Ja die is behoorlijk hongerig, maar ze ligt altijd onderop. Volgens mij vindt ze de warmte van haar broertjes wel fijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:53 schreef Murmeli het volgende:
Vreetzakkies!
Eet de zwarte ook genoeg? Ik zie hem een stuk minder dan die 2 andere
Ze heeft er niet veel moeite mee gehad om ze eruit te persen. Bij het eerste kitten mauwde ze 1x heel hard en kitten floepte er gewoon uit, en de anderen kwamen heel vlot daarna zonder problemen. Verder was ze ook heel rustig tijdens de bevalling.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:11 schreef Franknfurter het volgende:
Jeetje wat zijn ze gróót! Arme Zoë, die heeft het er niet makkelijk mee kunnen hebben. Maar wat zijn ze leuk
Nog geen nieuwe helaas, telkens als de kleintjes even alleen zijn en Zoë merkt dat ik een foto wil maken springt ze erbij in de doos en gaat voor ze liggen.quote:
geeft niks hoorquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:23 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nog geen nieuwe helaas, telkens als de kleintjes even alleen zijn en Zoë merkt dat ik een foto wil maken springt ze erbij in de doos en gaat voor ze liggen.
Ws vind zoe t ff niet zo fijn als dr kleintjes telkens verlegd en opgepakt worden.... Dan gaan ze er namelijk vaak overheen, rondom of op liggen...quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:23 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nog geen nieuwe helaas, telkens als de kleintjes even alleen zijn en Zoë merkt dat ik een foto wil maken springt ze erbij in de doos en gaat voor ze liggen.
Kleintjes worden niet zo vaak opgepakt, en als het wel gebeurd als Zoë erbij is dan maakt het haar niet veel uit. Ze begint zelfs te spinnen en mij kopjes te geven als ik de kittens aanraak. Ze is alleen overbezorgd wanneer ze niet bij ze in de doos ligt en er iemand bij komt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ws vind zoe t ff niet zo fijn als dr kleintjes telkens verlegd en opgepakt worden.... Dan gaan ze er namelijk vaak overheen, rondom of op liggen...
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:40 schreef Wildervankstertje het volgende:
Buikjes weer vol en nu lekker samen slapenPaar minuten nadat ik deze foto maakte begon het zwarte kitten opeens uitgebreid te gapen, helaas te laat om er een foto van te maken haha zag er zo schattig uit.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:53 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Heel verschil vergeleken met onderstaande foto van 6 dagen geleden. Ze groeien zo snelVerheug me nu al erop dat ze over een paar weekjes door het huis beginnen te lopen.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:15 schreef Wildervankstertje het volgende:
De oogjes van het rode kitten beginnen nu ook open te gaan
Ze is ook niet helemaal zwart, paar kleine rode vlekjes heeft ze. Maar er zijn helaas veel mensen die perse een witte, rode of grijs getijgerde kat willen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 07:55 schreef Murmeli het volgende:
Ja joh? Zijn er zoveel mensen bijgelovig? Zwarte katten zijn knap
Soms hebben asielen zelfs speciale acties voor zwarte katten omdat ze lastiger te plaatsen zijnquote:Op vrijdag 16 mei 2014 07:55 schreef Murmeli het volgende:
Ja joh? Zijn er zoveel mensen bijgelovig? Zwarte katten zijn knap
Soms zijn mensen zelfs op zoek naar het spiegelbeeld van hun overleden kat, en dan liefst ook nog qua karakter. Een voorkeur hebben omdat je iets mooi vindt, is 1 ding. Maar echt alleen op het uiterlijk afgaan, terwijl een andere kat misschien wel veel beter bij je past...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:03 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ze is ook niet helemaal zwart, paar kleine rode vlekjes heeft ze. Maar er zijn helaas veel mensen die perse een witte, rode of grijs getijgerde kat willen.
Heb jaren geleden eens een advertentie op marktplaats gehad toen Snappie 6 kittens had gekregen. Kreeg veel reacties van mensen die naar een bepaald kleur kitten op zoek waren. Heb ze toen gezegd dat ik ze niet wegdeed aan iemand die perse een bepaalde kleur wilde hebben. Heb zelf al verschillende kleuren katten gehad en waren allemaal lief. Had jaren geleden een zwarte kat met rode staart, staart was ook misvormd (leek een varkensstaartje) maar het was een schat van een kat. Gekregen van een buurvrouw. Ze was de andere kittens van het nestje heel snel kwijt maar niemand wilde een zwarte kat met een misvormde rode staart hebben. Dus toen heb ik hem maar in huis genomen, een kat met een afwijking verdiend ook een goed huisje.
Zo is mijn tante dus ook. Wil perse een witte kat en dan het liefst met blauwe ogen. Want dat had haar overleden kat ook. Maar straks vind ze er 1 en blijkt het een kreng van een beest te zijn met een totaal ander karakter.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:18 schreef Holyme het volgende:
[..]
Soms zijn mensen zelfs op zoek naar het spiegelbeeld van hun overleden kat, en dan liefst ook nog qua karakter. Een voorkeur hebben omdat je iets mooi vindt, is 1 ding. Maar echt alleen op het uiterlijk afgaan, terwijl een andere kat misschien wel veel beter bij je past...
Je zwarte kat met misvormde rode staart klinkt schattig
Mijn schoonouders hebben een rode kater die in huis alles eronder pist maar heb zelf toch begin maart een rode kater in huis genomen en dat is een schat van een beest.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:24 schreef derLudolf het volgende:
Vind zwart mooi voor een kat en heb daarentegen een hekel aan rooien. Komt misschien ook omdat hier in de buurt een ongecastreerde rooie rond liep die alles eronder piste
Mijn katten zijn allemaal mooiquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb ook een zwarte kat met een misvormde staart
Loopt altijd met zn staart omhoog, als een soort sledehond ofzo.
Maar hij is sowieso misvormd, want het is een exotic.
Overigens zijn er echt wel 'gewone' lelijke katten
Vrienden van ons hadden een mager scharminkel met allemaal kale plekken en oren die net van leer waren... Al vanaf kitten. Dat beest was gewoon echt lelijk. Maar wel heel lief
Oeh dat klinkt wel lelijk ja.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb ook een zwarte kat met een misvormde staart
Loopt altijd met zn staart omhoog, als een soort sledehond ofzo.
Maar hij is sowieso misvormd, want het is een exotic.
Overigens zijn er echt wel 'gewone' lelijke katten
Vrienden van ons hadden een mager scharminkel met allemaal kale plekken en oren die net van leer waren... Al vanaf kitten. Dat beest was gewoon echt lelijk. Maar wel heel lief
Is die gecastreerd?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt wel lelijk ja.
En exotic vind ik niet zo mooi geloof ik nee. Maar ja ieder zn ding (kat) gelukkig..
Mijn andere kat (die zonder dubbelgeklapte staart) heeft ook altijd zijn staart recht omhoog. En hij pist in huis![]()
Maar verder issie lief. En heel erg mooi
hij was ook echt lelijkquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt wel lelijk ja.
En exotic vind ik niet zo mooi geloof ik nee. Maar ja ieder zn ding (kat) gelukkig..
Mijn andere kat (die zonder dubbelgeklapte staart) heeft ook altijd zijn staart recht omhoog. En hij pist in huis![]()
Maar verder issie lief. En heel erg mooi
gelukkig ben ik dat nog steeds voor geweestquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Is die gecastreerd?
Mozes van mijn schoonouders pist ook in huis en dan het liefst in de slaapkamer van mijn vriend in een hoek onder het bureau. Tijd geleden piste die eens onderin een kledingkast waar mijn nieuwe stoffen nike air max stonden en daarboven hing een lange zwarte stoffen jas van mijn vriend. Schoenen en jas er helemaal onder gepist. Gelukkig de schoenen weer schoon gekregen door ze te wassen in de wasmachine, maar mijn vriend heeft zijn jas meteen in de vuilnisbak gegooid. Binnenkort wordt Mozes gecastreerd en dan hopen dat ie stopt met in huis te plassen.
Ik geef het door aan mijn moeder, die woont verderop in dezelfde straat. Ik ben daar niet vaak dus zie het beest ook niet vaak. Dus mijn moeder kan mooi even opletten of ze hem ziet lopen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hij was ook echt lelijkzelden zo'n lelijke kat gezien
en die was dus gewoon kerngezond, geen rare ziektes ofzo waardoor hij dat had, gewoon niet helemaal goed gelukt (hij had ook nog gegolfd haar)
Lenny heeft z'n staart niet recht omhoog, maar in een krul. Wel n grappig gezicht, alleen kijk je dus altijd tegen z'n kont aan
En onverzorgd is idd gewoon zielig, zou daar ook wel voor bellen. Stel het eens andersom: als hij níet van iemand is, dan is het toch beter om wel te bellen?
Of jij belt dat hij daar in de buurt rondloopt?
De rooie is steeds vaker wakker, alle 3 trouwens. De rooie begint al erg aanhalig te worden. Hij vindt het lekker als die op zijn zij ligt en er aan zijn buikje gekriebeld wordt, dan gaat ie gapen, bekje wijd open en dan steekt ie zijn tongetje uit. Volgens mij zit dat in de genen haha, oom Sammy wordt ook altijd slaperig als ik hem op zijn buik kriebel, dan rekt die zich helemaal uit, gapen en valt in slaap.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:21 schreef sararaats het volgende:
hoe gaat het met de rooie? zwarte katjes zijn best mooi maar moeilijk te fotograferen hé
*ontlurkt*quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:24 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
De rooie is steeds vaker wakker, alle 3 trouwens. De rooie begint al erg aanhalig te worden. Hij vindt het lekker als die op zijn zij ligt en er aan zijn buikje gekriebeld wordt, dan gaat ie gapen, bekje wijd open en dan steekt ie zijn tongetje uit.
Echt waar ja? Nooit geweten... Toen wij voor een tweede kat naar het asiel gingen hebben we eigenlijk alleen op karakter gelet en van de 8 kittens die ze toen hadden zitten, was het de zwarte die meteen op me af kwam lopen, kopjes geven, zo liefquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:09 schreef Holyme het volgende:
[..]
Soms hebben asielen zelfs speciale acties voor zwarte katten omdat ze lastiger te plaatsen zijn
Wij hebben ooit een kitten gekregen die eigenlijk nog wat te klein was, die kon dus ook niet zelfstandig in de bak. Hij was al wel zindelijk, want hij wist dat hij daar zijn behoefte moest doen. Dus die ging naast de bak zitten mauwen en wachtte tot een van ons hem erin tilde. Als ie klaar was, liet hij zichzelf er weer uit vallenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:40 schreef Wildervankstertje het volgende:
De rooie heeft nu 1 oogje bijna helemaal open en het andere oogje een piepklein stukje. Oogjes van de zwart/witte zitten nog helemaal dicht. Zullen vast snel open zijn want ze zijn inmiddels 8 dagen.
Zat net ff op bol.com te kijken. Iets leuks gezien wat ik voor mijn katten wil kopen. Alleen nog een paar weekjes wachten tot ik weer aan het werk ben en wat meer geld te besteden heb.
[ afbeelding ]
Vind dit veel leuker dan de gewone standaard krabpaal die ik hier nu heb staan.
Heb straks mijn woonkamer vol met kattenspullen, vloer ligt al bezaaid met speelgoed, 2 tunnels, mandjes. Maar Sammy en Zoë doen er bijna niks mee, enige wat Sammy doet is slapen in 1 van de tunnels. Wel leuk voor de kittens, speeltjes zijn er genoeg dus hoef dat niet aan te schaffen.
Kittenkattenbak heb ik ook al in huis, vorige week besteld. Hele handige met een verlaagd stukje aan de voorkant.
[ afbeelding ]
Kennis van me vond het onzin dat ik er 1 gehaald heb want volgens hem kunnen ze gewoon in een normale bak. Maar de randen van de 2 bakken die ik in huis heb zijn te hoog voor een kitten die met een week of 4 zindelijk gemaakt moet worden dus voor kittens heb ik altijd een kittenkattenbak in huis zodat ze zonder moeite in de bak kunnen komen.
Ik wist van tevoren niet of Sammy en Zoë iets met speeltjes zouden doen. Zag bij de Action heel veel leuke goedkope dingetjes liggen dus daar wat van meegenomen. Onder andere muisjes met catnip, maar ze reageren daar niet eens op. Catnip spray heb ik ook maar ze geven er niks om. In het begin krabden ze veel aan muren maar nu ze goed gewend zijn hier doen ze dat gelukkig bijna niet meer.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:04 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Wij hebben ooit een kitten gekregen die eigenlijk nog wat te klein was, die kon dus ook niet zelfstandig in de bak. Hij was al wel zindelijk, want hij wist dat hij daar zijn behoefte moest doen. Dus die ging naast de bak zitten mauwen en wachtte tot een van ons hem erin tilde. Als ie klaar was, liet hij zichzelf er weer uit vallenDus lijkt mij dat zo'n kittenkattenbak wel handig is om het zindelijk worden aan te leren
Wat betreft speeltjes: ik koop geen speeltjes meer voor de katten... Ze doen er eigenlijk niks mee en zijn veel blijer met stukjes touw/verpakkingsmateriaal/lege dozen/propjes papier. We hebben wel een grote krabpaal zodat ze goed hun nagels kunnen scherpen, kunnen stoeien en veel ligplekken hebben. Maar verder kijken ze helemaal niet om naar speciale kattenspeeltjes...
Whahaha wat een aandachtshoerquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:08 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik wist van tevoren niet of Sammy en Zoë iets met speeltjes zouden doen. Zag bij de Action heel veel leuke goedkope dingetjes liggen dus daar wat van meegenomen. Onder andere muisjes met catnip, maar ze reageren daar niet eens op. Catnip spray heb ik ook maar ze geven er niks om. In het begin krabden ze veel aan muren maar nu ze goed gewend zijn hier doen ze dat gelukkig bijna niet meer.
Enige wat Sammy doet is 's ochtends tegen mijn slaapkamerdeur tikken. Hij heeft een mand om in te slapen maar ligt altijd 's nachts boven op de overloop voor de deur van mijn slaapkamer. Als ik dan 's ochtends de deur open die rolt ie zich op zijn rug en moet ik hem meteen aaien en als ik naar beneden loop moet ik hem dragen, uit zichzelf komt ie niet, dan gaat die staan mauwen bovenaan de trap en als ik hem roep gaat die op zijn rug liggen rollen. Is een enorme aandachttrekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |