Zit weer mobiel (klote windows update tussendoor), maar de snatch heeft net als de powerclean twee verschillende pulls. Het moment dat hij van de vloer komt tot aan de knieen is de 1ste pull. Deze komt overeen met een deadlift (powerclean) of een snatch grip deadlift (snatch). Vervolgens begint de tweede pull waarbij je verder accelereert en de heup en knieen naar voren gaan om uiteindelijk volledig te extenderen. Hierbij raak je de bar met de heupen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:49 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Jij doet ook wat olylifts toch?
Ik snap de snatch niet het lijkt haas als ze hem bij de heupen hebben dat ze hem stoten en dan omhoog pushen ofzo
Heel raar als je het langzaam bekijkt hoe kan je die t best doen?
pas zeevoedsel gegeten?quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:04 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Had vandaag de fietstest bij defensie...netjes de tijd gehaald etc..dus dacht niks aan de hand. Maar blijkt dus dat ik vrij snel verzuurde, daarna ben ik nog wel een tijdje doorgegaan..maar toch..
Wel begonnen met cutten ( dus minder energie binnen, snellere verzuring?)quote:
Ja het is vele malen technischer dat maakt het ook wel leuker af en toe voor erbijquote:Op donderdag 22 mei 2014 00:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zit weer mobiel (klote windows update tussendoor), maar de snatch heeft net als de powerclean twee verschillende pulls. Het moment dat hij van de vloer komt tot aan de knieen is de 1ste pull. Deze komt overeen met een deadlift (powerclean) of een snatch grip deadlift (snatch). Vervolgens begint de tweede pull waarbij je verder accelereert en de heup en knieen naar voren gaan om uiteindelijk volledig te extenderen. Hierbij raak je de bar met de heupen.
Dit alles vereist veel timing en oefening. Lees er veel over en probeer je erin te verdiepen. Want technisch gezien is het vele malen lastiger dan de squat en deadlift.
I know, heb hetzelfde probleem hier. Niemand die de snatch of clean & jerk kent. Laat staan uitleg geven. Heeft met ongeveer 2 maanden gekost om de clean & jerk enigszins fatsoenlijk aan te leren. De snatch is wat sneller gegaan door de ervaring van de clean & jerk. Waar ik me nu vooral op probeer te focussen is de diepte. Voer ze allebei nog uit als een power clean en power snatch om vervolgens zo diep mogelijk te zakken. Wil binnenkort eens oefenen met iemand die er meer verstand van heeft. Probleem is dat deze mensen niet in de buurt zitten van mij en ik er naar toe moet reizen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:31 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Ja het is vele malen technischer dat maakt het ook wel leuker af en toe voor erbij
Op all stars is het ook niet echt makkelijker, maar dat is binnen paar dagen opgelost![]()
Ik ben me er wel in het verdiepen maar het is altijd zo lastig te zien en niemand hier die olylifts doet
Dus wat dat betreft is het heel lastig om iemand te vinden die het kan
In de derde editie op bladzijde 125 en 218.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Naah man, alleen whey.
[..]
Thanks.
Welke blz toevallig? En hoe legit is dit? Rippetoe is nou ook niet altijd 100% correct.
In juli ga ik weer naar Milko en z'n familie te Finland.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:55 schreef Verbosity het volgende:
[..]
I know, heb hetzelfde probleem hier. Niemand die de snatch of clean & jerk kent. Laat staan uitleg geven. Heeft met ongeveer 2 maanden gekost om de clean & jerk enigszins fatsoenlijk aan te leren. De snatch is wat sneller gegaan door de ervaring van de clean & jerk. Waar ik me nu vooral op probeer te focussen is de diepte. Voer ze allebei nog uit als een power clean en power snatch om vervolgens zo diep mogelijk te zakken. Wil binnenkort eens oefenen met iemand die er meer verstand van heeft. Probleem is dat deze mensen niet in de buurt zitten van mij en ik er naar toe moet reizen.
De power clean komt in ieder geval uitvoerig aan bod in Starting Strenght. Voor de snatch heb ik vooral video's van youtube bekeken.
P.s. mocht iemand nog iets weten in de buurt van Zwolle of Groningen let me know
Zou ideaal zijn. Hou me maar op de hoogte. (Neem aan dat dit in NL is en niet in Finlandquote:Op donderdag 22 mei 2014 01:08 schreef Faeroer het volgende:
[..]
In juli ga ik weer naar Milko en z'n familie te Finland.Als je wilt kan ik wel vragen of je een lesje van hem kan krijgen.
Thanks!quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:59 schreef Verbosity het volgende:
[..]
In de derde editie op bladzijde 125 en 218.
Hoe legit? Probeer het uit zou ik zeggen. Nogmaals uit het vorige citaat:
Some very tall individuals with wide hips and shoulders will need a stance wider than this, but not many and not much wider. If wider hips seem to make a much wider stance necessary, try using a wider toe angle first to see if it produces the needed accommodation. Too wide a stance dilutes the ability to jump, as is easily demonstrated by vertical jumps with different stance widths. "
Vraag me af of die in Assen berhaupt nog bestaat. Dit staat namelijk op de site:quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:59 schreef Klokov het volgende:
In Groningen (crossfit Noord) worden wekelijks lessen gegeven. De ene week c en j, de andere week de snatch. In Assen zit als het goed is een gewichthefclub, denk dat je daar het beste terecht kan.
Bij mij ook, misschien 5 gasten die ik heb zien DL'en. Heb nog nooit iemand zwaarder zien DLen dan ikzelf en ik ben absoluut niet sterk. In mijn vorige gym was ik veruit de zwakste.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:34 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat me de laatste tijd opvalt in de gym is dat bijna niemand hier echt een zwaar gewicht haalt met de DL. Lopen zat grote gasten rond in mijn gym, maar sommigen zie ik echt maar 70kg tillen of zo. Voor een beginner vind ik dat niet heel matig, maar als je hier leest dat er een hoop toch 150 of meer halen...
Is beter dan hier. Een iemand die zelf deadlift, een personeelslid en verder alleen degene waar ik mee train en mijzelf.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:44 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Bij mij ook, misschien 5 gasten die ik heb zien DL'en. Heb nog nooit iemand zwaarder zien DLen dan ikzelf en ik ben absoluut niet sterk. In mijn vorige gym was ik veruit de zwakste.
Ik ken er buiten mijzelf ook maar 1 die het doet. Dan nog 2 of 3 die met 30kg bouncen zonder de grond aan te raken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:34 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat me de laatste tijd opvalt in de gym is dat bijna niemand hier echt een zwaar gewicht haalt met de DL. Lopen zat grote gasten rond in mijn gym, maar sommigen zie ik echt maar 70kg tillen of zo. Voor een beginner vind ik dat niet heel matig, maar als je hier leest dat er een hoop toch 150 of meer halen...
SQ en DL is buiten de paden en dat id eng. Machines zijn veel veiliger. Daarnaast vinden een hoop PT's het lekker makkelijk om gewoon iedereen hetzelfde schema te geven. En die bevatten vaak circuits met jawel, machines.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:01 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik ken er buiten mijzelf ook maar 1 die het doet. Dan nog 2 of 3 die met 30kg bouncen zonder de grond aan te raken.
Ook maar 1 trainer die weet wat het inhoud en waar ik wel eens mee over techniek gesproken heb.
Squats zie ik iets vaker, maar ook dat valt mee.
Op een of andere manier wordt DL toch door iedereen als een technisch moeilijke en gevaarlijk oefening gezien
Gezien ook je klaagzang in het ONZ GYM topic: misschien eens naar iets anders gaan dan F4F/BasicFit?quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:34 schreef ZuidGrens het volgende:
PT-ers geven de mensen wat ze willen, niet wat goed voor ze is.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:10 schreef H1N1 het volgende:
[..]
SQ en DL is buiten de paden en dat id eng. Machines zijn veel veiliger. Daarnaast vinden een hoop PT's het lekker makkelijk om gewoon iedereen hetzelfde schema te geven. En die bevatten vaak circuits met jawel, machines.
Niks mis mee, hoef je tenminste niet te wachten voor de racksquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:10 schreef H1N1 het volgende:
[..]
SQ en DL is buiten de paden en dat id eng. Machines zijn veel veiliger. Daarnaast vinden een hoop PT's het lekker makkelijk om gewoon iedereen hetzelfde schema te geven. En die bevatten vaak circuits met jawel, machines.
Was het maar zo'n feest. Je staat verstelt wat ze weten te verzinnen om in het rack te kunnen toen./ Tot aan evenwichts oefeningen aan doequote:Op donderdag 22 mei 2014 13:37 schreef Beach het volgende:
[..]
Niks mis mee, hoef je tenminste niet te wachten voor de racks
Bij mij in de gym wordt er ook zelden zwaar gedeadlift. Huge mofo's die misschien 100 kg van de vloer af trekken, maar wel 130 kg benchenquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:12 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Gezien ook je klaagzang in het ONZ GYM topic: misschien eens naar iets anders gaan dan F4F/BasicFit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterk, goede rondingen en gewoon kerngezond. Gezond genoeg om uw godenzoon te dragen mocht de tijd rijp zijn.
Heren, verenigt u en dwingt de vrouwmensch tot liften. Geloof me, iedereen wordt er beter van.
[ Bericht 18% gewijzigd door star_gazer op 22-05-2014 14:53:54 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:42 schreef star_gazer het volgende:
Voor de duidelijkheid. Het meisje dat mijn deadlift video opnam squat dus 90kg, deadlift 110kg en benched 45kg. Dames, kijkt u ook even mee naar hoe dat er in de praktijk uit ziet:Dit dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterk, goede rondingen en gewoon kerngezond. Gezond genoeg om uw godenzoon te dragen mocht de tijd rijp zijn.
Heren, verenigt u en dwingt de vrouwmensch tot liften.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
Voor de duidelijkheid. Het meisje dat mijn deadlift video opnam squat dus 90kg, deadlift 110kg en benched 45kg. Dames, kijkt u ook even mee naar hoe dat er in de praktijk uit ziet:Is dat jouw slaapkamer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterk, goede rondingen en gewoon kerngezond. Gezond genoeg om uw godenzoon te dragen mocht de tijd rijp zijn.
Heren, verenigt u en dwingt de vrouwmensch tot liften. Geloof me, iedereen wordt er beter van.![]()
Ze stuurt me die shit, dus niet geheel ondenkbaar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:58 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ze stuurt me die shit, dus niet geheel ondenkbaar.Dat moet wel een hele goede GF zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deze bedoelde ik: http://www.t-nation.com/workouts/10000-swing-kettlebell-workoutquote:
Respect.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:03 schreef star_gazer het volgende:
Laten we het erop houden dat het misschien beter is dat ze sinds een week niet meer bij mij in de gym trained
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
Dat is goede motivatie. Dan ga je extra diep op de squat zodat die bobbel minder opvalt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:03 schreef star_gazer het volgende:
Laten we het erop houden dat het misschien beter is dat ze sinds een week niet meer bij mij in de gym trained
Die gast uit "Help mijn man is bodybuilder" (met die John Williams als presentator) trainde toch ook ergens in Meppel / Zwolle? Hij werkte i.i.g. bij Scania.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:55 schreef Verbosity het volgende:
[..]
I know, heb hetzelfde probleem hier. Niemand die de snatch of clean & jerk kent. Laat staan uitleg geven. Heeft met ongeveer 2 maanden gekost om de clean & jerk enigszins fatsoenlijk aan te leren. De snatch is wat sneller gegaan door de ervaring van de clean & jerk. Waar ik me nu vooral op probeer te focussen is de diepte. Voer ze allebei nog uit als een power clean en power snatch om vervolgens zo diep mogelijk te zakken. Wil binnenkort eens oefenen met iemand die er meer verstand van heeft. Probleem is dat deze mensen niet in de buurt zitten van mij en ik er naar toe moet reizen.
De power clean komt in ieder geval uitvoerig aan bod in Starting Strenght. Voor de snatch heb ik vooral video's van youtube bekeken.
P.s. mocht iemand nog iets weten in de buurt van Zwolle of Groningen let me know
Dit.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:57 schreef THEFXR het volgende:
of handschoentjes ook goed tegen eeltplekken (vrouwtjes houden daar niet van)
quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:03 schreef star_gazer het volgende:
beetje extra cardio / hip extensor isolatie had geen kwaad gekund, maargoed... Danmaar de loopbandquote:
Voor de duidelijkheid. Het meisje dat mijn deadlift video opnam squat dus 90kg, deadlift 110kg en benched 45kg. Dames, kijkt u ook even mee naar hoe dat er in de praktijk uit ziet:Ik zie niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterk, goede rondingen en gewoon kerngezond. Gezond genoeg om uw godenzoon te dragen mocht de tijd rijp zijn.
Heren, verenigt u en dwingt de vrouwmensch tot liften. Geloof me, iedereen wordt er beter van.If not now, then when.
www.hansanders.nlquote:
quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:58 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ze stuurt me die shit, dus niet geheel ondenkbaar.Inruilen kan altijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is ook logisch aangezien DL echt een aanslag vormt. Ik doe het 1 keer pw en maak prima krachtgains.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:55 schreef opreis het volgende:
Ik begin steeds meer te twijfelen om van 1x in de 3 dagen te deadliften over te gaan naar 1x in de 6 dagen (of misschien maar een heel ander schema). Ben meteen al helemaal dood na 3x 5 (of 6) herhalingen en de eerste 3 of 4 oefeningen die erna komen ben ik meer bezig om weer op krachten te komen dan vol uit te trainen.
Deadliften is leuk. Daarom.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:00 schreef Ethanolic het volgende:
Ik zie geen reden om meer dan 1 keer per week te deadliften.
Come @ me.
BBB 5x5 DL op 90% van TM maandag (squat day) en 531 conv DL + 531 sumo DL op donderdag (deadlift day). No problem.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:00 schreef Ethanolic het volgende:
Ik zie geen reden om meer dan 1 keer per week te deadliften.
Come @ me.
Dat was een BB-gymquote:Op donderdag 22 mei 2014 15:30 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Die gast uit "Help mijn man is bodybuilder" (met die John Williams als presentator) trainde toch ook ergens in Meppel / Zwolle? Hij werkte i.i.g. bij Scania.
[..]
Dit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |