abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140635202
Au...
  maandag 2 juni 2014 @ 16:50:40 #27
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140636216
Een naam aan het uitfrezen en de k ondersteboven hebben en de A in spiegelbeeld...................

woensdag 4 juni 2014 @ 10:26:49 #28
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_140698830
Ach, dat hoort zo :+
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_140980899
Kennen jullie Rupsje Nooitgenoeg? Die kwam uit een kitspuit :X

Netjes een randje afkitten hoef je mij niet te laten doen :@

Laat ik maar zeggen dat de badkamer nu een persoonlijke touch heeft :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_140980960
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:36 schreef Resistor het volgende:

Dat roept om een foto :P
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_140981069
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:42 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat roept om een foto :P
Poging 3 was wel een voldoende waard. Niet goed, maar ik kan er mee leven.

Zometeen even kijken of ik het hout nog wat schoner kan krijgen, hout met structuur + kit = een mannenbadkamer. (zwaar klote dus)
pi_140989868
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:36 schreef Resistor het volgende:

wat is je werkwijze vraag ik me af?
pi_140991097
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:15 schreef sybsyb2 het volgende:

[..]

wat is je werkwijze vraag ik me af?
Rupsje kit leggen (ik heb nogal de neiging om te hard te knijpen), en dan met een in zeep gedoopte vinger er overheen om het glad te strijken. Niet de goede methode, maar daar was ik al achter ;)

Het is een randje waar je normaal toch niet kijkt, op het stuk wastafel/muur aan de bovenkant is het wel netjes, daar ging ik wat sneller en kneep minder. Voorlopig hoef ik de kitspuit niet meer te hanteren, dus leren zal ik het nooit :+

En ik zit momenteel in mijn 'epoxylijm-periode', muren zijn hier dusdanig zacht dat ik de gaten waar pluggen in gaan om iets aan op te hangen een druppel epoxylijm geef, een soort van chemische ankers dus. En ik heb de wasdroger met epoxy gerepareerd. En mijn telefoon. En een placemat die ik even wat kleiner moest knippen. En een stuk hout van mijn balkon. En er zullen vast wel meer dingen volgen, ik vrees voor mijn vingers :+
pi_140991246
Beter is om je vinger te dopen in azijn of water, afhankelijk van wat voor kit je hebt. Kit op waterbasis gebruik je water bij, kit op zuurbasis gebruik je azijn bij. Werkt veel beter dan zeep.

Daarnaast een doekje of keukenrol bij de hand hebben om het overtollige kit gelijk weg te vegen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:13:57 #35
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_140991812
Klein klusblunder bij een kameraad van me.

Wat dingetjes slopen, buren waren op vakantie, dus een zeil op hun oprit neergelegd en gaan met die banaan, tot halverwege de dag de buren vervroegd van vakantie terug kwamen :D

Was best lastig aangezien het voor hun tuin ingang en garage lag _O-

Gelukkig reageerden ze relaxed :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 26 juni 2014 @ 13:02:31 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_141571674
380 volt roostert alle elektronica in een alledaags huishouden :D

De installateur van de slimme meter was een half uur de deur uit toen bij Maasdammer Jos van der Made lampen fel begonnen te branden, de radiator in de badkamer explodeerde en de voetbalwedstrijd op tv verdween achter een rookgordijn.

Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.
Een inspectie wees uit dat de spanning op het net geen 230 volt was, maar 380 volt; funest voor zo'n beetje alles wat aangesloten was.

Hij kijkt ook zwaar relaxed :+

Nu, ongeveer een week later, is bij Van der Made de schrik gezakt. 'Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. _O- Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.'

Hij zit nog steeds goeddeels zonder elektronica, in afwachting wat netbeheerder Stedin wil compenseren. Dat is de onderneming die nu op grote schaal slimme meters installeert. 'De computers doen het nog, die waren afgeschermd met adapters. Maar verder zit ik zonder oven, televisies, audioapparatuur, badkamerverwarming en koffiezetapparaat. En mogelijk meer spullen die ik nog niet heb gemist.'

Als hij de kleine letters doorleest, belooft het weinig goeds. 'Stedin heeft het over dagwaardes, met een maximumcompensatie van 3500 euro. Ik schat de schade op 10.000 tot 15.000 euro.' Tevens neemt Stedin het lichtvoetig op, zegt Jos. 'Ik heb een reactie gekregen van 'foutje, kan gebeuren'. Natuurlijk heeft de monteur het vast niet expres gedaan. Maar dit zou niet mogen gebeuren. Wat zou er zijn gebeurd als iemand onder de douche stond?'

Coulance
Stedin laat weten de kwestie uitgezocht te hebben. 'Met de slimme meter heeft dit niets te maken,' aldus een woordvoerder. 'Volgens onze aannemer was de aansluiting al niet goed. Maar we gaan uit coulance in overleg over een vergoeding. Dat is trouwens geen beleid.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ags-huishouden.dhtml

Commentaar van Vonkenboer graag :+
pi_141572333
quote:
8s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:50 schreef betyar het volgende:
Een naam aan het uitfrezen en de k ondersteboven hebben en de A in spiegelbeeld...................

[ afbeelding ]
En de M.
pi_141573848
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:02 schreef ikweethetookniet het volgende:

De installateur van de slimme meter was een half uur de deur uit toen bij Maasdammer Jos van der Made lampen fel begonnen te branden, de radiator in de badkamer explodeerde en de voetbalwedstrijd op tv verdween achter een rookgordijn.

Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.
Een inspectie wees uit dat de spanning op het net geen 230 volt was, maar 380 volt; funest voor zo'n beetje alles wat aangesloten was.

[ afbeelding ]
Hij kijkt ook zwaar relaxed :+

Nu, ongeveer een week later, is bij Van der Made de schrik gezakt. 'Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. _O- Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.'

Hij zit nog steeds goeddeels zonder elektronica, in afwachting wat netbeheerder Stedin wil compenseren. Dat is de onderneming die nu op grote schaal slimme meters installeert. 'De computers doen het nog, die waren afgeschermd met adapters. Maar verder zit ik zonder oven, televisies, audioapparatuur, badkamerverwarming en koffiezetapparaat. En mogelijk meer spullen die ik nog niet heb gemist.'

Als hij de kleine letters doorleest, belooft het weinig goeds. 'Stedin heeft het over dagwaardes, met een maximumcompensatie van 3500 euro. Ik schat de schade op 10.000 tot 15.000 euro.' Tevens neemt Stedin het lichtvoetig op, zegt Jos. 'Ik heb een reactie gekregen van 'foutje, kan gebeuren'. Natuurlijk heeft de monteur het vast niet expres gedaan. Maar dit zou niet mogen gebeuren. Wat zou er zijn gebeurd als iemand onder de douche stond?'

Coulance
Stedin laat weten de kwestie uitgezocht te hebben. 'Met de slimme meter heeft dit niets te maken,' aldus een woordvoerder. 'Volgens onze aannemer was de aansluiting al niet goed. Maar we gaan uit coulance in overleg over een vergoeding. Dat is trouwens geen beleid.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ags-huishouden.dhtml

Ergens twee fases gebruikt ipv fase en nul.

Lekkere actie wel :')
Do what you love, love what you do!
  donderdag 26 juni 2014 @ 16:08:03 #39
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141578092
quote:
17s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

En de M.
Die zat er niet in.
pi_141581635
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 16:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Die zat er niet in.
Oké dan :P
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 18:26:07 #41
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_141583672
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:02 schreef ikweethetookniet het volgende:

...

Altijd fijn als je apparatuur tussen twee fase aansluit die normaal tussen fase en nul zitten :') |:(
Daarom meet ik altijd iets na voordat ik het onder spanning zet of voor de eerste keer inschakel.

Zeker in de wereld van de industriële kastpaneelbouw moet je wel voor 300% zeker weten dat ergens daadwerkelijk 230V, 24V, 5V, 12V of 400V op staat alvorens je iets in bedrijf stelt.

Anders ontsnapt er ook mysterieuze grijze rook -O-
pi_141584144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Altijd fijn als je apparatuur tussen twee fase aansluit die normaal tussen fase en nul zitten :') |:(
Daarom meet ik altijd iets na voordat ik het onder spanning zet of voor de eerste keer inschakel.

Zeker in de wereld van de industriële kastpaneelbouw moet je wel voor 300% zeker weten dat ergens daadwerkelijk 230V, 24V, 5V, 12V of 400V op staat alvorens je iets in bedrijf stelt.

Anders ontsnapt er ook mysterieuze grijze rook -O-
Ik herken het wel. Inderdaad met die paneelbouw. Dat ze wat aangepast hebben in een oude kast. Ff niet de goede kleur draad hebben. Niet gelabeld etc. Allemaal geen probleem als degene erbij is die dat ook gedaan heeft. Maar verbazingwekkend genoeg zijn die er nooit als er dan een storing is.

Maar inderdaad. Meten is.... :)

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 26-06-2014 18:48:48 ]
Do what you love, love what you do!
pi_141584367
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:11 schreef kree het volgende:

[..]

Ergens twee fases gebruikt ipv fase en nul.

Lekkere actie wel :')
Prutser.
pi_141584964
Ach, zelfs in ziekenhuizen kan zoiets gebeuren. "Of het bedrijf waar ik werk even 20 nieuwe laders voor tilliften kan leveren, relais was blijven hangen bij een test van de UPS" (of zoiets, was in ieder geval heel veel kapot gegaan in 1x)
pi_141619347
Eerste dag in mijn nieuwe huis was mijn vader de verwarmingen aan het demonteren, deze wilde we opnieuw schilderen en het was nodig om erachter te kunnen stucen. Mijn pa liet de verwarmingen in de douchebak leeglopen. Alleen bleek de afvoer verstopt te zitten, dus mijn pa dacht, dat ga ik wel even ontstoppen. Hij pakt een schroevendraaier, probeert het putje te ontstoppen, lukt natuurlijk niet, schroeft het doucheputje los, schroefje valt in de afvoerpijp, afvoerpijp zakt naar beneden en weg is het water. Mooi denkt hij, de afvoer is ontstopt, ik moet alleen een nieuw schroefje regelen :D
Een minuut later hoor ik een maat beneden roepen: hey! er loopt allemaal zwart water langs de muren! :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Soldier2000 op 27-06-2014 16:40:14 ]
BlaBlaBla
  vrijdag 4 juli 2014 @ 23:04:16 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_141909827
Een 74-jarige man uit het Friese Abbega is vanmiddag overleden nadat hij van een dak was gevallen. Dat meldde de politie.

Het slachtoffer was bezig met het monteren van zonnepanelen toen hij door het dak van golfplaat zakte en tien meter naar beneden viel. Hulpverlening mocht niet meer baten.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-zonnepanelen.dhtml

:X :'(
  Moderator vrijdag 4 juli 2014 @ 23:49:45 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_141912996
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 23:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een 74-jarige man uit het Friese Abbega is vanmiddag overleden nadat hij van een dak was gevallen. Dat meldde de politie.

Het slachtoffer was bezig met het monteren van zonnepanelen toen hij door het dak van golfplaat zakte en tien meter naar beneden viel. Hulpverlening mocht niet meer baten.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-zonnepanelen.dhtml

:X :'(
Waarom op die leeftijd nog investeren in die dingen.... Ook als ie het wel had overleefd had ie de terug verdien tijd waarschijnlijk zelf niet meegemaakt...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_141913742
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 23:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom op die leeftijd nog investeren in die dingen.... Ook als ie het wel had overleefd had ie de terug verdien tijd waarschijnlijk zelf niet meegemaakt...
Nee. En nu moet iemand anders het ook nog afmaken...
pi_141913912
Mensen gaan momenteel op 67 met pensioen. 7 jaar daarna kun je dus beter geen dingen ophangen die je nooit terugverdient. Ok.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 00:15:48 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_141914600
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:02 schreef tiho1 het volgende:
Mensen gaan momenteel op 67 met pensioen. 7 jaar daarna kun je dus beter geen dingen ophangen die je nooit terugverdient. Ok.
In ieder geval niet op een golfplaten hal van 10m hoog zonder zekering :P .

Ben momenteel op 2,5 tot 4m hoog bezig zonder zekering en vind dat niet heel relaxt, maar daarvan weet ik zeker dat het een kilootje of 500 kan hebben. Toch vind ik het dood eng. 10m op golfplaat rondwandelen is gewoon een darwin award. Voor zo ver dat op gaat met die leeftijd :+ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')