abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 mei 2014 @ 21:30:57 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140034575
Als er geen grindbakken zijn, op z'n minst iets meer gras. Alles is beter dan asfalt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 16 mei 2014 @ 21:41:36 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140034984
Dat asfalt is juist beter. Het nodigt meer acties uit, juist omdat als het niet goed gaat het minder afgestraft wordt. Als je weet dat je slechts een paar seconden verliest in plaats van de hele race ben je meer geneigd om toch de actie te maken.

En het is veiliger. Win/win dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_140036314
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 21:41 schreef Fir3fly het volgende:
Dat asfalt is juist beter. Het nodigt meer acties uit, juist omdat als het niet goed gaat het minder afgestraft wordt. Als je weet dat je slechts een paar seconden verliest in plaats van de hele race ben je meer geneigd om toch de actie te maken.

En het is veiliger. Win/win dus.
Het nodigt meer stomme en nutteloze acties uit ja. Van die acties waar niemand ook maar een moment van dacht dat het ging lukken. Want stel nou dat die ander daardoor een foutje maakt omdat ie jou moet ontwijken, dan zit je er dus voor. En zo niet, dan sluit je toch weer onder z'n vleugel aan, dus niks verloren.

Dan zie ik liever een actie waarbij je echt met zelfvertrouwen de actie inzet, met slechts 2 mogelijke resultaten: een plaats winst, of een uitvalbeurt. Die zijn er misschien wat minder, maar degene die er zijn betekenen zo veel meer voor de coureur en de kijker.

Helaas zit de F1 vol met jonge honden die blijkbaar geen ballen meer nodig hebben om het tot de F1 te schoppen...

Ach ja, vroegah was alles beter. ;)
  zaterdag 17 mei 2014 @ 08:41:44 #104
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140047089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:17 schreef TagForce het volgende:

[..]

Het nodigt meer stomme en nutteloze acties uit ja. Van die acties waar niemand ook maar een moment van dacht dat het ging lukken. Want stel nou dat die ander daardoor een foutje maakt omdat ie jou moet ontwijken, dan zit je er dus voor. En zo niet, dan sluit je toch weer onder z'n vleugel aan, dus niks verloren.

Dan zie ik liever een actie waarbij je echt met zelfvertrouwen de actie inzet, met slechts 2 mogelijke resultaten: een plaats winst, of een uitvalbeurt. Die zijn er misschien wat minder, maar degene die er zijn betekenen zo veel meer voor de coureur en de kijker.

Helaas zit de F1 vol met jonge honden die blijkbaar geen ballen meer nodig hebben om het tot de F1 te schoppen...

Ach ja, vroegah was alles beter. ;)
maar dan worden de races wel weer saaier :P
The line is a dot to you!
pi_140047728
Hoeft niet, ik denk dat je beter racewerk gaat zien. Meer uitvallers per race zal de sport tevens ook aantrekkelijker maken. Het is nu toch veel te saai dat elke race minimaal 80% van het veld over de finish komt. Niet leuk voor onze f1 manager, maar er gebeurt wel weer wat. En niet alleen in het achterveld, ook de toppers maken wel eens een remfoutje, hup over de uitloopstroken en kunnen zo weer doorrijden. Ik zou wel willen zien dat hier meer 'pijn' word gedaan ipv alleen maar een seconde of 8 tijdsverlies.

En ik ben nog steeds voor een systeem/regel waarbij DRS slechts een aantal keer gebruikt mag worden, zeg 15 keer. En ook geen DRS meer op iemand die ronde achter ligt. Als je toch al sneller bent dan zo'n achterligger, mag je er ook wel met iets meer moeite voorbij.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 09:42:13 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140047761
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:39 schreef Meike26 het volgende:
Hoeft niet, ik denk dat je beter racewerk gaat zien. Meer uitvallers per race zal de sport tevens ook aantrekkelijker maken. Het is nu toch veel te saai dat elke race minimaal 80% van het veld over de finish komt. Niet leuk voor onze f1 manager, maar er gebeurt wel weer wat. En niet alleen in het achterveld, ook de toppers maken wel eens een remfoutje, hup over de uitloopstroken en kunnen zo weer doorrijden. Ik zou wel willen zien dat hier meer 'pijn' word gedaan ipv alleen maar een seconde of 8 tijdsverlies.

En ik ben nog steeds voor een systeem/regel waarbij DRS slechts een aantal keer gebruikt mag worden, zeg 15 keer. En ook geen DRS meer op iemand die ronde achterlicht. Als je toch al sneller bent dan zo'n achterligger, mag je er ook wel met iets meer moeite voorbij.
Dat laatste ben ik het niet mee eens, DRS zou eerder alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruikt moeten worden, rijdende chicanes zitten we toch ook niet op te wachten?
pi_140047845
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik het niet mee eens, DRS zou eerder alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruikt moeten worden, rijdende chicanes zitten we toch ook niet op te wachten?
Rijdende chicanes hadden we zo'n 10 jaar geleden nog, nu zitten de Caterhams en Marussias slechts op 4 seconden. Als top coureur kom je maar een paar keer een langzamere coureur tegen. Natuurlijk krijgen ze blauwe vlaggen, maar ik vind niet dat je als top coureur recht hebt op drs bij iemand die ronde achter ligt.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 09:57:55 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140047976
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:48 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Rijdende chicanes hadden we zo'n 10 jaar geleden nog, nu zitten de Caterhams en Marussias slechts op 4 seconden. Als top coureur kom je maar een paar keer een langzamere coureur tegen. Natuurlijk krijgen ze blauwe vlaggen, maar ik vind niet dat je als top coureur recht hebt op drs bij iemand die ronde achter ligt.
Het is volgens mij ook in het belang van de achterblijver, blauwe vlag krijgt hij toch dan kan het maar beter snel voorbij zijn.
  Redactie Sport zaterdag 17 mei 2014 @ 10:07:44 #109
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140048089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 21:23 schreef Fer het volgende:
Grondeffect, aktieve vering en compounds dichter bij elkaar of gewoon 1 compound per race. Het rijden op "verkeerde" compounds werkt gewoon niet. Of de band nu te hard of te zacht is, hij komt niet in zijn ideale werktemperatuur, heeft te weinig grip en verbrand daardoor weer.

En dan kijken wat voor bezwaren we dan weer krijgen. We wilden immers meer inhalingen en meer pitstops. Die hebben we met drs en slechte banden gekregen. Het geeft echter niet resultaat wat we graag willen zien.

We willen gewoon auto;s zien die rondenlang met elkaar in gevecht zijn om de positie, zonder "save these tyres" "Raikonnen is faster then you" of "We'll pass him during pitstops"
Dit is het probleem ja. Ik kijk veel oude races terug, gisteren naar Duitsland '96 en daar zit dat fantastische, rondenlange gevecht tussen Berger en Hill in. 6, 7 ronden actie en ik denk dat Hill er ook wel voorbij was gekomen ( ware het niet dat berger 2 ronden voor het eind al een motorplof kreeg)

Ik vind dat veel spannender dan DRS. Ik denk dat tankstops daar ook een aandeel in hadden. 2008 was daarom ook een van de leukste seizoenen.. Geen gezeik met teveel banden sparen, tankstops en een veld dat dicht bij elkaar zat. Het afschaffen van tankstops zorgde dat één stop voldeed, dus moesten ze dat compenseren met de banden.

En vroeger had je gewoon meer land op uitvallers. Dat is helaas gewoon niet meer zo, dus is iemand die ver voor op de eerste plaats ligt duidelijk eerste. Logisch, want teams willen finishen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140048178
Die betrouwbaarheid maakt het ook wel saai ja, vroeger kon de koploper zo uitvallen met een motorplof of kapotte bak. Of zoals de laatste bocht van Australie in 2006, die gewoon flink aantal rijders eruit gooit tijdens de race. Toppers zoals Schumacher en Montoya die er gewoon af gingen op een stomme bocht en wat smalle kerb.
.
  Redactie Sport zaterdag 17 mei 2014 @ 10:56:52 #111
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140048831
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:13 schreef Fer het volgende:
Die betrouwbaarheid maakt het ook wel saai ja, vroeger kon de koploper zo uitvallen met een motorplof of kapotte bak. Of zoals de laatste bocht van Australie in 2006, die gewoon flink aantal rijders eruit gooit tijdens de race. Toppers zoals Schumacher en Montoya die er gewoon af gingen op een stomme bocht en wat smalle kerb.
Dat is natuurlijk ook wel sentiment, in 1994 was er buiten startcrashes om maar 3x de situatie dat iemand vanuit leidende positie uitviel (imola uiteraard :{ het gevecht tussen Schumacher en Hill in Adelaide en Alesi die zn versnelling verneukte in Italië), overigens allemaal eigen fouten buiten Senna. Alleen Schumi die vier punten verloor in Spanje lag aan het materiaal.

Maar het is het gevoel. Nu kan het voor je gevoel gewoon niet meer, terwijl je vroeger dacht " hmm wat kan er gebeuren "
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140049775
Het probleem is ook gewoon heel lastig. Vroeger maakten ze 1 pitstop en dan was dat gelijk het moment waarop "ingehaald" werd. Verder zonder actie op de baan.

Nu volgt een voor de meesten onzichtbare pitstop strategie, waardoor aan het einde van de race opeens de ander met drs ingehaald word. Ook zonder de lange strijd op de baan.

En kijk je in andere raceklasses met gelijkwaardig materiaal, kan er vaak ook niet ingehaald worden en blijven de rijders rondenlang achter elkaar racen.

Eigenlijk is de strijd tussen Hamilton en Rosberg het spannendste van de afgelopen jaren wat er te zien valt. Schumacher-Alonso was alweer bijna 9 jaar terug.
.
pi_140054045
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai :{
  zaterdag 17 mei 2014 @ 15:25:47 #114
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140054393
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:09 schreef Wombcat het volgende:
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai :{
Inderdaad, het is wel een kwestie van 'vroeger' was alles beter. Ik kan me niet herinneren dat er een seizoen is geweest waarin elke wedstrijd superspannend was. Dat gaat gewoon niet. Tuurlijk waren er fantastische gevechten, maar volgens mij kwamen die ook niet vaak voor. Afgelopen seizoenen waren er best een flink aantal hele leuke races, met mooie gevechten (al dan niet in de achterhoede). Zonder saaie races zijn de leuke races ook minder leuk :P
The line is a dot to you!
  Redactie Sport zaterdag 17 mei 2014 @ 15:54:57 #115
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140055019
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:09 schreef Wombcat het volgende:
Als ik jullie was, zou ik stoppen met kijken en ipv de live races een oud seizoen uitpikken en dat maar kijken. Neem 2002 maar of zo, dat was pas saai :{
Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ik _O- Of minimaal evenveel dan toch.

Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 17 mei 2014 @ 15:57:27 #116
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_140055071
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ik _O- Of minimaal evenveel dan toch.

Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Schumacher had bijna 2 maal zoveel punten als Barrichello, en 2 races werden niet door Ferrari gewonnen. Als niet Schumacher/Ferrari fan was dat seizoen waarschijnlijk heel erg saai :D
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Redactie Sport zaterdag 17 mei 2014 @ 16:34:44 #117
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140055899
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:57 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Schumacher had bijna 2 maal zoveel punten als Barrichello, en 2 races werden niet door Ferrari gewonnen. Als niet Schumacher/Ferrari fan was dat seizoen waarschijnlijk heel erg saai :D
Ferrari had precies evenveel punten als de rest.

Kwam omdat Williams alle kansen die ze hadden gruwelijk hard verneukten. Lag niet aan Ferrari
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140065833
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ik _O- Of minimaal evenveel dan toch.

Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Het probleem van de huidige auto's is de aerodynamica waardoor je niet in de slipstream door een bocht kan. DRS moet dat nadeel opheffen, maar maakt het inhalen vaak te gemakkelijk.

Liever had ik de terugkeer van grondeffect gezien, waardoor dat hele DRS niet nodig is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport zaterdag 17 mei 2014 @ 20:44:08 #119
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140065901
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het probleem van de huidige auto's is de aerodynamica waardoor je niet in de slipstream door een bocht kan. DRS moet dat nadeel opheffen, maar maakt het inhalen vaak te gemakkelijk.

Liever had ik de terugkeer van grondeffect gezien, waardoor dat hele DRS niet nodig is.
Dat quotede ik al ergens. DRS overcompenseert.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 18 mei 2014 @ 00:50:50 #120
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_140077621
Groundeffect zou mooi zijn want dan is er ook meer mogelijk tot close racing jammer dat ze sinds 1998 al bezig zijn de downforce in te perken.
Het laatste jaar (moet wel zeggen mijn eerste volledige seizoen wat ik volgde) 1997 was een prima seizoen.
Die regels moeten ze weer uit de kast halen, wagens waren veilig en goed op snelheid.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 18 mei 2014 @ 12:49:28 #121
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_140085403
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zo saai was 2002 niet. Montoya had meer pole positions dan Schumacher meen ik _O- Of minimaal evenveel dan toch.

Ik vind juist dat DRS kunstmatig is.. ik snap dat je niets kunt doen aan een race waar geen gevechten zijn, maar ik vind dat gevechten snel afgehandeld zijn door DRS..
Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..

1997, 1998, 1999, 2005, 2006, 2007, 2008 waren allen mooie seizoenen in de F1. De seizoenen 2000 t/m 2004 waren ondanks het machtsvertoon van Ferrari ook best leuk. Williams (met name Montoya) en Kimi Raikkonen hebben echt wel de nodige prachtige F1-momenten gebracht. Ook de stapsgewijze opmars van Renault was interessant. Sinds 2009 is het echter ronduit kut. Wat voor interessants hebben we nog gezien? De titel voor Brown GP was nog wel verrassend en leuk, vooruit. 1 hoogtepuntje.
pi_140085831
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:49 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Klopt. DRS is waardeloos. Coureurs anticiperen daarop. Waarom flink druk zetten? Als je maar binnen 1.0 seconden van je voorligger komt te rijden. Dan krijg je een positie cadeau..

1997, 1998, 1999, 2005, 2006, 2007, 2008 waren allen mooie seizoenen in de F1. De seizoenen 2000 t/m 2004 waren ondanks het machtsvertoon van Ferrari ook best leuk. Williams (met name Montoya) en Kimi Raikkonen hebben echt wel de nodige prachtige F1-momenten gebracht. Ook de stapsgewijze opmars van Renault was interessant. Sinds 2009 is het echter ronduit kut. Wat voor interessants hebben we nog gezien? De titel voor Brown GP was nog wel verrassend en leuk, vooruit. 1 hoogtepuntje.
Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
  Redactie Sport zondag 18 mei 2014 @ 13:09:49 #123
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140086026
Ik denk dat het verlies van tankstops ook, bijdraagt aan de saaiheid
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140087033
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:03 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vind dat je een beetje overdrijft, hoeveel drs over takes heeft Vettel gedaan afgelopen GP?
Was maar 1 zonder DRS en dat was op Massa die op versleten banden reed. DRS is niet slecht, alleen maken ze sommige zones gewoon te lang.
  zondag 18 mei 2014 @ 15:43:34 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_140090581
Grind mag van mij best terug, maar het hoeft niet 1 meter naast de curb. Ik wil juist dat coureurs hun rempunt tot op de laatste centimeter opzoeken en er af en toe ook overheen gaan. Wat is de spanning van coureurs die op 95% rijden omdat ze er vooral niet naast willen vliegen? Of coureurs die niet inhalen omdat ze als ze naast de baan gedrukt worden er gelijk uit liggen? Ik vond het vroeger geen zak aan als 1/3e van het veld niet meer meedeed omdat ze net een meter in het grind kwamen en daarom vast kwamen te staan.

Daar is best een middenweg in te vinden. De eerste x meter asfalt voor de kleine foutjes en daarna de grindbak voor de fuckups (ik denk aan jou Maldonado...).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')