abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139939607
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik dan O+ hier O+
pi_139939644
Sorry had het niet gezien, anders had ik wel een andere geopend :)

laatst had hier iemand zich gemeld met een ticker maar daarna zich nooit mer laten zien. Is het dan nuttig om die er in te laten staan?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_139939958
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 11:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sorry had het niet gezien, anders had ik wel een andere geopend :)

laatst had hier iemand zich gemeld met een ticker maar daarna zich nooit mer laten zien. Is het dan nuttig om die er in te laten staan?
Ik ben altijd voor om het lijstje op te schonen maar ik lijk de enige te zijn....
pi_139939989
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 11:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik ben altijd voor om het lijstje op te schonen maar ik lijk de enige te zijn....
Ik ben ook altijd pro opschonen. maar sommige mensen vinden dat idd niet zo tof haha. Dus we horen het wel :)
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:56:25 #5
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_139940747
Ik bekijk noch heb een ticker, dus het zal mij aan m'n aarsch oxideren wat ermee gebeurt. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 14 mei 2014 @ 12:04:03 #6
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_139940996
Hoi, ik lurk nog wel af en toe maar val niet af en werk mijn ticker niet bij, dus de mijne mag er wel uit :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_139941097
quote:
17s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:04 schreef Meke het volgende:
Hoi, ik lurk nog wel af en toe maar val niet af en werk mijn ticker niet bij, dus de mijne mag er wel uit :)
Afvallen dan ;)
pi_139941231
Ik kijk ook nooit bij de tickers. Die van mij liep dan ook erg achter dus heb 'm maar even aangepast.
pi_139941346
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:10 schreef Patoshik het volgende:
Ik kijk ook nooit bij de tickers. Die van mij liep dan ook erg achter dus heb 'm maar even aangepast.
Ik ook niet, maar dacht er ineens aan dat diegene zich hier nooit meer heeft laten zien toen. En dan wordt het op een gegeven moment zo'n lijst met allemaal van die onafgemaakte tickers :)
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:47:16 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_139942485
Mijn ticker is wel bijgewerkt, maar staat al maanden stil.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_139942506
Ik heb nieuwe sportkleding gekocht!
Een strakke 3 kwarts yogabroek/tightachtigding, jaja ik heb het aangedurfd. :P
2 sporthemdjes en 3 paar sportsokken voor 40 euro. Viel me nog mee.
Dadelijk sporten. :9
pi_139942907
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb net in de dieetclub-fb voor de kleding alles eruit gepleurd wat verkocht of weggegeven is. Er staat nog genoeg. Als iemand nog kleding heeft of juist iets nodig heeft, roep dan gerust, krijg je het linkje :)
Mag ik?
pi_139942916
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:47 schreef appelsap het volgende:
Ik heb nieuwe sportkleding gekocht!
Een strakke 3 kwarts yogabroek/tightachtigding, jaja ik heb het aangedurfd. :P
2 sporthemdjes en 3 paar sportsokken voor 40 euro. Viel me nog mee.
Dadelijk sporten. :9
Oh dat is geen geld, waar heb je dat voor elkaar gekregen?
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:42:00 #14
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_139944424
Zo, sollicitatiegesprek van ruim 2 uur achter de rug. Ook meteen rondleiding langs verschillende afdelingen en zo gekregen. Lijkt me een leuke functie, heel breed! Vlak voor ik wegging lieten ze me weten dat ik nog van ze zou horen en een van de personen liet doorschemeren dat hij dacht dat het wel goed zat. Ben zo benieuwd!

Lijstje van vandaag:
O: brinta met theelepel basterdsuiker
T: 1 sultana koekje (vlak voor het gesprek ff snel)
L: 2 bth sandwichspread met een tomaat, mini kapje pindakaas met nootjes, beker melk
T: geen, avondeten is al om half 5...
D: volkoren spaghetti met tomaten/gehaktsaus en extra groenten
T: de laatste 2 sultana koekjes uit het pakje :9
pi_139944492
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:42 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Zo, sollicitatiegesprek van ruim 2 uur achter de rug. Ook meteen rondleiding langs verschillende afdelingen en zo gekregen. Lijkt me een leuke functie, heel breed! Vlak voor ik wegging lieten ze me weten dat ik nog van ze zou horen en een van de personen liet doorschemeren dat hij dacht dat het wel goed zat. Ben zo benieuwd!

Lijstje van vandaag:
O: brinta met theelepel basterdsuiker
T: 1 sultana koekje (vlak voor het gesprek ff snel)
L: 2 bth sandwichspread met een tomaat, mini kapje pindakaas met nootjes, beker melk
T: geen, avondeten is al om half 5...
D: volkoren spaghetti met tomaten/gehaktsaus en extra groenten
T: de laatste 2 sultana koekjes uit het pakje :9
Spannend, hopelijk hoor je snel iets :)
pi_139950182
Spannend M_C! Hopen dat je wordt aangenomen.

Ik ga vanavond weer bootcampen. Daar heb ik echt weer zin in. :D
pi_139950442
Succes M_C *O*

Vandaag veel in het huishouden gedaan en zometeen eerst een half uur met een vriendin trainen en daarna een uur buikdanstraining *O*
Nog 10 dagen voordat een hele reeks optredens beginnen.
pi_139951571
Ik las in het vorige topic dat er meer gebruikers van FatSecret zijn. Ik gebruik het nu sinds een week of twee en heb het idee dat mijn calorieverbruik wel héél optimistisch wordt ingeschat, zowel mijn gewone dagelijkse verbruik (leefstijl heb ik al op 'inactief' gezet, hoewel dat wel meevalt) en als ik een uurtje fiets, ook al kies ik voor 'langzaam', dan verbrand ik volgens de app een hele sloot calorieën. Leuk natuurlijk, maar daardoor geeft de app me ook een vrij hoog aantal calorieën dat ik zou mogen eten om nog af te vallen.

Meer mensen die dat idee hebben?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_139951671
@Naamah ja nog een reden waarom ik overgestapt ben
Ik 'moest' tijdens een sport dag bijna 3000kcal eten, beetje overdreven.
pi_139952496
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:13 schreef Naamah het volgende:
Ik las in het vorige topic dat er meer gebruikers van FatSecret zijn. Ik gebruik het nu sinds een week of twee en heb het idee dat mijn calorieverbruik wel héél optimistisch wordt ingeschat, zowel mijn gewone dagelijkse verbruik (leefstijl heb ik al op 'inactief' gezet, hoewel dat wel meevalt) en als ik een uurtje fiets, ook al kies ik voor 'langzaam', dan verbrand ik volgens de app een hele sloot calorieën. Leuk natuurlijk, maar daardoor geeft de app me ook een vrij hoog aantal calorieën dat ik zou mogen eten om nog af te vallen.

Haha ja viel mij ook al op idd. Dus kijk er maar gewoon niet meer na en houd gewoon bij wat ik gegeten heb. En met een beetje logisch nadenken kom ik dan al een heel eind.
pi_139954202
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh dat is geen geld, waar heb je dat voor elkaar gekregen?
H&M. Het zit echt heerlijk!

Die, die en die
pi_139954251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:42 schreef appelsap het volgende:

[..]

H&M. Het zit echt heerlijk!

Die, die en die
Leuk hoor :) krijg alleen twee keer hetzelfde topje te zien.
pi_139954276
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Leuk hoor :) krijg alleen twee keer hetzelfde topje te zien.
Huh serieus? Gek, ik niet.
Ik heb die roze luipaardprint en wit met zwart gevlekte.
pi_139954526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:45 schreef appelsap het volgende:

[..]

Huh serieus? Gek, ik niet.
Ik heb die roze luipaardprint en wit met zwart gevlekte.
Hij springt bij beide bij mij op de luipaardprint. Maar erg leuk :) ik mag morgen weer hardlopen jeej *O*
pi_139954707
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hij springt bij beide bij mij op de luipaardprint. Maar erg leuk :) ik mag morgen weer hardlopen jeej *O*
Bij welke les ben je inmiddels, of ben je al op de 5km?
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:02:54 #26
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_139954877
Die h&m-topjes zijn fijn. :9

Hier morgen ook weer een rondje. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_139956689
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:58 schreef appelsap het volgende:

[..]

Bij welke les ben je inmiddels, of ben je al op de 5km?
Morgen les 23 week 8.
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:19:51 #28
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_139958318
O drie roggesneetjes met slankie smeerkaas
T
L chocoladekwark
T wasa-sandwich
D gesmoorde groente met tomatensaus
T nog een wasa-sandwich
T thee + stroopwafel

En een snotneus.
Prrrrr
pi_139958859
Leuk spul appelsap!

Ik heb vandaag denk ik een half uurtje extra bewogen. Qua eten vind ik het lastig in te schatten, we hadden zelf loempia's gemaakt.
Ik ben al wel een aantal dagen achter elkaar lichter dan de week ervoor kwam ik achter., dus ik ben benieuwd of ik dat door kan zetten.
pi_139959134

In zalmfilet zit toch altijd wat meer kcal dan gedacht. Maar toch geen slechte dag. :)
pi_139962453
quote:

Ik weet niet of je (veel) overgewicht hebt maar hoe zwaarder je bent hoe meer kcal je verbrand in vergelijking met iemand van dezelfde lengte maar met een ander gewicht. Dus misschien ligt het daar aan.. maar zoals ik al zeg ik weet natuurlijk je gewicht niet dus het kan ook gewoon niet kloppen. :P
pi_139962506
En bootcamp was weer leuk! Nu vooral veel conditie en benen, armen + buik. De eerste keren waren het vooral benen en een beetje conditie.

De nieuwe sport outfit beviel ook goed. 8-)
pi_139964238
FatSecret is heel optimistisch inderdaad. Als ik mijn BMR bereken kom ik op 1500 en mijn onderhoud is nu 2200.
Volgens FatSecret met dezelfde gegevens zou ik 2200 kcal moeten eten om af te vallen. Als ik dat eet val ik dus niks af... Ik eet rond de 1600 kcal per dag en daar val ik goed mee af.
pi_139965063
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]

In zalmfilet zit toch altijd wat meer kcal dan gedacht. Maar toch geen slechte dag. :)
maar 1300kcal is ook wel erg weinig
pi_139966587
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

maar 1300kcal is ook wel erg weinig
Klopt. Bedoelde meer dat ik daardoor geen extra T kon nemen in de avond. 1500 is prima.
pi_139974499
O: chococornflakes
T: -
L: 2bh 1 smeerkaas 1 runderrookvlees
T: banaan
D: sla met ei, komkommer, croutons, feta en een beetje dressing
T: wolkentoetje
S: hardlopen les 23 Evy
En weer met de hond op pad natuurlijk :)

Ben walnoten voor mijn salade vergeten :{
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:49:45 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_139974869
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:19 schreef mrspoeZ het volgende:
O drie roggesneetjes met slankie smeerkaas
T
L chocoladekwark
T wasa-sandwich
D gesmoorde groente met tomatensaus
T nog een wasa-sandwich
T thee + stroopwafel

En een snotneus.
Ik vind dit wat weinig. Chocoladekwark is niet de beste keus. Beter gewone kwark met fruit ofzo...

Ik heb straks lunch op m'n werk. Maandag ging dat prima en gezond. Ben benieuwd of dat vandaag ook lukt :)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:50:33 #38
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139974881
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
O: chococornflakes
T: -
L: 2bh 1 smeerkaas 1 runderrookvlees
T: banaan
D: sla met ei, komkommer, croutons, feta en een beetje dressing
T: wolkentoetje
S: hardlopen les 23 Evy
En weer met de hond op pad natuurlijk :)

Ben walnoten voor mijn salade vergeten :{
Hoop voor jou dat dat een flinke salade is, want er zit maar weinig in. Ik zou er altijd wat kip of ham doorheen gooien ofzo :9
pi_139974939
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoop voor jou dat dat een flinke salade is, want er zit maar weinig in. Ik zou er altijd wat kip of ham doorheen gooien ofzo :9
Het is veel sla. Ik heb het bewust vleesloos gehouden trouwens :) iedere dag vlees eten vind ik persoonlijk een beetje onzin :) Geloof me ik eet vanavond genoeg want ik heb een hekel aan honger :D

Het is zo'n zak gemengde salade trouwens :)
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:00:03 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139975004
Ik eet dagelijk als ontbijt Cruesli 4 noten met lijnzaad. Is dat een beetje ok eigenlijk?

Ik wil sowieso nog 2-3 kilo kwijt maar het gaat steeds langzamer. Ben nu aan het kijken waar nog winst geboekt kan worden :P
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:00:35 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139975012
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het is veel sla. Ik heb het bewust vleesloos gehouden trouwens :) iedere dag vlees eten vind ik persoonlijk een beetje onzin :) Geloof me ik eet vanavond genoeg want ik heb een hekel aan honger :D

Het is zo'n zak gemengde salade trouwens :)
Aha lekker hoor salade :9
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:03:19 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139975044
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind dit wat weinig. Chocoladekwark is niet de beste keus. Beter gewone kwark met fruit ofzo...

Ik heb straks lunch op m'n werk. Maandag ging dat prima en gezond. Ben benieuwd of dat vandaag ook lukt :)
Lunch op mijn werk betekent altijd belegde broodjes. Er is altijd teveel en ze zijn zooo lekker.
Te verleidelijk ;(
pi_139975103
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Aha lekker hoor salade :9
Ja eet vandaag alleen dus dacht dat is wel makkelijk voor 1 persoon. Mag ik wel lekker het hele pakje feta in mijn eentje opeten enzo.. Feta O+ :9
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:58:45 #44
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_139976024
Gisteren toch nog wat stroopkoeken naar binnen zitten werken :@

En moest vanmorgen weer naar de huisarts voor de uitslag van de echo van mijn heup (slijmbeursontsteking, maar dat wist ik dus al van de echoscopist), is mijn auto geblokkeerd door mensen van de riool reinigingsdienst :o Nergens stond aangegeven dat ze de putjes zouden schoonmaken of zo en blijkbaar lag er dus een putje recht voor mijn auto. Staat die gast eerst uitgebreid te bellen zonder mij ook maar een blik waardig te gunnen. En daarna, toen ik aangaf dat ik toch echt weg moest, wilde hij eerst dat ik langs de stoep ging (die verderop afgezet is met paaltjes, dus dan ben ik nog niet weg 8)7 ) en daarna ging ie dan toch ff ruimte maken. Alles op z'n dooie akkertje en ik zat maar te tetsen want ik wilde niet te laat komen. Uiteindelijk was ik er precies op de afspraaktijd en blijkbaar was ik al 2x omgeroepen. Normaal ben ik er 10 min te vroeg en loopt het (ook 's ochtends) altijd minimaal 20 min uit :')
Maar goed, ik moet nog meer ibuprofen slikken en rust houden etc. Dus voorlopig nog steeds niks van sporten -O-

Anyway, lijstje dan maar voor vandaag:

O: beker melk en 2 sultana koekjes die ik gister niet meer op had
T: worteltjes
L: tosti ham/kaas (zonder boter, want van de grillplaat) en 1 bth hagelslag
T: peer
D: gekookte aardappels, lepel jus, broccoli en stukje gemarineerde kipfilet.
Alles bij elkaar zo'n 1200 kcals volgens FatSecret, dus even kijken of ik er nog wat bij gooi of het als 'balansdag' zie omdat ik gisteren dus alsnog die koeken heb zitten snaaien...
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:04:45 #45
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_139976128
quote:
Ik eet dagelijk als ontbijt Cruesli 4 noten met lijnzaad. Is dat een beetje ok eigenlijk?

Ik wil sowieso nog 2-3 kilo kwijt maar het gaat steeds langzamer. Ben nu aan het kijken waar nog winst geboekt kan worden :P
Van wat ik begrijp zit cruesli vol met suiker en zou het afval-technisch handiger zijn om dat niet al te vaak te eten. Beter zou je dan kunnen kiezen voor muesli bv. Ik vind zelf cruesli vele malen lekkerder dan muesli, maar dat komt dus ook voornamelijk door de suiker volgens mij _O- Of anders afwisselen met iets als Brinta, of yoghurt met fruit?
Wat betreft het lijnzaad kan ik je niet helpen, want dat gebruik ik zelf niet :P
pi_139976200
Sport mag ook van mijn lijstje iig vandaag. Gaat hem niet worden. Been doet stoer tegen mij :'(
pi_139976350
quote:

Cruesli is nooit de beste keuze want veel suiker.
Maar ligt er aan hoe streng je voor jezelf wil zijn.
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:08:27 #48
27699 Ravage
thinking about you
pi_139977573
quote:

Inderdaad, erg optimistisch.. Als je kiest voor 8 uur bureauwerk krijg je alweer een hele bult calorieën erbij, ik zou zo 3000 calorieën per dag mogen eten :) Dus daar kijk ik niet naar.

Voor bijhouden wat je eet is FatSecret wel echt fantastisch
i'm not living, i'm just killing time
pi_139980425
Vleesloos -O-.. *2 kipfilets uit vriezer legt voor vanavond*
pi_139980978
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Lunch op mijn werk betekent altijd belegde broodjes. Er is altijd teveel en ze zijn zooo lekker.
Te verleidelijk ;(
Je kunt ook een redelijk gezond belegd broodje eten toch?
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:24:03 #51
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_139981285
quote:
17s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:13 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Je kunt ook een redelijk gezond belegd broodje eten toch?
Vaak zit er wel een dikke laag boter of saus op die broodjes. Kan heel lekker zijn, maar is toch niet helemaal handig als je aan het opletten bent. En vaak zijn het dan ook nog witte bolletjes en niks volkoren of zo. Dat is in ieder geval mijn ervaring met dat soort lunches..
pi_139981345
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:24 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Vaak zit er wel een dikke laag boter of saus op die broodjes. Kan heel lekker zijn, maar is toch niet helemaal handig als je aan het opletten bent. En vaak zijn het dan ook nog witte bolletjes en niks volkoren of zo. Dat is in ieder geval mijn ervaring met dat soort lunches..
Mwah, bij mij op de uni in de kantine kan je echt wel gezonde broodjes kopen :) maar misschien hebben wij gewoon een hele goede catering.
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:51:37 #53
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_139982141
quote:
17s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:26 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Mwah, bij mij op de uni in de kantine kan je echt wel gezonde broodjes kopen :) maar misschien hebben wij gewoon een hele goede catering.
Op de uni kon ik ook vaak wel een goed broodje vinden. :Y
Maar wanneer er dan een lunch op bestelling kwam, dan waren ze wel anders belegd met een 'luxe tintje' en dus vaak wat dikker en anders belegd. Dan kan het wel lastig om een gezonde keuze te maken.
Maar zo af en toe zijn ze wel lekker :9
pi_139982165
lekker broodje filet american ofzo :9
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:56:37 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139982298
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Op de uni kon ik ook vaak wel een goed broodje vinden. :Y
Maar wanneer er dan een lunch op bestelling kwam, dan waren ze wel anders belegd met een 'luxe tintje' en dus vaak wat dikker en anders belegd. Dan kan het wel lastig om een gezonde keuze te maken.
Maar zo af en toe zijn ze wel lekker :9
Dan haal je toch de helft eraf? :? :D

Gisteren begon heel goed, halverwege ging het ook nog goed. Maar het ging denk ik alsnog mis door een veel te lichte D in het vliegtuig (een sandwich) en toen dus enorme snaaitrek thuis. Waar ik aan toe gaf. -O-
Het resultaat was dat ik net bij mijn loopje niet vooruit te branden was. :+

Voor vandaag:

O: Kwark m bessen en granola
T: appel
S: half uur hardlopen
L: 1 bh kalkoenfilet, 2 bh appelstroop
T: rauwkost, tonijn op water, lik yoghonaise
D: weetiknogniet, maar iig iets met VEEL groente
pi_139982330
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
lekker broodje filet american ofzo :9
Oooooh heerlijk! :9
pi_139983262
Nu pas lunchen. heb een lekkage aan de verwarmingsketel. Pff gedoe.
pi_139984044
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sport mag ook van mijn lijstje iig vandaag. Gaat hem niet worden. Been doet stoer tegen mij :'(
Balen. Toch geen blessure?
pi_139984080
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:48 schreef appelsap het volgende:

[..]

Balen. Toch geen blessure?
Weet het niet. Ik wacht het morgen even af.
pi_139985347
Hi!

Ik kijk al een tijdje rond hier op FOK, maar had nooit een account aangemaakt.
Toen ik dit topic tegenkwam, toch maar besloten een account aan te maken. Ik moet namelijk ook een aantal kilo's kwijt helaas. Eind juni ga ik ook nog eens op vakantie en op dit moment voel ik me niet goed genoeg om in een bikini op het strand te liggen. Het zou fijn zijn als ik in tussentijd nog iets zou kunnen afvallen, dan kan ik me in ieder geval iets beter voelen. Dus ik doe graag met jullie mee!

Ik wil zo'n 15 kilo kwijtraken in totaal.
Ben al een tijd bezig, maar het wilt niet lukken. Vooral de motivatie vinden om te gaan sporten vind ik lastig. Maar voor vanavond staat de sportschool weer in de planning :)
Ik zal binnenkort ook meedoen met de lijstjes! Ben benieuwd naar jullie feedback!
pi_139985567
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:29 schreef Allrightski het volgende:
Hi!

Ik kijk al een tijdje rond hier op FOK, maar had nooit een account aangemaakt.
Toen ik dit topic tegenkwam, toch maar besloten een account aan te maken. Ik moet namelijk ook een aantal kilo's kwijt helaas. Eind juni ga ik ook nog eens op vakantie en op dit moment voel ik me niet goed genoeg om in een bikini op het strand te liggen. Het zou fijn zijn als ik in tussentijd nog iets zou kunnen afvallen, dan kan ik me in ieder geval iets beter voelen. Dus ik doe graag met jullie mee!

Ik wil zo'n 15 kilo kwijtraken in totaal.
Ben al een tijd bezig, maar het wilt niet lukken. Vooral de motivatie vinden om te gaan sporten vind ik lastig. Maar voor vanavond staat de sportschool weer in de planning :)
Ik zal binnenkort ook meedoen met de lijstjes! Ben benieuwd naar jullie feedback!
Hallo en welkom :)
pi_139985645
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hallo en welkom :)
Hoi, dankjewel! :)
pi_139985714
Ja en nee. Tuurlijk je eetpatroon moet je aanpassen als je wilt afvallen. maar erbij sporten geeft wel dat extra zetje.
pi_139985877
Ik wil vanavond graag zalm maken, in de oven in een zilverfolietje. Beetje prei en citroen erbij heb ik al bedacht, maar wat maakt dat echt lekker. En wat erbij om het echt gezond te houden? Ik zat te denken gekookte aardappels, want dat vind ik heerlijk en eet ik zelden, en broccoli?

Maar dus vooral lekkere tips om die zalm echt goed te maken zijn welkom.
pi_139985953
Ik vind het wel verrassend te lezen dat we niet minder bewegen dan 25 jaar geleden. Dat had ik namelijk wel verwacht.
pi_139986457
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:47 schreef Zeester het volgende:
Ik wil vanavond graag zalm maken, in de oven in een zilverfolietje. Beetje prei en citroen erbij heb ik al bedacht, maar wat maakt dat echt lekker. En wat erbij om het echt gezond te houden? Ik zat te denken gekookte aardappels, want dat vind ik heerlijk en eet ik zelden, en broccoli?

Maar dus vooral lekkere tips om die zalm echt goed te maken zijn welkom.
http://www.everydayfeasts(...)al-challenge-recipe/

Dit.is.goddelijk.

Met inderdaad bijv. gekookte aardappels en broccoli.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 15 mei 2014 @ 16:17:43 #68
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_139986761
quote:
2s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

http://www.everydayfeasts(...)al-challenge-recipe/

Dit.is.goddelijk.

Met inderdaad bijv. gekookte aardappels en broccoli.
Ik wil het. :9~
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_139988700
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja en nee. Tuurlijk je eetpatroon moet je aanpassen als je wilt afvallen. maar erbij sporten geeft wel dat extra zetje.
Onderzoek wijst uit dat een groot deel van de afvallers onderbewust ook meer en/of slechter gaat eten. Uiteindelijk stoppen ze met (intensief) sporten (omdat het teveel tijd/moeite kost), en dan kom je weer aan.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-bewegen. Maar voor mij persoonlijk werkt minder eten en meer lopen/fietsen (ipv de auto) al goed genoeg. Ben al 13 kilo kwijt. *O*
Ik snap ook niet zo goed dat ik in lijstjes hier zoveel tussendoortjes voorbij zie komen. Door al die tussendoortjes blijf je trek/honger houden op bepaalde tijdstippen. En (wederom, persoonlijk) zou ik dan uiteindelijk naar slechte, lekkere dingen gaan grijpen.

Op de gemiddelde sportschool lopen ook (wannabe) spier-ties dan (semi) dik-kies. Ik vind dat persoonlijk heel onprettig. :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139989216
Ik merk nu ik dus omgeschakelt ben van netter eten icm de beweging die ik had naar meer bewegen en redelijk hetzelfde eten dat het voor mij makkelijker is om netter te eten.

Maar over een langere periode is het natuurlijk wel afwachten of ik dit bewegingspatroon ga volhouden.
pi_139989483
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 17:11 schreef Messina het volgende:

[..]

Onderzoek wijst uit dat een groot deel van de afvallers onderbewust ook meer en/of slechter gaat eten. Uiteindelijk stoppen ze met (intensief) sporten (omdat het teveel tijd/moeite kost), en dan kom je weer aan.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-bewegen. Maar voor mij persoonlijk werkt minder eten en meer lopen/fietsen (ipv de auto) al goed genoeg. Ben al 13 kilo kwijt. *O*
Ik snap ook niet zo goed dat ik in lijstjes hier zoveel tussendoortjes voorbij zie komen. Door al die tussendoortjes blijf je trek/honger houden op bepaalde tijdstippen. En (wederom, persoonlijk) zou ik dan uiteindelijk naar slechte, lekkere dingen gaan grijpen.

Op de gemiddelde sportschool lopen ook (wannabe) spier-ties dan (semi) dik-kies. Ik vind dat persoonlijk heel onprettig. :@
Huh? Tussendoortjes zijn juist om te voorkomen dat je honger krijgt tussen je ontbijt en lunch in bijvoorbeeld geloof ik. :P
pi_139989540
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 17:11 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik krijg zonder mijn banaan in de middag honger en dan zo'n snaai trek. Met een banaan geen honger meer en daarna gewoon weer mijn avondeten :)
  donderdag 15 mei 2014 @ 17:34:35 #73
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_139989546
Zou me ook niets verbazen als mensen bij het uitkiezen van sport de "vind ik leuk"-factor zwaar onderschatten. En dan is het niet heel vreemd als ze het niet volhouden.

En wel/geen tussendoortjes: boeiend of je ze wel of niet neemt, net wat je zelf prettiger vindt. Zolang je uiteindelijk maar een mooie hoeveelheid van de goeie stofjes binnenkrijgt. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 15 mei 2014 @ 18:10:38 #74
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_139990623
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Was ook weinig, want niet lekker dus geen eetlust. Gaat nu weer wat beter maar nog niet optimaal, veel hoesten en pijn in mijn keel dus dat eet niet lekker.
Chocokwark = gewone kwark met schepje weightcareshakepoeder met chocoladesmaak. Zonde om in de kast te laten verstoffen, dacht ik na de grote keukenkastjesopruiming van afgelopen week.
Thnx voor je input!

Lekker wel, lunchen op het werk, is dat standaard of vanwege een afspraak ofzo?
Prrrrr
  donderdag 15 mei 2014 @ 18:12:28 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_139990664
Werklunch was prima! Bouillon, ciabatta, salade zonder dressing, walnoten, pompoenpitten en rosbief. Nomnomnom!

Vanavond eet ik een boterham ofzo, hebben net nog geborreld en ik heb wat stukjes worst op en dus geen honger meer.
pi_139990772
Ik las dat veel mensen hier kwark eten. Ik zou het eigenlijk ook moeten eten, voor de eiwitten enzo, maar ik vind het zoooo vies. Het proeft zo dierlijk ofzo. Ook als ik er fruit doorheen doe vind ik het niet te vreten. Ik eet nu dus vaak Griekse Yoghurt als ontbijt. Is dat een goede vervanger? Of hebben jullie tips om kwark lekkerder te maken?
  Moderator / Miss SHO donderdag 15 mei 2014 @ 18:19:18 #77
22592 crew  Ole
pi_139990856
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:16 schreef Allrightski het volgende:
Ik las dat veel mensen hier kwark eten. Ik zou het eigenlijk ook moeten eten, voor de eiwitten enzo, maar ik vind het zoooo vies. Het proeft zo dierlijk ofzo. Ook als ik er fruit doorheen doe vind ik het niet te vreten. Ik eet nu dus vaak Griekse Yoghurt als ontbijt. Is dat een goede vervanger? Of hebben jullie tips om kwark lekkerder te maken?
volgens mij is Griekse yoghurt ook goed hoor. Mijn diëtiste vond van wel
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 15 mei 2014 @ 18:30:16 #78
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_139991124
quote:
Optimel appel/kaneel kwark al geprobeerd? Dat is ook de enige die ik lust.
Is een beetje appeltaarterig qua smaak.
pi_139991382
Volgens mij is Griekse yoghurt wel prima :)
pi_139991496
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Optimel appel/kaneel kwark al geprobeerd? Dat is ook de enige die ik lust.
Is een beetje appeltaarterig qua smaak.
Dat klinkt lekker! Daar zitten geen toegevoegde suikers enzo in? Denk dat ik dat maar eens ga proberen, en anders blijf ik lekker bij de Griekse yoghurt :)
pi_139991519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 17:32 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Huh? Tussendoortjes zijn juist om te voorkomen dat je honger krijgt tussen je ontbijt en lunch in bijvoorbeeld geloof ik. :P
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 17:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik krijg zonder mijn banaan in de middag honger en dan zo'n snaai trek. Met een banaan geen honger meer en daarna gewoon weer mijn avondeten :)
Die honger gaat vanzelf weg als je een x-periode géén snaai en/of tussendoortje neemt. Om het op te lossen met voedsel vind ik voor mezelf geen goede optie.
Mijn moeder eet ook (tegenwoordig gezonde) tussendoortjes omdat ze het vermogen niet heeft om honger voor x-periode te hebben rond tussendoortjes-tijd.
Niet vreemd als je je bedenkt dat moeder 35 jaar lang een BMI van 45+ heeft gehad. Inmiddels onder de 35, maar nog steeds te dik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139991633
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:45 schreef Messina het volgende:

[..]

[..]

Die honger gaat vanzelf weg als je een x-periode géén snaai en/of tussendoortje neemt. Om het op te lossen met voedsel vind ik voor mezelf geen goede optie.
Mijn moeder eet ook (tegenwoordig gezonde) tussendoortjes omdat ze het vermogen niet heeft om honger voor x-periode te hebben rond tussendoortjes-tijd.
Niet vreemd als je je bedenkt dat moeder 35 jaar lang een BMI van 45+ heeft gehad. Inmiddels onder de 35, maar nog steeds te dik.

SPOILER
Dus je hebt hier zelf geen ervaring mee?
Alleen ervaring met je moeder?
pi_139991696
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dus je hebt hier zelf geen ervaring mee?
Alleen ervaring met je moeder?
Ik ben zelf ook aan het afvallen, maar ik ben niet al jaren te dik ;)
Ik heb er bijna 25 kilo aangegeten na het stoppen met roken :P

*edit*
En daarom is afvallen misschien dus makkelijker voor mij. Ik ben "gewoon" terug naar mijn oude eetgewoonte van vķķr ik stopte met roken.
Was even lastig (honguuuuur), maar ik denk dat dat veel meer in je systeem zit (het; HONGAHHHH) als je langere periode overgewicht hebt.
pi_139991858
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:50 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook aan het afvallen, maar ik ben niet al jaren te dik ;)
Ik heb er bijna 25 kilo aangegeten na het stoppen met roken :P
Anyhow meerdere keren per dag iets kleins eten heeft niks met doorzettingsvermogen te maken maar werkt juist erg goed. Het houdt je verbranding lekker op gang en het honger gevoel weg.

Ik eet standaard iedere middag een banaan. En blijf netjes iedere week afvallen. Jammer dat jouw moeder het zo moeilijk had met afvallen maar iedereen heeft zijn/haar manier en zolang er niemand aan het crash diëten is zal het me letterlijk aan mijn reet roesten hoe ze het doen zolang het maar verantwoordelijk gebeurt.
pi_139991873
Lekker crashen *O*
pi_139991896
Wat ik lastig vind is dat je niet na een paar maanden klaar bent zeg maar. Als ik kwijt ga raken wat ik kwijt zou willen raken zit ik weer op een jaar, zo niet langer. En ik weet nu hoe het er langzamerhand weer in kan sluipen.

Ik heb wel tussendoortjes nodig, maar je went ook wel snel weer aan minder suiker/ongezonde dingen.
pi_139991944
quote:
De beste tip die ik zelf ooit gehad heb (en sindsdien toepas): de kwark laten uitlekken en vervolgens weer aanlengen met Slimpie of andere suikervrije limonade. Door het uitlekken verliest de kwark de lactose (voordeel 1) en de zurige smaak (voordeel 2). Het dikt in tot een dikke brei, een soort hangop dus. Door de brei vervolgens aan te lengen met suikervrije limonade in een smaak naar keuze, krijg je de oude dikte weer terug, maar nu wel veel lekkerder. Beetje vergelijkbaar met boerenyoghurt als je de aarbeiensmaak pakt.

Uitlekken doe ik door een hele bak kwark in een koffiefilterzakje in een losse koffiefilterhouder te gooien en dit in de koelkast te laten staan (bakje of hoge beker eronder). Lijkt een hoop werk, maar is zo gebeurd. Er staat bij mij standaard een bak kwark uit te lekken in de koelkast O-) Zodra ik het gebruik spoel ik de filter ff om en gooi er weer een nieuw zakje / bakje in.
pi_139991978
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:56 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wat ik lastig vind is dat je niet na een paar maanden klaar bent zeg maar. Als ik kwijt ga raken wat ik kwijt zou willen raken zit ik weer op een jaar, zo niet langer. En ik weet nu hoe het er langzamerhand weer in kan sluipen.

Ik heb wel tussendoortjes nodig, maar je went ook wel snel weer aan minder suiker/ongezonde dingen.
Ik vond de eerste week echt zwaar. Ik had zo'n trek in suiker suiker suiker..

Maar dat is nu weg en het gaat tegenwoordig zo gemakkelijk. Zolang ik maar een banaantje heb in de middag anders krijg ik echt honger.
pi_139992013
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Anyhow meerdere keren per dag iets kleins eten heeft niks met doorzettingsvermogen te maken maar werkt juist erg goed. Het houdt je verbranding lekker op gang en het honger gevoel weg.

Ik eet standaard iedere middag een banaan. En blijf netjes iedere week afvallen. Jammer dat jouw moeder het zo moeilijk had met afvallen maar iedereen heeft zijn/haar manier en zolang er niemand aan het crash diëten is zal het me letterlijk aan mijn reet roesten hoe ze het doen zolang het maar verantwoordelijk gebeurt.
Zo moet het natuurlijk ook, lekker doen wat voor jou werkt. Daarom benadrukte ik in zo ongeveer elke post die ik maakte ook het woord persoonlijk.
Als ik een banaan ga eten om 14:30 elke dag, wil ik na x-dagen ook echt een banaan of whatever om die tijd.

Nu heb ik trek in een banaan. :@ Of zo'n lekkere groene, zure appel :9~
pi_139992026
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vond de eerste week echt zwaar. Ik had zo'n trek in suiker suiker suiker..

Maar dat is nu weg en het gaat tegenwoordig zo gemakkelijk. Zolang ik maar een banaantje heb in de middag anders krijg ik echt honger.
Het is bij mij makkelijker geworden door meer te gaan bewegen. Juist omdat het mij meer motiveert om netjes te eten als ik ook qua beweging goed bezig ben.
pi_139992128
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:59 schreef Messina het volgende:

[..]

Zo moet het natuurlijk ook, lekker doen wat voor jou werkt. Daarom benadrukte ik in zo ongeveer elke post die ik maakte ook het woord persoonlijk.
Als ik een banaan ga eten om 14:30 elke dag, wil ik na x-dagen ook echt een banaan of whatever om die tijd.

Nu heb ik trek in een banaan. :@ Of zo'n lekkere groene, zure appel :9~
Als ik om 4 uur geen banaan eet wil ik om 5 uur een reep chocola. Voor mij was de keuze heel makkelijk ;)
pi_139992165
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:00 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Het is bij mij makkelijker geworden door meer te gaan bewegen. Juist omdat het mij meer motiveert om netjes te eten als ik ook qua beweging goed bezig ben.
Ja dat is een goede stok achter de deur he :Y beat bewegen wil je namelijk ook weer niet voor niks doen :D
pi_139992213
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:57 schreef -Ciske- het volgende:

[..]

De beste tip die ik zelf ooit gehad heb (en sindsdien toepas): de kwark laten uitlekken en vervolgens weer aanlengen met Slimpie of andere suikervrije limonade. Door het uitlekken verliest de kwark de lactose (voordeel 1) en de zurige smaak (voordeel 2). Het dikt in tot een dikke brei, een soort hangop dus. Door de brei vervolgens aan te lengen met suikervrije limonade in een smaak naar keuze, krijg je de oude dikte weer terug, maar nu wel veel lekkerder. Beetje vergelijkbaar met boerenyoghurt als je de aarbeiensmaak pakt.

Uitlekken doe ik door een hele bak kwark in een koffiefilterzakje in een losse koffiefilterhouder te gooien en dit in de koelkast te laten staan (bakje of hoge beker eronder). Lijkt een hoop werk, maar is zo gebeurd. Er staat bij mij standaard een bak kwark uit te lekken in de koelkast O-) Zodra ik het gebruik spoel ik de filter ff om en gooi er weer een nieuw zakje / bakje in.
Whey kopen, halve portie door je kwark, en in de vriezer. Kwark met mijn samples aardbei-kiwi werd gewoon danoontje :Y
pi_139992275
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:45 schreef Messina het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
Maar waarom zou het erg zijn om tussendoortjes te eten? Als je gewoon binnen je kcal behoefte van de dag blijft maakt het echt niks uit of je 3 keer op een dag eet of 20 keer.
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:10:22 #95
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_139992425
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:06 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Maar waarom zou het erg zijn om tussendoortjes te eten? Als je gewoon binnen je kcal behoefte van de dag blijft maakt het echt niks uit of je 3 keer op een dag eet of 20 keer.
Dit inderdaad.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_139992650
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:06 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Ik heb liever een volledig avondmaal en 's avonds twee bakkies (water-aanmaak) chocolademelk. Als ik een tussendoortje neem, kan ik minder eten met de avondmaal, en krijg ik tegen de nacht aan dus honguuuuur. Met als note, ik lig pas rond 03:30 uur op bed, dus als je rond 23:30 trek krijgt is dat verdomde veel tijd om uit te zitten ;(

Long story short: Tussendoortjes doen me meer slecht dan goed.
pi_139992905
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:15 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb liever een volledig avondmaal en 's avonds twee bakkies (water-aanmaak) chocolademelk. Als ik een tussendoortje neem, kan ik minder eten met de avondmaal, en krijg ik tegen de nacht aan dus honguuuuur. Met als note, ik lig pas rond 03:30 uur op bed, dus als je rond 23:30 trek krijgt is dat verdomde veel tijd om uit te zitten ;(

Long story short: Tussendoortjes doen me meer slecht dan goed.
Als het bij jou niet werkt zeker niet doen.

Ik eet trouwens in de avond een volwaardige maaltijd en toetje maar daarna niks meer. Maar ik lig dan ook itt jou om 23:00 op bed :)
pi_139993398
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als het bij jou niet werkt zeker niet doen.

Ik eet trouwens in de avond een volwaardige maaltijd en toetje maar daarna niks meer. Maar ik lig dan ook itt jou om 23:00 op bed :)
Toetje hoort erbij! :D
Als ik dat zou afschaffen zou ik twee boze mannen in huis hebben :')
pi_139993667
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Toetje hoort erbij! :D
Als ik dat zou afschaffen zou ik twee boze mannen in huis hebben :')
Ik wil ook altijd een toetje anders blijf ik heel de avond zin in iets zoets houden :')
pi_139994331
Mijn tussendoortjes bestaan vooral uit fruit, yoghurt en groenten. Ik vind dat er eerlijk gezegd gewoon bij horen.
Ik heb tijdens het afvallen wel eens periodes gehad dat ik maar 3 maaltijden per dag at en deze dan wat meer gevuld had, dus fruit en yoghurt extra bij het ontbijt en de lunch. Ik vind het juist een nadeel omdat ik dan gewend raak aan grote porties. Ik merk nu ik juist alles meer verspreid eet dat ik bijvoorbeeld van het avondeten minder eet omdat ik eerder vol zit.
Ik ben het er wel mee eens dat bij afvallen het eetpatroon aanpakken op 1 staat want vooral op de lange termijn is dit echt belangrijk.
Afvallen kan ook prima door het eetpatroon aan te pakken en wat gewone beweging zoals wandelen en fietsen. Zo heb ik het in het begin ook gedaan.Ik merk alleen bij mezelf nu ik ruim 35 kilo kwijt ben dat de gewone beweging me niet helpt om strakker te worden. Ik vind het sporten wat ik doe tot nu toe echt heerlijk!

Mijn avondeten was echt smeriggg! Bij gebrek aan tijd (en stiekem ook een beetje zin) om te koken had ik besloten eens een 'gezonde' kant-en-klaar maaltijd van de AH te kopen. Ook nog eens in de aanbieding dus 2 vliegen in 1 klap dacht ik.
Ik had een maaltijd van stoofperen, runderlapje met wat jus en aardappelpuree. De stoofperen waren mierzoet en het runderlapje met jus was mega zout. :r
Volgende keer maar weer gewoon zelf koken of een salade nemen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')