SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik danhier
![]()
Ik ben altijd voor om het lijstje op te schonen maar ik lijk de enige te zijn....quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sorry had het niet gezien, anders had ik wel een andere geopend
laatst had hier iemand zich gemeld met een ticker maar daarna zich nooit mer laten zien. Is het dan nuttig om die er in te laten staan?
Ik ben ook altijd pro opschonen. maar sommige mensen vinden dat idd niet zo tof haha. Dus we horen het welquote:Op woensdag 14 mei 2014 11:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben altijd voor om het lijstje op te schonen maar ik lijk de enige te zijn....
Afvallen danquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:04 schreef Meke het volgende:
Hoi, ik lurk nog wel af en toe maar val niet af en werk mijn ticker niet bij, dus de mijne mag er wel uit
Ik ook niet, maar dacht er ineens aan dat diegene zich hier nooit meer heeft laten zien toen. En dan wordt het op een gegeven moment zo'n lijst met allemaal van die onafgemaakte tickersquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:10 schreef Patoshik het volgende:
Ik kijk ook nooit bij de tickers. Die van mij liep dan ook erg achter dus heb 'm maar even aangepast.
Mag ik?quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb net in de dieetclub-fb voor de kleding alles eruit gepleurd wat verkocht of weggegeven is. Er staat nog genoeg. Als iemand nog kleding heeft of juist iets nodig heeft, roep dan gerust, krijg je het linkje
Oh dat is geen geld, waar heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:47 schreef appelsap het volgende:
Ik heb nieuwe sportkleding gekocht!
Een strakke 3 kwarts yogabroek/tightachtigding, jaja ik heb het aangedurfd.
2 sporthemdjes en 3 paar sportsokken voor 40 euro. Viel me nog mee.
Dadelijk sporten.
Spannend, hopelijk hoor je snel ietsquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:42 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Zo, sollicitatiegesprek van ruim 2 uur achter de rug. Ook meteen rondleiding langs verschillende afdelingen en zo gekregen. Lijkt me een leuke functie, heel breed! Vlak voor ik wegging lieten ze me weten dat ik nog van ze zou horen en een van de personen liet doorschemeren dat hij dacht dat het wel goed zat. Ben zo benieuwd!
Lijstje van vandaag:
O: brinta met theelepel basterdsuiker
T: 1 sultana koekje (vlak voor het gesprek ff snel)
L: 2 bth sandwichspread met een tomaat, mini kapje pindakaas met nootjes, beker melk
T: geen, avondeten is al om half 5...
D: volkoren spaghetti met tomaten/gehaktsaus en extra groenten
T: de laatste 2 sultana koekjes uit het pakje
Haha ja viel mij ook al op idd. Dus kijk er maar gewoon niet meer na en houd gewoon bij wat ik gegeten heb. En met een beetje logisch nadenken kom ik dan al een heel eind.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:13 schreef Naamah het volgende:
Ik las in het vorige topic dat er meer gebruikers van FatSecret zijn. Ik gebruik het nu sinds een week of twee en heb het idee dat mijn calorieverbruik wel héél optimistisch wordt ingeschat, zowel mijn gewone dagelijkse verbruik (leefstijl heb ik al op 'inactief' gezet, hoewel dat wel meevalt) en als ik een uurtje fiets, ook al kies ik voor 'langzaam', dan verbrand ik volgens de app een hele sloot calorieën. Leuk natuurlijk, maar daardoor geeft de app me ook een vrij hoog aantal calorieën dat ik zou mogen eten om nog af te vallen.
Meer mensen die dat idee hebben?
H&M. Het zit echt heerlijk!quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh dat is geen geld, waar heb je dat voor elkaar gekregen?
Leuk hoorquote:Op woensdag 14 mei 2014 18:42 schreef appelsap het volgende:
[..]
H&M. Het zit echt heerlijk!
Die, die en die
Huh serieus? Gek, ik niet.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Leuk hoorkrijg alleen twee keer hetzelfde topje te zien.
Hij springt bij beide bij mij op de luipaardprint. Maar erg leukquote:Op woensdag 14 mei 2014 18:45 schreef appelsap het volgende:
[..]
Huh serieus? Gek, ik niet.
Ik heb die roze luipaardprint en wit met zwart gevlekte.
Bij welke les ben je inmiddels, of ben je al op de 5km?quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hij springt bij beide bij mij op de luipaardprint. Maar erg leukik mag morgen weer hardlopen jeej
Morgen les 23 week 8.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:58 schreef appelsap het volgende:
[..]
Bij welke les ben je inmiddels, of ben je al op de 5km?
Ik weet niet of je (veel) overgewicht hebt maar hoe zwaarder je bent hoe meer kcal je verbrand in vergelijking met iemand van dezelfde lengte maar met een ander gewicht. Dus misschien ligt het daar aan.. maar zoals ik al zeg ik weet natuurlijk je gewicht niet dus het kan ook gewoon niet kloppen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:13 schreef Naamah het volgende:
Ik las in het vorige topic dat er meer gebruikers van FatSecret zijn. Ik gebruik het nu sinds een week of twee en heb het idee dat mijn calorieverbruik wel héél optimistisch wordt ingeschat, zowel mijn gewone dagelijkse verbruik (leefstijl heb ik al op 'inactief' gezet, hoewel dat wel meevalt) en als ik een uurtje fiets, ook al kies ik voor 'langzaam', dan verbrand ik volgens de app een hele sloot calorieën. Leuk natuurlijk, maar daardoor geeft de app me ook een vrij hoog aantal calorieën dat ik zou mogen eten om nog af te vallen.
maar 1300kcal is ook wel erg weinigquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
In zalmfilet zit toch altijd wat meer kcal dan gedacht. Maar toch geen slechte dag.
Ik vind dit wat weinig. Chocoladekwark is niet de beste keus. Beter gewone kwark met fruit ofzo...quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:19 schreef mrspoeZ het volgende:
O drie roggesneetjes met slankie smeerkaas
T
L chocoladekwark
T wasa-sandwich
D gesmoorde groente met tomatensaus
T nog een wasa-sandwich
T thee + stroopwafel
En een snotneus.
Hoop voor jou dat dat een flinke salade is, want er zit maar weinig in. Ik zou er altijd wat kip of ham doorheen gooien ofzoquote:Op donderdag 15 mei 2014 08:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
O: chococornflakes
T: -
L: 2bh 1 smeerkaas 1 runderrookvlees
T: banaan
D: sla met ei, komkommer, croutons, feta en een beetje dressing
T: wolkentoetje
S: hardlopen les 23 Evy
En weer met de hond op pad natuurlijk
Ben walnoten voor mijn salade vergeten![]()
Het is veel sla. Ik heb het bewust vleesloos gehouden trouwensquote:Op donderdag 15 mei 2014 08:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoop voor jou dat dat een flinke salade is, want er zit maar weinig in. Ik zou er altijd wat kip of ham doorheen gooien ofzo
Aha lekker hoor saladequote:Op donderdag 15 mei 2014 08:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het is veel sla. Ik heb het bewust vleesloos gehouden trouwensiedere dag vlees eten vind ik persoonlijk een beetje onzin
Geloof me ik eet vanavond genoeg want ik heb een hekel aan honger
Het is zo'n zak gemengde salade trouwens
Lunch op mijn werk betekent altijd belegde broodjes. Er is altijd teveel en ze zijn zooo lekker.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind dit wat weinig. Chocoladekwark is niet de beste keus. Beter gewone kwark met fruit ofzo...
Ik heb straks lunch op m'n werk. Maandag ging dat prima en gezond. Ben benieuwd of dat vandaag ook lukt
Ja eet vandaag alleen dus dacht dat is wel makkelijk voor 1 persoon. Mag ik wel lekker het hele pakje feta in mijn eentje opeten enzo.. Fetaquote:
Van wat ik begrijp zit cruesli vol met suiker en zou het afval-technisch handiger zijn om dat niet al te vaak te eten. Beter zou je dan kunnen kiezen voor muesli bv. Ik vind zelf cruesli vele malen lekkerder dan muesli, maar dat komt dus ook voornamelijk door de suiker volgens mijquote:Op donderdag 15 mei 2014 09:00 schreef leolinedance het volgende:
Ik eet dagelijk als ontbijt Cruesli 4 noten met lijnzaad. Is dat een beetje ok eigenlijk?
Ik wil sowieso nog 2-3 kilo kwijt maar het gaat steeds langzamer. Ben nu aan het kijken waar nog winst geboekt kan worden
Cruesli is nooit de beste keuze want veel suiker.quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:00 schreef leolinedance het volgende:
Ik eet dagelijk als ontbijt Cruesli 4 noten met lijnzaad. Is dat een beetje ok eigenlijk?
Ik wil sowieso nog 2-3 kilo kwijt maar het gaat steeds langzamer. Ben nu aan het kijken waar nog winst geboekt kan worden
Inderdaad, erg optimistisch.. Als je kiest voor 8 uur bureauwerk krijg je alweer een hele bult calorieën erbij, ik zou zo 3000 calorieën per dag mogen etenquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:13 schreef Naamah het volgende:
Je kunt ook een redelijk gezond belegd broodje eten toch?quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lunch op mijn werk betekent altijd belegde broodjes. Er is altijd teveel en ze zijn zooo lekker.
Te verleidelijk
Vaak zit er wel een dikke laag boter of saus op die broodjes. Kan heel lekker zijn, maar is toch niet helemaal handig als je aan het opletten bent. En vaak zijn het dan ook nog witte bolletjes en niks volkoren of zo. Dat is in ieder geval mijn ervaring met dat soort lunches..quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Je kunt ook een redelijk gezond belegd broodje eten toch?
Mwah, bij mij op de uni in de kantine kan je echt wel gezonde broodjes kopenquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:24 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Vaak zit er wel een dikke laag boter of saus op die broodjes. Kan heel lekker zijn, maar is toch niet helemaal handig als je aan het opletten bent. En vaak zijn het dan ook nog witte bolletjes en niks volkoren of zo. Dat is in ieder geval mijn ervaring met dat soort lunches..
Op de uni kon ik ook vaak wel een goed broodje vinden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:26 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mwah, bij mij op de uni in de kantine kan je echt wel gezonde broodjes kopenmaar misschien hebben wij gewoon een hele goede catering.
Dan haal je toch de helft eraf?quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Op de uni kon ik ook vaak wel een goed broodje vinden.
Maar wanneer er dan een lunch op bestelling kwam, dan waren ze wel anders belegd met een 'luxe tintje' en dus vaak wat dikker en anders belegd. Dan kan het wel lastig om een gezonde keuze te maken.
Maar zo af en toe zijn ze wel lekker
Balen. Toch geen blessure?quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sport mag ook van mijn lijstje iig vandaag. Gaat hem niet worden. Been doet stoer tegen mij
Hallo en welkomquote:Op donderdag 15 mei 2014 15:29 schreef Allrightski het volgende:
Hi!
Ik kijk al een tijdje rond hier op FOK, maar had nooit een account aangemaakt.
Toen ik dit topic tegenkwam, toch maar besloten een account aan te maken. Ik moet namelijk ook een aantal kilo's kwijt helaas. Eind juni ga ik ook nog eens op vakantie en op dit moment voel ik me niet goed genoeg om in een bikini op het strand te liggen. Het zou fijn zijn als ik in tussentijd nog iets zou kunnen afvallen, dan kan ik me in ieder geval iets beter voelen. Dus ik doe graag met jullie mee!
Ik wil zo'n 15 kilo kwijtraken in totaal.
Ben al een tijd bezig, maar het wilt niet lukken. Vooral de motivatie vinden om te gaan sporten vind ik lastig. Maar voor vanavond staat de sportschool weer in de planning
Ik zal binnenkort ook meedoen met de lijstjes! Ben benieuwd naar jullie feedback!
http://www.everydayfeasts(...)al-challenge-recipe/quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:47 schreef Zeester het volgende:
Ik wil vanavond graag zalm maken, in de oven in een zilverfolietje. Beetje prei en citroen erbij heb ik al bedacht, maar wat maakt dat echt lekker. En wat erbij om het echt gezond te houden? Ik zat te denken gekookte aardappels, want dat vind ik heerlijk en eet ik zelden, en broccoli?
Maar dus vooral lekkere tips om die zalm echt goed te maken zijn welkom.
Ik wil het.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
http://www.everydayfeasts(...)al-challenge-recipe/
Dit.is.goddelijk.
Met inderdaad bijv. gekookte aardappels en broccoli.
Onderzoek wijst uit dat een groot deel van de afvallers onderbewust ook meer en/of slechter gaat eten. Uiteindelijk stoppen ze met (intensief) sporten (omdat het teveel tijd/moeite kost), en dan kom je weer aan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja en nee. Tuurlijk je eetpatroon moet je aanpassen als je wilt afvallen. maar erbij sporten geeft wel dat extra zetje.
Huh? Tussendoortjes zijn juist om te voorkomen dat je honger krijgt tussen je ontbijt en lunch in bijvoorbeeld geloof ik.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Onderzoek wijst uit dat een groot deel van de afvallers onderbewust ook meer en/of slechter gaat eten. Uiteindelijk stoppen ze met (intensief) sporten (omdat het teveel tijd/moeite kost), en dan kom je weer aan.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-bewegen. Maar voor mij persoonlijk werkt minder eten en meer lopen/fietsen (ipv de auto) al goed genoeg. Ben al 13 kilo kwijt.![]()
Ik snap ook niet zo goed dat ik in lijstjes hier zoveel tussendoortjes voorbij zie komen. Door al die tussendoortjes blijf je trek/honger houden op bepaalde tijdstippen. En (wederom, persoonlijk) zou ik dan uiteindelijk naar slechte, lekkere dingen gaan grijpen.
Op de gemiddelde sportschool lopen ook (wannabe) spier-ties dan (semi) dik-kies. Ik vind dat persoonlijk heel onprettig.
Ik krijg zonder mijn banaan in de middag honger en dan zo'n snaai trek. Met een banaan geen honger meer en daarna gewoon weer mijn avondetenquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Onderzoek wijst uit dat een groot deel van de afvallers onderbewust ook meer en/of slechter gaat eten. Uiteindelijk stoppen ze met (intensief) sporten (omdat het teveel tijd/moeite kost), en dan kom je weer aan.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-bewegen. Maar voor mij persoonlijk werkt minder eten en meer lopen/fietsen (ipv de auto) al goed genoeg. Ben al 13 kilo kwijt.![]()
Ik snap ook niet zo goed dat ik in lijstjes hier zoveel tussendoortjes voorbij zie komen. Door al die tussendoortjes blijf je trek/honger houden op bepaalde tijdstippen. En (wederom, persoonlijk) zou ik dan uiteindelijk naar slechte, lekkere dingen gaan grijpen.
Op de gemiddelde sportschool lopen ook (wannabe) spier-ties dan (semi) dik-kies. Ik vind dat persoonlijk heel onprettig.
Was ook weinig, want niet lekker dus geen eetlust. Gaat nu weer wat beter maar nog niet optimaal, veel hoesten en pijn in mijn keel dus dat eet niet lekker.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind dit wat weinig. Chocoladekwark is niet de beste keus. Beter gewone kwark met fruit ofzo...
Ik heb straks lunch op m'n werk. Maandag ging dat prima en gezond. Ben benieuwd of dat vandaag ook lukt
volgens mij is Griekse yoghurt ook goed hoor. Mijn diëtiste vond van welquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:16 schreef Allrightski het volgende:
Ik las dat veel mensen hier kwark eten. Ik zou het eigenlijk ook moeten eten, voor de eiwitten enzo, maar ik vind het zoooo vies. Het proeft zo dierlijk ofzo. Ook als ik er fruit doorheen doe vind ik het niet te vreten. Ik eet nu dus vaak Griekse Yoghurt als ontbijt. Is dat een goede vervanger? Of hebben jullie tips om kwark lekkerder te maken?
Optimel appel/kaneel kwark al geprobeerd? Dat is ook de enige die ik lust.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:16 schreef Allrightski het volgende:
Ik las dat veel mensen hier kwark eten. Ik zou het eigenlijk ook moeten eten, voor de eiwitten enzo, maar ik vind het zoooo vies. Het proeft zo dierlijk ofzo. Ook als ik er fruit doorheen doe vind ik het niet te vreten. Ik eet nu dus vaak Griekse Yoghurt als ontbijt. Is dat een goede vervanger? Of hebben jullie tips om kwark lekkerder te maken?
Dat klinkt lekker! Daar zitten geen toegevoegde suikers enzo in? Denk dat ik dat maar eens ga proberen, en anders blijf ik lekker bij de Griekse yoghurtquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:30 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Optimel appel/kaneel kwark al geprobeerd? Dat is ook de enige die ik lust.
Is een beetje appeltaarterig qua smaak.
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:32 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Huh? Tussendoortjes zijn juist om te voorkomen dat je honger krijgt tussen je ontbijt en lunch in bijvoorbeeld geloof ik.
Die honger gaat vanzelf weg als je een x-periode géén snaai en/of tussendoortje neemt. Om het op te lossen met voedsel vind ik voor mezelf geen goede optie.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik krijg zonder mijn banaan in de middag honger en dan zo'n snaai trek. Met een banaan geen honger meer en daarna gewoon weer mijn avondeten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:45 schreef Messina het volgende:
[..]
[..]
Die honger gaat vanzelf weg als je een x-periode géén snaai en/of tussendoortje neemt. Om het op te lossen met voedsel vind ik voor mezelf geen goede optie.
Mijn moeder eet ook (tegenwoordig gezonde) tussendoortjes omdat ze het vermogen niet heeft om honger voor x-periode te hebben rond tussendoortjes-tijd.
Niet vreemd als je je bedenkt dat moeder 35 jaar lang een BMI van 45+ heeft gehad. Inmiddels onder de 35, maar nog steeds te dik.Dus je hebt hier zelf geen ervaring mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen ervaring met je moeder?I solemnly swear i'm up to no good
Ik ben zelf ook aan het afvallen, maar ik ben niet al jaren te dikquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dus je hebt hier zelf geen ervaring mee?
Alleen ervaring met je moeder?
Anyhow meerdere keren per dag iets kleins eten heeft niks met doorzettingsvermogen te maken maar werkt juist erg goed. Het houdt je verbranding lekker op gang en het honger gevoel weg.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:50 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook aan het afvallen, maar ik ben niet al jaren te dik
Ik heb er bijna 25 kilo aangegeten na het stoppen met roken
De beste tip die ik zelf ooit gehad heb (en sindsdien toepas): de kwark laten uitlekken en vervolgens weer aanlengen met Slimpie of andere suikervrije limonade. Door het uitlekken verliest de kwark de lactose (voordeel 1) en de zurige smaak (voordeel 2). Het dikt in tot een dikke brei, een soort hangop dus. Door de brei vervolgens aan te lengen met suikervrije limonade in een smaak naar keuze, krijg je de oude dikte weer terug, maar nu wel veel lekkerder. Beetje vergelijkbaar met boerenyoghurt als je de aarbeiensmaak pakt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:16 schreef Allrightski het volgende:
Ik vond de eerste week echt zwaar. Ik had zo'n trek in suiker suiker suiker..quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:56 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wat ik lastig vind is dat je niet na een paar maanden klaar bent zeg maar. Als ik kwijt ga raken wat ik kwijt zou willen raken zit ik weer op een jaar, zo niet langer. En ik weet nu hoe het er langzamerhand weer in kan sluipen.
Ik heb wel tussendoortjes nodig, maar je went ook wel snel weer aan minder suiker/ongezonde dingen.
Zo moet het natuurlijk ook, lekker doen wat voor jou werkt. Daarom benadrukte ik in zo ongeveer elke post die ik maakte ook het woord persoonlijk.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Anyhow meerdere keren per dag iets kleins eten heeft niks met doorzettingsvermogen te maken maar werkt juist erg goed. Het houdt je verbranding lekker op gang en het honger gevoel weg.
Ik eet standaard iedere middag een banaan. En blijf netjes iedere week afvallen. Jammer dat jouw moeder het zo moeilijk had met afvallen maar iedereen heeft zijn/haar manier en zolang er niemand aan het crash diëten is zal het me letterlijk aan mijn reet roesten hoe ze het doen zolang het maar verantwoordelijk gebeurt.
Het is bij mij makkelijker geworden door meer te gaan bewegen. Juist omdat het mij meer motiveert om netjes te eten als ik ook qua beweging goed bezig ben.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vond de eerste week echt zwaar. Ik had zo'n trek in suiker suiker suiker..
Maar dat is nu weg en het gaat tegenwoordig zo gemakkelijk. Zolang ik maar een banaantje heb in de middag anders krijg ik echt honger.
Als ik om 4 uur geen banaan eet wil ik om 5 uur een reep chocola. Voor mij was de keuze heel makkelijkquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Zo moet het natuurlijk ook, lekker doen wat voor jou werkt. Daarom benadrukte ik in zo ongeveer elke post die ik maakte ook het woord persoonlijk.
Als ik een banaan ga eten om 14:30 elke dag, wil ik na x-dagen ook echt een banaan of whatever om die tijd.
Nu heb ik trek in een banaan.Of zo'n lekkere groene, zure appel
Ja dat is een goede stok achter de deur hequote:Op donderdag 15 mei 2014 19:00 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Het is bij mij makkelijker geworden door meer te gaan bewegen. Juist omdat het mij meer motiveert om netjes te eten als ik ook qua beweging goed bezig ben.
Whey kopen, halve portie door je kwark, en in de vriezer. Kwark met mijn samples aardbei-kiwi werd gewoon danoontjequote:Op donderdag 15 mei 2014 18:57 schreef -Ciske- het volgende:
[..]
De beste tip die ik zelf ooit gehad heb (en sindsdien toepas): de kwark laten uitlekken en vervolgens weer aanlengen met Slimpie of andere suikervrije limonade. Door het uitlekken verliest de kwark de lactose (voordeel 1) en de zurige smaak (voordeel 2). Het dikt in tot een dikke brei, een soort hangop dus. Door de brei vervolgens aan te lengen met suikervrije limonade in een smaak naar keuze, krijg je de oude dikte weer terug, maar nu wel veel lekkerder. Beetje vergelijkbaar met boerenyoghurt als je de aarbeiensmaak pakt.
Uitlekken doe ik door een hele bak kwark in een koffiefilterzakje in een losse koffiefilterhouder te gooien en dit in de koelkast te laten staan (bakje of hoge beker eronder). Lijkt een hoop werk, maar is zo gebeurd. Er staat bij mij standaard een bak kwark uit te lekken in de koelkastZodra ik het gebruik spoel ik de filter ff om en gooi er weer een nieuw zakje / bakje in.
quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:45 schreef Messina het volgende:
[..]
[..]
Die honger gaat vanzelf weg als je een x-periode géén snaai en/of tussendoortje neemt. Om het op te lossen met voedsel vind ik voor mezelf geen goede optie.
Mijn moeder eet ook (tegenwoordig gezonde) tussendoortjes omdat ze het vermogen niet heeft om honger voor x-periode te hebben rond tussendoortjes-tijd.
Niet vreemd als je je bedenkt dat moeder 35 jaar lang een BMI van 45+ heeft gehad. Inmiddels onder de 35, maar nog steeds te dik.Maar waarom zou het erg zijn om tussendoortjes te eten? Als je gewoon binnen je kcal behoefte van de dag blijft maakt het echt niks uit of je 3 keer op een dag eet of 20 keer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:06 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Maar waarom zou het erg zijn om tussendoortjes te eten? Als je gewoon binnen je kcal behoefte van de dag blijft maakt het echt niks uit of je 3 keer op een dag eet of 20 keer.
Ik heb liever een volledig avondmaal en 's avonds twee bakkies (water-aanmaak) chocolademelk. Als ik een tussendoortje neem, kan ik minder eten met de avondmaal, en krijg ik tegen de nacht aan dus honguuuuur. Met als note, ik lig pas rond 03:30 uur op bed, dus als je rond 23:30 trek krijgt is dat verdomde veel tijd om uit te zittenquote:Op donderdag 15 mei 2014 19:06 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Maar waarom zou het erg zijn om tussendoortjes te eten? Als je gewoon binnen je kcal behoefte van de dag blijft maakt het echt niks uit of je 3 keer op een dag eet of 20 keer.
Als het bij jou niet werkt zeker niet doen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:15 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb liever een volledig avondmaal en 's avonds twee bakkies (water-aanmaak) chocolademelk. Als ik een tussendoortje neem, kan ik minder eten met de avondmaal, en krijg ik tegen de nacht aan dus honguuuuur. Met als note, ik lig pas rond 03:30 uur op bed, dus als je rond 23:30 trek krijgt is dat verdomde veel tijd om uit te zitten![]()
Long story short: Tussendoortjes doen me meer slecht dan goed.
Toetje hoort erbij!quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als het bij jou niet werkt zeker niet doen.
Ik eet trouwens in de avond een volwaardige maaltijd en toetje maar daarna niks meer. Maar ik lig dan ook itt jou om 23:00 op bed
Ik wil ook altijd een toetje anders blijf ik heel de avond zin in iets zoets houdenquote:Op donderdag 15 mei 2014 19:29 schreef Messina het volgende:
[..]
Toetje hoort erbij!![]()
Als ik dat zou afschaffen zou ik twee boze mannen in huis hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |