Over hoeveel reliëf hebben we het hier dan? Ik zei niet voor niets dat je geen wonderen moest verwachten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:14 schreef sanger het volgende:
Ik zie op diverse sites ook dat renovlies dus juist niet egaliserend werkt, en dat het in feite gewoon iets dikker glasweefsel is.
Ik lees op bepaalde sites dat je het over spachtelputz kunt doen om te egaliseren, terwijl andere zeggen dat het totaal niet werkt om te egaliseren. Oftewel, een keer naar de winkel om het te bekijken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:46 schreef Deshain het volgende:
Gaat niet werken met renovlies als je relief hebt.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:39 schreef sanger het volgende:
NIet veel. Het is een heel dun laagje van dat beton emaille troep. En ik ga er evengoed een deel van afschafen/schuren/steken/whatever
Over spachtelputz gaat sowieso niet werkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik lees op bepaalde sites dat je het over spachtelputz kunt doen om te egaliseren, terwijl andere zeggen dat het totaal niet werkt om te egaliseren. Oftewel, een keer naar de winkel om het te bekijken.
Zo te zien wel jaquote:Op donderdag 9 januari 2014 07:47 schreef Deshain het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We hebben het wel over hetzelfde toch?
[..]
Over spachtelputz gaat sowieso niet werken
Omdat?quote:
dat dus...quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Het alle oneffenheden door laat schijnen. Renovlies is wel makkelijk bij al aardig egale muren, er op plakken en je hoeft nog maar 1 x te sauzen om het dekkend te krijgen.
Omdat je genoeg structuur hebt om je jas aan op te hangen zo ongeveerquote:
Die structuur valt reuze mee hoor imoquote:Op donderdag 9 januari 2014 10:20 schreef Deshain het volgende:
enoeg structuur hebt om je jas aan op te hangen zo ongeveer
Oneffenheden die je met Renovlies kan opvangen moet je denken aan een krasje, putje of slecht gestopt schroefgat, geen maalandschap.
Een bekende gaf de tip het eens te proberen met een verfbrander. Dit werkt bij het grootste deel inderdaad prima. Alleen er is een stukje waar het gewoon er echt niet af wilt. Ik twijfel nog of ik dat er af ga bikken of dat ik er gewoon overheen wat stuukwerk aanbreng. Het is relatief klein namelijk....quote:Op maandag 10 februari 2014 10:36 schreef sanger het volgende:
Die wandbekleding die er op zat is echt troep... Ik ben begonnen met proberen het af te steken. Dit leek even heel goed te gaan, maar dat was alleen voor het bovenste deel schijnbaar. Schuren biedt ook niet echt soelaas, dus nog even bedenken wat ik er nou mee moet. Vanavond ga ik denk ik maar weer eens met een plamuurmes en/af beiteltje aan de gang.
Wat wel al opviel was dat het onderste deel van de muur dieper ligt dan de bovenkant, oftewel de stuclagen verschillen in dikte. Er moet dus hoe dan ook wat aangesmeerd gaan worden, dus als dit inhoudt dat ik de stuclaag deels moet verwijderen om die troep er af te krijgen is het niet anders....
Ze zijn inderdaad niet gezadeld met een zadeltje. Wel hebben we ze aan de muur gefixeerd met purschuim (om de zoveel cm achter iedere buis een tufje purquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:46 schreef Gieliovd het volgende:
Jullie maken goede vorderingen, leuk een update te lezen!
Helaas moet ik wel een beetje spelbreker spelen, het is geen kritiek maar hulp!
Jullie maken een aantal belangrijke technische foutjes, waarvan sommige je op termijn problemen opleveren en sommige mogen gewoon niet volgens de norm.
Wat me zo snel even opviel:
- de buizen zijn niet gezadeld, wat eigenlijk wel moet. Elke 40 cm ofzo een zadel.
Dat zijn geen centraaldozen, die een andere functie hebben dan doorverbinden van de bestaande leidingen op de meterkast. Dus hetzelfde effect als ware het 1 lange draad. Om die reden is dit weggewerkt. Natuurlijk was het mooier geweest om het uit 1 geheel te trekken, maar dat was niet mogelijk omdat de vorige bewoner een deel dusdanig had aangelegd dat opnieuw trekken niet mogelijk was zonder dat alles vastliepquote:- de centraaldozen zitten boven je plafond, elke las moet non-destructief bereikbaar zijn.
Die centraaldoos zit er boven in het originele plafond. Door de geringe afstand tussen het originele plafond en dit nieuwe plafond past er eigenlijk geen centraaldoos netjes tussen. Als ik daar bij moet kan ik altijd nog op die specifieke plaats het plafond 'openbreken' om bij de lassen te kunnen. En misschien doe ik dat alsnog wel als ik de plaats van de lamp heb uitgetekend op het plafond, dan valt het gat toch hieronder weg.quote:- je hebt geen centraaldoos bij je lichtpunt gemaakt, er komen draden uit het plafond. Dit moet eigenlijke een centraaldoos zijn waar je lassen in gemaakt worden.
Ik heb overwogen om op 30 cm te doen. Alleen als ik kijk naar zowel de woonkamer, keuken en slaapkamers zie ik daar niets doorhangen, en dat hangt ook om de 60 cm. En daar zit in de woonkamer ook nog een laag spac overheen. Dat hangt nu alweer ruim 7 jaar zonder probleem.quote:- je afstand tussen de rachels is 60 cm terwijl je zeker voor je plafond 30 cm wilt hebben, dat gaat gegarandeerd doorhangen op termijn.
Thanksquote:Nogmaals zie het niet als kritiek maar hulp.....
Zaterdag plafond verder ingehangen en gisteren de muurtjes afgesmeerdquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:30 schreef sanger het volgende:
Nog te doen om de gang af te maken:
[*] plafond verder inhangen en afschroeven
• Lichtschakelaars demonteren en monteren op de originele plaats
[*] Afsmeren van de gefreesde sleuven en aansmeren van de onderkant van de muur zodat de stuuklaag overal net zo dik wordt
• Deklatten op kozijnen monteren
• Plafond schilderen / structuren
• Glasweefsel behang aanbrengen
• Hoeken bij het trapgat afwerken + plinten aanbrengen
Verkeerde kleuren? Kan dat dan bij luidsprekersnoer, COAX en UTP??? Dat is namelijk het enige wat ik getrokken hebquote:Op donderdag 27 februari 2014 09:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar je maakt wel echt een rommeltje van de electra. Centraaldozen wegmoffelen onder het plafond, verkeerde kleuren draad
Hoezo is dat gepruts dan? Ik vind het ideaal werken namelijkquote:en dan heb ik het nog niet eens over dat gepruts met flex/buis/flex/buis/bochtjes etc. Koop gewoon een buigveer voor een tientje of voer alles in flex uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |