Ik dacht een WK linedance of zo iets! Dit had ik niet verwacht, leuk!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:58 schreef sanger het volgende:
[..]
WK modelspeedbootjes. Zie voor een voorbeeld een filmpje van de finale race uit de klasse waarin ze meedeed:
En ging niet zo heel lekker. Een aanvaring in de eerste race, boot geplakt en niet snel genoeg in de tweede race
quote:
Hand op tafel leggen en dan met een hamer 1 voor 1 alle vingers aan puin slaan......quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:59 schreef usernaamvergeten het volgende:
Wat een beunwerk, dit soort "vakmannen" moeten ze echt opsluiten eigenlijk.
met zn nagels de voegen er uit laten krabben!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:28 schreef loecje het volgende:
met zijn handen alle tegeltjes weer van de muur af laten trekken.
Aparte hobby voor een vrouw of zijn er daar veel meer van die dat als hobby hebben?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:58 schreef sanger het volgende:
[..]
WK modelspeedbootjes. Zie voor een voorbeeld een filmpje van de finale race uit de klasse waarin ze meedeed:
En ging niet zo heel lekker. Een aanvaring in de eerste race, boot geplakt en niet snel genoeg in de tweede race
Inderdaad wat apart voor een vrouw. Ze deed het als klein meisje al samen met haar vader. Haar vader is daarna lange tijd gestopt geweest en 3-4 jaar geleden weer begonnen. Toen vroeg hij haar als helpster omdat ze dat vroeger ook al deed. En begon het bij haar ook weer te kriebelen, dus is ze 1,5 jaar geleden weer begonnen en plaatste zich in haar eerste jaar gelijk voor dit WKquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aparte hobby voor een vrouw of zijn er daar veel meer van die dat als hobby hebben?
En dat is dan nog maar de 7,5 cc klasse en met een V-rompquote:Die bootjes gaan godverdomme wel keihard
Omdat het oppervlak twee keer zo groot isquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom zou het tegelwerk twee keer duurder worden?
Ahhh ja, op die fiets. Ik dacht dat je de prijs per vierkante meter bedoelde.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat het oppervlak twee keer zo groot is
Neuh, dat zou eerder iets lager moeten worden danquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ahhh ja, op die fiets. Ik dacht dat je de prijs per vierkante meter bedoelde.
Dat kan eventueel ook jaquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:04 schreef loecje het volgende:
Nog een heel ander idee. Stel je kiest toch voor de huidige badkamer. Zou van de gangkast een 2e toilet gemaakt kunnen worden?
De extra opslagruimte kan dan in de studeerkamer want daar heb je toch minder ruimte nodig.
(ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die niet van een grote badkamer houd)
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:10 schreef ueberduitser het volgende:
Prima indeling toch?
Eén tip, een kachelradiateur en een radiateur zijn auto-onderdelen. Radiatoren vindt je in huis.
3 slaapkamers, waarvan 1 de zolder is. Betreffende kamer is toch niet echt als slaapkamer te gebruiken imo....quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:31 schreef Barrah het volgende:
Hoeveel slaapkamers heeft de woning nu? Realiseer je dat het aantal slaapkamers belangrijk kan zijn voor de waarde van je huis bij verkoop. Misschien dat jullie meer waarde hechten aan een grotere badkamer dan een extra (studeer)kamer. Maar als je ooit je huis wil verkopen of je gezinssituatie verandert kan dit anders komen te liggen.
water reservoir eventueel buiten het hokje plaatsen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat kan eventueel ook jaWel erg krap denk ik dan, maar het is mogelijk.
Ja, dan worden het twee wat kleinere kamers ipv nu een best grote kinderkamerquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:56 schreef loecje het volgende:
een verbouwing doe je voor jezelf, niet voor de verkoop.
als je de wasmachines naar beneden verplaatst, is de zolder dan eventueel op te delen in 2 volwaardige kamers? dan heb je daar je verloren studeer/hobby/logeer-kamer weer terug mocht dat een probleem worden bij de verkoop.
Weet niet de exacte (binnen)maten van die kast om eerlijk te zijn. Maar eens opmeten eigenlijk.quote:water reservoir eventueel buiten het hokje plaatsen.
als ik je plattegrond een beetje in verhouding is, dan is de kast niet kleiner dan het hoekje wat je in de grote badkamer voor de wc hebt gereserveerd. maar dat beeld kan natuurlijk vertekenen.
Je doet het inderdaad vooral voor je eigen woonplezier. Het is echter wel iets om even bij stil te staan in je afweging. Als je twijfelt of als verkoop of verandering in de pijplijn zit kan het zwaarder wegen dan wanneer je ergens nog zeker 5-10 jaar blijft. Zeker omdat TS toch al een financiële tegenslag heeft gehad zou ik zeker van mijn zaak willen zijn door alle argumenten mee te nemen in deze afweging. Niet om het dan per se maar niet te doen, maar om het zeker te weten en niet weer spijt te hoeven krijgen. Als je het dan toch er ooit weer uit zou halen is het nu een weloverwogen keuze geweest.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:56 schreef loecje het volgende:
een verbouwing doe je voor jezelf, niet voor de verkoop.
als je de wasmachines naar beneden verplaatst, is de zolder dan eventueel op te delen in 2 volwaardige kamers? dan heb je daar je verloren studeer/hobby/logeer-kamer weer terug mocht dat een probleem worden bij de verkoop.
[..]
water reservoir eventueel buiten het hokje plaatsen.
als ik je plattegrond een beetje in verhouding is, dan is de kast niet kleiner dan het hoekje wat je in de grote badkamer voor de wc hebt gereserveerd. maar dat beeld kan natuurlijk vertekenen.
Die optie is nu juist wel voor nuquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:34 schreef knoblaucha6 het volgende:
Kolere nog eens aan toe, wat een prutswerk en dat op haast elke vierkante centimeter (zelfs ik had het nog beter gekund, )![]()
Je laatst aangegeven opties zijn dat wel op zich prima voor later maar niet voor nu, is geen oplossing want dan komt die klojo veel te makkelijk weg. Jullie moeten gewoon die huidige badkamer helemaal in orde hebben. Dan moet het weer slopen en zo maar gebeuren, kan toch niet zo zijn dat jullie ter stond ineens alle gemaakte plannen om moeten gooien vanwege een figuur wat het lef heeft zich badkamermonteur te noemen? Op zijn kosten alles laten strippen en alles opnieuw plaatsen maar dan door een goede monteur.
Die ruimte kun je later altijd nog als wasruimte gaan gebruiken en dan dat kamertje ombouwen tot badkamer. Maar het is niet voor niets dat jullie het nu zo gepland hadden, zeker nu je dat kamertje nog even kunt gebruiken waar jullie het voor bedoeld hebben. Bovendien hoort geleverd werk gewoon goed te zijn, klaar.
Dit kan gewoon echt niet en jullie moeten zeker niet extra kosten moeten hoeven maken door zijn broddelwerk, dat hoeft niemand te pikken.
Was die vent al die weken dronken of zo?![]()
Hebben jullie het zwart laten doen ? Ik hoop niet want dan wordt het lastig.
Neem aan dat je een rbv hebt? Die zal je nodig hebben indien wit werk.
Wat een kut toestand, sterkte ermee.
(en ik vergeef mijn geweldige badkamermonteur nu terstond zijn enige "foutje" namelijk een nisje in de inloopdouche wat niet helemaal recht is, een beetje scheef in de diepte, scheelt wel een hele halve cm over 60 cm en dat vond ik al jammer)
Afspraak ga ik vanavond maken. De eis is een vergoeding van de geleden schade, oftewel de kosten van het materiaal. Buiten het wastafelmeubel om, want die heeft hij niet opgehangen en dus ook niet beschadigd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien las ik er overheen, maar heb je een afspraak staan met de prutser?
Wat ga je ondernemen tegen hem, of wat eis je van hem?
Heb je hem nog helemaal niet gesproken na thuiskomst van je vakantie?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Afspraak ga ik vanavond maken. De eis is een vergoeding van de geleden schade, oftewel de kosten van het materiaal. Buiten het wastafelmeubel om, want die heeft hij niet opgehangen en dus ook niet beschadigd.
Gaat dus om de tegels, de douchedeur/wand, de thermostaatkraan en plafonddelen.
Alleen via Whatsapp nog maar. Iets plannen kwam steeds ongelukkig uit, ook doordat ik het druk op werk heb.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Heb je hem nog helemaal niet gesproken na thuiskomst van je vakantie?
Ben erg benieuwd naar zijn eerste reactie. Hij kan toch haast niet verbaasd zijn, zou je denken.
Maar heb je hem al face to face gesproken eigenlijk, of gaat dit per mail of dergelijke?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:01 schreef sanger het volgende:
Ik heb contact met hem gehad en gezegd wat ik er van vond. Hij gaf me zelfs (zei het aarzelend) gelijk dat een aantal zaken niet helemaal netjes waren..... Beschadiging van de thermostaatkraan trok hij wel in twijfel dus heb meteen ca. 50 foto's gestuurd met zaken die niet goed zijn
Hij stelde voor om de door hem gewerkte uren dan maar niet af te rekenen zodat we toch een compensatie hadden. Dan zouden we van dat geld een vakman kunnen inhuren.
Ik heb een tegenvoorstel gedaan waarbij ik bedrag ge-eist heb dat genoeg is om alle verwerkte materialen opnieuw van te bekostigen. Grootste gedeelte van de materialen is namelijk gebruikt en zal niet hergebruikt kunnen worden, of is beschadigd.
Had ik hier trouwens als vermeld dat we lekkage in de WC beneden hadden als gevolg van zijn gepiel? Hij heeft zo lopen trekken en sjorren aan de afvoer van de doucheput dat hij hem beneden uit de mof heeft getrokken....
Via de telefoon. Eigenlijk omdat hij op vakantie is nu.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar heb je hem al face to face gesproken eigenlijk, of gaat dit per mail of dergelijke?
Denk dat dat meer sarcastisch bedoeld was, gezien mijn klachten. Zo kwam het in ieder geval wel over.quote:En goed dat je zo op je strepen staat, wat betreft schadevergoeding.
Maf dat hij zelf vond hij dat je van zijn gewerkte uren een 'vakman' kan inhuren. Beschouwt hij zichzelf dan niet als zodanig?
Via via, is de man van een collega van mijn moeder.quote:Hoe kwam Hellace eigenlijk bij hem uit destijds?
Dat lijkt me best lastig, dat het via via is. Je beschouwt dat toch als 'in goed vertrouwen'.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Via de telefoon. Eigenlijk omdat hij op vakantie is nu.
[..]
Denk dat dat meer sarcastisch bedoeld was, gezien mijn klachten. Zo kwam het in ieder geval wel over.
[..]
Via via, is de man van een collega van mijn moeder.
Wel zijn vak, hij heeft bv. bij mijn moeder ook de tuin geheel gedaan. En dat is overigens wel heel erg mooi geworden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat lijkt me best lastig, dat het via via is. Je beschouwt dat toch als 'in goed vertrouwen'.
Maar het is wel zijn vak, klussen? Of was het meer een vriendendienst?
Hij is momenteel op vakantiequote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:13 schreef Loveless85 het volgende:
Wow, zoveel prutswerk heb ik echt nog nooit gezien. Ik denk dat je het als goedwillende amateur met een beetje moeite en geduld nog netter krijgt dan dit. Dat een muur van onder tot boven niet tot de mm glad is kan uiteraard, maar dit is echt bizar, als je het gewoon gladstrijkt van tevoren dan moet je wel redelijk uit kunnen komen
Tipje van flipje; ik zou er wel íets proactiever in gaan. Voor hetzelfde geld bedenkt hij zich ineens en is hij minder meewerkend, en dan kan het lastig zijn dat je 2 weken lang die man niet face-to-face hebt ontmoet. Sowieso is de insteek bij dit soort ongein vaak dat je hem in staat moet stellen z'n eigen ellende te herstellen, al kan ik me voorstellen dat je daar geen enkel vertrouwen meer in hebt, en zou het dus mooi zijn als je er onderling met een schadevergoeding uit kan komen.
Tot zover ook de mannetjes via-via neem ik aan?manmanman, je zou zo iemand aanraden zeg, jezus
Vooral omdat hij naar een land is waar ik niet heen zou willen gaanquote:
Nee, alleen materiaalquote:Op maandag 8 september 2014 11:35 schreef AnneX het volgende:
Dat is dan weer een opluchting: materiaal en arbeidsloon?
Tricky zeg, als het een ( verre) bekende is.
Fijn dat jullie er in ieder geval nog op deze manier met elkaar er nog uit konden komenquote:Op maandag 8 september 2014 11:11 schreef sanger het volgende:
Update![]()
Gisteravond is hij bij ons langs geweest om te bespreken hoe of wat. Om een lang verhaal kort te maken zal hij de schade vergoeden
Dat had ik eerlijk gezegd ook verwacht, maar dat viel reuze mee. Hij nam zijn verantwoordelijkheid, maar wel onder vermelding van tal van redenen waarom het niet gegaan is zoals bedoeld.quote:Op maandag 8 september 2014 12:31 schreef Puala het volgende:
Ooh wel fijn dat hij vergoed en dat jullie er uit zijn gekomen. Het klinkt alleen wel alsof het een taai gesprek is geweest.
Nog niet echt definitief. vanavond willen we eigenlijk een ei leggen daarover.quote:Hebben jullie al een plan gemaakt wat jullie nu gaan doen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |