Kimi was al betaald door Lotus dacht ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:02 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.
Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.
Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
Dat doet het wel maar ik gok dat t ook redelijkerwijs al ver gesmolten isquote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:02 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.
Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.
Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
De geruchten dat McLaren en Lotus om dezelfde titelsponsor vochten gingen al een tijdje. Nu lijkt Lotus dus als winnaar uit de bus te komen. Is wel gunstig voor Lotus en McLaren overleeft het wel met het geld van Honda.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/
Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA
Bedrijf past denk ik ook beter bij Lotus, iets minder serieus dan Mclarenquote:Op woensdag 21 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/
Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA
Ik dacht dat ze het nodig hadden voor de het wachten voor de stad, NA de instalation lap.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:48 schreef nils7 het volgende:
Dat doet het wel maar ik gok dat t ook redelijkerwijs al ver gesmolten is
Ik zeg doen!quote:Coureurs bij Sauber onder druk na beschamend optreden
Er wordt aan de stoelpoten van Adrian Sutil en Esteban Gutierrez gezaagd. Roger Benoit, de correspondent van de krant Blick die veel connecties binnen Sauber heeft, schreef dat de Zwitserse renstal in Monaco beschamend gepresteerd had.
Niet Sauber, maar Marussia profiteerde van de chaos in de straten van het vorstendom. Zowel Sutil als Gutierrez crashte. Vooral de touché van Gutierrez met de vangrails aan de binnenkant van Rascasse was pijnlijk. De Mexicaan reed op dat moment in de punten rond.
Teambaas Monisha Kaltenborn beweert dat Sauber de afgelopen races wel degelijk progressie heeft geboekt. Misschien dat het dan tijd is om de coureurs onder een vergrootglas te leggen. "Veel fans eisen dat testrijder Giedo van der Garde een kans krijgt", stelt Benoit.
Wat een hypocriet die Hamilton zeg. Het hele weekend met een zuur gezicht rondlopen omdat Rosberg een "foutje" maakt, terwijl die zelf in Spanje tegen teamprotocol ingaat. Ik vond toen al iets niet kloppen. Ik begin het Rosberg telkens meer te gunnen. Vooral die manoeuvre van zaterdag vind ik dan weer mooi.quote:Hamilton en Rosberg al na Barcelona in de clinch
9:35 – De interne strubbelingen die dit weekend het team van Mercedes teisterden, kennen hun oorsprong in Barcelona, zo liet teambaas Toto Wolff weten. Nico Rosberg en Lewis Hamilton lagen toen al in de clinch en dat werd alleen maar versterkt door het incident in de kwalificatie van Monaco, waarbij Rosberg een gele vlag veroorzaakte met een momentje in Mirabeau.
De onderliggende spanning was voelbaar na de kwalificatie en met name Lewis Hamilton liet duidelijk merken dat hij zich benadeeld voelde. Maar dit incident stond niet op zich. In Barcelona zette Hamilton zijn motor op een agressievere setting, zodat hij Rosberg kon voorblijven. Dit was tegen de afspraak met het team in en Rosberg voelde dat hij op een oneerlijke manier verloren had. Dit zorgde ervoor dat Hamilton zijn excuses aanbood.
En in die sfeer ging het team naar Monaco, waar Hamilton de pole misliep door de gele vlag die Rosberg had veroorzaakt. Volgens Rosberg en het team was het niet opzettelijk, maar de lichaamstaal van Hamilton deed vermoeden dat hij het hier niet mee eens was. "Het was andersom in Barcelona", zei Wolff. "Nico voelde zich benadeeld in die race en ik denk dat dat normaal is. Iedereen heeft zijn eigen waarheid en overtuiging. En zo werken discussies. Jij denkt dat je gelijk hebt en dat denkt de andere persoon ook. Het is nooit zwart-wit, soms is het grijs."
Mercedes heeft er nu in ieder geval voor gezorgd dat geen van de beide coureurs nog met zijn motorsettings aan de haal gaat. "Dat gebeurt nooit meer", aldus Wolff. "Ze hebben gewoon uitgezocht hoe ver ze konden gaan en dit zijn dan de consequenties. Maar dat is toch normaal?"
"Je hebt een kans op het kampioenschap en zo lang het gebeurt in de teamgeest en niet onder de tafel gaat, blijven we deze situatie behandelen zoals we eerder deden. Op het moment dat het tegen de teamgeest in gaat, zullen we ingrijpen."
Volgens mij waren al in het pitstop window gekomen, toen Sutil over de chicane vloog. Er lagen zoveel brokstukken, ze hadden natuurlijk een gok kunnen nemen en gelijk pitten, hopen dat er echt een SC zou komen.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:01 schreef Wombcat het volgende:
Het sufste vond ik eigenlijk gisteren dat hij tijdens de SC opmerkingen richting het team maakte dat ze hem eerder naar binnen hadden moeten halen. Toen dacht ik al "ja, hallo, wat denk je zelf, dat ze je de undercut gaan geven zodat je Rosberg voorbij ka?. Wat als ze dat bij Rosberg hadden gedaan in Barcelona?"
Dan nog geldt dat ze dan niet eerst Hamilton naar binnen halen en daarna Rosberg, dit vanwege de undercut. Normaal wordt de rijder die voorop ligt als eerste binnen gehaald, dit omdat anders de rijder die tweede ligt als gevolg van de pitstops de leiding over kan nemen.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:33 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij waren al in het pitstop window gekomen, toen Sutil over de chicane vloog. Er lagen zoveel brokstukken, ze hadden natuurlijk een gok kunnen nemen en gelijk pitten, hopen dat er echt een SC zou komen.
Nu was Sutil al zowat uit zijn wagen geklomen, toen die SC erin kwam en daarna gingen ze pitten.
Dan moet ie volgende keer maar klagen over graining, krijgt vanzelf zijn undercutquote:Op maandag 26 mei 2014 19:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan nog geldt dat ze dan niet eerst Hamilton naar binnen halen en daarna Rosberg, dit vanwege de undercut. Normaal wordt de rijder die voorop ligt als eerste binnen gehaald, dit omdat anders de rijder die tweede ligt als gevolg van de pitstops de leiding over kan nemen.
Maar dat lukt dan wss niet binnen 3 secondequote:Op maandag 26 mei 2014 23:16 schreef twiFight het volgende:
Hij had sowieso gewoon de pit in kunnen rijden. Mercedes laat 'm dan echt niet doorrijden, dan moeten ze wel banden wisselen. Of je de verhouding met je chef er beter op maakt is dan een tweede
Nee, maar nu moest Hamilton ook inhouden omdat Rosberg eerst moest. En tijdens de safetycar maken die x seconden extra minder uit. Maar goed, coulda woulda shoulda. Het team wilde nog niemand naar binnen hebben en als ze dat die ronde toch wel wilden, dan was het Rosberg geworden die als eerste mocht. Hamilton was alleen gefrustreerd omdat op de baan voorbij Rosberg komen nagenoeg onmogelijk was. Nu zitten hier een aantal Hamilton-haters, dus dan krijg je gelijk huilie dit, huilie dat reacties.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar dat lukt dan wss niet binnen 3 seconde
Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar neequote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:24 schreef Fer het volgende:
Maar goed, het probleem blijft natuurlijk wel dat door op deze manier het uiterste te vergen van de wagens voor de onderlinge strijd, de kans op uitvallen met een rokende motor of versleten banden wel groter maakt.
En dan gaat Riciardo er met de winst van door natuurlijk.
De agressieve mappings van Spanje kunnen heel misschien een motorfalen in een andere race veroorzaken, of door een extreme undercut zou voor de laatste ronde de banden finaal afgesleten kunnen zijn.
Zeker wat dat betreft is het goed dat het niet Ferrari of RBR is die de beste auto heeftquote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar nee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |