zat de lamp in de garage. De lamp in de buitenlamp was stuk, maar ik dacht dat als de lamp binnen uitstaat, zal als ik de schakelaar voor buiten in dezelfde stand zet daar de spanning er ook wel af zijn....
Dus ik draai met een gewone schroevendraaier het kroonsteentje los. Had eerst de nul los gedraaid, niets aan het handje. Draai de schakeldraad los, en voel toch wel een erg vreemde tinteling.
Ik dacht eerst ook nog dat dat misschien kwam omdat ik in een rare hoek zat te werken, dus ik heb ook gewoon doorgeschroefd. Stroom kon het niet zijn want de schakelaar stond toch uit?! Toen ik klaar was verdween ineens de tinteling :') Even gemeten, en jahoor, stond netjes 233 op het display
Ik had verwacht dat 230V een enorme klap zou zijn. Bedacht me later dat die dikke rubber zool onder mijn klompen natuurlijk een super isolator zijn :+
[..]
Inderdaad, is een goed leermoment geweest :)
Denk niet dat ik niet blunder hoor, en ook mijn ouders hebben me gewaarschuwd.
En ik wou het ook ervaren, tegenwoordig een stuk ouder weet ik dat ze me behoeden wouden en niet dezeflde fouten maakte wat zei al gemaakt hadden.
Zwager van me heeft zijn vriendje zien sterven die viel op hoogspanings kabels toen lagen ze schijnbaar laag of lager als nou, die heeft me geleerd als je aan stroom voelt die dat met de bovenkant van je hand of vinger, want je spieren trekken samen en zorgen voor nog beter contact.
Hij had een bedrijf in Neon reklame!
Ik raad toch iedereen aan om er niet aan te voelen maar te meten !

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2014 19:39:30 ]
  Moderator zondag 12 oktober 2014 @ 19:53:01 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_145465317
Ja klopt, het kan ook heel anders aflopen had ik inmiddels gehoord. Vooral omdat vaak je spieren samen trekken en het onder spanning staande object niet los kunt laten.
Ga in het vervolg sowieso meten en vind dat ik ook een goed excuus heb om een paar VDE schroevendraaiers te kopen :+

Wat ik voelde was nog minder dan als je je tong tussen de + en - van een 9V batterij hieldt trouwens
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_145466801
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:53 schreef derLudolf het volgende:
Ja klopt, het kan ook heel anders aflopen had ik inmiddels gehoord. Vooral omdat vaak je spieren samen trekken en het onder spanning staande object niet los kunt laten.
Ga in het vervolg sowieso meten en vind dat ik ook een goed excuus heb om een paar VDE schroevendraaiers te kopen :+
Wat ik voelde was nog minder dan als je je tong tussen de + en - van een 9V batterij hieldt trouwens
Kan ook een lekspaning van de schakelaar zijn gok ik eens?
Gaan aardig wat spaarlampen van stuk naar mijn idee, bewaar de rekeningen ervan altijd en die wat stuk gaan zijn meestal die waar ik een lekspanning meet!
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:25:05 #140
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_145467130
Heb afgelopen tijd met vrouwlief enkele houten bloembakken gemaakt en gebeitst.
Tussen twee bloembakken door even samen een kop koffie. Zij grapte dat de beits er wel aardig doorheen ging en dat we die ochtend beter een extra blik hadden kunnen halen.
Toen we weer verder zouden zag ik gelijk dat er nog bijna niks uitmiste. Ha-ha-ha.
Totdat ik bij het verzetten van de grote bloembak de pot beits omtikte...
Blik viel op de kop, uiteraard precies naast het stuk karton waar we op werkten. Gauw in de weer met doeken en terpentine, maar het kwaad was al geschied.
Zeven gloednieuwe 60x60 terrastegels à 10 euro per stuk verpest, net als mijn humeur en vrouwlief kon alsnog naar de bouwmarkt voor een nieuwe pot beits.

Volgende keer deksel op de verf tijdens pauzes, geen dingen verplaatsen met verf in de buurt en niet in je eentje dingen verplaatsen waar je niet omheen kunt kijken. Wijsheid komt na de val :)
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 00:19:09 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_145480170
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan ook een lekspaning van de schakelaar zijn gok ik eens?
Gaan aardig wat spaarlampen van stuk naar mijn idee, bewaar de rekeningen ervan altijd en die wat stuk gaan zijn meestal die waar ik een lekspanning meet!
Een lekspanning is geen 230V denk ik :p schakelaar andere kant op gaf geen spanning
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_145685409
Mijn opa en oma gingen vandaag verhuizen na bijna 52 jaar gewoond te hebben in hun vertrouwde huisje. Inpakken dus! Wij helpen sjouwen met dozen laatste fotolijstje van de muur. Langen stalen nagel uit de muur trekken . Au!! Sta ik onder stroom. Blijkt er altijd stroom op die nagel gestaan te hebben. Fotolijstje hing ook pressies boven het stopcontact. Thanks opa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Baskoi op 18-10-2014 23:46:54 (Foutje) ]
pi_145687127
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan ook een lekspaning van de schakelaar zijn gok ik eens?
Gaan aardig wat spaarlampen van stuk naar mijn idee, bewaar de rekeningen ervan altijd en die wat stuk gaan zijn meestal die waar ik een lekspanning meet!
Lekspanning van de schakelaar? Meet je niet gewoon inductiespanning o.i.d.

Als ze al spanning doorlaten in de uit stand zijn ze of defect of veel te smerig.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_145798613
Ok tijd voor mijn blunder(s)

Wij gaan de badkamer verbouwen aangezien ik niet netjes kan tegelen besteed ik dat uit en doe de rest zelf (slopen afvoer omleggen waterleiding omleiden en de stukken waar geen tegels zitten stucken)

blunder een tijdens het er uit slopen van het bad de afvoer afbreken in de betonnen vloer, |:( ik een kango huren bij de gamma en begin vol goede moed te hakken met de punt beitel gaat lekker laatste stukje apparaat iets zachter gezet en :( :( :( |:( |:( |:( jahoor ik voel dat ding door de grond heen gaan..... ren snel naar beneden om te kijken of het echt waar is (waarom zou het niet weten). afijn kon de afvoer mooi van onderaf repareren.

Na nadere inspectie zat de afvoer direct op de onder wapening (had er met de hand ook door heen gegaan.

Kangoo terug brengen en stempel met stukje hout en zak beton mee terug (gozer achter de balie keek wel vreemd)

klus twee De Waterleiding.

Alle voorbereidingen getroffen water eraf alles onder hand bereik en beginnen maar pijp buigen in juiste vorm alles schuren en invetten en het solderen kan beginnen klein kwartiertje later yes klaar , ik sta op verlies mijn evenwicht en vang me op tegen de muur........ gloeiende gloeiende wat is zo een koperen leiding heet waar je net 2 seconden eerder hebt staan solderen . Hield me dus precies tegen op de plek waar ik de laatste verbinding had gemaakt.

Ik ren naar beneden en houd mijn hand onder de kraan |:( |:( geen water natuurlijk... dan maar een zakje sla uit de ijskast.

ohja en de grootste blunder was vergeten mijn vrouw te vertellen dat er een gat in het plafond zit en dat er nu een stempel staat waar de kapstok stond, geeft een leuk effect..
pi_145847986
^ Geweldige blunder
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:41:39 #146
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_145932885
Dubbelglas op de bovenetage besteld ;)
Eerst komen ze langs om het op te meten, dan twee weken wachten en vervolgens komt mannetje monteren

Klopt mannetje na een paar uur op de deur beneden, :@ er is een probleem meneer :D
Alle 6 de bovenramen 2cm te breed geleverd en al het oude glas er al uit :%
Kuch alle ramen weer met 2 glaslatjes erin gezet en spoedbestelling de deur uit
Begin volgende week verder met klussen :)
pi_145937436
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dubbelglas op de bovenetage besteld ;)
Eerst komen ze langs om het op te meten, dan twee weken wachten en vervolgens komt mannetje monteren

Klopt mannetje na een paar uur op de deur beneden, :@ er is een probleem meneer :D
Alle 6 de bovenramen 2cm te breed geleverd en al het oude glas er al uit :%
Kuch alle ramen weer met 2 glaslatjes erin gezet en spoedbestelling de deur uit
Begin volgende week verder met klussen :)
wees blij dat je nog glas er in hebt :')
ze hadden er ook gewoon hout in kunnen zetten.. zo als bij mn ouders destijds.. wel fanatiek beginnen met slopen.. maar het glas nog niet hebben... :') mooi hoor een plaat spaanplaat als raam..
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:42:10 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_145938043
Da's redelijk standaard. Hier hadden ze ook niet goed opgemeten en kwam het oude glas er weer in, alleen dan met overal kieren :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145938112
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:42 schreef Troel het volgende:
Da's redelijk standaard. Hier hadden ze ook niet goed opgemeten en kwam het oude glas er weer in, alleen dan met overal kieren :')
mijn ruiten werden wel keurig op tijd en passend geleverd :) het kan dus wel :+
alleen konden deze glasboeren niet fatsoenlijk kitten etc :'(
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:55:10 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_145938555
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:28 schreef Ou-Tannu het volgende:...
ze hadden er ook gewoon hout in kunnen zetten.. zo als bij mn ouders destijds.. wel fanatiek beginnen met slopen.. maar het glas nog niet hebben... :') mooi hoor een plaat spaanplaat als raam..
Bij een kennis eens meegemaakt bovenverdieping uitgebouwd met mooie grote ramen alleen de kozijnen waren op tijd klaar :D
Oranje landbouw plastic erin getimmerd met latjes ;( :|W
En ja het was winter toen met wind en regen :P
Gezellig hoor dat klapperen :+
pi_145939010
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:55 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Bij een kennis eens meegemaakt bovenverdieping uitgebouwd met mooie grote ramen alleen de kozijnen waren op tijd klaar :D
Oranje landbouw plastic erin getimmerd met latjes ;( :|W
En ja het was winter toen met wind en regen :P
Gezellig hoor dat klapperen :+
bij mn ouders ging het zooitje er uit in februari bij -1 overdag en -14 snachts.. de idioten :')
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 11:13:39 #152
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_145952278
Deze week weer eens een grote boorhamer in mijn handen gehad; sds-max boortje 24 erin.
Even een paar gaatjes door het beton boren de kruipruimte in. :9

Sloeg bij het allerlaatste gat de boorhamer vast in het beton; ff een paar uurtjes met een pijnlijke pols rondgelopen. :X
pi_145954852
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze week weer eens een grote boorhamer in mijn handen gehad; sds-max boortje 24 erin.
Even een paar gaatjes door het beton boren de kruipruimte in. :9

Sloeg bij het allerlaatste gat de boorhamer vast in het beton; ff een paar uurtjes met een pijnlijke pols rondgelopen. :X
Geen slipkoppeling?
Of toch niet stevig genoeg vastgehouden?

Vroeger ooit een stagiaire 2 rondjes aan het plafond zien maken, had voor het gemak het snoer om zijn pols gewikkeld, terwijl hij op een trapje stond :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 13:20:10 #154
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_145955375
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:05 schreef hottentot het volgende:

[..]

Geen slipkoppeling?
Of toch niet stevig genoeg vastgehouden?

Vroeger ooit een stagiaire 2 rondjes aan het plafond zien maken, had voor het gemak het snoer om zijn pols gewikkeld, terwijl hij op een trapje stond :)
Een wat oudere boormachine met een minimale slip koppeling :X -O-
Al hou ik het altijd wel scherp in de gaten; maar soms overkomt je zoiets.
pi_145955415
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:20 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Een wat oudere boormachine met een minimale slip koppeling :X -O-
Straks aan sinterklaas een mooie nieuwe Hilti vragen *O*
(of voor de grote gaten één van het werk lenen)

Vastslaan zelf is helaas niet te voorkomen. Soms ook zo'n gekut om de boor weer los te krijgen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 13:25:47 #156
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_145955556
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Straks aan sinterklaas een mooie nieuwe Hilti vragen *O*
(of voor de grote gaten één van het werk lenen)

Vastslaan zelf is helaas niet te voorkomen. Soms ook zo'n gekut om de boor weer los te krijgen.
Vaak laat ik de machine ook tegen de richting waar in hij vast zou kunnen slaan tegen de achterliggende muur leunen; als hij dan vast slaat loopt hij tegen de muur op.
Dat is dan wel wat vriendelijker voor je eigen polsen :+

Maar soms kan het niet anders; dan kun je er al kut bij enzo :)
pi_145955718
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vaak laat ik de machine ook tegen de richting waar in hij vast zou kunnen slaan tegen de achterliggende muur leunen; als hij dan vast slaat loopt hij tegen de muur op.
Dat is dan wel wat vriendelijker voor je eigen polsen :+

Maar soms kan het niet anders; dan kun je er al kut bij enzo :)
Klopt.

Collega ooit zijn knie verneukt omdat hij een zware machine tussen zijn benen in klemde, dacht dat hij 2000W wel even tegen kon houden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zondag 26 oktober 2014 @ 18:34:17 #158
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_145966056
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vaak laat ik de machine ook tegen de richting waar in hij vast zou kunnen slaan tegen de achterliggende muur leunen; als hij dan vast slaat loopt hij tegen de muur op.
Dat is dan wel wat vriendelijker voor je eigen polsen :+

Maar soms kan het niet anders; dan kun je er al kut bij enzo :)
Toen ik nog op de bouw werkte is mij dat ook eens overkomen, deed goed zeer. Helemaal als de boor vast kwam te zitten in dat voorgespannen beton. :X
Share your talent, move the world.
  zondag 26 oktober 2014 @ 19:16:50 #159
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_145967652
Boor vastgeslagen in beton is mij een poos geleden ook tot twee keer toe overkomen. Even een gaatje boren in de vloer van de garage om een grondkabel de tuin in de leiden. Met een lange boor schuin van binnen naar buiten. En hoe voorzichtig je dan ook boort, zodra de boor licht aan het eind van de tunnel ziet zoekt hij de kortste weg naar buiten. Tweede keer was ik op mijn hoede en kreeg ik hem gelukkig vrij makkelijk weer los.

De buurman vroeg me kort daarna of hij de betreffende (door mij geleende) boor ook mocht lenen voor dezelfde klus. Als ik vervolgens zag hoe hard hij moest slaan en breken om zijn boor weer los te krijgen, ben ik blij dat ik mijn geleende exemplaar daar niet aan bloot heb gesteld.
pi_145967676
Iedereen die ermee werkt maakt dat wel eens me. Ook hier, momentje van onoplettendheid....
Laat die handjes wapperen!
pi_145969013
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:17 schreef Gieliovd het volgende:
Iedereen die ermee werkt maakt dat wel eens me. Ook hier, momentje van onoplettendheid....
Goede nieuwe boormachines zet je op de grond en drukt de knop in. Duwen hoeft niet. Kan met een hand. Heel lekker als je de hele dag boort in gewapend beton. Eigenlijk is elk beton gewapend behalve in engeland, daar komen we nooit ijzer tegen op de een of andere manier.
  zondag 26 oktober 2014 @ 19:47:04 #162
63722 z80
I fink you freaky
pi_145969137
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:44 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Goede nieuwe boormachines zet je op de grond en drukt de knop in. Duwen hoeft niet. Kan met een hand. Heel lekker als je de hele dag boort in gewapend beton. Eigenlijk is elk beton gewapend behalve in engeland, daar komen we nooit ijzer tegen op de een of andere manier.
en dan grijpt de boor tussen een kiezel en de bewapening. boor staat meteen stil en de machine begint rondjes te draaien. kracht zetten is niet nodig. de boor weet perfect die ene kiezel te vinden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_145969236
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:47 schreef z80 het volgende:

[..]

en dan grijpt de boor tussen een kiezel en de bewapening. boor staat meteen stil en de machine begint rondjes te draaien. kracht zetten is niet nodig. de boor weet perfect die ene kiezel te vinden.
Dat doet een goede machine dus echt niet. Sommigen kun je zelfs ingedrukt houden zodat ze door de wapening heengaan. Andere moet je ff lostrekken en daarna voorzichtig weer verder gaan. Betonijzer wint het nooit.
  zondag 26 oktober 2014 @ 19:52:30 #164
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_145969373
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:49 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Dat doet een goede machine dus echt niet. Sommigen kun je zelfs ingedrukt houden zodat ze door de wapening heengaan. Andere moet je ff lostrekken en daarna voorzichtig weer verder gaan. Betonijzer wint het nooit.
Goede boor erin scheelt ook wel.
Share your talent, move the world.
pi_145970297
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:52 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Goede boor erin scheelt ook wel.
Dat is het belangrijkste bedoel je neem ik aan
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:22:25 #166
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_145970669
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:13 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Dat is het belangrijkste bedoel je neem ik aan
Inderdaad, dat bedoel ik.
Share your talent, move the world.
pi_145970763
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:22 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Inderdaad, dat bedoel ik.
^O^
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:17:22 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_145998718
Man staat op auto om koelkast te vervoeren :D

Een man uit Nieuw-Zeeland is op zijn badslippers op een auto gaan staan om zijn koelkast te vervoeren. Het apparaat moest verhuisd worden en hij had geen touw in de buurt, waarna hij het probleem op creatieve wijze oploste.

Een automobilist maakte een foto van het spektakel en deelde die op Facebook. De foto is inmiddels al meer dan vijfhonderd keer gedeeld. De man zelf reageerde ook op de foto: 'Hey, dat ben ik. We hadden de koelkast echt nodig, maar hadden geen touw. Uiteindelijk zijn we veilig op de bestemming aangekomen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-te-vervoeren.dhtml

:|W :|W
  maandag 27 oktober 2014 @ 19:22:52 #169
429092 kareltjoo
kakke zonder douwe
pi_146005583
dat van een vastslaande boor ken ik jammer genoeg wel :')
op hoogte in een IPE balk aan t boren, gaat die boormachine een slag om zn as terwijl mn vingers klem zaten achter het spalkje voor de aan en uit knop.
volgende keer gaan we toch maar voor de magneetboor :Y
pi_146025859
Zo badkamer klaar alleen wastafelmeubel nog ophangen, en omdat ik een klein stukje moet wegzagen de decoupeerzaag erbij stekker in mijn net gemonteerde stopcontact en zagen maar. Hmm zaag doet het niet????? Ander stopcontact doet het wel. Hmmmm na lang zoeken en meten kom ik erachter dat ik met mijn stomme kop de nul en aarde omgewisseld heb ik heb nu dus een stopcontact waar de nul groen/geel is en de aarde blauw....
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:03:38 #171
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146026456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:42 schreef liebherr-machinist het volgende:
Zo badkamer klaar alleen wastafelmeubel nog ophangen, en omdat ik een klein stukje moet wegzagen de decoupeerzaag erbij stekker in mijn net gemonteerde stopcontact en zagen maar. Hmm zaag doet het niet????? Ander stopcontact doet het wel. Hmmmm na lang zoeken en meten kom ik erachter dat ik met mijn stomme kop de nul en aarde omgewisseld heb ik heb nu dus een stopcontact waar de nul groen/geel is en de aarde blauw....
Zou je dat niet eens heel snel veranderen?
Niet echt tof voor degene die na jou er een keer aan wil klussen.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:04:39 #172
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146026488
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:49 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Dat doet een goede machine dus echt niet. Sommigen kun je zelfs ingedrukt houden zodat ze door de wapening heengaan. Andere moet je ff lostrekken en daarna voorzichtig weer verder gaan. Betonijzer wint het nooit.
Een goede machine heeft ook een slipkoppeling (zodat dit soort stunts niet voorkomen).
En een afgestierde/versleten machine heeft een slipkoppeling waardoor je amper koppel overhoudt ;(
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_146026591
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Zou je dat niet eens heel snel veranderen?
Niet echt tof voor degene die na jou er een keer aan wil klussen.
Ik heb de uiteinde van de draden ingetaped met de juiste kleur tape. En was niet van plan om binnen tien/twintig jaar te verhuizen..
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:16:56 #174
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146026847
In de tijd dat
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:07 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Ik heb de uiteinde van de draden ingetaped met de juiste kleur tape. En was niet van plan om binnen tien/twintig jaar te verhuizen..
In de tijd die je kwijt was met tape geen kans gezien om de centraaldoos even open te trekken? Of een onmogelijke constructie geworden waarbij dat lastig werd?
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_146027249
Dat laatste de chef vond het mooier om er een tegel overheen te laten plakken (iets waar ik geen voorstander van ben maarja de chef hè), ik had al geprobeerd om een nieuwe draad te trekken vanaf het licht punt maar krijg met geen mogelijkheid beweging in die snoeren.
pi_146120399
Ik weet niet of het hier goed past maar wilde jullie even mee laten huilen.

Buren hebben aan weerszijde van hun oprit twee gemetselde bakken waarin een taxus staat. Eentje daarvan was slecht gemetseld en knalde uit elkaar bij de eerste vorst (vorig jaar). Is opnieuw opgemetseld, maar al snel vlogen er weer een paar stenen af. Dit kon prima maaaaaanden blijven liggen. :') Maandje geleden reed buurvrouw er tegenaan waardoor de hele bak weer aan stukken ging.

Maar nu is het gerepareerd. ^O^

Met pur :'(

De klodders druipen tussen de stenen door. :'( :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146120492
pics or it didn`t happen
pi_146120678
quote:
9s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:12 schreef Cat22 het volgende:
De klodders druipen tussen de stenen door. :'( :')
Tinypic wacht vol smart op je foto :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_146120894
Aan een zwart vlak hebben jullie weinig he? :P En ik wil niet bekend worden als de buurtstalker. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146121039
Een beetje camera maakt mooie foto's zonder flitser. En anders zet je je vrouw/vriendin/vriend/man ervoor en maak je dan een foto..

[ Bericht 1% gewijzigd door liebherr-machinist op 30-10-2014 18:29:12 (Was wat vergeten.) ]
pi_146121232
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:28 schreef liebherr-machinist het volgende:
Een beetje camera maakt mooie foto's zonder flitser. En anders zet je je vrouw/vriendin/vriend/man ervoor en maak je dan een foto..
Ik heb geen beetje camera.
En geen vrouw/vriendin/vriend/man ;(

Aagjes! _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146121905
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik heb geen beetje camera.
En geen vrouw/vriendin/vriend/man ;(

Aagjes! _O-
Maar je wit toch ook niet dat wij komen poseren voor de foto?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_146125602
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef hottentot het volgende:

[..]

Maar je wit toch ook niet dat wij komen poseren voor de foto?
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef hottentot het volgende:

[..]

Maar je wit toch ook niet dat wij komen poseren voor de foto?
_O_
pi_146145740
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:39:03 #185
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146145784
Afschrapen moet je
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146145892
Ik moet niks.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146146614
quote:
16s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:42 schreef Cat22 het volgende:
Ik moet niks.
Soms wel
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:31:32 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_146155769
quote:
16s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:42 schreef Cat22 het volgende:
Ik moet niks.
Pissen en schijten en eten is wel zo handig :P
  zaterdag 1 november 2014 @ 07:01:42 #189
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_146178743
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 16:31 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Pissen en schijten en eten is wel zo handig :P
Ademhalen ook :Y
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_146178798
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:37 schreef Cat22 het volgende:
[ link | afbeelding ]
oh! Je hebt hem stiekem tijdens het langslopen gemaakt :P
  maandag 3 november 2014 @ 09:42:55 #191
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_146244136
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:37 schreef Cat22 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Stenenlijm niet goed verwerken :') :') Hoe simpel is het godverdomme.
pi_146245448
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Stenenlijm niet goed verwerken :') :') Hoe simpel is het godverdomme.
Isse PUR na poging 36 metselen. Zie eerder verhaal.
Laat die handjes wapperen!
pi_146245552
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 10:28 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Isse PUR na poging 36 metselen. Zie eerder verhaal.
Door people in the know is me verteld dat het best steenlijm kan zijn. :@
Het zag uit als pur, voelde als pur, ik heb geen idee hoe steenlijm moet voelen (en daar zal vast een reden voor zijn :+ ), maar wat er ook gebruikt is, zo hoor je het niet achter te laten. :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † maandag 3 november 2014 @ 10:34:01 #194
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146245655
Steenlijm = hard, pur niet. In pur kan je een deuk drukken met je vingers. Het is wat piepschuim-achtig.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 3 november 2014 @ 10:38:01 #195
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_146245780
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 10:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Door people in the know is me verteld dat het best steenlijm kan zijn. :@
Het zag uit als pur, voelde als pur, ik heb geen idee hoe steenlijm moet voelen (en daar zal vast een reden voor zijn :+ ), maar wat er ook gebruikt is, zo hoor je het niet achter te laten. :X
  maandag 3 november 2014 @ 11:24:34 #196
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_146247325
Zit voor het werk in Azerbeidzjan momenteel, en hier gebeuren genoeg blunders :')
Gemetselde muur die weer instort, gasleidingen met elektrode lassen, alle lokale werkers op veiligheidsslippers en safetycrocs, fase en nul werden omgedraaid, 30 gasontladingslampen uitgefikt, iemand die zich verveelde begon uit verveling op gasflessen te tikken met een hamer, totdat de kop erafknalde, en zn maatje stond er rustig bij te roken, was godzijdank de zuurstoffles ipv de acetyleen.
Wat een mongolem hier :D
nerovetsrethca
  maandag 3 november 2014 @ 12:32:16 #197
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146249673
Heerlijk die instelling. Beetje aankloten, komt goed...

Ik zou me doodlachen en doodsbang zijn tegelijk ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 19:24:05 #198
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_146264887
Vandaag knapte tijdens het trekken van bekabeling door een buis de binnenveer van de trekveer.
Met als gevolg dat je een 20 meter veer invoert; en na het trekken van de bekabeling een trekveer van 30 meter hebt; die je rechtstreeks in de afvalcontainer kunt mikken -O-
pi_146265226
gelukkig kreeg je hem er nog uit... anders was het helemaal een drama :o
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:15:15 #200
53151 T42
Pinball Wizard
pi_146311812
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:34 schreef 2cv het volgende:
Steenlijm = hard, pur niet. In pur kan je een deuk drukken met je vingers. Het is wat piepschuim-achtig.
raar dat dit het laatste berichtje van 2cv op fok is... RIP

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146312292
-O-
Laat die handjes wapperen!
pi_146313819
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:37 schreef Cat22 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als hij geen kopvoegen open gelaten heeft kunnen we kijken of hij volgendjaar wel metselspecie doet gebruiken!
pi_146314316
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 11:24 schreef slangpie het volgende:
gasleidingen met elektrode lassen,
Dat is helemaal geen blunder oO/ , hoe denk jij dat bijvoorbeeld die duizenden kilometers leidingen van de Gasunie gelast zijn ? (met electrode dus)

Het moet wel goed gelast zijn natuurlijk en niet door Igor die nog nooit eerder een lastang heeft vastgehouden.
pi_146314374
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 23:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen blunder oO/ , hoe denk jij dat bijvoorbeeld die duizenden kilometers leidingen van de Gasunie gelast zijn ?

Het moet wel goed gelast zijn natuurlijk en niet door Igor die nog nooit eerder een lastang heeft vastgehouden.
Hier wisten ze ook niet alles meteen laat ze toch door ervaring alleen worden ze wijs!
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 01:07:38 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_146318179
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 11:24 schreef slangpie het volgende:
gasleidingen met elektrode lassen
Waarom zou dat niet willen? Met de juiste elektroden..

Maar tegenwoordig woeden die vaak TIG gebakken toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_146318855
Die grote pijpleidingen van vele kilometers kunnen best volledig met elektrode gelast worden, wel speciale natuurlijk, "fleetwelden" noemen ze dat.
Maar tegenwoordig hebben ze daar ook wel machientjes voor.

Ik heb jarenlang in de piping gezeten, alleen niet als "zandhaas" bij die lange pijpleidingen, maar meer in fabrieken enzo.
De dunwandige pijpen en het kleine spul tot ongeveer een diameter van 6" word meestal nog volledig met Tig gedaan.
Bij de grotere diameters en dikkere wanddiktes van pijpen word er zoveel mogelijk gebruik gemaakt van geautomatiseerde lasprocessen.
"onder poederdek" lassen bijvoorbeels, hierbij is vaak nog wel een Tig grondnaad nodig, filmpje

Bovenstaande wil natuurlijk alleen bij pijpstukken die makkelijk kunnen draaien in een werkplaats.
Als er al van allerlei T-stukken en bochten aan zo`n pijp zitten dan moet er vaak altijd nog wel 1 las met de hand gedaan worden omdat de machine er niet meer bij kon of omdat de pijp niet meer te draaien is in de werkplaats.
Ook bij de uiteindelijke inbouw in de fabriek/plant/platform etc, kun je geen machientje gebruiken en moet het de hand gedaan worden.
Maar ook dan is bij het dikkere spul vaak alleen de grondnaad met Tig en de rest met electrode (ja ook bij RVS/ duplex), dit word met electrode gedaan omdat dat veel sneller gaat als alles met Tig.

Ik zit al een paar jaar niet meer in dat werk, ontwikkelingen gaan snel, er word steeds meer geautomatiseerd met het laswerk.
  woensdag 5 november 2014 @ 04:23:50 #207
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_146319155
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 01:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet willen? Met de juiste elektroden..

Maar tegenwoordig woeden die vaak TIG gebakken toch?
Dat zou kunnen, maar ik heb nog niet het volste vertrouwen in het laswerk van alibaba :')

De lastransformator in kwestie: :D



nerovetsrethca
pi_146319205
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 04:23 schreef slangpie het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ik heb nog niet het volste vertrouwen in het laswerk van alibaba :')

De lastransformator in kwestie: :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Godver...
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 13:00:23 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_146326872
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 04:23 schreef slangpie het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ik heb nog niet het volste vertrouwen in het laswerk van alibaba :')

De lastransformator in kwestie: :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
f

Beelden zeggen met dan woorden. Ik snap je volkomen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_146337788
Het werkt wel :+
pi_146337964
Week 39 utp contactdozen in de muur maken en aansluiten met combinatie B.

Week 42 de connectoren eraan knijpen in de meterkast, combinatie A gebruiken omdat ik dacht dat dat logisch was en dus vorige keer ook dat besloten zou hebbe .

Niet dus.
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 5 november 2014 @ 19:05:31 #212
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146340530
Das niet handig, maar ik noteer hem even voor mijn eigen hut ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:18:21 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146626913
pvc afvoer in elkaar lijmen, alles gaat goed en lekker. En er dan opeens achter komen dat je een bocht omhoog liet wijzen ipv opzij zoals had gemoeten :')

Morgen maar effe een tussenstukje halen :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146627474
Mijn blunder is ook een beetje een PTA blunder.
Vorige week zand (aarde) opgehaald met mijn aanhanger voor de tuin van mijn moeder.
Was wel aardig aan het gewicht, snelheid van 70 ging wel goed.
Maar bij 90 (op de teller) begon de aanhanger ineens aardig te slingeren, "wat voelt dat toch raar in mijn stuur, maar even in de zijspiegels kijken" o|O
Voet van het gas af en een beetje uit laten rollen, en toen stopte het slingeren. *O*
Maar verder gegaan met 70, was toch beter :@

Aanhanger was een geremde enkelasser met max gewicht van 1300 kilo, en ja ik heb BE.
Ik had mij alleen een beetje vergist in het gewicht van zand.
pi_146634417
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:51 schreef Gieliovd het volgende:
Week 39 utp contactdozen in de muur maken en aansluiten met combinatie B.

Week 42 de connectoren eraan knijpen in de meterkast, combinatie A gebruiken omdat ik dacht dat dat logisch was en dus vorige keer ook dat besloten zou hebbe .

Niet dus.
maar B is toch ook eigenlijk een beetje onofficieel de standaard tussen de 2? :P
pi_146636546
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Mijn blunder is ook een beetje een PTA blunder.
Vorige week zand (aarde) opgehaald met mijn aanhanger voor de tuin van mijn moeder.
Was wel aardig aan het gewicht, snelheid van 70 ging wel goed.
Maar bij 90 (op de teller) begon de aanhanger ineens aardig te slingeren, "wat voelt dat toch raar in mijn stuur, maar even in de zijspiegels kijken" o|O
Voet van het gas af en een beetje uit laten rollen, en toen stopte het slingeren. *O*
Maar verder gegaan met 70, was toch beter :@

Aanhanger was een geremde enkelasser met max gewicht van 1300 kilo, en ja ik heb BE.
Ik had mij alleen een beetje vergist in het gewicht van zand.
het zal niet het gewicht zelf zijn, maar de manier van belading / kogeldruk

zo heb ik een keer een 360 over de snelweg gedaan -O-
kar stuk, auto stuk, gelukkig niemand anders geraakt.....

wijze levensles
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_146636597
Mja, ik heb het toch niet zo op enkelassers, dat zijn vaak van die stuiterbakken.
Volgende aanhanger wordt een tandemasser.
pi_146636620
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 07:57 schreef bluemoon23 het volgende:
Mja, ik heb het toch niet zo op enkelassers, dat zijn vaak van die stuiterbakken.
Volgende aanhanger wordt een tandemasser.
ook die krijg je aan het slingeren als je hem niet goed belaad

altijd even kogeldruk checken voor je wegrijdt :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_146658384
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar B is toch ook eigenlijk een beetje onofficieel de standaard tussen de 2? :P
Ik ben niet zo standaard :')
Laat die handjes wapperen!
pi_146659133
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 07:57 schreef bluemoon23 het volgende:
Mja, ik heb het toch niet zo op enkelassers, dat zijn vaak van die stuiterbakken.
Volgende aanhanger wordt een tandemasser.
kipper nemen met accu ;)
pi_146659377
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:24 schreef hans1985 het volgende:

[..]

kipper nemen met accu ;)
mee eens :D
pi_146661215
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:24 schreef hans1985 het volgende:
kipper nemen met accu ;)
De lokale loonwerker bellen en een paar kuub zand laten bezorgen is goedkoper denk ik.
pi_146661315
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:17 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De lokale loonwerker bellen en een paar kuub zand laten bezorgen is goedkoper denk ik.
mwah als je vaak verbouwt en puin moet afvoeren is het ideaal.
Zooi opladen en kiepen maar.
Maar idd,2e hands kipper van henra ben je zo 3500 eurokwijt.
pi_146951331
Zaterdag meterkast verbouwd bij mn ouders. Moest een extra groep in komen, ALS vervangen en een hoofdschakelaar geplaatst worden. Ik wat draden losgemaakt zodat ik meer ruimte had... Valt er een stukje 6mm2 draad wat als doorverbinding werd gebruikt achter het meterbord....
Meterbord is vrij lang, dus met een tang kom je nooit op de bodem. Ook is de boel verzegeld dus ding krijg je er nooit meer uit...

Kreeg wel de schrik van m'n leven, want onder het meterbord zit een doorzichtige kunststof kast met de hoofdzekeringen (3 fasen). Ik dacht dat tussen meterbord en zekeringkast een open verbinding zat, maar dat was godzijdank niet zo. Anders was dat stuk draad mooi op de hoofdzekeringen gaan liggen knetteren en had ik de netbeheerder kunnen bellen :X
pi_146952564
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 12:21 schreef Think_Pad het volgende:
Zaterdag meterkast verbouwd bij mn ouders. Moest een extra groep in komen, ALS vervangen en een hoofdschakelaar geplaatst worden. Ik wat draden losgemaakt zodat ik meer ruimte had... Valt er een stukje 6mm2 draad wat als doorverbinding werd gebruikt achter het meterbord....
Meterbord is vrij lang, dus met een tang kom je nooit op de bodem. Ook is de boel verzegeld dus ding krijg je er nooit meer uit...

Kreeg wel de schrik van m'n leven, want onder het meterbord zit een doorzichtige kunststof kast met de hoofdzekeringen (3 fasen). Ik dacht dat tussen meterbord en zekeringkast een open verbinding zat, maar dat was godzijdank niet zo. Anders was dat stuk draad mooi op de hoofdzekeringen gaan liggen knetteren en had ik de netbeheerder kunnen bellen :X
als die er wel op geknetterd was had je wel super veilig kunnen werken :+
  maandag 24 november 2014 @ 13:25:34 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_146952841
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
als die er wel op geknetterd was had je wel super veilig kunnen werken :+
En lekker warm :+ _O-
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 19:47:20 #227
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_146964947
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 12:21 schreef Think_Pad het volgende:
Zaterdag meterkast verbouwd bij mn ouders. Moest een extra groep in komen, ALS vervangen en een hoofdschakelaar geplaatst worden. Ik wat draden losgemaakt zodat ik meer ruimte had... Valt er een stukje 6mm2 draad wat als doorverbinding werd gebruikt achter het meterbord....
Meterbord is vrij lang, dus met een tang kom je nooit op de bodem. Ook is de boel verzegeld dus ding krijg je er nooit meer uit...

Kreeg wel de schrik van m'n leven, want onder het meterbord zit een doorzichtige kunststof kast met de hoofdzekeringen (3 fasen). Ik dacht dat tussen meterbord en zekeringkast een open verbinding zat, maar dat was godzijdank niet zo. Anders was dat stuk draad mooi op de hoofdzekeringen gaan liggen knetteren en had ik de netbeheerder kunnen bellen :X
_O-

Ik ken dat gevoel.. ik heb het gehad met een onder spanning staande rail in een halyester verdeelkast.
Zoiets als op onderstaande foto..



Schoot mij een heel klein M6 boutje weg; kwamen tussen twee onder spanning staande rails terecht.
Een rookpluimpje, een lichtflits en de spanning was er ineens af :+

Ook geen aanrader trouwens :X
pi_146965881
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:47 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

_O-

Ik ken dat gevoel.. ik heb het gehad met een onder spanning staande rail in een halyester verdeelkast.
Zoiets als op onderstaande foto..

[ afbeelding ]

Schoot mij een heel klein M6 boutje weg; kwamen tussen twee onder spanning staande rails terecht.
Een rookpluimpje, een lichtflits en de spanning was er ineens af :+

Ook geen aanrader trouwens :X
als je nog geen grijze haren hebt.. dan heb je ze daarna wel :P
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 20:12:38 #229
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_146966076
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als je nog geen grijze haren hebt.. dan heb je ze daarna wel :P
Een bakje koffie en even 15 minuten bij komen / uitrusten doet dan wonderen _O-
pi_146966196
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Een bakje koffie en even 15 minuten bij komen / uitrusten doet dan wonderen _O-
Dat wil ik wel geloven.. ik moet altijd al even bij komen als het "onder spanning" werken weer gelukt... en nee helaas is dat niet m'n hobby.. maar moet het soms wel :(
  maandag 24 november 2014 @ 21:19:29 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146969408
Plank laminaat zo zagen dat je weet dat het niet uitkomt, maar omdat je te lui bent toch maar erin jassen en nu pluk ik de vruchten ervan.

Misschien morgen toch maar even een nieuwe zagen. Moet ik wel een hele kamer lostrekken inclusief plinte
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 24 november 2014 @ 21:42:23 #232
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146970598
Ook maar even een blunder vermelden. Vorige week wou ik lampjes in de badkamer vervangen, trapje erbij, halogeenlampjes mee naar boven, uitwisselen en weer naar beneden. Voor ik het in de gaten had, lag ik op de vloer met een zeer pijnlijke knie, opstaan lukte niet, dus als schuivend richting de telefoon, toch maar voor de zekerheid 112 gebeld. eenmaal in het ziekenhuis aangekomen vermoed men gescheurde kruisbanden.

Nu, een weekje later is het gelukkig niet zo ernstig en blijkt het ea opgerekt te zijn. het advies luid: 3 á 4 weken rustig aan doen zodat het vocht uit de knie kan en daarna 2 maanden alleen lichte werkzaamheden doen. :{
Share your talent, move the world.
  maandag 24 november 2014 @ 22:15:57 #233
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146972065
* Knutsel-Smurf krijgt het gisteren weer voor elkaar.

Draden trekken, de laatste hoop ik. Tevens de langste. 25m.
Ik vrolijk aan de gang, gaat prima. Laatste gaat wat stroef. Maar wist dat ik nog hooguit 1m moest dus even iets meer kracht.

Breekt mijn draad, en blijft er nog een stukje van 10cm blank schakeldraad (1,5 kwadraat) aanhangen wat als een zweep op mijn onderarm slaat.

Resultaat: een snee van 10cm op mijn onderarm (sloeg door het vel heen). En een hevig vloekende en tierende knutsel-smurf met helse pijn in zijn onderarm.

Draad er maar uitgetrokken. Bleek het een prop te zijn geworden. Nieuwe draad eraan en zonder moeite er doorheen :(
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_146972079
Boerke toch... Gladde tegels en trap?
Laat die handjes wapperen!
pi_146972322
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:16 schreef Gieliovd het volgende:
Boerke toch... Gladde tegels en trap?
Jij doet dat springende, lampen vervangen?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_146972581
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:23 schreef Messina het volgende:

[..]

Jij doet dat springende, lampen vervangen?
bij mijn badkamer lamp... daar kan ik zo bij :')

nou ja bij het armatuur dan... voor iemand denkt dat er een kaal peertje hangt :P
pi_146972623
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij mijn badkamer lamp... daar kan ik zo bij :')

nou ja bij het armatuur dan... voor iemand denkt dat er een kaal peertje hangt :P
Ik heb hogere plafonds en/of ben kleiner dan jij. Ik kom daar echt niet bij. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_146972679
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:31 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb hogere plafonds en/of ben kleiner dan jij. Ik kom daar echt niet bij. :P
badkamer plafond is hier gewoon achtelijk laag :')
  maandag 24 november 2014 @ 22:33:40 #239
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146972700
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:16 schreef Gieliovd het volgende:
Boerke toch... Gladde tegels en trap?
Nee, anti-slip tegels. ik heb waarschijnlijk de onderste 2 treden overgeslagen. Iets met ff snel enzo..
Share your talent, move the world.
  maandag 24 november 2014 @ 22:34:52 #240
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146972737
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

badkamer plafond is hier gewoon achtelijk laag :')
Die zit hier op 2.60 meter, dus een trapje is wel nodig.
Share your talent, move the world.
pi_146972869
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:23 schreef Messina het volgende:

[..]

Jij doet dat springende, lampen vervangen?
Lees mijn bericht als: arme jij, hoe is dat zo gekomen..

Blijkbaar lees jij hem anders.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:24:52 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147003621
Gaten boren voor de plinten, boormachine stuk gemaakt van m'n pa. Na 30 jaar, 2 verbouwde huizen en alles tussendoor was toch teveel.

Er zijn twee tandwielen die de kloppende werking maken versleten denk ik. Helaas pindakaas, tijd voor een nieuwe :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:26:10 #243
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147003679
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
Gaten boren voor de plinten, boormachine stuk gemaakt van m'n pa. Na 30 jaar, 2 verbouwde huizen en alles tussendoor was toch teveel.

Er zijn twee tandwielen die de kloppende werking maken versleten denk ik. Helaas pindakaas, tijd voor een nieuwe :P
Je ouwe heer is je dankbaar.
Share your talent, move the world.
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:28:52 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147003803
Denk je? Morgen maar even kijken voor twee nieuwe. 1 voor mij en 1 voor hem :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_147003857
Stukje van mijn bovenarm gesloopt (is later wel weer dichtgegroeid :D), ik was sleuven aan het slijpen in een muur toen de slijpschijf afketste en mijn linkerbovenarm raakte :X Gewoon ontsmet, wat pleisters e.d. op gedaan en verder gegaan met de werkzaamheden. Is na geruime tijd helemaal goed gekomen 8-)

Op zich ook best een blunder :P
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:36:06 #246
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147007051
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
Gaten boren voor de plinten, boormachine stuk gemaakt van m'n pa. Na 30 jaar, 2 verbouwde huizen en alles tussendoor was toch teveel.

Er zijn twee tandwielen die de kloppende werking maken versleten denk ik. Helaas pindakaas, tijd voor een nieuwe :P
Gaten boren voor plinten?
  PR/Manusje van alles dinsdag 25 november 2014 @ 22:44:38 #247
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147007442
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Gaten boren voor plinten?
marantie plinten altijd mechanisch bevestigen en buitenhoeken in verstek. :9

Zullen wel van die Gamma plinten zijn. Hoogglans wit en 10 cm hoog.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147007700
Radiator na veel 5en en 6en aangesloten met thermostaatknop, afsluiters etc., om vervolgens te constateren dat de zijplaat er niet op zit. Alles weer eraf...

Of buigveer gebruiken en die na het knellen zien zitten.

En plots weet je het. Vandaag stoppen met klussen...
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:54:46 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147007870
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

marantie plinten altijd mechanisch bevestigen en buitenhoeken in verstek. :9

Zullen wel van die Gamma plinten zijn. Hoogglans wit en 10 cm hoog.
Ook bij meranti plinten durf ik best high tack te gebruiken. Tenzij de stukadoor dacht bij de Efteling te werken.
  woensdag 26 november 2014 @ 10:51:29 #250
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_147015362
Gisteren ook een mooie: zijn net verhuisd en ik vroeg me af waarom er geen signaal op de kabel zat voor TV, volgens het kabelbedrijf moest het werken. Wat heb ik gedaan: toen de sleuteloverdracht was, stoorde ik me aan het ontbreken van een afdekplaatje op de hoofdaansluiting (AOP), dus willekeurig een nieuw meebesteld met een andere order, plaatje was net iets te groot, maar viel er wel overheen. Na 5 verschillende kabels, een hoop stekkers en een antenneversterker geprobeerd te hebben tussen AOP en TV ga ik toch maar eens kijken naar de aansluiting. Blijkt dat het nieuwe afdekplaatje met een wat lange schroef gemonteerd moest worden die dus midden door de kern van de coax-kabel heen ging :')

Stukje afknippen, strippen en opnieuw monteren en alles werkt weer perfect :')
Don't let my username fool you...
  woensdag 26 november 2014 @ 10:52:41 #251
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147015392
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

marantie plinten altijd mechanisch bevestigen en buitenhoeken in verstek. :9

Zullen wel van die Gamma plinten zijn. Hoogglans wit en 10 cm hoog.
5 cm.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_147050698
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:33 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Nee, anti-slip tegels. ik heb waarschijnlijk de onderste 2 treden overgeslagen. Iets met ff snel enzo..
Bij twee tredes is dat gebeurd?
Hoeveel weeg jij dan wel niet?
Heb het een keer gehad stond op een brug voor een auto, man hoogte, en was met de lader naar boven gegaan.
Vraagt me iemand kan ik de lader even gebruiken ik zeg ja, dat natuurlijk vergeten en stap achter me en denk op de lader te stappen, mooi niet dus ongeveer 2mtr.
Maar snel opgestaan en gekeken of niemand het gezien had, en tijdens het werk maar hersteld.
pi_147060303
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:30 schreef Juup© het volgende:
Stukje van mijn bovenarm gesloopt (is later wel weer dichtgegroeid :D), ik was sleuven aan het slijpen in een muur toen de slijpschijf afketste en mijn linkerbovenarm raakte :X Gewoon ontsmet, wat pleisters e.d. op gedaan en verder gegaan met de werkzaamheden. Is na geruime tijd helemaal goed gekomen 8-)

Op zich ook best een blunder :P
Hoe slijp jij? Met 1 hand ofzo? -O-
  donderdag 27 november 2014 @ 17:31:43 #254
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147060377
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij twee tredes is dat gebeurd?
Hoeveel weeg jij dan wel niet?
Heb het een keer gehad stond op een brug voor een auto, man hoogte, en was met de lader naar boven gegaan.
Vraagt me iemand kan ik de lader even gebruiken ik zeg ja, dat natuurlijk vergeten en stap achter me en denk op de lader te stappen, mooi niet dus ongeveer 2mtr.
Maar snel opgestaan en gekeken of niemand het gezien had, en tijdens het werk maar hersteld.
Het is niet de hoogte die het hem doet, maar hoe je terecht komt. Jij had geluk, ik iets minder...
Share your talent, move the world.
pi_147060914
quote:
12s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:28 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Hoe slijp jij? Met 1 hand ofzo? -O-
Nee, lette even niet op en slijpmachine schoot uit mijn hand(en) :X
pi_147061199
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

Nee, lette even niet op en slijpmachine schoot uit mijn hand(en) :X
Ai.... :{
  donderdag 27 november 2014 @ 20:00:53 #257
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_147065048
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dat wil ik wel geloven.. ik moet altijd al even bij komen als het "onder spanning" werken weer gelukt... en nee helaas is dat niet m'n hobby.. maar moet het soms wel :(
Is me ook wel eens niet gelukt :')
Alvast wat voorbereidene werk doen voor een ombouw klusje in een productielijn.
24v draadje al vast aansluiten en met de ongeisoleerde schroevendraaier het rvs kastje aanraken, toen lag de halve productielijn stil :D
nerovetsrethca
pi_147069329
quote:
12s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:28 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Hoe slijp jij? Met 1 hand ofzo? -O-
soms schiet die inees weg.
keer met de grote 230 zo in mijn bovenbeen, gelukkig "dun" sneetje.
Een ander keer zaag ik een boom om, wil weg rennen en struikel.
Was net een nieuwe stihl waar ik zuinig op was en wou hem niet weg gooien. Ook in mijn been en hij sloeg geluikkig af omdat mijn werkbroek taai is. weer een glipje :+
(heb wel geleerd dat hoe duur zulke dingen ook zijn je ze dan beter van je af kunt gooien of stop zetten ;) )
pi_147070046
En geschikte kleding dragen zoals zaagbroek zaagschoenen helm met oorkappen en vizier
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_147070252
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:44 schreef densmee het volgende:
En geschikte kleding dragen zoals zaagbroek zaagschoenen helm met oorkappen en vizier
Dat gaat mij dan weer iets te ver. praat je over 400 euro dat je kwijt bent.
Heb wel oordoppen en een helm maar zo vaak vel ik geen bomen meer.
Zaag gebruiken we meer voor sloopwerkzaamheden ;)
  donderdag 27 november 2014 @ 21:55:14 #261
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147070574
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:44 schreef densmee het volgende:
En geschikte kleding dragen zoals zaagbroek zaagschoenen helm met oorkappen en vizier
Gympen en korte broek _O_
  donderdag 27 november 2014 @ 21:57:01 #262
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147070646
Als het fout gaat ben je veel en veel meer kwijt dan die 400e. (zegt de man die sinds afgelopen zomer een fors litteken op zijn onderarm heeft van een 230mm straaljager met diamantschijf :,) )
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147071323
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:57 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Als het fout gaat ben je veel en veel meer kwijt dan die 400e. (zegt de man die sinds afgelopen zomer een fors litteken op zijn onderarm heeft van een 230mm straaljager met diamantschijf :,) )
Mister world ga ik toch al niet meer worden, al littekens zat :+
pi_147072834
Cirkelzaag en slijptol zijn nette smalle wonden, motorzaag scheurt er mooi een stuk tussen uit. Is niet echt lekker te reconstrueren. Maar goed kijk eens bij kox daar heb je een zaagbroek voor 50 euro en laarzen of schoenen voor 100 euro. En dan heb je gewoon goed spul. Beetje jammer als er wel een zaag afkan van 1000 euro maar een beetje veiligheid te duur is
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 27 november 2014 @ 22:51:27 #265
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147072961
Ik heb me gewoon voorgenomen niet meer een horizontale sleuf boven mijn eigenlijke macht te slijpen. Bouw de volgende keer wel een steiger of regel een muurzaag.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147073210
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Gympen klompen en korte broek _O_
Fixed. al heb ik ondertussen ook een setje werklaarzen, lekker warm van de winter c_/
pi_147073225
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:48 schreef densmee het volgende:
Cirkelzaag en slijptol zijn nette smalle wonden, motorzaag scheurt er mooi een stuk tussen uit. Is niet echt lekker te reconstrueren. Maar goed kijk eens bij kox daar heb je een zaagbroek voor 50 euro en laarzen of schoenen voor 100 euro. En dan heb je gewoon goed spul. Beetje jammer als er wel een zaag afkan van 1000 euro maar een beetje veiligheid te duur is
Zaag is ook meer "speelgoed" in de zomer mogen we graag van die hoge dennen bij ons in de achtertuin om zagen :+

Maar komende zomer eens kijken. Maar zaagschoenen? heb stalen neuzen. Dan moet je toch wel hele rare capriolen uit halen wil je je wreef/enkel raken.
  donderdag 27 november 2014 @ 23:01:06 #268
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147073314
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Gympen en korte broek _O_
Gympen heb je ook al met stalen neuzen / zolen.
Voor de modieuze klusser.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147073734
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:01 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Gympen heb je ook al met stalen neuzen / zolen.
Voor de modieuze klusser.
zag ze idd laatst :)
Man, na dag zien ze er niet meer uit.
Zelf grisport, bevallen goed. lekker warm, waterdicht en stevig.
Poetsen doe ik ze ook nooit, de zool is eerder op dan de rest :P

Mmm, 2 jaar geleden liep ik nog met all stars op de bouw rond. Dacht dat het 2 maandjes ff klussen was. Inmiddels al 2 jaar verder :') (das ook een blunder an sich)
pi_147074766
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:48 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Dat gaat mij dan weer iets te ver. praat je over 400 euro dat je kwijt bent.
Heb wel oordoppen en een helm maar zo vaak vel ik geen bomen meer.
Zaag gebruiken we meer voor sloopwerkzaamheden ;)
Laat de arbeidsinspectie dat maar niet zien zonder geschikte PBM,s
Ik neem aan dat je dat slopen bedrijfsmatig doet ?
pi_147074857
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:48 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Laat de arbeidsinspectie dat maar niet zien zonder geschikte PBM,s
Ik neem aan dat je dat slopen bedrijfsmatig doet ?
Ik heb niks met de arbeidsinspectie te maken, schop ik zo de plas af :p
Slopen is meer mijn natuurlijke talent.
pi_147079228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:50 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ik heb niks met de arbeidsinspectie te maken, schop ik zo de plas af :p
Slopen is meer mijn natuurlijke talent.
_O-
pi_147091808
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:58 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Zaag is ook meer "speelgoed" in de zomer mogen we graag van die hoge dennen bij ons in de achtertuin om zagen :+

Maar komende zomer eens kijken. Maar zaagschoenen? heb stalen neuzen. Dan moet je toch wel hele rare capriolen uit halen wil je je wreef/enkel raken.
En wat zit er achter je stalen neus,boven de wreef....... :?
pi_147093347
Ik heb enkele weken geleden ook met mijn hand in de ketting gezeten van de kettingzaag. Ik wou net de rem opzetten en schoot uit, helaas draaide de ketting nog. Gelukkig niks ernstig, maar het zet je toch wel even aan het denken dat je goed moet opletten met wat je bezig bent.

Mooi topic trouwens ^O^
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:56:18 #275
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147093444
Ach, is allemaal stoere taal. Totdat het een keer echt mis gaat, is het huilen met je WAOtje. Regels en inspectie zijn niet bedoeld als pesterij maar als bescherming tegen je eigen nonchalance, domheid en/of onwetendheid.
Ik snapte het nut van een spouwmes op mijn zaagtafel ook niet, tot een plank vastgreep en volgas terugschoot. Qua schade was het een relatief goedkope les (een hap uit mijn duim en buikpijn :') ), maar ben sindsdien wel stukken scherper. Je kan het beter voor zijn dan achteraf anderen waarschuwen met je eigen letsel.
pi_147093498
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:56 schreef bleiblei het volgende:
Ach, is allemaal stoere taal. Totdat het een keer echt mis gaat, is het huilen met je WAOtje.
Ik snapte het nut van een spouwmes op mijn zaagtafel ook niet, tot een plank vastgreep en volgas terugschoot. Qua schade was het een relatief goedkope les (een hap uit mijn duim en buikpijn :') ), maar ben sindsdien wel stukken scherper. Je kan het beter voor zijn dan achteraf anderen waarschuwen met je eigen letsel.
Inderdaad, omdat ik bijna dagelijks bezig ben met kettingzagen zie ik er de gevaren zeker van in. Maar een ongeval is snel gebeurd. Ik heb ooit een kickback gehad met de kettingzaag recht voor mijn gezicht. Ik heb toen de zaag even neergelegd en ben even gaan zitten, want ik was er niet goed van. Tevens wel blij dat ik zoveel geluk heb gehad :o
pi_147093619
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:56 schreef bleiblei het volgende:
Ach, is allemaal stoere taal. Totdat het een keer echt mis gaat, is het huilen met je WAOtje. Regels en inspectie zijn niet bedoeld als pesterij maar als bescherming tegen je eigen nonchalance, domheid en/of onwetendheid.
Ik snapte het nut van een spouwmes op mijn zaagtafel ook niet, tot een plank vastgreep en volgas terugschoot. Qua schade was het een relatief goedkope les (een hap uit mijn duim en buikpijn :') ), maar ben sindsdien wel stukken scherper. Je kan het beter voor zijn dan achteraf anderen waarschuwen met je eigen letsel.
Veiligheids nummer 1, nooit achter het te zagen hout gaan staan. Ach het proefondervindelijk ervaren is een wijze levensles.

De eerste keer dat het bij mij fout ging zal ik nooit vergeten. 3 meter verder stak er in een hardboard deur de balk. Die was ik seconden ervoor nog aan het zagen.
Jeroentje.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:50:57 #278
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147094983
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:02 schreef jpajs het volgende:

[..]

Veiligheids nummer 1, nooit achter het te zagen hout gaan staan. Ach het proefondervindelijk ervaren is een wijze levensles.

De eerste keer dat het bij mij fout ging zal ik nooit vergeten. 3 meter verder stak er in een hardboard deur de balk. Die was ik seconden ervoor nog aan het zagen.
En ook niet denken "dat laatste stukje duw ik wel voorzichtig met mijn vinger door"
Ooit een bekende zijn vinger gezien die dat dus ook wel even dacht te doen.

Zelf ook te lam om een duwhoutje te pakken, of het originele duwhout te zoeken. Maar omdat ik nu nog steeds 10 intakte vingers heb hoor je mij ook niet klagen over die 3 afgeschreven duimstokken :+
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147099280
Vijf bier voor de jongens van de houtzagerij.

Jeroentje.
pi_147100330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:56 schreef bleiblei het volgende:
Ach, is allemaal stoere taal. Totdat het een keer echt mis gaat, is het huilen met je WAOtje. Regels en inspectie zijn niet bedoeld als pesterij maar als bescherming tegen je eigen nonchalance, domheid en/of onwetendheid.
Ik snapte het nut van een spouwmes op mijn zaagtafel ook niet, tot een plank vastgreep en volgas terugschoot. Qua schade was het een relatief goedkope les (een hap uit mijn duim en buikpijn :') ), maar ben sindsdien wel stukken scherper. Je kan het beter voor zijn dan achteraf anderen waarschuwen met je eigen letsel.
Oh ben heel voorzichtig. Draag doppen bij luide machines. Stofzuiger als het veel stoft en heb drager mondmasker met verwisselbare filters. Alleen soms kun je te ver gaan. Ik zaag bijvoorbeeld niet dagelijks/maandelijks maar wellicht keer 3 dagen per jaar. dan vind ik die extra uitgaven teveel. Heb stevige werkbroek, jas, en schoenen, dat risico durf ik wel te nemen.

(wellicht als geld binnen stroomt dat het wel komt ;))
pi_147100372
Buiten het voor je eigen veiligheid(je wilt niet weten wat ik op de bouwmeemaak als hijskraan machinist). Kost het je ook minimaal 380 euro geloof ik als je geen pbm's draagt in professionele circuit.
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:24:02 #282
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147100484
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:55 schreef jpajs het volgende:
Vijf bier voor de jongens van de houtzagerij.

[ afbeelding ]
Nou, dat is bizar. Maar mijn opa heeft een houtzagerij gehad in Oldenzaal.
Ben een jaar of wat 6 op een 40 jarig huwelijk waar veel mannen kwamen die ooit op die zagerij hadden gewerkt. Die stelling gaat serieus op in die wereld.
Mijn pa zei ook dat je kan voorspellen wanneer het mis gaat. Tussen de 2 en 3 weken nadat iemand er is begonnen met werken gingen er 1 of meer vingers af. Dan werd men overmoedig.
pi_147100624
Vandaag in de berging bezig. ook een trap die ideaal was om materiaal en gereedschap op te leggen, zoals ook mijn rotatielaser. Op gegeven moment draai ik met een plank en "klats" rotatielaser van 1m hoog naar beneden. batterijen vlogen eruit maar deed daarna wel. Als ik hem schud hoor ik iets rammelen. Geen idee of het het calibratie mechanisme is of er iets is afgebroken :(
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:29:22 #284
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147100793
Dat wordt een calibratietestje doen :) .
Zie je snel genoeg of ie om zeep is.
pi_147100936
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:50 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

En ook niet denken "dat laatste stukje duw ik wel voorzichtig met mijn vinger door"
Ooit een bekende zijn vinger gezien die dat dus ook wel even dacht te doen.

Zelf ook te lam om een duwhoutje te pakken, of het originele duwhout te zoeken. Maar omdat ik nu nog steeds 10 intakte vingers heb hoor je mij ook niet klagen over die 3 afgeschreven duimstokken :+
Heb zo ook mijn buikspieren wel eens "getrained" sutk hout schoot weg...

Thuis hebben we op de plas een tafelzaag staan op kracht. Met een zaagblad geschikt voor alles (ook spijkers/schroeven). Dat ding word ik al naar van als ik hem aan zet. Maar mijn pa was met buurman ff afvalhout aan zagen tot brandhout. Buurman dacht ook "ff dat laatste stukje doordrukken (met hand). Zijn handschoen werd gegrepen en zijn duim lag open. Kon ik mee naar ziekenhuis. EHP zei, hier begin ik niet aan, dit word plastische chirurgie. Spoedoperatie en wel goe gekomen, maar die wond. Je keek tot op het bot en hele duim lag uit elkaar. (wel goed gekomen overigens).

Ik sta nu trouwens altijd keurig aan de zijkant van mijn materiaal, mocht die happen en het laten afschieten dan vang ik het niet op.
pi_147100968
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:29 schreef bleiblei het volgende:
Dat wordt een calibratietestje doen :) .
Zie je snel genoeg of ie om zeep is.
Mijn waterpas is ook krom, mag dat ook eerst nieuw halen :(
Bouwen is duuuuuur
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:34:16 #287
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147101065
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:32 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Mijn waterpas is ook krom, mag dat ook eerst nieuw halen :(
Bouwen is duuuuuur
Daar heb je toch geen waterpas voor nodig?
Zet de laser aan de ene kant van de kamer, zet op 2 muren tegenover elkaar een streepje ter hoogte van de lijn. Verplaats de laser naar de andere kant, stel em op 1 van de streepjes af. Staat de lijn dan nog steeds op het andere streepje is je bouwlaser nog intact :) .

Hoe groter de afstand tussen de streepjes, des te groter de nauwkeurigheid.
Zo ben ik er een keer achter gekomen dat ie in de afschot stand stond en ik alles opnieuw uit kon zetten ;( .
pi_147101251
heb toch nieuwe waterpas nodig, ding is krom :(

maar ga weekend wel testen, ben normaal super zuinig met die dingen en vandaag dus de pech.
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:42:19 #289
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147101448
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:38 schreef hans1985 het volgende:
heb toch nieuwe waterpas nodig, ding is krom :(

maar ga weekend wel testen, ben normaal super zuinig met die dingen en vandaag dus de pech.
Haha, ja, okee. Kromme waterpassen werken ook niet inderdaad :P .
pi_147119021
Vandaag in de hal (aangrenzend aan een bank) begonnen met het maken van berghokken.
Muur was niet vlak dus een 5x7 aan de muur en uitvlakken met opvulplaatjes.
Heb gaten voorgeboord in hout en pak de klopboormachine. Ben nog geen 6 cm in de steen en ieuw-ieuw-ieuw.
Trillingsalarm van de kluis geactiveerd :+

Dus toen kon er iemand komen om te deactiveren en tijdelijk ff het alarm uit zetten :')
Wou morgen eigenlijk ook nog wat doen maar denk dat ik die mensen maar hun zondagsrust gun ;)
(wou juist weekend werken zodat de bank geen "last" had van mijn machines die gigantisch doordreunen)
pi_147467512
Die dachten die Hans boort ff een gat naar die kluis :P

Keukentje plaatsen... lekker bezig.

Gasleiding loopt PRECIES op de hoogte van het montageprofiel in de muur. Dus ik 48 keer meten... rustig boren, lampie erbij... steeds in gat kijken. Alles zou goed moeten zijn, maximaal erboven geboord.

Op een gegeven moment zie ik een REDELIJK DIEP gat in metaal in de muur :X :|W

Dus ik andere lamp zoeken, stresskip modus :{

Nog een gat om te kijken wat er aan de hand is.... Weer raak! Maar verderop niet??? Ik snapte er geen hol meer van.... Ik was in gedachten al leidingen aan het afsluiten en omleggen.

Foto erbij gepakt vóór het stuccen... blijkt er een oude loden waterleiding in het cement te lopen vlak boven de gasleiding... ff stuk boorkrul in m'n mond, schroevendraaier in het gat... yup, lood.

:')
Laat die handjes wapperen!
pi_147469585
CV knelkoppeling lekt; eerste remedie een klein slagje geven. Maar niet zien dat de buis meedraait en een andere koppeling los draait. Gevolg 99999 liter water binnen en geen cv om de boel droog te stoken :s
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 23:17:44 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147470979
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:21 schreef liebherr-machinist het volgende:
Kost het je ook minimaal 380 euro geloof ik als je geen pbm's draagt in professionele circuit.
Boete of eigen risico, wat bedoel je?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147471080
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:38 schreef tux87 het volgende:
CV knelkoppeling lekt; eerste remedie een klein slagje geven. Maar niet zien dat de buis meedraait en een andere koppeling los draait. Gevolg 99999 liter water binnen en geen cv om de boel droog te stoken :s
Dan heeft die aan de andere kant wel heel los gezeten niet?
pi_147471214
Weet niet of ie hier in het topic past maar....
Vaatwasser hield er ineens mee op, geen spanning meer en dacht aan de beveiliging als de vaatwasser verstopt is ofzo dus ingebouwde vaatwasser eruit gehaald wat al niet vlot ging. Zijkant eraf om overal bij te komen, alles getest en nagekeken maar niks kunnen vinden :(

Kwam er na een uur kloten achter dat gewoon een zekering in de stoppenkast was uitgeslagen :')
  donderdag 11 december 2014 @ 07:29:49 #296
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147474615
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Haha, ja, okee. Kromme waterpassen werken ook niet inderdaad :P .
Zelf de bel intekenen :P :P
pi_147474821
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Boete of eigen risico, wat bedoel je?
Boete als ze je betrappen van de arbeidsinspectie
pi_147475019
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet niet of ie hier in het topic past maar....
Vaatwasser hield er ineens mee op, geen spanning meer en dacht aan de beveiliging als de vaatwasser verstopt is ofzo dus ingebouwde vaatwasser eruit gehaald wat al niet vlot ging. Zijkant eraf om overal bij te komen, alles getest en nagekeken maar niks kunnen vinden :(

Kwam er na een uur kloten achter dat gewoon een zekering in de stoppenkast was uitgeslagen :')
Standaard hè, vooral niet eerst kijken if de stop er niet uit ligt.
Ben zelf ook al eens aan het zoeken geweest bij de wasmachine....
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 08:38:59 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147475047
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:12 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Boete als ze je betrappen van de arbeidsinspectie
Met kans op een 2e ¤380 dan als je naar het ziekenhuis v moet een je je eigen risico nog niet had gebruikt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147475205
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met kans op een 2e ¤380 dan als je naar het ziekenhuis v moet een je je eigen risico nog niet had gebruikt
Als dat nog nodig is natuurlijk....
pi_147476213
Onwetende hier, maar hoe schiet een zaagtagel je hout weg? De draairichting is toch naar je toe?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')