Even terug naar de badkamer
We zijn ons nu aan het beraden wat met de badkamer te doen, nog even los van de afhandeling met Bob de Prutser. We willen het gewoon goed hebben namelijk

Zoals we het nu zien hebben we de volgende opties:
• Tijdelijk zo laten en ergens begin volgend jaar opnieuw aanpakken, of laten doen. Waarom niet nu direct? Ik heb niet zo heel veel vakantiedagen meer....
• Nu direct laten aanpakken door een professional
• Afwachten waar Bob de Prutser mee gaat komen
Aangezien ik er iets meer controle over wil hebben dan de afgelopen keer valt optie 2 eigenlijk al af.
Daarnaast begon mijn moeder gister met nogal out-of-the-box denken.....
We hebben momenteel een kamertje welke als studeerkamertje is ingericht. Ik ben echter vrijwel klaar met de studie (alleen nog scriptie).
Ze opperde het idee om de huidige badkamer zo te laten, en dat als wasruimte in te richten.
Het studeerkamertje zou dan verbouwd moeten worden tot badkamer. De computer, administratie en boeken e.d. kan dan naar de voorzolder waar momenteel de wasmachine en droger staan. De ruimte daar is voldoende voor een simpel bureau en een klein formaat kast voor administratieve mappen. We zullen dat toch niet heel veel gebruik meer van gaan maken is de verwachting....
Dit heeft als grote voordeel dat dit kamertje tweemaal zo groot is als de huidige badkamer en we waarschijnlijk ook een tweede toilet kwijt kunnen, het nadeel is natuurlijk dat het helemaal opnieuw als badcel moet worden ingericht. Dus betonvloer storten, afvoer en aanvoer aanleggen etc. Ook wordt het tegelwerk minimaal tweemaal zo duur....
Dat het kan blijkt uit het feit dat onze buren het recent ook gedaan hebben. Bijkomend voordeel is dat alle leidingen makkelijk aangelegd kunnen worden door het keukenplafond en het gangplafond. Keukenplafond moet door een eerderelekkage toch al vervangen worden. Gang is weliswaar net af, maar kost dan hooguit wat nieuwe gipsplaten en structuurverf… Nog wel te overzien eigenlijk.
Dit idee is vooral bij Hellace al eens door het hoofd gegaan, maar eigenlijk hebben we er nooit serieus werk van gemaakt omdat ik wel enige waarde hechtte aan een behoorlijke studeerkamer. Nu ik vrjiwel klaar ben met mijn studie is dit toch eigenlijk wel weer een goede optie. Dit idee gaan we dus ook eens goed bekijken
Dus eigenlijk hebben we concreet gezien de volgende twee opties:
• De bestaande badkamer opnieuw verbouwen waarbij alleen ruimte is voor een douche en wastafelmeubel. Ruimte is ca. 114 x 200.
• Dat andere kamertje inrichten als badkamer. Hierbij is ruimte voor een behoorlijke douche, een wastafelmeubel en hoogstwaarschijnlijk ook voor een tweede toilet. Ruimte is ca. 210 x 200. Bij deze ruimte kunnen we mogelijk nog de gangkast bijtrekken om iets van een nis te creeren. Niet de voorkeur wmb omdat dit ten eerste erg nauw wordt en we dan een hoop kastruimte in moeten leveren.
De eerste optie kennen we al. We weten eigenlijk ook wel precies wat we ermee willen, voor zoverwje daar in kunt varieren....
Maar de tweede optie gaan we nu ook bekijken. We balen zo van hoe het nu gegaan is dat we zoiets hebben dat het dan maar meteen ideaal moet worden.....
Dus als iemand suggesties heeft voor een goede indeling

Een globale tekening van de ruimte staat hieronder, ik heb niet alle exacte maten bij de hand nu.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.