Het nodigt meer stomme en nutteloze acties uit ja. Van die acties waar niemand ook maar een moment van dacht dat het ging lukken. Want stel nou dat die ander daardoor een foutje maakt omdat ie jou moet ontwijken, dan zit je er dus voor. En zo niet, dan sluit je toch weer onder z'n vleugel aan, dus niks verloren.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:41 schreef Fir3fly het volgende:
Dat asfalt is juist beter. Het nodigt meer acties uit, juist omdat als het niet goed gaat het minder afgestraft wordt. Als je weet dat je slechts een paar seconden verliest in plaats van de hele race ben je meer geneigd om toch de actie te maken.
En het is veiliger. Win/win dus.
maar dan worden de races wel weer saaierquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:17 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het nodigt meer stomme en nutteloze acties uit ja. Van die acties waar niemand ook maar een moment van dacht dat het ging lukken. Want stel nou dat die ander daardoor een foutje maakt omdat ie jou moet ontwijken, dan zit je er dus voor. En zo niet, dan sluit je toch weer onder z'n vleugel aan, dus niks verloren.
Dan zie ik liever een actie waarbij je echt met zelfvertrouwen de actie inzet, met slechts 2 mogelijke resultaten: een plaats winst, of een uitvalbeurt. Die zijn er misschien wat minder, maar degene die er zijn betekenen zo veel meer voor de coureur en de kijker.
Helaas zit de F1 vol met jonge honden die blijkbaar geen ballen meer nodig hebben om het tot de F1 te schoppen...
Ach ja, vroegah was alles beter.
Dat laatste ben ik het niet mee eens, DRS zou eerder alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruikt moeten worden, rijdende chicanes zitten we toch ook niet op te wachten?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:39 schreef Meike26 het volgende:
Hoeft niet, ik denk dat je beter racewerk gaat zien. Meer uitvallers per race zal de sport tevens ook aantrekkelijker maken. Het is nu toch veel te saai dat elke race minimaal 80% van het veld over de finish komt. Niet leuk voor onze f1 manager, maar er gebeurt wel weer wat. En niet alleen in het achterveld, ook de toppers maken wel eens een remfoutje, hup over de uitloopstroken en kunnen zo weer doorrijden. Ik zou wel willen zien dat hier meer 'pijn' word gedaan ipv alleen maar een seconde of 8 tijdsverlies.
En ik ben nog steeds voor een systeem/regel waarbij DRS slechts een aantal keer gebruikt mag worden, zeg 15 keer. En ook geen DRS meer op iemand die ronde achterlicht. Als je toch al sneller bent dan zo'n achterligger, mag je er ook wel met iets meer moeite voorbij.
Rijdende chicanes hadden we zo'n 10 jaar geleden nog, nu zitten de Caterhams en Marussias slechts op 4 seconden. Als top coureur kom je maar een paar keer een langzamere coureur tegen. Natuurlijk krijgen ze blauwe vlaggen, maar ik vind niet dat je als top coureur recht hebt op drs bij iemand die ronde achter ligt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik het niet mee eens, DRS zou eerder alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruikt moeten worden, rijdende chicanes zitten we toch ook niet op te wachten?
Het is volgens mij ook in het belang van de achterblijver, blauwe vlag krijgt hij toch dan kan het maar beter snel voorbij zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Rijdende chicanes hadden we zo'n 10 jaar geleden nog, nu zitten de Caterhams en Marussias slechts op 4 seconden. Als top coureur kom je maar een paar keer een langzamere coureur tegen. Natuurlijk krijgen ze blauwe vlaggen, maar ik vind niet dat je als top coureur recht hebt op drs bij iemand die ronde achter ligt.
Dit is het probleem ja. Ik kijk veel oude races terug, gisteren naar Duitsland '96 en daar zit dat fantastische, rondenlange gevecht tussen Berger en Hill in. 6, 7 ronden actie en ik denk dat Hill er ook wel voorbij was gekomen ( ware het niet dat berger 2 ronden voor het eind al een motorplof kreeg)quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:23 schreef Fer het volgende:
Grondeffect, aktieve vering en compounds dichter bij elkaar of gewoon 1 compound per race. Het rijden op "verkeerde" compounds werkt gewoon niet. Of de band nu te hard of te zacht is, hij komt niet in zijn ideale werktemperatuur, heeft te weinig grip en verbrand daardoor weer.
En dan kijken wat voor bezwaren we dan weer krijgen. We wilden immers meer inhalingen en meer pitstops. Die hebben we met drs en slechte banden gekregen. Het geeft echter niet resultaat wat we graag willen zien.
We willen gewoon auto;s zien die rondenlang met elkaar in gevecht zijn om de positie, zonder "save these tyres" "Raikonnen is faster then you" of "We'll pass him during pitstops"
Dat is natuurlijk ook wel sentiment, in 1994 was er buiten startcrashes om maar 3x de situatie dat iemand vanuit leidende positie uitviel (imola uiteraardquote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:13 schreef Fer het volgende:
Die betrouwbaarheid maakt het ook wel saai ja, vroeger kon de koploper zo uitvallen met een motorplof of kapotte bak. Of zoals de laatste bocht van Australie in 2006, die gewoon flink aantal rijders eruit gooit tijdens de race. Toppers zoals Schumacher en Montoya die er gewoon af gingen op een stomme bocht en wat smalle kerb.
Inderdaad, het is wel een kwestie van 'vroeger' was alles beter. Ik kan me niet herinneren dat er een seizoen is geweest waarin elke wedstrijd superspannend was. Dat gaat gewoon niet. Tuurlijk waren er fantastische gevechten, maar volgens mij kwamen die ook niet vaak voor. Afgelopen seizoenen waren er best een flink aantal hele leuke races, met mooie gevechten (al dan niet in de achterhoede). Zonder saaie races zijn de leuke races ook minder leukquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:09 schreef Wombcat het volgende:
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:09 schreef Wombcat het volgende:
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai
Schumacher had bijna 2 maal zoveel punten als Barrichello, en 2 races werden niet door Ferrari gewonnen. Als niet Schumacher/Ferrari fan was dat seizoen waarschijnlijk heel erg saaiquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikOf minimaal evenveel dan toch.
Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Ferrari had precies evenveel punten als de rest.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:57 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Schumacher had bijna 2 maal zoveel punten als Barrichello, en 2 races werden niet door Ferrari gewonnen. Als niet Schumacher/Ferrari fan was dat seizoen waarschijnlijk heel erg saai
Het probleem van de huidige auto's is de aerodynamica waardoor je niet in de slipstream door een bocht kan. DRS moet dat nadeel opheffen, maar maakt het inhalen vaak te gemakkelijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikOf minimaal evenveel dan toch.
Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Dat quotede ik al ergens. DRS overcompenseert.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het probleem van de huidige auto's is de aerodynamica waardoor je niet in de slipstream door een bocht kan. DRS moet dat nadeel opheffen, maar maakt het inhalen vaak te gemakkelijk.
Liever had ik de terugkeer van grondeffect gezien, waardoor dat hele DRS niet nodig is.
Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikOf minimaal evenveel dan toch.
Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:49 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..
1997, 1998, 1999, 2005, 2006, 2007, 2008 waren allen mooie seizoenen in de F1. De seizoenen 2000 t/m 2004 waren ondanks het machtsvertoon van Ferrari ook best leuk. Williams (met name Montoya) en Kimi Raikkonen hebben echt wel de nodige prachtige F1-momenten gebracht. Ook de stapsgewijze opmars van Renault was interessant. Sinds 2009 is het echter ronduit kut. Wat voor interessants hebben we nog gezien? De titel voor Brown GP was nog wel verrassend en leuk, vooruit. 1 hoogtepuntje.
Was maar 1 zonder DRS en dat was op Massa die op versleten banden reed. DRS is niet slecht, alleen maken ze sommige zones gewoon te lang.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
Ik heb enkel DRS inhaalacties van hem gezien.Vooral tussen Campsa en La Caixa.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
Ben ik niet met je eens. Sinds het verbod op bijtanken zijn er veel meer inhaalacties op de baan geweest dan in de 15 jaar ervoor, Ook al in 2010, toen er nog geen sprake was van DRS en snel slijtende Pirelli banden.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat het verlies van tankstops ook, bijdraagt aan de saaiheid
Ja, maar er is bijna geen kans voor verschillende strategieën. Dat strategische spel vond ik juist interessant in de eerste 15, 30 ronden, en dan op het eind pushen voor die plaatsen. En als je merkte dat het je strategie teveel in de weg zat moest je het toch proberen..quote:Op zondag 18 mei 2014 21:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Sinds het verbod op bijtanken zijn er veel meer inhaalacties op de baan geweest dan in de 15 jaar ervoor, Ook al in 2010, toen er nog geen sprake was van DRS en snel slijtende Pirelli banden.
Het had wel een extra strategische dimensie, maar ik vond dat ten koste gaan van het pure racen omdat er vooral in de pits ingehaald werd. Dan heb ik het liever zoals het seizoen 2010 waar er echt op de baan ingehaald moest worden. En er is nu nog steeds sprake van strategie met de bandenkeuze. 1, 2 of 3 stoppers en starten op hard of zacht.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar er is bijna geen kans voor verschillende strategieën. Dat strategische spel vond ik juist interessant in de eerste 15, 30 ronden, en dan op het eind pushen voor die plaatsen. En als je merkte dat het je strategie teveel in de weg zat moest je het toch proberen..
Ik vond het de sport interessanter en spannender maken, je wist minder goed wat er ging gebeuren. Het is nu vooral voorspelbaarder. Dat vind ik vooral jammer, denk ik.
De enige strategie is 'neem ik harde banden in stint 2 of 3', en juist door het niet meer mogen tanken zijn er die belachelijke banden gekomen waardoor ze om de drie seconden SAVE TYRES WE TRY TO TAKE OVER AT THE PIT STOP en shit krijgt.. ik vind het niets veranderen en het echte racen gaat daar juist van achteruit. 2010 was een prima seizoen overigens, buiten het geringe aantal pitstops. Maar misschien is dat niet zo erg, want juist dan MOETEN mensen wel inhalen op de baan.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het had wel een extra strategische dimensie, maar ik vond dat ten koste gaan van het pure racen omdat er vooral in de pits ingehaald werd. Dan heb ik het liever zoals het seizoen 2010 waar er echt op de baan ingehaald moest worden. En er is nu nog steeds sprake van strategie met de bandenkeuze. 1, 2 of 3 stoppers en starten op hard of zacht.
Maar dat komt door de introductie van de extreem snel slijtende Pirelli banden. Dat vind ik ook overdreven. Met de Bridgestones van 2010 was imho niets mis.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De enige strategie is 'neem ik harde banden in stint 2 of 3', en juist door het niet meer mogen tanken zijn er die belachelijke banden gekomen waardoor ze om de drie seconden SAVE TYRES WE TRY TO TAKE OVER AT THE PIT STOP en shit krijgt.. ik vind het niets veranderen en het echte racen gaat daar juist van achteruit. 2010 was een prima seizoen overigens, buiten het geringe aantal pitstops. Maar misschien is dat niet zo erg, want juist dan MOETEN mensen wel inhalen op de baan.
Of gewoon minimaal 2 stops verplicht stellen, met een bepaald pit window. Geen idee of dat wat is. En dan vrije bandenkeuze.
Ja klopt, buiten het weinige aantal pitstops een prima seizoen. Daardoor werde de races met traditioneel weinig inhaalmogelijkheden spannende optochtenquote:Op maandag 19 mei 2014 10:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar dat komt door de introductie van de extreem snel slijtende Pirelli banden. Dat vind ik ook overdreven. Met de Bridgestones van 2010 was imho niets mis.
Een van de laatste helden uit de jaren vijftig. En uiteraard de eerste en enige wereldkampioen in zijn eigen wagen.quote:Op maandag 19 mei 2014 01:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Drievoudig wereldkampioen Jack Brabham is overleden.
http://news.smh.com.au/br(...)-20140519-38inb.html
Is Stirling Moss nu de laatste levende held uit die tijd?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:21 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Een van de laatste helden uit de jaren vijftig. En uiteraard de eerste en enige wereldkampioen in zijn eigen wagen.
Van de grote namen is hij met Tony Brooks (2e in het kampioenschap van 1959 achter Jack Brabham) de enige volgens mij. Er zullen nog wel wat coureurs leven die enkele races hebben gereden, maar van de bepalende coureurs zijn er niet veel meer over.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Is Stirling Moss nu de laatste levende held uit die tijd?
Ik heb vorig jaar op Goodwood oog in oog met hem gestaan, en een handtekening gekregen. Die ogen hebben heel wat f1 races gezien waar ik graag bij geweest zou zijn!
quote:A few months ago PDVSA promised Lotus $40m if they let Pastor Maldonado drive in Formula 1. In a shock move today, the other drivers in the 2014 championship have now promised Lotus $42m if they don’t.
‘Enough is enough. The rest of the field had to take action before he took them all out,’ said source close to the drivers’ coalition. ‘So they had a whip round and they reckon they’ve got enough to outbid the Venezuelans, plus a bit left over to replace the useless lunatic with lovely dependable Nick Heidfeld who is really good at getting out of the way and basically drives for tips.’
Our source claims the only drivers who haven’t pitched in to buy the freewheeling pay driver’s absence from F1 are Fernando Alonso, who is too busy huffing around saying he’s not going to win anything, and Jenson Button whose season has been so disappointing he thinks having an erratic Venezuelan buffoon on the track can’t make things any worse.
‘This isn’t cheap for the drivers but they think it’s worth it,’ our source admitted. ‘Also, they hope to get some of the cash back with donations from the crowds after reminding them that, without this buy out, they could have been hit in the eye by a flying piece of carbon fibre when Maldonado twatted into another car on lap 24 as usual.’
To find out if the new offer had been accepted, Sniff Petrol attempted to speak to Pastor Maldonado via Skype but he had somehow managed to crash his computer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een logische stap, stukje verstandiger ook denk ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)oor-maldonado-dicht/
![]()
Dag Pastor
Lotus kan wel eens een heel interessant team zijn om over te nemen, hebben een auto met potentie, veel kennis in huis en in iedergeval 1 coureur die zijn verleden als crashpiloot van zich heeft afgeschud en bloedje snel is.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:23 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wel een logische stap, stukje verstandiger ook denk ik.
Kon inderdaad wel het einde van Lotus betekenen.
Haas wil geen team overnemen. Misschien dat Stefanovich (van Stefan GP) interesse heeft.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Lotus kan wel eens een heel interessant team zijn om over te nemen, hebben een auto met potentie, veel kennis in huis en in iedergeval 1 coureur die zijn verleden als crashpiloot van zich heeft afgeschud en bloedje snel is.
Maar wie ? Haas dan toch ? Of heeft er nog iemand anders plannen naar F1 te komen?
Mag toch hopen van niet. Er is wel eens onderzoek naar hem gedaan en hij schijnt vooral op papier enorm rijk te zijn en zou banden hebben met Russische mafia. Geen persoon dieje graag in de f1 zal zien.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Haas wil geen team overnemen. Misschien dat Stefanovich (van Stefan GP) interesse heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |