Op de laatste foto die geplaatst is,is bij de rode kitten lijkt ook al de navelstreng te zijn afgevallen? Lijkt mij ook snel als ze donderdag geboren zijn?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Is de vader een luipaard of zo? Rond week of 2 zijn de kitten meestal ong 3 ons, maar ik dacht dat deze gisteren geboren zijn?
[..]
Heb geen idee wat voor kat de vader is. Zoë is zwanger geraakt voordat ik haar kreeg. Maar vind alle 4 kittens groot. Heb vaker een poes gehad die een nestje kreeg en die kittens waren veel kleiner. Was verbaasd toen deze kittens werden geboren, wonder dat Zoë het zelf heeft kunnen doen. Had zelf wel 6 kittens verwacht want Zoë was ook vreselijk dik maar het werden 4 behoorlijk grote kittens. Gelukkig is alles wel goed gegaan.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Is de vader een luipaard of zo? Rond week of 2 zijn de kitten meestal ong 3 ons, maar ik dacht dat deze gisteren geboren zijn?
[..]
Misschien zijn het wel vier verschillende vadersquote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Heb geen idee wat voor kat de vader is. Zoë is zwanger geraakt voordat ik haar kreeg. Maar vind alle 4 kittens groot. Heb vaker een poes gehad die een nestje kreeg en die kittens waren veel kleiner. Was verbaasd toen deze kittens werden geboren, wonder dat Zoë het zelf heeft kunnen doen. Had zelf wel 6 kittens verwacht want Zoë was ook vreselijk dik maar het werden 4 behoorlijk grote kittens. Gelukkig is alles wel goed gegaan.
Zou kunnen ja dat ze van verschillende vaders zijn. Maar dat valt voor mij niet te achterhalen omdat Zoë bij haar vorige baasje al zwanger is geraakt en die hebben geen idee door welke kater(s) ze is gedekt. Maar vind het ook niet belangrijk om het te weten, ze drinken alle 4 goed en komen goed aan, dat is het belangrijkste.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Misschien zijn het wel vier verschillende vaders
Ik heb hier ook een poging gedaan te ontdekken wie de kittens hadden verwekt, want het waren 6 totaal verschillende katjes...
[ afbeelding ]
(Een tijgertje, een blotched, een creme/blauw/wit, een rood/zwart/wit en een witte met blotched vlekken (sprekend zijn moeder!) hebben het overleefd, een die ook wit met vlekken was is overleden na een week, heel onverwacht)
Ik vond het ook gewoon leuk hoorquote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:37 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zou kunnen ja dat ze van verschillende vaders zijn. Maar dat valt voor mij niet te achterhalen omdat Zoë bij haar vorige baasje al zwanger is geraakt en die hebben geen idee door welke kater(s) ze is gedekt. Maar vind het ook niet belangrijk om het te weten, ze drinken alle 4 goed en komen goed aan, dat is het belangrijkste.
Ik vind dat je pas echt de uiterlijke kenmerken goed kunt zien als de oogjes open zijn. Heb eens een kitten gehad die 1 groen en 1 blauw oogje had, heel apart.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vond het ook gewoon leuk hoor
O, dat zou wel eens de vader van die kunnen zijn, en die van die enzo
Belangrijk is het idd niet.
Fijn dat t zo goed gaat allemaal en ik ben heel benieuwd hoe ze opdrogen! Vond ze totaal anders toen ze wat ouder waren, dan toen ze net geboren waren
Heb een foto geplaatst paar berichten terug. Ze zijn flink gegroeid in 2 dagen tijd. De zwart/witte is het grootst en de grijze het kleinst maar ze drinken allemaal goed, zijn heel beweeglijk.quote:
Dat kan zekerquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeggen jullie nou dat een nestje kittens allemaal verschillende vaders kan hebben?
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeggen jullie nou dat een nestje kittens allemaal verschillende vaders kan hebben?
Dacht dat het voornamelijk te maken had met dat de eitjes vrijkomen na de dekking, wist niet dat ze ook nog 2 baarmoederhoorns hebben, interessant!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:24 schreef An24 het volgende:
[..]een kat heeft 2 baarmoeder(hoorns). Zo worden ze ook geboren, eentje uit de ene hoorn en dan uit de andere, dus om en om. Dat betekent dus ook dat ze van verschillende vaders kunnen komen, ieder verwekt en genesteld in een hoorn.
Dat eerste zou ook nog kunnen, is ook logisch. Van de hoorns staat in mijn fokkersboek, dus dat moet in ieder geval kloppenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:31 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dacht dat het voornamelijk te maken had met dat de eitjes vrijkomen na de dekking, wist niet dat ze ook nog 2 baarmoederhoorns hebben, interessant!
Vind dat allemaal best interessant, dus dankje, weer wat geleerd/te lezen!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:37 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat eerste zou ook nog kunnen, is ook logisch. Van de hoorns staat in mijn fokkersboek, dus dat moet in ieder geval kloppen
kan idd ookquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:37 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat eerste zou ook nog kunnen, is ook logisch. Van de hoorns staat in mijn fokkersboek, dus dat moet in ieder geval kloppen
De grijze is niet heel erg groot, maar wel groter dan een gemiddelde kitten van 2 dagen. De andere 3 zitten ver boven het gemiddelde.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:04 schreef Murmeli het volgende:
Ze zijn echt mega! Lijken wel kittens van een paar weken!
Is dat zo? Poezen zijn toch krols, das toch gewoon hetzelfde als beerig of tochtig bij zeugen resp. koeien?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:31 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dacht dat het voornamelijk te maken had met dat de eitjes vrijkomen na de dekking
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |