Kom je helemaal naar etten leur om et op te halen dan?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Thuisafgehaald, weet je wel, dat ene waarvoor jij je nog een keer moet inschrijven zodat we er achter kunnen komen of je echt kan koken.![]()
Suiker, zout... En nog meer suikerquote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou daar eerlijk gezegd ook verbaasd over zijn. Ik heb zoiets nog nooit gedaan/gezien dus weet ik niet dat het kan. Als je het zo zegt klinkt het ook meer dan logisch.
Als die mensen smakelijk eten van hun pasta met een paar stukjes gedroogde groente, wat is dan het probleem? Ik vind dat je nogal uit de hoogte doet.
[..]
Wat is fatsoenlijk eten en wat is onfatsoenlijk eten?
Ik heb geen vriezer.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:16 schreef regnavetto het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat mensen structureel kant en klare maaltijden kopen. Als je een aantal basisgerechten beheerst kan je gewoon elke dag binnen 15-20 minuten eten op tafel zetten. En als je één x bijvoorbeelde moeite neemt om veel pasta saus te maken, heb je gelijk 10 porties als het moet, wat je in kan vriezen. Een simpele dressing met verse groentensalade kost je max 5 minuten. Als je curry pasta in 1x veel maakt, kan je daar ook meer dan 10 keer van eten. Rijst koken, curry pasta, verse groenten en wat kokosmelk en je bent ook binnen een kwartier klaar. Het zijn vaak ook 1 of 2 pans maaltijden waardoor je afwas ook heel minimaal is.
Precies daarom vind ik ook dat ik niet kan koken. En maaltijd bereiden lukt natuurlijk welquote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij kunnen heel veel mensen niet koken, maar weten ze dat geeneens, dit zijn de prut met veel groentenpastasaus makers met alles uit een pakje.
Maar goed, het is een definitievraag, wanneer kan je koken.
Imho moet je dan alles zonder pakjes kunnen, kip of rundvlees soep kunnen maken vlees of vis kunnen bereiden met een saus, groentes, desserts etc kunnen maken, uit basisproducten zonder hulp van unilever.
Ik denk dat veel mensen jonger dan een jaar of 40 dat niet meer geleerd heeft.
Dat noem ik niet koken.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:01 schreef Kreator het volgende:
Mensen die zeggen dat ze niet kunnen koken zijn gewoon lui.
Iedereen die kan lezen, kan koken. Een Knor wereldgerecht, gebakken aardappelen met vlees, spaghetti, etc.
Nee, maar daar begin je wel mee. Als je eenmaal snapt dat je spaghetti 8 minuten moet koken en de saus uit een pot smerig is, dan ga je een keer spaghetti saus maken. En zo ga je verder.quote:
Bij mij is het noodzakelijk kwaadquote:Op donderdag 22 mei 2014 19:47 schreef jatochneetoch het volgende:
Daar heb je toch vrouwen voor.
Zonder gekheid, er zijn een heleboel mensen die elke dag uit eten gaan.
Dat staat compleet tegenover de ervaringen van de mensen om mij heen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb veel in D gewerkt, daar is het normaal dat een bedrijfskantine 2-3 verschillende warme maaltijden serveren, en dan heb ik het niet over bliksoep of frituurzooi. Maar gewoon goed bereide maaltijden, vlees, vis, vegetarisch.
Ja Piet maar je weet net zo als ik dat het eten in Duitsland i.v.g met wat Nederland heeft ( ik heb het dan over standaard Duits vs Nederlands voedsel) heel wat beter is dan wat wij hier hebben. Ik laat dus nu allerlei immigranten invloeden buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb veel in D gewerkt, daar is het normaal dat een bedrijfskantine 2-3 verschillende warme maaltijden serveren, en dan heb ik het niet over bliksoep of frituurzooi. Maar gewoon goed bereide maaltijden, vlees, vis, vegetarisch.
Had ik ook echt, toen ik net op mezelf ging wonen. Ik vond het een tamelijk onaangenaam klusje, elke dag weer.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:35 schreef Heatseeker het volgende:
Kan mezelf redden maar heb er een hekel aan.
Ik denk dat wij en vooral mijn vrouw dan bij de uitzonderingen behoort.. 32 en kan koken zoals jij zegt.. hoewel zij niet van desserts houdt en het dus niet vaak maakt..quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij kunnen heel veel mensen niet koken, maar weten ze dat geeneens, dit zijn de prut met veel groentenpastasaus makers met alles uit een pakje.
Maar goed, het is een definitievraag, wanneer kan je koken.
Imho moet je dan alles zonder pakjes kunnen, kip of rundvlees soep kunnen maken vlees of vis kunnen bereiden met een saus, groentes, desserts etc kunnen maken, uit basisproducten zonder hulp van unilever.
Ik denk dat veel mensen jonger dan een jaar of 40 dat niet meer geleerd heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |