Ik vroeg dit in het vorige topic en heb gevulde koeken gegeven. Werd in de kantine gelegd en ze vonden het een lekkere traktatie.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Hebben jullie je rijschool/instructeur iets gegeven nadat je geslaagd was?
Je staat erbij.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:55 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik moet er ook nog steeds in
24 maart
quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:13 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ja sorry, ik was al terug aan het lezen en had je net ontdekt.Je staat erbij!
Nee, jij moet "LE-ZEN!!!quote:
Het spijt me voor je, maar het heet niet voor niets een rijvaardigheidsbewijs. Het bewijs dat je vaardig bent om te rijden. Zo moeilijk is het niet hoor. Verder kom ik allerminst uit een grote stad en al helemaal niet een stad waar trams rijden. Of je een goede of slechte chauffeur bent heeft niks te maken met je examen. Iemand die net z'n rijbewijs heeft is vaak geen goede bestuurder, dat komt later wel. Nogmaals, mijn punt is: als je niet in een stad met meer verkeersdrukte en onvoorziene situaties durft of kunt rijden, verdien je geen rijbewijs. Dat is mijn punt geweest vanaf het begin van deze 'discussie' en Jan en alleman komt met allerlei nieuwe invalshoeken aanzetten waar ik niks mee van doen heb.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het spijt me voor je maar hier maak je een kapitale fout.
Een rijbewijs is helemaal geen bewijs dat je kunt rijden maar een vergunning om te mógen rijden.
Delano zegt dat ook al in min of meer dezelfde bewoordingen en hij heeft gewoon gelijk.
De eisen om zo'n vergunning te kunnen/mogen halen zijn in het hele land gelijk, iemand die examen in de randstad heeft gereden is niet automatisch een betere chauffeur dan iemand die in een kleinere stad heeft afgereden.
Dat er bij "jullie" trams rondrijden maakt het echt niet moeilijker hoor, in andere steden kan het ook flink druk zijn.
Bovendien zijn de voorrangsregels mbt trams onderdeel van de theorie en dus ook bekend bij elke praktijkexamenkandidaat.
En buiten dat: Het is ook niet zo dat je elk theoriepuntje ook tijdens het lessen of tijdens het examen meegemaakt moet hebben, het gaat er om dat je in THEORIE weet hoe het moet.
Beoordeel dus niet iemand op zijn of haar keuzes, bedenk gewoon dat elke stad of streek zijn eigen eigenaardigheden heeft en dat er maar zat situaties te bedenken zijn die jij ook nog niet meegemaakt hebt of niet weet hoe je er op moet reageren.
Kom je nou weer met dat Apeldoorn? Ik heb het nooit over die stad gehad, zoals je inmiddels ook wel begrijpt mag ik een keer hopen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
[..]
FF nog dit wijnandsinds wanneer is apeldoorn een klein dorp
Heuyquote:
Je typte wat anders in het vorige topic en dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:51 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Het spijt me voor je, maar het heet niet voor niets een rijvaardigheidsbewijs. Het bewijs dat je vaardig bent om te rijden. Zo moeilijk is het niet hoor. Verder kom ik allerminst uit een grote stad en al helemaal niet een stad waar trams rijden. Of je een goede of slechte chauffeur bent heeft niks te maken met je examen. Iemand die net z'n rijbewijs heeft is vaak geen goede bestuurder, dat komt later wel. Nogmaals, mijn punt is: als je niet in een stad met meer verkeersdrukte en onvoorziene situaties durft of kunt rijden, verdien je geen rijbewijs. Dat is mijn punt geweest vanaf het begin van deze 'discussie' en Jan en alleman komt met allerlei nieuwe invalshoeken aanzetten waar ik niks mee van doen heb.
Beetje triest dat je op deze manier nog eventjes het laatste woord denkt te kunnen pakken en mij tegelijkertijd nog voor leugenaar uitmaakt. Lees mijn vorige posts maar door, daar staat gewoon precies hetzelfde in als wat ik tegen jou verkondigd heb. Echt triest dit, maar dat had ik al gezegd.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je typte wat anders in het vorige topic en dat weet je zelf ook wel.
Tenminste: Ik ga er van uit dat je nog weet wat je getypt hebt. Ik ga er verder ook niet meer op in, jij blijft toch maar uitvluchten verzinnen en te draaien en te keren net zo lang totdat het lijkt of je gelijk hebt. Ik doe daar niet aan mee.
Laat het stukje dat ik typte dan maar gelden als een algemene opmerking, iemand anders kan er wél iets aan hebben.
zucht.........quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Beetje triest dat je op deze manier nog eventjes het laatste woord denkt te kunnen pakken en mij tegelijkertijd nog voor leugenaar uitmaakt. Lees mijn vorige posts maar door, daar staat gewoon precies hetzelfde in als wat ik tegen jou verkondigd heb. Echt triest dit, maar dat had ik al gezegd.
En nou klaarquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Het woord zegt het al: rij-bewijs. Het bewijs dat je kunt rijden.
Wat praat je nou, met je 'en nou klaar'? Je herhaalt gewoon wat ik de hele tijd al zeg. Wat een gast ben jijquote:
Voor de laatste keer: het gaat me niet om die gast die in Apeldoorn gaat afrijden!quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:52 schreef NanaMidi het volgende:
Is het nou echt nodig om zo'n discussie te voeren in dit topic? Je mag je eigen mening hebben, maar ik denk niet dat hij opeens toch in Amsterdam gaat afrijden vanwege jouw kritiek. Laten we het gezellig houden, en het topic laten waarvoor het bedoeld is.
Vooruit dan maar weer, maar dan echt het laatste wat ik er over zeg:quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Wat praat je nou, met je 'en nou klaar'? Je herhaalt gewoon wat ik de hele tijd al zeg. Wat een gast ben jijgefeliciteerd man.
Wat laat jij je weer kennen joh. Schijnbaar kun je het niet aan in je hoofd en ga je weer met beledigingen strooien. Lees je eigen reacties eens terug man en ga je schamen. Ik ben een discussie aangegaan waarbij ik continu bij mijn punt gebleven ben. Dat mijn mening jou niet aanstaat moet je lekker zelf weten, maar dat je je verlaagd naar dit soort uitspraken zegt genoeg over jou.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:30 schreef delano.888 het volgende:
Wijnand ga godverdomme ergens anders zitten vervelen klote jong. Je weet zelf niet eens meer wat je hebt gepost en gaat het vervolgens ontkennen en het op andere mensen af draaien. Wat ben jij zielig!
Zo belangrijk vind ik het niet, maar prima, ik haak afquote:Op donderdag 8 mei 2014 19:57 schreef vannelle het volgende:
En verder wat NanaMidi zegt, laten we dit topic maar gebruiken waar het voor bedoeld is.
Als je het nog steeds met me oneens bent wil ik het ook best via PM of DM bespreken of je opent er een apart topic over, ik zal daar reageren.
Voor de laatste keer: Hij had allang gezegd dat het NIET was omdat hij niet in Amsterdam zou durven afrijden! Dáárom zei ik ook le-zen en postte het antwoord waarin hij dat exact zei.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[...]
Ik nam gewoon stelling in over het feit dat je niet rijvaardig bent als je niet in een stad durft of kunt.
Je staat erbij.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:33 schreef iFrost het volgende:
weet je hoe vies, ik was ook 24 maart geslaagd
Jaja, mij uitmaken voor lafaard en dan ontopic roepenquote:Op donderdag 8 mei 2014 22:31 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Voor de laatste keer: Hij had allang gezegd dat het NIET was omdat hij niet in Amsterdam zou durven afrijden! Dáárom zei ik ook le-zen en postte het antwoord waarin hij dat exact zei.
Maar het is zinloos je dit in te laten zien, want jij - en alleen jij - hebt natuurlijk gelijk. Je wil niet zien en toegeven dat je het niet bij het juiste eind hebt. Lafaard...
En nu weer ontopic!
Wat ben jij vervelend zeg.quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Jaja, mij uitmaken voor lafaard en dan ontopic roepen
Voor de laatste keer: Het ging mij in mijn eerste post al NIET om HEM. Waarom haal je hem er telkens bij? Als hij het wel durft -> PRIMA, mijn punt gaat dus over mensen die het niet durven of kunnen. Snap je het nu een keer?
OK, nu je je zegje gedaan hebt.quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Jaja, mij uitmaken voor lafaard en dan ontopic roepen
Voor de laatste keer: Het ging mij in mijn eerste post al NIET om HEM. Waarom haal je hem er telkens bij? Als hij het wel durft -> PRIMA, mijn punt gaat dus over mensen die het niet durven of kunnen. Snap je het nu een keer?
Dan spreek je jezelf tegen en ik kan zo een post uit het andere topic hier neerplempen om te laten zien. Deze hele discussie tussen jou en de anderen is dus zinloos geweest. Klaar nu.quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Jaja, mij uitmaken voor lafaard en dan ontopic roepen
Voor de laatste keer: Het ging mij in mijn eerste post al NIET om HEM. Waarom haal je hem er telkens bij? Als hij het wel durft -> PRIMA, mijn punt gaat dus over mensen die het niet durven of kunnen. Snap je het nu een keer?
Nopquote:
Misschien moet je je eigen advies ter harte te nemenquote:Op donderdag 8 mei 2014 19:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Beetje triest dat je op deze manier nog eventjes het laatste woord denkt te kunnen pakken
Apeldoorn is ook een stad hoor.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik nam gewoon stelling in over het feit dat je niet rijvaardig bent als je niet in een stad durft of kunt. Men viel daar behoorlijk over, kennelijk raakte ik een gevoelige snaar. That's it.
Het gaat me niet om Apeldoorn, zoals ik al vaker geroepen heb. Het gaat erom hoe zeker je bent achter het stuur en of je durft te handelen. Als je in paniek raakt zodra je een grotere stad in rijdt, dan gebeuren er gewoon ongelukken. En tja, in Nederland kennen we eigenlijk geen grote steden. Kijk eens in Parijs, het verkeer daar is echt een grote chaos. Dat kun je niet vergelijken met Rotterdam of Amsterdam.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:14 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Apeldoorn is ook een stad hoor.
Als iemand liever niet in Amsterdam rijdt en dat dan ook gewoon niet doet, zie ik daar geen probleem mee. Waar leg jij die grens? Amsterdam durf ik wel aan, zo erg kan het niet zijn, maar hoe zo'n held zou jij je voelen op de wegen van Mumbai of Bangkok?
Hij vroeg dan ook: durf jij daar gewoon te rijden? Zonder ook maar een sprankeltje spanning?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:58 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Het gaat erom hoe zeker je bent achter het stuur en of je durft te handelen. Als je in paniek raakt zodra je een grotere stad in rijdt, dan gebeuren er gewoon ongelukken. Kijk eens in Parijs, het verkeer daar is echt een grote chaos. Dat kun je niet vergelijken met Rotterdam of Amsterdam.
Dat vroeg hij niet. Hij vroeg of ik mij een held zou voelen in Mumbai of Bangkok. Antwoord daarop is uiteraard nee. Ik voel mij sowieso nooit een held achter het stuur, dat soort waanideeën krijg je ongelukken van. Of ik er durf te rijden vraag je? Ja, waarom niet?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:07 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Hij vroeg dan ook: durf jij daar gewoon te rijden? Zonder ook maar een sprankeltje spanning?
In het vorige topic reageerde je op een conversatie van iemand die in een andere stad wilde afrijden. Die stad was Apeldoorn, daarom roept iedereen (incluis mijzelf) Apeldoorn.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:58 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Het gaat me niet om Apeldoorn, zoals ik al vaker geroepen heb. Het gaat erom hoe zeker je bent achter het stuur en of je durft te handelen. Als je in paniek raakt zodra je een grotere stad in rijdt, dan gebeuren er gewoon ongelukken. En tja, in Nederland kennen we eigenlijk geen grote steden. Kijk eens in Parijs, het verkeer daar is echt een grote chaos. Dat kun je niet vergelijken met Rotterdam of Amsterdam.
Ik heb mijn rijbewijs nog niet eens opgepikt bij de gemeentequote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben binnen 3 maanden na het behalen van mijn rijbewijs naar Berlijn gereden vanaf Utrecht (650 km) en heb ook nog door Berlijn zelf gereden. Gewoon doen. Makkelijk was het niet, maar heb 't wel gedaan.
Hehe, nee ik bedoel ook niet van "ik ben tof want ik heb dat gedaan" (al ben ik wel stiekem heel tofquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:33 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb mijn rijbewijs nog niet eens opgepikt bij de gemeente![]()
Zal ik maandag even doen
Ongetwijfeld dat je heel tof bentquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hehe, nee ik bedoel ook niet van "ik ben tof want ik heb dat gedaan" (al ben ik wel stiekem heel tof)
meer zo van, enige manier om die ervaring te krijgen is door het gewoon te doen.
Ik heb nu in die paar maanden dat ik mn rijbewijs heb best wel veel gereden en ik merk gewoon dat ik echt ben gegroeid, en soms word je weer even geconfronteerd met je eigen klungeligheid en denk je weer van OMG wat ben ik nu weer aan het doen zeg![]()
Maar de enige manier om goed te leren rijden is door zoveel mogelijk mee te maken vind ik.
Ligt er aan of de auto hoog in de toeren zitquote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Schakelen mensen met een vijfbak hier ook terug als ze inhalen op de snelweg vraag ik me af?
Vertel mij wat, ik heb vorige maand afgereden in Londen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:58 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Het gaat me niet om Apeldoorn, zoals ik al vaker geroepen heb. Het gaat erom hoe zeker je bent achter het stuur en of je durft te handelen. Als je in paniek raakt zodra je een grotere stad in rijdt, dan gebeuren er gewoon ongelukken. En tja, in Nederland kennen we eigenlijk geen grote steden. Kijk eens in Parijs, het verkeer daar is echt een grote chaos. Dat kun je niet vergelijken met Rotterdam of Amsterdam.
hoe bedoel je dat precies?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:33 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ligt er aan of de auto hoog in de toeren zit
Nee, nooit.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Schakelen mensen met een vijfbak hier ook terug als ze inhalen op de snelweg vraag ik me af?
Hangt van de auto af. Als je een auto hebt die met 120 op 4000 toeren rijd, en je gaat inhalen met 130, moet je echt NIET terugschakelen.quote:
Volgens mij heb ik dat nog nooit gedaanquote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Schakelen mensen met een vijfbak hier ook terug als ze inhalen op de snelweg vraag ik me af?
Ik vraag me af wat gaat gebeuren als je hem in zijn achteruit zet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:07 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, nooit.
[..]
Hangt van de auto af. Als je een auto hebt die met 120 op 4000 toeren rijd, en je gaat inhalen met 130, moet je echt NIET terugschakelen.
dan explodeert je versnellingsbak waarschijnlijkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:02 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat gaat gebeuren als je hem in zijn achteruit zet.
Bestaan die autos dan? (als het geen zes/vierbakken zijn)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:07 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, nooit.
[..]
Hangt van de auto af. Als je een auto hebt die met 120 op 4000 toeren rijd, en je gaat inhalen met 130, moet je echt NIET terugschakelen.
De mijne zit met 120 wel tegen de 4000 toeren aan hoorquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bestaan die autos dan? (als het geen zes/vierbakken zijn)
wej waar begint je rpm limiter dan?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De mijne zit met 120 wel tegen de 4000 toeren aan hoor
Ik denk dat de mijne wel rond de 3500 zit als ik 120 rij in z'n 5quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bestaan die autos dan? (als het geen zes/vierbakken zijn)
Bij 7000 of 8000 pas volgens mij.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
wej waar begint je rpm limiter dan?
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bij 7000 of 8000 pas volgens mij.
Ja, mijne zit op 4k bij 130. Maar ik kan 215 halen als het goed is. Bij 170 vanmiddag zat hij rond de 5,5k volgens mij.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bestaan die autos dan? (als het geen zes/vierbakken zijn)
Zo bijzonder is dat niet hoor!quote:
Onmogelijk. Ga eens 50 rijden en probeer hem in de 1 te zetten, zelfs dat gaat je niet lukken. Achteruit al helemaal niet!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:02 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat gaat gebeuren als je hem in zijn achteruit zet.
50 in de 1 is al helemaal niet bijzonderquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:08 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, mijne zit op 4k bij 130. Maar ik kan 215 halen als het goed is. Bij 170 vanmiddag zat hij rond de 5,5k volgens mij.
[..]
Zo bijzonder is dat niet hoor!
[..]
Onmogelijk. Ga eens 50 rijden en probeer hem in de 1 te zetten, zelfs dat gaat je niet lukken. Achteruit al helemaal niet!
Probeer het eens zou ik zeggen. ONMOGELIJK. Ik kan hem als ik 30 rij ofzo in de 2 NET met moeite in de 1 douwen. Daarboven echt NIETquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
50 in de 1 is al helemaal niet bijzonder
zelfs deze c1 lukt hetquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Probeer het eens zou ik zeggen. ONMOGELIJK. Ik kan hem als ik 30 rij ofzo in de 2 NET met moeite in de 1 douwen. Daarboven echt NIET
Ja opschakelen wel ja. Dohh. Maar terug niet. Dat is beveiligd. Ik kan alleen maar naar de 1 terug als ik bijna stapvoets rij.quote:
zit daar verschil tussen danquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja opschakelen wel ja. Dohh. Maar terug niet. Dat is beveiligd.
Ja. Terug schakelen naar de 1 gaat niet zomaar. Zal ik ff een stukje rijden en het filmen?quote:
doe maarquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja. Terug schakelen naar de 1 gaat niet zomaar. Zal ik ff een stukje rijden en het filmen?
Valt toch wel mee, je hebt een leuke stem hoor.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:46 schreef delano.888 het volgende:
Zo, daar zijn we weer. Hoop dat dit het wat duidelijker maakt
Ik HAAT mijn stem op video zeg, godverdomme
leuke film en iedereen haat zn eigen stem volgens mij dus maak je daar maar geen zorgen overquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:46 schreef delano.888 het volgende:
Zo, daar zijn we weer. Hoop dat dit het wat duidelijker maakt
Ik HAAT mijn stem op video zeg, godverdomme
Nee dat was uiteraard de versnellingsbak ik versprak me. Maar ik had de koppeling nog in dus dat is wel enigszins vreemd. Er zit vast wel logica achter maar ZOVEEL weet ik niet van auto'squote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
leuke film en iedereen haat zn eigen stem volgens mij dus maak je daar maar geen zorgen over
Ik hoorde dat geluid bij dat terugschakelen overigens wel, weet je zeker dat het de motor was?
Als je de koppeling hebt ingedrukt maakt de versnelling alleen geen contact met de motor, wel met de wielenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee dat was uiteraard de versnellingsbak ik versprak me. Maar ik had de koppeling nog in dus dat is wel enigszins vreemd. Er zit vast wel logica achter maar ZOVEEL weet ik niet van auto's
Ja maar de tandwielen zijn toch nog ontkoppelt. Dus hoe kunnen ze dan meer geluid maken dan dat hij in de vrij staat?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je de koppeling hebt ingedrukt maakt de versnelling alleen geen contact met de motor, wel met de wielen
Het enige wat de koppeling doet is de motor met de versnellingsbak verbinden toch?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:08 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja maar de tandwielen zijn toch nog ontkoppelt. Dus hoe kunnen ze dan meer geluid maken dan dat hij in de vrij staat?
Ja dat zeg ik. Maar als ik de koppeling inhoud zijn de tandwielen dus niet in elkaar geschoven. Maar toch maakt hij in de 1 stukken meer geluid dan dat hij in de vrij doet. Ik heb altijd gedacht dat koppeling in hetzelfde was als pook in de vrij.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het enige wat de koppeling doet is de motor met de versnellingsbak verbinden toch?
Dat is volgens mij niet waar. tenminste als in: Wielen hebben geen contact met versnellingenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. Maar als ik de koppeling inhoud zijn de tandwielen dus niet in elkaar geschoven. Maar toch maakt hij in de 1 stukken meer geluid dan dat hij in de vrij doet. Ik heb altijd gedacht dat koppeling in hetzelfde was als pook in de vrij.
Ik heb mn rijbewijs maar ik ben nog maar 17 dus ik heb nog geen autoquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:13 schreef delano.888 het volgende:
Maarre Chevy, had jij nou al een auto of les je nog? En snap je nou beter wat ik bedoelde met dat terugschakelen of kan jou (les) auto dat wel zonder moeite?
Nee geen idee waarom het zo is haha. Mijn instructeur beschreef het als een ingebouwde beveiliging zodat je niet je motor sloopt met te veel toeren. Maar er is vast een meer logische mechanische verklaring voor.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb mn rijbewijs maar ik ben nog maar 17 dus ik heb nog geen auto
En ik snap het principe nu wel, alleen kan je ook uitleggen waarom? ( dus waarom je dus niet in de eerste versnelling kan bij 50 vanuit 2, maar wel kan optrekken in 1 naar 50)
Koppeling en versnelling werken op verschillende punten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. Maar als ik de koppeling inhoud zijn de tandwielen dus niet in elkaar geschoven. Maar toch maakt hij in de 1 stukken meer geluid dan dat hij in de vrij doet. Ik heb altijd gedacht dat koppeling in hetzelfde was als pook in de vrij.
Top uitleg zeg, dankje! Nooit geweten dat het zo werkt. Dus als ik de versnelling vrij zet, en de koppeling op laat komen, word er toch een stukje van de tandwielen aan het draaien gezet?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:30 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Koppeling en versnelling werken op verschillende punten.
Er zijn eigenlijk drie delen in de transmissie:
Motor-koppeling
Koppeling-versnelling
Versnelling-differentieel-wiel
De koppeling en versnelling verbinden deze aan elkaar.
Normaal:
Motor---K=K---V=V---Wiel
Alles draait samen.
Koppeling in:
Motor---K K---V=V---Wiel
De tandwielen zijn nu nog in elkaar.
De hele versnellingsbak word door de wielen aangedreven.
Versnelling vrij:
Motor---K=K---V V---Wiel
De tandwielen zijn uit elkaar.
Een deel van de versnellingsbak wordt via de koppeling door de motor aangedreven, het andere deel door de wielen.
Koppeling in, versnelling vrij:
Motor---K K---V V---Wiel
Alles is ontkoppeld.
Het middelste deel van de versnellingsbak kan nu vrij ronddraaien.
Een versnellingsbak heeft twee assen, een die naar de koppeling gaat en een die naar de wielen gaat.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Top uitleg zeg, dankje! Nooit geweten dat het zo werkt. Dus als ik de versnelling vrij zet, en de koppeling op laat komen, word er toch een stukje van de tandwielen aan het draaien gezet?
Dat filmpje ken ik ja. Maar ik als je ontkoppelt stopt vrijwel de hele versnellingsbak met draaien, dus kan je naar een andere versnelling. Maar als je heel snel schakelt voordat alles stilvalt dan snap ik niet dat de tandwielen dan niet gaan knarsen? Want ze koppelen dus eigenlijk al direct voordat je de motor er aan koppelt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:44 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Een versnellingsbak heeft twee assen, een die naar de koppeling gaat en een die naar de wielen gaat.
Iedere versnelling heeft twee tandwielen, een vast aan de ene as en een los aan de andere as.
Met de schakelpook kun je dan steeds één los tandwiel aan de as koppelen.
De koppelingen in de versnellingsbak (die je dus niet met het pedaal bedient) zijn zo gemaakt dat voordat de tanden in elkaar schuiven ze al een beetje contact maken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat filmpje ken ik ja. Maar ik als je ontkoppelt stop vrijwel de hele versnellingsbak met draaien, dus kan je naar een andere versnelling. Maar als je heel snel schakelt voordat alles stilvalt dan snap ik niet dat de tandwielen dan niet gaan knarsen? Want ze koppelen dus eigenlijk al direct voordat je de motor er aan koppelt.
Aha. Een hoop geleerd vandaag thanks!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:58 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De koppelingen in de versnellingsbak (die je dus niet met het pedaal bedient) zijn zo gemaakt dat voordat de tanden in elkaar schuiven ze al een beetje contact maken.
Daardoor worden de snelheden van de wielen en de versnellingsbak geleidelijk aan gelijk zodat de tanden zonder knarsen in elkaar schuiven.
Zou je een versnelling selecteren terwijl de versnellingsbak aan de motor gekoppeld is werkt dit geleidelijk koppelen niet en knarsen de tanden wel.
Volgens mij heeft dat te maken met de synchromesh, die houdt het tegen omdat je anders je versnellingsbak kapot kunt krijgen..quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Aha. Een hoop geleerd vandaag thanks!
Weet je toevallig ook nog gelijk het probleem in mijn filmpje? (Waarom je technisch gezien niet in een lage versnelling kan als je te hard rijd?)
Dat is natuurlijk geen enkel probleem. Maar ik heb wel gemerkt in de 1,5 jaar dat ik nu een auto heb dat een beetje basiskennis wel erg nuttig kan zijn. Als je er echt 0,0 van snapt en je gaat een keer naar de auto dealer word je echt aan alle kanten keihard genaaid. Met een beetje basiskennis merken ze dat en kost het je veel minder geld.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:32 schreef Messina het volgende:
Ik snap er echt niets van en ben niet bang om het toe te geven!
Het klinkt waarschijnlijk verschrikkelijk ouderwets, maar mijn man doet dat soort dingen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen enkel probleem. Maar ik heb wel gemerkt in de 1,5 jaar dat ik nu een auto heb dat een beetje basiskennis wel erg nuttig kan zijn. Als je er echt 0,0 van snapt en je gaat een keer naar de auto dealer word je echt aan alle kanten keihard genaaid. Met een beetje basiskennis merken ze dat en kost het je veel minder geld.
Nee dat scheelt inderdaad wel een hoop als je een man hebtquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Het klinkt waarschijnlijk verschrikkelijk ouderwets, maar mijn man doet dat soort dingen.![]()
Niet dat hij alle "mannendingen" doet hoor, ik ga gerust op een trap balanceren om een plafonniere te vervangen en heb zelf de keuken betegeld, maar auto's... Nee.![]()
De technische kant dan, ik weet uiteraard wel de motor te vinden etc.
Ja dat lijkt me duidelijk. Het begin van de discussie ging om het advies van een persoon die zei: ga niet in stad X afrijden, maar in stad Y, want dat is rustiger. Ik was het daar niet mee eens omdat ik vind dat je een examen ook in een drukkere stad zou moeten kunnen doen. En daardoor ging men over de zeik, met als absolute dieptepunt die delano die begon te scheldenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:29 schreef Messina het volgende:
[..]
In het vorige topic reageerde je op een conversatie van iemand die in een andere stad wilde afrijden. Die stad was Apeldoorn, daarom roept iedereen (incluis mijzelf) Apeldoorn.
Ik heb nu net mijn rijbewijs, maar denk er niet aan om nu in de auto te stappen en door Warschau centrum te gaan touren. Niet omdat ik het niet zal kunnen, maar ik heb liever iets meer ervaring voor ik een stad als Warschau in ga, waar mensen links en rechts voorbij komen op manieren die je niet leert tijdens rijles. Moet ik dan maar mijn rijbewijs inleveren? Want zo komt jouw verhaal over.
Het gaat er niet om dat ik het niet durf. Als ik door Warschau heen moet, so be it. Maar ik heb liever wat rij-uren voor ik me willens en wetens in een superdrukke situatie gooi.
Dus, gedeeltelijk ben ik het wel met je eens. Als je echt niet DURFT te rijden in een grote stad ben je niet rijwaardig. Aan de andere kant is er niets mis met het ontlopen van drukte.
Maar we doen nu allemaal weer gewoon normaal hèquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me duidelijk. Het begin van de discussie ging om het advies van een persoon die zei: ga niet in stad X afrijden, maar in stad Y, want dat is rustiger. Ik was het daar niet mee eens omdat ik vind dat je een examen ook in een drukkere stad zou moeten kunnen doen. En daardoor ging men over de zeik, met als absolute dieptepunt die delano die begon te schelden
Rustiger kan twee kanten op. Minder mensen op straat in de stad, of sneller terecht kunnen bij het CBRquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me duidelijk. Het begin van de discussie ging om het advies van een persoon die zei: ga niet in stad X afrijden, maar in stad Y, want dat is rustiger. Ik was het daar niet mee eens omdat ik vind dat je een examen ook in een drukkere stad zou moeten kunnen doen. En daardoor ging men over de zeik, met als absolute dieptepunt die delano die begon te schelden
Juist.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Rustiger kan twee kanten op. Minder mensen op straat in de stad, of sneller terecht kunnen bij het CBR
Ik heb geen verstand van auto's en mijn vriendin al helemaal nietquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee dat scheelt inderdaad wel een hoop als je een man hebtmijn bericht ging meer op voor als je GEEN partner hebt die er verstand van heeft
Het helpt als je een auto hebt. Ik heb een saab, dus heb ik heel veel gelezen en gevraagd op saabforum.nl. Dan klopt de info ook gelijk met je merk. Ook heb ik via die site een saab hobbyist monteur gevonden die in zijn vrije tijd onderhoud doet tegen 30% van de prijs van de dealer hier in het dorp. Dus daar ben ik nu ook een paar keer geweest voor bijna al mijn onderhoud, en hem heb ik gelijk heel veel kunnen vragen, hij vind dat juist leuk om de kennis te delen. Dus nu snap ik er al een stuk meer van.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van auto's en mijn vriendin al helemaal niet
Hoe heb jij dingen dan geleerd? Googelen? Motor open en dingen uitvogelen?
Ik vond zelfs de olie checken al een vaag en ingewikkeld proces
Ja naar dealer gaan zonder kennis heb ik dus al een keer gedaan. Heb ik ook meteen van geleerd, ratten zijn het!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 09:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het helpt als je een auto hebt. Ik heb een saab, dus heb ik heel veel gelezen en gevraagd op saabforum.nl. Dan klopt de info ook gelijk met je merk. Ook heb ik via die site een saab hobbyist monteur gevonden die in zijn vrije tijd onderhoud doet tegen 30% van de prijs van de dealer hier in het dorp. Dus daar ben ik nu ook een paar keer geweest voor bijna al mijn onderhoud, en hem heb ik gelijk heel veel kunnen vragen, hij vind dat juist leuk om de kennis te delen. Dus nu snap ik er al een stuk meer van.
Maar het belangrijkste is dus, ga absoluut NIET zonder kennis naar een DEALER. Dat deed ik toen ik de auto net 1 week had. Olie verversen en 2 banden vervangen kon ik 320 euro aftikken, omdat ze merkte dat ik 0,0 kennis had en ze hebben dus allemaal andere onnodige shit gedaan, want ja dat was echt nodig! Nu weet ik wel beter.
Wat voor merk heb je?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 09:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja naar dealer gaan zonder kennis heb ik dus al een keer gedaan. Heb ik ook meteen van geleerd, ratten zijn het!
Ik heb wel een auto, die het (for now) prima doet. Alleen als de apk er straks aankomt weet ik dus niet waar ik het beste heen kan, omdat ik dus geen vaste en betrouwbare garage heb en de keus in de stad waar ik woon (utrecht) gewoon enorm is.
Dus ja... lastig...
http://www.opel-forum.nl/viewforum.php?f=5quote:
quote:
Ditquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:07 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hangt van de auto af. Als je een auto hebt die met 120 op 4000 toeren rijd, en je gaat inhalen met 130, moet je echt NIET terugschakelen.
Wat?!?!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:18 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Je kent dat wel. Van die mannen die met een hanger voor iemand zwaaien en die persoon slaperig wordt. Ik dacht: das onzin. Nou niet dus. Net voor ik instapte om terug te rijden naar huis was ik kwiek en fit. Het regende, dus zette ik de ruitenwissers aan. En mehn, dat werkt dus wel op je gemoedstoestand. Ik merkte gewoon dat ik iets moeier werd en meer moeite moest doen om m'n aandacht erbij te houden. Dit is overigens prima gelukt(*), juist omdat ik het gelijk merkte. Heb ook de airco kouder gezet.
Voor het geval dat mensen van alles beginnen te roepen.
Mijn vriendinnetje heeft zometeen rijles in de stromende regen gna gna... ik vind het alleen maar goed, want ze heeft tot nu toe alleen maar met droog weer gereden. In harde regen rijden is best pittig vind ik namelijk.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat?!?!![]()
![]()
Dus je werd moe van de ruitenwissers terwijl het hard regende?
Ik denk persoonlijk dat je moe/licht in je hoofd werd door de hoge vochtigheidsgraad die ineens op je inslaat. De airco helpt dan namelijk inderdaad.
Ik word ook altijd lichter in mijn hoofd als het echt hard regent. Er zit dan zoveel vocht in de lucht dat je gewoon zuurstof te kort komt.
En dat voelt dan inderdaad net alsof je moe bent.
Mee eens. Ik ging woensdagavond mn ouders halen van Schiphol, en ik voelde me echt slecht op mn gemak. Daar had ik wel wat oefening in kunnen gebruiken tijdens de lessen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn vriendinnetje heeft zometeen rijles in de stromende regen gna gna... ik vind het alleen maar goed, want ze heeft tot nu toe alleen maar met droog weer gereden. In harde regen rijden is best pittig vind ik namelijk.
De eerste les die ik in harde regen had was gelijk awesome, de auto begon te aquaplanenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn vriendinnetje heeft zometeen rijles in de stromende regen gna gna... ik vind het alleen maar goed, want ze heeft tot nu toe alleen maar met droog weer gereden. In harde regen rijden is best pittig vind ik namelijk.
Is inderdaad pittig. Ik reed gisteren naar duitsland met 170, maar op de terug weg heb ik een stukje niet meer dan 100 gereden. Het regende echt super hard, het wegdek was echt super slecht en je zag gewoon niks, alle auto's hadden hele water wolken achter zich aan. Toen ik de grens over ging was het wegdek goed en was ineens het zicht 1000x beter.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn vriendinnetje heeft zometeen rijles in de stromende regen gna gna... ik vind het alleen maar goed, want ze heeft tot nu toe alleen maar met droog weer gereden. In harde regen rijden is best pittig vind ik namelijk.
Zoab maakt echt een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Is inderdaad pittig. Ik reed gisteren naar duitsland met 170, maar op de terug weg heb ik een stukje niet meer dan 100 gereden. Het regende echt super hard, het wegdek was echt super slecht en je zag gewoon niks, alle auto's hadden hele water wolken achter zich aan. Toen ik de grens over ging was het wegdek goed en was ineens het zicht 1000x beter.
Nog nooit van gehoord, maar gegoogled en zie het ja:quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:32 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zoab maakt echt een wereld van verschil.
Daarom moet je ook op de weg letten en niet op de ruitenwissersquote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:18 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Je kent dat wel. Van die mannen die met een hanger voor iemand zwaaien en die persoon slaperig wordt. Ik dacht: das onzin. Nou niet dus. Net voor ik instapte om terug te rijden naar huis was ik kwiek en fit. Het regende, dus zette ik de ruitenwissers aan. En mehn, dat werkt dus wel op je gemoedstoestand. Ik merkte gewoon dat ik iets moeier werd en meer moeite moest doen om m'n aandacht erbij te houden. Dit is overigens prima gelukt(*), juist omdat ik het gelijk merkte. Heb ook de airco kouder gezet.
* Voor het geval dat mensen van alles beginnen te roepen.
Ik ben de verstandigste en ga hier niet op in.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Daarom moet je ook op de weg letten en niet op de ruitenwissers
Was inderdaad geen goed advies van mijquote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:40 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik ben de verstandigste en ga hier niet op in.
Ditquote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Daarom moet je ook op de weg letten en niet op de ruitenwissers
Je weet dat je het dakraam moet sluiten als het regent?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:47 schreef delano.888 het volgende:
Ik denk toch echt dat het 0,0% met de ruitenwissers te maken heeft en 100% met de vochtigheidsgraad in de lucht door de regen.
Eventueel in combi met warmte in de auto?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:47 schreef delano.888 het volgende:
Ik denk toch echt dat het 0,0% met de ruitenwissers te maken heeft en 100% met de vochtigheidsgraad in de lucht door de regen.
Ja warme lucht is over het algemeen vochtiger ja. Als het hard regent, niet koud is, en je hebt de airco uit, kan je echt wel licht in je hoofd worden, wat aanvoelt als moeheid.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:41 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Eventueel in combi met warmte in de auto?
En dan zie je - terwijl je op de weg let - ook nog eens elke keer die ruitenwissers onbewust voorbij zwiepen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:11 schreef Messina het volgende:
Het was ook niet zomaar een buitje, het was een ware wolkbreuk. Dan is je zicht minder, moet je beter focussen, en daar wordt je vermoeid van
Waarom? Omdat je het serieus denkt nodig te hebben als bewijsmateriaal bij eventuele ongevallen? Of gewoon voor de fun?quote:
Ik wilde eerst de G1W kopen, want iedereen zegt dat die helemaal geweldig is:quote:
-Omdat er genoeg gekke dingen op de weg die ik graag wil hebben voor het dashcam topic en voor de fun.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je het serieus denkt nodig te hebben als bewijsmateriaal bij eventuele ongevallen? Of gewoon voor de fun?
Tnx.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik wilde eerst de G1W kopen, want iedereen zegt dat die helemaal geweldig is:
Maar toen ik hem bijna had besteld (op ebay voor ¤39) kwam ik er achter dat er net een nieuw model is sinds kort, de G1WH:
En die was 10 euro duurder, maar is minder opvallend (geheel zwart ipv chromen ring) en heeft een bredere lens. Dus die laatste genomen voor ¤49.
[..]
-Omdat er genoeg gekke dingen op de weg die ik graag wil hebben voor het dashcam topic en voor de fun.
-En omdat het geen kwaad kan mocht er ooit iets gebeuren.
-En omdat het toch maar ¤49 was voor een hele goede.
Maar hij-die-niet-genoemd-mag-worden heeft zijn theorie toch nog maar net?quote:Op zondag 11 mei 2014 12:36 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Hij-die-niet-genoemd-mag-worden is strontjaloers dat ik eerder het rijbewijs heb dan hij. Zo triest. Hij laat zich zó kennen. (Ja had hem op whatsapp, hij heeft me uit jaloezie zojuist geblockt.)
Ik vermoed dat hij dacht dat het - gezien mijn geschiedenis - dit keer weer heel lang zou gaan duren.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Maar hij-die-niet-genoemd-mag-worden heeft zijn theorie toch nog maar net?
Dan is het toch niet zo raar dat jij je rijbewijs eerder hebt?
Tsja, jammer voor 'm.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:40 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij dacht dat het - gezien mijn geschiedenis - dit keer weer heel lang zou gaan duren.
Edit: En dat hij het rijbewijs dus eerder zou hebben en hem dat een goed gevoel zou hebben gegeven.
Je bent wel erg laat met je theorie. Maar als je hem gewoon in 1 keer haalt, prima toch.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:20 schreef Devlin97 het volgende:
Eerste rijles op 27 juli 2013
33 rijlessen gehad
rij-instructeur 4 keer ingegrepen omdat ik of niet remde bij een zebrapad of ik de verkeerde baan pakte
6 Juni Theorie examen Wil hem in een keer halen
quote:Op zondag 11 mei 2014 12:36 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Hij-die-niet-genoemd-mag-worden is strontjaloers dat ik eerder het rijbewijs heb dan hij. Zo triest. Hij laat zich zó kennen. (Ja had hem op whatsapp, hij heeft me uit jaloezie zojuist geblockt.)
Waarom ben je niet eerder begonnen met je theorie?quote:Op zondag 11 mei 2014 13:20 schreef Devlin97 het volgende:
Eerste rijles op 27 juli 2013
33 rijlessen gehad
rij-instructeur 4 keer ingegrepen omdat ik of niet remde bij een zebrapad of ik de verkeerde baan pakte
6 Juni Theorie examen Wil hem in een keer halen
Daar ben ik ook zeker van hoor.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:52 schreef Messina het volgende:
[..]
Tsja, jammer voor 'm.
Hij haalt hem nog wel.
Succes!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 08:58 schreef Dagoduck het volgende:
Zometeen TTT, ik kan hier zo slecht tegen
Bijzondere manoeuvres gehaald, ingreep bij wegrijden omdat er een auto van links kwam, ik dacht daar kan ik nog wel omheen. Doe maar rustig aan zei hij. Verder moet ik beter kijken naar straatjes van rechts als ik een opdracht heb gekregen, bijvoorbeeld; daar linksaf en dat er dan nog een straatje rechts is waar ik niet op let omdat ik te veel met de kruising bezig ben. Ook moet ik geen fietsers inhalen op 30 kilometer wegen, dat werkt toch nietquote:
Waarom niet? Dit werkt zelfs heel goed.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:00 schreef Dagoduck het volgende:
Succes!
Bijzondere manoeuvres gehaald, ingreep bij wegrijden omdat er een auto van links kwam, ik dacht daar kan ik nog wel omheen. Doe maar rustig aan zei hij. Verder moet ik beter kijken naar straatjes van rechts als ik een opdracht heb gekregen, bijvoorbeeld; daar linksaf en dat er dan nog een straatje rechts is waar ik niet op let omdat ik te veel met de kruising bezig ben. Ook moet ik geen fietsers inhalen op 30 kilometer wegen, dat werkt toch niet
Ik moest met een rijles juist wel (eerder) een fietser inhalen, want als ik erachter zou blijven zou ik het verkeer achter me hinderen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:00 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Bijzondere manoeuvres gehaald, ingreep bij wegrijden omdat er een auto van links kwam, ik dacht daar kan ik nog wel omheen. Doe maar rustig aan zei hij. Verder moet ik beter kijken naar straatjes van rechts als ik een opdracht heb gekregen, bijvoorbeeld; daar linksaf en dat er dan nog een straatje rechts is waar ik niet op let omdat ik te veel met de kruising bezig ben. Ook moet ik geen fietsers inhalen op 30 kilometer wegen, dat werkt toch niet
Als ik toch rechtaf moet kom ik ze weer tegen en het inhalen duurt te lang ofzo. Het duurt dan zo lang dat ik uiteindelijk bij een (gelijkwaardige) kruising inhaal.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:59 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Waarom niet? Dit werkt zelfs heel goed.
Heeft niets met vrouw-zijn te maken. Sommige mensen hebben er wél gevoel voor, anderen nietquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:41 schreef dick_laurent het volgende:
Hmm... is dit zorgelijk? Of zijn vrouwen gewoon wat minder begaafd met de voertuigbeheersing?
True... dat geloof ik ook hoor, verschilt per persoon.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Heeft niets met vrouw-zijn te maken. Sommige mensen hebben er wél gevoel voor, anderen niet
Misschien eens een andere instructeur proberen?
Was haar vorige instructeur ook goed?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True... dat geloof ik ook hoor, verschilt per persoon.
Nou, ze heeft dezelfde instructeur als ik hadhele relaxte kerel en ik heb haar geen enkele keer horen klagen over hem dat hij dingen niet goed uitlegt oid, dus denk niet dat het daar aan ligt.
Ze kan gaan lessen in een automaat, scheelt haar een stuk aan handelingen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:41 schreef dick_laurent het volgende:
Pff, mijn vriendinnetje heeft nu inmiddels rijles nummertje 21 er op zitten. Daar komt ook nog eens bij dat ze een jaar of vier geleden ook al 17 rijlessen heeft gehad, maar het toen niet heeft afgemaakt.
Vervolgens vertelde ze me net dat ze het tot drie keer toe niet voor elkaar kreeg om van de 5 terug te schakelen naar de 4. Én, dat ze in een bocht de motor liet afslaan omdat ze per ongeluk optrok in de 3
.....
Ik wil graag supporting zijn. Maar ik zat wel even van. Ok.... je hebt nu al 30 uur rijles er op zitten (ze lest anderhalf uur per keer) en nóg krijg je het meerdere keren voor elkaar om niet te kunnen terugschakelen, en probeer je op te trekken in de 3e versnelling.
Hmm... is dit zorgelijk? Of zijn vrouwen gewoon wat minder begaafd met de voertuigbeheersing?
Ja, behalve dat ik een schakelauto heb en zij daar dus niet in zou mogen rijden. Dat schiet niet op...quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:21 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ze kan gaan lessen in een automaat, scheelt haar een stuk aan handelingen.
Automaatje voor haarzelf kopen? Of deze auto inruilen voor een automaat?quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, behalve dat ik een schakelauto heb en zij daar dus niet in zou mogen rijden. Dat schiet niet op...
Fuck nee ik ga niet in een automaat rijden nu al hoor... misschien ooit, maar nu nog nietquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:32 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Automaatje voor haarzelf kopen? Of deze auto inruilen voor een automaat?
Maar als ze daar na 17+21 lessen (geen zin om te rekenen) nog steeds moeite mee heeft, zit het eigenlijk niet goed. Het zou al automatisme moeten zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fuck nee ik ga niet in een automaat rijden nu al hoor... misschien ooit, maar nu nog niet
Ze moet maar gewoon lekker leren schakelen
Nou, ze heeft nog niet eens examen gedaan he. Dus laten we eerst dat afwachten. Mocht ze zakken dan heeft ze een herexamen in 't pakket. Als ze nou straks 2X is gezakt en daaruit blijkt 2X dat de voertuigbeheersing echt een drama was, ja dan moeten we misschien eens gaan nadenken over afrijden in een automaat...quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:41 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Maar als ze daar na 17+21 lessen (geen zin om te rekenen) nog steeds moeite mee heeft, zit het eigenlijk niet goed. Het zou al automatisme moeten zijn.
Gelukkig dacht mijn vriend er niet zo over.![]()
Waarom is het zó'n ramp als jij in een automaat zou rijden?
Als het jouw vriendin zou helpen om haar rijbewijs te halen - iets wat je, neem ik aan, graag wil - dan doe je dat toch uit liefde voor haar?
Als je net je rijbewijs hebt en daarna meteen automaat gaat rijden, ben je het schakelen weer aardig vlot kwijt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:41 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Waarom is het zó'n ramp als jij in een automaat zou rijden?
Qua verkeersinzicht durf ik dit wel met ja te beantwoorden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:41 schreef dick_laurent het volgende:
Of zijn vrouwen gewoon wat minder begaafd met de voertuigbeheersing?
Zolang je nog aan het lessen bent, en de instructeur het van je verlangt moet je dan maar niet inhalen. Maar als je eenmaal je rijbewijs hebt dan zul je zien dat het de normaalste zaak van de wereld is om fietsers in te halen, ongeacht wat de toegestane snelheid is.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:19 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als ik toch rechtaf moet kom ik ze weer tegen en het inhalen duurt te lang ofzo. Het duurt dan zo lang dat ik uiteindelijk bij een (gelijkwaardige) kruising inhaal.
Een automaatrijbewijs is allang niet meer alleen voorbehouden aan mensen die een handicap hebben.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Een automaatrijbewijs moet je echt niet aan beginnen. Dat is misschien voor mensen die ivm een handicap niet goed kunnen rijden misschien een optie. Maar als je gezond bent is het echt wel een dikke beperking hoor. Niet doen.
Oh oke man, dankjewelquote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:50 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Een automaatrijbewijs is allang niet meer alleen voorbehouden aan mensen die een handicap hebben.
En zo'n dikke beperking is het niet.
ook aan zware autisten jaquote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:50 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Een automaatrijbewijs is allang niet meer alleen voorbehouden aan mensen die een handicap hebben.
En zo'n dikke beperking is het niet.
Ja, maar dan nog. Alleen in auto's met een automatische versnellingsbak mogen rijden is echt niet zo'n dikke beperking. Dus ook als je geen FOK!er bent is een automaatrijbewijs echt fantastisch. Ik kreeg er ook 450 euro voor trouwens.quote:
Ja dat dan weer wel. Meeste auto's in nederland zijn automaat, dus dat is geen enkel probleemquote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:01 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog. Alleen in auto's met een automatische versnellingsbak mogen rijden is echt niet zo'n dikke beperking. Dus ook als je geen FOK!er bent is een automaatrijbewijs echt fantastisch. Ik kreeg er ook 450 euro voor trouwens.
Precies! En door alle files in Nederland kom je toch vaak niet eens in de tweede versnelling. En in dat geval mag je dus ook met een automaatrijbewijs in een schakelbak rijden!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja dat dan weer wel. Meeste auto's in nederland zijn automaat, dus dat is geen enkel probleem
Steeds meer mensen gaan voor een automaat, en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden als je de ontwikkelingen van auto's een beetje volgt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Qua verkeersinzicht durf ik dit wel met ja te beantwoorden.
Verder kunnen mensen gewoon slechter zijn in de praktijk toch? Waarschijnlijk spelen zenuwen ook wel een rol.
Een automaatrijbewijs moet je echt niet aan beginnen. Dat is misschien voor mensen die ivm een handicap niet goed kunnen rijden misschien een optie. Maar als je gezond bent is het echt wel een dikke beperking hoor. Niet doen.
Ja en als jij de ontwikkelingen een beetje volgt dan weet je dat fossiele brandstoffen de toekomst niet zijn en we over een paar jaar zelfbesturende auto's hebben. Dus ja, wat is dan überhaupt het nut van een rijbewijs?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:06 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Steeds meer mensen gaan voor een automaat, en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden als je de ontwikkelingen van auto's een beetje volgt.
Dus wat jij hier zegt slaat natuurlijk nergens op.
Hey Bier, ga eens ergens anders trollenquote:
Zo'n vaart zal het niet hebben inderdaad, maar dat is hetzelfde met automaatjes. Het duurt echt nog wel effe voordat dat gemeengoed is (als dat ooit gaat gebeuren).quote:
als de olie op is zijn automaatjes zeker weten gemeengoedquote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Zo'n vaart zal het niet hebben inderdaad, maar dat is hetzelfde met automaatjes. Het duurt echt nog wel effe voordat dat gemeengoed is (als dat ooit gaat gebeuren).
Gelukkig raakt de olie niet opquote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
als de olie op is zijn automaatjes zeker weten gemeengoed
oh sorry dat dacht ik. dus olie is er oneindig?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:41 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Gelukkig raakt de olie niet op
Zeker niet. Maar wanneer het op raakt durft niemand te zeggen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
oh sorry dat dacht ik. dus olie is er oneindig?
Dat is iedereen wel eens overkomen denk ikquote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:36 schreef sirdanilot het volgende:
Haha, vanochtend was ik mijn rijles finaal vergetenStaat-ie tien minuten na de tijd voor de deur met 'kom je nog?'
![]()
Snel m'n lenzen in gedaan en lekker gereden. Ging niet zo heel erg goed met m'n slaperige kop, maar ook niet bijzonder slecht.
Ik was 1x in slaap gevallen voor de rijles. Dus toen kwam ie een kwartier overtijd aan, ik helemaal moe naar de auto toe. Wat was dat een kut rijles zegquote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:36 schreef sirdanilot het volgende:
Haha, vanochtend was ik mijn rijles finaal vergetenStaat-ie tien minuten na de tijd voor de deur met 'kom je nog?'
![]()
Snel m'n lenzen in gedaan en lekker gereden. Ging niet zo heel erg goed met m'n slaperige kop, maar ook niet bijzonder slecht.
Doe je snelquote:Op zondag 18 mei 2014 15:40 schreef Friek_ het volgende:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
Maandje geleden begonnen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
15 lesuren, ongeveer.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
Instructeur grijpt vooral in bij het feit dat ik iets te rechts rij en dreig de zijspiegels van andere auto's te raken. Anders nooit. Ietsje meer links rijden dus.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
Ergens in juni.
• Wanneer je geslaagd bent.
Ooit.
Voorbereiden doe je in de lessenquote:Op zondag 18 mei 2014 15:37 schreef Friek_ het volgende:
Ik ben ook op dit moment bezig met rijlessen. Inmiddels m'n theorie-examen gehaald en binnenkort mag ik op praktijk-examen. Valt er serieus op zoiets voor te bereiden of is het ook maar dom geluk hebben met je examinator/gunstige vekeersomstandigheden?
Zoiets begreep ik ook al, maar in feite doe ik daar niet zoveel verkeerd. Toch kunnen ze je laten zakken op basis van enkele fouten. Mijn vraag is dan: is er überhaupt op zoiets voor te bereiden?quote:
Waar ze bij het examen vooral op letten is je kijkgedrag, dat moet je op het examen goed (overdreven zelfs) uitvoeren. Maar dat oefen je in de les ook als het goed isquote:Op zondag 18 mei 2014 15:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zoiets begreep ik ook al, maar in feite doe ik daar niet zoveel verkeerd. Toch kunnen ze je laten zakken op basis van enkele fouten. Mijn vraag is dan: is er überhaupt op zoiets voor te bereiden?
Vreemd, mijn instructeur hamerde elke les erop: meer kijken. Echt elke les. Vraag het anders aan je instructeur, hij zou het wel moeten wetenquote:Op zondag 18 mei 2014 15:46 schreef Friek_ het volgende:
Nou ja, naar mijn eigen kritische mening vertoon ik te weinig kijkgedrag bij erg drukke verkeerssituaties. Het probleem is dat ik dan te veel moet multi-tasken, waardoor het kijkgedrag er bij inschiet. Hier zegt m'n rij-instructeur niet zoveel over, maar ervaar ik zelf wel als probleempunt. Het punt is namelijk wel dat je in dergelijke situaties nog steeds al dat kijkgedrag moet toepassen.
Goed plan, zal 't volgende keer eens doen.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vreemd, mijn instructeur hamerde elke les erop: meer kijken. Echt elke les. Vraag het anders aan je instructeur, hij zou het wel moeten weten
Nee fouten maken mag. Ze kijken naar hoe je eventuele fouten oplost. En ze kijken naar wat regelmatig is. Als je steevast iets fout doet zak je, als je datzelfde ding 1 keertje fout doet hoef je niet te zakken.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Toch kunnen ze je laten zakken op basis van enkele fouten. Mijn vraag is dan: is er überhaupt op zoiets voor te bereiden?
Dit is dus één van de redenen waardoor ik voor automaat ben gegaan.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:46 schreef Friek_ het volgende:
Nou ja, naar mijn eigen kritische mening vertoon ik te weinig kijkgedrag bij erg drukke verkeerssituaties. Het probleem is dat ik dan te veel moet multi-tasken, waardoor het kijkgedrag er bij inschiet. Hier zegt m'n rij-instructeur niet zoveel over, maar ervaar ik zelf wel als probleempunt. Het punt is namelijk wel dat je in dergelijke situaties nog steeds al dat kijkgedrag moet toepassen.
Ja, precies. Dat je door al het kijken heen ook nog op tijd moet schakelen en goed de koppeling moet inhouden, is echt pittig. Ik leer het wel beetje bij beetje, maar wanneer de druk het hoogst is, schiet m'n kijkgedrag erbij in.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:34 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dit is dus één van de redenen waardoor ik voor automaat ben gegaan.
Ik heb geen gedoe meer met kijken, remmen, terugschakelen, kijken, richting aan, sturen, nog een keer kijken, gas geven, op schakelen, nóg een keer kijken. Vind het zo fijn.
ok betaal jij?quote:Op zondag 18 mei 2014 21:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik vind eigenlijk dat alle auto's automaat moeten worden. Dan worden er een hele hoop ongelukken wat betreft kijkgedrag verminderd. Met een automaat heb je zoveel meer tijd om te kijken en heb je het gedoe van schakelen niet (want ondanks dat het automatisme (zou moeten) word(en), blijven het extra handelingen). Maar goed, dat is maar mijn mening hoor.
Dat doet ze niet, ze rijdt automaat.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Lol, whut?Ik weet niet hoe jij schakel rijdt
Ik hoorde net op de radio een reclame over Mitsubishi. Alleen te koop met standaard automaat.quote:
en dit iddquote:Op zondag 18 mei 2014 21:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Lol, whut?Ik weet niet hoe jij schakel rijdt, maar ik rijd zonder naar mijn pook te kijken, kan iedere versnelling blind vinden, ook als ik van 2 naar 4 of van 3 naar 5 schakel.
Overigens ga je met een automaat meer andere dingen doen achter het stuur, iets dat je juist in Amerika terugziet. Broodje smeren, make up doen, etc.
Dat zal best en ontken ik niet, maar zonder verstand te hebben van schakelauto's plus nul onderbouwing dat het tot meer ongelukken leidt vind ik nogal dom overkomen.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:06 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik hoorde net op de radio een reclame over Mitsubishi. Alleen te koop met standaard automaat.
Ik zeg het je: dat wordt de toekomst.
Nee ik rijd automaat omdat ik dan veel meer tijd heb om te kijken.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat zal best en ontken ik niet, maar zonder verstand te hebben van schakelauto's plus nul onderbouwing dat het tot meer ongelukken leidt vind ik nogal dom overkomen.
"Ik rijd automaat omdat het veiliger is". Nee, je rijdt automaat omdat je geen zin /het vermogen niet hebt om te leren schakelen.
Ik hoef mijn ogen niet naar de pook te laten gaan als ik schakel. Hoezo heb jij meer tijd om te kijken?quote:Op zondag 18 mei 2014 21:10 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nee ik rijd automaat omdat ik dan veel meer tijd heb om te kijken.
Zeker de outlander PHEV? Elektrisch hok, niet praktisch als schakel.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:06 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik hoorde net op de radio een reclame over Mitsubishi. Alleen te koop met standaard automaat.
Waar de fuck kijk jij dan naar als je in een schakel zou rijden? Kom op hee, met invoegen trap ik hem in, doe ik een schoudercheck, hoor ik aan het geluid dat het tijd is om te schakelen, zet ik mijn knipper aan en voeg ik in gedurende een paar seconde.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:10 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nee ik rijd automaat omdat ik dan veel meer tijd heb om te kijken.
quote:Op zondag 18 mei 2014 21:10 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nee ik rijd automaat omdat ik dan veel meer tijd heb om te kijken.
Sowieso, al is schakelen de toekomst, dan zullen er nog zat schakelbakken around zijn de komende 25-30 jaar. Auto's worden steeds beter en gaan steeds langer mee, dus we zitten over 10 jaar echt niet allemaal in een automaat.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zeker de outlander PHEV? Elektrisch hok, niet praktisch als schakel.
Omdat de auto die ik meepak toevallig automaat is. Overigens bedien ik in een automaat ook veel de pook. Ga, zeker voor het stoplicht, veel van D naar N en weer terug. Getrek constant van zo'n bak voor het stoplicht.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:08 schreef Messina het volgende:
"Ik rijd automaat omdat het veiliger is". Nee, je rijdt automaat omdat je geen zin /het vermogen niet hebt om te leren schakelen.
Ik ben heel erg benieuwd waarom je met een schakelbak minder tijd hebt om te kijken. Ik heb hier echt 5 minuten over nagedacht maar kan niets bedenken. Zou je dat kunnen toelichten?quote:Op zondag 18 mei 2014 21:10 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nee ik rijd automaat omdat ik dan veel meer tijd heb om te kijken.
Als beginneling kan ik het wel beamen. Doordat ik druk bezig ben met onder andere schakelen, remmen en sturen, vind ik het moeilijk om tegelijkertijd ook te kijken. Maar ja, ik heb ook pas 15 lessen gehad en wellicht wordt het schakelen een volledig automatisme op den duur.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:19 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik ben heel erg benieuwd waarom je met een schakelbak minder tijd hebt om te kijken. Ik heb hier echt 5 minuten over nagedacht maar kan niets bedenken. Zou je dat kunnen toelichten?
Sorry, ik had moeten zeggen:quote:Op zondag 18 mei 2014 21:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat de auto die ik meepak toevallig automaat is. Overigens bedien ik in een automaat ook veel de pook. Ga, zeker voor het stoplicht, veel van D naar N en weer terug. Getrek constant van zo'n bak voor het stoplicht.
Maar in het begin had je dat ook met sturen en steeds in je achteruitkijkspiegel kijken. Je zit nog midden (if even) in je leerproces.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:21 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Als beginneling kan ik het wel beamen. Doordat ik druk bezig ben met onder andere schakelen, remmen en sturen, vind ik het moeilijk om tegelijkertijd ook te kijken. Maar ja, ik heb ook pas 15 lessen gehad en wellicht wordt het schakelen een volledig automatisme op den duur.
Voor een beginneling kan ik dit prima begrijpen. Iedereen moet het immers leren, echter krijg ik bij Brummetje2.0 de indruk dat zij haar rijbewijs al heeft. Mocht ik dit verkeerd zien dan heb ik niks gezegd.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:21 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Als beginneling kan ik het wel beamen. Doordat ik druk bezig ben met onder andere schakelen, vind ik het moeilijk om tegelijkertijd ook te kijken. Maar ja, ik heb ook pas 15 lessen gehad en wellicht wordt het schakelen een volledig automatisme op den duur.
Eigenlijk herken ik dat dan weer niet.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:23 schreef Messina het volgende:
[..]
Maar in het begin had je dat ook met sturen en steeds in je achteruitkijkspiegel kijken. Je zit nog midden (if even) in je leerproces.
dat is nergens voor nodigquote:Op zondag 18 mei 2014 21:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat de auto die ik meepak toevallig automaat is. Overigens bedien ik in een automaat ook veel de pook. Ga, zeker voor het stoplicht, veel van D naar N en weer terug. Getrek constant van zo'n bak voor het stoplicht.
Mwah, het is niet echt bevorderlijk voor je remmen om, als je van bijv. de snelweg af komt en voor het eerste stoplicht staat, je poot op de rem te houden...quote:
ik weet zeker dat er miljoenen mensen zijn die dat wel doen en er nooit problemen mee hebben. "niet bevorderlijk" betekent niet meteen zichtbare schade. net zoiets als hand op de pook houden tussen het schakelen door, het misschien niet goed voor de versnellingsbak maar het zal nooit resulteren in defectenquote:Op zondag 18 mei 2014 21:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mwah, het is niet echt bevorderlijk voor je remmen om, als je van bijv. de snelweg af komt en voor het eerste stoplicht staat, je poot op de rem te houden...
Meeste mensen remmen hem ook niet vol af van 120/130 naar 0... Maar het fenomeen kromme remmen ontstaat o.a. bij het stoplicht (wat overigens niet echt kromme remschijven zijn, maar plaatstelijke verdikkingen/verdunning/andere slijtage daar door de hitte en het vasthouden van de druk op molecuul niveau materiaaloverdracht plaats vindt tussen remblok en remschijf waardoor de remschijf op dat punt een ander slijtagepatroon krijgt).quote:Op zondag 18 mei 2014 21:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
ik weet zeker dat er miljoenen mensen zijn die dat wel doen en er nooit problemen mee hebben. "niet bevorderlijk" betekent niet meteen zichtbare schade. net zoiets als hand op de pook houden tussen het schakelen door, het misschien niet goed voor de versnellingsbak maar het zal nooit resulteren in defecten
Hoezo is volgens jou voet op de koppeling slecht? M'n rij-instructeur heeft het mij zo aangeleerd en hij zal er wel verstand van hebbenquote:Op zondag 18 mei 2014 21:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Meeste mensen remmen hem ook niet vol af van 120/130 naar 0... Maar het fenomeen kromme remmen ontstaat o.a. bij het stoplicht (wat overigens niet echt kromme remschijven zijn, maar plaatstelijke verdikkingen/verdunning/andere slijtage daar door de hitte en het vasthouden van de druk op molecuul niveau materiaaloverdracht plaats vindt tussen remblok en remschijf waardoor de remschijf op dat punt een ander slijtagepatroon krijgt).
Overigens zal het op de koppeling houden van een voet, itt een hand op de pook, op de langere termijn dan weer wel tot problemen leiden: versnelde afschrijving van je koppelingsplaten.
Heb je niet geleerd tijdens het lessen om niet naar je pook te kijken tijdens het schakelenquote:Op zondag 18 mei 2014 21:10 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nee ik rijd automaat omdat ik dan veel meer tijd heb om te kijken.
Je druklager is eenmalig gesmeerd met vet, bij productie. Op het moment dat deze langere tijd moet gaan ronddraaien, zal deze zeker warm worden waardoor het vet ook warmer, en dus dunner, wordt. Na verloop van tijd zal het druklager zijn vet kwijt zijn en enorm knarsen. Ik heb vorig jaar een koppeling eraf gehad omdat er een krukaskeerring ging lekken, helaas het druklager des tijds niet gefilmd, maar dat was echt goed hoorbaar. En tijdens het rijden je voet op de koppeling houden zorgt ervoor dat je koppeling constant slipt, versnelde slijtage. Ken iemand die het in 5000 km voor elkaar kreeg een nieuwe koppeling helemaal op te roken.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo is volgens jou voet op de koppeling slecht? M'n rij-instructeur heeft het mij zo aangeleerd en hij zal er wel verstand van hebben
Braddie is tegenwoordig op autoweek forum te vinden.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:36 schreef vannelle het volgende:
Maar hoort het in dit topic eigenlijk niet over lessen te gaan?
Ik vind een stukje techniek over auto's eigenlijk tot de basiskennis behoren. Okee, nu gaat het wel/niet warm worden van een druklager wel erg ver, maar wellicht leuk om te weten waarom je dat nou dus niet moet doen.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:36 schreef vannelle het volgende:
Maar hoort het in dit topic eigenlijk niet over lessen te gaan?
Nou, vaak zegt m'n rij-instructeur toch wel dat ik mag doorschakelen naar 4 terwijl ik nog in 3 rij. Precies omwille van 'het nieuwe rijden'.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:22 schreef sirdanilot het volgende:
Bij de rijles focussen ze nu niet bepaald op zuinig zijn op je auto.
Is dat slecht voor de auto dan? Heb 't zelf echt nog nooit met de handrem gedaan..quote:Op zondag 18 mei 2014 23:22 schreef sirdanilot het volgende:
hellingproef zoveel mogelijk zonder handrem
Op een echt steile helling wel. Maar in NL op de openbare weg kan het meestal wel zonder.quote:Op maandag 19 mei 2014 00:06 schreef iFrost het volgende:
[..]
Is dat slecht voor de auto dan? Heb 't zelf echt nog nooit met de handrem gedaan..
Als je hem in N zit, doet ie in principe ook niets.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:23 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe moet je in een automaat eigenlijk 'zuinig' stilstaan voor een stoplicht? Ik laat hem in D en m'n voet op de rem, maar moet je hem dan eigenlijk altijd in P zetten? 'Schakelen' in een automaat gaat best wel stroef en irritant vind ik (als in, van D naar P etc.) Moet ook altijd kijken om de R te vinden voor achteruit maar da's vast wennen.
Ik heb het destijds totaal verkeerd aangeleerd gekregen. Zag een aantal YouTube video's met tips, die ik nooit gehad heb.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:14 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Heb je niet geleerd tijdens het lessen om niet naar je pook te kijken tijdens het schakelen
Lijkt me stug eerlijk gezegdquote:Op maandag 19 mei 2014 05:16 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik heb het destijds totaal verkeerd aangeleerd gekregen. Zag een aantal YouTube video's met tips, die ik nooit gehad heb.
Maar ik ga binnenkort wrs een les in schakelauto nemen, eens kijken hoe het nu gaat. (Vast veel beter, aangezien ik die tips nu weet en een betere instructeur heb!)
Oke vertel maar danquote:Op maandag 19 mei 2014 10:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nee, als je het verhaal erachter weet niet.
Heb je nog gevraagd over je kijkgedragquote:Op maandag 19 mei 2014 11:47 schreef Friek_ het volgende:
Vandaag wel een goed vernaaide rijles gehad. Vannacht een beetje slechter geslapen dan normaal en direct leek het alsof ik in niveau gedaald was. Alles ging flink mis in het begin. Presteerde het zelfs om hem een paar keer in z'n 3 te zetten i.p.v. 1 bij het wegrijden.
Ja, maar hij zei toen dat ik het al bijna goed genoeg deed, was dus geen aandachtspunt blijkbaar. Moet ook wel toegeven dat ik het heel overdreven doe, dus ook erbij zeg dat ik kijk ("oke, binnenspiegel, buitenspiegel, links naast me, richting aangeven, laatste keer kijken en gaan").quote:Op maandag 19 mei 2014 11:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je nog gevraagd over je kijkgedrag
Huh je hebt het verkeerd aangeleerd gekregen zeg je, hoe is dat precies een privezaakquote:
Als ze dat uit moet gaan leggen is het privé er ook wel een beetje af denk je niet?quote:Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Huh je hebt het verkeerd aangeleerd gekregen zeg je, hoe is dat precies een privezaak
Sorry dat ik het zeg maar als je wat vaker in je spiegels kijkt zou dit geen verrassing geweest zijn.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmorgen werd mij weer even duidelijk hoe belangrijk kijkgedrag en dooie hoek checken is.
Stond bij stoplicht en zat achter busje met aanhanger, die tergend langzaam wegreed. Na enkele seconden dacht ik, dit gaat me echt te langzaam en besluit ik dat ik ga inhalen.
Precies op het moment dat ik naar links wil gaan kijk ik over mijn schouder en daar knalt opeens uit het niets een auto met flinke vaart mij voorbij. Die zat dus echt letterlijk in mijn dooie hoek op het moment dat ik naar links wou gaan om in te halen. Als ik die laatste check dus niet had gedaan was het kaboemski geweest....
ik verwacht haar ook niet om antwoord te geven. iets met retorische vraagquote:Op maandag 19 mei 2014 17:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ze dat uit moet gaan leggen is het privé er ook wel een beetje af denk je niet?
Ik wist dat ie achter me zat hoor, maar dat hij mij ging inhalen (vrij snel ook, het was blijkbaar een snelle bak) had ik niet zo plots verwacht.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg maar als je wat vaker in je spiegels kijkt zou dit geen verrassing geweest zijn.
Voor ie in je dode hoek zat was ie er ook al namelijk maar blijkbaar heb je dat gemist. Kan gebeuren natuurlijk.
Ik bedoel te zeggen dat verkeer een totaalplaatje is, niet alleen wat er voor je gebeurd maar ook het verkeer achter en naast je.
Regelmatig spiegels checken kan dit soort situaties helpen te voorkomen.
Kee, was ik blijkbaar iets te vlot met mijn reactie. Het enige excuus wat ik daarvoor heb is dat wat je nu net zegt niet echt duidelijk naar voren kwam in je verhaal.quote:Op maandag 19 mei 2014 18:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wist dat ie achter me zat hoor, maar dat hij mij ging inhalen (vrij snel ook, het was blijkbaar een snelle bak) had ik niet zo plots verwacht.
Maar goed, ik keek en daardoor zag ik hem nog op tijd, dus in principe niks aan het handje.
En je kan wel zeggen van "je moet altijd alles doorhebben, voor je achter je naast je" is leuk, maar imo gewoon niet altijd haalbaar, ik vind twee/drie dingen tegelijk doen al lastig genoeg.
Gelukkig maar dat kijken als je net je rijbewijs hebt geen automatisme is. Het zou heel gevaarlijk zijn - naar mijn mening - als dat automatisme zou worden. Want dan kijk je meer omdat het moet en zie je eigenlijk niet echt of er iets is.quote:Op maandag 19 mei 2014 19:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar als ik me niet vergis heb jij je rijbewijs nog niet zo lang en daarom vind ik het ook logisch dat veel dingen niet automatisch gaan en je bewuste aandacht vragen.
Geloof me: veel dingen gaan automatisme worden al is ook dat niet altijd even handig.
Wacht. Zeg jij nou echt 100% serieus dat jou rij instructeur je verteld dat je altijd je voet op de koppeling moet houden tijdens het rijden?quote:Op zondag 18 mei 2014 22:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo is volgens jou voet op de koppeling slecht? M'n rij-instructeur heeft het mij zo aangeleerd en hij zal er wel verstand van hebben
we hadden het over bij het stoplicht staanquote:Op maandag 19 mei 2014 21:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wacht. Zeg jij nou echt 100% serieus dat jou rij instructeur je verteld dat je altijd je voet op de koppeling moet houden tijdens het rijden?
Zo ja dan zou ik per direct een andere instructeur zoeken.
Ok ik dacht al. Maar dat las ik anders:quote:Op maandag 19 mei 2014 21:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
we hadden het over bij het stoplicht staan
Lag dus aan mij dat ik dacht dat hij wat anders bedoelde.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Overigens zal het op de koppeling houden van een voet, itt een hand op de pook, op de langere termijn dan weer wel tot problemen leiden: versnelde afschrijving van je koppelingsplaten.
Heb ik op een retedrukke snelweg gehadquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:37 schreef dick_laurent het volgende:
Ha, lache dat je het even gefilmd hebt @ delano
Ik heb zoiets nog nooit geprobeerd eigenlijk, wel een keertje toen ik echt nét mn rijbewijs had wilde ik met 70 km/u van 3 naar 4 schakelen, maar schakelde ik per ongeluk van 3 naar 2.
Dat ging dus wel, en gevolg was heftig hoge toeren en een auto die op de motor flink begon te remmen. Oeps! (is me daarna overigens nooit meer overkomen)
Dit dus, de ideale druk lager sloop manier.quote:Op maandag 19 mei 2014 21:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wacht. Zeg jij nou echt 100% serieus dat jou rij instructeur je verteld dat je altijd je voet op de koppeling moet houden tijdens het rijden?
Zo ja dan zou ik per direct een andere instructeur zoeken.
Ook gewoon voor het stoplicht, maar dat lijkt nog niet helemaal aan te komen hier.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:13 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dit dus, de ideale druk lager sloop manier.
Kun je nog een keer uitleggen hoe ik dan wel het beste stil kan staan bij een verkeerslicht?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ook gewoon voor het stoplicht, maar dat lijkt nog niet helemaal aan te komen hier.
Bak in zijn vrij en koppeling weer op laten komen. En als je net een flinke remactie hebt gemaakt, ook rem los en op de handrem, maar natuulijk wel pas nadat degene achter je tot stilstand is gekomen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 07:43 schreef padlarf het volgende:
[..]
Kun je nog een keer uitleggen hoe ik dan wel het beste stil kan staan bij een verkeerslicht?
Als je als eerste staat bij het stoplicht is dat juist heel irritant voor degene achter je..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bak in zijn vrij en koppeling weer op laten komen.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je als eerste staat bij het stoplicht is dat juist heel irritant voor degene achter je..
Ik heb een auto uit 2000 met een niet al te nieuwe koppeling. Ik kan top schakelen maar het gaat toch echt sneller als je al in de versnelling zit, ook bij jou.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]Dan kan je dus niet schakelen... Ik sta zelfs links op deze manier en ben nog praktisch altijd eerder weg dan de andere mensen.
Oude auto's, nieuwe auto's, oldtimers, maakt niet uit. Ook automaten trek ik standaard naar de N voor een stoplicht, ben ik ook op tijd weg. En ja, met een moderne wagen waar een supercharger mee staat te loeien en die binnen de 8 seconde op 100 zit, is dat niet zo vreemd, maar een oldtimer ofzo minder. En als je eens zou weten hoe vaak ik als 2e wagen al sta met koppeling in, versnelling in zijn 1 en poot half op de rem totdat mijn voorganger eens gaat rijden... Ik heb wel eens het gevoel dat er veel mensen zin die gewoon koppeling intrappen en voor het stoplicht gaan staan en pas op het moment dat het groen wordt gaan kijken of ie al in de 1 staat, of dat die nog in de 5 staat.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb een auto uit 2000 met een niet al te nieuwe koppeling. Ik kan top schakelen maar het gaat toch echt sneller als je al in de versnelling zit, ook bij jou.
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:08 schreef alors het volgende:
Jaaaa eindelijk geslaagd
Ik had niet het gevoel dat het beter ging dan de tweede keer waar ik een heel goed gevoel over had en waar ik volgens de examinator niet goed genoeg keek. Hij sloeg zelfs af Maar goed, in the pocket
Van harte gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:08 schreef alors het volgende:
Jaaaa eindelijk geslaagd![]()
![]()
Ik had niet het gevoel dat het beter ging dan de tweede keer waar ik een heel goed gevoel over had en waar ik volgens de examinator niet goed genoeg keek. Hij sloeg zelfs afMaar goed, in the pocket
Het was dezelfde examinator die ik de eerste keer had. Die ik de tweede keer had zag ik ook weerquote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:01 schreef Messina het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd!![]()
![]()
Zelfde examinator of een ander?
quote:Op zondag 18 mei 2014 23:22 schreef sirdanilot het volgende:
Bij de rijles focussen ze nu niet bepaald op zuinig zijn op je auto. Bij stoplicht koppeling inhouden en voet op de rem, hellingproef zoveel mogelijk zonder handrem (alleen bij echt heel steile hellingen moest ik die doen met handrem, maar ik deed het uit mezelf ook bij wat minder steile hellingen), etc.
Ach, het is toch mn eigen auto niet
Dat hele "IS SLECHT VOOR JE AUTO" wordt overdreven. Een auto is een gebruiksvoorwerp, rijden is ook slecht voor de auto op lange termijn. Sommigen draaien echt door hierin door, een hellingproef is niet "goed" maar een auto is ervoor bedoeld. Koppeling inhouden bij een stoplicht zal op korte termijn uithalen anders zeiden je instructeurs wel wat andersquote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oude auto's, nieuwe auto's, oldtimers, maakt niet uit. Ook automaten trek ik standaard naar de N voor een stoplicht, ben ik ook op tijd weg. En ja, met een moderne wagen waar een supercharger mee staat te loeien en die binnen de 8 seconde op 100 zit, is dat niet zo vreemd, maar een oldtimer ofzo minder. En als je eens zou weten hoe vaak ik als 2e wagen al sta met koppeling in, versnelling in zijn 1 en poot half op de rem totdat mijn voorganger eens gaat rijden... Ik heb wel eens het gevoel dat er veel mensen zin die gewoon koppeling intrappen en voor het stoplicht gaan staan en pas op het moment dat het groen wordt gaan kijken of ie al in de 1 staat, of dat die nog in de 5 staat.
Wat bedoel je daar nou weer mee? Lijkt me vrij onmogelijk om precies gelijk op te trekken omdat je dan helemaal geen ruimte tussen de auto's hebtquote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:35 schreef finsdefis het volgende:
Dat terzijde vind ik het wel jammer dat er maar weinig mensen zijn die het principe van gelijk optrekken kennen als ze bij een stoplicht staan. Vaak is het zo dat eerst auto 1 wegrijdt, dan auto 2, dan 3 etc. terwijl het veel fijner is als iedereen tegelijk op begint te trekken (of in ieder geval vooraan bij een stoplicht).
En dit is gewoon onmogelijk. Ja niet als je een auto hebt die een bovengemiddeld vermogen heeft natuurlijk. En zeker "Dan kan je niet schakelen", waar slaat dat op danquote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]Dan kan je dus niet schakelen... Ik sta zelfs links op deze manier en ben nog praktisch altijd eerder weg dan de andere mensen.
Dat zou inderdaad nogal gevaarlijk zijn. Als iedereen exact hetzelfde zou optrekken op het moment dat het groen word, dan blijft de tussenruimte dus ook het zelfde, en dat zou echt niet goed gaanquote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar nou weer mee? Lijkt me vrij onmogelijk om precies gelijk op te trekken omdat je dan helemaal geen ruimte tussen de auto's hebt
Nou er is wel een middenweg te bedenken. Soms zie je mensen echt wachten totdat de auto voor hen al flink wat afstand opgebouwd heeft (onoplettendheid?). In plaats daarvan kan je ook alvast beginnen weg te rijden, die afstand kan je later ook wel uitbouwen. In een file staan mensen immers ook enorm dicht op elkaar, dus dan kan het in zo'n situatie ook wel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad nogal gevaarlijk zijn. Als iedereen exact hetzelfde zou optrekken op het moment dat het groen word, dan blijft de tussenruimte dus ook het zelfde, en dat zou echt niet goed gaan
Definieer eerst vaak eensquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:01 schreef Friek_ het volgende:
Zijn er hier mensen die vaak gezakt zijn voor hun praktijkexamen?
Nouja, de meeste mensen hebben een kwartier nodig eer ze een keer hun gas gevonden hebben, nadat ze hebben gezien dat het groen is geworden. Zoals ik al zei, ik ben praktisch altijd eerder weg dan degene die links/rechts van mij staat, vaak ben ik al halverwege de kruising of hem al over eer zij in beweging komen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En dit is gewoon onmogelijk. Ja niet als je een auto hebt die een bovengemiddeld vermogen heeft natuurlijk. En zeker "Dan kan je niet schakelen", waar slaat dat op dan
Daarom. Gewoon in z'n vrij zetten die bak. Anders slijt je koppeling ook alleen maar en wordt je voet moe.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nouja, de meeste mensen hebben een kwartier nodig eer ze een keer hun gas gevonden hebben, nadat ze hebben gezien dat het groen is geworden. Zoals ik al zei, ik ben praktisch altijd eerder weg dan degene die links/rechts van mij staat, vaak ben ik al halverwege de kruising of hem al over eer zij in beweging komen.
Ik geloof je niet echt, maar als het wel zo is, gefeliciteerd met die halve seconde. Verder win je er niks meequote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nouja, de meeste mensen hebben een kwartier nodig eer ze een keer hun gas gevonden hebben, nadat ze hebben gezien dat het groen is geworden. Zoals ik al zei, ik ben praktisch altijd eerder weg dan degene die links/rechts van mij staat, vaak ben ik al halverwege de kruising of hem al over eer zij in beweging komen.
Hoezo, gefeliciteerd? Ik zeg gewoon een constatering met daarbij dat ik wel gewoon wegrijd op het moment dat het kan en dan reageer je zo?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik geloof je niet echt, maar als het wel zo is, gefeliciteerd met die halve seconde. Verder win je er niks mee
"Gefeliciteerd" omdat je trots vertelt dat je al die andere mensen eruit rijdt bij groen licht, terwijl je zelf meer moeite doet bij het stoplicht (bak in N zetten en weer terug in D) als je ook gewoon je voet om de rem kan houden, waar een automaat voor bedoeld is.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoezo, gefeliciteerd? Ik zeg gewoon een constatering met daarbij dat ik wel gewoon wegrijd op het moment dat het kan en dan reageer je zo?
Whoehoe, wat een moeite. Klein tikje naar voren en vervolgens weer een tikje terug.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"Gefeliciteerd" omdat je trots vertelt dat je al die andere mensen eruit rijdt bij groen licht, terwijl je zelf meer moeite doet bij het stoplicht (bak in N zetten en weer terug in D) als je ook gewoon je voet om de rem kan houden, waar een automaat voor bedoeld is.
Maar ja je doet het wel terwijl het helemaal nergens op slaat. Dus ja daarom feliciteer ik jequote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Whoehoe, wat een moeite. Klein tikje naar voren en vervolgens weer een tikje terug.
Lees mijn verhaaltje over kromme remschijven ergens een paar pagina's terug nog eens?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ja je doet het wel terwijl het helemaal nergens op slaat. Dus ja daarom feliciteer ik je
Lees mijn mening over dat de auto een gebruiksvoorwerp is eens terug?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lees mijn verhaaltje over kromme remschijven ergens een paar pagina's terug nog eens?
Ervaring in praktijk en een technische opleiding.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lees mijn mening over dat de auto een gebruiksvoorwerp is eens terug?
Mag ik trouwens vragen hoe je aan je autokennis komt?
En dat baseer jij op wat precies?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ervaring in praktijk en een technische opleiding.
En je argument gebruiksvoorwerp raakt kant noch wal, dat zegt namelijk nog niet dat je het moet aftrappen. Als jij iedere 3000 km nieuwe remblokken en schijven moet omdat het zooitje "krom" is, ben je goed bezig. Nog even afgezien van het feit dat kromme schijven gewoon gevaarlijk worden.
Ik heb nog nooit in m'n leven van kromme remmen gehoord vriendquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Op het feit dat je, als weldenkend mens, met kromme schijven niet blijft rijden en op nieuwe schijven ook nieuwe blokken gaan.
Een halve seconde kan nog veel waard zijn tussen oranje en rood.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik geloof je niet echt, maar als het wel zo is, gefeliciteerd met die halve seconde. Verder win je er niks mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |