bij mn ouders ging het zooitje er uit in februari bij -1 overdag en -14 snachts.. de idiotenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Bij een kennis eens meegemaakt bovenverdieping uitgebouwd met mooie grote ramen alleen de kozijnen waren op tijd klaar![]()
Oranje landbouw plastic erin getimmerd met latjes![]()
![]()
En ja het was winter toen met wind en regen![]()
Gezellig hoor dat klapperen
Geen slipkoppeling?quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze week weer eens een grote boorhamer in mijn handen gehad; sds-max boortje 24 erin.
Even een paar gaatjes door het beton boren de kruipruimte in.![]()
Sloeg bij het allerlaatste gat de boorhamer vast in het beton; ff een paar uurtjes met een pijnlijke pols rondgelopen.
Een wat oudere boormachine met een minimale slip koppelingquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Geen slipkoppeling?
Of toch niet stevig genoeg vastgehouden?
Vroeger ooit een stagiaire 2 rondjes aan het plafond zien maken, had voor het gemak het snoer om zijn pols gewikkeld, terwijl hij op een trapje stond
Straks aan sinterklaas een mooie nieuwe Hilti vragenquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Een wat oudere boormachine met een minimale slip koppeling![]()
Vaak laat ik de machine ook tegen de richting waar in hij vast zou kunnen slaan tegen de achterliggende muur leunen; als hij dan vast slaat loopt hij tegen de muur op.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Straks aan sinterklaas een mooie nieuwe Hilti vragen![]()
(of voor de grote gaten één van het werk lenen)
Vastslaan zelf is helaas niet te voorkomen. Soms ook zo'n gekut om de boor weer los te krijgen.
Klopt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vaak laat ik de machine ook tegen de richting waar in hij vast zou kunnen slaan tegen de achterliggende muur leunen; als hij dan vast slaat loopt hij tegen de muur op.
Dat is dan wel wat vriendelijker voor je eigen polsen![]()
Maar soms kan het niet anders; dan kun je er al kut bij enzo
Toen ik nog op de bouw werkte is mij dat ook eens overkomen, deed goed zeer. Helemaal als de boor vast kwam te zitten in dat voorgespannen beton.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vaak laat ik de machine ook tegen de richting waar in hij vast zou kunnen slaan tegen de achterliggende muur leunen; als hij dan vast slaat loopt hij tegen de muur op.
Dat is dan wel wat vriendelijker voor je eigen polsen![]()
Maar soms kan het niet anders; dan kun je er al kut bij enzo
Goede nieuwe boormachines zet je op de grond en drukt de knop in. Duwen hoeft niet. Kan met een hand. Heel lekker als je de hele dag boort in gewapend beton. Eigenlijk is elk beton gewapend behalve in engeland, daar komen we nooit ijzer tegen op de een of andere manier.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:17 schreef Gieliovd het volgende:
Iedereen die ermee werkt maakt dat wel eens me. Ook hier, momentje van onoplettendheid....
en dan grijpt de boor tussen een kiezel en de bewapening. boor staat meteen stil en de machine begint rondjes te draaien. kracht zetten is niet nodig. de boor weet perfect die ene kiezel te vinden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:44 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Goede nieuwe boormachines zet je op de grond en drukt de knop in. Duwen hoeft niet. Kan met een hand. Heel lekker als je de hele dag boort in gewapend beton. Eigenlijk is elk beton gewapend behalve in engeland, daar komen we nooit ijzer tegen op de een of andere manier.
Dat doet een goede machine dus echt niet. Sommigen kun je zelfs ingedrukt houden zodat ze door de wapening heengaan. Andere moet je ff lostrekken en daarna voorzichtig weer verder gaan. Betonijzer wint het nooit.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:47 schreef z80 het volgende:
[..]
en dan grijpt de boor tussen een kiezel en de bewapening. boor staat meteen stil en de machine begint rondjes te draaien. kracht zetten is niet nodig. de boor weet perfect die ene kiezel te vinden.
Goede boor erin scheelt ook wel.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:49 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Dat doet een goede machine dus echt niet. Sommigen kun je zelfs ingedrukt houden zodat ze door de wapening heengaan. Andere moet je ff lostrekken en daarna voorzichtig weer verder gaan. Betonijzer wint het nooit.
Inderdaad, dat bedoel ik.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:13 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste bedoel je neem ik aan
Zou je dat niet eens heel snel veranderen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:42 schreef liebherr-machinist het volgende:
Zo badkamer klaar alleen wastafelmeubel nog ophangen, en omdat ik een klein stukje moet wegzagen de decoupeerzaag erbij stekker in mijn net gemonteerde stopcontact en zagen maar. Hmm zaag doet het niet????? Ander stopcontact doet het wel. Hmmmm na lang zoeken en meten kom ik erachter dat ik met mijn stomme kop de nul en aarde omgewisseld heb ik heb nu dus een stopcontact waar de nul groen/geel is en de aarde blauw....
Een goede machine heeft ook een slipkoppeling (zodat dit soort stunts niet voorkomen).quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:49 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Dat doet een goede machine dus echt niet. Sommigen kun je zelfs ingedrukt houden zodat ze door de wapening heengaan. Andere moet je ff lostrekken en daarna voorzichtig weer verder gaan. Betonijzer wint het nooit.
Ik heb de uiteinde van de draden ingetaped met de juiste kleur tape. En was niet van plan om binnen tien/twintig jaar te verhuizen..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Zou je dat niet eens heel snel veranderen?
Niet echt tof voor degene die na jou er een keer aan wil klussen.
In de tijd die je kwijt was met tape geen kans gezien om de centraaldoos even open te trekken? Of een onmogelijke constructie geworden waarbij dat lastig werd?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:07 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ik heb de uiteinde van de draden ingetaped met de juiste kleur tape. En was niet van plan om binnen tien/twintig jaar te verhuizen..
Tinypic wacht vol smart op je fotoquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:12 schreef Cat22 het volgende:
De klodders druipen tussen de stenen door.![]()
Ik heb geen beetje camera.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:28 schreef liebherr-machinist het volgende:
Een beetje camera maakt mooie foto's zonder flitser. En anders zet je je vrouw/vriendin/vriend/man ervoor en maak je dan een foto..
Maar je wit toch ook niet dat wij komen poseren voor de foto?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb geen beetje camera.
En geen vrouw/vriendin/vriend/man
Aagjes!
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar je wit toch ook niet dat wij komen poseren voor de foto?
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar je wit toch ook niet dat wij komen poseren voor de foto?
Soms welquote:
Ademhalen ookquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Pissen en schijten en eten is wel zo handig
Isse PUR na poging 36 metselen. Zie eerder verhaal.quote:Op maandag 3 november 2014 09:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Stenenlijm niet goed verwerken![]()
Hoe simpel is het godverdomme.
Door people in the know is me verteld dat het best steenlijm kan zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 10:28 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Isse PUR na poging 36 metselen. Zie eerder verhaal.
quote:Op maandag 3 november 2014 10:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Door people in the know is me verteld dat het best steenlijm kan zijn.
Het zag uit als pur, voelde als pur, ik heb geen idee hoe steenlijm moet voelen (en daar zal vast een reden voor zijn), maar wat er ook gebruikt is, zo hoor je het niet achter te laten.
raar dat dit het laatste berichtje van 2cv op fok is... RIPquote:Op maandag 3 november 2014 10:34 schreef 2cv het volgende:
Steenlijm = hard, pur niet. In pur kan je een deuk drukken met je vingers. Het is wat piepschuim-achtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |