Het nodigt meer stomme en nutteloze acties uit ja. Van die acties waar niemand ook maar een moment van dacht dat het ging lukken. Want stel nou dat die ander daardoor een foutje maakt omdat ie jou moet ontwijken, dan zit je er dus voor. En zo niet, dan sluit je toch weer onder z'n vleugel aan, dus niks verloren.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:41 schreef Fir3fly het volgende:
Dat asfalt is juist beter. Het nodigt meer acties uit, juist omdat als het niet goed gaat het minder afgestraft wordt. Als je weet dat je slechts een paar seconden verliest in plaats van de hele race ben je meer geneigd om toch de actie te maken.
En het is veiliger. Win/win dus.
maar dan worden de races wel weer saaierquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:17 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het nodigt meer stomme en nutteloze acties uit ja. Van die acties waar niemand ook maar een moment van dacht dat het ging lukken. Want stel nou dat die ander daardoor een foutje maakt omdat ie jou moet ontwijken, dan zit je er dus voor. En zo niet, dan sluit je toch weer onder z'n vleugel aan, dus niks verloren.
Dan zie ik liever een actie waarbij je echt met zelfvertrouwen de actie inzet, met slechts 2 mogelijke resultaten: een plaats winst, of een uitvalbeurt. Die zijn er misschien wat minder, maar degene die er zijn betekenen zo veel meer voor de coureur en de kijker.
Helaas zit de F1 vol met jonge honden die blijkbaar geen ballen meer nodig hebben om het tot de F1 te schoppen...
Ach ja, vroegah was alles beter.
Dat laatste ben ik het niet mee eens, DRS zou eerder alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruikt moeten worden, rijdende chicanes zitten we toch ook niet op te wachten?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:39 schreef Meike26 het volgende:
Hoeft niet, ik denk dat je beter racewerk gaat zien. Meer uitvallers per race zal de sport tevens ook aantrekkelijker maken. Het is nu toch veel te saai dat elke race minimaal 80% van het veld over de finish komt. Niet leuk voor onze f1 manager, maar er gebeurt wel weer wat. En niet alleen in het achterveld, ook de toppers maken wel eens een remfoutje, hup over de uitloopstroken en kunnen zo weer doorrijden. Ik zou wel willen zien dat hier meer 'pijn' word gedaan ipv alleen maar een seconde of 8 tijdsverlies.
En ik ben nog steeds voor een systeem/regel waarbij DRS slechts een aantal keer gebruikt mag worden, zeg 15 keer. En ook geen DRS meer op iemand die ronde achterlicht. Als je toch al sneller bent dan zo'n achterligger, mag je er ook wel met iets meer moeite voorbij.
Rijdende chicanes hadden we zo'n 10 jaar geleden nog, nu zitten de Caterhams en Marussias slechts op 4 seconden. Als top coureur kom je maar een paar keer een langzamere coureur tegen. Natuurlijk krijgen ze blauwe vlaggen, maar ik vind niet dat je als top coureur recht hebt op drs bij iemand die ronde achter ligt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik het niet mee eens, DRS zou eerder alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruikt moeten worden, rijdende chicanes zitten we toch ook niet op te wachten?
Het is volgens mij ook in het belang van de achterblijver, blauwe vlag krijgt hij toch dan kan het maar beter snel voorbij zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Rijdende chicanes hadden we zo'n 10 jaar geleden nog, nu zitten de Caterhams en Marussias slechts op 4 seconden. Als top coureur kom je maar een paar keer een langzamere coureur tegen. Natuurlijk krijgen ze blauwe vlaggen, maar ik vind niet dat je als top coureur recht hebt op drs bij iemand die ronde achter ligt.
Dit is het probleem ja. Ik kijk veel oude races terug, gisteren naar Duitsland '96 en daar zit dat fantastische, rondenlange gevecht tussen Berger en Hill in. 6, 7 ronden actie en ik denk dat Hill er ook wel voorbij was gekomen ( ware het niet dat berger 2 ronden voor het eind al een motorplof kreeg)quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:23 schreef Fer het volgende:
Grondeffect, aktieve vering en compounds dichter bij elkaar of gewoon 1 compound per race. Het rijden op "verkeerde" compounds werkt gewoon niet. Of de band nu te hard of te zacht is, hij komt niet in zijn ideale werktemperatuur, heeft te weinig grip en verbrand daardoor weer.
En dan kijken wat voor bezwaren we dan weer krijgen. We wilden immers meer inhalingen en meer pitstops. Die hebben we met drs en slechte banden gekregen. Het geeft echter niet resultaat wat we graag willen zien.
We willen gewoon auto;s zien die rondenlang met elkaar in gevecht zijn om de positie, zonder "save these tyres" "Raikonnen is faster then you" of "We'll pass him during pitstops"
Dat is natuurlijk ook wel sentiment, in 1994 was er buiten startcrashes om maar 3x de situatie dat iemand vanuit leidende positie uitviel (imola uiteraardquote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:13 schreef Fer het volgende:
Die betrouwbaarheid maakt het ook wel saai ja, vroeger kon de koploper zo uitvallen met een motorplof of kapotte bak. Of zoals de laatste bocht van Australie in 2006, die gewoon flink aantal rijders eruit gooit tijdens de race. Toppers zoals Schumacher en Montoya die er gewoon af gingen op een stomme bocht en wat smalle kerb.
Inderdaad, het is wel een kwestie van 'vroeger' was alles beter. Ik kan me niet herinneren dat er een seizoen is geweest waarin elke wedstrijd superspannend was. Dat gaat gewoon niet. Tuurlijk waren er fantastische gevechten, maar volgens mij kwamen die ook niet vaak voor. Afgelopen seizoenen waren er best een flink aantal hele leuke races, met mooie gevechten (al dan niet in de achterhoede). Zonder saaie races zijn de leuke races ook minder leukquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:09 schreef Wombcat het volgende:
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:09 schreef Wombcat het volgende:
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai
Schumacher had bijna 2 maal zoveel punten als Barrichello, en 2 races werden niet door Ferrari gewonnen. Als niet Schumacher/Ferrari fan was dat seizoen waarschijnlijk heel erg saaiquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikOf minimaal evenveel dan toch.
Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Ferrari had precies evenveel punten als de rest.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:57 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Schumacher had bijna 2 maal zoveel punten als Barrichello, en 2 races werden niet door Ferrari gewonnen. Als niet Schumacher/Ferrari fan was dat seizoen waarschijnlijk heel erg saai
Het probleem van de huidige auto's is de aerodynamica waardoor je niet in de slipstream door een bocht kan. DRS moet dat nadeel opheffen, maar maakt het inhalen vaak te gemakkelijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikOf minimaal evenveel dan toch.
Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Dat quotede ik al ergens. DRS overcompenseert.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het probleem van de huidige auto's is de aerodynamica waardoor je niet in de slipstream door een bocht kan. DRS moet dat nadeel opheffen, maar maakt het inhalen vaak te gemakkelijk.
Liever had ik de terugkeer van grondeffect gezien, waardoor dat hele DRS niet nodig is.
Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ikOf minimaal evenveel dan toch.
Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:49 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..
1997, 1998, 1999, 2005, 2006, 2007, 2008 waren allen mooie seizoenen in de F1. De seizoenen 2000 t/m 2004 waren ondanks het machtsvertoon van Ferrari ook best leuk. Williams (met name Montoya) en Kimi Raikkonen hebben echt wel de nodige prachtige F1-momenten gebracht. Ook de stapsgewijze opmars van Renault was interessant. Sinds 2009 is het echter ronduit kut. Wat voor interessants hebben we nog gezien? De titel voor Brown GP was nog wel verrassend en leuk, vooruit. 1 hoogtepuntje.
Was maar 1 zonder DRS en dat was op Massa die op versleten banden reed. DRS is niet slecht, alleen maken ze sommige zones gewoon te lang.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |