Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikOf minimaal evenveel dan toch.
Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:49 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..
1997, 1998, 1999, 2005, 2006, 2007, 2008 waren allen mooie seizoenen in de F1. De seizoenen 2000 t/m 2004 waren ondanks het machtsvertoon van Ferrari ook best leuk. Williams (met name Montoya) en Kimi Raikkonen hebben echt wel de nodige prachtige F1-momenten gebracht. Ook de stapsgewijze opmars van Renault was interessant. Sinds 2009 is het echter ronduit kut. Wat voor interessants hebben we nog gezien? De titel voor Brown GP was nog wel verrassend en leuk, vooruit. 1 hoogtepuntje.
Was maar 1 zonder DRS en dat was op Massa die op versleten banden reed. DRS is niet slecht, alleen maken ze sommige zones gewoon te lang.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
Ik heb enkel DRS inhaalacties van hem gezien.Vooral tussen Campsa en La Caixa.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
Ben ik niet met je eens. Sinds het verbod op bijtanken zijn er veel meer inhaalacties op de baan geweest dan in de 15 jaar ervoor, Ook al in 2010, toen er nog geen sprake was van DRS en snel slijtende Pirelli banden.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat het verlies van tankstops ook, bijdraagt aan de saaiheid
Ja, maar er is bijna geen kans voor verschillende strategieën. Dat strategische spel vond ik juist interessant in de eerste 15, 30 ronden, en dan op het eind pushen voor die plaatsen. En als je merkte dat het je strategie teveel in de weg zat moest je het toch proberen..quote:Op zondag 18 mei 2014 21:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Sinds het verbod op bijtanken zijn er veel meer inhaalacties op de baan geweest dan in de 15 jaar ervoor, Ook al in 2010, toen er nog geen sprake was van DRS en snel slijtende Pirelli banden.
Het had wel een extra strategische dimensie, maar ik vond dat ten koste gaan van het pure racen omdat er vooral in de pits ingehaald werd. Dan heb ik het liever zoals het seizoen 2010 waar er echt op de baan ingehaald moest worden. En er is nu nog steeds sprake van strategie met de bandenkeuze. 1, 2 of 3 stoppers en starten op hard of zacht.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar er is bijna geen kans voor verschillende strategieën. Dat strategische spel vond ik juist interessant in de eerste 15, 30 ronden, en dan op het eind pushen voor die plaatsen. En als je merkte dat het je strategie teveel in de weg zat moest je het toch proberen..
Ik vond het de sport interessanter en spannender maken, je wist minder goed wat er ging gebeuren. Het is nu vooral voorspelbaarder. Dat vind ik vooral jammer, denk ik.
De enige strategie is 'neem ik harde banden in stint 2 of 3', en juist door het niet meer mogen tanken zijn er die belachelijke banden gekomen waardoor ze om de drie seconden SAVE TYRES WE TRY TO TAKE OVER AT THE PIT STOP en shit krijgt.. ik vind het niets veranderen en het echte racen gaat daar juist van achteruit. 2010 was een prima seizoen overigens, buiten het geringe aantal pitstops. Maar misschien is dat niet zo erg, want juist dan MOETEN mensen wel inhalen op de baan.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het had wel een extra strategische dimensie, maar ik vond dat ten koste gaan van het pure racen omdat er vooral in de pits ingehaald werd. Dan heb ik het liever zoals het seizoen 2010 waar er echt op de baan ingehaald moest worden. En er is nu nog steeds sprake van strategie met de bandenkeuze. 1, 2 of 3 stoppers en starten op hard of zacht.
Maar dat komt door de introductie van de extreem snel slijtende Pirelli banden. Dat vind ik ook overdreven. Met de Bridgestones van 2010 was imho niets mis.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De enige strategie is 'neem ik harde banden in stint 2 of 3', en juist door het niet meer mogen tanken zijn er die belachelijke banden gekomen waardoor ze om de drie seconden SAVE TYRES WE TRY TO TAKE OVER AT THE PIT STOP en shit krijgt.. ik vind het niets veranderen en het echte racen gaat daar juist van achteruit. 2010 was een prima seizoen overigens, buiten het geringe aantal pitstops. Maar misschien is dat niet zo erg, want juist dan MOETEN mensen wel inhalen op de baan.
Of gewoon minimaal 2 stops verplicht stellen, met een bepaald pit window. Geen idee of dat wat is. En dan vrije bandenkeuze.
Ja klopt, buiten het weinige aantal pitstops een prima seizoen. Daardoor werde de races met traditioneel weinig inhaalmogelijkheden spannende optochtenquote:Op maandag 19 mei 2014 10:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar dat komt door de introductie van de extreem snel slijtende Pirelli banden. Dat vind ik ook overdreven. Met de Bridgestones van 2010 was imho niets mis.
Een van de laatste helden uit de jaren vijftig. En uiteraard de eerste en enige wereldkampioen in zijn eigen wagen.quote:Op maandag 19 mei 2014 01:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Drievoudig wereldkampioen Jack Brabham is overleden.
http://news.smh.com.au/br(...)-20140519-38inb.html
Is Stirling Moss nu de laatste levende held uit die tijd?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:21 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Een van de laatste helden uit de jaren vijftig. En uiteraard de eerste en enige wereldkampioen in zijn eigen wagen.
Van de grote namen is hij met Tony Brooks (2e in het kampioenschap van 1959 achter Jack Brabham) de enige volgens mij. Er zullen nog wel wat coureurs leven die enkele races hebben gereden, maar van de bepalende coureurs zijn er niet veel meer over.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Is Stirling Moss nu de laatste levende held uit die tijd?
Ik heb vorig jaar op Goodwood oog in oog met hem gestaan, en een handtekening gekregen. Die ogen hebben heel wat f1 races gezien waar ik graag bij geweest zou zijn!
quote:A few months ago PDVSA promised Lotus $40m if they let Pastor Maldonado drive in Formula 1. In a shock move today, the other drivers in the 2014 championship have now promised Lotus $42m if they don’t.
‘Enough is enough. The rest of the field had to take action before he took them all out,’ said source close to the drivers’ coalition. ‘So they had a whip round and they reckon they’ve got enough to outbid the Venezuelans, plus a bit left over to replace the useless lunatic with lovely dependable Nick Heidfeld who is really good at getting out of the way and basically drives for tips.’
Our source claims the only drivers who haven’t pitched in to buy the freewheeling pay driver’s absence from F1 are Fernando Alonso, who is too busy huffing around saying he’s not going to win anything, and Jenson Button whose season has been so disappointing he thinks having an erratic Venezuelan buffoon on the track can’t make things any worse.
‘This isn’t cheap for the drivers but they think it’s worth it,’ our source admitted. ‘Also, they hope to get some of the cash back with donations from the crowds after reminding them that, without this buy out, they could have been hit in the eye by a flying piece of carbon fibre when Maldonado twatted into another car on lap 24 as usual.’
To find out if the new offer had been accepted, Sniff Petrol attempted to speak to Pastor Maldonado via Skype but he had somehow managed to crash his computer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een logische stap, stukje verstandiger ook denk ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)oor-maldonado-dicht/
![]()
Dag Pastor
Lotus kan wel eens een heel interessant team zijn om over te nemen, hebben een auto met potentie, veel kennis in huis en in iedergeval 1 coureur die zijn verleden als crashpiloot van zich heeft afgeschud en bloedje snel is.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:23 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wel een logische stap, stukje verstandiger ook denk ik.
Kon inderdaad wel het einde van Lotus betekenen.
Haas wil geen team overnemen. Misschien dat Stefanovich (van Stefan GP) interesse heeft.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Lotus kan wel eens een heel interessant team zijn om over te nemen, hebben een auto met potentie, veel kennis in huis en in iedergeval 1 coureur die zijn verleden als crashpiloot van zich heeft afgeschud en bloedje snel is.
Maar wie ? Haas dan toch ? Of heeft er nog iemand anders plannen naar F1 te komen?
Mag toch hopen van niet. Er is wel eens onderzoek naar hem gedaan en hij schijnt vooral op papier enorm rijk te zijn en zou banden hebben met Russische mafia. Geen persoon dieje graag in de f1 zal zien.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Haas wil geen team overnemen. Misschien dat Stefanovich (van Stefan GP) interesse heeft.
Kimi was al betaald door Lotus dacht ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:02 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.
Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.
Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
Dat doet het wel maar ik gok dat t ook redelijkerwijs al ver gesmolten isquote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:02 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.
Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.
Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
De geruchten dat McLaren en Lotus om dezelfde titelsponsor vochten gingen al een tijdje. Nu lijkt Lotus dus als winnaar uit de bus te komen. Is wel gunstig voor Lotus en McLaren overleeft het wel met het geld van Honda.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/
Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA
Bedrijf past denk ik ook beter bij Lotus, iets minder serieus dan Mclarenquote:Op woensdag 21 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/
Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA
Ik dacht dat ze het nodig hadden voor de het wachten voor de stad, NA de instalation lap.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:48 schreef nils7 het volgende:
Dat doet het wel maar ik gok dat t ook redelijkerwijs al ver gesmolten is
Ik zeg doen!quote:Coureurs bij Sauber onder druk na beschamend optreden
Er wordt aan de stoelpoten van Adrian Sutil en Esteban Gutierrez gezaagd. Roger Benoit, de correspondent van de krant Blick die veel connecties binnen Sauber heeft, schreef dat de Zwitserse renstal in Monaco beschamend gepresteerd had.
Niet Sauber, maar Marussia profiteerde van de chaos in de straten van het vorstendom. Zowel Sutil als Gutierrez crashte. Vooral de touché van Gutierrez met de vangrails aan de binnenkant van Rascasse was pijnlijk. De Mexicaan reed op dat moment in de punten rond.
Teambaas Monisha Kaltenborn beweert dat Sauber de afgelopen races wel degelijk progressie heeft geboekt. Misschien dat het dan tijd is om de coureurs onder een vergrootglas te leggen. "Veel fans eisen dat testrijder Giedo van der Garde een kans krijgt", stelt Benoit.
Wat een hypocriet die Hamilton zeg. Het hele weekend met een zuur gezicht rondlopen omdat Rosberg een "foutje" maakt, terwijl die zelf in Spanje tegen teamprotocol ingaat. Ik vond toen al iets niet kloppen. Ik begin het Rosberg telkens meer te gunnen. Vooral die manoeuvre van zaterdag vind ik dan weer mooi.quote:Hamilton en Rosberg al na Barcelona in de clinch
9:35 – De interne strubbelingen die dit weekend het team van Mercedes teisterden, kennen hun oorsprong in Barcelona, zo liet teambaas Toto Wolff weten. Nico Rosberg en Lewis Hamilton lagen toen al in de clinch en dat werd alleen maar versterkt door het incident in de kwalificatie van Monaco, waarbij Rosberg een gele vlag veroorzaakte met een momentje in Mirabeau.
De onderliggende spanning was voelbaar na de kwalificatie en met name Lewis Hamilton liet duidelijk merken dat hij zich benadeeld voelde. Maar dit incident stond niet op zich. In Barcelona zette Hamilton zijn motor op een agressievere setting, zodat hij Rosberg kon voorblijven. Dit was tegen de afspraak met het team in en Rosberg voelde dat hij op een oneerlijke manier verloren had. Dit zorgde ervoor dat Hamilton zijn excuses aanbood.
En in die sfeer ging het team naar Monaco, waar Hamilton de pole misliep door de gele vlag die Rosberg had veroorzaakt. Volgens Rosberg en het team was het niet opzettelijk, maar de lichaamstaal van Hamilton deed vermoeden dat hij het hier niet mee eens was. "Het was andersom in Barcelona", zei Wolff. "Nico voelde zich benadeeld in die race en ik denk dat dat normaal is. Iedereen heeft zijn eigen waarheid en overtuiging. En zo werken discussies. Jij denkt dat je gelijk hebt en dat denkt de andere persoon ook. Het is nooit zwart-wit, soms is het grijs."
Mercedes heeft er nu in ieder geval voor gezorgd dat geen van de beide coureurs nog met zijn motorsettings aan de haal gaat. "Dat gebeurt nooit meer", aldus Wolff. "Ze hebben gewoon uitgezocht hoe ver ze konden gaan en dit zijn dan de consequenties. Maar dat is toch normaal?"
"Je hebt een kans op het kampioenschap en zo lang het gebeurt in de teamgeest en niet onder de tafel gaat, blijven we deze situatie behandelen zoals we eerder deden. Op het moment dat het tegen de teamgeest in gaat, zullen we ingrijpen."
Volgens mij waren al in het pitstop window gekomen, toen Sutil over de chicane vloog. Er lagen zoveel brokstukken, ze hadden natuurlijk een gok kunnen nemen en gelijk pitten, hopen dat er echt een SC zou komen.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:01 schreef Wombcat het volgende:
Het sufste vond ik eigenlijk gisteren dat hij tijdens de SC opmerkingen richting het team maakte dat ze hem eerder naar binnen hadden moeten halen. Toen dacht ik al "ja, hallo, wat denk je zelf, dat ze je de undercut gaan geven zodat je Rosberg voorbij ka?. Wat als ze dat bij Rosberg hadden gedaan in Barcelona?"
Dan nog geldt dat ze dan niet eerst Hamilton naar binnen halen en daarna Rosberg, dit vanwege de undercut. Normaal wordt de rijder die voorop ligt als eerste binnen gehaald, dit omdat anders de rijder die tweede ligt als gevolg van de pitstops de leiding over kan nemen.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:33 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij waren al in het pitstop window gekomen, toen Sutil over de chicane vloog. Er lagen zoveel brokstukken, ze hadden natuurlijk een gok kunnen nemen en gelijk pitten, hopen dat er echt een SC zou komen.
Nu was Sutil al zowat uit zijn wagen geklomen, toen die SC erin kwam en daarna gingen ze pitten.
Dan moet ie volgende keer maar klagen over graining, krijgt vanzelf zijn undercutquote:Op maandag 26 mei 2014 19:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan nog geldt dat ze dan niet eerst Hamilton naar binnen halen en daarna Rosberg, dit vanwege de undercut. Normaal wordt de rijder die voorop ligt als eerste binnen gehaald, dit omdat anders de rijder die tweede ligt als gevolg van de pitstops de leiding over kan nemen.
Maar dat lukt dan wss niet binnen 3 secondequote:Op maandag 26 mei 2014 23:16 schreef twiFight het volgende:
Hij had sowieso gewoon de pit in kunnen rijden. Mercedes laat 'm dan echt niet doorrijden, dan moeten ze wel banden wisselen. Of je de verhouding met je chef er beter op maakt is dan een tweede
Nee, maar nu moest Hamilton ook inhouden omdat Rosberg eerst moest. En tijdens de safetycar maken die x seconden extra minder uit. Maar goed, coulda woulda shoulda. Het team wilde nog niemand naar binnen hebben en als ze dat die ronde toch wel wilden, dan was het Rosberg geworden die als eerste mocht. Hamilton was alleen gefrustreerd omdat op de baan voorbij Rosberg komen nagenoeg onmogelijk was. Nu zitten hier een aantal Hamilton-haters, dus dan krijg je gelijk huilie dit, huilie dat reacties.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar dat lukt dan wss niet binnen 3 seconde
Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar neequote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:24 schreef Fer het volgende:
Maar goed, het probleem blijft natuurlijk wel dat door op deze manier het uiterste te vergen van de wagens voor de onderlinge strijd, de kans op uitvallen met een rokende motor of versleten banden wel groter maakt.
En dan gaat Riciardo er met de winst van door natuurlijk.
De agressieve mappings van Spanje kunnen heel misschien een motorfalen in een andere race veroorzaken, of door een extreme undercut zou voor de laatste ronde de banden finaal afgesleten kunnen zijn.
Zeker wat dat betreft is het goed dat het niet Ferrari of RBR is die de beste auto heeftquote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar nee
Volgens mij is en blijft Vettel met een ontzettende voorsprong de #1 binnen het team. Maar RBR heeft een hele nieuwe auto moeten bouwen en wat ze hebben is in die zin nog niet geoptimaliseerd voor Vettel. Met het materiaal dat ze hebben lijkt Ricciardo het voorlopig een stuk beter te doen. Teamorders wanneer Vettel en Ricciardo niet direct tegen elkaar strijden zijn natuurlijk redelijk zinloos.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij RBR was er misschien ook wel een beetje strijd geweest als ricciardo constant pole pakte. In 2010 hadden ze ook geen overduidelijke #1
Maar als die twee doorgaan met alles uit hun wagen trekken, is er grote kans het uit is met de pret bij Mercedes en ze voortaan in de volgorde van de kwalificatie mogen finishen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar nee
Ik vind Hamilton een huilie in dit geval, maar iha vind ik hem best een leuke coureur. Dus het is niet dat ik hem nu een huilie vind, omdat ik hem toch al niet mocht.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nee, maar nu moest Hamilton ook inhouden omdat Rosberg eerst moest. En tijdens de safetycar maken die x seconden extra minder uit. Maar goed, coulda woulda shoulda. Het team wilde nog niemand naar binnen hebben en als ze dat die ronde toch wel wilden, dan was het Rosberg geworden die als eerste mocht. Hamilton was alleen gefrustreerd omdat op de baan voorbij Rosberg komen nagenoeg onmogelijk was. Nu zitten hier een aantal Hamilton-haters, dus dan krijg je gelijk huilie dit, huilie dat reacties.
Ricciardo heeft toch al tweemaal teamorders in zijn voordeel gekregen??quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:23 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens mij is en blijft Vettel met een ontzettende voorsprong de #1 binnen het team. Maar RBR heeft een hele nieuwe auto moeten bouwen en wat ze hebben is in die zin nog niet geoptimaliseerd voor Vettel. Met het materiaal dat ze hebben lijkt Ricciardo het voorlopig een stuk beter te doen. Teamorders wanneer Vettel en Ricciardo niet direct tegen elkaar strijden zijn natuurlijk redelijk zinloos.
Toch twijfel ik er niet aan dat als Vettel en Ricciardo min of meer gelijk staan in het kampioenschap en ze op de baan elkaar in de weg zitten dat Vettel dan het voordeel krijgt. Helaas (voor Vettel vnl.) hebben ze niet veel tegen elkaar hoeven strijden, o.a. door verschillende strategien etc.
Ik kan me zo uit het hoofd maar één situatie herinneren, maar dat was omdat ze verschillende strategien reden. Dan zijn teamorders niet echt van toepassing, omdat ze toch niet tegen elkaar strijden. Het was toen meer zo van "hey laat ricciardo er ff langs want het heeft geen zin hier seconden tijd aan te verspillen".quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:55 schreef kepler het volgende:
[..]
Ricciardo heeft toch al tweemaal teamorders in zijn voordeel gekregen??
Ik dacht twee keer, maar weet de races zo niet meer.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik kan me zo uit het hoofd maar één situatie herinneren, maar dat was omdat ze verschillende strategien reden. Dan zijn teamorders niet echt van toepassing, omdat ze toch niet tegen elkaar strijden. Het was toen meer zo van "hey laat ricciardo er ff langs want het heeft geen zin hier seconden tijd aan te verspillen".
Hij heeft natuurlijk een groot media machtsblok achter hem, ik denk dat hij daarom wat meer huilt dan een anderquote:Op woensdag 28 mei 2014 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hamilton is ook altijd een jankneus. Vorig jaar was ie somewhat okay overigens
Bahrein was andere strategie, China was Ricciardo sneller en toen wilde het team dat Vettel aan de kant ging zodat Ricciardo richting Alonso kon rijden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik dacht twee keer, maar weet de races zo niet meer.
Tsja, wat wil je ook als je zo laat te horen krijgt dat je geaccepteerd bentquote:Haas delays F1 debut until 2016 - report
Gene Haas hinted that time is running out to be ready for 2015.
It appears Gene Haas will not have a Formula One team on next year's grid.
As recently as last week, it was reported that the Nascar team co-owner's 'plan A' was to debut with a Gunther Steiner-led, North Carolina-based F1 team in 2015.
At the same time, Haas was trying to put together a 200-strong workforce.
"There are many interested parties," a source told Auto Motor und Sport last week, "but we can only hire people when we know who our engine partner is."
At the Indianapolis 500 last weekend, Haas told motorsport.com that plans to use Ferrari technology are on track. "We haven't exactly signed a formal contract (with Ferrari) but we're pretty close," he said.
And he met with likely chassis maker Dallara during the Indianapolis visit.
"They all can do it, they all want to do it, they're all very interested in helping us," said Haas.
He hinted, however, that time is running out to be ready for 2015.
"I think they are looking at it as a good long-time partnership but it just comes down to you have to order things and it takes time to order things and get things scheduled.
"It just seems that it's taking longer to accomplish what we wanted to do than we thought," Haas added.
The latest news is that Haas has apparently now decided to target a 2016 debut rather than rush onto next year's grid.
"It's already June," he said, "so it's just seven months away and the timing issues are starting to get real crazy."
Dallara een chassis laten maken hoeft geen slecht idee te zijn. Je ontlast je eigen team een beetje, en je hebt voor de jaren erna in elk geval een basis liggen. Of Haas nou zelf een chassis maakt of niet, het eerste jaar zullen ze toch niet meedoen om de prijzenquote:Op donderdag 29 mei 2014 10:15 schreef Meike26 het volgende:
Dallara heeft ontzettend veel ervaring in de autosport, maar ik zie ze nu niet zo 1.2.3 een goed F1 chassis/bodemplaat maken. Daar zijn ze naar mijn gevoel al te lang uit de F1. En als ze toch in 2016 willen debuteren, zou het denk ik veel interessanter kunnen zijn om het 2e team (1e klant) van Honda te worden. Een soort testteam voor McLaren. Dan heb je privileges en kan je als nieuw komend team sneller groeien en gebruik maken van kwalitatief betere spulletjes.
Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dallara een chassis laten maken hoeft geen slecht idee te zijn.
Kwamen ze toen ook niet aan de start met stalen schrijfremmen?quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.
Niet dat dat beter is afgelopen
De vraag is ook of Hispania de start had gehaald en het beter had gedaan als ze in hun debuutjaar meteen een eigen chassis hadden ontwikkeld. Ik denk het nietquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.
Niet dat dat beter is afgelopen
Volgens mij betaalden ze Dallara ook bijna niks, dus in die zin niet zo raar dat ze niet zo'n geweldig chassis kregen. Ze kregen waarvoor ze betaald hadden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij wel. HRT was gewoon een team dat niets te zoeken had in de F1. Er was totaal geen geld en juist dat heb je in de Formule 1 wel nodig
Als je nu even omhoog scrollt naar deze post SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 147: Volle kracht vooruitquote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:51 schreef Fer het volgende:
Beter is juist zoveel mogelijk in te kopen. Bak wielophanging electronica en alleen focussen op een goed chassis en organisatie.
Maar ze mogen wel opschieten, over 7 maanden moet de wagen al op de wintertest verschijnene.
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:33 schreef opreis het volgende:
Als ik Lewis zn Facebook moet geloven zijn hij en Nico weer vriendjes (waar hij eerder zei dat ze geen vrienden waren). Eind goed al goed.
twitter:LewisHamilton twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 17:33:45We've been friends a long time&as friends we have our ups&downs. Today we spoke&we're cool, still friends #noproblem http://t.co/xhZlf4qMv9
reageer retweet
Die bedoelde ik ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:LewisHamilton twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 17:33:45We've been friends a long time&as friends we have our ups&downs. Today we spoke&we're cool, still friends #noproblem http://t.co/xhZlf4qMv9[ afbeelding ] reageer retweet
Dacht even dat het pharrell wasquote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:LewisHamilton twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 17:33:45We've been friends a long time&as friends we have our ups&downs. Today we spoke&we're cool, still friends #noproblem http://t.co/xhZlf4qMv9[ afbeelding ] reageer retweet
Nee, dat is nicoquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Dacht even dat het pharrell was
twitter:ScarbsF1 twitterde op zaterdag 31-05-2014 om 11:12:50Ferrari F1 Engine 2014 Overview with drawings of the turbo, ERS & intercooler set up: http://t.co/PIt3hvC8yL @F1Racing_mag @PeterDWindsor reageer retweet
rustig maar, denk aan je bloeddruk.quote:Op maandag 2 juni 2014 09:57 schreef twiFight het volgende:
Een boeing 747 klinkt ook feller dan de F1. Kut F1. Waardeloze sport. Ik kijk nooit meer! Maar ga wel elke week zeiken natuurlijk.
quote:Naar verluidt heeft de FIA de komst van een Roemeens Formule 1-team goedgekeurd. Forza Rossa schijnt volgend jaar al op de grid te staan.
Dit stelt Formule 1-medewerker Adam Cooper. De FIA ging op 11 april voor het laatst in op de wens van Forza Rossa. Dit was toen de World Motor Sport Council Gene Haas toegang verleende tot de Formule 1. Toen was de FIA nog “aan het onderzoeken wat de mogelijkheden voor Forza Rossa zijn”.
Om de een of andere reden duurde dit proces nog zes weken. De internationale autosportfederatie is er in die periode in ieder geval achter gekomen dat het Roemeense F1-project financieel levensvatbaar is.
Gene Haas heeft ondertussen al toegegeven dat het onwaarschijnlijk is dat zijn team volgend jaar al op de grid staat. Waarschijnlijk wil Forza Rossa wel volgend jaar al meedoen. De plannen van het Roemeense team zijn al wat concreter. Zo gaat het team rijden met Renault-motoren en bouwt voormalig Spyker-teambaas Colin Kolles de auto in zijn fabriek in München.
Drijvende kracht achter Forza Rossa is Ion Bazac, een arts die ook Minister van Gezondheid was in Roemenië. De 45-jarige arts is al de Ferrari-importeur van het land en doet dat onder de naam Forza Rossa. Bazac is daarnaast de president van een consortium die zowel bestaat uit de Roemeense overheid als private investeerders die als doel heeft Roemenië in het buitenland te promoten. De FIA sprak onder andere al met de Roemeense Minister van Sport.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is quoottequote:Op maandag 2 juni 2014 13:48 schreef twiFight het volgende:
Mijn post was niet (alleen) gericht naar jou, daarom quotete (kut NLse spelling) ik jou ook niet. Maar het heeft gewoon geen enkel nut om te gaan vergelijken met andere race klasses. Net zoals het "GP2 is bijna net zo snel als F1". Ja dat zal, maar de regels en autos zijn compleet anders, dus je hebt er niets aan die vergelijkingen te maken.
quote:Op maandag 2 juni 2014 14:19 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgend jaar 'Forza Rosso' uit Roemenië schijnbaar op de grid..?:
http://www.formule1.nl/ni(...)af-volgend-jaar-mee/
[..]Colin Kolles weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Nou ja, die heeft nog enigszins succes gehad op Le Mans...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
IDD, maar wel leuk somsquote:Op maandag 2 juni 2014 18:45 schreef 4-elements het volgende:
Speculeren over eventuele coureurs lijkt me dan ook vrij zinloos.
Button gaat dat nooooit doen natuurlijk. Ook al krijgt hij 70 miljoen aangeboden, hij zou enorm aan gezichtsverlies lijden als hij met zo'n team in zee gaat. Ik zie Button eerder nog bij Sauber terecht komen, naast misschien wel Van Der Garde, de 2 fitste coureurs van de F1 naast elkaar.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:04 schreef Fer het volgende:
Zou mij niks verbazen als ze twee oude rotten aannemen in het begin, Button bijvoorbeeld.
Button is kampioen geworden, Coulthard niet. Trulli en Kovalainen hadden allebei 1 race gewonnen toen ze bij Caterham terecht kwamen, Glock en De la Rosa geen. Het is niet uitgesloten dat een kampioen naar een achterhoedeteam gaat (Hill, Fittipaldi) maar het is zeker niet gebruikelijk.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:38 schreef Fer het volgende:
Waarom niet, Button loopt toch tegen het einde van zijn carrière. Op een gegeven moment heb je alleen nog wat aan zijn kennis en ervaring, minder aan zijn snelheid. Dan is het de perfect om zo;n nieuw team op weg te helpen.
Force India komt met Mercedes en Hulkenberg toch ook aardig vooruit. Red Bull begon ook ooit met Coulthard toen ie eigenlijk klaar was voor pensioen.
Ik schat Button niet hoger in dan Coulthard, die had ook wel kampioen geworden in de Brawn GP.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Button is kampioen geworden, Coulthard niet. Trulli en Kovalainen hadden allebei 1 race gewonnen toen ze bij Caterham terecht kwamen, Glock en De la Rosa geen. Het is niet uitgesloten dat een kampioen naar een achterhoedeteam gaat (Hill, Fittipaldi) maar het is zeker niet gebruikelijk.
Nee, dan was het Barrichello geworden. Coulthard was een eeuwig 2e rijder. Nooit de dominantie/arrogantie om de eerste plek in het team op te eisen ipv steeds weer in dienst van zijn collega te rijden. Te soft, te gentleman. Kan geen element opnoemen waar Coulthard in uitblonk. Button heeft dat wel. Mooie rijstijl, goede regenrijder/tactische beslissingen kunnen nemen en soms gewoon een erg goede dag en in bloedvorm. (gelijk ook zijn zwakte)quote:Op maandag 2 juni 2014 21:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik schat Button niet hoger in dan Coulthard, die had ook wel kampioen geworden in de Brawn GP.
Barrichello was geen eeuwige 2e rijder?quote:Op maandag 2 juni 2014 23:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, dan was het Barrichello geworden. Coulthard was een eeuwig 2e rijder. Nooit de dominantie/arrogantie om de eerste plek in het team op te eisen ipv steeds weer in dienst van zijn collega te rijden. Te soft, te gentleman. Kan geen element opnoemen waar Coulthard in uitblonk. Button heeft dat wel. Mooie rijstijl, goede regenrijder/tactische beslissingen kunnen nemen en soms gewoon een erg goede dag en in bloedvorm. (gelijk ook zijn zwakte)
Dan kijk je niet goed, Ricciardo wist de STR soms in Q3 te plaatsen wat echt de max was voor die auto. Op pure snelheid was Vergne geen partij voor hem.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:13 schreef Fer het volgende:
Zit net naar de resultaten van Ricciardo te kijken bij STR. Zoveel beter dan Vergne deed ie het niet, als je dan kijkt naar de prestaties van Kvyat nu, hoe goed moet hij dan wel niet zijn?
Voor een dik contract doet hij dat echt wel. Irvine en Ralf deden hetzelfde, die wisten ook wel dat ze net niet coureurs waren en pakten lekker miljoenen bij Jaguar en Toyota.quote:Op maandag 2 juni 2014 19:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Button gaat dat nooooit doen natuurlijk. Ook al krijgt hij 70 miljoen aangeboden, hij zou enorm aan gezichtsverlies lijden als hij met zo'n team in zee gaat. Ik zie Button eerder nog bij Sauber terecht komen, naast misschien wel Van Der Garde, de 2 fitste coureurs van de F1 naast elkaar.
De autos zijn ook niet compleet anders of zo...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:13 schreef Fer het volgende:
Zit net naar de resultaten van Ricciardo te kijken bij STR. Zoveel beter dan Vergne deed ie het niet, als je dan kijkt naar de prestaties van Kvyat nu, hoe goed moet hij dan wel niet zijn?
Dan zie ik Raikkonen juist eerder naar een goed team in een geheel andere raceklasse gaan tbh. Of Button in de racerij blijft weet ik niet, maar het zou mij niets verbazen als hij een of andere ambassadeur in de sport wordt en/of een fysieke sport gaat beoefenen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:17 schreef Meike26 het volgende:
Nee, Jenson heeft zelf bij Olav gezegd nog jaren door te willen gaan in de F1, er zijn echt wel betere keuzes dan bij een kansloos nieuw team te eindigen. Ook al krijgt hij er 130 miljoen ervoor, hij doet het toch niet. Niet bepaald een man/rijder die het puur voor het geld doet.
Dan zou ik Raikkonen daar nog eerder voor aanzien voor het geld bij een achterhoede team te eindigen. Button stopt in de f1 bij McLaren of bij een team als Williams/Sauber/Force India, niet lager. Dan kan hij altijd nog naar het DTM, LeMans of uit de autosport zich richten op triatlons.
Als ze nou eens races zouden uitzenden die niet op de BBC komen. Daar heb ik meer aan. Als ik zoals nu kan kiezen, wordt het namelijk BBC.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
De race in Canada zal ook op Veronica uitgezonden gaan worden. Het vraagtekentje in de OP kan dus weg
Veronica zendt alleen races uit die na 18.00 uur zijn, omdat ze dan zelf beginnen met uitzenden. Dus in principe zijn dat alleen Canada, VS en Brazilië.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:52 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als ze nou eens races zouden uitzenden die niet op de BBC komen. Daar heb ik meer aan. Als ik zoals nu kan kiezen, wordt het namelijk BBC.
Tsja, dan moet je eens bij de teambaas gaan zeuren Vettel. Als een team het ontwikkelingsgeld in gewaagde ontwerpen en de aero stopt en niet genoeg in de onderdelen om betrouwbaarheid te garanderen dan krijg je dit soort dingen. RBR neemt elk seizoen risico en ze zijn daar net 4 seizoenen mee weg gekomen. Nu kun je stukgaande auto's wel als 'pech' klassificeren, maar in een sport waar zoveel miljoenen gestoken wordt in ontwikkeling moet RBR denk ik eens wat minder aan snelheid denken en wat meer aan betrouwbaarheid. Als je de snelste wagen van het veld hebt, maar je finisht niet, dan heb je alsnog 0 punten namelijk.quote:Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel verwacht dit jaar tegen minimaal een gridstraf aan te lopen vanwege een motorwissel. De bolide van de Duitser heeft al meermalen met problemen gekampt, waardoor hij al diverse onderdelen voortijdig heeft moeten laten vervangen. Dit kan hem later dit jaar op gaan breken.
Autosportfederatie FIA heeft in de regels namelijk bepaald dat een coureur de beschikking heeft over vijf stuks van elk onderdeel, te weten de motor, de turbo, een MGU-H, de MGU-K, ERS en ECU. Kom je boven de vijf, dan volgt een gridstraf van tien plaatsen. Nieuw voor dit jaar is dat als een tweede component boven de vijf komt dit ook een gridstraf van vijf posities oplevert. Daarom ziet Vettel het dan ook somber in, zeker omdat hij al veel delen verbruikt heeft. "Het is makkelijk in te calculeren dat ik niet genoeg motoren over heb voor de rest van het seizoen."
Wauw. Ongelooflijk hoeveel quatsch jij uit kunt kramen zeg. Alleen maar omdat het om Red Bull gaatquote:Op woensdag 4 juni 2014 08:36 schreef twiFight het volgende:
Van de frontpage (heb daar een ban)
[..]
Tsja, dan moet je eens bij de teambaas gaan zeuren Vettel. Als een team het ontwikkelingsgeld in gewaagde ontwerpen en de aero stopt en niet genoeg in de onderdelen om betrouwbaarheid te garanderen dan krijg je dit soort dingen. RBR neemt elk seizoen risico en ze zijn daar net 4 seizoenen mee weg gekomen. Nu kun je stukgaande auto's wel als 'pech' klassificeren, maar in een sport waar zoveel miljoenen gestoken wordt in ontwikkeling moet RBR denk ik eens wat minder aan snelheid denken en wat meer aan betrouwbaarheid. Als je de snelste wagen van het veld hebt, maar je finisht niet, dan heb je alsnog 0 punten namelijk.
Die problemen liggen voornamelijk op het gebied van Renault....quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:18 schreef twiFight het volgende:
Dat mag je vinden. Maar als Vettel en/of Ricciardo later in het seizoen 10/15 plaatsen naar achteren moeten omdat ze niet genoeg in betrouwbaarheid geinvesteerd hebben dan mag jij mij vertellen wat ik van RBR moet vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |