abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 26 mei 2014 @ 18:16:54 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140393112
Deel 8 alweer in onze klusblunders reeks
Het topic waar we met ze allen gewoon lekker door blijven blunderen :Y _O-

De laatste posts uit het vorige topic waren.

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:34 schreef hoas het volgende:
Kennis vraagt of ik een beitel te leen heb, natuurlijk.
Krijg hem terug, zegt hij dat ding werkt ook voor geen meter om een gat in een betonvloer te hakken.
Nee natuurlijk niet, het is(was) een houtbijtel.
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Eventjes onder het raam van de garage wat stukken ijzer kapot slijpen... Ik dacht dat de vonken niet op het raam terecht kwamen, wel dus :')

Ik slijpte niet richting mijn ballen... Richting het raam moet je dus ook niet doen
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:01 schreef .Neovo. het volgende:
Ik denk dat deze wel blunderwaardig is. Mijn broertje was gisteren bezig met elektriciteit buitenshuis. Vanochtend ging hij weer verder, maar toen sloeg de aardlek "aan". Dus alle stroom eraf. Vervolgens deed handige harrie de stroom er weer op. Ineens begonnen het te roken in huis, de TV stond ineens in de fik, lampen sprongen kapot, magnetron kapot, modem werd gefrituurd.

Wat er precies gebeurd is weet ik niet, maar ik geloof dat hij er een fase-fase van maakte ipv fase-nul. Dat mogen de stroom experts hier me wel even uitleggen :')

De schade is wel zuur, maar gelukkig zijn we verzekerd.

[ Bericht 52% gewijzigd door Vonkenboer op 29-05-2014 10:55:06 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 26 mei 2014 @ 18:22:59 #2
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140393282
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Denk dat daar weinig meer aan te slijpen was
Mijn beitels gaan toch wat centimetertjes mee.
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2014 @ 18:54:55 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140394380
quote:
De laatste posts uit het vorige topic waren.
quote:
Op zaterdag 16 februari 2013 14:42 schreef ...
quote:
Op zaterdag 9 februari 2013 23:49 schreef ...
quote:
Op zaterdag 9 februari 2013 22:34 schreef ...
:?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140394636
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:08 schreef Troel het volgende:
Maar vind het ook wel een blunder dat je niet even vraagt waar hij een beitel voor nodig heeft ;)
Troeltjeswijsheid :P
  maandag 26 mei 2014 @ 19:19:26 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_140395417
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Troeltjeswijsheid :P
Een waarheid als een ):O
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_140395565
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Een waarheid als een ):O
is dat nou de scherpe of bottekant?
  maandag 26 mei 2014 @ 19:23:28 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_140395609
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

is dat nou de scherpe of bottekant?
Dat is de einde van de dag ik ben moe en heb geen zin meer kant :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 26 mei 2014 @ 22:13:46 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140404878
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:54 schreef 2cv het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

:?
Excuses, had ik even overheen gekeken. Zal het morgen ochtend als ik achter de PC zit even aanpassen. Via mobiel is knippen/plakken/vervangen van stukken tekst gewoon kut
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2014 @ 22:14:38 #9
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140404935
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Excuses, had ik even overheen gekeken. Zal het morgen ochtend als ik achter de PC zit even aanpassen. Via mobiel is knippen/plakken/vervangen van stukken tekst gewoon kut
Geen punt :) Al hoop ik dat je het bericht dan nog aan kan passen. Wellicht wil een modje het (dan) ook wel doen.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 08:56:03 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140415555
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:14 schreef 2cv het volgende:

[..]

Geen punt :) Al hoop ik dat je het bericht dan nog aan kan passen. Wellicht wil een modje het (dan) ook wel doen.
Is inmiddels aangepast :) Alleen TT moet nog even worden aangepast, deel VIII inmiddels. In de OP van het vorige deel stond dat dat nummero 6 was, dus ben daar vrolijk op door gaan nummeren ;)
pi_140415759
Wij hebben laatst, na 2 en een half jaar, de trapleuningen weer opgehangen.
Nu was er nogal raar mee omgesprongen door de oude bewoners. De korte leuning die boven het eerste deel van de trap zat, zat aan 1 kant met schroeven in de muur gedraaid omdat de rawlplug compleet verdwenen was.
We hadden drie korte slotbouten en drie lange.

Nu wisten we na al die tijd niet meer precies waar de korte en waar de lange slotbouten hoorden, maar even uitzoeken ho maar. We zijn er gewoon vanuit gegaan dat de lange slotbouten in de betonmuur kwamen met de lange leuning.

Nadat we de leuningen geschuurd en geverfd hadden wilden we ze weer gaan ophangen. Maar dat ging niet door. Er bleken meer rawlpluggen stuk te zijn, dus die met wat geweld uit de muur gekregen. Bij de lokale metaal handel nieuwe leuninghouders gehaald (de vorige waren compleet verbogen), nieuwe rawlpluggen en vier korte en drie lange slotbouten...

Thuis gekomen de rawlpluggen erin gedraaid en begonnen met de lange leuning op te hangen. Maar de slotbouten kwamen nog niet eens halverwege...
Bleek dat de lange leuning vastzat met de korte slotbouten en de korte leuningen met de lange... Kon ik dus terug de auto in om 1 slotbout op te gaan halen...
pi_140420194
echt geen idee wat je bedoeld angelfrouk... komt er op neer dat je 1 bout te weinig had..

ach dat komt in de beste gezinnen voor.
pi_140431620
Tegen beter weten in toch een vlammetje houden bij een soldeerbrander die licht gas lekt. Heel mijn soldeerbrander afgefikt, omdat ik geen emmer water klaar had staan. :% :')
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 10:55:38 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_140500706
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is inmiddels aangepast :) Alleen TT moet nog even worden aangepast, deel VIII inmiddels. In de OP van het vorige deel stond dat dat nummero 6 was, dus ben daar vrolijk op door gaan nummeren ;)
OP is aangepast ;)
Er mogen weer klusblunders geplaatst worden :P
pi_140513745
Vandaag de gordijnkoof afgerond, zou beginnen met de sierlijsten. XPS schuim, op maat te maken met verstekbak.

Beetje grove zaag, werkte niet lekker. Dus ik had nog 4 nieuwe, ff andere erin zetten dus.

@%#$&^$#$$^ Opa's verstekbak naar de gallemiezen. 10 minuten eerder brak er al een van de geleiders af (om die verticale pennen).

Oude gietalu TROEP
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking donderdag 29 mei 2014 @ 20:40:02 #16
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_140517620
Oei das vervelend ja!! Zeker als je spul van je opa hebt gekregen die er zijn hele leven zo zuinig op geweest is :(

Wat is het trouwens voor iets? Ik kan het niet direct plaatsen...
  donderdag 29 mei 2014 @ 20:47:21 #17
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140517883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:34 schreef Gieliovd het volgende:
Vandaag de gordijnkoof afgerond, zou beginnen met de sierlijsten. XPS schuim, op maat te maken met verstekbak.

Beetje grove zaag, werkte niet lekker. Dus ik had nog 4 nieuwe, ff andere erin zetten dus.
[ link | afbeelding ]

@%#$&^$#$$^ Opa's verstekbak naar de gallemiezen. 10 minuten eerder brak er al een van de geleiders af (om die verticale pennen).

Oude gietalu TROEP
Is nog te lassen.
pi_140520231
2e hands galaxy s4 gekocht en vraag me niet hoe.. maar had hem net 3 dagen en hij zat in mijn zak in de regen en deed het niet meer...
los gehaald en was iets vocht in dus helemaal uit elkaar gehaald laten drogen en even aan gedaan na 2 dagen in de rijst en hij deed het weer perfect :)

scherm etc weer vastgeklikt (getest terwijl hij tijdelijk vast zat) en is een van die schroefje een fractie korter dan de andere wat betekende dat toen ik het laatste schroefje vastzette ik een krak hoorde en hij van binnen net tegen het lcd scherm kwam -.-

nu maar nieuw scherm kopen :((((
melk is goed voor elk
-imikethat
pi_140521194
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 20:40 schreef Atmoz het volgende:
Oei das vervelend ja!! Zeker als je spul van je opa hebt gekregen die er zijn hele leven zo zuinig op geweest is :(

Wat is het trouwens voor iets? Ik kan het niet direct plaatsen...
Het is een verstekbak onderdeel. Hiermee span je het zaagblad op.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 20:47 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is nog te lassen.
Dit is zo poreus, week en bros gietalu, als je daar in de buurt komt met je toorts dan is het al weg.

@ Atlas: oefffffffffffffffffff :X
pi_140524217
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 21:53 schreef bosatlas het volgende:
2e hands galaxy s4 gekocht en vraag me niet hoe.. maar had hem net 3 dagen en hij zat in mijn zak in de regen en deed het niet meer...
los gehaald en was iets vocht in dus helemaal uit elkaar gehaald laten drogen en even aan gedaan na 2 dagen in de rijst en hij deed het weer perfect :)

scherm etc weer vastgeklikt (getest terwijl hij tijdelijk vast zat) en is een van die schroefje een fractie korter dan de andere wat betekende dat toen ik het laatste schroefje vastzette ik een krak hoorde en hij van binnen net tegen het lcd scherm kwam -.-

ik moest lachen :x
pi_140525262
quote:
http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op donderdag 29 mei 2014 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik moest lachen :x
Niets leuks aan :((
melk is goed voor elk
-imikethat
pi_140540510
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 23:41 schreef bosatlas het volgende:

[..]

Niets leuks aan :((
Nou niet vergeten als je een nieuw scherm hebt, dat je als laatste het kortste schroefje gebruikt :P
Liefde en infectie
pi_140542274
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 21:53 schreef bosatlas het volgende:

Ik heb dat met die schroefjes ook gehad met een iphone.
Handleiding erbij met plaatjes van internet.
allemaal verschillende schroefjes die fucking op elkaar lijken (en natuurlijk niet precies de goede schroevendraaier daarvoor, maargoed met het puntje van een zakmes lukte het wel)

Maar bij mij ging het wel goed gelukkig, wel gepriegel, ground connector verbogen die naar het randje van de telefoon ging, geen ontvangst netwerk meer.
Weer open, terug gebogen en hij deed het weer.
Liever niet nog een keer :p
Do what you love, love what you do!
  zondag 1 juni 2014 @ 17:21:54 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_140601542
Een 73-jarige man heeft zondag in het Zeeuwse dorp Clinge tijdens het zagen een cirkelzaag in zijn borst gekregen. Hij is aan zijn verwondingen overleden, maakte de politie bekend.

De man was houten fruitkistjes op een zaagtafel in stukken aan het zagen. Vermoedelijk is een metalen deel van een fruitkistje, dat erin zit voor de versteviging, vastgeraakt in de cirkelzaag. Die sloeg sloeg er vervolgens uit, in de borst van het slachtoffer. De man is nog naar een ziekenhuis gebracht, maar kon niet meer worden gered.

http://www.telegraaf.nl/s/22688810

:X :'(
pi_140618198
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een 73-jarige man heeft zondag in het Zeeuwse dorp Clinge tijdens het zagen een cirkelzaag in zijn borst gekregen. Hij is aan zijn verwondingen overleden, maakte de politie bekend.

De man was houten fruitkistjes op een zaagtafel in stukken aan het zagen. Vermoedelijk is een metalen deel van een fruitkistje, dat erin zit voor de versteviging, vastgeraakt in de cirkelzaag. Die sloeg sloeg er vervolgens uit, in de borst van het slachtoffer. De man is nog naar een ziekenhuis gebracht, maar kon niet meer worden gered.

http://www.telegraaf.nl/s/22688810

foutje bedankt :X
pi_140635202
Au...
  maandag 2 juni 2014 @ 16:50:40 #27
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140636216
Een naam aan het uitfrezen en de k ondersteboven hebben en de A in spiegelbeeld...................

woensdag 4 juni 2014 @ 10:26:49 #28
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_140698830
Ach, dat hoort zo :+
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_140980899
Kennen jullie Rupsje Nooitgenoeg? Die kwam uit een kitspuit :X

Netjes een randje afkitten hoef je mij niet te laten doen :@

Laat ik maar zeggen dat de badkamer nu een persoonlijke touch heeft :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_140980960
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:36 schreef Resistor het volgende:

Dat roept om een foto :P
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_140981069
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:42 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat roept om een foto :P
Poging 3 was wel een voldoende waard. Niet goed, maar ik kan er mee leven.

Zometeen even kijken of ik het hout nog wat schoner kan krijgen, hout met structuur + kit = een mannenbadkamer. (zwaar klote dus)
pi_140989868
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:36 schreef Resistor het volgende:

wat is je werkwijze vraag ik me af?
pi_140991097
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:15 schreef sybsyb2 het volgende:

[..]

wat is je werkwijze vraag ik me af?
Rupsje kit leggen (ik heb nogal de neiging om te hard te knijpen), en dan met een in zeep gedoopte vinger er overheen om het glad te strijken. Niet de goede methode, maar daar was ik al achter ;)

Het is een randje waar je normaal toch niet kijkt, op het stuk wastafel/muur aan de bovenkant is het wel netjes, daar ging ik wat sneller en kneep minder. Voorlopig hoef ik de kitspuit niet meer te hanteren, dus leren zal ik het nooit :+

En ik zit momenteel in mijn 'epoxylijm-periode', muren zijn hier dusdanig zacht dat ik de gaten waar pluggen in gaan om iets aan op te hangen een druppel epoxylijm geef, een soort van chemische ankers dus. En ik heb de wasdroger met epoxy gerepareerd. En mijn telefoon. En een placemat die ik even wat kleiner moest knippen. En een stuk hout van mijn balkon. En er zullen vast wel meer dingen volgen, ik vrees voor mijn vingers :+
pi_140991246
Beter is om je vinger te dopen in azijn of water, afhankelijk van wat voor kit je hebt. Kit op waterbasis gebruik je water bij, kit op zuurbasis gebruik je azijn bij. Werkt veel beter dan zeep.

Daarnaast een doekje of keukenrol bij de hand hebben om het overtollige kit gelijk weg te vegen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:13:57 #35
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_140991812
Klein klusblunder bij een kameraad van me.

Wat dingetjes slopen, buren waren op vakantie, dus een zeil op hun oprit neergelegd en gaan met die banaan, tot halverwege de dag de buren vervroegd van vakantie terug kwamen :D

Was best lastig aangezien het voor hun tuin ingang en garage lag _O-

Gelukkig reageerden ze relaxed :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 26 juni 2014 @ 13:02:31 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_141571674
380 volt roostert alle elektronica in een alledaags huishouden :D

De installateur van de slimme meter was een half uur de deur uit toen bij Maasdammer Jos van der Made lampen fel begonnen te branden, de radiator in de badkamer explodeerde en de voetbalwedstrijd op tv verdween achter een rookgordijn.

Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.
Een inspectie wees uit dat de spanning op het net geen 230 volt was, maar 380 volt; funest voor zo'n beetje alles wat aangesloten was.

Hij kijkt ook zwaar relaxed :+

Nu, ongeveer een week later, is bij Van der Made de schrik gezakt. 'Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. _O- Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.'

Hij zit nog steeds goeddeels zonder elektronica, in afwachting wat netbeheerder Stedin wil compenseren. Dat is de onderneming die nu op grote schaal slimme meters installeert. 'De computers doen het nog, die waren afgeschermd met adapters. Maar verder zit ik zonder oven, televisies, audioapparatuur, badkamerverwarming en koffiezetapparaat. En mogelijk meer spullen die ik nog niet heb gemist.'

Als hij de kleine letters doorleest, belooft het weinig goeds. 'Stedin heeft het over dagwaardes, met een maximumcompensatie van 3500 euro. Ik schat de schade op 10.000 tot 15.000 euro.' Tevens neemt Stedin het lichtvoetig op, zegt Jos. 'Ik heb een reactie gekregen van 'foutje, kan gebeuren'. Natuurlijk heeft de monteur het vast niet expres gedaan. Maar dit zou niet mogen gebeuren. Wat zou er zijn gebeurd als iemand onder de douche stond?'

Coulance
Stedin laat weten de kwestie uitgezocht te hebben. 'Met de slimme meter heeft dit niets te maken,' aldus een woordvoerder. 'Volgens onze aannemer was de aansluiting al niet goed. Maar we gaan uit coulance in overleg over een vergoeding. Dat is trouwens geen beleid.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ags-huishouden.dhtml

Commentaar van Vonkenboer graag :+
pi_141572333
quote:
8s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:50 schreef betyar het volgende:
Een naam aan het uitfrezen en de k ondersteboven hebben en de A in spiegelbeeld...................

[ afbeelding ]
En de M.
pi_141573848
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:02 schreef ikweethetookniet het volgende:

De installateur van de slimme meter was een half uur de deur uit toen bij Maasdammer Jos van der Made lampen fel begonnen te branden, de radiator in de badkamer explodeerde en de voetbalwedstrijd op tv verdween achter een rookgordijn.

Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.
Een inspectie wees uit dat de spanning op het net geen 230 volt was, maar 380 volt; funest voor zo'n beetje alles wat aangesloten was.

[ afbeelding ]

Nu, ongeveer een week later, is bij Van der Made de schrik gezakt. 'Toen de radiator knalde, dacht ik eerst dat er een vliegtuig door de geluidsbarrière was gevlogen. _O- Tot ik de lampen en de rook zag. Snel trok ik alle stekkers uit de stopcontacten. Het was al te laat.'

Hij zit nog steeds goeddeels zonder elektronica, in afwachting wat netbeheerder Stedin wil compenseren. Dat is de onderneming die nu op grote schaal slimme meters installeert. 'De computers doen het nog, die waren afgeschermd met adapters. Maar verder zit ik zonder oven, televisies, audioapparatuur, badkamerverwarming en koffiezetapparaat. En mogelijk meer spullen die ik nog niet heb gemist.'

Als hij de kleine letters doorleest, belooft het weinig goeds. 'Stedin heeft het over dagwaardes, met een maximumcompensatie van 3500 euro. Ik schat de schade op 10.000 tot 15.000 euro.' Tevens neemt Stedin het lichtvoetig op, zegt Jos. 'Ik heb een reactie gekregen van 'foutje, kan gebeuren'. Natuurlijk heeft de monteur het vast niet expres gedaan. Maar dit zou niet mogen gebeuren. Wat zou er zijn gebeurd als iemand onder de douche stond?'

Coulance
Stedin laat weten de kwestie uitgezocht te hebben. 'Met de slimme meter heeft dit niets te maken,' aldus een woordvoerder. 'Volgens onze aannemer was de aansluiting al niet goed. Maar we gaan uit coulance in overleg over een vergoeding. Dat is trouwens geen beleid.'

Ergens twee fases gebruikt ipv fase en nul.

Lekkere actie wel :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 16:08:03 #39
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141578092
quote:
17s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

En de M.
Die zat er niet in.
pi_141581635
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 16:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Die zat er niet in.
Oké dan :P
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 18:26:07 #41
92034 crew  Vonkenboer
pi_141583672
quote:

...

Altijd fijn als je apparatuur tussen twee fase aansluit die normaal tussen fase en nul zitten :') |:(
Daarom meet ik altijd iets na voordat ik het onder spanning zet of voor de eerste keer inschakel.

Zeker in de wereld van de industriële kastpaneelbouw moet je wel voor 300% zeker weten dat ergens daadwerkelijk 230V, 24V, 5V, 12V of 400V op staat alvorens je iets in bedrijf stelt.

Anders ontsnapt er ook mysterieuze grijze rook -O-
pi_141584144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Altijd fijn als je apparatuur tussen twee fase aansluit die normaal tussen fase en nul zitten :') |:(
Daarom meet ik altijd iets na voordat ik het onder spanning zet of voor de eerste keer inschakel.

Zeker in de wereld van de industriële kastpaneelbouw moet je wel voor 300% zeker weten dat ergens daadwerkelijk 230V, 24V, 5V, 12V of 400V op staat alvorens je iets in bedrijf stelt.

Anders ontsnapt er ook mysterieuze grijze rook -O-
Ik herken het wel. Inderdaad met die paneelbouw. Dat ze wat aangepast hebben in een oude kast. Ff niet de goede kleur draad hebben. Niet gelabeld etc. Allemaal geen probleem als degene erbij is die dat ook gedaan heeft. Maar verbazingwekkend genoeg zijn die er nooit als er dan een storing is.

Maar inderdaad. Meten is.... :)

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 26-06-2014 18:48:48 ]
pi_141584367
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:11 schreef kree het volgende:

[..]

Ergens twee fases gebruikt ipv fase en nul.

Lekkere actie wel :')
Prutser.
pi_141584964
Ach, zelfs in ziekenhuizen kan zoiets gebeuren. "Of het bedrijf waar ik werk even 20 nieuwe laders voor tilliften kan leveren, relais was blijven hangen bij een test van de UPS" (of zoiets, was in ieder geval heel veel kapot gegaan in 1x)
pi_141619347
Eerste dag in mijn nieuwe huis was mijn vader de verwarmingen aan het demonteren, deze wilde we opnieuw schilderen en het was nodig om erachter te kunnen stucen. Mijn pa liet de verwarmingen in de douchebak leeglopen. Alleen bleek de afvoer verstopt te zitten, dus mijn pa dacht, dat ga ik wel even ontstoppen. Hij pakt een schroevendraaier, probeert het putje te ontstoppen, lukt natuurlijk niet, schroeft het doucheputje los, schroefje valt in de afvoerpijp, afvoerpijp zakt naar beneden en weg is het water. Mooi denkt hij, de afvoer is ontstopt, ik moet alleen een nieuw schroefje regelen :D
Een minuut later hoor ik een maat beneden roepen: hey! er loopt allemaal zwart water langs de muren! :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Soldier2000 op 27-06-2014 16:40:14 ]
BlaBlaBla
  vrijdag 4 juli 2014 @ 23:04:16 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_141909827
Een 74-jarige man uit het Friese Abbega is vanmiddag overleden nadat hij van een dak was gevallen. Dat meldde de politie.

Het slachtoffer was bezig met het monteren van zonnepanelen toen hij door het dak van golfplaat zakte en tien meter naar beneden viel. Hulpverlening mocht niet meer baten.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-zonnepanelen.dhtml

Moderator vrijdag 4 juli 2014 @ 23:49:45 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_141912996
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 23:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een 74-jarige man uit het Friese Abbega is vanmiddag overleden nadat hij van een dak was gevallen. Dat meldde de politie.

Het slachtoffer was bezig met het monteren van zonnepanelen toen hij door het dak van golfplaat zakte en tien meter naar beneden viel. Hulpverlening mocht niet meer baten.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-zonnepanelen.dhtml

Waarom op die leeftijd nog investeren in die dingen.... Ook als ie het wel had overleefd had ie de terug verdien tijd waarschijnlijk zelf niet meegemaakt...
pi_141913742
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 23:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom op die leeftijd nog investeren in die dingen.... Ook als ie het wel had overleefd had ie de terug verdien tijd waarschijnlijk zelf niet meegemaakt...
Nee. En nu moet iemand anders het ook nog afmaken...
pi_141913912
Mensen gaan momenteel op 67 met pensioen. 7 jaar daarna kun je dus beter geen dingen ophangen die je nooit terugverdient. Ok.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 00:15:48 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_141914600
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:02 schreef tiho1 het volgende:
Mensen gaan momenteel op 67 met pensioen. 7 jaar daarna kun je dus beter geen dingen ophangen die je nooit terugverdient. Ok.
In ieder geval niet op een golfplaten hal van 10m hoog zonder zekering :P .

Ben momenteel op 2,5 tot 4m hoog bezig zonder zekering en vind dat niet heel relaxt, maar daarvan weet ik zeker dat het een kilootje of 500 kan hebben. Toch vind ik het dood eng. 10m op golfplaat rondwandelen is gewoon een darwin award. Voor zo ver dat op gaat met die leeftijd :+ .
  zaterdag 5 juli 2014 @ 09:26:53 #51
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_141921789
quote:

[ afbeelding ]

Coulance

Als die monteur zo zeker weet dat de aansluiting van te voren al niet goed was, waarom heeft hij daar dan niks mee gedaan voor hij zijn klus afrondde?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 09:57:39 #52
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_141922144
Fase verkeerd aangesloten op de meter...
pi_142050640

Altijd leuk die ouwe meuk. :')
  dinsdag 8 juli 2014 @ 17:13:45 #54
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142052793
Geen blunder, ziet er prima uit.
pi_142054230
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 17:13 schreef Gieliovd het volgende:
Geen blunder, ziet er prima uit.
Je hebt gelijk. Ik dacht dat fase dan rood zou zijn.

Groen is correct en van voor 1970. :)
pi_142063733
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:19 schreef kree het volgende:
[ afbeelding ]

Altijd leuk die ouwe meuk. :')
maar wat moet die schakelaar met een nul? neonlampje er in? :9
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:21:09 #57
422610 Barrah
pi_142067387
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar wat moet die schakelaar met een nul? neonlampje er in? :9
Het is een combinatie van een schakelaar met wandcontactdoos. Helaas, het vuurwerk gaat niet door ;-)
pi_142071046
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:21 schreef Barrah het volgende:

[..]

Het is een combinatie van een schakelaar met wandcontactdoos. Helaas, het vuurwerk gaat niet door ;-)
Dit ja :)
pi_142327513
Honderden klusongelukken in het voorjaar

Dat dit bericht hier nog niet is langsgekomen :+

(ik heb alleen maar 7 hechtingen in mijn wijsvinger gehad, uitgeschoten met een bijl, middelvinger heb ik ooit een boormachine in gezet, en nog wat littekens van messen en tangen, valt wel mee bij mij)
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:17:30 #60
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_143012039
Gelukkig stel ik het klussen in en rondom het huis gelukkig altijd uit >:)
  Moderator zondag 3 augustus 2014 @ 14:05:46 #61
92034 crew  Vonkenboer
pi_143014855
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:17 schreef Keiichi het volgende:
Gelukkig stel ik het klussen in en rondom het huis gelukkig altijd uit >:)
En je blijft met je handen van de cirkelzaag af ;)
pi_143016156
Kennisen helpen met klussen/uitbouw van hun 'recreatiewoning'
(fyi: voorste gedeelte oorspronkelijk caravan geweest)

Bezig elektra leidingen achter te fatsoeneren; creatief aangelegd met YmVK
naar 2 kabeldozen, vanaf daar met XmVK en rubber kabel naar de WCDs :'(
(jaja, ze hadden ws gedacht laten we geen PVC huishoud kabel nemen,
maar niet besparen en 'goede shit' kopen en rubber nemen)

Wil de stroom uitschakelen. 4 groepen/zekeringen in het oude groepenkastje.
Alles uitgezet...nog steeds spanning op beide YmVK kabels. :')

Wat er achter in de wand allemaal zit, wil ik nog niet weten.
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 04:06:29 #63
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143113406
Heb je ook een versie zonder vaktermen ? Het kost vrij veel moeite dit te begrijpen.
pi_143114455
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 04:06 schreef 2cv het volgende:
Heb je ook een versie zonder vaktermen ? Het kost vrij veel moeite dit te begrijpen.
Welke vaktermen? :-)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 08:15:52 #65
36431 bleiblei
pi_143114508
Wat is er mis met xmvk?
En alle groepen eruit knikkeren maar nog steeds spanning hebben zou voor mij juist een reden zijn om verder te kijken naar wat er aan de hand is. :) .
pi_143125509
Niet een klusblunder(tje) van mijzelf, maar van een wasmachinemonteur die ik ooit vanuit een fabrikant op bezoek heb gehad vanwege een vreemd schrapend metaal geluid in mijn wasmachine, toen twee jaar oud en binnen fabrieksgarantie.

Ik keek mee terwijl meneer de machine open maakte (altijd leuk om te zien, vooral als je een beetje technisch onderlegd bent). De achterkant gaat eraf, het hitte-element eruit, de motorband wordt eraf gehaald en hij kijkt met een zaklampje naar binnen en hij ziet dat het metaal niet in de machine thuis hoort. (No shit!)

'Mwja, je moet ook geen BH's in een wasmachine wassen! Het metaal van een beugel-BH zit vast en dat valt niet binnen onze fabrieksgarantie. Dat staat duidelijk in de handleiding. Deze valt niet meer te repareren. Je kunt 'm op eigen risico blijven gebruiken, maar lang gaat 'ie 't niet volhouden. Ik zou gewoon een nieuwe kopen!'

Logischerwijs ben ik niet bekend met de garantievoorwaarden of de handleiding uit mijn hoofd, dus na een kort gesprek wordt alles terug op de plek geschroefd en kan ik de voorrijkosten betalen en meneer is weer weg.

Ik bel met vrouwlief en vraag of één van haar BH's toevallig wat weinig ondersteuning biedt de laatste tijd.

'Nee, al mijn BH's zijn nog in orde! Waar heeft die man 't over? Dat was een ¤500 dure wasmachine! Hij is pas 2 jaar oud!'

Ondertussen had ik de handleiding erbij gepakt en inderdaad: er mag geen metaal in een machine, dat valt buiten de garantie.

Toch zit 't me nog niet helemaal lekker, dus ik probeer 't maar even bij vrouwlief: 'Ik heb 'm alles zien doen en ik kan dat ding ook wel open maken. Vind je 't erg als ik zelf even kijk?'

'Straks elektrocuteer je jezelf!'

Godsamme, vrouwen...

'Ik haal de stroom eraf en zal ieder metaal deel controleren met een spanningsschroevendraaier.'

Na mokkende toestemming alles open gemaakt en na lang spieken het verwrongen stukje metaal kunnen identificeren: een haarclipje dat mijn vriendin in een broekzak had laten zitten. Hij zat vast in één van de gaatjes van de wastrommel en er was een soort van lusje ontstaan dat vast zat. Doorgeknipt met een kabeltang en veel kracht en er vanachter uitgevist met een magneetje, een stokje en veel plakband.

Alles weer gemonteerd en een paar proefwasjes gedraaid om te kijken of het ding niet lekt of stroom afgeeft of iets dergelijks. Dit is ondertussen ruim twee jaar geleden en hij spint nog als een kitten.

De blunder? Hoe kan 't dat een vakman zelf dat pinnetje er niet even uit kon vissen, ook al valt 't buiten de garantie? Meneer heeft toch 't ding al open gemaakt en het probleem gevonden? Prutser. Geeft 't op bij een los stukje metaal. :|W
pi_143128072
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 04:06 schreef 2cv het volgende:
Foei, ga maar snel terug naar PTA o|O
pi_143129411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:28 schreef Setheh het volgende:
Niet een klusblunder(tje) van mijzelf, maar van een wasmachinemonteur die ik ooit vanuit een fabrikant op bezoek heb gehad vanwege een vreemd schrapend metaal geluid in mijn wasmachine, toen twee jaar oud en binnen fabrieksgarantie.

Ik keek mee terwijl meneer de machine open maakte (altijd leuk om te zien, vooral als je een beetje technisch onderlegd bent). De achterkant gaat eraf, het hitte-element eruit, de motorband wordt eraf gehaald en hij kijkt met een zaklampje naar binnen en hij ziet dat het metaal niet in de machine thuis hoort. (No shit!)

'Mwja, je moet ook geen BH's in een wasmachine wassen! Het metaal van een beugel-BH zit vast en dat valt niet binnen onze fabrieksgarantie. Dat staat duidelijk in de handleiding. Deze valt niet meer te repareren. Je kunt 'm op eigen risico blijven gebruiken, maar lang gaat 'ie 't niet volhouden. Ik zou gewoon een nieuwe kopen!'

Logischerwijs ben ik niet bekend met de garantievoorwaarden of de handleiding uit mijn hoofd, dus na een kort gesprek wordt alles terug op de plek geschroefd en kan ik de voorrijkosten betalen en meneer is weer weg.

Ik bel met vrouwlief en vraag of één van haar BH's toevallig wat weinig ondersteuning biedt de laatste tijd.

'Nee, al mijn BH's zijn nog in orde! Waar heeft die man 't over? Dat was een ¤500 dure wasmachine! Hij is pas 2 jaar oud!'

Ondertussen had ik de handleiding erbij gepakt en inderdaad: er mag geen metaal in een machine, dat valt buiten de garantie.

Toch zit 't me nog niet helemaal lekker, dus ik probeer 't maar even bij vrouwlief: 'Ik heb 'm alles zien doen en ik kan dat ding ook wel open maken. Vind je 't erg als ik zelf even kijk?'

'Straks elektrocuteer je jezelf!'

Godsamme, vrouwen...

'Ik haal de stroom eraf en zal ieder metaal deel controleren met een spanningsschroevendraaier.'

Na mokkende toestemming alles open gemaakt en na lang spieken het verwrongen stukje metaal kunnen identificeren: een haarclipje dat mijn vriendin in een broekzak had laten zitten. Hij zat vast in één van de gaatjes van de wastrommel en er was een soort van lusje ontstaan dat vast zat. Doorgeknipt met een kabeltang en veel kracht en er vanachter uitgevist met een magneetje, een stokje en veel plakband.

Alles weer gemonteerd en een paar proefwasjes gedraaid om te kijken of het ding niet lekt of stroom afgeeft of iets dergelijks. Dit is ondertussen ruim twee jaar geleden en hij spint nog als een kitten.

De blunder? Hoe kan 't dat een vakman zelf dat pinnetje er niet even uit kon vissen, ook al valt 't buiten de garantie? Meneer heeft toch 't ding al open gemaakt en het probleem gevonden? Prutser. Geeft 't op bij een los stukje metaal. :|W
Monteur had slechte zin / mag het niet van de fabriek repareren.

Daarbij, als je aan je vrouw moet vragen of je de wasmachine zelf mag repareren is wel enorm triest :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:52:36 #69
422610 Barrah
pi_143132432
Als jij je wasmachine daarom afschrijft zul je een nieuwe moeten kopen. En aangezien het aan jou lag en niet aan de fabrikant is de kans vrij groot dat je voor hetzelfde merk zult kiezen. Daarom?
pi_143137280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:12 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Monteur had slechte zin / mag het niet van de fabriek repareren.

Daarbij, als je aan je vrouw moet vragen of je de wasmachine zelf mag repareren is wel enorm triest :')
Ongetwijfeld, maar zo voorkom ik wel dat als iets een keertje niet naar wens is (of ik 't gewoon niet gerepareerd krijg) ik niet tot in den einde der tijden te horen krijg. Vraag je 't niet dan kan 't als argument gebruikt worden. Succesvolle tactiek tot nu toe, maar ik hoor net dat deze me een teelbal heeft gekost. c_/

En ja, ik vind 't een blunder wanneer je iets heel simpels kunt repareren, maar één extra actie hoeft uit te voeren van twee minuutjes, dat dan vervolgens niet doet. De garantie was immers toch verlopen en ik kreeg toch de bon, dus dat dan even niet doen...
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 22:09:01 #71
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143142839
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 08:11 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Welke vaktermen? :-)
- YmVK
- XmVK
- WCDs
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 22:09:24 #72
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143142859
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Foei, ga maar snel terug naar PTA o|O
Ik ben de weg kwijt ;(
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:55:08 #73
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_143144974
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:09 schreef 2cv het volgende:

[..]

- YmVK
- XmVK
- WCDs
WCD = wand contact doos = stopcontact.
Die andere termen zijn kabels.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 22:58:07 #74
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143145120
Veel dank :)
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:57:02 #75
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143276721
Ik was me de laatste tijd aan het ergeren dat de decoupeerzaag niet snel zaagde bij de nieuwe laminaat. Ik ging er van uit dat de laminaat gewoon extreem hard was...

totdat ik vandaag even naar het zaagje keek :'). Compleet verbrand en geen tandjes meer... oeps :D

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:08:04 #76
422610 Barrah
pi_143277131
Herkenbaar. Zonde dat je die zaagjes niet kunt verstellen, het onderste deel is nog prima mits je niet te diep hoeft te zagen.
pi_143277578
Hahaha, held! Ja dat zaagt niet zo lekker!

Ziet eruit als een premium zaagje, zo zonder dat hij alleen dat kleine k*tstukje gebruikt...
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:21:11 #78
36431 bleiblei
pi_143277764
Laminaat vreet zaagjes waar je bij staat :{ .
Zelfde met invalzaag bladen, die kan je ook opnieuw laten slijpen na een kamer laminaat leggen.
pi_143279020
Serieus? Hmm :(
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:55:07 #80
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143279511
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:21 schreef bleiblei het volgende:
Laminaat vreet zaagjes waar je bij staat :{ .
Zelfde met invalzaag bladen, die kan je ook opnieuw laten slijpen na een kamer laminaat leggen.
Ja daarom zaag ik laminaat liever met goedkopere decoupeerzaagje. Cirkelbladen zijn me te duur en er komt toch een plint overheen dus who cares :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
  PR/Manusje van alles zondag 10 augustus 2014 @ 21:55:09 #81
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143279512
jup.... hier ook. 90 van de 100 vierkante meter gedaan en de laatste 10 duurden het langst met een bot zaagje. Ook zwart. :') En dat is dan net het enige zaagje dat je hebt op zondag na sluitingstijd. *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:58:35 #82
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143279689
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
jup.... hier ook. 90 van de 100 vierkante meter gedaan en de laatste 10 duurden het langst met een bot zaagje. Ook zwart. :') En dat is dan net het enige zaagje dat je hebt op zondag na sluitingstijd. *O*
:+

Erge is dat ik gewoon een hele stapel zaagjes had liggen. Gewoon niet kijken en door raggen... en ergeren dat het traag gaat en ik te veel kracht moet zetten :D
pi_143281378
De echte beunhaas zou een blokje hout onder de decoupeerzaag monteren en zo de slag eronder gebruiken.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:35:06 #84
399214 Knutsel-Smurf
pi_143281768
Voor dit soort dingen heb ik dus een toolststion zaagbladenset van 10,- voor 3 bladen op de afkortzaag. Beroerde zaagsnede maar er komt toch een plint over.
pi_143291560
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:27 schreef Gieliovd het volgende:
De echte beunhaas zou een blokje hout onder de decoupeerzaag monteren en zo de slag eronder gebruiken.
De pro houd de zaag wat achterover waardoor hij de scherpe tanden weer heeft.
Jeroentje.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:03:11 #86
63722 z80
I fink you freaky
pi_143313210
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:57 schreef MrSubtle het volgende:
Ik was me de laatste tijd aan het ergeren dat de decoupeerzaag niet snel zaagde bij de nieuwe laminaat. Ik ging er van uit dat de laminaat gewoon extreem hard was...

totdat ik vandaag even naar het zaagje keek :'). Compleet verbrand en geen tandjes meer... oeps :D

[ afbeelding ]
volgende keer de zaag het werk laten doen en niet proberen het blad door het laminaat heen te drukken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:05:11 #87
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143313294
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:03 schreef z80 het volgende:

[..]

volgende keer de zaag het werk laten doen en niet proberen het blad door het laminaat heen te drukken.
:') no shit sherlock
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:49:29 #88
399214 Knutsel-Smurf
pi_143321726
Laminaat sloopt sowieso je zaagjes..

(Zegt de man die vandaag een spuugbetonnen muur heeft staan zagen met een reciprozaag, 3 zaagbladen verder op 60cm maar de 230mm slijptol kwam niet diep genoeg)
pi_143332332
klassieker:

ik had nog ergens een spatwaterdicht armatuur liggen, met een stuk snoer plus steker eromheen gewikkeld

had dus gisteren licht nodig, rol het snoer uit, steek het in het stopkontakt en pats huis donker...

was ik dus even vergeten het snoer ook in het armatuur aan te sluiten...
pi_143332638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:41 schreef sijs het volgende:
klassieker:

ik had nog ergens een spatwaterdicht armatuur liggen, met een stuk snoer plus steker eromheen gewikkeld

had dus gisteren licht nodig, rol het snoer uit, steek het in het stopkontakt en pats huis donker...

was ik dus even vergeten het snoer ook in het armatuur aan te sluiten...
ach ja kan gebeuren, ik zette mijn spatwater dichte tl balk in de kruipruimt met 10cm water ging er zelf instaan en deed toen de lamp pas aan...
gelukkig had ik de meterkast al opgeknapt zeg maar :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:15:50 #91
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_143333131
Ik had ook zoiets

Buitenlamp lopen kooien, stop om (wel doe goede omzetten cas ;) ) en lekker aan de slag.
Draadjes doorknippen enzo (geisoleerde tang, gelukkig) en lekker klussen

Komt vrouwlief naar buiten, dat de wifi het niet meer doet... en dat ook de laptop op de accu draait... Ik ren naar de meterkast: 1 vd aardlek schakelaars eruit... _O- Verkeerde groep omgezet dus, en niets doorgemeten...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:13:31 #92
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143334856
De badkamer laten verbouwen tijdens mijn vakantie.....

Nu aan het inplannen om alles te slopen en zelf opnieuw te doen.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_143347300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:13 schreef sanger het volgende:

Foto's!!!
pi_143350307
quote:

Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:27:54 #95
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143350898
quote:

pics
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  † In Memoriam † dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:01:36 #96
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143352646
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:01 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Foto's!!!
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:15 schreef daanski82 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

pics
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:57:37 #97
92034 crew  Vonkenboer
pi_143355462
quote:

Nooit werkzaamheden laten uitvoeren terwijl je er zelf niet bij bent :|W
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:10:01 #98
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143356129
Vooruit, ik zal ook opbiechten (hoewel ik sowieso een beroerde klusser ben). Ik was een jaartje of 16, we waren net verhuisd en ik had naast mijn slaapkamer een studeerkamer/kantoortje. Boven het bureau hing een TL-balkje, met de schakelaar onder het bureau. Dat vond ik vrij lastig, dus ik wilde de schakelaar verplaatsen. Simpel zat, kabeltje even doorknippen, schakelaar er tussenuit, kroonsteentje, whatever. Dus ik denk nog "Weet ik zeker dat er geen stroom op staat??". Maar nee, de lamp was immers uit? Dus knip... *KNAL* en de aardlekschakelaar deed zijn werk. De lamp was wel uit, maar ik zat niet in het stuk draad tussen schakelaar en lamp te knippen, maar de andere kant }:|
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:10:44 #99
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143356158
Ben aan het uploaden....

@ Vonkenboer; was een halve verrassing van mijn vrouw en moeder samen. Ik zou het eigenlijk zelf doen in de vakantie omdat we toch niet weg zouden. Achteraf gingen we toch weg, dus hadden ze iemand ingehuurd om het alsnog te doen.... Idee was dat wij en de kids er zo min mogelijk last van hadden dat we niet konden douchen.... De sufkut zei 40 uur nodig te hebben om de badkamer van (slechts 114 x 220) te strippen, opnieuw te tegelen, douchewand en schuifdeur te plaatsen, plafond erin te hangen en wasmeubel op te hangen. Hij heeft nu 80 uur besteed en de leidingen van de wastafel en het meubel hangen nog niet, en de rest is ronduit beroerd gedaan....

Gelukkig heeft ze vlak voordat we weggingen wel nog gezegd wat er te gebeuren stond omdat ze mijn "goedkeuring" voor de gekozen tegels en meubel wilde.... Anders was het helemaal rauw op mijn dak gevallen....

[ Bericht 22% gewijzigd door sanger op 12-08-2014 21:15:37 (aanvulling) ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_143356269
Damn sanger.... k*taannemers ook. Ben benieuwd wat er loos is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')