abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2014 @ 12:49:28 #121
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_140085403
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ik _O- Of minimaal evenveel dan toch.

Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..

1997, 1998, 1999, 2005, 2006, 2007, 2008 waren allen mooie seizoenen in de F1. De seizoenen 2000 t/m 2004 waren ondanks het machtsvertoon van Ferrari ook best leuk. Williams (met name Montoya) en Kimi Raikkonen hebben echt wel de nodige prachtige F1-momenten gebracht. Ook de stapsgewijze opmars van Renault was interessant. Sinds 2009 is het echter ronduit kut. Wat voor interessants hebben we nog gezien? De titel voor Brown GP was nog wel verrassend en leuk, vooruit. 1 hoogtepuntje.
pi_140085831
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:49 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..

1997, 1998, 1999, 2005, 2006, 2007, 2008 waren allen mooie seizoenen in de F1. De seizoenen 2000 t/m 2004 waren ondanks het machtsvertoon van Ferrari ook best leuk. Williams (met name Montoya) en Kimi Raikkonen hebben echt wel de nodige prachtige F1-momenten gebracht. Ook de stapsgewijze opmars van Renault was interessant. Sinds 2009 is het echter ronduit kut. Wat voor interessants hebben we nog gezien? De titel voor Brown GP was nog wel verrassend en leuk, vooruit. 1 hoogtepuntje.
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
  Redactie Sport zondag 18 mei 2014 @ 13:09:49 #123
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140086026
Ik denk dat het verlies van tankstops ook, bijdraagt aan de saaiheid
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140087033
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
Was maar 1 zonder DRS en dat was op Massa die op versleten banden reed. DRS is niet slecht, alleen maken ze sommige zones gewoon te lang.
  zondag 18 mei 2014 @ 15:43:34 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140090581
Grind mag van mij best terug, maar het hoeft niet 1 meter naast de curb. Ik wil juist dat coureurs hun rempunt tot op de laatste centimeter opzoeken en er af en toe ook overheen gaan. Wat is de spanning van coureurs die op 95% rijden omdat ze er vooral niet naast willen vliegen? Of coureurs die niet inhalen omdat ze als ze naast de baan gedrukt worden er gelijk uit liggen? Ik vond het vroeger geen zak aan als 1/3e van het veld niet meer meedeed omdat ze net een meter in het grind kwamen en daarom vast kwamen te staan.

Daar is best een middenweg in te vinden. De eerste x meter asfalt voor de kleine foutjes en daarna de grindbak voor de fuckups (ik denk aan jou Maldonado...).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 18 mei 2014 @ 15:43:55 #126
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_140090593
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
Ik heb enkel DRS inhaalacties van hem gezien.Vooral tussen Campsa en La Caixa.
pi_140092476
bah, heb ik dus niet goed op zitten letten :@
pi_140107065
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat het verlies van tankstops ook, bijdraagt aan de saaiheid
Ben ik niet met je eens. Sinds het verbod op bijtanken zijn er veel meer inhaalacties op de baan geweest dan in de 15 jaar ervoor, Ook al in 2010, toen er nog geen sprake was van DRS en snel slijtende Pirelli banden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport zondag 18 mei 2014 @ 21:48:12 #129
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140107293
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Sinds het verbod op bijtanken zijn er veel meer inhaalacties op de baan geweest dan in de 15 jaar ervoor, Ook al in 2010, toen er nog geen sprake was van DRS en snel slijtende Pirelli banden.
Ja, maar er is bijna geen kans voor verschillende strategieën. Dat strategische spel vond ik juist interessant in de eerste 15, 30 ronden, en dan op het eind pushen voor die plaatsen. En als je merkte dat het je strategie teveel in de weg zat moest je het toch proberen..

Ik vond het de sport interessanter en spannender maken, je wist minder goed wat er ging gebeuren. Het is nu vooral voorspelbaarder. Dat vind ik vooral jammer, denk ik.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140115004
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, maar er is bijna geen kans voor verschillende strategieën. Dat strategische spel vond ik juist interessant in de eerste 15, 30 ronden, en dan op het eind pushen voor die plaatsen. En als je merkte dat het je strategie teveel in de weg zat moest je het toch proberen..

Ik vond het de sport interessanter en spannender maken, je wist minder goed wat er ging gebeuren. Het is nu vooral voorspelbaarder. Dat vind ik vooral jammer, denk ik.
Het had wel een extra strategische dimensie, maar ik vond dat ten koste gaan van het pure racen omdat er vooral in de pits ingehaald werd. Dan heb ik het liever zoals het seizoen 2010 waar er echt op de baan ingehaald moest worden. En er is nu nog steeds sprake van strategie met de bandenkeuze. 1, 2 of 3 stoppers en starten op hard of zacht.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport zondag 18 mei 2014 @ 23:53:26 #131
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140115751
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het had wel een extra strategische dimensie, maar ik vond dat ten koste gaan van het pure racen omdat er vooral in de pits ingehaald werd. Dan heb ik het liever zoals het seizoen 2010 waar er echt op de baan ingehaald moest worden. En er is nu nog steeds sprake van strategie met de bandenkeuze. 1, 2 of 3 stoppers en starten op hard of zacht.
De enige strategie is 'neem ik harde banden in stint 2 of 3', en juist door het niet meer mogen tanken zijn er die belachelijke banden gekomen waardoor ze om de drie seconden SAVE TYRES WE TRY TO TAKE OVER AT THE PIT STOP en shit krijgt.. ik vind het niets veranderen en het echte racen gaat daar juist van achteruit. 2010 was een prima seizoen overigens, buiten het geringe aantal pitstops. Maar misschien is dat niet zo erg, want juist dan MOETEN mensen wel inhalen op de baan.

Of gewoon minimaal 2 stops verplicht stellen, met een bepaald pit window. Geen idee of dat wat is. En dan vrije bandenkeuze.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140118471
Drievoudig wereldkampioen Jack Brabham is overleden.
http://news.smh.com.au/br(...)-20140519-38inb.html ;(
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 19 mei 2014 @ 04:38:47 #133
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_140119144
F1 regels zeggen dat je met niet meer dan 2 auto's tegelijkertijd mag gebruiken, reserewagens zijn ook verboden.
Maar men zegt niets over met maar 1 wagen rijden, waarom doet men dat niet?
Dat lijkt me namelijk opzich een handige maatregel om kosten voor de kleinere teams te verlagen.
Scheelt de helft aan materialen en je hebt 1 coureur (plus crew) minder nodig.

Een team kan zich dan focussen op 1 rijder en dan misschien ook hoger in de punten komen.
Constucteurskampioenschap wordt dan natuurlijk wel lastiger om genoeg punten binnen te halen maar als die ene coureur het erg goed doet dan hoeft het opzich geen probleem te zijn.
Men kan bijv. door het vrijgekomen budget een veel betere coureur betalen wat ook resultaat in de punten oplevert.

Als teams nu zo enorme geldproblemen hebben, waarom rijden ze niet met 1 wagen in een seizoen?
  Redactie Sport maandag 19 mei 2014 @ 08:41:11 #134
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140120389
Ook dat mag niet meer. Is verboden sinds 1992 meen ik, tenzij de FIA een uitzondering maakt (zoals monaco 94)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140121961
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De enige strategie is 'neem ik harde banden in stint 2 of 3', en juist door het niet meer mogen tanken zijn er die belachelijke banden gekomen waardoor ze om de drie seconden SAVE TYRES WE TRY TO TAKE OVER AT THE PIT STOP en shit krijgt.. ik vind het niets veranderen en het echte racen gaat daar juist van achteruit. 2010 was een prima seizoen overigens, buiten het geringe aantal pitstops. Maar misschien is dat niet zo erg, want juist dan MOETEN mensen wel inhalen op de baan.

Of gewoon minimaal 2 stops verplicht stellen, met een bepaald pit window. Geen idee of dat wat is. En dan vrije bandenkeuze.
Maar dat komt door de introductie van de extreem snel slijtende Pirelli banden. Dat vind ik ook overdreven. Met de Bridgestones van 2010 was imho niets mis.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport maandag 19 mei 2014 @ 10:13:29 #136
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140122038
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar dat komt door de introductie van de extreem snel slijtende Pirelli banden. Dat vind ik ook overdreven. Met de Bridgestones van 2010 was imho niets mis.
Ja klopt, buiten het weinige aantal pitstops een prima seizoen. Daardoor werde de races met traditioneel weinig inhaalmogelijkheden spannende optochten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 19 mei 2014 @ 10:21:53 #137
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_140122237
quote:
19s.gif Op maandag 19 mei 2014 01:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Drievoudig wereldkampioen Jack Brabham is overleden.
http://news.smh.com.au/br(...)-20140519-38inb.html ;(
Een van de laatste helden uit de jaren vijftig. En uiteraard de eerste en enige wereldkampioen in zijn eigen wagen.



That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 19 mei 2014 @ 11:52:23 #138
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_140124731
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:21 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Een van de laatste helden uit de jaren vijftig. En uiteraard de eerste en enige wereldkampioen in zijn eigen wagen.

Is Stirling Moss nu de laatste levende held uit die tijd?
Ik heb vorig jaar op Goodwood oog in oog met hem gestaan, en een handtekening gekregen. Die ogen hebben heel wat f1 races gezien waar ik graag bij geweest zou zijn! :)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 19 mei 2014 @ 12:12:48 #139
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_140125368
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:52 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Is Stirling Moss nu de laatste levende held uit die tijd?
Ik heb vorig jaar op Goodwood oog in oog met hem gestaan, en een handtekening gekregen. Die ogen hebben heel wat f1 races gezien waar ik graag bij geweest zou zijn! :)
Van de grote namen is hij met Tony Brooks (2e in het kampioenschap van 1959 achter Jack Brabham) de enige volgens mij. Er zullen nog wel wat coureurs leven die enkele races hebben gereden, maar van de bepalende coureurs zijn er niet veel meer over.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Redactie Sport maandag 19 mei 2014 @ 14:33:14 #140
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140129392
Er was er nog een staat me wat van bij, even zoeken..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 19 mei 2014 @ 14:34:56 #141
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140129436
Oja, Surtees. Maar die had z'n piek net wat later.

EDIT: Ik bedoelde Dan Gurney. Eerste podium in 1959. Een van de meest ondergewaardeerde rijders van de eerste 20 jaar F1
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 19 mei 2014 @ 15:28:31 #142
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_140131204
Oja, Surtees natuurlijk! Kampioen in de F1 en bij de motoren.
Ook die loopt nog ieder jaar op het Festival of Speed in Goodwood rond
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_140133745
Other F1 drivers buy Maldonado

quote:
A few months ago PDVSA promised Lotus $40m if they let Pastor Maldonado drive in Formula 1. In a shock move today, the other drivers in the 2014 championship have now promised Lotus $42m if they don’t.
‘Enough is enough. The rest of the field had to take action before he took them all out,’ said source close to the drivers’ coalition. ‘So they had a whip round and they reckon they’ve got enough to outbid the Venezuelans, plus a bit left over to replace the useless lunatic with lovely dependable Nick Heidfeld who is really good at getting out of the way and basically drives for tips.’
Our source claims the only drivers who haven’t pitched in to buy the freewheeling pay driver’s absence from F1 are Fernando Alonso, who is too busy huffing around saying he’s not going to win anything, and Jenson Button whose season has been so disappointing he thinks having an erratic Venezuelan buffoon on the track can’t make things any worse.
‘This isn’t cheap for the drivers but they think it’s worth it,’ our source admitted. ‘Also, they hope to get some of the cash back with donations from the crowds after reminding them that, without this buy out, they could have been hit in the eye by a flying piece of carbon fibre when Maldonado twatted into another car on lap 24 as usual.’
To find out if the new offer had been accepted, Sniff Petrol attempted to speak to Pastor Maldonado via Skype but he had somehow managed to crash his computer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:07:24 #144
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140163816
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Sport dinsdag 20 mei 2014 @ 13:25:44 #145
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140165910
Dag lotus, denk ik zelfs.. Als dat zo is staat RoGro weer aan de zijlijn...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:23:47 #146
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_140167713
quote:
Wel een logische stap, stukje verstandiger ook denk ik.

Kon inderdaad wel het einde van Lotus betekenen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_140168510
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:23 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Wel een logische stap, stukje verstandiger ook denk ik.

Kon inderdaad wel het einde van Lotus betekenen.
Lotus kan wel eens een heel interessant team zijn om over te nemen, hebben een auto met potentie, veel kennis in huis en in iedergeval 1 coureur die zijn verleden als crashpiloot van zich heeft afgeschud en bloedje snel is.

Maar wie ? Haas dan toch ? Of heeft er nog iemand anders plannen naar F1 te komen?
pi_140168610
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Lotus kan wel eens een heel interessant team zijn om over te nemen, hebben een auto met potentie, veel kennis in huis en in iedergeval 1 coureur die zijn verleden als crashpiloot van zich heeft afgeschud en bloedje snel is.

Maar wie ? Haas dan toch ? Of heeft er nog iemand anders plannen naar F1 te komen?
Haas wil geen team overnemen. Misschien dat Stefanovich (van Stefan GP) interesse heeft.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_140168908
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Haas wil geen team overnemen. Misschien dat Stefanovich (van Stefan GP) interesse heeft.
Mag toch hopen van niet. Er is wel eens onderzoek naar hem gedaan en hij schijnt vooral op papier enorm rijk te zijn en zou banden hebben met Russische mafia. Geen persoon dieje graag in de f1 zal zien.

En Haas zegt wel van niet, maar met het team van Lotus bijna in de etalage, lijkt het mij toch een vrij lucratieve deal, een auto die in de basis top 10 kan rijden of een auto vanaf 0 opbouwen? Hij zou echt dom zijn niet naar dit scenario te kijken. Waar zijn Caterham en Marussia nu na 3 jaar ? Dat is toch ook om te huilen. Geen van de teams, hrt meegenomen, heeft ooit kans gezien ansluiting te vinden bij de subtop.

Haas als nieuw vers team is gedoemd te mislukken, andersom, met spulletjes van Lotus kan het misschien nog wel wat worden.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:53:50 #150
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_140170199
Zonde van Lotus maar ik kan er geen traantje om laten de Malledonna nu weg gaat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_140175745
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.

Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.


Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:38:04 #152
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_140180659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:02 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.

Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.

Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
Kimi was al betaald door Lotus dacht ik.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 23:18:49 #153
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140189065
Ik denk dat het sponsorgeld van Maldonado pas eindigt aan het einde van het seizoen. Nieuwe president of niet, ze hebben nog wel contracten om zich aan te houden en ik ga er toch minimaal van uit dat deze tot einde seizoen lopen.

Betekent wel dat Lotus voor het volgende seizoen opnieuw hard op zoek moet naar sponsoren en met de huidige josti-acties van Maldonado zullen er niet veel bedrijven staan te springen om een C-team (hopelijk sinds de laatste race opgeklommen naar B-team) te sponsoren. Al blijft de Lotus naam voor sommigen altijd interessant.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 21 mei 2014 @ 09:48:11 #154
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_140195984
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:02 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.

Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.

Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
Dat doet het wel maar ik gok dat t ook redelijkerwijs al ver gesmolten is
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 21 mei 2014 @ 12:07:21 #155
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140199643
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/

Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA *O*
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_140199828
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/

Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA *O*
De geruchten dat McLaren en Lotus om dezelfde titelsponsor vochten gingen al een tijdje. Nu lijkt Lotus dus als winnaar uit de bus te komen. Is wel gunstig voor Lotus en McLaren overleeft het wel met het geld van Honda.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 21 mei 2014 @ 12:24:40 #157
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_140200113
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/

Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA *O*
Bedrijf past denk ik ook beter bij Lotus, iets minder serieus dan Mclaren
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 21 mei 2014 @ 16:00:17 #158
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140207373
En Lotus geeft ze waarschijnlijk een veel betere deal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_140210964
Mclaren ging uiteindelijk liever voor een eigen team, dan verder met de Mclaren als hun "fabrieksteam". Ze zijn momenteel de langzamer dan Force India en Williams, je kunt je dus afvragen waar Honda in gaat stappen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 09:48 schreef nils7 het volgende:
Dat doet het wel maar ik gok dat t ook redelijkerwijs al ver gesmolten is
Ik dacht dat ze het nodig hadden voor de het wachten voor de stad, NA de instalation lap.
.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 13:46:33 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140342780
Deze zagen we helaas al aankomen:
Fernandes zet Caterham te koop
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 mei 2014 @ 13:10:30 #161
369251 Geralt
of Rivia
pi_140382537
quote:
Coureurs bij Sauber onder druk na beschamend optreden

Er wordt aan de stoelpoten van Adrian Sutil en Esteban Gutierrez gezaagd. Roger Benoit, de correspondent van de krant Blick die veel connecties binnen Sauber heeft, schreef dat de Zwitserse renstal in Monaco beschamend gepresteerd had.

Niet Sauber, maar Marussia profiteerde van de chaos in de straten van het vorstendom. Zowel Sutil als Gutierrez crashte. Vooral de touché van Gutierrez met de vangrails aan de binnenkant van Rascasse was pijnlijk. De Mexicaan reed op dat moment in de punten rond.

Teambaas Monisha Kaltenborn beweert dat Sauber de afgelopen races wel degelijk progressie heeft geboekt. Misschien dat het dan tijd is om de coureurs onder een vergrootglas te leggen. "Veel fans eisen dat testrijder Giedo van der Garde een kans krijgt", stelt Benoit.
Ik zeg doen! :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_140383798

quote:
Hamilton en Rosberg al na Barcelona in de clinch

9:35 – De interne strubbelingen die dit weekend het team van Mercedes teisterden, kennen hun oorsprong in Barcelona, zo liet teambaas Toto Wolff weten. Nico Rosberg en Lewis Hamilton lagen toen al in de clinch en dat werd alleen maar versterkt door het incident in de kwalificatie van Monaco, waarbij Rosberg een gele vlag veroorzaakte met een momentje in Mirabeau.

De onderliggende spanning was voelbaar na de kwalificatie en met name Lewis Hamilton liet duidelijk merken dat hij zich benadeeld voelde. Maar dit incident stond niet op zich. In Barcelona zette Hamilton zijn motor op een agressievere setting, zodat hij Rosberg kon voorblijven. Dit was tegen de afspraak met het team in en Rosberg voelde dat hij op een oneerlijke manier verloren had. Dit zorgde ervoor dat Hamilton zijn excuses aanbood.

En in die sfeer ging het team naar Monaco, waar Hamilton de pole misliep door de gele vlag die Rosberg had veroorzaakt. Volgens Rosberg en het team was het niet opzettelijk, maar de lichaamstaal van Hamilton deed vermoeden dat hij het hier niet mee eens was. "Het was andersom in Barcelona", zei Wolff. "Nico voelde zich benadeeld in die race en ik denk dat dat normaal is. Iedereen heeft zijn eigen waarheid en overtuiging. En zo werken discussies. Jij denkt dat je gelijk hebt en dat denkt de andere persoon ook. Het is nooit zwart-wit, soms is het grijs."

Mercedes heeft er nu in ieder geval voor gezorgd dat geen van de beide coureurs nog met zijn motorsettings aan de haal gaat. "Dat gebeurt nooit meer", aldus Wolff. "Ze hebben gewoon uitgezocht hoe ver ze konden gaan en dit zijn dan de consequenties. Maar dat is toch normaal?"

"Je hebt een kans op het kampioenschap en zo lang het gebeurt in de teamgeest en niet onder de tafel gaat, blijven we deze situatie behandelen zoals we eerder deden. Op het moment dat het tegen de teamgeest in gaat, zullen we ingrijpen."
Wat een hypocriet die Hamilton zeg. Het hele weekend met een zuur gezicht rondlopen omdat Rosberg een "foutje" maakt, terwijl die zelf in Spanje tegen teamprotocol ingaat. Ik vond toen al iets niet kloppen. Ik begin het Rosberg telkens meer te gunnen. Vooral die manoeuvre van zaterdag vind ik dan weer mooi.
  maandag 26 mei 2014 @ 14:23:25 #163
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_140385177
Hamilton is altijd al een huilie geweest.

Toen hij twee jaar terug ofzo boos was om alle penalties die hij kreeg en zich afvroeg of de fia iets tegen zwarten had :')
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_140394617
Het sufste vond ik eigenlijk gisteren dat hij tijdens de SC opmerkingen richting het team maakte dat ze hem eerder naar binnen hadden moeten halen. Toen dacht ik al "ja, hallo, wat denk je zelf, dat ze je de undercut gaan geven zodat je Rosberg voorbij ka?. Wat als ze dat bij Rosberg hadden gedaan in Barcelona?"
  maandag 26 mei 2014 @ 19:25:30 #165
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140395682
Dan mag hij dat nog wel vinden toch? Of had hij over de radio moeten zeggen "Please pit Rosberg first" ?
Het zijn allemaal geen rare dingen hoor. Alleen was het wijsheid achteraf en daar heb je op zo'n moment weinig aan. Uiteindelijk benadeelt hij maar een persoon en dat is hijzelf.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Sport maandag 26 mei 2014 @ 19:26:19 #166
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140395717
Genot.

Zielige zeikzak blijft lewis ook
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140395999
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:01 schreef Wombcat het volgende:
Het sufste vond ik eigenlijk gisteren dat hij tijdens de SC opmerkingen richting het team maakte dat ze hem eerder naar binnen hadden moeten halen. Toen dacht ik al "ja, hallo, wat denk je zelf, dat ze je de undercut gaan geven zodat je Rosberg voorbij ka?. Wat als ze dat bij Rosberg hadden gedaan in Barcelona?"
Volgens mij waren al in het pitstop window gekomen, toen Sutil over de chicane vloog. Er lagen zoveel brokstukken, ze hadden natuurlijk een gok kunnen nemen en gelijk pitten, hopen dat er echt een SC zou komen.

Nu was Sutil al zowat uit zijn wagen geklomen, toen die SC erin kwam en daarna gingen ze pitten.
.
pi_140396927
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:33 schreef Fer het volgende:

[..]

Volgens mij waren al in het pitstop window gekomen, toen Sutil over de chicane vloog. Er lagen zoveel brokstukken, ze hadden natuurlijk een gok kunnen nemen en gelijk pitten, hopen dat er echt een SC zou komen.

Nu was Sutil al zowat uit zijn wagen geklomen, toen die SC erin kwam en daarna gingen ze pitten.
Dan nog geldt dat ze dan niet eerst Hamilton naar binnen halen en daarna Rosberg, dit vanwege de undercut. Normaal wordt de rijder die voorop ligt als eerste binnen gehaald, dit omdat anders de rijder die tweede ligt als gevolg van de pitstops de leiding over kan nemen.
pi_140397395
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan nog geldt dat ze dan niet eerst Hamilton naar binnen halen en daarna Rosberg, dit vanwege de undercut. Normaal wordt de rijder die voorop ligt als eerste binnen gehaald, dit omdat anders de rijder die tweede ligt als gevolg van de pitstops de leiding over kan nemen.
Dan moet ie volgende keer maar klagen over graining, krijgt vanzelf zijn undercut >:)
.
  maandag 26 mei 2014 @ 23:16:44 #170
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140408842
Hij had sowieso gewoon de pit in kunnen rijden. Mercedes laat 'm dan echt niet doorrijden, dan moeten ze wel banden wisselen. Of je de verhouding met je chef er beter op maakt is dan een tweede :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_140410278
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:16 schreef twiFight het volgende:
Hij had sowieso gewoon de pit in kunnen rijden. Mercedes laat 'm dan echt niet doorrijden, dan moeten ze wel banden wisselen. Of je de verhouding met je chef er beter op maakt is dan een tweede :P
Maar dat lukt dan wss niet binnen 3 seconde
pi_140412135
Maar goed, het probleem blijft natuurlijk wel dat door op deze manier het uiterste te vergen van de wagens voor de onderlinge strijd, de kans op uitvallen met een rokende motor of versleten banden wel groter maakt.

En dan gaat Riciardo er met de winst van door natuurlijk.

De agressieve mappings van Spanje kunnen heel misschien een motorfalen in een andere race veroorzaken, of door een extreme undercut zou voor de laatste ronde de banden finaal afgesleten kunnen zijn.
.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:25:12 #173
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140415156
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:42 schreef opreis het volgende:

[..]

Maar dat lukt dan wss niet binnen 3 seconde
Nee, maar nu moest Hamilton ook inhouden omdat Rosberg eerst moest. En tijdens de safetycar maken die x seconden extra minder uit. Maar goed, coulda woulda shoulda. Het team wilde nog niemand naar binnen hebben en als ze dat die ronde toch wel wilden, dan was het Rosberg geworden die als eerste mocht. Hamilton was alleen gefrustreerd omdat op de baan voorbij Rosberg komen nagenoeg onmogelijk was. Nu zitten hier een aantal Hamilton-haters, dus dan krijg je gelijk huilie dit, huilie dat reacties.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:28:40 #174
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140415191
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:24 schreef Fer het volgende:
Maar goed, het probleem blijft natuurlijk wel dat door op deze manier het uiterste te vergen van de wagens voor de onderlinge strijd, de kans op uitvallen met een rokende motor of versleten banden wel groter maakt.

En dan gaat Riciardo er met de winst van door natuurlijk.

De agressieve mappings van Spanje kunnen heel misschien een motorfalen in een andere race veroorzaken, of door een extreme undercut zou voor de laatste ronde de banden finaal afgesleten kunnen zijn.
Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar nee *O*
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:38:18 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140415296
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar nee *O*
Zeker wat dat betreft is het goed dat het niet Ferrari of RBR is die de beste auto heeft
  Redactie Sport dinsdag 27 mei 2014 @ 09:35:13 #176
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140416319
Bij RBR was er misschien ook wel een beetje strijd geweest als ricciardo constant pole pakte. In 2010 hadden ze ook geen overduidelijke #1
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 27 mei 2014 @ 16:23:35 #177
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140431216
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij RBR was er misschien ook wel een beetje strijd geweest als ricciardo constant pole pakte. In 2010 hadden ze ook geen overduidelijke #1
Volgens mij is en blijft Vettel met een ontzettende voorsprong de #1 binnen het team. Maar RBR heeft een hele nieuwe auto moeten bouwen en wat ze hebben is in die zin nog niet geoptimaliseerd voor Vettel. Met het materiaal dat ze hebben lijkt Ricciardo het voorlopig een stuk beter te doen. Teamorders wanneer Vettel en Ricciardo niet direct tegen elkaar strijden zijn natuurlijk redelijk zinloos.

Toch twijfel ik er niet aan dat als Vettel en Ricciardo min of meer gelijk staan in het kampioenschap en ze op de baan elkaar in de weg zitten dat Vettel dan het voordeel krijgt. Helaas (voor Vettel vnl.) hebben ze niet veel tegen elkaar hoeven strijden, o.a. door verschillende strategien etc.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_140431705
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar nee *O*
Maar als die twee doorgaan met alles uit hun wagen trekken, is er grote kans het uit is met de pret bij Mercedes en ze voortaan in de volgorde van de kwalificatie mogen finishen.
.
pi_140436366
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:25 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nee, maar nu moest Hamilton ook inhouden omdat Rosberg eerst moest. En tijdens de safetycar maken die x seconden extra minder uit. Maar goed, coulda woulda shoulda. Het team wilde nog niemand naar binnen hebben en als ze dat die ronde toch wel wilden, dan was het Rosberg geworden die als eerste mocht. Hamilton was alleen gefrustreerd omdat op de baan voorbij Rosberg komen nagenoeg onmogelijk was. Nu zitten hier een aantal Hamilton-haters, dus dan krijg je gelijk huilie dit, huilie dat reacties.
Ik vind Hamilton een huilie in dit geval, maar iha vind ik hem best een leuke coureur. Dus het is niet dat ik hem nu een huilie vind, omdat ik hem toch al niet mocht.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 18:55:56 #180
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140436966
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:23 schreef twiFight het volgende:

[..]

Volgens mij is en blijft Vettel met een ontzettende voorsprong de #1 binnen het team. Maar RBR heeft een hele nieuwe auto moeten bouwen en wat ze hebben is in die zin nog niet geoptimaliseerd voor Vettel. Met het materiaal dat ze hebben lijkt Ricciardo het voorlopig een stuk beter te doen. Teamorders wanneer Vettel en Ricciardo niet direct tegen elkaar strijden zijn natuurlijk redelijk zinloos.

Toch twijfel ik er niet aan dat als Vettel en Ricciardo min of meer gelijk staan in het kampioenschap en ze op de baan elkaar in de weg zitten dat Vettel dan het voordeel krijgt. Helaas (voor Vettel vnl.) hebben ze niet veel tegen elkaar hoeven strijden, o.a. door verschillende strategien etc.
Ricciardo heeft toch al tweemaal teamorders in zijn voordeel gekregen??
The line is a dot to you!
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:27:49 #181
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140460452
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:55 schreef kepler het volgende:

[..]

Ricciardo heeft toch al tweemaal teamorders in zijn voordeel gekregen??
Ik kan me zo uit het hoofd maar één situatie herinneren, maar dat was omdat ze verschillende strategien reden. Dan zijn teamorders niet echt van toepassing, omdat ze toch niet tegen elkaar strijden. Het was toen meer zo van "hey laat ricciardo er ff langs want het heeft geen zin hier seconden tijd aan te verspillen".
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2014 @ 10:35:02 #182
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140460681
Hamilton is ook altijd een jankneus. Vorig jaar was ie somewhat okay overigens
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140473183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:27 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik kan me zo uit het hoofd maar één situatie herinneren, maar dat was omdat ze verschillende strategien reden. Dan zijn teamorders niet echt van toepassing, omdat ze toch niet tegen elkaar strijden. Het was toen meer zo van "hey laat ricciardo er ff langs want het heeft geen zin hier seconden tijd aan te verspillen".
Ik dacht twee keer, maar weet de races zo niet meer.
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:06:22 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140473865
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hamilton is ook altijd een jankneus. Vorig jaar was ie somewhat okay overigens
Hij heeft natuurlijk een groot media machtsblok achter hem, ik denk dat hij daarom wat meer huilt dan een ander
pi_140474065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik dacht twee keer, maar weet de races zo niet meer.
Bahrein was andere strategie, China was Ricciardo sneller en toen wilde het team dat Vettel aan de kant ging zodat Ricciardo richting Alonso kon rijden.
pi_140487520
Vettel is nooit echt supersterk geweest aan het begin van het seizoen, hij wordt meestal met iedere race steeds sneller en onverslaanbaar. Ik denk dat ie iedere keer moet wennen aan de nieuwe reglementen waarop de auto is gebouwd.

Webber was ook altijd beter in de snelle bochten dan Vettel en haalde in de kwalificatie dezelfde rondetijden, alleen meer bandenslijtage in de race.
.
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:20:20 #187
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140493859
Ik streep Vettel zeker nog niet weg als de #3 van dit seizoen. Maar uit zijn team radio opmerkingen wanneer zijn auto stuk is/minder presteert blijkt naar mijn mening wel dat hij nog 50% een klein kind is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 29 mei 2014 @ 09:57:43 #188
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140499764
quote:
Haas delays F1 debut until 2016 - report
Gene Haas hinted that time is running out to be ready for 2015.

It appears Gene Haas will not have a Formula One team on next year's grid.

As recently as last week, it was reported that the Nascar team co-owner's 'plan A' was to debut with a Gunther Steiner-led, North Carolina-based F1 team in 2015.

At the same time, Haas was trying to put together a 200-strong workforce.

"There are many interested parties," a source told Auto Motor und Sport last week, "but we can only hire people when we know who our engine partner is."

At the Indianapolis 500 last weekend, Haas told motorsport.com that plans to use Ferrari technology are on track. "We haven't exactly signed a formal contract (with Ferrari) but we're pretty close," he said.

And he met with likely chassis maker Dallara during the Indianapolis visit.

"They all can do it, they all want to do it, they're all very interested in helping us," said Haas.

He hinted, however, that time is running out to be ready for 2015.

"I think they are looking at it as a good long-time partnership but it just comes down to you have to order things and it takes time to order things and get things scheduled.

"It just seems that it's taking longer to accomplish what we wanted to do than we thought," Haas added.

The latest news is that Haas has apparently now decided to target a 2016 debut rather than rush onto next year's grid.

"It's already June," he said, "so it's just seven months away and the timing issues are starting to get real crazy."
Tsja, wat wil je ook als je zo laat te horen krijgt dat je geaccepteerd bent :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_140500034
Dallara heeft ontzettend veel ervaring in de autosport, maar ik zie ze nu niet zo 1.2.3 een goed F1 chassis/bodemplaat maken. Daar zijn ze naar mijn gevoel al te lang uit de F1. En als ze toch in 2016 willen debuteren, zou het denk ik veel interessanter kunnen zijn om het 2e team (1e klant) van Honda te worden. Een soort testteam voor McLaren. Dan heb je privileges en kan je als nieuw komend team sneller groeien en gebruik maken van kwalitatief betere spulletjes.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 29 mei 2014 @ 11:35:20 #190
39237 crew  H_T
2733
pi_140501454
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:15 schreef Meike26 het volgende:
Dallara heeft ontzettend veel ervaring in de autosport, maar ik zie ze nu niet zo 1.2.3 een goed F1 chassis/bodemplaat maken. Daar zijn ze naar mijn gevoel al te lang uit de F1. En als ze toch in 2016 willen debuteren, zou het denk ik veel interessanter kunnen zijn om het 2e team (1e klant) van Honda te worden. Een soort testteam voor McLaren. Dan heb je privileges en kan je als nieuw komend team sneller groeien en gebruik maken van kwalitatief betere spulletjes.
Dallara een chassis laten maken hoeft geen slecht idee te zijn. Je ontlast je eigen team een beetje, en je hebt voor de jaren erna in elk geval een basis liggen. Of Haas nou zelf een chassis maakt of niet, het eerste jaar zullen ze toch niet meedoen om de prijzen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:10:30 #191
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140502352
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dallara een chassis laten maken hoeft geen slecht idee te zijn.
Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.
Niet dat dat beter is afgelopen :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_140513648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.
Niet dat dat beter is afgelopen :')
Kwamen ze toen ook niet aan de start met stalen schrijfremmen?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 mei 2014 @ 18:31:55 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140513684
Volgens mij wel. HRT was gewoon een team dat niets te zoeken had in de F1. Er was totaal geen geld en juist dat heb je in de Formule 1 wel nodig
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 29 mei 2014 @ 20:37:03 #194
39237 crew  H_T
2733
pi_140517524
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.
Niet dat dat beter is afgelopen :')
De vraag is ook of Hispania de start had gehaald en het beter had gedaan als ze in hun debuutjaar meteen een eigen chassis hadden ontwikkeld. Ik denk het niet
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_140518321
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij wel. HRT was gewoon een team dat niets te zoeken had in de F1. Er was totaal geen geld en juist dat heb je in de Formule 1 wel nodig
Volgens mij betaalden ze Dallara ook bijna niks, dus in die zin niet zo raar dat ze niet zo'n geweldig chassis kregen. Ze kregen waarvoor ze betaald hadden. :P
  vrijdag 30 mei 2014 @ 09:43:41 #196
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140531136
Ik word wel een beetje moe van die sfeer dat een nieuwkomend team gelijk mee moet doen met de top van het veld. Tering zeg. Het kost nou eenmaal wat jaren nadat je een nieuw werkveld in stapt voordat je uberhaupt weet waar je mee bezig bent. Je moet de juiste mensen op de juiste plek zien te krijgen en het talent/geluk hebben een goede auto te bouwen. En dat is allemaal nog onder de voorwaarde dat je het geld hebt om dat te betalen. Als we elke keer gaan zeiken dat ze er niet thuishoren dan houden we over 20 jaar nog maar 4 teams over. En ook gevestigde teams kunnen soms geen deuk in een pakje boter rijden (Williams vorig jaar, Lotus de eerste 4 wedstrijden van dit jaar). Betekent niet dat ze dan opeens waardeloos zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_140533993
Beter is juist zoveel mogelijk in te kopen. Bak wielophanging electronica en alleen focussen op een goed chassis en organisatie.

Maar ze mogen wel opschieten, over 7 maanden moet de wagen al op de wintertest verschijnene.
.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 12:38:22 #198
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140535279
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:51 schreef Fer het volgende:
Beter is juist zoveel mogelijk in te kopen. Bak wielophanging electronica en alleen focussen op een goed chassis en organisatie.

Maar ze mogen wel opschieten, over 7 maanden moet de wagen al op de wintertest verschijnene.
Als je nu even omhoog scrollt naar deze post SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 147: Volle kracht vooruit
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_140545216
Als ik Lewis zn Facebook moet geloven zijn hij en Nico weer vriendjes (waar hij eerder zei dat ze geen vrienden waren). Eind goed al goed.
pi_140545743
-

[ Bericht 62% gewijzigd door Ferry_76 op 30-05-2014 18:56:04 ]
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:02:13 #201
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140545957
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:33 schreef opreis het volgende:
Als ik Lewis zn Facebook moet geloven zijn hij en Nico weer vriendjes (waar hij eerder zei dat ze geen vrienden waren). Eind goed al goed.
LewisHamilton twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 17:33:45 We've been friends a long time&as friends we have our ups&downs. Today we spoke&we're cool, still friends #noproblem http://t.co/xhZlf4qMv9 reageer retweet
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_140546115
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

LewisHamilton twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 17:33:45 We've been friends a long time&as friends we have our ups&downs. Today we spoke&we're cool, still friends #noproblem http://t.co/xhZlf4qMv9[ afbeelding ] reageer retweet
Die bedoelde ik ja.
Formule 1-wieler
pi_140552430
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

LewisHamilton twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 17:33:45 We've been friends a long time&as friends we have our ups&downs. Today we spoke&we're cool, still friends #noproblem http://t.co/xhZlf4qMv9[ afbeelding ] reageer retweet
Dacht even dat het pharrell was ;)
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 31 mei 2014 @ 07:28:20 #204
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_140561920
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Dacht even dat het pharrell was ;)
Nee, dat is nico :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:16:58 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140564520
ScarbsF1 twitterde op zaterdag 31-05-2014 om 11:12:50 Ferrari F1 Engine 2014 Overview with drawings of the turbo, ERS & intercooler set up: http://t.co/PIt3hvC8yL @F1Racing_mag @PeterDWindsor reageer retweet
  zaterdag 31 mei 2014 @ 15:08:13 #206
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140569854
Jup. Wsr F3.5 is tegenwoordig feller klinkend dan F1 :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 15:36:58 #207
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_140570365
Over de WSR gesproken.. nog mensen die morgen ook gaan?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 2 juni 2014 @ 09:57:52 #208
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140623069
Een boeing 747 klinkt ook feller dan de F1. Kut F1. Waardeloze sport. Ik kijk nooit meer! Maar ga wel elke week zeiken natuurlijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 2 juni 2014 @ 12:13:09 #209
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140627322
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:57 schreef twiFight het volgende:
Een boeing 747 klinkt ook feller dan de F1. Kut F1. Waardeloze sport. Ik kijk nooit meer! Maar ga wel elke week zeiken natuurlijk.
rustig maar, denk aan je bloeddruk.
Maar is het tegenwoordig verboden als ik een berichtje post vanaf het circuit waar ik net een F1 demo van Vergne had gezien met V8 en waar een startveld van 20 v8-wagens heb zien, horen en voelen langs denderen op een manier waar je kiezen van uit trillen. Dan merk je toch wel dat geluid een deel van de belevenis is.
En als je dan toch denkt dat ik elke week zeik, zoek anders eens wat quotes. Dan zul je zien dat ik daar enkel iets over gezegd heb tijdens de test en het Melbourne weekend. En dat ik zelf zei dat het een kwestie van wennen is.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 2 juni 2014 @ 13:48:41 #210
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140630620
Mijn post was niet (alleen) gericht naar jou, daarom quotete (kut NLse spelling) ik jou ook niet. Maar het heeft gewoon geen enkel nut om te gaan vergelijken met andere race klasses. Net zoals het "GP2 is bijna net zo snel als F1". Ja dat zal, maar de regels en autos zijn compleet anders, dus je hebt er niets aan die vergelijkingen te maken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_140631531
Volgend jaar 'Forza Rosso' uit Roemenië schijnbaar op de grid..?:

http://www.formule1.nl/ni(...)af-volgend-jaar-mee/

quote:
Naar verluidt heeft de FIA de komst van een Roemeens Formule 1-team goedgekeurd. Forza Rossa schijnt volgend jaar al op de grid te staan.
Dit stelt Formule 1-medewerker Adam Cooper. De FIA ging op 11 april voor het laatst in op de wens van Forza Rossa. Dit was toen de World Motor Sport Council Gene Haas toegang verleende tot de Formule 1. Toen was de FIA nog “aan het onderzoeken wat de mogelijkheden voor Forza Rossa zijn”.

Om de een of andere reden duurde dit proces nog zes weken. De internationale autosportfederatie is er in die periode in ieder geval achter gekomen dat het Roemeense F1-project financieel levensvatbaar is.

Gene Haas heeft ondertussen al toegegeven dat het onwaarschijnlijk is dat zijn team volgend jaar al op de grid staat. Waarschijnlijk wil Forza Rossa wel volgend jaar al meedoen. De plannen van het Roemeense team zijn al wat concreter. Zo gaat het team rijden met Renault-motoren en bouwt voormalig Spyker-teambaas Colin Kolles de auto in zijn fabriek in München.

Drijvende kracht achter Forza Rossa is Ion Bazac, een arts die ook Minister van Gezondheid was in Roemenië. De 45-jarige arts is al de Ferrari-importeur van het land en doet dat onder de naam Forza Rossa. Bazac is daarnaast de president van een consortium die zowel bestaat uit de Roemeense overheid als private investeerders die als doel heeft Roemenië in het buitenland te promoten. De FIA sprak onder andere al met de Roemeense Minister van Sport.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140631678
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:48 schreef twiFight het volgende:
Mijn post was niet (alleen) gericht naar jou, daarom quotete (kut NLse spelling) ik jou ook niet. Maar het heeft gewoon geen enkel nut om te gaan vergelijken met andere race klasses. Net zoals het "GP2 is bijna net zo snel als F1". Ja dat zal, maar de regels en autos zijn compleet anders, dus je hebt er niets aan die vergelijkingen te maken.
Het is quootte :s) :+
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 2 juni 2014 @ 14:35:16 #213
369251 Geralt
of Rivia
pi_140631976
Het lijkt me toch niet echt goeie reclame voor zijn business en voor Ferrari dat een van hun importeurs met een Renault motor gaat rond rijden :@ :X!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 2 juni 2014 @ 14:35:24 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140631978
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 14:19 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgend jaar 'Forza Rosso' uit Roemenië schijnbaar op de grid..?:

http://www.formule1.nl/ni(...)af-volgend-jaar-mee/

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Colin Kolles weer :'). Nou ja, die heeft nog enigszins succes gehad op Le Mans...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_140637292
Roemeens team, Italiaanse naam. Franse motor en een Duits chassis.

Zijn er nog Roemeense tallenten if maken Stoffel/Robin/Ocon een kans?
.
  maandag 2 juni 2014 @ 17:45:03 #216
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140638034
Stoffel en Robin kunnen een kans maken, mits dat team een samenwerkingsverband aangaat met Mclaren ofwel Caterham. Ocon is wat té vroeg, maar is een mogelijkheid qua connectie Lotus->Renault. Dan zie ik eerder Marciello die kant opgaan omwille van de connectie met Ferrari en hij al wat meer ervaring heeft met de banden door de GP2.
Vanzelfsprekend staan er ook een aantal gasten uit de GP2 te trappen om binnen te raken in de F1, en daar zijn er altijd wel bereidt om flappen neer te leggen.
Wat ook nog een optie zou zijn is dat Robin en/of Giedo zou(den) door promoveren tot racecoureur, dat de coureur die vervangen wordt richting het nieuwe team gaat, zoals een paar geleden met Trulli/Glock/Kovalainen is gebeurt. Maar die kans is er ook voor andere testcoureurs. Pic zou ook nog wel eens kunnen, die heeft een hechte band met Renault.
Maar Roemenië heeft geen jonge gasten in de pijpleiding liggen bij de betere juniorklassen, misschien nog ergens in een kleinere F3 of Formule Renault 1.6/2.0 klasse.

Kort samengevat: is nog niet te vertellen, aangezien het wat vroeg is om connecties te leggen en er nog maar bitter weinig bekend is over Forza Rosso :P
Maar 1 ding is zeker, als Kolles ermee bezig is, zal Yamamoto wel enkele GP's rijden :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 02-06-2014 17:52:28 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_140638631
Zou mij niks verbazen als ze twee oude rotten aannemen in het begin, Button bijvoorbeeld.
.
  maandag 2 juni 2014 @ 18:45:38 #218
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_140639866
Eerst maar eens kijken of de wagens van Forza Rosso volgend jaar daadwerkelijk op de grid staan. Dat lijkt me nog verre van zeker. Speculeren over eventuele coureurs lijkt me dan ook vrij zinloos.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 2 juni 2014 @ 18:47:10 #219
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140639937
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:45 schreef 4-elements het volgende:
Speculeren over eventuele coureurs lijkt me dan ook vrij zinloos.
IDD, maar wel leuk soms ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_140642169
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:04 schreef Fer het volgende:
Zou mij niks verbazen als ze twee oude rotten aannemen in het begin, Button bijvoorbeeld.
Button gaat dat nooooit doen natuurlijk. Ook al krijgt hij 70 miljoen aangeboden, hij zou enorm aan gezichtsverlies lijden als hij met zo'n team in zee gaat. Ik zie Button eerder nog bij Sauber terecht komen, naast misschien wel Van Der Garde, de 2 fitste coureurs van de F1 naast elkaar.
pi_140644898
Waarom niet, Button loopt toch tegen het einde van zijn carrière. Op een gegeven moment heb je alleen nog wat aan zijn kennis en ervaring, minder aan zijn snelheid. Dan is het de perfect om zo;n nieuw team op weg te helpen.

Force India komt met Mercedes en Hulkenberg toch ook aardig vooruit. Red Bull begon ook ooit met Coulthard toen ie eigenlijk klaar was voor pensioen.
.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 juni 2014 @ 20:46:28 #222
39237 crew  H_T
2733
pi_140645308
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:38 schreef Fer het volgende:
Waarom niet, Button loopt toch tegen het einde van zijn carrière. Op een gegeven moment heb je alleen nog wat aan zijn kennis en ervaring, minder aan zijn snelheid. Dan is het de perfect om zo;n nieuw team op weg te helpen.

Force India komt met Mercedes en Hulkenberg toch ook aardig vooruit. Red Bull begon ook ooit met Coulthard toen ie eigenlijk klaar was voor pensioen.
Button is kampioen geworden, Coulthard niet. Trulli en Kovalainen hadden allebei 1 race gewonnen toen ze bij Caterham terecht kwamen, Glock en De la Rosa geen. Het is niet uitgesloten dat een kampioen naar een achterhoedeteam gaat (Hill, Fittipaldi) maar het is zeker niet gebruikelijk.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_140646627
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Button is kampioen geworden, Coulthard niet. Trulli en Kovalainen hadden allebei 1 race gewonnen toen ze bij Caterham terecht kwamen, Glock en De la Rosa geen. Het is niet uitgesloten dat een kampioen naar een achterhoedeteam gaat (Hill, Fittipaldi) maar het is zeker niet gebruikelijk.
Ik schat Button niet hoger in dan Coulthard, die had ook wel kampioen geworden in de Brawn GP.
.
  maandag 2 juni 2014 @ 23:30:43 #224
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_140654107
Mag hopen dat Button er niet voor kiest om te eindigen in een achterhoedeteam. Dat wordt zo'n treurig gezicht. Net als een Trulli of een Kovalainen, die waren ook niet meer (mede dankzij de wagen) vooruit te branden. Stop als je nog competitief bent.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_140654475
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik schat Button niet hoger in dan Coulthard, die had ook wel kampioen geworden in de Brawn GP.
Nee, dan was het Barrichello geworden. Coulthard was een eeuwig 2e rijder. Nooit de dominantie/arrogantie om de eerste plek in het team op te eisen ipv steeds weer in dienst van zijn collega te rijden. Te soft, te gentleman. Kan geen element opnoemen waar Coulthard in uitblonk. Button heeft dat wel. Mooie rijstijl, goede regenrijder/tactische beslissingen kunnen nemen en soms gewoon een erg goede dag en in bloedvorm. (gelijk ook zijn zwakte)
  Redactie Sport maandag 2 juni 2014 @ 23:57:26 #226
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140655397
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:38 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nee, dan was het Barrichello geworden. Coulthard was een eeuwig 2e rijder. Nooit de dominantie/arrogantie om de eerste plek in het team op te eisen ipv steeds weer in dienst van zijn collega te rijden. Te soft, te gentleman. Kan geen element opnoemen waar Coulthard in uitblonk. Button heeft dat wel. Mooie rijstijl, goede regenrijder/tactische beslissingen kunnen nemen en soms gewoon een erg goede dag en in bloedvorm. (gelijk ook zijn zwakte)
Barrichello was geen eeuwige 2e rijder? :')

Coulthard heeft Hakkinen meermaals verslagen, helaas niet in de jaren dat het erom ging. De enige die Barrichello heeft verslagen zijn z'n afgeserveerde ploegmaats in 93, Irvine in 94, met moeite een verragde Brundle in 96 en Magnussen en Herbert in de Stewart die er niet veel van konden. In punten ook iets beter in 95 en 2010, maar dat was door meer geluk dan wijsheid.

Coulthard was eigenlijk beter dan Damon Hill in zijn volle jaar bij Williams, maar in bijna al z'n goede races had hij autoproblemen (en hij crashte vaak). In zijn eerste 2 jaar bij McLaren beter dan Hakkinen, maar de 3 jaar dat de auto top was was Mika er. Vervolgens nog een jaartje beter, alhoewel met wat geluk.

Sindsdien toch wel de mindere gebleken tegenover Raikkonen, dat wel. En bij Red Bull een degelijke eerste rijder en niet echt minder dan Webber. Maar Coulthard had Barrichello verslagen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140655989
Zit net naar de resultaten van Ricciardo te kijken bij STR. Zoveel beter dan Vergne deed ie het niet, als je dan kijkt naar de prestaties van Kvyat nu, hoe goed moet hij dan wel niet zijn?
.
pi_140658523
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 00:13 schreef Fer het volgende:
Zit net naar de resultaten van Ricciardo te kijken bij STR. Zoveel beter dan Vergne deed ie het niet, als je dan kijkt naar de prestaties van Kvyat nu, hoe goed moet hij dan wel niet zijn?
Dan kijk je niet goed, Ricciardo wist de STR soms in Q3 te plaatsen wat echt de max was voor die auto. Op pure snelheid was Vergne geen partij voor hem.
pi_140658524
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:41 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Button gaat dat nooooit doen natuurlijk. Ook al krijgt hij 70 miljoen aangeboden, hij zou enorm aan gezichtsverlies lijden als hij met zo'n team in zee gaat. Ik zie Button eerder nog bij Sauber terecht komen, naast misschien wel Van Der Garde, de 2 fitste coureurs van de F1 naast elkaar.
Voor een dik contract doet hij dat echt wel. Irvine en Ralf deden hetzelfde, die wisten ook wel dat ze net niet coureurs waren en pakten lekker miljoenen bij Jaguar en Toyota.
pi_140660105
Nee, Jenson heeft zelf bij Olav gezegd nog jaren door te willen gaan in de F1, er zijn echt wel betere keuzes dan bij een kansloos nieuw team te eindigen. Ook al krijgt hij er 130 miljoen ervoor, hij doet het toch niet. Niet bepaald een man/rijder die het puur voor het geld doet.
Dan zou ik Raikkonen daar nog eerder voor aanzien voor het geld bij een achterhoede team te eindigen. Button stopt in de f1 bij McLaren of bij een team als Williams/Sauber/Force India, niet lager. Dan kan hij altijd nog naar het DTM, LeMans of uit de autosport zich richten op triatlons.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 09:27:42 #231
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140660288
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 00:13 schreef Fer het volgende:
Zit net naar de resultaten van Ricciardo te kijken bij STR. Zoveel beter dan Vergne deed ie het niet, als je dan kijkt naar de prestaties van Kvyat nu, hoe goed moet hij dan wel niet zijn?
De autos zijn ook niet compleet anders of zo...

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 09:17 schreef Meike26 het volgende:
Nee, Jenson heeft zelf bij Olav gezegd nog jaren door te willen gaan in de F1, er zijn echt wel betere keuzes dan bij een kansloos nieuw team te eindigen. Ook al krijgt hij er 130 miljoen ervoor, hij doet het toch niet. Niet bepaald een man/rijder die het puur voor het geld doet.
Dan zou ik Raikkonen daar nog eerder voor aanzien voor het geld bij een achterhoede team te eindigen. Button stopt in de f1 bij McLaren of bij een team als Williams/Sauber/Force India, niet lager. Dan kan hij altijd nog naar het DTM, LeMans of uit de autosport zich richten op triatlons.
Dan zie ik Raikkonen juist eerder naar een goed team in een geheel andere raceklasse gaan tbh. Of Button in de racerij blijft weet ik niet, maar het zou mij niets verbazen als hij een of andere ambassadeur in de sport wordt en/of een fysieke sport gaat beoefenen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 3 juni 2014 @ 14:37:30 #232
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_140668301
Meer mensen die komend weekend naar AutoWeekLive gaan op het RDW-terrein van Lelystad (naast het vliegveld/Aviodrome).

Deze coureurs zijn er allemaal:

Jos Verstappen
Max Verstappen
Arie Luyendijk
Tim Coronel
Christijan Albers
Dennis Kuipers
Kevin Abbring
Giedo van der Garde
Robin Frijns

http://www.autoweeklive.nl/
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 juni 2014 @ 15:12:23 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140669387
De race in Canada zal ook op Veronica uitgezonden gaan worden. Het vraagtekentje in de OP kan dus weg :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:52:08 #234
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_140670779
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
De race in Canada zal ook op Veronica uitgezonden gaan worden. Het vraagtekentje in de OP kan dus weg :P
Als ze nou eens races zouden uitzenden die niet op de BBC komen. Daar heb ik meer aan. Als ik zoals nu kan kiezen, wordt het namelijk BBC.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_140671204
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:52 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Als ze nou eens races zouden uitzenden die niet op de BBC komen. Daar heb ik meer aan. Als ik zoals nu kan kiezen, wordt het namelijk BBC.
Veronica zendt alleen races uit die na 18.00 uur zijn, omdat ze dan zelf beginnen met uitzenden. Dus in principe zijn dat alleen Canada, VS en Brazilië.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 4 juni 2014 @ 08:36:41 #236
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140696790
Van de frontpage (heb daar een ban :P)

quote:
Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel verwacht dit jaar tegen minimaal een gridstraf aan te lopen vanwege een motorwissel. De bolide van de Duitser heeft al meermalen met problemen gekampt, waardoor hij al diverse onderdelen voortijdig heeft moeten laten vervangen. Dit kan hem later dit jaar op gaan breken.

Autosportfederatie FIA heeft in de regels namelijk bepaald dat een coureur de beschikking heeft over vijf stuks van elk onderdeel, te weten de motor, de turbo, een MGU-H, de MGU-K, ERS en ECU. Kom je boven de vijf, dan volgt een gridstraf van tien plaatsen. Nieuw voor dit jaar is dat als een tweede component boven de vijf komt dit ook een gridstraf van vijf posities oplevert. Daarom ziet Vettel het dan ook somber in, zeker omdat hij al veel delen verbruikt heeft. "Het is makkelijk in te calculeren dat ik niet genoeg motoren over heb voor de rest van het seizoen."
Tsja, dan moet je eens bij de teambaas gaan zeuren Vettel. Als een team het ontwikkelingsgeld in gewaagde ontwerpen en de aero stopt en niet genoeg in de onderdelen om betrouwbaarheid te garanderen dan krijg je dit soort dingen. RBR neemt elk seizoen risico en ze zijn daar net 4 seizoenen mee weg gekomen. Nu kun je stukgaande auto's wel als 'pech' klassificeren, maar in een sport waar zoveel miljoenen gestoken wordt in ontwikkeling moet RBR denk ik eens wat minder aan snelheid denken en wat meer aan betrouwbaarheid. Als je de snelste wagen van het veld hebt, maar je finisht niet, dan heb je alsnog 0 punten namelijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:09:04 #237
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140701505
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:36 schreef twiFight het volgende:
Van de frontpage (heb daar een ban :P)

[..]

Tsja, dan moet je eens bij de teambaas gaan zeuren Vettel. Als een team het ontwikkelingsgeld in gewaagde ontwerpen en de aero stopt en niet genoeg in de onderdelen om betrouwbaarheid te garanderen dan krijg je dit soort dingen. RBR neemt elk seizoen risico en ze zijn daar net 4 seizoenen mee weg gekomen. Nu kun je stukgaande auto's wel als 'pech' klassificeren, maar in een sport waar zoveel miljoenen gestoken wordt in ontwikkeling moet RBR denk ik eens wat minder aan snelheid denken en wat meer aan betrouwbaarheid. Als je de snelste wagen van het veld hebt, maar je finisht niet, dan heb je alsnog 0 punten namelijk.
Wauw. Ongelooflijk hoeveel quatsch jij uit kunt kramen zeg. Alleen maar omdat het om Red Bull gaat :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:18:22 #238
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140701734
Dat mag je vinden. Maar als Vettel en/of Ricciardo later in het seizoen 10/15 plaatsen naar achteren moeten omdat ze niet genoeg in betrouwbaarheid geinvesteerd hebben dan mag jij mij vertellen wat ik van RBR moet vinden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:21:52 #239
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_140701833
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:18 schreef twiFight het volgende:
Dat mag je vinden. Maar als Vettel en/of Ricciardo later in het seizoen 10/15 plaatsen naar achteren moeten omdat ze niet genoeg in betrouwbaarheid geinvesteerd hebben dan mag jij mij vertellen wat ik van RBR moet vinden.
Die problemen liggen voornamelijk op het gebied van Renault....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:23:39 #240
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140701883
Bovendien is het idee dat je in betrouwbaarheid kunt investeren als team al helemaal belachelijk.

En dan hebben we het nog niet eens over al die andere teams met problemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')