quote:Op woensdag 4 november 2009 14:48 schreef sanger het volgende:
En er is een nieuwe datum bekend voor de schutting
18 november is de grote dag
quote:Op woensdag 4 november 2009 14:50 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Tof sanger
Er is nog altijd plek natuurlijk in de sportcrew als jullie een ruine willen
quote:
quote:Op maandag 30 november 2009 01:07 schreef Cybersijp het volgende:
eh t is nu overmorgenEn hoe is het geworden? tevreden?
Wel thuis, maar in het donkerquote:
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:56 schreef JJdJ1984 het volgende:
Tsjonge jonge geef het weer weer de schuld
Thanksquote:
Kon vanmiddag zelf niet kicken, dus daarom.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:04 schreef Leandra het volgende:
Een kick op verzoek zodat de foto's gepost kunnen worden?
je ging toch scheiden ?quote:Op donderdag 12 december 2013 13:40 schreef sanger het volgende:
Wij hebben dus in de gang troep op de muur zitten. Volgens mij is het beton emaille... iemand een idee hoe we dit kunnen verwijderen, of wat we hier goed overheen kunnen doen?
Zal zo effe foto's uploaden
Dit. Bereid je maar voor op een enorme stofzooi!quote:Op donderdag 12 december 2013 13:45 schreef blomke het volgende:
Opruwen en vlakshuren met vlakschuurmachine, daarna gipsstuclaag erover heen.
Of alle safbikken, maar da's
1 een heidens werk,
2 een kans op slechte ondergrond, i.v.m. afbreken van wandlaag.
Nee, dat gaat (toch weer) niet doorquote:
Ja, waar blijft de op eigenlijkquote:Op maandag 30 december 2013 09:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, dat gaat (toch weer) niet door
Je hebt wel een verdomd trage verbinding zeg, misschien kun je beter de foto's comprimeren zodat ze dit jaar misschien nog online zijn.quote:Op donderdag 12 december 2013 13:40 schreef sanger het volgende:
Wij hebben dus in de gang troep op de muur zitten. Volgens mij is het beton emaille... iemand een idee hoe we dit kunnen verwijderen, of wat we hier goed overheen kunnen doen?
Zal zo effe foto's uploaden
Die gaat (toch weer) niet door...quote:Op maandag 30 december 2013 13:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ja, waar blijft de op eigenlijk
Als ik nu glasvezel er overheen zou doen, zou je dat dan terugzien nog? Dat heeft van zichzelf natuurlijk al een relief.quote:Op donderdag 12 december 2013 13:45 schreef blomke het volgende:
Opruwen en vlakshuren met vlakschuurmachine, daarna gipsstuclaag erover heen.
Of alle safbikken, maar da's
1 een heidens werk,
2 een kans op slechte ondergrond, i.v.m. afbreken van wandlaag.
quote:Zoals in de vorige topics valt te lezen zijn we ruim 7 jaar geleden begonnen met de verbouwing van ons huis.
De vorige topics vind je hier:
K&W / Mijn grote, en eerste, verbouwing
K&W / sanger & Hellace hun verbouwing deel II
Hieronder een overzicht van hetgeen we tot nu toe allemaal gedaan hebben:
• Vloeren beneden er uit en vervangen voor betonvloeren (broodjes vloer) met vloerverwarming over de gehele benedenverdieping.
• Keuken volledig vervangen
• Plavuizen over de hele benedenverdieping
• Nieuwe plafonds gehele benedenverdieping
• Alle wanden in woonkamer/keuken opnieuw (laten) stucen
• Trap naar 1ste verdieping opnieuw bekleed
• Ouderslaapkamer volledig gestript, elektra opnieuw aangelegd, alle wanden aangesmeerd, nieuw plafond er in, nieuwe vloerbedekking, behangen en wandkast ingebouwd
• Computerkamer opnieuw behangen
• Kinderslaapkamer 1 volledig gestript, nieuw plafond er in en laten stucen, muur geplaatst tussen deze kamer en de ouderslaapkamer (was voorheen een inbouwwandkast), enkele nieuwe elektrapunten aangelegd
• Zolder/kinderslaapkamer 2 volledig gestript, alles opnieuw geissoleerd, schoorsteenschouw er uit gesloopt (op dak was al weg), muur zelf gestuct, opnieuw behangen, plafond ingehangen, nieuwe ondervloer en vloerbedekking
• Tuin alles gerooid, volledig leeggeschept (met de hand![]()
), alles opnieuw bestraat, oprit aangelegd naast het huis voor twee auto's of 1 auto + de caravan (
parkeergedoe in de straat
), schutting geplaatst
Hoewel we inmiddels een heleboel hebben gedaan ben je in een eigen huis schijnbaar nooit echt klaar....Zo zijn er enkele kleine dingen die ik altijd voor me uit heb geschoven, maar nu toch echt eens gedaan moeten worden. Ook zijn er enkele nieuwe klusjes die gedaan moeten worden of die we simpelweg gedaan willen hebben:
• Gang beneden eens afmaken. De muren zijn voorzien van een redelijke stuclaag, maar de onderste helft is voorzien van betone-maille of iets in die geest. Omdat ik al die tijd opzag tegen het werk, de stof en gewoon verbouwingsmoe was heb ik dit nog altijd niet helemaal afgemaakt. Ook moet hier een nieuw plafond ingehangen worden. En omdat ik de stuclaag in de woonkamer niet wilde frezen zal ik via de gang ook de coax en luidsprekersnoer moeten wegwerken. Deze komen dus vanachter de schouw door de muur en lopen omhoog naar plafond en dan verder. Ook de deur tussen woonkamer en gang vervangen. Nieuwe deur hebben we reeds staan, moet alleen nog ingehangen worden.
• Laminaatvloeren op 1ste verdieping vervangen
• Trap naar zolder opnieuw schilderen
• Badkamer scheidingswand vernieuwen. De oude heeft een gebroken ruit :’) Misschien ook de voegen nog uitfrezen en vervangen voor nieuwe ivm verkleuring. Ook de plinten langs het plafond vervangen voor kunststof (zijn nu van hout).
• Plinten in de ouderslaapkamer
• Schilderen van alle kozijnen die in huis aanwezig zijn
• Schilderwerk aan de kozijnen en deuren van de garage plus nalopen boeidelen van de garage. Deze lijkt op enkele plekken rot te zijn. Indien nodig vervangen voor bv trespa.
• Ophangen van een drooglijn in de tuin, van keukenmuur naar garage
• Ophangen e-thermostaat en inregelen
• Ophangen nieuwe tuinverlichting
• Aanpassen elektra in de schuur. Loopt nu onlogisch, wil de wcd punten aanpassen naar de huidige indeling
• Woonkamer opnieuw behangen, plus plafond opnieuw witten
• Keuken nieuw plafond inhangen en afwerking boven keukenkastjes vervangen ivm lekkageschade.
• Afwerken vensterbanken keukenraam
Genoeg nog/weer te doen dus...... Ik zal het komende jaar een aantal van mijn vakantiedagen hieraan opmaken denk ik. In de weekenden heb ik vaak al andere dingen/verplichtingen namelijk. Grootste projectje is de gang beneden, deze zal ik waarschijnlijk ook als eerste aanpakken.
Iemand hier nog een idee over?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ik nu glasvezel er overheen zou doen, zou je dat dan terugzien nog? Dat heeft van zichzelf natuurlijk al een relief.
Snel internet op de wand plakken?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ik nu glasvezel er overheen zou doen, zou je dat dan terugzien nog? Dat heeft van zichzelf natuurlijk al een relief.
Over hoeveel reliëf hebben we het hier dan? Ik zei niet voor niets dat je geen wonderen moest verwachten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:14 schreef sanger het volgende:
Ik zie op diverse sites ook dat renovlies dus juist niet egaliserend werkt, en dat het in feite gewoon iets dikker glasweefsel is.
Ik lees op bepaalde sites dat je het over spachtelputz kunt doen om te egaliseren, terwijl andere zeggen dat het totaal niet werkt om te egaliseren. Oftewel, een keer naar de winkel om het te bekijken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:46 schreef Deshain het volgende:
Gaat niet werken met renovlies als je relief hebt.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:39 schreef sanger het volgende:
NIet veel. Het is een heel dun laagje van dat beton emaille troep. En ik ga er evengoed een deel van afschafen/schuren/steken/whatever
Over spachtelputz gaat sowieso niet werkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik lees op bepaalde sites dat je het over spachtelputz kunt doen om te egaliseren, terwijl andere zeggen dat het totaal niet werkt om te egaliseren. Oftewel, een keer naar de winkel om het te bekijken.
Zo te zien wel jaquote:Op donderdag 9 januari 2014 07:47 schreef Deshain het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We hebben het wel over hetzelfde toch?
[..]
Over spachtelputz gaat sowieso niet werken
Omdat?quote:
dat dus...quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Het alle oneffenheden door laat schijnen. Renovlies is wel makkelijk bij al aardig egale muren, er op plakken en je hoeft nog maar 1 x te sauzen om het dekkend te krijgen.
Omdat je genoeg structuur hebt om je jas aan op te hangen zo ongeveerquote:
Die structuur valt reuze mee hoor imoquote:Op donderdag 9 januari 2014 10:20 schreef Deshain het volgende:
enoeg structuur hebt om je jas aan op te hangen zo ongeveer
Oneffenheden die je met Renovlies kan opvangen moet je denken aan een krasje, putje of slecht gestopt schroefgat, geen maalandschap.
Een bekende gaf de tip het eens te proberen met een verfbrander. Dit werkt bij het grootste deel inderdaad prima. Alleen er is een stukje waar het gewoon er echt niet af wilt. Ik twijfel nog of ik dat er af ga bikken of dat ik er gewoon overheen wat stuukwerk aanbreng. Het is relatief klein namelijk....quote:Op maandag 10 februari 2014 10:36 schreef sanger het volgende:
Die wandbekleding die er op zat is echt troep... Ik ben begonnen met proberen het af te steken. Dit leek even heel goed te gaan, maar dat was alleen voor het bovenste deel schijnbaar. Schuren biedt ook niet echt soelaas, dus nog even bedenken wat ik er nou mee moet. Vanavond ga ik denk ik maar weer eens met een plamuurmes en/af beiteltje aan de gang.
Wat wel al opviel was dat het onderste deel van de muur dieper ligt dan de bovenkant, oftewel de stuclagen verschillen in dikte. Er moet dus hoe dan ook wat aangesmeerd gaan worden, dus als dit inhoudt dat ik de stuclaag deels moet verwijderen om die troep er af te krijgen is het niet anders....
Ze zijn inderdaad niet gezadeld met een zadeltje. Wel hebben we ze aan de muur gefixeerd met purschuim (om de zoveel cm achter iedere buis een tufje purquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:46 schreef Gieliovd het volgende:
Jullie maken goede vorderingen, leuk een update te lezen!
Helaas moet ik wel een beetje spelbreker spelen, het is geen kritiek maar hulp!
Jullie maken een aantal belangrijke technische foutjes, waarvan sommige je op termijn problemen opleveren en sommige mogen gewoon niet volgens de norm.
Wat me zo snel even opviel:
- de buizen zijn niet gezadeld, wat eigenlijk wel moet. Elke 40 cm ofzo een zadel.
Dat zijn geen centraaldozen, die een andere functie hebben dan doorverbinden van de bestaande leidingen op de meterkast. Dus hetzelfde effect als ware het 1 lange draad. Om die reden is dit weggewerkt. Natuurlijk was het mooier geweest om het uit 1 geheel te trekken, maar dat was niet mogelijk omdat de vorige bewoner een deel dusdanig had aangelegd dat opnieuw trekken niet mogelijk was zonder dat alles vastliepquote:- de centraaldozen zitten boven je plafond, elke las moet non-destructief bereikbaar zijn.
Die centraaldoos zit er boven in het originele plafond. Door de geringe afstand tussen het originele plafond en dit nieuwe plafond past er eigenlijk geen centraaldoos netjes tussen. Als ik daar bij moet kan ik altijd nog op die specifieke plaats het plafond 'openbreken' om bij de lassen te kunnen. En misschien doe ik dat alsnog wel als ik de plaats van de lamp heb uitgetekend op het plafond, dan valt het gat toch hieronder weg.quote:- je hebt geen centraaldoos bij je lichtpunt gemaakt, er komen draden uit het plafond. Dit moet eigenlijke een centraaldoos zijn waar je lassen in gemaakt worden.
Ik heb overwogen om op 30 cm te doen. Alleen als ik kijk naar zowel de woonkamer, keuken en slaapkamers zie ik daar niets doorhangen, en dat hangt ook om de 60 cm. En daar zit in de woonkamer ook nog een laag spac overheen. Dat hangt nu alweer ruim 7 jaar zonder probleem.quote:- je afstand tussen de rachels is 60 cm terwijl je zeker voor je plafond 30 cm wilt hebben, dat gaat gegarandeerd doorhangen op termijn.
Thanksquote:Nogmaals zie het niet als kritiek maar hulp.....
Zaterdag plafond verder ingehangen en gisteren de muurtjes afgesmeerdquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:30 schreef sanger het volgende:
Nog te doen om de gang af te maken:
[*] plafond verder inhangen en afschroeven
• Lichtschakelaars demonteren en monteren op de originele plaats
[*] Afsmeren van de gefreesde sleuven en aansmeren van de onderkant van de muur zodat de stuuklaag overal net zo dik wordt
• Deklatten op kozijnen monteren
• Plafond schilderen / structuren
• Glasweefsel behang aanbrengen
• Hoeken bij het trapgat afwerken + plinten aanbrengen
Verkeerde kleuren? Kan dat dan bij luidsprekersnoer, COAX en UTP??? Dat is namelijk het enige wat ik getrokken hebquote:Op donderdag 27 februari 2014 09:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar je maakt wel echt een rommeltje van de electra. Centraaldozen wegmoffelen onder het plafond, verkeerde kleuren draad
Hoezo is dat gepruts dan? Ik vind het ideaal werken namelijkquote:en dan heb ik het nog niet eens over dat gepruts met flex/buis/flex/buis/bochtjes etc. Koop gewoon een buigveer voor een tientje of voer alles in flex uit.
Alleen ¤100 voor wat materiaal. Meer gelukkig nog niet. Materiaal als tegelwerk enzo hebben we wel al betaald, die hebben we zelf gekocht en niet bij of via hem. Dus schadepost is dus alleen het geld van de tegels en de lijm, voeg en kit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik hoop zo dat je hem nog geen cent hebt betaald.![]()
![]()
![]()
![]()
Zelden zulk slecht werk gezien.
Gelukkig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Alleen ¤100 voor wat materiaal. Meer gelukkig nog niet.
Wat een droeftoeter die vakman.....quote:
WK modelspeedbootjes. Zie voor een voorbeeld een filmpje van de finale race uit de klasse waarin ze meedeed:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoe ging het op het WK?
En waarvan was het een WK?
Afspraken staan niet op papier maar zijn gemaakt met getuigen erbij. Voor wat dat waard is... Geen idee wat hij rekent, heb ik maar niet gevraagd...... Rest ook niet. Doet er niet meer toe en mijn vrouw wordt er alleen maar nog verdrietiger van....quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:33 schreef Seven. het volgende:
Jezus Sanger!!
Dit is echt te erg voor woorden. Paar vragen:
-Is dit een beunhaas?
-Wat rekent deze prutser per dag?
-Hoeveel offertes heeft je vrouw opgevraagd?
-Heeft ze zijn referenties nagetrokken?
-Heb je de afspraken op papier staan aangaande leidingen wegwerken en dorpel etc?
Ik ben er ook bang voor...quote:Om dit recht te zetten moet echt alles eruit, daar ontkom je niet aan.
Dat een muur niet 100% waterpas is te krijgen kan ik helemaal inkomen. Maar wat mij opvalt is dat hij in staat is geweest om op een rechte gipsplaat toch ver uitstekende tegels te plakken. Als het allemaal in hetzelfde verband was geweest en de muur liep 1-2 cm uit het lood had ik er geen moeite mee gehadquote:Mijn partner is zelfstandige in de bouw, hij geeft aan dat het heel moeilijk is om de muren waterpas te krijgen, zeker in oudere huizen. En ook in nieuwere huizen is het lastig. Maar wat wil niet zeggen dat je tegels uit mogen steken!
Sorry, maar ik pomp geen geld in 010quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:03 schreef Toekito het volgende:
Sanger als je het zo had willen hebben had je vast mij wel gebeld. Wtf man.
je badkamer had beter afgeweestquote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Sorry, maar ik pomp geen geld in 010
Ik dacht een WK linedance of zo iets! Dit had ik niet verwacht, leuk!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:58 schreef sanger het volgende:
[..]
WK modelspeedbootjes. Zie voor een voorbeeld een filmpje van de finale race uit de klasse waarin ze meedeed:
En ging niet zo heel lekker. Een aanvaring in de eerste race, boot geplakt en niet snel genoeg in de tweede race
quote:
Hand op tafel leggen en dan met een hamer 1 voor 1 alle vingers aan puin slaan......quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:59 schreef usernaamvergeten het volgende:
Wat een beunwerk, dit soort "vakmannen" moeten ze echt opsluiten eigenlijk.
met zn nagels de voegen er uit laten krabben!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:28 schreef loecje het volgende:
met zijn handen alle tegeltjes weer van de muur af laten trekken.
Aparte hobby voor een vrouw of zijn er daar veel meer van die dat als hobby hebben?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:58 schreef sanger het volgende:
[..]
WK modelspeedbootjes. Zie voor een voorbeeld een filmpje van de finale race uit de klasse waarin ze meedeed:
En ging niet zo heel lekker. Een aanvaring in de eerste race, boot geplakt en niet snel genoeg in de tweede race
Inderdaad wat apart voor een vrouw. Ze deed het als klein meisje al samen met haar vader. Haar vader is daarna lange tijd gestopt geweest en 3-4 jaar geleden weer begonnen. Toen vroeg hij haar als helpster omdat ze dat vroeger ook al deed. En begon het bij haar ook weer te kriebelen, dus is ze 1,5 jaar geleden weer begonnen en plaatste zich in haar eerste jaar gelijk voor dit WKquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aparte hobby voor een vrouw of zijn er daar veel meer van die dat als hobby hebben?
En dat is dan nog maar de 7,5 cc klasse en met een V-rompquote:Die bootjes gaan godverdomme wel keihard
Omdat het oppervlak twee keer zo groot isquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom zou het tegelwerk twee keer duurder worden?
Ahhh ja, op die fiets. Ik dacht dat je de prijs per vierkante meter bedoelde.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat het oppervlak twee keer zo groot is
Neuh, dat zou eerder iets lager moeten worden danquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ahhh ja, op die fiets. Ik dacht dat je de prijs per vierkante meter bedoelde.
Dat kan eventueel ook jaquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:04 schreef loecje het volgende:
Nog een heel ander idee. Stel je kiest toch voor de huidige badkamer. Zou van de gangkast een 2e toilet gemaakt kunnen worden?
De extra opslagruimte kan dan in de studeerkamer want daar heb je toch minder ruimte nodig.
(ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die niet van een grote badkamer houd)
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:10 schreef ueberduitser het volgende:
Prima indeling toch?
Eén tip, een kachelradiateur en een radiateur zijn auto-onderdelen. Radiatoren vindt je in huis.
3 slaapkamers, waarvan 1 de zolder is. Betreffende kamer is toch niet echt als slaapkamer te gebruiken imo....quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:31 schreef Barrah het volgende:
Hoeveel slaapkamers heeft de woning nu? Realiseer je dat het aantal slaapkamers belangrijk kan zijn voor de waarde van je huis bij verkoop. Misschien dat jullie meer waarde hechten aan een grotere badkamer dan een extra (studeer)kamer. Maar als je ooit je huis wil verkopen of je gezinssituatie verandert kan dit anders komen te liggen.
water reservoir eventueel buiten het hokje plaatsen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat kan eventueel ook jaWel erg krap denk ik dan, maar het is mogelijk.
Ja, dan worden het twee wat kleinere kamers ipv nu een best grote kinderkamerquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:56 schreef loecje het volgende:
een verbouwing doe je voor jezelf, niet voor de verkoop.
als je de wasmachines naar beneden verplaatst, is de zolder dan eventueel op te delen in 2 volwaardige kamers? dan heb je daar je verloren studeer/hobby/logeer-kamer weer terug mocht dat een probleem worden bij de verkoop.
Weet niet de exacte (binnen)maten van die kast om eerlijk te zijn. Maar eens opmeten eigenlijk.quote:water reservoir eventueel buiten het hokje plaatsen.
als ik je plattegrond een beetje in verhouding is, dan is de kast niet kleiner dan het hoekje wat je in de grote badkamer voor de wc hebt gereserveerd. maar dat beeld kan natuurlijk vertekenen.
Je doet het inderdaad vooral voor je eigen woonplezier. Het is echter wel iets om even bij stil te staan in je afweging. Als je twijfelt of als verkoop of verandering in de pijplijn zit kan het zwaarder wegen dan wanneer je ergens nog zeker 5-10 jaar blijft. Zeker omdat TS toch al een financiële tegenslag heeft gehad zou ik zeker van mijn zaak willen zijn door alle argumenten mee te nemen in deze afweging. Niet om het dan per se maar niet te doen, maar om het zeker te weten en niet weer spijt te hoeven krijgen. Als je het dan toch er ooit weer uit zou halen is het nu een weloverwogen keuze geweest.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:56 schreef loecje het volgende:
een verbouwing doe je voor jezelf, niet voor de verkoop.
als je de wasmachines naar beneden verplaatst, is de zolder dan eventueel op te delen in 2 volwaardige kamers? dan heb je daar je verloren studeer/hobby/logeer-kamer weer terug mocht dat een probleem worden bij de verkoop.
[..]
water reservoir eventueel buiten het hokje plaatsen.
als ik je plattegrond een beetje in verhouding is, dan is de kast niet kleiner dan het hoekje wat je in de grote badkamer voor de wc hebt gereserveerd. maar dat beeld kan natuurlijk vertekenen.
Die optie is nu juist wel voor nuquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:34 schreef knoblaucha6 het volgende:
Kolere nog eens aan toe, wat een prutswerk en dat op haast elke vierkante centimeter (zelfs ik had het nog beter gekund, )![]()
Je laatst aangegeven opties zijn dat wel op zich prima voor later maar niet voor nu, is geen oplossing want dan komt die klojo veel te makkelijk weg. Jullie moeten gewoon die huidige badkamer helemaal in orde hebben. Dan moet het weer slopen en zo maar gebeuren, kan toch niet zo zijn dat jullie ter stond ineens alle gemaakte plannen om moeten gooien vanwege een figuur wat het lef heeft zich badkamermonteur te noemen? Op zijn kosten alles laten strippen en alles opnieuw plaatsen maar dan door een goede monteur.
Die ruimte kun je later altijd nog als wasruimte gaan gebruiken en dan dat kamertje ombouwen tot badkamer. Maar het is niet voor niets dat jullie het nu zo gepland hadden, zeker nu je dat kamertje nog even kunt gebruiken waar jullie het voor bedoeld hebben. Bovendien hoort geleverd werk gewoon goed te zijn, klaar.
Dit kan gewoon echt niet en jullie moeten zeker niet extra kosten moeten hoeven maken door zijn broddelwerk, dat hoeft niemand te pikken.
Was die vent al die weken dronken of zo?![]()
Hebben jullie het zwart laten doen ? Ik hoop niet want dan wordt het lastig.
Neem aan dat je een rbv hebt? Die zal je nodig hebben indien wit werk.
Wat een kut toestand, sterkte ermee.
(en ik vergeef mijn geweldige badkamermonteur nu terstond zijn enige "foutje" namelijk een nisje in de inloopdouche wat niet helemaal recht is, een beetje scheef in de diepte, scheelt wel een hele halve cm over 60 cm en dat vond ik al jammer)
Afspraak ga ik vanavond maken. De eis is een vergoeding van de geleden schade, oftewel de kosten van het materiaal. Buiten het wastafelmeubel om, want die heeft hij niet opgehangen en dus ook niet beschadigd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien las ik er overheen, maar heb je een afspraak staan met de prutser?
Wat ga je ondernemen tegen hem, of wat eis je van hem?
Heb je hem nog helemaal niet gesproken na thuiskomst van je vakantie?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Afspraak ga ik vanavond maken. De eis is een vergoeding van de geleden schade, oftewel de kosten van het materiaal. Buiten het wastafelmeubel om, want die heeft hij niet opgehangen en dus ook niet beschadigd.
Gaat dus om de tegels, de douchedeur/wand, de thermostaatkraan en plafonddelen.
Alleen via Whatsapp nog maar. Iets plannen kwam steeds ongelukkig uit, ook doordat ik het druk op werk heb.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Heb je hem nog helemaal niet gesproken na thuiskomst van je vakantie?
Ben erg benieuwd naar zijn eerste reactie. Hij kan toch haast niet verbaasd zijn, zou je denken.
Maar heb je hem al face to face gesproken eigenlijk, of gaat dit per mail of dergelijke?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:01 schreef sanger het volgende:
Ik heb contact met hem gehad en gezegd wat ik er van vond. Hij gaf me zelfs (zei het aarzelend) gelijk dat een aantal zaken niet helemaal netjes waren..... Beschadiging van de thermostaatkraan trok hij wel in twijfel dus heb meteen ca. 50 foto's gestuurd met zaken die niet goed zijn
Hij stelde voor om de door hem gewerkte uren dan maar niet af te rekenen zodat we toch een compensatie hadden. Dan zouden we van dat geld een vakman kunnen inhuren.
Ik heb een tegenvoorstel gedaan waarbij ik bedrag ge-eist heb dat genoeg is om alle verwerkte materialen opnieuw van te bekostigen. Grootste gedeelte van de materialen is namelijk gebruikt en zal niet hergebruikt kunnen worden, of is beschadigd.
Had ik hier trouwens als vermeld dat we lekkage in de WC beneden hadden als gevolg van zijn gepiel? Hij heeft zo lopen trekken en sjorren aan de afvoer van de doucheput dat hij hem beneden uit de mof heeft getrokken....
Via de telefoon. Eigenlijk omdat hij op vakantie is nu.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar heb je hem al face to face gesproken eigenlijk, of gaat dit per mail of dergelijke?
Denk dat dat meer sarcastisch bedoeld was, gezien mijn klachten. Zo kwam het in ieder geval wel over.quote:En goed dat je zo op je strepen staat, wat betreft schadevergoeding.
Maf dat hij zelf vond hij dat je van zijn gewerkte uren een 'vakman' kan inhuren. Beschouwt hij zichzelf dan niet als zodanig?
Via via, is de man van een collega van mijn moeder.quote:Hoe kwam Hellace eigenlijk bij hem uit destijds?
Dat lijkt me best lastig, dat het via via is. Je beschouwt dat toch als 'in goed vertrouwen'.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Via de telefoon. Eigenlijk omdat hij op vakantie is nu.
[..]
Denk dat dat meer sarcastisch bedoeld was, gezien mijn klachten. Zo kwam het in ieder geval wel over.
[..]
Via via, is de man van een collega van mijn moeder.
Wel zijn vak, hij heeft bv. bij mijn moeder ook de tuin geheel gedaan. En dat is overigens wel heel erg mooi geworden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat lijkt me best lastig, dat het via via is. Je beschouwt dat toch als 'in goed vertrouwen'.
Maar het is wel zijn vak, klussen? Of was het meer een vriendendienst?
Hij is momenteel op vakantiequote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:13 schreef Loveless85 het volgende:
Wow, zoveel prutswerk heb ik echt nog nooit gezien. Ik denk dat je het als goedwillende amateur met een beetje moeite en geduld nog netter krijgt dan dit. Dat een muur van onder tot boven niet tot de mm glad is kan uiteraard, maar dit is echt bizar, als je het gewoon gladstrijkt van tevoren dan moet je wel redelijk uit kunnen komen
Tipje van flipje; ik zou er wel íets proactiever in gaan. Voor hetzelfde geld bedenkt hij zich ineens en is hij minder meewerkend, en dan kan het lastig zijn dat je 2 weken lang die man niet face-to-face hebt ontmoet. Sowieso is de insteek bij dit soort ongein vaak dat je hem in staat moet stellen z'n eigen ellende te herstellen, al kan ik me voorstellen dat je daar geen enkel vertrouwen meer in hebt, en zou het dus mooi zijn als je er onderling met een schadevergoeding uit kan komen.
Tot zover ook de mannetjes via-via neem ik aan?manmanman, je zou zo iemand aanraden zeg, jezus
Vooral omdat hij naar een land is waar ik niet heen zou willen gaanquote:
Nee, alleen materiaalquote:Op maandag 8 september 2014 11:35 schreef AnneX het volgende:
Dat is dan weer een opluchting: materiaal en arbeidsloon?
Tricky zeg, als het een ( verre) bekende is.
Fijn dat jullie er in ieder geval nog op deze manier met elkaar er nog uit konden komenquote:Op maandag 8 september 2014 11:11 schreef sanger het volgende:
Update![]()
Gisteravond is hij bij ons langs geweest om te bespreken hoe of wat. Om een lang verhaal kort te maken zal hij de schade vergoeden
Dat had ik eerlijk gezegd ook verwacht, maar dat viel reuze mee. Hij nam zijn verantwoordelijkheid, maar wel onder vermelding van tal van redenen waarom het niet gegaan is zoals bedoeld.quote:Op maandag 8 september 2014 12:31 schreef Puala het volgende:
Ooh wel fijn dat hij vergoed en dat jullie er uit zijn gekomen. Het klinkt alleen wel alsof het een taai gesprek is geweest.
Nog niet echt definitief. vanavond willen we eigenlijk een ei leggen daarover.quote:Hebben jullie al een plan gemaakt wat jullie nu gaan doen?
Nee, dat gelukkig nietquote:Op maandag 8 september 2014 21:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Was hij trots op zijn eigen resultaat ?
Vermoeidheid, teveel aan zijn hoofd, onder tijdsdruk naar snelle oplossingen zoeken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat waren die redenen van hem dan?
Iets anders dan complete dronkenschap kun je haast niet concluderen, als je de foto's ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |