abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140175745
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.

Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.


Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:38:04 #152
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_140180659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:02 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.

Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.

Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
Kimi was al betaald door Lotus dacht ik.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 23:18:49 #153
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140189065
Ik denk dat het sponsorgeld van Maldonado pas eindigt aan het einde van het seizoen. Nieuwe president of niet, ze hebben nog wel contracten om zich aan te houden en ik ga er toch minimaal van uit dat deze tot einde seizoen lopen.

Betekent wel dat Lotus voor het volgende seizoen opnieuw hard op zoek moet naar sponsoren en met de huidige josti-acties van Maldonado zullen er niet veel bedrijven staan te springen om een C-team (hopelijk sinds de laatste race opgeklommen naar B-team) te sponsoren. Al blijft de Lotus naam voor sommigen altijd interessant.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 21 mei 2014 @ 09:48:11 #154
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_140195984
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:02 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was Haas toch al in Enstone op bezoek geweest? Nadat hij erachter kwam dat je in de F1 nog zomaar even een chassis ergens kan kopen.

Maar in feite betekent het dichtdraaien van de Venezolaanse geldwaterval een regelrecht failliet van Lotus en het geld van Kimi en Eric (Boullier) nog verder weg dan ooit.

Even wat anders, hoe kan het dat het droogijs nooit uit de sidepods valt tijdens de installation lap? Daar warmen ze toch de remmen op door hard te remmen.
Dat doet het wel maar ik gok dat t ook redelijkerwijs al ver gesmolten is
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 21 mei 2014 @ 12:07:21 #155
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140199643
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/

Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA *O*
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_140199828
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/

Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA *O*
De geruchten dat McLaren en Lotus om dezelfde titelsponsor vochten gingen al een tijdje. Nu lijkt Lotus dus als winnaar uit de bus te komen. Is wel gunstig voor Lotus en McLaren overleeft het wel met het geld van Honda.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 21 mei 2014 @ 12:24:40 #157
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_140200113
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)nieuwe-titelsponsor/

Gerucht gaat dat de potentiële titel-sponsor van McLaren richting Lotus gaat. Dus dan zou Lotus alsnog gered kunnen zijn ondanks het wegvallen van PDVSA *O*
Bedrijf past denk ik ook beter bij Lotus, iets minder serieus dan Mclaren
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 21 mei 2014 @ 16:00:17 #158
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140207373
En Lotus geeft ze waarschijnlijk een veel betere deal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_140210964
Mclaren ging uiteindelijk liever voor een eigen team, dan verder met de Mclaren als hun "fabrieksteam". Ze zijn momenteel de langzamer dan Force India en Williams, je kunt je dus afvragen waar Honda in gaat stappen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 09:48 schreef nils7 het volgende:
Dat doet het wel maar ik gok dat t ook redelijkerwijs al ver gesmolten is
Ik dacht dat ze het nodig hadden voor de het wachten voor de stad, NA de instalation lap.
.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 13:46:33 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140342780
Deze zagen we helaas al aankomen:
Fernandes zet Caterham te koop
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 mei 2014 @ 13:10:30 #161
369251 Geralt
of Rivia
pi_140382537
quote:
Coureurs bij Sauber onder druk na beschamend optreden

Er wordt aan de stoelpoten van Adrian Sutil en Esteban Gutierrez gezaagd. Roger Benoit, de correspondent van de krant Blick die veel connecties binnen Sauber heeft, schreef dat de Zwitserse renstal in Monaco beschamend gepresteerd had.

Niet Sauber, maar Marussia profiteerde van de chaos in de straten van het vorstendom. Zowel Sutil als Gutierrez crashte. Vooral de touché van Gutierrez met de vangrails aan de binnenkant van Rascasse was pijnlijk. De Mexicaan reed op dat moment in de punten rond.

Teambaas Monisha Kaltenborn beweert dat Sauber de afgelopen races wel degelijk progressie heeft geboekt. Misschien dat het dan tijd is om de coureurs onder een vergrootglas te leggen. "Veel fans eisen dat testrijder Giedo van der Garde een kans krijgt", stelt Benoit.
Ik zeg doen! :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_140383798

quote:
Hamilton en Rosberg al na Barcelona in de clinch

9:35 – De interne strubbelingen die dit weekend het team van Mercedes teisterden, kennen hun oorsprong in Barcelona, zo liet teambaas Toto Wolff weten. Nico Rosberg en Lewis Hamilton lagen toen al in de clinch en dat werd alleen maar versterkt door het incident in de kwalificatie van Monaco, waarbij Rosberg een gele vlag veroorzaakte met een momentje in Mirabeau.

De onderliggende spanning was voelbaar na de kwalificatie en met name Lewis Hamilton liet duidelijk merken dat hij zich benadeeld voelde. Maar dit incident stond niet op zich. In Barcelona zette Hamilton zijn motor op een agressievere setting, zodat hij Rosberg kon voorblijven. Dit was tegen de afspraak met het team in en Rosberg voelde dat hij op een oneerlijke manier verloren had. Dit zorgde ervoor dat Hamilton zijn excuses aanbood.

En in die sfeer ging het team naar Monaco, waar Hamilton de pole misliep door de gele vlag die Rosberg had veroorzaakt. Volgens Rosberg en het team was het niet opzettelijk, maar de lichaamstaal van Hamilton deed vermoeden dat hij het hier niet mee eens was. "Het was andersom in Barcelona", zei Wolff. "Nico voelde zich benadeeld in die race en ik denk dat dat normaal is. Iedereen heeft zijn eigen waarheid en overtuiging. En zo werken discussies. Jij denkt dat je gelijk hebt en dat denkt de andere persoon ook. Het is nooit zwart-wit, soms is het grijs."

Mercedes heeft er nu in ieder geval voor gezorgd dat geen van de beide coureurs nog met zijn motorsettings aan de haal gaat. "Dat gebeurt nooit meer", aldus Wolff. "Ze hebben gewoon uitgezocht hoe ver ze konden gaan en dit zijn dan de consequenties. Maar dat is toch normaal?"

"Je hebt een kans op het kampioenschap en zo lang het gebeurt in de teamgeest en niet onder de tafel gaat, blijven we deze situatie behandelen zoals we eerder deden. Op het moment dat het tegen de teamgeest in gaat, zullen we ingrijpen."
Wat een hypocriet die Hamilton zeg. Het hele weekend met een zuur gezicht rondlopen omdat Rosberg een "foutje" maakt, terwijl die zelf in Spanje tegen teamprotocol ingaat. Ik vond toen al iets niet kloppen. Ik begin het Rosberg telkens meer te gunnen. Vooral die manoeuvre van zaterdag vind ik dan weer mooi.
  maandag 26 mei 2014 @ 14:23:25 #163
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_140385177
Hamilton is altijd al een huilie geweest.

Toen hij twee jaar terug ofzo boos was om alle penalties die hij kreeg en zich afvroeg of de fia iets tegen zwarten had :')
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_140394617
Het sufste vond ik eigenlijk gisteren dat hij tijdens de SC opmerkingen richting het team maakte dat ze hem eerder naar binnen hadden moeten halen. Toen dacht ik al "ja, hallo, wat denk je zelf, dat ze je de undercut gaan geven zodat je Rosberg voorbij ka?. Wat als ze dat bij Rosberg hadden gedaan in Barcelona?"
  maandag 26 mei 2014 @ 19:25:30 #165
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140395682
Dan mag hij dat nog wel vinden toch? Of had hij over de radio moeten zeggen "Please pit Rosberg first" ?
Het zijn allemaal geen rare dingen hoor. Alleen was het wijsheid achteraf en daar heb je op zo'n moment weinig aan. Uiteindelijk benadeelt hij maar een persoon en dat is hijzelf.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Sport maandag 26 mei 2014 @ 19:26:19 #166
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140395717
Genot.

Zielige zeikzak blijft lewis ook
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140395999
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:01 schreef Wombcat het volgende:
Het sufste vond ik eigenlijk gisteren dat hij tijdens de SC opmerkingen richting het team maakte dat ze hem eerder naar binnen hadden moeten halen. Toen dacht ik al "ja, hallo, wat denk je zelf, dat ze je de undercut gaan geven zodat je Rosberg voorbij ka?. Wat als ze dat bij Rosberg hadden gedaan in Barcelona?"
Volgens mij waren al in het pitstop window gekomen, toen Sutil over de chicane vloog. Er lagen zoveel brokstukken, ze hadden natuurlijk een gok kunnen nemen en gelijk pitten, hopen dat er echt een SC zou komen.

Nu was Sutil al zowat uit zijn wagen geklomen, toen die SC erin kwam en daarna gingen ze pitten.
.
pi_140396927
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:33 schreef Fer het volgende:

[..]

Volgens mij waren al in het pitstop window gekomen, toen Sutil over de chicane vloog. Er lagen zoveel brokstukken, ze hadden natuurlijk een gok kunnen nemen en gelijk pitten, hopen dat er echt een SC zou komen.

Nu was Sutil al zowat uit zijn wagen geklomen, toen die SC erin kwam en daarna gingen ze pitten.
Dan nog geldt dat ze dan niet eerst Hamilton naar binnen halen en daarna Rosberg, dit vanwege de undercut. Normaal wordt de rijder die voorop ligt als eerste binnen gehaald, dit omdat anders de rijder die tweede ligt als gevolg van de pitstops de leiding over kan nemen.
pi_140397395
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan nog geldt dat ze dan niet eerst Hamilton naar binnen halen en daarna Rosberg, dit vanwege de undercut. Normaal wordt de rijder die voorop ligt als eerste binnen gehaald, dit omdat anders de rijder die tweede ligt als gevolg van de pitstops de leiding over kan nemen.
Dan moet ie volgende keer maar klagen over graining, krijgt vanzelf zijn undercut >:)
.
  maandag 26 mei 2014 @ 23:16:44 #170
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140408842
Hij had sowieso gewoon de pit in kunnen rijden. Mercedes laat 'm dan echt niet doorrijden, dan moeten ze wel banden wisselen. Of je de verhouding met je chef er beter op maakt is dan een tweede :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_140410278
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:16 schreef twiFight het volgende:
Hij had sowieso gewoon de pit in kunnen rijden. Mercedes laat 'm dan echt niet doorrijden, dan moeten ze wel banden wisselen. Of je de verhouding met je chef er beter op maakt is dan een tweede :P
Maar dat lukt dan wss niet binnen 3 seconde
pi_140412135
Maar goed, het probleem blijft natuurlijk wel dat door op deze manier het uiterste te vergen van de wagens voor de onderlinge strijd, de kans op uitvallen met een rokende motor of versleten banden wel groter maakt.

En dan gaat Riciardo er met de winst van door natuurlijk.

De agressieve mappings van Spanje kunnen heel misschien een motorfalen in een andere race veroorzaken, of door een extreme undercut zou voor de laatste ronde de banden finaal afgesleten kunnen zijn.
.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:25:12 #173
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140415156
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:42 schreef opreis het volgende:

[..]

Maar dat lukt dan wss niet binnen 3 seconde
Nee, maar nu moest Hamilton ook inhouden omdat Rosberg eerst moest. En tijdens de safetycar maken die x seconden extra minder uit. Maar goed, coulda woulda shoulda. Het team wilde nog niemand naar binnen hebben en als ze dat die ronde toch wel wilden, dan was het Rosberg geworden die als eerste mocht. Hamilton was alleen gefrustreerd omdat op de baan voorbij Rosberg komen nagenoeg onmogelijk was. Nu zitten hier een aantal Hamilton-haters, dus dan krijg je gelijk huilie dit, huilie dat reacties.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:28:40 #174
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140415191
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:24 schreef Fer het volgende:
Maar goed, het probleem blijft natuurlijk wel dat door op deze manier het uiterste te vergen van de wagens voor de onderlinge strijd, de kans op uitvallen met een rokende motor of versleten banden wel groter maakt.

En dan gaat Riciardo er met de winst van door natuurlijk.

De agressieve mappings van Spanje kunnen heel misschien een motorfalen in een andere race veroorzaken, of door een extreme undercut zou voor de laatste ronde de banden finaal afgesleten kunnen zijn.
Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar nee *O*
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:38:18 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140415296
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar nee *O*
Zeker wat dat betreft is het goed dat het niet Ferrari of RBR is die de beste auto heeft
  Redactie Sport dinsdag 27 mei 2014 @ 09:35:13 #176
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140416319
Bij RBR was er misschien ook wel een beetje strijd geweest als ricciardo constant pole pakte. In 2010 hadden ze ook geen overduidelijke #1
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 27 mei 2014 @ 16:23:35 #177
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140431216
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij RBR was er misschien ook wel een beetje strijd geweest als ricciardo constant pole pakte. In 2010 hadden ze ook geen overduidelijke #1
Volgens mij is en blijft Vettel met een ontzettende voorsprong de #1 binnen het team. Maar RBR heeft een hele nieuwe auto moeten bouwen en wat ze hebben is in die zin nog niet geoptimaliseerd voor Vettel. Met het materiaal dat ze hebben lijkt Ricciardo het voorlopig een stuk beter te doen. Teamorders wanneer Vettel en Ricciardo niet direct tegen elkaar strijden zijn natuurlijk redelijk zinloos.

Toch twijfel ik er niet aan dat als Vettel en Ricciardo min of meer gelijk staan in het kampioenschap en ze op de baan elkaar in de weg zitten dat Vettel dan het voordeel krijgt. Helaas (voor Vettel vnl.) hebben ze niet veel tegen elkaar hoeven strijden, o.a. door verschillende strategien etc.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_140431705
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook best wel wat respect voor Mercedes. Ze vergeten niet dat F1 nog altijd om racen gaat. Nu weten ze wel dat Rosberg en Hamilton elkaar niet onnodig van de baan rossen, maar het blijft voor hun een risico zo vroeg in het seizoen. Je zou verwachten dat ze pas mogen strijden wanneer het constructeurskampioenschap binnen is, maar nee *O*
Maar als die twee doorgaan met alles uit hun wagen trekken, is er grote kans het uit is met de pret bij Mercedes en ze voortaan in de volgorde van de kwalificatie mogen finishen.
.
pi_140436366
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:25 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nee, maar nu moest Hamilton ook inhouden omdat Rosberg eerst moest. En tijdens de safetycar maken die x seconden extra minder uit. Maar goed, coulda woulda shoulda. Het team wilde nog niemand naar binnen hebben en als ze dat die ronde toch wel wilden, dan was het Rosberg geworden die als eerste mocht. Hamilton was alleen gefrustreerd omdat op de baan voorbij Rosberg komen nagenoeg onmogelijk was. Nu zitten hier een aantal Hamilton-haters, dus dan krijg je gelijk huilie dit, huilie dat reacties.
Ik vind Hamilton een huilie in dit geval, maar iha vind ik hem best een leuke coureur. Dus het is niet dat ik hem nu een huilie vind, omdat ik hem toch al niet mocht.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 18:55:56 #180
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140436966
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:23 schreef twiFight het volgende:

[..]

Volgens mij is en blijft Vettel met een ontzettende voorsprong de #1 binnen het team. Maar RBR heeft een hele nieuwe auto moeten bouwen en wat ze hebben is in die zin nog niet geoptimaliseerd voor Vettel. Met het materiaal dat ze hebben lijkt Ricciardo het voorlopig een stuk beter te doen. Teamorders wanneer Vettel en Ricciardo niet direct tegen elkaar strijden zijn natuurlijk redelijk zinloos.

Toch twijfel ik er niet aan dat als Vettel en Ricciardo min of meer gelijk staan in het kampioenschap en ze op de baan elkaar in de weg zitten dat Vettel dan het voordeel krijgt. Helaas (voor Vettel vnl.) hebben ze niet veel tegen elkaar hoeven strijden, o.a. door verschillende strategien etc.
Ricciardo heeft toch al tweemaal teamorders in zijn voordeel gekregen??
The line is a dot to you!
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:27:49 #181
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140460452
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:55 schreef kepler het volgende:

[..]

Ricciardo heeft toch al tweemaal teamorders in zijn voordeel gekregen??
Ik kan me zo uit het hoofd maar één situatie herinneren, maar dat was omdat ze verschillende strategien reden. Dan zijn teamorders niet echt van toepassing, omdat ze toch niet tegen elkaar strijden. Het was toen meer zo van "hey laat ricciardo er ff langs want het heeft geen zin hier seconden tijd aan te verspillen".
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2014 @ 10:35:02 #182
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140460681
Hamilton is ook altijd een jankneus. Vorig jaar was ie somewhat okay overigens
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140473183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:27 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik kan me zo uit het hoofd maar één situatie herinneren, maar dat was omdat ze verschillende strategien reden. Dan zijn teamorders niet echt van toepassing, omdat ze toch niet tegen elkaar strijden. Het was toen meer zo van "hey laat ricciardo er ff langs want het heeft geen zin hier seconden tijd aan te verspillen".
Ik dacht twee keer, maar weet de races zo niet meer.
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:06:22 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140473865
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hamilton is ook altijd een jankneus. Vorig jaar was ie somewhat okay overigens
Hij heeft natuurlijk een groot media machtsblok achter hem, ik denk dat hij daarom wat meer huilt dan een ander
pi_140474065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik dacht twee keer, maar weet de races zo niet meer.
Bahrein was andere strategie, China was Ricciardo sneller en toen wilde het team dat Vettel aan de kant ging zodat Ricciardo richting Alonso kon rijden.
pi_140487520
Vettel is nooit echt supersterk geweest aan het begin van het seizoen, hij wordt meestal met iedere race steeds sneller en onverslaanbaar. Ik denk dat ie iedere keer moet wennen aan de nieuwe reglementen waarop de auto is gebouwd.

Webber was ook altijd beter in de snelle bochten dan Vettel en haalde in de kwalificatie dezelfde rondetijden, alleen meer bandenslijtage in de race.
.
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:20:20 #187
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140493859
Ik streep Vettel zeker nog niet weg als de #3 van dit seizoen. Maar uit zijn team radio opmerkingen wanneer zijn auto stuk is/minder presteert blijkt naar mijn mening wel dat hij nog 50% een klein kind is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 29 mei 2014 @ 09:57:43 #188
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140499764
quote:
Haas delays F1 debut until 2016 - report
Gene Haas hinted that time is running out to be ready for 2015.

It appears Gene Haas will not have a Formula One team on next year's grid.

As recently as last week, it was reported that the Nascar team co-owner's 'plan A' was to debut with a Gunther Steiner-led, North Carolina-based F1 team in 2015.

At the same time, Haas was trying to put together a 200-strong workforce.

"There are many interested parties," a source told Auto Motor und Sport last week, "but we can only hire people when we know who our engine partner is."

At the Indianapolis 500 last weekend, Haas told motorsport.com that plans to use Ferrari technology are on track. "We haven't exactly signed a formal contract (with Ferrari) but we're pretty close," he said.

And he met with likely chassis maker Dallara during the Indianapolis visit.

"They all can do it, they all want to do it, they're all very interested in helping us," said Haas.

He hinted, however, that time is running out to be ready for 2015.

"I think they are looking at it as a good long-time partnership but it just comes down to you have to order things and it takes time to order things and get things scheduled.

"It just seems that it's taking longer to accomplish what we wanted to do than we thought," Haas added.

The latest news is that Haas has apparently now decided to target a 2016 debut rather than rush onto next year's grid.

"It's already June," he said, "so it's just seven months away and the timing issues are starting to get real crazy."
Tsja, wat wil je ook als je zo laat te horen krijgt dat je geaccepteerd bent :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_140500034
Dallara heeft ontzettend veel ervaring in de autosport, maar ik zie ze nu niet zo 1.2.3 een goed F1 chassis/bodemplaat maken. Daar zijn ze naar mijn gevoel al te lang uit de F1. En als ze toch in 2016 willen debuteren, zou het denk ik veel interessanter kunnen zijn om het 2e team (1e klant) van Honda te worden. Een soort testteam voor McLaren. Dan heb je privileges en kan je als nieuw komend team sneller groeien en gebruik maken van kwalitatief betere spulletjes.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 29 mei 2014 @ 11:35:20 #190
39237 crew  H_T
2733
pi_140501454
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:15 schreef Meike26 het volgende:
Dallara heeft ontzettend veel ervaring in de autosport, maar ik zie ze nu niet zo 1.2.3 een goed F1 chassis/bodemplaat maken. Daar zijn ze naar mijn gevoel al te lang uit de F1. En als ze toch in 2016 willen debuteren, zou het denk ik veel interessanter kunnen zijn om het 2e team (1e klant) van Honda te worden. Een soort testteam voor McLaren. Dan heb je privileges en kan je als nieuw komend team sneller groeien en gebruik maken van kwalitatief betere spulletjes.
Dallara een chassis laten maken hoeft geen slecht idee te zijn. Je ontlast je eigen team een beetje, en je hebt voor de jaren erna in elk geval een basis liggen. Of Haas nou zelf een chassis maakt of niet, het eerste jaar zullen ze toch niet meedoen om de prijzen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:10:30 #191
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140502352
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dallara een chassis laten maken hoeft geen slecht idee te zijn.
Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.
Niet dat dat beter is afgelopen :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_140513648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.
Niet dat dat beter is afgelopen :')
Kwamen ze toen ook niet aan de start met stalen schrijfremmen?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 mei 2014 @ 18:31:55 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140513684
Volgens mij wel. HRT was gewoon een team dat niets te zoeken had in de F1. Er was totaal geen geld en juist dat heb je in de Formule 1 wel nodig
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 29 mei 2014 @ 20:37:03 #194
39237 crew  H_T
2733
pi_140517524
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat HRT het oneens is met die stelling. Die hebben in '10 niets anders dan miserie gehad met dat chassis. Zo erg dat ze vanaf '11 hun eigen chassis' zijn gaan maken.
Niet dat dat beter is afgelopen :')
De vraag is ook of Hispania de start had gehaald en het beter had gedaan als ze in hun debuutjaar meteen een eigen chassis hadden ontwikkeld. Ik denk het niet
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_140518321
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij wel. HRT was gewoon een team dat niets te zoeken had in de F1. Er was totaal geen geld en juist dat heb je in de Formule 1 wel nodig
Volgens mij betaalden ze Dallara ook bijna niks, dus in die zin niet zo raar dat ze niet zo'n geweldig chassis kregen. Ze kregen waarvoor ze betaald hadden. :P
  vrijdag 30 mei 2014 @ 09:43:41 #196
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140531136
Ik word wel een beetje moe van die sfeer dat een nieuwkomend team gelijk mee moet doen met de top van het veld. Tering zeg. Het kost nou eenmaal wat jaren nadat je een nieuw werkveld in stapt voordat je uberhaupt weet waar je mee bezig bent. Je moet de juiste mensen op de juiste plek zien te krijgen en het talent/geluk hebben een goede auto te bouwen. En dat is allemaal nog onder de voorwaarde dat je het geld hebt om dat te betalen. Als we elke keer gaan zeiken dat ze er niet thuishoren dan houden we over 20 jaar nog maar 4 teams over. En ook gevestigde teams kunnen soms geen deuk in een pakje boter rijden (Williams vorig jaar, Lotus de eerste 4 wedstrijden van dit jaar). Betekent niet dat ze dan opeens waardeloos zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_140533993
Beter is juist zoveel mogelijk in te kopen. Bak wielophanging electronica en alleen focussen op een goed chassis en organisatie.

Maar ze mogen wel opschieten, over 7 maanden moet de wagen al op de wintertest verschijnene.
.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 12:38:22 #198
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140535279
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:51 schreef Fer het volgende:
Beter is juist zoveel mogelijk in te kopen. Bak wielophanging electronica en alleen focussen op een goed chassis en organisatie.

Maar ze mogen wel opschieten, over 7 maanden moet de wagen al op de wintertest verschijnene.
Als je nu even omhoog scrollt naar deze post SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 147: Volle kracht vooruit
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_140545216
Als ik Lewis zn Facebook moet geloven zijn hij en Nico weer vriendjes (waar hij eerder zei dat ze geen vrienden waren). Eind goed al goed.
pi_140545743
-

[ Bericht 62% gewijzigd door Ferry_76 op 30-05-2014 18:56:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')