Is dat dan altijd kant & klaar, afhaal maaltijden, patat bakken, smeer je brood, laat je het je vriendin/moeder/vriend doen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:43 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik me altijd afvraag hè, wat eten mensen elke avond die zeggen dat ze niet kunnen koken?
Simpele gerechten. Ik eet vaak pasta omdat het makkelijk te maken is en ik te lui ben om te koken. Of rijst met groente en iets van vlees. Soms pizza als ik geen zin heb om te koken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:43 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik me altijd afvraag hè, wat eten mensen elke avond die zeggen dat ze niet kunnen koken?
Hoe komen die aan dat geldquote:Op donderdag 22 mei 2014 19:47 schreef jatochneetoch het volgende:
Daar heb je toch vrouwen voor.
Zonder gekheid, er zijn een heleboel mensen die elke dag uit eten gaan.
Maar...elke dag dat soort eten? Dat is toch bijzonder eentonig?quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:47 schreef kanovinnie het volgende:
Simpele gerechten. Ik eet vaak pasta omdat het makkelijk te maken is en ik te lui ben om te koken. Of rijst met groente en iets van vlees. Soms pizza als ik geen zin heb om te koken.
Dat is het eigenlijk wel
En natuurlijk Nasi van Johannes.
Ik zie ze wel in het ziekenhuisrestaurant (gewoon het personeelsrestaurant dus, of ook wel 'kantine'). Mensen die elke avond daar komen eten. Geloof dat het iets van 7 euro of zo is voor een fatsoenlijk maal.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:47 schreef jatochneetoch het volgende:
Maja, simpel uit eten is al snel 30 euro. Dan praat je over 840 euro per maand...quote:
Oja, en pastasalade.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar...elke dag dat soort eten? Dat is toch bijzonder eentonig?
Zegt die user toch ook niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar...elke dag dat soort eten? Dat is toch bijzonder eentonig?
Dat is idd ook een handige oplossingquote:Op donderdag 22 mei 2014 19:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
keer of 3 per week eet ik met/bij andere mensen,
En als je echt niet kunt koken, moet dat dus een harde eis voor je partnerkeuze zijn. Dan heb je dat probleem gelijk getackeld.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is idd ook een handige oplossingIk at ook veel bij anderen toen ik vrijgezel was
Had ik dat loon maar, ging ik elke dag bij de Wok hier eten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:47 schreef jatochneetoch het volgende:
Ook dat verveeld, lijkt me.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:56 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Had ik dat loon maar, ging ik elke dag bij de Wok hier eten.
Ja en dan ben je daarna 200 kg zekerquote:Op donderdag 22 mei 2014 19:56 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Wok is vaak wel 20 euro.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:56 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Patatje, pizza, broodje dönner?quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:59 schreef jatochneetoch het volgende:
Wok is vaak wel 20 euro.
Je kunt makkelijk voor 5-10 euro uit eten hoor.
Dat dus. Ik "kook" nagenoeg elke avond, vlees - aardappels of rijst en groente (vries of uit pot).quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:00 schreef Mortaxx het volgende:
Ik vind ook niet van mijzelf dat ik kan koken, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik niets kan klaarmaken. Wel altijd heel simpel. Pasta, rijst/groente/kip, bami, nasi natuurlijk, aardappelpuree/groente/vlees
O ja die stoommaaltijden halen we wel eens, wat een uitvindingquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:03 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik kan wel een beetje koken maar ik doe het ook niet zo vaak. Meestal kook ik 2-3 keer per week ofzo, de rest van de dagen eet ik restanten van vorige dagen, of ik eet buiten de deur, of gewoon een boterham ofzo.
En tegenwoordig kun je natuurlijk ook heel veel kant-en-klare maaltijden kopen. Dat koop ik zelf nooit, maar toen ik bij de AH werkte kwamen er vaak alleenstaande mannen een stuk of 5 van die maaltijden afrekenen
Wat kost je dat uit eten gaan per week/maand?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:03 schreef kwiwi het volgende:
Wij gaan 4/5x in de week uiteten, en verder: simpele gerechten (aardappels, pot groenten van hak, vlees, pasta, salade).
Er is wel enorm veel keus in kant en klaar maaltijden tegenwoordig, dat is misschien ook wel een uitkomst.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:04 schreef kwiwi het volgende:
O ja die stoommaaltijden halen we wel eens, wat een uitvinding
Geen idee eigenlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat kost je dat uit eten gaan per week/maand?
Dat zou ik ook niet kunnen. Zou nog liever elke dag rauwe groenten etenquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:08 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb twee vrienden die nooit koken, en ik weet wat ze wel eten!
Pizza, lasagna, pannenkoeken (kant-en-klaar in de magnetron, uiteraard), van die voorverpakte hamburgers/cheeseburgers uit de supermarkt, soep uit pak, dat soort dingen.
Ik zou het niet trekken, ik heb graag veel groente.
Of gewoon gekookte groenten. Van die zakken bij de AH, even koken en je hebt een gezonde, zei het saaie "maaltijd".quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet kunnen. Zou nog liever elke dag rauwe groenten eten
Zo 'kookte' mijn ex-schoonmoeder. Zak k&k aardappelen (of pakje poeder voor aardappelpuree), zak groente, stuk vlees dat je alleen in de pan om en om hoeft te bakken: klaar. Elke dag. Soms rijst met kip + wokgroente uit een zakje + saus uit potje.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Of gewoon gekookte groenten. Van die zakken bij de AH, even koken en je hebt een gezonde, zei het saaie "maaltijd".
Ja mijn moeder kookt ook al heel haar leven zo. Wat ik niet zo snap, want haar moeder kon wel prima koken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo 'kookte' mijn ex-schoonmoeder. Zak k&k aardappelen (of pakje poeder voor aardappelpuree), zak groente, stuk vlees dat je alleen in de pan om en om hoeft te bakken: klaar. Elke dag. Soms rijst met kip + wokgroente uit een zakje + saus uit potje.
Maja als je er tevreden mee bent en houd je gezond, waarom dan niet?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo 'kookte' mijn ex-schoonmoeder. Zak k&k aardappelen (of pakje poeder voor aardappelpuree), zak groente, stuk vlees dat je alleen in de pan om en om hoeft te bakken: klaar. Elke dag. Soms rijst met kip + wokgroente uit een zakje + saus uit potje.
ik kan ook best gewoon droge pasta eten, maar trek is het woord, soms heb ik daar geen trek ik, dan wil ik gewoon iet anders en is het ook handig dat je dat kunt makenquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maja als je er tevreden mee bent en houd je gezond, waarom dan niet?
Ik snap de noodzaak om elke dag je uit te leven in de keuken dan weer niet zo. Waar haal je de inspiratie vandaan?
Ik fiets liever in die tijd.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik leef me ook maar 5 van de 7 dagen uit in de keuken of zoEn inspiratie haal ik veel van het internet
Met een kok?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:49 schreef Life2.0 het volgende:
mijn zusje kan niet koken, die is dus meteen vanuit huis gaan trouwen
Dat is het bij mij ook hoor. Anderzijds sport ik ruim anderhalf uur per dag+30-45 lunchwandeling per werkdag. Een hoop mensen doen dat ook niet uit luiheid.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:52 schreef Myraela het volgende:
Persoonlijk denk ik dat bij meeste luiheid de reden is dat ze niet "kunnen" koken. Ik dacht het ook niet te kunnen, tot ik het gewoon deed.
SPOILER: receptOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:56 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben wel goed in toetjes maken. Ik heb nu een citroen cheescake kwark gemaakt!Hmm, receptje?SPOILER: receptOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
misschien had iemand r moeten vertellen dat zdie altijd werken en thuis niet meer willen koken, maarjaquote:
Toen ik net op mezelf woonde waren magnatronmaaltijden, pizza en dat soort dingen mijn standaard eten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
misschien had iemand r moeten vertellen dat zdie altijd werken en thuis niet meer willen koken, maarjaze houd wel van magnetronvoer
ik juist niet, ik kocht alles zelf los enzo, ik was toen aan eten per maand kwijt wat ik nu aan huur betaalquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toen ik net op mezelf woonde waren magnatronmaaltijden, pizza en dat soort dingen mijn standaard eten.
Ik weet beide bedragen niet, dus dat is lastig te beoordelenquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik juist niet, ik kocht alles zelf los enzo, ik was toen aan eten per maand kwijt wat ik nu aan huur betaalwel lekker eten hoor maar de laatste jaren denk ik echt fuck it, maak maar wat
okay ik overdrijf watquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet beide bedragen niet, dus dat is lastig te beoordelen
Wat zit er eigenlijk in zo'n pakje? Ik dacht altijd dat er alleen kruiden inzaten en misschien wat gedroogde groentes a la zakje noodles groentes. En dat je alsnog het vlees moet kopen en bereiden volgens het pakje. Heb zo'n pakje nooit gesnapt, ik dacht altijd dat het gigantische rip-of was... Dat is dus niet zo? Gezien zo'n pakje het koken vereenvoudigd nav de fok-posts.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:09 schreef Fer het volgende:
Zeker als je alleen of met twee bent en niet goedkoop kunt koken of boodschappen doen. Dus pakjes en kant en klaar koopt, kunnen vaak voor hetzelfde geld iets afhalen ergens.
Dat is het ook, 2¤ voor een paar zakjes kruiden/sausen en handje rijst. Vlees en groente dat je erbij moet kopen is vaak ook wat duurder, kipfilet of paprika's of groentemix. Vaak koop je het samen met het pakje in een wat duurdere supermarkt. Eventueel wat lekkers er nog los bij.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:13 schreef wiskundenoob het volgende:
dacht altijd dat het gigantische rip-of was
zat mensen die zo de week doorkomen, hoor.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:13 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wat zit er eigenlijk in zo'n pakje? Ik dacht altijd dat er alleen kruiden inzaten en misschien wat gedroogde groentes a la zakje noodles groentes. En dat je alsnog het vlees moet kopen en bereiden volgens het pakje. Heb zo'n pakje nooit gesnapt, ik dacht altijd dat het gigantische rip-of was... Dat is dus niet zo? Gezien zo'n pakje het koken vereenvoudigd nav de fok-posts.
Viel het ook niet gewoon reuze mee om het zelf te maken? Want mijn ervaring is dat "echt koken" helemaal niet zoveel moeilijker/meer werk is dan de tekst op pakjes Knorr volgen...quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:11 schreef marc0871 het volgende:
ik kan je zeggen; die was minstens zo goed als in dat restaurant.
daarna is pas echt mijn interesse in koken begonnen.
viel idd nog best mee.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Viel het ook niet gewoon reuze mee om het zelf te maken? Want mijn ervaring is dat "echt koken" helemaal niet zoveel moeilijker/meer werk is dan de tekst op pakjes Knorr volgen...
klopt allemaal.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:35 schreef Spanky78 het volgende:
Jammer dat het zelden aan mensen wordt geleerd simpel en toch lekker te koken. Zelf een goede soep maken is echt niet heel moeilijk, groenten grillen met wat olie, azijn en kruiden is echt alleen maar snijden en wat husselen en erg lekker! He lijkt wel een soort angst om over een drempeltje te gaan. En nee, natuurlijk ga je niet elke dag 4 gangen staan maken. Maar ik zet een superlekkere aspergemaaltijd binnen en half uur op tafel.
Ik denk dat heel veel mensen geen idee hebben van wat er mogelijk is met gewoon een zakje (ongesneden!) sperciebonen. Bobotie maak je sneller zelf dan uit zo'n knorr pakket. Nouja, etc.etc.
Als jouw ouders al niet echt konden koken, heb je ook nooit lekker gegeten thuis en in de keuken in een restaurant zie je niet hoe makkelijk sommige dingen zijn. En amateurkoks doen graag alsof het moeilijker is dan je denkt.
Mijn tip: de zilveren lepel (italiaans basiskookboek) italiaanse gerechten zijn makkelijk, bijna iedereen lust het, veelal gezond maar ook vaak lekker.
Iwaniusquote:Op donderdag 22 mei 2014 19:47 schreef jatochneetoch het volgende:
Je kan tot 15 euro per persoon prima uit eten hoor, praten we over voorgerecht+hoofdgerecht en drinken erbij. Denk dan aan de Italiaan, chinees, wok, Surinaams, grill rooms en Indonesisch. Maar misschien komt het ook wel doordat je in Rotterdam zoveel keus en ook van deze prijsklasse hebt.quote:
Ik zou daar eerlijk gezegd ook verbaasd over zijn. Ik heb zoiets nog nooit gedaan/gezien dus weet ik niet dat het kan. Als je het zo zegt klinkt het ook meer dan logisch.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:27 schreef Schaapje96 het volgende:
Voor de rest was mijn buurmeisje laatst nogal verbaasd toen bleek dat je spaghettisaus kon maken door een kilo tomaten kapot te koken. Bij haar thuis aten ze altijd gewoon die zakjes, je kookt een halve liter water, gooit er tomatenpoeder met 3 gedroogde stukjes groente bij en je gooit het op je pasta die men tot snot heeft gekookt, omdat 7 min koken al te moeilijk is om bij te houden.
Wat is fatsoenlijk eten en wat is onfatsoenlijk eten?quote:Gelukkig hebben mijn papa en mama mij altijd fatsoenlijk eten voorgeschoteld en moest (mocht) ik alles op een gegeven moment zelf lekker uitproberen, waardoor ik kon koken toen ik op kamers ging.
voedingswaarde geloof ik wel.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:30 schreef Lienekien het volgende:
Is dat echt nog een discussie waard, of het nou lekkerder is om te koken met een pakje of met verse ingrediënten? En afgezien van lekker, wat dacht je van voedingswaarde?
helemaal waar.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:16 schreef regnavetto het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat mensen structureel kant en klare maaltijden kopen. Als je een aantal basisgerechten beheerst kan je gewoon elke dag binnen 15-20 minuten eten op tafel zetten. En als je één x bijvoorbeelde moeite neemt om veel pasta saus te maken, heb je gelijk 10 porties als het moet, wat je in kan vriezen. Een simpele dressing met verse groentensalade kost je max 5 minuten. Als je curry pasta in 1x veel maakt, kan je daar ook meer dan 10 keer van eten. Rijst koken, curry pasta, verse groenten en wat kokosmelk en je bent ook binnen een kwartier klaar. Het zijn vaak ook 1 of 2 pans maaltijden waardoor je afwas ook heel minimaal is.
Ik kan best begrijpen dat voor sommige mensen koken helemaal niks vinden, en het meer een noodzaak vinden. Als je 1) het geld kan missen om telkens zo'n duurdere kant en klaar iets te kopen of af te halen 2) Dit ook lekkerder vinden. Dan zeg ik oke prima.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:25 schreef marc0871 het volgende:
[..]
helemaal waar.
maar als je het van huis uit niet meekrijgt, er zelf geen interesse in heb, of er zelfs een beetje bang voor bent, én je doodgegooid wordt met 'pakje, lekker makkelijk, snel klaar'. wat zou jij dan doen?
Wat is er anders aan een pakje volgen. Dan gewoon een recept opzoeken, de spullen halen en dat precies volgen?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:43 schreef 2cv het volgende:
Op het pakje kijken hoe het moet en dat EXACT uitvoeren.
Meestal produceer ik dan wat eetbaars ...
Thuisafgehaald, weet je wel, dat ene waarvoor jij je nog een keer moet inschrijven zodat we er achter kunnen komen of je echt kan koken.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:41 schreef regnavetto het volgende:
Dan zou ik liever bij zo'n eet deel website iets afhalen. Ben ff de naam kwijt. Waar mensen meerdere porties bereiden en je 1 portie bij hen thuis af kan halen.
Kom je helemaal naar etten leur om et op te halen dan?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Thuisafgehaald, weet je wel, dat ene waarvoor jij je nog een keer moet inschrijven zodat we er achter kunnen komen of je echt kan koken.![]()
Suiker, zout... En nog meer suikerquote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou daar eerlijk gezegd ook verbaasd over zijn. Ik heb zoiets nog nooit gedaan/gezien dus weet ik niet dat het kan. Als je het zo zegt klinkt het ook meer dan logisch.
Als die mensen smakelijk eten van hun pasta met een paar stukjes gedroogde groente, wat is dan het probleem? Ik vind dat je nogal uit de hoogte doet.
[..]
Wat is fatsoenlijk eten en wat is onfatsoenlijk eten?
Ik heb geen vriezer.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:16 schreef regnavetto het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat mensen structureel kant en klare maaltijden kopen. Als je een aantal basisgerechten beheerst kan je gewoon elke dag binnen 15-20 minuten eten op tafel zetten. En als je één x bijvoorbeelde moeite neemt om veel pasta saus te maken, heb je gelijk 10 porties als het moet, wat je in kan vriezen. Een simpele dressing met verse groentensalade kost je max 5 minuten. Als je curry pasta in 1x veel maakt, kan je daar ook meer dan 10 keer van eten. Rijst koken, curry pasta, verse groenten en wat kokosmelk en je bent ook binnen een kwartier klaar. Het zijn vaak ook 1 of 2 pans maaltijden waardoor je afwas ook heel minimaal is.
Precies daarom vind ik ook dat ik niet kan koken. En maaltijd bereiden lukt natuurlijk welquote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij kunnen heel veel mensen niet koken, maar weten ze dat geeneens, dit zijn de prut met veel groentenpastasaus makers met alles uit een pakje.
Maar goed, het is een definitievraag, wanneer kan je koken.
Imho moet je dan alles zonder pakjes kunnen, kip of rundvlees soep kunnen maken vlees of vis kunnen bereiden met een saus, groentes, desserts etc kunnen maken, uit basisproducten zonder hulp van unilever.
Ik denk dat veel mensen jonger dan een jaar of 40 dat niet meer geleerd heeft.
Dat noem ik niet koken.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:01 schreef Kreator het volgende:
Mensen die zeggen dat ze niet kunnen koken zijn gewoon lui.
Iedereen die kan lezen, kan koken. Een Knor wereldgerecht, gebakken aardappelen met vlees, spaghetti, etc.
Nee, maar daar begin je wel mee. Als je eenmaal snapt dat je spaghetti 8 minuten moet koken en de saus uit een pot smerig is, dan ga je een keer spaghetti saus maken. En zo ga je verder.quote:
Bij mij is het noodzakelijk kwaadquote:Op donderdag 22 mei 2014 19:47 schreef jatochneetoch het volgende:
Dat staat compleet tegenover de ervaringen van de mensen om mij heen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb veel in D gewerkt, daar is het normaal dat een bedrijfskantine 2-3 verschillende warme maaltijden serveren, en dan heb ik het niet over bliksoep of frituurzooi. Maar gewoon goed bereide maaltijden, vlees, vis, vegetarisch.
Ja Piet maar je weet net zo als ik dat het eten in Duitsland i.v.g met wat Nederland heeft ( ik heb het dan over standaard Duits vs Nederlands voedsel) heel wat beter is dan wat wij hier hebben. Ik laat dus nu allerlei immigranten invloeden buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb veel in D gewerkt, daar is het normaal dat een bedrijfskantine 2-3 verschillende warme maaltijden serveren, en dan heb ik het niet over bliksoep of frituurzooi. Maar gewoon goed bereide maaltijden, vlees, vis, vegetarisch.
Had ik ook echt, toen ik net op mezelf ging wonen. Ik vond het een tamelijk onaangenaam klusje, elke dag weer.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:35 schreef Heatseeker het volgende:
Kan mezelf redden maar heb er een hekel aan.
Ik denk dat wij en vooral mijn vrouw dan bij de uitzonderingen behoort.. 32 en kan koken zoals jij zegt.. hoewel zij niet van desserts houdt en het dus niet vaak maakt..quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij kunnen heel veel mensen niet koken, maar weten ze dat geeneens, dit zijn de prut met veel groentenpastasaus makers met alles uit een pakje.
Maar goed, het is een definitievraag, wanneer kan je koken.
Imho moet je dan alles zonder pakjes kunnen, kip of rundvlees soep kunnen maken vlees of vis kunnen bereiden met een saus, groentes, desserts etc kunnen maken, uit basisproducten zonder hulp van unilever.
Ik denk dat veel mensen jonger dan een jaar of 40 dat niet meer geleerd heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |