Foto 27 maartquote:Op maandag 21 april 2014 10:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
Bij deze even een eigen topic. Hier zal ik updates plaatsen over de zwangerschap, bevalling en kittens van Zoë. Nog steeds is ze niet bevallen en loopt weer vrolijk rond in huis, af en toe even spelen. Telkens erg aan het miauwen maar denk nu dat dat eerder komt doordat Sammy naar buiten mag en zij niet. Zodra Sammy weer binnen is, is Zoë meteen minder jankerig.
Heb het idee dat er nog wel 1 in zit. Nog even afwachten dus.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:39 schreef DjinN het volgende:
WV zijn ze nu allemaal geboren? Of is ze nog bezig ?
Momenteel 3, maar kunnen er nog meer worden denk ik. Heb het idee dat er nog wel 1 in zit. Even afwachten.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:42 schreef CapitalS het volgende:
Wat een heerlijkheidIntussen is mn eigen poes ook naar haar bevalling toe aan het werken.
Hoeveel zijn het er geworden?
Wat lievvvvquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:37 schreef Wildervankstertje het volgende:
Dit had ik als laatste post van de vorige topic reeks geplaatst: Mama Zoë en haar baby's.
En fan! Vanquote:
quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
Nummer 4 (zwart/wit) is geboren![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
Nummer 4 (zwart/wit) is geboren![]()
![]()
![]()
Ik denk het niet, ze is behoorlijk kalm nu en voel ook niets meer bewegen in haar buik.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:32 schreef CapitalS het volgende:
Zitten er nog meer in na nummer 4 denk je? Dezelfde poes die nu weer zwanger is had er vorige keer maar eentje. De arme poezel bleef maar hijgen (wist ik veel dat dat normaal is) Met kind en al in mandje naar de DA om een foto te maken. Ze bleek leeg te zijn. Arme beest had uiteindelijk nog meer stress voor de kiezen dan nodig.
OH! Een rode katerquote:Op donderdag 8 mei 2014 16:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
De rode is een katertje, hij rolde zich net op z´n rug dus toen kon ik het zien. Van de andere 3 weet ik het geslacht nog niet.
quote:
quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:51 schreef Deisyy het volgende:
Het lijkt me zo mooi om mee te maken, helaas ik heb 2 katers![]()
ooh een type Frasierquote:Op donderdag 8 mei 2014 16:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
De rode is een katertje, hij rolde zich net op z´n rug dus toen kon ik het zien. Van de andere 3 weet ik het geslacht nog niet.
Ja, ze lijken totaal niet op elkaar. Erg handig, hoef ze dus niet te markeren om te onthouden wie wie is.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:40 schreef maily het volgende:
[..]
Zoooo schattig! En 4 verschillende
Das wel makkelijk om ze uit elkaar te houden
Markeren?!quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, ze lijken totaal niet op elkaar. Erg handig, hoef ze dus niet te markeren om te onthouden wie wie is.
Las op een site van een fokker dat als er bijvoorbeeld allemaal zwarte geboren worden dat ze het puntje van de staart markeren met een drupje nagellak of stift die ze ook voor vee gebruiken.quote:
Ah oké ....quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:34 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Las op een site van een fokker dat als er bijvoorbeeld allemaal zwarte geboren worden dat ze het puntje van de staart markeren met een drupje nagellak of stift die ze ook voor vee gebruiken.
Ik zou voor het nageltje kiezen, dan blijft het beter zitten en heeft het kitten er geen last van.quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:34 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Las op een site van een fokker dat als er bijvoorbeeld allemaal zwarte geboren worden dat ze het puntje van de staart markeren met een drupje nagellak of stift die ze ook voor vee gebruiken.
Aaaaaahhhhhquote:Op donderdag 8 mei 2014 19:19 schreef Wildervankstertje het volgende:
De kersverse mama slaapt en de kleintjes liggen te drinken, zo schattig die smakgeluidjes
hoe gaat het met het rode poezeltje? ik mag helaas geen huisdieren houden.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:19 schreef Wildervankstertje het volgende:
De kersverse mama slaapt en de kleintjes liggen te drinken, zo schattig die smakgeluidjes
Ze is zeker een lieve mama. Als ze de doos uit gaat om te eten gaat het wel vlug vlug. Paar happen brokjes, heel snel kauwen en ze hoeft maar 1 piepje te horen en gaat meteen de doos weer in.quote:
Wat lief! Allemaal heel herkenbaar, ik heb hier ook zo'n moedertje lopenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:35 schreef Wildervankstertje het volgende:
Zoë en haar baby's zijn goed de nacht doorgekomen. Toen ik tegen 7u de keuken inliep lag ze er tevreden spinnend bij en de kittens lagen te drinken. Zachtjes mauwde ze tegen me, nog heel schor. Maar verder doet ze het heel goed. Ze beschermd haar kittens heel goed en zorgt ook goed voor zichzelf, heeft alweer goed gegeten en gedronken, had haar gisteren een volle bak brokjes neergezet en die was net helemaal leeg.
Gaat heel goedquote:
Zo schattig! En wat doet Zoë het goed! Ook een hele geruststelling voor jou! En uncle Sammy?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:50 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Gaat heel goed. Op het filmpje hieronder zie je de 2 donkere kittens niet echt door het donkere dekentjes. De rode is een klein beetje te zien, de zwart/witte wel helemaal.
Voor zover ik heb kunnen zien zijn het alle 4 katertjes. Maar ik hou er wel 1. Wilde eigenlijk een poesje erbij houden maar zit er niet bij. Maar een katertje is ook niet erg. Mama Zoë wordt zodra de kittens 8 weken zijn geholpen en katertje gaat ook zodra die oud genoeg is. Weet nog niet welke ik zelf hou, twijfel tussen de zwarte met rode stip op zijn koppie en de kitten met de zwarte neus. Zou ze het liefst gewoon alle 4 willen houden, ze zijn alle 4 zo mooi en zo lief. Maar 6 katten in huis wordt een beetje veel en duur helaas.
Sammy wil graag even snuffelen maar Zoë wordt nog steeds boos, beschermd haar kleintjes tegen alles en iedereen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:56 schreef maily het volgende:
[..]
Zo schattig! En wat doet Zoë het goed! Ook een hele geruststelling voor jou! En uncle Sammy?
Deze volgens mij niet, zal later nog even kijken. Hij/zij lag maar heel even op de rug dus heel duidelijk kon ik het niet zien.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:23 schreef WinnieWana het volgende:
Fijn dat het goed gaat met moederpoes en kroost.
Zwart met rood is in 99 % van de gevallen altijd een poes trouwens
Dus mocht het echt rood zijn en niet lijken, en een katertje zijn, dan heb je wel een éxtra speciaal katje!quote:Op zondag 4 mei 2014 15:17 schreef Holyme het volgende:
En wat betreft zwart/rood in de vacht, hopelijk ga ik het goed uitleggen nuBeide kleuren zitten op het X chromosoom, een kater heeft XY, en kan dus theoretisch gezien geen lapje of schildpad zijn (of het nou lapje of schildpad is, beide hebben rood én zwart in de vacht), hij mist daarvoor een X chromosoom. Dus je mag er van uit gaan dat alle katten met zowel zwart en rood in de vacht (of verdunde versies blauw en creme) poes XX zijn. Het komt echter wel voor dat katers beide kleuren hebben, alleen is die kans wel zo ontzettend klein, en is dat ook een foutje van de natuur (bv een kater met XXY). Zulke katers zijn meestal steriel.
Kloptquote:
Ja, de zwarte en de rode "vechten" vaak om dezelfde tepelquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:10 schreef sararaats het volgende:
[..]
zo lief en ze waren een beetje aan het vechten zag ik
bwah vechten kan je het niet noemen maar meer spelen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, de zwarte en de rode "vechten" vaak om dezelfde tepel
Oggut hoe vertederend. Proficiat met de kleintjesquote:
Weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:50 schreef Wildervankstertje het volgende:
De zwart/witte weegt nu al 307 gram, echt een zuiplappie. Zie hem bijna niet slapen. De rest van de kittens doen het ook goed maar slapen wel wat meer.
Heb de kittens gewogen op mijn nieuwe keukenweegschaal. Is digitaal.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?![]()
Gemiddeld geboortegewicht is 100 gram. Jouw kittens zijn lekkere dikzakjesmaar stél dat hij er in een dag 100 gram heeft bijgedronken (wat bizar veel zou zijn), dan zou hij toch al 200 gram hebben gewogen bij de geboorte en dat kan een gemiddeld poezenlijf niet handelen hoor.
Is ook veel, maar heb hem paar keer erop gelegd en kwam telkens tussen de rond de 305 gram uit, schommelde een beetje doordat ie bewoog.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:24 schreef Cat22 het volgende:
Op de foto zie je ook dat hij een stuk groter is, maar 300 gram, echt bizar veel!
Ik wacht ook met beslissen totdat ze echt beginnen te lopen, spelen e.d. Nu zijn ze nog allemaal even schattig.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:34 schreef Holyme het volgende:
Ik zou dat ook pas later beslissen als dat kan, misschien is er eentje bij die qua karakter beter bij jou én de 2 volwassen katten past dan de anderenIk heb zelf ook wel 'ns opvangertjes gehad die ik op uiterlijk zo had willen houden, maar dat bleek dan met karakter toch een stuk minder goed bij mij en de katten te passen.
Nee idd, spelende baby poezels zijn helemaal niet schattigquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:52 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik wacht ook met beslissen totdat ze echt beginnen te lopen, spelen e.d. Nu zijn ze nog allemaal even schattig.
Nog steeds schattig maar dan merk je wel het verschil. Dat is nu nog niet echt te merken, al zijn de rode en de zwart/witte wel wat wilder dan de andere 2.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee idd, spelende baby poezels zijn helemaal niet schattig![]()
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:50 schreef Wildervankstertje het volgende:
De zwart/witte weegt nu al 307 gram,
quote:echt een zuiplappie. Zie hem bijna niet slapen. De rest van de kittens doen het ook goed maar slapen wel wat meer.
Op de laatste foto die geplaatst is,is bij de rode kitten lijkt ook al de navelstreng te zijn afgevallen? Lijkt mij ook snel als ze donderdag geboren zijn?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Is de vader een luipaard of zo? Rond week of 2 zijn de kitten meestal ong 3 ons, maar ik dacht dat deze gisteren geboren zijn?
[..]
Heb geen idee wat voor kat de vader is. Zoë is zwanger geraakt voordat ik haar kreeg. Maar vind alle 4 kittens groot. Heb vaker een poes gehad die een nestje kreeg en die kittens waren veel kleiner. Was verbaasd toen deze kittens werden geboren, wonder dat Zoë het zelf heeft kunnen doen. Had zelf wel 6 kittens verwacht want Zoë was ook vreselijk dik maar het werden 4 behoorlijk grote kittens. Gelukkig is alles wel goed gegaan.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Is de vader een luipaard of zo? Rond week of 2 zijn de kitten meestal ong 3 ons, maar ik dacht dat deze gisteren geboren zijn?
[..]
Misschien zijn het wel vier verschillende vadersquote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Heb geen idee wat voor kat de vader is. Zoë is zwanger geraakt voordat ik haar kreeg. Maar vind alle 4 kittens groot. Heb vaker een poes gehad die een nestje kreeg en die kittens waren veel kleiner. Was verbaasd toen deze kittens werden geboren, wonder dat Zoë het zelf heeft kunnen doen. Had zelf wel 6 kittens verwacht want Zoë was ook vreselijk dik maar het werden 4 behoorlijk grote kittens. Gelukkig is alles wel goed gegaan.
Zou kunnen ja dat ze van verschillende vaders zijn. Maar dat valt voor mij niet te achterhalen omdat Zoë bij haar vorige baasje al zwanger is geraakt en die hebben geen idee door welke kater(s) ze is gedekt. Maar vind het ook niet belangrijk om het te weten, ze drinken alle 4 goed en komen goed aan, dat is het belangrijkste.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Misschien zijn het wel vier verschillende vaders
Ik heb hier ook een poging gedaan te ontdekken wie de kittens hadden verwekt, want het waren 6 totaal verschillende katjes...
[ afbeelding ]
(Een tijgertje, een blotched, een creme/blauw/wit, een rood/zwart/wit en een witte met blotched vlekken (sprekend zijn moeder!) hebben het overleefd, een die ook wit met vlekken was is overleden na een week, heel onverwacht)
Ik vond het ook gewoon leuk hoorquote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:37 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zou kunnen ja dat ze van verschillende vaders zijn. Maar dat valt voor mij niet te achterhalen omdat Zoë bij haar vorige baasje al zwanger is geraakt en die hebben geen idee door welke kater(s) ze is gedekt. Maar vind het ook niet belangrijk om het te weten, ze drinken alle 4 goed en komen goed aan, dat is het belangrijkste.
Ik vind dat je pas echt de uiterlijke kenmerken goed kunt zien als de oogjes open zijn. Heb eens een kitten gehad die 1 groen en 1 blauw oogje had, heel apart.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vond het ook gewoon leuk hoor
O, dat zou wel eens de vader van die kunnen zijn, en die van die enzo
Belangrijk is het idd niet.
Fijn dat t zo goed gaat allemaal en ik ben heel benieuwd hoe ze opdrogen! Vond ze totaal anders toen ze wat ouder waren, dan toen ze net geboren waren
Heb een foto geplaatst paar berichten terug. Ze zijn flink gegroeid in 2 dagen tijd. De zwart/witte is het grootst en de grijze het kleinst maar ze drinken allemaal goed, zijn heel beweeglijk.quote:
Dat kan zekerquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeggen jullie nou dat een nestje kittens allemaal verschillende vaders kan hebben?
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeggen jullie nou dat een nestje kittens allemaal verschillende vaders kan hebben?
Dacht dat het voornamelijk te maken had met dat de eitjes vrijkomen na de dekking, wist niet dat ze ook nog 2 baarmoederhoorns hebben, interessant!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:24 schreef An24 het volgende:
[..]een kat heeft 2 baarmoeder(hoorns). Zo worden ze ook geboren, eentje uit de ene hoorn en dan uit de andere, dus om en om. Dat betekent dus ook dat ze van verschillende vaders kunnen komen, ieder verwekt en genesteld in een hoorn.
Dat eerste zou ook nog kunnen, is ook logisch. Van de hoorns staat in mijn fokkersboek, dus dat moet in ieder geval kloppenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:31 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dacht dat het voornamelijk te maken had met dat de eitjes vrijkomen na de dekking, wist niet dat ze ook nog 2 baarmoederhoorns hebben, interessant!
Vind dat allemaal best interessant, dus dankje, weer wat geleerd/te lezen!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:37 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat eerste zou ook nog kunnen, is ook logisch. Van de hoorns staat in mijn fokkersboek, dus dat moet in ieder geval kloppen
kan idd ookquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:37 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat eerste zou ook nog kunnen, is ook logisch. Van de hoorns staat in mijn fokkersboek, dus dat moet in ieder geval kloppen
De grijze is niet heel erg groot, maar wel groter dan een gemiddelde kitten van 2 dagen. De andere 3 zitten ver boven het gemiddelde.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:04 schreef Murmeli het volgende:
Ze zijn echt mega! Lijken wel kittens van een paar weken!
Is dat zo? Poezen zijn toch krols, das toch gewoon hetzelfde als beerig of tochtig bij zeugen resp. koeien?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:31 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dacht dat het voornamelijk te maken had met dat de eitjes vrijkomen na de dekking
Ja, dat is zoquote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat zo? Poezen zijn toch krols, das toch gewoon hetzelfde als beerig of tochtig bij zeugen resp. koeien?
Bij een voedster is dat wel zo, ovulatie na de paring, vandaar 'fokken als konijnen'.
Inderdaad, thanks Holyme en An. Nooit gewetenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:37 schreef An24 het volgende:
[..]
quote:
De rode en de zwart/witte zijn de 2 zuiplapjes van het stelquote:Op zondag 11 mei 2014 10:07 schreef sararaats het volgende:
[..]zeg die rooie is wel een baasje hé
en de mama vindt het dekentje van de kittens wel leuk![]()
quote:
Yaaayy! Een nieuw babbiefilmpje!quote:
Ik de rode, jij de restquote:Op maandag 12 mei 2014 11:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ga die kittens kitnappen. Waar woon je?
Met Zoë, de rode kitten, de zwarte en de koetjesprint kitten gaat het goed. Helaas is de grijze (de kleinste) zojuist overledenquote:Op maandag 12 mei 2014 11:48 schreef Vicky het volgende:
[..]![]()
![]()
te schattig!!
Hoe is het vandaag met mams en haar babies?
Ach nee toch, wat ergquote:Op maandag 12 mei 2014 15:12 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Met Zoë, de rode kitten, de zwarte en de koetjesprint kitten gaat het goed. Helaas is de grijze (de kleinste) zojuist overleden![]()
Gisteren was die nog heel levendig en lag nog gewoon bij Zoë te drinken maar vanmorgen was dat ineens veel minder. Dierenarts gebeld en die zei warm houden en met fles gaan voeden. Dus dat geprobeerd maar hij spuugde alles meteen weer uit, heb hem in een warme handdoek geprobeerd warm te krijgen op de vensterbank (boven de verwarming dus vensterbank was lekker warm) maar hij bleef kouder worden.
Ongeveer een half uur geleden is die overleden.
Zoë wilde sinds vanochtend opeens ook helemaal niks meer van hem weten, dus er moet wat mis geweest zijn. De andere kittens zijn nog steeds heel wild en drinken goed. De grijze was ook veel kleiner dan de andere 3.
[ afbeelding ]
Rust zacht klein schatje![]()
Klopt, merkte vanochtend al dat Zoë veel minder aandacht aan het grijze kitten schonk, was bijna alleen maar met de andere 3 bezig. Grijze lag er heel stilletjes bij en als die wilde mauwen/piepen kwam er nauwelijks geluid uit terwijl de anderen zoveel lawaai maken dat ik ze soms zelfs boven kan horen.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:26 schreef superkimmi het volgende:
hee bah wat een rotnieuws![]()
Moeders offeren de zwaksten wel eens om de rest een grotere kans te geven, maar leuk is t nooit
Ach jeetje, dat is rotnieuwsquote:Op maandag 12 mei 2014 15:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Klopt, merkte vanochtend al dat Zoë veel minder aandacht aan het grijze kitten schonk, was bijna alleen maar met de andere 3 bezig. Grijze lag er heel stilletjes bij en als die wilde mauwen/piepen kwam er nauwelijks geluid uit terwijl de anderen zoveel lawaai maken dat ik ze soms zelfs boven kan horen.
Heb de grijze net begraven in de achtertuin. Sammy kwam erbij kijken en gaf het dode kitten nog een likje op het koppie.
Aaahwwquote:Op maandag 12 mei 2014 15:12 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Met Zoë, de rode kitten, de zwarte en de koetjesprint kitten gaat het goed. Helaas is de grijze (de kleinste) zojuist overleden![]()
Gisteren was die nog heel levendig en lag nog gewoon bij Zoë te drinken maar vanmorgen was dat ineens veel minder. Dierenarts gebeld en die zei warm houden en met fles gaan voeden. Dus dat geprobeerd maar hij spuugde alles meteen weer uit, heb hem in een warme handdoek geprobeerd warm te krijgen op de vensterbank (boven de verwarming dus vensterbank was lekker warm) maar hij bleef kouder en slapper worden. Af en toe nog flesje in zijn bekje gedaan maar eraan zuigen lukte hem al niet meer.
Ongeveer een half uur geleden is die overleden.
Zoë wilde sinds vanochtend opeens ook helemaal niks meer van hem weten, dus er moet wat mis geweest zijn. De andere kittens zijn nog steeds heel wild en drinken goed. De grijze was ook veel kleiner dan de andere 3.
[ afbeelding ]
Rust zacht klein schatje![]()
dat is wel bizar snel zeg! pfoe.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
Zwarte kitten heeft 1 oogje open en 1 half open![]()
De oogjes van de rode en de zwart/witte zitten nog helemaal dicht.
Heb al eens meegemaakt dat een kitten na 2 dagen al een oogje half open had. Kan te maken hebben met dat ze na meer dan 9 weken geboren zijn las ik ergens.quote:Op maandag 12 mei 2014 18:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
dat is wel bizar snel zeg! pfoe.
en arm klein grijs moppie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Wildervankstertje op 12-05-2014 20:05:06 ]![]()
och jee.. tranen van in mijn ogen. Duidelijk verzwaktquote:Op maandag 12 mei 2014 18:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
Hier is duidelijk te zien dat het niet goed met de grijze ging.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.![]()
Was ook echt heel klein vergeleken bij de andere 3. Had net de rode even op mijn hand, dat schatje begint zelfs al een beetje kopjes te geven, is die snel meequote:Op maandag 12 mei 2014 18:40 schreef Vicky het volgende:
[..]
och jee.. tranen van in mijn ogen. Duidelijk verzwakt![]()
Heb ze nu eindelijk eens goed onder de staart kunnen kijken en de zwarte is toch een poesje, de rode en de zwart/witte zijn katertjes.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wildervankstertje op 12-05-2014 19:03:12 ]![]()
Net klachten gehad van iemand omdat ik bovenstaande foto's op mijn facebookpagina had staan. Was nogal afschrikkend o.i.d. Vind het zelf wel meevallen want zijn gewoon foto's van een zieke kitten. Zie zelf wel ergere dingen op facebook, dode dieren die totaal verminkt zijn, mensen die foto's van een dierbare familielid plaatsen waarop diegene opgebaard is.![]()
quote:Op maandag 12 mei 2014 18:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
niks van aantrekken...quote:Op maandag 12 mei 2014 19:23 schreef Wildervankstertje het volgende:
Net klachten gehad van iemand omdat ik bovenstaande foto's op mijn facebookpagina had staan. Was nogal afschrikkend o.i.d. Vind het zelf wel meevallen want zijn gewoon foto's van een zieke kitten. Zie zelf wel ergere dingen op facebook, dode dieren die totaal verminkt zijn, mensen die foto's van een dierbare familielid plaatsen waarop diegene opgebaard is.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.![]()
Oh zielig.![]()
Op de fotos lijkt grijsje al overleden te zijn. Misschien hadden de fotos in spoilers gekund.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Damn. Zo zielig en machteloos!quote:Op maandag 12 mei 2014 18:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik geloof er allemaal maar weinig van:
-raar gewicht
-raar dat de ogen nu al open gaan
-Kitten lijkt dood.het lijkt me beter dat je deze foto's spoilered.
en ja ik heb ervaring![]()
Kitten was nog niet overleden.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:01 schreef Djep het volgende:
-raar gewicht
en ja ik heb ervaring
En het komt vaker voor dat de oogjes sneller open gaan. Heb het al eens meegemaakt dat het nog iets eerder gebeurde dat bij 1 kitten een oogje open ging. Schijnt vaker voor te komen als de kittens iets te laat geboren zijn.![]()
nquote:Op maandag 12 mei 2014 20:02 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Kitten was nog niet overleden.ee hij blies net zijn een na laatste adem uit
![]()
Nee, heeft daarna nog wel even geleefd. Begon zelfs weer een beetje te bewegen nadat ik hem in een warme doek had gewikkeld. Heb vervolgens nog geprobeerd hem de fles te geven in de hoop dat ie het zou halen maar daar was die helaas te zwak voor.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:03 schreef Djep het volgende:
[..]
nee hij blies net zijn een na laatste adem uit
[ Bericht 4% gewijzigd door Wildervankstertje op 12-05-2014 20:20:49 ]![]()
Komt vaker voor dat kittens eerder hun oogjes open hebben: http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/index.php?topic=4106.0
Normaal is tussen de 5 en de 12 dagen (soms duurt het zelfs langer) maar iets eerder komt soms voor. Het is overigens alleen de zwarte die al een oogje open heeft. De rode en zwart/witte hebben hun oogjes nog helemaal dicht.
Ik vind het zelf in elk geval niks raars, heb ervaring met kittens. Meerdere keren een poes gehad die een nestje kreeg, al was het voor Zoë wel al jaren geleden. Maar heb dus eerder meegemaakt dat een kitten heel snel de oogjes open had. En verder meestal na ongeveer een week.![]()
Wow, indrukwekkende link hoor.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:17 schreef Wildervankstertje het volgende:
Komt vaker voor dat kittens eerder hun oogjes open hebben: http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/index.php?topic=4106.0
Normaal is tussen de 5 en de 12 dagen (soms duurt het zelfs langer) maar iets eerder komt soms voor. Het is overigens alleen de zwarte die al een oogje open heeft. De rode en zwart/witte hebben hun oogjes nog helemaal dicht.
Ik vind het zelf in elk geval niks raars, heb ervaring met kittens. Meerdere keren een poes gehad die een nestje kreeg, al was het voor Zoë wel al jaren geleden. Maar heb dus eerder meegemaakt dat een kitten heel snel de oogjes open had. En verder meestal na ongeveer een week.![]()
al waren het mijn laatste centen: ik zou eerst nog even langs dokter tiktak gaan![]()
Blijkbaar toch niet zoveel ervaring met kittens als je zegt. Misschien even een dierenarts bellen om het na te vragen? Ik vind het ook snel dat 1 al een oogje open heeft maar kan er zelf niks aan doen.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:24 schreef Djep het volgende:
[..]
Wow, indrukwekkende link hoor.![]()
al waren het mijn laatste centen: ik zou eerst nog even langs dokter tiktak gaan![]()
+ het stalkerverhaalquote:Op maandag 12 mei 2014 20:01 schreef Djep het volgende:
-raar gewicht
en ja ik heb ervaring
ben bang dat je gelijk gaat hebben![]()
Of je gaat ergens anders trollen in plaats van in een topic waarvan je toch denkt dat het nep is.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:24 schreef Djep het volgende:
[..]
Wow, indrukwekkende link hoor.![]()
al waren het mijn laatste centen: ik zou eerst nog even langs dokter tiktak gaanOoit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.![]()
Inderdaad, heb dit topic geopend over Zoë en haar kittens. Als mensen denken dat het nep is hoeven ze ook niet te reageren. Kan wel bewijzen gaan neerplaatsen hier over dat het niet nep is maar vind dat zelf niet nodig.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:33 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Of je gaat ergens anders trollen in plaats van in een topic waarvan je toch denkt dat het nep is.
Ik weet wanneer de kittens geboren zijn en dat was 8 mei. Blijkbaar is Zoë toch langer dan 9 weken zwanger geweest als nu van 1 kitten de ogen al open gaan. Wat het belangrijkste is dat de 3 kittens die er nog zijn gezond zijn en gezond blijven.
Is trouwens genoeg op internet te vinden over kittens die sneller dan gemiddeld de oogjes open hebben, helaas zijn sommige mensen te lui om informatie op te zoeken en beginnen liever negatieve reacties te geven.![]()
Die staartje
Die bolle buikjes
Die kleine piepjes
Sneu dat Grijs het niet gered heeft, maar zo gaat dat helaas weleens bij dieren. Deze week heb ik een aantal van mijn bejaarde ratten moeten begraven. Heel verdrietig, maar aan de andere kant is een van mijn dames duidelijk zwanger, dus wie weet open ik ook wel een topic met updates
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!![]()
Grijs brengt blijkbaar ongeluk hierquote:Op maandag 12 mei 2014 21:08 schreef Muck het volgende:
Die staartje
Die bolle buikjes
Die kleine piepjes
Sneu dat Grijs het niet gered heeft, maar zo gaat dat helaas weleens bij dieren. Deze week heb ik een aantal van mijn bejaarde ratten moeten begraven. Heel verdrietig, maar aan de andere kant is een van mijn dames duidelijk zwanger, dus wie weet open ik ook wel een topic met updatesAantal dagen voordat Zoë is bevallen ging mijn grijze dwerghamster ook dood, die was net 1 jaar terwijl een hamster gemiddeld 2 tot 2,5 wordt.
Toch doet het me meer dat het grijze kitten er niet meer is, met de hamster had ik niet zoveel. Was vals vanaf de dag dat ik haar vorig jaar juni heb gekregen. Mensen zeiden weleens doe dat beest weg maar zo ben ik niet, gewoon eten/drinken geven en een schone kooi en vooral het dier niet oppakken. Heb nog een witte hamster, is nog valser.
Gelukkig gaat het met de andere 3 kittens wel goed, flink gegroeid en hebben bolle buikjes.![]()
Survival of the fittest. Je doet je best, meer kan je ook niet doen tochquote:Op maandag 12 mei 2014 21:10 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Grijs brengt blijkbaar ongeluk hierAantal dagen voordat Zoë is bevallen ging mijn grijze dwerghamster ook dood, die was net 1 jaar terwijl een hamster gemiddeld 2 tot 2,5 wordt.
Gelukkig gaat het met de andere 3 kittens wel goed, flink gegroeid en hebben bolle buikjes.
Fijn dat de overlevende kittens zo goed groeien![]()
Bolle volgegeten buikjes!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"![]()
Net geprobeerd de zwarte op de foto te krijgen, ziet er nu zo grappig uit met 1 oog open en andere half open maar ze beweegt zoveel dat ik haar koppie niet in beeld kan krijgen.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:14 schreef DjinN het volgende:
[..]
Survival of the fittest. Je doet je best, meer kan je ook niet doen toch
Bolle volgegeten buikjes!![]()
![]()
Dat is hetquote:Op maandag 12 mei 2014 21:14 schreef DjinN het volgende:
[..]
Survival of the fittest. Je doet je best, meer kan je ook niet doen toch
Bolle volgegeten buikjes!
Zaterdagavond overleed één van mijn jonge ratjes in mijn hand
Pas een half jaar oud
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!![]()
Aaahhwquote:Op maandag 12 mei 2014 21:15 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Net geprobeerd de zwarte op de foto te krijgen, ziet er nu zo grappig uit met 1 oog open en andere half open maar ze beweegt zoveel dat ik haar koppie niet in beeld kan krijgen.Nu al echt een eigenwijs mopje
Dat wordt nog wat als ze groot is!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"![]()
maar had je niet eerder in de gaten dat grijsje het niet zo goed deed als de rest?
wij hebben wel eens en nestje gehad en daar was er ook 1 die zwakker was, ook een soort spierzwakte kon niet klauwen voor melk... nog geprobeert bij de voeden met flesje maar helaas... moeder heeft t toen zelf doodgebeten...te zwak..
S. 2014
J. 2016![]()
Nee, gisteravond was ie nog heel levendig en dronk goed. Het was ook geen magere kitten, net zo'n bol buikje als de andere 3. Wel kleiner maar hij was sinds de geboorte al veel kleiner. Maar wel net zo levendig en dronk ook goed. Dus maakte me geen zorgen. Kan zijn dat ie ziek geworden is, kittens van een paar dagen zijn helaas vatbaar voor virussen/infecties. Mijn vorige kat kreeg een nestje van 6 en daarvan overleefde juist de grootste het niet.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
maar had je niet eerder in de gaten dat grijsje het niet zo goed deed als de rest?
wij hebben wel eens en nestje gehad en daar was er ook 1 die zwakker was, ook een soort spierzwakte kon niet klauwen voor melk... nog geprobeert bij de voeden met flesje maar helaas... moeder heeft t toen zelf doodgebeten...te zwak..
![]()
Jammer van Grijsje.
Heb je nog foto's van de rooie? Hij lijkt echt op onze Frasier maar die heeft veel wit vanonder
En sommige kittens zijn nu eenmaal sneller dan andere, is bij mensenbeebjes ook zoWerewolf![]()
Zal vandaag als Zoë aan het eten is even wat foto's maken. Als ze in de doos ligt lukt het niet echt goed want zodra ik met mijn telefoon in de buurt kom trekt ze de kittens heel dicht naar zich toe en legt haar pootjes erover.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 02:54 schreef sararaats het volgende:
Jammer van Grijsje.
Heb je nog foto's van de rooie? Hij lijkt echt op onze Frasier maar die heeft veel wit vanonder
En sommige kittens zijn nu eenmaal sneller dan andere, is bij mensenbeebjes ook zo
Inderdaad sommige kittens zijn overal wat sneller mee, zit soms ook met verbazing te kijken hoe snel ze door de doos kruipen als Zoë er niet bij ligt.![]()
het is een goede mama voor de kittens, ze beschermt zequote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zal vandaag als Zoë aan het eten is even wat foto's maken. Als ze in de doos ligt lukt het niet echt goed want zodra ik met mijn telefoon in de buurt kom trekt ze de kittens heel dicht naar zich toe en legt haar pootjes erover.
Inderdaad sommige kittens zijn overal wat sneller mee, zit soms ook met verbazing te kijken hoe snel ze door de doos kruipen als Zoë er niet bij ligt.
Werewolf![]()
Lekker slapen met een vol/bol buikje![]()
Ze hebben alle 3 mooie bolle buikjes en zien er goed uit maar dit is de dikste van het stel. Met z'n grappige zwarte neusje. Af en toe slaapt die even maar zie hem vaker bij mama Zoë drinken, klein hongerlapje.
Wat een verschil al met 5 dagen geleden toen ze net geboren waren.
Sammy is gelukkig niet meer bang en komt af en toe even snuffelen, Zoë wordt ook niet meer boos als Sammy in de buurt is.
Ze zijn zo lief, alle 3. Kan er zelf helaas maar 1 houden, als ik genoeg geld ervoor had om 5 katten te onderhouden dan bleven ze gewoon alle 3 maar helaas wordt dat een beetje teveel en te duur.
[ Bericht 8% gewijzigd door Wildervankstertje op 13-05-2014 10:09:53 ]![]()
Ik wil ze met alle liefde overnemen![]()
![]()
Heb al een baasje voor ze, hou er zelf 1 en er gaat 1 naar mijn nicht en 1 naar een oud-klasgenoot van me. Wel fijn dat ik weet waar ze naartoe gaan, kan ik ze zelf ook blijven zienquote:.
![]()
Ahw, wat sneu van Grijsje.
En laat de foto's maar gewoon staan hoor, wat mij betreft. Het zijn heel geen bloederige (e.d.) foto's, en ook ziekte/sterfte hoort bij het leven. Alleen maar hysterisch blij doen als er kittens geboren worden maar niet de andere zijde willen zien, dat zorgt er nu juist voor dat zoveel mensen zo graag een nestje willen meemaken en zonder over de (mogelijke) gevolgen voor kittens en/of moederpoes na te denken hun kat laten dekken.
En verder; wat een droppies![]()
![]()
amen to that.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:09 schreef Candaasje het volgende:
En laat de foto's maar gewoon staan hoor, wat mij betreft. Het zijn heel geen bloederige (e.d.) foto's, en ook ziekte/sterfte hoort bij het leven. Alleen maar hysterisch blij doen als er kittens geboren worden maar niet de andere zijde willen zien, dat zorgt er nu juist voor dat zoveel mensen zo graag een nestje willen meemaken en zonder over de (mogelijke) gevolgen voor kittens en/of moederpoes na te denken hun kat laten dekken.
En verder; wat een droppies
geloof me, ik heb al engere dingen gezien op internet. komende zondag vertrek ik voor 5 dagen op vakantie en durf ervoor te wedden dat ze als ik terugkom al heel groot zullen zijn.Werewolf![]()
Ik vind er ook niks mis mee als er een ziek kitten te zien is. Wat ik veel erger vind is wat je vaak op facebook tegenkomt, dieren die zwaar mishandeld en/of ondervoed zijn, of dieren die op brute wijze afgemaakt zijn, zie weleens foto's van dode dieren waarbij het hele lijf kapot is, of dode dieren die ze uit het water hebben gevist met een zak stenen.. Als mensen dat afkeuren kan ik me voorstellen, is gewoon afschuwelijk om te zien.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:09 schreef Candaasje het volgende:
En verder; wat een droppies![]()
WV laat je niet gek maken!
Die foto van dat babietje uit Canada met twee gezichten zag er veel enger uit ....
Wat zien mama en de babies er schattig uit samen!![]()
je ziet ze bijna groeien!!quote:
♥ A ♥ & ♥ T ♥
De rode is een echte klimmer, valt vaker maar toch probeert ie telkens weer om te gaan klimmen.quote:![]()
het was eigenlijk buiten beeld maar ik zag hem nog naar beneden vallenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:40 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
De rode is een echte klimmer, valt vaker maar toch probeert ie telkens weer om te gaan klimmen.
Werewolf![]()
Sterkte met het verlies van het grijze kitten. En dat Sammy ook nog even een likje geeft. Wat een schat.
Gelukkig gaat het met de andere drie goed![]()
Ik had vorig jaar ook een nestje opvangkittens waar een met net 5 dagen ook de ogen al open had
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk![]()
Wat fijn om te lezen dat alles gaat goed met de kittens (op de grijze na)! Ze zien er ook zo lief uit![]()
![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Druktemakertjes!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Lief!![]()
Als ik dat zo zie is het bijna jammer dat onze drie poezen geholpen zijn
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!![]()
Vreetzakkies!
Eet de zwarte ook genoeg? Ik zie hem een stuk minder dan die 2 andereSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ja die is behoorlijk hongerig, maar ze ligt altijd onderop. Volgens mij vindt ze de warmte van haar broertjes wel fijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:53 schreef Murmeli het volgende:
Vreetzakkies!
Eet de zwarte ook genoeg? Ik zie hem een stuk minder dan die 2 andere![]()
Jeetje wat zijn ze gróót! Arme Zoë, die heeft het er niet makkelijk mee kunnen hebben. Maar wat zijn ze leuk![]()
![]()
Ze heeft er niet veel moeite mee gehad om ze eruit te persen. Bij het eerste kitten mauwde ze 1x heel hard en kitten floepte er gewoon uit, en de anderen kwamen heel vlot daarna zonder problemen. Verder was ze ook heel rustig tijdens de bevalling.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:11 schreef Franknfurter het volgende:
Jeetje wat zijn ze gróót! Arme Zoë, die heeft het er niet makkelijk mee kunnen hebben. Maar wat zijn ze leuk
Maar ze zijn nu ook al flink gegroeid, zijn veel groter dan toen ze pas geboren waren. Inmiddels zijn ze alweer een week oud. Zwarte kitten heeft nu beide oogjes helemaal open maar de oogjes van de andere 2 zitten nog helemaal dicht.![]()
Nog geen nieuwe helaas, telkens als de kleintjes even alleen zijn en Zoë merkt dat ik een foto wil maken springt ze erbij in de doos en gaat voor ze liggen.quote:![]()
geeft niks hoorquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:23 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nog geen nieuwe helaas, telkens als de kleintjes even alleen zijn en Zoë merkt dat ik een foto wil maken springt ze erbij in de doos en gaat voor ze liggen.
Werewolf![]()
Denk dat ik nu wel snel een foto van het zwarte kitten kan maken. Ze is een stuk rustiger als ze op mijn hand zit. Volgens mij begint ze me ook al een beetje aan te kijken, of het lijkt zo. Weet niet precies vanaf welke week een kitten echt iets kan zien.![]()
Ws vind zoe t ff niet zo fijn als dr kleintjes telkens verlegd en opgepakt worden.... Dan gaan ze er namelijk vaak overheen, rondom of op liggen...quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:23 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nog geen nieuwe helaas, telkens als de kleintjes even alleen zijn en Zoë merkt dat ik een foto wil maken springt ze erbij in de doos en gaat voor ze liggen.S. 2014
J. 2016![]()
Kleintjes worden niet zo vaak opgepakt, en als het wel gebeurd als Zoë erbij is dan maakt het haar niet veel uit. Ze begint zelfs te spinnen en mij kopjes te geven als ik de kittens aanraak. Ze is alleen overbezorgd wanneer ze niet bij ze in de doos ligt en er iemand bij komt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ws vind zoe t ff niet zo fijn als dr kleintjes telkens verlegd en opgepakt worden.... Dan gaan ze er namelijk vaak overheen, rondom of op liggen...![]()
Buikjes weer vol en nu lekker samen slapenPaar minuten nadat ik deze foto maakte begon het zwarte kitten opeens uitgebreid te gapen, helaas te laat om er een foto van te maken, zag er zo schattig uit. Heb haar helaas nog niet goed op een foto kunnen krijgen, ze is ook zo donker en dan dat donkere dekentje eronder
![]()
![]()
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:40 schreef Wildervankstertje het volgende:
Buikjes weer vol en nu lekker samen slapenPaar minuten nadat ik deze foto maakte begon het zwarte kitten opeens uitgebreid te gapen, helaas te laat om er een foto van te maken haha zag er zo schattig uit.
[ afbeelding ]
Werewolf![]()
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:53 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Heel verschil vergeleken met onderstaande foto van 6 dagen geleden. Ze groeien zo snelVerheug me nu al erop dat ze over een paar weekjes door het huis beginnen te lopen.
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:15 schreef Wildervankstertje het volgende:
De oogjes van het rode kitten beginnen nu ook open te gaan
Werewolf![]()
"Koetje" en "zwartje" zijn van plek gewisseld. Normaal lag het zwarte kitten telkens onder haar broertjes en nu ligt de zwart/witte onderop. Schatjes zijn het, ook zo snoezig als ze moe zijn en gaan gapen, die kleine bekjes wijd open![]()
Ome Sammy komt nu ook steeds vaker even kijkenNu is die moe en ligt achter op de vensterbank te slapen. Ik zit voor op de bank en hoor hem gewoon snurken.
![]()
We hebben inmiddels ook besloten dat de zwarte hier blijftSammy geeft haar de meeste kusjes. Blijkbaar vindt ie een meisje het liefste.
En een naam heeft ze ook nu: Shiva. Mooi kort. Ben gewend dat poezen beter luisteren naar een korte dan een lange naam.
Twee van de 3 katers van mijn schoonouders heten Abraham en Hercules (en de ander heet Mozes), heb altijd het idee dat ze niet echt luisteren als ze geroepen worden.
[ Bericht 18% gewijzigd door Wildervankstertje op 15-05-2014 21:49:23 ]![]()
Ik ga ook voor de korte namen, dat roept voor mijn gevoel gewoon lekkerderFijn dat ze bij jullie blijft, gelukkig was ze anders ook wel voorzien van een baasje, maar anders was dat helaas toch een kleurtje geweest wat minder makkelijk geplaatst wordt. Hopelijk blijft alles goed gaan met ze, veel geluk met haar!
![]()
![]()
Ja joh? Zijn er zoveel mensen bijgelovig? Zwarte katten zijn knap
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ze is ook niet helemaal zwart, paar kleine rode vlekjes heeft ze. Maar er zijn helaas veel mensen die perse een witte, rode of grijs getijgerde kat willen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 07:55 schreef Murmeli het volgende:
Ja joh? Zijn er zoveel mensen bijgelovig? Zwarte katten zijn knap
Heb jaren geleden eens een advertentie op marktplaats gehad toen Snappie 6 kittens had gekregen. Kreeg veel reacties van mensen die naar een bepaald kleur kitten op zoek waren. Heb ze toen gezegd dat ik ze niet wegdeed aan iemand die perse een bepaalde kleur wilde hebben. Heb zelf al verschillende kleuren katten gehad en waren allemaal lief. Had jaren geleden een zwarte kat met rode staart, staart was ook misvormd (leek een varkensstaartje) maar het was een schat van een kat. Gekregen van een buurvrouw. Ze was de andere kittens van het nestje heel snel kwijt maar niemand wilde een zwarte kat met een misvormde rode staart hebben. Dus toen heb ik hem maar in huis genomen, een kat met een afwijking verdiend ook een goed huisje.
![]()
Soms hebben asielen zelfs speciale acties voor zwarte katten omdat ze lastiger te plaatsen zijnquote:Op vrijdag 16 mei 2014 07:55 schreef Murmeli het volgende:
Ja joh? Zijn er zoveel mensen bijgelovig? Zwarte katten zijn knap![]()
![]()
Goed van jou!!! Lelijke kattem bestaan bijna niet. Alleen door gefokte raskatten zijn lelijk.
Ik heb er ook een met een rare staart. Schat van een beest! Zo gek als een deuren super knuffelig
Soms zijn mensen zelfs op zoek naar het spiegelbeeld van hun overleden kat, en dan liefst ook nog qua karakter. Een voorkeur hebben omdat je iets mooi vindt, is 1 ding. Maar echt alleen op het uiterlijk afgaan, terwijl een andere kat misschien wel veel beter bij je past...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:03 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ze is ook niet helemaal zwart, paar kleine rode vlekjes heeft ze. Maar er zijn helaas veel mensen die perse een witte, rode of grijs getijgerde kat willen.
Heb jaren geleden eens een advertentie op marktplaats gehad toen Snappie 6 kittens had gekregen. Kreeg veel reacties van mensen die naar een bepaald kleur kitten op zoek waren. Heb ze toen gezegd dat ik ze niet wegdeed aan iemand die perse een bepaalde kleur wilde hebben. Heb zelf al verschillende kleuren katten gehad en waren allemaal lief. Had jaren geleden een zwarte kat met rode staart, staart was ook misvormd (leek een varkensstaartje) maar het was een schat van een kat. Gekregen van een buurvrouw. Ze was de andere kittens van het nestje heel snel kwijt maar niemand wilde een zwarte kat met een misvormde rode staart hebben. Dus toen heb ik hem maar in huis genomen, een kat met een afwijking verdiend ook een goed huisje.
Je zwarte kat met misvormde rode staart klinkt schattig![]()
![]()
Zo is mijn tante dus ook. Wil perse een witte kat en dan het liefst met blauwe ogen. Want dat had haar overleden kat ook. Maar straks vind ze er 1 en blijkt het een kreng van een beest te zijn met een totaal ander karakter.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:18 schreef Holyme het volgende:
[..]
Soms zijn mensen zelfs op zoek naar het spiegelbeeld van hun overleden kat, en dan liefst ook nog qua karakter. Een voorkeur hebben omdat je iets mooi vindt, is 1 ding. Maar echt alleen op het uiterlijk afgaan, terwijl een andere kat misschien wel veel beter bij je past...
Je zwarte kat met misvormde rode staart klinkt schattig![]()
Vind zwart mooi voor een kat en heb daarentegen een hekel aan rooien. Komt misschien ook omdat hier in de buurt een ongecastreerde rooie rond liep die alles eronder pisteKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Mijn schoonouders hebben een rode kater die in huis alles eronder pist maar heb zelf toch begin maart een rode kater in huis genomen en dat is een schat van een beest.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:24 schreef derLudolf het volgende:
Vind zwart mooi voor een kat en heb daarentegen een hekel aan rooien. Komt misschien ook omdat hier in de buurt een ongecastreerde rooie rond liep die alles eronder piste![]()
Ik heb ook een zwarte kat met een misvormde staart
Loopt altijd met zn staart omhoog, als een soort sledehond ofzo.
Maar hij is sowieso misvormd, want het is een exotic.
Overigens zijn er echt wel 'gewone' lelijke katten
Vrienden van ons hadden een mager scharminkel met allemaal kale plekken en oren die net van leer waren... Al vanaf kitten. Dat beest was gewoon echt lelijk. Maar wel heel lief
compact en kleverig.![]()
Mijn katten zijn allemaal mooiquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vrienden van ons hadden een mager scharminkel met allemaal kale plekken en oren die net van leer waren... Al vanaf kitten. Dat beest was gewoon echt lelijk. Maar wel heel liefMaar al was het zwarte kitten een lelijk beest dan zou ik haar toch houden. Mooi of lelijk, elke kat verdiend een plekje waar goed voor hem/haar gezorgd wordt.
![]()
Bij mijn opa en oma voor het huis loopt telkens een heel onverzorgde kat. Ruig in de vacht, kale plekken, vieze ogen en oren, brood mager en beestje zit onder de vlooien
Ik zei tegen mijn oma gewoon dierenambulance bellen, maar ze durft dat niet te doen omdat het beest misschien van iemand uit de buurt is. Zelf zou ik gewoon bellen als die weer voor de deur zit te schooien. Mocht die wel van iemand uit de buurt dan dan wordt ie in elk geval niet goed verzorgd. Beest bijt en krabt z'n hele rug open, die vlooien zullen dus vreselijk jeuken.
Bij mijn moeder liep een paar jaar geleden ook eens zo'n onverzorgd beest rond. Zij heeft toen Frieda Jungman (vangt verwilderde katten en heeft opvang aan huis) uit Korpswolde gebeld die het beest heeft opgehaald. Vervolgens is het beest met foto's op internet gezet maar helaas geen reacties.![]()
Oeh dat klinkt wel lelijk ja.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vrienden van ons hadden een mager scharminkel met allemaal kale plekken en oren die net van leer waren... Al vanaf kitten. Dat beest was gewoon echt lelijk. Maar wel heel lief
En exotic vind ik niet zo mooi geloof ik nee. Maar ja ieder zn ding (kat) gelukkig..
Mijn andere kat (die zonder dubbelgeklapte staart) heeft ook altijd zijn staart recht omhoog. En hij pist in huis![]()
Maar verder issie lief. En heel erg mooi
Is die gecastreerd?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt wel lelijk ja.
En exotic vind ik niet zo mooi geloof ik nee. Maar ja ieder zn ding (kat) gelukkig..
Mijn andere kat (die zonder dubbelgeklapte staart) heeft ook altijd zijn staart recht omhoog. En hij pist in huis![]()
Maar verder issie lief. En heel erg mooi
Mozes van mijn schoonouders pist ook in huis en dan het liefst in de slaapkamer van mijn vriend in een hoek onder het bureau. Tijd geleden piste die eens onderin een kledingkast waar mijn nieuwe stoffen nike air max stonden en daarboven hing een lange zwarte stoffen jas van mijn vriend. Schoenen en jas er helemaal onder gepist. Gelukkig de schoenen weer schoon gekregen door ze te wassen in de wasmachine, maar mijn vriend heeft zijn jas meteen in de vuilnisbak gegooid. Binnenkort wordt Mozes gecastreerd en dan hopen dat ie stopt met in huis te plassen.![]()
hij was ook echt lelijkquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt wel lelijk ja.
Maar verder issie lief. En heel erg mooizelden zo'n lelijke kat gezien
en die was dus gewoon kerngezond, geen rare ziektes ofzo waardoor hij dat had, gewoon niet helemaal goed gelukt (hij had ook nog gegolfd haar)
Lenny heeft z'n staart niet recht omhoog, maar in een krul. Wel n grappig gezicht, alleen kijk je dus altijd tegen z'n kont aan
En onverzorgd is idd gewoon zielig, zou daar ook wel voor bellen. Stel het eens andersom: als hij níet van iemand is, dan is het toch beter om wel te bellen?
Of jij belt dat hij daar in de buurt rondloopt?compact en kleverig.![]()
gelukkig ben ik dat nog steeds voor geweestquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Is die gecastreerd?
Mozes van mijn schoonouders pist ook in huis en dan het liefst in de slaapkamer van mijn vriend in een hoek onder het bureau. Tijd geleden piste die eens onderin een kledingkast waar mijn nieuwe stoffen nike air max stonden en daarboven hing een lange zwarte stoffen jas van mijn vriend. Schoenen en jas er helemaal onder gepist. Gelukkig de schoenen weer schoon gekregen door ze te wassen in de wasmachine, maar mijn vriend heeft zijn jas meteen in de vuilnisbak gegooid. Binnenkort wordt Mozes gecastreerd en dan hopen dat ie stopt met in huis te plassen.lijkt me echt heel vervelend.
compact en kleverig.![]()
Zoë begint steeds liever te worden nu. Toen ik haar ruim 2 maanden geleden net had was ze heel schuw en bang (nooit aandacht gehad). Vanaf het moment dat ze een week of 5/6 zwanger werd mocht ik haar opeens wel aaien en sinds de kittens er zijn komt ze zelfs uit zichzelf naar me toe, kijkt me aan, begint te mauwen en kopjes geven.![]()
Ik geef het door aan mijn moeder, die woont verderop in dezelfde straat. Ik ben daar niet vaak dus zie het beest ook niet vaak. Dus mijn moeder kan mooi even opletten of ze hem ziet lopen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hij was ook echt lelijkzelden zo'n lelijke kat gezien
en die was dus gewoon kerngezond, geen rare ziektes ofzo waardoor hij dat had, gewoon niet helemaal goed gelukt (hij had ook nog gegolfd haar)
Lenny heeft z'n staart niet recht omhoog, maar in een krul. Wel n grappig gezicht, alleen kijk je dus altijd tegen z'n kont aan
En onverzorgd is idd gewoon zielig, zou daar ook wel voor bellen. Stel het eens andersom: als hij níet van iemand is, dan is het toch beter om wel te bellen?
Of jij belt dat hij daar in de buurt rondloopt?![]()
De rooie is steeds vaker wakker, alle 3 trouwens. De rooie begint al erg aanhalig te worden. Hij vindt het lekker als die op zijn zij ligt en er aan zijn buikje gekriebeld wordt, dan gaat ie gapen, bekje wijd open en dan steekt ie zijn tongetje uit. Volgens mij zit dat in de genen haha, oom Sammy wordt ook altijd slaperig als ik hem op zijn buik kriebel, dan rekt die zich helemaal uit, gapen en valt in slaap.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:21 schreef sararaats het volgende:
hoe gaat het met de rooie? zwarte katjes zijn best mooi maar moeilijk te fotograferen hé![]()
*ontlurkt*quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:24 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
De rooie is steeds vaker wakker, alle 3 trouwens. De rooie begint al erg aanhalig te worden. Hij vindt het lekker als die op zijn zij ligt en er aan zijn buikje gekriebeld wordt, dan gaat ie gapen, bekje wijd open en dan steekt ie zijn tongetje uit.
Wat zijn het toch schattige beestjes om te zienEcht waar ja? Nooit geweten... Toen wij voor een tweede kat naar het asiel gingen hebben we eigenlijk alleen op karakter gelet en van de 8 kittens die ze toen hadden zitten, was het de zwarte die meteen op me af kwam lopen, kopjes geven, zo liefquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:09 schreef Holyme het volgende:
[..]
Soms hebben asielen zelfs speciale acties voor zwarte katten omdat ze lastiger te plaatsen zijnDie hebben we dus ook mee naar huis genomen en het is nog steeds zo'n schatje
![]()
![]()
De rooie heeft nu 1 oogje bijna helemaal open en het andere oogje een piepklein stukje. Oogjes van de zwart/witte zitten nog helemaal dicht. Zullen vast snel open zijn want ze zijn inmiddels 8 dagen.
Zat net ff op bol.com te kijken. Iets leuks gezien wat ik voor mijn katten wil kopen. Alleen nog een paar weekjes wachten tot ik weer aan het werk ben en wat meer geld te besteden heb.
Vind dit veel leuker dan de gewone standaard krabpaal die ik hier nu heb staan.
Heb straks mijn woonkamer vol met kattenspullen, vloer ligt al bezaaid met speelgoed, 2 tunnels, mandjes. Maar Sammy en Zoë doen er bijna niks mee, enige wat Sammy doet is slapen in 1 van de tunnels. Wel leuk voor de kittens, speeltjes zijn er genoeg dus hoef dat niet aan te schaffen.
Kittenkattenbak heb ik ook al in huis, vorige week besteld. Hele handige met een verlaagd stukje aan de voorkant.
Kennis van me vond het onzin dat ik er 1 gehaald heb want volgens hem kunnen ze gewoon in een normale bak. Maar de randen van de 2 bakken die ik in huis heb zijn te hoog voor een kitten die met een week of 4 zindelijk gemaakt moet worden dus voor kittens heb ik altijd een kittenkattenbak in huis zodat ze zonder moeite in de bak kunnen komen.
[ Bericht 8% gewijzigd door Wildervankstertje op 16-05-2014 09:57:38 ]![]()
Ons lang weekend kamperen op Ameland hebben we uitgesteld tot juli. Ben dan alweer aan het werk maar hoef alleen op een vrijdag en maandag vrij, gelukkig is dat geen probleem, meteen even nagevraagd gisteren.
Zouden eigenlijk eind deze maand gaan maar ik vind dat maar niks als wij weg zijn en ik iemand anders moet regelen om de katten te verzorgen nu de kittens nog zo klein zijn. Ook heeft mijn vriend gisteren net een hondje gekregen van vrienden van hem (oud klein zwart bastaaard hondje van 9 jaar die niet meer tegen de drukte van 3 kleine kindjes kon) en die moet ook aan hem wennen. Gelukkig hoeft daar geen oppas voor geregeld te worden, mijn vriend woont momenteel bij zijn ouders, die zijn sinds een paar jaar gepensioneerd dus er is altijd wel iemand thuis.
We hebben geboekt voor 18 t/m 21 juli. Dan zijn de zwart/witte en de rode als alles goed gaat net bij hun nieuwe baasje. Oud klasgenoot van mij die ik nog ken van de basisschool en haar vriend krijgen de zwart/witte. Zitten zich er al helemaal op te verheugen en elke dag appen met vragen hoe het met hem gaat en vragen om foto's.
Vandaag komt mijn nicht even langs om te kijken bij haar rode katertje.
[ Bericht 3% gewijzigd door Wildervankstertje op 16-05-2014 10:04:29 ]![]()
Wij hebben ooit een kitten gekregen die eigenlijk nog wat te klein was, die kon dus ook niet zelfstandig in de bak. Hij was al wel zindelijk, want hij wist dat hij daar zijn behoefte moest doen. Dus die ging naast de bak zitten mauwen en wachtte tot een van ons hem erin tilde. Als ie klaar was, liet hij zichzelf er weer uit vallenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:40 schreef Wildervankstertje het volgende:
De rooie heeft nu 1 oogje bijna helemaal open en het andere oogje een piepklein stukje. Oogjes van de zwart/witte zitten nog helemaal dicht. Zullen vast snel open zijn want ze zijn inmiddels 8 dagen.
Zat net ff op bol.com te kijken. Iets leuks gezien wat ik voor mijn katten wil kopen. Alleen nog een paar weekjes wachten tot ik weer aan het werk ben en wat meer geld te besteden heb.
[ afbeelding ]
Vind dit veel leuker dan de gewone standaard krabpaal die ik hier nu heb staan.
Heb straks mijn woonkamer vol met kattenspullen, vloer ligt al bezaaid met speelgoed, 2 tunnels, mandjes. Maar Sammy en Zoë doen er bijna niks mee, enige wat Sammy doet is slapen in 1 van de tunnels. Wel leuk voor de kittens, speeltjes zijn er genoeg dus hoef dat niet aan te schaffen.
Kittenkattenbak heb ik ook al in huis, vorige week besteld. Hele handige met een verlaagd stukje aan de voorkant.
[ afbeelding ]
Kennis van me vond het onzin dat ik er 1 gehaald heb want volgens hem kunnen ze gewoon in een normale bak. Maar de randen van de 2 bakken die ik in huis heb zijn te hoog voor een kitten die met een week of 4 zindelijk gemaakt moet worden dus voor kittens heb ik altijd een kittenkattenbak in huis zodat ze zonder moeite in de bak kunnen komen.Dus lijkt mij dat zo'n kittenkattenbak wel handig is om het zindelijk worden aan te leren
Wat betreft speeltjes: ik koop geen speeltjes meer voor de katten... Ze doen er eigenlijk niks mee en zijn veel blijer met stukjes touw/verpakkingsmateriaal/lege dozen/propjes papier. We hebben wel een grote krabpaal zodat ze goed hun nagels kunnen scherpen, kunnen stoeien en veel ligplekken hebben. Maar verder kijken ze helemaal niet om naar speciale kattenspeeltjes...![]()
Ik wist van tevoren niet of Sammy en Zoë iets met speeltjes zouden doen. Zag bij de Action heel veel leuke goedkope dingetjes liggen dus daar wat van meegenomen. Onder andere muisjes met catnip, maar ze reageren daar niet eens op. Catnip spray heb ik ook maar ze geven er niks om. In het begin krabden ze veel aan muren maar nu ze goed gewend zijn hier doen ze dat gelukkig bijna niet meer.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:04 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Wij hebben ooit een kitten gekregen die eigenlijk nog wat te klein was, die kon dus ook niet zelfstandig in de bak. Hij was al wel zindelijk, want hij wist dat hij daar zijn behoefte moest doen. Dus die ging naast de bak zitten mauwen en wachtte tot een van ons hem erin tilde. Als ie klaar was, liet hij zichzelf er weer uit vallenDus lijkt mij dat zo'n kittenkattenbak wel handig is om het zindelijk worden aan te leren
Wat betreft speeltjes: ik koop geen speeltjes meer voor de katten... Ze doen er eigenlijk niks mee en zijn veel blijer met stukjes touw/verpakkingsmateriaal/lege dozen/propjes papier. We hebben wel een grote krabpaal zodat ze goed hun nagels kunnen scherpen, kunnen stoeien en veel ligplekken hebben. Maar verder kijken ze helemaal niet om naar speciale kattenspeeltjes...
Enige wat Sammy doet is 's ochtends tegen mijn slaapkamerdeur tikken. Hij heeft een mand om in te slapen maar ligt altijd 's nachts boven op de overloop voor de deur van mijn slaapkamer. Als ik dan 's ochtends de deur open die rolt ie zich op zijn rug en moet ik hem meteen aaien en als ik naar beneden loop moet ik hem dragen, uit zichzelf komt ie niet, dan gaat die staan mauwen bovenaan de trap en als ik hem roep gaat die op zijn rug liggen rollen. Is een enorme aandachttrekker.
[ Bericht 1% gewijzigd door Wildervankstertje op 16-05-2014 10:13:57 ]![]()
Kittenkattenbakje is een kleine moeite om even in huis te halen en wel fijn, goede keuze dus als je 't mij vraagtZe groeien er zo uit natuurlijk, maar ze hebben ook snel zat door hoe ze makkelijk in zo'n bakje kunnen komen en ik denk dat een makkelijke bak alleen maar kan helpen bij het zindelijk worden.
![]()
Whahaha wat een aandachtshoerquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:08 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik wist van tevoren niet of Sammy en Zoë iets met speeltjes zouden doen. Zag bij de Action heel veel leuke goedkope dingetjes liggen dus daar wat van meegenomen. Onder andere muisjes met catnip, maar ze reageren daar niet eens op. Catnip spray heb ik ook maar ze geven er niks om. In het begin krabden ze veel aan muren maar nu ze goed gewend zijn hier doen ze dat gelukkig bijna niet meer.
Enige wat Sammy doet is 's ochtends tegen mijn slaapkamerdeur tikken. Hij heeft een mand om in te slapen maar ligt altijd 's nachts boven op de overloop voor de deur van mijn slaapkamer. Als ik dan 's ochtends de deur open die rolt ie zich op zijn rug en moet ik hem meteen aaien en als ik naar beneden loop moet ik hem dragen, uit zichzelf komt ie niet, dan gaat die staan mauwen bovenaan de trap en als ik hem roep gaat die op zijn rug liggen rollen. Is een enorme aandachttrekker.
Hij is met de fles groot gebracht, moederpoes had teveel kittens om ze allemaal zelf te voeden. Vandaar dat hij zo aanhalig is. Als ik 's avonds op de bank zit met mijn laptop op schoot ligt ie achter me op de rugleuning met zijn pootjes op mijn schouder en z'n kop tegen mijn nek aan. Zo gaat ie dan slapen.quote:![]()
Mijn nicht heeft opeens besloten dat ze het rode kitten toch niet wil hebben. Ze denkt dat ze dat financieel niet aan kan omdat ze in de bijstand zit. Erg jammer. Toen ik 21 was werkte ik wel maar had minimum jeugdloon dus erg laag loon en 3 poezen in huis die niets te kort kwamen. Iemand die verstandig met geld om gaat redt het wel. Maar helaas, haar beslissing.
Nu ben ik eerst weer aan het kijken in familie, vrienden en kennissenkring of er iemand anders is die hem wil hebben. Zou fijn zijn als die bij een bekende terecht komt. Heb al eens 2 kittens weggedaan een mensen die ik zelf niet kende en later stonden ze opeens weer marktplaats. Toen ik vroeg waarom ze dat hadden gedaan krijg ik een mail terug met dat de katertjes begonnen te sproeien en castreren te duur was. Dan denk ik echt van, waarom neem je dan 2 katten? Als ze ziek worden moeten ze toch ook naar de dierenarts.
[ Bericht 6% gewijzigd door Wildervankstertje op 17-05-2014 11:19:00 ]![]()
awww balen WV
oja mijn katten zijn ook deels met de fles grootgebracht. die zijn ook ultraklefSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
awwquote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
Mijn nicht heeft opeens besloten dat ze het rode kitten toch niet wil hebben. Ze denkt dat ze dat financieel niet aan kan omdat ze in de bijstand zit. Erg jammer. Toen ik 21 was werkte ik wel maar had minimum jeugdloon dus erg laag loon en 3 poezen in huis die niets te kort kwamen. Iemand die verstandig met geld om gaat redt het wel. Maar helaas, haar beslissing.
Nu ben ik eerst weer aan het kijken in familie, vrienden en kennissenkring of er iemand anders is die hem wil hebben. Zou fijn zijn als die bij een bekende terecht komt. Heb al eens 2 kittens weggedaan een mensen die ik zelf niet kende en later stonden ze opeens weer marktplaats. Toen ik vroeg waarom ze dat hadden gedaan krijg ik een mail terug met dat de katertjes begonnen te sproeien en castreren te duur was. Dan denk ik echt van, waarom neem je dan 2 katten? Als ze ziek worden moeten ze toch ook naar de dierenarts.
onze rooie Frasier ligt onder de boom te slapen
Werewolf![]()
Sammy ligt lekker in de schaduw op zijn vaste plek in de bosjes in de achtertuin. Zodra de zon schijnt zoekt ie de schaduw op.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:37 schreef sararaats het volgende:
[..]
aww
onze rooie Frasier ligt onder de boom te slapen![]()
Heb eindelijk een foto (beetje onduidelijk) van het zwarte kitten, ze laat zich helaas nog steeds niet graag fotograferen.
Echt nog van die donkerblauwe kraaloogjes nu. Ben benieuwd wat voor kleur ogen ze uiteindelijk zal krijgen.
[ Bericht 4% gewijzigd door Wildervankstertje op 17-05-2014 14:03:16 ]![]()
ohhh dat wordt volgens mij een onwijs leuk poesje! ze heeft wat vlekjes in wit en/of rood zo te zien.
beetje tortie maar dan anders denk ik. Ik hoop dat jullie het samen geweldig gaan hebben
We hebben ook ooit een kat gehad wiens moeder met de fles groot was gebracht. Kwam ook altijd achter je aan, liep regelmatig mee naar de slager of bakker. Deed het gekke best ook als je met de auto wegging... Gelukkig was iewel in 1 keer dood.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:52 schreef Murmeli het volgende:
awww balen WV
oja mijn katten zijn ook deels met de fles grootgebracht. die zijn ook ultraklef
Nu n kat met kut karakter, 1 oog en niesziekte. Maar gaat maar niet doodKranplätze müssen verdichtet sein![]()
De zwarte haar vacht kleurt nog wel roder. Zie ik vaak bij dat soort kittens. Als ze jonger zijn dan 6 weken zien ze heel donker met een paar rode vlekjes en dan als ze 12 weken of ouder zijn dan zie je het rode wat meer in de vacht ( beetje zoals een opvangertje zoals ik had 1.5jr geleden) Alhoewel jouw kitten iets minder rood lijkt te hebben. Even de foto's in een spoiler gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk![]()
Volgens mij is dat een hele verstandige beslissing. Met zo'n laag inkomen worden te verwachten kosten zoals enten en castratie een probleem, daarvan zien we hier bij F&F regelmatig voorbeelden voorbij komen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
Mijn nicht heeft opeens besloten dat ze het rode kitten toch niet wil hebben. Ze denkt dat ze dat financieel niet aan kan omdat ze in de bijstand zit.
Mogelijk zitten hier ook wel liefhebbers voor een kitten![]()
Zijn rode vlekjes, bij 1 van haar pootjes heeft ze ook wat rood.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:51 schreef Murmeli het volgende:
ohhh dat wordt volgens mij een onwijs leuk poesje! ze heeft wat vlekjes in wit en/of rood zo te zien.
beetje tortie maar dan anders denk ik. Ik hoop dat jullie het samen geweldig gaan hebben![]()
Zolang iemand goed met geld om kan gaan kan het best. Mijn moeder heeft al 15 jaar lang een minimum inkomen, heeft een papegaai en 3 katten maar als 1 van de dieren ziek is gaat ie gewoon naar de dierenarts, worden ook elk jaar ingeënt. Zij legt haar vakantiegeld er gedeeltelijk voor opzij en het kleine beetje geld dat per maand overblijft wordt ook bewaard voor de dieren. Papegaai moet ook af en toe er naartoe om zijn nagels te laten knippen. Het is ook maar net wat iemand ervoor over heeft. Iemand die vaak leuke dingen wil doen, op vakantie wil gaan elk jaar en een minimum inkomen heeft kan inderdaad beter geen dieren hebben.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een hele verstandige beslissing. Met zo'n laag inkomen worden te verwachten kosten zoals enten en castratie een probleem, daarvan zien we hier bij F&F regelmatig voorbeelden voorbij komen.
Mogelijk zitten hier ook wel liefhebbers voor een kitten
Ik heb ook geen hoog inkomen, dure vakanties zitten er voor mij niet in. Maar zelf geef ik daar ook niks om. Mijn vriend gelukkig ook niet. Wij gaan dit jaar net als vorig jaar gewoon weer 2x een lang weekend kamperen op Ameland. Lekker goedkoop, heerlijk aan zee en toch een compleet andere omgeving dan thuis.![]()
Vast.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zolang iemand goed met geld om kan gaan kan het best
Maar niet iedereen kan dat en niet iedereen wil alles opzij zetten voor een dier. Niks mis mee om je dat te realiseren voordat je een commitment van15-20 jaar aangaat.![]()
Rood is toch (bijna) altijd een mannetje ?quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
De rode is een katertje, hij rolde zich net op z´n rug dus toen kon ik het zien. Van de andere 3 weet ik het geslacht nog niet.![]()
Bijna altijd ja, maar kunnen ook vrouwtjes zijn. Wij hebben ook al eens een rood poesje gehad.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:28 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Rood is toch (bijna) altijd een mannetje ?![]()
Straks even een stuk karton voor de opening van de doos plakken, rode kitten heeft ontdekt dat hij er overheen kan. Is die snel mee. Rand is trouwens ook niet erg hoog nu. Hij kroop net over de vloer, Zoë zag het en bracht hem zelf weer terug. Maar voor de zekerheid toch maar de opening verhogen voordat ie straks achter de wasmachine of de koelkast kruipt.
Hij slaapt ook al veel minder, is heel actief. De andere 2 beginnen ook steeds vaker wakker te zijn nu en luidkeels piepen als mammie niet bij ze in de doos ligt. Zodra Zoë er weer is meteen drinken, stel hongerlapjes zijn het.Heel af en toe laat Zoë ze wel even 5 minuten alleen, dan wil ze even van het zonnetje genieten op de vensterbank. Oogjes van het zwart/witte kitten gaan ook verder open nu.
[ Bericht 12% gewijzigd door Wildervankstertje op 17-05-2014 18:57:37 ]![]()
Zwarte kitten wat meer in beeld, de rode is voor de verandering eens onder zijn broertje en zusje gaan liggen.
Het geruis en getik dat te horen is, is de oven
![]()
Klopt maar dat had ze zich ook kunnen bedenken voordat ze volmondig zei dat ze hem wilde hebben, ze wilde er eerst zelfs 2 hebben.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vast.
Maar niet iedereen kan dat en niet iedereen wil alles opzij zetten voor een dier. Niks mis mee om je dat te realiseren voordat je een commitment van15-20 jaar aangaat.![]()
Wees blij dat ze het nu eerlijk zegt ipv dat ze t beestje over n maand dumpt omdat ie teveel kost...quote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:52 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Klopt maar dat had ze zich ook kunnen bedenken voordat ze volmondig zei dat ze hem wilde hebben, ze wilde er eerst zelfs 2 hebben.S. 2014
J. 2016![]()
Dan had ze hem naar mij terug kunnen brengen en had ik wel een ander baasje voor hem gezocht. Degene waar het zwart/witte kitten naartoe gaat vertelde dat haar schoonmoeder graag weer een kat wil dus ze gaat morgen vragen of ze het rode kitten wil hebben. Als ze dan de zwart/witte komt halen neemt ze meteen de rode ook mee.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wees blij dat ze het nu eerlijk zegt ipv dat ze t beestje over n maand dumpt omdat ie teveel kost...![]()
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:43 schreef Wildervankstertje het volgende:
Voorpootjes gestrekt en lekker relaxed drinken![]()
Ze laat zich steeds vaker zien nu, duikt niet meer zo snel onder broertje en zusje.
[ afbeelding ]geef ze allemaal een dikke knuffel van mij.
Werewolf![]()
Zoë is opeens bang voor de wasmachine (of ze is er boos op). Ze stond er net voor, keihard mauwen. Toen die begon te centrifugeren rende ze snel weg. Zal het door nog door de hormonen komen?![]()
Kleine schatjes zijn vandaag alweer 12 dagen. Beginnen nu een beetje te lopen i.p.v. kruipen, allemaal nog een beetje wiebelig. Maar het gaat heel goed met ze.![]()
![]()
Hard janken omdat mammie er even niet was, die was aan het eten, is wel een beetje te horen aan het gesmak.
[ Bericht 3% gewijzigd door Wildervankstertje op 20-05-2014 11:46:28 ]![]()
![]()
![]()
![]()
♥ A ♥ & ♥ T ♥
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:38 schreef Wildervankstertje het volgende:
Kleine schatjes zijn vandaag alweer 12 dagen. Beginnen nu een beetje te lopen i.p.v. kruipen, allemaal nog een beetje wiebelig. Maar het gaat heel goed met ze.![]()
![]()
Hard janken omdat mammie er even niet was, die was aan het eten, is wel een beetje te horen aan het gesmak.
mammieeeeeeeeee
![]()
Raki gaat trouwens nog steeds los op kittengeluid. Was niet weg te slaan van het filmpje![]()
![]()
Wat lief! Bij de kittens hier heeft eentje ook al zijn oogjes geopend. Een andere heeft een piepklein kijkgaatje bij zijn rechteroog.![]()
Ah, war schattig. Hier vonden Nika en Elin het wel vreemd dat de kittens niet onder de tablet zatenze waren in diepe rust...nu niet meer
We have far more in common than that which devides us..![]()
Heerlijk, doet me hieraan denkenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:38 schreef Wildervankstertje het volgende:
![]()
![]()
![]()
Waar zijn de foto's?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:38 schreef sperzieboontjes het volgende:
Wat lief! Bij de kittens hier heeft eentje ook al zijn oogjes geopend. Een andere heeft een piepklein kijkgaatje bij zijn rechteroog.
@wildervankstertje: ahhhhhh!!!! Zo schattig
oh wat zijn ze al groot. nu worden ze schattig als ze gaan rondlopenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:38 schreef Wildervankstertje het volgende:
![]()
Werewolf![]()
Jaquote:Op woensdag 21 mei 2014 11:18 schreef sararaats het volgende:
[..]
oh wat zijn ze al groot. nu worden ze schattig als ze gaan rondlopenMaar schattig waren ze sowieso al
Maken ook steeds meer lawaai, zijn geen zachte piepjes meer nu.![]()
Tijd om gewassen te worden.
Zoë blijft trouwens bang voor de wasmachine, mauwt net zolang door tot ze schor is. Kittens slapen gewoon lekker door, zelfs tijdens het centrifugeren.
Misschien bang dat de wasmachine de kittens iets aan wil doen? Voor de bevalling was ze er niet bang voor, lag zelfs naast of voor de wasmachine te slapen als die aan stond.
Kreeg het advies om haar met de kittens ergens anders neer te zetten als de wasmachine aan staat, maar volgens mij is het beter ze gewoon te laten waar ze nu zijn. Kittens moeten ook aan het geluid van huishoudelijke apparaten wennen vind ik.![]()
De rode had even zin om te poserenBeetje wazige foto, niet genoeg licht. Maar wel schattig. Zwarte kitten valt nu ook meer op met ander dekentje in lichtere kleur
Broertje en zusje slapen lekker verder, geen poseertijd voor hun
[ Bericht 13% gewijzigd door Wildervankstertje op 22-05-2014 19:33:30 ]![]()
quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
De rode had even zin om te poserenBeetje wazige foto, niet genoeg licht. Maar wel schattig. Zwarte kitten valt nu ook meer op met ander dekentje in lichtere kleur
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Werewolf![]()
Ooh man dweil me op!!quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
S. 2014
J. 2016![]()
Inmiddels ander baasje voor de rode geregeld. Mijn nicht wilde hem niet meer maar ze mailde me net dat een achternichtje van ons hem dolgraag wil hebben, dus hij blijft in de familie![]()
![]()
![]()
![]()
Ik was gister bij iemand en die had 7 kittens van 4,5 week oud. Allemaal rode schatjes. 5 heren en 2 dames♥ A ♥ & ♥ T ♥
7? Dat is wel heel veel, ben blij dat Zoë er niet zoveel gekregen heeft haha.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:43 schreef Vicky het volgende:
![]()
Ik was gister bij iemand en die had 7 kittens van 4,5 week oud. Allemaal rode schatjes. 5 heren en 2 dames![]()
vorige nestje had ze er 5quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:12 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
7? Dat is wel heel veel, ben blij dat Zoë er niet zoveel gekregen heeft haha.♥ A ♥ & ♥ T ♥
Gaat heel erg goed met zeDrinken goed, groeien goed en beginnen al dingetjes te leren. Af en toe al met achterpootje achter oortje krabben. En als ik ze op hun buikjes kriebel proberen ze al mijn vinger beet te pakken. Ik vind dat ze behoorlijk snel zijn in hun ontwikkeling, ook met lopen. Kittens van poezen die ik eerder heb gehad waren daar niet zo snel mee.
![]()
quote:Op zondag 25 mei 2014 13:59 schreef Wildervankstertje het volgende:
Alweer 17 dagen oud![]()
[ afbeelding ]het gaat snel zeg!
Werewolf![]()
quote:Op maandag 26 mei 2014 18:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
Lief klein meisje![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]en vol. sorry
Werewolf
Forum Opties Forumhop: Hop naar: