Het nodigt meer stomme en nutteloze acties uit ja. Van die acties waar niemand ook maar een moment van dacht dat het ging lukken. Want stel nou dat die ander daardoor een foutje maakt omdat ie jou moet ontwijken, dan zit je er dus voor. En zo niet, dan sluit je toch weer onder z'n vleugel aan, dus niks verloren.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:41 schreef Fir3fly het volgende:
Dat asfalt is juist beter. Het nodigt meer acties uit, juist omdat als het niet goed gaat het minder afgestraft wordt. Als je weet dat je slechts een paar seconden verliest in plaats van de hele race ben je meer geneigd om toch de actie te maken.
En het is veiliger. Win/win dus.
maar dan worden de races wel weer saaierquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:17 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het nodigt meer stomme en nutteloze acties uit ja. Van die acties waar niemand ook maar een moment van dacht dat het ging lukken. Want stel nou dat die ander daardoor een foutje maakt omdat ie jou moet ontwijken, dan zit je er dus voor. En zo niet, dan sluit je toch weer onder z'n vleugel aan, dus niks verloren.
Dan zie ik liever een actie waarbij je echt met zelfvertrouwen de actie inzet, met slechts 2 mogelijke resultaten: een plaats winst, of een uitvalbeurt. Die zijn er misschien wat minder, maar degene die er zijn betekenen zo veel meer voor de coureur en de kijker.
Helaas zit de F1 vol met jonge honden die blijkbaar geen ballen meer nodig hebben om het tot de F1 te schoppen...
Ach ja, vroegah was alles beter.
Dat laatste ben ik het niet mee eens, DRS zou eerder alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruikt moeten worden, rijdende chicanes zitten we toch ook niet op te wachten?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:39 schreef Meike26 het volgende:
Hoeft niet, ik denk dat je beter racewerk gaat zien. Meer uitvallers per race zal de sport tevens ook aantrekkelijker maken. Het is nu toch veel te saai dat elke race minimaal 80% van het veld over de finish komt. Niet leuk voor onze f1 manager, maar er gebeurt wel weer wat. En niet alleen in het achterveld, ook de toppers maken wel eens een remfoutje, hup over de uitloopstroken en kunnen zo weer doorrijden. Ik zou wel willen zien dat hier meer 'pijn' word gedaan ipv alleen maar een seconde of 8 tijdsverlies.
En ik ben nog steeds voor een systeem/regel waarbij DRS slechts een aantal keer gebruikt mag worden, zeg 15 keer. En ook geen DRS meer op iemand die ronde achterlicht. Als je toch al sneller bent dan zo'n achterligger, mag je er ook wel met iets meer moeite voorbij.
Rijdende chicanes hadden we zo'n 10 jaar geleden nog, nu zitten de Caterhams en Marussias slechts op 4 seconden. Als top coureur kom je maar een paar keer een langzamere coureur tegen. Natuurlijk krijgen ze blauwe vlaggen, maar ik vind niet dat je als top coureur recht hebt op drs bij iemand die ronde achter ligt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik het niet mee eens, DRS zou eerder alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruikt moeten worden, rijdende chicanes zitten we toch ook niet op te wachten?
Het is volgens mij ook in het belang van de achterblijver, blauwe vlag krijgt hij toch dan kan het maar beter snel voorbij zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Rijdende chicanes hadden we zo'n 10 jaar geleden nog, nu zitten de Caterhams en Marussias slechts op 4 seconden. Als top coureur kom je maar een paar keer een langzamere coureur tegen. Natuurlijk krijgen ze blauwe vlaggen, maar ik vind niet dat je als top coureur recht hebt op drs bij iemand die ronde achter ligt.
Dit is het probleem ja. Ik kijk veel oude races terug, gisteren naar Duitsland '96 en daar zit dat fantastische, rondenlange gevecht tussen Berger en Hill in. 6, 7 ronden actie en ik denk dat Hill er ook wel voorbij was gekomen ( ware het niet dat berger 2 ronden voor het eind al een motorplof kreeg)quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:23 schreef Fer het volgende:
Grondeffect, aktieve vering en compounds dichter bij elkaar of gewoon 1 compound per race. Het rijden op "verkeerde" compounds werkt gewoon niet. Of de band nu te hard of te zacht is, hij komt niet in zijn ideale werktemperatuur, heeft te weinig grip en verbrand daardoor weer.
En dan kijken wat voor bezwaren we dan weer krijgen. We wilden immers meer inhalingen en meer pitstops. Die hebben we met drs en slechte banden gekregen. Het geeft echter niet resultaat wat we graag willen zien.
We willen gewoon auto;s zien die rondenlang met elkaar in gevecht zijn om de positie, zonder "save these tyres" "Raikonnen is faster then you" of "We'll pass him during pitstops"
Dat is natuurlijk ook wel sentiment, in 1994 was er buiten startcrashes om maar 3x de situatie dat iemand vanuit leidende positie uitviel (imola uiteraardquote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:13 schreef Fer het volgende:
Die betrouwbaarheid maakt het ook wel saai ja, vroeger kon de koploper zo uitvallen met een motorplof of kapotte bak. Of zoals de laatste bocht van Australie in 2006, die gewoon flink aantal rijders eruit gooit tijdens de race. Toppers zoals Schumacher en Montoya die er gewoon af gingen op een stomme bocht en wat smalle kerb.
Inderdaad, het is wel een kwestie van 'vroeger' was alles beter. Ik kan me niet herinneren dat er een seizoen is geweest waarin elke wedstrijd superspannend was. Dat gaat gewoon niet. Tuurlijk waren er fantastische gevechten, maar volgens mij kwamen die ook niet vaak voor. Afgelopen seizoenen waren er best een flink aantal hele leuke races, met mooie gevechten (al dan niet in de achterhoede). Zonder saaie races zijn de leuke races ook minder leukquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:09 schreef Wombcat het volgende:
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:09 schreef Wombcat het volgende:
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai
Schumacher had bijna 2 maal zoveel punten als Barrichello, en 2 races werden niet door Ferrari gewonnen. Als niet Schumacher/Ferrari fan was dat seizoen waarschijnlijk heel erg saaiquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikOf minimaal evenveel dan toch.
Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Ferrari had precies evenveel punten als de rest.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:57 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Schumacher had bijna 2 maal zoveel punten als Barrichello, en 2 races werden niet door Ferrari gewonnen. Als niet Schumacher/Ferrari fan was dat seizoen waarschijnlijk heel erg saai
Het probleem van de huidige auto's is de aerodynamica waardoor je niet in de slipstream door een bocht kan. DRS moet dat nadeel opheffen, maar maakt het inhalen vaak te gemakkelijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikOf minimaal evenveel dan toch.
Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Dat quotede ik al ergens. DRS overcompenseert.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het probleem van de huidige auto's is de aerodynamica waardoor je niet in de slipstream door een bocht kan. DRS moet dat nadeel opheffen, maar maakt het inhalen vaak te gemakkelijk.
Liever had ik de terugkeer van grondeffect gezien, waardoor dat hele DRS niet nodig is.
Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikOf minimaal evenveel dan toch.
Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:49 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..
1997, 1998, 1999, 2005, 2006, 2007, 2008 waren allen mooie seizoenen in de F1. De seizoenen 2000 t/m 2004 waren ondanks het machtsvertoon van Ferrari ook best leuk. Williams (met name Montoya) en Kimi Raikkonen hebben echt wel de nodige prachtige F1-momenten gebracht. Ook de stapsgewijze opmars van Renault was interessant. Sinds 2009 is het echter ronduit kut. Wat voor interessants hebben we nog gezien? De titel voor Brown GP was nog wel verrassend en leuk, vooruit. 1 hoogtepuntje.
Was maar 1 zonder DRS en dat was op Massa die op versleten banden reed. DRS is niet slecht, alleen maken ze sommige zones gewoon te lang.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
Ik heb enkel DRS inhaalacties van hem gezien.Vooral tussen Campsa en La Caixa.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
Ben ik niet met je eens. Sinds het verbod op bijtanken zijn er veel meer inhaalacties op de baan geweest dan in de 15 jaar ervoor, Ook al in 2010, toen er nog geen sprake was van DRS en snel slijtende Pirelli banden.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat het verlies van tankstops ook, bijdraagt aan de saaiheid
Ja, maar er is bijna geen kans voor verschillende strategieën. Dat strategische spel vond ik juist interessant in de eerste 15, 30 ronden, en dan op het eind pushen voor die plaatsen. En als je merkte dat het je strategie teveel in de weg zat moest je het toch proberen..quote:Op zondag 18 mei 2014 21:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Sinds het verbod op bijtanken zijn er veel meer inhaalacties op de baan geweest dan in de 15 jaar ervoor, Ook al in 2010, toen er nog geen sprake was van DRS en snel slijtende Pirelli banden.
Het had wel een extra strategische dimensie, maar ik vond dat ten koste gaan van het pure racen omdat er vooral in de pits ingehaald werd. Dan heb ik het liever zoals het seizoen 2010 waar er echt op de baan ingehaald moest worden. En er is nu nog steeds sprake van strategie met de bandenkeuze. 1, 2 of 3 stoppers en starten op hard of zacht.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar er is bijna geen kans voor verschillende strategieën. Dat strategische spel vond ik juist interessant in de eerste 15, 30 ronden, en dan op het eind pushen voor die plaatsen. En als je merkte dat het je strategie teveel in de weg zat moest je het toch proberen..
Ik vond het de sport interessanter en spannender maken, je wist minder goed wat er ging gebeuren. Het is nu vooral voorspelbaarder. Dat vind ik vooral jammer, denk ik.
De enige strategie is 'neem ik harde banden in stint 2 of 3', en juist door het niet meer mogen tanken zijn er die belachelijke banden gekomen waardoor ze om de drie seconden SAVE TYRES WE TRY TO TAKE OVER AT THE PIT STOP en shit krijgt.. ik vind het niets veranderen en het echte racen gaat daar juist van achteruit. 2010 was een prima seizoen overigens, buiten het geringe aantal pitstops. Maar misschien is dat niet zo erg, want juist dan MOETEN mensen wel inhalen op de baan.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het had wel een extra strategische dimensie, maar ik vond dat ten koste gaan van het pure racen omdat er vooral in de pits ingehaald werd. Dan heb ik het liever zoals het seizoen 2010 waar er echt op de baan ingehaald moest worden. En er is nu nog steeds sprake van strategie met de bandenkeuze. 1, 2 of 3 stoppers en starten op hard of zacht.
Maar dat komt door de introductie van de extreem snel slijtende Pirelli banden. Dat vind ik ook overdreven. Met de Bridgestones van 2010 was imho niets mis.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De enige strategie is 'neem ik harde banden in stint 2 of 3', en juist door het niet meer mogen tanken zijn er die belachelijke banden gekomen waardoor ze om de drie seconden SAVE TYRES WE TRY TO TAKE OVER AT THE PIT STOP en shit krijgt.. ik vind het niets veranderen en het echte racen gaat daar juist van achteruit. 2010 was een prima seizoen overigens, buiten het geringe aantal pitstops. Maar misschien is dat niet zo erg, want juist dan MOETEN mensen wel inhalen op de baan.
Of gewoon minimaal 2 stops verplicht stellen, met een bepaald pit window. Geen idee of dat wat is. En dan vrije bandenkeuze.
Ja klopt, buiten het weinige aantal pitstops een prima seizoen. Daardoor werde de races met traditioneel weinig inhaalmogelijkheden spannende optochtenquote:Op maandag 19 mei 2014 10:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar dat komt door de introductie van de extreem snel slijtende Pirelli banden. Dat vind ik ook overdreven. Met de Bridgestones van 2010 was imho niets mis.
Een van de laatste helden uit de jaren vijftig. En uiteraard de eerste en enige wereldkampioen in zijn eigen wagen.quote:Op maandag 19 mei 2014 01:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Drievoudig wereldkampioen Jack Brabham is overleden.
http://news.smh.com.au/br(...)-20140519-38inb.html
Is Stirling Moss nu de laatste levende held uit die tijd?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:21 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Een van de laatste helden uit de jaren vijftig. En uiteraard de eerste en enige wereldkampioen in zijn eigen wagen.
Van de grote namen is hij met Tony Brooks (2e in het kampioenschap van 1959 achter Jack Brabham) de enige volgens mij. Er zullen nog wel wat coureurs leven die enkele races hebben gereden, maar van de bepalende coureurs zijn er niet veel meer over.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Is Stirling Moss nu de laatste levende held uit die tijd?
Ik heb vorig jaar op Goodwood oog in oog met hem gestaan, en een handtekening gekregen. Die ogen hebben heel wat f1 races gezien waar ik graag bij geweest zou zijn!
quote:A few months ago PDVSA promised Lotus $40m if they let Pastor Maldonado drive in Formula 1. In a shock move today, the other drivers in the 2014 championship have now promised Lotus $42m if they don’t.
‘Enough is enough. The rest of the field had to take action before he took them all out,’ said source close to the drivers’ coalition. ‘So they had a whip round and they reckon they’ve got enough to outbid the Venezuelans, plus a bit left over to replace the useless lunatic with lovely dependable Nick Heidfeld who is really good at getting out of the way and basically drives for tips.’
Our source claims the only drivers who haven’t pitched in to buy the freewheeling pay driver’s absence from F1 are Fernando Alonso, who is too busy huffing around saying he’s not going to win anything, and Jenson Button whose season has been so disappointing he thinks having an erratic Venezuelan buffoon on the track can’t make things any worse.
‘This isn’t cheap for the drivers but they think it’s worth it,’ our source admitted. ‘Also, they hope to get some of the cash back with donations from the crowds after reminding them that, without this buy out, they could have been hit in the eye by a flying piece of carbon fibre when Maldonado twatted into another car on lap 24 as usual.’
To find out if the new offer had been accepted, Sniff Petrol attempted to speak to Pastor Maldonado via Skype but he had somehow managed to crash his computer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een logische stap, stukje verstandiger ook denk ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)oor-maldonado-dicht/
![]()
Dag Pastor
Lotus kan wel eens een heel interessant team zijn om over te nemen, hebben een auto met potentie, veel kennis in huis en in iedergeval 1 coureur die zijn verleden als crashpiloot van zich heeft afgeschud en bloedje snel is.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:23 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wel een logische stap, stukje verstandiger ook denk ik.
Kon inderdaad wel het einde van Lotus betekenen.
Haas wil geen team overnemen. Misschien dat Stefanovich (van Stefan GP) interesse heeft.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Lotus kan wel eens een heel interessant team zijn om over te nemen, hebben een auto met potentie, veel kennis in huis en in iedergeval 1 coureur die zijn verleden als crashpiloot van zich heeft afgeschud en bloedje snel is.
Maar wie ? Haas dan toch ? Of heeft er nog iemand anders plannen naar F1 te komen?
Mag toch hopen van niet. Er is wel eens onderzoek naar hem gedaan en hij schijnt vooral op papier enorm rijk te zijn en zou banden hebben met Russische mafia. Geen persoon dieje graag in de f1 zal zien.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Haas wil geen team overnemen. Misschien dat Stefanovich (van Stefan GP) interesse heeft.
Kimi was al betaald door Lotus dacht ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:02 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.
Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.
Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
Dat doet het wel maar ik gok dat t ook redelijkerwijs al ver gesmolten isquote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:02 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.
Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.
Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
De geruchten dat McLaren en Lotus om dezelfde titelsponsor vochten gingen al een tijdje. Nu lijkt Lotus dus als winnaar uit de bus te komen. Is wel gunstig voor Lotus en McLaren overleeft het wel met het geld van Honda.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/
Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA
Bedrijf past denk ik ook beter bij Lotus, iets minder serieus dan Mclarenquote:Op woensdag 21 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/
Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA
Ik dacht dat ze het nodig hadden voor de het wachten voor de stad, NA de instalation lap.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:48 schreef nils7 het volgende:
Dat doet het wel maar ik gok dat t ook redelijkerwijs al ver gesmolten is
Ik zeg doen!quote:Coureurs bij Sauber onder druk na beschamend optreden
Er wordt aan de stoelpoten van Adrian Sutil en Esteban Gutierrez gezaagd. Roger Benoit, de correspondent van de krant Blick die veel connecties binnen Sauber heeft, schreef dat de Zwitserse renstal in Monaco beschamend gepresteerd had.
Niet Sauber, maar Marussia profiteerde van de chaos in de straten van het vorstendom. Zowel Sutil als Gutierrez crashte. Vooral de touché van Gutierrez met de vangrails aan de binnenkant van Rascasse was pijnlijk. De Mexicaan reed op dat moment in de punten rond.
Teambaas Monisha Kaltenborn beweert dat Sauber de afgelopen races wel degelijk progressie heeft geboekt. Misschien dat het dan tijd is om de coureurs onder een vergrootglas te leggen. "Veel fans eisen dat testrijder Giedo van der Garde een kans krijgt", stelt Benoit.
Wat een hypocriet die Hamilton zeg. Het hele weekend met een zuur gezicht rondlopen omdat Rosberg een "foutje" maakt, terwijl die zelf in Spanje tegen teamprotocol ingaat. Ik vond toen al iets niet kloppen. Ik begin het Rosberg telkens meer te gunnen. Vooral die manoeuvre van zaterdag vind ik dan weer mooi.quote:Hamilton en Rosberg al na Barcelona in de clinch
9:35 – De interne strubbelingen die dit weekend het team van Mercedes teisterden, kennen hun oorsprong in Barcelona, zo liet teambaas Toto Wolff weten. Nico Rosberg en Lewis Hamilton lagen toen al in de clinch en dat werd alleen maar versterkt door het incident in de kwalificatie van Monaco, waarbij Rosberg een gele vlag veroorzaakte met een momentje in Mirabeau.
De onderliggende spanning was voelbaar na de kwalificatie en met name Lewis Hamilton liet duidelijk merken dat hij zich benadeeld voelde. Maar dit incident stond niet op zich. In Barcelona zette Hamilton zijn motor op een agressievere setting, zodat hij Rosberg kon voorblijven. Dit was tegen de afspraak met het team in en Rosberg voelde dat hij op een oneerlijke manier verloren had. Dit zorgde ervoor dat Hamilton zijn excuses aanbood.
En in die sfeer ging het team naar Monaco, waar Hamilton de pole misliep door de gele vlag die Rosberg had veroorzaakt. Volgens Rosberg en het team was het niet opzettelijk, maar de lichaamstaal van Hamilton deed vermoeden dat hij het hier niet mee eens was. "Het was andersom in Barcelona", zei Wolff. "Nico voelde zich benadeeld in die race en ik denk dat dat normaal is. Iedereen heeft zijn eigen waarheid en overtuiging. En zo werken discussies. Jij denkt dat je gelijk hebt en dat denkt de andere persoon ook. Het is nooit zwart-wit, soms is het grijs."
Mercedes heeft er nu in ieder geval voor gezorgd dat geen van de beide coureurs nog met zijn motorsettings aan de haal gaat. "Dat gebeurt nooit meer", aldus Wolff. "Ze hebben gewoon uitgezocht hoe ver ze konden gaan en dit zijn dan de consequenties. Maar dat is toch normaal?"
"Je hebt een kans op het kampioenschap en zo lang het gebeurt in de teamgeest en niet onder de tafel gaat, blijven we deze situatie behandelen zoals we eerder deden. Op het moment dat het tegen de teamgeest in gaat, zullen we ingrijpen."
Volgens mij waren al in het pitstop window gekomen, toen Sutil over de chicane vloog. Er lagen zoveel brokstukken, ze hadden natuurlijk een gok kunnen nemen en gelijk pitten, hopen dat er echt een SC zou komen.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:01 schreef Wombcat het volgende:
Het sufste vond ik eigenlijk gisteren dat hij tijdens de SC opmerkingen richting het team maakte dat ze hem eerder naar binnen hadden moeten halen. Toen dacht ik al "ja, hallo, wat denk je zelf, dat ze je de undercut gaan geven zodat je Rosberg voorbij ka?. Wat als ze dat bij Rosberg hadden gedaan in Barcelona?"
Dan nog geldt dat ze dan niet eerst Hamilton naar binnen halen en daarna Rosberg, dit vanwege de undercut. Normaal wordt de rijder die voorop ligt als eerste binnen gehaald, dit omdat anders de rijder die tweede ligt als gevolg van de pitstops de leiding over kan nemen.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:33 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij waren al in het pitstop window gekomen, toen Sutil over de chicane vloog. Er lagen zoveel brokstukken, ze hadden natuurlijk een gok kunnen nemen en gelijk pitten, hopen dat er echt een SC zou komen.
Nu was Sutil al zowat uit zijn wagen geklomen, toen die SC erin kwam en daarna gingen ze pitten.
Dan moet ie volgende keer maar klagen over graining, krijgt vanzelf zijn undercutquote:Op maandag 26 mei 2014 19:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan nog geldt dat ze dan niet eerst Hamilton naar binnen halen en daarna Rosberg, dit vanwege de undercut. Normaal wordt de rijder die voorop ligt als eerste binnen gehaald, dit omdat anders de rijder die tweede ligt als gevolg van de pitstops de leiding over kan nemen.
Maar dat lukt dan wss niet binnen 3 secondequote:Op maandag 26 mei 2014 23:16 schreef twiFight het volgende:
Hij had sowieso gewoon de pit in kunnen rijden. Mercedes laat 'm dan echt niet doorrijden, dan moeten ze wel banden wisselen. Of je de verhouding met je chef er beter op maakt is dan een tweede
Nee, maar nu moest Hamilton ook inhouden omdat Rosberg eerst moest. En tijdens de safetycar maken die x seconden extra minder uit. Maar goed, coulda woulda shoulda. Het team wilde nog niemand naar binnen hebben en als ze dat die ronde toch wel wilden, dan was het Rosberg geworden die als eerste mocht. Hamilton was alleen gefrustreerd omdat op de baan voorbij Rosberg komen nagenoeg onmogelijk was. Nu zitten hier een aantal Hamilton-haters, dus dan krijg je gelijk huilie dit, huilie dat reacties.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar dat lukt dan wss niet binnen 3 seconde
Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar neequote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:24 schreef Fer het volgende:
Maar goed, het probleem blijft natuurlijk wel dat door op deze manier het uiterste te vergen van de wagens voor de onderlinge strijd, de kans op uitvallen met een rokende motor of versleten banden wel groter maakt.
En dan gaat Riciardo er met de winst van door natuurlijk.
De agressieve mappings van Spanje kunnen heel misschien een motorfalen in een andere race veroorzaken, of door een extreme undercut zou voor de laatste ronde de banden finaal afgesleten kunnen zijn.
Zeker wat dat betreft is het goed dat het niet Ferrari of RBR is die de beste auto heeftquote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar nee
Volgens mij is en blijft Vettel met een ontzettende voorsprong de #1 binnen het team. Maar RBR heeft een hele nieuwe auto moeten bouwen en wat ze hebben is in die zin nog niet geoptimaliseerd voor Vettel. Met het materiaal dat ze hebben lijkt Ricciardo het voorlopig een stuk beter te doen. Teamorders wanneer Vettel en Ricciardo niet direct tegen elkaar strijden zijn natuurlijk redelijk zinloos.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij RBR was er misschien ook wel een beetje strijd geweest als ricciardo constant pole pakte. In 2010 hadden ze ook geen overduidelijke #1
Maar als die twee doorgaan met alles uit hun wagen trekken, is er grote kans het uit is met de pret bij Mercedes en ze voortaan in de volgorde van de kwalificatie mogen finishen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar nee
Ik vind Hamilton een huilie in dit geval, maar iha vind ik hem best een leuke coureur. Dus het is niet dat ik hem nu een huilie vind, omdat ik hem toch al niet mocht.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nee, maar nu moest Hamilton ook inhouden omdat Rosberg eerst moest. En tijdens de safetycar maken die x seconden extra minder uit. Maar goed, coulda woulda shoulda. Het team wilde nog niemand naar binnen hebben en als ze dat die ronde toch wel wilden, dan was het Rosberg geworden die als eerste mocht. Hamilton was alleen gefrustreerd omdat op de baan voorbij Rosberg komen nagenoeg onmogelijk was. Nu zitten hier een aantal Hamilton-haters, dus dan krijg je gelijk huilie dit, huilie dat reacties.
Ricciardo heeft toch al tweemaal teamorders in zijn voordeel gekregen??quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:23 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens mij is en blijft Vettel met een ontzettende voorsprong de #1 binnen het team. Maar RBR heeft een hele nieuwe auto moeten bouwen en wat ze hebben is in die zin nog niet geoptimaliseerd voor Vettel. Met het materiaal dat ze hebben lijkt Ricciardo het voorlopig een stuk beter te doen. Teamorders wanneer Vettel en Ricciardo niet direct tegen elkaar strijden zijn natuurlijk redelijk zinloos.
Toch twijfel ik er niet aan dat als Vettel en Ricciardo min of meer gelijk staan in het kampioenschap en ze op de baan elkaar in de weg zitten dat Vettel dan het voordeel krijgt. Helaas (voor Vettel vnl.) hebben ze niet veel tegen elkaar hoeven strijden, o.a. door verschillende strategien etc.
Ik kan me zo uit het hoofd maar één situatie herinneren, maar dat was omdat ze verschillende strategien reden. Dan zijn teamorders niet echt van toepassing, omdat ze toch niet tegen elkaar strijden. Het was toen meer zo van "hey laat ricciardo er ff langs want het heeft geen zin hier seconden tijd aan te verspillen".quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:55 schreef kepler het volgende:
[..]
Ricciardo heeft toch al tweemaal teamorders in zijn voordeel gekregen??
Ik dacht twee keer, maar weet de races zo niet meer.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik kan me zo uit het hoofd maar één situatie herinneren, maar dat was omdat ze verschillende strategien reden. Dan zijn teamorders niet echt van toepassing, omdat ze toch niet tegen elkaar strijden. Het was toen meer zo van "hey laat ricciardo er ff langs want het heeft geen zin hier seconden tijd aan te verspillen".
Hij heeft natuurlijk een groot media machtsblok achter hem, ik denk dat hij daarom wat meer huilt dan een anderquote:Op woensdag 28 mei 2014 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hamilton is ook altijd een jankneus. Vorig jaar was ie somewhat okay overigens
Bahrein was andere strategie, China was Ricciardo sneller en toen wilde het team dat Vettel aan de kant ging zodat Ricciardo richting Alonso kon rijden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik dacht twee keer, maar weet de races zo niet meer.
Tsja, wat wil je ook als je zo laat te horen krijgt dat je geaccepteerd bentquote:Haas delays F1 debut until 2016 - report
Gene Haas hinted that time is running out to be ready for 2015.
It appears Gene Haas will not have a Formula One team on next year's grid.
As recently as last week, it was reported that the Nascar team co-owner's 'plan A' was to debut with a Gunther Steiner-led, North Carolina-based F1 team in 2015.
At the same time, Haas was trying to put together a 200-strong workforce.
"There are many interested parties," a source told Auto Motor und Sport last week, "but we can only hire people when we know who our engine partner is."
At the Indianapolis 500 last weekend, Haas told motorsport.com that plans to use Ferrari technology are on track. "We haven't exactly signed a formal contract (with Ferrari) but we're pretty close," he said.
And he met with likely chassis maker Dallara during the Indianapolis visit.
"They all can do it, they all want to do it, they're all very interested in helping us," said Haas.
He hinted, however, that time is running out to be ready for 2015.
"I think they are looking at it as a good long-time partnership but it just comes down to you have to order things and it takes time to order things and get things scheduled.
"It just seems that it's taking longer to accomplish what we wanted to do than we thought," Haas added.
The latest news is that Haas has apparently now decided to target a 2016 debut rather than rush onto next year's grid.
"It's already June," he said, "so it's just seven months away and the timing issues are starting to get real crazy."
Dallara een chassis laten maken hoeft geen slecht idee te zijn. Je ontlast je eigen team een beetje, en je hebt voor de jaren erna in elk geval een basis liggen. Of Haas nou zelf een chassis maakt of niet, het eerste jaar zullen ze toch niet meedoen om de prijzenquote:Op donderdag 29 mei 2014 10:15 schreef Meike26 het volgende:
Dallara heeft ontzettend veel ervaring in de autosport, maar ik zie ze nu niet zo 1.2.3 een goed F1 chassis/bodemplaat maken. Daar zijn ze naar mijn gevoel al te lang uit de F1. En als ze toch in 2016 willen debuteren, zou het denk ik veel interessanter kunnen zijn om het 2e team (1e klant) van Honda te worden. Een soort testteam voor McLaren. Dan heb je privileges en kan je als nieuw komend team sneller groeien en gebruik maken van kwalitatief betere spulletjes.
Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dallara een chassis laten maken hoeft geen slecht idee te zijn.
Kwamen ze toen ook niet aan de start met stalen schrijfremmen?quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.
Niet dat dat beter is afgelopen
De vraag is ook of Hispania de start had gehaald en het beter had gedaan als ze in hun debuutjaar meteen een eigen chassis hadden ontwikkeld. Ik denk het nietquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.
Niet dat dat beter is afgelopen
Volgens mij betaalden ze Dallara ook bijna niks, dus in die zin niet zo raar dat ze niet zo'n geweldig chassis kregen. Ze kregen waarvoor ze betaald hadden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij wel. HRT was gewoon een team dat niets te zoeken had in de F1. Er was totaal geen geld en juist dat heb je in de Formule 1 wel nodig
Als je nu even omhoog scrollt naar deze post SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 147: Volle kracht vooruitquote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:51 schreef Fer het volgende:
Beter is juist zoveel mogelijk in te kopen. Bak wielophanging electronica en alleen focussen op een goed chassis en organisatie.
Maar ze mogen wel opschieten, over 7 maanden moet de wagen al op de wintertest verschijnene.
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:33 schreef opreis het volgende:
Als ik Lewis zn Facebook moet geloven zijn hij en Nico weer vriendjes (waar hij eerder zei dat ze geen vrienden waren). Eind goed al goed.
twitter:LewisHamilton twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 17:33:45We've been friends a long time&as friends we have our ups&downs. Today we spoke&we're cool, still friends #noproblem http://t.co/xhZlf4qMv9
reageer retweet
Die bedoelde ik ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:LewisHamilton twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 17:33:45We've been friends a long time&as friends we have our ups&downs. Today we spoke&we're cool, still friends #noproblem http://t.co/xhZlf4qMv9[ afbeelding ] reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |