abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 mei 2014 @ 21:30:57 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140034575
Als er geen grindbakken zijn, op z'n minst iets meer gras. Alles is beter dan asfalt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 16 mei 2014 @ 21:41:36 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140034984
Dat asfalt is juist beter. Het nodigt meer acties uit, juist omdat als het niet goed gaat het minder afgestraft wordt. Als je weet dat je slechts een paar seconden verliest in plaats van de hele race ben je meer geneigd om toch de actie te maken.

En het is veiliger. Win/win dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_140036314
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 21:41 schreef Fir3fly het volgende:
Dat asfalt is juist beter. Het nodigt meer acties uit, juist omdat als het niet goed gaat het minder afgestraft wordt. Als je weet dat je slechts een paar seconden verliest in plaats van de hele race ben je meer geneigd om toch de actie te maken.

En het is veiliger. Win/win dus.
Het nodigt meer stomme en nutteloze acties uit ja. Van die acties waar niemand ook maar een moment van dacht dat het ging lukken. Want stel nou dat die ander daardoor een foutje maakt omdat ie jou moet ontwijken, dan zit je er dus voor. En zo niet, dan sluit je toch weer onder z'n vleugel aan, dus niks verloren.

Dan zie ik liever een actie waarbij je echt met zelfvertrouwen de actie inzet, met slechts 2 mogelijke resultaten: een plaats winst, of een uitvalbeurt. Die zijn er misschien wat minder, maar degene die er zijn betekenen zo veel meer voor de coureur en de kijker.

Helaas zit de F1 vol met jonge honden die blijkbaar geen ballen meer nodig hebben om het tot de F1 te schoppen...

Ach ja, vroegah was alles beter. ;)
  zaterdag 17 mei 2014 @ 08:41:44 #104
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140047089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:17 schreef TagForce het volgende:

[..]

Het nodigt meer stomme en nutteloze acties uit ja. Van die acties waar niemand ook maar een moment van dacht dat het ging lukken. Want stel nou dat die ander daardoor een foutje maakt omdat ie jou moet ontwijken, dan zit je er dus voor. En zo niet, dan sluit je toch weer onder z'n vleugel aan, dus niks verloren.

Dan zie ik liever een actie waarbij je echt met zelfvertrouwen de actie inzet, met slechts 2 mogelijke resultaten: een plaats winst, of een uitvalbeurt. Die zijn er misschien wat minder, maar degene die er zijn betekenen zo veel meer voor de coureur en de kijker.

Helaas zit de F1 vol met jonge honden die blijkbaar geen ballen meer nodig hebben om het tot de F1 te schoppen...

Ach ja, vroegah was alles beter. ;)
maar dan worden de races wel weer saaier :P
The line is a dot to you!
pi_140047728
Hoeft niet, ik denk dat je beter racewerk gaat zien. Meer uitvallers per race zal de sport tevens ook aantrekkelijker maken. Het is nu toch veel te saai dat elke race minimaal 80% van het veld over de finish komt. Niet leuk voor onze f1 manager, maar er gebeurt wel weer wat. En niet alleen in het achterveld, ook de toppers maken wel eens een remfoutje, hup over de uitloopstroken en kunnen zo weer doorrijden. Ik zou wel willen zien dat hier meer 'pijn' word gedaan ipv alleen maar een seconde of 8 tijdsverlies.

En ik ben nog steeds voor een systeem/regel waarbij DRS slechts een aantal keer gebruikt mag worden, zeg 15 keer. En ook geen DRS meer op iemand die ronde achter ligt. Als je toch al sneller bent dan zo'n achterligger, mag je er ook wel met iets meer moeite voorbij.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 09:42:13 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140047761
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:39 schreef Meike26 het volgende:
Hoeft niet, ik denk dat je beter racewerk gaat zien. Meer uitvallers per race zal de sport tevens ook aantrekkelijker maken. Het is nu toch veel te saai dat elke race minimaal 80% van het veld over de finish komt. Niet leuk voor onze f1 manager, maar er gebeurt wel weer wat. En niet alleen in het achterveld, ook de toppers maken wel eens een remfoutje, hup over de uitloopstroken en kunnen zo weer doorrijden. Ik zou wel willen zien dat hier meer 'pijn' word gedaan ipv alleen maar een seconde of 8 tijdsverlies.

En ik ben nog steeds voor een systeem/regel waarbij DRS slechts een aantal keer gebruikt mag worden, zeg 15 keer. En ook geen DRS meer op iemand die ronde achterlicht. Als je toch al sneller bent dan zo'n achterligger, mag je er ook wel met iets meer moeite voorbij.
Dat laatste ben ik het niet mee eens, DRS zou eerder alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruikt moeten worden, rijdende chicanes zitten we toch ook niet op te wachten?
pi_140047845
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik het niet mee eens, DRS zou eerder alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruikt moeten worden, rijdende chicanes zitten we toch ook niet op te wachten?
Rijdende chicanes hadden we zo'n 10 jaar geleden nog, nu zitten de Caterhams en Marussias slechts op 4 seconden. Als top coureur kom je maar een paar keer een langzamere coureur tegen. Natuurlijk krijgen ze blauwe vlaggen, maar ik vind niet dat je als top coureur recht hebt op drs bij iemand die ronde achter ligt.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 09:57:55 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140047976
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:48 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Rijdende chicanes hadden we zo'n 10 jaar geleden nog, nu zitten de Caterhams en Marussias slechts op 4 seconden. Als top coureur kom je maar een paar keer een langzamere coureur tegen. Natuurlijk krijgen ze blauwe vlaggen, maar ik vind niet dat je als top coureur recht hebt op drs bij iemand die ronde achter ligt.
Het is volgens mij ook in het belang van de achterblijver, blauwe vlag krijgt hij toch dan kan het maar beter snel voorbij zijn.
  Redactie Sport zaterdag 17 mei 2014 @ 10:07:44 #109
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140048089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 21:23 schreef Fer het volgende:
Grondeffect, aktieve vering en compounds dichter bij elkaar of gewoon 1 compound per race. Het rijden op "verkeerde" compounds werkt gewoon niet. Of de band nu te hard of te zacht is, hij komt niet in zijn ideale werktemperatuur, heeft te weinig grip en verbrand daardoor weer.

En dan kijken wat voor bezwaren we dan weer krijgen. We wilden immers meer inhalingen en meer pitstops. Die hebben we met drs en slechte banden gekregen. Het geeft echter niet resultaat wat we graag willen zien.

We willen gewoon auto;s zien die rondenlang met elkaar in gevecht zijn om de positie, zonder "save these tyres" "Raikonnen is faster then you" of "We'll pass him during pitstops"
Dit is het probleem ja. Ik kijk veel oude races terug, gisteren naar Duitsland '96 en daar zit dat fantastische, rondenlange gevecht tussen Berger en Hill in. 6, 7 ronden actie en ik denk dat Hill er ook wel voorbij was gekomen ( ware het niet dat berger 2 ronden voor het eind al een motorplof kreeg)

Ik vind dat veel spannender dan DRS. Ik denk dat tankstops daar ook een aandeel in hadden. 2008 was daarom ook een van de leukste seizoenen.. Geen gezeik met teveel banden sparen, tankstops en een veld dat dicht bij elkaar zat. Het afschaffen van tankstops zorgde dat één stop voldeed, dus moesten ze dat compenseren met de banden.

En vroeger had je gewoon meer land op uitvallers. Dat is helaas gewoon niet meer zo, dus is iemand die ver voor op de eerste plaats ligt duidelijk eerste. Logisch, want teams willen finishen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140048178
Die betrouwbaarheid maakt het ook wel saai ja, vroeger kon de koploper zo uitvallen met een motorplof of kapotte bak. Of zoals de laatste bocht van Australie in 2006, die gewoon flink aantal rijders eruit gooit tijdens de race. Toppers zoals Schumacher en Montoya die er gewoon af gingen op een stomme bocht en wat smalle kerb.
.
  Redactie Sport zaterdag 17 mei 2014 @ 10:56:52 #111
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140048831
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:13 schreef Fer het volgende:
Die betrouwbaarheid maakt het ook wel saai ja, vroeger kon de koploper zo uitvallen met een motorplof of kapotte bak. Of zoals de laatste bocht van Australie in 2006, die gewoon flink aantal rijders eruit gooit tijdens de race. Toppers zoals Schumacher en Montoya die er gewoon af gingen op een stomme bocht en wat smalle kerb.
Dat is natuurlijk ook wel sentiment, in 1994 was er buiten startcrashes om maar 3x de situatie dat iemand vanuit leidende positie uitviel (imola uiteraard :{ het gevecht tussen Schumacher en Hill in Adelaide en Alesi die zn versnelling verneukte in Italië), overigens allemaal eigen fouten buiten Senna. Alleen Schumi die vier punten verloor in Spanje lag aan het materiaal.

Maar het is het gevoel. Nu kan het voor je gevoel gewoon niet meer, terwijl je vroeger dacht " hmm wat kan er gebeuren "
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140049775
Het probleem is ook gewoon heel lastig. Vroeger maakten ze 1 pitstop en dan was dat gelijk het moment waarop "ingehaald" werd. Verder zonder actie op de baan.

Nu volgt een voor de meesten onzichtbare pitstop strategie, waardoor aan het einde van de race opeens de ander met drs ingehaald word. Ook zonder de lange strijd op de baan.

En kijk je in andere raceklasses met gelijkwaardig materiaal, kan er vaak ook niet ingehaald worden en blijven de rijders rondenlang achter elkaar racen.

Eigenlijk is de strijd tussen Hamilton en Rosberg het spannendste van de afgelopen jaren wat er te zien valt. Schumacher-Alonso was alweer bijna 9 jaar terug.
.
pi_140054045
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai :{
  zaterdag 17 mei 2014 @ 15:25:47 #114
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140054393
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:09 schreef Wombcat het volgende:
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai :{
Inderdaad, het is wel een kwestie van 'vroeger' was alles beter. Ik kan me niet herinneren dat er een seizoen is geweest waarin elke wedstrijd superspannend was. Dat gaat gewoon niet. Tuurlijk waren er fantastische gevechten, maar volgens mij kwamen die ook niet vaak voor. Afgelopen seizoenen waren er best een flink aantal hele leuke races, met mooie gevechten (al dan niet in de achterhoede). Zonder saaie races zijn de leuke races ook minder leuk :P
The line is a dot to you!
  Redactie Sport zaterdag 17 mei 2014 @ 15:54:57 #115
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140055019
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:09 schreef Wombcat het volgende:
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai :{
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ik _O- Of minimaal evenveel dan toch.

Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 17 mei 2014 @ 15:57:27 #116
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_140055071
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ik _O- Of minimaal evenveel dan toch.

Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Schumacher had bijna 2 maal zoveel punten als Barrichello, en 2 races werden niet door Ferrari gewonnen. Als niet Schumacher/Ferrari fan was dat seizoen waarschijnlijk heel erg saai :D
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Redactie Sport zaterdag 17 mei 2014 @ 16:34:44 #117
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140055899
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:57 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Schumacher had bijna 2 maal zoveel punten als Barrichello, en 2 races werden niet door Ferrari gewonnen. Als niet Schumacher/Ferrari fan was dat seizoen waarschijnlijk heel erg saai :D
Ferrari had precies evenveel punten als de rest.

Kwam omdat Williams alle kansen die ze hadden gruwelijk hard verneukten. Lag niet aan Ferrari
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140065833
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ik _O- Of minimaal evenveel dan toch.

Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Het probleem van de huidige auto's is de aerodynamica waardoor je niet in de slipstream door een bocht kan. DRS moet dat nadeel opheffen, maar maakt het inhalen vaak te gemakkelijk.

Liever had ik de terugkeer van grondeffect gezien, waardoor dat hele DRS niet nodig is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport zaterdag 17 mei 2014 @ 20:44:08 #119
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140065901
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het probleem van de huidige auto's is de aerodynamica waardoor je niet in de slipstream door een bocht kan. DRS moet dat nadeel opheffen, maar maakt het inhalen vaak te gemakkelijk.

Liever had ik de terugkeer van grondeffect gezien, waardoor dat hele DRS niet nodig is.
Dat quotede ik al ergens. DRS overcompenseert.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 18 mei 2014 @ 00:50:50 #120
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_140077621
Groundeffect zou mooi zijn want dan is er ook meer mogelijk tot close racing jammer dat ze sinds 1998 al bezig zijn de downforce in te perken.
Het laatste jaar (moet wel zeggen mijn eerste volledige seizoen wat ik volgde) 1997 was een prima seizoen.
Die regels moeten ze weer uit de kast halen, wagens waren veilig en goed op snelheid.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 18 mei 2014 @ 12:49:28 #121
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_140085403
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ik _O- Of minimaal evenveel dan toch.

Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..

1997, 1998, 1999, 2005, 2006, 2007, 2008 waren allen mooie seizoenen in de F1. De seizoenen 2000 t/m 2004 waren ondanks het machtsvertoon van Ferrari ook best leuk. Williams (met name Montoya) en Kimi Raikkonen hebben echt wel de nodige prachtige F1-momenten gebracht. Ook de stapsgewijze opmars van Renault was interessant. Sinds 2009 is het echter ronduit kut. Wat voor interessants hebben we nog gezien? De titel voor Brown GP was nog wel verrassend en leuk, vooruit. 1 hoogtepuntje.
pi_140085831
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:49 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..

1997, 1998, 1999, 2005, 2006, 2007, 2008 waren allen mooie seizoenen in de F1. De seizoenen 2000 t/m 2004 waren ondanks het machtsvertoon van Ferrari ook best leuk. Williams (met name Montoya) en Kimi Raikkonen hebben echt wel de nodige prachtige F1-momenten gebracht. Ook de stapsgewijze opmars van Renault was interessant. Sinds 2009 is het echter ronduit kut. Wat voor interessants hebben we nog gezien? De titel voor Brown GP was nog wel verrassend en leuk, vooruit. 1 hoogtepuntje.
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
  Redactie Sport zondag 18 mei 2014 @ 13:09:49 #123
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140086026
Ik denk dat het verlies van tankstops ook, bijdraagt aan de saaiheid
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140087033
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
Was maar 1 zonder DRS en dat was op Massa die op versleten banden reed. DRS is niet slecht, alleen maken ze sommige zones gewoon te lang.
  zondag 18 mei 2014 @ 15:43:34 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140090581
Grind mag van mij best terug, maar het hoeft niet 1 meter naast de curb. Ik wil juist dat coureurs hun rempunt tot op de laatste centimeter opzoeken en er af en toe ook overheen gaan. Wat is de spanning van coureurs die op 95% rijden omdat ze er vooral niet naast willen vliegen? Of coureurs die niet inhalen omdat ze als ze naast de baan gedrukt worden er gelijk uit liggen? Ik vond het vroeger geen zak aan als 1/3e van het veld niet meer meedeed omdat ze net een meter in het grind kwamen en daarom vast kwamen te staan.

Daar is best een middenweg in te vinden. De eerste x meter asfalt voor de kleine foutjes en daarna de grindbak voor de fuckups (ik denk aan jou Maldonado...).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 18 mei 2014 @ 15:43:55 #126
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_140090593
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
Ik heb enkel DRS inhaalacties van hem gezien.Vooral tussen Campsa en La Caixa.
pi_140092476
bah, heb ik dus niet goed op zitten letten :@
pi_140107065
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat het verlies van tankstops ook, bijdraagt aan de saaiheid
Ben ik niet met je eens. Sinds het verbod op bijtanken zijn er veel meer inhaalacties op de baan geweest dan in de 15 jaar ervoor, Ook al in 2010, toen er nog geen sprake was van DRS en snel slijtende Pirelli banden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport zondag 18 mei 2014 @ 21:48:12 #129
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140107293
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Sinds het verbod op bijtanken zijn er veel meer inhaalacties op de baan geweest dan in de 15 jaar ervoor, Ook al in 2010, toen er nog geen sprake was van DRS en snel slijtende Pirelli banden.
Ja, maar er is bijna geen kans voor verschillende strategieën. Dat strategische spel vond ik juist interessant in de eerste 15, 30 ronden, en dan op het eind pushen voor die plaatsen. En als je merkte dat het je strategie teveel in de weg zat moest je het toch proberen..

Ik vond het de sport interessanter en spannender maken, je wist minder goed wat er ging gebeuren. Het is nu vooral voorspelbaarder. Dat vind ik vooral jammer, denk ik.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140115004
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, maar er is bijna geen kans voor verschillende strategieën. Dat strategische spel vond ik juist interessant in de eerste 15, 30 ronden, en dan op het eind pushen voor die plaatsen. En als je merkte dat het je strategie teveel in de weg zat moest je het toch proberen..

Ik vond het de sport interessanter en spannender maken, je wist minder goed wat er ging gebeuren. Het is nu vooral voorspelbaarder. Dat vind ik vooral jammer, denk ik.
Het had wel een extra strategische dimensie, maar ik vond dat ten koste gaan van het pure racen omdat er vooral in de pits ingehaald werd. Dan heb ik het liever zoals het seizoen 2010 waar er echt op de baan ingehaald moest worden. En er is nu nog steeds sprake van strategie met de bandenkeuze. 1, 2 of 3 stoppers en starten op hard of zacht.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport zondag 18 mei 2014 @ 23:53:26 #131
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140115751
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het had wel een extra strategische dimensie, maar ik vond dat ten koste gaan van het pure racen omdat er vooral in de pits ingehaald werd. Dan heb ik het liever zoals het seizoen 2010 waar er echt op de baan ingehaald moest worden. En er is nu nog steeds sprake van strategie met de bandenkeuze. 1, 2 of 3 stoppers en starten op hard of zacht.
De enige strategie is 'neem ik harde banden in stint 2 of 3', en juist door het niet meer mogen tanken zijn er die belachelijke banden gekomen waardoor ze om de drie seconden SAVE TYRES WE TRY TO TAKE OVER AT THE PIT STOP en shit krijgt.. ik vind het niets veranderen en het echte racen gaat daar juist van achteruit. 2010 was een prima seizoen overigens, buiten het geringe aantal pitstops. Maar misschien is dat niet zo erg, want juist dan MOETEN mensen wel inhalen op de baan.

Of gewoon minimaal 2 stops verplicht stellen, met een bepaald pit window. Geen idee of dat wat is. En dan vrije bandenkeuze.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140118471
Drievoudig wereldkampioen Jack Brabham is overleden.
http://news.smh.com.au/br(...)-20140519-38inb.html ;(
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 19 mei 2014 @ 04:38:47 #133
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_140119144
F1 regels zeggen dat je met niet meer dan 2 auto's tegelijkertijd mag gebruiken, reserewagens zijn ook verboden.
Maar men zegt niets over met maar 1 wagen rijden, waarom doet men dat niet?
Dat lijkt me namelijk opzich een handige maatregel om kosten voor de kleinere teams te verlagen.
Scheelt de helft aan materialen en je hebt 1 coureur (plus crew) minder nodig.

Een team kan zich dan focussen op 1 rijder en dan misschien ook hoger in de punten komen.
Constucteurskampioenschap wordt dan natuurlijk wel lastiger om genoeg punten binnen te halen maar als die ene coureur het erg goed doet dan hoeft het opzich geen probleem te zijn.
Men kan bijv. door het vrijgekomen budget een veel betere coureur betalen wat ook resultaat in de punten oplevert.

Als teams nu zo enorme geldproblemen hebben, waarom rijden ze niet met 1 wagen in een seizoen?
  Redactie Sport maandag 19 mei 2014 @ 08:41:11 #134
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140120389
Ook dat mag niet meer. Is verboden sinds 1992 meen ik, tenzij de FIA een uitzondering maakt (zoals monaco 94)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140121961
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De enige strategie is 'neem ik harde banden in stint 2 of 3', en juist door het niet meer mogen tanken zijn er die belachelijke banden gekomen waardoor ze om de drie seconden SAVE TYRES WE TRY TO TAKE OVER AT THE PIT STOP en shit krijgt.. ik vind het niets veranderen en het echte racen gaat daar juist van achteruit. 2010 was een prima seizoen overigens, buiten het geringe aantal pitstops. Maar misschien is dat niet zo erg, want juist dan MOETEN mensen wel inhalen op de baan.

Of gewoon minimaal 2 stops verplicht stellen, met een bepaald pit window. Geen idee of dat wat is. En dan vrije bandenkeuze.
Maar dat komt door de introductie van de extreem snel slijtende Pirelli banden. Dat vind ik ook overdreven. Met de Bridgestones van 2010 was imho niets mis.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport maandag 19 mei 2014 @ 10:13:29 #136
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140122038
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar dat komt door de introductie van de extreem snel slijtende Pirelli banden. Dat vind ik ook overdreven. Met de Bridgestones van 2010 was imho niets mis.
Ja klopt, buiten het weinige aantal pitstops een prima seizoen. Daardoor werde de races met traditioneel weinig inhaalmogelijkheden spannende optochten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 19 mei 2014 @ 10:21:53 #137
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_140122237
quote:
19s.gif Op maandag 19 mei 2014 01:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Drievoudig wereldkampioen Jack Brabham is overleden.
http://news.smh.com.au/br(...)-20140519-38inb.html ;(
Een van de laatste helden uit de jaren vijftig. En uiteraard de eerste en enige wereldkampioen in zijn eigen wagen.



That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 19 mei 2014 @ 11:52:23 #138
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_140124731
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:21 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Een van de laatste helden uit de jaren vijftig. En uiteraard de eerste en enige wereldkampioen in zijn eigen wagen.

Is Stirling Moss nu de laatste levende held uit die tijd?
Ik heb vorig jaar op Goodwood oog in oog met hem gestaan, en een handtekening gekregen. Die ogen hebben heel wat f1 races gezien waar ik graag bij geweest zou zijn! :)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 19 mei 2014 @ 12:12:48 #139
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_140125368
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:52 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Is Stirling Moss nu de laatste levende held uit die tijd?
Ik heb vorig jaar op Goodwood oog in oog met hem gestaan, en een handtekening gekregen. Die ogen hebben heel wat f1 races gezien waar ik graag bij geweest zou zijn! :)
Van de grote namen is hij met Tony Brooks (2e in het kampioenschap van 1959 achter Jack Brabham) de enige volgens mij. Er zullen nog wel wat coureurs leven die enkele races hebben gereden, maar van de bepalende coureurs zijn er niet veel meer over.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Redactie Sport maandag 19 mei 2014 @ 14:33:14 #140
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140129392
Er was er nog een staat me wat van bij, even zoeken..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 19 mei 2014 @ 14:34:56 #141
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140129436
Oja, Surtees. Maar die had z'n piek net wat later.

EDIT: Ik bedoelde Dan Gurney. Eerste podium in 1959. Een van de meest ondergewaardeerde rijders van de eerste 20 jaar F1
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 19 mei 2014 @ 15:28:31 #142
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_140131204
Oja, Surtees natuurlijk! Kampioen in de F1 en bij de motoren.
Ook die loopt nog ieder jaar op het Festival of Speed in Goodwood rond
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_140133745
Other F1 drivers buy Maldonado

quote:
A few months ago PDVSA promised Lotus $40m if they let Pastor Maldonado drive in Formula 1. In a shock move today, the other drivers in the 2014 championship have now promised Lotus $42m if they don’t.
‘Enough is enough. The rest of the field had to take action before he took them all out,’ said source close to the drivers’ coalition. ‘So they had a whip round and they reckon they’ve got enough to outbid the Venezuelans, plus a bit left over to replace the useless lunatic with lovely dependable Nick Heidfeld who is really good at getting out of the way and basically drives for tips.’
Our source claims the only drivers who haven’t pitched in to buy the freewheeling pay driver’s absence from F1 are Fernando Alonso, who is too busy huffing around saying he’s not going to win anything, and Jenson Button whose season has been so disappointing he thinks having an erratic Venezuelan buffoon on the track can’t make things any worse.
‘This isn’t cheap for the drivers but they think it’s worth it,’ our source admitted. ‘Also, they hope to get some of the cash back with donations from the crowds after reminding them that, without this buy out, they could have been hit in the eye by a flying piece of carbon fibre when Maldonado twatted into another car on lap 24 as usual.’
To find out if the new offer had been accepted, Sniff Petrol attempted to speak to Pastor Maldonado via Skype but he had somehow managed to crash his computer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:07:24 #144
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140163816
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Sport dinsdag 20 mei 2014 @ 13:25:44 #145
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140165910
Dag lotus, denk ik zelfs.. Als dat zo is staat RoGro weer aan de zijlijn...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:23:47 #146
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_140167713
quote:
Wel een logische stap, stukje verstandiger ook denk ik.

Kon inderdaad wel het einde van Lotus betekenen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_140168510
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:23 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Wel een logische stap, stukje verstandiger ook denk ik.

Kon inderdaad wel het einde van Lotus betekenen.
Lotus kan wel eens een heel interessant team zijn om over te nemen, hebben een auto met potentie, veel kennis in huis en in iedergeval 1 coureur die zijn verleden als crashpiloot van zich heeft afgeschud en bloedje snel is.

Maar wie ? Haas dan toch ? Of heeft er nog iemand anders plannen naar F1 te komen?
pi_140168610
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Lotus kan wel eens een heel interessant team zijn om over te nemen, hebben een auto met potentie, veel kennis in huis en in iedergeval 1 coureur die zijn verleden als crashpiloot van zich heeft afgeschud en bloedje snel is.

Maar wie ? Haas dan toch ? Of heeft er nog iemand anders plannen naar F1 te komen?
Haas wil geen team overnemen. Misschien dat Stefanovich (van Stefan GP) interesse heeft.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_140168908
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Haas wil geen team overnemen. Misschien dat Stefanovich (van Stefan GP) interesse heeft.
Mag toch hopen van niet. Er is wel eens onderzoek naar hem gedaan en hij schijnt vooral op papier enorm rijk te zijn en zou banden hebben met Russische mafia. Geen persoon dieje graag in de f1 zal zien.

En Haas zegt wel van niet, maar met het team van Lotus bijna in de etalage, lijkt het mij toch een vrij lucratieve deal, een auto die in de basis top 10 kan rijden of een auto vanaf 0 opbouwen? Hij zou echt dom zijn niet naar dit scenario te kijken. Waar zijn Caterham en Marussia nu na 3 jaar ? Dat is toch ook om te huilen. Geen van de teams, hrt meegenomen, heeft ooit kans gezien ansluiting te vinden bij de subtop.

Haas als nieuw vers team is gedoemd te mislukken, andersom, met spulletjes van Lotus kan het misschien nog wel wat worden.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:53:50 #150
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_140170199
Zonde van Lotus maar ik kan er geen traantje om laten de Malledonna nu weg gaat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')