Dacht even dat het pharrell wasquote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:LewisHamilton twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 17:33:45We've been friends a long time&as friends we have our ups&downs. Today we spoke&we're cool, still friends #noproblem http://t.co/xhZlf4qMv9[ afbeelding ] reageer retweet
Nee, dat is nicoquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Dacht even dat het pharrell was
twitter:ScarbsF1 twitterde op zaterdag 31-05-2014 om 11:12:50Ferrari F1 Engine 2014 Overview with drawings of the turbo, ERS & intercooler set up: http://t.co/PIt3hvC8yL @F1Racing_mag @PeterDWindsor reageer retweet
rustig maar, denk aan je bloeddruk.quote:Op maandag 2 juni 2014 09:57 schreef twiFight het volgende:
Een boeing 747 klinkt ook feller dan de F1. Kut F1. Waardeloze sport. Ik kijk nooit meer! Maar ga wel elke week zeiken natuurlijk.
quote:Naar verluidt heeft de FIA de komst van een Roemeens Formule 1-team goedgekeurd. Forza Rossa schijnt volgend jaar al op de grid te staan.
Dit stelt Formule 1-medewerker Adam Cooper. De FIA ging op 11 april voor het laatst in op de wens van Forza Rossa. Dit was toen de World Motor Sport Council Gene Haas toegang verleende tot de Formule 1. Toen was de FIA nog “aan het onderzoeken wat de mogelijkheden voor Forza Rossa zijn”.
Om de een of andere reden duurde dit proces nog zes weken. De internationale autosportfederatie is er in die periode in ieder geval achter gekomen dat het Roemeense F1-project financieel levensvatbaar is.
Gene Haas heeft ondertussen al toegegeven dat het onwaarschijnlijk is dat zijn team volgend jaar al op de grid staat. Waarschijnlijk wil Forza Rossa wel volgend jaar al meedoen. De plannen van het Roemeense team zijn al wat concreter. Zo gaat het team rijden met Renault-motoren en bouwt voormalig Spyker-teambaas Colin Kolles de auto in zijn fabriek in München.
Drijvende kracht achter Forza Rossa is Ion Bazac, een arts die ook Minister van Gezondheid was in Roemenië. De 45-jarige arts is al de Ferrari-importeur van het land en doet dat onder de naam Forza Rossa. Bazac is daarnaast de president van een consortium die zowel bestaat uit de Roemeense overheid als private investeerders die als doel heeft Roemenië in het buitenland te promoten. De FIA sprak onder andere al met de Roemeense Minister van Sport.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is quoottequote:Op maandag 2 juni 2014 13:48 schreef twiFight het volgende:
Mijn post was niet (alleen) gericht naar jou, daarom quotete (kut NLse spelling) ik jou ook niet. Maar het heeft gewoon geen enkel nut om te gaan vergelijken met andere race klasses. Net zoals het "GP2 is bijna net zo snel als F1". Ja dat zal, maar de regels en autos zijn compleet anders, dus je hebt er niets aan die vergelijkingen te maken.
quote:Op maandag 2 juni 2014 14:19 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgend jaar 'Forza Rosso' uit Roemenië schijnbaar op de grid..?:
http://www.formule1.nl/ni(...)af-volgend-jaar-mee/
[..]Colin Kolles weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Nou ja, die heeft nog enigszins succes gehad op Le Mans...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
IDD, maar wel leuk somsquote:Op maandag 2 juni 2014 18:45 schreef 4-elements het volgende:
Speculeren over eventuele coureurs lijkt me dan ook vrij zinloos.
Button gaat dat nooooit doen natuurlijk. Ook al krijgt hij 70 miljoen aangeboden, hij zou enorm aan gezichtsverlies lijden als hij met zo'n team in zee gaat. Ik zie Button eerder nog bij Sauber terecht komen, naast misschien wel Van Der Garde, de 2 fitste coureurs van de F1 naast elkaar.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:04 schreef Fer het volgende:
Zou mij niks verbazen als ze twee oude rotten aannemen in het begin, Button bijvoorbeeld.
Button is kampioen geworden, Coulthard niet. Trulli en Kovalainen hadden allebei 1 race gewonnen toen ze bij Caterham terecht kwamen, Glock en De la Rosa geen. Het is niet uitgesloten dat een kampioen naar een achterhoedeteam gaat (Hill, Fittipaldi) maar het is zeker niet gebruikelijk.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:38 schreef Fer het volgende:
Waarom niet, Button loopt toch tegen het einde van zijn carrière. Op een gegeven moment heb je alleen nog wat aan zijn kennis en ervaring, minder aan zijn snelheid. Dan is het de perfect om zo;n nieuw team op weg te helpen.
Force India komt met Mercedes en Hulkenberg toch ook aardig vooruit. Red Bull begon ook ooit met Coulthard toen ie eigenlijk klaar was voor pensioen.
Ik schat Button niet hoger in dan Coulthard, die had ook wel kampioen geworden in de Brawn GP.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Button is kampioen geworden, Coulthard niet. Trulli en Kovalainen hadden allebei 1 race gewonnen toen ze bij Caterham terecht kwamen, Glock en De la Rosa geen. Het is niet uitgesloten dat een kampioen naar een achterhoedeteam gaat (Hill, Fittipaldi) maar het is zeker niet gebruikelijk.
Nee, dan was het Barrichello geworden. Coulthard was een eeuwig 2e rijder. Nooit de dominantie/arrogantie om de eerste plek in het team op te eisen ipv steeds weer in dienst van zijn collega te rijden. Te soft, te gentleman. Kan geen element opnoemen waar Coulthard in uitblonk. Button heeft dat wel. Mooie rijstijl, goede regenrijder/tactische beslissingen kunnen nemen en soms gewoon een erg goede dag en in bloedvorm. (gelijk ook zijn zwakte)quote:Op maandag 2 juni 2014 21:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik schat Button niet hoger in dan Coulthard, die had ook wel kampioen geworden in de Brawn GP.
Barrichello was geen eeuwige 2e rijder?quote:Op maandag 2 juni 2014 23:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, dan was het Barrichello geworden. Coulthard was een eeuwig 2e rijder. Nooit de dominantie/arrogantie om de eerste plek in het team op te eisen ipv steeds weer in dienst van zijn collega te rijden. Te soft, te gentleman. Kan geen element opnoemen waar Coulthard in uitblonk. Button heeft dat wel. Mooie rijstijl, goede regenrijder/tactische beslissingen kunnen nemen en soms gewoon een erg goede dag en in bloedvorm. (gelijk ook zijn zwakte)
Dan kijk je niet goed, Ricciardo wist de STR soms in Q3 te plaatsen wat echt de max was voor die auto. Op pure snelheid was Vergne geen partij voor hem.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:13 schreef Fer het volgende:
Zit net naar de resultaten van Ricciardo te kijken bij STR. Zoveel beter dan Vergne deed ie het niet, als je dan kijkt naar de prestaties van Kvyat nu, hoe goed moet hij dan wel niet zijn?
Voor een dik contract doet hij dat echt wel. Irvine en Ralf deden hetzelfde, die wisten ook wel dat ze net niet coureurs waren en pakten lekker miljoenen bij Jaguar en Toyota.quote:Op maandag 2 juni 2014 19:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Button gaat dat nooooit doen natuurlijk. Ook al krijgt hij 70 miljoen aangeboden, hij zou enorm aan gezichtsverlies lijden als hij met zo'n team in zee gaat. Ik zie Button eerder nog bij Sauber terecht komen, naast misschien wel Van Der Garde, de 2 fitste coureurs van de F1 naast elkaar.
De autos zijn ook niet compleet anders of zo...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:13 schreef Fer het volgende:
Zit net naar de resultaten van Ricciardo te kijken bij STR. Zoveel beter dan Vergne deed ie het niet, als je dan kijkt naar de prestaties van Kvyat nu, hoe goed moet hij dan wel niet zijn?
Dan zie ik Raikkonen juist eerder naar een goed team in een geheel andere raceklasse gaan tbh. Of Button in de racerij blijft weet ik niet, maar het zou mij niets verbazen als hij een of andere ambassadeur in de sport wordt en/of een fysieke sport gaat beoefenen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:17 schreef Meike26 het volgende:
Nee, Jenson heeft zelf bij Olav gezegd nog jaren door te willen gaan in de F1, er zijn echt wel betere keuzes dan bij een kansloos nieuw team te eindigen. Ook al krijgt hij er 130 miljoen ervoor, hij doet het toch niet. Niet bepaald een man/rijder die het puur voor het geld doet.
Dan zou ik Raikkonen daar nog eerder voor aanzien voor het geld bij een achterhoede team te eindigen. Button stopt in de f1 bij McLaren of bij een team als Williams/Sauber/Force India, niet lager. Dan kan hij altijd nog naar het DTM, LeMans of uit de autosport zich richten op triatlons.
Als ze nou eens races zouden uitzenden die niet op de BBC komen. Daar heb ik meer aan. Als ik zoals nu kan kiezen, wordt het namelijk BBC.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
De race in Canada zal ook op Veronica uitgezonden gaan worden. Het vraagtekentje in de OP kan dus weg
Veronica zendt alleen races uit die na 18.00 uur zijn, omdat ze dan zelf beginnen met uitzenden. Dus in principe zijn dat alleen Canada, VS en Brazilië.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:52 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als ze nou eens races zouden uitzenden die niet op de BBC komen. Daar heb ik meer aan. Als ik zoals nu kan kiezen, wordt het namelijk BBC.
Tsja, dan moet je eens bij de teambaas gaan zeuren Vettel. Als een team het ontwikkelingsgeld in gewaagde ontwerpen en de aero stopt en niet genoeg in de onderdelen om betrouwbaarheid te garanderen dan krijg je dit soort dingen. RBR neemt elk seizoen risico en ze zijn daar net 4 seizoenen mee weg gekomen. Nu kun je stukgaande auto's wel als 'pech' klassificeren, maar in een sport waar zoveel miljoenen gestoken wordt in ontwikkeling moet RBR denk ik eens wat minder aan snelheid denken en wat meer aan betrouwbaarheid. Als je de snelste wagen van het veld hebt, maar je finisht niet, dan heb je alsnog 0 punten namelijk.quote:Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel verwacht dit jaar tegen minimaal een gridstraf aan te lopen vanwege een motorwissel. De bolide van de Duitser heeft al meermalen met problemen gekampt, waardoor hij al diverse onderdelen voortijdig heeft moeten laten vervangen. Dit kan hem later dit jaar op gaan breken.
Autosportfederatie FIA heeft in de regels namelijk bepaald dat een coureur de beschikking heeft over vijf stuks van elk onderdeel, te weten de motor, de turbo, een MGU-H, de MGU-K, ERS en ECU. Kom je boven de vijf, dan volgt een gridstraf van tien plaatsen. Nieuw voor dit jaar is dat als een tweede component boven de vijf komt dit ook een gridstraf van vijf posities oplevert. Daarom ziet Vettel het dan ook somber in, zeker omdat hij al veel delen verbruikt heeft. "Het is makkelijk in te calculeren dat ik niet genoeg motoren over heb voor de rest van het seizoen."
Wauw. Ongelooflijk hoeveel quatsch jij uit kunt kramen zeg. Alleen maar omdat het om Red Bull gaatquote:Op woensdag 4 juni 2014 08:36 schreef twiFight het volgende:
Van de frontpage (heb daar een ban)
[..]
Tsja, dan moet je eens bij de teambaas gaan zeuren Vettel. Als een team het ontwikkelingsgeld in gewaagde ontwerpen en de aero stopt en niet genoeg in de onderdelen om betrouwbaarheid te garanderen dan krijg je dit soort dingen. RBR neemt elk seizoen risico en ze zijn daar net 4 seizoenen mee weg gekomen. Nu kun je stukgaande auto's wel als 'pech' klassificeren, maar in een sport waar zoveel miljoenen gestoken wordt in ontwikkeling moet RBR denk ik eens wat minder aan snelheid denken en wat meer aan betrouwbaarheid. Als je de snelste wagen van het veld hebt, maar je finisht niet, dan heb je alsnog 0 punten namelijk.
Die problemen liggen voornamelijk op het gebied van Renault....quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:18 schreef twiFight het volgende:
Dat mag je vinden. Maar als Vettel en/of Ricciardo later in het seizoen 10/15 plaatsen naar achteren moeten omdat ze niet genoeg in betrouwbaarheid geinvesteerd hebben dan mag jij mij vertellen wat ik van RBR moet vinden.
Andere teams met een Renault motor hebben toch minder problemen met de betrouwbaarheid?quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Die problemen liggen voornamelijk op het gebied van Renault....
Volgens mij hebben allemaal erg lopen klungelen tijdens de tests. Probleem bij RBR is dat hun ontwerp minder ruimte lijkt te bieden voor het oplossen van de problemen. Als Renault een knappe motor had afgeleverd had je daar dus ook geen probleem gehad.quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Andere teams met een Renault motor hebben toch minder problemen met de betrouwbaarheid?
Maar die komen niet eens in de buurt van de Mercedes teams.quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Andere teams met een Renault motor hebben toch minder problemen met de betrouwbaarheid?
Dat zou net zoiets zijn als dat een tractor deelneemt aan de LMP1-klasse op Le Mansquote:Op woensdag 4 juni 2014 20:37 schreef Fer het volgende:
Zou het stoer zijn Forza Rosso met Dacia motoren aan de start verschijnt?
Die komen met Ferrari motoren aan de start. Forza Rosso is een Ferrari delaer, dus het zou raar zijn als ze met andere motoren aan de slag gaan.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:37 schreef Fer het volgende:
Zou het stoer zijn Forza Rosso met Dacia motoren aan de start verschijnt?
Skoda deed het vroeger anders ook best goed in de racerij.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou net zoiets zijn als dat een tractor deelneemt aan de LMP1-klasse op Le Mans
Q3 is voor een Ferrari, een Red Bull, een Mercedes of een McLaren ook de max.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 04:15 schreef M.Melandri het volgende:
Dan kijk je niet goed, Ricciardo wist de STR soms in Q3 te plaatsen wat echt de max was voor die auto.
Zeker niet. Dan eerder Button. Kimi wil veel grager winnen dan Button. Die gaat echt niet bij een derderangs gaar kutteam rijden hoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:17 schreef Meike26 het volgende:
Dan zou ik Raikkonen daar nog eerder voor aanzien voor het geld bij een achterhoede team te eindigen.
Die problemen komen door Renault. Niet door Red Bull.quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:36 schreef twiFight het volgende:
Tsja, dan moet je eens bij de teambaas gaan zeuren Vettel. Als een team het ontwikkelingsgeld in gewaagde ontwerpen en de aero stopt en niet genoeg in de onderdelen om betrouwbaarheid te garanderen dan krijg je dit soort dingen. RBR neemt elk seizoen risico en ze zijn daar net 4 seizoenen mee weg gekomen. Nu kun je stukgaande auto's wel als 'pech' klassificeren, maar in een sport waar zoveel miljoenen gestoken wordt in ontwikkeling moet RBR denk ik eens wat minder aan snelheid denken en wat meer aan betrouwbaarheid. Als je de snelste wagen van het veld hebt, maar je finisht niet, dan heb je alsnog 0 punten namelijk.
Ze denken weinig aan topsnelheid. Dat is een verschil met niet aan snelheid te denken. Sterker nog, ze denken vooral aan de hoogste gemiddelde snelheid. Wat kun je doen om die zo hoog mogelijk te krijgen? Juist. Ervoor zorgen dat de auto sneller door de langzamere delen van het circuit kan, want daar valt relatief gezien de meeste tijd te winnen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die problemen komen door Renault. Niet door Red Bull.
Tevens denkt Red Bull niet aan snelheid. Die hebben nog geen enkel jaar de snelste auto gehad.
Sterker nog, die bungelen doorgaans halverwege of verder naar beneden qua speedtraps.
Heerlijk nuchterquote:Over drie weken rijdt Max zijn volgende drie races op het circuit van Spa-Francorchamps in de Belgische Ardennen. “Spa-Francorchamps is een mooi circuit en ik kijk ernaar uit om er te racen. Ik heb daar wel minder kilometers gemaakt dan de rest van het F3-veld.
Het ligt dicht in de buurt, dus de nodige familie, vrienden en natuurlijk fans zullen me komen bezoeken en aanmoedigen. Dat is leuk, maar daar zal ik niet harder door gaan. Dus in de tussentijd proberen we de auto nog te verbeteren”, besluit Max.
Ow ja, die komen op Francorchamps als supporter klasse van het WTCC weekend. ¤28 voor een weekend.....quote:
Welke datum is dat, weet je dat toevallig? Over anderhalve week ben ik 2 weken vrij.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ow ja, als supporter klasse van het WTCC weekend. ¤28 voor een weekend.....
20 t/m 22 juni.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Welke datum is dat, weet je dat toevallig? Over anderhalve week ben ik 2 weken vrij.
Quote FTWquote:Op woensdag 4 juni 2014 21:38 schreef Geralt het volgende:
Tevens denkt Red Bull niet aan snelheid. Die hebben nog geen enkel jaar de snelste auto gehad.
Niet mee eens, elk automerk kan dat prima. Als je over de hele wereld autos verkoopt dan heb je ook echt wel de mensen in dienst die een snelle auto kunnen bouwen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Was alleen maar om aan te geven dat een budgetmerk niets in de hoogste klasse te zoeken heeft, maar als het aan autosport wil doen zich beter kan richten op bijvoorbeeld toerwagenklasses
quote:Tv-zender Sport1 overleeft komst FOX
(...)Ondertussen zagen wij door het verlies van het Engelse en Italiaanse voetbal de ledenaantallen teruglopen. Geen verrassing natuurlijk.”
(...)Het ledenverlies is nog niet gecompenseerd. “Maar onze Formule 1-campagne heeft wel 35.000 nieuwe abonnees opgeleverd en dat zijn er 10.000 meer dan we hadden verwacht.”
Sport1 heeft momenteel bijna 300.000 abonnees.
Bron: mediacourant.nl
ITV doet dit volgens mij met de IndyCar. Ze laten gewoon de beelden zien van ABC (dacht ik?) en geven zelf wat commentaar als er in Amerika reclame is (quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:04 schreef twiFight het volgende:
Ik kijk bijna geen sport op F1 na, maar mijn ideale situatie zou zijn als een nederlandse zender de uitzending van Sky inkoopt. Het liefst zonder reclame natuurlijk, maar dat is in NL toch een illusie. Ik snap niet waarom dit niet meer gebeurt. Er zullen wat grotere landen zijn (Duitsland, Brazilie, etc.) die hun eigen coverage willen, maar voor de rest zijn er weinig landen die kunnen tippen aan de kwaliteit van BBC en Sky. Waarom moeilijk doen en niet gewoon die kosten delen? (Kunnen de BBC en Sky de kosten voor de prerace show ook delen).
1: De kosten zijn gerelateerd aan de markt die de zender bereikt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:04 schreef twiFight het volgende:
Ik kijk bijna geen sport op F1 na, maar mijn ideale situatie zou zijn als een nederlandse zender de uitzending van Sky inkoopt. Het liefst zonder reclame natuurlijk, maar dat is in NL toch een illusie. Ik snap niet waarom dit niet meer gebeurt. Er zullen wat grotere landen zijn (Duitsland, Brazilie, etc.) die hun eigen coverage willen, maar voor de rest zijn er weinig landen die kunnen tippen aan de kwaliteit van BBC en Sky. Waarom moeilijk doen en niet gewoon die kosten delen? (Kunnen de BBC en Sky de kosten voor de prerace show ook delen).
ONE is ruk.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
In Australië hebben ze ook het commentaar van Sky met een eigen lokale voor- en nabeschouwing. Het kan dus wel.
Maar ik denk dat er gewoon te weinig markt is in Nederland voor uitzendingen die volledig in het Engels zijn.
Hangt van de coureur en zijn prestaties af natuurlijkquote:Op donderdag 12 juni 2014 18:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
3: Er zitten weinig Nederlandse F1 kijkers te wachten op Engelstalig gewauwel, alleen de zelfverklaarde elite.
Murray Walker.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:04 schreef flipsen het volgende:
Ik hoor nog altijd die Engelse commentator (damn, kan echt even niet op zijn naam komen, 1000x excuus) over "Jos Fursteppun!" tijdens zijn geweldige regenrace
Dat weet ik. De FIA zal meer vragen. Daarom heb ik er ook niet voor niets die opmerking over de prerace show kosten delen bij gezet. Bv. Sky zit daar met een team van 4-5 man plus camera- en geluidspersoneel om een show van ~een uur voor en ~45 minuten na de race te verzorgen. Dat is ook niet gratis en altijd een van de eerste dingen waarop bezuinigd moet worden als een zender de F1 niet (meer) kan betalen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
1: De kosten zijn gerelateerd aan de markt die de zender bereikt.
Dus als Sky rechten doorverkoopt moet het zelf meer betalen. Van kosten delen voor het uitzenden van de wedstrijd is dus geen sprake. De inkomsten voor Bernie moeten immers gelijk blijven
Dan kijk jij blijkbaar nooit naar F1 op een engelse zender. Ze zijn trots op hun landgenoten en ook als ze in de achterhoede rijden hoor je regelmatig even hoe ze het doen, maar andere coureurs die een goede prestatie leveren krijgen ook zeker lof.quote:2: Engelsen zij chauvinistisch (ok, wie niet...?)
Het aardige van sport is de rivaliteit en Engelsen zullen nooit een Duitser of Fransman kunnen aanmoedigen.
Waarom? Mensen willen de F1 zien en de mensen die geen Sport1 hebben wijken al uit naar RTL/BBC voor zover mogelijk. Ook de mensen die de race downloaden zullen een engelse versie downloaden. Zo groot is die stap niet, en engels commentaar is zo erg niet als het je een betere show oplevert én 15 euro/maand scheelt (of wat Sport1 ook maar kost tegenwoordig).quote:3: Er zitten weinig Nederlandse F1 kijkers te wachten op Engelstalig gewauwel, alleen de zelfverklaarde elite.
Kalff was best wel matig in 93/94, veel fouten ed. Watson was wel een betere tweede man dan brundle ooit zal zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Murray Walker.
Zelf vond ik de combi John Watson / Allard Kalff op Eurosport in de jaren '90 nog altijd het beste. Helaas kon je niet altijd schakelen tussen het Engelse commentaar van hun of het Nederlandse van Bert Devies, die dan wel altijd weer de mooie voorbeschouwingen op woensdagavond maakte.
quote:Caterham’s Formula 1 foray could be coming to an immediate end, if the latest media reports are to be believed.
A couple of weeks ago, team owner Tony Fernandes – who has been notably absent from the Formula 1 paddock in 2014 – denied reports he has put the team up for sale.
“It is, however, true that the group is actively searching for additional investment as it seeks to fulfil ambitious plans to develop,” Caterham said in a statement.
And a new statement issued by Caterham confirmed that it has sold its stake in the joint Alpine sports car project to Renault.
Now, the latest report – flourishing on Twitter and put in print by Speed Week – is that Caterham’s Formula 1 project is ceasing immediately, with the green-coloured team to be absent when the 2014 calendar resumes next weekend in Austria.
Speed Week referred to “budget problems” as the main issue, adding that Caterham or Fernandes are yet to comment. The report when on to suggest Caterham could also pull out of the second-tier motorcycle Grand Prix racing category Moto2, having until now fielded a team called AirAsia Caterham.
Reports regarding the troubled Formula 1 team were already doing the rounds last weekend in Canada, where it was whispered that sale talks took place with the prospective new outfit Forza Rossa, led by former HRT and Force India chief Colin Kolles.
The Fernandes owned outfit entered the scene controversially team w as Lotus Racing during its debut season in 2010, under the company name 1Malaysia Racing Team. The Lotus name was also used by the Enstone based team, which led to court proceedings.
In 2012 following the acquisition of British sportscar manufacturer Caterham Cars by Fernandes, forming the Caterham Group whereupon the outfit was rebadged as the Catreham F1 Team.
The team has been a perennial back-marker, despite boastibng the likes of Heikki Kovalainen and Jarno Trulli early on in its history, and have never scored a point in Formula 1. (GMM)
Nee heh, de naam van Kolles duikt weer op. Vraag me toch af waar die kerel altijd weer sponsoren vandaan haalt. Al was dat bij HRT ook niet echt zichtbaar...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:09 schreef sasquatsch het volgende:
Einde van Caterham?
Het gerucht gaat dat ze niet meer aan de start verschijnen in Oostenrijk.
[..]
Ze zoeken niet voor niets een investeerder en hebben hun aandeel in het Alpine project verkocht aan Renault. Dus blijkbaar hebben ze wel geld nodig.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:15 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het nog wat ongeloofwaardig. Als reden wordt het budget aangegeven. Maar dat budget is redelijk voorspelbaar, dus het lijkt me niet dat ze er een paar weken voor de tijd opeens achter komen en dan nu stante pede er mee op moeten houden omdat het geld op is. Dan waren ze wel eerder in de verkoop gegaan, lijkt me.
Fernández is z'n speeltje zat, ik denk zeker dat de punten van Marussia ook wel van invloed zijn geweest op zijn humeur. Hij wil er gewoon van afquote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:15 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het nog wat ongeloofwaardig. Als reden wordt het budget aangegeven. Maar dat budget is redelijk voorspelbaar, dus het lijkt me niet dat ze er een paar weken voor de tijd opeens achter komen en dan nu stante pede er mee op moeten houden omdat het geld op is. Dan waren ze wel eerder in de verkoop gegaan, lijkt me.
Commercieel gezien is ze wel interessant, als vrouw zijnde, maar als coureur heeft Danica niets te zoeken in de F1. Dan zie ik nog liever Simona de Silvestro. Die kan op normale circuits uit de voeten terwijl Danica alleen op ovals af en toe goede resultaten behaalt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:19 schreef Karstman het volgende:
Ik lees net in de krant dat Haas graag Danica Patrick wil hebben als 2e rijder in 2016. Ik ben voormaar of het haalbaar is...
Precies. Simona geniet ook wel enige bekendheid in de VS, maar heeft zich ook bewezen op de normale circuits. Als Haas met Ferrari-motoren gaat rijden dan zou het me niet verbazen als voor haar gekozen wordt, zeker nu ze door Sauber klaargestoomd wordtquote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Commercieel gezien is ze wel interessant, als vrouw zijnde, maar als coureur heeft Danica niets te zoeken in de F1. Dan zie ik nog liever Simona de Silvestro. Die kan op normale circuits uit de voeten terwijl Danica alleen op ovals af en toe goede resultaten behaalt.
En eerder noemde Haas Danica nog een 'long shot'. Waarom hij haar nu een 'dream driver' noemt is me een raadsel (behalve commercieel gezien dan).
https://twitter.com/tonyfernandes/status/477398449613066240quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:09 schreef sasquatsch het volgende:
Einde van Caterham?
Het gerucht gaat dat ze niet meer aan de start verschijnen in Oostenrijk.
[..]
Eens. Ze heeft goede dingen laten zien in de IndyCar.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Commercieel gezien is ze wel interessant, als vrouw zijnde, maar als coureur heeft Danica niets te zoeken in de F1. Dan zie ik nog liever Simona de Silvestro. Die kan op normale circuits uit de voeten terwijl Danica alleen op ovals af en toe goede resultaten behaalt.
SPT / 24 Heures du Mans 2014 #17: na 4 uur in de racequote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:28 schreef Fir3fly het volgende:
Zucht, gevecht om de leiding in LMP2 en het wordt weer volledig gemist.
Kijken ze überhaupt wel naar het beeld?
Oepsquote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:29 schreef Beach het volgende:
[..]
SPT / 24 Heures du Mans 2014 #17: na 4 uur in de race
verkeerde topic
twitter:stephanesamson twitterde op zondag 15-06-2014 om 19:04:42Just been told I was sacked because of my supporting tweet towards gay athletes at Sochi. Lotus=Putin. Please retweet. People must know. reageer retweet
Tsja..twitter:stephanesamson twitterde op zondag 15-06-2014 om 19:52:08Let's make #LotusAntiGay trend worldwide ! reageer retweet
Dat is het punt, af en toe met je ogen knipperen kan je toch niet echt leven noemenquote:Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Geralt het volgende:
Weinig bronnen nog, maar dat zou wel goed nieuws zijn zeg
De vraag is dan alleen wat is er nog over van hem en in hoeverre komt het nog terug en kan hij nog enigszins een kwalitatief leven verder hebben.
Ja dat is lastig ja. Iemand kan inderdaad uit coma zijn en een kasplantje zijn geworden zonder ook maar enige kans op ooit nog verbetering.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het punt, af en toe met je ogen knipperen kan je toch niet echt leven noemen
Ik vind het een beetje een raar verhaal. Die tweet was van februari, maar nu pas ontslagen?quote:Op maandag 16 juni 2014 10:13 schreef Rossdale het volgende:
Mwoah ik vind het wel ongepast om je bedrijf te gebruiken om een statement te maken.
Als hij ontslagen zou zijn omdat dit zijn persoonlijke tweets waren dan was het een heel ander geval, maar nu snap ik het eigenlijk wel. Zeker aangezien je als bedrijf geen potentiele sponsors af wil schrikken, voor wat voor reden dan ook.
Ik vrees dat we hem nooit meer te zien krijgenquote:Op maandag 16 juni 2014 12:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dat is lastig ja. Iemand kan inderdaad uit coma zijn en een kasplantje zijn geworden zonder ook maar enige kans op ooit nog verbetering.
En juist dat is onduidelijk hoe zijn toestand precies is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |