Inderdaad. Als ik dat al zou doen zou ik 1 dag DL en 1 dag een variatie daarop doen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:00 schreef Ethanolic het volgende:
Ik zie geen reden om meer dan 1 keer per week te deadliften.
Come @ me.
Woont in Balkbrug. Ligt 5km van mij af. Heb alleen de aflevering nog nooit gezien.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:30 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Die gast uit "Help mijn man is bodybuilder" (met die John Williams als presentator) trainde toch ook ergens in Meppel / Zwolle? Hij werkte i.i.g. bij Scania.
Meer je gezin, minder trainen. "Oh, dus meer van 't slechte en minder van het goede."quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:16 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
http://www.rtlxl.nl/#!/he(...)50-8985-ab485ed3031c
Was nieuwsgierig
Nja, als hij z'n vrouw al die zooi eten laat maken... beetje lullig. Laat hem het lekker zelf doen (en die koe weg doen).quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Meer je gezin, minder trainen. "Oh, dus meer van 't slechte en minder van het goede."
Een keertje normaal met je dochtertje aan tafel samen een boterham smeren lijkt me niet zo raar.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:31 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Nja, als hij z'n vrouw al die zooi eten laat maken... beetje lullig. Laat hem het lekker zelf doen (en die koe weg doen).
Dat eerste sowieso. Maar dat hij z'n gezin zag als het slechte wat het goede in de weg staat was wel ff lullig.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:31 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Nja, als hij z'n vrouw al die zooi eten laat maken... beetje lullig. Laat hem het lekker zelf doen (en die koe weg doen).
Die vrouw bleek vroeger aan strongwomen wedstrijden meegedaan te hebben, o.a. vrachtwagen trekken. Er liep parallel aan die uitzending een topic over op dbb. Was best hilarisch IMHO.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:31 schreef Faeroer het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:39 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Die vrouw bleek vroeger aan strongwomen wedstrijden meegedaan te hebben, o.a. vrachtwagen trekken. Er liep parallel aan die uitzending een topic over op dbb. Was best hilarisch IMHO.
Gerucht ging dat het ze puur om de spullen te doen was.quote:
Zijn gym zat ook niet om de hoek begreep ik.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:53 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Gekeken, ik ergerde me wel kapot aan die John Williams.
En dat gezeur over z'n gezondheidJe ziet die vrouw zelf een sigaretje roken en zo te zien had ze overgewicht
Maar iets anders: ik wil overstappen naar een full body van 3 dagen naar een nieuw schema, liefst van 4 dagen per week. Heb er nu tijd voor. Ik zat te denken aan UB/LB, iemand goede tips?
Zat te denken aan dit, moet alleen m'n OHP nog ergens kwijt, misschien op vrijdag (al is dat eigenlijk lowerbody dag)?Als je t kan op maandag. Hangt wel af van hoe goed je dat trektSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fear is only as deep as the mind allows."
En dat gezeur over z'n gezondheidJe ziet die vrouw zelf een sigaretje roken en zo te zien had ze overgewicht
Maar iets anders: ik wil overstappen naar een full body van 3 dagen naar een nieuw schema, liefst van 4 dagen per week. Heb er nu tijd voor. Ik zat te denken aan UB/LB, iemand goede tips?
Zat te denken aan dit, moet alleen m'n OHP nog ergens kwijt, misschien op vrijdag (al is dat eigenlijk lowerbody dag)?ub/lb is de enige split die mij beviel, helemaal met 4 dagen trainen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik deed dan wel schouders op LB dag.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
Zat te denken aan dit, moet alleen m'n OHP nog ergens kwijt, misschien op vrijdag (al is dat eigenlijk lowerbody dag)?http://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workoutSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ja zaten we lekker op de bank, zak chips erbij. En gewone cola, geen light"quote:
True. Moet eerlijk bekennen dat de gedachte haar bruut aan stukken te trekken wel in me is opgekomen.quote:
M.a.w.: je bent (hormonaal) gezond.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 06:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
True. Moet eerlijk bekennen dat de gedachte haar bruut aan stukken te trekken wel in me is opgekomen.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:27 schreef Eleiko het volgende:
[..]
M.a.w.: je bent (hormonaal) gezond.
--
PR BP: 9x100kg.
whhehe, ik vond het ook alles behalve impressive lol.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:32 schreef 33 het volgende:
4/5 uur trainen, alleen maar brofoods en er dan zo uitzien haha.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is gewoon triest voor z'n vrouw en dochter omdat het zo veel makkelijker kan EN die gast kan zo veel meer gains maken (zelfs in prep) door een andere, tig keer makkelijkere aanpak.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:41 schreef RaymondK het volgende:
[..]
whhehe, ik vond het ook alles behalve impressive lol.
die traint sowiezo geen 4 of 5 uur per dag lol.![]()
![]()
Oke, ik train hard en als ik AAS ga gebruiken zal ik dan net zo sterk worden als George Leeman? Je moet niet zulke generalisaties maken, iedereen heeft verschillende genen en zeggen dat bijna niemand hard traint is ook onzin. George Leeman was als natural al sterker en groter dan de meeste mensen ooit zullen kunnen worden met AAS gebruik.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:02 schreef Faeroer het volgende:
Kuurtje in je been en dan wordt je net zo groot als 99% van de amateur BB'ers die er rond lopen. Je kan net zo goed een doosje Lego liften met al die AAS en je zal nog groeien. Niet te zeggen dat er niet wat liften bij komt kijken, maar iedereen kan een gorilla worden met genoeg test, tren, diana en nolva. Het is nou niet echt moeilijk. Bijna niemand traint echt hard. Het wordt pas leuk als je én aan de AAS zit én hard traint. George Leeman bijvoorbeeld.
Denk dat muscle density ook wat belangrijker is voor kracht dan muscle mass (BB). Als je ziet wat oly lifters aan gewicht trekken dan begin je (ik in ieder geval) lachwekkend naar al die arme BB'ers te kijken met hun HGH voorarmen, stierennekken, plofkoppen en acneruggen. Maar goed.
Dat ass.
Oly lifters gebruiken ook inderdaad. Ronnie Coleman begon als powerlifter en is later gaan bodybuilden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:40 schreef squatbro het volgende:
[..]
Oke, ik train hard en als ik AAS ga gebruiken zal ik dan net zo sterk worden als George Leeman? Je moet niet zulke generalisaties maken, iedereen heeft verschillende genen en zeggen dat bijna niemand hard traint is ook onzin. George Leeman was als natural al sterker en groter dan de meeste mensen ooit zullen kunnen worden met AAS gebruik.
Met meer muscle density voor kracht in gewichtheffers bedoel je dat dat komt door myofibrillar hypertrophy? Het is niet zo dat gewichtheffers veel meer 'muscle density' hebben dan BB'ers. Als je traint als gewichtheffer zal je iets meer myofibrillar hypertrophy krijgen dan sarcoplasmic hypertrophy en vice versa met een BB'er. Kracht en size zijn sterk aan elkaar gerelateerd. Veel BB'ers zijn ook heel erg sterk en hebben dus ook aardige 'muscle density' met daarboven op wat meer size door sacoplasmic hypertrophy. Bovendien is er een zeer grote kans dat de olympische gewichtheffers ook anavar, hgh en zo gebruiken voor herstel.
Ze wou het hem eerst verbiedenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:46 schreef Kostertjuh het volgende:
T lag dus niet aan mij dat ik m niet zo indrukwekkend vondwaarschijnlijk was t gewoon vluchten voor die dikke heks
vanaf 15:50 minquote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:24 schreef Klokov het volgende:
Weet er iemand toevallig een goede chiropractor in Groningen? Volgens mij zit 1 van mijn nekwervels niet helemaal goed.
@Verbosity, kan dit langetermijn gevolgen hebben als ik het niet snel fix?
Niet veel test nodig om dit lijf te waarderenquote:
dat is mijn 1RM gekquote:--
PR BP: 9x100kg.
Ben er van op de hoogte maar als er een wervel scheef zit moet die toch echt teruggezet worden.quote:
zout water snuivenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:46 schreef star_gazer het volgende:
Wat doen jullie met verkoudheid? Normaal train ik gewoon door, maar soms lopen je holtes vol en dan kan je bijna geen kracht zetten zonder dat je hoofd voor je gevoel ontploft
Lekker doortrainen en iedereen verkouden maken?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:46 schreef star_gazer het volgende:
Wat doen jullie met verkoudheid? Normaal train ik gewoon door, maar soms lopen je holtes vol en dan kan je bijna geen kracht zetten zonder dat je hoofd voor je gevoel ontploft
Wat is iets achteruit met uw benen?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:03 schreef stinkie het volgende:
3 weken cut achter de rug, ~1,5 kg vet kwijt
Ietsje onder tot max op kCal onderhoud.
1 * per week KT, alle andere dagen cardio.
Borst stats blijven stabiel
DL zit zelfs nog lichte groei in (net 125 voor reps, half jaar geleden was 135 nog RM)
Benen gaan iets achteruit, maar ik weet niet of dat door te weinig training komt of door gebrek aan herstel.
Niet ontevreden. Volgende week vakantie, daarna nog eens 3 weken dit schema.
krap aan 100kg squat voor reps, 155 legpress.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:07 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Wat is iets achteruit met uw benen?
Wat loop jij interessant te doen, met je 100 kg squat.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
krap aan 100kg squat voor reps, 155 legpress.
Dat was 120-125 en voor legpress 210 (wat klopt aangezien ik legpress reken op SQ gewicht plus lichaamsgewicht). Nu niet meer dus, maar ik zou eigenlijk na een paar dagen rust been eens apart moeten pakken. Massa 'lijkt' ietsje minder te zijn ook.
problem, MarMar?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:35 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Wat loop jij interessant te doen, met je 100 kg squat.
je begrijpt me wel meiske. Bijdehand doen mag je in de gym.quote:
Ik bepaal zelf wel waar ik bijdehand doe.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:40 schreef stinkie het volgende:
[..]
je begrijpt me wel meiske. Bijdehand doen mag je in de gym.
Valt mee, is 20min rijden voor hem... (zelfde gym als waar ik heen ga)quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:53 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Zijn gym zat ook niet om de hoek begreep ik.
Ook al heb je de genetics en de aas, dan moet je ook nog de mentaliteit hebben. 900 lbs liften doe je niet zomaar en kan niet iedereen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:40 schreef squatbro het volgende:
[..]
Oke, ik train hard en als ik AAS ga gebruiken zal ik dan net zo sterk worden als George Leeman? Je moet niet zulke generalisaties maken, iedereen heeft verschillende genen en zeggen dat bijna niemand hard traint is ook onzin. George Leeman was als natural al sterker en groter dan de meeste mensen ooit zullen kunnen worden met AAS gebruik.
Met meer muscle density voor kracht in gewichtheffers bedoel je dat dat komt door myofibrillar hypertrophy? Het is niet zo dat gewichtheffers veel meer 'muscle density' hebben dan BB'ers. Als je traint als gewichtheffer zal je iets meer myofibrillar hypertrophy krijgen dan sarcoplasmic hypertrophy en vice versa met een BB'er. Kracht en size zijn sterk aan elkaar gerelateerd. Veel BB'ers zijn ook heel erg sterk en hebben dus ook aardige 'muscle density' met daarboven op wat meer size door sacoplasmic hypertrophy. Bovendien is er een zeer grote kans dat de olympische gewichtheffers ook anavar, hgh en zo gebruiken voor herstel.
Dat vind ik best wel behoorlijke terugval qua krachtquote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
krap aan 100kg squat voor reps, 155 legpress.
Dat was 120-125 en voor legpress 210 (wat klopt aangezien ik legpress reken op SQ gewicht plus lichaamsgewicht). Nu niet meer dus, maar ik zou eigenlijk na een paar dagen rust been eens apart moeten pakken. Massa 'lijkt' ietsje minder te zijn ook.
Hoe fuckin baas zou het zijn als er ooit een dag komtquote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ook al heb je de genetics en de aas, dan moet je ook nog de mentaliteit hebben. 900 lbs liften doe je niet zomaar en kan niet iedereen.
Als je er alles voor over hebt dan zou je het over vijf jaar (misschien sneller?) wel kunnen denk ik.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:26 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Hoe fuckin baas zou het zijn als er ooit een dag komt
Dat je 900 lbs lift![]()
![]()
![]()
Dunno 240 kg is 530 lbs? is nog 370 lbsquote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je er alles voor over hebt dan zou je het over vijf jaar (misschien sneller?) wel kunnen denk ik.
Het verschil tussen natty en niet-natty qua kracht is niet heel erg groot though. Goed trainen, niet yolobulken en blessurevrij blijven kan je al erg ver brengen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:31 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Dunno 240 kg is 530 lbs? is nog 230 lbs![]()
Mag ik wel nu aan de test gaan
Dat, maar zijn vrij veel die dat niet willen afwachten tenminste zoals ik meekrijg in m'n omgeving.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het verschil tussen natty en niet-natty qua kracht is niet heel erg groot though. Goed trainen, niet yolobulken en blessurevrij blijven kan je al erg ver brengen.
ff mijn typfout corrigerenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:31 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Dunno 240 kg is 530 lbs? is nog 370 lbs![]()
Mag ik wel nu aan de test gaan
Lekker laten lullen. Het voordeel van langer bezig zijn is dat je dan wel een beter idee hebt hoe je moet trainen, hoeveel en wat je moet eten om progressie te blijven maken.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:54 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat, maar zijn vrij veel die dat niet willen afwachten tenminste zoals ik meekrijg in m'n omgeving.
Zelfs in kleine dorps gym waar ik ooit zat.
Stapte eens kleedkamer in en hoorde hoe iemand niet net als mij wilde worden (te dik) maar wel die gewichten te tillen/drukken en dus maar aan de pillen ging. Dat terwijl ik dus bezig was om geen dikkerd meer te wezen... Kerel was net een jaar bezig.
Deze man weet.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:23 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
Lekker laten lullen. Het voordeel van langer bezig zijn is dat je dan wel een beter idee hebt hoe je moet trainen, hoeveel en wat je moet eten om progressie te blijven maken.
Beginners die dan een kuurtje zetten raken bij het minste of geringste al in paniek, uberhaupt is het vaak als beginner al overanalyseren en angstig zijn door menig kleine verandering. Een keer niet aan het aantal kcal komen of een paar uur niet eten en ze voelen zich klein worden. Angst en onzekerheid is in deze tak van sport geen goede drijfveer... Zeker niet in combinatie met lichaamsissues.
Persistence is key, voor het opbouwen van je droomfysiek, het vasthouden ervan... Maar ook om niet gek te worden van menig kleine verandering en naar het groter geheel te blijven kijken. Een wat hoger vetpercentage is helemaal niet erg, zolang je het voor je gevoel en realistisch gezien onder controle hebt.
Waar ik train is er een aardig hoge dichtheid van juicers en wordt er met gemak even naar wat orals gegrepen om wat strakker te worden voor de zomer.
Uiteraard. Maar als ik kijk naar wat er gemiddeld in een gym rondloopt en wat zij aan programma's volgen (push/pull 4x split veelal) dan nee, 0 respect voor als ik de spuit er weer in zie gaan. 1 trap en ze liggen om, veel te log en te dom om te poepen. Je kan alle tren, test en ano in je kontje spuiten wat je wilt (en daarbij als 99% van de amateur bodybuilders rondlopen), maar je kracht is niets vergeleken met een harde werker die óók aan de AAS is. Al die beachboys zijn complete mongolen als ik zie hoe en hoeveel zij liften. Met moeite 80kg benchen, 50kg squatten en dan "YEAHHHH BUDDY LIGHTWEIGHT" tegen de muur schreeuwen voordat zij weer iemand half aanrijden door de roidrage op de weg naar huis met hun gorilla lichaam en schouder-arm mobility problemen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:40 schreef squatbro het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? En, als het uberhaupt al kan, wat kan een chiropractor er dan aan doen?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:24 schreef Klokov het volgende:
Weet er iemand toevallig een goede chiropractor in Groningen? Volgens mij zit 1 van mijn nekwervels niet helemaal goed.
Ik zou een manueel therapeut zoeken, is minder ruw en krijgt het ook gedaan.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:24 schreef Klokov het volgende:
dat vraag ik me af.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het verschil tussen natty en niet-natty qua kracht is niet heel erg groot though. Goed trainen, niet yolobulken en blessurevrij blijven kan je al erg ver brengen.
Ik heb in ontelbare gyms getraind en ik ben echt max 2 van die figuren tegen gekomen die jij beschrijft. Uiteraard veel idioten aan de sap, maar ze trainen gewoon netjes hun 4x8 met redelijke gewichten. Daarnaast liften alle juicers die ik ken en in mijn huidige gym gewoon prima gewichten. Waarom zou je daar zo op ragen? We zijn in een bodybuilding topic, niet iedereen heeft de ambitie om 250kg te deadliften.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:35 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Deze man weet.
[..]
Uiteraard. Maar als ik kijk naar wat er gemiddeld in een gym rondloopt en wat zij aan programma's volgen (push/pull 4x split veelal) dan nee, 0 respect voor als ik de spuit er weer in zie gaan. 1 trap en ze liggen om, veel te log en te dom om te poepen. Je kan alle tren, test en ano in je kontje spuiten wat je wilt (en daarbij als 99% van de amateur bodybuilders rondlopen), maar je kracht is niets vergeleken met een harde werker die óók aan de AAS is. Al die beachboys zijn complete mongolen als ik zie hoe en hoeveel zij liften. Met moeite 80kg benchen, 50kg squatten en dan "YEAHHHH BUDDY LIGHTWEIGHT" tegen de muur schreeuwen voordat zij weer iemand half aanrijden door de roidrage op de weg naar huis met hun gorilla lichaam en schouder-arm mobility problemen.10x zo groot als ik, 0,25x de kracht. Massa zegt niets in mijn optiek.
Dank voor de tipquote:Op zaterdag 24 mei 2014 00:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik zou een manueel therapeut zoeken, is minder ruw en krijgt het ook gedaan.
Ga ermee op de weegschaal staan.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:02 schreef WHATSHESAID het volgende:
Heeft een van jullie heren wellicht een idee hoeveel de gemiddelde lege barbell in de gemiddelde Nederlandse sportschool weegt? Zie op google vaak 20kg voorbij komen, maar dan heeft men het over oly bars.
Dit dus: de enige manier om zeker te weten hoeveel de barbell die jij gebruimt weegt.quote:
Maakt verder niet uit of iemand dat al gedaan heeft hier. Het gaat erom wat jouw barbell weegt, verschillende merken, verschillende types, verschillende gewichten.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:36 schreef WHATSHESAID het volgende:
GoeieMisschien dat iemand dat al eens heeft gedaan, dan hoor ik het graag.
Anders ga ik morgen maar eens kijken waar ze die weegschaal gezet hebben.
Ligt eraan wat er precies aan de hand is. Maar op lange termijn kunnen klachten verergeren en eventueel een hernia veroorzaken als de tussenwervelschijf veel druk ondervind en gaat uitpuilen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:24 schreef Klokov het volgende:
Heb je een alternatief?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ben geen fan.
http://medischcontact.art(...)-is-kwakzalverij.htm
Huisarts zal rust of een fysiotherapeut voorschrijven wat de desbetreffende persoon is. Manuele therapie is alleen een specialisatie om meer kennis te vergaren. Uiteindelijk komt hij bij hetzelfde uit.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Aan de huisarts vragen, en zelf kritisch onderzoek blijven doen.
Huisarts kost je niets extra, hooguit wat tijd.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:09 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Huisarts zal rust of een fysiotherapeut voorschrijven wat de desbetreffende persoon is. Manuele therapie is alleen een specialisatie om meer kennis te vergaren. Uiteindelijk komt hij bij hetzelfde uit.
Kan je beter de huisarts overslaan.
Oke.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ben geen fan.
http://medischcontact.art(...)-is-kwakzalverij.htm
Ik zou elke behandeling op zijn eigen merites beoordelen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:11 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Oke.
Even een vraag voor jou dan: Noem één medisch beroep waarvan alle behandelingen wetenschappelijk zijn onderbouwd.
Dat klopt. Dit houdt echter niet in dat een manueel therapeut hoort :"nek klachten" en direct denkt even een manipulatie van een nekwervel uitvoeren. Er zijn meer behandelmethodes die gebruikt kunnen worden. Bijvoorbeeld Mulligan technieken(mobilisaties/translaties), McKenzie (Houding, repeated movements etc.)quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik zou elke behandeling op zijn eigen merites beoordelen.
Manipulatie van nekwervels is gevaarlijk gebleken.
Waarom zou je dan naar de manuele therapeut gaan? Als de fysio alle werkzame onderdelen van de manuele therapie ook gebruikt, mis je niets en je loopt niet het gevaar dat zo'n manuele therapeut allemaal letterlijk halsbrekende toeren uit gaat halen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:22 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dat klopt. Dit houdt echter niet in dat een manueel therapeut hoort :"nek klachten" en direct denkt even een manipulatie van een nekwervel uitvoeren. Er zijn meer behandelmethodes die gebruikt kunnen worden. Bijvoorbeeld Mulligan technieken(mobilisaties/translaties), McKenzie (Houding, repeated movements etc.)
Deze vallen allebei onder manuele therapie maar wordt ook de gewone fysiotherapeut aangeleerd in hun opleiding. Ze zijn wetenschappelijk onderbouwd echter gaat de voorgaande denkwijze niet meer op.
Een reguliere fysiotherapeut heeft minder kennis over de gewrichten en structuur van met name de wervelkolom. En waar had Klokov last van? De nek, wat tot de wervelkolom behoord.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom zou je dan naar de manuele therapeut gaan? Als de fysio alle werkzame onderdelen van de manuele therapie ook gebruikt, mis je niets en je loopt niet het gevaar dat zo'n manuele therapeut allemaal letterlijk halsbrekende toeren uit gaat halen.
Waarom wordt dit dan als kwakzalverij bestempelt en de rest niet?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:11 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Oke.
Even een vraag voor jou dan: Noem één medisch beroep waarvan alle behandelingen wetenschappelijk zijn onderbouwd.
Waaom wordt Jesse van der Velde over het algemeen geen kwakzalver genoemd?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:44 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Waarom wordt dit dan als kwakzalverij bestempelt en de rest niet?
Zie wie het schrijft. Cees Renckens is per definitie tegen (zo goed als) alles wat buiten reguliere zorg valt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:44 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Waarom wordt dit dan als kwakzalverij bestempelt en de rest niet?
En terecht. Alle zorg die buiten de reguliere zorg valt, is kwakzalverij. Als het zou werken, zou het reguliere zorg zijn.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zie wie het schrijft. Cees Renckens is per definitie tegen (zo goed als) alles wat buiten reguliere zorg valt.
Wie maakt dat uit dan? Waarschijnlijk de reguliere zorg die liever de inkomsten niet mist?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En terecht. Alle zorg die buiten de reguliere zorg valt, is kwakzalverij. Als het zou werken, zou het reguliere zorg zijn.
Renckens wijst alternatieve geneeswijzen af omdat hij zijn zakken wil vullen. Dat is een slecht motief. Patiënten steken daardoor niet langer tijd en geld in behandelingen die niets meer kunnen geven dan een placebo-effect en veel valse hoop. Dat is een goede uitkomst.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wie maakt dat uit dan? Waarschijnlijk de reguliere zorg die liever de inkomsten niet mist?
Zou best kunnen, maar toch als je kijkt naar natty en un-natty competing PL'ers dan verschillen de nummers niet drastisch. PL'ers die gebruiken en gebruikt hebben zeggen ook hetzelfde.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 07:42 schreef star_gazer het volgende:
[..]
dat vraag ik me af.
Zijn er niet van die gevaarlijke roids specifiek voor kracht? Halotestin ofzo?
En van yolo bulken word je volgens mij juist sterk (en dik).
Dit ja. Teveel mensen letten op andere mensen. Net zoals die dude in de GYM (topic) laatst die STRONTZIEK werd van mensen die handschoentjes dragen. Echt, waar de fuck is je hoofd en je focus dan.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 10:04 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik heb in ontelbare gyms getraind en ik ben echt max 2 van die figuren tegen gekomen die jij beschrijft. Uiteraard veel idioten aan de sap, maar ze trainen gewoon netjes hun 4x8 met redelijke gewichten. Daarnaast liften alle juicers die ik ken en in mijn huidige gym gewoon prima gewichten. Waarom zou je daar zo op ragen? We zijn in een bodybuilding topic, niet iedereen heeft de ambitie om 250kg te deadliften.
Ik rage toch ook niet op 25+% BF powerlifters met een giga plofkop?
Vind het altijd wel grappig als ze handschoenen dragen op legdayquote:Op zondag 25 mei 2014 00:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar toch als je kijkt naar natty en un-natty competing PL'ers dan verschillen de nummers niet drastisch. PL'ers die gebruiken en gebruikt hebben zeggen ook hetzelfde.
Ik bedoel meer van dat je ongecontroleerd aan het bulken bent en je teveel overtollig vet aanzet zoals ikzelf een beetje gedaan heb. Uiteindelijk kost het meer tijd om het weer kwijt te raken. Ik maak wel flinke gains, maar met wat minder kcals had dat ook wel gekund.
[..]
Dit ja. Teveel mensen letten op andere mensen. Net zoals die dude in de GYM (topic) laatst die STRONTZIEK werd van mensen die handschoentjes dragen. Echt, waar de fuck is je hoofd en je focus dan.
Zou ik niet doen, heb je al alternate of hook grip geproduceerd? Hoeveel deaflift je momenteel?quote:Op zondag 25 mei 2014 10:59 schreef Kostertjuh het volgende:
Toch maar liftingstraps kopen. Kon vandaag niet normaal deadliften
Vorige keer 105 kilo als werkset, 130 is 1RM. Heb last van blaartjes en dingetjes die langs die stang schuren. Alternate vind ik niet relaxed, hookgrip halfbakken geprobeerd, misschien dat maar doen.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:02 schreef Klokov het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, heb je al alternate of hook grip geproduceerd? Hoeveel deaflift je momenteel?
Dan grip je verkeerd. Had zelf op dat gewicht echt 0 last, zelfs amper eelt vorming. Rippetoe legt uit hoe je moet grippen in z'n filmpjes.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:11 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Vorige keer 105 kilo als werkset, 130 is 1RM. Heb last van blaartjes en dingetjes die langs die stang schuren. Alternate vind ik niet relaxed, hookgrip halfbakken geprobeerd, misschien dat maar doen.
Had grippads gekocht, maar die eindigen meteen in de prullebak, dat was kansloos
Vanaf welk gewicht 'mag' je dan last krijgen met grip?quote:Op zondag 25 mei 2014 11:26 schreef Push. het volgende:
[..]
Dan grip je verkeerd. Had zelf op dat gewicht echt 0 last, zelfs amper eelt vorming. Rippetoe legt uit hoe je moet grippen in z'n filmpjes.
Hookgrip vind ik veel lastiger dan mixed.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:02 schreef Klokov het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, heb je al alternate of hook grip geproduceerd? Hoeveel deaflift je momenteel?
Nieuw doelquote:Op zondag 25 mei 2014 12:30 schreef 33 het volgende:
[ afbeelding ]
Malanichev blijkbaar zonet 485kg gesquat @ Super-Cup of Titans!
quote:Op zondag 25 mei 2014 12:30 schreef 33 het volgende:
[ afbeelding ]
Malanichev blijkbaar zonet 485kg gesquat @ Super-Cup of Titans!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |