Zoals in de vorige topics valt te lezen zijn we ruim 7 jaar geleden begonnen met de verbouwing van ons huis.
De vorige topics vind je hier:
K&W / Mijn grote, en eerste, verbouwingK&W / sanger & Hellace hun verbouwing deel IIHieronder een overzicht van hetgeen we tot nu toe allemaal gedaan hebben:
• Vloeren beneden er uit en vervangen voor betonvloeren (broodjes vloer) met vloerverwarming over de gehele benedenverdieping.
• Keuken volledig vervangen
• Plavuizen over de hele benedenverdieping
• Nieuwe plafonds gehele benedenverdieping
• Alle wanden in woonkamer/keuken opnieuw (laten) stucen
• Trap naar 1ste verdieping opnieuw bekleed
• Ouderslaapkamer volledig gestript, elektra opnieuw aangelegd, alle wanden aangesmeerd, nieuw plafond er in, nieuwe vloerbedekking, behangen en wandkast ingebouwd
• Computerkamer opnieuw behangen
• Kinderslaapkamer 1 volledig gestript, nieuw plafond er in en laten stucen, muur geplaatst tussen deze kamer en de ouderslaapkamer (was voorheen een inbouwwandkast), enkele nieuwe elektrapunten aangelegd
• Zolder/kinderslaapkamer 2 volledig gestript, alles opnieuw geissoleerd, schoorsteenschouw er uit gesloopt (op dak was al weg), muur zelf gestuct, opnieuw behangen, plafond ingehangen, nieuwe ondervloer en vloerbedekking
• Tuin alles gerooid, volledig leeggeschept (met de hand

), alles opnieuw bestraat, oprit aangelegd naast het huis voor twee auto's of 1 auto + de caravan (

parkeergedoe in de straat

), schutting geplaatst
Hoewel we inmiddels een heleboel hebben gedaan ben je in een eigen huis schijnbaar nooit echt klaar....

Zo zijn er enkele kleine dingen die ik altijd voor me uit heb geschoven, maar nu toch echt eens gedaan moeten worden. Ook zijn er enkele nieuwe klusjes die gedaan moeten worden of die we simpelweg gedaan willen hebben:
• Gang beneden eens afmaken. De muren zijn voorzien van een redelijke stuclaag, maar de onderste helft is voorzien van betone-maille of iets in die geest. Omdat ik al die tijd opzag tegen het werk, de stof en gewoon verbouwingsmoe was heb ik dit nog altijd niet helemaal afgemaakt. Ook moet hier een nieuw plafond ingehangen worden. En omdat ik de stuclaag in de woonkamer niet wilde frezen zal ik via de gang ook de coax en luidsprekersnoer moeten wegwerken. Deze komen dus vanachter de schouw door de muur en lopen omhoog naar plafond en dan verder. Ook de deur tussen woonkamer en gang vervangen. Nieuwe deur hebben we reeds staan, moet alleen nog ingehangen worden.
• Laminaatvloeren op 1ste verdieping vervangen
• Trap naar zolder opnieuw schilderen
• Badkamer scheidingswand vernieuwen. De oude heeft een gebroken ruit :’) Misschien ook de voegen nog uitfrezen en vervangen voor nieuwe ivm verkleuring. Ook de plinten langs het plafond vervangen voor kunststof (zijn nu van hout).
• Plinten in de ouderslaapkamer
• Schilderen van alle kozijnen die in huis aanwezig zijn
• Schilderwerk aan de kozijnen en deuren van de garage plus nalopen boeidelen van de garage. Deze lijkt op enkele plekken rot te zijn. Indien nodig vervangen voor bv trespa.
• Ophangen van een drooglijn in de tuin, van keukenmuur naar garage
• Ophangen e-thermostaat en inregelen
• Ophangen nieuwe tuinverlichting
• Aanpassen elektra in de schuur. Loopt nu onlogisch, wil de wcd punten aanpassen naar de huidige indeling
• Woonkamer opnieuw behangen, plus plafond opnieuw witten
• Keuken nieuw plafond inhangen en afwerking boven keukenkastjes vervangen ivm lekkageschade.
• Afwerken vensterbanken keukenraam
Genoeg nog/weer te doen dus...... Ik zal het komende jaar een aantal van mijn vakantiedagen hieraan opmaken denk ik. In de weekenden heb ik vaak al andere dingen/verplichtingen namelijk. Grootste projectje is de gang beneden, deze zal ik waarschijnlijk ook als eerste aanpakken.